Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.772 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 18:28
ToolkiT schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Container setup geeft meer playability, het is immers een set voor jong en oud niet alleen for AFOLs..
Dat zou je zeggen, maar het afzetten van de container duurt behoorlijk lang en is door het gewicht nog niet eens zo gemakkelijk. En dan is hij nog leeg, met iets in de container krijgt ie het niet voor elkaar.

Ombouw sets zijn verkrijgbaar op diverse plekken,

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Hi,

'A Cold Day In Hell' is een bouwwerk dat ik eind 2017 heb afgerond. Wat begon als een klein idee (scene in een steegje, puur voor een gave foto) werd uiteindelijk groter en groter.

Zoals bij mijn meeste bouwwerken kader ik niet. Ik wil dat mensen fantaseren of met een eigen gedachte komen waar deze scene zich afspeelt en wat er allemaal nog meer zou gebeuren in deze stad.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4583/25061910108_d7332f82c5_k.jpgA Cold Day In Hell 1 by Barthezz Brick by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4591/25061913938_ab1304a548_k.jpgA Cold Day In Hell 3 by Barthezz Brick by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4728/24069026487_0c7651a7dd_k.jpgA Cold Day In Hell 10 by Barthezz Brick by Barthezz Brick, on Flickr

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:06
Dit is wel echt next level hoor! Reageer nooit in dit topic, maar dit ziet er wel echt bizar goed uit.

Hoe kan ik een beetje zien wat er geen Lego is?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
KW25 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:14:
Dit is wel echt next level hoor! Reageer nooit in dit topic, maar dit ziet er wel echt bizar goed uit.

Hoe kan ik een beetje zien wat er geen Lego is?
Hi,

Thx voor de reactie!

Dit bouwwerk is 99% LEGO. Alleen een aantal third-party accessories/minifigs zijn non-lego + alle stickers zijn custom en zelf gemaakt. Oké, en ik heb een paraplu zwart geverfd omdat Lego deze alleen in het roze maakt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet vrij zeker dat ik die plu ook ergens in het blauw heb liggen. Komt uit een Fabuland set.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
The Eagle schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:45:
Ik weet vrij zeker dat ik die plu ook ergens in het blauw heb liggen. Komt uit een Fabuland set.
Klopt, net nog even gekeken 👍 maar er was in ieder geval geen zwart 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:25:
[...]

Hi,

Thx voor de reactie!

Dit bouwwerk is 99% LEGO. Alleen een aantal third-party accessories/minifigs zijn non-lego + alle stickers zijn custom en zelf gemaakt. Oké, en ik heb een paraplu zwart geverfd omdat Lego deze alleen in het roze maakt 😉
hoe maak je die stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
mschol schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:01:
[...]
hoe maak je die stickers?
Hi,

De stickers maak ik in photoshop en opmaat door gebruik te maken van een Lego converter naar centimeters. Ik print ze uiteindelijk met een inktjetprinter op glanzend stickerpapier (A4 formaat) en daarna knippen/snijden maar 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maximus schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 05:45:
Gewoon doen @Bart-Willem zal zeker niet tegenvallen!
Done! 8) Als het goed is vrijdag in huis. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Barthezz Brick schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:08:
[...]

Hi,

De stickers maak ik in photoshop en opmaat door gebruik te maken van een Lego converter naar centimeters. Ik print ze uiteindelijk met een inktjetprinter op glanzend stickerpapier (A4 formaat) en daarna knippen/snijden maar 😏
ah duidelijk, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dvdkiwi schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:48:
Vandaag begonnen aan het Vrijheidsbeeld; leuk om na zo'n lange tijd weer eens iets bouwen :*)
Uurtje bezig geweest en de fundering van de voet is gelegd. Dit gaat nog wel wat uurtjes kosten.

Wat me opvalt ten opzichte van "vroeger" (een jaar of 25 geleden) is dat het nu wel vrij makkelijk gemaakt wordt; waar vroeger alles door elkaar in een aantal zakken zat zitten alle onderdelen nu in genummerde zakken, welke netjes op volgorde opgebouwd worden. Ook wordt bij elk instructieplaatje netjes aangegeven welke onderdelen je nodig hebt en wordt door middel van rode omkadering visueel gemaakt waar deze onderdelen op je bouwwerk bevestigd dienen te worden.
Wel iets anders dan het kijken naar een instructieplaatje, zelf uitvogelen welke onderdelen er zijn toegevoegd t.o.v. het vorige instructieplaatje om deze vervolgens in een grote stapel te gaan zoeken :9
Maar aan de andere kant zijn de modellen ook een stuk complexer dan in de jaren 80..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56

GeeBee

Oddball

dvdkiwi schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:48:
Vandaag begonnen aan het Vrijheidsbeeld; leuk om na zo'n lange tijd weer eens iets bouwen :*)
Uurtje bezig geweest en de fundering van de voet is gelegd. Dit gaat nog wel wat uurtjes kosten.

Wat me opvalt ten opzichte van "vroeger" (een jaar of 25 geleden) is dat het nu wel vrij makkelijk gemaakt wordt; waar vroeger alles door elkaar in een aantal zakken zat zitten alle onderdelen nu in genummerde zakken, welke netjes op volgorde opgebouwd worden. Ook wordt bij elk instructieplaatje netjes aangegeven welke onderdelen je nodig hebt en wordt door middel van rode omkadering visueel gemaakt waar deze onderdelen op je bouwwerk bevestigd dienen te worden.
Wel iets anders dan het kijken naar een instructieplaatje, zelf uitvogelen welke onderdelen er zijn toegevoegd t.o.v. het vorige instructieplaatje om deze vervolgens in een grote stapel te gaan zoeken :9
Klopt, het is makkelijker geworden.
En toch zou ik het wel weer wat uitdagender willen. Een hele bladzijde met 1 zwart pinnetje is ook niet leuk meer.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
En in sommige opzichten zijn de instructies ook lastiger geworden. Als kleurenblinde heb ik toch af en toe moeite om al de tinten van elementen (vnl. groen en bruin) uit elkaar te houden. De kwaliteit van de druk is ook niet optimaal, waardoor ik soms ook zwart en donkergrijs door elkaar haal. Normaliter zou dat geen probleem mogen zijn voor mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 25-07-2018 08:22 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sangre
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:05
Kapoen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:19:
En in sommige opzichten zijn de instructies ook lastiger geworden. Als kleurenblinde heb ik toch af en toe moeite om al de tinten van elementen (vnl. groen en bruin) uit elkaar te houden. De kwaliteit van de druk is ook niet optimaal, waardoor ik soms ook zwart en donkergrijs door elkaar haal. Normaliter zou dat geen probleem mogen zijn voor mijn ogen.
Ik zie kleuren perfect maar kan het verschil tussen zwart, grijs en donkergrijs ook vaak maar moeilijk zien
Verschilt per set trouwens, de kwaliteit van de kleuren in de boekjes.

Looks like someone booted up on the wrong side of the bios this morning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:40

Chakotay

Lick here to continue

Zwarte elementen hebben in de recentere instructies altijd een wit randje eromheen, dat scheelt wel met het herkennen tov de donkere grijs/blauw-varianten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik heb indertijd even gevloekt bij de bouw van 42009 MKII, toen ik er achter kwam dat ik een aantal grijze/zwarte balken had omgewisseld :)
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/4542573Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/4603472
*edit* ik weet dat deze balken niet dezelfde lengte hebben, maar in de 42009 set was dat wel zo :p

[ Voor 36% gewijzigd door Kapoen op 25-07-2018 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb zelf te weinig licht boven de lades met bricks. Als ik 's avonds als het buiten donker is een groepje zwarte bricks nodig heb, dan kom ik nog wel eens terug bij mijn bureau met een mix van dark green, dark blue en zwart :') gelukkig is dit probleem wel makkelijk te verhelpen! (noodzaak is er nu alleen niet echt)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik heb ook mijn verlichting aangwpast zodat ik boven mijn werkplek een hele bak licht heb, afhankelijk van het model: donkerbruin, bruin, zwart, donkergroen, donkergrijs zijn de kleuren waar ik altijd 2x kijk.

de lichtere kleuren komt dit zelden tot nooit bij voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik heb de afgelopen weken de Duplo van m'n dochters uitgezocht. 4 verschillende tinten geel, groen, rood/bruin, een ware tragedie. Dan is het meestal een kwestie van vergelijken in de inventaris met andere onderdelen, en kijken op de afbeelding voorop de handleiding.

Zelf bouw ik vrijwel altijd 's avonds. Dan heb ik weliswaar goede verlichting, maar dat geeft juist weer van schaduwval tussen de onderdelen en lichtval op de handleiding. Eigenlijk is het nooit goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

ToolkiT schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:09:
[...]

Maar aan de andere kant zijn de modellen ook een stuk complexer dan in de jaren 80..
Dat sowieso :)
Eén van de meest complexe modellen die ik in mijn jeugd gebouwd heb was de 8880 (die overigens na al die tijd nog steeds opgebouwd op de kast staat).
Ik weet nog dat ik als een klein kind zo blij was toen ik 199 gulden gespaard had en met die doos de Bart Smit uit liep :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sangre schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:31:
[...]

Ik zie kleuren perfect maar kan het verschil tussen zwart, grijs en donkergrijs ook vaak maar moeilijk zien
Verschilt per set trouwens, de kwaliteit van de kleuren in de boekjes.
De pdfjes op LEGO.com zijn ook zeer beroerd. Lage resolutie én inderdaad zwart/DBG zijn nauwelijks tot niet te onderscheiden zonder de andere kleur er naast. Bouwen doe ik graag met de tablet, maar inzoomen heeft dan geen meerwaarde :|

Dat bouw ik nog liever een goede MOC met een HD pdf of een fotoserie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:03
Lego heeft wel betere kwaliteit PDF's maar zet bewust lagere kwaliteit online om kosten te sparen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
Sato schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:08:
Lego heeft wel betere kwaliteit PDF's maar zet bewust lagere kwaliteit online om kosten te sparen namaak sets niet te faciliteren.
;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Work In Progress episode 17 van de geautomatiseerde container terminal staat online :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:42
almightyarjen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:49:
Work In Progress episode 17 van de geautomatiseerde container terminal staat online :)

[video]
Cool om te zien, echt gaaf hoe je dat maakt. Alleen luistert ie nog niet zo goed he 😉

Nieuwsgierig heid: waarom gebruik je lucht ipv een lier om de container op te tillen?

[ Voor 0% gewijzigd door aaitje op 25-07-2018 14:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Heel gaaf @almightyarjen !
Ik heb alleen 1 vraag, waarom pneumatiek gebruiken voor het optillen van de container grijper, en niet gewoon met kabels? Voorzover ik weet gebruiken ze dat ook in echte containeroverslag systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
mschol schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:06:
ik heb ook mijn verlichting aangwpast zodat ik boven mijn werkplek een hele bak licht heb, afhankelijk van het model: donkerbruin, bruin, zwart, donkergroen, donkergrijs zijn de kleuren waar ik altijd 2x kijk.

de lichtere kleuren komt dit zelden tot nooit bij voor
Om hier op aan te haken: ik merkte bij mijn assembly square bouw dat ik mijn (hoofd)verlichting in de woonkamer moet aanpassen. Een kleur verschil was met het oog voor mij nauwelijks zichtbaar, maar als ik mijn Galaxy S7 er boven hield met de camera: duidelijk contrast tussen de 2 kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55

Cheezus

Luiaard

Je lampen hebben niet zo'n beste CRI (color rendering index). Als het kleuren spectrum van een lamp erg smalle pieken heeft lijkt wit wel wit maar zijn kleurtinten lastig te onderscheiden. Je kunt lampen kopen met een hogere CRI of meerdere (verschillende types) lampen kopen die afwijkende spectra hebben zodat het spectrum in totaal wat wordt verbreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

aaitje schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Cool om te zien, echt gaaf hoe je dat maakt. Alleen luistert ie nog niet zo goed he 😉

Nieuwsgierig heid: waarom gebruik je lucht ipv een lier om de container op te tillen?
Fladder80 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:12:
Heel gaaf @almightyarjen !
Ik heb alleen 1 vraag, waarom pneumatiek gebruiken voor het optillen van de container grijper, en niet gewoon met kabels? Voorzover ik weet gebruiken ze dat ook in echte containeroverslag systemen.
Twee redenen: snelheid en anti-slinger. Lieren zijn traag en ik wil de kraan een beetje dynamisch houden (is voor de uiteindelijke video ook veel beter). Daarnaast gaat iets wat aan een paar touwtjes hangt slingeren en aangezien die kraan volledig automatisch gaat worden: wanneer weet je dat de container is gestopt met slingeren en/of dat hij op de goede plaats hangt?

Ik heb voordat ik hieraan begon een paar tests gedaan en je ziet al gauw dat het zaakje gaat slingeren, ondanks dat de kraan stilstaat. Slechts een halve centimeter afwijking is al genoeg om het project te laten falen.

Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
almightyarjen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:49:

[video]
In de video heb je het erover dat je op 40psi werkt. De tweede container gaat volgens mij slechter omdat de druk is gedaald naar 36 voor de eerste container en niet snel genoeg hersteld. Maar ik denk dat je de oplossing niet moet zoeken in druk maar in hefboom: je kraan is feitelijk een schaarmechanisme, en als je daar meer kracht op wilt zetten zou je de zelfde cilinder ook op een langere arm kunnen laten drukken/trekken ipv zwaardere/efficiëntere cilinders te zoeken. (En als je geen langere arm kwijt kunt zou je meer kracht kunnen proberen op te bouwen met gears, maar dat wordt een complexe constructie die zelf ook weer vermogen wegsnoept natuurlijk)

En sowieso tof project _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Om hier op aan te haken: ik merkte bij mijn assembly square bouw dat ik mijn (hoofd)verlichting in de woonkamer moet aanpassen. Een kleur verschil was met het oog voor mij nauwelijks zichtbaar, maar als ik mijn Galaxy S7 er boven hield met de camera: duidelijk contrast tussen de 2 kleuren.
ik had eerst 1 normale spaarlamp: drama
extra spaarlamp gericht op werkplek: stuk beter
extra spaarlamp vervangen door een 6500k 20w led lamp -> dat werkte wel maar was niet prettig 's avonds (maar nam ik voorlief)

nu overgestapt naar hue en hue color lamp erboven hangen, als ik die op wit licht zet kan ik het allemaal vrij goed zijn, maar het blijft toch goed kijken geblazen..

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 25-07-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vanavond de 42077 en de 42039 ophalen. Voor deze vond ik het niet belangrijk dat ze MIB waren, maar wel met doos. Helaas zitten wel de stickers er al op. Nu nog een keer de 42069 op de kop tikken.

@almightyarjen Een lier kun je zo snel maken als je wilt, maar idd het slingeren moet je dan wel oplossen. Of de container ergens tegen een eindstop aan laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 25-07-2018 15:30 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:22:
Vanavond de 42077 en de 42039 ophalen. Voor deze vond ik het niet belangrijk dat ze MIB waren, maar wel met doos. Helaas zitten wel de stickers er al op.
De B modellen van beide sets lijken mij erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

almightyarjen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:02:
[...]

[...]

Twee redenen: snelheid en anti-slinger. Lieren zijn traag en ik wil de kraan een beetje dynamisch houden (is voor de uiteindelijke video ook veel beter). Daarnaast gaat iets wat aan een paar touwtjes hangt slingeren en aangezien die kraan volledig automatisch gaat worden: wanneer weet je dat de container is gestopt met slingeren en/of dat hij op de goede plaats hangt?

Ik heb voordat ik hieraan begon een paar tests gedaan en je ziet al gauw dat het zaakje gaat slingeren, ondanks dat de kraan stilstaat. Slechts een halve centimeter afwijking is al genoeg om het project te laten falen.

Vandaar :)
Zou je dat slingeren niet kunnen oplossen door met een touwtje door het hart van de schaar de schaar in te trekken en zo de container omhoog kunnen tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

phYzar schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:12:
[...]

In de video heb je het erover dat je op 40psi werkt. De tweede container gaat volgens mij slechter omdat de druk is gedaald naar 36 voor de eerste container en niet snel genoeg hersteld. Maar ik denk dat je de oplossing niet moet zoeken in druk maar in hefboom: je kraan is feitelijk een schaarmechanisme, en als je daar meer kracht op wilt zetten zou je de zelfde cilinder ook op een langere arm kunnen laten drukken/trekken ipv zwaardere/efficiëntere cilinders te zoeken. (En als je geen langere arm kwijt kunt zou je meer kracht kunnen proberen op te bouwen met gears, maar dat wordt een complexe constructie die zelf ook weer vermogen wegsnoept natuurlijk)

En sowieso tof project _/-\o_
De druk was idd al verder gedaald. De kraan werkt op 40psi, maar 45 is ideaal. Dan heb je nog wat "over" als je meerdere containers gaan verplaatsen omdat de huidige compressor (of airtank volume) het niet bij kan benen.

Ik probeer het in de huidige constructie op te lossen, anders moet alles -alweer- uit elkaar en op elkaar afgestemd worden. De kraan even ombouwen en alles weer uitlijnen kost zo 10 uur werk. Maar als het niet anders kan dan wil ik gaan kijken of ik iets kan doen met de langere cilinders die bijvoorbeeld bij de Arocs zitten, dan heb ik meer hefboom idd.
zonoskar schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:22:
@almightyarjen Een lier kun je zo snel maken als je wilt, maar idd het slingeren moet je dan wel oplossen. Of de container ergens tegen een eindstop aan laten lopen.
Snel hijsen verhoogt de kans op slingeren. En ja, ik kan de container bovenin vastzetten, maar zodra ik hem zou laten zakken zal hij weer in zijn natuurlijke positie gaan hangen met slingeren als gevolg... Been there, done that ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gim schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:37:
[...]

De B modellen van beide sets lijken mij erg leuk.
Voor de 42039 zat ik te denken aan deze F1 racer MOC (dan heb ik 5 Lego Formule 1 auto's :)). En voor de 42077 aan deze Porsche Can Am MOC.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 11:19
Eindelijk beelden van 71043 Hogwarts Castle!
https://www.stonewars.de/news/lego-71043-hogwarts-schloss/

Afbeeldingslocatie: https://www.hothbricks.com/wp-content/uploads/2018/07/71043-hogwarts-castle-lego-harry-potter-600x600.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door RobvG op 25-07-2018 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
almightyarjen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:46:
Ik probeer het in de huidige constructie op te lossen
Als dit zou passen kun je al meer kracht zetten: (bovenste 2 liftarms vervangen voor langere liftarms, cilinders nog steeds op uiteinden laten drukken natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rkcg9XwWgVB2yJ7uATFoqrpZ/full.png\

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij zou het ook iets schelen als je de bovenste schaarpunt in het midden vast zet, hij zit nu 2 gaten (gok ik) offset, verlies je iets van kracht om dat schaarpunt zelf ook omhoog te krijgen.

Ik heb jaren geleden ooit zo'n systeem gehad voor een kermisatractie (spin) om het hele apparaat omhoog te krijgen, dat was in mijn geval de oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Cheezus schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:55:
Je lampen hebben niet zo'n beste CRI (color rendering index). Als het kleuren spectrum van een lamp erg smalle pieken heeft lijkt wit wel wit maar zijn kleurtinten lastig te onderscheiden. Je kunt lampen kopen met een hogere CRI of meerdere (verschillende types) lampen kopen die afwijkende spectra hebben zodat het spectrum in totaal wat wordt verbreedt.
Weer wat geleerd, thanks :)
mschol schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:17:
[...]

ik had eerst 1 normale spaarlamp: drama
extra spaarlamp gericht op werkplek: stuk beter
extra spaarlamp vervangen door een 6500k 20w led lamp -> dat werkte wel maar was niet prettig 's avonds (maar nam ik voorlief)

nu overgestapt naar hue en hue color lamp erboven hangen, als ik die op wit licht zet kan ik het allemaal vrij goed zijn, maar het blijft toch goed kijken geblazen..
Hier ook 1 normaal spaarlampje in de hoofdverlichting (die aangaat als ik in de woonkamer bouw), maar dat type lampje zit in al mijn verlichting. Maar goed, binnenkort maar eens kijken naar nieuw(e) lampje(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Dus toch een partsp... micro build zoals in de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:51
Inmiddels ook op de shop, https://shop.lego.com/nl-NL/Kasteel-Zweinstein-71043

449,99 euro (399 in DE)

[ Voor 10% gewijzigd door MarkH NL op 25-07-2018 17:21 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 11:19
Ja de prijs valt mee, al zal het in Nederland wel weer duurder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
RobvG schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Ja de prijs valt mee, al zal het in Nederland wel weer duurder worden.
449,99, zojuist op de site gevonden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ziet er wel gaaf uit, ook best wel wat details zoals de draak op de toren. Al zal deze er hier niet komen, komen al zoveel andere toffe sets uit :P

Morgen overigens eens in Oberhausen kijken of ze nog de minifiguur in bananen pak promotie hebben liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 26-07-2018 00:54 ]

Philips Hue Secure Contact sensor Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Gave set! Leuk dat ze het in microschaal proberen al was een iets kleiner model in normale minifig schaal ook wel mooi geweest denk ik. Met 6000 onderdelen hadden ze toch een heel eind moeten komen. Ik had eigenlijk eerder een set verwacht waar je de 2 andere Hogwarts sets aan vast kon klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:53:
[...]
Morgen overigens eens in Oberhausen kijken of ze nog de minifiguur in bananen pak promotie hebben liggen.
In Wijnegem waren ze verleden week al op, en ook online (in de Benelux S@H) is deze promotie vroeger geëindigd jammer genoeg. Hopelijk kan jij er wel nog aan geraken *fingers crossed*

't is jammer dat promoties de laatste maanden zo snel eindigen, het lijkt wel alsof Lego geen risico's meer wil nemen met hun stock van deze setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:42:
[...]

In Wijnegem waren ze verleden week al op, en ook online (in de Benelux S@H) is deze promotie vroeger geëindigd jammer genoeg. Hopelijk kan jij er wel nog aan geraken *fingers crossed*

't is jammer dat promoties de laatste maanden zo snel eindigen, het lijkt wel alsof Lego geen risico's meer wil nemen met hun stock van deze setjes.
Van de paashaas waren dit jaar anders toch meer dan genoeg? Was toch ook een promo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 11:43:
[...]

Van de paashaas waren dit jaar anders toch meer dan genoeg? Was toch ook een promo.
Klopt, en die werd ook via andere ketens verdeeld. Ik kreeg er onverwacht eentje bij een aankoop in Droomland.

De minifig (microfig eerder) factory daarentegen was ook vrij snel uitgeput. Het sprookjesboek heeft het langer volgehouden, maar haalde ook niet de eindstreep qua stock.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16
Tot mijn grote verbazing kwam Voltron gisteren al binnen. Ik had verwacht dat het alleen een preorder zou zijn :) Er zitten vijf bouwhandleidingen bij voor de individuele leeuwen, en dan nog één voor het zwaard, schild, en het verbinden tot Voltron.
Dus mijn vriendin en ik hebben allebei twee leeuwen gebouwd, de vijfde (zwarte) leeuw samen in elkaar gezet en daarna alles gecombineerd. In totaal 4.5 uur mee bezig geweest samen, met Netflix (Voltron, uiteraard) op de achtergrond :+
Er zitten wat grappige bouwtechnieken in, en de manier waarop alle leeuwen samenvoegen tot de grote robot, waarbij alle onderdelen gebruikt worden*, is ingenieus.

*Vooruit, één buisje, deel van het handvat van het zwaard, moet eraf zodat het zwaard van twee kanten in de hand geklikt wordt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GbS4I0kHHqTAeMeyRDlsScC2/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 26-07-2018 13:40 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vanochtend stond UPS al op de stoep, dinsdagavond laat de Mack truck besteld, gisteren verzonden vanuit Keulen en vanochtend om 9.30 al binnen. Lekker snel die Amazon! 8)

Toppunt van snelheid was ooit Amazon USA: op vrijdagavond een Kindle besteld, toen kwam er een mega storm/orkaan voorbij razen in de US waardoor veel vluchten (voornamelijk binnenlands) niet doorgingen etc en hebben ze het ding toch per vliegtuig naar Indianapolis weten te brengen, en maandagochtend om 8.45 stond UPS toen al op de stoep met de Kindle. :P Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen snap ik nog steeds niet. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aV38gOv_700b.jpg

Ik kwam net dit tegen. Best briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:20

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Helaas, ook in Oberhausen was de promotie op. Wel een erg vriendelijke medewerkster die als vervanging gratis 3 minifiguurtjes samenstellen aanbood. Dat dus gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0aIrDScaGdFvdR6MXOoqcpqe/medium.jpg

En dan nog een promotie zakje duplo. Maar daar kan ik minder mee :P, maar bij elkaar wel een mooi gebaar welke geheel direct vanuit hun zelf kwam :). Ik ben een tevreden klant.

De Voltron set hadden ze er overigens ook al een aantal van in de winkel staan (had zelf geen interesse in die doos, dus laten staan. Maar voor de geïnteresseerde die ook dicht bij de grens wonen) . Verder hadden ze ook genoeg van de lego extra polybags op voorraad :).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeehond op 26-07-2018 22:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

42039 en 42077 klaar. Ze zijn toch wel een stuk kleiner dan de F1 die er naast staat. Vooral van de 42039 had ik verwacht dat die dezelfde wielen gebruikte. Ach ja, nu nog kijken of de MOCs lukken.

/edit: In de handleiding van de rally car zaten toch wel 4-5 fouten, dat was ik eerder nog nooit tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ffirsWSEWM5YNTxtx9k4Oo4y/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 27-07-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:12:
[...]

Helaas, ook in Oberhausen was de promotie op. Wel een erg vriendelijke medewerkster die als vervanging gratis 3 minifiguurtjes samenstellen aanbood. Dat dus gedaan :)
Dat is wel een mooi gebaar ja _/-\o_

Moest je de feestende banaan toch nog willen, op BL staat ie tussen de 5 en de 6 euro op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

SeatRider

Hips don't lie

Bart-Willem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:18:
Toppunt van snelheid was ooit Amazon USA: op vrijdagavond een Kindle besteld, toen kwam er een mega storm/orkaan voorbij razen in de US waardoor veel vluchten (voornamelijk binnenlands) niet doorgingen etc en hebben ze het ding toch per vliegtuig naar Indianapolis weten te brengen, en maandagochtend om 8.45 stond UPS toen al op de stoep met de Kindle. :P Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen snap ik nog steeds niet. :+
<offtopic>
Misschien nooit verzonden vanuit de USA, maar vanuit Europees warehouse? Ik bestel nog wel eens wat bij amazon.de, dat komt ook zelden echt uit Duitsland.
</offtopic>

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
Zeehond schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:53:
[...]

Ziet er wel gaaf uit, ook best wel wat details zoals de draak op de toren. Al zal deze er hier niet komen, komen al zoveel andere toffe sets uit :P

Ik twijfel een beetje, hij ziet er wel leuk uit maar vind hem wel duur.. Ik heb nu de achtbaan + alle toevoegingen staan en dat is toch wat vrolijker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zonoskar schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:47:
42039 en 42077 klaar. Ze zijn toch wel een stuk kleiner dan de F1 die er naast staat. Vooral van de 42039 had ik verwacht dat die dezelfde wielen gebruikte. Ach ja, nu nog kijken of de MOCs lukken.

/edit: In de handleiding van de rally car zaten toch wel 4-5 fouten, dat was ik eerder nog nooit tegen gekomen.

[afbeelding]
Hoe is de rally qua lengte tov de LMP?

Maar is die 8386 niet meer het formaat van de LMP en ralley? Die F1 lijkt de 8674, die is slag groter.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

SinergyX schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Hoe is de rally qua lengte tov de LMP?

Maar is die 8386 niet meer het formaat van de LMP en ralley? Die F1 lijkt de 8674, die is slag groter.
De rally car is ongeveer 5-6 cm korter en net zo breed als de LMP en iid in de schaal van de 8386. Mijn Formule 1 auto's zijn de 1/8 versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 07:44:
[...]

Dat is wel een mooi gebaar ja _/-\o_

Moest je de feestende banaan toch nog willen, op BL staat ie tussen de 5 en de 6 euro op dit moment.
Bedankt, maar vindt dit ook prima zo. Ik had ook nog geen minifiguren met een tennisracket, laptop en zo'n grote hoed dus ik ben tevreden :).
MarkH NL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Ik twijfel een beetje, hij ziet er wel leuk uit maar vind hem wel duur.. Ik heb nu de achtbaan + alle toevoegingen staan en dat is toch wat vrolijker ofzo.
Voor mij is dat zo'n beetje de reden om het niet te kopen. Heb nu ook de achtbaan en die is net wat vrolijker idd. En daarnaast past deze ook beter in mijn lego stad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

SeatRider schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:34:
[...]

<offtopic>
Misschien nooit verzonden vanuit de USA, maar vanuit Europees warehouse? Ik bestel nog wel eens wat bij amazon.de, dat komt ook zelden echt uit Duitsland.
</offtopic>
Nee want het stond ook op de doos dat het gewoon uit USA kwam. :P Ook de tracking was gewoon USA, evenals de douane-papieren. :P Ik denk ook niet dat UPS zit te faken dat het ding via Indianapolis etc is gegaan terwijl het ding de hele tijd in Europa zou zijn. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 27-07-2018 13:10 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• small2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-08 20:13
Bart-Willem schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:18:
Vanochtend stond UPS al op de stoep, dinsdagavond laat de Mack truck besteld, gisteren verzonden vanuit Keulen en vanochtend om 9.30 al binnen. Lekker snel die Amazon! 8)
De mack truck is een leuke build, maar ik vond hem niet echt uitdagend, in vergelijking met de Mercedes Arocs en de EWG.

Deze week eens kijken of de 42082 all-terrain kraan wat is (komt als het goed is morgen binnen). De Bugatti is nog een beetje te heftig qua prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 13:50
Al jaren kijk ik mee in dit topic (en vorige deeltjes) en verbaas mij altijd over de mooie bouwwerken die gemaakt worden.
Sinds een paar weken heb ik een kamer in huis ingericht als (deels) Lego kamer, al mijn oude jaren 70/80/90 sets van zolder gehaald en alles is gaan uitzoeken. Ondertussen zitten alle sets in ziploc plastic zakken (per set 1 zak(je)). En in grote dozen.
Nu heb ik van de modernere sets (vooral de grote technic modellen en creator expert reeks) vrijwel alles nog in de originele dozen (wel opgebouwd geweest).

In de "Lego kamer" wil ik proberen om de boel geordend op te slaan en vervolgens af en toe een reeks te bouwen. Bijvoorbeeld alle modulairs, alle grote technic modellen, de oude city sets, space sets, architecture, star wars etc. Dit om thema's te kunnen displayen op planken aan de wand.

Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe ruimen jullie je sets op? Oud en nieuw mixen zou ik denk ik niet graag doen. In verband met kleur verschil en wellicht (ondertussen) kwaliteit.

Kunststof verrijdbare lade kastjes zoals deze leken mij wel wat voor de zakken met sets: http://www.xenos.nl/huish...xl-2-plus-2-lades-zwart-1

En dit soort sorteer kastjes voor op het bureau (3 meter lang, 90cm diep):
https://www.hbm-machines....44-laden-ladekast-c-11-44

Of dit soort bakken:
https://www.hbm-machines....ge-assortimentskoffer-set

Wat voor systeem gebruiken jullie? :)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
x-RaY99 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:36:
Al jaren kijk ik mee in dit topic (en vorige deeltjes) en verbaas mij altijd over de mooie bouwwerken die gemaakt worden.
Sinds een paar weken heb ik een kamer in huis ingericht als (deels) Lego kamer, al mijn oude jaren 70/80/90 sets van zolder gehaald en alles is gaan uitzoeken. Ondertussen zitten alle sets in ziploc plastic zakken (per set 1 zak(je)). En in grote dozen.
Nu heb ik van de modernere sets (vooral de grote technic modellen en creator expert reeks) vrijwel alles nog in de originele dozen (wel opgebouwd geweest).

In de "Lego kamer" wil ik proberen om de boel geordend op te slaan en vervolgens af en toe een reeks te bouwen. Bijvoorbeeld alle modulairs, alle grote technic modellen, de oude city sets, space sets, architecture, star wars etc. Dit om thema's te kunnen displayen op planken aan de wand.

Nu is mijn vraag eigenlijk, hoe ruimen jullie je sets op? Oud en nieuw mixen zou ik denk ik niet graag doen. In verband met kleur verschil en wellicht (ondertussen) kwaliteit.

Kunststof verrijdbare lade kastjes zoals deze leken mij wel wat voor de zakken met sets: http://www.xenos.nl/huish...xl-2-plus-2-lades-zwart-1

En dit soort sorteer kastjes voor op het bureau (3 meter lang, 90cm diep):
https://www.hbm-machines....44-laden-ladekast-c-11-44

Of dit soort bakken:
https://www.hbm-machines....ge-assortimentskoffer-set

Ik ben alle modulars aan het sparen via Bricklink (de komende x maanden elke maand een bestelling doen) en sorteer alles in plastic bakken van de Action (transparant, met deksel). Losse onderdelen heb ik nog niet heel erg dus ben benieuwd wat andere mensen hiervoor gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 09:37
Ik gebruik deze lades voor alle losse onderdelen waar ik er meer van heb (ik sorteer per type).
https://www.blokker.nl/p/...et-wieltjes-zwart/1137029

Makkelijk pas te maken en een hele muur mee te vullen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:09
Weer een nieuw idee voor dit topic: “show je Legokamer” 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

x-RaY99 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:36:
Ik gebruik veel Smartstore balkjes (bij Jysk).

https://jysk.nl/opbergen/...tstore-classic-2-m-deksel

Diverse maten beschikbaar.
Die passen ook vrij goed in verhuisdozen. Ik heb geen LEGO kamer (mazzelaars 😀) dus ze staan op zolder en dan haal ik ze naar beneden. Uitstallen op de eettafel en gaan!

[ Voor 4% gewijzigd door GeeBee op 27-07-2018 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nee he, ALWEER die discussie over hoe je het spul makkelijk opbergt. Die komt ongeveer ieder kwartaal langs en het antwoord is steeds het zelfde. Kan daar misschien in de startpost iets voor gemaakt worden?

* The Eagle dat overigens zelf niet doen kan, want ik heb al sinds mijn 7e (ben nu 40) een houten ladenkast die door Eagle Sr met eigen handen in elkaar is gezet :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 13:50
The Eagle schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:59:
Nee he, ALWEER die discussie over hoe je het spul makkelijk opbergt. Die komt ongeveer ieder kwartaal langs en het antwoord is steeds het zelfde.
Mijn excuses, met een aantal zoekopdrachten in dit topic had ik mijn 3 geplaatste linkjes gevonden.
Ik ga wat kunstof ladekasten bestellen en wat sorteerbakjes voor het moc bouwen. Thanks!
:)

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
x-RaY99 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Mijn excuses, met een aantal zoekopdrachten in dit topic had ik mijn 3 geplaatste linkjes gevonden.
Ik ga wat kunstof ladekasten bestellen en wat sorteerbakjes voor het moc bouwen. Thanks!
:)
Het sorteren van Lego is een kunst/wetenschap op zich :)
Misschien kan je wat inspiratie opdoen in dit filmpje:

Je hoeft het niet 100% hetzelfde aan te pakken als Jang, veel hangt immers ook af van de grootte van je collectie en hoe jij graag bouwt. Ikzelf heb bv. alleen maar per soort/functie gesorteerd, slechts enkele elementen waarvan ik er heel veel heb leg ik per kleur/hoeveelheid apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ha, de nieuwe Harry Potter sets liggen nu ook in NL in de winkel, net alvast Aragog opgepikt. Voor de grotere sets nog even een aanbieding afwachten.

Edit, in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I6C2TxSg9kqgZwSAtVCXZfLs/medium.jpg

Leuk setje voor het geld, zeker voor een licenced set.

[ Voor 44% gewijzigd door Chakotay op 28-07-2018 15:51 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• AppieNL
Voor de mensen die hun eigen dansende banaan willen: ik heb de LDD gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/57c969852c4db33636a32ce71ff878e3.png
Wat tekst en uitleg bij de LDD in deze post op Eurobricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

Reinier

\o/

Haha de bewegingen in het filmpje zijn hilarisch :D

[ Voor 11% gewijzigd door Reinier op 28-07-2018 14:41 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Hi,

Voor een wedstrijd op Flickr in 2017 heb ik mijn eerste WW2 build in elkaar gedraaid.

Helaas niet gewonnen, maar ik vond het wel heel gaaf om in dit genre te bouwen.

De scene is gebaseerd op de film 'Saving Private Ryan' en dan met name de scène waarin een Half-track door een openveld komt aanstormen en eigenlijk captain Miller en zijn mannen verrast vanuit de rug (al had dit SS Recon squad ook niet door dat ze daar liepen..) .

Ik ben vooral trots op de vorm van mijn moc. Deze techniek en vorm ben ik nog niet eerder tegengekomen. Door gebruik te maken van flextubes worden de meeste stenen eigenlijk tegen de rand gedrukt en zitten dus niet vast aan de moc.

Een nadeel met Lego plates; ze gaan wat openstaan langs de randen en soms zie je daardoor dus wat regenboog kleuren.. maar ook leerzaam; de top dus iets verder laten doorlopen en de rand wat dikker maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4346/36980255041_2160976ad5_h.jpgBarthezz Brick - Saving Private Ryan - Halftrack Take Cover 1 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4351/36933448386_b70a937fd7_h.jpgBarthezz Brick - Saving Private Ryan - Halftrack Take Cover 3 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4417/36951451082_67b568d7b8_h.jpgBarthezz Brick - Saving Private Ryan - Halftrack Take Cover 7 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4400/36951455212_7f68fe5889_h.jpgBarthezz Brick - Saving Private Ryan - Halftrack Take Cover 5 by Barthezz Brick, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4412/36980253151_193b476902_h.jpgBarthezz Brick - Saving Private Ryan - Halftrack Take Cover 2 by Barthezz Brick, on Flickr

Meer foto's vind je in het album op mijn Flickr account.

Greetings Barthezz Brick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-07 23:36
Ik vind die bloemen compleet afbreuk doen aan de oorlog sfeer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapot schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:21:
daar ben ik ook wel een beetje mee eens, er had een minder voor de handliggend alternatief gebruikt moeten worden, nu is hij erg vrolijk.. (lichte lente/zomer kleuren) terwijl het inderdaad een oorlog scene is)

ik heb vandaag mijn doos met minifiguren even snel aangebroken (serie 18)
en op advies van iemand op Fok heb ik, vanaf linksboven, de 5de naar beneden gepakt en gevoeld.

Volgens zijn ervaring/dingen die gelezen waren zou dat de politieman zijn..
en ik voelde inderdaad een 1x2 plate, een 1x2 tile en een plat iets wat de hoofddeksel zou zijn..

dat zou betekenen dat ze misschien zelfs niet random in de doos worden gestopt :o

[ Voor 35% gewijzigd door mschol op 28-07-2018 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Klagen over de simpliciteit doen we vaker, dus toen ik deze beschrijving van ook nog eens een hele fijne V12 coupé tegenkwam, werd ik daar wel blij van.

https://drive.google.com/...1o4OuSkRxeWJGV3pSbjA/view

Stap 1
* Zoek deze 15 onderdelen bij elkaar
* Dit moet het worden
* Succes!

Kijk LEGO, zo kan het ook!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barthezz Brick
Kapot schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:21:
Tjah, als je de film/scène kent dan lopen ze daar ook door een mooi bloemenveld ondanks dat het oorlog is.. dus daar kan ik weinig aan veranderen (behalve een andere scène bouwen) 😉 maar thx voor de feedback 👍

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

Kraz

Saving the world

Ik vind deze Lego build ook leuk gemaakt!

https://gfycat.com/GleamingMaleCreature

[ Voor 32% gewijzigd door Kraz op 28-07-2018 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:45

J2S

GeeBee schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:02:
Klagen over de simpliciteit doen we vaker, dus toen ik deze beschrijving van ook nog eens een hele fijne V12 coupé tegenkwam, werd ik daar wel blij van.

https://drive.google.com/...1o4OuSkRxeWJGV3pSbjA/view

Stap 1
* Zoek deze 15 onderdelen bij elkaar
* Dit moet het worden
* Succes!

Kijk LEGO, zo kan het ook!
Zeker een leuke manier van bouwen :)
Maar 1 probleempje als je dit onderdeel niet hebt: steering gear with 4 ball joints
Die is niet meer op bricklink of in sets te krijgen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
J2S schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Zeker een leuke manier van bouwen :)
Maar 1 probleempje als je dit onderdeel niet hebt: steering gear with 4 ball joints
Die is niet meer op bricklink of in sets te krijgen.
die is vrij ruim op BL beschikbaar :
https://www.bricklink.com...tem.page?P=x873c01#T=S&O={"ss":"NL","iconly":0}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Goed nieuws voor de Star Wars fans: UCS Porg revealed! (Brickset artikel)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets//images/75230-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/934/28812089397_77dfa11cd9_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

Reinier

\o/

Ik vind hem leuk, maar blijkbaar sta ik daar een beetje alleen in :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat de eerste reactie voor veel mensen gelijkaardig is aan de box art van deze set >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:55:
Ik denk dat de eerste reactie voor veel mensen gelijkaardig is aan de box art van deze set >:)
dit ja _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat is binnen Nederland de beste plek om de James Bond auto te pre-orderen? En dat je met iDeal kan betalen?
AppieNL schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:14:
Voor de mensen die hun eigen dansende banaan willen: ik heb de LDD gemaakt.
[afbeelding]
Wat tekst en uitleg bij de LDD in deze post op Eurobricks
Ik vind hem echt awesome! :D

[ Voor 80% gewijzigd door AW_Bos op 29-07-2018 17:01 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kapoen schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:23:
Goed nieuws voor de Star Wars fans: UCS Porg revealed! (Brickset artikel)
[afbeelding]
[afbeelding]
Totally looks like :r

* The Eagle kopt hem dan maar in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Eagle schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:03:
[...]

Totally looks like :r

* The Eagle kopt hem dan maar in :+
Ik dacht ook al, mooi, dat kost mij dan iig geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Reinier schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:38:
Ik vind hem leuk, maar blijkbaar sta ik daar een beetje alleen in :)
Nope ik vind m ook cool (en dit is helemaal geen UCS; althans ik zie niets op de boxart)
Mocht ie een keer een mooie aanbieding zijn haal ik m wel denk ik :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ondanks niks op de doos, heeft het een UCS stijl sticker(tje) met stats, dus... UCS :P

Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat er ooit een grotere set komt van een schreeuwende ruimte kip pinguin, dus is dit zijn hoogste detail set.
AW_Bos schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:59:
Wat is binnen Nederland de beste plek om de James Bond auto te pre-orderen? En dat je met iDeal kan betalen?

[...]

Thanks.

Voor iDeal zal je denk ik toch moeten wachten op een winkel als Intertoys, geloof niet dat Lego.nl het inmiddels accepteert?

[ Voor 47% gewijzigd door AppieNL op 29-07-2018 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

AppieNL schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:41:
Ondanks niks op de doos, heeft het een UCS stijl sticker(tje) met stats, dus... UCS :P

Daarnaast zie ik het niet gebeuren dat er ooit een grotere set komt van een schreeuwende ruimte kip pinguin, dus is dit zijn hoogste detail set.

[...]

Thanks.

Voor iDeal zal je denk ik toch moeten wachten op een winkel als Intertoys, geloof niet dat Lego.nl het inmiddels accepteert?
Anders kijk ik wel naar PayPal.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 20:28
Volgens mij komt hij vanaf 1 augustus in de algemene handel, dus ik gok/hoop dat hij over een paar dagen bij een van de online shops te krijgen is. Daar wacht ik namelijk ook op, wel een beetje klaar met Lego zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
BRO-JWE schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:25:
Volgens mij komt hij vanaf 1 augustus in de algemene handel, dus ik gok/hoop dat hij over een paar dagen bij een van de online shops te krijgen is. Daar wacht ik namelijk ook op, wel een beetje klaar met Lego zelf.
Nee, de James Bond DB5 is een Creator Expert set, en die zijn over het algemeen het eerste half jaar lang een LEGO Shop Exclusive. Daarna zal die ook wel bij de grote ketens (Intertoys e.d.) te koop komen. Vergelijkbaar met de London Bus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59
AW_Bos schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:59:

[...]

https://www.2ttoys.nl/con...LEGO-CREATOR-EXPERT--LEGO®-10262-Creator-Expert-Aston-Martin-DB5-James-Bond.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
Waarbij je je wel moet realiseren dat 2TToys zich ook aan de LEGO regels moet houden, en de DB5 dus alleen kan verkopen doordat ze die set voor de volle LEGO prijs eerst zelf in de winkel aanschaffen en dan met opslag (€179,49 ipv €169,99 bij LEGO zelf of zelfs €149,99 in Duitsland) doorverkopen...

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 30-07-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SpeelgoedNL in Zeist zei vorige week hem ook binnen te krijgen, ik zie alleen nog geen prijs ervan op de website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
https://www.2ttoys.nl/con...artin-DB5-James-Bond.html

nu met werkende link en duurder dan Lego zelf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:47:

[afbeelding]
Tof plaatje! Misschien een dezer dagen 42077 maar eens in elkaar zetten. Ik heb de set destijds gekocht om een C-model te bouwen (Porsche 917/20 Can-am), maar zon C-model valt me toch ook een tikje tegen, dus misschien maar gewoon the usual aanpak van A-model bouwen en zwaar modden naar eigen smaak.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:21

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik ben een beetje begonnen met Lego te kopen als investering.
Zijn NINJAGO sets over het algemeen een goede investering?
Ik denk er aan om de NINJAGO City 70620-1 te kopen. Maar alleen als het een goede investering is.
Advies welkom!

Voorlopig heb ik volgende sets gekocht als investering :
10236 ewok village
21309 saturnus 5
75159 death star
75192 Millennium Falcon

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .