[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 191 192 Laatste
Acties:

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14

Quad

Doof

boyd86 schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:34:
Is dat dan een portal lokaal op de NAS, en gaan dan bestandsversies terug in de tijd tot maximaal de retentie?
Ja en ja, afhankelijk wat jij configureert. Dat is het mooie ervan, je bepaalt precies wat je wilt, of wat je niet wilt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• boyd86
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Klinkt goed! En klopt mijn aanname dat dit alles ondersteund wordt binnen DSM zonder extra licenties? Ik kom namelijk ook Active Protect tegen, wat betaald is, maar heb dus alleen behoefte aan lokale OneDrive backup en bewaren van bestandsversies.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55

Paulus0013

pom pom

DutchKel schreef op maandag 27 april 2026 @ 08:48:
[...]

Je kunt wel een 2e en 3e opslagpool maken. Per opslagpool is de max 108TB. Je kunt per folder bepalen op welke opslagpool deze staat.
Dat gaat nu natuurlijk ook niet meer. Ik heb nog maar 1 slot over.
En daarmee is de vraag ook niet beantwoord hoe ik deze pool naar die max van 108TB krijg.
Ik heb wel ergens gelezen dat als je 32GB geheugen erin propt, dat je dan kennelijk om die max heen kan. Wat misschien een riskante investering is, als ik nu ook al niet kan uitbreiden.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:14

Quad

Doof

boyd86 schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:16:
Klinkt goed! En klopt mijn aanname dat dit alles ondersteund wordt binnen DSM zonder extra licenties? Ik kom namelijk ook Active Protect tegen, wat betaald is, maar heb dus alleen behoefte aan lokale OneDrive backup en bewaren van bestandsversies.
Klopt, jij hebt een + versie, daar is het volledig op beschikbaar. Je activeert het met je Synology account zonder meerkosten.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:23
Paulus0013 schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:55:
[...]

Dat gaat nu natuurlijk ook niet meer. Ik heb nog maar 1 slot over.
En daarmee is de vraag ook niet beantwoord hoe ik deze pool naar die max van 108TB krijg.
Ik heb wel ergens gelezen dat als je 32GB geheugen erin propt, dat je dan kennelijk om die max heen kan. Wat misschien een riskante investering is, als ik nu ook al niet kan uitbreiden.
Sorry, ik bedoel dat je mogelijk meerdere volumes kunt maken. De limiet van 108TB zit op de volumes. Ik heb 10x20TB schijven en heb 1 opslagpool van 164TB en 2 volumes erop waarvan de 1e 108TB is en de 2e de rest wat over blijft.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1 ... 191 192 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).