Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.009 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Die set was al vrij snel afgeprijsd, ook internationaal zijn er grote RRP-verschillen tussen de verschillende buurlanden. In de regel is de productietijd:
Ideas set 1 jaar
Reguliere sets 2 jaar
Flagship sets 3 jaar.

Uitzondering daargelaten natuurlijk. Sommige artikelen krijgen extra runs zoals de VW T1, andere weer geen 2e run zoals de Maze die niet goed verkocht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Nyarlathotep schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:26:
[...]

Belazerd? Je kiest er zelf voor om een risico te nemen met die 'investering'.
En volgens mij is de set wel degelijk enigszins gelimiteerd. Omdat de verkoop blijkbaar tegenvalt is de set nog volop verkrijgbaar.
Je zult gewoon je verlies moeten nemen :)
Joh, ik heb geen probleem met het nemen van m'n 'verlies' hoor.
Ik wacht het gewoon wat jaartjes af.
Het is voor mij sowieso een win-win.
Wordt een set niet meer waard, dan heb ik gewoon een extra partij lego. Ook goed.

Wat mij in dit specifiek geval stoort, is dat deze set vanaf 2-3 maanden na lancering het hele jaar door via diverse andere winkels voor 180 tot 220 euro wordt verkocht. Terwijl de adviesprijs (en dus de prijs die Lego zelf hanteert) 350 euro is. Dat is toch wel een groot verschil. Het gaat dus niet om tijdelijke acties.
Het lijkt er dan ook op dat Lego een grote marge hanteert die niet voor iedereen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44
_NooT_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:34:
[...]
Wat mij in dit specifiek geval stoort, is dat deze set vanaf 2-3 maanden na lancering het hele jaar door via diverse andere winkels voor 180 tot 220 euro wordt verkocht. Terwijl de adviesprijs (en dus de prijs die Lego zelf hanteert) 350 euro is. Dat is toch wel een groot verschil. Het gaat dus niet om tijdelijke acties.
Het lijkt er dan ook op dat Lego een grote marge hanteert die niet voor iedereen geldt.
S@H is altijd duurder dan andere winkels. Zo staat Destiny’s Bounty er voor €170 terwijl de meeste andere winkels altijd tussen €100-€120 zitten, met soms nog hogere kortingen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53

almightyarjen

When does the hurting stop?

[...]
Lego zou hebben gedacht dat er wel mensen zouden zijn die er 350 Euro voor over zouden hebben en dat bleek zo te zijn. Geef ze eens ongelijk.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:16
Señor Sjon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:31:
Die set was al vrij snel afgeprijsd, ook internationaal zijn er grote RRP-verschillen tussen de verschillende buurlanden. In de regel is de productietijd:
Ideas set 1 jaar
Reguliere sets 2 jaar
Flagship sets 3 jaar.

Uitzondering daargelaten natuurlijk. Sommige artikelen krijgen extra runs zoals de VW T1, andere weer geen 2e run zoals de Maze die niet goed verkocht.
(Technic) Flagships zijn meestal ook 2 jaar. Zo strak volg ik het niet meer, maar de BWE uit 2016 is nu inmiddels toch ook "binnenkort uit de handel"?
[...]

Joh, ik heb geen probleem met het nemen van m'n 'verlies' hoor.
Ik wacht het gewoon wat jaartjes af.
Het is voor mij sowieso een win-win.
Wordt een set niet meer waard, dan heb ik gewoon een extra partij lego. Ook goed.

De adviesprijs van de Porsche was nooit €350, tenzij je in Finland woont. €300 voor Duitsland, €330 voor Nederland. Een set kopen als "investering" voor de adviesprijs is allerlei soorten van 8)7 voor mij, maar goed, misschien heb je mazzel over 5-10 jaar, aangezien de Porsche wel de "eerste" is uit de reeks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:21

Shabbaman

Got love?

Frostbite schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:55:
hahaha https://shop.lego.com/nl-NL/Benny-s-ruimteteam-70841

Old school ...

Tijdje geleden ook al eens de oude poppetjes uit mijn Lego bak gevist en die een plek gegeven op mijn kantoor. Bij vaderdag nog twee nieuwe poppetjes gehad dus nu ziet het er zo uit:

[Afbeelding]
Je hebt een dubbeldekkerbank nodig.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:00
Kapoen schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:04:
[...]

S@H is altijd duurder dan andere winkels. Zo staat Destiny’s Bounty er voor €170 terwijl de meeste andere winkels altijd tussen €100-€120 zitten, met soms nog hogere kortingen.
Precies dat bootje kostte onlangs rondom BF € 67,75 ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Net even de Mercedes GT3 in elkaar gezet. Echt leuke setjes die Speed Champions!
Ik zit eraan te denken om mijn winkelstraat tot semi racebaan om te bouwen :*)
Die nieuwe garage modular zou een mooie aanvulling op deze setting zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/74i46t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit is wel een goede weergave van het echte model, knap gedaan van Lego.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Frostbite schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:55:
hahaha https://shop.lego.com/nl-NL/Benny-s-ruimteteam-70841

Old school ...

Tijdje geleden ook al eens de oude poppetjes uit mijn Lego bak gevist en die een plek gegeven op mijn kantoor.
Ik heb niet veel met het Lego van tegenwoordig maar deze is voor mij een directe aanschaf. Ook dat huisje onderaan die windmolen in de 2019 sets ziet er opvallend jaren 80 uit. Misschien ontdekt Lego, net zoals Nintendo of Tamiya, de doelgroep van volwassenen die dit soort dingen koopt ooit nog eens.

Zou mooi zijn als er nog eens een nieuwe oplage van de 7735, 7740, 7750, 7755 en 7760 zou komen, met elektrische wissels, seinen en overweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Marsman83 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 23:05:
Maak er een stratencircuit van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L8xOm43s5PCAw4CLGPI0jQQu/full.jpg

De Mini en de TTR hebben sinds gisteren gezelschap gekregen van een Kever :+

Ik had hem iets kleiner verwacht, de TTR valt nu wel een beetje uit de toon maar deze is toch opvulling omdat ik nu nog geen andere auto’s tot mijn beschikking heb. Eigenlijk wil ik ooit de F40 nog een keer op de kop tikken voor een leuke prijs, dan kan de TTR mooi ergens anders naar toe (slaapkamer dochters of zo :P )

Qua build was de basis wel vergelijkbaar met de Mini waarbij de motorkap e.d. natuurlijk afwijkend is. Ik vond het sowieso knap hoe ze de ronde vormen van de Kever er in weten te krijgen. De spiegels vond ik overigens wel een beetje cheap-ass in vergelijking met het echte model.

Overigens had ik 2 Dark Azure Slope, Curved 2 x 1 No Studs (11477) over en ik heb echt geen idee waar ze horen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 07-12-2018 09:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Net even de Mercedes GT3 in elkaar gezet. Echt leuke setjes die Speed Champions!

[Afbeelding]
ben ik net aan begonnen; mercedes f1 setje (extra stickers zijn zo goed als uitverkocht op bricklink! ben er snel bij!) plus aantal van die witte en zwarte 2x33 / 1x33 slopes, maak er mooi 'dagje cityracing' van (zonder redbull want die zijn te lame om stickers te leveren :+)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Shabbaman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:12:
[...]

Je hebt een dubbeldekkerbank nodig.
Toch wel één van mijn favoriete sets die ik heb aangeschaft sinds het einde van mijn 'dark ages'.
Soms zijn kleine setjes net zo leuk als de hele grote kleppers (subjectief uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vhal schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:08:
[Afbeelding]

De Mini en de TTR hebben sinds gisteren gezelschap gekregen van een Kever :+

Ik had hem iets kleiner verwacht, de TTR valt nu wel een beetje uit de toon maar deze is toch opvulling omdat ik nu nog geen andere auto’s tot mijn beschikking heb. Eigenlijk wil ik ooit de F40 nog een keer op de kop tikken voor een leuke prijs, dan kan de TTR mooi ergens anders naar toe (slaapkamer dochters of zo :P )

Qua build was de basis wel vergelijkbaar met de Mini waarbij de motorkap e.d. natuurlijk afwijkend is. Ik vond het sowieso knap hoe ze de ronde vormen van de Kever er in weten te krijgen. De spiegels vond ik overigens wel een beetje cheap-ass in vergelijking met het echte model.

Overigens had ik 2 Dark Azure Slope, Curved 2 x 1 No Studs (11477) over en ik heb echt geen idee waar ze horen 8)7
Die heb je niet over, die ben je ergens vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:53:
[...]

Die heb je niet over, die ben je ergens vergeten. ;)
Dat vermoeden heb ik ook, hij staat niet in de sparepartslist op BL :/
Vanavond maar eens uitzoeken waar ze gebruikt worden...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Niet voor tere zieltjes..

https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/av8GGEO_460svvp9.webm

Wel mooi om te zien hoe sterk LEGO is!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DHL heeft het ook lastig met bezorgen lijkt het. Pakketje wat gister bezorgd zou moeten worden is nu alweer een paar keer van status veranderd.....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier het hele filmpje:

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]
Toevallig dit model gisteren via MP nog goedkoop op de kop getikt. Kwam er toevallig bij uit en na t kijken van een filmpje van Jangbricks moest ik hem gewoon hebben. Ik ga ze niet allemaal sparen, al worden t er stiekem wel steeds meer haha.. maar sommige modelletjes springen er echt wel uit als must haves omdat ze goed gelukt zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 20:24

Qu3st

Aaah mooi nu hoef ik niet meer zo bang te zijn als mijn schoonmoeder weer langs komt, dat ze de Lego kapot maakt als ze er op gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gunner schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:25:
DHL heeft het ook lastig met bezorgen lijkt het. Pakketje wat gister bezorgd zou moeten worden is nu alweer een paar keer van status veranderd.....
Drukte ivm feestdagen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

holy crap wat is dat sterk spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

almightyarjen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:41:
[...]

Drukte ivm feestdagen misschien?
Waarschijnlijk wel, maar op dit moment zijn ze erg vaag wanneer ze wel denken te gaan bezorgen. Nou heb ik er geen haast mee maar iets meer duidelijkheid was wel fijn geweest. ook kan ik niet aangeven of ik het elders kan ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Voor mensen die nog graag wat ideeën opdoen voor hun winter village layout:

En blijkbaar komt er weer een mini Lego store/fotoframe bij voor de verzamelaars:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/12/lego-40359-store-picture-frame2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/12/lego-40359-store-picture-frame4.jpg
Meer foto's in de link.

Deze set is duidelijk gebaseerd op de 40178 VIP mini winkel en de nog verkrijgbare 40305 Lego Brand Store. Ik vermoed dat de minifig gelijkaardig is aan die uit 5005358 Minifigure Factory, dus bedrukt met het Lego logo op de rug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Holy crap, score vd maand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kxYRtSatcBawZE3vsby2bVoY/full.jpg

2euro per minifigure zakje, alles meegenomen :+

Uit top1toy shop oss, zie korting topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

@himlims_ nice! Was die doos sealed, of hebben ze hem gevuld met alleen maar 'commons'? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:51
Die Mercedes GT3 moet ik ook nog maar eens halen. Vandaag mijn eerste Speed Champion modelletje gebouwd, de 1968 Ford Mustang Fastback. Verrassend leuk om te bouwen en ook om neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hPMmr79B/20181207-232450.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Civic09 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:30:
Die Mercedes GT3 moet ik ook nog maar eens halen. Vandaag mijn eerste Speed Champion modelletje gebouwd, de 1968 Ford Mustang Fastback. Verrassend leuk om te bouwen en ook om neer te zetten.

[Afbeelding]
Ik heb de stickers niet geplakt. Vind dat de stickers het afdoen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Clavat schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:38:
[...]

Ik heb de stickers niet geplakt. Vind dat de stickers het afdoen.
Het heeft wel wat met en zonder stickers. Heb hem zelf zonder stickers. Met stickers wat meer racing appeal, zonder stickers meer mustang op de normale weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:51
Bij de lego winkel in Zwolle liggen de Speed Champion modelletjes voor 11 euro. Naast de Mercedes zijn de Ferrari's ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Bij de Kruitvat is momenteel een 2e speelgoed artikel halve prijs. Kon het niet weerstaan en heb zojuist nog 2 Speed Champions besteld :)

Nu nog wat bricklinken voor mijn straatrace :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begin maar met een zandbak dan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
What the froyo.
Zit net dat kerst doosje te bouwen. Schiet een beetje uit met het er op zetten van een blokje op de bodemplaat. Is die plaat krom?! Vaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RxSp10nhXmHJf3RQL0wPX0ek/thumb.jpg

Iemand dat al eens meegemaakt?

Of hij was al krom. Echt apart.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 08-12-2018 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Arunia ietsjes maar niet zo krom als jouw exemplaar. Ik kon het nog goed terugbuigen. Toevallig had ik hem ook in elkaar gezet vanmiddag alleen moet ik nog ergens 2 figuren vandaan halen want nu klopt de gezinssamenstelling niet :P Daarnaast vond ik de kerstboom een beetje karig dus daar konden mooi de extra spareparts in :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FwmGccxomxcHc2nYuDQGXdQT/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K1EpYPUu5O9meFNDHxtEXcus/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 08-12-2018 15:26 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:40:
What the froyo.
Zit net dat kerst doosje te bouwen. Schiet een beetje uit met het er op zetten van een blokje op de bodemplaat. Is die plaat krom?! Vaag.

[Afbeelding]

Iemand dat al eens meegemaakt?

Of hij was al krom. Echt apart.
ik zie vooral dat grondplaten krom trekken van modulairs en de ninjago city

dit zou ik melden bij lego, dit is wel heel extreem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
In elkaar gezet is het wel recht overigens, maar ga wel contact opnemen. Dacht dat ik het gedaan had, maar lijkt me toch dat het al was.

Binnenkort maar eens doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ben ook bezig met kerstdorp.. o<:)

Bakkerij, draaimolen, toy-shop, santa ‘s huis & workshop plus de extra sets van ieder jaar. Dit jaar de trein + station aangeschaft.

Helaas is mevrouw * bord4kop niet meer zo content met het geheel :X

Iemand interesse in koop van het het hele spöl?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhVx8Bq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVTaAWB.jpg

| Security Management |

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:21

Shabbaman

Got love?

Wel radicaal om dan gelijk je vrouw te koop te zetten.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bord4kop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:14:

Bakkerij, draaimolen, toy-shop, santa ‘s huis & workshop plus de extra sets van ieder jaar. Dit jaar de trein + station aangeschaft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik ken je situatie niet natuurlijk maar ik vind het altijd vreemd dat de vrouwen gaan klagen over de 1 of 2 plankjes die de man gebruikt voor zijn hobby en mevrouw ondertussen die 30-40 andere planken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:18:
[YouTube: Huge LEGO Winter Christmas Village | BrickCon 2018]
Terwijl ik het filmpje bekeek keek m'n vrouw mee. "Kan jij niet ook zoiets maken?" "Eh schat, dan heb ik nog wel wat extra steentjes nodig"

Ik heb niet één winterset :P

Hele gave layout, met prachtige en originele details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:18:
[YouTube: Huge LEGO Winter Christmas Village | BrickCon 2018]
En blijkbaar komt er weer een mini Lego store/fotoframe bij voor de verzamelaars:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer foto's in de link.

Deze set is duidelijk gebaseerd op de 40178 VIP mini winkel en de nog verkrijgbare 40305 Lego Brand Store. Ik vermoed dat de minifig gelijkaardig is aan die uit 5005358 Minifigure Factory, dus bedrukt met het Lego logo op de rug.
heel gaaf die stad, leuke variatie en shit load aan steentjes :+

Foto frame zonder frame :? Dat was met die voorgaande set inclusief opbergbakjes toch praktischer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 07:47
De kerstdorpen werken aanstekelijk :+

Mijne na jaren ook maar weer eens opgezet. Helaas is de ruimte wat beperkt, maar het is toch leuk om er weer een middagje mee bezig te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jJk73K6SoaRhiwbrGd9R0EKz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7KjtvQeTHgETze7uqspfLYko/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 08-12-2018 19:05 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
bord4kop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:14:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het aanbieden van alles is zeker toch een grapje? Net twee nieuwe sets kopen van iets wat sowieso maar tijdelijk staat ;) Als je nu een aantal van die bouwwerken zoals de enorme Kathedraal van Antwerpen in t huis hebt staan... ja dan wordt t krap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:02:
[...]

Terwijl ik het filmpje bekeek keek m'n vrouw mee. "Kan jij niet ook zoiets maken?" "Eh schat, dan heb ik nog wel wat extra steentjes nodig"

Ik heb niet één winterset :P

Hele gave layout, met prachtige en originele details
Misschien kan je een paar van de kleinere sets en vignettes bemachtigen en zo uitbreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik bouw alles wel weer op momenteel. En dan zien we wel waar & of het te staan komt })
Gim schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:06:
[...]

Het aanbieden van alles is zeker toch een grapje? Net twee nieuwe sets kopen van iets wat sowieso maar tijdelijk staat ;) Als je nu een aantal van die bouwwerken zoals de enorme Kathedraal van Antwerpen in t huis hebt staan... ja dan wordt t krap :)
Niet echt hoor, een goed bod van >€265 en ze zijn weg O-)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

himlims_ schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:13:
Holy crap, score vd maand

[Afbeelding]

2euro per minifigure zakje, alles meegenomen :+

Uit top1toy shop oss, zie korting topic
Mocht je een tweede set compleet hebben, heb ik zeker interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Speedy schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:03:
De kerstdorpen werken aanstekelijk :+

Mijne na jaren ook maar weer eens opgezet. Helaas is de ruimte wat beperkt, maar het is toch leuk om er weer een middagje mee bezig te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg leuk gedaan :) zeker met die arreslee! Lang mee bezig geweest of had je al gelijk een opstelling in gedachte?

Ik ben gisteren ook bezig geweest en heb een bredere kast ervoor vrij kunnen maken dan vorig jaar, maar... ondieper en twee setjes extra erbij... :o Nog even een work in progress tot ik fotootjes maak :P Alleen de HP great hall met winters dakje gaat echt niet passen :-(

Vriendinlief zie echter "oh, de trein kan daar niet rijden, dat wilde je toch graag?". Ik vertaal dat als: "Volgend jaar gebruik je maar een grote tafel in de woonkamer". *; Toch?

Oh, en twee setjes LED lantaarntjes bij de Kruidvat gehaald (zonder kerstkrans). Twee lantaarns met 23cm kabel, eentje met 12.5cm. Zit een plakker onder die ik op een 2x2 vlakke plate geplakt heb zodat ik hem goed elders kan vastzetten. Alleen nog een goede opstelling voor vinden vanwege de kabels en batterijblokje. Geel licht en niet te sterk dus past goed bij t licht van de light-Brick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tim427 schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:56:
[...]

Mocht je een tweede set compleet hebben, heb ik zeker interesse!
Vandaag gesloten, zal r maandag even langs gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

himlims_ schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:10:
[...]

Vandaag gesloten, zal r maandag even langs gaan
Maar ga je de hele inhoud voor jezelf houden? Of probeer je de set compleet te krijgen en de rest te verkopen?

Volgens dit filmpje moet je wel een aantal setjes compleet kunnen krijgen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

bord4kop schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:58:
Ik bouw alles wel weer op momenteel. En dan zien we wel waar & of het te staan komt })

[...]

Niet echt hoor, een goed bod van >€265 en ze zijn weg O-)
Das gin geld vur een goei huisvrouw :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Gim schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:22:
[...]

Erg leuk gedaan :) zeker met die arreslee! Lang mee bezig geweest of had je al gelijk een opstelling in gedachte?
Moet zeggen dat ik het idee met de arrenslee eerder heb gezien, zag het nu ook weer in dat filmpje met die grote lay-out wat eerder werd gepost. Vond alleen die oplossing niet mooi voor mijn opstelling dus heb daar nog wel m'n eigen draai aan gegeven.

Tijd viel wel mee, moest enkel het station bouwen, ik berg alles opgebouwd weg. Het was alleen een beetje passen en meten, de trein is eigenlijk te lomp voor dit kleine oppervlak en bepaalt daarmee eigenlijk al de layout. Zit er over te denken om toch nog de laatste trein er bij te kopen zodat het iets meer in verhouding is.
Gim schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:22:
[...]

Oh, en twee setjes LED lantaarntjes bij de Kruidvat gehaald (zonder kerstkrans). Twee lantaarns met 23cm kabel, eentje met 12.5cm. Zit een plakker onder die ik op een 2x2 vlakke plate geplakt heb zodat ik hem goed elders kan vastzetten. Alleen nog een goede opstelling voor vinden vanwege de kabels en batterijblokje. Geel licht en niet te sterk dus past goed bij t licht van de light-Brick
Hier nu ook aan het kijken voor LED setjes, is toch wel donker zo en zou er graag wat meer sfeer in hebben ... iets voor volgend jaar :)
Maar wellicht zijn die Kruidvat dingen wat voor nu, betreft deze?

[ Voor 21% gewijzigd door Speedy op 09-12-2018 09:33 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

mschol schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 17:57:
[...]
ik ken je situatie niet natuurlijk maar ik vind het altijd vreemd dat de vrouwen gaan klagen over de 1 of 2 plankjes die de man gebruikt voor zijn hobby en mevrouw ondertussen die 30-40 andere planken gebruikt.
het is een kwestie van compromissen sluiten :P

Dus jij wil die "foeilelijke" kapstok uit de kringloop ophangen? Prima maar dan wil ik er wel "iets" op zetten.

En zo geschiedde... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bbI3peS32VTYwGXiTcndDV9Y/full.jpg

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Bij ons wordt het grote dressoir leeggemaakt. Maar de afgelopen twee jaar eigenlijk alleen de trein rond de boom gelegd. Geen zin gehad om alles op te zetten. Vorig jaar alles uit elkaar gehaald.
Mijn vrouw vind het iig mooier dan de intratuin spullen. Dat scheelt. Beetje waardering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Speedy schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:26:
[...]

Moet zeggen dat ik het idee met de arrenslee eerder heb gezien, zag het nu ook weer in dat filmpje met die grote lay-out wat eerder werd gepost. Vond alleen die oplossing niet mooi voor mijn opstelling dus heb daar nog wel m'n eigen draai aan gegeven.

Tijd viel wel mee, moest enkel het station bouwen, ik berg alles opgebouwd weg. Het was alleen een beetje passen en meten, de trein is eigenlijk te lomp voor dit kleine oppervlak en bepaalt daarmee eigenlijk al de layout. Zit er over te denken om toch nog de laatste trein er bij te kopen zodat het iets meer in verhouding is.

[...]

Hier nu ook aan het kijken voor LED setjes, is toch wel donker zo en zou er graag wat meer sfeer in hebben ... iets voor volgend jaar :)
Maar wellicht zijn die Kruidvat dingen wat voor nu, betreft deze?
Dat zijn ze ja.

Mijn overzicht foto van het dorpje in wording is te groot, maar hier twee foto's van de sfeer verlichting. Ik heb de belichting compensatie van mijn smartphone wat verminderd want dat ding wil van alles lichte foto's maken waardoor je niks ziet van de lantaarntjes.

Gingerbread huis met lantaarn

Kerst koortje met lantaarn

De kabeltjes zijn niet super lang dus het is creatief wezen met plaatsen. Heb nu één setje van 3 en ga er nog eentje plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
Ik ga ze eens bestellen voor die 3 euro. Wil is zien of je makkelijk uit elkaar kan halen en in een huisje kan plaatsen. Had eerder een constructie met een oude transformator en treinbaan verlichting, naar dat was helaas te fragiel bij het opruimen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Speedy schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:57:
Ik ga ze eens bestellen voor die 3 euro. Wil is zien of je makkelijk uit elkaar kan halen en in een huisje kan plaatsen. Had eerder een constructie met een oude transformator en treinbaan verlichting, naar dat was helaas te fragiel bij het opruimen.
Ik heb van een PF setje wel nog twee ledjes. Die zou ik ook nog in een huisje kunnen proberen. Mij staat alleen bij dat die erg fel zijn :)

Snel een panorama fotootje gemaakt met vertekening maar wel kleinere, toegestane bestandsgrootte :P
Kerstdorp 2018 in wording

Wel leuk om gewoon zelf wat erbij te maken. Toch wel fijn om langzaam aan ook wat losse bouwstenen te hebben naast de "sets" stenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:18
Gim schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:08:
Snel een panorama fotootje gemaakt...
Een vreemde eend in de bijt ....kuch :S ...telefoon ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

vhal schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:38:
[...]

het is een kwestie van compromissen sluiten :P

Dus jij wil die "foeilelijke" kapstok uit de kringloop ophangen? Prima maar dan wil ik er wel "iets" op zetten.

En zo geschiedde... :+

[Afbeelding]
Nofi, maar die kapstok had ik toch echt volledig geveto'd. Dan die lego maar ergens anders op, maar dit kan ECHT niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ingelogd schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:35:
[...]

Een vreemde eend in de bijt ....kuch :S ...telefoon ;)
Dan is de paashaas op de slee vreemder ;) De telefoon kan helaas alleen daar staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Heeft er iemand ervaring met het bestellen bij Light My Bricks en eventuele invoerrechten? Ik heb eindelijk set 10249 voor een redelijke prijs kunnen kopen en wil nu voor de kerst een led-kit erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
Lizard schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:16:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen bij Light My Bricks en eventuele invoerrechten? Ik heb eindelijk set 10249 voor een redelijke prijs kunnen kopen en wil nu voor de kerst een led-kit erin zetten.
Laatst besteld, kwam binnen met DHL. Invoerrechten en btw hoefde ik noet te betalen, terwijl ik dat wel verwacht had. Denk dat hij er niet tussenuit is gepikt.

Hou er in ieder geval rekening mee

[ Voor 4% gewijzigd door small2 op 09-12-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:21:
[...]

Nofi, maar die kapstok had ik toch echt volledig geveto'd. Dan die lego maar ergens anders op, maar dit kan ECHT niet :X
You love it or you hate it :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik hou ervan om DIY creations op YouTube te bekijken :P

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 09-12-2018 17:40 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Speedy schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:57:
daarvoor wilde ik ze ook halen, helaas net te laat bij een kruidvat in de buurt vandaag, zo maar even online bestellen dan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:49
Ook hier staat het kerstdorp, de nieuwe brandweerkazerne wordt feestelijk geopend! Nu ben ik alleen nog op zoek naar verlichting, hebben jullie nog tips voor makkelijke en betaalbare lichten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fsVIl0R95LDH7z6MUrpK58VO/thumb.jpg

Mini-fig perspectief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WWnEGwC1kprTsYJIhC6oesrn/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Zit er bij dat light my bricks ook iets van een handleiding? Qua prijs valt het op zich wel mee. Niet voor nu, maar tzt eens aan beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Winterstop in de (meeste) pretparken dus werd het tijd om mijn Technic project opnieuw boven te halen.. Ik zit er al een hele tijd mee in mijn hoofd en als ik mijn eerste LDD-ontwerpen bekijk ben ik ermee gestart in 2016, al moet ik er wel bij vertellen dat ik regelmatig een (lange) pauze heb genomen omdat ik ergens vast zat en geen oplossing vond.

Nu ben ik aan het punt gekomen dat alles er ongeveer uit ziet zoals ik het in gedachte had, maar welke kleur gaat het ding nu krijgen. Na een middagje experimenteren met kleurtjes weet ik het even niet meer.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0eZ0nm5tmwfNzHFnC7uprRgG/medium.png

Blauw/wit was mijn eerste gedachte, daarna met oranje geprobeerd.. Dan toch maar rood/zwart. Alhoewel, misschien ziet rood/wit er ook wel goed uit. Zwart/wit is ook een optie, maar geel kan ook.. *zucht* :)

De baan waar de trein op komt te staan zal vermoedelijk volledig zwart worden, al is ook dat nog niet helemaal zeker. Ik heb enkele maanden geleden een klein stukje gebouwd met de onderdelen die ik had om te kijken of de trein op de baan past en dat is alvast goed gelukt. Een volledige achtbaan zal het echter niet worden, daarvoor is de trein te zwaar (en de baan te duur :p).

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Kapoen schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:18:
[...]

Misschien kan je een paar van de kleinere sets en vignettes bemachtigen en zo uitbreiden?
Nah, was ik niet van plan. M'n meiden hebben alle setjes uit de Friends winter-serie van vorig jaar. Die zetten we in de woonkamer. Ze kunnen er dan overdag mee spelen en ik mag elke avond de boel weer een beetje reorganiseren.
Arunia schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:16:
Zit er bij dat light my bricks ook iets van een handleiding? Qua prijs valt het op zich wel mee. Niet voor nu, maar tzt eens aan beginnen.
Ik ben er ook in geïnteresseerd, en toen ik net op de website keek zag ik dat ze in ieder geval online uitgebreide instructies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

bibi2205 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:10:
Winterstop in de (meeste) pretparken dus werd het tijd om mijn Technic project opnieuw boven te halen.. Ik zit er al een hele tijd mee in mijn hoofd en als ik mijn eerste LDD-ontwerpen bekijk ben ik ermee gestart in 2016, al moet ik er wel bij vertellen dat ik regelmatig een (lange) pauze heb genomen omdat ik ergens vast zat en geen oplossing vond.

Nu ben ik aan het punt gekomen dat alles er ongeveer uit ziet zoals ik het in gedachte had, maar welke kleur gaat het ding nu krijgen. Na een middagje experimenteren met kleurtjes weet ik het even niet meer.. 8)7

[Afbeelding]

Blauw/wit was mijn eerste gedachte, daarna met oranje geprobeerd.. Dan toch maar rood/zwart. Alhoewel, misschien ziet rood/wit er ook wel goed uit. Zwart/wit is ook een optie, maar geel kan ook.. *zucht* :)

De baan waar de trein op komt te staan zal vermoedelijk volledig zwart worden, al is ook dat nog niet helemaal zeker. Ik heb enkele maanden geleden een klein stukje gebouwd met de onderdelen die ik had om te kijken of de trein op de baan past en dat is alvast goed gelukt. Een volledige achtbaan zal het echter niet worden, daarvoor is de trein te zwaar (en de baan te duur :p).
De meeste achtbanen hebben een herkenbaar thema (bv Python, Baron 1898 etc). Misschien een thema bedenken en de kleuren daarop aanpassen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Waarom veranderen de beugels niet van kleur bij de opties? Telkens geel :? (ok 1 wit op 1 zitje)

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 09-12-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
@Bra-Jo : Aangezien het om een recht stukje baan gaat met een trein erop heb ik nog niet veel aandacht gegeven aan een thema. De trein is gebaseerd op een B&M treintje en die hebben doorgaans weinig theming op de trein zelf. (Wing Coasters niet meegerekend)
@AppieNL : Eens ik een beslissing heb genomen voor de "hoofdkleuren" worden de beugels daar wel op aangepast. 1 Problem at a time. :p

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bibi2205 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:57:
@Bra-Jo : Aangezien het om een recht stukje baan gaat met een trein erop heb ik nog niet veel aandacht gegeven aan een thema. De trein is gebaseerd op een B&M treintje en die hebben doorgaans weinig theming op de trein zelf. (Wing Coasters niet meegerekend)
@AppieNL : Eens ik een beslissing heb genomen voor de "hoofdkleuren" worden de beugels daar wel op aangepast. 1 Problem at a time. :p
geinig idee wel, heb je een fototje van hoe je de baan maakt (of wil gaan maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Laatst online: 09:23
Lizard schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:16:
Ja ik heb toevallig donderdag besteld. Ik moet wel degelijk BTW en invoerrechten betalen. Vorige keer ook al.
Verder service daar is top. Duidelijke handleidingen online. Ook snelle levering. Aanstaande donderdag kan ik mijn pakketje ophalen bij een servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:16

Goverman

not loaded

Gisteren ben ik met Govervrouw en Goverdochter naar het "Festijn met bouwsteentjes" in Rijswijk geweest. Dat was erg leuk! Niet al te druk, mooie mogelijkheden om te bouwen en vooral ook leuke dingen om te bekijken. Toch word ik er altijd een beetje 'depressief' van: mijn creativiteit is zo ontzettend beperkt t.o.v. die mooie MOCs die je daar ziet... Aan de andere kant: het levert wel weer wat inspiratie op :)

We hebben ons nog een beetje in weten te houden qua kosten, twee LEGO friends winter setjes en dat is het. Maar thuisgekomen wilde Govervrouw wel Santa's workshop. Die vond ze mooi, maar konden we niet vinden op de beurs. Dus hebben we er een op marktplaats gescoord :)

[ Voor 13% gewijzigd door Goverman op 10-12-2018 09:51 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
bibi2205 schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:57:
Probleem voor mij is nu dat ik er geen 1 kan kiezen, want de kleur van de wagentjes past niet bij de beugels in de meeste gevallen. Dus wat mij betreft is het onderdeel van hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

bibi2205 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:10:

Blauw/wit in het midden. Anders oranje/zwart. Bijpassende beugels zou idd mooier staan (of gewoon zwart).

PS: je kan de kleurencombinatie ook laten afhangen van de beschikbaarheid van de benodigde parts op Bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ondertussen is het Elves thema blijkbaar ook aan een zwanenzang bezig, alle beschikbare sets staan op 'retiring soon'. Als AFOL had ik er nooit iets mee om eerlijk te zijn, maar ik vraag mij af of dit thema misschien toch enige populariteit had bij de KFOLs?

Met het verdwijnen van dit thema en Nexo Knights is er natuurlijk wel weer ruimte voor andere dingen in het assortiment, tenzij Lego nog harder de kaart gaat trekken van externe franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:48

Megalodon86

Enzyme X

Kapoen schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:10:
Ondertussen is het Elves thema blijkbaar ook aan een zwanenzang bezig, alle beschikbare sets staan op 'retiring soon'. Als AFOL had ik er nooit iets mee om eerlijk te zijn, maar ik vraag mij af of dit thema misschien toch enige populariteit had bij de KFOLs?

Met het verdwijnen van dit thema en Nexo Knights is er natuurlijk wel weer ruimte voor andere dingen in het assortiment, tenzij Lego nog harder de kaart gaat trekken van externe franchises.
Lego heeft zichzelf en beetje in de voet geschoten met Nexo Knights, dat was echt wel een veelbelovend en goed opgezet thema; maar het moest concurreren met zowel normale Ninjago als de Batman Movie en de Ninjago Movie. Volgend jaar komt de Lego Movie 2 eraan, ze zouden er goed aan doen om niet tegelijkertijd ook een ander nieuw thema te lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Mijn dochter vindt de tekenfilmpjes wel leuk, maar voor de rest is er nauwelijks support op. Het is thematische Lego Friends eigenlijk, met een klein beetje lager zuurstok gehalte.
Megalodon86 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:14:
[...]

Lego heeft zichzelf en beetje in de voet geschoten met Nexo Knights, dat was echt wel een veelbelovend en goed opgezet thema; maar het moest concurreren met zowel normale Ninjago als de Batman Movie en de Ninjago Movie. Volgend jaar komt de Lego Movie 2 eraan, ze zouden er goed aan doen om niet tegelijkertijd ook een ander nieuw thema te lanceren.
Ik heb Nexo Knights nooit begrepen. Ik dacht dat het onderdeel van Ninjago was. :P

Overigens zijn de Brick Bank en Detective Office ook op de site retiring soon en al uitverkocht. Parisian Restaurant mag blijkbaar blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 10-12-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Megalodon86 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:14:
[...]

Klopt, ik vond het ook een beetje overdreven dat de Ninjago film en sets verschenen in hetzelfde jaar als de Batman film. Nexo Knights was toen eigenlijk al op sterven na dood, maar Lego heeft de franchise nog gerokken.

Komend jaar mogen ze van mij gerust nog een korte revival doen van een ouder thema, zoals de pirates sets in 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:48

Megalodon86

Enzyme X

De combinatie van Nexo Knights lego sets, met de iphone/android app en de tv serie, was echt wel leuk bedacht. Ook zaten er een hoop coole (nieuwe) stukjes in de sets.

Ik ben benieuwd wat 2019/2020 zal brengen qua action/adventure lego sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als die series e.d. niet uitgezonden worden en de ouders hun kind van 6 niet zomaar een telefoon/tablet geven, dan is het snel voorbij met het referentiekader in het thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DHL heeft er een potje van gemaakt. ze zeggen zelf dat het pakket weg is in hun netwerk.

LEGO stuurt zonder moeite een nieuwe op. Als het product er nog is; Oude Viswinkel gaat snel volgens de klantenservice....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Intertoys heeft die Old Fishing Store staan, maar ook Brick Bank, Detective's Office en dan niet oud de Downtown Diner.

Geen idee van de prijzen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arunia schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:52:
Intertoys heeft die Old Fishing Store staan, maar ook Brick Bank, Detective's Office en dan niet oud de Downtown Diner.

Geen idee van de prijzen eigenlijk.
oh ja buiten Lego.com is er op korte termijn wel aan te komen. maar met een kerstpromo erbij en het inwisselen van 75 euro aan vip-punten was het juist een mooi moment om deze set nu aan te schaffen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Al langer van plan om een Ikea lijstje te gaan gebruiken voor het displayen van CMF en ook een lijstje gekregen van de Sint.. alleen heeft de Sint helaas de verkeerde meegenomen (2x..) ipv de Ribba een Kasseby. Gevolg is dat het frame een stuk groter is en ik het eigenlijk minimaal vind om daar alleen CMF in te huizen. Ik heb online wel al wat leuke opties gezien:

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-IhQCMR-jibY/WbtGs6B1qOI/AAAAAAAACr0/RXMo7HzkWqEHrmYzn_SW6f0zHRTYEOrjwCLcBGAs/s1600/legoikeaD01_zpsmeflcq2n.jpg

http://www.openthetoy.com...go-ikea-kasseby-idea.html

Maar heb zelf niets met de architecture reeks maar meer met auto's etc. helaas is de Kasseby te klein voor de Porsche of Astin Martin en heb ik zelf weer te weinig met de F40 om die erin te plaatsen. Bijvoorbeeld de set van de Big Bang Theory zou ik wel weer leuk vinden.. maar die is weer te diep. Hebben jullie wellicht een leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Voor hen die verlichting hebben aangeschaft van Light My Bricks, hebben jullie dat gedaan bij de shop in Australië, of bij de verkopers in GB (Elegant Bricks) of Duitsland (Illuminate-your-bricks, via een afleveradres in Dld) en hoe is dat bevallen?
Mijn dochters vinden Friends veel leuker, hebben nooit iets gehad met Elves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-09 23:07
Zijn er meer mensen die Old Fishing Store besteld hebben bij Amazon Italie en tot nu toe nog niets hebben gehoord? ( Ongeveer 2 weken geleden )

Het geld is ook nog niet afgeschreven van creditcard. En op de website staat in Italiaans dat product niet op voorraad was maar zodra dat wel mogelijk is, ze het zouden versturen . Alleen hoe lang kan zoiets duren?

3 dagen geleden was er weer een actie van Amazon Italie ( Old Fishing Store ) en daar kon je alvast bestellen .Maar leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
la_fusion schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:24:
Al langer van plan om een Ikea lijstje te gaan gebruiken voor het displayen van CMF en ook een lijstje gekregen van de Sint.. alleen heeft de Sint helaas de verkeerde meegenomen (2x..) ipv de Ribba een Kasseby. Gevolg is dat het frame een stuk groter is en ik het eigenlijk minimaal vind om daar alleen CMF in te huizen. Ik heb online wel al wat leuke opties gezien:

[Afbeelding]

http://www.openthetoy.com...go-ikea-kasseby-idea.html

Maar heb zelf niets met de architecture reeks maar meer met auto's etc. helaas is de Kasseby te klein voor de Porsche of Astin Martin en heb ik zelf weer te weinig met de F40 om die erin te plaatsen. Bijvoorbeeld de set van de Big Bang Theory zou ik wel weer leuk vinden.. maar die is weer te diep. Hebben jullie wellicht een leuk idee?
Gaaf idee! Wellicht een paar Speed Champion setjes met de wielen tegen de achterwand en met als achtergrond fijn schuurpapier (om asfalt te immiteren)? Dat setje met de 911 Turbo en 911 RSR bijvoorbeeld. Of de aankomende set met de Challenger en Charger.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Speedy schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:23:
[...]

Gaaf idee! Wellicht een paar Speed Champion setjes met de wielen tegen de achterwand en met als achtergrond fijn schuurpapier (om asfalt te immiteren)? Dat setje met de 911 Turbo en 911 RSR bijvoorbeeld. Of de aankomende set met de Challenger en Charger.
Daar ben ik nu mee bezig, wel zonder doos ofzo, maar met die plak-lego-muur-tape.

2000 grid schuurpapier, belijning ben ik nog aan het kijken wat het beste werkt, enige probleem is dat die tape niet echt plakt op schuurpapier, dus moet uiteindelijk aardig wat precieze gaatjes gaan knippen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ah ja dat is wel een leuk plan! Een soort van 'weg' creeren, met wat blokjes nog wat curbstones erbij en vervolgens wat van die speed champions op de weg plaatsen.. Ik zal ook wel eens even Marktplaats in de gaten houden aangezien het voor mij niet perse nieuwe of 'speciale' auto's hoeven te zijn. Dan nog een bricklink order voor de curbstones en wellicht nog wat leuke details voor 'naast' de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

SinergyX schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:27:
[...]

Daar ben ik nu mee bezig, wel zonder doos ofzo, maar met die plak-lego-muur-tape.

2000 grid schuurpapier, belijning ben ik nog aan het kijken wat het beste werkt, enige probleem is dat die tape niet echt plakt op schuurpapier, dus moet uiteindelijk aardig wat precieze gaatjes gaan knippen.
Streepjes uitsnijden op een vel papier, over het schuurpapier heen leggen en voorzichtig (in 1x) met een rollertje met witte verf eroverheen rollen?
Geverfde strepen zijn altijd mooier dan stukjes witte tape vind ik :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

la_fusion schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:47:
Ah ja dat is wel een leuk plan! Een soort van 'weg' creeren, met wat blokjes nog wat curbstones erbij en vervolgens wat van die speed champions op de weg plaatsen.. Ik zal ook wel eens even Marktplaats in de gaten houden aangezien het voor mij niet perse nieuwe of 'speciale' auto's hoeven te zijn. Dan nog een bricklink order voor de curbstones en wellicht nog wat leuke details voor 'naast' de baan.
Afbeeldingslocatie: https://img-cache.coolshop.com/2364776f-456d-48ca-845d-d742f590b4cb/lego-mercedes-amg-petronas-formula-one-team-75883.jpg
die side-panels (met camera en/of die met pit-crew poortje) kun je relatief eenvoudig BL'en; vereist geen stickers of gekke onderdelen ~10tje heb je die twee 'set onderdelen' bij elkaar. Heb hier net de 2e gebouwd, alleen vereist het wel redelijke 'footprint'. vanavond wel eens fototje makne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Loader schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:06:
Zijn er meer mensen die Old Fishing Store besteld hebben bij Amazon Italie en tot nu toe nog niets hebben gehoord? ( Ongeveer 2 weken geleden )

Het geld is ook nog niet afgeschreven van creditcard. En op de website staat in Italiaans dat product niet op voorraad was maar zodra dat wel mogelijk is, ze het zouden versturen . Alleen hoe lang kan zoiets duren?

3 dagen geleden was er weer een actie van Amazon Italie ( Old Fishing Store ) en daar kon je alvast bestellen .Maar leveren?
Amazon schrijft pas af zodra er verzonden is. Bij ons wordt Sinterklaas ook Kerst door de vertraagde levering van Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hoe bedoel je dat qua footprint precies? Ik zie overigens dat die speed champions nog een redelijk formaat hebben en dat ik met 2 auto's al redelijk ver kom in het display van 30*47 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Guardian1980 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:58:
Voor hen die verlichting hebben aangeschaft van Light My Bricks, hebben jullie dat gedaan bij de shop in Australië, of bij de verkopers in GB (Elegant Bricks) of Duitsland (Illuminate-your-bricks, via een afleveradres in Dld) en hoe is dat bevallen?

[...]

Mijn dochters vinden Friends veel leuker, hebben nooit iets gehad met Elves.
Je kan ze ook hier kopen: https://nl.aliexpress.com...010108.0.0.2dc269d4K6Oy14

heb daar de lampjes van mijn volkswagen voor. Ik hoop dat ze de lego city ninjago nog eens daar krijgen (via aus is het serieus duur, oh duitsland ook 111 euro..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Twan V schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:48:
[...]

Streepjes uitsnijden op een vel papier, over het schuurpapier heen leggen en voorzichtig (in 1x) met een rollertje met witte verf eroverheen rollen?
Geverfde strepen zijn altijd mooier dan stukjes witte tape vind ik :)
Al eens geprobeerd, of het plakband liet residu achter, of de strepen waren te oppervlakkig en je 'tussen' de grid was het grijs nog zichtbaar. Misschien eens proberen met m'n airbrush.
la_fusion schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:47:
Was m'n eerste idee, maar die blok-tape (weet ik hoe het heet) is vrij dik, dus curbs zouden iets omhoog staan.

Ik heb alle auto's met acties gekocht, de overige komen gewoon van B-merk, 20 euro stuk zijn mij die auto's het nu niet waard, die oudere zijn nu 15 maar heb ik allemaal, zag die Veyron (26 euro) en 2x Porsch (44 euro), is mij te duur.

Al skip ik er wel een paar die ik niet mooi vind, de 720s lijkt er niet op, ook die P1 en Senna zijn best matig.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

quorumz schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:03:
[...]

Je kan ze ook hier kopen: https://nl.aliexpress.com...010108.0.0.2dc269d4K6Oy14

heb daar de lampjes van mijn volkswagen voor. Ik hoop dat ze de lego city ninjago nog eens daar krijgen (via aus is het serieus duur, oh duitsland ook 111 euro..)
muhahaha zijn die kabeltjes van goud? heb nog nooit meer dan 15$ voor lightkitje betaald, goed - misschien de harry set wat meer verlichting nodig dan gemiddelde modular (dan koop je maar 2-3 setjes). Maar 115$ is echt buitensporig duur - voor ali / fake lego

//edit; "Philips dew drop lights" 1-2euro (30 ledjes op dun kabeltje)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
himlims_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:05:
[...]

muhahaha zijn die kabeltjes van goud? heb nog nooit meer dan 15$ voor lightkitje betaald, goed - misschien de harry set wat meer verlichting nodig dan gemiddelde modular (dan koop je maar 2-3 setjes). Maar 115$ is echt buitensporig duur - voor ali / fake lego
euhmzz.... nee bij ali zijn juist de leds van lighttailing goedkoper. Voor engelse bus 26 euro: https://nl.aliexpress.com...productList_3620170.pic_2 tegen 53 euro hier: https://www.lightmybricks...-bus-10258-lego-light-kit
echt wel mooi doosje en handleiding erbij.. (64 euro in duitsland zelfs zie ik: https://www.illuminate-yo...uer-london-bus-10258.html) en ja mee eens absurde prijzen voor led lampjes, vandaar ali wat lighttailing super gedaan heeft

[ Voor 11% gewijzigd door quorumz op 10-12-2018 15:16 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .