Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.005 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Arunia schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:40:
What the froyo.
Zit net dat kerst doosje te bouwen. Schiet een beetje uit met het er op zetten van een blokje op de bodemplaat. Is die plaat krom?! Vaag.

[Afbeelding]

Iemand dat al eens meegemaakt?

Of hij was al krom. Echt apart.
Toevallig had ik gisteren iets vergelijkbaars. Bij het winterstation zitten twee spoorbomen, witte 1x12 plaatjes, die zijn allebei krom.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:50

J2S

Kapoen schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:10:
Ondertussen is het Elves thema blijkbaar ook aan een zwanenzang bezig, alle beschikbare sets staan op 'retiring soon'. Als AFOL had ik er nooit iets mee om eerlijk te zijn, maar ik vraag mij af of dit thema misschien toch enige populariteit had bij de KFOLs?

Met het verdwijnen van dit thema en Nexo Knights is er natuurlijk wel weer ruimte voor andere dingen in het assortiment, tenzij Lego nog harder de kaart gaat trekken van externe franchises.
Jammer :(
Ik vind het wel een hele leuke serie en heb echt elke set :p

Maar het viel mij ook al wel op dat Lego niet de meeste marketing ervoor heeft gedaan. En het was ook al wel bekend dat ze gewoon teveel sets aan het uitbrengen waren.

Ik heb wel wat van de video's gezien, maar dat YouTube kanaal van Lego is niet overzichtelijk. En het hielp ook niet dat er 3 tekenstijlen zijn geweest voor de characters in de show denk ik.

Scheelt komend jaar weer wat geld :+

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

bord4kop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:14:
Ben ook bezig met kerstdorp.. o<:)

Bakkerij, draaimolen, toy-shop, santa ‘s huis & workshop plus de extra sets van ieder jaar. Dit jaar de trein + station aangeschaft.

Helaas is mevrouw * bord4kop niet meer zo content met het geheel :X

Iemand interesse in koop van het het hele spöl?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De bakkerij zou wel een aanvulling zijn voor ons dorpje O-)

Vandaag Santa's workshop binnen, die nog voor een schappelijk prijsje op MP kunnen kopen. Heb ik nu vier met de toyshop, trein en station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Er staan 280 sets bij de zoekterm retiring soon: https://shop.lego.com/nl-NL/search?q=retiring%20soon
Sommige sets zijn nog geen 10 maanden oud, zoals https://shop.lego.com/nl-NL/Porsche-919-Hybrid-75887, die er al vanaf 10 november uit is.

Ik mag hopen dat ze wat aan het schiften zijn met de sets die ze wel/niet willen hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
la_fusion schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:24:
Al langer van plan om een Ikea lijstje te gaan gebruiken voor het displayen van CMF en ook een lijstje gekregen van de Sint.. alleen heeft de Sint helaas de verkeerde meegenomen (2x..) ipv de Ribba een Kasseby. Gevolg is dat het frame een stuk groter is en ik het eigenlijk minimaal vind om daar alleen CMF in te huizen. Ik heb online wel al wat leuke opties gezien:

[Afbeelding]

http://www.openthetoy.com...go-ikea-kasseby-idea.html

Maar heb zelf niets met de architecture reeks maar meer met auto's etc. helaas is de Kasseby te klein voor de Porsche of Astin Martin en heb ik zelf weer te weinig met de F40 om die erin te plaatsen. Bijvoorbeeld de set van de Big Bang Theory zou ik wel weer leuk vinden.. maar die is weer te diep. Hebben jullie wellicht een leuk idee?
Thanks for sharing :) in de kerstvakantie toch ff naar de IKEA.. heb de hele MARVEL serie in BrickHeadz liggen om te bouwen. Op deze manier kan ik dat ook mooi 'tentoonstellen' Dank u _/-\o_ Ik share wel ff wat foto's als het hangt!

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zeehond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:37:
Inmiddels is het overzicht met komende sets voor 2019 flink uitgebreid op https://www.bouwsteentjes...ht-lego-sets-winter-2019/. Zo te zien krijgen we alleen geen rotonde wegplaat. Het lijken gewoon dezelfde basisplaten te zijn alleen is de verkoop combinatie anders. Van de city sets voor komend jaar heb ik wel het idee dat de leeftijd van de doelgroep wat lager ligt kijkende naar de sets.

Lego heeft inmiddels ook een lading sets voor komend jaar op hun website geplaatst. Daarbij viel https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-Movie-Maker-70820 mij op. Een set waarmee zelf video's kunnen worden gemaakt.

"LEGO 80101 New Year’s Eve" en "LEGO 80102 Dragon Dance" vind ik wel erg interessant. https://www.brothers-bric...sia-pacific-markets-news/ edit, ze zijn helaas wel regio gebonden :/ (zie gelinkte artikel).

P.s. iemand interesses om mede TS te worden voor het bijhouden van interessante posts om te pinnen? :P. Actief dit topic volgen is daarbij natuurlijk wel handig :).
Heb ik net de Pet Shop, Palace Cinema, Parisan Restaurant en Emporium op de kop getikt, zie ik twee nieuwe Architect Skylines! This is gonna be a good winter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48
Señor Sjon schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:43:
Er staan 280 sets bij de zoekterm retiring soon: https://shop.lego.com/nl-NL/search?q=retiring%20soon
Sommige sets zijn nog geen 10 maanden oud, zoals https://shop.lego.com/nl-NL/Porsche-919-Hybrid-75887, die er al vanaf 10 november uit is.

Ik mag hopen dat ze wat aan het schiften zijn met de sets die ze wel/niet willen hebben.
Daar zitten natuurlijk ook dingen bij zoals Duplo sets, sleutelhangers, drinkbekers en volledige thema's zoals Ninjago Movie, Elves,... die op pensioen gaan.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is waar, ik zie wel weer veel licensed meuk ervoor terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Señor Sjon schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:43:

Die 919 is nog wel korter, die kwam afaik pas maart dit jaar uit (samen met die groene mustang en rode Ferrari dacht ik), lijkt erop dat ze deze in hogere snelheid laten opvolgen voor 2019 series. (ok, 2019 F40 is dan wel best mooi :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:07
gold_dust schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:55:
[...]

Amazon schrijft pas af zodra er verzonden is. Bij ons wordt Sinterklaas ook Kerst door de vertraagde levering van Amazon.de.
Ik bedoelde eigenlijk of Amazon wel aan haar verplichtingen kan voldoen omdat het wel even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 14:43
Weet iemand van hier n lijstje te vinden om deze (40222 en 40253) sets in zijn geheel op te bouwen?

Leek me wel n leuk kerstcadeautje voor mijn dochter (en mijzelf natuurlijk)

Of valt deze makkelijk te bricklicken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Goverman schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:35:
Gisteren ben ik met Govervrouw en Goverdochter naar het "Festijn met bouwsteentjes" in Rijswijk geweest. Dat was erg leuk! Niet al te druk, mooie mogelijkheden om te bouwen en vooral ook leuke dingen om te bekijken. Toch word ik er altijd een beetje 'depressief' van: mijn creativiteit is zo ontzettend beperkt t.o.v. die mooie MOCs die je daar ziet... Aan de andere kant: het levert wel weer wat inspiratie op :)

We hebben ons nog een beetje in weten te houden qua kosten, twee LEGO friends winter setjes en dat is het. Maar thuisgekomen wilde Govervrouw wel Santa's workshop. Die vond ze mooi, maar konden we niet vinden op de beurs. Dus hebben we er een op marktplaats gescoord :)
Dat gevoel ken ik, al die mooie moc's die je voorbij ziet komen.
Aan de andere kant, ieder zijn eigen ding, het gaat tenslotte om wat jij creëert en niet een ander toch?
Ik zou ook wel van die geavanceerde dingen willen ontwerpen, dit heeft mij lang weerhouden om überhaupt zelf iets te maken.
Kortom, gewoon tevreden zijn met wat je zelf wel kan bouwen, dat stapje voor stapje verbeteren en daar plezier in hebben d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
AppieNL schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:43:
[...]

Probleem voor mij is nu dat ik er geen 1 kan kiezen, want de kleur van de wagentjes past niet bij de beugels in de meeste gevallen. Dus wat mij betreft is het onderdeel van hetzelfde probleem.
Daar heb je inderdaad wel een punt. :p
almightyarjen schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:01:
[...]

Blauw/wit in het midden. Anders oranje/zwart. Bijpassende beugels zou idd mooier staan (of gewoon zwart).

PS: je kan de kleurencombinatie ook laten afhangen van de beschikbaarheid van de benodigde parts op Bricklink.
Ik ben ermee aan de slag gegaan, blauw/wit bleef ergens toch het meeste in mijn gedachte hangen.. Momenteel heb ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SMA7efbgEcqVlVouQC6Dqrwc/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4jVDBKnbX5lYPc25BAeKypcY/medium.png

(Let niet op de flex hose, ik krijg hem in Studio niet geplooid dus ik heb ze aan 1 kant maar even verwijderd ;)) Heb meteen de stoeltjes ook mee gekleurd, twijfel nog tussen zwarte beugels of oranje. Ik vind oranje er beter uit zien, zwart is zo "zwart". :)

Ik wissel trouwens tussen LDD en Studio omdat met deze laatste effectief alle beschikbare kleuren te kiezen zijn. LDD is hierin nogal beperkt. De zijkanten van het bakje zijn in LDD enkel in geel/rood/wit te selecteren terwijl er op Bricklink veel meer keuze is.

@mschol : Dit was mijn test-baan. Vermoed dat nog wat versteviging vereist zal zijn maar mijn test-build van het treintje paste er perfect op. Ik zal morgen even kijken om een echte foto te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wgff08umq23Fp7qpK8hMNxVr/medium.png

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 06:53
mathelicious schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:08:
Ook hier staat het kerstdorp, de nieuwe brandweerkazerne wordt feestelijk geopend! Nu ben ik alleen nog op zoek naar verlichting, hebben jullie nog tips voor makkelijke en betaalbare lichten?

[Afbeelding]

Mini-fig perspectief
[Afbeelding]
Ik heb voor 2,79 bij de action een 4/5 meter lang snoer met 100 ledjes op de kop getikt. Ziet er wat mij betreft voortreffelijk uit en de draden laten zich nog redelijk wegwerken ook. Enige nadeel is dat er om de 4 centimeter een led zit, ook waar dat niet uitkomt.
Het resultaat is in ieder geval tof!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pv6sBGlwewxRVFVNZEfQ76vJ/thumb.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:01
Voor de 3D modellers onder ons die Autodesk Maya gebruiken is er nu een BrickIt plugin:

Default renders zien er gelikt uit, hij gebruikt hier Arnold voor.

Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
@bibi2205 oranje ziet er een stuk beter uit, het is immers een safety feature en kleurt goed bij wit/blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40

almightyarjen

When does the hurting stop?

Señor Sjon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:24:
@bibi2205 oranje ziet er een stuk beter uit, het is immers een safety feature en kleurt goed bij wit/blauw.
Ja, eens. Oranje staat beter dan de eerder door mij genoemde zwarte beugels.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

bord4kop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:58:
Ik bouw alles wel weer op momenteel. En dan zien we wel waar & of het te staan komt })

[...]

Niet echt hoor, een goed bod van >€265 en ze zijn weg O-)
Missus * bord4kop en ik hebben consensus: "de kinderen vinden het zo leuK..." O-)

Het dorp wordt weer opgebouwd en geplaatst.. pics volgen..

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 11-12-2018 16:59 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik moet überhaupt nog plek vinden voor het hele gebeuren. Deze week iig maar eens kijken naar de brandweer. Heb het eerste boekje af iig. Nu de rest nog.
De kerstboom staat, maar alleen met lampjes. Inrichten zal wellicht morgen door mijn vrouw en dochter gebeuren. Tafeltje van mijn dochter staat nog midden in de kamer. Die moet ook nog ergens heen. En dan het dressoir nog leeg zien te krijgen. Dat laatste wordt nog een dingetje zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Hoort hier misschien niet, maar volgens mij sowieso niet in het Lego aanbiedingen topic:

Ik was toevallig net op brickwatch naar de Chiron aan het kijken en ik zie dat die recent 240 euro was, maar kan niet echt meer achterhalen bij welke winkel/site dit was. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:02
Amazon. Volgens mij co.uk.
Heb nog getwijfeld m te kopen, maar ik had een dag ervoor de Falcon al besteld bij FNAC voor 560. :)
AppieNL schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:10:
Hoort hier misschien niet, maar volgens mij sowieso niet in het Lego aanbiedingen topic:

Ik was toevallig net op brickwatch naar de Chiron aan het kijken en ik zie dat die recent 240 euro was, maar kan niet echt meer achterhalen bij welke winkel/site dit was. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ah bedankt, dus dichter bij de 248 inclusief shipping van co.uk.

Die Falcon heb ik toen in mijn mandje gestopt, maar niet door gezet XD
Vond het toch wel aardig wat geld en de verhalen over FNAC zijn niet allemaal even positief (maar goed, waar wel?) en sowieso met een site alleen in het Frans sta je bij mij al 3 punten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Weet iemand wanneer lego 5005251 (Penguinsuit girl) beschikbaar is?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
Reintji schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:29:
Weet iemand wanneer lego 5005251 (Penguinsuit girl) beschikbaar is?
Die promo is al voorbij helaas, deze liep tijdens het Black Friday weekend in november. Waarschijnlijk kan je deze minifig wel relatief goedkoop vinden op BL/eBay/...

Er is een Lego Movie 2 kerstspecial verschenen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:02
De MF is inmiddels binnen, netjes in de Lego omdoos en onbeschadigd. Was er met 3-4 dagen ofzo al. Frans is inderdaad een klein stuikelblok, maar mijn frans was goed genoeg om de bestelling te kunnen plaatsen. (en ook te weten wat ik kocht ;))

De Bugatti was incl. shipping nog onder de 250, de grens die ik voor mezelf had gesteld. Maar daar gaat hij (hopelijk) nog wel een keer komen.
AppieNL schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:51:
Ah bedankt, dus dichter bij de 248 inclusief shipping van co.uk.

Die Falcon heb ik toen in mijn mandje gestopt, maar niet door gezet XD
Vond het toch wel aardig wat geld en de verhalen over FNAC zijn niet allemaal even positief (maar goed, waar wel?) en sowieso met een site alleen in het Frans sta je bij mij al 3 punten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik kwam er ook nog wel uit met het Frans, het is meer dat ik het gewoon niet relaxed vind, dat een site die NB in meerdere landen actief is (en zelfs een NL versie heeft van de site) niet een toggle heeft om iig de basis functies van de Franse site in het Engels te zetten. Komt bij mij dat gevoel boven van die "typische" Franse arrogantie (die geen Engels willen praten ook al kunnen ze het wel). :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Vandaag mijn bestelling van S@H binnen gekregen.. daarbij 3 CMF gedaan om de kerstgoodie te krijgen.. krijg ik 3x dezelfde.. nu dus weer 2 daarvan zien te ruilen waarbij de verzendkosten/verpakkingskosten waarschijnlijk hoger zijn dan de waarde van de figuren.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Dit is de huidige status van mijn Venice Italy moc. Ik heb nog wel een aantal maanden werk te verzetten, maar helaas ligt de bouw nu wel even stil.

Ik ben namelijk bezig met een internationale 'lord of the rings' collab en dat bouwwerk dient feb/mrt 2019 af te zijn. Mijn focus ligt op dit moment dus bij dat project en wordt ook weer redelijk groot (100*70studs). Tevens is hetgeen wat ik aan het bouwen ben wat buiten mijn comfort zone, dus dat is altijd wel leuk.

Hopelijk kan ik snel een aankondiging delen voor de geïnteresseerden

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1950/44747560615_5e4a0516ea_b.jpg(wip) Venice Italy by Barthezz Brick, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:17
fishman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:49:
De MF is inmiddels binnen, netjes in de Lego omdoos en onbeschadigd. Was er met 3-4 dagen ofzo al. Frans is inderdaad een klein stuikelblok, maar mijn frans was goed genoeg om de bestelling te kunnen plaatsen. (en ook te weten wat ik kocht ;))

De Bugatti was incl. shipping nog onder de 250, de grens die ik voor mezelf had gesteld. Maar daar gaat hij (hopelijk) nog wel een keer komen.

[...]
Hier maandag ook de MF (2x zelfs) in goede orde ontvangen vanuit Frankrijk. Viel me niks tegen en ging behoorlijk snel. Alles goed verpakt in een extra verzenddoos met voldoende bescherming.

De Bugatti was inderdaad bij Amazon UK. Ik kwam net boven de 250 uit. Geen idee waar het verschil in zit met jouw prijs. Echter, toen ik later de bestelling wilde afronden, was de actie en de goede prijs ook... Too bad, net gemist.... dan maar weer geduldig wachten. Komt wel een keer weer voorbij voor de juiste prijs.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:41
Ik heb de chiron idd bij Co.uk kunnen bestellen. Mijn threshold lag ook op 250 en wilde een leuk bouwprojectje voor de kerstvakantie. Ik heb de porsche ook.

Uiteindelijk met verzendkosten en de juiste wisselkoers kwam hij voor mij op 255,-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn formule 1 bolides maar weer eens in elkaar gezet. Wat zitten er toch een hoop fouten in de handleiding van de silver champion zeg. Ik heb het niet precies bijgehouden, maar 15 fouten waren het zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LriG5IZRQ1blNGRb70WlyXt6/full.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Kapoen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:37:
[...]

Die promo is al voorbij helaas, deze liep tijdens het Black Friday weekend in november. Waarschijnlijk kan je deze minifig wel relatief goedkoop vinden op BL/eBay/...
Ok dank, achter het net gevist dus. Op BL wel wat aanbieders gezien in NL die ruim in de voorraad zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Reintji schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:43:
[...]

Ok dank, achter het net gevist dus. Op BL wel wat aanbieders gezien in NL die ruim in de voorraad zaten.
Die minifigs in kartonnen doosjes zijn tot nu toe altijd in massa geproduceerd, dus gelukkig zijn ze niet zeldzaam.

Succes met de jacht op de pinguïn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Haay schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:00:
[...]

Recentelijk heb ik op dezelfde dag bij zowel Amazon Spanje als Amazon UK wat besteld. Die van Spanje werd vlot verzonden en heb ik inmiddels in huis. Bij de bestelling uit Engeland is er blijkbaar wat mis gegaan bij de administratie. Ik heb er gewoon via de website bij de klantenservice een melding over gemaakt, gekoppeld aan mijn bestelling. Een Amazon klantenservice medewerker heeft het nagekeken en zag dat mijn bestelling nog helemaal niet verzonden was, maar heeft dat meteen geregeld.
Ik had voor de zekerheid nog even gewacht maar gisterenavond toch contact opgenomen via de mail. Viel nog niet mee dat te vinden op Amazon, laat staan in het Italiaans! Ik kreeg heel snel uitgebreid in het Engels antwoord terug. De sets zijn simpelweg nog in backorder. Ik heb er geen haast mee dus ga rustig afwachten. Komt op zich ook wel mooi uit zo, mocht een van die sets in de tussentijd goedkoper worden, annuleer ik hem en bestel ik hem opnieuw. Had ik al gedaan met een van die bestellingen, misschien lukt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
ggj87 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:31:
[...]
Komt op zich ook wel mooi uit zo, mocht een van die sets in de tussentijd goedkoper worden, annuleer ik hem en bestel ik hem opnieuw. Had ik al gedaan met een van die bestellingen, misschien lukt het weer :)
Als ik me niet vergis krijg je bij Amazon automatisch de laagste prijs omdat zij pas de betaling verwerken wanneer het pakket vertrekt. Mocht de set duurder worden betaal je de prijs van je originele bestelling, indien goedkoper betaal je de prijs van dat moment.

Zo is het bij mij toch altijd geweest, al ging het toen niet om Lego. ;)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
bibi2205 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:02:
[...]

Als ik me niet vergis krijg je bij Amazon automatisch de laagste prijs omdat zij pas de betaling verwerken wanneer het pakket vertrekt. Mocht de set duurder worden betaal je de prijs van je originele bestelling, indien goedkoper betaal je de prijs van dat moment.

Zo is het bij mij toch altijd geweest, al ging het toen niet om Lego. ;)
Oh is dat zo? Dat moet ik eens uitzoeken dan. Ze legde idd. wel uit dat de bestelde prijs vast staat bij een stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Het is geloof ik zelfs zo dat mocht het artikel in de 2 dagen na verzending nog goedkoper zijn geworden, het alsnog wordt gecorrigeerd (automatisch of na een mailtje van jou kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
zonoskar schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:42:
Ik heb mijn formule 1 bolides maar weer eens in elkaar gezet. Wat zitten er toch een hoop fouten in de handleiding van de silver champion zeg. Ik heb het niet precies bijgehouden, maar 15 fouten waren het zeker.

[Afbeelding]
Misschien nog als idee voor in de collectie het alternatieve model van de 42056 - porsche en de 42039 - 24 uurs racewagen.

Afbeeldingslocatie: https://rebrickable.com/media/users/photos/6818/29795.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brickshelf.com/gallery/damianple/42039F1/20150901_111532.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ingelogd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:28:
[...]

Misschien nog als idee voor in de collectie het alternatieve model van de 42056 - porsche en de 42039 - 24 uurs racewagen.
Het mooie van de formule 1 bolides vind ik de ophanging. Bij beide alternatieven is dat op een andere manier opgelost. Maar ik ga zeker die van de 42039 een keer maken. De Porsche ligt nog ongeopend op zolder, hopend dat did heeeeel veel waard wordt, maar ik heb er een hard hoofd in. Gelukkig wel voor 180 euro gekocht.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ingelogd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:28:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die eerste kan nog goed, die 42039 is een kleinere schaal.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Na de Mustang nog maar een Speed Champion gehaald. Dochter van 7 wilde hem graag bouwen, ik heb de stickers maar geplakt.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8czf7zDW/20181212-193609.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Klein vraagje. Ik heb 2 nieuwe Lego treinen gekocht: 60197 en 10254 (deze met "oude" power functions set, en lightmybricks set). Heel leuk voor onder de kerstboom.

Bij beide zit iets aan rails. Maar is natuurlijk leuker met wat meer rails en wissels e.d. Deze spullen zijn alleen vrij prijzig. Hebben jullie misschien tips om aan een leuk basis "spoornet" te komen? Bepaalde winkels (evt. buitenland) waar het voordeliger is? Of misschien "compatibel" nep spul uit China? Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

KopjeThee schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:06:
Klein vraagje. Ik heb 2 nieuwe Lego treinen gekocht: 60197 en 10254 (deze met "oude" power functions set, en lightmybricks set). Heel leuk voor onder de kerstboom.

Bij beide zit iets aan rails. Maar is natuurlijk leuker met wat meer rails en wissels e.d. Deze spullen zijn alleen vrij prijzig. Hebben jullie misschien tips om aan een leuk basis "spoornet" te komen? Bepaalde winkels (evt. buitenland) waar het voordeliger is? Of misschien "compatibel" nep spul uit China? Marktplaats?
Op marktplaats komen er wel partijtjes rails voorbij. Anders kan je op Bricklink wel verkopers vinden die alle typen PF rails verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Civic09 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:52:
Dochter van 7 wilde hem graag bouwen, ik heb de stickers maar geplakt.
Sure! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Hij zegt niet dat z'n dochter 'm ook daadwerkelijk gebouwd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Heeft ze wel gedaan hoor. Ze had gezien dat het poppetje erbij een meisje was dus het was meteen "die wil ik bouwen". Ze wil ze nu zelfs sparen dus goede reden om er meer aan te schaffen. Papa vind ze namelijk erg leuk, veel leuker als de Lego Friends waar ze al het nodige van heeft.

Overigens zelf nu bezig met de Lego Technic BMW motor. Ook leuk om te bouwen.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Civic09 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:47:
Heeft ze wel gedaan hoor. Ze had gezien dat het poppetje erbij een meisje was dus het was meteen "die wil ik bouwen". Ze wil ze nu zelfs sparen dus goede reden om er meer aan te schaffen. Papa vind ze namelijk erg leuk, veel leuker als de Lego Friends waar ze al het nodige van heeft.

Overigens zelf nu bezig met de Lego Technic BMW motor. Ook leuk om te bouwen.
Alleen het alternatieve model van de BMW is echt lelijk. En weinig motor. Dit was de eerste Technic Lego motorfiets model waar ik maar 1 doos van heb gekocht.

Ook mijn dochter was redelijk snel klaar met haar Friends en vind nu ook het bouwen van wat groters veel leuker. Tijdje geleden de R2D2 weer eens uit elkaar gehaald en opnieuw gebouwd, samen, gewoon omdat het kan.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Civic09
Het bouwen is ook echt het leukst. Ermee spelen zijn ze hier toch snel op uit gekeken.
Alternatieve model van de BMW ziet er inderdaad niet uit.
Zit nog te denken om voor de kerstvakantie nog een leuke Technic doos te kopen. De Mack Anthem staat wel leuk naast de Arocs maar de oplegger vind ik niet mooi.
Porsche GT3 RS is ook betaalbaar aan het worden.

• la_fusion
Aangezien ik een dezer dagen wil beginnen met mijn eerste echte MOC(racescene met Speed Champions in een IKEA Kasseby wandvitrine), wil ik dit eerst gaan bouwen in LDD/Stud.io. Daarna wil ik eens gaan kijken hoeveel ik daadwerkelijk moet gaan Bricklinken.

Echter zat ik ook te bedenken dat in plaats van Bricklinken het wellicht interessant is om specifieke modellen te kopen(nieuw/2e hands). Is er ook een mogelijkheid om snel te zien welke sets veel van bepaalde stenen bevatten? Het liefste op basis van een lijst van onderdelen(via Stud.io) die dan aangeeft dat ik met bepaalde sets al een groot gedeelte van de lijst kan afstrepen. Op individueel onderdeel kan ik natuurlijk kijken in welke sets het hoevaak voorkomt maar kan dit ook voor meerdere stenen tegelijk? Dat lijkt mij namelijk enorm handig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18
Ze beginnen wel heel erg lui te worden bij LEGO of de creativiteit is op...

De Cherry Picker (42088) nieuw in Januari
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42088-1.jpg?201812041022

De Cherry Picker (42031) uit 2015
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/42031-1.jpg?201410010854

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze hadden nog wat 911 oranje over denk ik. :+

• AppieNL
chrisO schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:o }:| 7(8)7 :N

Zeg dat dit een grap is...

• almightyarjen

almightyarjen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sterk gevalletje besparing op ontwikkelkosten :') nog even en de studded technic sets komen weer terug :P

• Kapoen
Ik zou overwegen om te soliciteren bij Lego en ze te tonen hoe het moet Appie. Ze kunnen jouw expertise ivm kleine sets wel gebruiken.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vlieg binnenkort voor werk naar Billund. Heeft het zin om iets mee te nemen uit de winkel? Ik denk aan de Billund Airport set, maar wellicht is er nog meer. Tips zijn welkom :)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:13:
Vlieg binnenkort voor werk naar Billund. Heeft het zin om iets mee te nemen uit de winkel? Ik denk aan de Billund Airport set, maar wellicht is er nog meer. Tips zijn welkom :)
ik zou niks meenemen, te overpriced daar.

Misschien wat speciale dingen/zaken die ze ergens anders niet hebben.

Burp

• Señor Sjon
Die vraag komt elke paar maanden langs, dus het antwoord zal niet veel anders zijn. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Blijf me verbazen om de creativiteit.

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb drie modular sets gekocht via Marktplaats. Erg incompleet. Waar kan ik het best losse onderdelen kopen? Qua prijs en compleetheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

iAmRenzo schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:45:
Ik heb drie modular sets gekocht via Marktplaats. Erg incompleet. Waar kan ik het best losse onderdelen kopen? Qua prijs en compleetheid?
Bricklink is the place to be.

Account aanmaken

Setnummer intypen
Klik op het aantal onderdelen bij Item consists of nnn parts.
Missende onderdelen aanklikken en in een wanted list zetten (aantallen handmatig aanpassen)
Repeat

Is de wanted list klaar?
Klik op de wanted list en kies Buy all
Filter zet ik altijd op NL.
Zet geen vinkje bij winkels die een hogere minimale koopbedrag hebben dan de waarde van de bestelling buj die winkel.
Bricklink zoekt de goedkoopste combinatie van aanbieders.

Kopen en hopelijk vallen de kosten mee.

[ Voor 50% gewijzigd door GeeBee op 13-12-2018 17:02 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• iAR
  • Niet online

iAR

GeeBee schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:50:
Bricklink is the place to be.

Account aanmaken

Setnummer intypen
Klik op het aantal onderdelen bij Item consists of nnn parts.
Missende onderdelen aanklikken en in een wanted list zetten (aantallen handmatig aanpassen)
Repeat

Is de wanted list klaar?
Klik op de wanted list en kies Buy all
Filter zet ik altijd op NL.
Zet geen vinkje bij winkels die een hogere minimale koopbedrag hebben dan de waarde van de bestelling buj die winkel.
Bricklink zoekt de goedkoopste combinatie van aanbieders.

Kopen en hopelijk vallen de kosten mee.
Okay, en heb ik dan invloed op prijs + verzending?
Of is via Lego's pick a brick dat? Die hebben 80% van de onderdelen. Een aantal andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Deze werkt ook erg fijn:
https://rebrickable.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:54:
[...]

Ik zou overwegen om te soliciteren bij Lego en ze te tonen hoe het moet Appie. Ze kunnen jouw expertise ivm kleine sets wel gebruiken.
:) thanks, misschien wel een idee ja.

Hoe treurig, niet eens een origineel ontwerpje voor een 100-150 parts €10 setje in 2019...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Gisteren voor het eerst begonnen in LDD en mis eigenlijk direct al een onderdeel.. heb ik niet goed gekeken? Ik zoek een curved slope, 2x2, 2 hoog:

Afbeeldingslocatie: https://bricker.info/images/parts/15068.png

In het wit en rood.

Ook erachter gekomen dat een mooie ronde bocht maken nog niet zo makkelijk is zonder dat het gewoon een schuine lijn wordt. Vandaag maar eens met een paar hinge plates wat proberen te fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:o :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

LoeiOrdinair schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:13:
In the lego house heb je wat toffe sets.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0R5Ts3q.jpg
bron; https://imgur.com/a/MswwQw1#0R5Ts3q
geen idee waarom, maar vind het een erg geslaagde MOC.
Verder geen details over, beetje klikken reddit/imgur :+

10,000+pcs, 6 32x32 baseplates, 3 stores (Five Guys, Godiva, 7-Eleven), custom decals.

//edit; https://www.flickr.com/photos/48028607@N08/

//edit; ben eruit waarom deze 'geslaagd' is; qua omvang is deze 1 verdieping hoger dan de meeste modulars/mocs. Dit geeft het gebouw de ruimte voor dat "beetje" extra. Samen gebracht via de 'outlines', en die winkelstraat onderin. Zou wat mij betreft zo uit r'dam kunnen komen

[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 14-12-2018 09:50 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
himlims_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:33:
[Afbeelding]

10,000+pcs, 6 32x32 baseplates, 3 stores (Five Guys, Godiva, 7-Eleven), custom decals.
Zie er wel modern uit, erg mooi :Y.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi maar vind het een beetje Oostblokdesign.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oostblokdingen hebben geen design. Dit is gewoon een condo met winkels in de plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 22:48
la_fusion schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:58:
Gisteren voor het eerst begonnen in LDD en mis eigenlijk direct al een onderdeel.. heb ik niet goed gekeken? Ik zoek een curved slope, 2x2, 2 hoog:

[Afbeelding]

In het wit en rood.

Ook erachter gekomen dat een mooie ronde bocht maken nog niet zo makkelijk is zonder dat het gewoon een schuine lijn wordt. Vandaag maar eens met een paar hinge plates wat proberen te fabriceren.
Je kan evt een haakse bocht maken met 58846 zoals ze in 75889 gedaan hebben.

Of ze met clips aan een flex tube maken, die kan je dan enigzins buiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 14-12-2018 10:23 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Leuk!

Ik heb toevallig deze week het popup boek met standaard invulling gebouwd.
Erg leuke set en het jeukt inderdaad al aardig om er een eigen invulling aan te gaan geven.

Mij kennende ga ik enthousiast aan de slag om vervolgens gefrustreerd te raken dat ik de onderdelen die ik wil gebruiken niet in de juiste kleur heb. MAAR... ik ga zeker een poging wagen. Een kersthuisje / noordpool / iglo scene lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
@Guardian1980 Ik vind hem leuk idd. Zag alleen de link iets boven mij van iemand die je gequote had en dus niet het plaatje gezien. Toen dacht ik, weet je, het is wel leuk om een kerststal op die manier te doen. Of voor het Winterdorp iets met Frozen. :P
Maar de kerststal was al het idee. Echt gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
himlims_ schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:33:
[Afbeelding]

//edit; https://www.flickr.com/photos/48028607@N08/

//edit; ben eruit waarom deze 'geslaagd' is; qua omvang is deze 1 verdieping hoger dan de meeste modulars/mocs. Dit geeft het gebouw de ruimte voor dat "beetje" extra. Samen gebracht via de 'outlines', en die winkelstraat onderin. Zou wat mij betreft zo uit r'dam kunnen komen
Naast het gebouw, vind ik deze autootjes ook allemaal goed/redelijk herkenbaar (ik zou zeggen Subaru, F40 en Audi R8) tov Speed Champions. Vooral het contrast met de Speed Champions F40 en degene die hier staat, is nogal schrijnend imo. Deze vind ik mooier/beter lijken en heeft nul stickers NB.

Maar ik was sowieso al niet zo'n fan van Speed Champions (ik heb er wel eens over gedacht ze te kopen, maar uit de hele serie vind ik maar een vijftal auto's echt goed lijken), maar ben aangenaam verrast door de autootjes bij deze MOC die voor mij bewijst dat sommige auto's wel kunnen op 6 studs breed en kunnen lijken en die indruk had ik niet bij de Speed Champions variant.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Het dorp staat weer..

Van dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhVx8Bq.jpg?1

naar dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lTdTtiL.jpg?1

* bord4kop blij dat het niet verkocht is :*)

| Security Management |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:49:
[...]

Sterk gevalletje besparing op ontwikkelkosten :') nog even en de studded technic sets komen weer terug :P
Dan zou ik weer technic sets kopen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
En dan zou ik juist weer een tweede dark ages in gaan :P

Studded is leuk, maar veel te beperkt (lees: log) tov het huidige spul imo.

[ Voor 41% gewijzigd door AppieNL op 14-12-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Speedy schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:50:
[...]

Je kan evt een haakse bocht maken met 58846 zoals ze in 75889 gedaan hebben.

Of ze met clips aan een flex tube maken, die kan je dan enigzins buiten.
Niet de juiste zoektocht gebruikt blijkbaar.. inmiddels met wat plate hinges een betere bocht gemaakt. Maar eigenlijk nu al tot de conclusie gekomen dat de Speed Champions eigenlijk te groot zijn...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R7Q2g52/Speed-Champions-Kasseby.png

Op zich kan het wel maar is niet echt realistisch.. De groene platen is als maximum wat er in de Kasseby vitrine kast past.. Wat denken jullie? Voordat ik veel moeite ga doen voor de rest van het gras en het asfalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Als dat de max breedte is, zou ik gewoon geen bocht "scene" maken als je 2 auto's er op wil die "realistisch" racen. Dan beter een recht stuk, met misschien op het einde een hint naar een bochtje, 2 studs aan zijkant vrijhouden voor groen/vangrail en in die 2 studs naar een bocht hinten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Je kan misschien wat met deze:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toypro.com/media/cache/my_thumb_big/uploads/images/custom/30596-src.jpg

Of anders de hele rood-witte riedel op zn zijkant, dan kun je alle bochten maken die je wil..

Ik bedoel met oa deze, maar dan niet rechtop maar op zijkant:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toypro.com/media/cache/my_thumb_big/uploads/images/custom/11214-src.jpg

Die heb je in langere, meer en minder schuin etc. Verbinden bijv met

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/EXTN/12945.png

Daar kun je dan alle kanten mee op.

[ Voor 48% gewijzigd door bord4kop op 14-12-2018 19:47 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hm ja de bocht is eigenlijk niet het probleem meer, daar was ik nu eigenlijk wel tevreden over. Ik bedoelde meer dat de auto's nu niet in verhouding zijn met de afmeting van de weg. Dan zou ik eigenlijk kleinere auto's moeten nemen maar vind het wel leuk om herkenbare modellen te hebben. Dus de vraag is meer, vinden jullie dat de auto's te groot zijn voor de weg of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt een paar Lego Ideas met bv de 205 T16 Rallye: https://ideas.lego.com/pr...04-4fdc-9c09-5de4263b3fe6
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/projects/f50/984/171007/2913185-o_1bbjpqto41rof1c3f1d9sejvm531f.jpg

of de Lancia Delta: https://ideas.lego.com/pr...3b-44b4-af99-3aa3bdbc09bc
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/lego_ci/projects/61b/abb/174336/2960828-o_1bf04542r1oakofjn98aks1grg7.jpg

Ik zou dat als inspiratie pakken voor een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Met de Fiesta WRC heb je dan al een kant en klaar model wat je kunt gebruiken voor een dergelijke scene.

Afbeeldingslocatie: http://myhobbytoys.com/image/cache/catalog/lego/75885/e-75885-4-800x800.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
la_fusion schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:30:
[...]

Niet de juiste zoektocht gebruikt blijkbaar.. inmiddels met wat plate hinges een betere bocht gemaakt. Maar eigenlijk nu al tot de conclusie gekomen dat de Speed Champions eigenlijk te groot zijn...

[Afbeelding]

Op zich kan het wel maar is niet echt realistisch.. De groene platen is als maximum wat er in de Kasseby vitrine kast past.. Wat denken jullie? Voordat ik veel moeite ga doen voor de rest van het gras en het asfalt..
De oplossing is simpel: alleen de binnenkant of buitenkant van de bocht laten zien. Bv alleen de buitenkant en daar dan bv een bandenstapel of omheining achter.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1581/0905/products/Heco---Ferrari-250-TR-Le-Mans-1959-Gendebien-Hill---14_500x.jpg?v=1478613364

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:45:
Je hebt een paar Lego Ideas met bv de 205 T16 Rallye: https://ideas.lego.com/pr...04-4fdc-9c09-5de4263b3fe6
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Probleem is dat het maar een hoogte is van 8cm, dus ook als het op de zijkant gebouwd wordt biedt het weinig ruimte helaas.
Enzo Dizono schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:29:
[...]

De oplossing is simpel: alleen de binnenkant of buitenkant van de bocht laten zien. Bv alleen de buitenkant en daar dan bv een bandenstapel of omheining achter.

Zoiets:
[Afbeelding]
Dat is nog niet eens zo'n gek idee! Ik ga er eens mee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Geef er sinds 2014 ieder jaar een cadeau aan mijn vrouw. Samen met de city advent kalenders begint het nu ook bij ons echt wat te worden (gebruik de voor platen voor onder de huisjes e.d.). Vooral veel plezier met in elkaar zetten en de kids vermaken zich er goed mee de dagen erna.
Nu ook eindelijk de v3 motor (bluetooth) gekocht voor de trein, lekker stil en de trein behoudt toch iets meer zijn looks.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtig, word ik blij van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
@Enzo Dizono bedankt voor de tip! Zo kan het wel wat worden:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Stv7q9H/Speed-Champions-Kasseby2.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Flabergasted

Prepare to die !

Ik merk dat ik me als 48 jarige, elk jaar steeds een beetje meer geneer, bij het opzetten van ons winter lego dorp.
De oudste zoon haalde me 16 jaar geleden uit mijn dark ages maar het zijn inmiddels pubers en ik zie ze meewarig kijken als ik alles weer op tuig

Ik denk dat ik alles maar goed op berg en wacht op hopelijk de toekomstige kleinkinderen.. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Gelukkig heb ik die fase nog niet bereikt.. het is nu wachten tot die kleine bij ons(3 maanden) er zelf mee gaat spelen, al zullen die eerste jaren nogal gevoelig zijn.. bij ons rijdt er namelijk een trein rondom de boom, voor de open haard langs en vervolgens rondom de tv..

Om nog wat meer te spammen, en eigenlijk vooral ook meer tips te vragen.. een eerste 'definitieve' versie:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/n7WyVQG/Speed-Champions-Kasseby3.png

Ik ben vooral nog aan het twijfelen over de weg. Op een echt circuit is de racelijn ook donkerder en meer naar buiten dus lichter, alleen ik krijg het niet goed weergegeven met de gladde plates. Wellicht dat dit al anders is met andere 'gebruikte' lichtgrijze plates in tegenstelling alles nieuw in LDD.

Daarnaast wil ik het gras ook niet egaal donkergroen maken, daarom heb ik wat roodbruin, en verschillende kleuren groene roosters toegevoegd. Alleen ook in dit geval weet ik niet goed hoe dit in het echt eruit ziet.

Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven voor beide gevallen en ook wat jullie er tot zoverre van vinden. Het is mijn eerste MOC, dus ik verwacht er niet te veel van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Probeer eens de blokjes ene kwart slag te draaien: kleiner oppervlak wat zichtbaar is, op die manier kun je beter “lijnen” tekenen of wegdek van textuur en kleurverloop wanneer je werkt met plates van 1

Zoals hier met geel en wit
https://goo.gl/images/drUAHC

[ Voor 52% gewijzigd door himlims_ op 15-12-2018 20:45 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan ook wat bloemenbasissen gebruiken aan de binnenkant voor gras wat doorsteekt. En gebruik een mix aan groene kleuren, dat werkt heel goed om wat wildgroei te imiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je dan de echte AFOL's aan wilt spreken moet het natuurlijk een blauw/gouden Impreza zijn 8)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

You don't stop Lego-ing because you grow old,
you grow old because you stop Lego-ing.

Dat is mijn motto en morgen staat de tafel beneden weer vol met bakjes om mijn versie van de 41999 verder te bouwen.
(PS: mijn bouwjaar is 1968 ;) )

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Voor alle knutselaars en zelfbouwers onder ons:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4913/45606492094_a2f97ae7ca_b.jpgHexagon tower Lego technique by Barthezz Brick, on Flickr

Ik ben bezig met een collab build en ik wilde daarbij eens wat anders dan een ronde of vierkante toren. Vandaar dat ik ben gegaan voor een hexagon vorm, maar met deze techniek kun je ook een heptagon of octagon vorm maken (vervang de Skeleton arms voor droid arms).

Na wat tests is de volgende techniek onstaan. Geen idee of deze compleet nieuw is, maar ik wil hem toch delen.

Wat je eigenlijk ziet zijn 2 plates op elkaar met daarop links en rechts een brick+side stud met daaraan een 2*1 cheese slope. Dat is dus je muur design. Om de muren aan elkaar te bevestigen gebruik ik 2 2*1 plates met daarop een brick+handle, welke je met skeleton arms aan elkaar maakt.

Je kunt zo smal als 3 studs gaan door een kleine aanpassing in het design. Je gebruikt dan maar 1 brick+handle en bevestigd de skeleton arms zowel onder als boven de handle.

Het is niet nodig om elke laag te verbinden, ik heb het om de 10/15 lagen gedaan. Het middenstuk van de muur vul je dus op tot 5 plate lagen en die herhaal je zovaak je wilt. Zo krijg je een perfecte muur met afgewerkte hoeken en zonder stress op de onderdelen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk zo :-)

Edit: Engelse woorden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Goede techniek! Ik neem aan dat je heptagon bedoelt, alleen dan zie ik niet hoe de cheese slopes goed aansluiten, want dan heb je een andere hoek dan 30 graden nodig.

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
MDT-Maikel schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:44:
Goede techniek! Ik neem aan dat je heptagon bedoelt, alleen dan zie ik niet hoe de cheese slopes goed aansluiten, want dan heb je een andere hoek dan 30 graden nodig.
Klopt, heptagon inderdaad (y)

De cheeseslopes sluiten uitwendig wel aan, alleen inwendig inderdaad niet. Maar alsnog heb je uitwendige hoeken die een mooie strakke muur vormen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Barthezz Brick op 16-12-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Flabergasted

Prepare to die !

GeeBee schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:42:
[...]

You don't stop Lego-ing because you grow old,
you grow old because you stop Lego-ing.
Ha, ha, mooi filosofisch gesproken.
Daar hou ik me dan maar aan vast !

Op de valreep de Wintertrein 10254 gekocht op de serie compleet te houden.
Blijft natuurlijk weer gissen, maar kan zo het laatste jaar zijn voor deze set.
Via Mytoys.de (alweer gestegen naar € 80,- zie ik nu )
Inschrijven voor nieuwsbrief geeft 2,- extra korting.

[ Voor 32% gewijzigd door Flabergasted op 16-12-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
Flabergasted schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:09:
Op de valreep de Wintertrein 10254 gekocht op de serie compleet te houden.
Blijft natuurlijk weer gissen, maar kan zo het laatste jaar zijn voor deze set.
Bij mijn weten gaat de Wintertrein er pas eind volgend jaar uit, en gaat juist het Winter Station er dit jaar uit. Staat dan ook al op "Bellen voor beschikbaarheid" op de LEGO webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Goededag tweakers!
Ik heb bij een kringloop winkel een gigantische lego treinen pakket gekocht.
Gaat om de 724 (Helaas niet helemaal compleet de trein zelf, maar missende onderdelen zijn gelukkig maar een paar, echter mist wel helaas de stikkers :'( )
Daarbij zat ook een heleboel blauwe rails en rails met 12v geleiders? (Zie afbeelding)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gUgSURJ2Yy7ybX3PgR4KkVhC/thumb.jpg
Echter veel van die geleider rails zit aardig wat "roest" op.
Iemand een tip om deze schoon te krijgen? Dus de roest verwijderen zonder dat het lego aangetast wordt?
Op internet heb je vele tips om roest te verwijderen maar durf de meeste niet aan met het lego ivm allerlei gekke chemische zooi wat ze aanbevelen....

Bedankt alvast :D
Pagina: 1 ... 91 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .