Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht geen +1, lijkt mij een -1 omdat het niets anders is dan iemand afzeiken.

Mijn reactie (nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht ) daarop krijgt van een groepje downmodders (die ook de bovenstaande berichten van mij allemaal op -1 gezet hebben) wel een -1 terwijl dat eerder een 0 lijkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Philip Ross op 17-07-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JDVB schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40:
[...]

Als je dat soort opmerkingen hier ook achterwege laat zullen de meeste moderatoren die hier langskomen wat welwillender zijn te helpen. De powermod ook wat welwillender de mod-misbruiker hierop aan te spreken.
Want je ongenoegen uiten als gevolg van structurele irritatie mag ook niet meer?

Er is de laatste maanden genoeg op dat gedrag gewezen door genoeg gebruikers, mijn irritatiegrens is wel bereikt en ik zie erg weinig veranderen. Mijn excuses als dat jullie stoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Is persoonlijk denk ik. Ik kan me de opmerking van @JDVB wel voorstellen, al stoor ik me er zelf niet zo heel erg aan.

--> terug on topic.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:40:
[...]
Want je ongenoegen uiten als gevolg van structurele irritatie mag ook niet meer?

Er is de laatste maanden genoeg op dat gedrag gewezen door genoeg gebruikers, mijn irritatiegrens is wel bereikt en ik zie erg weinig veranderen. Mijn excuses als dat jullie stoort...
Ook ik stoor me aan een onterechte -1, dat wil ik eerst stellen.

Maar had een dergelijk forum bericht op de FP gestaan had het vanwege die bewoording zeker al een punt aftrek. Dan neemt daarmee de motivatie om het gelinkte bericht te beoordelen wel af.

Is je doel frustratie uiten, prima, is je doel te score te corrigeren dan wellicht niet zo handig. Die frustratie kun je ook anders uiten.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben even benieuwd; downloads: Plex Media Server 1.13.4.5251 krijgt een twee en ik begrijp ook wel waarom. Het is iets wat ik ook niet wist immers.

Maar in relatie tot het artikel, zou ik eerder zeggen dat het offtopic is en dus 0. Wat is dan de juiste moderatie voor deze reactie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:24:
Ik ben even benieuwd; downloads: Plex Media Server 1.13.4.5251 krijgt een twee en ik begrijp ook wel waarom. Het is iets wat ik ook niet wist immers.

Maar in relatie tot het artikel, zou ik eerder zeggen dat het offtopic is en dus 0. Wat is dan de juiste moderatie voor deze reactie?
Ik zou deze binnen het draadje bekijken en niet te zeer aan het artikel hangen. +1 is een mooie score maar ik zou me ook niet storen aan een eindscore van +2

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TheCapK Thanks voor de opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JDVB schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:21:
[...]
Ook ik stoor me aan een onterechte -1, dat wil ik eerst stellen.

Maar had een dergelijk forum bericht op de FP gestaan had het vanwege die bewoording zeker al een punt aftrek. Dan neemt daarmee de motivatie om het gelinkte bericht te beoordelen wel af.

Is je doel frustratie uiten, prima, is je doel te score te corrigeren dan wellicht niet zo handig. Die frustratie kun je ook anders uiten.
Ik denk dat het meeste constructieve een discussie met senior users voeren is, die bewezen hebben werkelijk iets toe te voegen aan de Tweakers community, dus mensen met een bepaald minimum aan karmapunten.

Het feit dat ik bij het openen van dit subforum direct deze drie topics zie onderschrijven de urgentie van de problematiek:

Verwijder de -1 van frontpage modding
Huidige moderatiesysteem is like/dislike
Frontpagemoderatie rubriek = bewijs moderatie niet werkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:56:
[...]
Het feit dat ik bij het openen van dit subforum direct deze drie topics zie onderschrijven de urgentie van de problematiek:

Verwijder de -1 van frontpage modding
Huidige moderatiesysteem is like/dislike
Frontpagemoderatie rubriek = bewijs moderatie niet werkt
is dat zo?

het enige waar dat op wijst is dat er weer eens een opflakkering is van een handjevol users die hun frustraties uiten. Alleen is het telkens ongeveer hetzelfde groepje users, dat meestal frustratie uit vanwege een -1 die ze kregen en meestal is deze terecht.

Om dan te stellen dat 'het systeem overduidelijk kapot is' en dat het 'een urgent probleem is' :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Daar is dit niet het topic voor. Hier willen we het hebben over mismoderaties.
Bij voorkeur op een nette beschaafde manier.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat zijn jullie toch een zuurpruimen. Ik schrijf de posts niet voor de punten, maar het verpest de sfeer toch wel om steeds weer te zien dat posts die blijkbaar door veel mensen erg gewaardeerd worden naar beneden worden getrokken door de modjes. Vandaag heeft niet één post op de front-page een +3 mogen houden. En dan bedoel ik niet van mij, maar van niemand. Niet één van de 1488 die ik tel.
Kijk eens goed naar dit topic, pagina na pagina gaat het over posts die te hoog staan. In het zeldzame geval dat iets te laag staat gaat het van een -1 naar een 0. Bij controversiele onderwerpen begrijp ik dat je streng wil modereren, maar het lijkt hier een doel op zich te zijn geworden om zo streng mogelijk op te treden. :-( :-( :-(

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 01:01:
[...]

Wat zijn jullie toch een zuurpruimen. Ik schrijf de posts niet voor de punten, maar het verpest de sfeer toch wel om steeds weer te zien dat posts die blijkbaar door veel mensen erg gewaardeerd worden naar beneden worden getrokken door de modjes. Vandaag heeft niet één post op de front-page een +3 mogen houden. En dan bedoel ik niet van mij, maar van niemand. Niet één van de 1488 die ik tel.
Kijk eens goed naar dit topic, pagina na pagina gaat het over posts die te hoog staan. In het zeldzame geval dat iets te laag staat gaat het van een -1 naar een 0. Bij controversiele onderwerpen begrijp ik dat je streng wil modereren, maar het lijkt hier een doel op zich te zijn geworden om zo streng mogelijk op te treden. :-( :-( :-(
Het doel van dit topic is om reacties die op een onjuiste score naar een beter passende score te krijgen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat ook jouw reacties hier af en toe worden besproken.

Dat er weinig 3's worden gescored is absoluut waar (dat vind ik persoonlijk ook jammer) echter zie ik ook weinig reacties die een +3 verdienen overeenkomstig de moderatie FAQ.

We hebben een apart topic om mogelijke +3 reacties onder de aandacht te brengen: Het grote +3 posts topic

Ik zou zeggen, leef je daar uit en draag juweeltjes aan in plaats van een zure reactie als je hier plaatst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 13:31
Ik begrijp de 2x -1 moderatie op mijn reactie hier niet:

yinnemans in 'nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht'

Een -1 indiceert " trolling, flame baiten of beledigen van een ander" als ik het juist heb. Mijn reactie is geen van dat allen?
Matched ook totaal niet met het feit dat er ook 2x een +1 is gegeven (oftwel informatief / relevant).

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:32:
Ik begrijp de 2x -1 moderatie op mijn reactie hier niet:

yinnemans in 'nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht'

Een -1 indiceert " trolling, flame baiten of beledigen van een ander" als ik het juist heb. Mijn reactie is geen van dat allen?
Matched ook totaal niet met het feit dat er ook 2x een +1 is gegeven (oftwel informatief / relevant).
Jouw reactie staat op 0 wat mij een goede score lijkt. Je vergelijkt Netflix met illegale alternatieven als een streambox wat niet geheel ontopic is. De -1 moderatie kwam slechts van een enkele user.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:47:
Het doel van dit topic is om reacties die op een onjuiste score naar een beter passende score te krijgen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat ook jouw reacties hier af en toe worden besproken.
Maar beter is in de ogen van dit gremium eigenlijk altijd lager. Je reactie zegt impliciet al dat je er van uit gaat dat mijn posts altijd omlaag worden gemod.
Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:47:
Dat er weinig 3's worden gescored is absoluut waar (dat vind ik persoonlijk ook jammer) echter zie ik ook weinig reacties die een +3 verdienen overeenkomstig de moderatie FAQ.
Dit vind ik een erg frustrerende reactie. Die FAQ is er toch om ons te dienen, niet om in de weg te zitten? Misschien is het tijd om de FAQ aan te passen, die is niet door god gegeven. In de FAQ staat trouwens ook "Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's". Dat deel wordt hier flink vergeten.
We hebben een apart topic om mogelijke +3 reacties onder de aandacht te brengen: Het grote +3 posts topic
De hoeveelheid activiteit in dat forum, of het gebrek daar aan, zegt genoeg.
Ik zou zeggen, leef je daar uit en draag juweeltjes aan in plaats van een zure reactie als je hier plaatst.
Mooi ontweken. Vooral niet inhoudelijk reageren op het signaal dat ik probeer af te geven. Dat ik dit überhaupt schrijf is een teken van goede wil; ik probeer te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg - 1 hier. Ik reageer inhoudelijk op zowel de game update als dat ik vraag aan de poster boven mij om de spoiler te verwijderen.

Jorgen in 'nieuws: Hello Games toont multiplayeruitbreiding en grafische upda...

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 18-07-2018 12:58 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:20:
Dit vind ik een erg frustrerende reactie. Die FAQ is er toch om ons te dienen, niet om in de weg te zitten? Misschien is het tijd om de FAQ aan te passen, die is niet door god gegeven. In de FAQ staat trouwens ook "Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's". Dat deel wordt hier flink vergeten.
Dat snap ik dus niet.
Die FAQ zegt duidelijk: dit is waaraan een post moet voldoen om een +3 te krijgen.
Jij stelt nu voor om het makkelijker te maken om een +3 te krijgen want... wat? Welk probleem ben jij nu een het oplossen? Zodat jouw posts makkelijker een+3 krijgen? Daarom moet Tweakers zijn FAQ aanpakken? 8)7

Je zegt dat er te weinig +3's worden gegeven. Ik kan je daar eigenlijk al niet volgen; ik kan me niet herinneren dat ik een +1 post tegenkwam die een +3 moest worden. Misschien een enkele +2 die een +3 kon worden, maar er is altijd wel wat grijze zone. Weinig zaken zijn zo zwart wit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Je reactie zegt impliciet al dat je er van uit gaat dat mijn posts altijd omlaag worden gemod.
Gezien de toon van jouw reactie is dat de enige conclusie die ik kon trekken. Je komt vast niet aanzetten met dooddoeners als "zuurpruimen" wanneer je wilt reageren op posts die hier worden aangedragen als te laag gescored toch?

Reacties die te laag staan kunnen hier net zo goed gemeld worden als reacties die te hoog staan. Wat dat betreft ben je zelf, net zo goed als de andere users hier, deel van de oplossing.

Maar goed, wat mij betreft laten we het hierbij. Dit topic is niet bedoeld voor dit soort discussies. We zien graag te laag gemodereerde reacties ook aangedragen worden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-07-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinnemans
Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:54:
[...]

Jouw reactie staat op 0 wat mij een goede score lijkt. Je vergelijkt Netflix met illegale alternatieven als een streambox wat niet geheel ontopic is. De -1 moderatie kwam slechts van een enkele user.
Nja, zoals ik het zie/zag was het wel degelijk een ontopic reactie; namelijk een mogelijke verklaring voor het feit dat het aantal Netflix abonnees stagneerde. En om die (mogelijke) verklaring te onderbouwen dien je wel tot wat inhoudelijke voorbeelden over te gaan. Hoe kun je anders ooit een discussie starten/voeren?? Als je verder leest zie je ook dat ik mij afvroeg of andere forum bezoekers dit als mogelijke oorzaak zagen.

Kortom, lijkt mij mismoderatie door een tweetal users met een Calimero syndroom (" hey, ik betaal flink voor diezelfde content en hij kijkt 'gratis' (indirect verdienen de aanbieder gewoon via commissie uit reclame) en dat is niet eerlijk!!) BAM -1.
Mijn inziens wederom een bewijs dat het moderatie systeem misbruikt wordt.

By the way:
Overigens is gebruik van een streambox niet per definitie illegaal zolang je legale maar plugins gebruikt. In de meeste gevallen plugins naar sites waar middels advertenties inkomsten worden gegenereerd en commissie richting de eigenaar van de content vloeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kheos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Dat snap ik dus niet.
Die FAQ zegt duidelijk: dit is waaraan een post moet voldoen om een +3 te krijgen.
Jij stelt nu voor om het makkelijker te maken om een +3 te krijgen want... wat? Welk probleem ben jij nu een het oplossen? Zodat jouw posts makkelijker een+3 krijgen? Daarom moet Tweakers zijn FAQ aanpakken? 8)7

Je zegt dat er te weinig +3's worden gegeven. Ik kan je daar eigenlijk al niet volgen; ik kan me niet herinneren dat ik een +1 post tegenkwam die een +3 moest worden. Misschien een enkele +2 die een +3 kon worden, maar er is altijd wel wat grijze zone. Weinig zaken zijn zo zwart wit.
Doe even een stapje terug. Eigenlijk gaat het om de vraag waarom er überhaupt moderatie is.
Is dat alleen om misbruik te straffen? Of ook om goede bijdrages te stimuleren? Naar mijn mening is dat tweede een belangrijk aspect. Belangrijker dan het eerste.
Het gaat er niet om dat ík hoger scores wil, ik wil dat mensen meer beloond worden voor hun bijdrages. De FAQ geeft richtlijnen voor wat een goede post is, maar het is geen definitie.

Iedereen hier is heel goed in het volgen van de regels van de FAQ, nou ja, sommige regels, maar de FAQ is een hulpmiddel, geen doel op zich. In andere woorden, ik vind de eisen voor een +2 of een +3 te streng.
Als er op een hele dag niet één +3 wordt toegekend dan vind ik inderdaad dat er te weinig +3 posts zijn.
Volgens mij is het beter voor de communitie als je mensen regelmatig beloont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Nja, zoals ik het zie/zag was het wel degelijk een ontopic reactie; namelijk een mogelijke verklaring voor het feit dat het aantal Netflix abonnees stagneerde. En om die (mogelijke) verklaring te onderbouwen dien je wel tot wat inhoudelijke voorbeelden over te gaan. Hoe kun je anders ooit een discussie starten/voeren?? Als je verder leest zie je ook dat ik mij afvroeg of andere forum bezoekers dit als mogelijke oorzaak zagen.
Jouw reactie lijkt mij inhoudelijk een 0: jij begrijpt het concept van Netflix niet omdat je liever via illegale mogelijkheden gratis kijkt. Dat is niet direct relevant imho. Een 0 lijkt mij een goede score. Je kunt een illegale en gratis variant om content te bekijken niet vergelijken met een platform met eigen content en welke royalties heeft af te dragen. Van moderatiemisbruik is er hier geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Doe even een stapje terug. Eigenlijk gaat het om de vraag waarom er überhaupt moderatie is.
ja die is nodig, zie all -1 reacties.
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Is dat alleen om misbruik te straffen? Of ook om goede bijdrages te stimuleren? Naar mijn mening is dat tweede een belangrijk aspect. Belangrijker dan het eerste.
Het gaat er niet om dat ík hoger scores wil, ik wil dat mensen meer beloond worden voor hun bijdrages. De FAQ geeft richtlijnen voor wat een goede post is, maar het is geen definitie.

Iedereen hier is heel goed in het volgen van de regels van de FAQ, nou ja, sommige regels, maar de FAQ is een hulpmiddel, geen doel op zich. In andere woorden, ik vind de eisen voor een +2 of een +3 te streng.
Als er op een hele dag niet één +3 wordt toegekend dan vind ik inderdaad dat er te weinig +3 posts zijn.
Volgens mij is het beter voor de communitie als je mensen regelmatig beloont.
wacht. je vind dat er te weinig kwaliteit posts zijn, en dat ga je oplossen door de lat van +3 posts te verlagen?
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Als een post dus geen 'waardevolle bijdrage' geeft, waarom zouden we die dan toch een +3 geven?
Dan benadeel je iedereen die wel een waardevolle post maakt en iedereen die enkel waardevolle posts wil zien?

is het probleem niet gewoon dat users niet zo'n bijster goeie posts maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kheos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:55:
[...]

ja die is nodig, zie all -1 reacties.
Ik betwist niet dát moderatie nodig is, ik vraag wat we er mee proberen te bereiken, want moderatie kan verschillende doelen hebben. Gelukkig geeft je daar ook antwoord op. Jij ziet moderatie dus vooral als een manier om slechte posts tegen te gaan. Dat is duidelijk en precies waar ik bang voor was. Ik zie moderatie ook als een manier om goede posts te promoten. Ik voel mij in die mening gesterkt omdat we ook +2 en +3 scores hebben, niet alleen 0 en -1. Dat is ook precies wat er in de FAQ staat:
Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen.
<knip>
De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten.
<knip>
Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
Kwaliteit stimuleren is het belangrijkste doel. Niet rommel wegschoffelen, dat is maar een middel.
wacht. je vind dat er te weinig kwaliteit posts zijn, en dat ga je oplossen door de lat van +3 posts te verlagen?
Nee, ik ben het niet eens met de normen voor kwaliteit. Ik vind die veel te nauw. Ik vind dat er een hoop posts zijn die nuttig of interssant zijn, maar die niet voldoen aan de eisen die de FAQ stelt voor een +3. Daarom vind ik de eisen niet goed.
Als een post dus geen 'waardevolle bijdrage' geeft, waarom zouden we die dan toch een +3 geven?
Dan benadeel je iedereen die wel een waardevolle post maakt en iedereen die enkel waardevolle posts wil zien?
Daar gaat het niet om, het gaat om wat een "waardevolle bijdrage" precies is.
is het probleem niet gewoon dat users niet zo'n bijster goeie posts maken?
Als tientallen gebruikers de moeite nemen om een post met een +2 of een +3 te beoordelen dan denk ik dat die post inderdaad een goede bijdrage is.
Dan heb ik het niet over meningmodden of trollen. Laat ik mijn eigen posts over AI als voorbeeld nemen. Dat is geen controversieel onderwerp. Ik schrijf niks dat mensen zou kunnen storen. Het is geen punt waar mensen direct de hakken in het zand zetten of op grond van een eerder gevormde mening reageren. Tientallen mensen geven een hoge score. Dat vind ik dat we redelijk objectief hebben vastgesteld heel wat mensen het inderdaad als een waardevolle bijdrage hebben ervaren. Ik vermoed dat het "probleem" is dat mijn reacties niet over de kern van het artikel gaan "niet genoeg AI-experts" maar in ga op vragen als "wat is AI?" en "wat is het nut van AI voor het bedrijfsleven?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinnemans
Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Jouw reactie lijkt mij inhoudelijk een 0: jij begrijpt het concept van Netflix niet omdat je liever via illegale mogelijkheden gratis kijkt. Dat is niet direct relevant imho. Een 0 lijkt mij een goede score. Je kunt een illegale en gratis variant om content te bekijken niet vergelijken met een platform met eigen content en welke royalties heeft af te dragen. Van moderatiemisbruik is er hier geen sprake.
Volgens mij lees je voorbij aan de essentie van de post... Het topic gaat juist over stagnerend aantal abonnees. Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.

Iets vertelt mij dat je zelf uit moralistische overweging gebruik van dergelijke alternatieven bij voorbaat kapot modereert? Let wel, zijn slechts mijn onderbuik gevoelens.
Dit is is ieder geval bij deze gelijk de eerste en laatste keer dat ik deze forum page raadpleeg.

Laten het hier wel bij; snap eigenlijk überhaupt niet waar ik mij druk om maak..

Het moge duidelijk zijn dat het niveau van Tweakers.net is ook niet meer wat het geweest is, en ik ben niet de eerste die dit opmerkt.. Begrijpelijk lezen is er niet meer bij. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door yinnemans op 18-07-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:22:
Als tientallen gebruikers de moeite nemen om een post met een +2 of een +3 te beoordelen dan denk ik dat die post inderdaad een goede bijdrage is.
wat ga je daar de mist in zeg!
Als velen iets goed vinden, kun je zeggen dat het subjectief goed is. Dat boeit dus voor geen meter en zegt ook helemala niks over of iets objectief goed is.
Als tientallen miljoenen op een kandidaat stemmen bij de verkiezingen, is dat dan automatisch een goede president / eerste minister / burgemeester...?
Hell no!

waar jij het over hebt is het equivalent van een facebook duimpje. 'hihi, ik vind dit een leuke post'.
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:22:
Laat ik mijn eigen posts over AI als voorbeeld nemen. Dat is geen controversieel onderwerp. Ik schrijf niks dat mensen zou kunnen storen. Het is geen punt waar mensen direct de hakken in het zand zetten of op grond van een eerder gevormde mening reageren. Tientallen mensen geven een hoge score. Dat vind ik dat we redelijk objectief hebben vastgesteld heel wat mensen het inderdaad als een waardevolle bijdrage hebben ervaren. Ik vermoed dat het "probleem" is dat mijn reacties niet over de kern van het artikel gaan "niet genoeg AI-experts" maar in ga op vragen als "wat is AI?" en "wat is het nut van AI voor het bedrijfsleven?"
ik heb geen idee over welke post je het precies hebt, maar aan jouw omschrijving (niet over de kern van het artikel gaan) klinkt het off topic en hoop ik dat dat jouw reactie een lage score heeft.
Da's dan bewijs dat het systeem werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.
Uit jouw eigen reactie:
Ik snap het hele concept van Netlfix niet (meer); tegenwoordig zoveel goede en compacte streamboxen (nog geen 100 EUR) waarmee je letterlijk alles (gratis) binnen kunt halen en niet enkel Netflix eigen spul. Met de juiste apps zit je vaak ook naar heel recent materiaal te kijken.
Bovenstaande kan niet op een legale manier volgens mij. Dat is ook hoe ik jouw reactie lees. Hoe kijk je diensten als Netflix gratis op een legale manier?

De hele markt voor goedkope streamboxen bestaat vrijwel uit mensen die gratis content willen kijken waar je normaliter voor moet betalen.
Het moge duidelijk zijn dat het niveau van Tweakers.net is ook niet meer wat het geweest is, en ik ben niet de eerste die dit opmerkt.. Begrijpelijk lezen is er niet meer bij. |:(
Jammer dat je je gelijk als de gebeten hond opstelt wanneer anderen het niet eens zijn met jouw redenatie waarom jouw reactie hoger dan een 0 zou moeten scoren. Welke steekhoudende argumenten heb je voor een hogere score en welke score verwacht je zelf? Ik sta absoluut open voor inzichten op dit punt. Wie weet zie ik het in dit geval verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kheos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:30:
wat ga je daar de mist in zeg!
Als velen iets goed vinden, kun je zeggen dat het subjectief goed is. Dat boeit dus voor geen meter en zegt ook helemala niks over of iets objectief goed is.
Dus mensen kunnen niet voor zichzelf oordelen of ze iets waardevol vinden of niet? Dat kan dus alleen volgens de regels die ooit arbitrair zijn vastgesteld?
Als tal van mensen zeggen dat ze eigenlijk niet eens zijn met die regel (dat doen ze door een andere score te geven dan de FAQ voorschrijft) dan kun je dat dus automatisch naast je neer leggen?
Als tientallen miljoenen op een kandidaat stemmen bij de verkiezingen, is dat dan automatisch een goede president / eerste minister / burgemeester...?
Hell no!
Waarom hebben we dan nooit objectieve regels vastgesteld om onze presidenten en ministers te kiezen?
We hebben verkiezingen omdat het in veel gevallen niet mogelijk is om kwaliteit objectief vast stellen. Verschillende mensen hebben een verschillende mening over wat "goed" nu precies is.
waar jij het over hebt is het equivalent van een facebook duimpje. 'hihi, ik vind dit een leuke post'.
Dat is weer een veel te nauwe visie, maar het hoort er wel bij. "Leuk" is ook een kwaliteit die een post kan hebben. Dingen leuk vinden is erg belangrijk voor mensen. Dat kan dus wel degelijk een waardevolle bijdrage zijn. Maar er staat niet in de FAQ dat "leuk" ook "goed" kan zijn dus dan moet het een +1 zijn, zo lijken nogal wat moderatoren te redeneren.
ik heb geen idee over welke post je het precies hebt, maar aan jouw omschrijving (niet over de kern van het artikel gaan) klinkt het off topic en hoop ik dat dat jouw reactie een lage score heeft.
Da's dan bewijs dat het systeem werkt.
Daar hebben we het weer. De regels volgen is het hoogste doel. Als een post maar een beetje offtopic gaat, dan HOOP jij dat de post een lage score krijgt. Het komt gewoon sadistisch over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 18:21

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mijn persoonlijke mening is dat je nu een beetje zeurderig over begint te komen @CAPSLOCK2000

Zullen we gewoon weer ontopic gaan?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De discussie is inderdaad wel klaar nu, zeker gezien er ongefundeerde verwijten worden gemaakt.

Dit gaat niet meer om afzonderlijke verkeerde moderaties wat nog steeds het doel is van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Dus mensen kunnen niet voor zichzelf oordelen of ze iets waardevol vinden of niet?
Tuurlijk kan dat wel. Dat heb ik dus nooit ontkend. Wat ik wel ontken is "als veel mensen vinden dat een post een waardevolle bijdrage levert, is het een waardevolle post".
Je kunt niet tegelijkertijd roepen dat het systeem niet werkt als veel users een post een foute waarde toekennen, en tegelijkertijd zeggen dat als veel mensen (jouw) posts hoog waarderen een teken is dat het systeem goed werkt. Je ziet zelf toch ook hoe hypocriet dat is, right?
[...]
Dat kan dus alleen volgens de regels die ooit arbitrair zijn vastgesteld?
hoe ga je dat anders objectief vastleggen? Suggesties?
[...]
Als tal van mensen zeggen dat ze eigenlijk niet eens zijn met die regel (dat doen ze door een andere score te geven dan de FAQ voorschrijft) dan kun je dat dus automatisch naast je neer leggen?
wat een bizarre conclusie!
Dus als mensen een foute score geven is het dus niet omdat ze niet weten hoe het wel werkt, niet omdat ze express een foute score geven (meningmodden), zelfs niet omdat het systeem niet werkt, maar uit protest? Hoe kom je daar nu bij?
[...]
"Leuk" is ook een kwaliteit die een post kan hebben.
dat klopt
[...]
Dingen leuk vinden is erg belangrijk voor mensen.
misschien
[...]
Dat kan dus wel degelijk een waardevolle bijdrage zijn.
kan, maar absoluut niet gerelateerd. als veel mensen een post leuk vinden, maakt die post geen waardevolle bijdrage. en een waardevolle bijdrage kan een post zijn die niemand leuk vind.
[...]
Maar er staat niet in de FAQ dat "leuk" ook "goed" kan zijn dus dan moet het een +1 zijn, zo lijken nogal wat moderatoren te redeneren.
dus doen ze het goed, right?
[...]
Daar hebben we het weer. De regels volgen is het hoogste doel. Als een post maar een beetje offtopic gaat, dan HOOP jij dat de post een lage score krijgt. Het komt gewoon sadistisch over.
en ik hoop dat mensen die off topic reacties weg filteren geen offtopic comments voor de kiezen krijgen. Noem het sadistisch of noem het iets anders, dat kan mij bitter weinig schelen.
Nu kun jij hier klagen tot je groen ziet of tot het systeem hier naar jouw wensen wordt aangepast (tegen de wensen van een heleboel anderen), je kunt je neerlegen bij de huidige gang van zaken of je kunt minder off-topc comments maken. Wat denk je zelf dat het meeste kans op success heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wederom gaat het alleen maar om de vraag of de regels gevolgd worden, niet om de vraag of de regels wel goed zijn. Ik hoop dat je nooit een handleiding met een fout er in tegen komt. Goed, ik ga er over op houden, ondanks mijn gefrustreerde toon doe ik het met de beste bedoelingen. Jammer dat we niet verder komen dan "regels zijn regels".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mcDavid in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling langz...

Geen -1. Dat iets onjuist is, maakt het niet direct ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Bedrijf VS leverde stemcomputers aan staten met so... is dit een -1? Ik vraag aan iemand om zijn persoonlijke zooi uit een discussie te halen en herhaal nogmaals een stelling die gewoon 100% waar is.

De speech van Obama is toepasbaar, als ik een podium een podium noem en iemand anders noemt het een olifant kan je niet echt een discussie voeren.

Lokale verkiezingen zijn per definitie gelokaliseerd, en een globale storing in een wereldwijd systeem is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Verwijderd Je begint die zooi zelf onderuit te trekken met anderen neer te zetten met woorden als "zielig".
Daarna komt iemand op je terug en ga je weer op in, met totaaal niets relevants.

Dat hele zooitje is gewoon dik -1.
Opsouten.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:49:
@Verwijderd Je begint die zooi zelf onderuit te trekken met anderen neer te zetten met woorden als "zielig".
Daarna komt iemand op je terug en ga je weer op in, met totaaal niets relevants.

Dat hele zooitje is gewoon dik -1.
Opsouten.
Er is een beetje een historie ja, maar hij begint met zijn neerbuigende 'taalcorrectie' wat ik nogal zielig vind ja.

Net als jouw 'opsouten', als ik nu zeg dat het 'opzouten' is klinkt dat toch ook nogal zielig?

Ook leuk dat je de kern negeert en iets er probeert bij te pakken uit een reactie die ik niet gelinkt heb, misschien moet je je eigen advies ter harte nemen?

En waar heb je het over met 'niet relevant'? Dat figuurtje begint neerbuigend ( net als jij trouwens... ) en negeert de kern, namelijk dat een globaal systeem per definitie minder gelokaliseerd is als een lokale verkiezing. Dus niet 'iemand op mij terug' dat impliceert dat het niet werd uitgelokt door ditzelfde andere figuurtje. Je poging tot beeldvorming is nogal tekenend. De kern is waar het om gaat, en jij net als dat figuurtje probeert het persoonlijk te maken en de kern te negeren.

Alweer, je noemt een podium een olifant, misschien moet je je bril eens op doen.

Als je mijn argumenten niet leuk vind moet je ze inhoudelijk proberen te weerleggen en niet gaan roepen dat ze niet relevant zijn.

edit: kimborntobewild in 'nieuws: Bedrijf VS leverde stemcomputers aan staten met s... geen +3 ;)
yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Volgens mij lees je voorbij aan de essentie van de post... Het topic gaat juist over stagnerend aantal abonnees. Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.
KODI is een media speler, niet een streaming dienst ;w Er waren juist meerdere plugins voor KODI welke WEL gebruik maakten van streaming diensten, zoals ... popcorn denk ik? En deze zijn natuurlijk 100% illegaal.

Verder stoor ik mij persoonlijk aan jouw verwijzingen naar autisme, misschien moet je eens in een spiegel kijken ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
zlpsycho in 'nieuws: Multiplayermodus van Crysis gaat op 11 oktober definitie... is niet bijster interessant maar dat maakt het nog geen -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:40:
@Verwijderd, als je wat minder bot reageert, lopen de discussies ook wat minder snel uit de hand... Sowieso is het niet bijster effectief om je punt te maken zonder nieuwe argumenten, maar met vet en onderstrepen
Tja moeilijk als de 'tegenpartij' ervoor kiest om de discussie juist uit de weg te gaan door het meermalen te negeren, vraag me dan altijd af: wat doe je dan hier behalve het ventileren van je eigen mening en te proberen deze als feit neer te zetten?

Heb het dit keer maar gearceerd neergezet want ik snap je punt wel O+

Verder probeer ik niet bot te zijn, het is alleen zo moeilijk om een discussie aan te gaan met mensen die in elk onderwerp dezelfde tactiek toepassen: negeren van feitelijke onderwerp, alle feiten toeschrijven aan 'MSM' en zodoende steeds zich gemachtigd voelen alles wat feitelijk gewoon niet te ontkennen zou moeten zijn, toch te ontkennen en zo te voorkomen dat discussies op een constructieve manier gevoerd kunnen worden.

Alweer, podium != olifant ( <3 Obama btw ;) ).

edit:

Shark.Bait in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling la... geen +2 ( is een 0 vanwege off topic, specs zijn irrelevant als bron al vermeld dat de cpu niet eens zijn base clock kan vasthouden maar terug clockt naar 2.2Ghz ).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, de reactie is niet meer te modereren, maar wilde toch even kwijt dat The Zep Man in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische trollenfabriek verstuurde... niet op de juiste moderatie terecht is gekomen, ondanks dat ik hem meermaals gemeld heb. Dit bericht is, ook na de aanpassing waarbij de user meent te moeten quoten uit de reacties op zijn reactie om zijn punt kracht bij te zetten, naar mijn idee geen +3. Maar is met 152x +3 te heftig daarmee beloond, imo.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:
Ik weet het, de reactie is niet meer te modereren, maar wilde toch even kwijt dat The Zep Man in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische trollenfabriek verstuurde... niet op de juiste moderatie terecht is gekomen, ondanks dat ik hem meermaals gemeld heb. Dit bericht is, ook na de aanpassing waarbij de user meent te moeten quoten uit de reacties op zijn reactie om zijn punt kracht bij te zetten, naar mijn idee geen +3. Maar is met 152x +3 te heftig daarmee beloond, imo.
Voor die edits had ik hem trouwens op +3 staan, maar dat kwam omdat ik een heel andere interpretatie had van zijn bericht dan wat zijn intentie was, zoals gebleken uit zijn latere toevoegingen ( toen heb ik hem meteen op +1 gezet omdat de reactie dus een heel andere betekenis kreeg ).

Misschien waren er meer zoals mij die meer een bevestiging erin lazen van hun eigen gedachten, mooi uitgewerkt / goed geschreven. Eigenlijk was mijn +3 zelfs dan al fout, want echt nieuwe informatie was het niet het was alleen heel mooi uitgewerkt.

edit:

dehardstyler in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling ... dit is toch geen -1?
uiltje in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling langza... dit is toch geen -1?
dehardstyler in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling ... volgens mij is dit een 0, kan -1 zijn maar ???
matty___ in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling lang... idem, 0 maar toch geen -1???
Verwijderd in 'nieuws: Topmodel 2018-versie MacBook Pro is door throttling... volgens mij geen -1 ( heb de informatie niet gecheckt maar zelfs als het niet geheel klopt zou het nog een off topic zijn )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

@EddoH het kan idd wel wat trollerig opgevat worden als de lezer de rest van de discussie niet volgt. M.i. mag die reactie gewoon op +1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

@botoo Ik zou echt geen idee hebben hoe je die post als trolley op zou kunnen vatten..off-topic, a la, maar troll?.. Maargoed, dat ligt misschien dan aan mij.
Inmiddels is hij +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:48:
@botoo Ik zou echt geen idee hebben hoe je die post als trolley op zou kunnen vatten..off-topic, a la, maar troll?.. Maargoed, dat ligt misschien dan aan mij.
Inmiddels is hij +1
Je hebt van mij ook een +1, echter ik kan zien dat je de reactie hebt gewijzigd en weet dus niet wat er eerst stond ( moeilijk dus om te zeggen of eerdere -1's echt onterecht waren, kan mij er eigenlijk weinig bij voorstellen dat het een -1 zou kunnen zijn in de huidige vorm ).

Het enige wat mogelijk 'verkeerd' overkomt is dat je blijkbaar voor wel een heel breed publiek lijkt te kunnen spreken, sommige mensen die ook in de groepen vallen kunnen daar wel een beetje aanstoot aan nemen ( dan nog is het mijns inziens geen -1 waardig hoor ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:52:
[...]

Je hebt van mij ook een +1, echter ik kan zien dat je de reactie hebt gewijzigd en weet dus niet wat er eerst stond ( moeilijk dus om te zeggen of eerdere -1's echt onterecht waren, kan mij er eigenlijk weinig bij voorstellen dat het een -1 zou kunnen zijn in de huidige vorm ).
De edit was alleen een opmerking over de -1 moderatie. Geen tekstinhoudelijke wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:07:
[...]

De edit was alleen een opmerking over de -1 moderatie. Geen tekstinhoudelijke wijzigingen.
Klagen over moderaties in je reactie is automatisch een -1 ;) Goed dat je dat hebt weggehaald.

edit: klagen over moderaties moet je altijd hier doen, nooit in je reactie zelf ( ga daar zelf ook wel eens de mist mee in ;) ).

edit2:

Dancing_Animal in 'nieuws: Amazons iOS-app laat gebruikers schroeven en boute... leuk gevonden maar hoort geen hogere score als een +1 te krijgen

edit3:

Ruw ER in 'nieuws: Extra laag onder MacBook Pro-toetsenbord moet inderdaad vu... geen -1

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:48:
@botoo Ik zou echt geen idee hebben hoe je die post als trolley op zou kunnen vatten.
sec een opmerking als 'Ik ken maar weinig mensen die iets nuttigs kunnen voortbrengen' schopt ws een aantal mensen tegen het zere been en zal daarom makkelijk als troll gezien kunnen worden als ze doordoor blind geworden zijn voor de context.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Craften in 'nieuws: Extra laag onder MacBook Pro-toetsenbord moet inderdaad v... opmerkingen over moderaties horen niet op de front page.

Dancing_Animal in 'nieuws: Amazons iOS-app laat gebruikers schroeven en boute... had deze al eerder gemeld, hoort volgens mij toch echt op +1 gefixeerd te worden. ( edit: is inmiddels al gefixeerd, dank @TheCapK )

edit: reactie weggehaald, ben misschien een beetje voorbarig geweest :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De (nu) eerste thread die begint met Jazco2nd in 'nieuws: Mobiel netwerk met 'leaky cables' in Amsterdamse Noord/Z... is in zijn geheel offtopic.

Ik kan me de discussie voorstellen, uiteraard, maar heeft niets te maken met het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
blinded in 'nieuws: RollerCoaster Tycoon Adventures komt eind dit jaar naar N... is geen +1. Dit lijkt mij niet het niveau reacties wat we graag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExorcist in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf: veel iot-apparaten zijn kwe... Ok, het is kort door de bocht, maar gezien de nietszeggende reactie erboven vind ik een -1 eigenlijk te ver gaan ( 0 = perfect, reactie erboven zou ook gewoon off topic moeten zijn mijns inziens )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvm, heeft zichzelf opgelost. Had net zo goed niet kunnen reageren, komt toch geen steekhoudend inhoudelijk argument aan te pas.

edit:

Verwijderd in 'nieuws: TNO houdt proef met zonnecellen op vangrail' geen -1
Verwijderd in 'nieuws: TNO houdt proef met zonnecellen op vangrail' geen -1 ( meningmodder met boost, 100% )
( het is ook geen +1 hoor, moeilijk om inhoudelijk in te gaan op iemand die maar blijft roeptoeteren dat het allemaal door de TNO lobby komt, er geen wetenschappelijke basis voor het onderzoek is en hij al van te voren zeker weet dat het onrendabel is, dat men beter alle daken vol kan leggen ook al zijn daken veelal prive bezit en ga zo maar door 8)7 ). Maar het is ook geen -1. Net als veel van de reacties waar ik op reageer ook absoluut een te hoge score hebben omdat mensen blijkbaar modden op hun mening en niet op feiten ( of via de faq.... ).
kodak in 'nieuws: TNO houdt proef met zonnecellen op vangrail' geen +2 gaat niet eens in op de reactie erboven |:( en legt dus niet eens uit waarom ook dit figuur zo van te voren kan roeptoeteren dat het niet rendabel is tezamen met het maken van allerlei aannames met betrekking tot onderhoud.

Bah, de reacties en moderaties onder dit onderwerp maken mij :(

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: 'Ecuador gaat Julian Assange overdragen aan Britse poli...

Wat is hier offtopic of zelfs ongewenst aan? Het is een ontopic antwoord op een ontopic opmerking in een ontopic thread, en dus gewoon +1 lijkt me?

Als dat offtopic is, ook prima, maar dan moeten de reactie boven me, en die onder me, daar ook staan lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mikesmit in 'nieuws: Firmware van Galaxy Tab S4 laat nieuwe functies van S Pe...

Na mijn moderatie van +3 al gezakt naar +2, maar lijkt mij niet meer dan +1?

0xygen500 in 'nieuws: 'Ecuador gaat Julian Assange overdragen aan Britse poli...
Is wat mij betreft offtopic. Wat er staat is gewoonweg niet waar.

Ik snap best dat Assagne sympatisanten het hier niet mee eens zijn, maar wat is hier precies ongewenst aan? :? CH4OS in 'nieuws: 'Ecuador gaat Julian Assange overdragen aan Britse politie''. Zeker aangezien CH4OS in 'nieuws: 'Ecuador gaat Julian Assange overdragen aan Britse politie'' met +1 gemodereerd wordt.

[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 22-07-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Laatst online: 05-08-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Extrema in 'nieuws: Black Ops 4 krijgt aparte bèta voor battle royale-modus'
Hooguit 0, niet min 1 ? - gevalletje slaat spijker op zijn kop, het word gedacht maar niet uitgesproken.

logix147 in 'nieuws: Black Ops 4 krijgt aparte bèta voor battle royale-modus'
Zie niet in wat hier -1 aan is of moet tegenwoordig zo zijn dat je games zonder SP afleveren de nieuwe marktstandaard is en dat een mening geven dat je dan niet echt heel kritisch kijkt, zeker aangezien CoD vroeger om de sterke SP storylines bekend stond moah - ik word oud denk ik :) - vind het wel knap dat iemand die op zichzelf reageert overigens als +1 gemod wordt zie reactie op mijn post. 8)7

Maar bovenstaande 2 zijn enkele voorbeelden, vind meerdere -1s in dat nieuwsbericht gefanmod, maar dat is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

Nou is die eerste keer dat ik in deze thread post want klagen doe ik niet snel, maar de moderaties op mijn post Ravefiend in 'downloads: Oracle Java 10.0.2' met 2 keer Off-topic / Irrelevant vind ik toch wel héél bijzonder. Dit had ik gepost nog voor NotCYF dezelfde URL aan zijn eigen post had toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tweak in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen' is imho geen +3. Eigenlijk staat er inhoudelijk niet zo veel.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 23-07-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Jij hebt nog offtopic ik heb zelfs ongewenst RobbyTown in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen' geklets over Citrix is +1 in dezelfde nieuwspost. Beetje rare scores worden er gegeven :| .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

RobbyTown schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:47:
[...]

Jij hebt nog offtopic ik heb zelfs ongewenst RobbyTown in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen' geklets over Citrix is +1 in dezelfde nieuwspost. Beetje rare scores worden er gegeven :| .
Jouw reactie is idd niet ongewenst en staat inmiddels op 0. Echter door de moderatie opmerking krijg je wel een punt aftrek aangezien deze off-topic is op de FrontPage. En je hebt inmiddels wel de juiste plek gevonden voor het maken van een melding :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Bijzonder dat deze ongefundeerde mening zoveel keer +2 heeft gekregen.

Pb Pomper in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-compet...

Blijft vervelend dat veel zaken steeds weer ontkracht moeten worden als het gaat om elektrische auto's, hyperloop en andere grote projecten. Veel mensen die weinig kennis van zaken hebben en niet ingelezen zijn spuien hun mening op een manier dat het lijkt alsof ze er alles van weten. Hangt me de keel uit.. :r

Wordt tijd dat er een keer een fact link komt met bijvoorbeeld als titel "120 mythes over de elektrische auto ontkracht", want ik heb het idee dat het aantal mythes steeds meer wordt. ;(

Sorry nog my dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
matroosoft schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:45:
Bijzonder dat deze ongefundeerde mening zoveel keer +2 heeft gekregen.

Pb Pomper in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-compet...

Blijft vervelend dat veel zaken steeds weer ontkracht moeten worden als het gaat om elektrische auto's, hyperloop en andere grote projecten. Veel mensen die weinig kennis van zaken hebben en niet ingelezen zijn spuien hun mening op een manier dat het lijkt alsof ze er alles van weten. Hangt me de keel uit.. :r

Wordt tijd dat er een keer een fact link komt met bijvoorbeeld als titel "120 mythes over de elektrische auto ontkracht", want ik heb het idee dat het aantal mythes steeds meer wordt. ;(

Sorry nog my dat :)
Onjuist is nog niet ongewenst, maar, tenzij om te trollen, irrelevant. ;)

Overigens stellen de inhoudelijke argumenten van GeoBeo in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-competiti... ook niets voor, dus dat is ook echt geen +3.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

GeoBeo krijgt veel te hoge moderaties voor de reacties van de laatste paar dagen. Daar heb ik boosts voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:06:
GeoBeo krijgt veel te hoge moderaties voor de reacties van de laatste paar dagen. Daar heb ik boosts voor nodig.
Kan je wat voorbeelden geven hiervan? Heb net even zitten kijken naar zijn reacties en zie er toch genoeg op +1 en 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, nevermind. Met wat boostststst en het weer terug bekijken, staat het allemaal al wat beter.
Net na Dirks reactie zag ik een hele zooi +3's.

Edit:
Nog één voorbeeld dan:
GeoBeo in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-competiti...

@TheCapK

[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 24-07-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:21:
Ja, nevermind. Met wat boostststst en het weer terug bekijken, staat het allemaal al wat beter.
Net na Dirks reactie zag ik een hele zooi +3's.

Edit:
Nog één voorbeeld dan:
GeoBeo in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-competiti...

@TheCapK
Toevallig had ik die ook gezien en ik vind eigenlijk dat hij daar een heel heldere uiteenzetting geeft. Of dat ee +3 of een +2 waard is kan je over discussieren maar z verkeerd staat deze dus niet wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wie hier hoger dan een +1 geeft snapt het moderatiesysteem niet; een prima vraag maar alles hoger dan de terechte +1 lijken mij "mee eens" moderaties.

Cerberus_tm in 'nieuws: Nieuwe versie van Travis-vertaalapparaat met touchscr...

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-07-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

hoi3344 in 'nieuws: Vermoedelijke details van Core i9-9900K, i7-9700K en i5-9...

Dit staat letterlijk in de tekst, hoe kan dit dan +2 zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +2. De huidige netto score is een +1 op dit moment.\

Update:

Onderstaande lijkt mij geen +3 maar normaal +1:
mmjjb in 'nieuws: TeamViewer heeft storing en reset sommige ID's door verdach...

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 25-07-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:34

player-x

Disruptive by design

Zoals te verwachten, alle kritische reacties in nieuws: Apple brengt software-update uit tegen throttling bij nieuwe MacBook Pro's, zijn weer fanatiek door de fanboys naar beneden ge-mod.

Heren werk aan de winkel. :+

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
player-x schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:19:
Zoals te verwachten, alle kritische reacties in nieuws: Apple brengt software-update uit tegen throttling bij nieuwe MacBook Pro's, zijn weer fanatiek door de fanboys naar beneden ge-mod.

Heren werk aan de winkel. :+
Kom even met specifieke linkjes aub, 172 reacties and counting. Niet eens bijzonder veel op -1 op het eerste gezicht, dus waar gaat het nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Er zijn wel genoeg reacties meteen in het eerste draadje die te hoog staan. Veel +2 waar +1 voldoende is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TheCapK schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:24:
Er zijn wel genoeg reacties meteen in het eerste draadje die te hoog staan. Veel +2 waar +1 voldoende is!
Klopt, ik zie meerdere te hoog staan maar netto gezien weinig wat op -1 staat wat daar niet thuis hoort momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 13:34

player-x

Disruptive by design

Bor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:28:
Klopt, ik zie meerdere te hoog staan maar netto gezien weinig wat op -1 staat wat daar niet thuis hoort momenteel.
Ook heel veel op 0 terwijl ze wel minimaal een +1 waard zijn.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als je wat verder beneden komt dan kom je nog wel wat tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Valt ook op dat het apple leger een bloedhekel heeft aan Louis Rossman (bekende repairshop youtuber) en iedere gelegenheid aangrijpen om zijn bevindingen te minimaliseren.

Hij herstelt veel meer dan alleen apple hardware, dus comment zou geen +2's moeten krijgen, laat staan een +3
Hem een paniekzaaier noemen omdat hij reageert op advocaten van een groot hardwarebedrijf is ook geen +2 waard

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'nieuws: Rechter: embedden van seksvideo door GeenStijl was on...
+2? _O-

Ik ben met een botte bijl door dit topic heengegaan. Eigenlijk is alles +1 wat mij betreft. Behalve rare posts die om links vragen naar andere "geile" videos, of gewoon trollen.
Ik heb dus eerst een hele zooi reacties gelezen, alvorens te beginnen met modden.

Conclusie: Bijna alles is mening. Sommige minder populair dan andere.
Er komen echt maar weinig feiten langs.

Veel te veel +2's en 0's daar. Overduidelijk mods naar mening/mee eens/oneens. Niet objectief.

Ik snap dat GS geen populaire site is bij velen. GS brengt veel pulp, en de mensen die daar reageren staan bekend om denigrerend gedrag, omdat de meesten ouder zijn en hun schaapjes al op het droge hebben, of zo.

Maar dat moet de beoordeling van de reacties hier op Tweakers niet ineens anders doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

General_Snuss in 'nieuws: Benchmarks tonen aan dat MacBook Pro 15,4" met Core...

Dat elders iets inzichtelijker is, prima. Maar dat maakt de reactie niet gelijk +3. Zeker als de laatste paragraaf ook nog eens gewoonweg fout is.

CH4OS in 'nieuws: Benchmarks tonen aan dat MacBook Pro 15,4" met Core i9 bete... lijkt mij dan ook geen 0, als anderen voor praktisch hetzelfde bericht wel +1 krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2018 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
CH4OS schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:37:

CH4OS in 'nieuws: Benchmarks tonen aan dat MacBook Pro 15,4" met Core i9 bete... lijkt mij dan ook geen 0, als anderen voor praktisch hetzelfde bericht wel +1 krijgen.
Ik heb niet alle 110 reacties nagelezen om te kijken wie waar voor een vergelijkbaar bericht een +1 krijgt, maar als iets al een aantal keer is aangedragen kan het zijn dat je bericht inderdaad niets meer bijdraagt. Dat even los van de inhoud van je verdere bericht in kwestie.

Verder maak je inhoudelijk in je bericht volgens mij ook een fout; de wet van behoud van energie schrijft immers voor dat energie niet verbruikt kan worden, maar alleen omgezet wordt in een andere vorm van energie. Ergo; bij mijn weten wordt uiteindelijk alle opgenomen energie door de CPU omgezet in warmte. Dat kan ook een reden zijn voor een 0.

Overigens zou ik zelf dan eerder een +1 (just did it) geven en dan inhoudelijk reageren omdat het veel gemaakte fout is. Het feit dat de fout gemaakt wordt levert daarom input aan de uitleg. Ligt dan wel net aan hoe fout het is en hoe goed het alsnog onderbouwd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tjolk schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:49:
Ik heb niet alle 110 reacties nagelezen om te kijken wie waar voor een vergelijkbaar bericht een +1 krijgt, maar als iets al een aantal keer is aangedragen kan het zijn dat je bericht inderdaad niets meer bijdraagt. Dat even los van de inhoud van je verdere bericht in kwestie.
Toen ik het reageerde, was ik de eerste. Maar doordat ik een paar keer 0 moderatiescore heb gekregen en de score nu op 0 staat, zakt mijn reactie weg, ten faveure van anderen, die nieuwer zijn.
Verder maak je inhoudelijk in je bericht volgens mij ook een fout; de wet van behoud van energie schrijft immers voor dat energie niet verbruikt kan worden, maar alleen omgezet wordt in een andere vorm van energie. Ergo; bij mijn weten wordt uiteindelijk alle opgenomen energie door de CPU omgezet in warmte. Dat kan ook een reden zijn voor een 0.
Dat ben ik mij bewust, maar niet alle opgenomen energie wordt 1:1 omgezet naar warmte. Dat is alleen niet expliciet aangegeven inderdaad.
Overigens zou ik zelf dan eerder een +1 (just did it) geven en dan inhoudelijk reageren omdat het veel gemaakte fout is. Het feit dat de fout gemaakt wordt levert daarom input aan de uitleg. Ligt dan wel net aan hoe fout het is en hoe goed het alsnog onderbouwd is.
Gaat mij erom dat de reactie geen 0 is, zeker niet als nieuwere reacties wél +1 krijgen terwijl die reacties dezelfde strekking hebben maar het anders verwoorden.

CH4OS in 'nieuws: Benchmarks tonen aan dat MacBook Pro 15,4" met Core i9 bete... krijgt zelfs een -1, maar ik val niets of niemand aan, dus waarom dit ongewenst is? Offtopic kan ik best begrijpen, want het is een meta-discussie immers, maar dat maakt de reactie imo niet ongewenst, ik val niets of niemand aan, hoewel de vraagstelling dat misschien doet overkomen, maar dan kennen mensen blijkbaar retoriek niet.

Deze reactie vind ik ook wel discutabel; Foodie88 in 'nieuws: Website Denuvo-krakergroep Revolt offline en topman moge... het krijgt een +3, omdat het een antwoord geeft op de vraag waar de beste man gebleven is. Maar omdat de bron die gelinkt wordt Reddit is, kan je nu ook niet echt de authenticiteit vaststellen. Is een dergelijke reactie dan ook nog wel een +3 waard? In mijn ogen niet, om eerlijk te zijn, toch denken anderen (zo'n 9 man, denk ik dan?) daar anders over.

EDIT @ 19:19 intussen heeft de reactie van Foodie88 52x +3 gekregen. Foodie88 in 'nieuws: Website Denuvo-krakergroep Revolt offline en topman moge... lijkt mij dan overigens ook geen +2 reactie.

EDIT2:
Intussen is duidelijk dat er meer aan de hand is en dat de bron gewoon goed is. Ik heb mijn moderatie op de reactie daarom aangepast naar +3. Dankzij een reactie van Totaalgeenhard is duidelijk dat er inderdaad meer achter zit; de site redirect nu naar die van het Bulgaarse Ministerie van Binnenlandse Zaken.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2018 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze - 1 is niet terecht. Ik spreek me on-topic en duidelijk uit tegen de inhoud van de thread op reddit. Dat is mijn mening. Lijkt me geen flame en ook niet ongewenst.

Jorgen in 'nieuws: Bulgaarse politie haalt website crackergroep Revolt offlin...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Die reacties zijn inderdaad niet ongewenst, alhoewel zo ook maar weinig toevoegen.

spaceboy in 'nieuws: Bunq-klanten kunnen betalingen doen vanuit Rabo Bankiere... is overigens weer geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Verwijderd jouw tweede reactie had je overigens beter niet kunnen plaatsen aangeschien het niets toevoegd aan de inhoudelijk discussie op de FrontPage. In plaats daarvan kun je beter direct hier jouw vraag stellen aangezien je hier wel op de juiste plek bent :).

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Verwijderd Die redirect stond ook al in het artikel :P Misschien dat sommigen daarom ook wat agressiever modereerden omdat ze niet goed begrepen waarom je die insteek had en herhaalde terwijl die informatie al beschikbaar was en daarom de bron duidelijk spotlight-worthy was :) Ik snap dat ergens wel, dan dachten ze misschien dat je aan ‘t trollen was :P

Ik heb de meeste nu van -1 afgekregen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WhatsappHack schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:24:
@Verwijderd Die redirect stond ook al in het artikel :P Misschien dat sommigen daarom ook wat agressiever modereerden omdat ze niet goed begrepen waarom je die insteek had en herhaalde terwijl die informatie al beschikbaar was en daarom de bron duidelijk spotlight-worthy was :) Ik snap dat ergens wel, dan dachten ze misschien dat je aan ‘t trollen was :P

Ik heb de meeste nu van -1 afgekregen.
Bij mij werkte de redirect dus niet en zag vervolgens de Reddit-link, waardoor ik vraagtekens kreeg bij de authenticiteit. Gelukkig werkte de redirect later wel. :Y
Want eerder dan de update aangeven dat de persoon in kwestie zelf heeft gereageerd is geen toegevoegde waarde op het artikel? Zie ook mijn eerdere reactie over deze FP-comment. ;)Verwijderd in 'nieuws: Bulgaarse politie haalt website crackergroep Revolt ...

Is trouwens wel offtopic.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit staat ook gewoon in het artikel en is dus zeker geen +2 waard: WouterL in 'nieuws: Nederlandse Dota 2-spelers kunnen inhoud lootboxes zien v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:57

Santford

FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vind jij d...

Als dit een +3 is ben ik een fors oververhitte paashaas. Meer dan een +1 kan ik er absoluut niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:51
NTwoO in 'geek: Kunstwerk bestaande uit lichtgevende drones komt in augustus ...

Is absoluut geen +3 waard, hoogstens een +1. Maar puur omdat het woord 'Abofest' er staat en dan massaal +3 modden is echt echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
wildhagen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
Verwijderd in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vind jij d...

Als dit een +3 is ben ik een fors oververhitte paashaas. Meer dan een +1 kan ik er absoluut niet in zien.
Met deze temperaturen zou het dan best een +3 kunnen zijn :P
Maar ik ga voor het ijskonijn, +1 is hoog zat. Paar zetjes nog, dan staat-ie goed.

Pagina: 1 ... 48 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2