Keurige berekening. Wel je geld op 2 decimalen afrondenKapoen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:55:
[...]
Er zijn natuurlijk onderdelen die je met een behoorlijk voordeel kan inkopen op deze manier, zoals de (grijze) 2x2 en 1x2 tegels die €0,07/stuk kosten op de online PaB. Je kan er minstens 2,5x keer de 'break even' hoeveelheid van kwijt in een grote pot. Maar zoals ik eerder zei, je moet maar net geluk hebben dat er die week/maand ook effectief aanbod van is.
[afbeelding]
[afbeelding]
*edit* in het kader van nutteloze experimenten heb ik mijn stelling ivm de 2x2 tegels even getest met een keukenweegschaal, gegevens van bricklink en een grote PaB pot (waarde 18 euro) gevuld met 2x2 tegels.
Mijn bevindingen:
- volgens mijn weegschaal zit er voor 330g aan tegels in de pot.
- keukenweegschalen zijn niet geschikt om zo'n lichte elementen precies af te wegen
- bricklink stelt dat één tegel 0,5g weegt.
- dit klopt ongeveer, ik heb 43 tegels nodig om 20g af te wegen.
Ik heb verder gerekend met de bricklink gegevens omdat die iets conservatiever zijn, dus in realiteit zal je iets meer waarde voor je geld krijgen. 330g x 2 tegels/gram = 660 tegels. 660 x €0,07 = €46,2 euro in deze pot. €46,2/€18 = een verhouding van 2,56
Ik ga van de vakantie ook maar weer eens een doos bestellen of oud lego opbouwen. Op dit moment twijfel ik erg over de city docks voor bij de destiny's bounty of een grote technic set. Welke set met PF raden jullie aan voor iemand die voornamelijk technic lego heeft van voor 2004 en dat wil combineren met de PF? De 6x6 leek me wel interessant en die was laatst voor 150 te krijgen.