Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.773 views

Onderwerpen

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 23:03
daffie82 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:21:
Ik ben een beetje begonnen met Lego te kopen als investering.
Zijn NINJAGO sets over het algemeen een goede investering?
Ik denk er aan om de NINJAGO City 70620-1 te kopen. Maar alleen als het een goede investering is.
Advies welkom!

Voorlopig heb ik volgende sets gekocht als investering :
10236 ewok village
21309 saturnus 5
75159 death star
75192 Millennium Falcon
Nee, Ninjago wordt voornamelijk gekocht door/voor kinderen en die willen meestal de nieuwste sets hebben en niet een oudere retired set waarvoor ook nog eens x% meer dan de nieuwprijs betaald moet worden.

De grote Ninjago sets zoals Ninjago City en Docks zijn misschien een uitzondering, maar dan enkel indien er regelmatig nieuwe grote sets in die lijn gaan uitkomen (een soort van Modulars, maar dan in Ninjago stijl). Als die er niet gaan komen, dan verwacht ik dat er in de toekomst geen/weinig interesse voor zal zijn.

Overigens zijn onder andere de Saturn V en de Millennium Falcon lange tijd het doelwit van 'investeerders' geweest, dus verwacht niet dat die sets snel veel waard zullen worden.

De hoogtij dagen van veel winst maken met investeren in LEGO zijn (gelukkig) al enkele jaren voorbij.

offtopic:
Ik zit met smart te wachten op de dag dat LEGO aankondigt dat ze Build-To-Order oudere sets gaan uitbrengen, zodat alle LEGO 'investeerders' in een hoekje kunnen gaan huilen...

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28
daffie82 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:21:
Ik ben een beetje begonnen met Lego te kopen als investering.
Zijn NINJAGO sets over het algemeen een goede investering?
Ik denk er aan om de NINJAGO City 70620-1 te kopen. Maar alleen als het een goede investering is.
Advies welkom!

Voorlopig heb ik volgende sets gekocht als investering :
10236 ewok village
21309 saturnus 5
75159 death star
75192 Millennium Falcon
Of een set die nu te koop is een slimme investering is, is natuurlijk een beetje koffiedik kijken. Maar de volgende zaken zijn relevant:

- Hoeveel worden er nu verkocht: Als iedereen die er een wil er een heeft is er weinig afzetmarkt meer en genoeg aanbod. Een set die nu minder wordt verkocht (duur, exclusief, minder in de spotlights) is een grotere kanshebber (ideas sets bv, beperkt verkrijgbaar).
- Verkrijgbaarheid onderdelen: als je bij wijze van spreken de boel voor een habbekrats kan bricklinken zal een groot deel van je afzetmarkt die niet zo'n waarde hecht aan de doos maar wel graag wil bouwen dat als optie overwegen. Zitten er (veel) zeldzame onderdelen in dan is dat lastiger tot onmogelijk. Ook bij sets met een goede prijs/parts verhouding schiet de waarde na eol gauw omhoog naar parts-waarde. (4000 parts voor < 200 euro is instant kassa bij einde leverbaarheid)
- Is de set sowieso gewild: een superexclusieve kotsende ruimtepinguïn zal niet zomaar goud waard worden. Technic en Starwars topmodellen herinneren mensen zich nog 20-30 jaar later, maar Friends/nexoknights is weinig memorabel.

Is Ninjago een goede keus? Ik ben zelf geen handelaar, maar mij lijkt de serie nog wat jong om daar wat over te zeggen. Plus weinig exclusief (via is Amazon wel goede deals te vinden). Tof vind ik de city en docks wel, dus dat zit wel goed. Maar als je serieus wilt handelen dan zou je dit allemaal zelf moeten snappen wil je er goed in worden (handel niet in dingen waar je geen verstand van hebt) of spreid je kansen en koop een enorme shitload, waarvan je 90% later voor partsprijs verkoopt en een enkele onverwachte set voor de hoofdprijs.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Zelf heb ik geen verstand van investeren in Lego, maar ik zou zoals hierboven al gezegd is niet zomaar blind sets inkopen. Voor meer informatie verwijs ik liever naar Brickpicker.com, een website die over Lego en investeren gaat. Daar kan je meteen ook een schatting krijgen van wat je huidige inventaris waard is.

Van wat ik er van begrijp is dat je nog steeds winst zou kunnen maken met Lego op lange termijn, maar je moet bovenop je portefeuille zitten. En de winsten zijn niet zo groot als je zou denken, ze liggen meer in lijn met andere investeringen die je ook actief moet beheren. De hype van het flippen van grote sets met grote winstmarges is al lang voorbij denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Kapoen op 30-07-2018 16:25 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:04

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dank voor de adviezen. Ik heb er wel een beetje verstand van, want deze sets heb ik niet zomaar random gekocht. Uiteraard blijft het een gok en weet ik ook dat je dit sowieso jaren moet bijhouden.
Overigens koop ik elke set met minimaal 15 tot 20% korting op de lego advies prijs.
En in het slechtste geval zijn het leuke sets voor mijn toekomstige zoon/dochter ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 30-07-2018 16:34 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:23

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog een 10240 (X-wing) liggen nieuw in doos, maar die wil ook maar niet veel duurder worden. Ik denk dat ik hem een dezer dagen maar ga opbouwen. Idem met de Porsche GT3, maar die is nog niet uit productie. Maar de 41999 heb ik dan wel gebouwd en die gaat nu voor 500-800 euro (vraagprijs).

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 30-07-2018 16:41 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:26
Zo, was een beste build :)
Maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gxgXwK4.jpg?1

https://imgur.com/a/86cKmE7

Grappig, qua functies heef ie de zelfde als z'n oudere broertje de 8854

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-11 20:38

Chakotay

Lick here to continue

@Chicken88 leuke combinatie zo! Ik zag de doos van de nieuwe kraan dit weekend nog bij Playtoday staan, ouderwets met flap! Blijft zonde dat ze niet meer die mooie dozen met transparante laag en vakjes eronder maken.

De 8854 heb ik ook nog liggen, maar weer eens opbouwen... Als kind lang geleden gekocht met een hard bij elkaar gespaarde bak kleingeld :D

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• daffie82
  • Laatst online: 13:04

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niet iedereen is fan van de DB5...

http://jaysbrickblog.com/...es-bond-aston-martin-db5/

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 17:01
Geen review, dus de zoveelste spuitelf op het internet met kritiek op de DB5 zonder hem eerst te bouwen. Nogmaals ik wil niet zeggen dat die perfect is, maar zoals een poster in dit topic al zei een paar pagina's terug na de bouw: dit ding heeft een beetje last van het F40 effect: ziet er niet uit op foto's maar is veel beter in real life na het bouwen. 99% van de Lego sets kan je terecht af kraken op foto's, maar de F40 en dus ook blijkbaar de DB5 zijn de uitzonderingen.

For the record, ik heb hem zelf niet, dus ik ben kneiter hypocriet, maar het F40 effect is ook iets waar ik last van had (en is nu 1 van mijn favo's uit de serie) en na het lezen dat de DB5 hetzelfde lijkt te hebben, moet ik van mezelf dat eerst een kansje geven voordat ik hem afzeik.

En de Duitse prijs vind ik niet echt een drama voor deze set trouwens, de Nederlandse wel, maar ja, dood paard.

[ Voor 29% gewijzigd door AppieNL op 31-07-2018 13:11 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 19:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

AppieNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:07:
Geen review, dus de zoveelste spuitelf op het internet met kritiek op de DB5 zonder hem eerst te bouwen. Nogmaals ik wil niet zeggen dat die perfect is, maar zoals een poster in dit topic al zei een paar pagina's terug na de bouw: dit ding heeft een beetje last van het F40 effect: ziet er niet uit op foto's maar is veel beter in real life na het bouwen. 99% van de Lego sets kan je terecht af kraken op foto's, maar de F40 en dus ook blijkbaar de DB5 zijn de uitzonderingen.

For the record, ik heb hem zelf niet, dus ik ben kneiter hypocriet, maar het F40 effect is ook iets waar ik last van had (en is nu 1 van mijn favo's uit de serie) en na het lezen dat de DB5 hetzelfde lijkt te hebben, moet ik van mezelf dat eerst een kansje geven voordat ik hem afzeik.

En de Duitse prijs vind ik niet echt een drama voor deze set trouwens, de Nederlandse wel, maar ja, dood paard.
Als je nou héle stukje had gelezen, zie je dat ie geen kritiek levert op de build. Hij levert kritiek op het feit dat dat blokkerige ding totáál niet lijkt op de DB5 uit de film.
Hij is zelfs onder de indruk van alle snufjes die Lego heeft weten in te bouwen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004

Mad-Matt

TheDoctor#2181

En daar ben ik het mee eens, de F40 is de perfecte auto voor Lego, dat ding was uit de fabriek al hoekig.
De DB5 is schitterend door alle lijnen, niets hiervan is terug te zien bij het Lego model (te begrijpen, maar wel jammer. Had dan de Elise gepakt)

En gister besloten dat zodra de HP Hogwarts te bestellen is ga ik die bestellen, wat een toffe set zeg.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• AppieNL
Nyarlathotep schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:37:
[...]

Als je nou héle stukje had gelezen, zie je dat ie geen kritiek levert op de build. Hij levert kritiek op het feit dat dat blokkerige ding totáál niet lijkt op de DB5 uit de film.
Hij is zelfs onder de indruk van alle snufjes die Lego heeft weten in te bouwen.
Ik heb het hele stukje gelezen, hij heeft hem niet gebouwd, klaar. Het gaat niet om of die kritiek had op de build, hij heeft kritiek op het model zonder hem in het echt te zien (heb jij wel gelezen wat ik schreef?) Die hele pagina staat vol met foto's en video's van Lego zelf. Dan hecht ik meer waarde aan het oordeel van iemand die hem wel in het echt heeft, zoals de poster een paar pagina's terug.
Mad-Matt schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:47:
En daar ben ik het mee eens, de F40 is de perfecte auto voor Lego, dat ding was uit de fabriek al hoekig.
Maar toch werd de auto door de meerderheid afgezeken op basis van alleen foto's. Dat is het F40 effect. In het echt was de Lego build prima.

[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 31-07-2018 14:45 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Als je vergelijkt met de foto van de echte DB5 er net onder, dan zie je toch wel zeer goed dat de verhoudingen van het Lego model op sommige plaatsen totaal verkeerd zitten. Zo is de neus zelf veel te hoog. Als je vergelijkt met de echte DB5 zie je dat het vooral komt omdat ze die veel te laag laten doorlopen onderaan. De bumper zit daardoor veel te laag: lager dan de voorwiel-as terwijl je op foto's van de DB5 ziet dat die er heel duidelijk boven zit in 't echt. Daardoor is er ook veel te veel ruimte tussen de headlights en de bumper, wat bijdraagt aan het blokkerig uitzicht.

Lijkt er op dat ze een paar grote design-concessies gedaan hebben om die 007 gadgets erin te krijgen, wat behoorlijk ten koste gegaan is van de esthetiek.

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53
Ik zie weer een 20 procent actie voorbij komen op toysrus. Die toko was toch bankroet gegaan of heb ik dat verkeerd. Is dit een beetje een betrouwbare online shop?

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Chicken88 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:20:
Zo, was een beste build :)
Maar dan heb je ook wat.

[afbeelding]

https://imgur.com/a/86cKmE7

Grappig, qua functies heef ie de zelfde als z'n oudere broertje de 8854
heb je toevallig ook de lego kraan 42009 en de wheel bucket 42055 om deze bouw te vergelijken?
Bij de kraan vond ik het bouwen van de arm heel saai, bij wheel bucket draait het ding voor geen meter maar is het qua looks een erg mooi en ingenieus apparaat.

Bij deze lijkt me de donker rode kleur mooi (beetje hoe opvallend groen bv de tractor is (wat werkelijk 1 van de mooiste technic sets is...)

heb nog mijn twijfels over deze nameijk.... of het de bouw en qua looks nu echt waard is
thanks

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Physx schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:04:
Ik zie weer een 20 procent actie voorbij komen op toysrus. Die toko was toch bankroet gegaan of heb ik dat verkeerd. Is dit een beetje een betrouwbare online shop?
Even zoeken misschien ... de EU variant is niet getroffen, enkel US (en UK wellicht ook?)

In any case, ik heb vorige week gewoon een Saturn V geleverd gekregen. Duurde wel ff want het spul komt uit een magazijn gelegen tegen de Poolse grens in Duitsland :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Chicken88
quorumz schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:21:
[...]

heb je toevallig ook de lego kraan 42009 en de wheel bucket 42055 om deze bouw te vergelijken?
Bij de kraan vond ik het bouwen van de arm heel saai, bij wheel bucket draait het ding voor geen meter maar is het qua looks een erg mooi en ingenieus apparaat.

Bij deze lijkt me de donker rode kleur mooi (beetje hoe opvallend groen bv de tractor is (wat werkelijk 1 van de mooiste technic sets is...)

heb nog mijn twijfels over deze nameijk.... of het de bouw en qua looks nu echt waard is
thanks
'k heb beide modellen die je noemt niet. Maar ik kan met enige zekerheid zeggen dat de 42055 wel wat groter is in totaal omdat dat een wat minder compacte build is.

Dit model is heerlijk compact met (heel) veel mooie overbrengingen. HOG sturen is super mooi toegepast en voelt goed. Verder doen alle functies het echt perfect met de L motor. 'k dacht tijdens het bouwen vaak: hoe kunnen zoveel overbrengingen nog lekker lopen,.. Maar je kunt er echt serieus mee 'spelen'. De bediening is logisch en alles beweegt krachtig/vloeiend op mooie/realistische snelheid. Hij draaid super mooi dankzei 8 van deze 'lagers'. (simpel maar efficient)

Er zitten wel wat saaiere stukken in de build, maarja soms moet het gewoon om de kraan vorm te geven. (4 de zelfde spatborden, 2x de outriggers en nog wat van die panel delen. En ja, je moet voor de tig'ste keer een v8 in elkaar klikken ;)

ps: verwacht ook geen nieuwe spannende parts. Wat dat bereft is ie 'saai'.

Maar persoonlijk vind ik het de €205 zeker waard. :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
zonoskar schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:39:
Ik heb nog een 10240 (X-wing) liggen nieuw in doos, maar die wil ook maar niet veel duurder worden. Ik denk dat ik hem een dezer dagen maar ga opbouwen. Idem met de Porsche GT3, maar die is nog niet uit productie. Maar de 41999 heb ik dan wel gebouwd en die gaat nu voor 500-800 euro (vraagprijs).
De 10240 is dan ook praktisch een remake van de 7191. Die is ook wel fors gezakt in waarde hierdoor. Er is ook een overdaad aan grote sets nu, waardoor investeren ook minder interessant wordt. De MF is ook een 'because they can' prijs. Idem de GT3 en de Chiron.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Kapoen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:50:
Op zusammengebaut.com staat deze foto van de Amerikaanse S@H kalender voor augustus, dus zoals steeds is er geen garantie dat we dezelfde promoties krijgen in Europa.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel grappig dat doosje met plantenonderdelen, aangezien we binnenkort die Xtra polybags met dezelfde onderdelen gewoon kunnen kopen op S@H.
[afbeelding]
*edit* over accessoires gesproken, volgens promobricks.de mogen we deze ook nog verwachten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Las zojuist op bouwsteentjes de nieuwe kalender europa voor augustus en the plants from plants helaas niet in Nederland jammer, was wel benieuwd naar kwaliteit.

https://www.bouwsteentjes...-plants-niet-in-nl-en-be/

• Kapoen
Ja dat had ik ook al gemeld in het aanbiedingentopic :)

Het is zelden dat Lego zo afwijkt van de kalender voor een specifieke regio. Frankrijk en Luxemburg worden trouwens ook benadeeld.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Welke Harry Potter minifiguren 71022 zijn eigenlijk lastig te voelen en kans dat je met dubbele eindigt door foute gok?

Ik ben ze toch maar aan het sparen :) Heb er al diverse zoals die Percival Graves, Ron, Hermione, Newt Scamander, Neville, Draco, Harry schooluniform.

Luna Lovegood lijkt me makkelijk net als Max Eye, maar als ik er dan toch een paar wil zonder verrassing kopen omdat ze lastig op gevoel zijn... welke kan ik dan t beste doen allemaal?

Of spaart hier niemand de serie? 😅

Verwijderd

chrisO schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:12:
[...]
Overigens zijn onder andere de Saturn V en de Millennium Falcon lange tijd het doelwit van 'investeerders' geweest, dus verwacht niet dat die sets snel veel waard zullen worden.
Het is maar hoeveel geduld je hebt. Mijn vader verzamelde Revell modellen die hij als hij met pensioen ging wilde bouwen. Dit waren vrijwel allemaal tijdelijke uitgaven. Helaas heeft hij zijn pensioen niet gehaald en hebben wij deze allemaal moeten verkopen.

De oudste modellen waren toen 20 jaar oud en hebben 40x de aanschafprijs opgeleverd. De rente op de bankrekening had in die periode ca. je geld vervijfvoudigd.

Ik heb een aantal dozen uit de weg opgeborgen liggen, waaronder de Saturn V, ik zie over 10 jaar wel wat de prijs is ;-)

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:42

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sariel heeft video reviews van 3 van de 4 nieuwe technic set

YouTube: LEGO Technic 42082: Rough Terrain Crane In-depth Review & Speed ...
YouTube: LEGO Technic 42080: Forest Machine In-depth Review & Speed Build...
YouTube: LEGO Technic 42081: Volvo Concept Wheel Loader ZEUX In-depth Review ...

Mij valt vooral de all terain crain op in negatieve zin, langzame functies, veel flex in het chassis, en uiteindelijk de hoogste technic partcount ooit, voor weinig spannends. Ik speel toch met het idee om 42042 te bricklinken, 2e hands is ie gruwelijk duur, maar bestaat bijna helemaal uit common parts, waarvan ik al best wat heb, dus gewoon een berg tracklinks en gele of rode liftarms en bouwen die hap.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15

GeeBee

Oddball

42042
Valt wel mee toch?
In NL €140 aan parts op Bricklink, internationaal €110 (beide 3 winkels nodig)
Voor die prijs kun je m ook op MP kopen.
Niet dat dat moet, maar dat is voor mij altijd wel een indicatie hoe duur MP is.

Dat gezegd: ik heb ‘m in geel gemaakt met specifieke aanvullingen op BL. Het model kunnen maken is belangrijker dan in de juiste kleur.
Aan de binnenkant maakt mij een (donker) grijze balk echt niet uit ten opzichte van een zwarte. Of omgekeerd. Een (bonte) kleurenmix aan de buitenkant heb ik wel een hekel aan, dus dat was vooral panels kopen :)

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 01-08-2018 12:27 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

vectormatic schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:15:

YouTube: LEGO Technic 42081: Volvo Concept Wheel Loader ZEUX In-depth Review ...

Mij valt vooral de all terain crain op in negatieve zin, langzame functies, veel flex in het chassis, en uiteindelijk de hoogste technic partcount ooit, voor weinig spannends. Ik speel toch met het idee om 42042 te bricklinken, 2e hands is ie gruwelijk duur, maar bestaat bijna helemaal uit common parts, waarvan ik al best wat heb, dus gewoon een berg tracklinks en gele of rode liftarms en bouwen die hap.
Die negativiteit viel mij ook op. Ik vind dat hij sowieso wel erg kritisch is altijd, maar in het begin leek het me bij deze set wat overdreven. Maar hoe verder ik zijn video keek, hoe meer ik hem toch gelijk moest geven.

Zeker zijn vergelijk met flagship-sets uit afgelopen jaren en eerder uitgebrachte technic-cranes is eigenlijk dodelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Twan V op 01-08-2018 13:45 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 23:12
Gim schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:43:
Welke Harry Potter minifiguren 71022 zijn eigenlijk lastig te voelen en kans dat je met dubbele eindigt door foute gok?

Ik ben ze toch maar aan het sparen :) Heb er al diverse zoals die Percival Graves, Ron, Hermione, Newt Scamander, Neville, Draco, Harry schooluniform.

Luna Lovegood lijkt me makkelijk net als Max Eye, maar als ik er dan toch een paar wil zonder verrassing kopen omdat ze lastig op gevoel zijn... welke kan ik dan t beste doen allemaal?

Of spaart hier niemand de serie? 😅
Op Ebay kun je de hele serie krijgen voor rond de 125 euro. Scheelt je veel tijd en moeite (of wellicht ook verzamelplezier?) 22 zakjes kosten ook al 88 euro ;)

[ Voor 6% gewijzigd door detulp050 op 01-08-2018 13:02 ]

• Gim
  • Niet online
detulp050 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:42:
[...]

Op Ebay kun je de hele serie krijgen voor rond de 125 euro. Scheelt je veel tijd en moeite (of wellicht ook verzamelplezier?) 22 zakjes kosten ook al 88 euro ;)
Het voelen met die zakjes is ook deel vh plezier :) 125 euro is best aan de prijs :o

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:48
Of je koopt een hele doos, houdt de figuren die je wilt houden en verkoopt de rest op Bricklink..

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

• Chicken88
[..]

- Flex in Chassis is wel beetje waar. Als je er mee rijd dan heeft de crane de neiging om te gaan 'wiebelen'. Zou mooi zijn als je dat met een pinnetje kan locken ofzo.
- Trage functies... tja, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Wat had ie verwacht dan? (ok, de outrigger konden wat sneller)

Maar de vraag is denk ik altijd: waarom koop je zo'n set? (en dat is voor iedereen anders)
- Voor de bouw ervaring? ('k vond het 'overal' een toffe build)
- voor de parts? (basic pars heb ik na deze set wel genoeg)
- om mee te spelen? (zelf 'speel' ik max een half uurtje met een set)
- Om te als display neer te zetten? (phoee, neemt wel beetje veel ruimte in :) )

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

GeeBee schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:23:
42042
Valt wel mee toch?
In NL €140 aan parts op Bricklink, internationaal €110 (beide 3 winkels nodig)
Voor die prijs kun je m ook op MP kopen.
Niet dat dat moet, maar dat is voor mij altijd wel een indicatie hoe duur MP is.

Dat gezegd: ik heb ‘m in geel gemaakt met specifieke aanvullingen op BL. Het model kunnen maken is belangrijker dan in de juiste kleur.
Aan de binnenkant maakt mij een (donker) grijze balk echt niet uit ten opzichte van een zwarte. Of omgekeerd. Een (bonte) kleurenmix aan de buitenkant heb ik wel een hekel aan, dus dat was vooral panels kopen :)
Eens, MP valt best wel mee, maar ik zit ook altijd met de oude winkelprijs in mn hoofd, als het ding voor €110-120 bij elke intertoys te halen was, heb ik nogal moeite met meer dan dat betalen, zeker als de meeste niet super exclusieve lego sets doorgaans aan waarde verliezen op de korte termijn. (baal ook gigantisch dat ik 8051 destijds niet gekocht heb, die zit 2e hands ook steevast boven nieuwprijs)

Winst bij bricklinken voor mij is dat ik al wat spulletjes heb liggen (L-motor, battery box en gewoon klein grut), dus ik hoop met <€100 het ding bij elkaar te hebben, en kan ik er voor kiezen om een andere kleur te bouwen (al dan niet strategisch gekozen met het oog op welke kleuren ik graag in toekomstige bouwwerken wil gebruiken)
Chicken88 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

- Flex in Chassis is wel beetje waar. Als je er mee rijd dan heeft de crane de neiging om te gaan 'wiebelen'. Zou mooi zijn als je dat met een pinnetje kan locken ofzo.
- Trage functies... tja, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Wat had ie verwacht dan? (ok, de outrigger konden wat sneller)

Maar de vraag is denk ik altijd: waarom koop je zo'n set? (en dat is voor iedereen anders)
- Voor de bouw ervaring? ('k vond het 'overal' een toffe build)
- voor de parts? (basic pars heb ik na deze set wel genoeg)
- om mee te spelen? (zelf 'speel' ik max een half uurtje met een set)
- Om te als display neer te zetten? (phoee, neemt wel beetje veel ruimte in :) )
Klopt, hij is kritisch, maar dat ben ik zelf ook. Elke technic set die ik tot nu toe heb staan is wel in zekere mate gemod, kwa looks of functies, en ook al speel ik er zelf nooit echt mee, ik vind wel dat alle functies netjes moeten werken, en het model robust moet zijn. Ook al staat het ding alleen stof te happen, als ik weet dat er een "defect" in zit, ga ik me daar toch aan irriteren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
keverjeroen schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:45:
Of je koopt een hele doos, houdt de figuren die je wilt houden en verkoopt de rest op Bricklink..
of in [LEGO] minifigure ruil topic 8)

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

kaanmijo

Picobello B.V.

Net het Vrijheidsbeeld in elkaar gezet, missen er 2 steentjes :'( :( Heb ze maar even nabesteld bij Lego, gelukkig zijn het er 2 die je niet zo snel ziet.

• AppieNL
Twan V schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

Zeker zijn vergelijk met flagship-sets uit afgelopen jaren en eerder uitgebrachte technic-cranes is eigenlijk dodelijk.
De vergelijking met de 42009 vind ik wel hilarisch. De meest inefficiënte drivetrain voor de functies ooit (om de clutchgear te ontzien) en dan kritisch op de snelheid van de outriggers van de 42082 terwijl je hem vergelijkt met de 42009?! De koning van slome outriggers! De 42009 krijgt zijn model niet eens van de grond op de outriggers, terwijl de 42082 even 3.5kg omhoog tilt op 4 mini (!!!) LA's. Dat vind ik knap werk.

Verder snap ik de kritiek wel hoor. Tijdens een speedbuild zag ik een hoop parts op de vierkante cm dat voor mijn gevoel efficiënter kon met minder parts (of benut had kunnen worden tegen doorzakken van het chassis of nog een kraan extensie) en het is idd een doodgewone kraan met bij behorende functies, maar ze werken wel (en vlot zat imo) en persoonlijk vind ik het model wel mooi (maar daarin ben ik 1 van de weinige geloof ik).

Mooie van geen nieuwe parts in de set is dat ik hem vast wel kan bouwen van mijn eigen spul, scheelt weer €180 :P

Voor de rest vind ik eigenlijk alleen het forklift wel een leuk dingetje en dat is mede dankzij het mooie B-modelletje. Dat sturen op de uitlaat ipv zwaailicht is wel het eerste dat ik zou omdraaien op de forklift.

Nog 1 wtf: een L motor in de 42080 alleen voor een pomp? Wat een overkill. Zal vast met PF 2.0 te maken hebben en uitfaseren van oude M-motor, maar dan nog. Of zou het om de makkelijke mounting opties zijn van de L-motor in het model?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kaanmijo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:16:
Net het Vrijheidsbeeld in elkaar gezet, missen er 2 steentjes :'( :( Heb ze maar even nabesteld bij Lego, gelukkig zijn het er 2 die je niet zo snel ziet.
Ik ben bezig met de Mack-truck en daar ontbreekt sowieso 1 steentje lijkt het (maar ik ben nog lang niet klaar, dus hopelijk zit er in een ander zakje dat steentje toevallig teveel).

Maar wat als iets incompleet is? Is dat gewoon pech hebben of kan je toch ergens iets claimen? :+ Edit: al gevonden: https://www.google.nl/url...Vaw0uks7PuO50WWmfwEu9ZNc3 :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bart-Willem op 02-08-2018 00:17 ]

Volvotips.com

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 00:10
quorumz schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:21:
[...]

thanks
Ik heb 42009 kraan niet, maar de wheel Bucket wel. Ben nu de 42082 aan het bouwen, post morgen wel een foto, zodat je de verhoudingen kunt zien.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:41:
Nog 1 wtf: een L motor in de 42080 alleen voor een pomp? Wat een overkill. Zal vast met PF 2.0 te maken hebben en uitfaseren van oude M-motor, maar dan nog. Of zou het om de makkelijke mounting opties zijn van de L-motor in het model?
Dat laatste denk ik :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:00
Bart-Willem schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:16:
[...]

Ik ben bezig met de Mack-truck en daar ontbreekt sowieso 1 steentje lijkt het (maar ik ben nog lang niet klaar, dus hopelijk zit er in een ander zakje dat steentje toevallig teveel).

Maar wat als iets incompleet is? Is dat gewoon pech hebben of kan je toch ergens iets claimen? :+ Edit: al gevonden: https://www.google.nl/url...Vaw0uks7PuO50WWmfwEu9ZNc3 :P
Gewoon direct bij : https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts krijg je ze binnen enkele dagen thuis gestuurd. Pas nog gedaan maar helaas het verkeerde opgestuurd gekregen!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
Defender of The Universe!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r9zFMlx1OEwc92rxlSIWYY8W/medium.jpg

:D

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 23:03

Nieuwe review van Jim op Eurobricks

Deze reviewer is er wel positief over:
  • leuk om te bouwen
  • 3 linked gearboxes.
  • alle functies werken goed (wat redelijk uniek is voor grote technic sets (zucht... Porsche, Bugatti, Acros, Bucket Wheel Excavator...)
  • En vooral heel veel parts voor weinig geld

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

• leuk om te bouwen
  • 3 linked gearboxes.
  • alle functies werken goed (wat redelijk uniek is voor grote technic sets (zucht... Porsche, Bugatti, Acros, Bucket Wheel Excavator...)
Had ze gister al gelezen idd :)

Misschien vergroot ik de kritiek van Sariel ook wel wat te ver uit, ik krijg gewoon de kriebel als ik een lego model zie buigen/flexen

Kwa parts is het wel echt een harstikke mooie deal, zeker als de prijs nog wat verder zakt, en dat t niet exact is zoals ik zou willen, ach, dat is met elke set.

• small2
Net klaar met de 42082, hierbij wat foto’s in combinatie met de 42055 Bucket Wheel Excavator

Zijaanzicht

Bovenaanzicht

Vond het zelf een leuke build. Alle functies werken correct en redelijk snel. Dit in verhouding met de 42055.

Foto’s gemaakt met een iPhone 7 plus

(De batterijhouder van de 42055 mist, had ik nodig voor een projectje)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@small2 al geprobeerd om de BWE op te tillen met de kraan? :+

• small2
Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:07:
Het eerste wat bij me op kwam toen ik ze samen zag ;)

Kraan vond het niet zo leuk, mede door het flex in het chassis. Denk als je hem wat modificeerd, om hem steviger te maken en een andere gear ratio, zou het kunnen lukken. Heb daar alleen het geduld en inzicht niet voor. :+

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-11 17:02
Iemand weten wanneer de periodes van de dubbele VIP punten zijn?
Mag het HP kasteel bestellen van mijn vrouwtje, maar zou lekker zijn met dubbele punten. Heb ooit die jubileum modulair gekocht in Disney Parijs en daar kreeg ik toen ik VIP werd driedubbele punten op.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nee. Gewoon nee! ;(

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Versaevel op de 'kleine' Hogwarts sets 75953 & 75954 zit deze hele maand dubbele VIP punten, op het grote kasteel zo te zien helaas niet.

Bron

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 02-08-2018 15:34 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:40:
@Versaevel op de 'kleine' Hogwarts sets 75953 & 75953 zit deze hele maand dubbele VIP punten, op het grote kasteel zo te zien helaas niet.

Bron
dat is 2x hetzelfde nummer ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 11:35
De Held der Steine heeft naar mijn idee een betere review over de 42082 dan Sariel: YouTube: Das größte Technic-Set aller Zeiten: LEGO® 42082 - Geländegängiger K...

Hij geeft aan dat de verwachtingen wellicht wat hoog waren, maar het over het geheel gezien een super mooie en leuke set is. De bouw bestaat uit wat repetitieve stappen (maar dat is wel vaker bij Technic. Hij heeft wel een paar commentaar puntjes, maar dat heeft iedereel altijd wel.

Maar als je ziet hoe hij de Bugatti heeft afgemaakt, dan kan je niet anders stellen dat hij erg tevreden is over de 42082.

Heb hem hier ook nog in de doos staan. Volgende week eens bouwen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Oeps, fixed :)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Chakotay schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:07:
Sariel teste een 1Kg fles water (of melk?), dat vond de witte clutch gear al niet lekker, denk dat de BWE em niet gaat worden :P

@small2
Gave pics! die BWE blijft toch wel een monster zeg

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Hi,

Het eerste bouwwerk dat ik heb gemaakt een 1,5jaar geleden (na een 'Dark age' periode van 20jaar) betrof een Lord of the Rings moc.

Als fan van de films wilde ik een zwart gat vullen; wat gebeurde er met Eomir en waar gaat hij naartoe wanneer hij wordt verbannen.. Daarnaast was en is er al veel gemaakt over Lord of the rings en zoiets had ik nog niet voorbij zien komen.

Uiteraard was ik te laat met het kopen van de sets en had ik sowieso alleen sets van de jaren 1985/1998.. dus ik heb veel moeten kopen (nu nog steeds overigens 😌)..

Ondanks dat het mijn eerste moc was ben ik nog steeds tevreden met het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2909/33874416222_bc7402e78d_b.jpgEomer's Hideout - by Barthezz Brick 1 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2846/33874414092_bca4372cbc_b.jpgEomer's Hideout by Barthezz Brick 7 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2845/33874415912_afdeef6bba_b.jpgEomer's Hideout by Barthezz Brick 5 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2928/33188801744_da35bf0e0e_b.jpgEomer's Hideout by Barthezz Brick 13 by Barthezz Brick, on Flickr

Meer detailshots vind je in het Flickr album.

Greetings Barthezz Brick

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
small2 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:56:
Net klaar met de 42082, hierbij wat foto’s in combinatie met de 42055 Bucket Wheel Excavator

[afbeelding]

[afbeelding]

Vond het zelf een leuke build. Alle functies werken correct en redelijk snel. Dit in verhouding met de 42055.

Foto’s gemaakt met een iPhone 7 plus

(De batterijhouder van de 42055 mist, had ik nodig voor een projectje)
nice. zie dat ik net te laat ben bij amazon.de waar hij 175 was.. gaat vast nog wel een paar x die prijs op (of eronder) haal ik hem ook wel. net klaar met ninja dock die er waanzinnig uit ziet. kan mooi naast mijn ninjago city

• AppieNL
chrisO schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

• leuk om te bouwen
  • 3 linked gearboxes.
Wat is er mis met de Arocs? Behalve dat je een half uur bezig bent om de slangetjes onder de kraan goed te krijgen voor het draaien van de kraan?
quorumz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

nice. zie dat ik net te laat ben bij amazon.de waar hij 175 was.. gaat vast nog wel een paar x die prijs op (of eronder) haal ik hem ook wel. net klaar met ninja dock die er waanzinnig uit ziet. kan mooi naast mijn ninjago city
Nog steeds bestelbaar voor €176 volgens mij bij amazon.de: https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
Wordt verzonden zodra ze weer voorraad hebben.

• small2
vectormatic schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Sariel teste een 1Kg fles water (of melk?), dat vond de witte clutch gear al niet lekker, denk dat de BWE em niet gaat worden :P

@small2
Gave pics! die BWE blijft toch wel een monster zeg
Inderdaad, alleen jammer dat de functies niet echt soepel lopen op de BWE.

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Wat is er mis met de Arocs? Behalve dat je een half uur bezig bent om de slangetjes onder de kraan goed te krijgen voor het draaien van de kraan?

[...]

Nog steeds bestelbaar voor €176 volgens mij bij amazon.de: https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
Wordt verzonden zodra ze weer voorraad hebben.
Klopt. De slangetjes waren een uitdaging wat het ook weer leuk maakte ondanks de frustratie omdat het je uiteindelijk wel lukt. Verder een pracht model en mn eerste Technic set na de dark ages dus kon geen betere terugkomst zijn :)

• Kapoen
De Amerikaanse kalender voor september is verschenen, dus neem de promoties zoals gewoonlijk met een korrel zout. Interessanter is de vroegere toegang voor VIPs tot twee nieuwe exclusieve sets.
Ik veronderstel dat één van de twee sets de Winter Village set zal zijn, aangezien Kerstmis er ook weer zit aan te komen :P
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/08/FB_IMG_1533141083538.jpg

• Goverman

Goverman

not loaded

Kapoen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:54:
De Amerikaanse kalender voor september is verschenen, dus neem de promoties zoals gewoonlijk met een korrel zout. Interessanter is de vroegere toegang voor VIPs tot twee nieuwe exclusieve sets.
Ik veronderstel dat één van de twee sets de Winter Village set zal zijn, aangezien Kerstmis er ook weer zit aan te komen :P
[afbeelding]
Nou, dan kan het grote speculeren beginnen... We hebben aan sets al gehad:
- trein (2x)
- toyshop (2x)
- post office
- village bakery
- cottage
- Christmas fair
- Santa's workshop
- station

Wie bedenkt de volgende set? Enkele suggesties:
- een ijsbaan
- een gingerbread house
- een kerkachtig gebouw

Andere ideeën?

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Kapoen
Voor mij maakt het zoveel niet uit, sinds ik uit mijn dark ages kwam heb ik de winter market, santa's work shop en de toy shop gekocht. Uiteraard heb ik ook nog een aantal van de kleinere sets en vignettes.
Al bij al heb ik dus een mengelmoes van thema's in mijn winter village layout.

Dus of Lego in de realiteit blijft, of meer de fantastische toer opgaat blijft mij gelijk. Of wie weet doen ze nu een Victoriaanse set, of middeleeuwse setting? :)

• Gim
  • Niet online
Goverman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

- trein (2x)
- toyshop (2x)
- post office
- village bakery
- cottage
- Christmas fair
- Santa's workshop
- station

- een ijsbaan
- een gingerbread house
- een kerkachtig gebouw

Andere ideeën?
Er is al een klein schaatsbaan setje geweest en de bakery heeft ook een schaatsbaantje. Gingerbread is ook al een setje van geweest?
Dan zou iets van een kerkje of winters hotel wel kunnen. Of een stoeltjeslift met een sneeuwhellinkje en tunneltje voor de trein? 😅

Of een ijshotel of soort sneeuwfort met spelende kinderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 03-08-2018 12:29 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:02

Cheezus

Luiaard

Lego Friends heeft al een skilift en andere wintersport sets.. die winter kermis en kerstman meuk heb ik overgeslagen, ik hoop dat Lego het gewoon bij 'realistische' winterse huisjes houdt. Vorig jaar het station erbij gehaald, dit jaar komt die Harry Potter trein er bij met wat aanpassingen :)

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 21:09
Goverman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

- een gingerbread house
Die staat op mijn salon tafel... :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTMyOVgxNjAw/z/BVsAAOSwZYBZ5OiD/$_32.JPG?set_id=89040003C1
Meer informatie: http://lego.brickinstruct...t/40139/Gingerbread_House

[ Voor 50% gewijzigd door noodel1988 op 03-08-2018 14:53 . Reden: plaatje ]

Trakt | Last.fm | discogs

• Kapoen
Andere snoepfantasieën kunnen ook natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: https://lemax.imgix.net/images/products/85382.jpg?w=350&max-h=350Afbeeldingslocatie: https://lemax.imgix.net/images/products/85383.jpg?w=350&max-h=350

• Goverman

Goverman

not loaded

Ja, die heb ik ook... Maar dat zegt niets natuurlijk. Er zijn genoeg FWP treintjes uitgebracht, maar ook een echte set.

Ik zou graag de cottage willen zien, die heb ik niet en kun je ook niet krijgen onder de 200€. Maar hij is wel erg mooi. Verder zijn mooie gebouwen om erbij te hebben: een herberg (Inn) of restaurant. Misschien een book store of kerstwinkel.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:57
Iemand al geruchtjes gehoord over nieuwe Speed Champions sets? Daar wordt het wel weer tijd voor, ik vond de afgelopen sets echt top, met name de Fiesta..

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Yes.... Mijn Aston Martin DB 5 wordt morgen uitgeleverd door 2T-Toys :D

** Insert James Bond tune **

[ Voor 24% gewijzigd door AW_Bos op 03-08-2018 15:54 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• almightyarjen

almightyarjen

Voor mijn container terminal zoek ik een andere oplossing om de grijparm naar beneden te laten. Nu doe ik dat met een scissorlift constructie maar die werkt niet helemaal top. Ik wil nu gewoon pneumatische cilinders gaan gebruiken:

Https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/3/21828c01.png

Echter zijn deze niet lang genoeg, ik moet er dus twee 'in serie' zetten. Voor de zwaardere/dikkere cilinders bestaan hiervoor brackets. Voor deze dunne niet. Is er een manier om deze dunne cilinders met de onderkanten aan elkaar te maken zonder dat ze alle alle kanten op kunnen bewegen?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je verbindt de twee met aan beide zijde een 1x2 plate. Daarop klik je een 1x10 plate. Om te zorgen dat die aan het einde nog wat houvast heeft klik je er deze onder. Als je dat een beetje netjes verdeelt heb je iets wat redelijk stevig is.

• almightyarjen

almightyarjen

jadjong schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:45:
Je verbindt de twee met aan beide zijde een 1x2 plate. Daarop klik je een 1x10 plate. Om te zorgen dat die aan het einde nog wat houvast heeft klik je er deze onder. Als je dat een beetje netjes verdeelt heb je iets wat redelijk stevig is.
Ik merk dat hij met een 1x2 plate aan beide kanten al geen kant meer op gaat. Hoe simpel kan het zijn :D thanks!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 21:14

Youk

Volvo For Life

Kan je niet old school gaan en gewoon een (of meerdere) lange beam(s) nemen en deze vol met tandjes (hoe heten die dingen) zetten zodat je ze met een motor en tandwiel kunt aandrijven?

Het idee van bijvoorbeeld set 8431 de uitschuifbare arm.

Weet wel niet of dit sterk genoeg is voor wat je ermee wil doen.

Volvo Classic Club Belgium

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Misschien is het al voorbij gekomen, maar vanaf wanneer is de DB5 in de LEGO shops te vinden? Er zit hier op een half uurtje rijden van mijn vakantieadres een shop en wilde hem misschien meepikken als hij verkrijgbaar is..

per aspera ad astra

• almightyarjen

almightyarjen

Youk schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:28:
Kan je niet old school gaan en gewoon een (of meerdere) lange beam(s) nemen en deze vol met tandjes (hoe heten die dingen) zetten zodat je ze met een motor en tandwiel kunt aandrijven?

Het idee van bijvoorbeeld set 8431 de uitschuifbare arm.

Weet wel niet of dit sterk genoeg is voor wat je ermee wil doen.
Dat zou zeker kunnen. Maar aangezien het hier een beweging betreft welke maar twee standen kent is pneumatic een goede optie. Daarnaast pneumatic = cool

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

kaanmijo

Picobello B.V.

LAD93 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:26:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar vanaf wanneer is de DB5 in de LEGO shops te vinden? Er zit hier op een half uurtje rijden van mijn vakantieadres een shop en wilde hem misschien meepikken als hij verkrijgbaar is..
Ik weet niet precies waar je zit, maar ik was 1.5 week geleden in New York en daar hadden ze de DB5 al in overvloed in de schappen staan.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
kaanmijo schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Ik weet niet precies waar je zit, maar ik was 1.5 week geleden in New York en daar hadden ze de DB5 al in overvloed in de schappen staan.
Ik zit in de buurt van Verona, Italië en heb hem daar helaas niet in de schappen zien staan. Van de week nog maar eens langsrijden. Thanks voor je reactie in ieder geval!

per aspera ad astra

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
almightyarjen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:29:
[...]

Dat zou zeker kunnen. Maar aangezien het hier een beweging betreft welke maar twee standen kent is pneumatic een goede optie. Daarnaast pneumatic = cool
Ik weet dat dit een herhaling is van eerdere opmerkingen is en dat je e.a. al geprobeerd hebt, maar ik denk echt dat je over moet op een lier systeem. En voor je zegt dat dat lang niet zo stabiel is als wat jij momenteel met balken geconstrueerd hebt zou ik je willen adviseren even dit filmpje te bekijken:
YouTube: Lego Technic Container Crane
Je bent namelijk niet de enige die dit probleem is tegen gekomen ;)

• almightyarjen

almightyarjen

Ja ik ken dat ontwerp en ja het werkt perfect. Maar ik probeer iets te maken wat veel sneller is en daarom loop ik tegen bepaalde problemen aan.

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Barthezz Brick schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:42:
Hi,

Ik wist niet dat Tweakers een Lego sectie had (al heb ik misschien nooit goed gekeken).. Ik doe weinig tot niets met sets, maar ik maak vooral eigen creaties en ontwerpen.
Mijn laatste werk is een Game of Thrones moc genaamd; Bear and the Maiden Fair. Voor de fans hopelijk herkenbaar 😉
Het was leuk om je even gesproken te hebben in Hardenberg.
Succes met je volgende project!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:54:
[afbeelding]
Wow dat Harry Potter kasteel is groot :o

• AW_Bos

AW_Bos

Top secret!!!!!

Laat ik maar gaan beginnen met mijn nieuwe missie ! :)

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/k8N8mK/20180804_211402.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iDPztz/20180804_211350.jpg

- Instructieboekje is ook leuk uitgevoerd, alsof je echt een handleiding van Q doorleest.
- Bij alle stappen zijn alle nieuwe bricks ten opzichte van de vorige stap met een rood lijntje omlijnd.
- Hier en daar wat leuke informatie over de auto van James Bond
- Hier en daar wat top secret blauwdrukken/schetsen van de werking van de hidden features >:)
- Geen voorbeeld op de cover van de instructiemanual, maar een dossierachtig iets >:)

Goed uitgevoerd! (y)

Extra tip:
Zet deze playlist op tijdens het bouwen!
YouTube: All 24 James Bond Theme Songs

[ Voor 65% gewijzigd door AW_Bos op 04-08-2018 21:42 ]

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
almightyarjen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:14:
Ja ik ken dat ontwerp en ja het werkt perfect. Maar ik probeer iets te maken wat veel sneller is en daarom loop ik tegen bepaalde problemen aan.
Aaaah, in dat geval, misschien een combinatie van technic balken en tandwielen?

• Kapoen
Chip. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:45:
[...]

Wow dat Harry Potter kasteel is groot :o
Meer specificaties van de set staan er in dit artikel op brickset: link.

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
GeeBee schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:19:
[...]

Het was leuk om je even gesproken te hebben in Hardenberg.
Succes met je volgende project!
Hi, thx! Ik probeer met de meeste mensen een praatje te maken. Had maar gezegd dat je van Tweakers was dan had ik er een gezicht bij 😊

Voor de LEGO fans uit de buurt van Hardenberg; ook vandaag is de beurs nog open van 10 tot 17.00 👍

• almightyarjen

almightyarjen

Fladder80 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:28:
[...]

Aaaah, in dat geval, misschien een combinatie van technic balken en tandwielen?
Mijn voorkeur gaat uit naar pneumatic

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
ik zie op fb ineens allemaal reclame van deze website:http://legoeu.com/

lijkt me toch redelijk fake.. (en ik maar denken dat ze beter gingen controleren op fb..)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Facebook, dat was toch alleen nog voor oma's en kinderen? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
The Eagle schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:04:
Facebook, dat was toch alleen nog voor oma's en kinderen? :P
ach zo zie ik makkelijk de aanbiedingen van lakea.nl maar ook de updates van sommige games zoals warframe

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
quorumz schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:00:
ik zie op fb ineens allemaal reclame van deze website:http://legoeu.com/

lijkt me toch redelijk fake.. (en ik maar denken dat ze beter gingen controleren op fb..)
ik zou hem rapporteren bij lego als fake, die is dan gauw genoeg weg gok ik

• Jeroen Koopman
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-11 11:55
Hi all,

Ik zag toevallig dat er ook een lego forum is op tweakers. Laat ik dan ook maar een wat posten :P
Ik heb net een schaalmodel van een Porsche 911 GT3 gemaakt. De schaal is 1:10.

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Jerry_LEGO_creations/lego-110-porsche-911-gt3-/Thumbnail/800x533.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/Jerry_LEGO_creations/lego-110-porsche-911-gt3-/2018_08_03_006944.JPG/800x533.jpg

De functies die hij heeft zijn:
-Deuren, motorkap en kofferbak kunnen open
-Flat six achterin waarvan de zuigers bewegen als je de auto rolt
-Werkende vering
-Werkend stuur
-Verstelbare stoelen

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden! :P

Ik heb ook nog wat andere MOC's gemaakt. Mocht je daar benieuwd zou zijn, die zijn te vinden op:
https://www.youtube.com/channel/UCSz1yFA7xxtwjB4uxRCGxsw
https://bricksafe.com/pages/Jerry_LEGO_creations
https://rebrickable.com/users/Jerry%20LEGO%20creations/mocs/

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Jeroen Koopman

Geen slechte poging, en beter dan alles wat ik tot nu toe heb geMOCed, maar de proporties kloppen voor geen meter, de hele cabine/dak ziet er veel te hoog en iel uit, ik heb ook het idee dat de body te laag en te breed is, maar dat durf ik niet heel zeker te zeggen.

Ik denk dat met een redesign van het dak (als het kan in wit), het er 10x beter uitziet

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
Hij is af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qlIg4t1jjJn0GtnmuLk461wR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qLmnL0USJ67WMFbfzEQ6WByc/medium.jpg

:D

Een zeer toffe build met gave/ingenieuze verbindingen en leuke features! 8)

• Jeroen Koopman
vectormatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:05:
@Jeroen Koopman

Geen slechte poging, en beter dan alles wat ik tot nu toe heb geMOCed, maar de proporties kloppen voor geen meter, de hele cabine/dak ziet er veel te hoog en iel uit, ik heb ook het idee dat de body te laag en te breed is, maar dat durf ik niet heel zeker te zeggen.

Ik denk dat met een redesign van het dak (als het kan in wit), het er 10x beter uitziet
Bedankt voor je reactie @vectormatic,

Ik ben het inderdaad met je eens wat betreft het dak, dat vond ik een van de lastigste delen om te bouwen. Dit was het beste wat ik zo kon verzinnen, maar hij is inderdaad wat te hoog en erg iel. (Hij is zwart, omdat ik een beetje door mijn witte blokjes heen raakte, dus het werd een beetje improviseren tegen het einde :) )
Als het goed is klopt de body wel zo ongeveer, die heb ik nagemeten :o. Ik denk niet dat ik nog ga proberen om deze te redesignen, maar dat ik bezig ga met een volgend project. Ik zou graag weer een supercar gaan maken aangezien ik dat erg mooie auto's vind, maar ik weet alleen nog niet of ik weer een schaalmodel ga maken of dat ik zelf een auto ga verzinnen.
Iemand enige suggesties :+ ?

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen Koopman op 06-08-2018 10:58 ]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ligt een beetje aan de features die je wil, wil je AWD? een dikke gearbox? voorkeur kwa type motor? Welke kleur wil je gaan werken? Standaard probleem bij technic autos (voor mij iig) is dat de assen/wielophanging zodanig bulky is dat het haast onmogelijk is om je fake engine tussen de wielen te plaatsen, wat voor veel (super) cars wel het geval is.

• Señor Sjon
Of alleen een functionerend motorblok maken van technic incl klepstoters e.d. :)

Heeft Lego ooit zoiets uitgebracht?

• AppieNL
Ooit lang geleden, set 85x kon je een motorblok maken als 1 van de modellen.

Barman heeft meer dan 10 jaar geleden wel een mooie gemaakt:

• Señor Sjon
Nice. Weet je gelijk hoe groot de supercar moet zijn. :)

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik wil stiekem 71043 best wel hebben, ik ga eind deze maand naar Duitsland (Keulen/Gamescom) en weet dat daar een Lego shop is. Zou ie er dan al liggen of echt vanaf 1 september voor het grote publiek (VIP verkoop begint online op 15 aug)?

Xbox Live: MarkH

• Jeroen Koopman
vectormatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

Ligt een beetje aan de features die je wil, wil je AWD? een dikke gearbox? voorkeur kwa type motor? Welke kleur wil je gaan werken? Standaard probleem bij technic autos (voor mij iig) is dat de assen/wielophanging zodanig bulky is dat het haast onmogelijk is om je fake engine tussen de wielen te plaatsen, wat voor veel (super) cars wel het geval is.
Daarom overwoog ik ook om zelf een auto te verzinnen, zodat ik om het probleem van de motor heen kan werken.
Het maakt me niet zo heel veel uit wat erin komt voor motor, al neemt bijvoorbeeld een V12 natuurlijk wel meer plek in dan een flat six zoals in de Porsche, wat weer ten koste gaat van andere functies.
Als kleur werk ik het liefste met wit, omdat ik daar het meeste van heb. Zwart of rood zou eventueel ook kunnen, of een combinatie van deze kleuren.
Ik bouw het liefste met RWD, omdat ik dan geen rekening hoef te houden met een aandrijfas bij de vooras, aangezien dat toch weer redelijk wat ruimte inneemt (differentieel, tandwielen etc.).
Een gearbox toevoegen zou mooi zijn als het past, maar het is niet per se een must. Het zou me bijvoorbeeld ook mooi lijken om extra functies toe te voegen zoals een verstelbare spoiler of een in/uitklapbaar dak.
Mocht ik een model gaan maken, dan zat ik te denken aan een McLaren 12C GT3 of een P1 GTR.

• Jeroen Koopman
Señor Sjon schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:23:
Nice. Weet je gelijk hoe groot de supercar moet zijn. :)
Reusachtig dus :+

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Jeroen Koopman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Daarom overwoog ik ook om zelf een auto te verzinnen, zodat ik om het probleem van de motor heen kan werken.
Het maakt me niet zo heel veel uit wat erin komt voor motor, al neemt bijvoorbeeld een V12 natuurlijk wel meer plek in dan een flat six zoals in de Porsche, wat weer ten koste gaat van andere functies.
Als kleur werk ik het liefste met wit, omdat ik daar het meeste van heb. Zwart of rood zou eventueel ook kunnen, of een combinatie van deze kleuren.
Ik bouw het liefste met RWD, omdat ik dan geen rekening hoef te houden met een aandrijfas bij de vooras, aangezien dat toch weer redelijk wat ruimte inneemt (differentieel, tandwielen etc.).
Een gearbox toevoegen zou mooi zijn als het past, maar het is niet per se een must. Het zou me bijvoorbeeld ook mooi lijken om extra functies toe te voegen zoals een verstelbare spoiler of een in/uitklapbaar dak.
Mocht ik een model gaan maken, dan zat ik te denken aan een McLaren 12C GT3 of een P1 GTR.
Dan heb je het dus over een fake engine en veering als main features. Ik zou zeggen kijk eens naar de modellen die lego zelf met die formule maakt, 42039 levert denk ik een bruikbare basis, 42077 ook (hoewel daar de motor vrij hoog ligt). Die twee modellen gebruiken volgens mij ook redelijk standaard ontwerp assen, die kan je prima als basis pakken, simpel chassis er omheen en dan lekker aan je body knutselen?

• Jeroen Koopman
vectormatic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

Dan heb je het dus over een fake engine en veering als main features. Ik zou zeggen kijk eens naar de modellen die lego zelf met die formule maakt, 42039 levert denk ik een bruikbare basis, 42077 ook (hoewel daar de motor vrij hoog ligt). Die twee modellen gebruiken volgens mij ook redelijk standaard ontwerp assen, die kan je prima als basis pakken, simpel chassis er omheen en dan lekker aan je body knutselen?
Bedankt voor je tip, ik zal er eens naar kijken. De 42039 heb ik zelf toevallig ook :). Ik ga dan denk ik zelf een model bedenken. Daar ben ik wel weer even zoet mee :9. Dan heb ik geen limitaties wat betreft het ontwerp, en kan ik kijken of ik wat extra functies kan toevoegen. Ik zal anders zo af en toe wel wat posten als ik ergens mee zit (kan dat ook op dit forum?).

• AW_Bos

AW_Bos

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iw0V-9AEoQI]
'The 'illegal' LEGO-brick' :P

Voor zie hem nog niet kende. Ik noem het meer een LEGO-hack. :P

Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .