Grapje moet kunnen toch? 
matroosoft in 'nieuws: Skype krijgt ondersteuning voor het opnemen van gespre...
matroosoft in 'nieuws: Skype krijgt ondersteuning voor het opnemen van gespre...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Een +1 lijkt mij voldoende in deze.Tjolk schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:16:
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Nederlandse opleidingen kunnen groei ai-studenten ni...
Prima post, maar geen +3 IMO.
[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 17-07-2018 12:45 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 18% gewijzigd door Philip Ross op 17-07-2018 13:24 ]
Want je ongenoegen uiten als gevolg van structurele irritatie mag ook niet meer?JDVB schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40:
[...]
Als je dat soort opmerkingen hier ook achterwege laat zullen de meeste moderatoren die hier langskomen wat welwillender zijn te helpen. De powermod ook wat welwillender de mod-misbruiker hierop aan te spreken.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ook ik stoor me aan een onterechte -1, dat wil ik eerst stellen.TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:40:
[...]
Want je ongenoegen uiten als gevolg van structurele irritatie mag ook niet meer?
Er is de laatste maanden genoeg op dat gedrag gewezen door genoeg gebruikers, mijn irritatiegrens is wel bereikt en ik zie erg weinig veranderen. Mijn excuses als dat jullie stoort...
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik zou deze binnen het draadje bekijken en niet te zeer aan het artikel hangen. +1 is een mooie score maar ik zou me ook niet storen aan een eindscore van +2CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:24:
Ik ben even benieuwd; downloads: Plex Media Server 1.13.4.5251 krijgt een twee en ik begrijp ook wel waarom. Het is iets wat ik ook niet wist immers.
Maar in relatie tot het artikel, zou ik eerder zeggen dat het offtopic is en dus 0. Wat is dan de juiste moderatie voor deze reactie?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik denk dat het meeste constructieve een discussie met senior users voeren is, die bewezen hebben werkelijk iets toe te voegen aan de Tweakers community, dus mensen met een bepaald minimum aan karmapunten.JDVB schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:21:
[...]
Ook ik stoor me aan een onterechte -1, dat wil ik eerst stellen.
Maar had een dergelijk forum bericht op de FP gestaan had het vanwege die bewoording zeker al een punt aftrek. Dan neemt daarmee de motivatie om het gelinkte bericht te beoordelen wel af.
Is je doel frustratie uiten, prima, is je doel te score te corrigeren dan wellicht niet zo handig. Die frustratie kun je ook anders uiten.
is dat zo?TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:56:
[...]
Het feit dat ik bij het openen van dit subforum direct deze drie topics zie onderschrijven de urgentie van de problematiek:
Verwijder de -1 van frontpage modding
Huidige moderatiesysteem is like/dislike
Frontpagemoderatie rubriek = bewijs moderatie niet werkt
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Wat zijn jullie toch een zuurpruimen. Ik schrijf de posts niet voor de punten, maar het verpest de sfeer toch wel om steeds weer te zien dat posts die blijkbaar door veel mensen erg gewaardeerd worden naar beneden worden getrokken door de modjes. Vandaag heeft niet één post op de front-page een +3 mogen houden. En dan bedoel ik niet van mij, maar van niemand. Niet één van de 1488 die ik tel.Bor schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:36:
[...]
Een +1 lijkt mij voldoende in deze.
Idem: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Nederlandse opleidingen kunnen groei ai-studenten ni...
Idem: CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Nederlandse opleidingen kunnen groei ai-studenten ni...
Idem: MSalters in 'nieuws: Nederlandse opleidingen kunnen groei ai-studenten niet a...
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Het doel van dit topic is om reacties die op een onjuiste score naar een beter passende score te krijgen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat ook jouw reacties hier af en toe worden besproken.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 01:01:
[...]
Wat zijn jullie toch een zuurpruimen. Ik schrijf de posts niet voor de punten, maar het verpest de sfeer toch wel om steeds weer te zien dat posts die blijkbaar door veel mensen erg gewaardeerd worden naar beneden worden getrokken door de modjes. Vandaag heeft niet één post op de front-page een +3 mogen houden. En dan bedoel ik niet van mij, maar van niemand. Niet één van de 1488 die ik tel.
Kijk eens goed naar dit topic, pagina na pagina gaat het over posts die te hoog staan. In het zeldzame geval dat iets te laag staat gaat het van een -1 naar een 0. Bij controversiele onderwerpen begrijp ik dat je streng wil modereren, maar het lijkt hier een doel op zich te zijn geworden om zo streng mogelijk op te treden.![]()
![]()
Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.
Jouw reactie staat op 0 wat mij een goede score lijkt. Je vergelijkt Netflix met illegale alternatieven als een streambox wat niet geheel ontopic is. De -1 moderatie kwam slechts van een enkele user.yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:32:
Ik begrijp de 2x -1 moderatie op mijn reactie hier niet:
yinnemans in 'nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht'
Een -1 indiceert " trolling, flame baiten of beledigen van een ander" als ik het juist heb. Mijn reactie is geen van dat allen?
Matched ook totaal niet met het feit dat er ook 2x een +1 is gegeven (oftwel informatief / relevant).
Maar beter is in de ogen van dit gremium eigenlijk altijd lager. Je reactie zegt impliciet al dat je er van uit gaat dat mijn posts altijd omlaag worden gemod.Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:47:
Het doel van dit topic is om reacties die op een onjuiste score naar een beter passende score te krijgen. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent dat ook jouw reacties hier af en toe worden besproken.
Dit vind ik een erg frustrerende reactie. Die FAQ is er toch om ons te dienen, niet om in de weg te zitten? Misschien is het tijd om de FAQ aan te passen, die is niet door god gegeven. In de FAQ staat trouwens ook "Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's". Dat deel wordt hier flink vergeten.Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:47:
Dat er weinig 3's worden gescored is absoluut waar (dat vind ik persoonlijk ook jammer) echter zie ik ook weinig reacties die een +3 verdienen overeenkomstig de moderatie FAQ.
De hoeveelheid activiteit in dat forum, of het gebrek daar aan, zegt genoeg.We hebben een apart topic om mogelijke +3 reacties onder de aandacht te brengen: Het grote +3 posts topic
Mooi ontweken. Vooral niet inhoudelijk reageren op het signaal dat ik probeer af te geven. Dat ik dit überhaupt schrijf is een teken van goede wil; ik probeer te helpen.Ik zou zeggen, leef je daar uit en draag juweeltjes aan in plaats van een zure reactie als je hier plaatst.
[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 18-07-2018 12:58 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dat snap ik dus niet.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:20:
Dit vind ik een erg frustrerende reactie. Die FAQ is er toch om ons te dienen, niet om in de weg te zitten? Misschien is het tijd om de FAQ aan te passen, die is niet door god gegeven. In de FAQ staat trouwens ook "Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's". Dat deel wordt hier flink vergeten.
Gezien de toon van jouw reactie is dat de enige conclusie die ik kon trekken. Je komt vast niet aanzetten met dooddoeners als "zuurpruimen" wanneer je wilt reageren op posts die hier worden aangedragen als te laag gescored toch?CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 12:20:
[...]
Je reactie zegt impliciet al dat je er van uit gaat dat mijn posts altijd omlaag worden gemod.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-07-2018 13:05 ]
Nja, zoals ik het zie/zag was het wel degelijk een ontopic reactie; namelijk een mogelijke verklaring voor het feit dat het aantal Netflix abonnees stagneerde. En om die (mogelijke) verklaring te onderbouwen dien je wel tot wat inhoudelijke voorbeelden over te gaan. Hoe kun je anders ooit een discussie starten/voeren?? Als je verder leest zie je ook dat ik mij afvroeg of andere forum bezoekers dit als mogelijke oorzaak zagen.Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:54:
[...]
Jouw reactie staat op 0 wat mij een goede score lijkt. Je vergelijkt Netflix met illegale alternatieven als een streambox wat niet geheel ontopic is. De -1 moderatie kwam slechts van een enkele user.
Doe even een stapje terug. Eigenlijk gaat het om de vraag waarom er überhaupt moderatie is.Kheos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:03:
[...]
Dat snap ik dus niet.
Die FAQ zegt duidelijk: dit is waaraan een post moet voldoen om een +3 te krijgen.
Jij stelt nu voor om het makkelijker te maken om een +3 te krijgen want... wat? Welk probleem ben jij nu een het oplossen? Zodat jouw posts makkelijker een+3 krijgen? Daarom moet Tweakers zijn FAQ aanpakken?![]()
Je zegt dat er te weinig +3's worden gegeven. Ik kan je daar eigenlijk al niet volgen; ik kan me niet herinneren dat ik een +1 post tegenkwam die een +3 moest worden. Misschien een enkele +2 die een +3 kon worden, maar er is altijd wel wat grijze zone. Weinig zaken zijn zo zwart wit.
Jouw reactie lijkt mij inhoudelijk een 0: jij begrijpt het concept van Netflix niet omdat je liever via illegale mogelijkheden gratis kijkt. Dat is niet direct relevant imho. Een 0 lijkt mij een goede score. Je kunt een illegale en gratis variant om content te bekijken niet vergelijken met een platform met eigen content en welke royalties heeft af te dragen. Van moderatiemisbruik is er hier geen sprake.yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:18:
[...]
Nja, zoals ik het zie/zag was het wel degelijk een ontopic reactie; namelijk een mogelijke verklaring voor het feit dat het aantal Netflix abonnees stagneerde. En om die (mogelijke) verklaring te onderbouwen dien je wel tot wat inhoudelijke voorbeelden over te gaan. Hoe kun je anders ooit een discussie starten/voeren?? Als je verder leest zie je ook dat ik mij afvroeg of andere forum bezoekers dit als mogelijke oorzaak zagen.
ja die is nodig, zie all -1 reacties.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Doe even een stapje terug. Eigenlijk gaat het om de vraag waarom er überhaupt moderatie is.
wacht. je vind dat er te weinig kwaliteit posts zijn, en dat ga je oplossen door de lat van +3 posts te verlagen?CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Is dat alleen om misbruik te straffen? Of ook om goede bijdrages te stimuleren? Naar mijn mening is dat tweede een belangrijk aspect. Belangrijker dan het eerste.
Het gaat er niet om dat ík hoger scores wil, ik wil dat mensen meer beloond worden voor hun bijdrages. De FAQ geeft richtlijnen voor wat een goede post is, maar het is geen definitie.
Iedereen hier is heel goed in het volgen van de regels van de FAQ, nou ja, sommige regels, maar de FAQ is een hulpmiddel, geen doel op zich. In andere woorden, ik vind de eisen voor een +2 of een +3 te streng.
Als er op een hele dag niet één +3 wordt toegekend dan vind ik inderdaad dat er te weinig +3 posts zijn.
Volgens mij is het beter voor de communitie als je mensen regelmatig beloont.
Als een post dus geen 'waardevolle bijdrage' geeft, waarom zouden we die dan toch een +3 geven?Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ik betwist niet dát moderatie nodig is, ik vraag wat we er mee proberen te bereiken, want moderatie kan verschillende doelen hebben. Gelukkig geeft je daar ook antwoord op. Jij ziet moderatie dus vooral als een manier om slechte posts tegen te gaan. Dat is duidelijk en precies waar ik bang voor was. Ik zie moderatie ook als een manier om goede posts te promoten. Ik voel mij in die mening gesterkt omdat we ook +2 en +3 scores hebben, niet alleen 0 en -1. Dat is ook precies wat er in de FAQ staat:
Kwaliteit stimuleren is het belangrijkste doel. Niet rommel wegschoffelen, dat is maar een middel.Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste en belangrijkste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen.
<knip>
De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het ontmoedigen van users die ongewenste berichten posten.
<knip>
Uiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
Nee, ik ben het niet eens met de normen voor kwaliteit. Ik vind die veel te nauw. Ik vind dat er een hoop posts zijn die nuttig of interssant zijn, maar die niet voldoen aan de eisen die de FAQ stelt voor een +3. Daarom vind ik de eisen niet goed.wacht. je vind dat er te weinig kwaliteit posts zijn, en dat ga je oplossen door de lat van +3 posts te verlagen?
Daar gaat het niet om, het gaat om wat een "waardevolle bijdrage" precies is.Als een post dus geen 'waardevolle bijdrage' geeft, waarom zouden we die dan toch een +3 geven?
Dan benadeel je iedereen die wel een waardevolle post maakt en iedereen die enkel waardevolle posts wil zien?
Als tientallen gebruikers de moeite nemen om een post met een +2 of een +3 te beoordelen dan denk ik dat die post inderdaad een goede bijdrage is.is het probleem niet gewoon dat users niet zo'n bijster goeie posts maken?
Volgens mij lees je voorbij aan de essentie van de post... Het topic gaat juist over stagnerend aantal abonnees. Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.Bor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:51:
[...]
Jouw reactie lijkt mij inhoudelijk een 0: jij begrijpt het concept van Netflix niet omdat je liever via illegale mogelijkheden gratis kijkt. Dat is niet direct relevant imho. Een 0 lijkt mij een goede score. Je kunt een illegale en gratis variant om content te bekijken niet vergelijken met een platform met eigen content en welke royalties heeft af te dragen. Van moderatiemisbruik is er hier geen sprake.
[ Voor 5% gewijzigd door yinnemans op 18-07-2018 14:30 ]
wat ga je daar de mist in zeg!CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:22:
Als tientallen gebruikers de moeite nemen om een post met een +2 of een +3 te beoordelen dan denk ik dat die post inderdaad een goede bijdrage is.
ik heb geen idee over welke post je het precies hebt, maar aan jouw omschrijving (niet over de kern van het artikel gaan) klinkt het off topic en hoop ik dat dat jouw reactie een lage score heeft.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:22:
Laat ik mijn eigen posts over AI als voorbeeld nemen. Dat is geen controversieel onderwerp. Ik schrijf niks dat mensen zou kunnen storen. Het is geen punt waar mensen direct de hakken in het zand zetten of op grond van een eerder gevormde mening reageren. Tientallen mensen geven een hoge score. Dat vind ik dat we redelijk objectief hebben vastgesteld heel wat mensen het inderdaad als een waardevolle bijdrage hebben ervaren. Ik vermoed dat het "probleem" is dat mijn reacties niet over de kern van het artikel gaan "niet genoeg AI-experts" maar in ga op vragen als "wat is AI?" en "wat is het nut van AI voor het bedrijfsleven?"
Uit jouw eigen reactie:yinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.
Bovenstaande kan niet op een legale manier volgens mij. Dat is ook hoe ik jouw reactie lees. Hoe kijk je diensten als Netflix gratis op een legale manier?Ik snap het hele concept van Netlfix niet (meer); tegenwoordig zoveel goede en compacte streamboxen (nog geen 100 EUR) waarmee je letterlijk alles (gratis) binnen kunt halen en niet enkel Netflix eigen spul. Met de juiste apps zit je vaak ook naar heel recent materiaal te kijken.
Jammer dat je je gelijk als de gebeten hond opstelt wanneer anderen het niet eens zijn met jouw redenatie waarom jouw reactie hoger dan een 0 zou moeten scoren. Welke steekhoudende argumenten heb je voor een hogere score en welke score verwacht je zelf? Ik sta absoluut open voor inzichten op dit punt. Wie weet zie ik het in dit geval verkeerd?Het moge duidelijk zijn dat het niveau van Tweakers.net is ook niet meer wat het geweest is, en ik ben niet de eerste die dit opmerkt.. Begrijpelijk lezen is er niet meer bij.
Dus mensen kunnen niet voor zichzelf oordelen of ze iets waardevol vinden of niet? Dat kan dus alleen volgens de regels die ooit arbitrair zijn vastgesteld?Kheos schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:30:
wat ga je daar de mist in zeg!
Als velen iets goed vinden, kun je zeggen dat het subjectief goed is. Dat boeit dus voor geen meter en zegt ook helemala niks over of iets objectief goed is.
Waarom hebben we dan nooit objectieve regels vastgesteld om onze presidenten en ministers te kiezen?Als tientallen miljoenen op een kandidaat stemmen bij de verkiezingen, is dat dan automatisch een goede president / eerste minister / burgemeester...?
Hell no!
Dat is weer een veel te nauwe visie, maar het hoort er wel bij. "Leuk" is ook een kwaliteit die een post kan hebben. Dingen leuk vinden is erg belangrijk voor mensen. Dat kan dus wel degelijk een waardevolle bijdrage zijn. Maar er staat niet in de FAQ dat "leuk" ook "goed" kan zijn dus dan moet het een +1 zijn, zo lijken nogal wat moderatoren te redeneren.waar jij het over hebt is het equivalent van een facebook duimpje. 'hihi, ik vind dit een leuke post'.
Daar hebben we het weer. De regels volgen is het hoogste doel. Als een post maar een beetje offtopic gaat, dan HOOP jij dat de post een lage score krijgt. Het komt gewoon sadistisch over.ik heb geen idee over welke post je het precies hebt, maar aan jouw omschrijving (niet over de kern van het artikel gaan) klinkt het off topic en hoop ik dat dat jouw reactie een lage score heeft.
Da's dan bewijs dat het systeem werkt.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Tuurlijk kan dat wel. Dat heb ik dus nooit ontkend. Wat ik wel ontken is "als veel mensen vinden dat een post een waardevolle bijdrage levert, is het een waardevolle post".CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Dus mensen kunnen niet voor zichzelf oordelen of ze iets waardevol vinden of niet?
hoe ga je dat anders objectief vastleggen? Suggesties?CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Dat kan dus alleen volgens de regels die ooit arbitrair zijn vastgesteld?
wat een bizarre conclusie!CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Als tal van mensen zeggen dat ze eigenlijk niet eens zijn met die regel (dat doen ze door een andere score te geven dan de FAQ voorschrijft) dan kun je dat dus automatisch naast je neer leggen?
dat kloptCAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
"Leuk" is ook een kwaliteit die een post kan hebben.
misschienCAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Dingen leuk vinden is erg belangrijk voor mensen.
kan, maar absoluut niet gerelateerd. als veel mensen een post leuk vinden, maakt die post geen waardevolle bijdrage. en een waardevolle bijdrage kan een post zijn die niemand leuk vind.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Dat kan dus wel degelijk een waardevolle bijdrage zijn.
dus doen ze het goed, right?CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Maar er staat niet in de FAQ dat "leuk" ook "goed" kan zijn dus dan moet het een +1 zijn, zo lijken nogal wat moderatoren te redeneren.
en ik hoop dat mensen die off topic reacties weg filteren geen offtopic comments voor de kiezen krijgen. Noem het sadistisch of noem het iets anders, dat kan mij bitter weinig schelen.CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:43:
[...]
Daar hebben we het weer. De regels volgen is het hoogste doel. Als een post maar een beetje offtopic gaat, dan HOOP jij dat de post een lage score krijgt. Het komt gewoon sadistisch over.
Verwijderd
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Er is een beetje een historie ja, maar hij begint met zijn neerbuigende 'taalcorrectie' wat ik nogal zielig vind ja.HMC schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:49:
@Verwijderd Je begint die zooi zelf onderuit te trekken met anderen neer te zetten met woorden als "zielig".
Daarna komt iemand op je terug en ga je weer op in, met totaaal niets relevants.
Dat hele zooitje is gewoon dik -1.
Opsouten.
KODI is een media speler, niet een streaming dienstyinnemans schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Volgens mij lees je voorbij aan de essentie van de post... Het topic gaat juist over stagnerend aantal abonnees. Er worden diverse mogelijkheden genoemd hiervoor (o.a. beperkt aanbod op Netflix zelf etc) en ik geef ook een, overigens zeer valide, mogelijkheid; namelijk het gebruik van alternatieve LEGALE (stop a.u.b. met op bijna autistische wijze iets als illegaals bestempelen terwijl daar niets van waar is) streaming diensten zoals KODI e.a.
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 18:25 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Tja moeilijk als de 'tegenpartij' ervoor kiest om de discussie juist uit de weg te gaan door het meermalen te negeren, vraag me dan altijd af: wat doe je dan hier behalve het ventileren van je eigen mening en te proberen deze als feit neer te zetten?Dirk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:40:
@Verwijderd, als je wat minder bot reageert, lopen de discussies ook wat minder snel uit de hand... Sowieso is het niet bijster effectief om je punt te maken zonder nieuwe argumenten, maar met vet en onderstrepen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 01:26 ]
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-07-2018 10:50 ]
Verwijderd
Voor die edits had ik hem trouwens op +3 staan, maar dat kwam omdat ik een heel andere interpretatie had van zijn bericht dan wat zijn intentie was, zoals gebleken uit zijn latere toevoegingen ( toen heb ik hem meteen op +1 gezet omdat de reactie dus een heel andere betekenis kreeg ).CH4OS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:
Ik weet het, de reactie is niet meer te modereren, maar wilde toch even kwijt dat The Zep Man in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische trollenfabriek verstuurde... niet op de juiste moderatie terecht is gekomen, ondanks dat ik hem meermaals gemeld heb. Dit bericht is, ook na de aanpassing waarbij de user meent te moeten quoten uit de reacties op zijn reactie om zijn punt kracht bij te zetten, naar mijn idee geen +3. Maar is met 152x +3 te heftig daarmee beloond, imo.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 12:14 ]
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Je hebt van mij ook een +1, echter ik kan zien dat je de reactie hebt gewijzigd en weet dus niet wat er eerst stond ( moeilijk dus om te zeggen of eerdere -1's echt onterecht waren, kan mij er eigenlijk weinig bij voorstellen dat het een -1 zou kunnen zijn in de huidige vorm ).EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:48:
@botoo Ik zou echt geen idee hebben hoe je die post als trolley op zou kunnen vatten..off-topic, a la, maar troll?.. Maargoed, dat ligt misschien dan aan mij.
Inmiddels is hij +1
De edit was alleen een opmerking over de -1 moderatie. Geen tekstinhoudelijke wijzigingen.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:52:
[...]
Je hebt van mij ook een +1, echter ik kan zien dat je de reactie hebt gewijzigd en weet dus niet wat er eerst stond ( moeilijk dus om te zeggen of eerdere -1's echt onterecht waren, kan mij er eigenlijk weinig bij voorstellen dat het een -1 zou kunnen zijn in de huidige vorm ).
Verwijderd
Klagen over moderaties in je reactie is automatisch een -1EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:07:
[...]
De edit was alleen een opmerking over de -1 moderatie. Geen tekstinhoudelijke wijzigingen.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2018 22:48 ]
sec een opmerking als 'Ik ken maar weinig mensen die iets nuttigs kunnen voortbrengen' schopt ws een aantal mensen tegen het zere been en zal daarom makkelijk als troll gezien kunnen worden als ze doordoor blind geworden zijn voor de context.EddoH schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:48:
@botoo Ik zou echt geen idee hebben hoe je die post als trolley op zou kunnen vatten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 11:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2018 11:00 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 22-07-2018 22:48 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 23-07-2018 22:26 ]
Jij hebt nog offtopic ik heb zelfs ongewenst RobbyTown in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen' geklets over Citrix is +1 in dezelfde nieuwspost. Beetje rare scores worden er gegeven
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Jouw reactie is idd niet ongewenst en staat inmiddels op 0. Echter door de moderatie opmerking krijg je wel een punt aftrek aangezien deze off-topic is op de FrontPage. En je hebt inmiddels wel de juiste plek gevonden voor het maken van een meldingRobbyTown schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:47:
[...]
Jij hebt nog offtopic ik heb zelfs ongewenst RobbyTown in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen' geklets over Citrix is +1 in dezelfde nieuwspost. Beetje rare scores worden er gegeven.
200 fish found!
Onjuist is nog niet ongewenst, maar, tenzij om te trollen, irrelevant.matroosoft schreef op maandag 23 juli 2018 @ 23:45:
Bijzonder dat deze ongefundeerde mening zoveel keer +2 heeft gekregen.
Pb Pomper in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-compet...
Blijft vervelend dat veel zaken steeds weer ontkracht moeten worden als het gaat om elektrische auto's, hyperloop en andere grote projecten. Veel mensen die weinig kennis van zaken hebben en niet ingelezen zijn spuien hun mening op een manier dat het lijkt alsof ze er alles van weten. Hangt me de keel uit..![]()
Wordt tijd dat er een keer een fact link komt met bijvoorbeeld als titel "120 mythes over de elektrische auto ontkracht", want ik heb het idee dat het aantal mythes steeds meer wordt.![]()
Sorry nog my dat
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Kan je wat voorbeelden geven hiervan? Heb net even zitten kijken naar zijn reacties en zie er toch genoeg op +1 en 0 staan.HMC schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:06:
GeoBeo krijgt veel te hoge moderaties voor de reacties van de laatste paar dagen. Daar heb ik boosts voor nodig.
[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 24-07-2018 17:31 ]
Toevallig had ik die ook gezien en ik vind eigenlijk dat hij daar een heel heldere uiteenzetting geeft. Of dat ee +3 of een +2 waard is kan je over discussieren maar z verkeerd staat deze dus niet wat mij betreft.HMC schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:21:
Ja, nevermind. Met wat boostststst en het weer terug bekijken, staat het allemaal al wat beter.
Net na Dirks reactie zag ik een hele zooi +3's.
Edit:
Nog één voorbeeld dan:
GeoBeo in 'nieuws: Delft Hyperloop behaalt tweede plaats bij SpaceX-competiti...
@TheCapK
[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 24-07-2018 23:42 ]
Dat is inderdaad geen +2. De huidige netto score is een +1 op dit moment.\CH4OS schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:50:
hoi3344 in 'nieuws: Vermoedelijke details van Core i9-9900K, i7-9700K en i5-9...
Dit staat letterlijk in de tekst, hoe kan dit dan +2 zijn?
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 25-07-2018 10:14 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Kom even met specifieke linkjes aub, 172 reacties and counting. Niet eens bijzonder veel op -1 op het eerste gezicht, dus waar gaat het nou mis?player-x schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:19:
Zoals te verwachten, alle kritische reacties in nieuws: Apple brengt software-update uit tegen throttling bij nieuwe MacBook Pro's, zijn weer fanatiek door de fanboys naar beneden ge-mod.
Heren werk aan de winkel.
Klopt, ik zie meerdere te hoog staan maar netto gezien weinig wat op -1 staat wat daar niet thuis hoort momenteel.TheCapK schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:24:
Er zijn wel genoeg reacties meteen in het eerste draadje die te hoog staan. Veel +2 waar +1 voldoende is!
Ook heel veel op 0 terwijl ze wel minimaal een +1 waard zijn.Bor schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:28:
Klopt, ik zie meerdere te hoog staan maar netto gezien weinig wat op -1 staat wat daar niet thuis hoort momenteel.
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2018 16:39 ]
Ik heb niet alle 110 reacties nagelezen om te kijken wie waar voor een vergelijkbaar bericht een +1 krijgt, maar als iets al een aantal keer is aangedragen kan het zijn dat je bericht inderdaad niets meer bijdraagt. Dat even los van de inhoud van je verdere bericht in kwestie.CH4OS schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:37:
CH4OS in 'nieuws: Benchmarks tonen aan dat MacBook Pro 15,4" met Core i9 bete... lijkt mij dan ook geen 0, als anderen voor praktisch hetzelfde bericht wel +1 krijgen.
Toen ik het reageerde, was ik de eerste. Maar doordat ik een paar keer 0 moderatiescore heb gekregen en de score nu op 0 staat, zakt mijn reactie weg, ten faveure van anderen, die nieuwer zijn.Tjolk schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:49:
Ik heb niet alle 110 reacties nagelezen om te kijken wie waar voor een vergelijkbaar bericht een +1 krijgt, maar als iets al een aantal keer is aangedragen kan het zijn dat je bericht inderdaad niets meer bijdraagt. Dat even los van de inhoud van je verdere bericht in kwestie.
Dat ben ik mij bewust, maar niet alle opgenomen energie wordt 1:1 omgezet naar warmte. Dat is alleen niet expliciet aangegeven inderdaad.Verder maak je inhoudelijk in je bericht volgens mij ook een fout; de wet van behoud van energie schrijft immers voor dat energie niet verbruikt kan worden, maar alleen omgezet wordt in een andere vorm van energie. Ergo; bij mijn weten wordt uiteindelijk alle opgenomen energie door de CPU omgezet in warmte. Dat kan ook een reden zijn voor een 0.
Gaat mij erom dat de reactie geen 0 is, zeker niet als nieuwere reacties wél +1 krijgen terwijl die reacties dezelfde strekking hebben maar het anders verwoorden.Overigens zou ik zelf dan eerder een +1 (just did it) geven en dan inhoudelijk reageren omdat het veel gemaakte fout is. Het feit dat de fout gemaakt wordt levert daarom input aan de uitleg. Ligt dan wel net aan hoe fout het is en hoe goed het alsnog onderbouwd is.
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2018 19:36 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
200 fish found!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Bij mij werkte de redirect dus niet en zag vervolgens de Reddit-link, waardoor ik vraagtekens kreeg bij de authenticiteit. Gelukkig werkte de redirect later wel.WhatsappHack schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:24:
@Verwijderd Die redirect stond ook al in het artikelMisschien dat sommigen daarom ook wat agressiever modereerden omdat ze niet goed begrepen waarom je die insteek had en herhaalde terwijl die informatie al beschikbaar was en daarom de bron duidelijk spotlight-worthy was
Ik snap dat ergens wel, dan dachten ze misschien dat je aan ‘t trollen was
Ik heb de meeste nu van -1 afgekregen.
Want eerder dan de update aangeven dat de persoon in kwestie zelf heeft gereageerd is geen toegevoegde waarde op het artikel? Zie ook mijn eerdere reactie over deze FP-comment.
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2018 10:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Met deze temperaturen zou het dan best een +3 kunnen zijnwildhagen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
Verwijderd in 'reviews: Blinde test smartphonecamera's - Welke camera vind jij d...
Als dit een +3 is ben ik een fors oververhitte paashaas. Meer dan een +1 kan ik er absoluut niet in zien.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq