Voor alle knutselaars en zelfbouwers onder ons:
Hexagon tower Lego technique by
Barthezz Brick, on Flickr
Ik ben bezig met een collab build en ik wilde daarbij eens wat anders dan een ronde of vierkante toren. Vandaar dat ik ben gegaan voor een hexagon vorm, maar met deze techniek kun je ook een heptagon of octagon vorm maken (vervang de Skeleton arms voor droid arms).
Na wat tests is de volgende techniek onstaan. Geen idee of deze compleet nieuw is, maar ik wil hem toch delen.
Wat je eigenlijk ziet zijn 2 plates op elkaar met daarop links en rechts een brick+side stud met daaraan een 2*1 cheese slope. Dat is dus je muur design. Om de muren aan elkaar te bevestigen gebruik ik 2 2*1 plates met daarop een brick+handle, welke je met skeleton arms aan elkaar maakt.
Je kunt zo smal als 3 studs gaan door een kleine aanpassing in het design. Je gebruikt dan maar 1 brick+handle en bevestigd de skeleton arms zowel onder als boven de handle.
Het is niet nodig om elke laag te verbinden, ik heb het om de 10/15 lagen gedaan. Het middenstuk van de muur vul je dus op tot 5 plate lagen en die herhaal je zovaak je wilt. Zo krijg je een perfecte muur met afgewerkte hoeken en zonder stress op de onderdelen.
Hopelijk is het een beetje duidelijk zo :-)
Edit: Engelse woorden aangepast.