Volgens mij is het doel ook inderdaad om een reactie inhoudelijk te beoordelen wat iemand wil zeggen met de reactie, niet zin voor zin een oordeel te vellen en dan op een bepaalde score uitkomen. Als dat zo is, dan ga ik de modeartie functies uitzetten, want daar heb ik totaal geen tijd voor en zeker geen zin in. Zinnen zoals 'ik hoop dat het strafbaar is' en daarmee te insinueren dat je hoopt dat iemand ervoor veroordeelt wordt, is dan mijns inziens net zo goed een punt aftrek op de score. Want waarom zou je anders hopen dat iets strafbaar is?

Ik ga ervan uit dat een reactie altijd +1 is, tenzij...
[list]• Er nuttige info in staat waaruit blijkt dat iemand additionele, zeer bruikbare info toevoegt (dan komt er 1 punt bij, dus +2)
• Er info in staat die de redactie mist of dusdanig van toevoegende aard zijn dat ze extra informatief zijn (dan komen er 2 punten bij, dus +3)
• Er geen informatie in staat, wat niet met het artikel direct te maken heeft (is dat wel het geval, gaat er een punt af, score is dan 0
• Er geen onzin in de reactie staat, dat zwaar offtopic is en als flame of troll bijvoorbeeld bedoeld is (dan 2 punten aftrek en dus -1)
Met je telefoon achter het stuur bezig zijn is in Nederland strafbaar. Hopen dat dit in de VS ook zo is levert geen punt aftrek op nee.
Gezien het bericht is dat niet de strekking van het bericht waar ik op reageer. Die hoopt dat het strafbaar is, zodat die chauffeur aangepakt kan worden. Mooi voorbeeld is dan de mobiel inderdaad.
Een functie uitschakelen die 99%+ van de auto's niet heeft, om wat voor een reden dan ook doelbewuste sabotage noemen levert dat wat mij betreft wel op.
Dat 99% van de auto's die functie niet heeft doet niet ter sprake. Punt is dat deze autonoom rijdende auto voor noodgevallen deze functie wel heeft, maar uitgeschakeld is, om grillig gedrag te voorkomen. Tja, zorg dan dat de basis van je auto goed werkt, voor je mensenlevens op het spel gaat zetten.
Alsof je daar wilt stellen dat Uber het doel heeft (dodelijke) ongevallen te veroorzaken.
Als ik denk dat Uber dat ten doel had, had ik dat er wel bij gezet. Maar het spreekt Uber in elk geval zeker ook niet vrij, gezien de chauffeur ook geen notificatie kreeg dat er (volgens de auto) een moment was waarop daadwerkelijk actie moest worden ondernomen.
Had het noodrem systeem wel goed gewerkt, had dat systeem kunnen ingrijpen. Dat systeem stond echter uit (om potentiele andere problemen te voorkomen) en komt het uiteindelijk op de chauffeur aan. Die is daar weliswaar voor ingehuurd, maar veel meerwaarde had een test dan niet gehad, als er alsnog menselijke interactie nodig is. Maar goed, dat gaat wel weer in op de materie / discussie, eentje die hier iig niet thuis hoort.
Valt me in het algemeen ook wel op dat men op de FP behoorlijk zwart/wit is in denken en meningen, dat is best jammer, als je het mij vraagt.
[
Voor 3% gewijzigd door
CH4OS op 25-06-2018 16:06
]