|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ryan1981 in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 p...
Maargoed ik erger me er al een hele tijd aan dat ze de FM radio er uit laten, (en niet eens in elk land, zo had de galaxy s9+ wel in b.v. canada een radio.)
Worden fabrikanten betaald door mobiele providers om deze er uit te laten ofzo? Die willen wel dat mensen 50 p/m betalen voor unlimited data. . .
Verwijderd
Het lijkt een heel 'snelle' oneliner te zijn met nogal weinig informatie. In andere reacties ga je wel dieper erop in waarom je gewoon een FM ontvanger in je telefoon wilt en daar sta je allemaal terecht op +1.Ryan1981 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:30:
Waarom ik hier een 0 voor krijg snap ik echt nog steeds niet![]()
Ryan1981 in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 p...
Maargoed ik erger me er al een hele tijd aan dat ze de FM radio er uit laten, (en niet eens in elk land, zo had de galaxy s9+ wel in b.v. canada een radio.)
Worden fabrikanten betaald door mobiele providers om deze er uit te laten ofzo? Die willen wel dat mensen 50 p/m betalen voor unlimited data. . .
Ook je gelinkte reactie is mijns inziens +1 heb je dus een boost gegeven ook al was het heel kortaf. Met nog 4 +1's sta je dus gemiddeld ook op +1 daar. Moest die onder je ook een boost geven, als die van jou on topic is dan is vermelden dat DAB+ beter is als FM ook on topic denk ik
Snap ik, maar oneliners erna en complete onzin reacties erna krijgen wel +1.Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
Het lijkt een heel 'snelle' oneliner te zijn met nogal weinig informatie. In andere reacties ga je wel dieper erop in waarom je gewoon een FM ontvanger in je telefoon wilt en daar sta je allemaal terecht op +1.
Ook je gelinkte reactie is mijns inziens +1 heb je dus een boost gegeven ook al was het heel kortaf. Met nog 4 +1's sta je dus gemiddeld ook op +1 daar. Moest die onder je ook een boost geven, als die van jou on topic is dan is vermelden dat DAB+ beter is als FM ook on topic denk ikDenk dat veel mensen erover vielen dat je reactie zo kort was, maar een korte reactie kan on topic zijn.
Dus hele thread op 0, of hele thread op +1.
Mijnsinziens:
Ryan1981 in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 p... +1
Neus in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 pond'' +1
KoffieAnanas in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 10... +1
Staan ze op.
mohf in 'nieuws: 'Samsung Galaxy Note 9 met 512GB flashopslag kost 1099 pond''
Staat op +1
Staat op +1
Niet mee eens (Edit: De moderatie, bedoel ik). Compleet off. Van mij 0, maar baat niet.
En zo kan je in die thread nog wel doorgaan.
Eat the bugs, live in a pod
Zit zelf nog een beetje te lezen over nieuwe phone die ik heb en kwam iets tegen dat ik totaal gemist heb.
reviews: Xiaomi Redmi Note 5 Pro - Grote schoenen om te vullen
De eerste thread is totaal verkeerd gemodereerd.
Wat op 0 staat is gewoon +1, en al die +2-reacties zijn zeer vreemd.
Edit: Gaat niet helemaal goed met Tnet en GoT, geloof ik?
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 08-08-2018 17:02 ]
Verwijderd
Is ook gewoon zeer duidelijk on topic in die hele discussie, want het biedt achtergrond over waarom het weglaten van een FM radio onwenselijk is.HMC schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:44:
[...]
Staat op +1
Niet mee eens (Edit: De moderatie, bedoel ik). Compleet off. Van mij 0, maar baat niet.
Als de reactie van KoffieAnanas on topic is, en alleen er daarna een off topic opmerking wordt gemaakt (nou ja, puntje aftrek voor intonatie.. ) dan is een correctie op die nergens op slaande reactie mijns inziens gewoon on topic. Die reactie van Mohf had van mij zowel -1 als 0 kunnen worden trouwens.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 18:18 ]
Tja, de tekst zelf meldt ook al dat het mogelijk een remake van Diablo II is, dat maakt deze post (omdat hij een linkje geeft naar een bron van geruchten) toch niet direct +2?
200 fish found!
Hoe moet ik nu de waardevolle toevoegingen van de onzin complottheorien onderscheiden? Kan tweakers de reacties bij dit soort onderwerpen niet gewoon uitzetten? Niemand weet hoe het echt zit, behalve de betrokkenen.
200 fish found!
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beïnvl... Geen +3 Geen +2 op zijn hoogst een +1 en met punten aftrek wegens klagen over moderaties komt ie dan op een 0 uit. Naja, -1 bij mij omdat alles off topic is en dan punt aftrek voor zijn geklaag en beschuldigen van menning modden.
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beïnvl... is in zijn geheel eigenlijk off topic want dit gaat niet over de vermeende verkrachtingszaak maar over het horen van Assange over de beinvloeding van de verkiezingen door de Russen ( iets wat volgens deze gebruiker trouwens niet nodig is, want Hillary had toch wel verloren... volgens hem dan, zonder daarvoor met bewijs te komen ). Alle reacties hierna zijn dus ook off-topic automatisch.
Vind het persoonlijk wel 'grappig' om deze manier van discussie voeren te zien van iemand met een 'Rusland' karma badge achter zijn naam
edit:
'probleem' is ook, dat freaxje en degenen die met hem mee lopen te 'discussiëren' het helemaal niet over het artikel hebben, maar over mogelijke vervolging van meneer Assange. Het is daarom allemaal zo off topic als wat, en mijns inziens alleen maar bedoelt om de aandacht af te leiden van het werkelijke onderwerp: het verzochte verhoor van Assange over de Russische beïnvloeding van de Amerikaanse verkiezingen.
Dit verhoor kan makkelijk zo plaats vinden zonder dat Assange meteen risico loopt op aanhouding voor andere zaken.
Alweer, 'grappig' dat een tweaker met een 'Rusland' badge zich hiervoor zo aan het inzetten is.
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beïnvl... geen +1 uitsluiten van alle 'westerse media' is gewoon trollen
Maar wel roepen dat Hillary toch wel verloren zou hebben ( in zijn eerste reactie, hierboven ook gelinkt ), en dan niet komen met datzelfde...
Bosmonster in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beï... dit is een -1 en misschien wel een -2Bewijzen graag.
Want zulke beschuldigingen vereisen kei harde bewijzen. Dat is iets anders dan massa's aan journalisten die elkaar napraten.
Kei
Harde
Bewijzen
Graag
.. is dan wel verkapt maar nog steeds een heel duidelijke persoonlijke aanval/belediging.Het is bij jou duidelijk gelukt, dus kan ze geen ongelijk geven. Of je dan in de categorie "achterlijk" valt, zoals je het zelf beschrijft, weet ik niet. Je schrijfstijl geeft wel een hint in de juiste richting.
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische... Geen -1
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 06:22 ]
robvanwijk in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beï...
Ik mis onderbouwing, er is een behoorlijk stuk met opmerkingen over (andere opmerkingen over) het moderatiesysteem en zaken hieraan gerelateerd.
Inhoudelijk bevat de reactie door het gebrek aan onderbouwing weinig echt must read. Een groot deel is eigenlijk alleen maar gericht op de reactie van de voorgaande user waarbij weinig tot echt waardevolle inzichten worden getoond zoals hieronder:
Ook geen +3: Verwijderd in 'nieuws: Topvrouw Google-beveiligingsteam: stop met blussen... +1 lijkt mij hier voldoende.De term "zogenaamd slachtoffer" betekent dat je al een conclusie hebt getrokken. Lekker eerlijke, onpartijdige benadering. Ook zou het best nog wel een onder laster kunnen vallen.
Hoezo bleek er niets aan de hand te zijn; heb ik gemist dat de zaak afgerond en Assange vrijgesproken is...?
Dat jij het er niet mee eens bent betekent nog niet opeens dat het "extreem rare wetten" zijn. Bovendien, waarop baseer je dat oordeel; het heeft er alle schijn van dat je niet eens weet wat die wetten inhouden.
Wat mij betreft geen -1: tweaker2010 in 'nieuws: Topvrouw Google-beveiligingsteam: stop met blussen va...
Geen +2: 3dfx in 'nieuws: Topvrouw Google-beveiligingsteam: stop met blussen van...
Geen +1: wankel in 'nieuws: Topvrouw Google-beveiligingsteam: stop met blussen van 'be...
Is het nationale mismoderatie week? Ik heb alleen vanmorgen al 12 mismodders aangeschreven welke puur op "mee eens" / "niet mee eens" scoorden.

[ Voor 80% gewijzigd door Bor op 09-08-2018 09:50 ]
Verwijderd
Ik vond het juist mooi onderbouwd, en er zijn maar 3 zinnen gewijd aan repliek over het moderatiesysteem gezeur van degene waarop hij reageert. Verder is het natuurlijk moeilijk om onzin stellingen te weerleggen met heel veel toegevoegde waarde, bedoel de waarheid is gewoon de waarheid dus moeilijk om daar dingen aan toe te voegen. De manier waarop het is uitgeschreven en de kalmte waarmee @robvanwijk constant de reacties weerlegd van dat ander personage is zeker een +3 waard naar mijn mening ( en ben blij te zien dat anderen het daarmee eens zijn ).Bor schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:43:
Geen +3 wat mij betreft:
robvanwijk in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beï...
Ik mis onderbouwing, er is een behoorlijk stuk met opmerkingen over (andere opmerkingen over) het moderatiesysteem en zaken hieraan gerelateerd.
Had deze post zelfs aangedragen in het +3 topic

*MarvTheMartian geeft volmondig toe dat het personage waarop gereageerd wordt niet voor niets een 'Rusland' badge heeft en in elk topic waar dit mogelijk is zijn badge eer aan doet. Persoonlijk zie ik hem als het bewijs dat Rusland internettrollen inzet om de opinie over hun land te proberen te beïnvloeden. Mogelijk beïnvloed dat mijn inschatting van Rob's bijdragen, al heb ik er ook vele gewoon op +1 staan. Het enige waar ik aan zit te denken nu is dat er enkele punten zijn welke volgens mij niet geheel juist zijn ( er was vziw wel alcohol betrokken bij de vermeende verkrachtingszaak bijvoorbeeld ) en daarom zou ik misschien een punt aftrek moeten instellen.
Maar nogmaals, dit zijn reacties op een gebruiker die in elke topic waar Rusland in een niet positief daglicht kan worden gesteld begint met roepen dat 'westerse media' partijdig zijn en dat het eigenlijk allemaal gewoon onzin is, gekoppeld aan een hele zooi whataboutism's. En dan als er inhoudelijk op hem gereageerd wordt, dan stopt hij met de discussie omdat het toch allemaal gebaseerd is op 'westerse media'.
Dus, wel zijn mening als onomstoten feit neerzetten, keihard roepen om 'onweerlegbaar bewijs' ( wat niet geleverd kan worden want hij accepteert geen enkele nieuwsbron die in zijn ogen 'partijdig' is en dit behelst alle nieuwsbronnen welke niet positief over Rusland zijn.... ) maar zelf nooit ditzelfde bewijs leveren voor zijn eigen claims ( Hilary had toch wel verloren ook als Rusland niet de verkiezingen had beïnvloed ).
edit: Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische... geen -1 ( gewoon off topic )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 09:59 ]
Waarom speelt dat mee in de moderatie van deze reactie? Dat is niet relevant lijkt mij. De reactie hoort op zijn eigen waarde te worden bepaald. Die is wat mij betreft onvoldoende voor de must read op dit moment wegens genoemde redenen. De aangehaalde quotes uit mijn eerdere reactie zijn niet inzichtvol bijvoorbeeld. Schrap je dergelijke stukken en het stuk over de moderatie dan blijft er gewoon onvoldoende over.Maar nogmaals, dit zijn reacties op een gebruiker die in elke topic waar Rusland in een niet positief daglicht kan worden gesteld begint met roepen dat 'westerse media' partijdig zijn en dat het eigenlijk allemaal gewoon onzin is, gekoppeld aan een hele zooi whataboutism's. En dan als er inhoudelijk op hem gereageerd wordt, dan stopt hij met de discussie omdat het toch allemaal gebaseerd is op 'westerse media'.
De hele subthread over moderatie en het moderatiesysteem is -1 en hoort niet op de Frontpage thuis.Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:56:
[...]
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische... geen -1 ( gewoon off topic )
[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 09-08-2018 10:06 ]
Verwijderd
Dat is waar, de enige reden dat ik het daar had vermeld was omdat deze gebruiker probeerde meningmodden uit te lokken / te sturen door zijn edit in zijn reactie. Je mag het van mij ook gewoon wegknippen, zeker nu het hier ook al aangedragen isBor schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:03:
[...]
De hele subthread over moderatie en het moderatiesysteem is -1 en hoort niet op de Frontpage thuis.
edit:
Het is inderdaad de opzet van het moderatiesysteem om nooit bij beoordelingen te laten meespelen waarop gereageerd word, echter in het twijfel over moderatie topic kan men duidelijk zien dat dit voor veel mensen wel een rol speelt. Op zichzelf vind ik het nog steeds mogelijk een +3 al zou er een punt aftrek bij kunnen komen voor een aantal volgens mij feitelijke onjuistheden en tja veel is ook gewoon retoriek.Waarom speelt dat mee in de moderatie van deze reactie? Dat is niet relevant lijkt mij. De reactie hoort op zijn eigen waarde te worden bepaald. Die is wat mij betreft onvoldoende voor de must read op dit moment wegens genoemde redenen.
Misschien moet ik mijzelf maar uitsluiten van deze discussie, ik ben waarschijnlijk teveel beïnvloed door mijn persoonlijke mening over een van de betrokken personen.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 10:12 ]
Wegknippen levert iedereen een karma penalty op. In het vervolg graag dit soort zaken achterwege laten. Daar ben je ook al eerder op gewezen volgens mij.Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:05:
[...]
Dat is waar, de enige reden dat ik het daar had vermeld was omdat deze gebruiker probeerde meningmodden uit te lokken / te sturen door zijn edit in zijn reactie. Je mag het van mij ook gewoon wegknippen, zeker nu het hier ook al aangedragen is
Verwijderd
*heb dat gedeelte uit mijn post gehaald, verder had het geknipt kunnen worden omdat alleen ik en freaxje in die thread reageren en wij staan beide in die reacties al op -1 ( dus voor karma penalty maakt het volgens mij niet uit? ).Bor schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:10:
[...]
Wegknippen levert iedereen een karma penalty op. In het vervolg graag dit soort zaken achterwege laten. Daar ben je ook al eerder op gewezen volgens mij.
Tja, als iemand gaat roepen dat hij weet hoe het moderatie systeem werkt en hij per se een post niet op +1 wilt zien omdat het volgens hem 'spam' zou zijn ( wat niet op 0 behoort te staan, maar ja dat is moeilijk uit te leggen aan dat soort mensen ), en je hem dan vriendelijk uit legt waarom hij ongelijk heeft en dan allemaal persoonlijke aanvallen over je heen krijgt, ja dan vind ik het wel leuk om het even in te wrijven als de reactie waarover hij klaagde ( had een 'te hoge moderatie' ) weer netjes op +1 stond omdat het dus wel een geslaagde grap was ( zoals ik hem een flink aantal reacties eerder al had uit proberen te leggen ).
Maar ik snap dat dit soort discussies beter hier gevoerd kunnen worden, dat was de reden dat ik deze gebruiker ook naar dit topic gelinkt had in mijn eerste reactie aan hem. Was ook veel leuker geweest als hij hier had zitten argumenteren dat het zijn universele recht op vrije meningsuiting is wat maakt dat hij overal alles kan zeggen wat hij wilt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 10:33 ]
Lees je e-mail.Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
Tja, als iemand gaat roepen dat hij weet hoe het moderatie systeem werkt en hij per se een post niet op +1 wilt zien omdat het volgens hem 'spam' zou zijn ( wat niet op 0 behoort te staan, maar ja dat is moeilijk uit te leggen aan dat soort mensen ), en je hem dan vriendelijk uit legt waarom hij ongelijk heeft en dan allemaal persoonlijke aanvallen over je heen krijgt, ja dan vind ik het wel leuk om het even in te wrijven als de reactie waarover hij klaagde ( had een 'te hoge moderatie' ) weer netjes op +1 stond omdat het dus wel een geslaagde grap was ( zoals ik hem een flink aantal reacties eerder al had uit proberen te leggen ).
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beïnvl... idem
En nogmaals ->
Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische... is GEEN -1
Ik stel dezelfde vraag als freaxje, om met bewijzen te komen, op een reactie van deze gebruiker die nog steeds op +1 staat ( jammer genoeg ) Verwijderd in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beïnvl...
Als die reactie on topic is, met zijn claim ->
Dan is mijn vraag zeer zeker geen -1. Meningmodders moeten worden aangepakt........Waarom is het nu anders? Waarom meer dictatoriaal? Omdat madam Hillary niet gewonnen heeft? Ligt aan haarzelf. Deal with it.
Ja dat is wel een -1 gezien de huidige vorm. Een andere slechte reactie kopiëren maakt jouw reactie nog geen +1.
Edit: Croga in 'nieuws: Topvrouw Google-beveiligingsteam: stop met blussen van 'bev... lijkt mij +1. Zie bijvoorbeeld mijn reacties. De link naar het artikel lijkt niet helemaal 1 op 1 (ik vermoed dat het hier om algemene (software?) ontwikkeling gaat waar men het heeft over minder security gerelateerde "brandjes".
[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 09-08-2018 11:54 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Aangepast, hopelijk zou het nu wel een normale score krijgen?Bor schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Ja dat is wel een -1 gezien de huidige vorm. Een andere slechte reactie kopiëren maakt jouw reactie nog geen +1.
edit:
robvanwijk in 'nieuws: 'Senaat VS wil Julian Assange horen over Russische beï... waarom krijgt dit in hemelsnaam een off topic????

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 12:11 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Dan komt freaxje met zijn befaamde 'bewijzen graag, en geen msm / westerse media blah blah' wat -1 is maar dat betekent toch niet dat de rest daarachter ineens allemaal off topic is? Dan zouden Vexon en Bosmonster toch ook off topic zijn geweest ( van Bosmonster tja hij is wel heel expliciet in het noemen van Wikileaks als Russische propaganda outlet en dat is volgens mij niet correct, Assange is alleen gebruikt als outlet het was niet zijn initiële doel met WikiLeaks zeg maar ).
En alweer, het is inderdaad freaxje die dan met dat WMD verhaal komt wat mijns inziens niet off topic is maar -1 omdat het totaal niets toevoegt en alleen van stal wordt gehaald om iedereen met een andere mening monddood te maken ( terwijl freaxje de informatie nog verkeerd voor stelt ook, de inlichtingendiensten waren juist WEL betrouwbaar die zeiden dat er geen WMD's waren... maar als dat genoemd word, komt ie weer met een aanval op de 'westerse media' ). Daarom had ik ook die meningmodders die een bericht van twee woorden als 'informatief' beoordelen, hier aangedragen.
Echt ik snap niet dat dit soort figuren een podium krijgen hier. Twitter en Facebook en ga zo maar door beperken de invloed van Rusland trollen, zou heel graag zien dat Tweakers hierin ook wat vooruitstrevender was. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ook een neutrale observant zal niet inziet de modus operandi van freaxje in elke discussie precies hetzelfde is, wat inhoudt dat hij nooit inhoudelijk in discussie zal gaan met iemand die het oneens is met hem want deze kunnen nooit bewijzen aandragen voor hun stellingen waarin freaxje zich kan vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 12:31 ]
Of het een +3 waard is vind ik moeilijk te zeggen. Mijn insteek was niet om degene waarop ik reageer te overtuigen (dat is geen realistisch streven), maar om te voorkomen dat andere mensen zijn posts lezen, zonder weerwoord en beginnen te denken dat ie een punt heeft. Dus dan wordt het iets als "volgens de richtlijnen zou het geen +3 moeten zijn, maar in de praktijk is het wel handig dat het toch een +3 is geworden, want dat verhoogt de zichtbaarheid behoorlijk"...?
De (opzettelijk zo kort mogelijke) reacties op het gedoe over het moderatiesysteem was specifiek bedoeld om dat deel van de discussie af te kappen. Ja, dat had ook opgelost kunnen worden met een forum topic (met daarin een @-mention voor alle betrokken personen), maar dan is het alleen zichtbaar voor de betrokken. Op deze manier is het duidelijk voor iedereen die langskomt. Het alternatief is dat ik een forum-topic aanmaak, die drie zinnetjes daar parkeer en ernaar link. Maar een topic aanmaken in de wetenschap dat er zeer waarschijnlijk nooit een reactie op gaat komen (en als dat wel gebeurt, dat het waarschijnlijk oeverloos geflame wordt) gaat mijns inziens tegen de regels van het forum in... Dus ehm, between a rock and a hard place!?
Wat betreft het WMD-verhaal: dat gaat helemaal niet over WMDs, die worden slechts als voorbeeld gebruikt; het onderwerp van die discussie is hoe betrouwbaar de Amerikaanse inlichtingendiensten en de pers zijn. Hoewel dat strikt genomen niet het onderwerp van het artikel was, lijkt het me dichter bij on-topic dan bij off-topic. De reactie van droner is overigens een stuk beter dan de mijne en zou, wat mij betreft, minstens een +1 horen te zijn (op moment van schrijven staat ie op 0).
Gezien het taalgebruik en moderatiegezeur lijkt me dit eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft.
Virussen? Scan ze hier!
Daar heb ik naar gekeken. Dit is inderdaad niet de bedoeling.wildhagen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:16:
arnold63 in 'nieuws: Vodafone-klanten hebben te maken met landelijke netwerks...
Gezien het taalgebruik en moderatiegezeur lijkt me dit eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft.
-1 it is en foetsie.wildhagen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:16:
arnold63 in 'nieuws: Vodafone-klanten hebben te maken met landelijke netwerks...
BramV in 'nieuws: VodafoneZiggo heeft 960.000 klanten met gecombineerd abonne... +3 gespotlight,
lijkt mij een gevalletje modstatus wegnemen... maar daar ga ik niet over
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Daar is naar gekeken.DeComponeur schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:48:
Een potentiele modder heeft
BramV in 'nieuws: VodafoneZiggo heeft 960.000 klanten met gecombineerd abonne... +3 gespotlight,
lijkt mij een gevalletje modstatus wegnemen... maar daar ga ik niet over
Graag ook even jouw aandacht voor de "let op", specifiek:
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Dat is het zeker niet. Door de wijze waarop dit is gebracht vind ik een +1 zelfs te veel. Dit is gewoon een flame.
Wie helpt om deze reactie op een beter passende score te krijgen?
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 09-08-2018 17:10 ]
0 gegevenBor schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:06:
[...]
Dat is het zeker niet. Door de wijze waarop dit is gebracht vind ik een +1 zelfs te veel. Dit is gewoon een flame.
Wie helpt om deze reactie op een beter passende score te krijgen?
Adlermann in 'nieuws: Streamingdienst van Disney gaat eind 2019 live'
Deze persoon reageert gewoon heel normaal op mijn post. Geen idee waarom men hem -1 geeft. Flame of anderszins negatief is het in elk geval niet. Ik kan echter geen punten toekennen omdat het een reactie op mijzelf betreft. Lijkt mij dat 0 beter past.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wat een bullshite. Ok, ontopic, maar zo achterhaald.
Zeker geen +2.
Absoluut niet +2 waardig, meer een verkapte FIPO en lolpost.
Beide deugen gewoon van geen kant. De +2 en +3 vliegen je om de oren.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
mjtdevries in 'nieuws: Games mogen in Duitsland na goedkeuring nazisymboliek ...
mjtdevries in 'nieuws: Games mogen in Duitsland na goedkeuring nazisymboliek ...
NotSoSteady in 'nieuws: Gerucht: komende Founders Edition van GeForce-kaart b...
Verwijderd
Achterhaald? Die wet bestaat nog steeds hoor...HMC schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:25:
wica in 'nieuws: Games mogen in Duitsland na goedkeuring nazisymboliek weerge...
Wat een bullshite. Ok, ontopic, maar zo achterhaald.
Zeker geen +2.
Hier mag een modje overheen gaan.
Niet veel reacties, maar in mijn ogen staan er veel verkeerd.
(Niet zozeer op mijn reactie doelend.)
Ook geen +2: FreshMaker in 'geek: Student 3d-print Amerikaanse 'brandweersleutels' voor hu...
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geen +3, ik kom niet verder dan +1.
[ Voor 5% gewijzigd door kendo op 12-08-2018 10:06 ]
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Zeuren om moderatie, na eerst ontopic te zijn geweest.
Maakt het wat mij betreft een -1. Weinig inhoud en agressief op de moderatie inhakken, dat maakt het geheel ongewenst.CH4OS schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:40:
JackJack in 'nieuws: Bethesda gaat onvriendelijke spelers in Fallout 76 flink...
Zeuren om moderatie, na eerst ontopic te zijn geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 12-08-2018 14:33 ]
Ik geef gewoon een on topic reactie, en daarna kaart ik iets aan wat me al langer op valt op tweakers. Waarom zou dit niet mogen? Daarnaast is het dankzij CH4OS en TheCapK dat ik op deze draad terecht kwam. Want dat achter m'n rug om op dit forum gewoon publiek over mij gesproken wordt vindt ik ook een beetje raar.
Neem dan gewoon direct met mij contact op, zoals TheCapK dat gedaan heeft. Dan kan er normaal over gesproken worden, en krijg ik tenminste ook de kans mezelf te verdedigen.
Reacties over moderaties hebben geen plaats op de frontpage. Ze zijn er ongewenst omdat ze afleiden van de discussie over het daadwerkelijke (nieuws)item. Bovendien leiden ze meer dan eens tot ongewenste threads. Hiernaast geven veel mensen nog meer lage moderatiescores wanneer je in een reactie klaagt over de verkregen score of het moderatiesysteem an sich. Het is wellicht goed bedoelde kritiek echter is de juiste plaats om dit te melden het forum.JackJack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:36:
Dit is niet zeuren of aggresief, dit is ergens op wijzen wat me al langere tijd opvalt op tweakers.
Ik geef gewoon een on topic reactie, en daarna kaart ik iets aan wat me al langer op valt op tweakers. Waarom zou dit niet mogen? Daarnaast is het dankzij CH4OS en TheCapK dat ik op deze draad terecht kwam. Want dat achter m'n rug om op dit forum gewoon publiek over mij gesproken wordt vindt ik ook een beetje raar.
Neem dan gewoon direct met mij contact op, zoals TheCapK dat gedaan heeft. Dan kan er normaal over gesproken worden, en krijg ik tenminste ook de kans mezelf te verdedigen.
En zoals ik dat eerder aangaf, zie ik dit wel steeds vaker gebeuren. Vooral in iOS vs Android / Fortnite vs PUBG, en overeenkomende discussies. Iemands reacties is niet verkeerd omdat deze niet aansluit op jouw mening. Gaat iemand een stap verder, en scheld mensen uit is het een ander verhaal.
Ik ben misschien direct met mijn reacties, maar om deze agressief te noemen vindt ik te ver gaan. Ik val niemand aan, scheld niemand uit, ik geef alleen m'n mening. Dat mijn mening over mis-moderatie in mijn post off-topic en op de verkeerde plek was kan ik het wel mee eens zijn.
Excusses zijn niet nodig hoor. We plaatsen met regelmaat een modbreak om op deze locatie op het forum te wijzen of wijzen we hierop per e-mail. Dat is in dit geval niet gebeurd zo te zien. In ieder geval weet je de juiste plek nu te vindenJackJack schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:12:
Ok, in dat geval mijn excuses. Misschien had ik het niet in dezelfde post moeten zetten. Echter wist ik niet dat dit thread bestond.
Dit lijkt mij 0, geen -1
En mijn vorige reactie dan wel +2 krijgt terwijl daar juist minder info instaat - Redneckerz in 'reviews: Doom Eternal - Met een vleeshaak de lucht in'
begrijp ik niet zo helemaal. Ik verwijs immers duidelijk naar de vorige engine, maar stel dat om dat Id Tech 7 een evolutie van die tech is, dat de getoonde links toch interessant kunnen wezen.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
SHVTTR in 'nieuws: Een derde verzekeraars biedt geen aansprakelijkhe...
Ik denk dat je lijken hier niet als in de zin van stoffelijk overschot moeten interpreten (indien dit jouw interpretatie is), maar als "hebben de schijn dat/ het ziet er naar uit dat". Zoals je ook "het lijkt erop dat" kunt gebruiken.Bor schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:51:
Gewoon -1: "oude lijken op elektrische fietsen" lijkt mij niet nodig.
SHVTTR in 'nieuws: Een derde verzekeraars biedt geen aansprakelijkhe...
200 fish found!
tweaker2010 in 'nieuws: Een op drie verzekeraars biedt geen aansprakelijkheid...
"Oude lijken" is in deze volgens mij alleen voor de eerste interpretatie vatbaar, anders loopt / klopt de zin immers niet.Zeehond schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat je lijken hier niet als in de zin van stoffelijk overschot moeten interpreten (indien dit jouw interpretatie is), maar als "hebben de schijn dat/ het ziet er naar uit dat". Zoals je ook "het lijkt erop dat" kunt gebruiken.
Dat is inderdaad geen +3kimiferrari schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:08:
ik neem aan dat dit geen +3 is.
tweaker2010 in 'nieuws: Een op drie verzekeraars biedt geen aansprakelijkheid...
[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 13-08-2018 13:14 ]
Nee, het is een zeer denigrerende benaming voor bejaarden.Zeehond schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:08:
[...]
Ik denk dat je lijken hier niet als in de zin van stoffelijk overschot moeten interpreten (indien dit jouw interpretatie is), maar als "hebben de schijn dat/ het ziet er naar uit dat". Zoals je ook "het lijkt erop dat" kunt gebruiken.
200 fish found!
Ik hoef ook geen +3 hoor, maar denk wel dat iets meer is dan enkel een +1 waar nu op gemod wordt.kimiferrari schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:08:
ik neem aan dat dit geen +3 is.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
mindcrash in 'reviews: De tweede generatie Threadripper - 2990WX en 2950X met...
Blue-eagle in 'reviews: De tweede generatie Threadripper - 2990WX en 2950X me...
Kunnen de dames/heren ProMods hier even een oogje in het zeil houden?
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
FlorisVN in 'nieuws: Exploit maakt het mogelijk netwerken binnen te dringen v...
Redwood in 'nieuws: Apple begint met toevoegen Dolby Atmos voor films op Appl...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
+2, terwijl het eigenlijk helemaal off-topic is. Het artikel heeft betrekking tot zakelijke producten.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Blijkbaar stel ik hele vervelende vragen. En je kunt de bijbehorende argumenten helemaal kapot fact checken maar die kloppen gewoon.
[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 15-08-2018 11:43 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Daarnaast staat de reactie er koud 20 minuten, je mag ook iets meer geduld hebben natuurlijk
Virussen? Scan ze hier!
Wordt 32 keer als ongewenst gemodereerd waardoor de score nu op offtopic staat.
Oneens met reactie = als ongewenst modereren lijkt hier aan de orde.
Het lijkt mij een reactie die zeker ontopic is.
Met een kleine boost sta je nu als ontopic.
Dit stond als +2, inmiddels naar +1, maar zo'n negatieve reactie hoort toch echt thuis op 0 of -1
Ik meld deze maar even, en ja, ik weet, dat is vrij vroeg.
Die HELE thread is offtopic. Maar de parent (die ik quote) is geen -1.
Maar het was voorspelbaar.
NU hij inmiddels in de -1 is beland dacht ik het maar even te melden.
Absolute ontopic reactie die geen 0 of -1 verdient.
En de reactie erop geen +2Odiebla schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:34:
cmegens in 'nieuws: Twitter schorst account van Alex Jones voor een week'
Absolute ontopic reactie die geen 0 of -1 verdient.
rvankruistum in 'nieuws: Twitter schorst account van Alex Jones voor een week'
Mee eens, maar die vind ik minder erg dan de vorige reactie wegmodden als offtopic.HMC schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:35:
[...]
En de reactie erop geen +2
rvankruistum in 'nieuws: Twitter schorst account van Alex Jones voor een week'
Edit: Dat hele topic staat trouwens weer vol met +2's voor mee eens en 0's voor mee oneens.
Ik heb m'n best gedaan, maar ik zie daar weinig objectieve einduitkomsten.
Het is bijna alsof Tnet aan het trollen is met zo'n topic.
[ Voor 60% gewijzigd door HMC op 15-08-2018 12:41 ]
Lijkt me door de laatste zin een 0, of misschien toch maar zijn zin geven? Een aantal hebben het +3 gegeven, wat het bericht mijns inziens totaal niet is.
EDIT:
Verwijderd in 'nieuws: Kaartautomaten van bussen in Almere waren benaderbaa... is ook offtopic en dus 0.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2018 13:34 ]
6x +3? Ik dacht het niet, een 0 is wel voldoende.
Virussen? Scan ze hier!
Waarschijnlijk dus twee personen die +3 gaven, met boost.wildhagen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:41:
Biogi in 'nieuws: NS laat twaalf conducteurs smartwatch gebruiken om punctual...
6x +3? Ik dacht het niet, een 0 is wel voldoende.
11x -1 zijn mensen die wel even nagekeken mogen worden, 0 is te verdedigen, maar -1 is het echt niet
Bozebeer38 in 'nieuws: Apple brengt achtste bèta iOS 12 uit na terugtrekken z...
10x -1 op een reactie die goed onderbouwd is. denk zeker dat hier sommige ook geen mod rechten behoren te hebben...
Verwijderd in 'nieuws: NS laat twaalf conducteurs smartwatch gebruiken om pu...
26x -1 omdat er gezegd word om op tijd te zijn is ook zwaar overdreven, en zijn edit had ie niet moeten doen, maar om nou -1 te trekken voor een goede reactie...
[ Voor 22% gewijzigd door SRich op 15-08-2018 22:13 ]
ErikT738 in 'nieuws: 'Diablo III Eternal Collection komt naar Nintendo Switch''
@SRich De eerste reactie moet nog wat tikjes hebben, de tweede staat goed en de derde is niet meer dan offtopic nu, vanwege punt aftrek door de via de edit toegevoegde tekst over moderatie.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2018 09:35 ]
Teckna in 'nieuws:FBI vroeg Google om data over alle gebruikers binnen gebied rond plaats delict'
Geen +3
Breezers in 'plan: Redactie Tweakers heeft plek voor een freelanceredacteur e...
Op basis van de huidige reactie ivm sneer naar de modererende users is dit gewoon een -1.
Er wordt hier erg zwaar gemismod bij deze post. Daar wordt naar gekeken.
200 fish found!
Aanname zonder bron of onderbouwing, lijkt mij niet echt ontopic waardig.
Nu is het domweg een onschuldige opmerking, maar als je leest dat 0 staat voor offtopic/irrelevant, dan heeft dat toch een negatieve bijklank.
Wellicht dat men het als zodanig interpreteert daar het een reactie op een ander is. Naja, wilde dat gewoon even gezegd hebben.
Zoals @Bor al eerder schreef wordt er zwaar gemismod in dat topic.Redneckerz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:06:
Beetje flauw dat een volkomen onschuldige reactie 18x 0 moet krijgen. - Redneckerz in 'plan: Redactie Tweakers heeft plek voor een freelanceredacteur...
Nu is het domweg een onschuldige opmerking, maar als je leest dat 0 staat voor offtopic/irrelevant, dan heeft dat toch een negatieve bijklank.
Wellicht dat men het als zodanig interpreteert daar het een reactie op een ander is. Naja, wilde dat gewoon even gezegd hebben.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Dat was op de post van Breezers. Maar ook andere posts krijgen 18+0 aan de broek. Het is het welbekende probleem, maar ja, wilde domweg gezegd hebben dat het een beetje flauw is als neutrale opmerkingen zo zwaar worden ''bestraft'', ook al heeft het weinig inhoud.Technomania schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:16:
[...]
Zoals @Bor al eerder schreef wordt er zwaar gemismod in dat topic.
Ik zie het. My bad. sorryRedneckerz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:26:
[...]
Dat was op de post van Breezers. Maar ook andere posts krijgen 18+0 aan de broek. Het is het welbekende probleem, maar ja, wilde domweg gezegd hebben dat het een beetje flauw is als neutrale opmerkingen zo zwaar worden ''bestraft'', ook al heeft het weinig inhoud.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2