Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.308 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Odiebla schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:57:
NTwoO in 'geek: Kunstwerk bestaande uit lichtgevende drones komt in augustus ...

Is absoluut geen +3 waard, hoogstens een +1. Maar puur omdat het woord 'Abofest' er staat en dan massaal +3 modden is echt echt kansloos.
Amen, Idem voor Aksnes in 'geek: Kunstwerk bestaande uit lichtgevende drones komt in augustus...

49x +3 is idioot. Meer dan een +1 is het niet.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 27-07-2018 11:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:40
walteij in 'nieuws: SpaceX' poging om neuskegel na lancering op te vangen mis...
Volgens mij een prima +1, er zijn er zelfs die voor minder een +2 krijgen. De 0 moderaties zijn nog te begrijpen omdat hij in eerste instantie wat kort door de bocht was, maar de 24x -1 slaat echt nergens op.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:36
Aksnes in 'geek: Kunstwerk bestaande uit lichtgevende drones komt in augustus...

Hoe is dit in hemelsnaam een spotlight +3? Omdat iemand denkt dat het grappig is om de show vanaf Tweakers HQ te gaan bekijken? Grappig, ja. Enigszins relevant, ja. Maar +3, please kom op zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@Verwijderd kijk eens iets naar boven ;)

Loopt wel steeds verder uit de pas overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lasharor in 'geek: Zet je systeembeheerder vandaag in het zonnetje tijdens Sy...

43x (!) +3 lijkt me wat overdreven, een +1, meer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Gillonde in 'nieuws: 'Amerikaanse overheden ontvangen cd-roms met kwaadaardig...
Ja, het een korte post, maar zeker accuraat. Snail mail is een bestaande term, dus snail phising zeker een terechte opmerking, vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die horen inderdaad niet op +3 (of +2) thuis.
ShellGhost schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 22:47:
Gillonde in 'nieuws: 'Amerikaanse overheden ontvangen cd-roms met kwaadaardig...
Ja, het een korte post, maar zeker accuraat. Snail mail is een bestaande term, dus snail phising zeker een terechte opmerking, vind ik. :)
Ja, daar heeft hij een term mee gevonden, maar ik vind het helemaal niets toevoegen aan de discussie. Een 0 voor irrelevant dus.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
terradrone in 'nieuws: Tweak verhoogt prijzen van zijn glasvezelabonnementen'

dit verdiend geen -1 ; is misbruik vh moderatiesysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

scsirob in 'nieuws: Google verwijderde 58.297 YouTube-videos of -reacties sin...

Geen +1, en naar de massale +2's en +3's mag imho gekeken worden. Dat is niet verdedigbaar. Op zijn best een 0 imho.

scsirob in 'nieuws: Google verwijderde 58.297 YouTube-videos of -reacties sin...

Deze gaat nog iets verder, maar staat wel op +2 (mag zeer zeker naar gekeken worden). Imho is dit gewoon een -1 wegens gegeneraliseer en getroll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yordi- in 'nieuws: Facebook maakt inzichtelijk hoe moderators te werk gaan'

Mensen zomaar voor "extremist" uitmaken lijkt me eerder -1 waardig dan 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
uitspraken als : smaakmakend en ongefundeerd; ook weer complete ongefundeerde onzin, en je laatste alinea maken dit meer een aanval op de persoon. Daar is de -1 zeer zeker voor te verdedigen

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
TheCapK schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 10:57:
[...]

uitspraken als : smaakmakend en ongefundeerd; ook weer complete ongefundeerde onzin, en je laatste alinea maken dit meer een aanval op de persoon. Daar is de -1 zeer zeker voor te verdedigen
Aanval op de persoon? Onzin, ik geef letterlijk aan dat hetgeen eerder beweerd word "smaakmakend" en "ongefundeerd" is, dit is ook letterlijk zo. Hoe had je dan gewild dat ik dit bewoord? Op tweakers word al snel iedere vorm van kritiek (ook kritiek op iemands persoonlijke uitingen) een "aanval op de persoon" bestempeld. Dus we moeten maar eenieder lief en aardig vinden en vooral geen kritiek uiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Dus we moeten maar eenieder lief en aardig vinden en vooral geen kritiek uiten?
Nee dat hoeft niet echter kan de toon zeker meetellen bij het bepalen van de score. De laatste zin is bijvoorbeeld totaal onnodig en niet meer dan een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:57:
[...]

Nee dat hoeft niet echter kan de toon zeker meetellen bij het bepalen van de score. De laatste zin is bijvoorbeeld totaal onnodig en niet meer dan een flame.
Graag in normaal nederlands reageren, een "flame" zegt me weinig. Daarnaast is hetgeen je beweerd onjuist; als wat je noemt een moderatie ijkpunt word dan wens ik je succes met het hermodereren van duizenden reacties. Daarnaast wordt het geheel behoorlijk eng wanneer jij gaat bepalen of iets wat ik benoem "onnodig" is, dit bepaal ik toch echt zelf (gesteund door de nederlandse grondwet). censuur op (betalende) gebruikers uitoefenen is redelijk strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Graag in normaal nederlands reageren, een "flame" zegt me weinig. Daarnaast is hetgeen je beweerd onjuist; als wat je noemt een moderatie ijkpunt word dan wens ik je succes met het hermodereren van duizenden reacties. Daarnaast wordt het geheel behoorlijk eng wanneer jij gaat bepalen of iets wat ik benoem "onnodig" is, dit bepaal ik toch echt zelf (gesteund door de nederlandse grondwet). censuur op (betalende) gebruikers uitoefenen is redelijk strafbaar.
Er wordt geen censuur uitgeoefend. Die discussie hoe je niet weer op te voeren. Of je een betalende gebruiker bent of niet, op Tweakers gelden regels en richtlijnen waar een ieder zich aan te houden heeft. Voor zowel betalende als niet betalende users zijn de regels gelijk. Die opmerking is niet relevant.

Rond het modereren van reacties zijn ook richtlijnen opgesteld welke zijn verwoord in de Moderatie FAQ. De betreffende reactie die je aanhaalt sluit af met een belerende en semi denigrerende reactie op een andere user. Daar mogen gewoon punten aftrek voor worden gegeven. De huidige score lijkt mij in dit geval prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 28-07-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:04:
[...]

Er wordt geen censuur uitgeoefend. Die discussie hoe je niet weer op te voeren. Of je een betalende gebruiker bent of niet, op Tweakers gelden regels en richtlijnen waar een ieder zich aan te houden heeft. Voor zowel betalende als niet betalende users zijn de regels gelijk. Die opmerking is niet relevant.

Rond het modereren van reacties zijn ook richtlijnen opgesteld welke zijn verwoord in de Moderatie FAQ. De betreffende reactie die je aanhaalt sluit af met een belerende en semi denigrerende reactie op een andere user. Daar mogen gewoon punten aftrek voor worden gegeven. De huidige score lijkt mij in dit geval prima.
Helaas, ik deel je mening niet ( zo ongeveer op al hetgeen je aandraagt) . Ik denk zelfs dat je er enorm naast zit. Maar ik ben ook geen onderwijsinstelling, dus hier zul je het voor nu mee moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt wel mee. Misschien kan je als Frontpage crew de kritiek die in vele reacties door vele users terugkomt serieus nemen door een aanpassing te doen. Nu is het gewoon een Facebook pr bericht wat kritiekloos gekopieerd is. Daar is de frontpage niet voor bedoeld lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Dat valt wel mee. Misschien kan je als Frontpage crew de kritiek die in vele reacties door vele users terugkomt serieus nemen door een aanpassing te doen. Nu is het gewoon een Facebook pr bericht wat kritiekloos gekopieerd is. Daar is de frontpage niet voor bedoeld lijkt mij.
Dergelijke reacties horen in Geachte Redactie thuis. De reden daarvan is dat de redactie niet in staat is continu alle reacties bij te houden. In Geachte Redactie komt feedback onder ogen van de mensen die hier op kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:37:
[...]

Dergelijke reacties horen in Geachte Redactie thuis. De reden daarvan is dat de redactie niet in staat is continu alle reacties bij te houden. In Geachte Redactie komt feedback onder ogen van de mensen die hier op kunnen reageren.
Ik plaats het hier als reactie op de door jou aangedragen vermeende mismoderatie. Doe er mee wat je wilt, ik ga er verder geen tijd meer insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

HMC schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:52:Zucht. Deze kennen we nu wel, inmiddels.
Eentje is wel genoeg maar ik had dat volkskrantartikel nog niet gelezen en is wmb wel degelijk een must read.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

botoo schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:15:
[...]

Eentje is wel genoeg maar ik had dat volkskrantartikel nog niet gelezen en is wmb wel degelijk een must read.
Ja, maar die wordt er dus al een paar maanden telkens bijgesleept, en iedereen die die link post krijgt meteen bergen +3/+2. Dat lijkt mij niet meer van toepassing en niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

't Is de eerste keer dat ik het zie, ws omdat het hele FB gehannes niet echt aan mij besteed is, nu trok het artikel wel mijn aandacht, vandaar dat ik er de +3 wel van in kon zien, maar je hebt helemaal gelijk, als het linkje grijs gedraaid is dan hoeft dat niet meer op +3.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Volgens mij wordt ik hier helaas weer eens gemeningmod

Dennism in 'nieuws: Intel brengt eind 2019 zijn eerste processors op 10nm uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Wou deze reactie net melden. Heeft nu wel heel veel +3's en dit lijken er steeds meer te worden...

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
BeToBe schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:23:
Wou deze reactie net melden. Heeft nu wel heel veel +3's en dit lijken er steeds meer te worden...
De +3 wordt steeds vaker gebruikt als 'duim omhoog, met de mening van deze poster ben ik het eens'.
Of misschien is het alleen mijn beleving en is dat helemaal niet steeds vaker, wie weet. :)

edit: kwam dus ook om deze post te melden, maar dat was al gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door daan! op 30-07-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die mag een fix naar de 0 krijgen imho.
De kudde 'mee eens +3!' is weer bezig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

sapphire in 'reviews: Dark Base Pro 900 rev. 2 - Opgeruimd staat netjes'
Commentaar op de review op +2? een 0 is meer dan genoeg.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saidinho84 in 'nieuws: Foto's van mogelijke witte versie Pixel 3 XL verschijnen ...

Hoe is deze verkapte firstpost +1. Iemand geeft zelfs +2. De reactie komt neer op; deze telefoon is stom, de mijne plast verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Eens. 0 it is in dit geval. Dit is Geachte Redactie materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Joever in 'nieuws: Dixons Carphone stelt aantal door datalek getroffen person...

Lijkt me weinig toevoegende informatie op het artikel, maar hwt wordt wel beloond met +3?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:33

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:24

Soggney

Zeekomkommer

De reply bevat 7 bronnen om zijn post te ondersteunen, waarom zou dat geen goede toevoeging zijn?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@Soggney het gaat om de post van Game_overrr, jij hebt het waarschijnlijk over de rely daarop van jdh009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:33

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat Tjolk zegt :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Kan iemand mij uitleggen waarom een verwijzing naar wat artikels waar onze grootste F1 held F1 2018 speelt offtopic/niet relevant is?
memphis in 'nieuws: Codemasters toont gameplaybeelden en nieuwe features van ...

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
memphis schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:55:
Kan iemand mij uitleggen waarom een verwijzing naar wat artikels waar onze grootste F1 held F1 2018 speelt offtopic/niet relevant is?
memphis in 'nieuws: Codemasters toont gameplaybeelden en nieuwe features van ...
Je hebt slechts een enkele moderatie op die post. Geef het systeem even de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Geen moderatie dingetje, maar deze Tweaker is wel heel lekker persoonlijk aan het aanvallen. Moet dit gedrag hier ook gemeld worden? Bench in 'plan: Word jij Samsungs vip bij de introductie van de nieuwste flag...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Richh schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:22:
Geen moderatie dingetje, maar deze Tweaker is wel heel lekker persoonlijk aan het aanvallen. Moet dit gedrag hier ook gemeld worden? Bench in 'plan: Word jij Samsungs vip bij de introductie van de nieuwste flag...
Die pak ik even op. Dergelijke zaken kun je ook in Schop een Modje kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:56

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Bor schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:02:
[...]

Je hebt slechts een enkele moderatie op die post. Geef het systeem even de tijd.
Dat snap ik en is ondertussen ook al gecorrigeerd maar gasten die zo modereren zouden wat mij betreft niet mogen modereren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een verrassing: een topic over de verkoopcijfers van Iphones en de moderatie loopt scheef:

Lordfox73 in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde ver... is geen +2 of +3.

Bor in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkooppr... is geen -1

Bor in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkooppr... is zowel geen -1 want gewoon waar, ontopic en voorzien van onderbouwing. Deze reactie is echter ook geen +3 (gezien -1 en +3 de enige scores zijn die ik hier krijg welke beide fout zijn).

Typhone in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verko... is ook geen +3.

Ook geen +3 of +2: iPhone owners in both 2017 and 2018 have a satisfaction rate of 81% while Samsung owners have a satisfaction rating of 80%.

Geen +3 / +2: Halo_Master in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde v...

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 01-08-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

memphis schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
Dat snap ik en is ondertussen ook al gecorrigeerd maar gasten die zo modereren zouden wat mij betreft niet mogen modereren.
Niet iedereen houdt zich (altijd) aan de regels. Daarin ben jij niet anders.
Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Mag jij dan ook niet meer hier reageren?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 01-08-2018 12:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Klopt. Inhoudelijk is het zelfs niet eens relevant om dit te doen zoals hier ook al wordt aangegeven:
Scraxxy in 'nieuws: DigiD heeft opnieuw storing door ddos-aanval - update'. De post van bartgymnast staat behoorlijk te hoog dus. Een +1 of 0 lijkt mij beter passen op basis van de huidige informatie in de post.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 01-08-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
In nieuws: EA haalt 'opensourceversie' SimCity 2000 offline wegens auteursrechts... wijs ik iemand anders erop dat in plaats van te klagen over de tikfouten hij het ook gewoon in het juiste feedbacktopic kan melden.

Dit is offtopic/irrelevant voor de discussie. Maar is gemodereerd als ongewenst en daarmee kennelijk minder gewenst dan geklaag over spelfouten binnen de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Bor schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:21:
Een verrassing: een topic over de verkoopcijfers van Iphones en de moderatie loopt scheef:

Bor in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkooppr... is geen -1

Bor in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkooppr... is zowel geen -1 want gewoon waar, ontopic en voorzien van onderbouwing. Deze reactie is echter ook geen +3 (gezien -1 en +3 de enige scores zijn die ik hier krijg welke beide fout zijn).
Die zag ik op mijn phone. Aangezien ingezomd zag ik de score eerst niet, maar wist het gewoon al. _O-
Toen op +1 gekregen, maar toen ik thuiskwam stonden ze alweer op -1. Zo voorspelbaar.
En maar over data verkopen doorgaan. :F

Ze staan weer goed. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Tusk in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkoopp...

Geen flame (wel wat sarcasme), niet off topic. Maar wel een -1 op m'n muil.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Misschien gechargeerd maar imho nog niet direct ongewenst:

shadowfox in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde ver...

Status is echt een ding bij iPhone gebruikers. Ik maak er een 0 van.

Ook deze vind ik geen -1: HMC in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde verkooppr...
Dat is inderdaad geen -1 vind ik. Je staat op dit moment weer op +1.

Geen +2 maar eerder +1 of zelfs 0: OkselFris in 'nieuws: Omzet van Apple blijft stijgen door hoge gemiddelde ver...

[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 02-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Pffff, echt die hele thread :X

Zitten we op het schoolplein ofzo? Iedereen is zijn eigen merkje aan het verafgoden en de rest de grond in aan het stompen. Deden wij begin jaren '90 met Ajax, PSV en Feyenoord. Maar toen zat ik dan ook in groep 5.

Mijn persoonlijke mening: deze hele thread van 195 reacties is gewoon ongewenst. Dan houden we nog 128 reacties over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Alles op -1 uit die thread hoeft zeker niet. Er staan on-topic reacties tussen, en daarnaast een hoop welke off-topic is. Ben zojuist al door flink wat reacties heen gelopen en van een aantal de score gecorrigeerd.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Het is ook mijn persoonlijke mening he, niet gerelateerd aan de ModFAQ ;)

De hele discussie draait erom dat iPhones duur zijn, te duur, of misschien toch een te rechtvaardigen prijs hebben. Aangevuld met een hoop welles/nietes/ja maar drogreden. Van beide kanten, begrijp me niet verkeerd. Die eerste reactie in de thread is nog OK en on topic te noemen, maar heel de discussie die erop volgt is IMO al zo uitgekauwd en zodanig verweven met jij-bakken, drogredenaties en heel de santekriek dat ik ze gewoon liever niet zie. En dan zeker niet bijna 200 berichten daarover.

Ja, iPhones zijn duur, ja, net als iedere koper van een duur goed slepen iPhone kopers er alllerlei redenen bij om het te verantwoorden en ja mensen die voor 200 euro een foon kopen hebben doorgaans meer bang for buck maar nee dat maakt die iPhone kopers nog niet raar/dom/schapen.
Ben een beetje klaar met dat liedje, dat was 10 jaar geleden al oud en het wordt er niet veel beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Het is wel handig natuurlijk om hier wat betreft genoemde scores duidelijkheid te hebben.

Het is een discussie die zal blijven terugkomen verwacht ik.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Helaas wel ja. Het valt ook niet te vatten in een standaardregel als "fanboyïsme/antïsme is ongewenst" want dan gaan ook weer heel veel prima posts in normale threads gedownmod worden omdat Jantje vindt dat Pietje teveel fan van MyPerfectDevice© is.

Maar goed, deze rant van mij is een beetje off topic hier. :P
Als de powermods ideeën hebben om hier beter mee om te gaan hoor ik het graag. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Wanneer gebruikers ons opvallen welke veel fanboy achtige reactie bij een product plaatsen, en continu een ander product lopen te bashen, worden ze door ons daarop aangeschreven. Wanneer het bij een gebruiker dus de spuigaten uit loop en het vervelend wordt gebeurd er wel wat mee :).

200 fish found!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tjolk schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:06:

Als de powermods ideeën hebben om hier beter mee om te gaan hoor ik het graag. ;)
Geen Apple-topics meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +3: Bosmonster in 'nieuws: Analist: NES Classic van Nintendo was in juni meest ve...

Edit:

Neko Koneko in 'nieuws: Analist: NES Classic van Nintendo was in juni meest v... is geen -1 / 0 of +3. Er wordt erg slecht gemod bij dit topic. Gewoon +1 wat mij betreft.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 02-08-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
MsG in 'nieuws: WhatsApp Business gaat kosten in rekening brengen voor reacti...
Geen +3, maar heeft wel een flinke duw terug nodig om daar vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dit zou imho een -1 moeten zijn: svennd in 'nieuws: Analist: NES Classic van Nintendo was in juni meest verkoc...
Dat lijkt mij een +1

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 02-08-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Apple reserveert 9 van 14 miljard euro voor terugbetaling i...

Ik stel een vraag ter bevestiging, dat kan nooit informatief zijn, toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Retoriek. Prachtig. _O- Ik snap de +2's. Maar inderdaad +1.

MAXIMAAL. :+

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 03-08-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De reactie erop;

thomvh in 'nieuws: Apple reserveert 9 van 14 miljard euro voor terugbetaling ...

Lijkt mij zonder onderbouwing vooral een aanname; waarom zou Apple immers anders in Ierland zitten voor de belasting en niet in Nederland? ;) Het geeft daarnaast natuurlijk ook niet echt antwoord op mijn vraag, dus ik zou hem een 0 geven, maar dat kan ik helaas niet.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2018 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

fantafriday in 'geek: Microsoft legt uit waarom 'patch tuesday' op een dinsda...

Snap niet waarom dit zo hard op -1 staat.
Ok, de link kwam wat later als de edit, maar menig tweaker weet dit al geruime tijd.
Gewoon ontopic, +1.

Edit:
NVM. :( Andere reactie, andere score.
supertanno in 'nieuws: Epic Games bevestigt dat Fortnite voor Android niet in...
Deze dus. WTF? :?
-1!~

[ Voor 85% gewijzigd door HMC op 03-08-2018 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:24

Tribits

Onkruid vergaat niet

HMC schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:57:
fantafriday in 'geek: Microsoft legt uit waarom 'patch tuesday' op een dinsda...

Ok, de link kwam wat later als de edit, maar menig tweaker weet dit al geruime tijd.
Gewoon ontopic, +1.
Tsja, da's altijd het probleem met edits: je kan er een post een volledig andere kant mee opsturen. Zonder die link kan ik wel begrijpen dat het als een troll of MS bashing gezien wordt, met die link wordt het er een stuk beter op en is een +1 nog wel te rechtvaardigen.

Overigens ook wel apart dat iedereen het in eerste instantie als troll ziet, maar er vervolgens wel een levendige discussie ontstaat. Voelt wat tegenstrijdig.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:57:

Snap niet waarom dit zo hard op -1 staat.
Gewoon ontopic, +1.
Wou deze ook net melden, dit lijkt mij wel heel erg misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 22:48

D3F

Mijn reactie op dit artikel. Is geen -1 waard geloof ik 😊

D3F in 'nieuws: BioWare: er wordt gewerkt aan project dat 'Mass Effect-fans l...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Vind ik wel. Nieuwswaarde bespreken is ongewenst, dat hoort namelijk in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ok, daar zit wat in. Nog niet aan gedacht.
Nog even tegenstribbelen dan: Het is een .geek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
HMC schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:31:
Ok, daar zit wat in. Nog niet aan gedacht.
Nog even tegenstribbelen dan: Het is een .geek.
Precies, dat maakt discussiëren over nieuwswaarde nog minder nuttig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Kaasrol in 'nieuws: Storing Tele2 opgelost, klanten moeten eventueel telefoon... is echt te offtopic voor de 0 hoor. Aan dergelijke slowchat heeft niemand wat. Die hele thread vanaf de 'Italiaanse chicks' is gewoon -1.

Update: gewoon ontopic volgens mij en dus geen -1: Bor in 'nieuws: Storing Tele2 opgelost, klanten moeten eventueel telefoon reb...

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 05-08-2018 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NetworkDoc in 'plan: Tweakers start bugbounty-programma op intigriti'
Muggenziften, lijkt me niet dat we dat moeten belonen met +1. Lijkt mij gewoon prima op 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

De typische 'hier ben ik het zó mee eens!' voting: Zenomyscus in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na priv...

Ik ben het er ook helemaal mee eens, maar vind het niet meer dan een +1. Over een +2 valt te discussiëren.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

dfbt in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privacyzor... is +1. Gewoon een goede optie met hardware die steeds sneller wordt.

De eerste reactie er op kan nog ook +1
EnigmaNL in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privac...
Van mij echter 0. Er wordt uitgegaan van een "vervuild systeem". Is echter nooit gezegd.
Edit: Verkeerde link. :F

De boel over "hoi, tijd niet gezien!" erna: Zeker 0:
mkools24 in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privac...
NLsandman in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na priva...
mkools24 in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privac...
NLsandman in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na priva...
Anonymoussaurus schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:54:
De typische 'hier ben ik het zó mee eens!' voting: Zenomyscus in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na priv...

Ik ben het er ook helemaal mee eens, maar vind het niet meer dan een +1. Over een +2 valt te discussiëren.
Inmiddels 124x +3.
Soms is het allemaal erg voorspelbaar. :P

Robby517 in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privac...
De reactie erop, is geen +2.
Totaal off-topic, maar omdat reactie op die lijst kan +1 nog wel.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 06-08-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@JanW Inhoudelijk is het grotendeels wel on topic. Je had beter echter jouw moderatie klacht hier kunnen posten aangezien het daar off-topic is en voor een punt aftrek zorgt waardoor jouw reactie op 0 uit komt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

nieuws: Negan van The Walking Dead verschijnt in Tekken

Bizar veel +1 terwijl veel van die reacties gewoon offtopic zijn (discussieren over de serie en niet over het spel of het aangekondigde karakter).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privacyzor...

Is geen +2, maar +1 hoogstens. Er worden nou niet echt spannende (nieuwe) dingen verteld.
En van MS die dingen stiekem weer aanzet, dat is al jaren bekend (toch zeker al sinds Windows 8.x). En eigenlijk mis ik daarvan de toegevoegde waarde om die ene extra punt te rechtvaardigen.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

diderow in 'nieuws: Piriform haalt laatste versie CCleaner offline na privacy...

Ik begrijp niet wat de regel uit het ESET-logboek deze reactie +2 maakt. Wie zegt dat wat in het logboek staat de verzonden data is? Wellicht is dat vanuit ESET zelf nodig. Nu ken ik ESET verder niet, maar vind het ook wel een behoorlijke aanname die gedaan wordt, waardoor ik de reactie zeker geen +2 waardige reactie vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baris
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 19:08
Baris in 'nieuws: Microsoft verlengt ondersteuning Skype Classic na klachten ...

Snappen jullie de -1? Ik deel constructief mijn mening, dus die -1 slaat naar mijn inziens ook nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Baris schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:30:
Baris in 'nieuws: Microsoft verlengt ondersteuning Skype Classic na klachten ...

Snappen jullie de -1? Ik deel constructief mijn mening, dus die -1 slaat naar mijn inziens ook nergens op.
Dat is inderdaad geen -1. Die score is door een enkele user gegeven zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Nieuwe streamingdienst voor korte video's haalt milj... Dit is volgens mij geen +3, een +2 zou kunnen maar een +1 ook nog wel.

De 1e reactie daarop is ook geen +3 maar denk dat die vanzelf nog wel gaat zakken.

edit: robvanwijk in 'nieuws: Nieuwe streamingdienst voor korte video's haalt miljar... geen -1 ( nog maar paar moderaties dus voorbarig maar toch :) ).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zonder onderbouwing lijkt mij een +1 voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
nieuws: Broncode van Snapchats iOS-app stond tijd op GitHub

Vraagje: die linkjes naar github van juist datgene wat men offline wil hebben, mag dat? Uiteraard kan je -1 modden, maar dan is de link nog steeds te lezen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:08:
nieuws: Broncode van Snapchats iOS-app stond tijd op GitHub

Vraagje: die linkjes naar github van juist datgene wat men offline wil hebben, mag dat? Uiteraard kan je -1 modden, maar dan is de link nog steeds te lezen.
Snapchat is geen open source, dus neem aan dat Tweakers niet wilt faciliteren dat er gelinkt wordt naar gelekte bron code?
Pagina: 1 ... 49 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2