Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Wel zo fijn als je een link naar een reactie plaatst, ik zie onder dat artikel geen +3, dus welke je bedoelde is mij nu niet duidelijk.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
JDVB schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Wel zo fijn als je een link naar een reactie plaatst, ik zie onder dat artikel geen +3, dus welke je bedoelde is mij nu niet duidelijk.
Fixed, my bad. Inmiddels staat de betreffende reactie goed :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb door mijn grote interesse in Fallout redelijk wat reacties geplaatst op het artikel over Fallout 76. Daarbij heb ik twee moderaties van "0" gekregen terwijl deze mijn inziens nog wel een "1" waard zijn (wereldschokkende mismoderaties zijn het dus sowieso niet, als het al mismoderaties zijn).

Is de 0 terecht? Dan hoor ik dat graag! Dat is zelfs een beetje de hoofdreden dat ik klaag, ik weet graag als ik meer vervelend ben dan ik denk. Ik heb misschien gewoon teveel gereageerd oid :+

[ Voor 10% gewijzigd door Vnze op 14-06-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Vnze schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:58:
Ik heb door mijn grote interesse in Fallout redelijk wat reacties geplaatst op het artikel over Fallout 76. Daarbij heb ik twee moderaties van "0" gekregen terwijl deze mijn inziens nog wel een "1" waard zijn (wereldschokkende mismoderaties zijn het dus sowieso niet, als het al mismoderaties zijn).

Is de 0 terecht? Dan hoor ik dat graag! Dat is zelfs een beetje de hoofdreden dat ik klaag, ik weet graag als ik meer vervelend ben dan ik denk. Ik heb misschien gewoon teveel gereageerd oid :+
Voor zover ik kan zien is dit 2x dezelfde reactie en deze staat nu goed.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Kaspersky bevriest samenwerking No More Ransom en Europol'

- Op de man spelen (1e regel
- moderatiegezeur (de edit)
- trollen (laatste regel van de edit)

Imho meer een -1 dan 0 denk ik? Zeker geen +2 iig, en al helemaal geen +3.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-06-2018 19:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheJoe in 'nieuws: Sony blijft meenemen van Fortnite-accounts naar Xbox of Sw...

Dit is juist waar het hele artikel over gaat, hoe kan dit dan een +3 krijgen? :?

Xfade in 'nieuws: Sony blijft meenemen van Fortnite-accounts naar Xbox of Swi...

Lijkt mij nou ook niet echt informatief, volgens mij is deze offtopic / irrelevant, 0 dus.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Het staat in het gelinkte artikel ja, maar de meeste mensen lezen enkel de tweakers nieuwspost. In de comments zie je ook veel mensen die denken dat het gewoon om cross-platform play gaat, terwijl het veel erger is dan dat. Ik beschouw het als een must read in ieder geval.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Squixx in 'nieuws: Microsoft voegt SwiftKey toe aan testbuild Windows 10'

Ik mis ook even wat hier informatief aan is. Ja, ik had er niet aan gedacht (het is een reactie op mij), maar om dat dan informatief te bestempelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Brousant in 'nieuws: Kaspersky bevriest samenwerking No More Ransom en Europol' is niet meer dan een Google search naar een vertaling. 0 of +1 lijkt mij echt de max in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primuszoon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
Primuszoon in Kamermeerderheid in Nederland wil dna afnemen bij inverzekeringstelling

Volgens mij is mijn reactie geen van volgende:
-Flamebait
-Troll
-Belediging aan andere gebruiker.

Reactie is bedoeld om discussie te brengen over de relevantie van het artikel vermits dit artikel gaat over rechtspraak/privacy van verdachten, en amper over technologische zaken.

[ Voor 1% gewijzigd door Primuszoon op 15-06-2018 11:18 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar het is wel een -1, want het is niet meer dan "wat is de nieuwswaarde?". En dat heeft niets op de FP te zoeken, maar hoort in Geachte Redactie thuis. Op de FP is het ongewenst.

Overigens stond je reactie er nog maar 15 minuten toen je dit postte, je mag ook wel iets meer geduld hebben natuurlijk ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primuszoon
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 31-05-2023
wildhagen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:..
Overigens stond je reactie er nog maar 15 minuten toen je dit postte, je mag ook wel iets meer geduld hebben natuurlijk ;)
Het zal mijn trendanalyse gevoel zijn dat ik na 15 minuten al meer dan 10 keer -1 had dit niet meer ging omkeren :) nuja

ik post het wel op het Geachte Redactie forum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:19:
Maar het is wel een -1, want het is niet meer dan "wat is de nieuwswaarde?". En dat heeft niets op de FP te zoeken, maar hoort in Geachte Redactie thuis. Op de FP is het ongewenst.

Ehm, zoals we in de modfaq schrijven:
Commentaar m.b.t. artikelen

Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd. Doorgaans leidt dit tot een eindscore van 0, maar kijk altijd naar de rest van de inhoud van de reactie om tot een moderatie te komen.
Dit is iets andersoortig commentaar, maar alsnog vind ik vanwege de nette toon een 0 terecht.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet bepaald nee. Ook geen +2 overigens, een +1 lijkt me wel voldoende. Heeft nog wel de nodige zetjes nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit bericht is offtopic muggenziften; mjz2cool in 'nieuws: Microsoft voegt SwiftKey toe aan testbuild Windows 10'

Deze stond op +3, na mijn moderatie op +2, maar hoort volgens mij op +1;
Deveon in 'nieuws: 'Bijna 5 procent Nederlandse huishoudens heeft geen tradit...

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Omnyakom1 in 'nieuws: Elon Musk bouwt ondergronds elektrisch transportsysteem...

Dit is mijn ogen toch wel een mooie grap, jammer van die 41x -1, geef dan een 0. Is niks ongewenst aan.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:29
SRich schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:05:
Omnyakom1 in 'nieuws: Elon Musk bouwt ondergronds elektrisch transportsysteem...

Dit is mijn ogen toch wel een mooie grap, jammer van die 41x -1, geef dan een 0. Is niks ongewenst aan.
Jouw ogen zijn blijkbaar niet de ogen van de meerderheid op Tweakers. Ik vind het ook ongewenst namelijk. Pure negativiteit en totaal niet grappig.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:16
WeeDzi in 'nieuws: Europarlement keurt Europese droneregels goed'

Absoluut geen +2.
Je mag wel degelijk binnen de bebouwde kom vliegen.
Alleen niet boven aan één gesloten bebouwing.
Dit geld zowel binnen als buiten de bouwde kom.

Deze post is dan ook onjuist en geen +2 waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
NiLSPACE in 'nieuws: Kabinet wil vanaf 2021 testen met stembiljet dat elektro...

Is mijn inziens gewoon een linkdump, en daarmee echt geen +3 waard. Ook omdat het nog geen eens naar wat makkelijk leesbare tekst oid is, maar naar een Youtube filmpje. +1 lijkt mij meer op zijn plaats, of hooguit +2 als het echt als een geweldig filmpje wordt gezien. Maar niet +3 voor een linkdump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Linkdump is gewoon -1 in dit geval wat mij betreft: Slavy in 'geek: Wetenschappers genereren memes met behulp van machine learning'

Een bijzonder laag niveau reacties bij dat item overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickyVDP
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-09 19:06
Leterlijk elke reactie die ik plaats krijgt een -1?https://tweakers.net/nieu...tions=11670619#r_11670619Naar mijn idee ben ik heel selectief uitgekozen? Maar meschien doe ik inderdaad wat fout?

Fuck Plan B We Have Plan AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
kuurtjes in 'downloads: Krita 4.0.4'

Ik snap de grap wel, maar om die reactie nu met een +3 te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

NickyVDP schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:44:
Leterlijk elke reactie die ik plaats krijgt een -1?https://tweakers.net/nieu...tions=11670619#r_11670619Naar mijn idee ben ik heel selectief uitgekozen? Maar meschien doe ik inderdaad wat fout?
Ik heb erna gekeken, de reacties van jouw die op -1 stonden waren idd geen -1.
Jolke schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:47:
kuurtjes in 'downloads: Krita 4.0.4'

Ik snap de grap wel, maar om die reactie nu met een +3 te waarderen.
Die is idd geen +3 waard nee en kan wel een paar zetjes gebruiken.

michielvz in 'nieuws: Super Mario Party wordt eerste Mario Party-game met onl...
Is geen +3 of +2 maar eerder +1.

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb net de reacties die genoemd worden door @Jolke en @Zeehond beiden naar +1 kunnen timmeren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
SRich in 'nieuws: Elon Musk bouwt ondergronds elektrisch transportsysteem voo...

Het is misschien geen populaire reactie, maar ik zie niet aan wat hier ongewenst aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Wat bedoel je met je post. Ondanks dat ik er enigszins de waarde er van inzie, lijkt het voor mij op link dumpen, maar ik heb je van -1 afgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
SRich schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:30:
[...]

Wat bedoel je met je post. Ondanks dat ik er enigszins de waarde er van inzie, lijkt het voor mij op link dumpen, maar ik heb je van -1 afgehaald
Uhmmmm, wat is er gebeurd met een plaatje zegt meer dan duizend woorden? Moet ik onder iedere screenshot dan nog een verhaal schrijven...? Het doel van de post lijkt mij duidelijk: om de extreme schoonheid van rise of the tomb raider te laten zien.
Verder, "dumpen"? Die screenshots zoeken is mooi wat werk in gaan zitten hoor.

Edit: maar uiteraard wel bedankt voor t van de -1 afhalen :)

[ Voor 5% gewijzigd door dusty-2011 op 17-06-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
In de huidige vorm kan ik een -1 mij wel voorstellen. Jouw post is een ellenlange linkdump met min of meer irrelevante plaatjes. Smaak is relatief. De plaatjes laten mij in ieder geval niet de "extreme schoonheid" van Tombraider zien, zeker niet wanneer je dit weg wilt zetten tegen Horizon. De vorm maakt het totaal onleesbaar imho. Hoger dan een 0 kom ik in dit geval niet maar imho is het massaal dumpen van wat linkjes zonder verdere onderbouwing niet de bedoeling en daarmee -1.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 17-06-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bor schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:04:
[...]

In de huidige vorm kan ik een -1 mij wel voorstellen. Jouw post is een ellenlange linkdump met min of meer irrelevante plaatjes. Smaak is relatief. De plaatjes laten mij in ieder geval niet de "extreme schoonheid" van Tombraider zien, zeker niet wanneer je dit weg wilt zetten tegen Horizon. De vorm maakt het totaal onleesbaar imho. Hoger dan een 0 kom ik in dit geval niet maar imho is het massaal dumpen van wat linkjes zonder verdere onderbouwing niet de bedoeling en daarmee -1.
Hoe kan het dat een powermod nog nooit de moderatie faq gelezen heeft?

In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Daar is hier overduidelijk geen sprake van...
Ongelooflijk zeg dat zelfs een powermod er zijn eigen regeltjes op nahoudt. Jij vind het niet overzichtelijk en zelfs "onleesbaar" en dus -1. Ik weet niet wat ik hier mee aan moet. Waren de letters te klein of te groot, wees eens wat duidelijker anders?? De plaatjes waren niet relevant...? Allemaal tomb raider plaatjes, en waar ging de post waar ik op reageerde over? Waar ging het artikel over?

Die screenshots zijn vrijwel allemaal van top kwaliteit. Er zitten er tussen, die kunnen zo in mijn persoonlijke lijstje van mooiste screenshots aller tijden. Ik ben dan wel benieuwd hoor wat voor games jij speelt, die nog veel mooier zijn.

Smaak is relatief...? Smaak bestaat wel, maar niet per se als het gaat om het beoordelen van graphics van videospellen. Er zijn nu eenmaal nog steeds grote grafische verschillen tussen titels. Rise of the tomb raider op de pc in 4k ultra is extremely demanding, en niet zonder reden. Ziet er namelijk zonder meer verbluffend mooi uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dusty-2011 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:23:
[...]
Die screenshots zijn vrijwel allemaal van top kwaliteit. Er zitten er tussen, die kunnen zo in mijn persoonlijke lijstje van mooiste screenshots aller tijden.
Ik vind de reactie zelf een 0, namelijk irrelevant. JIJ vindt dit heel mooie screenshots. Voor mij doen ze niet zo veel. Als je de reacties leest zie je dat dat bij meerdere mensen zo is. Met onderbouwing en zonder lange lijst met linkdumps had je wellicht een +1 kunnen krijgen. De vorm maakt dat ik twijfel tussen een 0 en een -1 wat uiteindelijk bij mij een -1 is geworden. Samengevat: het is een gigantische linkdump van een willekeurige reviewsite zonder aanvullende informatie.
Hoe kan het dat een powermod nog nooit de moderatie faq gelezen heeft?
Je quote selectief. De moderatie FAQ geeft voldoende handvat voor de -1 namelijk:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Een lange post als deze bestaande uit alleen linkdumps om een subjectieve mening aan te duiden zonder verdere toevoeging, uitleg of duiding is wat mij betreft het punt waarop mijn score naar -1 omslaat. De laatste zin met enige duiding is later pas toegevoegd.

Let wel dat de netto score op dit moment ook slechts '0' is. Dat zou in jouw redenatie dan ook minimaal een +1 moeten zijn. Zo werkt het niet. Blijkbaar krijg je van meer mensen minimaal een punt aftrek.

Bekijk het ook eens breder; zit jij op lange posts met linkdumps te wachten bij het lezen van een artikel en de reacties hieronder?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 17-06-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bor schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:33:
[...]

Ik vind de reactie zelf een 0, namelijk irrelevant. JIJ vindt dit heel mooie screenshots. Voor mij doen ze niet zo veel. Als je de reacties leest zie je dat dat bij meerdere mensen zo is. Met onderbouwing en zonder lange lijst met linkdumps had je wellicht een +1 kunnen krijgen. De vorm maakt dat ik twijfel tussen een 0 en een -1 wat uiteindelijk bij mij een -1 is geworden. Samengevat: het is een gigantische linkdump van een willekeurige reviewsite zonder aanvullende informatie.
Nou nou, ik heb een half uur lang zitten zoeken op ongelooflijk mooie screenshots... Doe jij dat dan ook even? Gewoon even "dumpen", net zoals ik heb gedaan. 8)7

Een lange post als deze bestaande uit alleen linkdumps om een subjectieve mening aan te duiden zonder verdere toevoeging, uitleg of duiding is wat mij betreft het punt waarop mijn score naar -1 omslaat. De laatste zin met enige duiding is later pas toegevoegd.

Oh ja....... kun je daar enig bewijs voor aanleveren, dat die laatste zin met enige duiding later pas zou zijn toegevoegd?? Bij mijn weten stond ie er namelijk bij de allereerste versie van de post pas. De post is daarna ge-edit om nog wat extreme eye-candy toe te voegen, screenshots die ik na 10 minuten nader zoeken nog gevonden had en die zo adembenemend waren, dat ik ze nog per se wilde toevoegen. :9

En sinds wanneer is de content van de post een "dump". Wat een extreem denigrerende term, voor handmatig geselecteerde screenshots van extreem hoge kwaliteit. Er was toch een half uur in gaan zitten, en iedereen kan zien dat ze extreem mooi zijn. Jammer hoor, dat jij ze niet geslaagd vind! Geef het dan maar een -1, ze zijn niet alleen irrelevant omdat jij ze niet geslaagd vind, ook nog eens meteen ongewenst!! Prima!

Over de vorm van de post, die "onleesbaar" zou zijn. Nou, het kon naar mijn mening niet anders. Ik heb de screenshots niet zelf gemaakt, en vind dat alleen een directe link kan. Anders is het namelijk stelen, een boel screenshots komen namelijk van dezelfde user.
Het is natuurlijk het overwegen waard, om je eigen imgur collectie aan te maken. Met niet zelf geschoten screenshots, maar een Best Of collectie. Maar dit zou ik alleen overwegen indien ik screenshots van tientallen verschillende users zou selecteren, hooguit drie screenshots per user. Anders beschouw ik het als stelen.
Dus deze directe links zijn de enige correcte vorm hier. Ik wil niet stelen. De links staan extra klein, via de small tool van tweakers, en staan netjes en overzichtelijk onder elkaar. Meer kun je niet wensen, qua vorm van de post.

Wat de lengte van de post betreft, ja er was een half uur werk in gaan zitten. Indien ik het op 10 minuten werk had gehouden, was de post korter geweest. Dus hoe meer werk er in een post gaat zitten, hoe ongewenster de post is? 8)7

Bekijk het ook eens breder; zit jij op lange posts met linkdumps te wachten bij het lezen van een artikel en de reacties hieronder?

Je gebruikt een denigrerende term in je vraag. Maar om je vraag te beantwoorden, zonder de denigrerende dump term, JA, dolgraag. Dit soort posts met ongelooflijk mooie screenshots van een game, voegen voor mij zeker wat toe. Zeker als het een game is uit dezelfde reeks als waar het artikel over gaat. Niet alleen uit dezelfde reeks, maar de directe voorloper. Ja jammer, JIJ vindt de screenshots niet mooi, dat heb je al gezegd, mod hem dan maar op -1 hè 8)7

En ja, sommige van de links worden gehost op een reviewsite. Maar de plaatjes zijn geen onderdeel van reviews daar, voor zover ik weet. Die plaatjes zijn onderdeel van een EPIC collectie daar, met epic 4k screenshots van rise of the tomb raider. In hoeverre is waar de screenshots gehost worden relevant hier?

Jammer hoor, dat een powermod dit gedrag vertoont. Jammer, dat is het beste woord wat ik ervoor heb.

Edit: en dan de reactie die op volgt...:

Geen idee hoe ik makkelijk de screenshots van mn PS4 hier kan delen, maar ik denk dat smaken verschillen.

Link: Mud.Starrr in 'reviews: Shadow of the Tomb Raider - Spectaculair einde van ee...

Dus dat is dan wel een +1? ;w

Een reactie van welgeteld 1 zin, zonder enige onderbouwing, zonder enige screenshots. Puur een "smaken verschillen", dat is dan de +1 waard? Is zelfs nog een keer op +2 gemod zie ik. Fantastisch! :+

Het komt er naar mijn mening gewoon op neer dat je de regels van de moderatie FAQ niet wenst te volgen, en dan ook nog eens liegen dat de laatste zin die duiding aan de post geeft er eerst niet gestaan zou hebben. Allemaal prima hoor, ga vooral zo door ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dusty-2011 op 17-06-2018 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dusty-2011 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:01:
[...]

Het komt er naar mijn mening gewoon op neer dat je de regels van de moderatie FAQ niet wenst te volgen, en dan ook nog eens liegen dat de laatste zin die duiding aan de post geeft er eerst niet gestaan zou hebben. Allemaal prima hoor, ga vooral zo door ;)
Ik begrijp je teleurstelling maar ik ben het niet met je eens. Ik vind de screenshots niet bijzonder en ja, het plaaten van enkel en alleen linkjes is een linkdump. Daar is niets denigrerend aan.

Wat betreft de schoonheid van de screenshots worden we het ook niet eens. Onder "extreme eye-candy" of "die zo adembenemend waren, dat ik ze nog per se wilde toevoegen." c.q. "screenshots van extreem hoge kwaliteit." vallen ze bij mij in ieder geval niet.
JIJ vindt de screenshots niet mooi, dat heb je al gezegd, mod hem dan maar op -1 hè 8)7
Dat is helemaal niet wat ik doe. De reden om voor de -1 te kiezen heb ik hiervoor wat mij betreft duidelijk genoeg uitgelegd. Het uit verband trekken van reacties zoals je hierboven doet wordt niet gewaardeerd.

Ik heb even een reactie voor je opgezocht waarin je ook links plaatst en vond er een hier: dusty-2011 in 'nieuws: Dice geeft Battlefield V Battle Royale-gamemodus en to...

Wat mij betreft is dat een goede aanvulling op het artikel. Je ziet ook dat die reactie veel beter is gewaardeerd. Je geeft uitleg, plaatst relevante links en houdt het beknopt. Prima. Een totaal andere reactie als waar we het nu over hebben wellicht maar zie je het verschil? Ontopic, niet zo subjectief als de post waar je nu over valt en voorzien van uitleg wat er te zien valt in plaats van een niet onderbouwde lijst met enkel en alleen linkjes die mensen blijkbaar niet zo interessant vinden als jij zelf.
Dat is een 0 in de huidige vorm wat momenteel ook de netto score is.

Dat je ten slotte kiest mij voor leugenaar uit te maken is jammer. Mijn moderatie stond er al voor de edits met meer links en tekst. Wat mij betreft stopt de discussie hier.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 17-06-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Bor schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:26:
Wat mij betreft stopt de discussie hier.
Daar zijn we het dan over eens :) Want het heeft geen zin om hier over door te gaan. De tekst onder de links stond er al vanaf de allereerste versie van de post. Daarna zijn er alleen maar meer links toegevoegd. Andere mensen zouden misschien nog eerlijk toe kunnen geven dat ze de tekst toen over het hoofd hadden gezien, maar ach, laat maar ;)

Het zal ook wel je persoonlijke regel zijn dat als je de tekst van een post over het hoofd ziet, maar hem later wel ziet staan, je moderatie dan niet aangepast hoeft te worden. Daar zie ik niets over in de mod faq staan ;)

En zelfs in het theoretische geval dat er een aantal minuutjes geen tekst bij stond (wat niet zo is), als er daarna tot in het einde der tijden wel tekst staat, kan een moderatie gewoon aangepast worden :) Dat valt denk ik wel onder fatsoenlijk modereren :) Maar als je hem niet aan wilt passen, laat dan maar hoor 8)7

Hij staat nu wel weer net op een 0, hoop dat dit zo blijft. Mijn dank gaat uit naar de tweakers die hem recht hebben gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
dusty-2011 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:36:
[...]

Daar zijn we het dan over eens :) Want het heeft geen zin om hier over door te gaan. Eerst liegen, er op gewezen worden, en gewoon doorgaan met liegen. De tekst onder de links stond er al vanaf de allereerste versie van de post. Daarna zijn er alleen maar meer links toegevoegd. Andere mensen zouden misschien nog eerlijk toe kunnen geven dat ze de tekst toen over het hoofd hadden gezien, maar ach, laat maar ;)

Het zal ook wel je persoonlijke regel zijn dat als je de tekst van een post over het hoofd ziet, maar hem later wel ziet staan, je moderatie dan niet aangepast hoeft te worden. Daar zie ik niets over in de mod faq staan ;)
Het is klaar. Het is duidelijk dat je teleurgesteld bent ondanks de, wat mij betreft nette en uitgebreide, uitleg die ik je heb gegeven waarom ik je een -1 heb gegeven. Ik wens mij verder niet tot dit niveau te verlagen. Je zal het met mijn vorige reacties moeten doen en we stoppen de discussie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Modbreak:Het is klaar zoals hiervoor aangegeven.

[ Voor 93% gewijzigd door Bor op 17-06-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
chimnino in 'reviews: Sekiro: Shadows Die Twice - Veel minder duister dan Dar...

Die post stond op +3 voor mijn moderatie (nu op +2), maar heeft nog een extra correctie nodig. Ik heb irrelevant gemod, omdat ik de vraag irrelevant vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar... geen -1 kom aan zeg....

We hebben iemand die claimt het beter te weten als Stephen Hawking en die CLAIMT dat hij op zijn zesde jaar al bezig was 'met deze theorieën' dan is het niet meer als normaal om te vragen naar enige referenties en het anders als een broodje aap verhaal af te doen.

edit:

En DIT dan -> Mel33 in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar zwart ga...

Dat is zogenaamd NIET een belediging richting iemand die zich niet kan verdedigen, en nog een belachelijke ook....
(soms denk ik ook dat Hawking het niet kon verklaren, maar met hulp, het wel op papier kreeg.) (er is een hint die zijn iq op 280 zet,(ergens in de simpsons, waar hij ook mee akkoord is gegaan om het in de tekenfilm te zeggen) ik denk dan, aha het zijn 2 mensen met een iq van 140, en dat zou best eens kunnen zijn)
Ik wil het hiermee niet belachelijk maken, maar zijn vrouw was ook slim.
Nu weten we dat @Mel33 dit soort stellingen wel vaker in neemt zonder deze te kunnen of willen onderbouwen maar dat DIT soort dribbel op een off topic uit komt, en mijn vraag of deze @Mel33 ook ENIGE onderbouwing of referentie kon opgeven, is dan een flamebait?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:32:
Verwijderd in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar... geen -1 kom aan zeg....

We hebben iemand die claimt het beter te weten als Stephen Hawking en die CLAIMT dat hij op zijn zesde jaar al bezig was 'met deze theorieën' dan is het niet meer als normaal om te vragen naar enige referenties en het anders als een broodje aap verhaal af te doen.

edit:

En DIT dan -> Mel33 in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar zwart ga...

Dat is zogenaamd NIET een belediging richting iemand die zich niet kan verdedigen, en nog een belachelijke ook....

[...]

Nu weten we dat @Mel33 dit soort stellingen wel vaker in neemt zonder deze te kunnen of willen onderbouwen maar dat DIT soort dribbel op een off topic uit komt, en mijn vraag of deze @Mel33 ook ENIGE onderbouwing of referentie kon opgeven, is dan een flamebait?
Jij beweerd dat ik het beter weet dan Hawking, en jij beweerd(of denkt) dat ik een hoog iq heb en op die manier vanaf mijn 6de al met zijn theorie bezig ben.
Maar ik zeg dat helemaal niet, ik zeg dat ik er over nadenk vanaf mijn 6de, wat ben jij nou allemaal aan het doen dan?
ik denk mee en dat is alles wat ik doe, jij denkt iig niet mee, je werkt alleen maar tegen en maakt mij belachelijk.
als je mij wil slaan, sla dan ook pas als je zeker weet.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:32:

jij weet toch ook niets, als jij niet meedenkt wat ik bedoelen kan, schrijven en het goed verwoorden zonder eigenwijs over te komen is al lastig genoeg.
jij zal wel heel veel mensen weg hebben gestuurd van de community door dit soort aanvallen, ga aub naar fb als je ongenuanceerd iemand wil bashen.
dank daarvoor

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Heren, dit topic is om mismoderaties te melden. Niet om een FP discussie voort te zetten die daar al van het niveau welles-nietes is. Off topic c.q. ongewenst, allemaal op het randje of net erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjolk schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:25:
Heren, dit topic is om mismoderaties te melden. Niet om een FP discussie voort te zetten die daar al van het niveau welles-nietes is. Off topic c.q. ongewenst, allemaal op het randje of net erover.
Dat mag dan wel zo zijn maar dan moet je toch echt beter lezen. Deze 'gebruiker' hierboven loopt zelfs dingen te ontkennen die toch echt letterlijk in zijn berichten staan.

Er is geen wellus nietus mogelijk met een 'persoon' die claimt het 'beter te weten' dan een gerenommeerd wetenschapper, en die hem BEWUST belachelijk probeert te maken in een reactie op een bericht wat verband houdt met het overlijden van deze gerenommeerde wetenschapper.
Respect, dus als mijn woorden iemand kwetsen, excuus. geloof mij, ik denk al vanaf mijn 6de mee, aan dit soort theorieën, maar verklaren is iets heel anders. dat weet ik ook.
Als je al in je bericht je excuses moet maken, ben je wel heel zielig aan het proberen met modder te gooien.

Maar je hebt wel gelijk hoor, mijn -1 is verdwenen dus ik ben wel tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:09:
[...]

jij weet toch ook niets, als jij niet meedenkt wat ik bedoelen kan, schrijven en het goed verwoorden zonder eigenwijs over te komen is al lastig genoeg.
jij zal wel heel veel mensen weg hebben gestuurd van de community door dit soort aanvallen, ga aub naar fb als je ongenuanceerd iemand wil bashen.
dank daarvoor
Bashen?

Jij claimt, jij gooit met modder. Je weet het toch beter als Stephen Hawking?

Mel33 in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar zwart ga...
Hawking maakte wel een denkfout, je kan namelijk alleen vooruit tijdreizen. en terug alleen kijken, thats all.
Mel33 in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar zwart ga...
Tijd is linear, en vooruitgaand, voor een materie, dus kan je vooruit gaan, als materie zijnde. Terug kan je het alleen maar bekijken en aflezen in de materie die in het verleden ook heeft bestaan.

Logic dictates that
Als deze gebruiker zoals hij ZELF toegeeft vaker moeite heeft zijn 'geavanceerde theorieen' begrijpelijk over te brengen op het gedreuzel dat zich tweaker mag noemen, misschien moet hij dan accepteren dat hij niet serieus genomen kan worden.

Siebelouis in 'geek: Opname speech Hawking tijdens herdenkingsdienst naar zwa... (quote van Mel33 in ander topic)
kleine aanvulling om over na te denken;
Missc is de zoektocht naar AI & AC. door ons 'eigen' AC in ons zelf gestart, en zijn wij nu aan het werk om ai te laten bestaan voor onszelf, en daarmee beseffen we niet dat we onszelf opnieuw aan het uitvinden zijn (wat in feite ook weer waar is) missc dat wij de mens zelf hebben geschapen op deze planeet. we zitten in een vicieuze cirkel, ( ik denk dat Hawking wel snap wat ik bedoel, want met een beetje kwantum en tijd theorie is dit nog helemaal niet zo onwaarschijnlijk)
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Een eigen mening is perfect. Maar dan moet je niet zielig doen als er naar onderbouwing wordt gevraagd die je NOOIT kan leveren in geen enkel topic.
ik denk mee en dat is alles wat ik doe, jij denkt iig niet mee, je werkt alleen maar tegen en maakt mij belachelijk.
Ik denk wel mee, daarom vraag ik je om enig bewijs of onderbouwing voor je uitlatingen. Jammer dat jij dit meedenken meteen voelt als jou belachelijk maken. Doch, wie de schoen past.. _/-\o_

Edit: en dit is einde discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

OmeJoyo in 'plan: Neem afscheid van je sleutels en win een Loqed Smart Lock! '
+3 lijkt me wel wat overdreven.
Staan er daar wel een paar meer die wat te veel van het goede gekregen hebben.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:57

P_Tingen

omdat het KAN

410Gone in 'nieuws: 'Bedenker Tron-cryptovaluta koopt BitTorrent''

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1QtzUwQ.png

Reactie staat nu op effectief -1 met maar liefst 19x dat het een "flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker" zou zijn. Lijkt me wat overdreven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnEbXaw.png

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Up^
Wederom een prima voorbeeld dat het reactie-moderatiesysteem gewoon afgeschaft moet worden omdat men niet begrijpt, of wilt niet begrijpen hoe het werkt en waar het voor bedoeld is. Zodra een reactie op -1 komt, gaan anderen hem ook gelijk met -1 doodspammen, that's how it goes.
Toen jij hier postte zat hij op -19, nu ondertussen op -29...... 8)7
Heb hem al +3 met boost gegeven maar hij blijft op -1 staan. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2018 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
De +3 is het in elk geval zeker niet (ook 10 punten)

-1 of 0 kan ik prima inkomen, want het is ongewenst c.q. off topic op de FP. Zoiets heet feedback en daar hebben we een specifiek forum voor ingeruimd en naast ieder bericht kun je die link vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 18-06-2018 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:38:
Up^

Wederom een prima voorbeeld dat het reactie-moderatiesysteem gewoon afgeschaft moet worden omdat men niet begrijpt, of wilt niet begrijpen hoe het werkt en waar het voor bedoeld is.
..

Heb hem al +3 met boost gegeven maar hij blijft op -1 staan. :(
Bovenstaande is absoluut niet de bedoeling. Zie de Moderatie FAQ onder "strategisch stemmen". Dergelijke moderaties worden als misbruik van het moderatiesysteem gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

jpsch in 'nieuws: Man krijgt drie jaar cel voor stelen data via script in zel... geen +2, dit staat gewoon in het gelinkte artikel uit 2016 in het nieuwsbericht

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+1 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:59
Ik speel zelf pokemon go, zie deze reactie, off topic en begrijp niets van deze moderatie van 0 op Karun, op zijn minst +1

jimzz in 'nieuws: Pokémon Go krijgt Trading- en Friends-functies'

[ Voor 4% gewijzigd door aljooge op 18-06-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-03 10:02
Artje in 'nieuws: Apple krijgt boete in Australië voor niet repareren iPhones...

Eerlijk of oneerlijke moderatie?
Qua mijn mening oneerlijk.

En vraagje aan Tweakers.
Willen jullie je moderatie systeem duidelijker maken.
Want mijn topic is geen troll ofzo.
En niet irrelevant of oftopic.
En alsnog krijg ik op ELK bericht dat ik stuur een -1.
Altijd omdat mijn Nederlands slecht is..
En iemand die gaf mij een tip om het bericht beter te maken en dan krijgt die een -1..
Dat kost hem karma terwijl hij niks doet..

Dat stoort me heel erg :( ;(

Link is gewijzigd!

[ Voor 12% gewijzigd door Tijs Beek op 19-06-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tijs Beek schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:25:
Daniel_Elessar in 'nieuws: Apple krijgt boete in Australië voor niet reparere...

Eerlijk of oneerlijke moderatie?
Qua mijn mening oneerlijk.

En vraagje aan Tweakers.
Willen jullie je moderatie systeem duidelijker maken.
Want mijn topic is geen troll ofzo.
En niet irrelevant of oftopic.
En alsnog krijg ik op ELK bericht dat ik stuur een -1.
Altijd omdat mijn Nederlands slecht is..
En iemand die gaf mij een tip om het bericht beter te maken en dan krijgt die een -1..
Dat kost hem karma terwijl hij niks doet..

Dat stoort me heel erg :( ;(
De reactie waar je naar linked heeft helemaal nog geen moderatie gekregen :?
Jouw reacties zijn zo te zien soms erg lastig leesbaar wat je inderdaad snel punten gaat kosten. Sommige reacties zijn 0 waarbij je natuurlijk erg snel op -1 zit wanneer mensen een punt aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
link is gewijzigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je deze -> Tijs Beek in 'nieuws: Apple krijgt boete in Australië voor niet repareren iPh...

Je linkt nog steeds naar je daaropvolgende reactie -> Tijs Beek in 'nieuws: Apple krijgt boete in Australië voor niet repareren iPh...

Over je eerste reactie, die is gewijzigd dus kan niet beoordelen wat je originele bericht was; Gezien de reactie die je krijgt stond het vol spelfouten, en de zin die als reactie op jou wordt aangedragen heb jij in je edit in je eigen reactie overgenomen?

Gezien bovenstaande kan ik mij een 0 of -1 wel indenken. Met je gewijzigde reactie zou je bij mij op +1 uitkomen maar alleen omdat je een relevante vraag stelt over hoe de regelgeving hier zich verhoudt tot de Australische wetgeving.

Maar als ik dan verder lees en zie dat je die vraag rechtstreeks over hebt genomen uit een reactie op jouw initiele reactie, dan hou je een 0 over ( bij mij ). En ik kan mij goed indenken dat anderen die je reactie hadden gelezen voor je edit er een -1 voor over hadden.

Basically wat je zegt ( zelf/origineel ) is: Ik vind Apple goed, ze zijn alleen te duur.

Wat dit bijdraagt aan het artikel weet ik niet. en als het dan ook vol spelfouten zou staan dan is een -1 te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Dus iemand die slecht in Nederland is krijg alleen - karma waardoor mensen hem gaan uitdagen?
Dit is de reden waardoor ik een lange tijd gestopt was met Tweakers.
Ik lees veel. Ik stuur eén bericht en mensen die denken dat ik hun uitscheld terwijl het helemaal niet zo is bedoeld krijg ik meteen 1000000 klachten.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Tijs Beek schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:45:
Dus iemand die slecht in Nederland is krijg alleen - karma waardoor mensen hem gaan uitdagen?
Nee, dat wordt helemaal niet gezegd. Wat wel gezegd wordt, is dat slecht verzorgd Nederlands storend kan zijn, je reacties moeilijker leesbaar maakt, en dus voor aftrek kan zorgen. Je reactie is immers weinig zinvol als mensen die niet, of moeilijk, kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Dus doordat ik heel slecht ben in talen krijg ik WEL punten aftrek.. Want doordat ik er slecht in ben is het moeilijk leesbaar. En niemand die helpt me en iedereen geeft alleen -1 waardoor ik karma moet inleveren en ik boos word waardoor ik iedereen -1 wil geven wat ik niet wil doen.

Oftochwel, Dit is een leer Nederlands joch discussie.. :(

En op een ander forum ben ik eén keer verbeterd. na meer dan 250+ reacties.
En hier word ik op elk bericht verbeterd en doet iedereen alsof ik geen hart heb ofzo.. ;(

[ Voor 19% gewijzigd door Tijs Beek op 20-06-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Tweakers heeft meer dan een miljoen leden. Je kunt niet verwachten dat iedereen rekening houdt -of überhaupt wéét- wat een ander wel of niet goed kan.
Daarom geldt de stelregel dat je berichten moet beoordelen op wat er staat. Niets meer en niets minder. Is het correct, is het een logisch verhaal, draagt het bij, etc. Op het moment dat een bericht moeilijk leesbaar is doordat het slecht verwoord is, dan maakt dat een bericht minder waardevol. Een moderator kan niet ruiken of dat komt door luiheid, dyslexie of de stand van de maan. Er staat wat er staat.

En ja, dat heeft dan dus effect op de score. Ik heb serieus moeite om slecht geschreven berichten goed te lezen; vaak haak ik simpelweg af. Daarmee wordt een slecht geschreven bericht voor mij dus de facto waardeloos. Het is niet aan mij om je te verbeteren; daarvoor hebben we docenten in dit land die dat veel beter kunnen dan ik.
Dat leidt dan tot mindere karma. Lekker boeiend. Als je dat belangrijk vind dan moet je ten eerste naar jezelf kijken. Dus ja: leer Nederlands. Dat ga je in je leven nog vaker nodig hebben zolang je hier blijft wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Als lezer van de reacties wil je toch graag dat deze inhoudelijk wat bijdragen en duidelijk te begrijpen zijn? Helaas is de korte tekst in een reactie het enige wat je een lezer aanbiedt, als dat niet of slecht te begrijpen is, dan voegt het toch niet veel toe? Dit staat los van jouw persoonlijkheid dus trek je het niet op die manier aan.

Ik kan me goed voorstellen dat het frustrerend is als je negatieve reacties krijgt op iets waar je niet per se makkelijk iets aan kunt doen. Misschien is het mogelijk om je reactie eerst door iemand anders te laten lezen en verbeteren? Jij blij want je reactie wordt niet gedownmod op leesbaarheid, Tweakers blij want de reactie is goed lees- en begrijpbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wou hem net posten. Krijgt 38x +3, maar als dit een +3 is ben ik de Paashaas in vermomming. Een +1 is meer dan genoeg.

Als je voor zo'n one-liner al een +3 geeft mag dat denk ik wel even nagekeken worden :X

Bytemaester in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'up...

Smijten met ziektes lijkt me niet nodig :X

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2018 12:18 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
synoniem in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackvo...

Is dit een plus 3? Wat hij verkondigd is een optie, maar niet sterk onderbouwt en zou net zo goed tot complotdenken kunnen behoren. Ik zou zelf voor +1 gaan, maar sowieso niet plus 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Daar heb ik naar gekeken.
KillerZero86 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:29:
synoniem in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackvo...

Is dit een plus 3? Wat hij verkondigd is een optie, maar niet sterk onderbouwt en zou net zo goed tot complotdenken kunnen behoren. Ik zou zelf voor +1 gaan, maar sowieso niet plus 3.
Dat is idd geen +3.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 20-06-2018 12:34 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijs Beek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:44:
Dus doordat ik heel slecht ben in talen krijg ik WEL punten aftrek.. Want doordat ik er slecht in ben is het moeilijk leesbaar. En niemand die helpt me en iedereen geeft alleen -1 waardoor ik karma moet inleveren en ik boos word waardoor ik iedereen -1 wil geven wat ik niet wil doen.
Ten eerste staat je post nu op 0, een -1 zou je niet horen te krijgen voor een post die verder geen regels overtreedt. Dus nee, voor taalfouten krijg je in principe nooit aftrek. Foutieve -1 gevers hou je altijd, daar moet je je niet teveel van aantrekken; het gaat om de eindscore.

Wat betreft de verdere score, je moet je realiseren dat de score een reflectie is voor hoe zinnig hij is om te lezen voor andere mensen, en niet louter een persoonlijke beoordeling. En ja, een onsamenhangende post vol taalfouten is niet bijzonder interessant voor anderen om te lezen, en dus zal hij laag worden beoordeeld. En laten we wel wezen, als we even specifiek naar het genoemde bericht van jou kijken dan voegt het ook weinig toe. Je geeft je mening (Apple is goed, kwaliteit is slecht, upgrades zijn duur), maar je onderbouwt het totaal niet. Wat heeft een ander eraan om dat te lezen?

Tot slot, posts waarin alleen maar taalfouten worden verbeterd belanden in de regel wel gewoon op -1. Dat die posts gepost worden is niet echt een discussie die hier relevant is, het gaat hier om de beoordeling ervan. Je moet die dingen (de beoordeling die je krijgt en de reacties die je krijgt) imho los van elkaar zien.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2018 13:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
.oisyn schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:57:
[...]
voor taalfouten krijg je in principe nooit aftrek.

En ja, een onsamenhangende post vol taalfouten is niet bijzonder interessant voor anderen om te lezen, en dus zal hij laag worden beoordeeld.
Dus slecht taalgebruik is WEL aftrek. En ik zit ook pas op de middelbare.
En ik heb altijd al moeite gehad met talen.
En iedereen geeft commetaar en NIEMAND heeft begrip.
Wanneer ik bij elk bericht neer zou zetten.
Sorry mijn taalgebruik is erg slecht denkt iedereen BOEIE GEWOON -1 HAHA.

Ik ga gewoon niet v erder meer in discussie.
We komen altijd dus weer op hetzelfde.

Fijne dag nog allemaal.
Moge Nederlands met je zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

droner in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uploadf...

Leuk die -1, maar dit staat letterlijk op Wikipedia:
The European Commission (EC) is an institution of the European Union, responsible for proposing legislation, implementing decisions, upholding the EU treaties and managing the day-to-day business of the EU. Commissioners swear an oath at the European Court of Justice in Luxembourg, pledging to respect the treaties and to be completely independent in carrying out their duties during their mandate.
Verder:
Considering that under the Lisbon Treaty the European Council has become a formal institution with the power of appointing the Commission, it could be said that the two bodies hold the executive power of the EU (the European Council also holds individual national executive powers). However, it is the Commission that currently holds executive powers over the European Union. The governmental powers of the Commission have been such that some such as former Belgian Prime Minister Guy Verhofstadt have suggested changing its name to the "European Government", calling the present name of the Commission "ridiculous".
Bron

Wat leren mensen op school tegenwoordig???

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Wat leren mensen op school tegenwoordig???
[/quote]
Ligt eraan, op T niks op H/Vwo en hoger veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uplo...

Dit is absoluut geen +1, en al helemaal geen +2 en +3 (daar mag best naar gekeken worden). Op zijn allerbest een 0, ivm punt aftrek wegens moderatiegezeur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijs Beek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:12:
[...]

Dus slecht taalgebruik is WEL aftrek.
Nee, bij een score van 0 gaat er geen karma af. Hoe je dat aftrek noemt is me een raadsel 8)7
Ik ga gewoon niet v erder meer in discussie.
We komen altijd dus weer op hetzelfde.
Tja, dat komt vooral omdat je je standpunten gewoon blijft herhalen. Ik heb toch al gezegd dat -1 geen juiste score is voor je post? Waarom blijf je daar dan op hameren?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Slecht taalgebruik was eerst -1 maar doordat ik van iemand de zin kopieerde 0.
Dus het is wel aftrek :P
Omdat -1 toch de juiste is voor mijn post. tenminste dat denk 70% die een vote deed (deed voor de verbetering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Tijs Beek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:36:
Omdat -1 toch de juiste is voor mijn post. tenminste dat denk 70% die een vote deed (deed voor de verbetering)
Als een post slecht te lezen is door het taalgebruik dan wordt hij daarop beoordeeld als zijnde off-topic. Dat is dus geen aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hier nog eentje

mindcrash in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uplo...

Dus blijkbaar zit die hoge concentratie lobbyisten van megacorporaties in een bepaald gebied in Brussel er helemaal voor niets en zijn die absoluut niet effectief. Prima. Goed om te weten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijs Beek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:36:
Sorry hoor, maar je hebt slechts 6x een -1, dat is helemaal geen representatief aantal om dergelijke conclusies te trekken. Dat kan ook 1 persoon zijn die zijn boost gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcrash schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:49:
Hier nog eentje

mindcrash in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uplo...

Dus blijkbaar zit die hoge concentratie lobbyisten van megacorporaties in een bepaald gebied in Brussel er helemaal voor niets en zijn die absoluut niet effectief. Prima. Goed om te weten.
Desalniettemin zit er niks in wat -1 waard is dus weer naar +1 geboost. Controversiële uitspraken gaan ze altijd met -1 belonen in de comments.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uploadfi...

Dit is geen +2 en zeker geen +3. Gewoon een +1.

MrBlues in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'upload...

En dat is geen +1 of zelfs +2 of +3, maar een -1 wegens trollen en complottheorie-gedoe.

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 20-06-2018 14:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:57:
[...]

Desalniettemin zit er niks in wat -1 waard is dus weer naar +1 geboost. Controversiële uitspraken gaan ze altijd met -1 belonen in de comments.
Ik zie hier ook geen +1 in. Eerder een 0 omdat het eerste deel een volledig niet onderbouwde complottheorie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk overigens dat zelfs de mods niet snappen hoe het systeem werkt, ha!
Natuurlijk geef ik een onterechte -1 een boosted +3 om hem naar 0 of +1 te brengen....lijkt mij logisch en daar is het ook voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:42:
Leuk overigens dat zelfs de mods niet snappen hoe het systeem werkt, ha!
Natuurlijk geef ik een onterechte -1 een boosted +3 om hem naar 0 of +1 te brengen....lijkt mij logisch en daar is het ook voor :(
Dan ben jij dus een modmisbruiker, want dat is ab-so-luut niet de bedoeling. Jij maakt misbruik van het systeem.

Lees de moderatie-FAQ nog eens door, daar wordt uitgelegd dat compensatiemodden (wat jij dus doet) absoluut niet de bedoeling is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welnee, het is een buitengewoon lek systeem en zal ik ten aller tijde "meningsverschil-moderatie" tegenhouden. Kortom, als ik een non-flame/troll reactie zie die op -10 staat, ga ik hem gelijk boosted +2/3 zodat hij weer op 0 uitkomt, punt uit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:46:
Welnee, het is een buitengewoon lek systeem en zal ik ten aller tijde "meningsverschil-moderatie" tegenhouden.
In dat geval lijkt het me beter dat je moderatierechten worden uitgeschakeld, als jij op voorhand al aankondigt het systeem te blijven misbruiken ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog steeds geen misbruik, -1 aan normale reacties geven of de echte trolls voor de lol +3's geven zijn het daarentegen wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jij vind het misschien geen misbruik, maar conform de FAQ (en ook conform het beleid) is het dat dus wel degelijk. En met die voorwaarden heb je overigens zelf ook ingestemd, dus moet je je er ook aan houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:
Ik vind het nog steeds geen misbruik, -1 aan normale reacties geven of de echte trolls voor de lol +3's geven zijn het daarentegen wel.
Als je ziet dat een reactie de verkeere score heeft dan kan je dat hier melden en gezien het feit dat de mediaan bepaalt heeft een +3 boost geen zin. Een +1 boost is dan handiger want dan wordt de mediaan veel eerder +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:
Ik vind het nog steeds geen misbruik
Het is niet subjectief, het is weldegelijk misbruik. Het systeem is erop gericht dat iedereen de score geeft waarvan men vindt wat de eindscore moet zijn. Wat jij doet haalt simpelweg ook weinig uit, omdat de mediaan wordt gebruikt en niet het gemiddelde voor de eindscore. Bij een post lager dan +1 maakt het dus ook niet uit of je een +1 of een +3 geeft (tenzij er zo weinig moderaties zijn dat een +2 of +3 ineens de mediaan zou worden, maar dan ben je sowieso al aan het overcompenseeren).

Als iedereen alleen maar -1's en +3's uitdeelt om te compenseren, dan heeft dit tot gevolg dat de eindscore ontzettend volatiel wordt door de enorme polarisatie in individuele moderaties.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
Ik zei voor de verbetering daarvoor was het een ander verhaal.
Nu ben ik alweer een stuk blijer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs Beek
TheCapK schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Als een post slecht te lezen is door het taalgebruik dan wordt hij daarop beoordeeld als zijnde off-topic. Dat is dus geen aftrek.
VOOR de verbetering was het -1. dus aftrek

Jeetje please. volgende keer lees wat ik zeg :/
Maar nog een keer. Fijne dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijs Beek schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:20:
Ik zei voor de verbetering daarvoor was het een ander verhaal.
En dat is een foute score die verbeterd moet worden. En dat is het nu. Je krijgt uiteindelijk in beginsel geen punten aftrek voor taalfouten, punt. Hou op met het verspreiden van die narrative.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chopper88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 00:26
Ik weet niet wat er allemaal gebeurt in 'Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackvoorstel' in Eerste Kamer' maar:

bbob in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackvo...

Verwijderd in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'ha...

T-Forever in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackv...

Bovenstaande zijn m.i. allemaal geen +3, en de andere +3 die overblijft is wat mij betreft ook nog discutabel:

Killer in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackvoor...

Daarnaast krijgt m'n eigen reactie een -1, zou wel eens willen weten wat hier een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker is?

chopper88 in 'nieuws: Vragen over reikwijdte en toezicht tijdens debat 'hackv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LogiForce in 'nieuws: Commissie Europarlement stemt voor controversieel 'uplo...

Geen +3, eerder een 0. Compleet offtopic en inhoudelijk ook nog eens onjuist.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
zynex in 'reviews: Oppo Find X - Een bijzondere eerste stap in Nederland'

Een bericht van mij die net niet een -1 krijgt. Maar liefst 8 mensen vinden dit dus ongewenst en de rest off topic. Dat snap ik echt niet. Ik leg gewoon netjes uit hoe ik het zie en dat is gewoon netjes beargumenteerd. Het gaat over de specifieke telefoon in dit bericht en de interface. (dus ook niet eens off topic naar mijn mening.)

Het lijkt erop dat er gewoon weer wat fanboys zijn die het moderatie systeem niet snappen. Het is altijd exact hetzelfde. In een bericht over een iPhone mag je niet met android roepen en in een bericht over Android mag je blijkbaar niet praten over Apple. Dan worden mensen schijnbaar boos.

[ Voor 7% gewijzigd door zynex op 21-06-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Zou er in dit topic een verbod moeten zijn op het voordragen van je eigen posts? Ik zie heel veel mensen die vol emotie hier posten hoe hun eigen bericht te laag ingeschat wordt. Het moge duidelijk zijn dat de poster zijn eigen bericht vet cool vond, anders had hij het bericht wel niet geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@zynex jouw reactie is idd geen -1. Echter kun je beter direct hier jouw reactie melden i.p.v. moderatie commentaar in jouw reactie zelf opnemen zoals je nu gedaan hebt. Dit zorgt enkel voor een punt aftrek omdat het off-topic is. Zonde aangezien je wel de juiste plek gevonden hebt :).

@KillerZero86 een eigen reactie hier melden is geen probleem indien je vindt dat de score niet correct is. Indien de melding terecht is wordt de score gecorrigeerd en anders wordt er uitleg gegeven over de score. Wij verwijzen gebruikers juist naar dit forum indien ze opmerkingen hebben over de moderatie op hun eigen reactie, of over die van andere.

200 fish found!

Pagina: 1 ... 44 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2