Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.771 views

Onderwerpen

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Clavat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:57:
Ik zit alleen met het ombouwen naar pf.
Om de trein dan alleen een rondje te laten rijden terwijl de rest pf track is.
Ja dat is wel een beetje sneu. Ik ben er al een tijdje uit (en heb alleen 9V spul), maar welke parts heb je allemaal nodig voor het ombouwen? Dan kan ik eens kijken of het allemaal fatsoenlijk past.

Na een snelle zoektocht op Google krijg ik wel een hoop resultaat, maar dat is juist het probleem. :P Heb je alleen deze nodig of ook nog een accupack o.i.d.?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 30-08-2018 10:05 ]

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:05
rens-br schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:59:
[...]

Ja dat is wel een beetje sneu. Ik ben er al een tijdje uit (en heb alleen 9V spul), maar welke parts heb je allemaal nodig voor het ombouwen? Dan kan ik eens kijken of het allemaal fatsoenlijk past.

Na een snelle zoektocht op Google krijg ik wel een hoop resultaat, maar dat is juist het probleem. :P Heb je alleen deze nodig of ook nog een accupack o.i.d.,?
Ik denk dat die dan naar de nieuwe pf omgezet moet gaan worden.
Dan mis ik i.g.g de ir ontvanger dus extra ruimte.

Ja om alles nu om te gaan zetten van pf naar 9v. zou heel duur zijn met de tracks die ik heb liggen.

Of er moet ooit iemand komen die zegt ik wissel ze 1 op 1 :+

PSN: McMillan0984

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
himlims_ schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:22:
[...]
het is totaal nie lastig of ingewikkeld, wat wel een probleem was toen wij datzelfde idee hadden; kosten. enkel oplagens per 1000'en. Of je 1000x een busstop sticker verkoopt hier in nld .... en dan nog tientallen andere plakbare plaatjes wilt. Vond het financieel risico te groot
Gaan de lego kunststof platen er nou uit voor die kartonnen versies?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

GeeBee

Oddball

Clavat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:23:
Alleen twijfel ik of het wel een go is. want die zou ik dan ook moeten ombouwen voor op de pf..
Vraag 1: Zou je de trein kopen als hij al PF had?
Vraag 2: Is de set bij je collega goedkoper dan op (bijvoorbeeld) MP?
Zo (2x) ja, koop met voordeel van je collega, spendeer de rest die het anders had gekost aan een PF setje.

[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 30-08-2018 11:04 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 00:21
Leffunk schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:29:
Vader heeft vorig jaar de 42054 Claas Xerion gekregen voor Kerstmis. Hij heeft er precies veel plezier aan beleefd om die te bouwen, af en toe geholpen door zijn kleinkinderen die dat ook leuk vonden. Nog leuker vonden de kleinkinderen dat ze met die tractor konden spelen en de gemotoriseerde functies konden gebruiken. Ook vader kan genieten van feit dat kleinkinderen als ze bij hem thuis komen elke keer wel wat gaan spelen met die tractor.

Laatst nog eens gepolst bij vader en die ziet het wel zitten om nog eens zo'n doos in elkaar te zetten. Dus bij deze de vraag naar een doos die uren bouwplezier geeft voor vader, maar die ook nog wat playability heeft voor de kleinkinderen zodra die klaar is.

Welke modellen zouden jullie aanraden? Liefst dus niet gewoon een model om op de kast te zetten wat niet veel doet, maar waarmee de kleinkinderen (6 - 9 jaar) ook wat mee kunnen spelen.
Is vb die kraan 42082 iets?
Die truck met dat beertje op de voorgrill (42070) heeft één van de kleinzonen al, dus die valt af.
De BWE is een beetje te groot om echt mee te spelen. Mijn kinderen vinden de 42082 (nieuwe rode kraan) erg leuk, maar waar ze het meest van genoten hebben is de 42030 (Volvo Wheel Loader) omdat deze op afstand bestuurd kan worden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Shit, zag net bij tracking van Intertoys dat er geen straatnaam is overgenomen naar het adres. dus nu alleen huisnummer. GLS maar een mailtje gestuurd hoe ik dit kan oplossen.

Voorlopig geen Newts koffer en HP minifig set voor mij

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:53
Postcode en huisnummer zou toch voldoende moeten zijn of niet. Zo wordt bij mij bij diverse websites alvast ingevuld welke straat ik woon en de plaatsnaam.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:46
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

Ik vind het ook jammer dat de oude bouw/wegenplaten niet meer gebruikt worden door Lego. De oude sets gaven dat toch vaak iets extra's.

• Señor Sjon
Tsja, de wegen zitten al tijden in onmogelijke verpakkingen waardoor niemand ze echt wil kopen. De kartonnen units zijn niet goedkoper dan de oude platen.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 20:11
Je ziet ook al langere tijd geen grondplaten meer bij andere sets. Kijk naar bijvoorbeeld een oud en nieuw tankstation. Geloof dat alleen bij de modulars nog echte grondplaten geleverd worden.

Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/lego/images/4/4a/6397_Gas_N%27_Wash_Express.jpg/revision/latest?cb=20090913132647

Afbeeldingslocatie: https://www.kelcha.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/0/60132_benzinestation_doos_4.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kartonnen wegen platen? Que?

https://discord.com/invite/tweakers

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 20:11

Als ze nou heel goedkoop waren, had ik ze wel willen hebben. Zijkanten er af snijden en dan passen ze mooi strak tussen mn modulars. Maar ze zijn bijna net zo duur als die van plastic.

[ Voor 31% gewijzigd door keverjeroen op 30-08-2018 12:17 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Verwijderd

Wel tof :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:01:
Begonnen om van 2x deli corner, 1x modular (16studs) te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben nog niet content over de voorgevel, en verhoudingen. Idee was zoals deli: burgers, en 1st Floor diner, maar denk niet dat daarin geslaagd ben.

Suggesties ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1sGqIUucWLZicwuoqA206gAJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPz8mH3AOpjSbrXtC6I4rP3s/full.jpg

De pui opnieuw gebouwd, vind m iets levendiger

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2018 13:44 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Heb al in geen dertig jaar of zo Lego aangeraakt maar was vroeger onwijze Technic fan. Dit topic lees ik dan ook regelmatig door.

Nu is op Amazon de 42082 "redelijk" geprijsd. Vind het alsnog bizar veel geld voor een Lego doos maar ja, formaat en aantal steentjes is dan ook enorm.

Is dit, op dit moment, een van de leukste dingen om te bouwen (set moet véél steentjes hebben en enigszins acceptabel te showen zijn (dat vind ik bij de Excavator bijv. minder)) of zijn er nog andere tips?

Afgelopen dagen zesduizend Held der Steine vids bekeken en deze kwam er voorlopig als beste/leukste (ymmv...) uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 30-08-2018 16:15 ]

Nickname does not reflect reality

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:24
Ik heb 3 jaar geleden de 42024 in elkaar gezet, was prima te doen. Gisteravond gestart met de Mack 42078, maar dat is andere koek. Van 19:30 - 23:00 vol bezig geweest en ben nu 2/3e met de truck zelf. Ik moet voorraam, dak, motorkap en de trailer nog. Wel een grappige build qua hoe ze bepaalde technieken toegepast hebben om iets na te maken. Ook verbaas ik me over hoe alles uiteindelijk in elkaar past. :)

@Brad Pitt ik heb de Mack gekocht omdat die er voor een technic model mooi gedetailleerd uit ziet en met iets meer dan 90 euro niet al te duur was. Die kraan is volgens mij ook erg gaaf om te zien, maar wel een grotere investering. Maar volgens mij houdt een goed model altijd wel waarde.

De wijzen komen uit het Oosten!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Brad Pitt schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:12:
Is dit, op dit moment, een van de leukste dingen om te bouwen (set moet véél steentjes hebben en enigszins acceptabel te showen zijn (dat vind ik bij de Excavator bijv. minder)) of zijn er nog andere tips?
Ik aas zelf nog op een 42069 (die paarse jeep met tracks) en dan ombouwen naar wielen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 08:52
Gisteren de 42082 afgerond. Leuke build, veel functies om mee te spelen en ziet er tof uit in de kamer met de enorme kraan. Wat bij betreft een stuk beter dan bijvoorbeeld de porsche die ik heb. Ook een mooi model, maar je ziet werkelijk niets meer van de techniek. Qua playability en blouwplezier vind ik de kraan veel beter.

• Brad Pitt
NoepZor schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:24:
Ik heb 3 jaar geleden de 42024 in elkaar gezet, was prima te doen. Gisteravond gestart met de Mack 42078, maar dat is andere koek. Van 19:30 - 23:00 vol bezig geweest en ben nu 2/3e met de truck zelf. Ik moet voorraam, dak, motorkap en de trailer nog. Wel een grappige build qua hoe ze bepaalde technieken toegepast hebben om iets na te maken. Ook verbaas ik me over hoe alles uiteindelijk in elkaar past. :)

@Brad Pitt ik heb de Mack gekocht omdat die er voor een technic model mooi gedetailleerd uit ziet en met iets meer dan 90 euro niet al te duur was. Die kraan is volgens mij ook erg gaaf om te zien, maar wel een grotere investering. Maar volgens mij houdt een goed model altijd wel waarde.
Dat was een zéér nette prijs dan! Die Mack is ook cool ja, en vind daarvan het B model leuker dan die van de hijskraan. Helaas nu geen €90 meer.
Brammel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:37:
Gisteren de 42082 afgerond. Leuke build, veel functies om mee te spelen en ziet er tof uit in de kamer met de enorme kraan. Wat bij betreft een stuk beter dan bijvoorbeeld de porsche die ik heb. Ook een mooi model, maar je ziet werkelijk niets meer van de techniek. Qua playability en blouwplezier vind ik de kraan veel beter.
Ok dat is mooi om te horen. Nog meer in doubt nu :p
zonoskar schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:36:
[...]
Ik aas zelf nog op een 42069 (die paarse jeep met tracks) en dan ombouwen naar wielen.
Ja die is ook kicken maar heb verder zero voorraad dus die wielen er "even" opzetten is een no go. Zullen vast los te koop zijn hoor, dat wel :)

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 11:41
Is dit hier al gepost?

https://www.lego.com/nl-n...tti-chiron/build-for-real

Wat een prestatie!!

• small2
  • Laatst online: 29-11 00:10
Brad Pitt schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:35:
[...]

Dat was een zéér nette prijs dan! Die Mack is ook cool ja, en vind daarvan het B model leuker dan die van de hijskraan. Helaas nu geen €90 meer.

[...]

Ok dat is mooi om te horen. Nog meer in doubt nu :p

[...]

Ja die is ook kicken maar heb verder zero voorraad dus die wielen er "even" opzetten is een no go. Zullen vast los te koop zijn hoor, dat wel :)
Heb zowel de BWE en de all-terrain crane en mijn bevinding is dat de 42082 veel leuker is om mee te spelen. Niks ten nadele van de BWE, maar de functies werken niet lekker out-of-the-box waar dit bij de 42082 wel het geval is.

Beide zijn leuk te bouwen, ermee spelen zou ik de 42082 aanraden. Hoop dat je er wat aan hebt :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59

Reinier

\o/

Paar posts terug ja... maar wel cool!

• ggj87
Oja, overheen gescrold :d

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 12:53
Hier eergister klaar met Hogwarts, drie dagen over gedaan. Leuke build maar wel redelijk veel herhaling. Soms ook echt zoeken in de instructies waar bepaalde parts geplaatst moesten worden (zeker met die stenen aan de buitenkant). Ik vind het jammer dat er geen echte bewegende onderdelen zijn, een echte geheime kamer ofzo had wel cool geweest.

Nu nog een plek voor dat ding vinden :P

Xbox Live: MarkH

• ggj87
MarkH NL schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:28:
Hier eergister klaar met Hogwarts, drie dagen over gedaan. Leuke build maar wel redelijk veel herhaling. Soms ook echt zoeken in de instructies waar bepaalde parts geplaatst moesten worden (zeker met die stenen aan de buitenkant). Ik vind het jammer dat er geen echte bewegende onderdelen zijn, een echte geheime kamer ofzo had wel cool geweest.

Nu nog een plek voor dat ding vinden :P
Heb jij ook dat probleem met die brug gehad?

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11 12:53
ggj87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

[video]
Net even gekeken en bij mij lijkt het een stuk minder te zijn dan in die video

Xbox Live: MarkH

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ggj87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

[video]
Met het bouwen had ik al zoiets van. "hmm. Dit is anders als normaal"
Maar het is niet zo extreem als in de video weergegeven. Het ging vrij soepel in elkaar, wel onder een beetje druk, maar niets wat me echt zorgen baarde.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar valt zoiets niet onder 'niet correct' volgens de 'lego regeltjes'?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
SinergyX schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:45:
Maar valt zoiets niet onder 'niet correct' volgens de 'lego regeltjes'?
Zekers, ook al is het maar 1-2mm en op zich wel in de marge van speling in Lego, doen ze dit normaal niet. Dus foei foei :N :+

voor de goede orde: een plate zo buigen, vind ik ook niet fijn in mijn bouwsels, maar heb zo'n hoek ook wel eens fout ingeschat in een bouwwerk en het pas dagen later gezien dat er druk op stond

[ Voor 24% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2018 17:01 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

De kartonnen platen zijn er inmiddels wel al een tijdje. Het zou mij verbazen als ze de kunstof versie er nu alsnog ineens uitgooien, ook omdat toch veel fans deze gebruiken bij het maken van een stad. Met karton gaat dat toch een stuk minder goed.

200 fish found!

• Kapoen
  • Laatst online: 23:10
Te zeggen dat de baseplates/roadplates ooit een deel waren van de Lego reclames:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1899/42554555350_4d0032ae15_c.jpg1980-1982 LEGO Minifigures advertisement by WhiteFang (Eurobricks), on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1894/44314234562_96dc80e9b9_z.jpg1980-1982 LEGO Minifigures advertisement by WhiteFang (Eurobricks), on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1899/29448482517_00b34b573e_z_d.jpg
Ik kan dat Whitefang album op Flickr zeker aanbevelen voor een dosis nostalgie.
En de bijhorende artikelen op Eurobricks uiteraard ook:
- draadje 1
- draadje 2
- draadje 3
Deze topics passen in het kader van de 40ste verjaardag van de minifig die afgelopen week plaatsvond *O*

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:21
Jeetje. Flashback naar kinderjaren dat hierboven. Als het goed is, ligt veel ervan nog in bakken bij mijn ouders. Al heb ik op zolder ook nog o.a. een vliegveld liggen.

Ik heb jaren niks met Lego gedaan. Nu twee dozen geleend van een vriend van me. Ben nu bezig met een enorm ding van Star Wars (10221). Erg leuk om te bouwen, al kijk ik nu al er tegen op om hem straks weer uit elkaar te halen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11 00:28
Ja dat uit elkaar halen is altijd wel een dingetje met die grotere sets. Vooral bij Lego Technic vind ik dat altijd een vervelend "klusje".
Met name omdat je ook weet hoeveel tijd je erin gestopt hebt om het te bouwen.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

Marsman83 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:58:
Ja dat uit elkaar halen is altijd wel een dingetje met die grotere sets. Vooral bij Lego Technic vind ik dat altijd een vervelend "klusje".
Ik heb laatst de GBHQ uit elkaar gehaald en daarna geteld om op Bricklink te zetten. Ik ben daar serieus 5 uur mee bezig geweest, wat een k#t werk :r De volgende keer zet ik zoiets voor 50 Euro minder op Marktplaats met de melding "waarschijnlijk compleet" :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik vind dat sowieso een klote klusje, je bent er zo een dag of meer aan kwijt, als je het netjes wilt doen...

mijn modulairs zijn dan ook, waar mogelijk, in 1x in een doos gezet (hooguit de top moest opgebroken worden).

• Kapoen
Vandaar dat de 42009 MKii hier nog steeds staat stof te happen. Ik kijk er echt tegenop om die uit elkaar te halen. :O

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over dat uit elkaar halen: Als je een doos Lego aanschaft met boekjes waarvan je weet dat ze niet allemaal compleet zijn maar toch bij elkaar wilt zoeken, DAT is pas veel werk (zeker als het een 30 Lego Friends sets betreft).

Daarnaast zat er nog een berg nep zooi tussen, onder andere van de Plus.

https://discord.com/invite/tweakers

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:59:
[...]

ik vind dat sowieso een klote klusje, je bent er zo een dag of meer aan kwijt, als je het netjes wilt doen...

mijn modulairs zijn dan ook, waar mogelijk, in 1x in een doos gezet (hooguit de top moest opgebroken worden).
bij de action zijn momenteel van die fake curver dozen(doorschijnend) te koop(8L, 12L, 24L) van €1,30-€3,00 geloof ik. Heb er een zooi meegenomen. Die grote is ideaal om gebouwde sets in te bewaren. 3kleine=1grote doos, stapelen prima

https://www.action.com/nl-nl/search/?q=opbergbox

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2018 10:03 ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 13:56

Qu3st

Kapoen schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:04:
Te zeggen dat de baseplates/roadplates ooit een deel waren van de Lego reclames:
[afbeelding]1980-1982 LEGO Minifigures advertisement by WhiteFang (Eurobricks), on Flickr
[afbeelding]1980-1982 LEGO Minifigures advertisement by WhiteFang (Eurobricks), on Flickr

[afbeelding]
Ik kan dat Whitefang album op Flickr zeker aanbevelen voor een dosis nostalgie.
En de bijhorende artikelen op Eurobricks uiteraard ook:
- draadje 1
- draadje 2
- draadje 3
Deze topics passen in het kader van de 40ste verjaardag van de minifig die afgelopen week plaatsvond *O*
:9~ :9~ :9~ :9~
Oooh heerlijk die nostalgie, het staat nog allemaal bij mn ouders. En laatst met moeders alles beetje uitgezocht, en in elkaar gezet. Stiekem wil ik het allemaal gewoon meenemen.

• Marsman83
Hoe besturen jullie eigenlijk je PF treinen? Gewoon een aantal standaard afstandsbedieningen aan elkaar of is er iets geavanceerders te krijgen?
Ik wil wellicht in de toekomst wat gaan automatiseren.

Wel irritant overigens, ben net begonnen met Lego treinen, alles PF, komt er die nieuwe powered up uit met weer andere aansluitingen...

[ Voor 25% gewijzigd door Marsman83 op 01-09-2018 11:36 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

vhal

ಠ_ಠ

:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dq6ZdkRGAPmNbEe9gwqqTIOF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5t0s3AEnYlZfB7WuBJEl37Pi/full.jpg

Strava

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:52:
[...]
bij de action zijn momenteel van die fake curver dozen(doorschijnend) te koop(8L, 12L, 24L) van €1,30-€3,00 geloof ik. Heb er een zooi meegenomen. Die grote is ideaal om gebouwde sets in te bewaren. 3kleine=1grote doos, stapelen prima

https://www.action.com/nl-nl/search/?q=opbergbox
in het geval van modulairs gebruik ik nu kartonnen doosjes van ongv 25x25x30 oid

hier kan je de grond plaat net helemaal inzetten en meestal hoef je er voor de rest niet veel aan te doen.

als ik het echt netjes wil wegbergen moet ik alles uitsorteren en in griplock zakjes doen :X

• AppieNL
Kapoen schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:00:
[...]

Vandaar dat de 42009 MKii hier nog steeds staat stof te happen. Ik kijk er echt tegenop om die uit elkaar te halen. :O
Ik heb vorig jaar de 8110, 42009, 42030 en nog wat sets uit elkaar gehaald. De flagships waren denk ik elk zo'n 2 uur. Kan er langer over doen, maar parts redelijk gesorteerd over 3-4 ziplock zakjes vond ik goed genoeg. Bouwen van elke set was minimaal 4x langer, dus vond dit wel meevallen.

• Kapoen
AppieNL schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb vorig jaar de 8110, 42009, 42030 en nog wat sets uit elkaar gehaald. De flagships waren denk ik elk zo'n 2 uur. Kan er langer over doen, maar parts redelijk gesorteerd over 3-4 ziplock zakjes vond ik goed genoeg. Bouwen van elke set was minimaal 4x langer, dus vond dit wel meevallen.
Ziplocks zijn voor mij ook de way to go. Oude modellen steek ik liefst dan ook nog in een schoendoos, maar ik betwijfel of dat zal lukken met dit model. Ik leef letterlijk op kleine voet :P

Onlangs heb ik nog redelijk wat ziplocks gevuld met allerlei platen en plaatjes. 16x16 en de andere grotere formaten kan ik redelijk makkelijk stapelen in een lade, maar al de variaties op 4x... moesten toch echt appart gesorteerd worden.

• kokkie20
  • Laatst online: 28-11 11:04
Op instagram is de nieuwe "setjes" van de kerst uitgekomen.
Een nieuwe kerstbal en de promotie setje die je gratis krijgt bij een uitgave van X aantal euro :)
Wordt dus denk ik nog even wachten met de nieuwe winterset bestellen om alles in 1x binnen te krijgen :D

spoiler: Link naar desbetreffende insta

[ Voor 15% gewijzigd door kokkie20 op 01-09-2018 18:05 ]

• Kapoen
kokkie20 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:04:
Een nieuwe kerstbal en de promotie setje die je gratis krijgt bij een uitgave van X aantal euro :)
Wordt dus denk ik nog even wachten met de nieuwe winterset bestellen om alles in 1x binnen te krijgen :D

spoiler: Link naar desbetreffende insta
Het is best mogelijk dat die kerstbal appart verkocht wordt en dat er nog een andere kerstpromotie volgt.
Die eerste promo is al best goed, een werkende draaimolen met veel details :9

• mschol
  • Niet online
die kerstballen worden altijd los verkocht, heb ze volgens mij nog nooit als promotie item gezien..

• kokkie20
Ik ook niet, alleen los gezien.
Bedoelde meer met de promotie bij X aantal euro die draaimolen ding :D

• Marsman83
Kennen jullie dit filmpje al?

Echt super vet die snelheid, ik dacht dat wil ik ook maken. Helaas zijn de rails niet van Lego...
Misschien dat die lelijke flextracks eens te pas komen :)

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:13

GeeBee

Oddball

De motor en misschien wel de hele electrische aansturing zijn óók niet van Lego.
Dat durf ik wel te gokken :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Marsman83
Voor wat ik gelezen had is het een standaard 9V motor, ze jagen echter 40V door de custom metalen rails!
Ik vind het er wel heel gaaf uit zien hoe die trein zo voorbij flitst d:)b

• Kapoen
De Amerikaanse kalender voor oktober is verschenen, dus zoals altijd zijn er geen garanties dat we hier dezelfde promoties krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/09/lego-store-calendar-us-oktober2018_2.jpg
Volgens Thebrickfan zit die minifig met zonnebril/zwemband ook bij de frame, en in de achtergrond zie je ook een bedrukte tegel met Lego logo.

Voor onze regio is er uiteraard nog niets bekend. Waarschijnlijk krijgen we deze maand dubbele VIP punten op enkele Friends sets, en deze poly bij aankoop van 25 euro aan Friends producten:
Afbeeldingslocatie: https://www.hothbricks.com/wp-content/uploads/2018/08/lego-friends-5005237-rings.jpg

Verwijderd

Nu de making of.

Mocht van mij wel stukken uitgebreider, zelfs gereedschap van lego, maar niet duidelijk wat die nu precies doet. Aanpassen van de buitenskin, maar juist benieuwd naar de hoe :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2018 11:16 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:15:
Aanpassen van de buitenskin, maar juist benieuwd naar de hoe :P
Vanaf 2:34 zie je hoe ze dat doen. Er zitten van die lineaire actuatoren in die de huid van de auto aan kunnen passen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Kapoen
kokkie20 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:04:
En promobricks.de heeft ondertussen enkele officiële high-res foto's gevonden in een webshop. Ik zet er hier enkele, de rest staan in het artikel:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/09/lego-40293-christmas-roundabout_3.jpg

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/09/lego-40293-christmas-roundabout_4.jpg

Deze promo wil ik graag aan mijn collectie toevoegen :9 Dit in tegenstelling tot die creepy nutcracker van verleden jaar (die ik onverwacht toch kreeg 8)7 ).

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 2 september 2018 @ 16:41:
[...]

En promobricks.de heeft ondertussen enkele officiële high-res foto's gevonden in een webshop. Ik zet er hier enkele, de rest staan in het artikel:
spoiler:

spoiler:

Deze promo wil ik graag aan mijn collectie toevoegen :9 Dit in tegenstelling tot die creepy nutcracker van verleden jaar (die ik onverwacht toch kreeg 8)7 ).
Vroeg me al af wat het was maar een geinig draai gevalletje dus :) Goed om samen te bestellen met de nieuwe WV set. Als t kan :)

• kokkie20
Die moet er inderdaad komen :D Mocht hij tegen die tijd niet samen kunnen met de nieuwe set, bricklink ik hem wel bij elkaar en het boekje zoek ik er ook wel weer bij :D
Liefst samen maar dat moet wel goed komen :D

• Kapoen
Gim schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:13:
[...]

Vroeg me al af wat het was maar een geinig draai gevalletje dus :) Goed om samen te bestellen met de nieuwe WV set. Als t kan :)
kokkie20 schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:02:
Die moet er inderdaad komen :D Mocht hij tegen die tijd niet samen kunnen met de nieuwe set, bricklink ik hem wel bij elkaar en het boekje zoek ik er ook wel weer bij :D
Liefst samen maar dat moet wel goed komen :D
Dit is louter een berekende gok van mezelf, dus ik kan er helemaal naast zitten. In 2016 en 2017 kregen we ook een buildable figuur/display in gelijkaardige verpakking als deze draaimolen. De 40223 Snowglobe en 40254 Nutcracker verschenen telkens in het weekend na Thanksgiving/Black Friday in de US. Dit jaar valt dat weekend na/op vrijdag 23 november. Dus ik vermoed dat we dan deze promo hier ook zullen krijgen, en in december nummer twee.

Natuurlijk kan Lego het dit jaar ook helemaal anders aanpakken en eerst de andere promo vrijgeven.
*edit* ik heb me vergist, volgens dit overzicht op bouwsteentjes was de nutcracker al de tweede promotie. De eerste promo verscheen eind oktober.

[ Voor 23% gewijzigd door Kapoen op 02-09-2018 19:45 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6hjvC1tPgFlHT6DLVemt45pJ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wv5H6kao7WMNMEZNy46QfomY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sEwm0XBTubmrAsoxMr93YUEl/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9K4NQFfwHAH4Glg7GX18K4X0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nw1EWEe4UFVrdiz0wbjUZgmk/thumb.jpg

Wel redelijk content met de ruwbouw, nu verder met interieur en wachten op bricklink order.

//edit;
- De lampjes via aliexpress "lego led" (imho zijn de setjes tbv detective modular het interresantste; deze bevatten de meeste ledjes en "lange" draad) ...maar ledjes mogen we t niet over hebben van de modjes.....
- Iemand tip voor bricklink shop; die in bulk handelt?

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 03-09-2018 08:22 ]

• Kapoen
himlims_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:41:
Wel redelijk content met de ruwbouw, nu verder met interieur en wachten op bricklink order.
Mooi werk _/-\o_ Lego + lampjes = ik ben verkocht :o

• Marsman83
himlims_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:41:
lego
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Mooi gemaakt! Ook erg gave verlichting,hoe heb je dat gedaan?

• Goverman
  • Laatst online: 28-11 23:12

Goverman

not loaded

Zo, Goverman zat vanochtend wat te facebooken toen er in en of andere expat mothers (and fathers) groep een advertentie langskwam... 27(!) sets voor 75€... Vooral Disney princesses en friends (perfect spul voor ons). Geen seconde nagedacht en gereageerd: hoe laat wil je dat ik het ophaal?

Zo gezegd zo gedaan. Ik krijg een Ikea kist vol lego mee en ook nog een big shopper. Het was nog beter dan verwacht... Grand Hotel en Rollercoaster zijn de grootste toppers, gevolgd door een batch friends huizen en prinsessen kastelen (Elsa, Jasmin, Belle en het beest, Ariel) en de dual demolition van Batman. O.b.v. Brickset moet het bij elkaar bijna 950€ hebben gekost...

Eerst hebben we alles in de badkuip schoongemaakt en laten drogen. En dan, ja, sorteren... Dat alleen al gaat wel een paar avonden duren. En dan kijken of het allemaal compleet is. Waarschijnlijk zetten we wel weer wat in de verkoop. De hoeveelheid LEGO is namelijk overweldigend. Minimaal een verdubbeling...

Wat er allemaal incompleet is boeit niet meer, deze deal was al de deal van minimaal het decennium...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• kokkie20
Wat ik wel zag is dat eind oktober (tenminste geen idee of het als promo gezien wordt of niet) komt er een brickheadz kerstman + vrouw combi pack.
Maar voor de rest geen idee.
Wacht wel geduldig af :D

Inmiddels is wel de mens erger je niet beschikbaar op s@h

https://shop.lego.com/nl-NL/LEGO-mens-erger-je-niet-40198

[ Voor 23% gewijzigd door kokkie20 op 03-09-2018 12:35 ]

• Kapoen
kokkie20 schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:23:
Wat ik wel zag is dat eind oktober (tenminste geen idee of het als promo gezien wordt of niet) komt er een brickheadz kerstman + vrouw combi pack.
Maar voor de rest geen idee.
Wacht wel geduldig af :D
Dat is geen promo, maar een serie die al sinds begin dit jaar loopt. Voor een aantal van de grote feesten bracht/brengt Lego zo’n Brickhead uit.
Afbeeldingslocatie: https://candidbricks.com/wp-content/uploads/2018/01/40271_Box5_v39_Resize.jpg

Over promoties gesproken, deze is opgedoken in een Lego winkel in Singapore:
Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2018/09/60-jahre-lego-brick-modelle.jpg
bron

• kokkie20
Kapoen schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:34:
[...]

Dat is geen promo, maar een serie die al sinds begin dit jaar loopt. Voor een aantal van de grote feesten bracht/brengt Lego zo’n Brickhead uit.
Aah ok :)
Verzamel ze zelf niet dus wist het ook niet.
Wel mijn post aangepast hierboven aangezien de nieuwe spel van lego in s@h is :)

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 16:20
De winter village word uitgebreid met een Fire station!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KGwfoAS3idh7wBSHKqdzYsUX/full.jpg

• Gim
  • Niet online
Ah dus toch een brandweer station. Ben verrast, maar die gaat er hoe dan ook komen. Mijn zoontje zal het in ieder geval geweldig vinden, ...als er ook een brandweer autootje (paard en wagen met watervat?) bij zit :)
Misschien komt er ook nog wel een Town Hall in de toekomst :)

[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 04-09-2018 09:04 ]

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
https://www.telegraaf.nl/...-rukt-uit-voor-legogeweer en dan dat plaatje erbij op de website... zucht

Trakt | Last.fm | discogs

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mooie wereld leven we toch in.

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 23:12
Gim schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:55:
Ah dus toch een brandweer station. Ben verrast, maar die gaat er hoe dan ook komen. Mijn zoontje zal het in ieder geval geweldig vinden, ...als er ook een brandweer autootje (paard en wagen met watervat?) bij zit :)
Misschien zoals deze ;-)

Afbeeldingslocatie: https://www.a-tembo.nl/images/com_hikashop/upload/antwerpen2.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door detulp050 op 04-09-2018 10:44 ]

• Gim
  • Niet online
Daar zat ik ook aan te denken. Maar aangezien het station ook gewoon een bus heeft hoop ik dat t wel een soort old timer brandweer auto wordt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit jaar een WV fire station, volgens jaar een wit politiebureau en het jaar daarna een WV donutshop, en dan zijn we compleet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 20:47
Enige wat ik mij afvraag of er ook een helicopter bij zit..

• Kapoen
The Eagle schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:43:
Dit jaar een WV fire station, volgens jaar een wit politiebureau en het jaar daarna een WV donutshop, en dan zijn we compleet :P
En een WV hospitaal om ski- en glühwein ongevallen te verzorgen?

• Gim
  • Niet online
la_fusion schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
Een speelgoed helikopter? :)

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:04:
[...]

Daar zat ik ook aan te denken. Maar aangezien het station ook gewoon een bus heeft hoop ik dat t wel een soort old timer brandweer auto wordt.
Gezien de trend van WV zal het een soort van old timer zijn, als er een auto bij zit. Wellicht iets vergelijkbaars maar kleiner dan de brandweer modular.

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:46
la_fusion schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:08:
en een koffiemachine.... In veel sets zit in de gebouwen een koffiemachine, er zal wel veel koffie gedronken worden door de lego ontwerpers.

• Kapoen
Ingelogd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:41:
[...]

en een koffiemachine.... In veel sets zit in de gebouwen een koffiemachine, er zal wel veel koffie gedronken worden door de lego ontwerpers.
Linksboven in de teaserfoto's zien we toch al het obligate kopje koffie.
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/08/LEGO-Creator-Expert-10263-Winter-Village-696x398.png

• Marsman83
Vandaag het vilt voor op mijn tafel binnen gekregen.
De treinen maken nu echt een stuk minder herrie! Scheelt best veel vind ik dus ben er blij mee.
Nu kan ik eindelijk aan de slag om alles op te bouwen 🙂

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ingelogd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:41:
[...]

fyi; de gehele wereld economie draait op koffie (en mindere mate thee); stel op werk is de koffie machine stuk, dan daalt de productiviteit harder dan wanneer de printer niet werkt (8> :+

kan me prima indenken dat een kind zon associatie niet heeft, en die ziet er misschien wel een frisdrank automaat in :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OcDpUksMjb4]
best leuk, maar vind m niet heel inspiratie vol

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 05-09-2018 08:28 ]

• Señor Sjon
Weleens in een ziekenhuis geweest? ;)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeft lego een soort 'buyers' programm? vraag me af hoe sommige bricklink shops aan hun bricks komen. snap dat je sets kunt kopen, sorteren en verkopen (maar de prijs per brick ligt dan 'hoog'). Via bricklink kom je soms leuke deals tegen; 500stk voor 1.50 ofzo - hoe komen zij aan die voorraden? is er eoa lego wholesale die ik nog niet weet?

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 05-09-2018 13:50 ]

• Gim
  • Niet online
Ik kwam op Eurobricks nog deze custom WV Fire Station tegen.

Ziet er ook niet verkeerd uit.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
himlims_ schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:50:
heeft lego een soort 'buyers' programm? vraag me af hoe sommige bricklink shops aan hun bricks komen. snap dat je sets kunt kopen, sorteren en verkopen (maar de prijs per brick ligt dan 'hoog'). Via bricklink kom je soms leuke deals tegen; 500stk voor 1.50 ofzo - hoe komen zij aan die voorraden? is er eoa lego wholesale die ik nog niet weet?
Ja en nee. Lego User Groups kunnen meedoen aan een inkoop programma waarbij ze steentjes voor kostprijs kunnen krijgen. Hier zitten echter wel wat haken en ogen aan (lid zijn van een LUG, max budget p.p., 1x per jaar bestellen en je mag de steentjes nooit doorverkopen).

Ik gok dat veel lui vooral sets in de aanbieding kopen en die verdelen. Daarnaast loont het ook wel om soms een Pick a Brick wall leeg te scheppen.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Brad Pitt
Een week lang of zo de 42082 in mandje hebben zitten, eindelijk (na "alle" reviews en video's te hebben bekeken) besloten het ding dan maar te betalen, jawel hoor, 3 tientjes duurder nu.

Oh well, dan maar weer even wat geduld. Het is niet écht een eerste levensbehoefte of zo :P

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 09:12
DP Kunst schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:38:
[...]

Ja en nee. Lego User Groups kunnen meedoen aan een inkoop programma waarbij ze steentjes voor kostprijs kunnen krijgen. Hier zitten echter wel wat haken en ogen aan (lid zijn van een LUG, max budget p.p., 1x per jaar bestellen en je mag de steentjes nooit doorverkopen).

Ik gok dat veel lui vooral sets in de aanbieding kopen en die verdelen. Daarnaast loont het ook wel om soms een Pick a Brick wall leeg te scheppen.
of te vragen naar een k box bij lego store met pab muur
Tijd geleden een afol in oberhausen ermee zien uitlopen.

• Kapoen
Gim schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:55:
Ik kwam op Eurobricks nog deze custom WV Fire Station tegen.

Ziet er ook niet verkeerd uit.
En hier nog een custom firestation via bricksetforum:
Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/5015319/uploads/editor/pi/nabelitmoitt.jpg
En nog meer foto's van deze moc op flickr: link

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 05-09-2018 17:29 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
Mijn Aston Martin DB5 review staat op Bouwsteentjes.info :)

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/09/LEGO-Creator-Expert-10262-James-Bond-Aston-Martin-DB5.png
(Plaatje is klikbaar)

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
Haay schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:41:

[afbeelding]
(Plaatje is klikbaar)
Heel leuk, net toevallig zitten lezen - heb nog geen creator auto gebouwd maar na de review toch wel zin om de DB5 te bouwen _/-\o_

• Gim
  • Niet online

[afbeelding]
(Plaatje is klikbaar)
Gelezen! Ik wist nog niet dat ie langer was dan de F40. Scheelt toch een stukje. Zal echter wel passen in de vitrinekast 😁

De DB5 gaat er echt wel komen. Jammer van de doos maar een föhn schijnt goed te werken om dergelijke dozen netjes te openen. Alleen even wachten tot ie bij een retailer ligt :)

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 23:03

[afbeelding]
(Plaatje is klikbaar)
Wat wel opvalt is dat de F40 een breedte heeft van 16 studs, terwijl de DB5 het op een breedte van 14 studs houdt. In werkelijkheid zijn beide wagens ongeveer even groot, dus dit toont een duidelijk verschil in schaal tussen beide auto’s.
Beide auto's zijn ongeveer op schaal 1:15.
De reden dat de DB5 een stuk langer is, komt omdat de verhoudingen van beide LEGO modellen niet kloppen! De F40 zou 4 studs langer moeten zijn en de DB5 ~3 studs korter.

In werkelijkheid zijn de auto's niet ongeveer even groot! De F40 is ruim 30! cm breder dan de DB5, dus die 2 studs breder van de LEGO versie klopt. De DB5 is in werkelijkheid dan weer bijna 20cm langer dan de F40.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29
chrisO schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:31:
Beide auto's zijn ongeveer op schaal 1:15.
De reden dat de DB5 een stuk langer is, komt omdat de verhoudingen van beide LEGO modellen niet kloppen! De F40 zou 4 studs langer moeten zijn en de DB5 ~3 studs korter.

In werkelijkheid zijn de auto's niet ongeveer even groot! De F40 is ruim 30! cm breder dan de DB5, dus die 2 studs breder van de LEGO versie klopt. De DB5 is in werkelijkheid dan weer bijna 20cm langer dan de F40.
Dat de verhouding niet klopt is correct. Dat blijft altijd lastig wanneer je met Lego blokken werkt die nu eenmaal bepaalde maten hebben. De auto's in werkelijkheid hebben de maten:
Ferrari F40Aston Martin DB5
breedte: 1,97 mbreedte: 1,68 m
lengte: 4,36 mlengte: 4,57 m

Dan zijn de verschillen nou ook weer niet zo groot. Als ze naast elkaar stonden zou je het op het blote oog nauwelijks zien denk ik. :P

• AppieNL
Misschien is dat het verschil tussen het hebben van een timmermansoog en niet dan, want die 30 cm in de breedte zou mij iig keihard opvallen en mijn timmermansoog is verre van de beste.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:31:
[...]

[...]

De reden dat de DB5 een stuk langer is, komt omdat de verhoudingen van beide LEGO modellen niet kloppen! De F40 zou 4 studs langer moeten zijn
Vraag me af of je de F40 niet met 3 studs zou kunnen verlengen, 1 in de neus, 1 in het dak, 1 in de achterkant, of dat je dan met de hoek/verhouding van de voorruit in de knoei komt...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:48
Zo blij als een klein kind een Star Wars 75105 Millennium Falcon van Marktplaats geplukt voor € 86,95 incl. verzenden. In nieuwstaat. Doos is erg netjes. Poppetjes compleet. En 1 keer gebouwd.

• kokkie20
Zo na wat puzzelwerk mijn kerst brickheadz in LDD gemaakt :D *Niet persoonlijk zelf gemaakt, vond de afbeeldingen op internet en heb ze nagemaakt in LDD voor zover mogelijk zodat ik ze zelf in het echt na kan maken :D *
Voor de liefhebber en eventueel de expert in brickheadz (Mocht iemand verbeteringen zien)
Wil ik gerust de LDD file beschikbaar stellen en hopelijk graag terug ontvangen met de verbeteringen.
Alle onderdelen zijn beschikbaar volgens bricklink (wenslijst ook in elkaar gezet)
Moet alleen nog de instructies opbouwen maar dat wil ik liever pas doen als ik zeker weet dat niemand hier verbeteringen kan toepassen :)

*Let niet op de ogen, die zijn zwart, en die van de grinch geel (Wordt vervangen voor de ogen van hedwig van de harry potter bricklink set. Aangezien ik geen betere gele ogen echter kon vinden en zwart niet echt mooi lijkt)

Plaatje is klikbaar

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/izNbusI.png

Kerstman en kerstvrouw heb ik zelf niet gemaakt, aangezien ik die in de originele set wil kopen wanneer die (Volgens de bronnen wat ik las) in oktober uitkomt :D

[ Voor 7% gewijzigd door kokkie20 op 06-09-2018 19:25 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
https://www.bricklink.com...wsview.page?msgid=1105486
Today is such an exciting day at the BrickLink office because we finally get to reveal a very special collaboration with none other than the LEGO Group. We’ve been bursting at the seams because of how long we’ve had to keep this program a secret! Now that we’ve all had a minute to scream and catch our breaths, let’s get into the details. 

What is the AFOL Designer Program?

  This program celebrates creativity by realizing unique AFOL designs with truly original themes. What better timing than to kick it off in the year of the 60th anniversary of the LEGO brick? For a limited time, BrickLink will be hosting the AFOL Designer Program. We are honored to help highlight your creativity and help make your designs a reality.

  

Where can I get more information? 

An official announcement and more details about the program will be revealed Wednesday, September 12th. Mark your calendars!   

-BrickLink Team 
Ben benieuwd..

• almightyarjen

almightyarjen

^^Klinkt een beetje als Lego Ideas zonder public voting oid...

• Marsman83
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 6 september 2018 @ 17:01:
Zo blij als een klein kind een Star Wars 75105 Millennium Falcon van Marktplaats geplukt voor € 86,95 incl. verzenden. In nieuwstaat. Doos is erg netjes. Poppetjes compleet. En 1 keer gebouwd.
Ik heb hem ook, vond het erg gaaf om te bouwen! Voor een playset best geavanceerde bouwtechnieken.
Pagina: 1 ... 76 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .