Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.011 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 17:41
Recent een partij lego gekocht ter voorbereiding op de Lego speelkamer hier in huis. Echt mega veel (~50kg). 4 grote bakken en 4 sorteerbakken helemeel vol. Zitten helaas geen/weinig boekjes meer bij.

Wel nog de 5563 model team gebruikt in doos (Chroom onderdelen zoals de grill zitten er in ieder geval bij). Verder zie ik aardig wat city, star wars, ridders, space. speed racers en ik denk Harry Potter erbij zitten. Ik kom zonder veel moeite al 13 4x4x2 sand green cones tegen. Volgens mij zitten deze alleen in de wat oudere harry potter toch?

Star wars zie ik al snel:
4478: Geonosian Fighter
6964: Boba Fett's Slave I
7153-1: Jango Fett's Slave I

Ook de grote politie boot 7899 met werkende motor.

Maar ik moet er echt even voor gaan zitten wat er allemaal tussen zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hYy0R6m/IMG-8166.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hBF9SZG/camphoto-684387517.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

almightyarjen

When does the hurting stop?

gold_dust schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:04:
Wel een mooi systeem die nieuwe Duplo treinen, vooral dat ze licht en geluid hebben en dat dat alles ook via een iPad app te besturen is.
Ik vind dat zelf wat minder mooi. Ik probeer mijn dochter te laten opgroeien met zo weinig mogelijk speelgoed wat geluid maakt. Haar neefje heeft daar een lading van, je wordt er knettergek van en dat joch ook. Batterijen eruit is het inmiddels te laat voor. Daarnaast probeer ik de schermtijd tot een mininum te beperken; een video van Nijntje e.d. zo nu en dan is prima, maar jong geleerd is oud gedaan.

/dinomode

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:27:
Recent een partij lego gekocht ter voorbereiding op de Lego speelkamer hier in huis. Echt mega veel (~50kg). 4 grote bakken en 4 sorteerbakken helemeel vol. Zitten helaas geen/weinig boekjes meer bij.

Wel nog de 5563 model team gebruikt in doos (Chroom onderdelen zoals de grill zitten er in ieder geval bij). Verder zie ik aardig wat city, star wars, ridders, space. speed racers en ik denk Harry Potter erbij zitten. Ik kom zonder veel moeite al 13 4x4x2 sand green cones tegen. Volgens mij zitten deze alleen in de wat oudere harry potter toch?

Star wars zie ik al snel:
4478: Geonosian Fighter
6964: Boba Fett's Slave I
7153-1: Jango Fett's Slave I

Ook de grote politie boot 7899 met werkende motor.

Maar ik moet er echt even voor gaan zitten wat er allemaal tussen zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Model Team _/-\o_ Die sets wilde ik vroeger zo graag! Vooral die eerste witte vrachtwagen zou ik nog wel eens willen.

Gisteravond de Mercedes-AMG GT3 gebouwd. Is een leuk ding. Viel me op dat er nog best veel onderdelen in zitten. En ik heb nu ook beide versies kunnen bouwen want die heb ik in nog geen enkele review gezien. Iedereen vervangt wel de neus maar niet de spoiler terwijl het wel staat aangegeven in de instructies. Het nadeel is nu weer dat het Speed champiions virus goed is aangestoken... :/ Goedkope setjes, leuke auto's, kleine doosjes, leuke bouwsels. Moet toch eens achter de rest aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

ggj87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:
[...]

Die Model Team _/-\o_ Die sets wilde ik vroeger zo graag! Vooral die eerste witte vrachtwagen zou ik nog wel eens willen.

Gisteravond de Mercedes-AMG GT3 gebouwd. Is een leuk ding. Viel me op dat er nog best veel onderdelen in zitten. En ik heb nu ook beide versies kunnen bouwen want die heb ik in nog geen enkele review gezien. Iedereen vervangt wel de neus maar niet de spoiler terwijl het wel staat aangegeven in de instructies. Het nadeel is nu weer dat het Speed champiions virus goed is aangestoken... :/ Goedkope setjes, leuke auto's, kleine doosjes, leuke bouwsels. Moet toch eens achter de rest aan.
De Mustang en die Audi Le Mans versies zijn ook leuk en lijken best goed. Heb die hier naast me op bureau staan en vind dat het voor dergelijke kleine modellen best wel wat details heeft nog.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Wom schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:09:
[...]

De Mustang en die Audi Le Mans versies zijn ook leuk en lijken best goed. Heb die hier naast me op bureau staan en vind dat het voor dergelijke kleine modellen best wel wat details heeft nog.
Die zou ik ook nog wel willen. Alleen jammer dar bij de R8 de hele voorkant uit stickers bestaat. De Mustang moet het voor de lampen ook van de stickers hebben. Moet nog een keer goed zoeken want het zijn leuke hebbedingetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://www.thcfinder.com/uploads/files/leggo-hippie-bong-tokes.jpg

ziet er 'legitiem' uit, maar een lego figure met hemp blad? ... enig idee waar te verkrijgen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 14:43
Harry Potter erbij zitten. Ik kom zonder veel moeite al 13 4x4x2 sand green cones tegen. Volgens mij zitten deze alleen in de wat oudere harry potter toch?
Ik heb dat Harry Potter spel:

https://www.bricklink.com...ogitem.page?G=3862#T=S&O={%22iconly%22:0}

Nog nooit gespeeld dat spel :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 14:43
himlims_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:32:
[Afbeelding]

ziet er 'legitiem' uit, maar een lego figure met hemp blad? ... enig idee waar te verkrijgen?
Hier

https://minifigs.me/product-category/buy-bits/torsos-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat heb ik helaas ook, het opnieuw inelkaar zetten van oude sets is echt tijdrovend. De instructies voor oude sets kan je allemaal downloaden, maar zoek ajb eerst even alle onderdelen bijelkaar voordat je ze opnieuw inelkaar gaat zetten, Anders ben je echt lang bezig weet ik uit ervaring.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Physx
Ghostrider schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik helaas ook, het opnieuw inelkaar zetten van oude sets is echt tijdrovend. De instructies voor oude sets kan je allemaal downloaden, maar zoek ajb eerst even alle onderdelen bijelkaar voordat je ze opnieuw inelkaar gaat zetten, Anders ben je echt lang bezig weet ik uit ervaring.
Ja klopt dat weet ik. Die digitale versies zijn meestal ook beter dan de oude verkleurde / gescheurde versie. Ik mag zowieso niet klagen. Ik heb voor het totaal 75,- betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zitten erg leuke figures tussen, vooral de movie-serie vind ik tof. Maar ... klik je op foto (groot), dan valt me op dat kwaliteit van de print best matig en erg korrelig/nois is.

Afbeeldingslocatie: https://minifigs.me/wp-content/uploads/2016/10/Trump-Side-No-Logo.jpg

vergelijk je dat met print kwaliteit/detail van officieel figuurtje, is dat verschil best groot (zo lijkt mij)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/igts5op2k5121.jpg

zijn er andere mini-fig-print partijen waarbij dit beter gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 30-11-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:59:
[...]

Ja klopt dat weet ik. Die digitale versies zijn meestal ook beter dan de oude verkleurde / gescheurde versie. Ik mag zowieso niet klagen. Ik heb voor het totaal 75,- betaald.
Koopje voor zo'n bubs lego :9~

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Klopt op bricklink gaat de grill van de race truck al voor bijna 20,-. En ik heb er ook nog 2 complete voetbalvelden bij (2x2 dus) die ook voor dat bedrag weg gaan. :) Maat mijn zoontje gaat er heel veel plezier aan beleven. Het is toch wel fijn dat hij naast de sets (die het liefst in elkaar blijven staan) een grijpvoorraad bouwlego heeft. Dat vond ikz elf ook het leukste! En er zit zoveel variatie in de onderdelen in dat je er echt alle kanten mee op kan gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44
almightyarjen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:26:
[...]

Ik vind dat zelf wat minder mooi. Ik probeer mijn dochter te laten opgroeien met zo weinig mogelijk speelgoed wat geluid maakt. Haar neefje heeft daar een lading van, je wordt er knettergek van en dat joch ook. Batterijen eruit is het inmiddels te laat voor. Daarnaast probeer ik de schermtijd tot een mininum te beperken; een video van Nijntje e.d. zo nu en dan is prima, maar jong geleerd is oud gedaan.

/dinomode
Maar je leert haar toch wel treinen crashen mag ik hopen? ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Kapoen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:17:
[...]

Maar je leert haar toch wel treinen crashen mag ik hopen? ;)
Uiteraard, ook daarvoor geldt jong geleerd is oud gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:17:
[...]
Het is toch wel fijn dat hij naast de sets (die het liefst in elkaar blijven staan) een grijpvoorraad bouwlego heeft. Dat vond ikz elf ook het leukste! En er zit zoveel variatie in de onderdelen in dat je er echt alle kanten mee op kan gaan
Idem hier, bouwt soms de meest bijzonder creaties ... moet soms wel vragen wat het is maar met een berg fantasie kom je een heel eind. Bizar soms de gedachtengang van kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
almightyarjen schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:26:

/dinomode
Het volume van de trein valt wel mee, daar heeft Lego blijkbaar wel over na gedacht. Ik wil mijn kinderen de digitale revolutie juist niet onthouden. De bluetooth verbinding, die action bricks op de rails en de app besturing voegen wel echt iets toe. Het oude systeem dat rondjes reed en na een paar minuten automatisch stopte is veel saaier.

De oudste speelt ook veel Lego apps op de tablet en kijkt Lego series op Netflix. Probleem voor Lego lijkt wel dat ze sommige dagen meer (gratis) Lego spelletjes doen dan met echt Lego spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

gold_dust schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 19:04:
De oudste speelt ook veel Lego apps op de tablet en kijkt Lego series op Netflix. Probleem voor Lego lijkt wel dat ze sommige dagen meer (gratis) Lego spelletjes doen dan met echt Lego spelen.
Een gevalletje verschil van visie denk ik, want ik zou dat meer een probleem voor mijn kind vinden dan voor Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
ggj87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:39:
[...]

Hier ook, gaat er ook nog wel komen denk ik. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Vandaag in een 2e hands winkel voor 17,50 gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EblAeDXNnzFxUXza3AvKIqvL/thumb.jpg

Helemaal compleet en weinig gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 01-12-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:59:
[...]

Wow! Goede deal! 1.5 euro per kg Lego _/-\o_

Waar heb je die deal gevonden? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:09:
Vandaag in een 2e hands winkel voor 17,50 gekocht.
[Afbeelding]

Helemaal compleet en weinig gebruikt.
netjes, ik kom regelmatig in wat kringloop/2de hands winkels voor oude games, maar lego ligt er eigenlijk nooit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Physx
tim427 schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:42:
[...]

Wow! Goede deal! 1.5 euro per kg Lego _/-\o_

Waar heb je die deal gevonden? 8)
Via marktplaats :-) was ook dichtbij mijn huis dus dat was helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
@mschol was ook toevallig dat dit er stond. Ze hadden wel wat meer lego, maar dat was eigenlijk echt te duur voor wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
Om nog even terug te komen op de kapotte Duplo trein. Ik denk dat er een ontwerpfout in zit: de voorwielen draaien vrij en hebben een sensor die detecteert of ze draaien dus dat de trein moet gaan rijden als deze geduwd wordt. De achterwielen drijven de trein aan, maar draaien niet vrij en je hoort de tandwielen kraken als de trein wordt aangeduwd. Die tandwielen gaan na korte tijd stuk, er mist zoiets als een vrijloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 16-09 06:54
Physx schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:17:
[...]

Klopt op bricklink gaat de grill van de race truck al voor bijna 20,-. En ik heb er ook nog 2 complete voetbalvelden bij (2x2 dus) die ook voor dat bedrag weg gaan. :) Maat mijn zoontje gaat er heel veel plezier aan beleven. Het is toch wel fijn dat hij naast de sets (die het liefst in elkaar blijven staan) een grijpvoorraad bouwlego heeft. Dat vond ikz elf ook het leukste! En er zit zoveel variatie in de onderdelen in dat je er echt alle kanten mee op kan gaan
Ik heb hetzelfde gehad, ook goedkoop een paar kg lego van marktplaats gekocht. Jongens hebben er heel veel lol mee gehad en bouwden de leukste dingen, maar op een gegeven moment wilden ze hun "nieuwe" sets weer compleet opbouwen.......

Dat werd dus onmogelijk omdat die onderdeeltjes in die grote zakken lego waren beland. Uiteindelijk hebben we besloten om de marktplaats lego weer eruit te halen, zijn we 2 weken mee bezig geweest om alles eerst op kleur te sorteren en daarna de "nieuwe" sets weer compleet op te bouwen. De marktplaats lego is naar de vliering gegaan en zal gebruikt worden op vakantie of gaat naar opa en oma ofzo. Ze hebben ondertussen toch al zoveel sets gekregen, dat ze daarmee ook al genoeg zelf kunnen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.scientias.nl/...en-lego-poppetje-inslikt/

maar dat wisten we eigenlijk allang :+

//edit;
iemand tip/suggestie hoe/waar dit blokje;
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/88/2431pb243.png
voor acceptabele prijs te koop is?

want de prijzen liegen er niet om ... wil er 100+ :x

//edit; koop wel ander blokje

[ Voor 68% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nieuws: Europees verbod op geoblocking webwinkels is ingegaan

Maar het is alsnog niet mogelijk om naar een NL-adres te verschepen vanuit de Duitse LEGO store. Zo is het wel heel makkelijk voor winkels om onder deze wetgeving uit te komen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit weekend gaan shoppen voor Sint en Santa voor de kinderen. Kinderen vinden Lego geweldig en papa ook :D In de BlackFriday Sale al beide 2018 treinen gescoord voor een mooie prijs dus eigenlijk hadden ze al genoeg Lego. Ook in de schoen hebben ze al wat kleine doosjes gehad en op mn werk hebben ze allebei de piggy bank gehad, erg leuk om te bouwen!

Sta ik bij de Blokker en hebben ze daar een hoek met alle speelgoed met 50% korting. Staat er ook een LEGO Friends Heartlake City Resort (41347) tussen, onbeschadigde doos, helemaal puntgaaf, voor 55 euro. Goedkoopste was via brickwatch 65 euro. Kon hem voor dat geld niet laten staan dus mn dochter van 6, bijna 7 zal uit dr plaat gaan als ze die joekel van een doos ziet :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:27
LEGO Creator Expert 10264 Corner Garage aangekondigd

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/12/LEGO-Creator-Expert-10264-Corner-Garage-aangekondigd-696x398.png
https://www.bouwsteentjes...rner-garage-aangekondigd/

Mooie set! Wel een sprong in de prijs t.o.v. voorgaande Modulars die in Duitsland telkens €150 waren. Deze krijgt een Duitse prijs van €180 (!) en in Frankrijk (waarschijnlijk dus ook in Nederland) een prijs van €190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:45:

[Afbeelding]

Mooie set! Wel een sprong in de prijs t.o.v. voorgaande Modulars die in Duitsland telkens €150 waren. Deze krijgt een Duitse prijs van €180 (!) en in Frankrijk (waarschijnlijk dus ook in Nederland) een prijs van €190.
heel tof, mis eigenlijk dik 'octan' bord :+ wat een prijzen weer... proeft beetje als Apple (hoe ver kunnen we de prijs rekken) voor dat geld koop je op amazon assembly square :x

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2018 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Van de Sint het Lego Book gehad, erg fraaie uitgave moet ik zeggen met mooie fotos van gave sets. Wel een aanrader voor de Lego-minded.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/7/0/2/9200000088992072.jpg

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:16
himlims_ schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:48:
[...]

heel tof, mis eigenlijk dik 'octan' bord :+ wat een prijzen weer... proeft beetje als Apple (hoe ver kunnen we de prijs rekken) voor dat geld koop je op amazon assembly square :x
Want Amazon heeft ooit een set op hun site gezet voor MSRP?
(en als ze het deden, langer dan een maand?)

Lego zelf doet al jaren aan prijs rekken op hun site (en dan ook nog per land).

Naast het bord op de pomp van het tankstation, mis ik eigenlijk een beetje wat nu "typisch 50's" is aan deze set. Bij de diner overduidelijk, maar bij deze garage alleen in de details?

[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 03-12-2018 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:45
Janoz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:19:
[...]

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar eigenlijk. Ik had het idee dat de remote zo werkte dat het ene knopje de ene aansluiting van de baterijbox bediende en het andere knopje de andere aansluiting. Geen idee hoe een afstandsbedieining gepaird kan worden met 2 baterijboxen.
@kleinelievewolff
Zojuist eindelijk tijd gehad om ernaar te kijken.
Als de eerste unit (batterijbox) met de afstandsbediening verbonden is kun je de tweede unit aanzetten, Die zal dan een ander kanaal (kleur) kiezen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop tot beide units op dezelfde kleur zitten, En dan zijn ze beide verbonden met dezelfde afstandsbediening.
Plug dan de motoren beide in dezelfde poort van de units en ze worden simultaan bediend alsof het maar 1 motor betreft.

Zorg er dan wel voor dat ze een gelijk gewicht te verplaatsen hebben, Want in mijn test haalde de testopstelling (motor, 2 bricks, unit) de locomotief van de nieuwe passagierstrein met gemak in.
Bij lange/zware treinen waarbij je de voor en achterkant aandrijft wellicht iets om rekening mee te houden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

En de Assembly Square pronkt nog mooi op de achterkant van de doos, dus daarmee zien we die nog niet gaan :)

Moet deze set wel nog wat op me laten inwerken. Weet niet of het door de kleuren komt. Iets minder directe wow... bij gebrek aan beter om t te omschrijven. Het heeft de tijd en dit zijn pas eerste plaatjes :)

Ik dacht trouwens dat de Diner een hoekmodel was... whoops :z Zie hem nu zo er tussen staan in t rijtje van drie. Wellicht doordat mensen hem standalone hebben neergezet soms :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:21:
nieuws: Europees verbod op geoblocking webwinkels is ingegaan

Maar het is alsnog niet mogelijk om naar een NL-adres te verschepen vanuit de Duitse LEGO store. Zo is het wel heel makkelijk voor winkels om onder deze wetgeving uit te komen.
er is helaas geen leververplichting opgenomen en dat is echt jammer..

[Afbeelding]

ik ben benieuwd, wordt weer instant buy

[ Voor 39% gewijzigd door mschol op 03-12-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:05:
[...]

En de Assembly Square pronkt nog mooi op de achterkant van de doos, dus daarmee zien we die nog niet gaan :)

Ik dacht trouwens dat de Diner een hoekmodel was... whoops :z Zie hem nu zo er tussen staan in t rijtje van drie. Wellicht doordat mensen hem standalone hebben neergezet soms :)
AS verscheen verleden jaar, dus die moet nog minstens een jaar meegaan normaliter.

Je bent niet alleen met dat hoekgebouwidee over de Diner. Ik veronderstel dat dat komt door die open trap aan de zijkant van het gebouw, of zo heb ik het toch vaker gelezen her en der.

Overigens heb ik beide modulars nog in mijn 'backlog' steken, dus ik ga nog even wachten met het aanschaffen van de nieuwste telg in de serie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vriendin klaar met Harry kasteeltje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k25O5a3sR2mobq5EmAbLe6BO/full.jpg

Vervolgens heb ik er maar direct lampjes toegevoegd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5rsQFJop1gYcovCrf626dbbG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i0zarX64Fv530DllR1uvCf4J/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCGTILEhNNV8zZUj1WHQ25JS/full.jpg

Edit:
Was deze PDF al langs gekomen? Advanced Building-instructie?

[ Voor 49% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

[Afbeelding]
Ziet er wel fraai uit :). De prijs is idd wel een verhoging, hoewel ik het gevoel heb dat het model ook wel iets groter is dan andere modellen. Ook met de sleepwagen er nog bij.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 00:08

sus

is druk :+

Heb de diner tussen petshop en detective office staan, past prima. Ik zie er niet echt een duidelijk hoekgebouw in, de bank en de bioscoop zijn dat wel.

Nu die nieuwe. Instant buy, hoef ik niet over na te denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Filmpje van nieuwe garage:

ziet er stiekem toch best gaaf uit, in begin niet echt wow factor. maar moet zeggen begin de set steeds interresanter te vinden; die garagedeur kunnen openen/sluiten via de zijkant. De auto lift bedienbaar via de achterkant :+ De gevel oogt wat 'eentonig' maar het overmatig gebruik van ramen zal meer 'doorkijk' geven, waardoor interrieur vanaf de straatkant ook goed zichtbaar is. Buiten verlichting lijkt zelfde systeem als bij detective (beetje eenheid wel leuk). Denk wel dat deze er gaat komen, mede omdat garage breed genoeg lijkt voor de speed-champion autos. De 'dierenarts' op de eerste verdieping komt van buiten niet echt tot recht (afgezien van die ene raam sticker).

@sus foto?!

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Ook hier geldt insta buy voor de 10264. Tegen die tijd de hele straat weer eens opbouwen, ik heb net alles helemaal gesorteerd en in bakken zitten, nu eens kijken of ik ze ergens allemaal naast/tegenover elkaar kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

himlims_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 08:31:
Filmpje van nieuwe garage:
[YouTube: LEGO Creator Expert Corner Garage 10264: All details!]

ziet er stiekem toch best gaaf uit, in begin niet echt wow factor. maar moet zeggen begin de set steeds interresanter te vinden; die garagedeur kunnen openen/sluiten via de zijkant. De auto lift bedienbaar via de achterkant :+ De gevel oogt wat 'eentonig' maar het overmatig gebruik van ramen zal meer 'doorkijk' geven, waardoor interrieur vanaf de straatkant ook goed zichtbaar is. Buiten verlichting lijkt zelfde systeem als bij detective (beetje eenheid wel leuk). Denk wel dat deze er gaat komen, mede omdat garage breed genoeg lijkt voor de speed-champion autos. De 'dierenarts' op de eerste verdieping komt van buiten niet echt tot recht (afgezien van die ene raam sticker).

@sus foto?!
Ik heb totaal geen ruimte meer maar ik wil deze serie zo graag.

Iemand een idee waar ik het beste kan beginnen (aka zijn alle sets er nog, of gaat er eentje snel uit het assortiment)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 23:02
iAmRenzo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:17:
[...]

Iemand een idee waar ik het beste kan beginnen (aka zijn alle sets er nog, of gaat er eentje snel uit het assortiment)?
Ik zou beginnen met diegene die het snelst uit de reeks verdwijnen.
De eerste 8 zijn in de winkel al niet meer te verkrijgen. Maar genoeg verkopers die deze 2de hands of nieuw aanbieden. Echter zijn de eerste 3 bijna onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 16-09 06:54
Sato schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:38:
[...]

@kleinelievewolff
Zojuist eindelijk tijd gehad om ernaar te kijken.
Als de eerste unit (batterijbox) met de afstandsbediening verbonden is kun je de tweede unit aanzetten, Die zal dan een ander kanaal (kleur) kiezen. Vervolgens druk je een paar keer op de knop tot beide units op dezelfde kleur zitten, En dan zijn ze beide verbonden met dezelfde afstandsbediening.
Plug dan de motoren beide in dezelfde poort van de units en ze worden simultaan bediend alsof het maar 1 motor betreft.

Zorg er dan wel voor dat ze een gelijk gewicht te verplaatsen hebben, Want in mijn test haalde de testopstelling (motor, 2 bricks, unit) de locomotief van de nieuwe passagierstrein met gemak in.
Bij lange/zware treinen waarbij je de voor en achterkant aandrijft wellicht iets om rekening mee te houden.
Bedankt voor het uitproberen! Ik zal het van de week ook eens testen. Ik kwam inderdaad niet verder dan dat ze allebei een andere kleur kregen, wist niet dat je met nog een paar keer op de unit drukken een andere kleur/kanaal kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

felder schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:21:
Ik zou beginnen met diegene die het snelst uit de reeks verdwijnen.
De eerste 8 zijn in de winkel al niet meer te verkrijgen. Maar genoeg verkopers die deze 2de hands of nieuw aanbieden. Echter zijn de eerste 3 bijna onbetaalbaar.
Café Corner
Market Street
Green Grocer
Fire Brigade
Grand Emporium
Pet Shop
Town Hall
Palace Cinema
----
Parisian Restaurant
Detective's Office
Brick Bank
Assembly Square
Downtown Diner

Hmm. Jammer dat er al zoveel niet meer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

baal er van dat petshop uit de roulatie is, vond dat een mooie starter (maar huidige prijzen ... niet mijn budget).
Van de huidige serie vind ik detective een van de leukste; veel detail en variatie. Parisian Restaurant wordt door vele ook getipt als een van de interresantere (persoonlijk vind ik m wat saai - wel mooie architectuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
PR, DO en BB staan op de nominatie om ook EOL te zijn.

Ik verbaas me wel over de prijs hike die Lego nu maakt. Heb nu al menig maal boven een 'koop' knop gehoverd maar uiteindelijk niet doorgezet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

himlims_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:32:
baal er van dat petshop uit de roulatie is, vond dat een mooie starter (maar huidige prijzen ... niet mijn budget).
Van de huidige serie vind ik detective een van de leukste; veel detail en variatie. Parisian Restaurant wordt door vele ook getipt als een van de interresantere (persoonlijk vind ik m wat saai - wel mooie architectuur)
Vind de prijzen echt extreem. Maar ja, dat was de coaster ook. Gek genieg was de emmerwielgraafmachine dat weer niet.
Ik heb lang gewacht met deze reeks, sowieso vanwege de prijs. Maar ik heb er ook geen ruimte voor. Het is dus alleen voor het bouwen... vind een aantal oude toch wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:33:

Ik verbaas me wel over de prijs hike die Lego nu maakt. Heb nu al menig maal boven een 'koop' knop gehoverd maar uiteindelijk niet doorgezet.
Persoonlijk ga ik altijd sowieso naar Duitsland voor het kopen van dergelijke sets, en dan ook nog alleen wanneer er een dubbele vip punten actie is of een interessante promotie set. De prijzen vind ik anders ook te hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 04-12-2018 10:37 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Gelukkig heb ik vrij weinig met de modulairs, scheelt weer voor de portemonnee :P Je zou bijna denken dat de duurdere sets wel volledig te bricklinken zijn, zij het met mogelijk alternatieve parts. Voor pak hem beet 600 euro wat een random set op MP kost kan je behoorlijk wat steentjes bij elkaar verzamelen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

vhal schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:50:
Gelukkig heb ik vrij weinig met de modulairs, scheelt weer voor de portemonnee :P Je zou bijna denken dat de duurdere sets wel volledig te bricklinken zijn, zij het met mogelijk alternatieve parts. Voor pak hem beet 600 euro wat een random set op MP kost kan je behoorlijk wat steentjes bij elkaar verzamelen.
Dat doet lego heel slim met zelfdzame items...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:33:

PR blijft nog even dacht ik, wegens populariteit.
iAmRenzo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:31:
[...]
Parisian Restaurant
Detective's Office
Brick Bank
Assembly Square
Downtown Diner

Hmm. Jammer dat er al zoveel niet meer zijn!
Ik zie op de online shop dat Brick Bank en Detective’s Office ondertussen al ‘out of stock’ zijn, dus mogelijk is het doek al gevallen voor deze twee sets. Indien je deze sets nog wil en ergens tegenkomt voor €170/€160 (of minder) wordt je alvast niet bestolen door de verkoper.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 04-12-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
De Modular gebouwen die er dit jaar sowieso uit gaan zijn Detective's Office en Brick Bank.
En omdat Brick Bank een relatief korte looptijd heeft zal de prijs daarvan nadat het uit alle winkels verdwenen is naar verwachting sneller stijgen.

Vorig jaar ging ging de Palace Cinema er uit, en het jaar daarvoor de Pet Shop. Dus die vier zul je het eerst moeten aanschaffen voordat de prijzen daarvan verder stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:04:
[...]

De Modular gebouwen die er dit jaar sowieso uit gaan zijn Detective's Office en Brick Bank.
En omdat Brick Bank een relatief korte looptijd heeft zal de prijs daarvan nadat het uit alle winkels verdwenen is naar verwachting sneller stijgen.

Vorig jaar ging ging de Palace Cinema er uit, en het jaar daarvoor de Pet Shop. Dus die vier zul je het eerst moeten aanschaffen voordat de prijzen daarvan verder stijgen.
Vergeet de Parisian Restaurant niet (en de Old Fishing Store, al is dat geen echte modular).

Ik kwam eind vorig jaar uit de Dark ages en toen was de Palace Cinema er volgens mij al uit, die heb ik via marktplaats moeten kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 04-12-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:07:
Vergeet de Parisian Restaurant niet (en de Old Fishing Store, al is dat geen echte modular).
Parisian Restaurant gaat er dit jaar nog niet uit. Wordt zelfs expliciet genoemd in de tekst van de nieuwe Corner Garage set om mee te combineren voor een straat! Reken er op dat PR er eind volgend jaar uit gaat.

Old Fishing Store is een mooi gebouw en ik ben blij dat ik hem heb. Niet echt voor een straat, maar voor een stad grenzend aan de zee of een meer is het een mooie toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:10:
[...]

Parisian Restaurant gaat er dit jaar nog niet uit. Wordt zelfs expliciet genoemd in de tekst van de nieuwe Corner Garage set om mee te combineren voor een straat! Reken er op dat PR er eind volgend jaar uit gaat.
Haay in "Het Grote Lego Topic - Deel 5"

Hier zeg je zelf al zie ik op S@H nog niet dat bevestigd. Heb ik hem vorige maand toch te vroeg gekocht :+
Naja, wilde hem toch hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:11:

Hier zeg je zelf al zie ik op S@H nog niet dat bevestigd. Heb ik hem vorige maand toch te vroeg gekocht :+
ja, ik weet het. Misschien was dat een labeling foutje van die Oostenrijkse Lego winkel. Maar voor zover ik nu weet gaat PR er dit jaar nog niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Helaas op het moment niet, de modulars gaan terug in de dozen (uit elkaar, per verdieping in een gripzak), zodat ik mijn winter village spul neer kan zetten. Diner en Petshop zijn al uit elkaar op het moment.

Overigens bewust ook uit elkaar, want dan heb ik er komend jaar ergens weer de lol van het bouwen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:54:
[...]

Helaas op het moment niet, de modulars gaan terug in de dozen (uit elkaar, per verdieping in een gripzak), zodat ik mijn winter village spul neer kan zetten. Diner en Petshop zijn al uit elkaar op het moment.

Overigens bewust ook uit elkaar, want dan heb ik er komend jaar ergens weer de lol van het bouwen van :)
herkenbaar, ik wil dat met detective office gaan doen; uit elkaar en rebuilden. maar dan rebuilden in spiegelbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Ha, dat is ook een idee ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

[Afbeelding]

Ik vind het cool, maar hij heeft wel een hoog "City" en "speelbaar" gehalte.

En de prijs is inderdaad weer stuk omhoog :(

Daarnaast vind ik de "complexiteit" van deze set, zo op het oog, tegenvallen. Het gave van de Modular Buildings is juist dat ze de steentjes op een "andere manier" gebruiken. Op die raampjes na, vind ik het niet heel bijzonder (hence the "City" gehalte).

Maar goed, ook deze hoor bij de verzameling :Y) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op maandag 26 november 2018 @ 17:14:
NYC exclusives afgeleverd

[Afbeelding]

Tee info, die ford figuurtjes kun je gratis afhalen bij de Fors concept shop (rockerfeller center geloof ik)

[Afbeelding]
Vriendin heeft Harry spin setje in elkaar zitten
:| :/ :'( :'( :'( de sleutelhanger is al kwijt ... tering zooi wat vervelend :(
bricklinken dan maar, 15-20euro sleutelhanger -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 13:14
Gunner schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:11:
[...]

Hier idem dito. Ik wilde de set toch al graag en wilde de kerstdraaimolen give-away ook graag. De set staat aangeduid als nalevering, dus ik vermoed dat er nog een serie geproduceerd wordt.

Heb gelijk maar de Lego Ideas Uitklapboek besteld. Lijkt mee superleuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ik heb vorige week een bestelling geplaatst bij Amazon.it maar die is nog niet geleverd. Ik heb betaald met m'n credit card (nog niets afgeschreven) maar de bestelling is nog niet verzonden. Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik had mijn bestelling een dag na bestellen wel aangepast ivm lagere prijs van een van de sets. Dat zou toch niets moeten uitmaken?

Ik had op dezelfde dag ook een bestelling geplaatst op Amazon.fr en die is een paar dagen later geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Afgelopen jaar heb ik ook 2sets met flinke korting bij Amazon.it besteld.
De levering duurde wel iets langer, maar ik weet zeker dat de levering binnen 2 weken was.
Volgens mij is het zo dat het bedrag wordt afgeschreven op de dag dat het wordt verstuurd.

Ik zou het nog een paar dagen aankijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
ggj87 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:12:
Ik heb vorige week een bestelling geplaatst bij Amazon.it maar die is nog niet geleverd. Ik heb betaald met m'n credit card (nog niets afgeschreven) maar de bestelling is nog niet verzonden. Is het normaal dat het zo lang duurt? Ik had mijn bestelling een dag na bestellen wel aangepast ivm lagere prijs van een van de sets. Dat zou toch niets moeten uitmaken?

Ik had op dezelfde dag ook een bestelling geplaatst op Amazon.fr en die is een paar dagen later geleverd.
Recentelijk heb ik op dezelfde dag bij zowel Amazon Spanje als Amazon UK wat besteld. Die van Spanje werd vlot verzonden en heb ik inmiddels in huis. Bij de bestelling uit Engeland is er blijkbaar wat mis gegaan bij de administratie. Ik heb er gewoon via de website bij de klantenservice een melding over gemaakt, gekoppeld aan mijn bestelling. Een Amazon klantenservice medewerker heeft het nagekeken en zag dat mijn bestelling nog helemaal niet verzonden was, maar heeft dat meteen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Dat ga ik vanavond ook maar eens doen. Ik had voor de zekerheid het saldo nog een keer gecontroleerd maar er staat toch echt genoeg op. Als het goed is wordt het via credit card toch pas afgeschreven als zij het versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt door dat er een bepaald evenement was 1,5 week geleden? En de nieuwsberichten over stress bij pakjesbezorgers? Gewoon geduld. Overigens is levertijden hier zwaar offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:25:
Je hebt door dat er een bepaald evenement was 1,5 week geleden? En de nieuwsberichten over stress bij pakjesbezorgers? Gewoon geduld. Overigens is levertijden hier zwaar offtopic.
Pakketbezorgers hebben lego nog niet ontdekt? Werkt stress verlagend ;)

Gisteren mijn laatste openstaande BL binnengekregen. Wat pakken diverse sellers het toch gruwelijk goed in.

Controleren jullie elke BL bestelling tot de steen nauwkeurig of geloven jullie al snel dat t wel goed zit? Ik controleer t wel gevolgd door een goede praise :)

Gingerbread huisje bij elkaar gebricklinkt en parts om de winter village rendieren gemotoriseerd te maken. Gelijk bij de diverse sellers wat extra witte parts besteld om de Great Hall passend te krijgen. Géén idee hoeveel of wat precies te bestellen maar hoop dat ik uit de voeten kan met de willekeur aan parts :) Alle witte parts wel NEW gekozen om verkleuring te vermijden. Zin in _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:13:
[...]
Controleren jullie elke BL bestelling tot de steen nauwkeurig of geloven jullie al snel dat t wel goed zit? Ik controleer t wel gevolgd door een goede praise :)
heb er tot nu toe nog geen issue's mee gehad (maar ben dan ook gestopt met controleren :+) geloof t meestal wel. aantal shops waar regelmatig bestel, gaat prima :P of moet iets 'bizonders' cq afwijkends besteld hebben, dan controleer dat zakje. Probleem met dat BL is dat er -altijd- meer in winkelmandje terecht komt dan initieel de planning was.. maar daar zullen er ongetwijfeld meer last van hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Nu online

almightyarjen

Gim schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:13:
Nee. In het begin deed ik dat wel maar tegenwoordig ga ik er globaal doorheen of alles erbij zit. Ik heb al weinig tijd voor mijn Lego hobby, die wil ik niet verdoen aan het tellen van onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:17:
[...]

heb er tot nu toe nog geen issue's mee gehad (maar ben dan ook gestopt met controleren :+) geloof t meestal wel. aantal shops waar regelmatig bestel, gaat prima :P of moet iets 'bizonders' cq afwijkends besteld hebben, dan controleer dat zakje. Probleem met dat BL is dat er -altijd- meer in winkelmandje terecht komt dan initieel de planning was.. maar daar zullen er ongetwijfeld meer last van hebben :+
Haha herkenbaar. Als je dan toch iets afneemt bij een verkoper dan toch even het een zo goed mogelijke koop te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Blijkbaar krijgen we komend jaar weer Seasonal brickheadz ipv vignettes.
bronartikel op brickset.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/40349_alt4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40348-1.jpg?201812041022
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40354-1.jpg?201812041022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Heeft iemand hier al de Porsche of de Bugatti gekocht? Hoe was jullie bouwervaring? Ik vind de blauwe kleur van Bugatti geweldig mooi. Maar de prijs vind ik nog een drempel vormen.... Is het zo dat dit soort modellen over een aantal jaar veel waard kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jeanke117 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:03:
Heeft iemand hier al de Porsche of de Bugatti gekocht? Hoe was jullie bouwervaring? Ik vind de blauwe kleur van Bugatti geweldig mooi. Maar de prijs vind ik nog een drempel vormen.... Is het zo dat dit soort modellen over een aantal jaar veel waard kunnen worden?
dikke kans op (maar dan wel doosje dicht :+) porsche gaat / is eruit, als je die (in de toekomst wilt) zou ik die eerst aanschaffen, die bugatti blijft voorlopig nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Van mij mogen die Brickheadz regelrecht de prullenbak in. Voegt helemaal niks toe bij spelen, dr zitten geen speciale onderdelen in, helemaal niks. Als ik kinderspeelgoed wil koop ik wel Duplo.

Best leuk gemaakt hoor, maar come on Lego, dat kan een stuk beter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 11:17
Houd ff de prijzen in de gaten via een site als brickwatch.nl. En dan voor jezelf bepalen op welk moment je wilt instappen.

Zo houd ik ook de Bugatti in de gaten, maar vind deze vooralsnog te duur. De Millennium Falcon bijvoorbeeld, zakte deze week opeens wel door de juiste grens heen en is daardoor momenteel onderweg naar Villa Leut *O*

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 23:16
The Eagle schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:33:
Van mij mogen die Brickheadz regelrecht de prullenbak in. Voegt helemaal niks toe bij spelen, dr zitten geen speciale onderdelen in, helemaal niks. Als ik kinderspeelgoed wil koop ik wel Duplo.

Best leuk gemaakt hoor, maar come on Lego, dat kan een stuk beter.
Alles is printed, dus technisch gezien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 23:28

Milo.

klik

Leut schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:54:
[...]
De Millennium Falcon bijvoorbeeld, zakte deze week opeens wel door de juiste grens heen en is daardoor momenteel onderweg naar Villa Leut *O*
De prijs is nog steeds laag.. ik ben voor mijzelf redenen aan het zoeken om de set te rechtvaardigen (en daarna vriendinlief ook nog overtuigen)

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 12:02
Er zijn hier regelmatig vragen voorbij gekomen over vitrine kasten.
Deze nieuwe salontafel/vitrine kreeg ik gister door als tip. Nieuw in de collectie van IKEA. Groot genoeg voor een Porsche of Bugatti.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20412444/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 21:04
Milo. schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:43:
[...]

De prijs is nog steeds laag.. ik ben voor mijzelf redenen aan het zoeken om de set te rechtvaardigen (en daarna vriendinlief ook nog overtuigen)
Je bent te laat, uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Inmiddels is het overzicht met komende sets voor 2019 flink uitgebreid op https://www.bouwsteentjes...ht-lego-sets-winter-2019/. Zo te zien krijgen we alleen geen rotonde wegplaat. Het lijken gewoon dezelfde basisplaten te zijn alleen is de verkoop combinatie anders. Van de city sets voor komend jaar heb ik wel het idee dat de leeftijd van de doelgroep wat lager ligt kijkende naar de sets.

Lego heeft inmiddels ook een lading sets voor komend jaar op hun website geplaatst. Daarbij viel https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-Movie-Maker-70820 mij op. Een set waarmee zelf video's kunnen worden gemaakt.

"LEGO 80101 New Year’s Eve" en "LEGO 80102 Dragon Dance" vind ik wel erg interessant. https://www.brothers-bric...sia-pacific-markets-news/ edit, ze zijn helaas wel regio gebonden :/ (zie gelinkte artikel).

P.s. iemand interesses om mede TS te worden voor het bijhouden van interessante posts om te pinnen? :P. Actief dit topic volgen is daarbij natuurlijk wel handig :).

[ Voor 25% gewijzigd door Zeehond op 06-12-2018 10:31 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

Alweer een space shuttle set.
Die dingen staan al 7,5 jaar in het museum. ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Zeehond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:37:
Inmiddels is het overzicht met komende sets voor 2019 flink uitgebreid op https://www.bouwsteentjes...ht-lego-sets-winter-2019/. Zo te zien krijgen we alleen geen rotonde wegplaat. Het lijken gewoon dezelfde basisplaten te zijn alleen is de verkoop combinatie anders. Van de city sets voor komend jaar heb ik wel het idee dat de leeftijd van de doelgroep wat lager ligt kijkende naar de sets.

Lego heeft inmiddels ook een lading sets voor komend jaar op hun website geplaatst. Daarbij viel https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-Movie-Maker-70820 mij op. Een set waarmee zelf video's kunnen worden gemaakt.

"LEGO 80101 New Year’s Eve" en "LEGO 80102 Dragon Dance" vind ik wel erg interessant. https://www.brothers-bric...sia-pacific-markets-news/

P.s. iemand interesses om mede TS te worden voor het bijhouden van interessante posts om te pinnen? :P. Actief dit topic volgen is daarbij natuurlijk wel handig :).
Die zien er inderdaad leuk uit zeg! Eens zien wanneer ze ook daadwerkelijk te krijgen zijn, zal wel rond Chinees nieuwjaar zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@Zeehond Binnen een maand zitten we aan een nieuw deel verwacht ik, dan kan je in de dagelijkse flow pinnen. Ik kijk voor de pins iig wel mee. :)
AppieNL schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:07:
[...]

Alles is printed, dus technisch gezien wel :+
Daar wel, maar in tig andere setjes plak je je suf. :(

Qua nieuwe sets... Maar twee architecture en ook nog eens skylines. -O-

[ Voor 50% gewijzigd door Señor Sjon op 06-12-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
la_fusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:26:
[...]

Die zien er inderdaad leuk uit zeg! Eens zien wanneer ze ook daadwerkelijk te krijgen zijn, zal wel rond Chinees nieuwjaar zijn ;)
Hier gaan we ze alleen lijkt het niet zien aangezien ze blijkbaar regio gebonden zijn :/

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:43:
[...]

Hier gaan we ze alleen lijkt het niet zien aangezien ze blijkbaar regio gebonden zijn :/
Inderdaad, alleen in Azië en in beperkte oplage. Dus begin al maar te sparen om een of andere scalper gelukkig te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

la_fusion schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:26:
[...]

ze zijn te bestellen, via de japanse/chineese(?) toysrus shop https://www.toysrus.co.jp/search/?q=lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:54:
[...]

Inderdaad, alleen in Azië en in beperkte oplage. Dus begin al maar te sparen om een of andere scalper gelukkig te maken :/
Dat gaat het dus niet worden :/, Ik kijk wel voor een andere set op neer te zetten als display voor op de ladekasten die ik heb neergezet afgelopen weekend. Had gisteren daar de draak in mijn verbeelding al staan waarbij ik tot de conclusie kwam dat het wel fraai zou uitzien :P.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:20:
[...]

Dat gaat het dus niet worden :/, Ik kijk wel voor een andere set op neer te zetten als display voor op de ladekasten die ik heb neergezet afgelopen weekend. Had gisteren daar de draak in mijn verbeelding al staan waarbij ik tot de conclusie kwam dat het wel fraai zou uitzien :P.
Ik veronderstel dat je op termijn de bouwplannen wel zal kunnen downloaden via de officiële Lego site. Daarna zou je een mod/moc kunnen opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:22:
[...]

Ik veronderstel dat je op termijn de bouwplannen wel zal kunnen downloaden via de officiële Lego site. Daarna zou je een mod/moc kunnen opzetten?
Er zitten zo te zien wel een aantal speciale steentje in en onderdelen met een (volgens mij een print?). Ik zal terzijdetijd kijken maar wordt lastig denk ik. Eenvoudiger zou zijn als Lego zich bedenkt en die sets gewoon wereldwijd uitbrengt :P.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wordt een goedkoop begin van 2019. Ik zie alleen 2 speed champion autotjes die ik leuk vind. Alleen wat microfighters bij Star Wars (al zijn een aantal sets nog niet bekend, vooral de 20th anniversary sets niet) en geen Technic sets die ik wil hebben.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Laatst online: 19-09 11:17
Señor Sjon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:00:
Qua nieuwe sets... Maar twee architecture en ook nog eens skylines. -O-
De reguliere LA sets zullen mijns inziens pas in de loop van volgend jaar bekend gemaakt worden. Dat was vorig jaar ook zo; begin van het jaar werden de nieuwe Skylines sets aangekondigd, in april/mei de reguliere LA sets.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
zonoskar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:33:
Wordt een goedkoop begin van 2019. Ik zie alleen 2 speed champion autotjes die ik leuk vind. Alleen wat microfighters bij Star Wars (al zijn een aantal sets nog niet bekend, vooral de 20th anniversary sets niet) en geen Technic sets die ik wil hebben.
Ik zie net 2 auto's die ik graag aan mijn collectie wil toevoegen.. voordeel is dat die waarschijnlijk later voor een relatief goede prijs ook elders wel te koop aangeboden zullen worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

hahaha https://shop.lego.com/nl-NL/Benny-s-ruimteteam-70841

Old school ...

Tijdje geleden ook al eens de oude poppetjes uit mijn Lego bak gevist en die een plek gegeven op mijn kantoor. Bij vaderdag nog twee nieuwe poppetjes gehad dus nu ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s1jgNlG8SyL2QTIDEoX4QK8o/medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 06-12-2018 11:56 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:18
Zeehond schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:37:

"LEGO 80101 New Year’s Eve" en "LEGO 80102 Dragon Dance" vind ik wel erg interessant. https://www.brothers-bric...sia-pacific-markets-news/ edit, ze zijn helaas wel regio gebonden :/ (zie gelinkte artikel).
Mooie sets! Er staat dat releasedatum 1 januari 2019 is, nou ben ik toevallig met de kerstvakantie in Hong Kong :)
Die komen hier wel in huis denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Frostbite schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:55:
hahaha https://shop.lego.com/nl-NL/Benny-s-ruimteteam-70841

Old school ...

Tijdje geleden ook al eens de oude poppetjes uit mijn Lego bak gevist en die een plek gegeven op mijn kantoor. Bij vaderdag nog twee nieuwe poppetjes gehad dus nu ziet het er zo uit:

[Afbeelding]
Aha, zelfs in de ruimte slurpen minifigs koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Ik heb de Porsche gekocht toen deze net uitkwam.
Het is echt een hele mooie set om te bouwen.
De wagen zit schitterend in elkaar.
Het is wel erg jammer dat de techniek op een gegeven moment helemaal afgedekt wordt, zodat je niet meer ziet hoe het werkt. Het zou fraai zijn geweest als deze eenvoudig blootgesteld konden worden.

De prijs die Lego zelf vraagt is echt veel te hoog.

Zelf heb ik in het begin de set 2x gekocht. 1 om te bouwen en 1 als investering om later met wat winst te kunnen verkopen om m'n hobby betaalbaar te houden.
Vanwege de hype eromheen was deze set destijds snel uitverkocht.
Uiteindelijk bleek het om problemen bij de productie te gaan en niet vanwege de 'gelimiteerde oplage'.
Dit is een set waarbij ik me door Lego belazerd voel.

De Porsche is het hele jaar door met zo'n 40-50% korting elders te kopen en bij de Bugatti begint het ook al die kant uit te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

_NooT_ schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb de Porsche gekocht toen deze net uitkwam.
Het is echt een hele mooie set om te bouwen.
De wagen zit schitterend in elkaar.
Het is wel erg jammer dat de techniek op een gegeven moment helemaal afgedekt wordt, zodat je niet meer ziet hoe het werkt. Het zou fraai zijn geweest als deze eenvoudig blootgesteld konden worden.

De prijs die Lego zelf vraagt is echt veel te hoog.

Zelf heb ik in het begin de set 2x gekocht. 1 om te bouwen en 1 als investering om later met wat winst te kunnen verkopen om m'n hobby betaalbaar te houden.
Vanwege de hype eromheen was deze set destijds snel uitverkocht.
Uiteindelijk bleek het om problemen bij de productie te gaan en niet vanwege de 'gelimiteerde oplage'.
Dit is een set waarbij ik me door Lego belazerd voel.

De Porsche is het hele jaar door met zo'n 40-50% korting elders te kopen en bij de Bugatti begint het ook al die kant uit te gaan.
Belazerd? Je kiest er zelf voor om een risico te nemen met die 'investering'.
En volgens mij is de set wel degelijk enigszins gelimiteerd. Omdat de verkoop blijkbaar tegenvalt is de set nog volop verkrijgbaar.
Je zult gewoon je verlies moeten nemen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .