Nee, Ninjago wordt voornamelijk gekocht door/voor kinderen en die willen meestal de nieuwste sets hebben en niet een oudere retired set waarvoor ook nog eens x% meer dan de nieuwprijs betaald moet worden.daffie82 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:21:
Ik ben een beetje begonnen met Lego te kopen als investering.
Zijn NINJAGO sets over het algemeen een goede investering?
Ik denk er aan om de NINJAGO City 70620-1 te kopen. Maar alleen als het een goede investering is.
Advies welkom!
Voorlopig heb ik volgende sets gekocht als investering :
10236 ewok village
21309 saturnus 5
75159 death star
75192 Millennium Falcon
De grote Ninjago sets zoals Ninjago City en Docks zijn misschien een uitzondering, maar dan enkel indien er regelmatig nieuwe grote sets in die lijn gaan uitkomen (een soort van Modulars, maar dan in Ninjago stijl). Als die er niet gaan komen, dan verwacht ik dat er in de toekomst geen/weinig interesse voor zal zijn.
Overigens zijn onder andere de Saturn V en de Millennium Falcon lange tijd het doelwit van 'investeerders' geweest, dus verwacht niet dat die sets snel veel waard zullen worden.
De hoogtij dagen van veel winst maken met investeren in LEGO zijn (gelukkig) al enkele jaren voorbij.
offtopic:
Ik zit met smart te wachten op de dag dat LEGO aankondigt dat ze Build-To-Order oudere sets gaan uitbrengen, zodat alle LEGO 'investeerders' in een hoekje kunnen gaan huilen...
Ik zit met smart te wachten op de dag dat LEGO aankondigt dat ze Build-To-Order oudere sets gaan uitbrengen, zodat alle LEGO 'investeerders' in een hoekje kunnen gaan huilen...