Ik wel (ofja, vriendin). Zij gedoogd het nadat ik haar hier maandanlang op heb voorbereid.Mad-Matt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:33:
[...]
Geluk bij een ongeluk, die heb ik niet
(En als ik die had was ik slim genoeg, kocht ik hem voor haar)
Stelletje mazzelaars, mijn vriendin wil altijd meebouwen met MIJN sets! En wat betreft hogwarts zou zij als groot fan met mij een probleem krijgen, auw portemonnee
Maar er is dus al een Lepin variant van Hogwarts castle? Hoe kunnen ze zo snel er al bij zijn? Ook zij hebben tijd nodig om het na te maken. Of zouden de detail ontwerpen zo makkelijk bij Lego zelf liggen zodat elke willekeurige medewerker ze maanden voor release al kan doorgeven aan een hoge bieder in China?
Of is Lepin stiekem van Lego ondertussen?
Volgens mij is die er (nog) niet.Gim schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:58:
Maar er is dus al een Lepin variant van Hogwarts castle? Hoe kunnen ze zo snel er al bij zijn? Ook zij hebben tijd nodig om het na te maken. Of zouden de detail ontwerpen zo makkelijk bij Lego zelf liggen zodat elke willekeurige medewerker ze maanden voor release al kan doorgeven aan een hoge bieder in China?
Wel al dus
Vandaag de speelgoedwinkel ingelopen om een paar Harry Potter bags te halen.
Niet gevonden, deur uitgelopen met een mini NES, ook goed
[ Voor 14% gewijzigd door Mad-Matt op 15-08-2018 20:00 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Reken er maar op dat je nog wel ff een maandje of 2 moet wachten tot ze daadwerkelijk shippen. De sets staan inderdaad wel al online maar ze moeten de set zelf nog even "kopieren". Alle nieuwe meuk is gewoon te verkrijgen op basis van pre-order.Mad-Matt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is die er (nog) niet.
Wel al dus
Géén HP blind bags? Wat is dat nu voor een speelgoedwinkelMad-Matt schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:56:
[...]
Volgens mij is die er (nog) niet.
Wel al dus
Vandaag de speelgoedwinkel ingelopen om een paar Harry Potter bags te halen.
Niet gevonden, deur uitgelopen met een mini NES, ook goed
Een NES mini is natuurlijk ook leuk
Maar oké, Lepin op basis van pre order. Dat verklaart natuurlijk het één en ander.
Vrijdagavond even langs de Intertoys hier in het dorp, misschien heeft die nog wat.
Stonden nog wel 2 dozen, 1 Batman series 2 en 1 verjaardag minifigs
Stonden nog wel 2 dozen, 1 Batman series 2 en 1 verjaardag minifigs
Heb je een link naar die bus? Moet dat via Taobao? Ben daar niet bekend mee en ik kan het niet vindenKenzi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:32:
[...]
Cool! Gelijk maar besteldDa's een voordeel van Taobao.
Twijfel nog over deze.
[afbeelding]
Hij lag bij de Toy's R Us in HK maar volgende keer dat ik daar ben is de actie afgelopen, dus misschien ook maar bestellen. 12 euro is niet te veel
Het fake-lego gehalte mag wel ietsje omlaag...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
was er maar een speciaal plekje om over dit onderwep te discusseren ....Señor Sjon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:46:
[mbr]Het fake-lego gehalte mag wel ietsje omlaag...[/]
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Zo, gisteren is er weer een impuls aan het kerstdorpje-to-be gegeven.
Via marktplaats konden we vrij goedkoop op de kop tikken:
- 41323 (Friends - winter chalet) voor €19,95, nieuw in doos
- 31025 (Creator - berghut) voor € 17,50, in ziplocs.
Verder heb ik via Bricklink wat witte dakjes en plaatjes e.d. besteld, zodat ik er een mooi kerstplaatje van kan maken. Denk aan toothplates (voor de ijspegels), plaatjes in allerlei soorten en maten e.d.
Ik ben benieuwd...
Verder heb ik via Bricklink wat witte dakjes en plaatjes e.d. besteld, zodat ik er een mooi kerstplaatje van kan maken. Denk aan toothplates (voor de ijspegels), plaatjes in allerlei soorten en maten e.d.
Ik ben benieuwd...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Het was een special van Toy's R Us Hong Kong ivm LEGO 60th Brickversary. Via via (In's Point in HK) is hij nu ook online te krijgen, misschien op Aliexpress? Helaas geen set nummer. Kwam hem op Bricklink ook niet tegendetulp050 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 22:55:
[...]
Heb je een link naar die bus? Moet dat via Taobao? Ben daar niet bekend mee en ik kan het niet vinden
Even een vraag van mij tussendoor.
Ik heb 6 augustus 2 bestellingen geplaatst via Bricklink. De bestelling die uit Nederland moet komen is keurig gearriveerd. De andere bestelling, die uit Servië moet komen volgens de adresgegevens van de verkoper, is vorige week donderdag naar status Shipped gezet.
Aangezien dit mijn eerste bestellingen op Bricklink zijn, weet iemand wat ongeveer de levertijden zijn vanuit dergelijke landen? Ik heb werkelijk geen idee wat normaal is, en we zijn tegenwoordig natuurlijk vrij 'verwend' door de levertijden vanuit China die er doorgaans wel binnen 15 dagen zijn.
Ik heb 6 augustus 2 bestellingen geplaatst via Bricklink. De bestelling die uit Nederland moet komen is keurig gearriveerd. De andere bestelling, die uit Servië moet komen volgens de adresgegevens van de verkoper, is vorige week donderdag naar status Shipped gezet.
Aangezien dit mijn eerste bestellingen op Bricklink zijn, weet iemand wat ongeveer de levertijden zijn vanuit dergelijke landen? Ik heb werkelijk geen idee wat normaal is, en we zijn tegenwoordig natuurlijk vrij 'verwend' door de levertijden vanuit China die er doorgaans wel binnen 15 dagen zijn.
Heb je al gekeken naar 31080?Goverman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:04:
Ik ben benieuwd...
Jazeker, maar die vind ik dus gewoon niet leuk... Die skiresort en ice rink van Friends zouden nog beter passen, maar goed, het is een lange termijn project, dus meer hoeft er dit jaar niet meer bij. Alleen het stationnetje gaat er nog wel komen denk ik een misschien een beetje rails.detulp050 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:18:
[...]
Heb je al gekeken naar 31080?
[afbeelding]
Wat een ontzettend tof idee... heb je al wat gebouwd staan?Goverman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:04:
Ik ben benieuwd...
Less = more
Kan wel ff duren, gewoon geduld hebben.PatrickPR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:12:
Het postsysteem in Oost-Europa is niet denderend.
Nee. Gisteravond niet aan toe gekomen. Ons huis ligt ook in verbouwing, dus LEGO is even niet heel handig. En bovendien heeft GoverVrouw de Friends set onderschept en voorzien van cadeaupapier...IWriteCode schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:38:
[...]
Wat een ontzettend tof idee... heb je al wat gebouwd staan?
Brickset meldt dat er een mens-erger-je-niet bordspel zit aan te komen. Ik ben benieuwd naar de onderdelen die er in zitten. De 16 minifigs zijn wat gewoontjes.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nou dat is toevallig. Deze vakantie nog een 'reisvariant' van Lego gemaakt.
Eigenlijk zou een mooie Lego Stratego niet misstaan!
Eigenlijk zou een mooie Lego Stratego niet misstaan!
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik zou 2 weken aanhouden en mocht je dan nog niks hebben even een berichtje naar de verkoper sturen.PatrickPR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:12:
Xbox Live: MarkH
De 'Wie is het' variant staat al een tijd op retiring soon, dus kan wel kloppen dat er nieuw bordspel komt.Kapoen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:00:
Brickset meldt dat er een mens-erger-je-niet bordspel zit aan te komen. Ik ben benieuwd naar de onderdelen die er in zitten. De 16 minifigs zijn wat gewoontjes.
[afbeelding]
Die "Wie is het" is trouwens erg leuk om te tweaken met je eigen minifigs, bijvoorbeeld de leukste uit je CMF-serie! Wij hebben hem uitgebreid met wat Harry Potter minifigs, flower pot girl, rocket boy en een paar van de Batman MovieSeñor Sjon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:27:
[...]
De 'Wie is het' variant staat al een tijd op retiring soon, dus kan wel kloppen dat er nieuw bordspel komt.
Ziet er wel vrij simpel uit, mag niet teveel kosten gezien de simpele bricks die gebruikt wordenKapoen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:00:
[afbeelding]
Vandaag met vrouw en kinderen bij de Centro geweest. Mijn vrouw moest en zou Hogwarts hebben dus hebben wij die maar gekocht.
Nu alleen nog ruimte zien te vinden om het neer te zetten (iets met verbouwing die stilstaat omdat een groot zweeds bedrijf maar niet in staat is om een volledige keuken te leveren)
Edit : het boekje is btw gewoon in het Engels (voor de personen die bang waren dat het in het Duits zou zijn)
Nu alleen nog ruimte zien te vinden om het neer te zetten (iets met verbouwing die stilstaat omdat een groot zweeds bedrijf maar niet in staat is om een volledige keuken te leveren)
Edit : het boekje is btw gewoon in het Engels (voor de personen die bang waren dat het in het Duits zou zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door Killah_Priest op 16-08-2018 21:09 ]
In het artikel praten ze over 40 euro in Duitsland. Op eerste zicht zie ik een 32x32 baseplate en 4 stuks 16x16 platen in interessante kleuren, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Het zal van de andere onderdelen (en hoeveelheden) afhangen of dit al dan niet een dure set wordt.redfoxert schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:54:
[...]
Ziet er wel vrij simpel uit, mag niet teveel kosten gezien de simpele bricks die gebruikt worden
Een tijdje terug heb ik 40174 Lego Chess aangeschaft als partspack. Zelfs tegen de Benelux prijs was dit een relatief koopje op de S@H, vanwege de 8 16x16 platen en vele nuttige onderdelen in grote hoeveelheden.
Ik begrijp iets niet helemaal. Ik heb de Bugatti dus gebouwd en wil er nu graag een RC versie van maken (zodat Mn zoontje er mee kan rijden).
Nu zie ik die mooie MOC op Rebrickable
Ik kom er alleen niet achter welke parts ik hier nu voor moet bestellen naast de parts die ik dus al heb (nav de Bugatti). Als ik het goed begrijp heb ik 312 parts nodig. Maar welke zijn dat? Want onderaan staan alle parts van deze MOC (dus incl de standaard aanwezige parts van de Bugatti zelf). Of zijn het die kleine blauwe cijfertjes rechtsboven die per part staat? En zijn dat dan de aantallen die ik extra nodig heb (opgeteld kom ik dan niet op 312 parts), of kijk ik verkeerd?
[edit] al gevonden..
Nu zie ik die mooie MOC op Rebrickable
Ik kom er alleen niet achter welke parts ik hier nu voor moet bestellen naast de parts die ik dus al heb (nav de Bugatti). Als ik het goed begrijp heb ik 312 parts nodig. Maar welke zijn dat? Want onderaan staan alle parts van deze MOC (dus incl de standaard aanwezige parts van de Bugatti zelf). Of zijn het die kleine blauwe cijfertjes rechtsboven die per part staat? En zijn dat dan de aantallen die ik extra nodig heb (opgeteld kom ik dan niet op 312 parts), of kijk ik verkeerd?
[edit] al gevonden..
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
de chineese zendingen van b.v. aliexpress gaan gewoon in het internationale postNL traject, dat is enorm efficient..PatrickPR schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:12:
normale internationale post: minimaal 1 week, maar meestal gewoon 2 weken extra rekenen
(getraceerde) pakketpost wil soms nog wel wat sneller zijn
Ook voor @Mad-Matt en @MarkH NLmschol schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:05:
[...]
de chineese zendingen van b.v. aliexpress gaan gewoon in het internationale postNL traject, dat is enorm efficient..
normale internationale post: minimaal 1 week, maar meestal gewoon 2 weken extra rekenen
(getraceerde) pakketpost wil soms nog wel wat sneller zijn
Toen ik gister thuis kwam van werk lag heel toevallig het pakketje uit Servië op tafel, was 's middags afgeleverd. Maar volgens mijn vrouw niet met de PostNL of andere bekende pakketdienst. Was blijkbaar een persoon die nogal gebrekkig Nederlands sprak en ook als de bliksem weer weg was.
Pakketje was verder wel goed verpakt, compleet en werkend. Mijn 8479 is weer voorzien van een werkende motor, en de kap van de 8448 kan weer automatisch dicht
Top!
Gister een melding gekregen:
Je LEGO® bestelling is onderweg!
Hogwarts is onderweg
Hogwarts is onderweg
Heel erg benieuwd, hier ook onderwegMad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:08:
Top!
Hogwarts is onderweg
Hoe lang duurt het voordat het vanuit Lego bij je thuis is?
Max 3 dagen bij mij (meestal 2). Op de een of andere manier is het altijd vlot op vliegveld eindhoven vanwaar het verzonden wordt, lijkt erop dat Lego daar voorraad heeft oid.Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
Dat valt te zien hoelang een witte uil over het traject doet met je Hogwarts set...Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
Nog niet bouwen dit weekend dus, jammer maar het is niet anders.
(had er eigenlijk ook nog niet op gerekend)
[ Voor 26% gewijzigd door Mad-Matt op 17-08-2018 11:00 ]
Woensdag besteld, DHL komt vandaag. Hopelijk leveren ze het bij de buren afMad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
Edit: Was niemand thuis dus komt morgen pas
[ Voor 8% gewijzigd door MarkH NL op 17-08-2018 13:17 ]
Misschien een zoethoudertje in de tussentijd: LEGO Creative Storybook (40291) meets Harry Potter, indien je de sets en minifigs hebt natuurlijk...Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:59:
Nog niet bouwen dit weekend dus, jammer maar het is niet anders.
Op Eurobricks hebben ze nieuwe City sets voor 2019 gedatamined:
spoiler:
60209 Sky Police Diamond Heist - $59.99;
60212 Barbecue Burn Out - $9.99;
60214 Burger Bar Fire Rescue - $39.99;
60215 Fire Station - ?;
60220 Garbage Truck - $19.99;
60221 Diving Yacht - $19.99;
60223 Harvester Transport - ?;
60236 Straight and T-junction - ?;
60237 Curve and Crossroad - $14.99.
60215 Fire Station - ?;
Ik hoop dat er links en rechts toch wat helikopters in deze sets zitten
Gelukkig voorzien ze wel nieuwe politie en brandweer sets
Kapoen schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:48:
[...]
spoiler:60212 Barbecue Burn Out - $9.99;
Een poging van Lego om mensen die domme dingen met te vet vlees en vuur doen via hun kinderen te beinvloeden?
Het zou wel een wrede kwinkslag zijn moest er in die sets een volledig zwarte/monochrome minifig zittenAmphiebietje schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:01:
[...]
![]()
Een poging van Lego om mensen die domme dingen met te vet vlees en vuur doen via hun kinderen te beinvloeden?
Het zou toch wat zijn, een gebrek aan helikopters. Heb er meer dan auto's.Kapoen schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:48:
[...]
Misschien een zoethoudertje in de tussentijd: LEGO Creative Storybook (40291) meets Harry Potter, indien je de sets en minifigs hebt natuurlijk...
Op Eurobricks hebben ze nieuwe City sets voor 2019 gedatamined:
spoiler:60209 Sky Police Diamond Heist - $59.99;
60215 Fire Station - ?;
Ik hoop dat er links en rechts toch wat helikopters in deze sets zitten
Gelukkig voorzien ze wel nieuwe politie en brandweer sets
Ik heb Hogwarts net klaar. Wat een ding zeg! Zo groot en zo gedetailleerd. Fantastisch om te bouwen, helemaal voor een Harry Potter fan, zoals ik.
wtf... mensen.
3 speelgoedwinkels afgegaan en geen enkele Harry Potter set of minifig...
En nu?
En nu?
Bij geen enkele Intertoys of Top1Toys? Bij Intertoys.nl kun je nagaan of een winkel voorraad heeft. Vrijwel elke Intertoys hier in de buurt had en heeft HP als zijnde minifig. De sets zijn vrij nieuw dus die heb ik nog niet echt gezien maar ook niet bewust op gelet.Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:46:
wtf... mensen.
En nu?
Edit: bij 1 Intertoys hadden ze wel HP sets. De wat kleinere tenminste.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 17-08-2018 18:13 ]
2x Intertoys en 1 lokale speelgoedwinkel (ex-intertoys)
Even online checken dan waar ze wel voorradig zijn.Mad-Matt schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:22:
2x Intertoys en 1 lokale speelgoedwinkel (ex-intertoys)
Kwam de doos vandaag overigens weer tegen achter de toonbank op de grond. Een andere keer nog in omdoos verderop in de winkel. Weer een andere keer stonden dozen van drie series bij elkaar tussen de sets en die van HP stond op een kopkant apart of bij de kassa of in een totaal niet lego schap tegenover de kassa. Eenmaal zelfs achter een doos van Unikitty in de schappen omdat er ruimtegebrek was. Winkeliers hebben soms geloof ik ook moeite met de beschikbare ruimte
Of je moet ze willen kopen bij webshop, facebook of mp. Zelf voelen is echter wel zo leuk
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 17-08-2018 19:28 ]
Buurman kwam het "pakketje" brengen.
FEEST!!
FEEST!!
haha, nee zo beginnen.
uhm... wel gister online een hele box met HP minifigs gekocht...
(dubbele verkoop ik wel weer)
Een nieuwe aflevering van de automated container terminal. Ga eerst even naar de wc, het is weer een lange aflevering 
Met je winst op die minifigs kan je misschien beginnen aan een Diagon Alley moc zoals deze:Mad-Matt schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:11:
[...]
haha, nee zo beginnen.
uhm... wel gister online een hele box met HP minifigs gekocht...![]()
(dubbele verkoop ik wel weer)
Ik heb vandaag een Duplo treintje voor mijn zoontje 2e hands gehaald.
Hij ratelt alleen best wel en komt de brug vaak niet op. Zonder de 2 karretjes erachter gaat het al beter. Er zitten 3 nieuwe batterijen in.
Is er nog iets wat ik eraan kan doen? Beetje doorsmeren ofzo? Of is het ding gewoon versleten?
Hij ratelt alleen best wel en komt de brug vaak niet op. Zonder de 2 karretjes erachter gaat het al beter. Er zitten 3 nieuwe batterijen in.
Is er nog iets wat ik eraan kan doen? Beetje doorsmeren ofzo? Of is het ding gewoon versleten?
Dat is een kapot tandwiel van de aandrijfas: een gebroken tandje of een gebroken tandwiel (waardoor de boel slipt). Kun je een fix voor vinden: een ander tandwiel. Zoek op Duplo tandwiel o.i.d. op marktplaats en je vindt wel wat hits. En met youtube / google kom je er wel. Er komt vooral beheersing kijken bij het open maken van de trein (maar het lukt wel met enig beleid).Marsman83 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:10:
Ik heb vandaag een Duplo treintje voor mijn zoontje 2e hands gehaald.
Verder, volgens deze post is de winter village set een remake van de... Cottage.
Voor mij geen probleem, ik heb deze set vroeger gemist omdat ik nog in mijn dark ages zat. Voor mensen die al veel langer verzamelen zou het sneu zijn natuurlijk.Goverman schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:15:
[...]
Verder, volgens deze post is de winter village set een remake van de... Cottage.
Vandaag de winter holiday trein (10254) in elkaar gezet, ging best snel maar opzich wel leuk om te bouwen. M'n eerste Lego trein
wel jammer van het grijs van de power functions ontvanger (maar dit is met enige aanpassingen te verstoppen denk ik).
Toch had een Powered up setje beter zijn geweest kwa verbergen maar ik kwam er pas achter dat dat bestaat nadat ik de power functions had ontvangen naja weer wat geleerd.
Gelukkig geen problemen kwa slippen van wielen, alles draait lekker soepel, met kerst leuk om de boom heen laten gaan, kan niet wachten.
Toch had een Powered up setje beter zijn geweest kwa verbergen maar ik kwam er pas achter dat dat bestaat nadat ik de power functions had ontvangen naja weer wat geleerd.
Gelukkig geen problemen kwa slippen van wielen, alles draait lekker soepel, met kerst leuk om de boom heen laten gaan, kan niet wachten.
[ Voor 14% gewijzigd door [Remmes] op 19-08-2018 00:39 ]
ja, daag.
Iemand die verwijst naar iemand anders op Instagram, maar die post blijkt niet te bestaan. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar er is geen enkele bron...Goverman schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:15:
Klopt, betrouwbare journalistiek is het allemaal niet. Maar goed, iemand anders zei dat de cottage geruchten onjuist zijn, zonder verder iets. Ik ben iig benieuwd.detulp050 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:58:
[...]
Iemand die verwijst naar iemand anders op Instagram, maar die post blijkt niet te bestaan. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar er is geen enkele bron...
ach, sneu.. het zijn geen "collecters" items imho.. (in de zin van waarde)Kapoen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:21:
[...]
Voor mij geen probleem, ik heb deze set vroeger gemist omdat ik nog in mijn dark ages zat. Voor mensen die al veel langer verzamelen zou het sneu zijn natuurlijk.
en lego doet dit nou al meerdere keren, dus ergens zou het mij niet verbazen..
damn, das gaaf.Kapoen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:25:
[...]
Met je winst op die minifigs kan je misschien beginnen aan een Diagon Alley moc zoals deze:
[video]
Inmiddels 17 zakjes verder in de Hogwarts bouw.
Eerste indrukken;
Jammer van de stickers bij zo'n set (terugkerende teleurstelling)
Erg leuke details verwerkt in de set
Wat gigantische hoeveelheid zakjes (36 dacht ik)
[ Voor 27% gewijzigd door Mad-Matt op 19-08-2018 13:24 ]
Mooi overzicht, ik herken er veel sets in die ik als kind ook hadDesperado112 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:55:
Cool, ik zie nu pas dit topic.
Zelf bezig met alles uit mijn jeugd weer in elkaar te zetten..lekker retro 😋
Gr
Martijn
Met dit soort foto's ga je veel nostalgie losweken in dit topic.
de nostalgie, die tafel/ruimte..Desperado112 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:55:
Cool, ik zie nu pas dit topic.
Zelf bezig met alles uit mijn jeugd weer in elkaar te zetten..lekker retro 😋
[afbeelding]
Gr
Martijn
*jaloers is..*
Heb ik ook, heb ik ook, wilde ik ook, mocht ik niet, heb ik ook, heeft mijn broer, wilde ik ook, wilde ik ook, heb ik ook, heb ik voor sinterklaas gevraagd, wilde ik ook, heb ik ook... enz.
Vandaag aan niets toegekomen, maar ben wel bij zakje 30 
En wow:
https://www.flickr.com/ph...58317817/with/8508638839/
En wow:
Mijn kinderen zijn nauwelijks oud genoeg, maar ik heb me sinds de oudste 4 was (nu 6), langzaam maar zeker vol overgave ook opnieuw in de Lego gestort als Adult Fan Of Lego...
Heb nu een kleine verzameling aangelegd, het leukste vind ik de 'gewone' lego, eigenlijk zoals in de post van @Desperado112 hierboven. Als bijna 40-iger kenmerkt die stijl ook de lego uit mijn jeugd, dus dat zal meespelen. Tegenwoordig is dat maar een klein deel van de lego merk ik onder de noemer lego 'city'. 2e hans heb ik ook al wat leukere sets kunnen bemachtigen die niet meer nieuw te krijgen zijn, zoals bijvoorbeeld LEGO City De Straathoek - 7641en bijvoorbeeld LEGO City Camper - 7639 omdat op dat moment geen camper auto in het assortiment zat (nu wel weer, een soort jeep met oplegger, beetje Amerikaans model)

Grappig wel om de ontwikkelingen te zien waar zeg maar echt afgestapt is van een hoe-het-atlijd-was. Bijvoorbeeld dat voertuigen tegenwoordig 6 nopjes breed zijn waar ze vroeger maar 4 nopjes breed waren. Dat vind ik dan wel een voorbeeld van een positieve ontwikkeling, ik vond vroeger de autootjes al te smal eigenlijk. Nog steeds past er dan maar 1 poppetje (sorry, mini-fig) achter het stuur (in de breedte) maar het lijkt al iets beter in verhouding.
Wat ik wel vind tegenvallen is de kwaliteit; mijn dochter heeft al zo'n setje namaak lego van Megabloks gehad met haar verjaardag en afgezien van doorzichtig plastic van bijv. een raam of vitrine (want die zijn al dof als je nieuw uit de doos haalt), merk ik dat de bouwkwaliteit bijna zo goed als hetzelfde is als origineel. Al helemaal, nu me al een paar keer is opgevallen dat van de originele lego soms de kwaliteit best slecht is: pruikje van mini-fig die niet stevig vast klikt op het hoofdje. Hoofdjes die soms te slop op de romp zitten, maar ook her en er al een armpje of beentje meegemaakt die nieuw uit de doos gewoon al lam is. Een wiel dat te gemakkelijk van de as los komt, witte lego steentjes die na een paar maanden al flink vergelen (en de lego staat niet in de volle zon)
Dat soort dingen herken ik wel van vroeger, maar dat had je dan alleen als er al (heel) veel mee gespeeld was! Ik mis zeg maar de stevigheid van veel bewegende onderdelen. Ik had denk ik vooral verwacht bij de namaak lego.
Tot slot vind ik dat er qua design wel eens vreemde keuzes worden gemaakt, ik kan dan bijv zelf een beter alternatief bedenken waarmee bijv. de stevigheid van de constructie beter uitvalt, of gewoon omdat het dan leuker of realistischer is. Bijvoorbeeld bij een auto met caravan en dan is de bodem van de caravan helemaal opgevuld/verhoogd met 1 laag dikke stenen. Terwijl als je dat niet doet een mini-fig in zou kunnen laten staan of het stoeltje lager positioneren. Maargoed, toen ik zelf nog jong was had ik die inzichten natuurlijk nog niet
Ik ben wel benieuwd of jullie dat herkennen?
Heb nu een kleine verzameling aangelegd, het leukste vind ik de 'gewone' lego, eigenlijk zoals in de post van @Desperado112 hierboven. Als bijna 40-iger kenmerkt die stijl ook de lego uit mijn jeugd, dus dat zal meespelen. Tegenwoordig is dat maar een klein deel van de lego merk ik onder de noemer lego 'city'. 2e hans heb ik ook al wat leukere sets kunnen bemachtigen die niet meer nieuw te krijgen zijn, zoals bijvoorbeeld LEGO City De Straathoek - 7641en bijvoorbeeld LEGO City Camper - 7639 omdat op dat moment geen camper auto in het assortiment zat (nu wel weer, een soort jeep met oplegger, beetje Amerikaans model)

Grappig wel om de ontwikkelingen te zien waar zeg maar echt afgestapt is van een hoe-het-atlijd-was. Bijvoorbeeld dat voertuigen tegenwoordig 6 nopjes breed zijn waar ze vroeger maar 4 nopjes breed waren. Dat vind ik dan wel een voorbeeld van een positieve ontwikkeling, ik vond vroeger de autootjes al te smal eigenlijk. Nog steeds past er dan maar 1 poppetje (sorry, mini-fig) achter het stuur (in de breedte) maar het lijkt al iets beter in verhouding.
Wat ik wel vind tegenvallen is de kwaliteit; mijn dochter heeft al zo'n setje namaak lego van Megabloks gehad met haar verjaardag en afgezien van doorzichtig plastic van bijv. een raam of vitrine (want die zijn al dof als je nieuw uit de doos haalt), merk ik dat de bouwkwaliteit bijna zo goed als hetzelfde is als origineel. Al helemaal, nu me al een paar keer is opgevallen dat van de originele lego soms de kwaliteit best slecht is: pruikje van mini-fig die niet stevig vast klikt op het hoofdje. Hoofdjes die soms te slop op de romp zitten, maar ook her en er al een armpje of beentje meegemaakt die nieuw uit de doos gewoon al lam is. Een wiel dat te gemakkelijk van de as los komt, witte lego steentjes die na een paar maanden al flink vergelen (en de lego staat niet in de volle zon)
Dat soort dingen herken ik wel van vroeger, maar dat had je dan alleen als er al (heel) veel mee gespeeld was! Ik mis zeg maar de stevigheid van veel bewegende onderdelen. Ik had denk ik vooral verwacht bij de namaak lego.
Tot slot vind ik dat er qua design wel eens vreemde keuzes worden gemaakt, ik kan dan bijv zelf een beter alternatief bedenken waarmee bijv. de stevigheid van de constructie beter uitvalt, of gewoon omdat het dan leuker of realistischer is. Bijvoorbeeld bij een auto met caravan en dan is de bodem van de caravan helemaal opgevuld/verhoogd met 1 laag dikke stenen. Terwijl als je dat niet doet een mini-fig in zou kunnen laten staan of het stoeltje lager positioneren. Maargoed, toen ik zelf nog jong was had ik die inzichten natuurlijk nog niet
[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 23-08-2018 22:18 ]
Oh my... dat is by far de beste HP MOC die ik ooit heb gezien. De details die erin zitten...
per aspera ad astra
@autoreverse in het kort niet echt, het stukje over haar en kopje herken ik dan weer wel. Omtrent stevigheid is het er denk ik beter op geworden, vroeger bouwden we voornamelijk verticaal, nu ook horizontaal wat details en stevigheid brengt. Nu stuitert er wel eens een model vd tafel, heb t idee dat de modellen van nu minder vaak ‘versplinteren’ dan bik 100% verticale Builds
Nee. Geen van de jou genoemde punten is me ooit opgevallen bij nieuwe Lego sets.autoreverse schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:48:
Al helemaal, nu me al een paar keer is opgevallen dat van de originele lego soms de kwaliteit best slecht is: pruikje van mini-fig die niet stevig vast klikt op het hoofdje. Hoofdjes die soms te slop op de romp zitten, maar ook her en er al een armpje of beentje meegemaakt die nieuw uit de doos gewoon al lam is. Een wiel dat niet vrij gemakkelijk van de as los komt, witte lego steentjes die na een paar maanden al flink vergelen (en de lego staat niet in de volle zon)
Pruikjes herken ik wel moet ik zeggen.
ook bij die Hogwarts set vond ik het pruikje van Godric Gryffindor ook maar slapjes vast zitten.
De hoofdjes zitten trouwens als een huis, amper eraf te krijgen.
ook bij die Hogwarts set vond ik het pruikje van Godric Gryffindor ook maar slapjes vast zitten.
De hoofdjes zitten trouwens als een huis, amper eraf te krijgen.
Ja, echt niet normaal! Alles is er gewoon tot op het laatste detail. Daarnaast ook van alles meegenomen over de jaren heen, echt zo cool! En ook gaaf dat de hele MOC open en uit elkaar kan om 'ermee te spelen'.LAD93 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:42:
Oh my... dat is by far de beste HP MOC die ik ooit heb gezien. De details die erin zitten...
Vind het alleen jammer dat ze geen duidelijke overzichtsfoto hebben gemaakt. Waar zit de Chambers of Secret bijv.
[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 20-08-2018 09:32 ]
Tja... what's in a name heh...
ik ben eigenlijk geen van die klachten tegengekomen de afgelopen 10 jaarautoreverse schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:48:
Wat ik wel vind tegenvallen is de kwaliteit; mijn dochter heeft al zo'n setje namaak lego van Megabloks gehad met haar verjaardag en afgezien van doorzichtig plastic van bijv. een raam of vitrine (want die zijn al dof als je nieuw uit de doos haalt), merk ik dat de bouwkwaliteit bijna zo goed als hetzelfde is als origineel. Al helemaal, nu me al een paar keer is opgevallen dat van de originele lego soms de kwaliteit best slecht is: pruikje van mini-fig die niet stevig vast klikt op het hoofdje. Hoofdjes die soms te slop op de romp zitten, maar ook her en er al een armpje of beentje meegemaakt die nieuw uit de doos gewoon al lam is. Een wiel dat niet vrij gemakkelijk van de as los komt, witte lego steentjes die na een paar maanden al flink vergelen (en de lego staat niet in de volle zon)
de ramen van mijn tower Bridge hadden wel duidelijke "afgietingen" maar schijnbaar doet lego dan niet moeilijk om ze om te ruilen. (niet gedaan toendertijd), ik was kennelijk niet de enige.
zelfs het vergelen valt in de afgelopen jaren enorm mee hier, heb een van de eerste wintersets bijna permanent uitgestald staan en die is gewoon nog wit of nagenoeg wit
Mad-Matt schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:17:
Vandaag aan niets toegekomen, maar ben wel bij zakje 30
En wow:
LAD93 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:42:
[...]
Alice Finch is een soort van celebrity in de AFOL community. De Hogwarts build is al in een aantal documentaires opgedoken, en ze heeft hetzelfde geflikt met Rivendell.rens-br schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:28:
[...]
Ja, echt niet normaal! Alles is er gewoon tot op het laatste detail. Daarnaast ook van alles meegenomen over de jaren heen, echt zo cool! En ook gaaf dat de hele MOC open en uit elkaar kan om 'ermee te spelen'.
Vind het alleen jammer dat ze geen duidelijke overzichtsfoto hebben gemaakt. Waar zit de Chambers of Secret bijv.

Binnenkort komt er ook een boek met bouwtechnieken van haar hand op de markt op het No Starch label.
Hoe rijk ben je dan wel nietKapoen schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
[...]
[...]
Alice Finch is een soort van celebrity in de AFOL community. De Hogwarts build is al in een aantal documentaires opgedoken, en ze heeft hetzelfde geflikt met Rivendell.
[afbeelding]
[video]
[video]
[video]
Binnenkort komt er ook een boek met bouwtechnieken van haar hand op de markt op het No Starch label.
Wat is een beetje een nette kiloprijs voor Lego?
(diverse sets, niet bekend of compleet, wel boekjes bij maar ook geen boekjes)
[ Voor 76% gewijzigd door Mad-Matt op 20-08-2018 10:36 ]
dat vraag ik me bij sommige moc's ook wel eens af; dat zijn serieus meerdere maandsalarissen damn ... en dan? heb je cool model, verkopen ze dat? worden ze ingehuurd (betaald) voor winkel/promotie doeleinden?Mad-Matt schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Hoe rijk ben je dan wel niet
Ben ik heel evil wanneer ik witte grondplaten via chinese webshops bestel? Ik bedoel, LEGO heeft ze niet, maar een witte ondergrond voor een winter tafereeltje is wel leuk natuurlijk...
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
Dit is eerder een vraag voor het kleine bouwsteentjes topic denk ik.Goverman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:36:
Ben ik heel evil wanneer ik witte grondplaten via chinese webshops bestel? Ik bedoel, LEGO heeft ze niet, maar een witte ondergrond voor een winter tafereeltje is wel leuk natuurlijk...
Iemand ervaring hiermee?
Wat Kapoen zegt. Maar ik ben niet die-hard AFOL genoeg om me daar zorgen over te maken
[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 20-08-2018 12:42 ]
Er zijn diverse (niet officiele) lego-led-kits in omloop; veelal geschikt voor modulars.
deze bevallen mij tot nu toe prima; en pas ze inmiddels her en der toe.
nu ben ik opzoek naar de modular-led-kit met de meeste lampjes/lichtjes/ledjes (maakt niet uit voor welke set/modular die bedoeld is) ..... de vraag; welke set heeft de meeste lampjes? (los van big-ben)
iemand enig idee? (ik krijg indruk de detective de meeste lampjes/ledjes nodig heeft)
deze bevallen mij tot nu toe prima; en pas ze inmiddels her en der toe.
nu ben ik opzoek naar de modular-led-kit met de meeste lampjes/lichtjes/ledjes (maakt niet uit voor welke set/modular die bedoeld is) ..... de vraag; welke set heeft de meeste lampjes? (los van big-ben)
iemand enig idee? (ik krijg indruk de detective de meeste lampjes/ledjes nodig heeft)
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 20-08-2018 13:10 ]
Zullen we dit soort vragen in het 'illegale LEGO' topic houden?
^^^^
[ Voor 99% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2018 13:37 ]
Tussen de 10 en 15 euro?Mad-Matt schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Ligt eraan wat er in zit
10-15 euro is echt wel de limiet.Mad-Matt schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Zelf deze zomer 10 kilo Lego Friends gekocht, voor 45 euro (spotgoedkoop!). Achteraf bleek er voor 3 kilo aan Plus Lego en Banbao meuk tussen te zitten en waren de kisten samen een kilo. Maar dan nog, dik 6 kilo voor 45 euro was niet verkeerd. Zaten boekjes bij en een paar grondplaten (die grote grijze). Sommige Lego was vergeeld maar de witte steentjes zijn met een waterstofperoxyde behandeling weer mooi wit geworden. De sets ben ik nu bij elkaar aan het zoeken, de ontbrekende delen probeer ik eerst zelf bij elkaar te vissen uit mijn reserve bak en anders via Bricklink. Heb nog geen complete sets gevonden, van de 22 boekjes die erbij zaten. Ik heb wel het heel sterke vermoeden dat er nog een paar Lego City sets tussen zitten, en 1 of 2 Classic Lego doosjes gezien de hoeveelheid random bricks in random kleuren.
Daarna nog eens een keer 70 euro betaald voor weer 10 kilo ongesorteerde Lego. Dit was 98% echte Lego, maar best wat vervuild. Dat ben ik nu aan het wassen.
Al met al zijn het best klote werkjes maar daarom is de prijs er ook naar
Misschien een beetje vloeken in de kerk..Kapoen schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:14:
[...]
Mooi overzicht, ik herken er veel sets in die ik als kind ook had![]()
![]()
Met dit soort foto's ga je veel nostalgie losweken in dit topic.
Ik heb nog een aardig aantal bewaarbakken in de kelder staan met dit soort spul (ridders, city/treinen, onderwater etc) inclusief ordners met bouwboekjes, waarvan ik maar blijf twijfelen of ik het moet aanhouden voor "later" (misschien vinden toekomstige kids het wel helemaal niks, zit je dan met je bewaarde Lego) of toch rigoureus in het kader van ont-spullen van de hand doen en de opbrengst gebruiken voor het toewerken naar de aankoop van een huis...Ik zal binnenkort eens de nummers op de boekjes gaan opzoeken, misschien zit er nog wel een hidden gem tussen..
Verwacht geen kapitalen ermee te kunnen verdienen. MISB (Mint In Sealed Box) levert nog het meest op. Bespeeld mag je al bijna blij zijn met een kilo prijs.Partypsych schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:09:
[...]
Misschien een beetje vloeken in de kerk..
Ik heb nog een aardig aantal bewaarbakken in de kelder staan met dit soort spul (ridders, city/treinen, onderwater etc) inclusief ordners met bouwboekjes, waarvan ik maar blijf twijfelen of ik het moet aanhouden voor "later" (misschien vinden toekomstige kids het wel helemaal niks, zit je dan met je bewaarde Lego) of toch rigoureus in het kader van ont-spullen van de hand doen en de opbrengst gebruiken voor het toewerken naar de aankoop van een huis...Ik zal binnenkort eens de nummers op de boekjes gaan opzoeken, misschien zit er nog wel een hidden gem tussen..
Als de toekomstige kinderen er niks aan vinden, wat let je dan om die ene vrije kamer op te offeren als Lego kamer?
Begrijpelijk, maar dat(led) is hier vaker besproken (en gedemonstreerd).Señor Sjon schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:19:
[mbr]Zullen we dit soort vragen in het 'illegale LEGO' topic houden?[/]
gewone grondplaten kopen en dan met vinylverf oid ze wit maken?Goverman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:36:
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb mijn plaat zelf van wit gegrond MDF. Wintertafereel hoe ik niks voor te doen, kan positioneren zoals ik wil. Haal je gewoon bij de bouwmarktGoverman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:36:
Iemand ervaring hiermee?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben vandaag begonnen aan de eerste opzet van mijn Lego stad.
Moet nog even kijken wat ik doe als er straks een tafel onder zit.
De rails heb ik even zo liggen door gebrek aan rechte stukken.
Ik heb nog heel wat ideeën, de nodige steentjes ontbreken echter nog
Er moet een berghelling achterin komen, verlichting en wil nog wat bewegende elementen gaan toevoegen met mijn Lego Technic onderdelen.
Ook twijfel ik nog of ik wat sets van vroeger toe moet voegen. Ik heb heel veel uit de jaren '90-'95.

De kast die je links ziet ga ik nog een keer verplaatsen zodat ik dezelfde breedte nog een keer erlangs kan zetten. Daar wil ik in de toekomst meer met treinen gaan doen.
Moet nog even kijken wat ik doe als er straks een tafel onder zit.
De rails heb ik even zo liggen door gebrek aan rechte stukken.
Ik heb nog heel wat ideeën, de nodige steentjes ontbreken echter nog
Er moet een berghelling achterin komen, verlichting en wil nog wat bewegende elementen gaan toevoegen met mijn Lego Technic onderdelen.
Ook twijfel ik nog of ik wat sets van vroeger toe moet voegen. Ik heb heel veel uit de jaren '90-'95.

De kast die je links ziet ga ik nog een keer verplaatsen zodat ik dezelfde breedte nog een keer erlangs kan zetten. Daar wil ik in de toekomst meer met treinen gaan doen.
Morgen de aankondiging van de nieuwe Star Wars Set?
Zag op Facebook een aankondiging staan bij Bouwsteentjes..
PSN: McMillan0984
Welke? Bedoel je Cloud City waar al maanden over wordt gespeculeerd? Op Brickset is dat de enige die nog niet is uitgebracht. Ben daar heel benieuwd naar! Zou die ook microfig schaal worden?
Ja ze hinten i.g.g naar cloud city 75222ggj87 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:56:
Welke? Bedoel je Cloud City waar al maanden over wordt gespeculeerd? Op Brickset is dat de enige die nog niet is uitgebracht. Ben daar heel benieuwd naar! Zou die ook microfig schaal worden?
PSN: McMillan0984
Ik ben zelf ook bezig aan een kleine layout, en heb een gelijkaardig idee. Mijn collectie bevat wel meer sets uit de jaren '80 dan '90. Een set als deze zou ik direct in mijn layout kunnen planten:Marsman83 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:43:

Alleen zou ik deze natuurlijk niet tussen een paar modulars plaatsen, maar eerder tussen mijn (kleinere) moc's vanwege de schaal
Ik zou idd een stadsdeel 80/90's maken, waar alles bij elkaar staatKapoen schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:13:
[...]
Ik ben zelf ook bezig aan een kleine layout, en heb een gelijkaardig idee. Mijn collectie bevat wel meer sets uit de jaren '80 dan '90. Een set als deze zou ik direct in mijn layout kunnen planten:
[afbeelding]
Alleen zou ik deze natuurlijk niet tussen een paar modulars plaatsen, maar eerder tussen mijn (kleinere) moc's vanwege de schaal
Gaat het misschien hier om?Clavat schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:58:
Morgen de aankondiging van de nieuwe Star Wars Set?
Kun je ook van in de wolken raken. Bugatti Chiron voor €275:
https://www.bouwsteentjes...bugatti-voor-maar-e27499/
Verwijderd
75222 Betrayal at Cloud City
https://www.bouwsteentjes...2-betrayal-at-cloud-city/
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 15:13 ]
Potverdrie, dat is een mooie set met die 18 mini's erin!Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:04:
[ Voor 20% gewijzigd door IWriteCode op 21-08-2018 15:13 ]
Less = more
400 euro voor een verzameling van scene's en het landingsplatform is niet op schaal voor de UCS slave 1... meh, als het nou een soort architecture model van cloud city was geweest....Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:04:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked