Frontpagemoderatie rubriek = bewijs moderatie niet werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Tot een gisteren wist ik niet van bestaan van deze rubriek.

Ook de waarschuwing per mail en zelfs een keer een telefoon gesprek is mij hier niet op gewezen.

Maar feit wil dat deze rubriek bestaat meteen aangeeft dat huidige moderatie systeem niet "zelf verschonend" is.

En ik ben verbaasd dat mensen actief bezig zijn met discussiëren over of iets wel of niet "gedownmod" moet worden.

Terwijl anno nu je gewoon objectief moderatie systeem mogelijk is, waarbij je slechts een "nood button" hebt voor post die daadwerkelijk wet- of regelgeving overtreed.

Over smaak valt te twisten maar dat moderators voor een heel generatie gaat bepalen wat goede smaak is, is begin van het einde van deze site. En geloof me ik ken genoeg "vbulletin fora" die groter waren dan Tweakers die door over moderatie kapot zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat wil je precies met dit topic bereiken? Er lopen op dit moment meerdere topics over het moderatiesysteem en op basis van de openingspost zie ik op dit moment weinig discussiewaarde en reden om dit topic open te laten. Hierbij heb je via een andere weg al aangegeven je account op te willen zeggen waarbij we wachten op jouw aanvraag.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:33

Kheos

FP ProMod
totaalgeenhard schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:13:
Maar feit wil dat deze rubriek bestaat meteen aangeeft dat huidige moderatie systeem niet "zelf verschonend" is.
euh, deze Frontpagemoderatie 'rubriek' is het net onderdeel van het zelf-verschonen en dus bewijs dat het net wel werkt; als deze er niet was, zou het niet werken.
En ik ben verbaasd dat mensen actief bezig zijn met discussiëren over of iets wel of niet "gedownmod" moet worden.

Terwijl anno nu je gewoon objectief moderatie systeem mogelijk is, waarbij je slechts een "nood button" hebt voor post die daadwerkelijk wet- of regelgeving overtreed.
maar dan heb je dus enkel goeie en slechte posts; dat systeem klinkt dan toch een pak beperkender / slechter dan wat we nu hebben?
:?
Over smaak valt te twisten maar dat moderators voor een heel generatie gaat bepalen wat goede smaak is, is begin van het einde van deze site.
en
Tot een gisteren wist ik niet van bestaan van deze rubriek.

Ook de waarschuwing per mail en zelfs een keer een telefoon gesprek is mij hier niet op gewezen.
doen mij vermoeden dat jij het systeem gewoon helemaal niet snapt, en daar dus al voor op de vingers bent getikt.
totaalgeenhard schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 01:13:En geloof me ik ken genoeg "vbulletin fora" die groter waren dan Tweakers die door over moderatie kapot zijn gegaan.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:07

botoo

💀 too old to die young

Nee, er wordt besproken of een reactie op de juiste objectieve score staat.
Over smaak valt te twisten maar dat moderators voor een heel generatie gaat bepalen wat goede smaak is, is begin van het einde van deze site.
Het gaat niet over 'smaak' maar over inhoudelijke waarde. Over smaak valt immers niet te twisten, dat is een te persoonlijke beleving, of iets inhoudelijk iets toevoegd of niet kan wel door meerdere pesonen bepaald worden.
En geloof me ik ken genoeg "vbulletin fora" die groter waren dan Tweakers die door over moderatie kapot zijn gegaan.
Aparte (en imho volstrekt onjuiste) stelling als je bedenkt dat dit moderatiesysteem al zo oud is als Tweakers zelf.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toevoeging aan Botoo's bericht; er is ook al jaren een moderatie-FAQ, waarin uitgelegd wordt hoe berichten beoordeeld moeten worden en welke scores daarbij horen. Ja, het systeem werkt niet perfect, maar dat doet geen enkel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:59

aex351

I am the one

Van het moderatiesysteem moet je denk ik niet al te veel van aantrekken.

Het wordt wel vervelend wanneer je een bijdrage doet en deze vervolgens naar beneden wordt gemodereerd. Mijn persoonlijke oplossing hierin is om geen of beperkt te reageren op artikelen. Aangezien ik dat dan zonde van mijn tijd vind. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor product reviews. Daar kreeg ik op een gegeven moment ook ineens lage scores van een aantal gebruikers, puur omdat ze het niet eens met mij waren op een ander vlak los van die reviews. Het uiteindelijke bereikte resultaat is dat mensen stoppen met het leveren van een bijdrage. Idealiter zouden dit dan bijdragen moeten zijn die ook echt geen waarde met zich meebrengen. Maar dat is volgens mij niet altijd zo. Ik zelf vind dat het huidige systeem behoorlijk negativiteit in de hand wekt. Een -1 komt veel harder aan dan een +1 of gewoon niets. Een moderatie systeem gericht op beloning/positiviteit zou veel beter zijn.

Kortom, overkomt je dit regelmatig en ga je eraan ergeren, trek dan voor jezelf lekker de conclusie om te stoppen met het leveren van een bijdrage. :) Hoe jammer dat ook is voor de rest van de community. Maar de poging om het te verbeteren, zoals deze threads vind ik dan wel weer goed. Maar er is ook maar zoveel dat je kan doen.

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 16-07-2018 23:17 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er lopen op dit moment meerdere topics met min of meer dezelfde strekking waarbij dit topic weinig ruimte biedt voor discussie op basis van de topicstart. Om de discussie niet te laten stranden in meerdere topics doe ik deze dicht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.