Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
JDVB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:07:
[...]
Wat mij betreft is een -1 prima.Ik kan me zo voorstellen dat het eigenlijk wenselijk is te bannen, maar dat is wat lastig als je wisselende ip adressen gebruikt en hij gemakkelijk nieuwe accounts zal aanmaken.

Daarnaast heeft de Tweakert nu ook een punt om de frustratie op te botvieren dat hij even niet op T.net kon komen. Hier een -1, DAT zal hem (niet) leren. Modereren uit emotie, waarom niet :o
Heel dat topic op de FP word door gemod vanuit emotie, is het grappig krijg je en plus 1 en uit je je mening gewenst of niet over de plaatsing van het artikel krijg je een -1

https://tweakers.net/plan...ction=11759163#r_11759163
Dit hoeft geen +1 te hebben, aangeven dat je iemand bewust wat wilt aandoen behoort geen beloning te krijgen.

https://tweakers.net/plan...ction=11759081#r_11759081
En dit, ik zie hier totaal geen context in wat -1 waardig is

https://tweakers.net/plan...ction=11759039#r_11759039

Mijn eigen reactie is wellis waar discutabel of het genoemd moest worden,maar -1? neuh vind ik niet maar dit versterkt wel mijn standpunt dat in dit soort dingen altijd met emotie gemod word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Casejunky schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Heel dat topic op de FP word door gemod vanuit emotie, is het grappig krijg je en plus 1 en uit je je mening gewenst of niet over de plaatsing van het artikel krijg je een -1

https://tweakers.net/plan...ction=11759163#r_11759163
Dit hoeft geen +1 te hebben, aangeven dat je iemand bewust wat wilt aandoen behoort geen beloning te krijgen.

https://tweakers.net/plan...ction=11759081#r_11759081
En dit, ik zie hier totaal geen context in wat -1 waardig is

https://tweakers.net/plan...ction=11759039#r_11759039

Mijn eigen reactie is wellis waar discutabel of het genoemd moest worden,maar -1? neuh vind ik niet maar dit versterkt wel mijn standpunt dat in dit soort dingen altijd met emotie gemod word.
Eerste reactie van @daka is geen -1, hij heeft het over gooien met rotte dingen ( eieren zijn leuk, tomaten ook ). Gaan mensen niet dood aan, dus vind ik geen -1 waard.

De reactie daarop van @Anonymoussaurus vind ik wel een -1 door het volgende stukje
Anonymoussaurus in 'plan: Ddos-aanvallen maakten Tweakers maandag- en dinsdagavon...
Maar ja, zou het zelf ook graag wel willen doen. Even de persoon vastketenen en verrot slaan zodat 'ie z'n hele leven paralysed is :). Hoeft overigens niet vastgeketend te worden.
Niet omdat ik het niet eens ben ( ook niet wel eens trouwens ) maar omdat ik denk dat het weinig toevoegt en een toon zet die niet leidt tot andere constructieve reacties.

Rhy in 'plan: Ddos-aanvallen maakten Tweakers maandag- en dinsdagavond onbere... kan wat mij betreft beide -1 en 0 zijn, 0 omdat het niets toevoegd en -1 omdat
Veel vreemder dat Tweakers dat bij voorbaat al niet had.
eigenlijk niet een reactie is op wat ervoor gesteld werd dus het kan ook zwaar off topic zijn zonder enige toegevoegde waarde. Zelf zou ik een 0 geven.

Dit is echter natuurlijk wel weer een -1 -> Casejunky in 'plan: Ddos-aanvallen maakten Tweakers maandag- en dinsdagavond ...

Ook als je reacties wilt linken kan je beter de timestamps right clicken en url kopieren, forum maakt er dan een mooier linkje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry, maar dat zie ik er echt niet in, het is immers zijn conclusie nav de survey. Dat hij vervolgens vraagt wie de doelgroep is bij het artikel, is dan ook zo raar niet. En ik moet zeggen, dat gevoel heb ik ook. Bijvoorbeeld ook voor de moderatie op deze reactie chengbondkwok in 'reviews: Tweakers Gebruikersonderzoek 2018 - Resultaten van... krijg ik sterk het gevoel wat totaalgeenhard al weergeeft met zijn reactie. Sommigen hebben de reactie die ik geef zelfs +3 gegeven, anderen +2, terwijl de reactie eigenlijk niet meer is dan on-topic en dus +1.

In het artikel lees ik een hoop poch / haantjes gedrag, terwijl in de survey destijds gevraagd is of er interesse was om resultaten uit de survey te delen. De reactie van totaalgeenhard is dan wel wat kritisch, maar dat maakt een reactie zeker niet gelijk grof denigrerend. Een wat kritische en/of negatieve toon is ook feedback waar Tweakers iets mee kan, in mijn beleving. Maar wellicht zie ik dat verkeerd.

EDIT:
Ik zie nu pas dat jij de reactie die ik link ook al gemeld hebt, mea culpa. Maar zijn het dan dus wel eens qua moderatie. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@CH4OS de reactie van totaalgeenhart is een grove denigrerend generalisatie in de zin van dat hij zegt dat nieuwe generatie waar hij het over heeft enkel ja knikkers zijn die niet zelfstandig over iets nadenken en ideaal voor adverteerders zijn.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Zeehond Dat snap ik dat dat bedoelt wordt, maar dat maakt naar mijn idee de rest van de reactie niet ongewenst. Ik zou er een punt aftrek voor geven.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Mijns inziens is xONet in 'nieuws: Nikon stopt productie Nikon 1-systeemcamera's' geen -1. Zelf al zou de reactie onzin zijn (lijkt zo, gezien de reacties, kan ik niet helemaal beoordelen) dan zou een 0 adequaat zijn. Trapt de gebruiker misschien tegen een heilig huisje aan?

Met mijzelf een afspraak gemaakt om als ik een correctie met een boost zou uitvoeren ik hier ook een melding zou maken. Hierbij. Heb de reactie naar 0 geboost.

Over heilige huisjes gesproken, weer een bewijs dat de -1 moderatie weinig opbouwende kwaliteit heeft voor minder ervaren gebruikers en zeker niet bijdraagt aan een goede sfeer op de site.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 12:16
teacup schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:15:
Mijns inziens is xONet in 'nieuws: Nikon stopt productie Nikon 1-systeemcamera's' geen -1. Zelf al zou de reactie onzin zijn (lijkt zo, gezien de reacties, kan ik niet helemaal beoordelen) dan zou een 0 adequaat zijn. Trapt de gebruiker misschien tegen een heilig huisje aan?

Met mijzelf een afspraak gemaakt om als ik een correctie met een boost zou uitvoeren ik hier ook een melding zou maken. Hierbij. Heb de reactie naar 0 geboost.

Over heilige huisjes gesproken, weer een bewijs dat de -1 moderatie weinig opbouwende kwaliteit heeft voor minder ervaren gebruikers en zeker niet bijdraagt aan een goede sfeer op de site.
Ik kwam om dezelfde reactie en mismoderatie te melden.
Met als toevoeging dat ik hem als +1 (ontopic) heb gemodereerd.
Het is dan misschien wel gedeeltelijk onjuiste informatie die gegeven wordt, de post is wel on-topic en lokt bovendien informatieve en correcte reacties uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

daan! schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Ik kwam om dezelfde reactie en mismoderatie te melden.
Met als toevoeging dat ik hem als +1 (ontopic) heb gemodereerd.
Het is dan misschien wel gedeeltelijk onjuiste informatie die gegeven wordt, de post is wel on-topic en lokt bovendien informatieve en correcte reacties uit.
Ik ga hierin direct met je mee, zijn steen in de vijver heeft namelijk wel een levendige discussie over sensorgroottes opgeleverd, Ik neigde ook al naar +1, maar kon de inhoudelijkheid niet zo snel beoordelen. Op die manier is een reactie wat mij betreft ook te waarderen (al denkt niet ierdereen daar zo over).

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met @CH4OS eens dat de reactie van @totaalgeenhard geen -1 hoort te zijn, het is kritisch maar wel onderbouwd. Ik vind het persoonlijk gewoon een +1 voor een on topic reactie, en vind het zelfs moeilijk om een punt aftrek te vinden in de toon van de reactie.

Heb zelf ook vaak aangegeven dat bepaalde artikelen erg veel achtergrond missen, wat dat betreft snap ik zijn sentiment.

xONet in 'nieuws: Nikon stopt productie Nikon 1-systeemcamera's' hoort volgens de FAQ toch gewoon een 0 te zijn voor het bevatten van foutieve informatie? Een -1 kan ik mij niet in vinden, zijn reactie is niet negatief bedoeld naar mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
xONet in 'nieuws: Nikon stopt productie Nikon 1-systeemcamera's' lijkt inderdaad een oprechte fout te maken, waarmee hij op 0 thuishoort. Wanneer hij de fout bewust zou maken om reacties uit te lokken zou het wel ongewenst zijn, want dan is hij gewoon aan het trollen.

totaalgeenhard in 'reviews: Tweakers Gebruikersonderzoek 2018 - Resultaten va... is ongewenst vanwege zinnen als
Had al enige tijd het idee dat een andere generatie tweakers is gaan bevolken eentje die eenzijdig ja knikt en niet zelfstandig over iets gaat nadenken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:37:
Ik ben het met @CH4OS eens dat de reactie van @totaalgeenhard geen -1 hoort te zijn, het is kritisch maar wel onderbouwd. Ik vind het persoonlijk gewoon een +1 voor een on topic reactie, en vind het zelfs moeilijk om een punt aftrek te vinden in de toon van de reactie.
Wat is de onderbouwing in dit geval? Zaken als onderstaande zijn niet meer dan een kortzichtige generalisatie waarmee je een complete generatie te kakken zet zonder dat hiervoor enige aanleiding is. Een -1 is de juiste score.
Overigens verklaard de leeftijd een hele boel.

Had al enige tijd het idee dat een andere generatie tweakers is gaan bevolken eentje die eenzijdig ja knikt en niet zelfstandig over iets gaat nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, als je je (nofi en wellicht wat hard nu) voor moderatie enkel richt op wel 1 hele zin uit een reactie en op basis daarvan modereert wel. Het onderzoek geeft duidelijk aan welke leeftijdscategorie de survey heeft ingevuld en hoe de verhoudingen liggen, dat geeft totaalgeenhard al aan, nog voordat hij die opmerking maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 12-07-2018 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:56:
[...]

Wat is de onderbouwing in dit geval? Zaken als onderstaande zijn niet meer dan een kortzichtige generalisatie waarmee je een complete generatie te kakken zet zonder dat hiervoor enige aanleiding is. Een -1 is de juiste score.

[...]
Er zijn vaker reacties geweest van wat 'oudere' tweakers welke ditzelfde sentiment laten zien, en jammer genoeg zoals ik al zei deel ik dit sentiment. Als ik tweakers vergelijk met 10 - 15 jaar geleden zijn er veel minder artikelen met dezelfde diepgang ( achtergrond informatie ).

Misschien is het niet 'mooi' verwoord, maar het lijkt inderdaad dat een jongere generatie tevreden is met meer 'flits-nieuws' en zich minder interesseert voor de diepgaande artikelen die vroeger dus frequenter waren.
Het aantal scoops is elke maand op een hand te tellen.

Onderzoek had wat dieper gemogen was voor iedereen beter geweest.
Dit zijn twee punten die ik ook al vaker heb aangekaart. Er is 'tech nieuws' geweest wat ik eerder op de NOS las dan op tweakers, dat vond ik toch wel vreemd. En ik mis bij best veel artikelen de diepgang die er vroeger wel bijna altijd was.

Dit is kritiek ja, maar daar voeg ik aan toe dat het ook totaal past bij de rest van zijn reactie: er is een jongere generatie welke gewend is aan 'flits-nieuws' en daar tevreden mee is. Veel van jullie oudere publiek zal echter de diepgang missen in dergelijke artikelen.

Dit hoeft mijns inziens geen onoverkoombaar probleem te zijn, er zijn ook artikelen die wel de diepgang hebben die ik graag zie. Maar het is voor mij persoonlijk soms wel teleurstellend als ik een artikel open en dit artikel is echt 'te' summier.

Misschien zit de oplossing in het aanpassen van de categorieën van artikelen. 'Achtergrond' is wat ik het liefst lees, deze artikelen zijn voor mij echt het meest interessant. Het probleem is dat er ook 'normale' artikelen zijn die heel dicht bij 'Achtergrond' zitten qua diepgang, en ook 'normale' artikelen die dit totaal niet hebben. Misschien als je hiertussen meer differentieert dat er minder wrevel is over de artikelen die deze diepgang totaal niet bieden?

Voor mij zou dit iig. een goede oplossing zijn, omdat je dan de 'teleurstelling/wrevel/'noem het maar iets' voorkomt die er nu toch best wel vaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Bor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:56:
[...]

[...]
Het is volgens mij redelijk algemeen bekend dat de jongere generatie vooral meer hapklare informatie wil. Kortere teksten, meer samenvattend en minder diepgaand. Past meer in het straatje van 'sneller sneller sneller'. De aandachtsboog van jonge mensen is ook compleet anders dan die van oudere mensen. Dus ik snap het sentiment wel.

Totaalgeenhard is waarschijnlijk van een oudere generatie die liever meer diepgaande artikelen ziet en minder persberichten (om het zo maar te noemen). Vervolgens ziet hij in een survey dat het overgrote merendeel van Tweakers het wel prima vindt hoe het is, wat haaks staat op hoe hij Tweakers ervaart. En hij heeft wel een punt. Veel artikelen zijn oppervlakkig, er zijn de laatste tijd diverse artikelen geweest waarbij lezers hun vraagtekens zetten (in de zin van té opzichtige reclame) en primeurtjes zijn er niet of nauwelijks.

Zijn reactie is misschien niet heel netjes verwoord maar de gedachte erachter kan ik goed begrijpen. Een kleine dedicated groep klaagt al langer over de veranderingen op Tweakers en opeens is daar een artikel waarmee Tweakers een veer in z'n eigen reet duwt. Niet heel gek dat sommigen van die kleine dedicated groep dan zo reageren :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:15:
[...]

Er zijn vaker reacties geweest van wat 'oudere' tweakers welke ditzelfde sentiment laten zien, en jammer genoeg zoals ik al zei deel ik dit sentiment. Als ik tweakers vergelijk met 10 - 15 jaar geleden zijn er veel minder artikelen met dezelfde diepgang ( achtergrond informatie ).
Dat is geen onderbouwing voor o.a. hetgeen ik heb gequote. Op zijn best kom ik zonder de quote uit op een 0 (GR) maar met de quote is het gewoon -1 vanwege al aangegeven reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Dat is geen onderbouwing voor o.a. hetgeen ik heb gequote. Op zijn best kom ik zonder de quote uit op een 0 (GR) maar met de quote is het gewoon -1 vanwege al aangegeven reden.
Zoals ik al zei in mijn vorige reactie, hij heeft het misschien niet mooi verwoord, en ik zal niet ageren als je voor dat specifieke gedeelte een punt aftrek toe past ( dat mag volgens de FAQ, wie ben ik om daar tegen in te gaan ).

Echter kom ik dan toch nog op een 0 uit als laagste score, want zijn reactie zou mijns inziens een +1 zijn ( dit is ook de score die ik heb gegeven, omdat ik persoonlijk geen punt aftrek wil geven voor dat gedeelte ).

Je maakt mij eerlijk gezegd wel aan het twijfelen, het is namelijk inderdaad niet zo goed geschreven en het kan zijn dan mijn moderatie te veel beïnvloed wordt door het feit dat ik het volledig eens ben met de strekking die ik lees in zijn reactie.

Jammer eigenlijk, zou mooi zijn geweest als hij het iets netter had uitgeschreven :(

edit: spelling
edit2: de gene die +2 en +3 scoorden zijn natuurlijk wel erg fout bezig naar mijns inziens.

edit3: ( sorry.... zat eigenlijk te denken nieuw bericht te maken omdat het totaal niet in verbinding staat met wat ik al in deze reactie had gezet maar... )

MrBreaker in 'nieuws: OM eist cel- en taakstraf tegen verdachten achter Coinv... -> geen -1, is alleen foutieve informatie dus hoort een 0 te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Justin_ in 'geek: Tweakers Podcast #14 - Vakantietips, accumodding en zinlozen'

Enige raakvlak dat deze reactie heeft is 'vakantie', maar voor de rest is het bericht vooral offtopic. Het lijkt haast wel zo'n geautomatiseerd bericht, geschreven door AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:41:
Justin_ in 'geek: Tweakers Podcast #14 - Vakantietips, accumodding en zinlozen'

Enige raakvlak dat deze reactie heeft is 'vakantie', maar voor de rest is het bericht vooral offtopic. Het lijkt haast wel zo'n geautomatiseerd bericht, geschreven door AI.
Ik ga even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Bor Gezien het bericht verwijderd is, was het inderdaad een geautomatiseerd bericht? :) Dan ben ik voor een volgende keer wat scherper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:11:
@Bor Gezien het bericht verwijderd is, was het inderdaad een geautomatiseerd bericht? :) Dan ben ik voor een volgende keer wat scherper. ;)
Het was geen geautomatiseerd bericht in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een aanname + onjuiste info, dat kan toch niet met een +2 beloond worden lijkt me?

ignitem in 'nieuws: Stichting Brein breidt aanpak uit naar 'frequente' illega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:01

rammes

koekebakker 1e klas

min bij mijn ikea opmerking snap ik maar de reactie over een bonnetje en die minnen klopt imho niet.

nieuws: MasterCard lijkt wereldwijde storing te hebben - update

[ Voor 23% gewijzigd door rammes op 12-07-2018 23:20 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee, dat is geen +3 en wat mij betreft ook geen +2. Deze reactie heeft nog wel wat moderatie nodig om goed uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
rammes schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:18:
min bij mijn ikea opmerking snap ik maar de reactie over een bonnetje en die minnen klopt imho niet.

nieuws: MasterCard lijkt wereldwijde storing te hebben - update
Kan je misschien een linkje geven naar jouw reactie?
Als je niet weet hoe dat moet: Klik op de datum/timestamp en die link copy/paste je dan hier.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:58

Tribits

Onkruid vergaat niet

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 11:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar netto staat hij toch prima?

Let ook op de topicwaarschuwing:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties
;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Wil je wel graag opmerkingen over moderaties achterwege laten? Dat doe je in jouw antwoord op Nacht. Waar kan jij zien wie die 0 heeft uitgedeeld en hoe kom je er dan bij dat hij dat heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 11:52
Oh just a hunch, omdat iemand zo goedkoop reageert met aantoonbare onjuistheden, tuurlijk kan ik dat niet zien ... dus er bestaat een kans dat ik er naast zit, hoewel ik die kans als beperkt inschat :-). Maar goed ik heb mijn reactie al aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door Vliegtuigje op 13-07-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hier hadden we het nog over van de week:
"Ik werk bij X en daarvoor weet ik dat Y."

Y staat echter gewoon mooi in het artikel op Tweakers beschreven, zonder dat er in de reactie enige andere nieuwe info staat.
Dus geen +3. Mooie +1, misschien een bonusje naar +2. Maar niet van mij.

jorntvdw in 'nieuws: 'Coinvault-ransomware trof veel meer dan 1259 computersy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het draadje over over de plantrobot krijg ik imho veel te veel ongewenst moderaties, ook op reacties die gewoon 100% inhoudelijk en on topic zijn. Toegegeven, veel is verdiend maar er gaat ook te veel niet goed.

Verwijderd in 'geek: Robotplantenbak loopt automatisch naar het licht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
HMC schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:48:
Hier hadden we het nog over van de week:
"Ik werk bij X en daarvoor weet ik dat Y."

Y staat echter gewoon mooi in het artikel op Tweakers beschreven, zonder dat er in de reactie enige andere nieuwe info staat.
Dus geen +3. Mooie +1, misschien een bonusje naar +2. Maar niet van mij.

jorntvdw in 'nieuws: 'Coinvault-ransomware trof veel meer dan 1259 computersy...
De claim is inderdaad nergens op gebaseerd en verder staat er ook niet veel bijzonders in die reactie, dus ik vind hem ook niet meer dan een +1 waard.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:09:
In het draadje over over de plantrobot krijg ik imho veel te veel ongewenst moderaties, ook op reacties die gewoon 100% inhoudelijk en on topic zijn. Toegegeven, veel is verdiend maar er gaat ook te veel niet goed.

Verwijderd in 'geek: Robotplantenbak loopt automatisch naar het licht'
Ik heb een paar scores verschoven, maar het meeste staat daar wel goed...

Een grapje is geen +2 waard: CAPSLOCK2000 in 'geek: Robotplantenbak loopt automatisch naar het licht'
Die bronlink staat gewoon in het artikel en is dus ook geen +2 waard: jip_86 in 'geek: Robotplantenbak loopt automatisch naar het licht'
En deze reactie bevat al helemaal niets bijzonders: Argantonis in 'geek: Robotplantenbak loopt automatisch naar het licht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Tjolk in 'nieuws: Apple presenteert MacBook Pro's met nieuwe cpu's en toetsen...

Waarschijnlijk iemand die mij als afvallige Apple gebruiker beschouwt ofzo, maar volgens mij ben ik gewoon on topic.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Dennism in 'nieuws: iFixit: Apple heeft laagje tegen vuil aan MacBook Pro-toe...

icegodd in 'nieuws: iFixit: Apple heeft laagje tegen vuil aan MacBook Pro-toe...

Ik meld deze 2 even snel, hier lijkt me duidelijk een meningmodder aan de gang met boost moderaties. Mogelijk kan deze worden aangepakt door het snel melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:02:
Dennism in 'nieuws: iFixit: Apple heeft laagje tegen vuil aan MacBook Pro-toe...

icegodd in 'nieuws: iFixit: Apple heeft laagje tegen vuil aan MacBook Pro-toe...

Ik meld deze 2 even snel, hier lijkt me duidelijk een meningmodder aan de gang met boost moderaties. Mogelijk kan deze worden aangepakt door het snel melden :)
De eerste staat op +1 nu wat denk ik wel klopt :)

De tweede link zou best 0 kunnen zijn, het is namelijk niet echt gerelateerd aan het artikel en kan over komen als linkdumping omdat er een zinnetje en twee linkjes worden gepost. Als iemand het sowieso al als off topic zou kunnen zien zou linkdumping zelfs tot een -1 kunnen leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Jay-v in 'nieuws: Kwart van de websites in Nederland maakt geen gebruik van ssl' lijkt mij geen +3 maar voor een tweaker toch redelijk een bekend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:44:
[...]

De eerste staat op +1 nu wat denk ik wel klopt :)

De tweede link zou best 0 kunnen zijn, het is namelijk niet echt gerelateerd aan het artikel en kan over komen als linkdumping omdat er een zinnetje en twee linkjes worden gepost. Als iemand het sowieso al als off topic zou kunnen zien zou linkdumping zelfs tot een -1 kunnen leiden?
Volgens mij ontgaat het punt je een beetje, Beide reacties waren binnnen enkele minuten gemeningmod naar -1, dat moet gewoon aangepakt worden, GoT zou zou voor meningmodders geen enele plaats moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zondag 15 juli 2018 @ 01:54:
[...]

Volgens mij ontgaat het punt je een beetje, Beide reacties waren binnnen enkele minuten gemeningmod naar -1, dat moet gewoon aangepakt worden, GoT zou zou voor meningmodders geen enele plaats moeten hebben.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Mij ontgaat iets? Oke :)

Verder, dat JIJ het een mening mod vind, terwijl ik je nog uitleg dat vooral die tweede reactie ook volgens de modfaq volgens mij een -1 kan zijn, dat heeft niks te maken met dit forum topic.

Ben het wel met je eens hoor, meningmodden is gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Baseboy in 'nieuws: Project gratis wifihotspots voor gemeenten vertraagd door... is niet meer dan een nutteloze oneliner. Een 0 lijkt mij de score ipv de +3 welke de reactie nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:33:
Baseboy in 'nieuws: Project gratis wifihotspots voor gemeenten vertraagd door... is niet meer dan een nutteloze oneliner. Een 0 lijkt mij de score ipv de +3 welke de reactie nu krijgt.
Vind het zelfs een vrij nutteloze first post, -1 zou dus ook kunnen toch?

edit: en ook na twee keer lezen zie ik niet zo snel de relevantie van de opmerking, ik vind het dus eerder een -1.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:38:
[...]

[...]

Mij ontgaat iets? Oke :)

Verder, dat JIJ het een mening mod vind, terwijl ik je nog uitleg dat vooral die tweede reactie ook volgens de modfaq volgens mij een -1 kan zijn, dat heeft niks te maken met dit forum topic.

Ben het wel met je eens hoor, meningmodden is gewoon vervelend.
Misschien was "je ontgaat het punt" wat te hard aangezet.Van de week had ik echter in een ander topic ook al een mening mod gepost die ik gesignaleerd had waar echter na een tijdje de score wel correct stond. En ik wilde dus alleen de mening modder melden. Toen werd ik er juist op gewezen dat ik deze hier zou moeten melden.

Ik zie eigenlijk niet hoe die 2de reactie een -1 zou zijn, dat zijn gewoon 2 waargebeurde verhalen met daarin voorbeelden van zeer slechte service van Apple (Het Linus fimplje) en een belachelijk slecht uitgevoerd product in het 2de filmpje (de Vesa mount voor de Mac Pro). En het werd gepost naar aanleiding van iemand die poste over zijn slechte ervaringen met MBP's. In de context van de thread waar het bericht in staat kan ik het dan ook niet opvatten als een Troll of Flamebait of een belediging van een andere Tweaker.

De post staat ook niet barstens vol met verduidelijke informatie dus ik kom gewoon op een +1 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat topic staat vol van mening modden, je zou mijn scores eens moeten zien ;)

Moderators zeggen probleemgevallen te monitoren, en ik weet dat dit ook gebeurt. Maar dan moet je ze soms idd. wel onder de aandacht brengen.

De tweede link, het is een nogal simpele oneliner en een linkdump, oneliner kan als off topic worden beschouwd en voor link dumping ( zonder context vermelding ) kan je een punt aftrekken. Zelf heb ik die volgens mij met +1 gemodereerd hoor, ik zag de relevantie wel en de linkdump was niet van dien aard dat ik er een punt aftrek voor toepaste. Maar je KAN punten aftrekken ervoor, dus iemand die het off topic vond EN die een punt af trok voor de links zonder context vermelding ( met dikke vette tekst, nogal opdringerig en aandacht trekken ) zou op -1 kunnen komen zonder dat volgens mij de mods/admins dit zouden kwalificeren als zijnde mening modden.

Correct me if I'm wrong (pro)mods/admins?

edit: heb het even nagekeken trouwens heb zelf die tweede link van je op 0 gemodereerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verst... niet ongewenst

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verst... niet ongewenst

Ik snap dat bepaalde figuren mijn reactie niet leuk vinden, maar dat geeft ze geen recht om het moderatie systeem te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

The Zep Man in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuur...

Is deze reactie werkelijk +3? Hij moet de titel van een ander artikel aanhalen (over dezelfde info, maar dan van NRC) om daarop vervolgems voort te borduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow voordat men denkt dat mijn persoonlijke voorkeur mijn moderaties beinvloed:

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde... dit is ook geen -1 ( al ben ik het er dus duidelijk niet mee eens :x )

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde... ook geen -1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:11:
Ow voordat men denkt dat mijn persoonlijke voorkeur mijn moderaties beinvloed:

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde... dit is ook geen -1 ( al ben ik het er dus duidelijk niet mee eens :x )

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde... ook geen -1
Mwa... Bij beiden is er best wat te zeggen voor -1. Anders in ieder geval 0.

Dat verhaal over de staatsomroep is volledig off-topic. Dit is een bericht van de NRC, en daarnaast heeft het een hoog complottheorie gehalte.

Het bericht waarin hij het bestaan van de Internet Research Agency ter discussie stelt heeft ook een hoog complot gehalte, en daarnaast is dat bericht gevuld met aannames en complottheorieën over "de media", wat naar mijn mening ook redelijk off-topic is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:40:

Ik snap dat bepaalde figuren mijn reactie niet leuk vinden, maar dat geeft ze geen recht om het moderatie systeem te misbruiken.
Zou je voortaan ook wat langer kunnen wachten? Reacties (zeker je eigen) melden binnen een uur nadat ze geplaatst zijn is gewoon te weinig tijd om het moderatiesysteem z'n werk te laten doen. Te lage start moderaties worden vaak gewoon nog gecorrigeerd qua score.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pyramiden in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde...

Is geen +3, maar ontopic, +1 dus.

The Zep Man in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuur...
Blijft ook +3 scoren (verdubbeld sinds ik de eerste melding deed, van 35 naar 70), maar is dus ook geen +3, imo.

EDIT @ 14:00 uur
Laatst genoemde heeft intussen bijna 100x +3 gekregen, goed krijgen wordt daarom lastig, denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Zou je voortaan ook wat langer kunnen wachten? Reacties (zeker je eigen) melden binnen een uur nadat ze geplaatst zijn is gewoon te weinig tijd om het moderatiesysteem z'n werk te laten doen. Te lage start moderaties worden vaak gewoon nog gecorrigeerd qua score.
Het probleem met langer wachten in deze discussies is vaak dat mensen -1 reacties hebben uitgeschakeld dus een ( paar ) meningmodders die -1 ( met boost ) inzetten maken het dan heel moeilijk om de score weer op een juist niveau kunnen krijgen. Maar je hebt gelijk, dat is wel de bedoeling en ik was vrij snel met de melding :)
Pyramiden schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Mwa... Bij beiden is er best wat te zeggen voor -1. Anders in ieder geval 0.

Dat verhaal over de staatsomroep is volledig off-topic. Dit is een bericht van de NRC, en daarnaast heeft het een hoog complottheorie gehalte.

Het bericht waarin hij het bestaan van de Internet Research Agency ter discussie stelt heeft ook een hoog complot gehalte, en daarnaast is dat bericht gevuld met aannames en complottheorieën over "de media", wat naar mijn mening ook redelijk off-topic is.
0 ben ik het ook totaal mee eens hoor, maar een -1 vind ik dan weer te ver gaan. Het is dan ook weer zo dat 'men' gaat klagen over censuur enzo, dus heb liever dat deze reacties op een geldige ( 0 ) score staan dan op -1.

edit: zie ook net dat ik een linkje fout had, die tweede reactie kan ik mij -1 ook wel bij voorstellen het kan worden gezien als een 'persoonlijke aanval' omdat het een beschuldiging is van heel gepolariseerde meningsvorming ( zonder onderbouwing ).

Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde... was degene die volgens mij gewoon echt geen -1 hoort te zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:04:
[...]
Het probleem met langer wachten in deze discussies is vaak dat mensen -1 reacties hebben uitgeschakeld dus een ( paar ) meningmodders die -1 ( met boost ) inzetten maken het dan heel moeilijk om de score weer op een juist niveau kunnen krijgen. Maar je hebt gelijk, dat is wel de bedoeling en ik was vrij snel met de melding :)
Klopt dat is ook zeker wel een factor. Het nieuwsartikel is blijkbaar ook wel gevoelig, gezien de overige reacties/moderaties, dus wellicht was het voor deze keer misschien zelfs wel nuttig om erger te voorkomen. Maar ik moet het wel even zeggen zodat het niet de standaard wordt :) No hard feelings.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Is inderdaad geen +3, maar gaat denk ik nog wel naar de +1. Hij heeft maar 4 +3's, dus dat is snel gefixt.
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:04:
0 ben ik het ook totaal mee eens hoor, maar een -1 vind ik dan weer te ver gaan. Het is dan ook weer zo dat 'men' gaat klagen over censuur enzo, dus heb liever dat deze reacties op een geldige ( 0 ) score staan dan op -1.
Persoonlijk vind ik misschien nog wel de slechtste reden om hem op 0 te zetten in plaats van -1. Het discusseren over het nut van staatsmedia is mijn insziens prima, maar dan wel op een plek waar dat on-topic is en zonder bewoordingen zoals "Om exact het zelfde gecontroleerd over de bevolking heen te strooien? vanavond weer 20:00 journaal met voorgekauwd en geselecteerd nieuws?" en het wegzetten van andere Tweakers omdat hij zelf het licht gezien zou hebben "Ik denk dat ik mn ogen juist nog wat verder open heb en daardoor juist deze media helemaal niet meer wil volgen of zien omdat deze niet als hoofddoel heeft mij correct te informeren. "

Daarnaast is het volgende gewoon feitelijk onjuist, het bestaan en de taken van de medewerkers bij Ulitsa Savushkina 55 is ondertussen door verschillende partijen aangetoond. Als je er daarna nog wat claims achteraan gooit zonder onderbouwing ruikt dat naar mijn mening behoorlijk naar generiek complotdenken/trollen.
"Wie zegt dat deze trollenfabrieken niet gewoon iets westers zijn om de haat naar Rusland verder aan te wakkeren om zo draagvlak te creëren voor nog meer sancties? Om oa vanuit de EU de afname van bijv. Gas uit rusland langzaam maar zeker helemaal aan banden te leggen? Die warmte pomp die zal en moet er komen ;)"

[ Voor 16% gewijzigd door Pyramiden op 16-07-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyramiden schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:16:
[...]

Is inderdaad geen +3, maar gaat denk ik nog wel naar de +1. Hij heeft maar 4 +3's, dus dat is snel gefixt.

[...]

Persoonlijk vind ik misschien nog wel de slechtste reden om hem op 0 te zetten in plaats van -1. Het discusseren over het nut van staatsmedia is mijn insziens prima, maar dan wel op een plek waar dat on-topic is en zonder bewoordingen zoals "Om exact het zelfde gecontroleerd over de bevolking heen te strooien? vanavond weer 20:00 journaal met voorgekauwd en geselecteerd nieuws?" en het wegzetten van andere Tweakers omdat hij zelf het licht gezien zou hebben "Ik denk dat ik mn ogen juist nog wat verder open heb en daardoor juist deze media helemaal niet meer wil volgen of zien omdat deze niet als hoofddoel heeft mij correct te informeren. "
Maar voldoet dat aan de criteria van een -1?

Zelfde hier -> Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde...

Staat ook op -1, alweer een reactie ook waarin ik mij totaal niet kan vinden maar volgens mij voldoet het niet aan de modfaq criteria voor een -1?

Dit hele artikel is nogal 'explosief' en er wordt volgens mij veel meer gemod op persoonlijke meningen dan dat men probeert de faq na te leven.

De laatste reactie is volgens mij 'gewoon' off topic, en hoort dus ook een 0 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

holoduke51 in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurd...

Erg generaliserend als je het mij vraagt en dus -1, beetje vergelijkbaar als de post van de week die Bor aandroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Maar voldoet dat aan de criteria van een -1?

Zelfde hier -> Verwijderd in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde...

Staat ook op -1, alweer een reactie ook waarin ik mij totaal niet kan vinden maar volgens mij voldoet het niet aan de modfaq criteria voor een -1?

Dit hele artikel is nogal 'explosief' en er wordt volgens mij veel meer gemod op persoonlijke meningen dan dat men probeert de faq na te leven.

De laatste reactie is volgens mij 'gewoon' off topic, en hoort dus ook een 0 te krijgen.
Persoonlijk vind ik het wel -1. Het is natuurlijk redelijk interpretatieafhankelijk wanneer iets een flamebait/troll/beledigen is en wanneer niet. Het is denk ik op het randje, maar alle 3 de categorieën zijn naar mijn mening aanwezig:
1. Ik vind zijn post wel in die categorie vallen omdat hij niet onderbouwde complotteorien verspreid, waar het doel naar mijn mening, onder andere het uitlokken van een reactie is (flamebait).
2. Daarnaast worden andere gebruikers weggezet omdat ze blijkbaar hun "ogen niet geopend hebben" (trollen/beledigen)
3. En het verspreiden van feitelijke onjuistheden met zijn laatste alinea (trollen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Punt 3 is in ieder geval geen -1, feitelijke onjuistheden horen een 0 te zijn volgens de modfaq.

De andere twee zijn inderdaad nogal interpretatieafhankelijk. En als je punt 3 een 0 geeft, en punten af trekt voor de andere dan zou je idd. op -1 komen ook volgens de modfaq.

Toch zou ik persoonlijk zijn reacties liever op 0 zien omdat hij zijn mening onderbouwd ( al ben ik het er alweer duidelijk niet mee eens ) en hij zich grotendeels onthoudt van echte persoonlijke aanvallen ( interpretatieafhankelijk ). Veel van wat hij zegt is namelijk vrij mainstream naar mijn mening, ik kom ook in het 'echte leven' genoeg mensen tegen die het met hem eens zouden zijn. Moet je al die mensen dan buitenspel zetten door hun mening, hoe goed of fout dan ook, als ongewenst te bestempelen? Ik heb het liever zichtbaar zodat men de discussie en de weerwoorden voor zijn stellingen kan volgen, alweer omdat ik dus niet het gevoel heb dat hij over de grens gaat in zijn bewoordingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In het algemeen een bericht met (opzettelijk) valse feiten hoort een -1 te krijgen. Dat valt onder trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrmrmr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:51:
In het algemeen een bericht met (opzettelijk) valse feiten hoort een -1 te krijgen. Dat valt onder trollen.
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Nu was het woordje ( opzettelijk ) er niet zonder reden aan toegevoegd neem ik aan, maar goed dat is dan het interpretatieafhankelijk deel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:58:
Nu was het woordje ( opzettelijk ) er niet zonder reden aan toegevoegd neem ik aan, maar goed dat is dan het interpretatieafhankelijk deel toch?
Als je het er niet mee eens bent kun je dat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrmrmr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Als je het er niet mee eens bent kun je dat hier melden.
Ben je nu aan het vertellen dat jij graag meningmod en je niet houd aan de modfaq? Serieus, het lijkt erop alsof je hier aan het trollen bent door te roepen dat jij mensen die dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent op -1 zet.

In dat geval zou ik gewoon je moderatie rechten afnemen namelijk ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

IJzerlijm in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde...

Post-modernistische dooddoener in (en vaak aan het begin van) een discussie: De discussie openen met "wacht maar, de ander gaat dit en dat zeggen. Hahaha."

Zo werkt dat niet.
-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:42:
IJzerlijm in 'nieuws: 'Twitter-accounts Russische 'trollenfabriek' verstuurde...

Post-modernistische dooddoener in (en vaak aan het begin van) een discussie: De discussie openen met "wacht maar, de ander gaat dit en dat zeggen. Hahaha."

Zo werkt dat niet.
-1
:? Is absoluut geen -1, is gewoon 100% on topic en kan ook nergens een puntje aftrek voor vinden?

Welke delen van de modfaq zijn hierop van toepassing dan?
Dit is geen verrassing, het was al opvallend hoeveel 'Nederlanders' met jaren gelden termen als Donbass en Banderisten strooiden, woorden die nauwelijks iemand in Nederland iets zouden zeggen. Ook in dit topic zullen wel weer de 'Maar Amerika dan...' en 'MSM is niet te vertrouwen' reacties wel komen
dooddoener? Whataboutism is een dooddoener, het voorspellen van whataboutism is geen dooddoener.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De discussie voorhand in de kiem smoren door te gaan "voorspellen" wat "die lachwekkende tegenpartij" gaat zeggen.

Ik schreef het toch vrij duidelijk.
Niet netjes, ongepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:53:
De discussie voorhand in de kiem smoren door te gaan "voorspellen" wat "die lachwekkende tegenpartij" gaat zeggen.

Ik schreef het toch vrij duidelijk.
Niet netjes, ongepast.
Lachwekkende tegenpartij? Ja daar kan ik mij wel in vinden hoor, echter het is geen uitdrukking die in de quote naar voren komt, lijkt meer alsof jij hem woorden in de mond probeert te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dude. :?
Ook in dit topic zullen wel weer de 'Maar Amerika dan...' en 'MSM is niet te vertrouwen' reacties wel komen.
Je hoeft niet alles te zeggen/tiepen wat je denkt. Dit is gewoon een dooddoener, het is een strategie.
Die niet netjes is.

[ Voor 32% gewijzigd door HMC op 16-07-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Ben je nu aan het vertellen dat jij graag meningmod en je niet houd aan de modfaq? Serieus, het lijkt erop alsof je hier aan het trollen bent door te roepen dat jij mensen die dingen zeggen waar jij het niet mee eens bent op -1 zet.

In dat geval zou ik gewoon je moderatie rechten afnemen namelijk ;)
Je doet waar je zelf anderen van beschuldigd. Houd eens op met dergelijke onzin en aanvallen op personen en groepen. Dat doe je ook in de reacties en het is echt geen mooie eigenschap. Houd het bij de inhoud.

Het is volkomen duidelijk wat ik met -1 modereer: trolreacties. Doelbewust valse feiten verspreiden is een trolreactie en zo modereren is geheel volgens de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:55:
Dude. :?

[...]

Je hoeft niet alles te zeggen/tiepen wat je denkt. Dit is gewoon een dooddoener, het is een strategie.
Die niet netjes is.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Hij zegt iets, hij onderbouwt het door bepaalde termen te benomen die naar zijn mening niet door Nederlanders in die mate gebruikt zouden worden, en voorspelt dat er reacties zullen komen gestoeld op whataboutism. Dat is geen -1, je zou er hoogstens een punt aftrek voor kunnen geven en dan kom je op een 0 uit.
mrmrmr schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:58:
[...]

Je doet waar je zelf anderen van beschuldigd. Houd eens op met dergelijke onzin en aanvallen op personen en groepen. Dat doe je ook in de reacties en het is echt geen mooie eigenschap. Houd het bij de inhoud.

Het is volkomen duidelijk wat ik met -1 modereer: trolreacties. Doelbewust valse feiten verspreiden is een trolreactie en zo modereren is geheel volgens de regels.
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Lijkt mij toch vrij duidelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nogmaals, ik heb het puur over die laatste zin, die ik quote, en beschreven heb. Het is een dooddoener. Zo werkt een discussie niet.

En dan een ander punt: Leg mij dan ook maar even uit wat er zo slecht is aan whataboutism?
Lijkt me perfect stand te houden in veel discussies.

Dus, die op voorhand wegwuiven is een strategie om iemand meteen al monddood te maken.
Een strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat we dit maar moeten laten beslissen door de (pro)mods / admins aangezien wij het er niet over eens zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je mist 1 woordje in die zin van mrmrmr; doelbewust, ofwel opzettelijk. Dan doe je het er dus gewoon om, om reacties bij anderen uit te lokken. Ja, dat is redelijk trollen te noemen en in ieder geval ongewenst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjolk
Mensenkinderen.... :|

De ModFAQ is doorgaans redelijk duidelijk, maar laat ook ruimte voor eigen interpretatie. Niet elke reactie valt 100% in 1 vakje te plaatsen. Wat ik beledigend vind, kan iemand anders als neutraal beschouwen en vice versa. Zeker bij feitelijke onjuistheden zoals hier kan het prima zijn dat persoon A het off topic vindt terwijl persoon B het als trollen beschouwt want doelbewust desinformatie verstrekken.

In zulke gevallen geldt gewoon: modereer naar eigen inzicht en uiteindelijk komt er dan een -1 of een 0 uit. Beide een prima eindresultaat.

Het is veel te warm om hier zoveel energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
HMC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:01:
En dan een ander punt: Leg mij dan ook maar even uit wat er zo slecht is aan whataboutism?
Lijkt me perfect stand te houden in veel discussies.
Met whataboutisme trek je de discussie van het onderwerp af. Het gedrag van partij A is niet van belang om een discussie te voeren over het gedrag van partij B. Als ze allebei iets fout doen praat dat niet het gedrag van één of beide van de partijen goed.

Juist bij discussies over het handelen van Rusland komt whataboutisme vaak om de hoek kijken omdat de Sovet Unie het nog net niet uitgevonden heeft, en voorstanders van Russisch beleid en een aantal "neutralen" vaak dit soort argumenten inzetten.

Edit: Ik vind het punt dat aangestipt wordt Donbass, Bandera, fascisten, etc. wel een valide punt. Dit soort termen en woordgebruik is net als het gebruik van bepaalde hashtags die hun oorsprong in Rusland hebben en veelgemaakte Engelse taalfouten door Russen wel een van de dingen die gedeeltelijk aantonen dat minstens een deel van de argumenten en tweets hun oorsprong in Rusland hebben.
Wel jammer van de afsluiting van die reactie, overigens.

[ Voor 22% gewijzigd door Pyramiden op 16-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Je mist 1 woordje in die zin van mrmrmr; doelbewust, ofwel opzettelijk. Dan doe je het er dus gewoon om, om reacties bij anderen uit te lokken. Ja, dat is redelijk trollen te noemen en in ieder geval ongewenst.
Heb ik toch gevraagd om mijn eerste reactie op hem en ging hij niet op in. Ook stond heel apart tussen haakjes dat roept wat vraagtekens op.

edit: sorry voor de vreemde leestekens, posten vanaf telefoon en toevoegen smileys werkte niet zo vlekkeloos als gehoopt.

iig. mijn punt was dat het gebruikelijk is als je iets tussen haakjes zet dat dit deel optioneel is. Dus zijn originele statement was dat hij mensen die iets vertelden wat hij onwaar vond op -1 zette alleen maar omdat hij vond dat zij onjuiste informatie verstrekten. De modfaq laat hierin geen ruimte voor interpretatie, er staat heel duidelijk dat onjuiste informatie alleen geen reden tot een -1 is.

Als de modfaq hierin WEL ruimte zou laten, kan je hem net zo goed het raam uit gooien. Een reactie met onjuiste informatie is niet hetzelfde als een trol reactie, daarvoor moet een reactie aan meer criteria voldoen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Pyramiden
Dan nog; waarom zou je het slechte gedrag van partij B niet aan mogen halen, als partij A zich daar ook mee bezig gehouden heeft, eerder of later?
Dat praat niet het gedrag goed van partij B, maar mag best wel aangestipt worden.

Maar ok, dan nog, waar ik op doelde is, dat je een "discussie" niet hoort te beginnen met anderen mogelijke woorden of strategieen in de mond te duwen.
Dat is een sluwe tactiek, die de "andere" partij meteen in het defensief doet schieten, waardoor JUIST de discussie offtopic gaat, omdat Partij X zich dan moet gaan verdedigen , en partij Y alleen maar hoeft te herhalen "zie je nou wel, dat gingen ze zeggen."

Post-modernisme in z'n puurste vorm. Een dooddoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
HMC schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:17:
@Pyramiden
Dan nog; waarom zou je het slechte gedrag van partij B niet aan mogen halen, als partij A zich daar ook mee bezig gehouden heeft, eerder of later?
Dat praat niet het gedrag goed van partij B, maar mag best wel aangestipt worden.

Maar ok, dan nog, waar ik op edoelde is, dat je een "discussie" niet hoort te beginnen met anderen mogelijke woorden of strategien in de mond te duwen.
Dat is een sluwe tactiek, die de "andere" partij meteen in het defensief soet schieten, waardoor JUIST de discussie offtopic gaat, omdat Partij X zich dan moet gaan verdedigen , en partij Y alleen maar hoeft te herhalen "zie je nou wel, dat gingen ze zeggen."

Post-modernisme in z'n puurste vorm. Een dooddoener.
Omdat het een drogreden is (tu quoque) en deze twee zaken totaal los van elkaar staan en niks toevoegen aan de discussie. Het doel van "aanstippen" zie ik dan ook niet zo, anders dan een poging te doen aan te tonen dat iemand hypocriet is?

Rustig :) Ik ben het volledig eens met je punt over het einde van zijn reactie :P Ik vind het alleen wel jammer omdat het begin wel degelijk toegevoegde waarde heeft.

Post-modernisme moet je even uitleggen... Ik ken alleen deze:
Afbeeldingslocatie: https://thumbs2.imgbox.com/63/25/gDfE7dCD_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

...anders dan een poging te doen aan te tonen dat iemand hypocriet is?
I rest my case.
Het is grove arrogantie om dat aan te nemen, bij voorhand.
In mijn ogen een schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Klasse, man... Je vervalt meteen weer in drogredennaties in plaats van dat je ingaat op die vraag die daar staat. Als dit het niveau is dan snap ik dat whataboutisme inderdaad geen issue is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjolk
Kunnen jullie dit verder op het schoolplein uitvechten alsjeblieft?

Dit is het mismoderatietopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Er wordt hier te veel ingegaan op triviale zaken die mensen er zelf bij denken. Interpretatie is persoonlijk en zegt niets over wat de schrijver bedoelde te vertellen.
Waar de een een -1 in ziet ziet de ander een 0 of misschien een +1.
Dat iemand voorspelt wat er mogelijk gaat komen maakt het niet automatisch een troll. Sommige discussies zijn idd voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat intussen op 113x +3, maar is geen +3 reactie. Ik weet het, heb hem vaker gemeld, maar heb het idee dat het wat onder gesneeuwd is door de discussie.

Edit @ 16:31 intussen 125x op +3 :X

EDIT @ 22:22 de reactie heeft nu 142x +3 gekregen...

EDIT:
totaalgeenhard in 'plan: Tweakers Elect komt thuis' ik vind hem discutabel, maar met dit bericht neig ik meer naar -1 of uiterlijk 0. Ik vind het ergens wel positief dat dit er is, maar hoeft het imo niet meteen zo de grond in geboord te worden.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Outerspace in 'nieuws: Accessoiremaker Mad Catz verkoopt audiomerk Tritton'

Nu vind ik het wel leuk dat ik een +3 reactie krijg, maar volgens mij is dit max een +2 waard. Leuk, je eigen posts beoordelen :+

[edit]
Ho eens, die +1 gaan veel te hard, ik vind een +2 veel fijner :P

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 16-07-2018 16:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Panzer Dean in 'nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan Android-telefoon'
Ik zie hier maximaal een +1. Eigenlijk een 0. Zeker geen +2 of +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik kan het mis hebben, maar zonder bronnen lijkt mij dit geen +2;
Verwijderd in 'nieuws: Project gratis wifihotspots voor gemeenten vertraagd do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De kleuters zijn weer bezig: TimMer in 'geek: Britse verzekeraar draait op voor kosten gratis televisies v...

Hoe is dit flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker? Weer het standaard FP-verhaal van drammerige kleuters die niet met macht om kunnen gaan: downmodden omdat een kritische vraag of mening je niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:01:
De kleuters zijn weer bezig: TimMer in 'geek: Britse verzekeraar draait op voor kosten gratis televisies v...

Hoe is dit flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker? Weer het standaard FP-verhaal van drammerige kleuters die niet met macht om kunnen gaan: downmodden omdat een kritische vraag of mening je niet aanstaat...
Reactie staat intussen weer goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:09:
[...]
Reactie staat intussen weer goed? :)
Nu weer wel. Erg vermoeiend dat kleutergedrag, je kunt niet eens meer een normale discussie voeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

TimMer schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 02:54:
drammerige kleuters [...]
kleutergedrag
Als je dat soort opmerkingen hier ook achterwege laat zullen de meeste moderatoren die hier langskomen wat welwillender zijn te helpen. De powermod ook wat welwillender de mod-misbruiker hierop aan te spreken.

Philip Ross in 'nieuws: Netflix: groei nieuwe abonnees is lager dan verwacht'
Volgens mij ook gewoon een on topic mening.

KoffieAnanas in 'nieuws: Kaspersky wint zaak over krantenartikel met hackclai...
Meer dan een 0 lijkt me dat niet.

[ Voor 49% gewijzigd door JDVB op 17-07-2018 09:48 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Pagina: 1 ... 47 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2