Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
KillerZero86 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:47:
Zou er in dit topic een verbod moeten zijn op het voordragen van je eigen posts? Ik zie heel veel mensen die vol emotie hier posten hoe hun eigen bericht te laag ingeschat wordt. Het moge duidelijk zijn dat de poster zijn eigen bericht vet cool vond, anders had hij het bericht wel niet geplaatst.
Waarom zou je een eigen bericht niet mogen plaatsen? Ook een eigen bericht kan gewoon onterecht hoog of laag staan. Als je het topic leest worden in beide gevallen wel eens eigen reacties aangedragen. Het topic is bedoelt voor zowel eigen reacties als de reacties van anderen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met CH4OS in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tracker... probeer ik in te gaan op een reactie van iemand, hoezo is dat offtopic? :? Ik geef met de post alleen maar aan dat de reactie van de ander niet zo overdreven is en geef daarbij wat voorbeelden. Lijkt me niet dat zoiets dan meteen offtopic is, toch?

Zeker als vinsterdamus in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure ... als reactie op mij weer wel een +1 is.

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tra...
Is ook niet echt +2. Dit komt bij elk Switch artikel zo'n beetje wel voorbij, kan niet de bedoeling zijn dat dat nog altijd beloond wordt met +2. Iemand heeft zelfs +3 gestemd op deze reactie en meerderen op +2? :?

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:40

matroosoft

Lone Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Een derde van de Nederlanders kreeg controlebericht NL-...

Iemand die me kan uitleggen wat hier ongewenst aan zou moeten zijn? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Geen idee, maar staat nu op +1, en dat lijkt mij een prima score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tra... Geen +2, is gewoon offtopic. Lijkt erop alsof in die thread een mening modder actief is, of een kennis van die Dexter010 die hem matst of zo? :?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

CH4OS schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:16:
Verwijderd in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tra... Geen +2, is gewoon offtopic. Lijkt erop alsof in die thread een mening modder actief is, of een kennis van die Dexter010 die hem matst of zo? :?
Daar is inmiddels naar gekeken :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een +1. Hij heeft nog een paar moderaties nodig om goed uit te komen. Wanneer dit een +1 is is jouw reactie dat ook. Of beide 0 of beide +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:38:
Dat lijkt mij een +1. Hij heeft nog een paar moderaties nodig om goed uit te komen. Wanneer dit een +1 is is jouw reactie dat ook. Of beide 0 of beide +1.
Ik neem aan dat je mijn reactie op die van Zep bedoeld? Aangezien hij reageert op een reactie van mij, waar ik vervolgens weer op gereageerd heb. ;)

Intussen heeft de aangehaalde reactie zelfs een +3 gekregen en zijn er nog wat +2 moderaties erbij gekomen.
Ook heeft iemand anders op mijn reactie weer gereageerd en die krijgt ook doodleuk een +2 moderatie, al is deze reactie net een kwartier oud, dus ben misschien wat snel;
Skaddict in 'nieuws: Houder voor Nintendo Switch om games verticaal te spelen...

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +2 wat mij betreft; redelijke open deur.

Little Charlie in 'nieuws: Android-telefoon met zwakke biometrische ontgrende...

+1 lijkt mij een beter passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@CH4OS
Die laatste staat nu op +1. Vond je initiële post +2, heb de reactie van Zet +1 gegeven vanwege terechte nuance bij aankopen via Kickstarter projecten (waarom hier weer denigrerend “muggenziften” noemen, je hebt notabene je reactie erom aangepast). Verder is het imo heen en weer doormodderen over die nuance, niet meer dan 0/+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohnnieWbl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
@CH4OS
Die laatste staat nu op +1. Vond je initiële post +2, heb de reactie van Zet +1 gegeven vanwege terechte nuance bij aankopen via Kickstarter projecten (waarom hier weer denigrerend “muggenziften” noemen, je hebt notabene je reactie erom aangepast). Verder is het imo heen en weer doormodderen over die nuance, niet meer dan 0/+1.
Je vind het wellicht denigrerend, maar meer dan muggenziften is de post van Zep toch ook niet? Ik kan het ook 'zeuren over details' gaan noemen, maar muggenziften was korter en sneller. ;) Verder gaat het mij erom, dat sommige van die aard strekkende reacties op die van mij onjuist op +2 stonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:07
In de huidige vorm niet maar ik weet natuurlijk niet wat er gedurende de eerste anderhalf uur gestaan heeft. ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Bor Aangepaste post dus wellicht eerder al gemod?

@CH4OS Je eerste melding ging over de “muggenzift” post ;) Iemand die niet bekend is met Kickstarter kan de nuance mbt deze aankopen prima als “informatief” beoordelen (= +2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohnnieWbl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:
@Bor Aangepaste post dus wellicht eerder al gemod?

@CH4OS Je eerste melding ging over de “muggenzift” post ;) Iemand die niet bekend is met Kickstarter kan de nuance mbt deze aankopen prima als “informatief” beoordelen (= +2).
Tja, het staat altijd bij de voorwaarden van elke kickstarter. Om dat dan ook te moeten melden bij de reacties? Nee, ik vind niet dat dergelijke berichten (zeker omdat Kickstarter al de nodige jaren bestaat) een informatieve post is, er zijn er al genoeg zoals die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Tjolk schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:10:
[...]
In de huidige vorm niet maar ik weet natuurlijk niet wat er gedurende de eerste anderhalf uur gestaan heeft. ;)
Het lijstje is uitgebreid, dwz is de uitbreiding om meer uitleg te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 22-06-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
CH4OS schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:16:
Tja, het staat altijd bij de voorwaarden van elke kickstarter. Om dat dan ook te moeten melden bij de reacties? Nee, ik vind niet dat dergelijke berichten (zeker omdat Kickstarter al de nodige jaren bestaat) een informatieve post is, er zijn er al genoeg zoals die.
Waarom pas je je reactie dan aan als je volgens jou geen info toevoegd?
Tsja, eye of the beholder.. Info is altijd wel ergens te vinden, juist goed als iemand de moeite neemt dat nog even te melden als aanvulling op het artikel. Hier een “onterechte +2 melding” van maken, prima hoor, kijken of ie nog naar +1 gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohnnieWbl schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:
Waarom pas je je reactie dan aan als je volgens jou geen info toevoegd?
Ik heb de reactie aangepast om enigszins tegemoet te komen om verdere reacties zoals die van Zep te voorkomen. Dat iemand "gelijk" heeft, maakt een post niet automatisch informatief (+2) of spotlight (+3). ;)
Tsja, eye of the beholder.. Info is altijd wel ergens te vinden, juist goed als iemand de moeite neemt dat nog even te melden als aanvulling op het artikel. Hier een “onterechte +2 melding” van maken, prima hoor, kijken of ie nog naar +1 gaat..
De reactie van Zep is on-topic, at best. Om te voorkomen dat er meer reacties zoals die van Zep volgen, heb ik daarom mijn bericht lichtelijk aangepast, door alleen bestellen en bestelling tussen aanhalingstekens te zetten, verder is het bericht inhoudelijk niet gewijzigd. Dat ik dat vervolgens hier moet komen verdedigen vind ik dan ook lichtelijk overdreven.

Het ging mij er om, dat de post van Zep (en een andere reactie, die wel +1 kreeg, btw) gewoon geen informatieve post (+2) (meer) is (ik vind dat het intussen vrij algemene Kickstarter-kennis is dat je via Kickstarter niets besteld of investeerd, zoals de reacties op Zep ook weer uitleggen) omdat hij het nodig vindt op de details van woordgebruik in te gaan. Zo zijn er wel meer mensen die dat doen, helaas.

Zeker gezien de volgende reactie
Bor schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:38:
Is er dus nog werk aan de winkel, de reactie staat nog steeds op +2 namelijk. ;)

Verdere discussie hierover vind ik dan ook wat overdreven, dat wordt dan zeuren over het muggenziften en ik wil me niet blijven verdedigen. ;)

EDIT:
Verwijderd in 'nieuws: Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tra... deze kan ook naar -1, als de 4 reacties erboven dat ook zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Finraziel in 'nieuws: Red Dead Redemption 2-ontwikkelaar maakte op LinkedIn m...

GR-materiaal wat beloond wordt met +2?

Edit; na mijn moderatie en die van een ander al gezakt, maar imo moet hij op 0 komen.

burne in 'nieuws: 'Bij Uber-crash aanwezige bestuurder was delen van de rit b... een reactie vol met aannames, aangezien bronnen missen. Dan kan deze reactie nooit +3 zijn.

EDIT:
CH4OS in 'nieuws: 'Bij Uber-crash aanwezige bestuurder was delen van de rit b... Ik laat even een ander licht schijnen op de reactie waar ik op reageer en dat is opeens offtopic? :?

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Chaos 1e is inmiddels gecorrigeerd, 2e is een goede samenvatting van het onderwerp maar imo ook geen +3, heb zelf +2 gemod. 3e is niet meer dan 0, onjuistheid (chauffeur kon en moest juist ingrijpen omdat noodstopsysteem niet werkte) en onnodige, onaangename betrekking van het aangereden slachtoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik snapte zelf ook niet waar dit vandaan kwam, +2 vind ik al aan de hoge kant maar goed.

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Misha Engel in het nieuwsbericht "wetenschappers maken lasers van microscopische bolletjes (sorry, via mobiel dus geen links).

Compleet off-topic, het hoort bij feedback thuis. Hij krijgt echter een hoop +1 en zelfs +2 mods.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DirtyBird schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:13:
Misha Engel in het nieuwsbericht "wetenschappers maken lasers van microscopische bolletjes (sorry, via mobiel dus geen links).

Compleet off-topic, het hoort bij feedback thuis. Hij krijgt echter een hoop +1 en zelfs +2 mods.
Hij staat nu goed op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Overlord2305 in 'nieuws: Privacyorganisaties vragen EU op te treden tegen lid...

-1 hiervoor? Weer typisch een geval van een onpopulaire mening die afgebrand wordt. Feitelijk heeft hij uiteraard geen gelijk, maar de post is duidelijk vanuit persoonlijke overtuiging geschreven; absoluut geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.

Dit is precies wat er hier steeds vaker fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:09
TimMer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:38:
Overlord2305 in 'nieuws: Privacyorganisaties vragen EU op te treden tegen lid...

-1 hiervoor? Weer typisch een geval van een onpopulaire mening die afgebrand wordt. Feitelijk heeft hij uiteraard geen gelijk, maar de post is duidelijk vanuit persoonlijke overtuiging geschreven; absoluut geen flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.

Dit is precies wat er hier steeds vaker fout gaat.
het krijgt een -1 omdat hij onzin loopt te verkondigen. Als jij doelbewust onwaarheden opschrijft dan krijg je een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:51:
[...]

het krijgt een -1 omdat hij onzin loopt te verkondigen. Als jij doelbewust onwaarheden opschrijft dan krijg je een -1.
Zo werkt het dus niet: dan wordt het een nulscore; -1 is alleen voor troll, flamebait of persoonlijke aanvallen. Treurig dat een dusdanig simpel moderatiebeleid voor sommigen kennelijk nog steeds te complex is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Misschien moet je het ook meer dan een kwartier de tijd geven om op een juiste score te laten belanden. Staat nu netjes op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
TimMer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:01:
[...]

Zo werkt het dus niet: dan wordt het een nulscore; -1 is alleen voor troll, flamebait of persoonlijke aanvallen. Treurig dat een dusdanig simpel moderatiebeleid voor sommigen kennelijk nog steeds te complex is.
gezien de rest van zijn reacties valt dit echt onder troll, al heeft hij zijn post al wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Philip Ross schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:07:
[...]

gezien de rest van zijn reacties valt dit echt onder troll, al heeft hij zijn post al wel aangepast.
De rest van zijn reacties doen er wmb niet toe. Je moet de reactie op zichzelf beoordelen. Wat mij betreft is het dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
RoD schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:08:
[...]

De rest van zijn reacties doen er wmb niet toe. Je moet de reactie op zichzelf beoordelen. Wat mij betreft is het dan een 0.
het is intussen ook een beetje aangepast. Ben echter nog steeds van mening dat zijn doel is de discussie te ontsporen en de EU te gaan bashen wat toch wel als troll gezien kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Philip Ross schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:09:
[...]

het is intussen ook een beetje aangepast. Ben echter nog steeds van mening dat zijn doel is de discussie te ontsporen en de EU te gaan bashen wat toch wel als troll gezien kan worden.
"Bashen"? Hij is gewoon van mening dat de EU niet almachtig dient te zijn; dat dat momenteel niet strookt met de realiteit is een ander verhaal. Gelukkig mogen we nog verschillende meningen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
TimMer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:53:
[...]

"Bashen"? Hij is gewoon van mening dat de EU niet almachtig dient te zijn; dat dat momenteel niet strookt met de realiteit is een ander verhaal. Gelukkig mogen we nog verschillende meningen hebben.
Feitelijke onjuistheden zijn geen mening in mijn ogen maar gewoon leugens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Heren, voer die discussie ergens anders. Liefst niet in de openbaarheid.

Het bericht is beoordeeld op zijn huidige vorm en staat op een prima 0. Wat de poster eventueel nog meer geschreven heeft of wat voor geheimzinnige motieven er in zijn agenda staan doen er niet toe. Daarmee is de kwestie voor het mismoderatietopic afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH4OS schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:26:
EDIT:
CH4OS in 'nieuws: 'Bij Uber-crash aanwezige bestuurder was delen van de rit b... Ik laat even een ander licht schijnen op de reactie waar ik op reageer en dat is opeens offtopic? :?
De insinuatie dat een auto zonder noodrem een moedwillig gesaboteerde auto is geeft wat mij betreft wel een puntje aftrek. Er zijn maar weinig auto's met een 'noodrem' schat ik zo in.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JDVB schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:25:
De insinuatie dat een auto zonder noodrem een moedwillig gesaboteerde auto is geeft wat mij betreft wel een puntje aftrek. Er zijn maar weinig auto's met een 'noodrem' schat ik zo in.
Hoe is hopen dat iets strafbaar is (waar ik op reageer) dan wel ontopic? :? Voor ons is het alleen maar gissen en uitgaan van info dat op internet beschikbaar is, dan zou ik wel voorzichtiger zijn met hopen of iets strafbaar is of niet, dat is aan de rechter om te bepalen, niet aan 'het internet'.

Voor de zekerheid, dat is deze reactie; Toettoetdaan in 'nieuws: 'Bij Uber-crash aanwezige bestuurder was delen van d...

EDIT;
Daarnaast is het geen insinuatie van mij, het staat gewoon letterlijk in de tekst er boven;
Eerder bleek dat Uber de noodrem van de auto had uitgeschakeld om 'grillig gedrag' te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH4OS schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:29:
[...]
Hoe is hopen dat iets strafbaar is (waar ik op reageer) dan wel ontopic? :?

Voor de zekerheid, dat is deze reactie; Toettoetdaan in 'nieuws: 'Bij Uber-crash aanwezige bestuurder was delen van d...
Ik denk niet dat ik je begrijp, of jij begrijpt mij niet. Je beoordeelt niet 1 zin uit een reactie maar de gehele reactie.

Met je telefoon achter het stuur bezig zijn is in Nederland strafbaar. Hopen dat dit in de VS ook zo is levert geen punt aftrek op nee.

Een functie uitschakelen die 99%+ van de auto's niet heeft, om wat voor een reden dan ook doelbewuste sabotage noemen levert dat wat mij betreft wel op. Alsof je daar wilt stellen dat Uber het doel heeft (dodelijke) ongevallen te veroorzaken.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JDVB schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:52:
Ik denk niet dat ik je begrijp, of jij begrijpt mij niet. Je beoordeelt niet 1 zin uit een reactie maar de gehele reactie.
Volgens mij is het doel ook inderdaad om een reactie inhoudelijk te beoordelen wat iemand wil zeggen met de reactie, niet zin voor zin een oordeel te vellen en dan op een bepaalde score uitkomen. Als dat zo is, dan ga ik de modeartie functies uitzetten, want daar heb ik totaal geen tijd voor en zeker geen zin in. Zinnen zoals 'ik hoop dat het strafbaar is' en daarmee te insinueren dat je hoopt dat iemand ervoor veroordeelt wordt, is dan mijns inziens net zo goed een punt aftrek op de score. Want waarom zou je anders hopen dat iets strafbaar is? ;) Ik ga ervan uit dat een reactie altijd +1 is, tenzij...
[list]• Er nuttige info in staat waaruit blijkt dat iemand additionele, zeer bruikbare info toevoegt (dan komt er 1 punt bij, dus +2)
• Er info in staat die de redactie mist of dusdanig van toevoegende aard zijn dat ze extra informatief zijn (dan komen er 2 punten bij, dus +3)
• Er geen informatie in staat, wat niet met het artikel direct te maken heeft (is dat wel het geval, gaat er een punt af, score is dan 0
• Er geen onzin in de reactie staat, dat zwaar offtopic is en als flame of troll bijvoorbeeld bedoeld is (dan 2 punten aftrek en dus -1)
Met je telefoon achter het stuur bezig zijn is in Nederland strafbaar. Hopen dat dit in de VS ook zo is levert geen punt aftrek op nee.
Gezien het bericht is dat niet de strekking van het bericht waar ik op reageer. Die hoopt dat het strafbaar is, zodat die chauffeur aangepakt kan worden. Mooi voorbeeld is dan de mobiel inderdaad.
Een functie uitschakelen die 99%+ van de auto's niet heeft, om wat voor een reden dan ook doelbewuste sabotage noemen levert dat wat mij betreft wel op.
Dat 99% van de auto's die functie niet heeft doet niet ter sprake. Punt is dat deze autonoom rijdende auto voor noodgevallen deze functie wel heeft, maar uitgeschakeld is, om grillig gedrag te voorkomen. Tja, zorg dan dat de basis van je auto goed werkt, voor je mensenlevens op het spel gaat zetten.
Alsof je daar wilt stellen dat Uber het doel heeft (dodelijke) ongevallen te veroorzaken.
Als ik denk dat Uber dat ten doel had, had ik dat er wel bij gezet. Maar het spreekt Uber in elk geval zeker ook niet vrij, gezien de chauffeur ook geen notificatie kreeg dat er (volgens de auto) een moment was waarop daadwerkelijk actie moest worden ondernomen.

Had het noodrem systeem wel goed gewerkt, had dat systeem kunnen ingrijpen. Dat systeem stond echter uit (om potentiele andere problemen te voorkomen) en komt het uiteindelijk op de chauffeur aan. Die is daar weliswaar voor ingehuurd, maar veel meerwaarde had een test dan niet gehad, als er alsnog menselijke interactie nodig is. Maar goed, dat gaat wel weer in op de materie / discussie, eentje die hier iig niet thuis hoort.

Valt me in het algemeen ook wel op dat men op de FP behoorlijk zwart/wit is in denken en meningen, dat is best jammer, als je het mij vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2018 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
SomerenV in 'nieuws: Proximus biedt 3GB-abo's met 'onbeperkt' data voor muzie...

Helemaal met de inhoud eens maar geen +3 imo.

Edit: meer dan 90x +3
Edit2: poging link-fix #3 :) Dank @Zeehond !

[ Voor 20% gewijzigd door JohnnieWbl op 25-06-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

@CH4OS Je mag ook prima vinden en zeggen dat het onverantwoord is dat er zonder die functie gereden is.
Ook kun je hopen/vinden dat dit strafbare nalatigheid is. Of ik het daar mee eens ben of niet, is niet relevant. Wat mij betreft gewoon +1.

Maar sabotage is iets heel anders en gaat veel verder:
Sabotage is een opzettelijke actie met als doel de positie van een vijand te verzwakken. Door middel van belemmering, verstoring en/of vernietiging wordt getracht de bestaande orde schade toe te brengen.
.
Dat vindt ik ongepast, vandaar een punt aftrek van mij voor jouw bericht.
Inhoudelijk kan het inderdaad beter als reactie hierop.

[ Voor 21% gewijzigd door JDVB op 25-06-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@JohnnieWbl, je kunt een directe link verkrijgen via de datum en tijd link die bij elke reactie staat :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
JohnnieWbl schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:14:
SomerenV in 'nieuws: Proximus biedt 3GB-abo's met 'onbeperkt' data voor muzie...

Helemaal met de inhoud eens maar geen +3 imo.

Edit: meer dan 90x +3
Edit2: poging link-fix #3 :) Dank @Zeehond !
Deze wilde ik hier ook juist rapporteren. Vooral door deze zin: "dus ook als je het niet eens bent met hun 'geen data op streaming/media', is het absoluut niet 'concurrerend' meer als je dan toch overstapt naar een provider die dit niet doet."

Naar mijn mening moet je zo'n uitspraak onderbouwen met een optelsom van losse abonnementen bij andere goedkopere aanbieders. Dat is niet gebeurd en hier rammelt dan ook het verhaal. Ik geef het een +1 niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggeriw in 'nieuws: Teardown toont werking uitschuivende frontcameramodule ... Had hem gemeld als spammer gezien zijn reactie, maar nu er iemand is die zijn reactie een spotlight waard vind tja dat is volgens mij wel heel duidelijk een gevalletje mening modden ( gesprekje / mod rechten weg halen? ).

Verder ook wel 'leuk'... moderatie systeem algemene klacht 'het werkt niet'. Ik heb een reactie geplaatst waar hij op reageert, en die ZELF nog gemarkeerd als zijnde off topic. En dat was het ook, heeft totaal niks te maken met het artikel ging alleen over iemand die klaagde over het moderatie systeem. Daar heb ik een uitleg over gegeven, echter die uitleg staat nu op +1, net als zijn reactie op de uitleg en mijn reactie op die reactie. Het is allemaal zo off topic als wat, en zou dus allemaal op 0 moeten staan. Dat er zoveel +1's worden gegeven is echt een teken dat meningmodden de norm is en niet de uitzondering.

Misschien toch eens tijd om er wat aandacht aan te besteden. Misschien zelfs eens een achtergrond artikeltje aan wijden oid? Ik lees zoveel reacties van mensen die NOOIT de faq's lezen ( sla ik ook geregeld over.. sorry maar volgens mij doen de meesten dat wel ). Nou, als er gereageerd wordt op artikelen weet je een ding wel zeker, er worden artikelen gelezen. Ik weet dat het een eenmalige boost zou geven, en dat de houding van: 'faq's zijn er met een reden' heus niet iets is waar ik tegen zou ageren, maar kwaad kan het niet doen.

Edit:

De reden dat ik dit op breng is dat ik weet dat jullie optreden tegen heel duidelijk mening modden, maar ik bang ben dat als het eigenlijk meer schering en inslag is en alleen de excessen eruit gefilterd worden dat het toch nooit zal aanvoelen als een 'eerlijk systeem'. Wat het zou zijn, als het gebruikt werd zoals het bedoeld is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:20

SomerenV

It's something!

aljooge schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Deze wilde ik hier ook juist rapporteren. Vooral door deze zin: "dus ook als je het niet eens bent met hun 'geen data op streaming/media', is het absoluut niet 'concurrerend' meer als je dan toch overstapt naar een provider die dit niet doet."

Naar mijn mening moet je zo'n uitspraak onderbouwen met een optelsom van losse abonnementen bij andere goedkopere aanbieders. Dat is niet gebeurd en hier rammelt dan ook het verhaal. Ik geef het een +1 niet meer dan dat.
Ik heb het alleen niet over concurrentie. Het is puur een statement tegen dat soort praktijken die tegen netneutraliteit in gaan. In mijn ogen ook op z'n minst een nuttige toevoeging aan de discussie. In ieder geval is het meer dan 'enige relevantie'. Het feit dat er zóveel mensen een +3 geven zegt ook al genoeg. Normaal gezien krijg je die niet zo snel en al helemaal niet zoveel. De fixatie op +1 vind ik zelf dan ook iets te ver doorslaan.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:17:
Froggeriw in 'nieuws: Teardown toont werking uitschuivende frontcameramodule ... Had hem gemeld als spammer gezien zijn reactie, maar nu er iemand is die zijn reactie een spotlight waard vind tja dat is volgens mij wel heel duidelijk een gevalletje mening modden ( gesprekje / mod rechten weg halen? ).

Verder ook wel 'leuk'... moderatie systeem algemene klacht 'het werkt niet'. Ik heb een reactie geplaatst waar hij op reageert, en die ZELF nog gemarkeerd als zijnde off topic. En dat was het ook, heeft totaal niks te maken met het artikel ging alleen over iemand die klaagde over het moderatie systeem. Daar heb ik een uitleg over gegeven, echter die uitleg staat nu op +1, net als zijn reactie op de uitleg en mijn reactie op die reactie. Het is allemaal zo off topic als wat, en zou dus allemaal op 0 moeten staan. Dat er zoveel +1's worden gegeven is echt een teken dat meningmodden de norm is en niet de uitzondering.

Misschien toch eens tijd om er wat aandacht aan te besteden. Misschien zelfs eens een achtergrond artikeltje aan wijden oid? Ik lees zoveel reacties van mensen die NOOIT de faq's lezen ( sla ik ook geregeld over.. sorry maar volgens mij doen de meesten dat wel ). Nou, als er gereageerd wordt op artikelen weet je een ding wel zeker, er worden artikelen gelezen. Ik weet dat het een eenmalige boost zou geven, en dat de houding van: 'faq's zijn er met een reden' heus niet iets is waar ik tegen zou ageren, maar kwaad kan het niet doen.

Edit:

De reden dat ik dit op breng is dat ik weet dat jullie optreden tegen heel duidelijk mening modden, maar ik bang ben dat als het eigenlijk meer schering en inslag is en alleen de excessen eruit gefilterd worden dat het toch nooit zal aanvoelen als een 'eerlijk systeem'. Wat het zou zijn, als het gebruikt werd zoals het bedoeld is.
Excessen vallen eerder op bij de crew, echter ook gebruikers die gedurende langere tijd mening modden vallen ook op bij de crew, alleen dus wat minder snel als een gebruiker die alles onterecht op +3 zet bijv.

Volledig verdwijnen van mismoderaties zal verwacht ik nooit gebeuren, echter op moment dat reactie op een correcte score eindigen werkt het systeem wel gewoon, en dat is wel belangrijk om ook in gedachte te houden. Dan zijn individuele mismoderaties op een reactie ook niet zo'n probleem omdat de uiteindelijke score wel goed staat. Wij zien ze natuurlijk ook liever helemaal niet, maar een perfect werkend systeem waarbij iedereen de correcte moderaties geeft is denk ik niet reëel om te verwachten, en elk systeem heeft zo wel een nadeel. Een gebruiker die verantwoordelijk is voor individuele mismoderaties wordt vanzelf zodra deze opvalt aangesproken door de crew

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@SomerenV
Ben het helemaal met die reactie eens en zou het meerdere duimpjes geven als het kon. Deze reactie stond net ook op +3 (nu +2) en is niet eens zo uitgebreid als die van jou:
Amadeus1966 in 'nieuws: Proximus biedt 3GB-abo's met 'onbeperkt' data voor mu...

Maar deze zijn volgens mij een goed voorbeeld hoe makkelijk het is om te mening modden: goed verwoorde statements zonder aanvullende informatie op het artikel zijn volgens het Tweaker modsysteem eigenlijk niet hoger dan +1 te modden, hoezeer ik dit soort reacties ook persoonlijk waardeer en wil dat anderen hem ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17
FerOne in 'downloads: WinRAR 5.60'

Ik weet niet wat de bedoeling van deze reactie is, maar het lijkt me niet kosher om licenties via PM door tegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Jolke op 26-06-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:44:
FerOne in 'downloads: WinRAR 5.60'

Ik weet niet wat de bedoeling van deze reactie is, maar het lijkt me niet kosher om licenties via PM door tegeven.
Daar kijk ik even naar. Dank voor de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Rob in 'nieuws: 'Privacykeuzeschermen grote techbedrijven zetten gebruikers a...

De reactie is ontopic op de reactie van Xoniq maar lijkt ongewenst gezien de moderaties.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MuVo in 'nieuws: Gebruikers klagen dat streamen met Chromecast niet werkt' is helemaal geen +3 waard. De 12 mensen die het op +3 gezet hebben mogen imo wel eens nagekeken worden.

Hij maakt beweringen en post daarbij een grafiek die die beweringen helemaal niet kan staven. De enige waarheid is dat de chromecast inderdaad de google DNS servers gebruikt. Hoogstens een +1 en zelfs dat lijkt me twijfelachtig aangezien hij bewust statistieken verkeerd presenteert.

[ Voor 17% gewijzigd door boe2 op 27-06-2018 22:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
boe2 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:06:
MuVo in 'nieuws: Gebruikers klagen dat streamen met Chromecast niet werkt' is helemaal geen +3 waard. De 12 mensen die het op +3 gezet hebben mogen imo wel eens nagekeken worden.

Hij maakt beweringen en post daarbij een grafiek die die beweringen helemaal niet kan staven. De enige waarheid is dat de chromecast inderdaad de google DNS servers gebruikt. Hoogstens een +1 en zelfs dat lijkt me twijfelachtig aangezien hij bewust statistieken verkeerd presenteert.
Ik ben het met je eens. De beweringen die worden gedaan worden totaal niet gestaafd door de grafiek die gepost zijn wat hij indirect ook al in zijn eigen reactie aangeeft.

+1 lijkt mij de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik weet niet hoe je direct naar een reactie linkt op mobiel maar in:

nieuws: Microsoft haalt Sets-functie voor tabbladen in apps uit Windows Insid...

Zegt Blokker_1999 op een bepaald moment het volgende:
Werd geïntroduceerd in 1709 geloof ik.
Die is als ongewenst gemodereerd omdat het lijkt alsof hij een jaartal bedoeld maar gaat volgens mij gewoon om buildnummer en dan is het behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Shinji Blokker_1999 in 'nieuws: Microsoft haalt Sets-functie voor tabbladen in apps ... bedoel je als het goed is? Die heeft 2x een -1 staan, maar staat op een mediaan van 0 door de andere moderaties. 0 of +1 zouden voor die reactie beide kunnen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Wooooops!

Verkeerde topic.

[ Voor 151% gewijzigd door Hoppa! op 28-06-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MsG in 'nieuws: Google brengt fix uit voor problemen met streamen op Chromecast'

Deze reactie heeft nu +2, maar met 'tokkiesticks' lijkt mij dat toch wel een flame of troll, dan lijkt me een punt aftrek ook wel op zijn plaats.

@Hoppa! Ik denk dat jouw bericht eerder in Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20] thuishoort? :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
CH4OS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:42:
MsG in 'nieuws: Google brengt fix uit voor problemen met streamen op Chromecast'

Deze reactie heeft nu +2, maar met 'tokkiesticks' lijkt mij dat toch wel een flame of troll, dan lijkt me een punt aftrek ook wel op zijn plaats.

@Hoppa! Ik denk dat jouw bericht eerder in Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20] thuishoort? :)
Ja, daar heb jij gelijk in. Ik denk dat er wat nulletjes en ééntjes de verkeerde kant op zijn gedoken. Verklaart ook wel het één en het ander. Ik was er namelijk van overtuigd dat ik in dat topic gepost had, maar kon het niet terugvinden.

Dus ik in het betreffende topic alsnog gepost, blijkt de originele dus hier geland te zijn. Erg dom van me.

Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan gebeuren, maar dacht ik meld het even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Verwijderd in 'nieuws: Google Duplex krijgt menselijke beller als fallback'

Wel erg mager voor +3, vind het eerder een +1

edit

En deze mag wel een tikje naar -1:
Verwijderd in 'nieuws: Google Duplex krijgt menselijke beller als fallback'

(degene die hier +3 gaf mag een ander tikje krijgen ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door Tjolk op 28-06-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Bilbo.Balings bedankt voor het melden, ik ga ernaar kijken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Flaat in 'geek: Video laat zien hoe toets op MacBook defect raakt van stukje ...

Meerdere -1 en 0 moderaties op een post die wel degelijk on topic is, Apple fanboys aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Flaat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:53:
Flaat in 'geek: Video laat zien hoe toets op MacBook defect raakt van stukje ...

Meerdere -1 en 0 moderaties op een post die wel degelijk on topic is, Apple fanboys aan het werk
Zo te zien 1 persoon met 0 en 2 personen met -1 (weging 2). Verreweg het gros heeft gewoon +1 gemod. De +2 en +3 zijn net zo slecht (en meer), heb je daar geen problemen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Tjolk op 29-06-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Flaat schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:53:

Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
6x +3
2x +2
30x +1
2x 0
4x -1

Gemiddeld een +1.

Echter met een niet onderbouwde of bewezen stelling als "planned obsolescence" is het een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Hier worden conclusies getrokken die niet worden onderbouwd:

GlowMouse in 'nieuws: De Persgroep lekt 350.000 e-mailadressen door hack op k...

Links uit de AVG zijn leuk maar weinig interessant zonder duiding en interpretatie / onderbouwing voor dit specifieke geval.

Vanwege deze redenen is dit geen +3 maar een +1 imho.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 29-06-2018 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Politie: Nederlandse verdachten richtten zich op Belgen m...

Ik zie niet in waarom dit een +2 zou moeten zijn? Mij lijkt een +1 wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zure reactie zonder inlevingsvermogen is niet een +1 waard: klakkie.57th in 'nieuws: Gerucht: Microsofts Andromeda-project is 'Surface-ap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
miicker in 'downloads: Synology DSM 6.2 build 23739-1' gaat over niet ondersteunde projecten en daarmee niet direct over de update zelf. Geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een +1 vind ik prima. Het is een terechte vraag bij dit item in mijn ogen. Ik zie ook niet direct een grote doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Nog "maar" 6 x -1, maar gezien het topic en dat niemand kijkt naar -1 reacties die gesloten zijn beneden:

David Mulder in 'nieuws: Proces over blokkade Pirate Bay gaat terug naar hof'

[ Voor 27% gewijzigd door David Mulder op 01-07-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
David Mulder schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:01:
Nog "maar" 6 x -1, maar gezien het topic en dat niemand kijkt naar -1 reacties die gesloten zijn beneden:

David Mulder in 'nieuws: Proces over blokkade Pirate Bay gaat terug naar hof'
Deze heeft nog 1 tikje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Veel mensen zijn niet op de hoogte dat een li-ion accu capaciteit verliest op basis van tijd wat gemodereerd wordt door de temperatuur (en hoe vol hij is). Dit wil er zo erg niet in dat er zelfs -1 voor wordt gegeven.

Heb er nu een link naar het bronartikel in gezet. Staat voorlopig nog onterecht op +0

sdk1985 in 'nieuws: Tesla haalt doelstelling van 5000 geproduceerde Model 3-a...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Galactic in 'nieuws: Proximus moet zijn glasvezelnetwerk openstellen voor con...

Begint eerst over moderatie te zeuren en geeft daarna pas wat info, die nou ook niet echt informatief is, omdat anderen die ook al gezegd hebben. Deze kan dus (mijns inziens) dan nooit op +2 uitkomen.

Wellicht wat vroeg (de reactie heeft 0 moderaties, maar staat al wel even), maar deze reactie, lijkt mij -1; mbbs1024 in 'nieuws: Proximus moet zijn glasvezelnetwerk openstellen voor con...

Diegene heeft mijn reactie niet goed gelezen en beticht mij vervolgens van 'fake news' te verspreiden.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 02-07-2018 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SBnh9y9.png

Sterker nog, dit is gewoon flamebait kant en klaar. Tweakers.net is geen politiek discussie platform, als dat het WEL zou zijn zouden sommige mensen die reageren al lang een ban hebben gehad.

Jeoh in 'nieuws: Pokémon-achtig spel waarbij agenten met stenen worden bekoge... -> ye mening modden..... En ik geef meteen toe dat ik HEEL ERG de neiging had om er een +3 x6 tegen aan te plakken.... maja, mag niet en dus maar snel weer verandert :X

Nou geef ik toe dat ik een bepaalde bias heb, en ik zou graag met personen daarover in discussie gaan, maar niet op de tweakers front page.

Also, sorry kan het niet laten, weer een perfect voorbeeld van hoe 'goed' het moderatie systeem werkt op het moment dat mensen zich tegen het zere been geschopt voelen. En nee, ik geloof eigenlijk niet dat jullie alle personen die overduidelijk aan het mening modden zijn in deze discussie persoonlijk aan pakken het is gewoon veel te veel werk.

edit: indien iedereen wel wordt aangesproken dan hulde, ik zou erg onder de indruk zijn want als vrijwilliger zoveel tijd en moeite steken in een systeem waarover ook zoveel geklaagd wordt lijkt mij geen fijne besteding van mijn vrije tijd _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

rickboy333 in 'nieuws: Pokémon-achtig spel waarbij agenten met stenen worden ...

Dit is één bak met getroll en gerant, mij lijkt het meer een -1 dan een 0. En de +3 gevers mogen gerust even nagekeken worden, want dat is op geen enkele manier verdedigbaar. Die +1's zijn ook al op het randje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad duidelijk geen +3. Ik ga even naar de +3 stemmers kijken.

Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2