Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.771 views

Onderwerpen

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heb hier de holiday train ook nog in doos staan. Altijd van plan geweest om een winterdorpje te maken, nooit meer gedaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapot schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Kijk eens wat ik vond:

[afbeelding]

Alleen de LDD file werkt niet bij mij... :'(
Je kunt stud.io proberen, inloggen(!!) en dan de set inladen in scène. Partslist aanpassen (verwijder wat overbodig is). Dan exporteren naar bricklink (koppeling met account). Vervolgens kun je op de site via wishlist jouw officiële set “goedkoop” bestellen.

Misschien dat handigere manier hebt,deze route volg ik meestal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 11:04
Alleen is deze niet al te goedkoop vanwege bepaalde onderdelen die fix aan de prijs zijn :D
Geloof dat het sand-green de benaming was? Sommige van die onderdeeltjes mamma mia wat een prijzen vragen ze daarvoor :o

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Sand Green is idd best prijzig. Mogelijk een ander kleurtje zoeken wat ook leuk past.
Ik denk dat donkerblauw wel een leuk alternatief is

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:20
kokkie20 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Probeer deze eens (Heb hem zelf gewoon kunnen openen en even opnieuw opgeslagen in de nieuwste formaat (Alleen de vernieuwde versie van diegene, de originele heb ik eruit geknipt ;) )
*Wel even de nieuwste LDD versie gebruiken :)

http://www.mediafire.com/...ow_Resort_Chalet.lxf/file
Thanks, nu zeurt hij over part nummer 18674 :X

Kan wegens een werk laptop geen software installeren...... ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Kapot op 26-08-2018 13:13 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20
almightyarjen schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:18:
Voor de container terminal heb ik een big ass compressor gebouwd :)

[video]
Ik stem voor 'aankleden' van de compressor. Het lijkt nu al een beetje een fabriek, dus misschien een soort loopbruggen maken en een soort controlehokje met wat knoppen en schermpjes (leuk decor voor een cliché vechtscene waarbij de goodguy en badguy steeds net niet over de rand vallen, tot uiteindelijk een loopbrug instort en de badguy in de machine/zuur verdwijnt) :p

• kokkie20
Kapot schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Thanks, nu zeurt hij over part nummer 18674 :X

Kan wegens een werk laptop geen software installeren...... ;w
doet bricklink dat of LDD?
Want zodra ik het open in LDD krijg ik geen melding, heb hem zelf niet getest op bricklink eerlijk gezegd.
Misschien even kijken welke brick het is wanneer je thuis bent, en welke kleur.
Dan eruit halen en even handmatig toevoegen aan de wenslijst :)

• Kapot
Bricklink ja......

En ik heb alleen maar een werklaptop..... :z

[ Voor 57% gewijzigd door Kapot op 26-08-2018 13:31 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

Work in progress, nog maar “één” zakje te gaan :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AjjBzeEsfsqK2aTcxLoByVrk/full.jpg

Wat ik mij overigens afvraag, ben ik de enige die vind dat de legomarkering op de blokjes dezelfde kant op moeten wijzen als je bijvoorbeeld twee plates naast elkaar moet leggen... :/ :X

Strava

• kokkie20
Kapot schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:31:
Bricklink ja......

En ik heb alleen maar een werklaptop..... :z
terwijl bricklink wel gewoon de id kent 8)7
Hierbij werkende xml voor de cottage:
https://pastebin.com/raw/LZzVL6Uf
Hier en daar paar kleine aanpassingen moeten maken qua kleuren aangezien die niet bestaan volgens bricklink maar de maker van het model wel erin gedouwd heeft 8)7
Vernieuwde versie LDD bestand:
http://www.mediafire.com/...ow_Resort_Chalet.lxf/file

• Kapot
TOP!

De XML lukt!!!! _/-\o_

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:48
Wat ik mij overigens afvraag, ben ik de enige die vind dat de legomarkering op de blokjes dezelfde kant op moeten wijzen als je bijvoorbeeld twee plates naast elkaar moet leggen... :/ :X
Ja... waar mogelijk wel... Toch een beetje OCD :?

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:46
Amphiebietje schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Die pit-uitgang ziet er nogal gevaarlijk uit, zou de FIA nooit goed vinden... ;)
Hahaha, ja klopt, ik kreeg het anders niet passend op de plank. Ik heb een paar oude beschadigde wegenplaten ingekort om een leuke lay-out te maken in de kast.
Marsman83 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Leuk idee die oude stadsmuur, zit er ook aan te denken om zoiets aan de rand van mijn stad te maken.
Is toch best wel wat denk werk/proberen en missen om een klein stukje te maken, ik was er best wel lang mee bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LbyvOuYC3MFeErPQtXrmujw4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pkSYiM70dOJxzxyeRaDIE8bH/full.jpg

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 20:04

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mijn vrouw heeft van de week voor zichzelf de Harry Potter 75954 Hogwarts doos gekocht. En net in elkaar gezet. Vind de afwerking van het puntdak wel wat tegenvallen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Ingelogd
vhal schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 13:46:
Ik denk dat jou perfectionisme af en toe uit de hand loopt ;)

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41

[afbeelding]

Ik dacht dat ik de enige was die zo gek was :9 Ik doe dat ook altijd ja, met alle onderdelen zoveel mogelijk, ook met spiegeling enz. Wat ik ook doe is de puntjes van de mallen zoveel mogelijk uit zicht plaatsen. Kan er echt niet tegen als ik op YouTube in reviews (Jang bijv.) overal van die puntjes zie of die Technic bushes met die split aan een kant helemaal schots en scheef. Kost iets meer tijd, maar vind het uiteindelijk wel mooier.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Stormtrooper schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:01:
Mijn vrouw heeft van de week voor zichzelf de Harry Potter 75954 Hogwarts doos gekocht. En net in elkaar gezet. Vind de afwerking van het puntdak wel wat tegenvallen.
Zonde, dan zit er toch niets anders op dan de 71043 te kopen ;)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand een idee of voor de unikitty CMF's ergens een unieke bump guide is ofzo?

voelen heeft eigenlijk niet echt nut aangezien het gros hetzelfde voelt maar een net andere look heeft..

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

in het kader van het goede voornemen om meer te bouwen, heb ik begin dit jaar wat build-instructions gekocht (van http://www.mrtekneex.com/), om van m'n 42042 een tractor met ploeg te maken. Die heb ik afgelopen week afgerond :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kpqRce0.png

Heb in het verleden ook het D model van de 42009 gekocht van 'm, dat is pas echt een hoogwaardig staaltje technisch lego :)

Hier staat tekst

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Begonnen om van 2x deli corner, 1x modular (16studs) te maken:

2x deli corner

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KL8grtzaPmXW934NfJ2sLEhJ/full.jpg

Ben nog niet content over de voorgevel, en verhoudingen. Idee was zoals deli: burgers, en 1st Floor diner, maar denk niet dat daarin geslaagd ben.

Suggesties ?

[ Voor 45% gewijzigd door himlims_ op 26-08-2018 23:59 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ingelogd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:45:
Voor de foto, langdurig project in aanbouw.

[afbeelding]
Is dit Baku? :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57

[afbeelding]

Ik heb dat met zwarte en blauwe technic pins die er altijd goed in moeten zitten. De pest met de mini is dat de BRG blokjes bij mij last hadden van een lichter plekje waar hij uit de spuitgieter kwam. Goed mikken zodat ze niet in het zicht kwamen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Goverman
  • Laatst online: 28-11 23:12

Goverman

not loaded

Kapot schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Kijk eens wat ik vond:

[afbeelding]

Alleen de LDD file werkt niet bij mij... :'(
Ja, die had ik ook al gevonden. Zoiets wil ik er ook van maken, maar dan met met rood en wit. Sand Green is een mooie kleur, maar niet perse kerst. Vooral het weghalen van dat gif groen doet al veel denk ik. Afijn, Govervrouw heeft de set dus onderschept, dus het wordt pas na Sinterklaas dat ik met deze set wat kan...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Ingelogd
Ik heb er inderdaad wat inspiratie uitgehaald :+

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Ingelogd schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat jou perfectionisme af en toe uit de hand loopt ;)
Ah nog zo'n autist 😉
Ik moet ook altijd de afgietoverblijfsels (of hoe je dat ook noemt) aan dezelfde kant hebben als de rest van de blokjes.
1x1 steentjes moeten op de micrometer gelijk op elkaar zitten.
De meest bekraste kant van een steentje moet naar binnen wijzen enz, enz.. :')
Echt heel slecht haha.
Gelukkig heb ik die drang niet altijd.

• Kapot
Zojuist maar eens Vladek's Dark Fortress in elkaar gezet, die heb ik vorig jaar eens incompleet gekocht, leuke build, vooral de toegangspoort/hefbrug was erg leuk om te bouwen.
De babyblauwe ridder uit die tijd heb ik nooit gesnapt.... :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VSa0OXQMArpb6Sg6QFYsDfk7/full.jpg

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
De Bricktober van Toys R Us staat ook online in Nederland. Niet los verkrijgbaar (zoals voorheen soms voor 14,99 euro), maar bij besteding van 40 euro aan Lego. Zelf toevoegen aan je mandje en de 999,00 euro gaat er weer vanaf...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l9amze24.14.10.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/a79gnnq.14.25.png

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
detulp050 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:16:
De Bricktober van Toys R Us staat ook online in Nederland. Niet los verkrijgbaar (zoals voorheen soms voor 14,99 euro), maar bij besteding van 40 euro aan Lego. Zelf toevoegen aan je mandje en de 999,00 euro gaat er weer vanaf...

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaat het bij jou weer af?

Op mijn mobiel nu wel. Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Suli op 27-08-2018 07:40 ]

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Suli schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:35:
[...]

Gaat het bij jou weer af?

Op mijn mobiel nu wel. Thanks!
Ik heb voor 45 euro aan lego in het mandje gestopt maar zie niks verschijnen. Nu is een setje Voor 37 euro ipv 44 euro. Zijn alle artikelen met een dergelijke van voor prijs uitgesloten?

Als ik een set van 99 euro toevoeg zonder van voor prijs dan zie ik echter ook niks van een setje.

Ja ik kan begrijpen als je het setje pas te zien krijgt NA afronden van de bestelling maar dan is al betaald. Erg zuur als ik het dan toch niet blijk te krijgen bij een bestelling van 43 euro waarvan één setje een van voor prijs had.

Ik wilde namelijk een lego architecture setje kopen.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
Gim schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:14:
Ik heb voor 45 euro aan lego in het mandje gestopt maar zie niks verschijnen. Nu is een setje Voor 37 euro ipv 44 euro. Zijn alle artikelen met een dergelijke van voor prijs uitgesloten?

Als ik een set van 99 euro toevoeg zonder van voor prijs dan zie ik echter ook niks van een setje.

Ja ik kan begrijpen als je het setje pas te zien krijgt NA afronden van de bestelling maar dan is al betaald. Erg zuur als ik het dan toch niet blijk te krijgen bij een bestelling van 43 euro waarvan één setje een van voor prijs had.

Ik wilde namelijk een lego architecture setje kopen.
Je moet het Harry Potter setje handmatig aan je mandje toevoegen, dat gaat niet automatisch!
Zoek op artikelnummer 075593 en voeg het toe aan je mandje. Als je voor minimaal €40 in je mandje hebt wordt de prijs €0,00.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

GeeBee

Oddball

Nee hoor, je bent niet de enige met OCD(L).
In FB-Technic groepen zijn er ook die alle pinnetjes horizontaal willen hebben...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

detulp050 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:16:

[afbeelding]

[afbeelding]
Thanks.

Besteld!
Gelukkig doet hij het ook bij € 39,99

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
Mad-Matt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Thanks.

Besteld!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :X

Ik wilde de Zweinstein Express bestellen maar niet beschikbaar dus nu op zoek naar een andere set :'(

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MisterTata schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :X

Ik wilde de Zweinstein Express bestellen maar niet beschikbaar dus nu op zoek naar een andere set :'(
acties in ander topic(?) Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic

ps; bizonder weinig interresants (prise wise)

@hieronder; niets; vind prijzen te hoog

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 27-08-2018 10:16 ]

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Je moet het Harry Potter setje handmatig aan je mandje toevoegen, dat gaat niet automatisch!
Zoek op artikelnummer 075593 en voeg het toe aan je mandje. Als je voor minimaal €40 in je mandje hebt wordt de prijs €0,00.
Bedankt. Die had ik niet bedacht. Nu nog wachten op bevestigingsmail maar order is geplaatst.

Edit. uhh... op mn laptop met Chrome bestelling geplaatst en betaald met iDEAL en na betaling kom ik wederom terug bij de kassa dus bestelling wordt niet doorgezet ofschoon betaald. Bleh. Had voorheen al vaker via mobiel en nu dit.

Nu via Firefox gedaan en met PayPal op mn laptop (PayPal gaf op mobiel altijd gedoe) en nu wel gelukt om bestelling te plaatsen. Nu maar wachten op terugbetaling van TRU.

Als ik nu de skyline en het HP setje maar krijg :) En natuurlijk mijn geld. Nu weet ik weer waarom ik niet zo vaak bij TRU bestel. Is nog geen één keer soepel gegaan :)

Maar snif.... Nu wel de poolglider misgelopen. Dat was puur een setje Voor de 40 euro te bereiken maar die kon ik nog wel gebruiken voor de Winter Village. Nu zo'n creative box setje :P

Hoe creatief ,zijn jullie geweest of allemaal een duurdere set op t oog?

Het is hier niet de bedoeling om de (hulp bij) winkelervaringen met TrU te delen.

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 27-08-2018 11:10 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:05
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe power functions incl. een trein?
Ik ben bezig met een nieuwe trein moc en vraag me af of de nieuwe versie van de power functions toegevoegde waarde heeft afgezien dat er 1 onderdeel minder is.

Ik heb geen 9v track alleen maar de pf lopen.
Maar als er significante nadelen aanzitten dan voordelen dan ga ik nog gewoon voor de oude pf.

PSN: McMillan0984

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

Clavat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:43:
Ik ben bezig met een nieuwe trein moc en vraag me af of de nieuwe versie van de power functions toegevoegde waarde heeft afgezien dat er 1 onderdeel minder is.

Maar als er significante nadelen aanzitten dan voordelen dan ga ik nog gewoon voor de oude pf.
Nieuwe PF heeft geen losse ontvanger, die zit in de battery box. Dus dat scheelt behoorlijk bij het maken van een MOC. Daarnaast werkt de nieuwe PF op bluetooth dus je hoeft ook geen line of sight meer te hebben; de battery box kan dus onzichtbaar weg gestopt worden.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:38

Chakotay

Lick here to continue

Mad-Matt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Thanks.

Besteld!
Hm, toch wel? Ik had juist expres de Womping Willom set ipv de Fantastic Beasts koffer genomen omdat die 2e net onder de €40 was :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chakotay schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Hm, toch wel? Ik had juist expres de Womping Willom set ipv de Fantastic Beasts koffer genomen omdat die 2e net onder de €40 was :P
Ik zit echt super te slapen, die set van mij is 49.99 _O-

• Señor Sjon
Modbreak:Heren, kunnen we de Toys-r-us verhandeling bij het aanbiedingentopic laten? De sets zijn an sich interessant hier, maar bestellijsten en hoe tot 40 euro te komen is echt niet interessant.

• Ingelogd
Er is een mooie MOC beschikbaar voor de 42056 Porsche.
https://rebrickable.com/m...-porsche-gt3-rs/#comments
Ik heb de Porsche pas gekocht, moet nog beginnen en uitvogelen welke verbeteringen ik meteen kan doorvoeren. Dit alternatieve model is zeker mooi om erna een keer te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://m.rebrickable.com/media/cache/45/94/45944c53b93410d769c169e56ec7f9bf.jpg?1534888141.867091

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ingelogd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:39:
Er is een mooie MOC beschikbaar voor de 42056 Porsche.
https://rebrickable.com/m...-porsche-gt3-rs/#comments
Ik heb de Porsche pas gekocht, moet nog beginnen en uitvogelen welke verbeteringen ik meteen kan doorvoeren. Dit alternatieve model is zeker mooi om erna een keer te bouwen.

[afbeelding]
Holy friggin crap!

Dat is denk ik de beste lego stratos die ik tot nu toe gezien heb, very very nice! En oranje is toevallig voor de stratos stradale ook nog een factory kleur, hoewel ik em liever in allitalia livery zou hebben :P

Nu nog op zoek naar gouden coffin spoke velgen _/-\o_

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik ben ook voor meer foto's in dit topic! Dus een kleine WIP update voor mijn modulaire fietswinkel. Ik mis nu de juiste kleur voor veel onderdelen en ik wil deze set nog bemachtigen voordat ik verder ga bouwen. Ik zit nog te twijfelen of ik deze fiets van technic onderdelen zo houd of liever BIKES in letters op de gevel plaats. Feedback is natuurlijk welkom.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKZOTs1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yXiosFc.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door MDT-Maikel op 27-08-2018 14:24 ]

brick store | mdt.re

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Voor de Winter Village liefhebbers, in dit draadje op eurobricks vind je een mooie kerstboombestelwagen moc. En de instructies kan je gratis downloaden via rebrickable (info in het draadje).
Afbeeldingslocatie: https://www.eurobricks.com/forum/uploads/monthly_2018_08/eurobricks.jpg.ae6f018b283011299d897ac4342c90e5.jpg

Via het Eurobricks draadje ivm Winter Village, kwam ik ook een instagram post tegen met teasers van de nieuwe officiële set. Je kan er doorheen scrollen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb besloten dat ik ook wat winters ga doen, bestel een hoop witte slopes en dan maak ik Hogwarts besneeuwd. :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 23:03
Clavat schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:43:

Nadelen heeft de nieuwe PF ook, namelijk dat je maar 2 outputs (motors/lights) op 1 batterijhouder kan aansluiten. Heeft je trein moc meerdere motors en ook nog licht, dan heb je dus meerdere batterijhouders nodig.

• Gim
  • Niet online
En de eerste lego teaser voor winter village set 2018 is er. Link naar Duitse steentjes site.

d:)b oOo

Géén idee wat het gaat worden. Wel weer een sneeuwpop.... hoort erbij. Paar Harry potter kinderen erbij zetten :)

Edit: erover heen gelezen dat je het net postte @Kapoen. Kwam door de MOC plaatjes die alle aandacht kregen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Gim op 27-08-2018 16:08 ]

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

detulp050 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:16:Zelf toevoegen aan je mandje en de 999,00 euro gaat er weer vanaf...
Als ik alleen dit item in m'n mandje doe, zou ik 'm dan kunnen kopen voor 999,00? Wel veel geld voor 4 minifigs.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

Gim schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:04:
En de eerste lego teaser voor winter village set 2018 is er. Link naar Duitse steentjes site.

d:)b oOo

Géén idee wat het gaat worden. Wel weer een sneeuwpop.... hoort erbij. Paar Harry potter kinderen erbij zetten :)

Edit: erover heen gelezen dat je het net postte @Kapoen. Kwam door de MOC plaatjes die alle aandacht kregen :)
Ik zag ook net de video. Die laatste foto in de video heeft wel wat weg van een keuken of een bar oid? In ieder geval geen remake van een bestaande set *O*

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• kokkie20
En daar zijn we blij om *O* *O* *O*
Geen remake, laat hem maar snel komen!
Ook bedankt voor diegene die die link poste van de truck, gelijk gedownload :D

• Kapoen
almightyarjen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Ik zag ook net de video. Die laatste foto in de video heeft wel wat weg van een keuken of een bar oid? In ieder geval geen remake van een bestaande set *O*
En nu wachten tot 9 september voor de grote onthulling van deze set.

Een aankondiging van een aankondiging, Lego gaat wel erg meta tegenwoordig >:)

• Goverman

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:17:
[...]

Tja, dat blijkt hier weer niet uit. Een keukentje kan ook in een cottage zitten, of in een bakery, of in... Wat mij meer hints geeft is de rode telefoon en het zichtbare felle rood. Gecombineerd met iemand die aan lego had gemaild en als reactie terugkreeg
post op eurobricks: something like the trainstation, denk ik... een fire station.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Marsman83
Vandaag begonnen met mijn tafel voor de Lego stad.
Ik heb 4x 122x61cm MDF op een frame geschroefd en daaronder 6 tafelpoten.
Morgen ga ik het blad nog schilderen. Ik denk zelf aan Lego grijs, wat zouden jullie doen?
De tafel is nu 85cm hoog, ik twijfel nog of dit goed is, ik kan de poten nog ruilen zodat hij op 65cm komt.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/t9kxufu8df.jpg

Het begint al aardig op een stad te lijken :)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v6lqjp6922pdm.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aflakken in aardebruin/zwart of in mat 9010. Aardekleur is natuurlijk, zie je IRL ook. En wit als je wintervillages wilt maken, of ook met andere kleuren wilt werken (blauw voor water bijvoorbeeld).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ingelogd
Marsman83 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:31:
De tafel is nu 85cm hoog, ik twijfel nog of dit goed is, ik kan de poten nog ruilen zodat hij op 65cm komt.
Voor een tafel is 65cm te laag, 85cm is weer aan de hoge kant. Ik dacht dat de normale tafelhoogte ca. 73-75 cm is. Voor sta hoogte zoals een keukenmeubel is 90cm gangbaar, bij de meeste is dit wel te laag. Ik zou niet naar 65 cm gaan, is echt niet handig, of je bent niet zo groot natuurlijk :D

• Marsman83
Ingelogd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:50:
[...]

Voor een tafel is 65cm te laag, 85cm is weer aan de hoge kant. Ik dacht dat de normale tafelhoogte ca. 73-75 cm is. Voor sta hoogte zoals een keukenmeubel is 90cm gangbaar, bij de meeste is dit wel te laag. Ik zou niet naar 65 cm gaan, is echt niet handig, of je bent niet zo groot natuurlijk :D
Helder, er zijn ook poten van 70cm, met het frame komt het geheel dan op 75cm.
Misschien is dat beter idd.
Er komt ook nog een berg op en ik wil de winkelstraat hoger maken dan het spoor. Vandaar dat ik twijfelde over de huidige hoogte.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:38

Chakotay

Lick here to continue

@MDT-Maikel leuk gedaan! Persoonlijk vind ik de Technic-fiets iets te lomp vergeleken met het gebouw eromheen, brickbuilt letters is wel een stuk subtieler.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MDT-Maikel schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:18:
Ik zit nog te twijfelen of ik deze fiets van technic onderdelen zo houd of liever BIKES in letters op de gevel plaats. Feedback is natuurlijk welkom.
de tech-"fiets" is wel H-U-G-E in verhouding tot rest van gebouw. Kun je niet 1 of 2 fietsen op een 'standaard' zetten, en met platte briks text; bike bouwen?

*O* 1200 bricks binnen voor 10tje :P gotta love bricklink e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 28-08-2018 11:07 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

Wat @himlims_ al zegt, ik zou 'gewoon' een standaard fiets nemen...

https://www.bricklink.com...ogitem.page?P=4719c01#T=C

Strava

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuwZ6jLHp4R8Ln0ox51zhvXYCSV8JL_Mk7o1hlYTkflNFx09tcEQ
bij de bus hebben ze er een handig standaardje van gemaakt; missxchien zo iets bovenop het gebouw

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Morgen ga ik het blad nog schilderen. Ik denk zelf aan Lego grijs, wat zouden jullie doen?
[afbeelding]

[afbeelding]
Zo te zien heb jij ook alle tegels van de modulaire gebouwen een voor een los gehaald en verschoven :).

Wellicht een tip die je kunt gebruiken, ik heb bij mijn stad sommige tegels vervangen door een 1x2 met noppen gecombineerd met een 1x2 zonder noppen. Of een 1x1 met nop gecombineerd met 1x2 en 1x1 zonder noppen. Op die noppen kun je dan fijn de minifiguren zetten zonder dat ze steeds omvallen :)

200 fish found!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 20:11
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb mijn ondergrond (OSB platen) juist LEGO-groen gemaakt. Ligt er een beetje aan wat je er vooral op gaat zetten. Grijs voor stad/industrie, groen/bruin voor landschap, blauw voor water, wit voor sneeuw, etc...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:33
keverjeroen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Ik heb mijn ondergrond (OSB platen) juist LEGO-groen gemaakt. Ligt er een beetje aan wat je er vooral op gaat zetten. Grijs voor stad/industrie, groen/bruin voor landschap, blauw voor water, wit voor sneeuw, etc...
Kunstgras eronder :+

• Marsman83
Zeehond schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Zo te zien heb jij ook alle regels van de modulaire gebouwen een voor een los gehaald en verschoven :).

Wellicht een tip die je kunt gebruiken, ik heb bij mijn stad sommige tegels vervangen door een 1x2 met nopen gecombineerd met een 1x2 zonder noppen. Of een 1x1 met nop gecombineerd met 1x2 en 1x1 zonder noppen. Op die noppen kun je dan fijn de minifiguren zetten zonder dat ze steeds omvallen :)
Klopt! Was even wat werk maar vind het wel wat netter ogen zo.
Dat met die noppen zat ik ook aan te denken idd.

Ik ben overigens voor de ondergrond voor grijs vilt gegaan, komt eind deze week binnen.
De treinen maken zo wel erg veel herrie, hopelijk dempt dat vilt een beetje.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 23:03
Marsman83 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Klopt! Was even wat werk maar vind het wel wat netter ogen zo.
Dat met die noppen zat ik ook aan te denken idd.

Ik ben overigens voor de ondergrond voor grijs vilt gegaan, komt eind deze week binnen.
De treinen maken zo wel erg veel herrie, hopelijk dempt dat vilt een beetje.
6 pakken van dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/avskild-placemat__0246661_PE385573_S4.JPG
als ondergrond onder je vilt, dempt erg goed (gebruikte ik vroeger onder de modelspoorbaan)

• kokkie20
Jammer van de bestelling bij lego :D
Wel de mini spaarvarkentje gekocht, de paashaas (was nog in voorraad)
Lego hondje erbij gekregen :D
En had 9 zakjes minifiguren van serie 18 gekocht,
Helaas 4 verschillende en 5 dubbele :(
Geloof het jochie met die cadeautje en ballon 3x dubbel.
Het bloempotje 1x
Clown 1x

Nu nog maar 7 zakjes extra gekocht en 2x de spaarvarken (was stuk goedkoper dan bricklink de missende onderdelen :O )
*Hopend op de draak + cactus en de taart figuurtje en de politieman stiekem maar politieman zal wel zeldzaam zijn haha*

• Kapoen
kokkie20 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:26:
Jammer van de bestelling bij lego :D
Wel de mini spaarvarkentje gekocht, de paashaas (was nog in voorraad)
Lego hondje erbij gekregen :D
En had 9 zakjes minifiguren van serie 18 gekocht,
Helaas 4 verschillende en 5 dubbele :(
Geloof het jochie met die cadeautje en ballon 3x dubbel.
Het bloempotje 1x
Clown 1x

Nu nog maar 7 zakjes extra gekocht en 2x de spaarvarken (was stuk goedkoper dan bricklink de missende onderdelen :O )
*Hopend op de draak + cactus en de taart figuurtje en de politieman stiekem maar politieman zal wel zeldzaam zijn haha*
Indien je graag al die collectable minifigs wil sparen zou ik eerder opteren om ze te kopen via bricklink, ebay,... of gespecialiseerde webshops. Dan betaal je weliswaar iets meer per exemplaar, maar dan weet je op voorhand wat je krijgt en vermijd je dus dubbele aankopen.

• Señor Sjon
Of gewoon de hele doos kopen en de rest doorverkopen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

keverjeroen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Of gewoon de ene kant groen of grijs en de andere kant wit voro in de winter. Platen omdraaien, andere stad :Y)

Werkt voor modelspoorbanen ook prima btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kokkie20
Kapoen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Indien je graag al die collectable minifigs wil sparen zou ik eerder opteren om ze te kopen via bricklink, ebay,... of gespecialiseerde webshops. Dan betaal je weliswaar iets meer per exemplaar, maar dan weet je op voorhand wat je krijgt en vermijd je dus dubbele aankopen.
Nee wil er gewoon een paar leuke uit hebben :D
En eerlijk gezegd het is wel leuker om ze zelf te vinden dan ze gelijk te kopen via bricklink :D

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
Vraagje; ik wil mijn mini cooper veranderen naar een moc, ik vond deze cobra online: http://www.moc-pages.com/moc.php/437768.

Nu vraag ik mijn af is deze alleen met parts van de mini gemaakt of moet je nog wat parts bestellen?

Ik heb de bouwtekening volgens mijn wel voor elkaar... Met hulp van LDD.

Trakt | Last.fm | discogs

• kokkie20
noodel1988 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:50:
Vraagje; ik wil mijn mini cooper veranderen naar een moc, ik vond deze cobra online: http://www.moc-pages.com/moc.php/437768.

Nu vraag ik mijn af is deze alleen met parts van de mini gemaakt of moet je nog wat parts bestellen?

Misschien een idee om de mini in Bricklink te part outen naar een wenslijst. En dan de cobra ldd ook naar die wenslijst te uploaden (of eventueel een nieuwe). Zet je hem in dezelfde krijg je vaak de lijst te zien met onderdelen die al in de wenslijst zitten. Anders moet je het ff handmatig vergelijken :)

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Het is een alternate build volgens de creator dus dan heb je geen andere parts nodig. :)

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 23:09

Zijn enkel stenen van de Mini Cooper voor gebruikt.

Het is overigens zijn creatie niet, Hij heeft de creatie van een ander een beetje aangepast (Ander voorruit) en er vervolgens bouw instructies/een LDD bestand van geüpload zonder toestemming te vragen aan de oorspronkelijke bedenker en bouwer van die cobra alternate.

Vind het voorruit bij het origineel overigens mooier, Heb die zelf destijds gebouwd en er ook een LDD bestand van gemaakt. Maar contact met de bedenker bleek helaas onmogelijk en zodoende is het LDD bestand van mijn accurate recreatie nooit online geplaatst.
En in tegenstelling tot de persoon wiens aangepaste versie jij linkte, Ga ik de creatie van een ander niet met minimale aanpassingen uploaden alsof het mijn eigen werk is.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Leffunk
  • Laatst online: 20-11 14:01
Vader heeft vorig jaar de 42054 Claas Xerion gekregen voor Kerstmis. Hij heeft er precies veel plezier aan beleefd om die te bouwen, af en toe geholpen door zijn kleinkinderen die dat ook leuk vonden. Nog leuker vonden de kleinkinderen dat ze met die tractor konden spelen en de gemotoriseerde functies konden gebruiken. Ook vader kan genieten van feit dat kleinkinderen als ze bij hem thuis komen elke keer wel wat gaan spelen met die tractor.

Laatst nog eens gepolst bij vader en die ziet het wel zitten om nog eens zo'n doos in elkaar te zetten. Dus bij deze de vraag naar een doos die uren bouwplezier geeft voor vader, maar die ook nog wat playability heeft voor de kleinkinderen zodra die klaar is.

Welke modellen zouden jullie aanraden? Liefst dus niet gewoon een model om op de kast te zetten wat niet veel doet, maar waarmee de kleinkinderen (6 - 9 jaar) ook wat mee kunnen spelen.
Is vb die kraan 42082 iets?
Die truck met dat beertje op de voorgrill (42070) heeft één van de kleinzonen al, dus die valt af.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De bucket wheel excavator. En die is vandaag nog super voordelig ook https://www.amazon.co.uk/...atchx-21&m=A3P5ROKL5A1OLE

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ewoud75
  • Laatst online: 13-11 15:59
De emmergraafmachine is een hele leuke bouw. Is wel een groot build. Het kiepwagentje heeft mijn dochter van 6 toen in elkaar gezet. Misschien ook de all terrain crane?

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
Teknix1982 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 23:07:
[...]

Het is een alternate build volgens de creator dus dan heb je geen andere parts nodig. :)
Ah top! Helder.
Sato schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 01:23:
[...]
Zijn enkel stenen van de Mini Cooper voor gebruikt.

Het is overigens zijn creatie niet, Hij heeft de creatie van een ander een beetje aangepast (Ander voorruit) en er vervolgens bouw instructies/een LDD bestand van geüpload zonder toestemming te vragen aan de oorspronkelijke bedenker en bouwer van die cobra alternate.

Vind het voorruit bij het origineel overigens mooier, Heb die zelf destijds gebouwd en er ook een LDD bestand van gemaakt. Maar contact met de bedenker bleek helaas onmogelijk en zodoende is het LDD bestand van mijn accurate recreatie nooit online geplaatst.
En in tegenstelling tot de persoon wiens aangepaste versie jij linkte, Ga ik de creatie van een ander niet met minimale aanpassingen uploaden alsof het mijn eigen werk is.
Ik heb er geen probleem mee om een bijdrage te leveren aan de orginiele bedenken oid, maar zoals je zelf aangeeft, moet hij/zij wel iets leveren waar ik wat mee kan:-).

Ik heb overigens geen idee van wie het orgineel is. Ik heb wat gegoogled op MOC mini en kwam deze website naar voren met een cobra.
Ik vind de cobra stuk mooier dan de mislukte mini:-(, het cadeautje wat je er destijds bij kreeg was 100x leuker en klopte een stuk beter haha.

Trakt | Last.fm | discogs

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
zonoskar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:32:
De bucket wheel excavator. En die is vandaag nog super voordelig ook https://www.amazon.co.uk/...atchx-21&m=A3P5ROKL5A1OLE
Ik weet niet of de BWE wel echt leuk is voor kinderen, want lees soms ook posts van mensen waarbij hij pas na veel tweaken zuiver loopt. Maar als die zuiver loopt, zeker.

De 42082 (nu €176 bij Amazon.de, nette prijs imo) heeft daar geen last van en lijkt me ook zeer leuk voor kinderen om mee te spelen en opa om te bouwen.

De Arocs kan ik ook aanraden, maar die is inmiddels al uit productie lijkt het.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:18
AppieNL schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Ik weet niet of de BWE wel echt leuk is voor kinderen, want lees soms ook posts van mensen waarbij hij pas na veel tweaken zuiver loopt. Maar als die zuiver loopt, zeker.

De 42082 (nu €176 bij Amazon.de, nette prijs imo) heeft daar geen last van en lijkt me ook zeer leuk voor kinderen om mee te spelen en opa om te bouwen.

De Arocs kan ik ook aanraden, maar die is inmiddels al uit productie lijkt het.
de mijne heb ik de accu's uitgehaald en bovenop de kast gezet, niet soepel draaiend te krijgen dat ding (mega frustrerend) als de bucket eraf is loopt het zooitje wel ok maar zodra de bucket erop komt is het over en uit.

edit : bucket al helemaal nagelopen loopt prima maar het is alles bij elkaar waarschijnlijk gewoon net te zwaar geworden voor de slip modules)

[ Voor 8% gewijzigd door AjDuLion op 29-08-2018 11:50 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• keverjeroen
Ik volg charlotteslego op Instagram en zij maakt stickers om zelf LEGO wegen te maken. Voordeel is dat het goedkoper is, dat je niet de studs langs de zijkanten van de wegen hebt en dat het makkelijk te customizen is.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/b29ce89a30e69d8db9d19278f061034a/5C36707F/t51.2885-15/sh0.08/e35/s750x750/36928537_1850683501900064_3427375552791576576_n.jpg
Op haar Instagram nog veel meer voorbeelden.

Ze is wel bezig met een webshop om de stickers te gaan verkopen, maar weten jullie of er in NL ook een verkoper is van zulk soort stickers? Of is zij echt de eerste die op dit idee is gekomen?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zal eens kijken wat ik hierin kan betekenen.

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:32:
Die aanbieding was echt razendsnel voorbij. Net te laat. Voor die prijs was het een instant buy geweest.
En ja het is zwaar voor één motor maar je kunt evt toch een motor toevoegen?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gim schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Die aanbieding was echt razendsnel voorbij. Net te laat. Voor die prijs was het een instant buy geweest.
Ja, ik heb ook te lang getwijfeld: ten eerste of ik die set wel wil, en ten tweede of ik daar deze maand geld voor heb :) Mijn Lego budget is eigenlijk al op voor dit jaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
The Eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:36:
[...]

Nee hoor, die van mij zijn ook omgebouwd, voor zover mogelijk iig :)
Doe er alleen veel te weinig mee :(
Hier ook, alleen dan wel naar 12V. Helaas zit alles in dozen en dat zal voorlopig wel zo blijven :X

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
OCD triggered, middenlijntjes in bocht niet goed in het midden van bocht, moeten "ronder".

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 29-08-2018 12:47 ]

• keverjeroen
AppieNL schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

OCD triggered, middenlijntjes in bocht niet goed in het midden van bocht, moeten "ronder".
Ja en de lijntjes langs de kant ook niet helemaal lekker.. Maar weet ook niet of dit een recente versie is van de stickers. Ze is er al een poos mee bezig en worden steeds beter.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als je weet wat je doet is het niet zo heel lastig.

Je pakt een standaard wegenplaat en je meet alles op.
Aan de hand daarvan maak je in Illustrator een sjabloon en dat haal de je door een snijplotter.

Ik ga vanavond even achter de pc kruipen en wat ontwerpen. Ik heb op werk een snijplotter, dus mogelijk kan ik voor een zacht prijsje mensen hier blij maken.

@keverjeroen Waar wil je het op gaan plakken?

• Gim
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:14:
[...]

Ja, ik heb ook te lang getwijfeld: ten eerste of ik die set wel wil, en ten tweede of ik daar deze maand geld voor heb :) Mijn Lego budget is eigenlijk al op voor dit jaar.
Haha. Prijs kan veel doen. Heb t gevoel dat zodra de Porsche voor 200 staat of de Emmerwiel weer zo scherp staat dat er dan iets de winkelmand in gaat. Omdat die modellen neem ik aan ook niet meer zo lang rond blijven hangen lijkt me.

Gisteren trouwens de Architecture sets gaan doorkijken nu ik een begin heb gemaakt met London Skyline. Vind ze niet allemaal geweldig en ik doe aan cherry picking.
Balen om er dan achter te komen dat ik Trevi Fountain er geweldig uit vind zien en dat die allang en breed uit productie is. Mjah, hou ik geld op zak.

• keverjeroen
Mad-Matt schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:00:
Als je weet wat je doet is het niet zo heel lastig.

Je pakt een standaard wegenplaat en je meet alles op.
Aan de hand daarvan maak je in Illustrator een sjabloon en dat haal de je door een snijplotter.

Ik ga vanavond even achter de pc kruipen en wat ontwerpen. Ik heb op werk een snijplotter, dus mogelijk kan ik voor een zacht prijsje mensen hier blij maken.

@keverjeroen Waar wil je het op gaan plakken?
Als je inderdaad handig bent met Illustrator en een snijplotter hebt is het wel te doen. Maar moet zeggen dat ik er niet handig mee heb en zeker geen snijplotter heb staan.. ;)

Niet nagedacht over de ondergrond. Denk dat grijs geschilderd hout het handigst is.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Risico van hout is dat de stickers niet echt lekker blijven zitten, tenzij het echt gelakt hout is.

• keverjeroen
Hier nog iemand die zelf LEGO-achtige-wegen maakt. Die zegt dat het op karton is geprint. EDIT: Dit zegt hij er zelf over:I have access to a high quality laser printer at work. I designed the layouts for my roads and then printed them on to sheets of fairly thick card that measure the same size as a 32 x 32 base plate. I designed them so that they all line up together just as the official road plates do. I then traped them down to the table to stop them sliding around and tucked them under the edges of the base plates on my modulars to hold them in position.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/98556564340a6805b329108e0184c853/5C337623/t51.2885-15/e35/39982610_341255473082794_1469701194095001600_n.jpg

Die zijn nog wat realistischer, maar hebben toch nog een LEGO-look.

Heb aan Charlotte gevraagd wat zij als ondergrond gebruikt, onder de stickers. EDIT: Ze gebruikt geschilderde MDF.

EDIT: Lego zelf stapt ook al over naar karton, helaas nog steeds duur.. https://shop.lego.com/nl-NL/Wegenspeelmat-853840

[ Voor 42% gewijzigd door keverjeroen op 29-08-2018 15:59 ]

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
AjDuLion schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

de mijne heb ik de accu's uitgehaald en bovenop de kast gezet, niet soepel draaiend te krijgen dat ding (mega frustrerend) als de bucket eraf is loopt het zooitje wel ok maar zodra de bucket erop komt is het over en uit.

edit : bucket al helemaal nagelopen loopt prima maar het is alles bij elkaar waarschijnlijk gewoon net te zwaar geworden voor de slip modules)
bij mij liep hij vrijwel vlekkeloos na het bouwen.. volgens mij moest ik het wiel en één kant opdrukken om hem vlekkeloos te laten draaien

ben ik een teveel pietje precies?

• Clavat
Hmm ik kan van een collega heel cheap de 4561 trein overnemen zonder doos wel compleet.
En de stickers wel verweerd en beschadigd.

Alleen twijfel ik of het wel een go is. want die zou ik dan ook moeten ombouwen voor op de pf..

• keverjeroen
Clavat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:23:
Hmm ik kan van een collega heel cheap de 4651 trein overnemen zonder doos wel compleet.

Alleen twijfel ik of het wel een go is. want die zou ik dan ook moeten ombouwen voor op de pf..
4651?

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/04000/4651/001.jpg

• Clavat

• keverjeroen
Ah deze..

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/302582396884-0-1/s-l1000.jpg

Deze heb ik zelf ondertussen ook 3 keer. Iedere keer via een goedkope Martkplaatsverkoper gekocht. De trein zelf vind ik maar saai en simpel, maar iedere keer zat er een werkende 9v motor bij en een flinke berg 9v rails. Daarvoor heb ik ze gekocht.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keverjeroen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:02:
Ik volg charlotteslego op Instagram en zij maakt stickers om zelf LEGO wegen te maken. Voordeel is dat het goedkoper is, dat je niet de studs langs de zijkanten van de wegen hebt en dat het makkelijk te customizen is.

Voorbeeld:
[afbeelding]
Op haar Instagram nog veel meer voorbeelden.

Ze is wel bezig met een webshop om de stickers te gaan verkopen, maar weten jullie of er in NL ook een verkoper is van zulk soort stickers? Of is zij echt de eerste die op dit idee is gekomen?
het is totaal nie lastig of ingewikkeld, wat wel een probleem was toen wij datzelfde idee hadden; kosten. enkel oplagens per 1000'en. Of je 1000x een busstop sticker verkoopt hier in nld .... en dan nog tientallen andere plakbare plaatjes wilt. Vond het financieel risico te groot

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2018 09:22 ]

• rens-br
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Clavat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:23:
Hmm ik kan van een collega heel cheap de 4561 trein overnemen zonder doos wel compleet.
Gewoon doen, heb de set thuis ook nog liggen. Best leuk om te bouwen en ziet er 'snel' uit. (Alleen niet zo realistisch..een trein met klapdeuren. 8)7) Hij is wel een stuk minder leuk dan de 4565: (die ik ook heb)

4565

• Clavat
rens-br schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:53:
[...]

Gewoon doen, heb de set thuis ook nog liggen. Best leuk om te bouwen en ziet er 'snel' uit. (Alleen niet zo realistisch..een trein met klapdeuren. 8)7) Hij is wel een stuk minder leuk dan de 4565: (die ik ook heb)

[afbeelding]
Ik zit alleen met het ombouwen naar pf.
Om de trein dan alleen een rondje te laten rijden terwijl de rest pf track is.

Want het is natuurlijk leuker dat alle treinen over dezelfde track kunnen rijden.
Dus ja ik twijfel een beetje

Pagina: 1 ... 75 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .