Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.003 views

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
GeeBee schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:42:
[...]

You don't stop Lego-ing because you grow old,
you grow old because you stop Lego-ing.

Dat is mijn motto en morgen staat de tafel beneden weer vol met bakjes om mijn versie van de 41999 verder te bouwen.
(PS: mijn bouwjaar is 1968 ;) )
De 9398 of echt de 41999 maar dan in een andere kleurstelling ? Heb hem hier nog nieuw in doos liggen. Gewoon geen plek om hem nog ergens neer te zetten als hij gebouwd is. (net als veel andere dozen)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
kokkie20 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:43:
Goededag tweakers!
Ik heb bij een kringloop winkel een gigantische lego treinen pakket gekocht.
Gaat om de 724 (Helaas niet helemaal compleet de trein zelf, maar missende onderdelen zijn gelukkig maar een paar, echter mist wel helaas de stikkers :'( )
Daarbij zat ook een heleboel blauwe rails en rails met 12v geleiders? (Zie afbeelding)
[Afbeelding]
Echter veel van die geleider rails zit aardig wat "roest" op.
Iemand een tip om deze schoon te krijgen? Dus de roest verwijderen zonder dat het lego aangetast wordt?
Op internet heb je vele tips om roest te verwijderen maar durf de meeste niet aan met het lego ivm allerlei gekke chemische zooi wat ze aanbevelen....

Bedankt alvast :D
Gaaf! Ik heb zelf de allereerste elektrische lego-trein hier staan in doos (de 112), maar dit is denk ik de eerste die geen batterijen gebruikte. Ik zou wat staalwol gebruiken om de rails wat op te poetsen of anders kleine stukjes schuurpapier.

edit: zie net dat de 720-2 uit 1969 de eerste met elektrische rails is, deze komt uit 1972.

[ Voor 4% gewijzigd door Enzo Dizono op 16-12-2018 13:23 ]

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Gaan we proberen! Bedankt in ieder geval voor de tip :) Hopelijk kan ik grotendeels van het roest eraf krijgen en dan testen of alles naar toebehoren werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

harley schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:00:
[...]

De 9398 of echt de 41999 maar dan in een andere kleurstelling ? Heb hem hier nog nieuw in doos liggen. Gewoon geen plek om hem nog ergens neer te zetten als hij gebouwd is. (net als veel andere dozen)
Nee (helaas) niet de echte 41999. Zoveel geld wil/heb ik er niet voor over.
De basis is de 9398, maar dan zoveel mogelijk zwart. De body wordt rood met witte rally/go-fast-striping. Stoelen worden wit of geel.
Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Buwizz er in en tjoekelen door de sneeuw ;)

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 16-12-2018 13:31 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:53
Flabergasted schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:37:
[...]

Ik merk dat ik me als 48 jarige, elk jaar steeds een beetje meer geneer, bij het opzetten van ons winter lego dorp.
De oudste zoon haalde me 16 jaar geleden uit mijn dark ages maar het zijn inmiddels pubers en ik zie ze meewarig kijken als ik alles weer op tuig

Ik denk dat ik alles maar goed op berg en wacht op hopelijk de toekomstige kleinkinderen.. ;w
Pubers horen meewarig naar hun ouders te kijken :)

Lean into it, dwing ze om mee te helpen bouwen })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

kokkie20 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:43:
Goededag tweakers!
Ik heb bij een kringloop winkel een gigantische lego treinen pakket gekocht.
Gaat om de 724 (Helaas niet helemaal compleet de trein zelf, maar missende onderdelen zijn gelukkig maar een paar, echter mist wel helaas de stikkers :'( )
Daarbij zat ook een heleboel blauwe rails en rails met 12v geleiders? (Zie afbeelding)
[Afbeelding]
Echter veel van die geleider rails zit aardig wat "roest" op.
Iemand een tip om deze schoon te krijgen? Dus de roest verwijderen zonder dat het lego aangetast wordt?
Op internet heb je vele tips om roest te verwijderen maar durf de meeste niet aan met het lego ivm allerlei gekke chemische zooi wat ze aanbevelen....

Bedankt alvast :D
Nice, voor een zacht prijsje hopelijk :)

Dit had ik ook bij mijn racebanen. Schoonmaken doe je met railgum, bijv. https://www.racebaanhobby...nmaakblok-voor-baandelen/

Of zo 'n grijs poetsblokje van de Action.
Edit, dit spul: powerspons

Schuurpapier/staalwol werkt ook goed, maar beter niet doen. Je schuurt het behoorlijk op waarna vuil en roest veel sneller terugkomt. Dan moet je dus veel vaker onderhoud plegen..

Protip:
Onderhoud kan best een hoop tijd kosten. Makkelijker en sneller gaat het als volgt: laat de trein heel zachtjes rijden. Waar hij stopt is de verbinding niet goed, dat stuk moet je aanpakken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 16-12-2018 16:06 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
al die minifigs :o
bord4kop schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:58:
[...]

Nice, voor een zacht prijsje hopelijk :)

Dit had ik ook bij mijn racebanen. Schoonmaken doe je met railgum, bijv. https://www.racebaanhobby...nmaakblok-voor-baandelen/

Of zo 'n grijs poetsblokje van de Action.
Edit, dit spul: powerspons

Schuurpapier/staalwol werkt ook goed, maar beter niet doen. Je schuurt het behoorlijk op waarna vuil en roest veel sneller terugkomt. Dan moet je dus veel vaker onderhoud plegen..

Protip:
Onderhoud kan best een hoop tijd kosten. Makkelijker en sneller gaat het als volgt: laat de trein heel zachtjes rijden. Waar hij stopt is de verbinding niet goed, dat stuk moet je aanpakken ;)
ik heb nog een berg 12v rails liggen, goed om te weten dit

[ Voor 38% gewijzigd door mschol op 16-12-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
himlims_ schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:43:
Probeer eens de blokjes ene kwart slag te draaien: kleiner oppervlak wat zichtbaar is, op die manier kun je beter “lijnen” tekenen of wegdek van textuur en kleurverloop wanneer je werkt met plates van 1

Zoals hier met geel en wit
https://goo.gl/images/drUAHC
Reeds geprobeerd en ik snap dat ik, zeker bij het gebruik van plates, er preciezer mee kan werken maar een bocht maken die echt lijkt resulteert alsnog snel in wat ik nu heb helaas. Daar goede tips/voorbeelden van zou mooi zijn. De meeste wegen zijn OF recht, OF een wegplaat OF gewoon egaal grijs.
Señor Sjon schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:27:
Je kan ook wat bloemenbasissen gebruiken aan de binnenkant voor gras wat doorsteekt. En gebruik een mix aan groene kleuren, dat werkt heel goed om wat wildgroei te imiteren.
Ja dat heb ik nu dus met die roosters geprobeerd omdat ik anders het idee had dat het te erg nep leek.. nogmaals, ook hiervoor zou een handige website erg welkom zijn dus als mensen tips hebben met websites die het goed uitleggen... graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
GeeBee schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:29:
[...]

Nee (helaas) niet de echte 41999. Zoveel geld wil/heb ik er niet voor over.
De basis is de 9398, maar dan zoveel mogelijk zwart. De body wordt rood met witte rally/go-fast-striping....
Ben benieuwd. Heb hem zelf gewoon toentertijd bij Lego zelf gekocht dus niet voor de huidige prijzen :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Haay schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:45:
LEGO Creator Expert 10264 Corner Garage aangekondigd

[Afbeelding]
https://www.bouwsteentjes...rner-garage-aangekondigd/

Mooie set! Wel een sprong in de prijs t.o.v. voorgaande Modulars die in Duitsland telkens €150 waren. Deze krijgt een Duitse prijs van €180 (!) en in Frankrijk (waarschijnlijk dus ook in Nederland) een prijs van €190.
#wants :Y

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:48
la_fusion schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:09:
[...]

Reeds geprobeerd en ik snap dat ik, zeker bij het gebruik van plates, er preciezer mee kan werken maar een bocht maken die echt lijkt resulteert alsnog snel in wat ik nu heb helaas. Daar goede tips/voorbeelden van zou mooi zijn. De meeste wegen zijn OF recht, OF een wegplaat OF gewoon egaal.
Weet niet precies hoe hij het gedaan heeft, maar hier heeft iemand de Loews hairpin nagemaakt met een fraai resultaat.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Speedy schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:17:
[...]

Weet niet precies hoe hij het gedaan heeft, maar hier heeft iemand de Loews hairpin nagemaakt met een fraai resultaat.
Even doorgezocht en het wordt gedaan door plates en flats op elkaar te stapelen en door de speling op de blokjes kun je er een bocht mee maken:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/it6CKb/IMG-20171210-114222674.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/f9f05G/IMG-20171210-114232322.jpg

Maar dat kan ik natuurlijk niet testen in LDD ;)

Ik heb ook gevonden dat in Blocks Magazine 20 dit ook wordt beschreven net als meer autorace gerelateerde zaken maar kan hem online niet vinden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Voorafgaand aan het grote "race event" alvast alle racers uitgestald voor de inwoners om te bewonderen :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v284xas.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Marsman83 op 16-12-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
kokkie20 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:21:
Gaan we proberen! Bedankt in ieder geval voor de tip :) Hopelijk kan ik grotendeels van het roest eraf krijgen en dan testen of alles naar toebehoren werkt :D
Ik zou rails niet met staalwol schoonmaken vanwege het krassen, die zorgen voor meer houvast voor stof, vet etc. Er zijn van modelbouwfabrikanten als Roco van die reinigingsblokken voor rails, dat is wat subtieler dan staalwol. Er wordt gezegd dat dat zelfs te hardhandig is, afhankelijk van hoe verroest de rails zijn is proberen met keukenpapier en alcohol ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Iemand die toevallig afgelopen weekend of vandaag nog in Wijnegem is geweest en dan ook nog toevallig weet of er nog iets van nieuwere dan wel oude promo's/freebies ligt? Ga er vandaag misschien langs.

Kun je er trouwens naar vragen daar wat ze aan promo's nog hebben en wat je waar bij krijgt of is het kopen en verrast worden?

Ik zou zo'n penguin suit girl namelijk wel leuk vinden... sowieso is elke freebie wel leuk om te krijgen, tenzij het een zoveelste paashaas is :P

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 17-12-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
gold_dust schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:53:
[...]

Ik zou rails niet met staalwol schoonmaken vanwege het krassen, die zorgen voor meer houvast voor stof, vet etc. Er zijn van modelbouwfabrikanten als Roco van die reinigingsblokken voor rails, dat is wat subtieler dan staalwol. Er wordt gezegd dat dat zelfs te hardhandig is, afhankelijk van hoe verroest de rails zijn is proberen met keukenpapier en alcohol ook een optie.
Bedankt voor de tip, sommige lijkt op oppervlakkige roest, de andere meer bubbel roest? Weet niet hoe ik het precies kan uitleggen.
Ik ga even kijken erna bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 00:08

sus

is druk :+

Gim schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:07:
Iemand die toevallig afgelopen weekend of vandaag nog in Wijnegem is geweest en dan ook nog toevallig weet of er nog iets van nieuwere dan wel oude promo's/freebies ligt? Ga er vandaag misschien langs.

Kun je er trouwens naar vragen daar wat ze aan promo's nog hebben en wat je waar bij krijgt of is het kopen en verrast worden?

Ik zou zo'n penguin suit girl namelijk wel leuk vinden... sowieso is elke freebie wel leuk om te krijgen, tenzij het een zoveelste paashaas is :P
Gisteren (zondag) in Wijnechem geweest om de Winter Firestation op te pikken. De kindjes ook beide weer een doos, zat dus ruim boven de benodigde waarde. Kreeg een 2-tal goodies, de 40292 (Christmas Gift Box) en de 40293 (Christmas Carousel).

Verder zat van de week weer een nieuwe MOC in de mail voor de 10254 (Winter Holiday Train), van dezelfde maker als de eerste MOC; David Younger.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4860/31325524887_719cbe60c6_z.jpgAll the new cars by mouseketeer 111, on Flickr

En bewegend beeld:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4906/31325625377_ab8cf3154d_z.jpgMy full length Christmas train by mouseketeer 111, on Flickr

En de sets bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4872/31325622687_a6fa11a413_k.jpgBoth my train expansions by mouseketeer 111, on Flickr

Hij heeft het zo gemaakt dat in de mailvan 2 extra motoren kunnen, zodat de trein als 1 geheel prima rijdt :) Kost weer geld dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:29
sus schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:25:
[...]

Gisteren (zondag) in Wijnechem geweest om de Winter Firestation op te pikken. De kindjes ook beide weer een doos, zat dus ruim boven de benodigde waarde. Kreeg een 2-tal goodies, de 40292 (Christmas Gift Box) en de 40293 (Christmas Carousel).

Verder zat van de week weer een nieuwe MOC in de mail voor de 10254 (Winter Holiday Train), van dezelfde maker als de eerste MOC; David Younger.

[Afbeelding]All the new cars by mouseketeer 111, on Flickr

En bewegend beeld:
[Afbeelding]My full length Christmas train by mouseketeer 111, on Flickr

En de sets bij elkaar:
[Afbeelding]Both my train expansions by mouseketeer 111, on Flickr

Hij heeft het zo gemaakt dat in de mailvan 2 extra motoren kunnen, zodat de trein als 1 geheel prima rijdt :) Kost weer geld dit :D
Mag ik je vragen waar je deze mocs vandaan krijgt? Ze zien er echt super vet uit. _/-\o_
Ik zie zoveel genoemd worden in dit forum, maar ik kan het zelf nog niet helemaal vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

harley schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:55:
[...]

Ben benieuwd. Heb hem zelf gewoon toentertijd bij Lego zelf gekocht dus niet voor de huidige prijzen :D
Bij deze de 41999 Boss Crawler in het rood.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MVtE9NK.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 18-12-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Marsman83 schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:34:
Voorafgaand aan het grote "race event" alvast alle racers uitgestald voor de inwoners om te bewonderen :*)

[Afbeelding]
Zijn deze pullback of niet dat kan ik nergens vinden

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:07:

ik vraag gewoon altijd, maar goed, krijg ook regelmatig info over komende sets waar officieel niks over naar buiten mag komen nog; Krijg je ervan als je vaak komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Mister_GJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:34:
[...]

Mag ik je vragen waar je deze mocs vandaan krijgt? Ze zien er echt super vet uit. _/-\o_
Ik zie zoveel genoemd worden in dit forum, maar ik kan het zelf nog niet helemaal vinden.
Deze zat in de mail omdat ik de eerste trein-moc via ebay heb gekocht (de instructies en bricklink xml, £3,95 ofzo). Geen idee meer hoe ik hem toen gevonden heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Wii4all schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:41:
[...]

Zijn deze pullback of niet dat kan ik nergens vinden
Nee zijn allemaal zonder pullback, bestaat zoiets van Lego dan? Lijkt me we grappig om dat in te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Mister_GJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:34:
[...]

Stuur me ff pb, stuur ik je zijn email.
Heeft hij liever dan kopen via ebay ivm fees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Marsman83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:10:
[...]

Nee zijn allemaal zonder pullback, bestaat zoiets van Lego dan? Lijkt me we grappig om dat in te bouwen.
Die 'gratis' ' sets van de shell hadden dat volgens mij.. Voor deze leek het me wel leuk voor mn zoon als het erop zou zitten

Burp

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/log4up9z5v421.jpg
Vrooooooom - speechampions 2019 groupshop :)

F40 leek mij wel gaaf, maar hoeveel studs daarop nog zichtbaar zijn is beetje jammer, anno 2018, gezien andere bakkies vaak wel studless zijn

kleine mini is wel gaaf - die grote/rally variant bestempel ik bij deze als lelijkste speedracer :+

[ Voor 59% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2018 12:48 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die rode mini is echt briljant :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik heb normaal gezien niets met de Speed Champions serie, maar die aankomende set met mini cooper staat alvast op mijn verlanglijstje: 75894 Mini Cooper S Rally.
*edit* per toeval vind ik net een review met meer foto's op brickset: link
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:27:
Vrooooooom - speechampions 2019 groupshop :)
Je hebt die foto ff op je keukentafel genomen? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Kapoen op 18-12-2018 09:31 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:34
Jullie worden bedankt :( :9 . Via dit topic Bricklink ontdekt en mijn oude 8853 weer compleet gemaakt en gebouwd. Hier veel onwijs leuke dingen voorbij zien komen met als hoogte punt de Bucket wheel excavator (42055). Toen vorige week er korting was bij de Intertoys kon ik me niet beheersen en liep ik als een hele blije kleuter naar buiten met de mega doos :+

Het resultaat (sommige stickers moeten nog):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T0vB5NYRNjr7UHmKlrMZsby5/full.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Gaat wel aardig met de exclusive minifigures; chickensuit, legostore en br minifig afgelopen weekend ontvangen. Nu pinguinsuit girl nog.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/okpwzc.jpg

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wie van onze 30'ers ken "Day of the tentacle" niet?!

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/projects/9d8/379/5928625-02-thumbnail-full.png

https://ideas.lego.com/pr...e7-462b-881c-b998465ce29b

*O* mocht deze erdoor komen .... :P

mis overigens paar 'essentiele' onderdelen; het kunstgebit, de vlieger, de hamster etc. afgezien daarvan, erg leuk idee

//edit; @Kapoen helaas niet mijn shot/kamer. De lego room wordt vandaag gestuct, hopelijk medio januari beginnen met inrichten / tafel etc.

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2018 11:09 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:49
Begin van het jaar mijn hele lay-out op zolder ontmanteld om er 2 slaapkamers van te laten maken. Helaas zou er geen andere kamer over zijn om de lay-out opnieuw op te bouwen dus wat doe je dan: je laat een vliering bouwen 8)7 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T3DyjQEDmMPMBNVT2grvoaD7/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DeowFlqGe29VgLbyudKz3okh/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Marsman83 schreef op maandag 17 december 2018 @ 23:10:
[...]

kleintjes, (t/m 2009 gebruikt voor Lego City)
https://rebrickable.com/p...t-black-basewhite-axle/8/

grotere (vanaf 2013 in gebruik voor Lego Technic)
https://rebrickable.com/p...lback-motor-6-x-3-x-5/72/

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 18-12-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Je hebt ook nog dit platte modelletje (2012-2014):

https://www.bricklink.com....page?P=10039c01#T=C&C=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
GeeBee schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:23:
[...]

kleintjes, (t/m 2009 gebruikt voor Lego City)
https://rebrickable.com/p...t-black-basewhite-axle/8/

grotere (vanaf 2013 in gebruik voor Lego Technic)
https://rebrickable.com/p...lback-motor-6-x-3-x-5/72/
Cool! Die eerste kende ik niet. Jammer dat ze maar 2studs breed zijn, met 4 hadden we ze in kunnen bouwen in de speedchampions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Marsman83 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:32:
[...]

Cool! Die eerste kende ik niet. Jammer dat ze maar 2studs breed zijn, met 4 hadden we ze in kunnen bouwen in de speedchampions!
Twee naast elkaar, van de ene de linkeras afknippen, van de andere de rechter :)

Ik heb volgens mij een hoop van die dingen liggen omdat je zulke autootjes ergens in 2003/2004 bij de C1000 kon sparen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
JPDeckers schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:50:
Toys R Us gaat stoppen in Nederland, per morgen. Ze hebben tot begin augustus aardig wat promoties gedraaid op Lego, waar toch wel eens mooie deals uit te halen waren, maar helaas dus.
Benieuwd of TRU Duitsland nu gaat verzenden naar Nederland, want daar zijn ook vaak mooie deals.
(even uit het aanbiedingen verzameltopic hiernaar toe overgeheveld om verder over te praten).

Ik heb die email van Toys R Us ook gehad. Zat er natuurlijk ook wel aan te komen, nadat TRU in de VS failliet gegaan was. Ook in de UK zijn alle TRU winkels eerder dit jaar gesloten. Dus ik betwijfel ten zeerste of TRU Duitsland wel blijft bestaan. Grote kans dat Duitse klanten van TRU een vergelijkbare email over TRU Duitsland hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:07:
Wie van onze 30'ers ken "Day of the tentacle" niet?!
We’ll spread out... commando style!
(50 er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
@Haay @JPDeckers Wellicht is het beter om in SF hier een topic over te openen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Vitamine schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:41:
Jullie worden bedankt :( :9 . Via dit topic Bricklink ontdekt en mijn oude 8853 weer compleet gemaakt en gebouwd. Hier veel onwijs leuke dingen voorbij zien komen met als hoogte punt de Bucket wheel excavator (42055). Toen vorige week er korting was bij de Intertoys kon ik me niet beheersen en liep ik als een hele blije kleuter naar buiten met de mega doos :+

Het resultaat (sommige stickers moeten nog):
[Afbeelding]
Ik kan de knikkerbaan, die je volledig kan bouwen met de excavator doos, ook van harte aanbevelen!

Less = more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
IWriteCode schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:25:
[...]

Ik kan de knikkerbaan, die je volledig kan bouwen met de excavator doos, ook van harte aanbevelen!

[YouTube: Awesome LEGO Ball Machine Created From Technic Excavator Set]
al die GBC's zijn aan te raden, ik heb op een gegeven moment de hele bende maar gekocht en heb wat extra technic modellen die gebruikt werden gekocht, helaas speelt ook hier de enorme footprint mij wel echt parten ;(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 12:57
Kijk eens wat ik in mijn kast vond.. 3 Jaar geleden gekocht, maar nooit naar omgekeken. Gisteravond even op compleetheid gecontroleerd, en op een stuk of 5 (algemene) onderdelen na, helemaal compleet. Zelfs het boekje en de stickers (deel geplakt, maar in perfecte staat en deel nog op het vel).

Volgende stap is compleet maken, beetjes schoonmaken (onderdelen lijken amper gebruikt te zijn) en dan eens in elkaar zetten.

Kent iemand het set? Zitten wel unieke dingen in. In 2 baandelen zitten batterijen, daarom zet je een autootjes, die zichzelf oplaadt en daarna de baan rond kan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/b69b2968fdbce1132ca11100bc2667ea/5CB5BE9A/t51.2885-15/e35/47168518_145546459765294_8201676403433966257_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/694de85f2737c00463e53a6f1a985bfc/5CB8F01B/t51.2885-15/e35/47690245_266750497350963_625256022614683487_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/3a55c1f16d501879babdd063447f34a3/5C938F13/t51.2885-15/e35/47586289_338062506796691_1288466973684737459_n.jpg?_nc_ht=scontent-amt2-1.cdninstagram.com

[ Voor 20% gewijzigd door keverjeroen op 21-12-2018 08:48 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
keverjeroen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:45:
Kijk eens wat ik in mijn kast vond.. 3 Jaar geleden gekocht, maar nooit naar omgekeken. Gisteravond even op compleetheid gecontroleerd, en op een stuk of 5 (algemene) onderdelen na, helemaal compleet. Zelfs het boekje en de stickers (deel geplakt, maar in perfecte staat en deel nog op het vel).

Volgende stap is compleet maken, beetjes schoonmaken (onderdelen lijken amper gebruikt te zijn) en dan eens in elkaar zetten.

Kent iemand het set? Zitten wel unieke dingen in. In 2 baandelen zitten batterijen, daarom zet je een autootjes, die zichzelf oplaadt en daarna de baan rond kan rijden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ken hem niet, maar vind hem wel erg gaaf...eens kijken of ik zoiets nog ergens kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 14:02
Goedendag!

Wij willen voor onze 5 jarige zoon(en voor mezelf :) ) een Lego trein kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal. Zover ik kan zien zijn er treinen met 2 manieren van aansturing, bluetooth en IR, maar de prijsverschillen zijn enorm!

Ik heb al wat rondgezocht en gegoogled maar kan de voordelen/nadelen daarvan niet vinden. Hebben jullie er ervaringen mee?

Ik zit nu zelf te kijken naar de volgende opties:
Lego City Passagierstrein-60197
Lego City Vrachttrein 60198
Lego City hogesnelheidstrein-60051
Lego City Passagierstrein-7938

Ik had zelf vroegah een trein waarbij de stroom werd geleverd door een middenspoor, zover ik kan zien is dat er niet meer, eigenlijk wel jammer, nu zit je vast aan batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Apiekool schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:43:
Goedendag!

Wij willen voor onze 5 jarige zoon(en voor mezelf :) ) een Lego trein kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet helemaal. Zover ik kan zien zijn er treinen met 2 manieren van aansturing, bluetooth en IR, maar de prijsverschillen zijn enorm!

Ik heb al wat rondgezocht en gegoogled maar kan de voordelen/nadelen daarvan niet vinden. Hebben jullie er ervaringen mee?

Ik had zelf vroegah een trein waarbij de stroom werd geleverd door een middenspoor, zover ik kan zien is dat er niet meer, eigenlijk wel jammer, nu zit je vast aan batterijen.
Ik heb voor de kinderen met Sinterklaas de 2018 versie van de Passagierstrein gekocht. Daarbij een doos extra baandelen en twee wissels gedaan. Nu krijgen ze met kerst de goederentrein zodat we twee sporen en twee treinen naast elkaar kunnen rijden. Het mooie van de bluetooth controller is dat je met 1 controller twee treinen kunt bedienen. Geen idee hoe dat met de vorige versies zat maar ik vind het wel stoer. Je kunt ook een tablet of smartphone gebruiken voor de aansturing, ook erg leuk.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Die IR-controller is vrij vervelend vind ik, altijd voor de BT variant gaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

weertenaar schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:41:
[...]

Ik ken hem niet, maar vind hem wel erg gaaf...eens kijken of ik zoiets nog ergens kan kopen. :)
https://store.bricklink.c...itemID=108696644#/shop?o={%22invID%22:%22108696644%22}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Laatst online: 19-09 12:57
weertenaar schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:41:
[...]

Als ik hem schoon, compleet en een keer gebouwd heb, gaat ie ook in de verkoop.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
redfoxert schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb voor de kinderen met Sinterklaas de 2018 versie van de Passagierstrein gekocht. Daarbij een doos extra baandelen en twee wissels gedaan. Nu krijgen ze met kerst de goederentrein zodat we twee sporen en twee treinen naast elkaar kunnen rijden. Het mooie van de bluetooth controller is dat je met 1 controller twee treinen kunt bedienen. Geen idee hoe dat met de vorige versies zat maar ik vind het wel stoer. Je kunt ook een tablet of smartphone gebruiken voor de aansturing, ook erg leuk.
hiee precies hetzelfde; passagiers trein gekocht en nu de goederentrein op de watchlist. BT werkt perfect. app voegt niet heel veel toe vind ik... mijn zoontje denkt daar anders over en wil steeds mijn telefoon voor de geluiden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
De mogelijke CMF line-up voor de Lego Movie 2 film is gelekt:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/editor/6e/wprodhdeqler.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb deze week de Porsche GT3 gebouwd, zie ik dat je die kan winnen bij tweakers. Nou ja, 2 Porsches is ook leuk ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9vkZUaOmL8OZJsR78tp60TGi/medium.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:55:
spoiler:
Gave serie, die willen we hier compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 14:02
redfoxert schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:48:
[...]
Dat lijkt me een handig idee inderdaad. Kerst komt eraan, zijn verjaardag niet lang daarna. Dank voor de info allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 18:55:
spoiler:
tof weer, wel weer must haves tussen..

eerst de film eens zien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
zonoskar schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:14:
Ik heb deze week de Porsche GT3 gebouwd, zie ik dat je die kan winnen bij tweakers. Nou ja, 2 Porsches is ook leuk ;)
[Afbeelding]
Mooi! :) Ik ben hem ook aan het bouwen, 3/4 doosjes gehad dus morgen is hij helemaal af. Eigenlijk wou ik hem niet, maar het was een goeie parts pack voor de McLaren P1.

De Porsche heb ik 2dehands gekocht voor 165€ en zou "compleet incl spare parts" zijn, dus volledig opbouwen leek mij de leukste manier om dat te verifiëren.

Intussen wil ik hem eigenlijk nog eens kopen om naast de McLaren te zetten en komt de Bugatti er ook nog om de collectie compleet te houden (al wou ik die oorspronkelijk ook niet :p).

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@bibi2205 kijk ook eens naar de Lancia Stratos. Die is ook gebaseerd op de 42056.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Een geruchtenpost van Eurobricks ivm nieuwe City (zomer) sets. Ruimtevaart wordt weer een ding blijkbaar:
60224 - mission for satellite maintenance - 84 pieces
60225 - space exploration vehicle - 202 pieces
60226 - space shuttle - 273 pieces
60227 - lunar space station - 412 pieces
60228 - launch station - 837 pieces
60229 - rocket transport - 1055 pieces
60230 - spatial research and development - 209 pieces
60231 - truck of fire brigade's boss - 201 pieces
60232 - central garage - 234 pieces
60233 - the opening of the donuts store - 790 pieces
60234 - fairground minifig pack- 183 pieces
60235 - advent calendar - 234 pieces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Zeg, gewone rechte rails; is dat niet meer te koop? Ik kan wel bochten kopen en wissels, maar gewoon een setje rechte rails zie ik nergens meer?

Wil voor die kersttrein wat extra rails neerleggen, maar die flexibele vind ik bagger. Iemand anders een idee welke doos ik zou moeten hebben zodat ik ze kan ebay'en?

[ Voor 37% gewijzigd door sus op 22-12-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
sus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:36:
Zeg, gewone rechte rails; is dat niet meer te koop? Ik kan wel bochten kopen en wissels, maar gewoon een setje rechte rails zie ik nergens meer?

Wil voor die kersttrein wat extra rails neerleggen, maar die flexibele vind ik bagger. Iemand anders een idee welke doos ik zou moeten hebben zodat ik ze kan ebay'en?
Enkel rechte rails is niet te krijgen, hooguit via Ali maar dan krijg je dus geen echte. Het setje met zowel rechte, gebogen als enkel flexibele delen rails is ook moeilijk verkrijgbaar krijg ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Gewoon ruk dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
sus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:36:

En via bricklink of zo? Heb via MP een tijdje terug nog een setje gekocht met alleen recht en wat bochten. Ouder setje? Daar vervolgens nog een setje bij gehaald met wissels en bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Heb nu de 60205 gevonden, daar zitten 8x rechte en 4x bocht in. 18,- bij brickshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
sus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:25:
Heb nu de 60205 gevonden, daar zitten 8x rechte en 4x bocht in. 18,- bij brickshop.nl
bij de Cranenbroek €15,- als die toevallig in de buurt ligt...a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:07
Of 7499 kopen, daar zitten 8 rechte stukken in en 16 van flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Bricklink voor onder 1,50 per stuk moet prima lukken.
https://www.bricklink.com...gitem.page?P=53401#T=S&O={"ss":"NL","loc":"NL","iconly":0}

Bij More options even op Nederland zetten...

[ Voor 13% gewijzigd door GeeBee op 22-12-2018 22:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 19-09 11:17
We kunnen van start:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b1nmD5FAUg8SokEJnBgU0IzX/full.jpg

De Millenium Falcon's zijn binnen. Ruim 15000 stukjes, dat betekent dat we ongetwijfeld even bezig zijn *O*

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Na wat probeersels met Lego stenen op de zijkant om een bocht te creëren toch besloten om met, gebruikte platte stenen de weg te creëren. Om het eea wat af te leiden van de 'vierkantjes' die dit oplevert heb ik besloten om middels een sticker graffiti te maken op de weg zoals dat ook op de Nurburgring is. De verschillende onderdelen heb ik inmiddels in mijn wenslijst op BrickLink en ook al een aantal onderdelen van kleur gewisseld om zo de beschikbaarheid en prijs te verbeteren. Alleen hoe doen jullie dat meestal.. per onderdelen kijken hoe/wat of doen jullie dat op de gok?

Klein voorbeeld.. de ene website telt 55 cent voor de basis van bloemen, de andere 14 cent. Los van de verzendkosten etc het verschil vind ik erg groot. Ik heb veel items die niet zo speciaal zijn maar wil voorkomen dat ik door makkelijk te doen een onderdeel heel duur betaal. Of is dan echt de enige optie alles afgaan?

Of 'winkelen' jullie gewoon bij 1 winkel om zoveel mogelijk van dezelfde shop te kunnen kopen als de kleuren niet zoveel uitmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door la_fusion op 23-12-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Apiekool schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:43:
Goedendag!

Heb hier voor de kinderen de 60052 (blauwe vrachttrein, IR) en dit jaar is daar de 60197 (de nieuwe sneltrein met bluetooth) bijgekomen. De oudere sets met IR zijn voornamelijk duurder omdat ze niet meer in de reguliere verkoop zijn.

Voordeel van de BT sets is dat ze geen sensor nodig hebben die zich in het zicht van de afstandbediening moet bevinden. Met switches op de ir-poort in de trein (4 standen) en de twee aansluitmogelijkheden kun je in principe met één IR afstandsbediening acht treinen simultaan aansturen in tegenstelling tot de BT afstandsbediening waarbij je maximaal vijf treinen kunt bedienen. Maar goed, zijn niet veel gebruikers die dat nodig hebben denk ik en je krijgt bij elke trein sowieso al een afstandsbediening.

De nieuwe bluetooth trein biedt met de app ook wat leuke extra functionaliteit (geluiden en bediening) voor kinderen. En deze zijn al vanaf €80 nieuw te vinden. Wordt toch het systeem waar lego de komende jaren zijn treinen mee gaat uitrusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
la_fusion schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:19:
Na wat probeersels met Lego stenen op de zijkant om een bocht te creëren toch besloten om met, gebruikte platte stenen de weg te creëren. Om het eea wat af te leiden van de 'vierkantjes' die dit oplevert heb ik besloten om middels een sticker graffiti te maken op de weg zoals dat ook op de Nurburgring is. De verschillende onderdelen heb ik inmiddels in mijn wenslijst op BrickLink en ook al een aantal onderdelen van kleur gewisseld om zo de beschikbaarheid en prijs te verbeteren. Alleen hoe doen jullie dat meestal.. per onderdelen kijken hoe/wat of doen jullie dat op de gok?

Klein voorbeeld.. de ene website telt 55 cent voor de basis van bloemen, de andere 14 cent. Los van de verzendkosten etc het verschil vind ik erg groot. Ik heb veel items die niet zo speciaal zijn maar wil voorkomen dat ik door makkelijk te doen een onderdeel heel duur betaal. Of is dan echt de enige optie alles afgaan?

Of 'winkelen' jullie gewoon bij 1 winkel om zoveel mogelijk van dezelfde shop te kunnen kopen als de kleuren niet zoveel uitmaken?
Als ik wat wil hebben van bricklink en het is een flinke lijst dan zijn er twee dingen die ik tegelijk check voordat ik ook maar ergens bestel: Welk onderdeel is zeldzaam uit mijn bestelling en bij welke winkel kan ik deze het beste halen? Heeft deze winkel een shop minimum? Zo ja, beter wat andere dingen uit mijn lijst ook hier bestellen (ook al kost dat wat meer voor die specifieke onderdelen, de zeldzame is hier belangrijker). De tweede is: welk onderdeel heb ik het meeste nodig? Hiervoor zoek ik de goedkoopste of bijna goedkoopste winkel uit en zoek dan naar andere onderdelen uit mijn lijstje die ze voor een leuk bedrag hebben. Daarna zoek ik een winkel die het goedkoopst is voor het tweede grootste aantal in mijn wishlist (indien dit niet al bij de eerste winkel is) ook in die winkel zoek ik onderdelen erbij die goedkoop zijn. Als je bijv. maar 3 van die bloem dingetjes moet terwijl een onderdeel waar je er 200 van moet hebben wel 1 cent goedkoper is bij die winkel van 55 cent bloem basis, zou ik alsnog daar bestellen, want de bloem basis is maar een verschil van €1,23 terwijl ik €2 bespaar op het bulk onderdeel, onderaan de streep dus nog steeds goedkoper uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Iemand heeft set 70840 Apocalypseburg al:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
AppieNL schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:08:
[...]

Als ik wat wil hebben van bricklink en het is een flinke lijst dan zijn er twee dingen die ik tegelijk check voordat ik ook maar ergens bestel: Welk onderdeel is zeldzaam uit mijn bestelling en bij welke winkel kan ik deze het beste halen? Heeft deze winkjel een shop minimum? Zo ja, beter wat andere dingen uit mijn lijst ook hier bestellen (ook al kost dat wat meer voor die specifieke onderdelen, de zeldzame is hier belangrijker). De tweede is: welk onderdeel heb ik het meeste nodig? Hiervoor zoek ik de goedkoopste of bijna goedkoopste winkel uit en zoek dan naar andere onderdelen uit mijn lijstje die ze voor een leuk bedrag hebben. Daarna zoek ik een winkel die het goedkoopst is voor het tweede grootste aantal in mijn wishlist (indien dit niet al bij de eerste winkel is) ook in die winkel zoek ik onderdelen erbij die goedkoop zijn. Als je bijv. maar 3 van die bloem dingetjes moet terwijl een onderdeel waar je er 200 van moet hebben wel 1 cent goedkoper is bij die winkel van 55 cent bloem basis, zou ik alsnog daar bestellen, want de bloem basis is maar een verschil van €1,23 terwijl ik €2 bespaar op het bulk onderdeel, onderaan de streep dus nog steeds goedkoper uit.
Ah ja dat is wel zo logisch.

Grootste probleem wat ik nu is de grijstinten die ik wilde gebruiken.. ik kwam uit op Dark/Light bluish grey maar ook very light bluish grey. Die laatste is er helaas niet in de onderdelen die ik wil dus nu moet ik oud met nieuw gaan combineren maar of dat er zo geweldig uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Leut schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:15:
We kunnen van start:
[Afbeelding]

De Millenium Falcon's zijn binnen. Ruim 15000 stukjes, dat betekent dat we ongetwijfeld even bezig zijn *O*
je hebt meerdere falcons gescoord? via bricklink?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
bibi2205 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:42:
[...]

Mooi! :) Ik ben hem ook aan het bouwen, 3/4 doosjes gehad dus morgen is hij helemaal af. Eigenlijk wou ik hem niet, maar het was een goeie parts pack voor de McLaren P1.

De Porsche heb ik 2dehands gekocht voor 165€ en zou "compleet incl spare parts" zijn, dus volledig opbouwen leek mij de leukste manier om dat te verifiëren.

Intussen wil ik hem eigenlijk nog eens kopen om naast de McLaren te zetten en komt de Bugatti er ook nog om de collectie compleet te houden (al wou ik die oorspronkelijk ook niet :p).
Ook afgelopen week de Porsche gebouwd. (ik kocht 'm voor een tientje meer nieuw). Door een vriend aangestoken met het lego virus, leuk om in elkaar te zetten! ontbraken uiteindelijk wel 2 stukjes :-(. werd na opgave online bij lego zelfs persoonlijk teruggebeld omdat op een of andere manier de juiste nummers niet waren doorgekomen.

(komt dat nu veel voor, ontbrekende stukjes bij nieuwe dozen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
monsieurpinot schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:13:
[...]

Ook afgelopen week de Porsche gebouwd. (ik kocht 'm voor een tientje meer nieuw). Door een vriend aangestoken met het lego virus, leuk om in elkaar te zetten! ontbraken uiteindelijk wel 2 stukjes :-(. werd na opgave online bij lego zelfs persoonlijk teruggebeld omdat op een of andere manier de juiste nummers niet waren doorgekomen.

Het komt soms voor, maar LEGO handelt het doorgaans heel netjes af. Ook een keer een zeer los kapsel gehad, die viel met de minste beweging al van het hoofd en een gebogen plaatje (bekneld gezeten?). Werd stuk voor stuk keurig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
Gim schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:29:
[...]

Het komt soms voor, maar LEGO handelt het doorgaans heel netjes af. Ook een keer een zeer los kapsel gehad, die viel met de minste beweging al van het hoofd en een gebogen plaatje (bekneld gezeten?). Werd stuk voor stuk keurig vervangen.
goeie service, werd ook heel aardig te woord gestaan (in het Nederlands).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
monsieurpinot schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:13:
[...]

Van de 10 Technic dozen tot nu toe maar één keer meegemaakt dat twee onderdelen ontbraken. De onderkant van twee kleine turntables in 42069...

Ik heb deze zeer snel nageleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
Reintji schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:03:
Voordeel van de BT sets is dat ze geen sensor nodig hebben die zich in het zicht van de afstandbediening moet bevinden. Met switches op de ir-poort in de trein (4 standen) en de twee aansluitmogelijkheden kun je in principe met één IR afstandsbediening acht treinen simultaan aansturen in tegenstelling tot de BT afstandsbediening waarbij je maximaal vijf treinen kunt bedienen. Maar goed, zijn niet veel gebruikers die dat nodig hebben denk ik en je krijgt bij elke trein sowieso al een afstandsbediening.
Twee per kanaal x vijf kanalen = tien treinen, Twee meer dan IR dus ;)
Ik weet alleen even niet meer of je het kanaal van de afstandsbediening kunt veranderen zonder dat ook de ontvanger meegaat bij het bluetooth systeem. En met maar twee stuks in huis is dat helaas ook niet te testen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
mschol schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:30:
[...]

je hebt meerdere falcons gescoord? via bricklink?
Ze waren laatst bijzonder gunstig geprijsd, goedkoper dan op BrickLink.
Via Brickwatch houd ik van diverse sets de prijzen in de gaten en wanneer deze voor mij goed zijn, slaan we toe.

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Sato schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:38:
[...]

Twee per kanaal x vijf kanalen = tien treinen, Twee meer dan IR dus ;)
Ik weet alleen even niet meer of je het kanaal van de afstandsbediening kunt veranderen zonder dat ook de ontvanger meegaat bij het bluetooth systeem. En met maar twee stuks in huis is dat helaas ook niet te testen.
Lego zelf geeft dit aan;

Yes! You can run up to 5 trains at the same time from one remote control. There are 5 channels on the remote control (you can tell them apart by their different colors) that can connect to up to 5 Smarthubs.

Wie heeft er tien smarthubs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

JK Brickworks heeft weer iets nieuws; een vliegende slee met rendieren

Leut schreef op zondag 23 december 2018 @ 17:15:
Ruim 15000 stukjes, dat betekent dat we ongetwijfeld even bezig zijn
Alle zakjes openen en de inhoud op een grote hoop gooien #bouwenvoorgevorderden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 18:53
Wij hebben onze lego trein weer opgesteld. Maar de treintjes missen de tractierubbertjes om de wielen. Wie heeft advies waar ze te halen zijn of heeft een goede diy suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:29:
Alle zakjes openen en de inhoud op een grote hoop gooien #bouwenvoorgevorderden
Onlangs heb ik ongeveer op die manier 40292 Christmas Gift Box gebouwd. Ik gooide alles in een schoteltje en ging lekker aan het bouwen onderuitgezakt in mijn luie zetel, met de TV aan. Zo heb ik deze build toch ongeveer een uur gerokken, want er kwam redelijk wat zoekwerk bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

En die heeft nog redelijk veel verschillende kleuren. Zie je @Leut al zitten met ruim 50 ongesorteerde bakjes...

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian1980 op 24-12-2018 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:55
Hoe kan je snel vinden wat je eigenlijk hebt? Ik heb een hele lading Lego van mijn neef gekregen, zit veel Black Knights, M-tron, Ice Planet(?) en nog veel City en Western van rond de jaren 90/00.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

jantje112 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:24:
Wij hebben onze lego trein weer opgesteld. Maar de treintjes missen de tractierubbertjes om de wielen. Wie heeft advies waar ze te halen zijn of heeft een goede diy suggestie.
Om welke trein (soort wielen) gaat het ? De bandjes LEGO kit 1138 / LEGO kit 1111
Of die met O ringen ? LEGO part 57999 (gaan alleen incl. wiel)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
DukeBox schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:32:
[...]

Om welke trein (soort wielen) gaat het ? De bandjes LEGO kit 1138 / LEGO kit 1111
Of die met O ringen ? LEGO part 57999 (gaan alleen incl. wiel)
Het zijn de oude treinen, met die grijze transformatoren en het middendeel voor stroom. Van de 3 treinen loopt er maar 1. De anderen lijken vast te zitten, ze draaien wel een beetje, maar niet soepel genoeg. Zijn die gangbaar te maken?

Het lijkt alsof ik dan de ringen van 1138 moet hebben. Maar er zit nu niets onder. Wat was standaard vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Guldens en stoepranden van hout ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

KW25 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:24:
Hoe kan je snel vinden wat je eigenlijk hebt? Ik heb een hele lading Lego van mijn neef gekregen, zit veel Black Knights, M-tron, Ice Planet(?) en nog veel City en Western van rond de jaren 90/00.
Het makkelijkste is onderdelen zoeken waar je er niet zoveel van hebt, de bijzondere onderdelen zoals cockpits, enzo. Op Rebrickable of Bricklink kun je dan een overzicht krijgen van sets waar dat specifieke onderdeel allemaal in zit.
Witte ballonbanden zitten bijvoorbeeld maar in 4 sets: https://rebrickable.com/p...c-small-22mm-d-x-24mm/15/
De grote oranje-transparante kwart koepel maar in één: https://rebrickable.com/p...-10-x-12-quarter-dome/57/

[ Voor 19% gewijzigd door GeeBee op 24-12-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

jantje112 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:46:
Het lijkt alsof ik dan de ringen van 1138 moet hebben. Maar er zit nu niets onder. Wat was standaard vroeger?
De trein zegt mij zo 123 niets maar ben ook nog maar kort met treinen bezig, misschien kan je het eerst proberen met een paar loom bandjes naast elkaar ? Beetje redelijke kwaliteit zijn netjes vierkant, evt. insmeren met een beetje rubber lijm om er 1 geheel van te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26

Shin_Alu

Ranger/Ninja

jantje112 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:46:
[...]

Het zijn de oude treinen, met die grijze transformatoren en het middendeel voor stroom. Van de 3 treinen loopt er maar 1. De anderen lijken vast te zitten, ze draaien wel een beetje, maar niet soepel genoeg. Zijn die gangbaar te maken?

Ik heb zelf 'namaak' rubberen bandjes gehaald van Ebay.
Er zijn ook wel doe het zelf oplossingen, maar zo duur waren ze toen niet.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.ebay.nl/itm/L...27-7725-7735/142200783393

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Shin_Alu schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:16:
[...]

Ik heb zelf 'namaak' rubberen bandjes gehaald van Ebay.
Er zijn ook wel doe het zelf oplossingen, maar zo duur waren ze toen niet.
Bijvoorbeeld deze:
https://www.ebay.nl/itm/L...27-7725-7735/142200783393
Dit ziet er wel top uit, ik bestel gelijk een setje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:06
KW25 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:24:
Je kan de oude catalogusboekjes van bepaalde thema's erbij pakken en dan aan de hand van je onderdelen en minifigures proberen te identificeren welke sets je hebt. Wel zonde dat de originele boekjes weg zijn.

Ik ben jaloers op je Black Knights overigens, ik had daar welgeteld één setje van vroeger omdat het thema er al uit ging toen ik met Lego begon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leut
Guardian1980 schreef op maandag 24 december 2018 @ 12:35:
[...]

En die heeft nog redelijk veel verschillende kleuren. Zie je @Leut al zitten met ruim 50 ongesorteerde bakjes...
Dan krijg je ongeveer zo'n resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4axwjOFgm5YgW91Hs13WZ2tS/full.jpg

Fyi: dit zijn de onderdelen van de eerste Millennium Falcon. En ja, dit was achteraf bekeken best een slecht idee 7(8)7 Maar wel lachen voor een keertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Leut schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:55:
[...]

Dan krijg je ongeveer zo'n resultaat:
[Afbeelding]

Fyi: dit zijn de onderdelen van de eerste Millennium Falcon. En ja, dit was achteraf bekeken best een slecht idee 7(8)7 Maar wel lachen voor een keertje :+
Misschien heb je het al eerder gepost en heb ik er overheen gelezen, maar van waar de interesse om meerdere falcons op te bouwen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
Kapoen schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:04:
[...]

Misschien heb je het al eerder gepost en heb ik er overheen gelezen, maar van waar de interesse om meerdere falcons op te bouwen? :)
Samen met een vriend bouwen we nu elk een model. Ditmaal de Millennium Falcon, vandaar ook de 15000 onderdelen. Enige tijd geleden al eens de Porsche 911 gedaan en binnenkort de Chiron.

De build van deze MF is simpelweg, omdat het erg gaaf is het grootste Lego model ooit te bouwen. Dat is toch iets andere koek dan een Architecture set, waar je krap aan een uurtje mee bezig bent ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren de 42056 Porsche afgebroken en de Lancia Stratos MOC opgebouwd. Pff, heb nu wel pijn aan mijn vingers. De Stratos ziet er wel cool uit, maar is een beetje gammel, vooral de deuren. De versnellingsbak werkt aardig, alleen loopt ie wel een beetje zwaar. Ook jammer is dat het stuur niet echt te gebruiken is, al draait ie wel mee als je met de HoG stuurt.

Ben nog aan het overpeinzen of ik de Stratos opgebouwd laat, of toch de Porsche weer opbouw. Er waren wel een hoop onderdelen over, dus die moet ik dan wel goed opslaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TaWYdH16wprqiR1AXSMXOM7x/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ui7c1KUMLLCPD5oV46ounkGm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y8rZeQAEzynRWZAx9rp1cGc8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vBtU9H3Tky1qt80cvbwrwzfV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IouIWtx3uiUqneiaHLB0OhSw/full.jpg

Ik weet wel dat als dit een officiële Lego set zou zijn, dat der Helddersteine helemaal los zou gaan. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Leut
De eerste sessie zit er op. Ondertussen 13 van de 17 zakjes gebouwd en dit model is simpelweg: awesome!

Dit is zoals beide modellen er momenteel bij staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nuNS2UwkqXl1aUkSyROc7omv/full.jpg

De details in dit model zijn wel erg gaaf en de gehele afwerking van de buitenkant is zoveel mooier en gedetailleerder dan het origineel. Alleen de achterkant, met de motoren, was bij het origineel mooier gemaakt.

Qua bouwtijd duurt het allemaal toch iets langer dan vooraf gedacht. We dachten met circa 15 uur bouwen wel klaar te zijn, maar helaas, dat gaat um net niet worden :) Tweede Kerstdag gaan we verder en dan kunnen kijken of de Kessel Run echt sneller in minder dan 'twelve parsecs’ kan.

Moeten twee kleine dissidenten wel ff met hun poten van de MF afblijven. Ze zijn eerder vandaag op heterdaad betrapt met het stelen van onderdelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cWmJcfPJa7fRWa3aKpGCvk79/full.jpg

De boefjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
zonoskar schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:50:
Gisteren de 42056 Porsche afgebroken en de Lancia Stratos MOC opgebouwd.
Het ziet er erg gaaf uit, jammer dat het "net niet" is. Ik ga de Lancia MOC zeker ook nog bouwen. Misschien is de F1 Racer MOC nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Ingelogd schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:53:
[...]

Het ziet er erg gaaf uit, jammer dat het "net niet" is. Ik ga de Lancia MOC zeker ook nog bouwen. Misschien is de F1 Racer MOC nog een optie.
Die is m.i. net als de huidige/laatste McLaren F1 auto: “helemaal niet” :+

Strava

Pagina: 1 ... 92 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .