TL;DR: hoe sync ik bestanden tussen 3x Synology NAS waar zowel Cloudstation Server als Drive (beta) op draaien.
Situatie:
- DS412+ met 11TB aan ruimte (waarvan 60% gebruikt), websites, Drive (beta) voor gemeenschappelijke data, repliceert data met Cloud Station ShareSync met de hieronder genoemde DS415Play
- DS415Play met bijna 6TB ruimte (waarvan 77% gebruikt), gebruikt met Popcorn Hour om films vanaf te spelen (geen DLNA, gewoon SMB en geen transcoding omdat de PH vrijwel alles slikt), doel van de replicatie van de DS412+ waarvoor ik Cloud Station Server draai
- DS918+ met 27TB ruimte, net nieuw en bedoeld als vervanging van de DS415Play.
Nu wil ik echter Drive (beta) gaan installeren op de DS918+, want dan kan ik ook een paar vrienden via Drive wat opslagruimte gaan geven. Helaas, Cloud Station Server mag niet samen met Drive geïnstalleerd zijn en ShareSync kan niet overweg met Drive (alhoewel de admin interface vrijwel gelijk is).
Okay, dan eerst maar zorgen dat de data van de DS412+ ook op de DS918+ komt te staan, kan ik dan eens kijken of ik Drive en Cloud Station Server kan omdraaien, ShareSync kan tenslotte 2-weg syncen. Dus extra taak aangemaakt op de DS412+, maar ik kan elke shared folder maar naar 1 andere locatie syncen en dat is de DS415Play al... En ik wil de sync naar de DS415Play graag actief houden totdat alle data op de DS918+ staat.
Dus gekeken naar BitTorrent Sync, wat wel op de DS412+ maar (nog) niet op de DS918+ beschikbaar is. Helaas.
Ook Shared Folder Sync is geen optie, die maakt het onmogelijk om op het doelsysteem ook maar iets met de bestanden te doen anders dan lezen. Zelfs als lid van de admin groep krijg ik te zien dat ik geen rechten heb om een bestand te verwijderen...
Heeft iemand nog een briljante ingeving? Want anders zit er even niks anders op dan de sync met de DS415Play te verwijderen en dan richting DS918+ te syncen met ShareSync
Bonusvraag: waarom is ShareSync zo traag? DS412+ en DS415Play zijn beide met 1Gbps op dezelfde switch gekoppeld, maar een sync loopt met kbps in plaats van Mbps...
[
Voor 4% gewijzigd door
elsinga op 10-11-2017 16:23
]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl