Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Helaas, twee LEGO shops gehad hier in de buurt en geen van beiden had de DB5. Dan maar via S@Hkaanmijo schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:36:
[...]
Ik weet niet precies waar je zit, maar ik was 1.5 week geleden in New York en daar hadden ze de DB5 al in overvloed in de schappen staan.
per aspera ad astra
Als ik terug ben van vakantie ga ik deze bouwen.

https://rebrickable.com/m...ipko/red-coupe-v12/#parts
Tenzij je persé zelf iets wilt ontwikkelen
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dat is zeker een mooie, ik had hem ook al gezienGeeBee schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:51:
[...]
Als ik terug ben van vakantie ga ik deze bouwen.
[afbeelding]
https://rebrickable.com/m...ipko/red-coupe-v12/#parts
Tenzij je persé zelf iets wilt ontwikkelen
Als ik het goed heb wordt ie dan ook vanaf 15 augustus aan VIP's verkocht in de LEGO-shops.MarkH NL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:26:
Ik wil stiekem 71043 best wel hebben, ik ga eind deze maand naar Duitsland (Keulen/Gamescom) en weet dat daar een Lego shop is. Zou ie er dan al liggen of echt vanaf 1 september voor het grote publiek (VIP verkoop begint online op 15 aug)?
Thanks, scheelt toch ruim 50 euro. Wil er sowieso even langsgaanGuardian1980 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Als ik het goed heb wordt ie dan ook vanaf 15 augustus aan VIP's verkocht in de LEGO-shops.
Xbox Live: MarkH
Het schietstoel-mechanisme in werking van de Aston Martin DB5.
De stoel zelf moet nog gebouwd worden. En inmiddels er er een extra mechanisme aangebouwd die het dak moet openen bij het aantrekken van de hendel, die in de achterbumper verwerkt zal zitten.
Alle zakjes met de 1 zijn nu gebouwd. Morgen ga ik verder aan zakjesdeel 2.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 06-08-2018 22:28 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ziet er te mooi uit (Bugatti met 50% korting)
Was al een keer eerder gemeld en toen leek het al redelijk fake. Een Bugatti voor 50% klinkt te mooi om waar te zijn en zou het ook wel zijn.quorumz schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:00:
ik zie op fb ineens allemaal reclame van deze website:http://legoeu.com/
lijkt me toch redelijk fake.. (en ik maar denken dat ze beter gingen controleren op fb..)
Zo nep als maar zijn kan. Die prijzen kunnen nooit kloppen dus het lijkt mij een behoorlijke ripoff van het Lego merk.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:36:
Iemand bekend met legoeu. Com.
Ik denk dat je zelf wel kan inschatten dat dat niet kan kloppen.HeAdWaVe74 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:36:
Iemand bekend met legoeu. Com.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
https://www.johnlewis.com...-chiron-supercar/p3603925small2 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:24:
[...]
De mack truck is een leuke build, maar ik vond hem niet echt uitdagend, in vergelijking met de Mercedes Arocs en de EWG.
Deze week eens kijken of de 42082 all-terrain kraan wat is (komt als het goed is morgen binnen). De Bugatti is nog een beetje te heftig qua prijs.
€382 eurootjes inderdaad, damn
Die is inmiddels al weer 300€ via amazon.de, lijkt beetje hetzelfde verloop te krijgen als die Porsche waarbij de adviesprijzen gewoon idioot hoog zijn.Viper® schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:52:
[...]
https://www.johnlewis.com...-chiron-supercar/p3603925
€382 eurootjes inderdaad, damn
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
per aspera ad astra
Persoonlijke smaak en voorkeur natuurlijk maar dan zou ik voor Detectives Office gaan. Destijds ook gekocht vóór de Brick Bank. En wellicht dat die voor de BB uit productie gaat maar wanneer en of het zo gebeurt...LAD93 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:37:
Omdat mijn vakantie bijna afloopt, wilde ik mezelf nog een cadeautje doen in de LEGO shop. Aangezien de DB5 nergens te vinden is hier, wilde ik mezelf een modulair cadeau doen. Nu twijfel ik tussen de Brick Bank en Detective’s Office. Enige suggesties?
Zelf vind ik de 'wasserette' briljant in de BB, met een opening naar de kluis.Guardian1980 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:16:
De Detectives Office heeft ook mijn voorkeur. Het leuke aan deze set ten opzichte van de Brick Bank vind ik dat de DO allemaal "kleine" ruimtes heeft. Je hebt het café, de kapper, het kantoor van de detective en de ruimtes boven de kapper. De BB is ook mooi hoor, maar dat heeft wat mij betreft minder variatie.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Commercieel zeker slim. Maar dit is de zoveelste productlijn gebaseerd op iets wat al bestaat, niet helemaal mijn ding: minder creatief. Maar dat zal wel met een generatiekloof te maken hebben...
ook niet echt mijn ding iddalmightyarjen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Commercieel zeker slim. Maar dit is de zoveelste productlijn gebaseerd op iets wat al bestaat, niet helemaal mijn ding: minder creatief. Maar dat zal wel met een generatiekloof te maken hebben...
Ik heb enkel de Brick Back van deze twee en vond hem erg gaaf om te bouwen. Hiervoor had ik de Assembly square gebouwd welke ook erg gaaf was, de BB is weer heel anders omdat het (duh) een bank isLAD93 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:37:
Omdat mijn vakantie bijna afloopt, wilde ik mezelf nog een cadeautje doen in de LEGO shop. Aangezien de DB5 nergens te vinden is hier, wilde ik mezelf een modulair cadeau doen. Nu twijfel ik tussen de Brick Bank en Detective’s Office. Enige suggesties?
Hierna had ik de Pet show gemaakt welke weer meer in lijn ligt met de Assembly square qua kamers en soort gebouw.
Als je nog geen modular hebt is de detective office wellicht leuker om als eerste te maken en daarna de bank.
Ligt wel heel erg aan de style die ze gaan gebruiken, als het gewoon geverfde standaard legopoppetjes zijn met wat extra zut, mij niet gezien.almightyarjen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:40:
[...]
Maar die fan-made spul

kan ik best bekoren.
YouTube: LEGO OVERWATCH REINHARDT MOC CHUBBYBOTS
Die bestaan al, vind ik persoonlijk erg goed gelukt.
Net als die mocs voor titanfall, gemaakt door fans, heb ik het idee dat Lego niet helemaal tot de fans kan komen qua wens/style, gewoon even commercieel easy cashen
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 09-08-2018 17:14 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat was toch al even geleden aangekondigd? Lego Overwatch sets are on the way (brickset artikel).
Ik speel het spel zelf niet, dus ik heb geen flauw idee wat we mogen verwachten qua sets. Gebouwen, minifigs, brickheadz, bionicle achtige figuren,... Misschien ligt dit wel goed bij de algemene sci-fi liefhebbers in de AFOL community?
Over sci-fi gesproken, ik ben wel benieuwd naar de vervanger van de Nexo Knights lijn. Sinds het annuleren van deze serie is er nog niets naar buiten gekomen over een nieuwe franchise...
[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 09-08-2018 17:36 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
per aspera ad astra
Had ik even gemist.Kapoen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:34:
[...]
Dat was toch al even geleden aangekondigd? Lego Overwatch sets are on the way (brickset artikel).
Ik speel het spel zelf niet, dus ik heb geen flauw idee wat we mogen verwachten qua sets. Gebouwen, minifigs, brickheadz, bionicle achtige figuren,... Misschien ligt dit wel goed bij de algemene sci-fi liefhebbers in de AFOL community?
Over sci-fi gesproken, ik ben wel benieuwd naar de vervanger van de Nexo Knights lijn. Sinds het annuleren van deze serie is er nog niets naar buiten gekomen over een nieuwe franchise...
Mooie Dracaena hoorYonix schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:21:
Kunnen jullie mijn verjaardagscadeau spotten?
[afbeelding]
Met dank aan mijn lieve vrouw!
Ik ook! Heb zelf niks van nexo knights gekocht, maar vooral de sets van de laatste golf doen me ergens toch wel aan de oude space themas denken, alleen jammer dat lego tegenwoordig zon korte cycle heeft. Die zwarte-groene badguys in the laatste wave nexo hadden prima a-la blacktron een eigen subtheme kunnen zijn, maar tegenwoordig worden vooral de bad guys na 2-3 sets in 1 wave al weer onder de bus gegooid (ook te zien bij ninjago, elk jaar nieuwe baddies)Kapoen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:34:
[...]
Als ze voor een nieuw scifi thema nog iets meer de old school hoek ingaan zie ik mezelf daar best wat van kopen, ik loop toch al sinds het missen van benny's spaceship spaceship SPACESHIP met het idee in mn hoofd om mezelf een keer een ruimte vlaggenschip cadeau te doen
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Over Blizzard gesproken, zou een serie Diablo sets iets voor jou zijn?
Stay a while, and listen build...
zo echt wel!Kapoen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:20:
[...]
Over Blizzard gesproken, zou een serie Diablo sets iets voor jou zijn?![]()
Stay a while, and listen build...
Tristram in het klein
Bedenk wel, na de eerste komt vaak een tweede, en dan een derde, dan een vierde, enz. enz.LAD93 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:51:
Ik heb zo'n flauw voorgevoel dat mijn eerste modular niet lang afwezig blijft.
Gelukkig kijk ik al een tijdje mee in dit topic en is die uitspraak me wel bekend. We zien wel hoe het looptGuardian1980 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:26:
[...]
Bedenk wel, na de eerste komt vaak een tweede, en dan een derde, dan een vierde, enz. enz.
per aspera ad astra
Dan ken je waarschijnlijk al de aanbeveling voor je volgende modular?LAD93 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:19:
[...]
Gelukkig kijk ik al een tijdje mee in dit topic en is die uitspraak me wel bekend. We zien wel hoe het loopt
*Parisian Restaurant *kuch*
Hij is nu weer leverbaarLAD93 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:51:
@Marsman83, @Gunner, @Guardian1980 en @Gim, thanks voor de hulp! Gezien het feit dat ik vandaag voor de derde keer de LEGO shop in ging en daar ineens wel de DB5 stond
Een relatief simpele build, echter visueel erg gaaf! Vooral de kleine details maken dit een fijne set voor in de groeiende collectie!
Geld witwassen op de letterlijke manier.Gunner schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:41:
[...]
Zelf vind ik de 'wasserette' briljant in de BB, met een opening naar de kluis.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Kan ook vrij weinig vinden op internet.
If sounds too good to be true, it is.fevo-1190 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:05:
Iemand bekend met legoeu ? Alles nu 50%korting, maar vertrouw het niet helemaal.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Zie dat er op de vorige pagina al over gesproken is.
Had ik niet gezien , maar is wel verleidelijk zeg pff..
Al een paar keer in dit topic ter sprake gekomen de laatste dagen. Nee niet legitiem en kan je ook wel een beetje aanvoelen toch? Iets met ‘als het te goed om waar te zijn is etc etx’fevo-1190 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:05:
Iemand bekend met legoeu ? Alles nu 50%korting, maar vertrouw het niet helemaal.
apart..en dat is geen Lepin oid.. lekea en brickwatch waarschuwen ook voor fake sites waaronder deze. kans is groot dat de grotere betalingen dan niet aankomen misschien..Versaevel schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:
Ik heb bij legoeu.com een klein doosje besteld om te proberen. Grote doos durfde ik niet aan. Is wel binnen gekomem
jammer wel, dat soort praktijken moeten niet worden gesteund in welke manier dan ook..Versaevel schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:
Ik heb bij legoeu.com een klein doosje besteld om te proberen. Grote doos durfde ik niet aan. Is wel binnen gekomem
Even zoeken op een paar namen en je komt echt copy&paste sites tegen die elke 2 weken veranderen van 'webshop', van kleding tot electrische scooters en nu dus ook legoquorumz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:05:
[...]
apart..en dat is geen Lepin oid.. lekea en brickwatch waarschuwen ook voor fake sites waaronder deze. kans is groot dat de grotere betalingen dan niet aankomen misschien..
Registrant State/Province: Noord-Brabant
Registrant Country: NL
Dat is dan wel jammer, als het echt een NL'er is.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 13-08-2018 00:08 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 13-08-2018 13:29 ]
Pas op , het schijnt dat op deze manier ook inlog gegevens en creditcard gegevens gestolen worden.Versaevel schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:21:
Dus gebruik iets wat je niet ergens anders ook gebruik. en betaal anders
Waarom zou ik een apart forum account aanmaken?fevo-1190 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:56:
[...]
Hopelijk maak jij niet apart een forum account aan om te reageren.
Als het fake is zouden ze kleine items ook niet verzenden lijk mij.
Heb al eerder berichten achter gelaten. Ik deel alleen mijn ervaring en dat ik grote dozen niet aandurft.
Op een reactie ben ik het eens dat ze kleine dozen verzenden en dan grote betalingen negeren.
Ik was alleen benieuwd wat er zou gebeuren en nee, ik bestel ook nog steeds geen grote dozen.
Alles aan die site schreeuwt naar bedrog. Registratie, opmaak gejat van Lego, prijzen die gewoon voor de duurdere dozen simpelweg niet kunnen. Dus of je krijgt bij de grotere dozen chinese namaak, of ze zullen de levering net zo lang rekken tot ze genoeg cc gegevens binnen hebben gehengeld. Met paypal heb je nog de bescherming en zouden we het kunnen testen, maar ik wil sowieso geen geld uitgeven aan chinese namaak loego mocht ik dat krijgen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Volgens mij moet King Kong met zijn rechter hand vastgelijmd zitten, anders valt hij naar beneden... (zijn hele gewicht hangt naast de speaker)Wom schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:37:
Kwam deze reclames van Lego tegen op Twitter. Zo'n King Kong zie ik nog wel hier in het interieur verschijnen eigenlijk. Leuk en slim gedaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door almightyarjen op 13-08-2018 14:55 ]
Persoonlijk vind ik de draak ook erg geinig. Als ze nu ook een handleiding uitbrengen op het te bouwenWom schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:37:
Kwam deze reclames van Lego tegen op Twitter. Zo'n King Kong zie ik nog wel hier in het interieur verschijnen eigenlijk. Leuk en slim gedaan
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
200 fish found!
Begin anders al eens met deze om inspiratie op te doen?Zeehond schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:04:
[...]
Persoonlijk vind ik de draak ook erg geinig. Als ze nu ook een handleiding uitbrengen op het te bouwen.
3724 Lego Dragon
Bedankt, die is ook wel grappig en interessant om eventueel om te bouwen. Moet ik alleen wel een bende groene blokken bestellen. Echter heb ik eerst als komende project mijn winterdorp voor 2018 op de planning staan. Die wil ik graag eind september klaar hebben. /me Kijkt een keer naar buitenKapoen schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Begin anders al eens met deze om inspiratie op te doen?
[afbeelding]3724 Lego Dragon
200 fish found!
Ik ken dat gevoel. Ik had ook plannen om een aantal zaken te bouwen, maar blijkbaar is de zin om met Lego te spelen omgekeerd evenredig aan de buiten- (en nu ook binnen-)temperaturen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

1) (her)oplaadbaar accu blok te gebruiken
2) soort elastiekjes om de wielen
Ik hoorde ook nog iets over t Kerstboompje niet meer laten meedraaien maar is dat tegen t slippen?!
Optie 1) vind ik te duur aangezien ik al de normale set gekocht heb om te motoriseren.
Welk LEGO onderdeel nummer of BrickLink nummer heeft het "treinwiel" elastiekje dat ik hier goed voor kan gebruiken.
Of heeft iemand van deze elastiekjes over? Zijn immers niet de doorsnee elastiekjes uit de supermarkt maar plat en breed genoeg en precies lang genoeg voor de wielen.
Cool! Gelijk maar besteldKapoen schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:13:
In een Lego winkel in Taiwan is deze promo opgedoken, volgens zusammengebaut bij een aankoop van omgerekend €80. Het is natuurlijk niet zeker of deze promo ook naar hier komt, of tegen welke voorwaarden:
Twijfel nog over deze.

Hij lag bij de Toy's R Us in HK maar volgende keer dat ik daar ben is de actie afgelopen, dus misschien ook maar bestellen. 12 euro is niet te veel
1) huh? Door de lagere uitgangsspanning minder slip ofzo?Gim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:20:
Als de wielen van de Winter Holiday train slippen na motoriseren dan schijnen er een paar oplossingen te zijn:
Ik hoorde ook nog iets over t Kerstboompje niet meer laten meedraaien maar is dat tegen t slippen?!
Optie 1) vind ik te duur aangezien ik al de normale set gekocht heb om te motoriseren.
Welk LEGO onderdeel nummer of BrickLink nummer heeft het "treinwiel" elastiekje dat ik hier goed voor kan gebruiken.
Of heeft iemand van deze elastiekjes over? Zijn immers niet de doorsnee elastiekjes uit de supermarkt maar plat en breed genoeg en precies lang genoeg voor de wielen.
2) Naar mijn weten zijn die elastiekjes niet los te koop (correct me if I'm wrong). Het treinwiel met elastiekje kan je hier vinden op Bricklink.
https://www.shipyouraquat...rubber_bands_largeRBS1LB/ of https://www.salonsupplysh...k-rubber-bands-small.htmlGim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:20:
Zoiets? Volgens mij zijn die Lego elastiekjes 3/4" dus dat zou moeten passen. Misschien dat ze te breed zijn....
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 14-08-2018 12:32 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het had meen ik met het gewicht te maken. Dat het iets lichter zou zijn. Weet niet meer waar ik dat gehoord heb.almightyarjen schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:38:
[...]
1) huh? Door de lagere uitgangsspanning minder slip ofzo?
2) Naar mijn weten zijn die elastiekjes niet los te koop (correct me if I'm wrong). Het treinwiel met elastiekje kan je hier vinden op Bricklink.
Bedankt voor de BrickLink link. Ik ga er eens voor kijken. Had verwacht dat ze ook los te krijgen zouden zijn omdat ze toch kunnen uitdrogen en zo...
Ik dacht dat de grote wielen slippen (te zien hier: YouTube: LEGO 2016 Winter Holiday Train review & Test! 10254 en dat je daarvoor dan https://www.bricklink.com...%20&%20Belt%5D#T=S&C=5&O={%22color%22:5,%22iconly%22:0} kon kopen, heb hem zelf nog niet in elkaar gezet dus weet het niet 100% zeker.Gim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:20:
Als de wielen van de Winter Holiday train slippen na motoriseren dan schijnen er een paar oplossingen te zijn:
Mocht het inderdaad de 4 aandrijfwielen zijn dan zal je ze helaas moeten verwisselen met zwarte wieltjes die wel het rubber hebben
[ Voor 10% gewijzigd door [Remmes] op 14-08-2018 13:15 ]
ja, daag.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Echt nog nooit problemen gehad met de trekkracht van de treinmotor in combinatie met het boompje en dat ding gaat al 2 jaar rond de kerstboom. Ook voor het eerst dat ik hoor van dit probleem (je vorige post niet meegerekend). Die hele trein krijg ik net zo makkelijk de bocht uit gevlogen als de hoge snelheidstrein, met draaiende boom.The Eagle schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:33:
Die opmerking van dat kerstboompje was ik. Dat boompje wordt aangedreven op de wielen van de wagon. Maar de trekkracht van de motor is niet groot genoeg om ook de frictie van de draaiende boom goed te overwinnen. Haal de tandwieltjes van die boom los zodat ie niet meer door de wielen aangedreven wordt en het zou moeten werken
Zou eerder kijken of alle tandwieltjes en asjes genoeg speling hebben dan de motor (wat je vast al gedaan hebt, maar toch).
En voor de duidelijkheid: ik heb ook geen accu BB erin zitten, gewoon de 6xAAA.
[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 14-08-2018 14:29 ]
Dat idd, met warm weer bouwen werkt minder fijn. En een winterdorp midden in de zomer bouwen is ook gewoon apartKapoen schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:15:
[...]
Ik ken dat gevoel. Ik had ook plannen om een aantal zaken te bouwen, maar blijkbaar is de zin om met Lego te spelen omgekeerd evenredig aan de buiten- (en nu ook binnen-)temperaturen.
200 fish found!
Eerste ervaring: leuke build, zit strak in elkaar. Mijn eerste ervaring met Lego Technic, erg positief tot nu toe. 2 doosjes nu gebouwd.
Alle Lego creator Expert auto’s had ik al, vandaar de overstap naar de Technic. Eerst de Bugatti, daarna de Porsche denk ik.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Vrijdag 3 Augustus besteld bij Toysrus.nl toen hij daar weer terug op voorraad was (20% korting), Sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord.
Mocht hij ooit toch nog komen, Zit ik gelijk met een probleem: Gebrek aan display ruimte.
Heeft iemand toevallig ergens een standaard gezien waar hij met de neus omhoog op kan staan? Want dan zou het misschien net nog kunnen passen in de kast. (Zijn er genoeg te krijgen voor schuin omhoog op de zijkant maar dat is hier te breed.)
[ Voor 42% gewijzigd door Sato op 14-08-2018 18:10 ]
Ik was 2 jaar geleden ook in september bezig met de bouw van het winterdorp en het schieten van de video. Enorm warm op zolder en maar kerstliedjes blijven draaien om de moed erin te houdenZeehond schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:46:
[...]
Dat idd, met warm weer bouwen werkt minder fijn. En een winterdorp midden in de zomer bouwen is ook gewoon apart
Vooral op zolder, dat is nog een stukje warmer. Later beginnen heeft helaas echter weer als nadeel dat de tijd om het dorp te laten staan relatief kort is.almightyarjen schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:17:
[...]
Ik was 2 jaar geleden ook in september bezig met de bouw van het winterdorp en het schieten van de video. Enorm warm op zolder en maar kerstliedjes blijven draaien om de moed erin te houden
200 fish found!
Precies dat, de grotere wielen. Gaat goedkomen zie ik al[Remmes] schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:06:
[...]
Ik dacht dat de grote wielen slippen (te zien hier: YouTube: LEGO 2016 Winter Holiday Train review & Test! 10254 en dat je daarvoor dan https://www.bricklink.com...%20&%20Belt%5D#T=S&C=5&O={%22color%22:5,%22iconly%22:0} kon kopen, heb hem zelf nog niet in elkaar gezet dus weet het niet 100% zeker.
Mocht het inderdaad de 4 aandrijfwielen zijn dan zal je ze helaas moeten verwisselen met zwarte wieltjes die wel het rubber hebben
Update @RobvG :RobvG schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:43:
Ik wil morgen eventueel in Duitsland de 71043 Hogwarts Castle halen, maar ik weet niet of de teksten in de boekjes en eventueel op stickers dan in het Duits zijn. Ik zou dat erg jammer vinden. Weet iemand van jullie of dit het geval is?
Zo te zien is er 1 sticker met tekst, geen idee of er naar het Duits vertaalt wordt:

Meer fotos op: http://www.brickfinder.ne...er-hogwarts-castle-71043/
[ Voor 30% gewijzigd door MarkH NL op 15-08-2018 14:31 ]
Xbox Live: MarkH
Bouw er een tafel omheen.Sato schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:07:
Set 75192 Millennium Falcon begint een enorme beproeving van mijn geduld te worden:
Vrijdag 3 Augustus besteld bij Toysrus.nl toen hij daar weer terug op voorraad was (20% korting), Sindsdien heb ik niets meer van ze gehoord.
Mocht hij ooit toch nog komen, Zit ik gelijk met een probleem: Gebrek aan display ruimte.
Heeft iemand toevallig ergens een standaard gezien waar hij met de neus omhoog op kan staan? Want dan zou het misschien net nog kunnen passen in de kast. (Zijn er genoeg te krijgen voor schuin omhoog op de zijkant maar dat is hier te breed.)
Helaas geen plek voor in het interieur anders had ik dat wel gedaan.
Enigste optie is met de neus de lucht in (omhoog vliegend) in een ikea besta kast, En de kans bestaat nog dat hij daar niet eens inpast. Moet dat nog nameten want hij is misschien te breed, Hoogte is geen probleem met een plank eruit.
Alternatief is vrijwel direct na het bouwen weer afbreken, Maar dat zou zonde zijn.
Wellicht dat efferman's standaard met wat aanpassingen te gebruiken is, Zal het hem eens vragen.
Blijf het echter apart vinden dat ik niets kan vinden over al dan niet geslaagde pogingen van mensen om hem net zo weg te zetten als ik wil.
Het spannendste gedeelte is in elk geval achter de rug, Want hij is vandaag eindelijk verzonden.
Overigens baal ik eventjes daar ik gisteren de 10248 (F40) had willen kopen bij A-Tembo, helaas viste ik achter het net. De prijs was daar nog wel te doen (€109). Nu maar eens MP afstruinen maar dit heeft niet echt mijn voorkeur...
Die discussie heb ik precies gemist? Stopt Lego met papieren catalogi? In de Lego store in Wijnegem heb ik onlangs allezinds nog de catalogus voor 2H 2018 meegenomen.theturtle schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:52:
Zo, terug uit Duitsland. Daar nog een paar extra catalogi van 2018 meegesnaaid. Als er dus nog belangstellenden zijn (mede naar aanleiding van de discussie een paar pagina's terug dat er in NL geen papieren catalogi meer zijn), pm me, dan stuur ik er een op.
Vraag ik me ook af. De papieren versies zijn er inmiddels gewoon hoor..Kapoen schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:35:
[...]
Die discussie heb ik precies gemist? Stopt Lego met papieren catalogi? In de Lego store in Wijnegem heb ik onlangs allezinds nog de catalogus voor 2H 2018 meegenomen.
Welke Regio woon je? Ik weet in Flevoland nog wel een winkel (Intertoys) die hem MISB heeft staan.vhal schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:29:
Ik zou een paar kettingen + haken in het plafond schroeven en de MF hierin hangen
Overigens baal ik eventjes daar ik gisteren de 10248 (F40) had willen kopen bij A-Tembo, helaas viste ik achter het net. De prijs was daar nog wel te doen (€109). Nu maar eens MP afstruinen maar dit heeft niet echt mijn voorkeur...
ZH-regio Rotterdam dus niet echt naast de deur helaas.Gunner schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:45:
[...]
Welke Regio woon je? Ik weet in Flevoland nog wel een winkel (Intertoys) die hem MISB heeft staan.
Euh, die Lego catalogus ligt bij ons in de winkelstraat gewoon in de Intertoys... Wij hebben er al drie versleten...theturtle schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:52:
Zo, terug uit Duitsland. Daar nog een paar extra catalogi van 2018 meegesnaaid. Als er dus nog belangstellenden zijn (mede naar aanleiding van de discussie een paar pagina's terug dat er in NL geen papieren catalogi meer zijn), pm me, dan stuur ik er een op.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Laat me even weten of het werkt (aangenomen dat je ze koopt) aangezien ik eventueel met het zelfde "probleem" kom te zittenGim schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:44:
[...]
Precies dat, de grotere wielen. Gaat goedkomen zie ik al
ja, daag.
Ik rijd vanavond naar Duitsland. Met de veel lagere prijs daar en na inleveren van VIP punten wil ik hem voor € 360 meenemen. Hopelijk haat mijn bankrekening me dan maar een beetje.Mad-Matt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:23:
Mijn bankrekening haat mij nu.
nice. Heb niet veel VIP-punten en ben veel te lui om naar Duitsland te rijden.RobvG schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:35:
[...]
Ik rijd vanavond naar Duitsland. Met de veel lagere prijs daar en na inleveren van VIP punten wil ik hem voor € 360 meenemen. Hopelijk haat mijn bankrekening me dan maar een beetje.
maar goede tip voor volgende keer.
Die mini-figuren vind ik wel een beetje 'meh'. Dat ze bij de SaturnV erbij zaten kan ik nog wel begrijpen (dat ding is op schaal) maar hier heb je een mix tussen mini en normale figuren
De microfigs zijn wat meer op schaal van het gebouw
De micro zijn op schaal met de set, de normale minifigs zijn als een klein display ding.vhal schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:46:
Het wachten is op de Lepin-variant voor 150€
Die mini-figuren vind ik wel een beetje 'meh'. Dat ze bij de SaturnV erbij zaten kan ik nog wel begrijpen (dat ding is op schaal) maar hier heb je een mix tussen mini en normale figuren
Wel is het zo dat je andere sets van HArry Potter wel gewoon minifig schaal is dus echt bij elkaar zetten is niet geweldig.
ja, daag.
Aangezien je met credit card betaald hebt, zal je bankrekening er nog niets van merkenMad-Matt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:23:
Mijn bankrekening haat mij nu.
En je vrouw ook
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Geluk bij een ongeluk, die heb ik niet
(En als ik die had was ik slim genoeg, kocht ik hem voor haar)
Zo! De Bugatti staat in elkaar. Wat een mooi groot ding zeg. Zoals ik al zei “mijn eerste (moderne) Technic Lego”, en dik tevreden! Smaakt naar meer (helaas)....Goofyduck384 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:22:
De Lego Bugatti gekregen als cadeau van mijn vrouw (mooi prijsje van €298,-).
Eerste ervaring: leuke build, zit strak in elkaar. Mijn eerste ervaring met Lego Technic, erg positief tot nu toe. 2 doosjes nu gebouwd.
Alle Lego creator Expert auto’s had ik al, vandaar de overstap naar de Technic. Eerst de Bugatti, daarna de Porsche denk ik.
Maar wat een diep respect heb ik gekregen naar de ontwerpers van dit soort build. Het zit zo mooi en strak in elkaar. De Creator auto’s zou ik misschien nog zelf kunnen bedenken, maar ik vind dat toch ech niet van deze Technic Lego auto’s.
Zitten die andere Technic modellen ook zo strak in elkaar? Ik bedoel dan bijvoorbeeld de Porsch of die hier vaker genoemde Mack truck?
De Porsche weet ik niet, waarschijnlijk wel. De Mack truck zit strak in elkaar, alleen jammer van de beperkte functies van deze set. Als je ook iets wilt met veel functies en Power Functions, kan ik je de All Terrain crain aanraden. Is ook redelijk strak, maar je ziet wat meer Technic onderdelen.Goofyduck384 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:53:
[...]
Zo! De Bugatti staat in elkaar. Wat een mooi groot ding zeg. Zoals ik al zei “mijn eerste (moderne) Technic Lego”, en dik tevreden! Smaakt naar meer (helaas)....![]()
Maar wat een diep respect heb ik gekregen naar de ontwerpers van dit soort build. Het zit zo mooi en strak in elkaar. De Creator auto’s zou ik misschien nog zelf kunnen bedenken, maar ik vind dat toch ech niet van deze Technic Lego auto’s.
Zitten die andere Technic modellen ook zo strak in elkaar? Ik bedoel dan bijvoorbeeld de Porsch of die hier vaker genoemde Mack truck?
Maak je geen zorgen *), bij het in elkaar zetten van de Porsche had ik hetzelfde gevoel... Hoe krijgen ze het voor elkaar? Een werkende versnellingshandel voor R, N en D. En dan ook nog werkende schakelflippers aan het stuur...Goofyduck384 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:53:
[...]
Heb het technic-gedeelte 1,5 maand geleden in elkaar gezet en ben nog niet begonnen aan de cover. Vind het veel te zonde dat die prachtige techniek niet meer constant te zien is.
*) of wel, het gaat immers geld kosten
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked