Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• quintox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19-03 22:21
Aantal jaren geleden een kleine NAS gekocht met 2 schijven die ik in JBOD heb gezet, nu wil ik deze disks upgraden met 2 grotere ( en i.v.m. seek_error_rate critical S.M.A.R.T meldingen ),

Probleem is... hoe krijg je je data overgezet? Ik heb nergens even 6TB beschikbaar waar ik dit naartoe kan transferen, en aangezien die krengen in ext4/Btrfs én JBOD zitten kan ik ze ook niet als externe drives aan mijn pc ( Windows10 ) hangen.

De Synology settings boeien niet zoveel, nieuwe drives wil ik als Basic drives installeren, maar hoe ik 6TB aan data over krijg? ( DS211j, dus helaas geen extra bays ).

Iemand ervaringen en/of tips?

Steam profiel

• Cybermage2you
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-03 19:22
[/quote]

Denk dat de beste optie in dit geval is om gewoon een externe harddisk te kopen. deze aan een van de usb poorten te pluggen van de nas en dan als extra volume beschikbaar te stellen.

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:24
quintox schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 00:18:
Aantal jaren geleden een kleine NAS gekocht met 2 schijven die ik in JBOD heb gezet, nu wil ik deze disks upgraden met 2 grotere ( en i.v.m. seek_error_rate critical S.M.A.R.T meldingen ),

Probleem is... hoe krijg je je data overgezet? Ik heb nergens even 6TB beschikbaar waar ik dit naartoe kan transferen, en aangezien die krengen in ext4/Btrfs én JBOD zitten kan ik ze ook niet als externe drives aan mijn pc ( Windows10 ) hangen.

De Synology settings boeien niet zoveel, nieuwe drives wil ik als Basic drives installeren, maar hoe ik 6TB aan data over krijg? ( DS211j, dus helaas geen extra bays ).

Is 1 van die 2 grotere groot genoeg om alle data (tijdelijk) op te slaan? Dan zou ik het zelf als volgt doen:
1. Nieuwe schijf (>6 TB) in een externe behuizing en via USB aansluiten
2. Alle data naar je nieuwe USB-schijf kopieren.
3. Bestaande schijven uit je NAS verwijderen en de 2e van de nieuwe schijven plaatsen.
4. Volume maken en alle data terug kopieren
5. 2e schijf plaatsen en volume uitbreiden / SHR-1 maken.

• trabant
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-03 21:06
(Vervolg op: trabant in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 3" )

Zo, afgelopen week zijn in de DS412+ de 6½ jaar oude 5400rpm WD green 3TB vervangen door een kwartet 7200rpm WD Red Pro 6TB. Die passen gewoon in de bestaande disktrays. Mocht ook wel, want het is wel een aderlating.
Begonnen met de (defecte) disk 1. Disk 3 wilde een extra herstelrondje draaien, misschien omdat ik de NAS tijdens het repareren van de storage pool heb aangesproken, wellicht bestanden heb toegevoegd, verwijderd of gewijzigd.
Synology herstel storage pool
Per disk heeft het repareren toch wel een lieve tien uur gekost, dus dat heb ik 'm dan maar 's nachts laten doen. Het leuke is wel dat na het inschuiven van de derde 6TB-disk het beschikbare schijfvolume al 10 TB was.
Hoewel je zou denken dat het Gigabit netwerk de natuurlijke rem op de bestandsoverdracht is, hebben we wel degelijk het gevoel dat het wegschrijven naar de NAS nu een stuk sneller gaat. Wellicht ook omdat de data nu weer hun kont kunnen keren, de vorige set-up zat echt tjokvol met nog net ±100 GB vrij. :+

usb is een drieletterwoord

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
Twixie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:31:
EDIT2: antwoord is blijkbaar simpelweg een config backup & restore. Ziet er dus naar uit dat het allemaal vrij pijnloos zal zijn.
Het was uiteindelijk nog veel minder moeite dan ik dacht... Ik weet overigens niet waarom ik het zo moeilijk verwachtte/dacht. Je kan in Storage Manager gewoon je Volumes en Storage Pool deleten en dan een nieuwe pool aanmaken met andere RAID settings.
Die config backup & restore kwam wel nog van pas om na migratie terug alle juiste permissies op de shares te hebben.

• quintox
gastje01 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:59:
[...]

Is 1 van die 2 grotere groot genoeg om alle data (tijdelijk) op te slaan? Dan zou ik het zelf als volgt doen:
1. Nieuwe schijf (>6 TB) in een externe behuizing en via USB aansluiten
2. Alle data naar je nieuwe USB-schijf kopieren.
3. Bestaande schijven uit je NAS verwijderen en de 2e van de nieuwe schijven plaatsen.
4. Volume maken en alle data terug kopieren
5. 2e schijf plaatsen en volume uitbreiden / SHR-1 maken.
Dank voor de tips. Had gedacht dat er wellicht een optie was om linux drives in te lezen op Windows en de data via het netwerk naar de nieuwe NAS drives te sturen, maar via USB is natuurlijk ook een optie. Heb helaas geen schijf groot genoeg om alles in één keer te transferen dus zal het moeten verdelen.

Trouwens, is er een reden waarom je voor SHR kiest en niet simpelweg een Basic drive? Het is slechts een 2bay NAS.. Ik dacht zelf aan Basic omdat JBOD totaal niet handig is wanneer het aankomt op data recovery. Wat is het voordeel van SHR in deze setup?

Steam profiel

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-03 16:07
@quintox
Bij een upgrade naar een 4 bay NAS kun je gewoon schijven overzetten en ben je klaar voor uitbreiding.
Daarbij is een 2 drive SHR niks anders dan mirroring.

• quintox
@ikweethetbeter
Is het mogelijk om bij SHR niet voor mirroring te kiezen? Maar simpelweg extend voor volledig volume? De upgrade naar een 4 bay nas mét data protection klinkt fijn, maar momenteel heb ik de volledige storage pool nodig ;)

Steam profiel

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 22-03 16:23
quintox schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:19:
@ikweethetbeter
Is het mogelijk om bij SHR niet voor mirroring te kiezen? Maar simpelweg extend voor volledig volume? De upgrade naar een 4 bay nas mét data protection klinkt fijn, maar momenteel heb ik de volledige storage pool nodig ;)
Nee kan helaas niet, je krijgt dan alleen het aantal GB's van de kleinste schijf tot je beschikking. Als je al je schijfruimte nodig hebt moet je gewoon voor Basic kiezen. JBOD is minder handig omdat je al je data bij 1 schijffailure kwijt bent.

• quintox
Niet_Jan_Jaap schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:26:
[...]

Nee kan helaas niet, je krijgt dan alleen het aantal GB's van de kleinste schijf tot je beschikking. Als je al je schijfruimte nodig hebt moet je gewoon voor Basic kiezen. JBOD is minder handig omdat je al je data bij 1 schijffailure kwijt bent.
Ja precies, dat dacht ik dus ook al. Heb ze momenteel in JBOD zitten, waarvan beide nu critical meldingen geven. Geen idee of het daadwerkelijk aan de schijven ligt of aan de NAS, het zijn geen cluster errors.

Het zijn 3TB HGST Ultrastar 7K4000 drives met Seek_Error_Rate FAILING_NOW en krijg per mail steeds: Disk Reconnection Count: 14

Ga ze nu vervangen door 4TB WD Red's ( ook een stuk stiller dan die ratelbakken van HGST ). Echter leek Basic mij ook een betere keuze dan JBOD.

Steam profiel

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-03 07:57
Op mijn DS218 heb ik een rapport laten genereren om te kijken waar de dubbele foto's staan in mijn structuur. In de basis werkt dit erg goed. Alleen mijn vriendin en ik hebben allebei een google account en delen de de fotos via google op basis van gezichtsherkenning. Dat betekent dat in mijn tijdlijn fotos van de kinderen komen te staan die zij maakt en andersom. Onze google cloud backupt vervolgens automatisch naar de Synolgy.

De mappensstructuur is dan
-Photo
--Fotos telefoon Stampre
--Fotos telefoon vriendin
-- ......
--........
enz

De fotos in de telefoon mappen mogen best dubbel zijn. Ik kan alleen nergens volgens mij mappen "excluden". Alle andere mappen wil ik wel ontdubbelen. Misschien moet dit ook wel via een externe package (dan verplaats deze post maar).

http://specs.tweak.to/6635

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 14:03
Ik heb op dit moment op mijn DS414 een VPN client ingesteld via OpenVPN, dit werkt prima. Ik heb nu vervolgens een Wifi dongle op de nas aangesloten en daarvan een Accesspoint gemaakt. Het enige probleem is nu dat de accesspoint niet via de VPN loopt, ik heb de optie 'allow other network devices to connect through this synology server internet connection' aan gezet bij de VPN maar toch blijft de wifi accesspoint niet over de vpn lopen. Iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

• Mr_gadget
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 13:44

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien via een statische route?

Eigen vraag:
Wat is de beste manier om de firewall te configureren? Vroeger kon je zeggen 'if no rule is matched deny all' maar dat zit er niet meer in. Daarom de laatste regel, maar als ik deze toepas dan wordt mijn computer ook geblocked...

Daarnaast heb ik een Docker container met een VPN tunnel erop. Deze moet in de container beveiligd worden neem ik aan?
Mr_gadget schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:19:
Misschien via een statische route?

Eigen vraag:
Wat is de beste manier om de firewall te configureren? Vroeger kon je zeggen 'if no rule is matched deny all' maar dat zit er niet meer in. Daarom de laatste regel, maar als ik deze toepas dan wordt mijn computer ook geblocked...

[Afbeelding]

Daarnaast heb ik een Docker container met een VPN tunnel erop. Deze moet in de container beveiligd worden neem ik aan?
Selecteer rechtsboven eens je LAN poort?
Volgens mij staat daar je bedoelde If x Deny All optie. :)

(of het staat bij beide niet meer.. kan ook :z )

SmiGueL wijzigde deze reactie 31-12-2018 15:35 (4%)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bluecupra
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:41
@Mr_gadget Zoals de vorige poster ook al heeft aangegeven dien je de LAN interface / bond te selecteren. Onderaan staat dan de optie om verkeer indien er geen regel geraakt wordt toe te staan dan wel te blocken. uitgaande van je schermprint zie ik dat je enkel DLNA/UPnP, Management (TCP-5000/TCP-5001) geopend hebt. Dit is voor file sharing niet genoeg, zet hiervoor ook (Windows) bestandsservice aan (CIFS) (met beperking vanaf je eigen netwerk/subnet)

bluecupra wijzigde deze reactie 31-12-2018 17:49 (6%)

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:21
Hoe beheren jullie je foto's?

Momenteel doe ik dat erg omslachtig: ik zet de foto's van mijn telefoon (en die van mijn vrouw) of camera op mijn PC, gooi de slechte foto's weg en zet de goede foto's in een map in Photo Station (mapstructuur: yyyy-mm <onderwerp>). Dit is best omslachtig en kost veel tijd.

Zijn er mensen die dit handiger hebben opgelost?

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

• pietje63
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:36
Videopac schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:46:
Hoe beheren jullie je foto's?

Momenteel doe ik dat erg omslachtig: ik zet de foto's van mijn telefoon (en die van mijn vrouw) of camera op mijn PC, gooi de slechte foto's weg en zet de goede foto's in een map in Photo Station (mapstructuur: yyyy-mm <onderwerp>). Dit is best omslachtig en kost veel tijd.

Zijn er mensen die dit handiger hebben opgelost?
Ik maak gebruik van auto backup via dsfile. Foto’s komen dan in een submap van photostation. Daarbinnen maak ik jaarmappen.

Los daarvan een vergelijkbare mappenstructuur als jij voor de selecties, maar eigenlijk alleen van de grotere onderwerpen (kerst, vakantie, dagje uit). Hierin komen ook de foto’s van verschillende bronnen samen (camera, telefoon vrouw, mijn telefoon)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Opi
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
pietje63 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:41:
Ik maak gebruik van auto backup via dsfile. Foto's komen dan in een submap van photostation. Daarbinnen maak ik jaarmappen.
Alhoewel ik al enige tijd eenzelfde oplossing gebruik, viel het met laatst op dat niet alles in de backup lijkt te staan. Heb jij deze backupmethode ooit gecontroleerd op volledigheid?

• pietje63
Opi schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Alhoewel ik al enige tijd eenzelfde oplossing gebruik, viel het met laatst op dat niet alles in de backup lijkt te staan. Heb jij deze backupmethode ooit gecontroleerd op volledigheid?
Ik heb dergelijke controles in het begin uitgevoerd, niet recent. Maar ben er ook (nog) niet tegenaan gelopen dat ik foto's mis. Ik loop er vaker tegenaan dat een foto te snel wordt gebackupt (lees: mislukte foto's of tijdelijke screenshots worden soms al gebackupt voordat ze zijn verwijderd).

Heb jij een patroon kunnen ontdekken in de missende foto's?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Opi
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
pietje63 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:30:
Tot dusver heb ik geen patroon kunnen herkennen. Ik weet overigens niet of het recent nog speelt, maar het viel me twee maanden geleden op dat er over de zomerperiode incidenteel een foto wel op mijn toestel stond, maar niet op de nas.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-03 23:06
pietje63 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:41:
[...]
Ik maak gebruik van auto backup via dsfile. Foto’s komen dan in een submap van photostation. Daarbinnen maak ik jaarmappen.
Werkt de auto backup via DSFile anders of beter dan via DSPhoto? Ik gebruik die laatste altijd.

• Renderz
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-02 12:41
Vannacht is er een verdachte wagen 4x bij mijn huis gereden en telkens 10sec gestopt voor mijn oprit, 1x is die de oprit opgereden. Nu kan ik via surveillance station de nummerplaat net niet lezen, jammer! Heb het fragment al gedownload, via VLC frame per frame gekeken, gespeeld met de belichting maar net niet zichtbaar.. Iemand tips om het toch nog beter te kunnen 'bewerken'?
pven schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:26:
Als ik DSM open in Chrome, dan werken de scroll-bars niet. Dit heb ik voor zowel mijn DS214+ (DSM6) als mijn DS410 (DSM5). In andere browers werkt het wel. Ik heb dit probleem alleen maar binnen DSM, op alle andere plaatsen werken de scrollbars zoals verwacht, Uiteraard heb ik gezocht naar dit probleem, maar ik vind geen soortgelijke problemen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (Ik scroll nu met de cursor-toetsen door de menu's, dat werkt wel maar is war omslachtig.)
Als ik de extension RightToCopy uitzet, dan werkt het wel. Raar, want die doet daar verder eigenlijk niet zo veel mee ... 8)7

pven wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:29 (10%)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-03 16:13
Bongoarnhem schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:11:
[...]

Mijn ervaring is dat ik eerder veel verstoringen ervaarde, maar sinds ik de boel bekabeld heb aangesloten is dat niet meer het geval.

Misschien dat het daarin zit.
Mijn camera's zijn altijd al bekabeld aangesloten geweest. Heb in de settings iets met de streams "gespeeld" en het lijkt nu wat beter te gaan, maar nog niet helemaal naar mijn zin. Work in progress zullen we maar zeggen... :)

• R2L
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-03 16:13
FrankHe schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:59:
[...]

Ik zit op een veel oudere versie van Surveillance Station dus kan het niet vergelijken. Krijg de indruk dat de live view beelden worden voorzien van een zware vorm van compressie bedoeld voor laag datagebruik door mobiele apparaten. Kan dit inderdaad verwachten op smartphone app maar in beginsel zou de PC een live stream door moeten krijgen met een hogere bandbreedte. Welke datacompressie staat er ingesteld? MJPEG of MPEG4?
Camera staat op H.264 en ik kan geen ander formaat kiezen.
Stream 1 staat op 1280x720, framesnelheid op 10, Bitrate control op variable en de beeldkwaliteit op 4
Stream 2 staat op 640x352, framesnelheid op 8, Bitrate control op variable en de beeldkwaliteit op 4

Eerst stond bij de streamprofiel instellingen alle 3 op stream 1 en dat heb ik nu gewijzigd in stream 1 en 2. Het lijkt nu iets beter te gaan...

• ZouteReus
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-03 09:16
Dag allen,

Ik sta op het punt mijn Synology 413 te gaan upgraden. Gebruik hem op dit moment vooral alsl storagebox voor alle media die ik thuis verzamelt heb en via Kodi en DS audio wil benaderen. Straks wil ik ook dockers gaan uitproberen ivm de domotica hier in huis.

Nu draai ik sinds dit vorig jaar ook 24/07 surveillance station met 2 camera's, welke in het voorjaar nog uitgebreid wordt met 1 extra camera. Dit genereert veel data welke telkens weer moet worden weggeschreven.
Ik kan het nog niet op dit forum terugvinden of ergens anders op het web, maar heeft de 918+ met zijn nvme-cache voordelen op dit gebied? Ik zou graag willen dat de SSD's de reguliere harde schijven ontlasten, zodat deze minder vaak hoeven te draaien.

• ZouteReus
R2L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Camera staat op H.264 en ik kan geen ander formaat kiezen.
Stream 1 staat op 1280x720, framesnelheid op 10, Bitrate control op variable en de beeldkwaliteit op 4
Stream 2 staat op 640x352, framesnelheid op 8, Bitrate control op variable en de beeldkwaliteit op 4

Eerst stond bij de streamprofiel instellingen alle 3 op stream 1 en dat heb ik nu gewijzigd in stream 1 en 2. Het lijkt nu iets beter te gaan...
Ik draai de streamings- en opnameinstellingen altijd direct van de camera's, niet via sureveillance station. Wellicht dat daar ook nog wat verkeerd kan staan? Een keer de camera's verwijderen en opnieuw toevoegen kan ook wonderen doen. Evenals een soft of hard reset van je camera's op zich.

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-03 22:07

azerty

McFly

Is er hier iemand die nog een DS413j heeft draaien? De flash chip van de mijne is corrupt geraakt door power loss bij update (en foute command daarna om hem proberen te repareren), en wil de flash chip herprogrammeren...

Maar daarvoor heb ik de inhoud van een werkende chip nodig.... Dus vandaar de vraag :)

Je kunt het in principe zonder veel moeite uitlezen (een dd van de /dev/mtd*)

code:
1
dd if=/dev/mtd0 of=/tmp/mtd0.dd bs=1024

etc., voor elk mtd...

@MatthiasDS of @demokert Hebben jullie je DS413j nog?

azerty wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:21 (6%)

• demokert
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-03 23:19
azerty schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:18:
Is er hier iemand die nog een DS413j heeft draaien? De flash chip van de mijne is corrupt geraakt door power loss bij update (en foute command daarna om hem proberen te repareren), en wil de flash chip herprogrammeren...

Maar daarvoor heb ik de inhoud van een werkende chip nodig.... Dus vandaar de vraag :)

code:
1

etc., voor elk mtd...

Nee niet meer die heb ik verkocht aan een kennis, heb je het geprobeerd bij de Synology support?

demokert wijzigde deze reactie 04-01-2019 21:10 (3%)

• azerty

azerty

McFly

demokert schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Nee niet meer die heb ik verkocht aan een kennis, heb je het geprobeerd bij de Synology support?
Nog niet, maar gezien hij al 4 jaar geen garantie meer heeft, en de "serial" port voor "manufacturing purposes only" is, heb ik daar niet te veel hoop op :+

• MatthiasDS
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-03 12:46
Jazeker. Ik probeer er morgen even voor te kijken (kan laat op de avond zijn).

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:13
Renderz schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:05:
Vannacht is er een verdachte wagen 4x bij mijn huis gereden en telkens 10sec gestopt voor mijn oprit, 1x is die de oprit opgereden. Nu kan ik via surveillance station de nummerplaat net niet lezen, jammer! Heb het fragment al gedownload, via VLC frame per frame gekeken, gespeeld met de belichting maar net niet zichtbaar.. Iemand tips om het toch nog beter te kunnen 'bewerken'?
Geen idee hoe slecht het is.
Misschien kun je hier wat mee
https://letsenhance.io

Of anders handmatig kost je wel wat tijd
https://www.google.com/am...PEG-Image-Quality%3famp=1

RobbyTown wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:29 (9%)

Simyo Vriendendeal krijg 10 erbij voor Sim Only of 5 euro voor prepaid

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-03 10:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@pven @DukeBox het issue met de transferspeeds? Opgelost sinds de DSM-update van van de week. Zelfde packages draaien nog steeds; ik zie "ineens" dat finder.fil proces een stuk minder terugkomen. Snelheden van/naar de 414 liggen zo rond de 105MB/s als ondergrens dus weer tevreden. Dank voor meedenken trouwens :)

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

@MAX3400 Ik klaag veel, maar daar had ik (met mijn 40Mbit ADSL) geen last van ;)

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-03 10:18

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pven schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:33:
@MAX3400 Ik klaag veel, maar daar had ik (met mijn 40Mbit ADSL) geen last van ;)
Snap ik maar het is best lastig als je VM's opspint over iSCSI en je haalt maar 50 tot 70MB/s ipv Gbit-snelheid ;)

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:05
Iemand wel eens het volgende tegen het lijf gelopen?

Ik probeer met DS Cloud (iOS) in te loggen op Cloud Station Server/Drive, maar krijg de melding geen sync privileges te hebben. In DSM (6.2) zie ik dat mijn account op 'deny' staat voor Drive en ik krijg dit ook niet veranderd naar 'allow', zelfde voor een tijdelijke nieuwe account. Default admin heeft wél rechten.

Mis ik iets?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Privileges aanpassen doe je vanuit een admin account neem ik aan?

• Skyrunner
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:05
job schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:09:
Privileges aanpassen doe je vanuit een admin account neem ik aan?
Goed punt. Zonet geprobeerd, maar zelfde. De account in kwestie blijft geblokkeerd voor een 3-tal apps, waaronder Drive (en Transmission + rsync).

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• azerty

azerty

McFly

MatthiasDS schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 03:25:
[...]

Jazeker. Ik probeer er morgen even voor te kijken (kan laat op de avond zijn).
Ik zou je zeer dankbaar zijn als je mij dit kan bezorgen :)

• Exxus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-03 12:59
Nog meer mensen die niet kunnen connecten met hun Synology account? Wil een package aanschaffen, maar verbinding lukt niet. Als ik naar myds ga, idem, blijft laden maar geen verbinding...

• Pietertje 085
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-03 14:40
Ik zal waarschijnlijk de 1000ste zijn met deze vraag maar ik kom er niet meer uit :-(

Ik heb een DS218+ aangeschaft als veravanging van mijn good old 212+ om o.a docker te kunnen draaien met verschillende pakketten (Sonarr,radarr, nzbget enz)
Alle dockers netjes opgetuigd via deze link: https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/ en rechten ingestald via de wiki: https://github.com/SynoCo...iki/Permission-Management

Nu heeft het allemaal eventjes gewerkt maar het rechten gezeur is weer begonnen ik krijg de volgende melding in nzbget als er een release wordt gedownload automatisch dan wel handmatig;

"Could not create file /downloads/tmp/nzb-6.tmp"

Wat ik al geprobeerd heb;

- Rechten op de mappen omhoog gezet via file station SC-download en Sc- media
- Nzbget verwijderd (docker) en opnieuw aangemaakt
- Nzbget docker opgezet om onder root te draaien
- mappen verwijderd in /downloads zodat nzbget deze opnieuw kan aanmaken
- internet afgezocht op deze foutmelding

De gebruiker waar de docker onder draait is PUID: 1026 en PGID is 101
Het moet in de rechten zitten zou ik zeggen maar wat ik ook aanpas ik kom er niet voorbij.

Ik ben er alweer een flink aantal uurtjes zoet mee (lees: helemaal klaar mee) en heb geen idee meer :( :( :( :( :(

heeft iemand hier nog enig idee miisschien????? _/-\o_

Pietertje 085 wijzigde deze reactie 05-01-2019 17:44 (3%)

Ik vermoed dat door het volgen van de "wiki" van synocommunity (volstrekt onnodig in deze situatie met dockers) de downloadshare de verkeerde rechten heeft. Maar om nog wat dingen te controleren:
- Klopt het userid wel? komt het id dat bij 1026 hoort overeen met de eigenaar van de share?
- komt de naam van je download share exact (hoofdletter gevoelig) overeen met het pad in nzbget?

Makkelijkste methode om het goed te krijgen is:
- download share verwijderen en opnieuw aanmaken
- uitzoeken of 1026 inderdaad de juiste userid is
- kijken of de eigenaar van de share nu de juiste is (dus dezelfde als het userid die je in docker invult)
- kan de eigenaar nu ook mappen aanmaken en verwijderen? inloggen in dsm namens die user en wat mappen aanmaken
- pad in nzbget controleren

edit: en kijk anders eens in [Synology] Packages of je daar nog andere oplossingen kan vinden.
Skyrunner schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:18:
Goed punt. Zonet geprobeerd, maar zelfde. De account in kwestie blijft geblokkeerd voor een 3-tal apps, waaronder Drive (en Transmission + rsync).
Wat gebeurt als je daar allow aanvinkt? Verandert de preview kolom wel?
opslaan (ok klikken) verandert dus niets? Ook niet als je nu een nieuwe user aanmaakt en het daar verandert?

job wijzigde deze reactie 05-01-2019 19:46 (59%)

• walletje-w
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-03 22:22
Exxus schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:45:
Nog meer mensen die niet kunnen connecten met hun Synology account? Wil een package aanschaffen, maar verbinding lukt niet. Als ik naar myds ga, idem, blijft laden maar geen verbinding...
Toevallig gisteren nog een package gekocht, exfat. En dat werkte vlekkeloos.

• Pietertje 085
  • Laatst online: 22-03 14:40
job schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:00:
Ik vermoed dat door het volgen van de "wiki" van synocommunity (volstrekt onnodig in deze situatie met dockers) de downloadshare de verkeerde rechten heeft. Maar om nog wat dingen te controleren:
- Klopt het userid wel? komt het id dat bij 1026 hoort overeen met de eigenaar van de share?
- komt de naam van je download share exact (hoofdletter gevoelig) overeen met het pad in nzbget?

Makkelijkste methode om het goed te krijgen is:
- download share verwijderen en opnieuw aanmaken
- uitzoeken of 1026 inderdaad de juiste userid is
- kijken of de eigenaar van de share nu de juiste is (dus dezelfde als het userid die je in docker invult)
- kan de eigenaar nu ook mappen aanmaken en verwijderen? inloggen in dsm namens die user en wat mappen aanmaken
- pad in nzbget controleren

edit: en kijk anders eens in [Synology] Packages of je daar nog andere oplossingen kan vinden.
Het opnieuw aanmaken van de hoofdshare, heeft het opgelost lijkt het, blijft vreemd want de eigenaar van die folder (/downloads) is dezelfde als mn PUID 1026 eigenaar van de docker.
In ieder geval bedankt voor de pointer, eens kijken of het nu helemaal goed gaat _/-\o_
kraats schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:25:
[...]
Past hij de tijd wel daadwerkelijk aan, of ben je steeds naar dezelfde offset aan het kijken? Of wordt tussendoor de tijd weer met een andere (incorrecte) tijdserver gesynchroniseerd? Waar staat de tijdsynchronisatie in DSM zelf op?
Dit was uiteindelijk de oplossing. DSM zette de tijd goed, waarna mijn script dat nog een keer ging proberen. Ik heb mijn script uit gezet, en nu gaat het wel goed. Ik had blijkbaar ergens iets over het hoofd gezien. :)

• jarsiv
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18-03 22:26
azerty schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:18:

code:
1

etc., voor elk mtd...

ik heb er ook een. alleen ik zou niet weten waar ik dd if=/dev/mtd0 of=/tmp/mtd0.dd bs=1024
moet opgeven

• azerty

azerty

McFly

jarsiv schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:56:
[...]

ik heb er ook een. alleen ik zou niet weten waar ik dd if=/dev/mtd0 of=/tmp/mtd0.dd bs=1024
moet opgeven
Je zult een SSH verbinding naar je Synology moeten opzetten daarvoor (eventueel via de web-interface enablen, want standaard staat het uit).
DS716+.

Ik wil graag een (nog aan te schaffen) IP camera bedienen/opnemen met Synology Surveillance Station. Deze IP camera zal zich op een andere locatie bevinden. Op deze locatie is geen Synology aanwezig.

Is dit een kwestie van een port forward op de remote locatie? En hierna het wan adres + port van de remote locatie gebruiken in Synology Surveillance Station?

Heeft iemand nog een suggestie voor werkende IP camera in deze configuratie? De camera is voor binnen gebruik. Bij voorkeur two way audio.

Donate ETH

• Ora et Labora
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-03 15:25
pietje63 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb dergelijke controles in het begin uitgevoerd, niet recent. Maar ben er ook (nog) niet tegenaan gelopen dat ik foto's mis. Ik loop er vaker tegenaan dat een foto te snel wordt gebackupt (lees: mislukte foto's of tijdelijke screenshots worden soms al gebackupt voordat ze zijn verwijderd).

Ik doe het nogal omslachtig. De Dropboxclient vind ik als enige goed werken met foto's uploaden. Dus die gebruik ik met een gratis Dropbox account.
In Synology gebruik ik CloudSync om Dropbox met een map op m'n Synology te synchroniseren.

Eens in de zoveel tijd doe ik alle foto's in de juiste mappen en maak ik m'n Dropbox weer leeg.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 08:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een DS211j en een APC 700 UPS. Die kwam afgelopen week goed van pas tijdens een stroomstoring; de boel ging netjes plat. Prima. Nu heb ik de volgende vraag over de optie 'Schakel de UPS uit wanneer het systeem overschakelt op de veilige modus'. Betekent het, als deze optie is aangevinkt, dat de NAS tegen de UPS zegt: UPS, ga uit en dat de UPS ook daadwerkelijk uitschakelt en dus geen accuspanning meer levert? Dat hoeft van mij niet; de UPS mag best aanblijven om een domotica server van stroom te voorzien, maar de NAS moet wel netjes en gecontroleerd plat. Iemand een idee hoe deze optie werkt?

• Bulldog
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Wokschotel schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:06:
Ik heb een DS211j en een APC 700 UPS. Die kwam afgelopen week goed van pas tijdens een stroomstoring; de boel ging netjes plat. Prima. Nu heb ik de volgende vraag over de optie 'Schakel de UPS uit wanneer het systeem overschakelt op de veilige modus'. Betekent het, als deze optie is aangevinkt, dat de NAS tegen de UPS zegt: UPS, ga uit en dat de UPS ook daadwerkelijk uitschakelt en dus geen accuspanning meer levert? Dat hoeft van mij niet; de UPS mag best aanblijven om een domotica server van stroom te voorzien, maar de NAS moet wel netjes en gecontroleerd plat. Iemand een idee hoe deze optie werkt?
Nee. Dit betekent dat de Synology pas uitschakeld zodra de UPS aangeeft dat de accu bijna leeg is.

• Psvtje10
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-03 17:34
Bulldog schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Nee. Dit betekent dat de Synology pas uitschakeld zodra de UPS aangeeft dat de accu bijna leeg is.
Kan het zijn dat je de vraag misschien verkeerd leest? Voor zover ik weet is dit namelijk wel het geval. Zodra de NAS na een x aantal seconden in veilige modus is gekomen wordt de UPS uitgeschakeld. Ik heb deze optie uitgeschakeld en de rest van de apparatuur op mijn UPS blijft verder draaien.

• Wokschotel
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 08:56

Wokschotel

Op 6 wielen

@Bulldog Ik bedoel inderdaad wat @Psvtje10 zegt, dus dat de NAS tegen de UPS zegt: UPS, ik ben in veilige modus, ga maar uit. Dat wil ik dus niet, ik wil alleen dat de NAS in veilige modus gaat en de UPS aan blijft voor andere apparatuur. Dus dan moet ik de betreffende optie uitzetten.

• frankpaul1
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10:54
Ik heb denk ik wat doms gedaan. Ik heb aan mijn DS218Play waar al een 2TB disc inzat een 10TB schijf toegevoegd. Ik was in de veronderstelling dat ik dan gewoon een 2TB en een 10TB schijf had, maar ik vermoed nu dat ik een 2TB SHR heb met 8TB ongebruikt.

Aangezien ik de schijven enkel voor onzin ga gebruiken en de belangrijke dingen in de cloud backup wil ik graag 12 TB beschikbaar hebben. Hoe ga ik te werk? De parity check loopt nu nog even door dus ik zal nog even geduld moeten hebben...

Alvast bedankt voor de hulp.

Opgelost (misschien handig voor anderen die het foutje ook maken):

- remove one disk, reboot => degraded volume - power off
- reinsert the disk, power up, create a new volume on this disk
- move shares from degraded volume to new volume (DSM . Control Panel - Shared Folder - Edit, change destination)
- delete degraded volume. NOTE: you will loses all packages and its settings installed on this volume
- create a 2nd independent volume.

frankpaul1 wijzigde deze reactie 08-01-2019 22:13 (29%)

• glade008
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18-03 11:43
Klein vraagje ondersteund de Synology Ds218 plex? Is deze NAS ook geschikt voor media streaming via chromecast of evt raspberry pi. Of ben ik beter af met de ds218+?
glade008 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:30:
Klein vraagje ondersteund de Synology Ds218 plex? Is deze NAS ook geschikt voor media streaming via chromecast of evt raspberry pi. Of ben ik beter af met de ds218+?
Ligt er een beetje aan wat je wilt. Ik denk dat deze website nuttig is voor je. :) (Gevonden door dit topic.)

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:50

masauri

aka qwybyte

Ik heb ff liggen zoeken, maar kon niet direct een antwoord vinden.
Sinds gisteren krijg ik geen windows verkenner venster meer open als ik op de browse knop klik in download station?
Heeft iemand dit probleem reeds eerder gehad?

Ik ben ook reeds een hele tijd bezig om glftpd op een rpi te laten verbinden met de synology maar het up-en downloaden van bestanden blijft mislukken doordat hij aangeeft dat de gebruiker geen rechten op de syno heeft.
Heeft er nog iemand iets gelijkaardigs draaien?
Met de syno helpdesk kom ik er niet direct uit...

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 9 - Het Resultaat

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-03 16:07
masauri schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:04:
Sinds gisteren krijg ik geen windows verkenner venster meer open als ik op de browse knop klik in download station?
Zit je Windows computer op hetzelfde netwerk als je Synology?
Zit je met je computer op het netwerk van de buren?
Is de ethernet kabel tussen je Syno en je router eruit?

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:50

masauri

aka qwybyte

ikweethetbeter schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Zit je Windows computer op hetzelfde netwerk als je Synology? Ja
Zit je met je computer op het netwerk van de buren? Nee
Is de ethernet kabel tussen je Syno en je router eruit? Nee
Ik wil net een afbeelding in het tweakers foto album uploaden en dat wil ook niet lukken, zal dus niet syno gerelateerd zijn |:(
Maar even verder zoeken dan voor dit probleem...
Bedankt voor de hulp :)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 9 - Het Resultaat

• Kwistnix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Hoe maken jullie backups in DSM?
Ik gebruik nu voor het eerst Hyper Backup om een niet-gecomprimeerde backup te maken naar een Ext4 geformateerde USB 3 schijf (Seagate BackupPlus 4TB) en dat proces verloopt ongelooflijk traag. Ik heb een 214play met één dirve er in (WD Red 4TB) en daarvan is ongeveer 2 TB in gebruik; dat is ongeveer de hoeveelheid data die ik naar de backup drive wil schrijven. Hyper Backup is sinds halverwege de middag bezig en er is tot nu toe iets meer dan 0.5 TB geschreven naar de backup drive. Dat is onacceptabel langzaam. Met de drives is overigens niets mis, gebaseerd op SMART status en normale gebruikservaring.
Ik heb al even op het Synology forum gezocht en daar zie ik ook veel klachten over de traagheid van Hyper Backup, kennelijk sinds DSM 6.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:17

Mystikal

It never hurts to help

Om een of andere reden als ik een bestand wil verplaatsen van de ene folder naar de andere folder (op dezelfde schijf) doet Windows nu een zeer langzame verplaatsactie (23MB/s).

Als ik dit in DS filestation doe gaat het in 5 seconde. Zo werkte het voorheen in Windows ook. Iemand enig idee hoe dit kan? :?

Basement Bios ---- Exo-S

Noob-vraag, maar ik kan het beste antwoord niet vinden, dus komt ie ... :+

Wat is tegenwoordig de beste manier om het maken van @eaDir-directories te voorkomen?

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Mystikal schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:11:
Om een of andere reden als ik een bestand wil verplaatsen van de ene folder naar de andere folder (op dezelfde schijf) doet Windows nu een zeer langzame verplaatsactie (23MB/s).

Als ik dit in DS filestation doe gaat het in 5 seconde. Zo werkte het voorheen in Windows ook. Iemand enig idee hoe dit kan? :?
? Ik ben niet anders gewend, ik denk dat komt omdat Windows als een soort "tussen-station" fungeert. Dit gedrag zie ik ook met ander soort shares (andere netwerken/servers)

Maar als jij kan vinden waardoor dat sneller kan gaan, ben ik reuze benieuwd!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 13:35
Sangroid schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:03:
[...]

? Ik ben niet anders gewend, ik denk dat komt omdat Windows als een soort "tussen-station" fungeert. Dit gedrag zie ik ook met ander soort shares (andere netwerken/servers)

Hier meer info: https://wiki.samba.org/index.php/Server-Side_Copy

Op MacOS zie ik dit gedrag echter niet! Als ik daar een file van dir1 naar dir2 verplaats (op hetzelfde volume op de NAS, zelfde partitie, etc), dan gebeurt dit "instant". Alsin: de FAT wordt enkel bijgewerkt; er gaan GEEN bytes over de lijn naar de computer die het move() commando uitvoert. Misschien kan dit een SMB client versie-verschilletje zijn?

smeerbartje wijzigde deze reactie 12-01-2019 16:33 (7%)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:17

Mystikal

It never hurts to help

Sangroid schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik was juist gewend dat het instant ging. En weet niet waarom dat nu niet meer is.

Oplossing gevonden.

File station: settings/general 'enable drag and drop between browsers'.

Nu gaat het weer snel bij mij. :)

Mystikal wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:24 (12%)

Basement Bios ---- Exo-S

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:35
pven schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:36:
Wat is tegenwoordig de beste manier om het maken van @eaDir-directories te voorkomen?
Niet in indexering opnemen van photo en/of video station maar ik neem aan dat je hem er niet zomaar in hebt gezet. Je kan op je share settings ook de system folders laten verbergen (wat ook default is).
Mystikal schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:09:
Ik was juist gewend dat het instant ging.
Binnen filestation is het buiten dezelfde tab idd die setting.

Wil je het ook tussen (smb) shares op het zelfde NAS volume in windows hebben dan is het de setting 'server side copy' echter werkt dat alleen via btrfs.

DukeBox wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:44 (34%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ZouteReus
Niemand hier een idee over?
ZouteReus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:06:
Dag allen,

Ik sta op het punt mijn Synology 413 te gaan upgraden. Gebruik hem op dit moment vooral alsl storagebox voor alle media die ik thuis verzamelt heb en via Kodi en DS audio wil benaderen. Straks wil ik ook dockers gaan uitproberen ivm de domotica hier in huis.

Nu draai ik sinds dit vorig jaar ook 24/07 surveillance station met 2 camera's, welke in het voorjaar nog uitgebreid wordt met 1 extra camera. Dit genereert veel data welke telkens weer moet worden weggeschreven.
Ik kan het nog niet op dit forum terugvinden of ergens anders op het web, maar heeft de 918+ met zijn nvme-cache voordelen op dit gebied? Ik zou graag willen dat de SSD's de reguliere harde schijven ontlasten, zodat deze minder vaak hoeven te draaien.

• Wobblier
  • Laatst online: 22-03 11:55
De NVME cache gaat je niet helpen. De hot cache werkt niet op bestandsniveau. Sterker nog, de NVME is niet eens op bestandsniveau te benaderen.

Als je googled kun je wel meer vinden over de zin en onzin van de SSD cache. Grootste pluspunt is dat je schijven minder lawaai maken met de cache enabled.

Je kan natuurlijk wel een SSD in een drivebay stoppen en hier op de beelden bewaren. En deze aan het einde van de dag / week naar een cold storage plek "backuppen/verplaatsen".

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 21:05
Ik heb onlangs een 115J aangeschaft met een SSD erin.
Ik gebruik deze als bestandenserver en backup medium voor time-machine.

Nu staat het ding nagenoeg constant tegen de 99% CPU aan te hikken, en de boosdoener is voor het grootste deel smbd.
Na veel googlen heb ik het max SMB-protocool op SMB3 gezet, en Transportcoderingsmodus op forceren.
Dat laat het CPU gebruik wel iets zakken, maar het schommelt nog steeds (hevig) tussen de 60 en 85%, met pieken naar 99.

Alleen SMB en AFP zijn aangevinkt.
DSM versie 6.2.1 update 4

Is dit gewoon as good as it gets :?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• smeerbartje
paQ schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:00:
Ik heb onlangs een 115J aangeschaft met een SSD erin.
Ik gebruik deze als bestandenserver en backup medium voor time-machine.

Nu staat het ding nagenoeg constant tegen de 99% CPU aan te hikken, en de boosdoener is voor het grootste deel smbd.
Na veel googlen heb ik het max SMB-protocool op SMB3 gezet, en Transportcoderingsmodus op forceren.
Dat laat het CPU gebruik wel iets zakken, maar het schommelt nog steeds (hevig) tussen de 60 en 85%, met pieken naar 99.

Alleen SMB en AFP zijn aangevinkt.
DSM versie 6.2.1 update 4

Is dit gewoon as good as it gets :?
Is er veel inkomend/uitgaand netwerk verkeer?

• mannegie
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:22
azerty schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Je zult een SSH verbinding naar je Synology moeten opzetten daarvoor (eventueel via de web-interface enablen, want standaard staat het uit).
Ik heb een DS413j en inmiddels uitgelezen.
Geef maar aan hoe je deze wilt hebben

• paQ
smeerbartje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Is er veel inkomend/uitgaand netwerk verkeer?
in idle ca 40 KB/s up en down

paQ wijzigde deze reactie 13-01-2019 20:17 (19%)

• azerty

azerty

McFly

mannegie schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:55:
[...]

Ik heb een DS413j en inmiddels uitgelezen.
Geef maar aan hoe je deze wilt hebben
per DM via een upload site lijkt mij het simpelst? :)

• paQ
so dan :?

Ik heb na nog wat google-werk de Finder service uitgeschakeld,

code:
1
synoservice --disable pkgctl-SynoFinder

en gereboot.

Dat is toch al een heel ander beeld is het niet? (mem gebruik is gek genoeg wel gestegen.)

• smeerbartje
paQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:28:
so dan :?

Ik heb na nog wat google-werk de Finder service uitgeschakeld,

code:
1
synoservice --disable pkgctl-SynoFinder

en gereboot.

[Afbeelding]

Dat is toch al een heel ander beeld is het niet? (mem gebruik is gek genoeg wel gestegen.)
Vreemd, ik heb hier geen moeite mee. Wat doet deze service?

• paQ
smeerbartje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Vreemd, ik heb hier geen moeite mee. Wat doet deze service?
Dat is Universal search.

Ik heb nu alleen nog tig x synoelasticd draaien die elke 11 MB slurpen. in slaapstand :|
zal niet de bedoeling zijn?

Het zou daarmee ook moeten opgelost worden, maar dat gebeurt dus niet.

edit:
zodra ik op een computer een map aanroep, dan gaat SMB weer uit zijn dak met 45% CPU :|
ook als ik de map heb gesloten blijft dat aanhouden.

Is dit een kwestie van alles laten indexeren anders? En de NAS daar gewoon een paar dagen mee bezig laten zijn?

paQ wijzigde deze reactie 14-01-2019 11:02 (36%)

• smeerbartje
paQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Dat is Universal search.

Ik heb nu alleen nog tig x synoelasticd draaien die elke 11 MB slurpen. in slaapstand :|
zal niet de bedoeling zijn?

Het zou daarmee ook moeten opgelost worden, maar dat gebeurt dus niet.

edit:
zodra ik op een computer een map aanroep, dan gaat SMB weer uit zijn dak met 45% CPU :|
ook als ik de map heb gesloten blijft dat aanhouden.

Is dit een kwestie van alles laten indexeren anders? En de NAS daar gewoon een paar dagen mee bezig laten zijn?
Ik denk het; zal wel een eenmalig dingetje zijn. Blijkbaar ondersteunt Synology spotlight indexing ofzo? (dat je dus op je mac via spotlight snel een file op je NAS kunt vinden).

Anyhow: geef het een paar dagen.

• paQ
smeerbartje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:27:
[...]

Ik denk het; zal wel een eenmalig dingetje zijn. Blijkbaar ondersteunt Synology spotlight indexing ofzo? (dat je dus op je mac via spotlight snel een file op je NAS kunt vinden).

Anyhow: geef het een paar dagen.
We zijn nu al een goeie week op weg... (met 220GB)
Volgens DSM is er niets geïndexeerd :?

Ik heb voor de zekerheid maar een ticket aangemaakt.

Na een reboot gaat het allemaal netjes, totdat ik een map op een computer aanroep, dan gaat alles weer ronde 77% CPU, en daar blijft het ook.

• pietje63
paQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:33:
[...]

We zijn nu al een goeie week op weg... (met 220GB)
Volgens DSM is er niets geïndexeerd :?

Ik heb voor de zekerheid maar een ticket aangemaakt.

Na een reboot gaat het allemaal netjes, totdat ik een map op een computer aanroep, dan gaat alles weer ronde 77% CPU, en daar blijft het ook.
Mijn ervaring met een DS115j was hetzelfde. Leek toen vooral geen gebrek aan RAM te zijn (wat waarschijnlijk leidde tot gebruik swap), wat vooral tot een te grote drop aan performance leidde bij folders met veel bestanden.

Ik heb toen zo veel mogelijk getuned (niet SMB en AFP maar één van de twee, zo min mogelijk packages draaien, etc). Hiermee werd het iets beter, maar was nog niet echt tevreden. Inmiddels over op een DS118 en dat is een wereld van verschil.

Eigenlijk enorm teleurstellend dat een DS115j dergelijke simpele taken onvoldoende aankan.

• paQ
pietje63 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Mijn ervaring met een DS115j was hetzelfde. Leek toen vooral geen gebrek aan RAM te zijn (wat waarschijnlijk leidde tot gebruik swap), wat vooral tot een te grote drop aan performance leidde bij folders met veel bestanden.

Ik heb toen zo veel mogelijk getuned (niet SMB en AFP maar één van de twee, zo min mogelijk packages draaien, etc). Hiermee werd het iets beter, maar was nog niet echt tevreden. Inmiddels over op een DS118 en dat is een wereld van verschil.

Eigenlijk enorm teleurstellend dat een DS115j dergelijke simpele taken onvoldoende aankan.
Ik heb maar enkele folders maar die staan dan ook wel knap vol ja :+
(maar goed, dat is nou ook precies waarvoor ik zo'n ding wens in te zetten ;) )

• michelv5
  • Laatst online: 22-02 12:01
Ik ben mij aan het verdiepen in de 218 serie van Synology en zie dat er drie versies zijn. De verschillen lijken miniem te zijn:
218+
218
218play

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen deze drie?
michelv5 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:14:
Ik ben mij aan het verdiepen in de 218 serie van Synology en zie dat er drie versies zijn. De verschillen lijken miniem te zijn:
218+
218
218play

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen deze drie?
https://tweakers.net/pric.../1029235;1124719;1108011/ ?

• michelv5
Dankje voor je reactie, ik heb dit zelf ook al gedaan alleen dan lijkt het verschil alleen CPU en RAM te zijn en zijn de 218 en 218play identiek.

Als ik op de Synology website kijk zie ik hier en daar wat kleine verschillen zoals USB poort etc.

Nu is mijn vraag expliciet, wat is jullie advies om aan te kopen voor de volgende eisen:
Thuis gebruik
6 Gebruikers op 2 locaties (thuis + ouders)
Separate accounts / 1 beheerder
Foto's storage+ extern kijken
Data storage
Serie downloader
Streaming server (Films 1080P op dit moment, volgend jaar 4k)

• pietje63
michelv5 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:43:
[...]

Dankje voor je reactie, ik heb dit zelf ook al gedaan alleen dan lijkt het verschil alleen CPU en RAM te zijn en zijn de 218 en 218play identiek.
Dan heb je toch niet goed gekeken

de Play heeft meer 1GB ipv 2GB ram en geen hot swappable disk

Belangrijkste verschil tusesn de 218 en de + is inderdaad de CPU en daarmee de optie om Docker te draaien. Dit kan handig zijn voor het downloaden van series (beter dan packages), maar geen must. Als je veel gelijktijdige gebruikers hebt kan ik me voorstellen dat 1GB ram misschien wat krap is, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
paQ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:32:
[...]

Ik heb maar enkele folders maar die staan dan ook wel knap vol ja :+
(maar goed, dat is nou ook precies waarvoor ik zo'n ding wens in te zetten ;) )
Is het een optie om de bestanden in subdirectories te zetten met minder bestanden per forlder? Dat kan enorm veel schelen (voor de ds115J heb ik bijvoorbeeld jaarmappen voor mijn iPhone foto backup gemaakt)

• michelv5
pietje63 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:34:
[...]
Dan heb je toch niet goed gekeken

de Play heeft meer 1GB ipv 2GB ram en geen hot swappable disk

Belangrijkste verschil tusesn de 218 en de + is inderdaad de CPU en daarmee de optie om Docker te draaien. Dit kan handig zijn voor het downloaden van series (beter dan packages), maar geen must. Als je veel gelijktijdige gebruikers hebt kan ik me voorstellen dat 1GB ram misschien wat krap is, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.
[...]
Dankje, ik heb nog eens goed gekeken je hebt gelijk. De 218+ is dus wel een stuk krachtiger echter is het budget nog even beperkt op dit moment. Voor de meerprijs heb je namelijk ongeveer 1 hardeschijf.

Is het mogelijk om een 218+ te kopen met 4TB schijf en dan over 2 of 3 maanden 4TB bij te plaatsen en dan pas SHR aan te zetten en de schijven te spiegelen?
Er zal vast wat tijd overheen gaan om te migreren van de oude server naar de nieuwe NAS.

• paQ
pietje63 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:34:
[...]

[...]

Is het een optie om de bestanden in subdirectories te zetten met minder bestanden per forlder? Dat kan enorm veel schelen (voor de ds115J heb ik bijvoorbeeld jaarmappen voor mijn iPhone foto backup gemaakt)
Dat heb ik bij de archieffolders ook gedaan, maar verder vind ik niet dat ik rare dingen verwacht.
Mijn werkbestanden zijn tussen de 300K en 3,5 MB groot, en staan dan in een folder met zijn... pak 'm beet 5000 stuks. samen 4 GB groot.
De folder met bronbestanden is bijv 2.6 GB groot, en heeft er ca 1000

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-03 21:34
Zoals zovelen hier draai ik inmiddels een aantal packages in docker. Ik loop met Radarr en Sonarr echter tegen het probleem aan dat ik de bestanden niet kan importeren.

Ik heb zowel Sonarr als Radarr naast mijn Films en series map ook toegang geven tot de Downloads map. De downloads map is waar sabnzbd of deluge de bestanden naar downloaden. So far, so good. Dat werkt allemaal.

Als de download voltooid is wordt deze normaliter automatisch geimporteerd in Sonarr danwel Radarr. Dit gebeurt echter niet, terwijl de download er toch echt staat. Bij een manuele import komt de melding dat er geen bestanden gevonden kunnen worden.

Gevoelsmatig heeft dit iets te maken met rechten, maar ik snap niet zo goed op welke manier. De dockers hebben namelijk toegang tot de juiste mappen en ook de PGID en PUID worden meegegeven in de container. Iemand die het verlossende antwoord heeft?

• clonedonkey
Ik heb op mijn router een vpn service lopen en de gekoppeld aan mijn Synology nas. Nu zou ik via de nas graag willen zien of hij daadwerkelijk via de vpn loopt (ik laat bepaalde apparaten wel, en bepaalde niet via de vpn lopen). Is er een mannier om via dsm te zien wat zijn externe ip is of iets dergelijks? Ik heb geprobeerd met ssh in te loggen op de nas en dan een traceroute te draaien maar die slikt hij helaas niet.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:57
clonedonkey schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:39:
Ik heb op mijn router een vpn service lopen en de gekoppeld aan mijn Synology nas. Nu zou ik via de nas graag willen zien of hij daadwerkelijk via de vpn loopt (ik laat bepaalde apparaten wel, en bepaalde niet via de vpn lopen). Is er een mannier om via dsm te zien wat zijn externe ip is of iets dergelijks? Ik heb geprobeerd met ssh in te loggen op de nas en dan een traceroute te draaien maar die slikt hij helaas niet.
inloggen met ssh:

curl icanhazip.com

Je krijgt dan je externe ip adres. In de DSM interface weet ik niet of er een goede check is.

• clonedonkey
HEY_DUDE schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:40:
[...]

inloggen met ssh:

curl icanhazip.com

Je krijgt dan je externe ip adres. In de DSM interface weet ik niet of er een goede check is.
top, thanks!
Voor de laatste updates van Bazarr is het nodig om gevent te installeren. Dat doe ik door 'pip install gevent'. Dat doet op zich wel iets, maar loopt stuk. Ik google me suf, maar vind alleen dat ik dan via apt-get van alles moet doen, maar apt-get staat niet op mijn DS214+.

Ik krijg dit soort meldingen bij het installeren van gevent:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
  creating build/temp.linux-armv7l-2.7
  generating cffi module 'build/temp.linux-armv7l-2.7/gevent.libev._corecffi.c'
  Running '(cd  "/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/deps/libev"  && sh ./configure   && cp config.h "$OLDPWD" ) > configure-output.txt' in /tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/build/temp.linux-armv7l-2.7/libev
  configure: error: in `/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/deps/libev':
  configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
  See `config.log' for more details
  Traceback (most recent call last):
    File "<string>", line 1, in <module>
    File "/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/setup.py", line 427, in <module>
      run_setup(EXT_MODULES, run_make=_BUILDING)
    File "/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/setup.py", line 411, in run_setup
      "signal_os_incompat = gevent.monkey:_subscribe_signal_os",
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/setuptools/__init__.py", line 129, in setup
      return distutils.core.setup(**attrs)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/core.py", line 151, in setup
      dist.run_commands()
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/dist.py", line 953, in run_commands
      self.run_command(cmd)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/dist.py", line 972, in run_command
      cmd_obj.run()
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/wheel/bdist_wheel.py", line 204, in run
      self.run_command('build')
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/cmd.py", line 326, in run_command
      self.distribution.run_command(command)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/dist.py", line 972, in run_command
      cmd_obj.run()
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/command/build.py", line 127, in run
      self.run_command(cmd_name)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/cmd.py", line 326, in run_command
      self.distribution.run_command(command)
      cmd_obj.run()
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/cffi/setuptools_ext.py", line 136, in run
      base_class.run(self)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/cffi/setuptools_ext.py", line 136, in run
      base_class.run(self)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/site-packages/setuptools/command/build_ext.py", line 75, in run
      _build_ext.run(self)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/command/build_ext.py", line 340, in run
      self.build_extensions()
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/distutils/command/build_ext.py", line 449, in build_extensions
      self.build_extension(ext)
    File "_setuputils.py", line 222, in build_extension
      self.gevent_prepare(ext)
    File "_setuputils.py", line 219, in gevent_prepare
      configure(self, ext)
    File "_setuplibev.py", line 56, in configure_libev
      system(libev_configure_command)
    File "_setuputils.py", line 150, in system
      if _system(cmd, cwd=cwd, env=env, **kwargs):
    File "_setuputils.py", line 146, in _system
      return check_call(cmd, cwd=cwd, env=env, **kwargs)
    File "/var/packages/python/target/lib/python2.7/subprocess.py", line 186, in check_call
      raise CalledProcessError(retcode, cmd)
  subprocess.CalledProcessError: Command '(cd  "/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/deps/libev"  && sh ./configure   && cp config.h "$OLDPWD" ) > configure-output.txt' returned non-zero exit status 1

----------------------------------------
  Failed building wheel for gevent
  Running setup.py clean for gevent
  Running setup.py bdist_wheel for greenlet ... error
  Complete output from command /var/packages/python/target/bin/python -u -c "import setuptools, tokenize;__file__='/tmp/pip-install-1fQkU2/greenlet/setup.py';f=getattr(tokenize, 'open', open)(__file__);code=f.read().replace('\r\n', '\n');f.close();exec(compile(code, __file__, 'exec'))" bdist_wheel -d /tmp/pip-wheel-RSGILk --python-tag cp27:
  running bdist_wheel
  running build
  running build_ext
  building 'greenlet' extension
  creating build
  /spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc -fno-strict-aliasing -I/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/arm-marvell-linux-gnueabi/libc/usr/include -mhard-float -mfpu=vfpv3-d16 -I/spksrc/spk/python/work-armadaxp-5.2/install//var/packages/python/target/include -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DNDEBUG -g -fwrapv -O3 -Wall -Wstrict-prototypes -fPIC -I/var/packages/python/target/include/python2.7 -c greenlet.c -o build/temp.linux-armv7l-2.7/greenlet.o
  unable to execute '/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc': No such file or directory
  error: command '/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc' failed with exit status 1

Failed building wheel for greenlet
  Running setup.py clean for greenlet
Failed to build gevent greenlet
Installing collected packages: greenlet, gevent
  Running setup.py install for greenlet ... error
    Complete output from command /var/packages/python/target/bin/python -u -c "import setuptools, tokenize;__file__='/tmp/pip-install-1fQkU2/greenlet/setup.py';f=getattr(tokenize, 'open', open)(__file__);code=f.read().replace('\r\n', '\n');f.close();exec(compile(code, __file__, 'exec'))" install --record /tmp/pip-record-vnn7SS/install-record.txt --single-version-externally-managed --compile:
    running install
    running build
    running build_ext
    building 'greenlet' extension
    creating build
    /spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc -fno-strict-aliasing -I/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/arm-marvell-linux-gnueabi/libc/usr/include -mhard-float -mfpu=vfpv3-d16 -I/spksrc/spk/python/work-armadaxp-5.2/install//var/packages/python/target/include -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -DNDEBUG -g -fwrapv -O3 -Wall -Wstrict-prototypes -fPIC -I/var/packages/python/target/include/python2.7 -c greenlet.c -o build/temp.linux-armv7l-2.7/greenlet.o
    unable to execute '/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc': No such file or directory
    error: command '/spksrc/toolchains/syno-armadaxp-5.2/work/arm-marvell-linux-gnueabi/bin/arm-marvell-linux-gnueabi-gcc' failed with exit status 1

Command "/var/packages/python/target/bin/python -u -c "import setuptools, tokenize;__file__='/tmp/pip-install-1fQkU2/greenlet/setup.py';f=getattr(tokenize, 'open', open)(__file__);code=f.read().replace('\r\n', '\n');f.close();exec(compile(code, __file__, 'exec'))" install --record /tmp/pip-record-vnn7SS/install-record.txt --single-version-externally-managed --compile" failed with error code 1 in /tmp/pip-install-1fQkU2/greenlet/

Dat er iets mist is wel duidelijk, maar wat, en hoe installeer ik dat? Iemand hier ervaring mee?

• smeerbartje
michelv5 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Dankje, ik heb nog eens goed gekeken je hebt gelijk. De 218+ is dus wel een stuk krachtiger echter is het budget nog even beperkt op dit moment. Voor de meerprijs heb je namelijk ongeveer 1 hardeschijf.

Is het mogelijk om een 218+ te kopen met 4TB schijf en dan over 2 of 3 maanden 4TB bij te plaatsen en dan pas SHR aan te zetten en de schijven te spiegelen?
Er zal vast wat tijd overheen gaan om te migreren van de oude server naar de nieuwe NAS.
Doe jezelf een plezier en ga voor de +-variant. Deze houdt het gewoon langer vol. Misschien gebruik je nu de extra resources niet, maar over 4 jaar wil je dat de NAS nog steeds meegaat (en de nieuwe software draait). Dan baal je als je nu die paar tientjes extra niet uit hebt gegeven.

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

pven schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:59: Dat doe ik door 'pip install gevent'.

Ik krijg dit soort meldingen bij het installeren van gevent:

code:
1
2
3
  configure: error: in `/tmp/pip-install-1fQkU2/gevent/deps/libev':
  configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
  See `config.log' for more details

Dat er iets mist is wel duidelijk, maar wat, en hoe installeer ik dat? Iemand hier ervaring mee?
Zo te zien heb je ervaring met de terminal. Kan je in de config.log even kijken wat er is gemeld over deze fout?

Kan je pip install build-essential vooraf ingeven wellicht?

En check je PATH even, kan zomaar een issue zijn. Misschien is er ook nog iets niet in orde met je gcc

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• michelv5
smeerbartje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Doe jezelf een plezier en ga voor de +-variant. Deze houdt het gewoon langer vol. Misschien gebruik je nu de extra resources niet, maar over 4 jaar wil je dat de NAS nog steeds meegaat (en de nieuwe software draait). Dan baal je als je nu die paar tientjes extra niet uit hebt gegeven.
Bedankt, je hebt me over de streep getrokken ga nu een 218+ bestellen :D

• schuurman
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-03 20:11
michelv5 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Bedankt, je hebt me over de streep getrokken ga nu een 218+ bestellen :D
Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik heb net na de kerstdagen ook een 218+ aangeschaft als vervanger van mijn energie slurpende server en heb ik twee weken tijd alles over en de server kunnen uitzetten. Supermachine!

schuurman wijzigde deze reactie 16-01-2019 14:54 (0%)
Reden: Punten en hoofdletters

• michelv5
schuurman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik heb net na de kerstdagen ook een 218+ aangeschaft als vervanger van mijn energie slurpende server en heb ik twee weken tijd alles over en de server kunnen uitzetten. Supermachine!
Oke ja ik heb nu ook een energiesluprend zelfbouw ding staan en ga waarschijnlijk zondag beginnen met overzetten en meerdere locaties benaderen. Ga mijn ouders erook op toelaten middels eigen account, ben benieuwd hoelang ik bezig ben maar komt goed.

Ben benieuwd, bedankt voor de hulp/ het over de streeptrekken.

Weet niet of ik het hier magzetten, is een prijsreactie:
Voor degene die nog willen aanschaffen: CD Romland 218+ inclusief 2x 4TB Seagate Ironwolf 549 euro.
Jivebunny schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Zo te zien heb je ervaring met de terminal. Kan je in de config.log even kijken wat er is gemeld over deze fout?

Kan je pip install build-essential vooraf ingeven wellicht?
Hm, dat geeft niet veel hoop:

code:
1
2
3
4
5
root@diskstation2:/volume1/@appstore/python/bin# ./pip install build-essential
Collecting build-essential
  Could not find a version that satisfies the requirement build-essential (from versions: )
No matching distribution found for build-essential
root@diskstation2:/volume1/@appstore/python/bin#

En check je PATH even, kan zomaar een issue zijn. Misschien is er ook nog iets niet in orde met je gcc
Wat zou er dan in het PATH moeten staan? Allen python/pip, of nog meer?

De config.log kan ik niet vinden en gcc ook al niet. Kan het zijn dat ik gcc (via ipkg?) er eerst erop moet zetten? (iPkg staat er nu ook niet op.)

Vragen, vragen ... ;)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

pven schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Hm, dat geeft niet veel hoop:

code:
1
2
3
4
5
root@diskstation2:/volume1/@appstore/python/bin# ./pip install build-essential
Collecting build-essential
  Could not find a version that satisfies the requirement build-essential (from versions: )
No matching distribution found for build-essential
root@diskstation2:/volume1/@appstore/python/bin#

[...]

Wat zou er dan in het PATH moeten staan? Allen python/pip, of nog meer?

De config.log kan ik niet vinden en gcc ook al niet. Kan het zijn dat ik gcc (via ipkg?) er eerst erop moet zetten? (iPkg staat er nu ook niet op.)

Vragen, vragen ... ;)
Nou ja, wat ik in ieder geval begrijp uit je error logging is dat ie de compiler niet kan vinden in de PATH. Meestal wordt dat door de Gnu Compiler Collection wel gedekt.

Daarom die config.log, want daar staat soms ook in dat de compiler x64 wordt aangeroepen, maar bijvoorbeeld alleen x86 aanwezig is etc. Ik weet niet wat ie precies in de PATH mist op dit moment, maar dat zie je vaak wel in config.log (daar staan meer details dan in de stdout).

ipkg is wel handig als je deze packages wil installeren.

Wat staat er in de release notes van die Bazarr upgrade? Iets over nieuwe python versie nodig of wordt het gebruikt om die nieuwe versie van Bazarr te compilen?

EDIT: Ah ik zie het al: https://github.com/morpheus65535/bazarr/issues/272

Zal nog even verder kijken

EDIT2:

Kan je een pip check draaien? Kijken wat ie daar zegt. En die config.log is toch wel de moeite als je een pip install gevent hebt gedraaid. Volgens mij staat ie in die /tmp/..... folder die wordt aangegeven tijdens de install?

Jivebunny wijzigde deze reactie 16-01-2019 16:51 (12%)

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Vraagje, Ik heb een DS216+II een vriend van me een D718+

Stel dat we nu ieder 1 schijf hanteren voor eigen gebruik, is het dan mogelijk de 2de Bay in te stellen als HyperBackup van elkaar zodat we beide een offsite backup hebben?

Heb trouwens net mijn trial van Synology C2 Backup er op zitten en het werkt als een trein waardoor ik heb besloten het abonnement voor de belangijkste 1TB aan te gaan.

Unidentified wijzigde deze reactie 16-01-2019 19:19 (27%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Unidentified schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:15:
Vraagje, Ik heb een DS216+II een vriend van me een D718+

Stel dat we nu ieder 1 schijf hanteren voor eigen gebruik, is het dan mogelijk de 2de Bay in te stellen als HyperBackup van elkaar zodat we beide een offsite backup hebben?

Heb trouwens net mijn trial van Synology C2 Backup er op zitten en het werkt als een trein waardoor ik heb besloten het abonnement voor de belangijkste 1TB aan te gaan.
Volgens mij kan je die tweede schijf dan als /volume2 instellen.En daarna moet het met Network LUN backup denk wel gaan lukken,

Houd je er wel rekening mee dat 1 schijf wat vatbaarder is voor storingen?

Pagina: 1 ... 38 ... 42 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True