Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het een +3 waard.wildhagen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:14:
Pb Pomper in 'nieuws: Pokémon-achtig spel waarbij agenten met stenen worden b...
Een +3 lijkt me wat overdreven? Gewoon een nette +1?
Het legt uit aan voetvolk wat satire is, en waarom mensen moeten ophouden met hun eigen beperkte morele waarden te projecteren op 'de maatschappij'.
De reactie hierboven ( in het artikel ) van mazewing, dat is geen +1 want off topic, er is geen sprake van smaad of laster en nee hij weet het niet beter dus die hele reactie voegt niks toe.
MazeWing in 'nieuws: Pokémon-achtig spel waarbij agenten met stenen worden be... -> deze
Maar alweer, duidelijk voorbeeld van reacties waar contrast modden / mening modden hoogfrequent is. Als die reactie van mazewing geen +1 kreeg had ik veel minder de neiging om de correctie daarop hoger te waarderen. Want het voegt extra toe, omdat het een fout corrigeert ( en een GROTE FOUT, welke de hele discussie zou blokkeren want als het nou wel smaad en laster zou zijn dan was het een heel ander verhaal als satire ). En dat heeft niks te maken met mijn mening, maar met feiten. Namelijk het feit dat het geen laster of smaad is, punt. Jammer genoeg voor iedereen die een andere mening heeft, die mag iedereen zo hard verkondigen als hij wilt zolang er maar niet geroepen wordt dat het iets meer is als een persoonlijke mening. In een rechtstaat is het namelijk ook zo dat je accepteert wat de rechterlijke macht beslist, en als je het daar NIET mee eens bent kan je proberen de wetten te veranderen.
Maar je gaat niet roepen als voetvolk tweaker dat jij het even beter weet als een rechter of zelfs het eerste de beste rechtenstudentje ( is nogal een overduidelijk geval van GEEN smaad en laster ), dat vind ik nu weer totaal off topic en zelfs flamebait beoordeling waardig omdat het discussies alleen laat ontsporen als meningen als feiten worden neergezet.
edit: eigenlijk wel gelijk ook, mag het geen +3 geven want zo exceptioneel is het ook weer niet. Ik bedoel, dat is het WEL als je ziet waarop gereageerd wordt natuurlijk, maar op zich zelf plak ik er dan maar een +2 aan.
edit2:
En wat MIJ nou echt het meest irriteert is dat het gepeuzel allemaal doet alsof er echt een spel was, op enig moment, en dat dit meer is dan een uitspraak over een satirisch stuk over politiegeweld

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 09:42 ]
Iedereen +3? Reactie is gewoon een 0 gezien het niets toevoegd aan het artikel of een discussie over het artikel.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
TTLCrazy in 'plan: 900.000 pakketjes bezorgen op één dag vereist veel agility'Slavy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:45:
BLACKfm in 'plan: 900.000 pakketjes bezorgen op één dag vereist veel agility'
Iedereen +3? Reactie is gewoon een 0 gezien het niets toevoegd aan het artikel of een discussie over het artikel.
stefanv in 'plan: 900.000 pakketjes bezorgen op één dag vereist veel agility'
Wren in 'plan: 900.000 pakketjes bezorgen op één dag vereist veel agility'
Die ook anders.
[ Voor 23% gewijzigd door JDVB op 03-07-2018 10:56 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
DigitalExorcist in 'nieuws: 'Overstroming heeft aanzienlijke cryptofarm in C...
Dit soort reacties zullen in dit artikel nog wel meer gaan komen, vrees ik. Maar ik weet niet wat voor moderatie dit is. Ontopic lijkt het me niet, ongewenst lijkt het me ook niet. Daarmee lijk ik dus op offtopic uit te komen, maar ook daarvan weet ik niet of dat de juiste moderatie is, om eerlijk te zijn, vooralsnog neig ik er dus wel naar. Wat voor moderaties zouden jullie er aan hangen?
Ook allemaal 30+ +3's....
Ik denk dat hier even naar gekeken moeten worden, want hier zijn een aantal types hun modrechten wel heel extreem aan het misbruiken....
Virussen? Scan ze hier!
Dat is misschien niet offtopic, maar het is zeker irrelevant, dus alsnog een 0.CH4OS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:
SinergyX in 'nieuws: 'Overstroming heeft aanzienlijke cryptofarm in China get...
Dit soort reacties zullen in dit artikel nog wel meer gaan komen, vrees ik. Maar ik weet niet wat voor moderatie dit is. Ontopic lijkt het me niet, ongewenst lijkt het me ook niet. Daarmee lijk ik dus op offtopic uit te komen, maar ook daarvan weet ik niet of dat de juiste moderatie is, om eerlijk te zijn, vooralsnog neig ik er dus wel naar. Wat voor moderaties zouden jullie er aan hangen?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
In principe gewoon ontopic. De foto schreeuwt erom. Ik dacht hetzelfde.CH4OS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:05:
SinergyX in 'nieuws: 'Overstroming heeft aanzienlijke cryptofarm in China get...
Die tweede link van je op 0, want mod-gezeur.
Eat the bugs, live in a pod
Met een rode balk boven de titel, om aan te geven dat het een advertorial is, lijkt mij dat wel voldoende, al is dat voor hier offtopic en hoort de discussie eerder in GR thuis denk ik, al heeft GR er misschien weinig mee te maken (ik denk niet dat de tekst - al dan niet gedeeltelijk - van hen afkomstig is).SomerenV schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:04:
Ik denk dat er beter gekeken kan worden of dat soort artikelen in de toekomst misschien niet iets anders gedaan moeten worden. Misschien voegen de +2's en +3's niks toe aan het artikel maar het geeft wel goed weer in hoeverre er onvrede is over het artikel.
EDIT:
Ik mis totaal wat hier de +3 waarde van is, het enige wat ik mij kan bedenken is (mee)meningmodden;
batjes in 'nieuws: Intel vermeldt Core i3- en i5-processors uit nog niet aang...
EDIT2:
Na mijn moderatie is de reactie al gezakt naar +2.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2018 19:50 ]
DeComponeur in 'nieuws: Nederlandse overheid gaat aanleg snelle internetverbi...
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
[ Voor 94% gewijzigd door BramV op 04-07-2018 09:12 . Reden: Totale zinloosheid van moderatiesysteem en beheer. ]
Ik weet niet wat er voor de edit stond, wellicht telt dat voor sommige modders ook mee. Verder vind ik de juiste score 0 gezien de stelling in mijn ogen niet klopt. Daardoor gaat het aangedragen argument niet op.BramV schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:44:
Ik zou niet weten waarom iemand -1 geeft (behalve dat het nog steeds aantoont dat -1 niet werkt).
totaalgeenhard heeft een, naar mijn mening valide punt: je geeft niet iedere dag geld uit aan geheugen, dat het duur is, is vervelend, maar omdat je het geheugen lang gebruikt (5-10 jaar) is het maar een relatieve uitgave. Dat is natuurlijk niet populair om te zeggen, dus blijkbaar krijg je dan meteen een -1. Vier personen weten dus ook niet wanneer -1 te gebruiken.
totaalgeenhard
@Randomguy369 • 3 juli 2018 17:45
Dat DRAM prijzen RELATIEF zijn aangezien je gerust 5 tot 10 jaar met een computer kunt doen tegenwoordig.
Dus t.o.v. aanschafprijs is de prijs van 2013 hetzelfde als vandaag en misschien in voor sommige geheugen wel juist minder.
[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 3 juli 2018 17:46]
Het gaat overigens om deze reactie: totaalgeenhard in 'nieuws: 'Dram-prijzen zullen in derde kwartaal van 2018 li...
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 04-07-2018 08:44 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen +3. Reactie is een ontopic mening, dus +1 maximaal.
EDIT:
Staat intussen goed.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2018 11:53 ]
Niet voor het eerst; ff op de tijd letten. 12 minuten na plaatsing van het bericht staat er heel vaak nog e.e.a. niet goed.CH4OS schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:53:
Verwijderd in 'nieuws: Privacywaakhond waarschuwt dat 'uploadfilter' fundame...
Geen +3. Reactie is een ontopic mening, dus +1 maximaal.
EDIT:
Staat intussen goed.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Dacht dat tijd niet een bepaalde indicator was? Toen ik reageerde had de reactie al de nodige verkeerde reacties gehad namelijk. Snap ook wel dat het systeem de nodige tijd nodig heeft en ik zie nu net pas dat ik inderdaad wat vroeg was en ik wilde voorkomen dat de reactie nog meer +3's zou krijgen. Moet dat er dan ook echt elke keer in gewreven worden?Tjolk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:22:
Niet voor het eerst; ff op de tijd letten. 12 minuten na plaatsing van het bericht staat er heel vaak nog e.e.a. niet goed.
EDIT;
Ook na een edit als 'staat intussen goed' leek het mij al redelijk duidelijk dat de kous intussen af is/was. Des te onzinniger ik dan een post als deze vind, om dan nog maar even te klagen over dat het te snel is/was.
Om toch nog een toe te voegen, die al wel even staat overigens, Sqweekie in 'nieuws: Seagate introduceert BarraCuda-ssd's voor consumenten' is geen informatieve post. Althans, ik zie het informatieve er in niet.
[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2018 13:57 ]
TW is er niet voor niets; in principe kijk ik ieder gemeld bericht na, óók als je direct al meldt dat-ie alweer goed staat. Immers: iets wat zo snel goed staat kan ook net zo snel weer scheef staan.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het prettig dat je hier regelmatig mismoderaties aandraagt. Je bent soms alleen een beetje te snel voor het systeem
Ik zag dus die 8 inderdaad, maar hoe dat dan twee personen zijn ontgaat mij. Ik dacht dat een boost maximaal de score keer 2 is, maar dan had de score hoger dan 8 moeten uitkomen, of 1 iemand heeft met boost gedaan? Al zou je dan met 6 + 3 ergens anders op uit moeten komen.Tjolk schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:14:
2 hits op +3, totaal 8 punten.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2018 14:32 ]
CH4OS in 'nieuws: Nintendo belooft dit najaar aankondigingen te doen'
Richh in 'nieuws: Nintendo belooft dit najaar aankondigingen te doen'
Bliksem B in 'nieuws: Nintendo belooft dit najaar aankondigingen te doen'
Edit:
stephan11 in 'nieuws: Netflix voegt wellicht duurder Ultra-abonnement toe zon... is geen 0, maar gewoon -1 lijkt me?
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2018 09:16 ]
meh, het zijn inderdaad alternatieven. Illegale alternatieven, maar die worden wel vaak genoeg besproken, inclusief het feit dat de illegale alternatieven vaak beter zijn dan de legale en men door de abonnementsconstructies toch vaak weer uitwijkt naar het illegale circuit.CH4OS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:19:
stephan11 in 'nieuws: Netflix voegt wellicht duurder Ultra-abonnement toe zon... is geen 0, maar gewoon -1 lijkt me?
De grootste fout vind ik dat er totaal niets onderbouwd of uitgelegd wordt, vandaar een 0. Maar een -1 vind ik het niet.
Rest van je post staat inmiddels goed zie ik.
Ik weet niet wat jij als bericht ziet, maar ik zie alleenTjolk schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:53:
[...]
meh, het zijn inderdaad alternatieven. Illegale alternatieven, maar die worden wel vaak genoeg besproken, inclusief het feit dat de illegale alternatieven vaak beter zijn dan de legale en men door de abonnementsconstructies toch vaak weer uitwijkt naar het illegale circuit.
De grootste fout vind ik dat er totaal niets onderbouwd of uitgelegd wordt, vandaar een 0. Maar een -1 vind ik het niet.
Rest van je post staat inmiddels goed zie ik.
in het bericht.Yep, newsgroups, piraten haven enz
Edit, kijkend naar de score;
Dat het bericht op 0 staat, komt ook mede vooral iemand het bericht +2 gemodereerd heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 05-07-2018 09:45 ]
(-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,-1,0,0,0,0,0,0,0,0,+1) ==> 17 stemmen ==> nummer 9 in de rij ==> 0.
Kijk, heel erg bijdragend vind ik het ook niet, IMO is het daarom een 0. Maar zoals ik het zie gaat de discussie ongeveer zo:
- Klojum geeft aan dat de beperkte concurrentie waarschijnlijk ook de prijzen gaat verhogen, net zoals dat bij brandstof gebeurt
- Annihillism zegt dat je van brandstof afhankelijk bent maar van Netflix/streaming niet, dus dan maar opzeggen en iets anders zoeken
- Termin8er geeft aan dat men zich van brandstof afhankelijk maakt maar dat er gewoon alternatieven zijn (impliceert dat dit ook voor Netflix geldt)
- Dan komt het door jou gewraakte bericht van Stephan11 die die alternatieven benoemt
Natuurlijk geen +2 waard, een 0 lijkt me wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
Een deel van de reactie staat al in het artikel genoemd. Voor de rest is het vooral AVG en min of meer "standaard" vragen die je stelt wanneer je met gegevens of camerabeelden gaat werken (en meer recent zaken zoals het uitvoeren van een (D)PIA). Ik mis verder onderbouwing.
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 05-07-2018 12:30 ]
Hier licht ik het toe, en degene die mij toelicht krijgt ook -1??
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Volgens mij wordt hier (inclusief de daaropvolgende reacties) enorm op mening gemod. 1 kant van de discussie staat consequent op +2/+3, de andere kant op -1. Er staat niets in die reacties wat zulke moderaties rechtvaardigt.
Geen +2, laat staan een +3 (daar mag wel even naar gekeken worden imho).
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2: DutchKevv in 'nieuws: WhatsApp komt met app voor goedkope telefoons met KaiOS'
Dat is inderdaad geen -1. Jouw reactie staat nu op +1 wat mij een beter passende score lijkt.Anonymoussaurus schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:05:
Hoe is dit in hemelsnaam een -1? Anonymoussaurus in 'nieuws: Stylish-extensie verdwijnt uit Firefox en Chrome na b...
De hele discussie hier rond het versieren van vrouwen in de kroeg etc is offtopic, eigenlijk kan elke reactie tot dit moment in de thread op 0: Nostalgia_Realm in 'nieuws: Tinder brengt Loops-functie voor video als profie...
[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 06-07-2018 08:30 ]
Deze is alleen maar verder opgelopen, gaat niet vanzelf meer goedkomen denk ik.Bor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:27:
Geen +3: theturtle in 'nieuws: Veiligheidsmedewerkers NS krijgen bodycam van Nederland...
Een deel van de reactie staat al in het artikel genoemd. Voor de rest is het vooral AVG en min of meer "standaard" vragen die je stelt wanneer je met gegevens of camerabeelden gaat werken (en meer recent zaken zoals het uitvoeren van een (D)PIA). Ik mis verder onderbouwing.
Behoorlijk inderdaad.cracking cloud schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:38:
iemand is flink -1 aan het uitdelen hier: nieuws: Microsoft werkt aan donker thema voor Outlook.com
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik zie wel een zwaar onterechte +3: Loadjnt in 'nieuws: Microsoft werkt aan donker thema voor Outlook.com'
Niets meer nee, maar er stonden er wel een stuk of 15 op -1, niet 1 terecht. Net als dat die +3 nu een +2 geworden is. Deze heeft dus nog wel een paar zetjes nodig. Want een +2 is het ook zeker niet.Tjolk schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:
Ik zie daar niets op -1 staan?Anders ff specifiek linken naar berichten,
Ik zie wel een zwaar onterechte +3: Loadjnt in 'nieuws: Microsoft werkt aan donker thema voor Outlook.com'
[ Voor 11% gewijzigd door JDVB op 06-07-2018 12:08 ]
De persoon die massaal -1's aan het uitdelen is geweest (met boost) is achterhaald waarna er actie is ondernomen. Dat is inderdaad niet de bedoeling.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 06-07-2018 12:49 ]
Geen probleem, had er niet bij stil gestaan dat het reclame was. En ik zal dit topic onthouden. Misschien is het handig om de "Mismoderatie? Meld in FM" tekst iets te wijzigen. Ik nam dat als "maak een topic aan in FM" en heb dit topic namelijk over het hoofd gezien
@Bor
[ Voor 11% gewijzigd door job_h op 06-07-2018 22:02 ]
Geen idee waarom dat + de andere reacties op -1 staat.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Weet ik ook niet, maar een inhoudelijke bijdrage vind ik het ook niet. Ik heb een nul gegeven en daar staat ie nu ook op.Jerie schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:00:
Jerie in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Juli 2018'
Geen idee waarom dat + de andere reacties op -1 staat.
Kan ik mee leven hoor, dankjewelRoD schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 00:12:
[...]
Weet ik ook niet, maar een inhoudelijke bijdrage vind ik het ook niet. Ik heb een nul gegeven en daar staat ie nu ook op.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Ramon in 'nieuws: Netflix stopt met tonen van gebruikersreviews' is geen +2
iew in 'nieuws: Mercedes-Benz krijgt toestemming om zelfrijdende auto's te te... is waarschijnlijk een populaire mening maar dat maakt het nog geen +2 of hoger.
Onderstaande lijk gewoon de waarheid en is geen -1.
Douweegbertje in 'nieuws: Homey krijgt ondersteuning voor knx'
De reacties om bovenstaande heen zijn daarintegen geen +2/+3.
[ Voor 81% gewijzigd door Bor op 07-07-2018 19:35 ]
Verwijderd
BadRespawn in 'nieuws: NASA houdt Kepler-telescoop in slaapmodus vanwege laag... wat voor mij een -1 is omdat hij een ander persoon aanvalt ( nou ja, zijn 'badge' ), terwijl alles wat er gezegd was 100% correct is.
8-1 was niet genoeg om de reactie laag te houden maar eigenlijk verdiend hij wel meer dan de +1 waar hij nu op staat.
Philip Ross in 'nieuws: 'Consumenten kunnen plasticvezels inzetten om goedkoop...
Misschien even degenen die dat gedaan hebben controleren.
Verwijderd
Freaky_Angelus in 'nieuws: NASA houdt Kepler-telescoop in slaapmodus vanwege ...
Ook is dit geen -1 -> Verwijderd in 'nieuws: NASA houdt Kepler-telescoop in slaapmodus vanwege ...
Ja, ik bied hem tissues aan, die heeft hij blijkbaar nodig want hij beschuldigt mij van een 'persoonlijke aanval' en het 'vragen om -1'tjes' in dit topic maar dat is op zijn hoogst off topic en gezien de rest zou het minstens dezelfde score moeten hebben als zijn persoonlijke aanval.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
reageerde ik met het volgende:En dat wil ING nu juist niet omdat de standaard wachtwoord managers van browsers dan ook werken. Als ik dan bij jouw computer kan komen dan kan ik (indien je de standaard manager van Chrome gebruikt) inloggen zonder ooit een wachtwoord in te hoeven vullen.
Deze reactie is gemodereerd naar -1: "flamebait, troll of belediging".Goh, ik wist niet hackers regelmatig bij mensen thuis gaan inbreken om zo bij hun computer te komen zodat ze dan wachtwoorden kunnen stelen uit Chrome's password manager. Je zou bijna zeggen dat dit nogal omslachtig is.
Misschien had ik de ironische vraagstelling achteraf gezien niet moeten gebruiken, ik denk dat dat iemand getriggered heeft, maar ik wilde gewoon aantonen dat het door MartijnHavinga geschetste scenario niet realistisch is. De moderatie naar "flamebait, troll of belediging" lijkt me overdreven.
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Verwijderd
Meningen kunnen verschillen maar touchéDirk schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:45:
@Verwijderd, jouw gedrag is inderdaad irritanter dan het zijne, dat wordt nu dus ook in de scores weerspiegeld.
Hij beschuldigt mij letterlijk van het 'vragen om -1tjes' en van een 'aanval'.Maar ok, mods lijken nogal partijdig hierzo he dus laat ik maar niet meer klagen over persoonlijke aanvallen heeft geen nut met jullieTjolk schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:59:
Volgens mij staan ze beide prima. Freaky Angelus is niet aan het janken maar wijst je gewoon op de feiten. Niets gejank aan. Jij gaat echter vol op de man en dat is IMO altijd een -1.

Maar zoals hierboven, ben blij dat we allemaal verschillende meningen hebben. Jammer dat er op meningen gemod wordt in plaats van feiten. Freaky's 'feiten' zijn nogal dubieus imho ( edit: na de laatste reacties te hebben doorgelezen, valt ook dat eigenlijk wel mee ).
edit: vraag mij ook af wat voor opmerking ik gemaakt had over het moderatie systeem, jammer dat je dat zelfs als 'schuldige' niet kan zien, krijgt ook geen mailtje met wat er was 'weg ge-edit'
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2018 07:45 ]
200 fish found!
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Ironie gebruiken kan best maar houdt er wel rekening dat het invloed kan hebben op de toon van jouw reactie en deze hierdoor verkeerd kan overkomen. Zeker als je het gebruikt om aan te geven dat je het niet eens bent met een gebruiker/ deze ernaast zit of etc. het je reactie wel (onbedoeld) een onvriendelijke toon kan geven.
Bovenstaande is overigens hoe ik op -1 uit kom. Andere kunnen best op een andere score uitkomen, soms zijn er meerdere scores te verdedigen.
200 fish found!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Volgens mij krijg deze user enkel -1 omdat iemand het op hem voorzien heeft?
De eerste vind ik an sich +1 waard, maar door het gezeur over de moderatie een punt aftrek (standaardregel).enderbram schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:41:
Waarom krijgt deze reactie een 0 (zie ook even de hoeveelheid -1's) terwijl deze reactie een +3 krijgt? Beide zijn naar mijn inziens relevant en dragen iets bij aan de discussie maar die +3 vind ik niet veel beter dan de andere reactie.
De tweede geeft wel veel relevante info. Persoonlijk vind ik het eerder +2 dan +3 maar met de huidige stand van zaken is elke aanpassing een druppel op een gloeiende plaat.
Degenen die ongewenst hebben gemodereerd op de eerste post mogen wel even wat uitleg krijgen volgens mij. 189x -1 slaat ook als een tang op een varken.
[ Voor 7% gewijzigd door Tjolk op 10-07-2018 14:50 ]
Zonder links zijn we niets en daarnaast zit je nog in het verkeerde topic. Dit gaat over moderaties (-1/0/+1/+2/+3)kodak schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:18:
In de post van Sjnieboon op het artikel over de ticketmaster hack staan nu onaangepaste domeinen naar werkende phishing websites. Goede waarschuwing, maar lijkt me niet handig dat er direct op geklikt of gevolgd kan worden.
Is dit echt een +3?

Theodor in 'nieuws: Usenetprovider hoeft geen uitgebreide klantdata te beware...
Reactie heeft nu al 42x +3 gekregen, terwijl dit naar mijn idee hoogstens offtopic is.
EDIT @ 17:15; de reactie heeft intussen 54x +3 gekregen.
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2018 17:13 ]
Mijn +1 mod was geloof ik nummer 15. Die trok 'em nog naar +1 gemiddeld. Maar dit is/was inderdaad voorspelbaar.CH4OS schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:00:
Reactie is koud een kwartier oud, maar dusdanig foutief gemodereerd, dat ik hem nu toch al meld;
Theodor in 'nieuws: Usenetprovider hoeft geen uitgebreide klantdata te beware...
Reactie heeft nu al 42x +3 gekregen, terwijl dit naar mijn idee hoogstens offtopic is.
Ik durf de voorspelling wel aan dat die 200+ +3's gaat krijgen.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 10-07-2018 17:26 ]
@wildhagen De reactie zal niet verder dan 75x +3 kunnen komen.
EDIT;
Oke, oke, 76 dan!
EDIT2:
Ik mis ook wat hier nu +3 aan is; Jairbear in 'nieuws: Onderzoek: België gaat Nederland voorbij in gemiddelde b...
+2 kan ik nog wel begrijpen, maar aangezien Tweakers de bron vermeldt lijkt het mij zelfs +1?
ManIkWeet in 'nieuws: Onderzoek: België gaat Nederland voorbij in gemiddelde ...
Lijkt mij zonder bronvermelding ook niet meer dan een aanname en dus +1. Overigens wordt dit in elk bericht over glasvezel en internetsnelheden gemeld, dus waarom moet dit elke keer met +2 beloond worden?
[ Voor 112% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2018 18:58 ]
Ik mis even wat hier +3 aan is, maar zal wel aan mij liggen, het bericht mist zelfs bronverwijzingen om het daadwerkelijk +3 waard te laten zijn.
EDIT:
Oeps, ik dacht dat ik intussen niet meer de laatste was die had gereageerd, was iets te snel met versturen ivm de DDoS.
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 10-07-2018 23:06 ]
Verwijderd
Artikel over whatsapp doorstuur notificatie, eerste reactie staat op -1 maar is volgens mij gewoon 0 misschien zelfs 1 maar zeker geen -1 dus. Mijn reactie daarop staat op 1 wat volgens mij wel klopt ( al weet ik dat gebruik van sarcasme niet bij iedereen in de smaak valt, zelfs met duidelijke tags
Sorry van het niet kunnen linken van de reacties maar zoals ik al zei heb ik constant dns problemen / timeouts met tweakers sinds vanmiddag, het laden van forum duurde in totaal meer als een uur denk ik
edit:
Dat verklaart een hoop, maar kon niks vinden in forum index erover ( als die al een keertje zou laden ).ivm de DDoS.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 00:58 ]
Die mag wel even naar -1 denk ik, om nogal voor de hand liggende redenen (iets met moderatiegezeur, trolls etc, en ook nog op de verkeerde plek).
En degene die daar dan ook nog een +3 voor geeft heeft ook iets nodig, namelijk een onderzoekje.
Virussen? Scan ze hier!
Geen -1.
Er wordt niet veel anders gezegd dan in andere posts in andere threads, en de reacties op deze reactie staan op +1 die zeggen dat het klopt wat hij zegt.
Ik snap het ergens echter wel. De eerste zin alleen is niet echt ontopic te noemen, dus 0. Vervolgens een aanname dat het gedaan is om politieke redenen, zonder verdere onderbouwing. Dat lijkt mij echter ongewenst, een dergelijke aantijgen en dus een punt aftrek.HMC schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:52:
Verwijderd in 'nieuws: Apple lost iOS-bug op die leidt tot crash bij ontvangen v...
Geen -1.
Er wordt niet veel anders gezegd dan in andere posts in andere threads, en de reacties op deze reactie staan op +1 die zeggen dat het klopt wat hij zegt.
Een bug is nooit politiek (of eigenlijk opzettelijk, om welke reden dan ook), dan is het gewoon een feature en dat is wat de eerste reactie erop aangeeft.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2018 11:03 ]
Edit: En als het dan te laat is en daardoor een herhaling, dan ook geen -1.
Gewoon geen troll. 0 lijkt mij veel beter, maar +1 lijkt mij meer op de plaats.
[ Voor 53% gewijzigd door HMC op 11-07-2018 11:03 ]
Edit; -1 betekend niet uitsluitend dat het bericht een troll is, een reactie kan ook om andere redenen ongewenst zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2018 11:19 ]
Dubbelposts, en daar vallen ook herhalingen door andere personen van hetzelfde onder, zijn ook -1 waardig!HMC schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:02:
Mwah, 'politieke bug' lijkt in deze mij een accurate woordspeling.
Edit: En als het dan te laat is en daardoor een herhaling, dan ook geen -1.
Gewoon geen troll. 0 lijkt mij veel beter, maar +1 lijkt mij meer op de plaats.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Als het herhalen van iets wat al gezegd is een -1 moet zijn dan zijn er een heleboel posts die fout gemodereerd worden.... lijkt me ook niet dat je eerst alle reacties en zij discussies moet nalopen voor je op iemand reageert, want ow we misschien heeft iemand anders ook al dezelfde reactie geplaatst?TheCapK schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:23:
[...]
Dubbelposts, en daar vallen ook herhalingen door andere personen van hetzelfde onder, zijn ook -1 waardig!
Herhalingen modereer ik normaliter op 0, met variatie voor de overige inhoud ( herhaling maar met meer achtergrond is toch echt een +1, herhalingen met ook gezeur erin zijn dan weer wel -1 ).
Ik ging er altijd van uit dat dit correct was.
Er is een verschil tussen een paar herhalingen (bijvoorbeeld omdat de reacties vlak na elkaar of tegelijk gepost zijn) en reacties die anderen herhalen, uren nadat de eerste reactie al is geweest. En dan de hoeveelheid natuurlijk. Hier staat ook een stukje over in de moderatie-FAQ.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:07:
Als het herhalen van iets wat al gezegd is een -1 moet zijn dan zijn er een heleboel posts die fout gemodereerd worden.... lijkt me ook niet dat je eerst alle reacties en zij discussies moet nalopen voor je op iemand reageert, want ow we misschien heeft iemand anders ook al dezelfde reactie geplaatst?
Herhalingen modereer ik normaliter op 0, met variatie voor de overige inhoud ( herhaling maar met meer achtergrond is toch echt een +1, herhalingen met ook gezeur erin zijn dan weer wel -1 ).
Ik ging er altijd van uit dat dit correct was.
Verwijderd
Ja kijk natuurlijk ook naar de timestamps. FAQ zegt trouwens ditCH4OS schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:37:
[...]
Er is een verschil tussen een paar herhalingen (bijvoorbeeld omdat de reacties vlak na elkaar of tegelijk gepost zijn) en reacties die anderen herhalen, uren nadat de eerste reactie al is geweest. En dan de hoeveelheid natuurlijk. Hier staat ook een stukje over in de moderatie-FAQ.
Staat niets expliciet in over herhalingen, dus is het pas een -1 als het ook aan een van deze criteria voldoet toch?In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken
Zoals ik al zei zet ik herhalingen meestal standaard op 0.
Herhalingen - open deuren intrappen? En het dik gedrukte lijkt mij zelfs vrij expliciet te zeggen dat mijn stelling klopt.Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Sorry, ik ben echt een beetje in de war op het moment, het feit dat het al gezegd is kan op zichzelf geen reden zijn voor een -1 als ik dit lees of interpreteer ik het totaal verkeerd?
Verwijderd
Volgens mij zegt de modfaq juist expliciet dat dit een 0 hoort te zijn, alleen een herhaling waar iets extra bij zit wat een punt aftrek kan opleveren zou dan -1 zijn.CH4OS schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:49:
of dat de reactie in zijn geheel een offtopic herhaling is
Dat is nu precies het punt waardoor ik in de war raakte van de reactie van @TheCapK
Als dat zo is, dan moet de ModFAQ eerst aangepast worden:TheCapK schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:23:
[...]
Dubbelposts, en daar vallen ook herhalingen door andere personen van hetzelfde onder, zijn ook -1 waardig!
Nmm dus gewoon een 0.Off-topic / irrelevant
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
-1 is echt voor ongewenste troep.
Iemand die de pagina lang open heeft staan en dan een inhoudelijk prima reactie plaatst die toevallig al 10x is geplaatst terwijl hij die pagina al open had zou volgens jouw redenering in dezelfde categorie als een troll passen. Dat vind ik echt niet kloppen.
Voordat iemand valt over de moderatie bij die reactie: hij is waarschijnlijk de persoon achter de aanvallen, getuige zijn reacties in een topic over de storing.
En geldt de MODFAQ daarom niet voor hem?SomerenV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:55:
Verwijderd in 'plan: Ddos-aanvallen maakten Tweakers maandag- en dinsdagavond on...
Voordat iemand valt over de moderatie bij die reactie: hij is waarschijnlijk de persoon achter de aanvallen, getuige zijn reacties in een topic over de storing.
Ik denk dat je in sommige gevallen wel een uitzondering kunt maken
Als je komt opscheppen dat je een DDoS-attack hebt uitgevoerd en blijkbaar ook nogal triest (lees; trots) daarop bent ook, is een -1 imho prima te verdedigen.
Dit is gewoon kinderachtig, ongewenst, gedrag.
Virussen? Scan ze hier!
Maar dat doet hij niet in dat bericht, of lezen jullie iets anders?wildhagen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Als je komt opscheppen dat je een DDoS-attack hebt uitgevoerd en blijkbaar ook nogal triest (lees; trots) daarop bent ook, is een -1 imho prima te verdedigen.
Dit is gewoon kinderachtig, ongewenst, gedrag.
Niet dat ik er mee kan zitten als al zijn berichten op -1 staan, daar niet van.
Meer dat ik van mening ben dat een bericht op zijn inhoud beoordeeld behoort te worden.
Als dit om wat positiefs was gegaan had iedereen +3 gegeven en was de reactie op +1 gefixeerd.
[ Voor 8% gewijzigd door JDVB op 11-07-2018 15:27 ]
Zie het zo:JDVB schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:25:
[...]
Maar dat doet hij niet in dat bericht, of lezen jullie iets anders?
Niet dat ik er mee kan zitten als al zijn berichten op -1 staan, daar niet van.
Meer dat ik van mening ben dat een bericht op zijn inhoud beoordeeld behoort te worden.
Als dit om wat positiefs was gegaan had iedereen +3 gegeven en was de reactie op +1 gefixeerd.
Jongen slaat klasgenootje in elkaar. Klasgenootje spendeert een dag in het ziekenhuis. De school kan nog niet hardmaken dat de jongen het klasgenootje in elkaar heeft geslagen en is dus nog bezig met verzamelen van bewijs en kijken naar vervolgstappen. Tijdens gesprekken tussen andere klasgenoten laat de jongen tussen neus en lippen weten dat hij het gedaan heeft (met een brede glimlach op z'n gezicht). Vervolgens bespreekt de school wat ze gedaan hebben voor de in elkaar geslagen klasgenoot en begint de jongen te klappen omdat de school het zo goed aanpakt.
Grote kans dat zo iemand uit het lokaal gezet wordt omdat ie bewust de rust verstoort. Tweakers doet vooralsnog niks tegen de dader (waarschijnlijk met goede reden) en de bezoekers willen hem geen podium geven dus wordt ie massaal op -1 gezet. Een beetje vergelijkbaar met het uit het lokaal zetten van iemand. Het is een beetje voor eigen rechter spelen maar in dit specifieke geval vind ik het meer dan terecht.
Gewoon een 0 en klaar.
Het gaat hier om een gebruiker die:Tjolk schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:42:
Ik ben met @JDVB hier. De ModFAQ schrijft voor dat we berichten op hun inhoud moeten beoordelen, niet op allerlei meta-informatie. Als we een uitzondering gaan maken voor in essentie "gebruikers die we met zijn allen stom vinden" dan zou er nog heel veel meer op -1 belanden.
Gewoon een 0 en klaar.
- Een profiel aangemaakt heeft op 10 juli (de dag van de eerste DDOS-aanval)
- Alleen gereageerd heeft in het storing-topic en onder het DDOS-artikel
- Trots lijkt te zijn op zijn daad
In mijn ogen niks meer en niks minder dan een ordinaire trol. Dit soort uitschieters kom je bijna nooit tegen en daarom pleit ik voor een uitzondering. Het is niet zomaar een gebruiker die we stom vinden. Het gaat wel iets verder dan dat.
Plus dat hij ronduit toegeeft erachter te zitten en nog meer attacks te willen gaan uitvoeren: Verwijderd in "Storing gehad?"SomerenV schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:44:
[...]
Het gaat hier om een gebruiker die:
- Een profiel aangemaakt heeft op 10 juli (de dag van de eerste DDOS-aanval)
- Alleen gereageerd heeft in het storing-topic en onder het DDOS-artikel
- Trots lijkt te zijn op zijn daad
Imho geeft dat zijn nogal ongewenste intenties nogal duidelijk aan.
Virussen? Scan ze hier!
Dus als er op de frontpage straks een artikel over een casemod / record overclock / ... voorbij komt mogen ook alle berichten van de modder op +3 gezet worden omdat de intentie erg goed was? Of omdat hij goed werk verricht heeft? Met als onderbouwing een link naar 1 van de vele berichten waarin de voortgang en verdere plannen gemeld worden?wildhagen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:50:
[...]
Plus dat hij ronduit toegeeft erachter te zitten en nog meer attacks te willen gaan uitvoeren: Verwijderd in "Storing gehad?"
Imho geeft dat zijn nogal ongewenste intenties nogal duidelijk aan.
Ik neem tenminste aan dat een dergelijke beredenering twee kanten op (zou moeten) werken.
N.B. De ModFAQ hier zo verdedigen voelt aan alsof ik hier zelf aan het trollen ben.
Wat mij betreft is een -1 prima.Ik kan me zo voorstellen dat het eigenlijk wenselijk is te bannen, maar dat is wat lastig als je wisselende ip adressen gebruikt en hij gemakkelijk nieuwe accounts zal aanmaken.Tjolk schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:59:
Aangezien we er blijkbaar als ProModjes niet uitkomen kunnen we maar beter vragen wat @Dirk hiervan vind. Onze standpunten lijken me voldoende uitgewerkt.
Daarnaast heeft de Tweakert nu ook een punt om de frustratie op te botvieren dat hij even niet op T.net kon komen. Hier een -1, DAT zal hem (niet) leren. Modereren uit emotie, waarom niet
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2