Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.125 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-10 20:33
Kapoen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Er zijn natuurlijk onderdelen die je met een behoorlijk voordeel kan inkopen op deze manier, zoals de (grijze) 2x2 en 1x2 tegels die €0,07/stuk kosten op de online PaB. Je kan er minstens 2,5x keer de 'break even' hoeveelheid van kwijt in een grote pot. Maar zoals ik eerder zei, je moet maar net geluk hebben dat er die week/maand ook effectief aanbod van is.
[afbeelding]
[afbeelding]

*edit* in het kader van nutteloze experimenten heb ik mijn stelling ivm de 2x2 tegels even getest met een keukenweegschaal, gegevens van bricklink en een grote PaB pot (waarde 18 euro) gevuld met 2x2 tegels.

Mijn bevindingen:
- volgens mijn weegschaal zit er voor 330g aan tegels in de pot.
- keukenweegschalen zijn niet geschikt om zo'n lichte elementen precies af te wegen
- bricklink stelt dat één tegel 0,5g weegt.
- dit klopt ongeveer, ik heb 43 tegels nodig om 20g af te wegen.

Ik heb verder gerekend met de bricklink gegevens omdat die iets conservatiever zijn, dus in realiteit zal je iets meer waarde voor je geld krijgen. 330g x 2 tegels/gram = 660 tegels. 660 x €0,07 = €46,2 euro in deze pot. €46,2/€18 = een verhouding van 2,56 :*)
Keurige berekening. Wel je geld op 2 decimalen afronden :P

Ik ga van de vakantie ook maar weer eens een doos bestellen of oud lego opbouwen. Op dit moment twijfel ik erg over de city docks voor bij de destiny's bounty of een grote technic set. Welke set met PF raden jullie aan voor iemand die voornamelijk technic lego heeft van voor 2004 en dat wil combineren met de PF? De 6x6 leek me wel interessant en die was laatst voor 150 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zag net bij S@H dat de flexibele rails en wissels eruit gaan. Zijn toch de enige rails uitbreidsetjes zover mij bekend. Zijn er vervangers gepland? Wilde nog zo'n setje kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:22
Gim schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:36:
Zag net bij S@H dat de flexibele rails en wissels eruit gaan. Zijn toch de enige rails uitbreidsetjes zover mij bekend. Zijn er vervangers gepland? Wilde nog zo'n setje kopen.
De 60205 en de 60238 zijn de nieuwe varianten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52
mathelicious schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:04:
[...]

Keurige berekening. Wel je geld op 2 decimalen afronden :P

Ik ga van de vakantie ook maar weer eens een doos bestellen of oud lego opbouwen. Op dit moment twijfel ik erg over de city docks voor bij de destiny's bounty of een grote technic set. Welke set met PF raden jullie aan voor iemand die voornamelijk technic lego heeft van voor 2004 en dat wil combineren met de PF? De 6x6 leek me wel interessant en die was laatst voor 150 te krijgen.
"Het meest teleurstellende technic model dat ik ken"

YouTube: Der 42070 ist das enttäuschendste LEGO® Technic Modell, das ich kenne!

:P

/Edit:

Als je gelijk in het diepe wilt: de 42055 bucket wheel excavator is af en toe in de aanbieding op Amazon (uk).

[ Voor 7% gewijzigd door phYzar op 04-07-2018 21:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
andd.. done

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jplQglWm.jpg

ben ergens in het opzet proces wel een schroefje kwijtgeraakt (van de display case), weet waar die ongv moet liggen maar nog niet gezien.

gelukkig genoeg andere schroefjes om toxh alles op z'n plek te houden

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 04-07-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
JPDeckers schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:41:
[...]

De 60205 en de 60238 zijn de nieuwe varianten volgens mij
Niet eens een wissel en een bocht en de andere een recht stuk en een bocht zoals de wegenplaten. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 12:23
Blijven gave video's als je een beetje Duits spreekt. Helaas doen mijn kinderen dat niet, en wil ik die toch een beetje naar dit soort filmpjes op youtube nudgen - weet iemand of er ook Nederlandstalige legofilmpjes bestaan? Dus meer het creative home-made spul, niet die commerciële Netflix-afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het enige wat mis is volgens HdS is dat hij te duur is en dat je van de Technic niet veel ziet. En voor de Creator serie is de body niet dicht genoeg. Ik zag op brickwatch dat de Chiron nu 303 euro is bij amazon.de Ik wacht nog even tot hij rond de 200 euro zit :)

De 6x6 is overigens niet zo slecht als HdS doet geloven. Ja, het zou mooier zijn als er echte vering op zat en dat de outriggers vanuit de doos synchroon zouden werken en een inschakelbaar sperdiff zou ook mooi zijn. Maar HdS valt eigenlijk meer over het feit dat dit het kroonstuk van 40 jaar Technic zou moeten zijn. Als jubileumstuk is dit natuurlijk idd prut. Maar als je dat even vergeet dan is het best een aardige set.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
zonoskar schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Het enige wat mis is volgens HdS is dat hij te duur is en dat je van de Technic niet veel ziet. En voor de Creator serie is de body niet dicht genoeg. Ik zag op brickwatch dat de Chiron nu 303 euro is bij amazon.de Ik wacht nog even tot hij rond de 200 euro zit :)

De 6x6 is overigens niet zo slecht als HdS doet geloven. Ja, het zou mooier zijn als er echte vering op zat en dat de outriggers vanuit de doos synchroon zouden werken en een inschakelbaar sperdiff zou ook mooi zijn. Maar HdS valt eigenlijk meer over het feit dat dit het kroonstuk van 40 jaar Technic zou moeten zijn. Als jubileumstuk is dit natuurlijk idd prut. Maar als je dat even vergeet dan is het best een aardige set.
...en bijna geen bodem in de laadbak, een zwak kraantje, een absurd grote draaicirkel, een te zwakke motor om over obstakels te rijden, de IR-ontvanger op een lastige plek zodat remote control nogal richtingsgevoelig is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
zonoskar schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:57:
[...]
Het enige wat mis is volgens HdS is dat hij te duur is en dat je van de Technic niet veel ziet.
Dat laatste is inderdaad wel een puntje. Ben 4 weken geleden begonnen met de Porsche. Had na 1 dag doos 1 verwerkt, maar eigenlijk geen aandrang om verder te gaan. Heb de wielen erop gezet en alle techniek is prachtig mooi zichtbaar, je ziet precies hoe alles werkt.

Vanaf nu echter zal het hoofdzakelijk beplating en afdekking zijn wat de klok slaat. Maar eigenlijk vind ik hem zoals hij nu is veel mooier. Sterker, de cilinders zijn nu niet meer zichtbaar, waardoor ik er eerder nog wat van af zou halen dan dat ik hem verder op ga bouwen :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 19:15
Er is een hele simpele mod voor de Porsche om de body te verwijderen als die af is, zodat je weer alles kan zien

Voor de Chiron is die er nog (nog) niet. Het zal ook niet zo makkelijk zijn als bij de Porsche. Ding is geloof ik aardig dicht gebouwd en alles zal dus wel aan elkaar vast zitten.

De 42070 vond ik op zich geen onaardig model. Dat slappe kraantje kon wel bijna 1 kilo tillen, dat is best veel voor Lego. De vering is jammer, maar halen dit soort voertuigen sowieso niet hun vering uit de bandendruk? De grote stuurcirkel stoorde me niet, ik vond het eigenlijk wel meevallen.

Wel 1 dingetje voor @phYzar: de XL zwak? Ha!

Dit bakbeest van 9 kg wordt aangedreven door 1 (!!!) XL motor. Wat je de 42070 dus in het beste geval kan verwijten is slecht tandwiel gebruik maar zeker niet de motor. En bij dat denk ik dat Lego bewust heeft gekozen voor wat snelheid ipv over obstakels te kunnen rijden.

Wat mij persoonlijk wel stoort aan de 42070 is dat de outriggers idd niet synchroon zijn. Het absoluut geen 40-jaar anniversary flagship set is en dat het ding met een adviesprijs van €270 buiten alle proporties geschift duur was voor 1800 parts set.

[ Voor 67% gewijzigd door AppieNL op 05-07-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
AppieNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:15:
Wel 1 dingetje voor @phYzar: de XL zwak? Ha!
[video]
Dit bakbeest van 9 kg wordt aangedreven door 1 (!!!) XL motor. Wat je de 42070 dus in het beste geval kan verwijten is slecht tandwiel gebruik maar zeker niet de motor.
Ik heb de 42070 zelf niet, ik praat gewoon blind mijn lego-messias na O-) En de Bucket Wheel Excavator is ook een enorm bakbeest die de kracht van de motor over enorme afstanden moet overbrengen naar verschillende acties en die werkt desondanks ook redelijk dus de power zal het inderdaad niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
phYzar schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:34:
[...]

ik praat gewoon blind mijn lego-messias na O-)
Tja, ik heb het een paar posts geleden al gehad over Steiner, maar als dat je "Lego-messias" is, zou ik toch ook eens kijken naar andere youtubers of reviews op sites/forums voor mensen die er meer verstand van hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 05-07-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 20:00

bord4kop

maximaal 100KB!

Sariel FTW

:)

Of Grohl, Niko71, Sheepo, of onze eigen NLdse Technic helden als Dikkie KLien, Jurgen Krooshoop, mahjqa en uiteraard mijn bovenbuurman hier ^^^^

| Security Management |

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• AppieNL
Heh, weet niet of ik thuis hoor in dat rijtje grote namen, maar dank je wel :)

Soort van bruggetje naar mijn laatste MOC om te oefenen tot dat niveau? Little mobile crane:
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/ce48795f9e013e0d5ff40c0605e767ed.jpg
Functies:
- Kraan omhoog/omlaag door pneumatiek
- 1 kraan extensie (meer ging het niet worden zonder concessies aan stevigheid en looks)
- Touw natuurlijk, met zo'n 90's lock er op :P
- 3 sturende assen (waarvan de voorste met een grotere hoek)
- Werkende V4 (loopt een beetje uit sync door de beschikbare parts op deze schaal, maar vind het nog steeds leuker dan niks)
- Kraan draaien (360 graden)
- Cabine op de kraan kan kantelen om omhoog te kijken
- Outriggers (helaas geen centrale knop, want kreeg ik niet passend, dus moet per zijde gedaan worden met die grijze stukjes achterop de achterste outriggers. Ze blijven wel locked staan met wieltjes van de vloer)
Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/88b0aee8b7dc545fc0d60300e18296af.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/73405ce3acd4e705188294014f40b2af.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/4588a2ccebc05dccf35701ba8d0f5db0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bucket.bluegartr.com/475e97b95397666a395be2ae04ed26ed.jpg
(ja, de kleur van de V4 is verandert naar grijs, springt er net wat meer uit vind ik dan het zwarte van de eerdere foto's)

Meer pics en info in het eurobricks topic

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 05-07-2018 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
ging even wat fout sorry

[ Voor 99% gewijzigd door AppieNL op 05-07-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ziet er top uit. Toch heb ik altijd wel een zwak voor de mini-scale builds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Dank je, wat ik vooral ook zelf handig vind aan die mini builds: ze staan zelden in de weg. Plaatst zoveel makkelijker op een plank dan een flagship set :) (en dusver heb ik daar nauwelijks functies voor hoeven inleveren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
AppieNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:42:
Dank je, wat ik vooral ook zelf handig vind aan die mini builds: ze staan zelden in de weg. Plaatst zoveel makkelijker op een plank dan een flagship set :) (en dusver heb ik daar nauwelijks functies voor hoeven inleveren)
Ze zijn ook een stuk goedkoper dan een flagship, dus kun je er veel meer bouwen , zonder dat het je veel geld kost :) Ik zie alleen maar voordelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij op reddit gelekt.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b4W1CJ/75_D7_BDED_074_E_4_D10_86_B3_242_A83_A2_AAFA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Hmmm die DB5 ziet er zo op het eerste gezicht niet onaardig uit, tuurlijk hier en daar wat hoekig, maar ja het is Lego. Lijken dezelfde bandjes als de Kever te zijn, dus zal rond die schaal zijn.
chrisO schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Ze zijn ook een stuk goedkoper dan een flagship, dus kun je er veel meer bouwen , zonder dat het je veel geld kost :) Ik zie alleen maar voordelen...
Yup is ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

Volgens mij moet het licenSe zijn? Ik hoop dat ze dat nog ff gefixt hebben :P

Edit: het blijkt in het amerikaans met een S te zijn maar in het engels met een C, weer wat geleerd :)

[ Voor 23% gewijzigd door almightyarjen op 05-07-2018 20:19 ]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Oei, die ziet er niet echt gelukt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:02:
Oei, die ziet er niet echt gelukt uit...
Valt me ook wel tegen eerlijk gezegd. Ik zie de €160 er niet aan af.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nee, mij te veel geld voor het ontwerp.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 20:04
Nou, niet moeders mooiste inderdaad. Tenzij er leuke gadgets opzitten ga ik hem toch niet halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
kan ik hem vandaag of morgen al pre-orderen, heb ik ook eens mazzel met dubbele vip punten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 16:18
Prijzig grapje en wellicht niet het allermooist maar voor mij als James Bond en Lego fan wel een must have. Daarnaast denk ik dat de auto, net als de F40, in het echt er beter uit ziet dan op zo'n klein plaatje. Het gepost plaatje lijkt overigens eens een 'speciaal pasje voor de eigenaren van de Lego doos', die daadwerkelijk de licentie om te bouwen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

quorumz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:25:
[...]

kan ik hem vandaag of morgen al pre-orderen, heb ik ook eens mazzel met dubbele vip punten ;)
Ik denk dat ze wel zo slim zijn dat ze dat soort acties niet laten samenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44
Aangezien ik niets van auto's ken: stel dat die gelekte foto klopt, wat maakt deze Aston Martin tot een James Bond editie?

Ik had eerder verwacht dat er ook (een) exclusieve minifig(s) bij zouden zitten. Dit komt bij mij over als pakweg een Tardis set zonder Doctor Who?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

hmm, niet echt fraai inderdaad. Helaas ;(

Maar de schaal is goed, dus hij komt er wel!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
la_fusion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:47:
Prijzig grapje en wellicht niet het allermooist maar voor mij als James Bond en Lego fan wel een must have. Daarnaast denk ik dat de auto, net als de F40, in het echt er beter uit ziet dan op zo'n klein plaatje. Het gepost plaatje lijkt overigens eens een 'speciaal pasje voor de eigenaren van de Lego doos', die daadwerkelijk de licentie om te bouwen hebben :D
De F40 vond ik er eigenlijk nooit slecht uitzien? In het echt ziet hij er meer dan prima uit. Bevreemd mij nog steeds dat deze er al uit is terwijl Mini en T1 rustig doorverkocht worden.
Gunner schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:53:
[...]

Ik denk dat ze wel zo slim zijn dat ze dat soort acties niet laten samenvallen.
Er zijn wel een paar meer 'perfect storms' geweest bij S@H. :P

For the record, het origineel:
Afbeeldingslocatie: https://rmsothebys-cache.azureedge.net/a/1/9/7/3/a/a1973a57acb5f133978545e5fd3bcb4195834120.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2018 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Kapoen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:44:
Aangezien ik niets van auto's ken: stel dat die gelekte foto klopt, wat maakt deze Aston Martin tot een James Bond editie?

Ik had eerder verwacht dat er ook (een) exclusieve minifig(s) bij zouden zitten. Dit komt bij mij over als pakweg een Tardis set zonder Doctor Who?
Op basis van de foto kan ik niet zeggen of er iets speciaals aan is maar de DB5 is een iconische James Bond auto omdat hij in meerdere films te zien is geweest: Wikipedia: Aston Martin DB5 Een minifigure zou erg mooi zijn maar past natuurlijk niet bij de Creator reeks..
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:27:
[...]

De F40 vond ik er eigenlijk nooit slecht uitzien? In het echt ziet hij er meer dan prima uit. Bevreemd mij nog steeds dat deze er al uit is terwijl Mini en T1 rustig doorverkocht worden.
Dat is dus precies wat ik zeg ;) Op de foto's mwah, in het echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind dat ze de lijnen echt beroerd hebben overgenomen, natuurlijk ben je gelimiteerd door het blokkerige van Lego.

Maar de daklijn naar achter klopt totaal niet. Het lijkt wel een hatchback terwijl het in het echt een coupe is met een duidelijke kont. (ik mis ook het "knijpen" van de daklijn naar achter, mogelijk door de hoek van de foto)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/AM_DB5_rear.jpg/1920px-AM_DB5_rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zat even auto's te scannen op Ideas, maar vond wel een paar gelijkenissen tussen 10k support en sets die later gereleased zijn. Het is mij iets te toevallig.

https://ideas.lego.com/pr...d0-490b-b27f-99e435520fe7 oktober 2016
https://shop.lego.com/nl-NL/Zware-reddingshelikopter-60166 - Q2-2017
https://shop.lego.com/nl-NL/Kustwacht-hoofdkwartier-60167 - Q2-2017
https://shop.lego.com/nl-...zier-aan-het-strand-60153 - Q2-2017

https://ideas.lego.com/pr...e0-4af3-bc16-c37a2954c6fc maart 2015 afgekeurd, jaar ervoor gestart en snel 10k support.
https://shop.lego.com/nl-NL/De-SHIELD-Helicarrier-76042 - maart 2015

https://ideas.lego.com/pr...4d-4c8f-af8d-65026dfdecba maart 2016 1000 supports, jaar later afgekeurd. Begin dit jaar komt de Diner uit.

https://ideas.lego.com/pr...70-400f-87e1-88d6651311a9 gestart ergens in 2013
https://shop.lego.com/nl-NL/Stille-Mary-71042 april 2017 gereleased

@DB5 De koelsleuf op de wielkast had beter met een zilveren 4x1 met studs op de uiteinden gekund. Het plaatje laat een veel te grof detail zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 06-07-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Laatst online: 09:00
Señor Sjon schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:47:
Ik zat even auto's te scannen op Ideas, maar vond wel een paar gelijkenissen tussen 10k support en sets die later gereleased zijn. Het is mij iets te toevallig.

https://ideas.lego.com/pr...d0-490b-b27f-99e435520fe7 oktober 2016
https://shop.lego.com/nl-NL/Zware-reddingshelikopter-60166 - Q2-2017
https://shop.lego.com/nl-NL/Kustwacht-hoofdkwartier-60167 - Q2-2017
https://shop.lego.com/nl-...zier-aan-het-strand-60153 - Q2-2017

https://ideas.lego.com/pr...e0-4af3-bc16-c37a2954c6fc maart 2015 afgekeurd, jaar ervoor gestart en snel 10k support.
https://shop.lego.com/nl-NL/De-SHIELD-Helicarrier-76042 - maart 2015

https://ideas.lego.com/pr...4d-4c8f-af8d-65026dfdecba maart 2016 1000 supports, jaar later afgekeurd. Begin dit jaar komt de Diner uit.

https://ideas.lego.com/pr...70-400f-87e1-88d6651311a9 gestart ergens in 2013
https://shop.lego.com/nl-NL/Stille-Mary-71042 april 2017 gereleased

@DB5 De koelsleuf op de wielkast had beter met een zilveren 4x1 met studs op de uiteinden gekund. Het plaatje laat een veel te grof detail zien.
Dit is een van de bekendste voorbeelden:
https://ideas.lego.com/pr...ea-473f-83e9-9dc6a61e7a4c

Minder dan een jaar later kwam deze uit:
https://shop.lego.com/en-NL/Firehouse-Headquarters-75827

Dit is nog een hele rel geworden tussen de ontwerpers van Lego en de maker van het Ideas model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe is dat afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PeeGee schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Dit is een van de bekendste voorbeelden:
https://ideas.lego.com/pr...ea-473f-83e9-9dc6a61e7a4c

Minder dan een jaar later kwam deze uit:
https://shop.lego.com/en-NL/Firehouse-Headquarters-75827

Dit is nog een hele rel geworden tussen de ontwerpers van Lego en de maker van het Ideas model
damn dat is gewoon 1:1 kopie - zal wel iets over in de voorwaarden staan dat lego dat recht heeft bij plaatsen idea

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 06-07-2018 10:00 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

almightyarjen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:18:
[...]

Volgens mij moet het licenSe zijn? Ik hoop dat ze dat nog ff gefixt hebben :P

Edit: het blijkt in het amerikaans met een S te zijn maar in het engels met een C, weer wat geleerd :)
Ik woon al te lang in de empire geloof ik, want jouw spelling ziet er voor mij erg raar uit.. ik had echt een WTF moment toen ik het las..

Maar aangezien dit om een Aston Martin/James Bond doos gaat is de enige goede spelling dus 'Licence'

Woensdag de 18e is de launch in de London Lego shop trouwens..

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 06-07-2018 10:34 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mad-Matt schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:41:
Ik vind dat ze de lijnen echt beroerd hebben overgenomen, natuurlijk ben je gelimiteerd door het blokkerige van Lego.

Maar de daklijn naar achter klopt totaal niet. Het lijkt wel een hatchback terwijl het in het echt een coupe is met een duidelijke kont. (ik mis ook het "knijpen" van de daklijn naar achter, mogelijk door de hoek van de foto)

[afbeelding]
Ik ken het model vrij goed (er staat er bij de pub waar wij na sporten heen gaan vaak 1tje.. de eigenaar nodigde me zelfs uit om er even in te gaan zitten.. ondanks dat wij nog bezweet waren, erg relaxde kerel)
En de lego versie moet je wel heel erg 'squinten' om het te zien..
Jammer want het idee vond ik super gaaf, maar voor £160 valt het me wel beetje tegen.. de MOC eType op de ideas site leek beter IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik weet nog dat de maker van de set is uitgenodigd op het Lego hoofdkantoor. Daar heeft hij een rondleiding gehad en een gesprek gehad met een aantal personen van Lego. Daar is hem verteld dat de sets van Lego al twee jaar in ontwikkeling zijn voordat ze het daglicht zien en dat was ook het geval met de GBHQ. En daar moest hij het mee doen.

Ik vind het allemaal erg twijfelachtig hoe dat is gegaan. Dat twee onafhankelijke mensen zo goed als dezelfde set ontwerpen, die kans is bijna 0 als je het mij vraagt. Maar Lego zou ook heel goed hebben geweten dat er gedonder zou zijn gekomen als ze een set op de markt brachten die een rip-off van Ideas zou zijn. Dus dat pleit voor Lego: alle ontwikkelingskosten waren waarschijnlijk al gemaakt. Het blijft een vaag verhaal; het lijkt erop dat Lego iig bepaalde details van de Ideas set heeft overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Daarnaast moeten de tweede sets in grote lijnen ook wel overeenkomen aangezien ze het gebouw uit de film(en het fysieke gebouw) gewoon nabouwen. Grote kans dat er inderdaad ideeen hetzelfde zijn geweest maar de hoofdlijnen zouden sowieso gelijk zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Op basis van de foto kan ik niet zeggen of er iets speciaals aan is maar de DB5 is een iconische James Bond auto omdat hij in meerdere films te zien is geweest: Wikipedia: Aston Martin DB5 Een minifigure zou erg mooi zijn maar past natuurlijk niet bij de Creator reeks..
Maar als er aan het uiterlijk niets is gewijzigd, waarom dan de verwijzing naar James Bond op de doos?
Eenmaal je dit model hebt opgebouwd, en in de glazen vitrinekast hebt gestopt, is dit toch maar een 'gewone' Creator auto zoals de T1, Kever,...? Hopelijk is die gelekte foto een fake :+

*edit* @himlims_ meldt mij net dat onderstaande afbeeldingen mogelijk niet werken, ik kijk het even na.
Meer plaatjes op de No Starch website:
https://nostarch.com/legoadventure
https://nostarch.com/legoadventure2
https://nostarch.com/legoadventure3

Anyhoo, ik heb weer een paar aanwinsten bij in mijn collectie van ideeën/foto boeken. Ik heb zonet drie boeken opgepikt uit de 'Lego Adventure' serie van No Starch Press:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/ISBN1593274424-1.jpg?201511130454
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/ISBN1593275129-1.jpg?201511130457
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/ISBN1593276109-1.jpg?201511130459

Qua grootte en dikte zijn ze identiek aan de gekende ideeën boeken van DK:
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iur/?f=1&image_host=http%3A%2F%2Fimages.brickset.com%2Fnews%2FLEGO_Ideas_Main.jpg&u=https://images.brickset.com/news/LEGO_Ideas_Main.jpg
Van dat eerste boek had ik al de elektronische versie, dankzij die Humble Bundle actie die hier een hele poos geleden een keertje langskwam _/-\o_ Omdat ik nu eenmaal een voorkeur heb voor 'old school' papier wou ik deze dus ook gewoon in mijn boekenkast hebben.

Het verschil tussen de DK boeken en deze van No Starch is dat de inhoud iets meer gericht is op AFOLs qua bouwtechnieken en fotografie, ook al leest het geheel als een stripverhaal. Mogelijk gebruiken ze ook hier en daar de beruchte 'illegal connections' technieken, itt de uitgaves van DK.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5451/9841114593_e0dcaa6998_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://itlug.org/wp-content/uploads/2013/12/the-lego-adventure-book-2-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://thebricklife.com/wp-content/uploads/Lego-Adventure-Book-Review-Trains.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 06-07-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 21:42

Falcon10

Hit it i would !

Hmm Spijtig dat het een DB5 is.
Als het een modernere Aston Martin van James had geweest, had ik hem wel durven bestellen :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

almightyarjen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:42:

Ik vind het allemaal erg twijfelachtig hoe dat is gegaan. Dat twee onafhankelijke mensen zo goed als dezelfde set ontwerpen, die kans is bijna 0 als je het mij vraagt. Maar Lego zou ook heel goed hebben geweten dat er gedonder zou zijn gekomen als ze een set op de markt brachten die een rip-off van Ideas zou zijn. Dus dat pleit voor Lego: alle ontwikkelingskosten waren waarschijnlijk al gemaakt. Het blijft een vaag verhaal; het lijkt erop dat Lego iig bepaalde details van de Ideas set heeft overgenomen.
Het was natuurlijk zeer aannemelijk met 30 jarige bestaan dat zo'n idee er altijd al is geweest.

Toch stelt ook de guideline zeer duidelijk dat in welke variatie hun 'concept' al was, wat jij daar neer zet, altijd moet worden gezien als 'unitentional'. Goed, vraag me af hoe sterk dit nog wel staat in een zaak, zeker als bepaalde bouwtechnieken worden gekopieerd.
There is a possibility your product idea and our own new product development will unintentionally overlap.
Great minds think alike! If you get an idea for a new LEGO set, it’s possible our team of designers has had a similar idea on their own.
If the LEGO Group introduces a product similar to an idea submitted on LEGO Ideas, you understand and acknowledge that any coincidence is unintentional and release the LEGO Group against any claims of infringement.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
almightyarjen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Ik weet nog dat de maker van de set is uitgenodigd op het Lego hoofdkantoor. Daar heeft hij een rondleiding gehad en een gesprek gehad met een aantal personen van Lego. Daar is hem verteld dat de sets van Lego al twee jaar in ontwikkeling zijn voordat ze het daglicht zien en dat was ook het geval met de GBHQ. En daar moest hij het mee doen.

Afbeeldingslocatie: https://www.marriagegeek.com/wp-content/uploads/2016/05/bullshit.jpg

Als je kijkt naar het posten van het idee tot de set van Lego uitkomt, dan zit dat mooi in de ontwikkeltijd van Lego zelf. De diner vind ik ook zo'n voorbeeld. Het is een wat vreemde eend in de bijt in de modular serie. Ze gebruiken Ideas gewoon als een interessepeiling. Gaat een Idea snel, dan kan men bij Lego snel genoeg schakelen om een model na te maken en de bedenker af te wijzen als zijnde 'zat al in de pijplijn'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@Kapoen
Maar als er aan het uiterlijk niets is gewijzigd, waarom dan de verwijzing naar James Bond op de doos?
De wagen zal wel "gadgets" hebben ala de Bond DB5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 19:55

Wom

Benieuwd naar de officiele foto's, eerste indruk van de DB5 is niet al te best in ieder geval...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snap dat ze de DB5 hebben genomen, dat is "de" James Bond Aston.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Mad-Matt schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:22:
Ik snap dat ze de DB5 hebben genomen, dat is "de" James Bond Aston.
jep, vind ik ook!

Hebben we meteen ook een (Bond) auto voor volgend jaar: de witte Lotus Esprit (The Spy who loved me). Ding moet ook niet zo moeilijk te maken zijn van Lego want hoekig :+

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Off-topic :)
Weet je zeker dat dat het origineel is? Het stuur zit daar links.

Het stuur zat bij de DB5 uit Casino Royale wél rechts, maar die kwam dan ook als gewin uit een potje kaarten en had een compleet ander nummerbord dan BMT 214A en BMT216A.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hej3CH6.jpg

http://www.jamesbondlifestyle.com/node/606

[ Voor 32% gewijzigd door GeeBee op 06-07-2018 13:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45

Cheezus

Luiaard

bord4kop schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:47:
[...]

jep, vind ik ook!

Hebben we meteen ook een (Bond) auto voor volgend jaar: de witte Lotus Esprit (The Spy who loved me). Ding moet ook niet zo moeilijk te maken zijn van Lego want hoekig :+
De eerste afbeelding is al uitgelekt van dat model:
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-slope-31-1-x-1-18862-33847-35338-30.jpg

Lijkt al beter dan die db5 als je het aan mij vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:01

vectormatic

Warlock of the doorlock

€160 voor die DB5? pfffffff mooi niet.

Zoiezo is het compleet niet gelukt om juist de subtiele lijnen die de DB5 mooi maken netjes in blokjes te gieten, en waarschijnlijk is de van de orde van grootte van de F40/T1 etc.. waarom er dan ineens €60 bovenop de prijs komt?

Echt, die strakke rechte lijn van koplamp tot achterlicht.. Een gemiddelde speed champions auto zou meer poging hebben om iets van het originele lijnenspel na te bootsen. Kwa kwaliteit van ontwerp doet dit me heel erg denken aan de Ferrari setjes van pakweg 10 jaar terug, 8143

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieNL
Geweldig hoe mensen zich al helemaal blind staren en een oordeel vellen alleen op basis van dat gerucht van €160. En zelfs als het waar is, geen idee hebben hoeveel parts de set heeft, misschien zijn het er 2000, door alle gadgets :)

Afkraken kan altijd nog, ik vind het nu nog te voorbarig. De looks kunnen we al wel over twisten, maar dan echt puur dat, niet in combinatie met iets anders zoals prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het lijkt me redelijk essentieel om de looks enigszins goed te hebben in zoiets als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Oh zeker, maar dan hoef ik niet van 5 mensen (ja, ik heb ze geteld) sinds het plaatje te lezen "voor €160 had ik meer verwacht" als hun eerste opmerking op de foto. Ik had ook liever wat meer rondingen gezien, had ik ook bij de Kever. Het zit er niet in, brute pech, maar daar heeft die prijs vooralsnog nog geen hol mee te maken.

Pas als blijkt dat de parts rond de 1000 liggen en die prijs van €160 waarheid blijkt te zijn, ben ik de eerste die hier gaat rellen, maar tot die tijd: waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het model is al niet goed, dan heb ik het nog niet eens over de prijs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Volgens mij is de DB-5 ~47 studs lang (inclusief de bumpers, dat komt neer op 37.6cm. Daarmee zou de DB-5 dus ~12cm langer zijn dan de Mini Cooper. De hoogte en breedte zijn ongeveer gelijk.

Dan zou de prijs dus best wel eens 160 Euro kunnen zijn, want de DB-5 is ~50% langer dan de Mini Cooper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Kapoen schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:44:

Buiten het feit dat ze de DB5 pakken, een van de meest iconische Bond auto’s, zullen ze er denk ik een paar kentekenplaatjes van de filmauto bij geven zoals bij de Kever en Mini. Dat is op zich al genoeg om het een Bond auto te maken. Verder kunnen ze er nog gadgets in bouwen zoals bijv. een telefoon, navigatie e.d. Op het gelekte plaatje lijkt het er niet op dat er machinegeweren achter de knipperlichten zitten maar dat is nog maar een gelekt plaatje. Ik denk wel dat het gaat om het echte model. Tot nu toe is toch wel vaak gebleken dat die lekken de goede set betrof. Ik ben iig heel benieuwd naar dit model!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Op brickset staat een interessant artikel, in verband met een nieuwe maat van minifig benen. Het gaat om een maat tussen de bestaande twee in, en ze hebben articulatie itt de huidige kinderbeentjes.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1768/29386656138_5f0b36f339_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1809/41447112900_839dac9c40_b.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Dat zou eens tijd worden! Kunnen die Lego-kindjes eindelijk fatsoenlijk op stoelen zitten ipv staan :p Dat vond ik er altijd zo stom uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
ggj87 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:01:
Dat zou eens tijd worden! Kunnen die Lego-kindjes eindelijk fatsoenlijk op stoelen zitten ipv staan :p Dat vond ik er altijd zo stom uitzien.
De kinderbeentjes zullen wel blijven denk ik, dit zijn ‘tienerbenen’.
En ze kunnen inderdaad in een zitpositie geplooid worden:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/841/41447115190_45a801a5a4_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001

-Sander-

///M Powerrrrrr

AppieNL schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:24:
Heh, weet niet of ik thuis hoor in dat rijtje grote namen, maar dank je wel :)

Soort van bruggetje naar mijn laatste MOC om te oefenen tot dat niveau? Little mobile crane:
[afbeelding]
Functies:
- Kraan omhoog/omlaag door pneumatiek
- 1 kraan extensie (meer ging het niet worden zonder concessies aan stevigheid en looks)
- Touw natuurlijk, met zo'n 90's lock er op :P
- 3 sturende assen (waarvan de voorste met een grotere hoek)
- Werkende V4 (loopt een beetje uit sync door de beschikbare parts op deze schaal, maar vind het nog steeds leuker dan niks)
- Kraan draaien (360 graden)
- Cabine op de kraan kan kantelen om omhoog te kijken
- Outriggers (helaas geen centrale knop, want kreeg ik niet passend, dus moet per zijde gedaan worden met die grijze stukjes achterop de achterste outriggers. Ze blijven wel locked staan met wieltjes van de vloer)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(ja, de kleur van de V4 is verandert naar grijs, springt er net wat meer uit vind ik dan het zwarte van de eerdere foto's)

Meer pics en info in het eurobricks topic
Wauw, toffe build en goed afgewerkt en gedetailleerd!
Die zou ik graag kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Dat nieuwe formaat is wel interessant, geeft nog wat meer variatie. Ben benieuwd wanneer we het gaan terugzien in sets :)

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En een volgende 'kartonnen minifig' is ook al gekend, deze keer een winterse variant:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2018/07/lego-pinguin-maedchen-5005251-box-2018-1000x722.jpg

Als ik mij niet vergis is dit ook een herwerkte CMF?

Vanaf morgen krijgen we de zomerse tegenhanger op S@H:
Afbeeldingslocatie: https://zusammengebaut.com/wp-content/uploads/2018/04/lego-party-banana-juice-bar-5005250-bananen-mann-seite-radio-2018-zusammengebaut-andres-lehmann.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lekkere jaren 80 kleuren icm hawaiishirt en ghettoblaster :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:50
Heb wel eens ergens gelezen dat verkleurde blokjes schoongemaakt kunnen worden waterstofperoxide. Moet dit puur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Versaevel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:01:
Heb wel eens ergens gelezen dat verkleurde blokjes schoongemaakt kunnen worden waterstofperoxide. Moet dit puur?
Vaker iets voorbij zien komen van 3%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Vaker iets voorbij zien komen van 3%?
klopt. Zoek maar even bij JangBricks. hij heeft er een goede video van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-10 22:00

Amphiebietje

In de blubber

Vooral geen pure H2O2, want dat eet niet alleen je Lego-blokjes op, maar ook heel wat andere zaken (zoals je handen).
Kapoen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:32:
En een volgende 'kartonnen minifig' is ook al gekend, deze keer een winterse variant:
spoiler:
Iemand moet een geek-room voor deze dame bouwen vol met LinuxLegoComputers... :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Amphiebietje op 08-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Amphiebietje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:42:
Vooral geen pure H2O2, want dat eet niet alleen je Lego-blokjes op, maar ook heel wat andere zaken (zoals je handen)
@Mappy waarschuwde er inderdaad al voor >:)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20160503wasvoorschrift.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[b]Amphiebietje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:42:[/

[...]

Iemand moet een geek-room voor deze dame bouwen vol met LinuxLegoComputers... :*)
Idem eerste wat ik dacht; die gaat de serverruimte in, op het Linux gluster

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de Tux liefhebbers dan wat inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fassets.catawiki.nl%2Fassets%2F2015%2F5%2F1%2F8%2Fc%2F2%2F8c23e4ba-f039-11e4-95c8-7c7adbf01306.jpg&f=1
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--_2MTiS81--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/scoegwgf8g0juitbvqpo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm4.static.flickr.com/3464/3182165402_7db7a0c34b_o.jpg
Of voor de FreeBSD aanhangers:
Afbeeldingslocatie: http://freebsd-image-gallery.netcode.pl/_bsd-daemon/daemon_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ericharshbarger.org/lego/images/daemon/daemon_0.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 08-07-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Versaevel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 11:01:
Pure waterstofperoxide is niet te krijgen. Hooguit 30% maar dat is een gereguleerde substance. Dat krijg je ook niet zomaar. Op internet is 3% redelijk goed verkrijgbaar. Ik heb zelf al een flinke berg verkleurde blokjes weten te restaureren naar nagenoeg oorspronkelijke kleur. Vooral wit werkt het echt subliem mee.

Wat je vooral nodig hebt is zonlicht, of UV licht. Aangezien we nu behoorlijk wat veel gratis UV licht hebben zou ik niet te lang wachten :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDT-Maikel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02-2021
redfoxert schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:19:
[...]
... Vooral wit werkt het echt subliem mee. ...
Op welke kleuren werkt dit ook nog dan? Ik heb nog 4 liter a 10% staan en inderdaad het weer is perfect, dus ik denk dat ik zo snel mogelijk even ga sorteren. Hoe moet je het eigenlijk weggooien? Gewoon lang laten staan en dan in de gootsteen?

brick store | mdt.re

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MDT-Maikel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:50:
[...]

Op welke kleuren werkt dit ook nog dan? Ik heb nog 4 liter a 10% staan en inderdaad het weer is perfect, dus ik denk dat ik zo snel mogelijk even ga sorteren. Hoe moet je het eigenlijk weggooien? Gewoon lang laten staan en dan in de gootsteen?
Let op met 10%, das een stuk sterker dan 3% :)

Weggooien heb ik het gewoon door de gootsteen. Een keertje in het putje naast het huis, daar begon het flink te schuimen met wat rioolaanslag :P

Andere kleuren die snel verkleuren zoals rood, roze en blauw. Die kleuren hebben er relatief het meest last van. Werkt ook redelijk tot goed, maar wit is toch wel het mooist en best om te zien.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ggj87 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:01:
Dan moet je voor de grap eens kijken naar de oer minifigs uit jaren 70.. als die zaten, werden ze gewwoon in 2en achter alkaar gezet...
http://b1creative.com/blo...y-of-the-lego-minifigure/

Afbeeldingslocatie: https://www.brickpicker.com/images/set_images/brickpicker_set_615_1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 08-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
kan je eigenlijk al die nieuwe harry potter karakters in 1x compleet kopen? moet zeggen dat die wel 1 van de leukste en herkenbaarste ooit zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
quorumz schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:23:
kan je eigenlijk al die nieuwe harry potter karakters in 1x compleet kopen? moet zeggen dat die wel 1 van de leukste en herkenbaarste ooit zijn...
er is een collectable serie van HP binnenkort, dat is een optie via bricklink of bv valuebrick.at

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:11:
[...]

er is een collectable serie van HP binnenkort, dat is een optie via bricklink of bv valuebrick.at
Volgens de review op brickset ziet het er wel naar uit dat Lego weer met die flauwekul komt van één exclusieve minifig per doos 8)7 Dus een volledige set zal vrij duur uitvallen vrees ik.
Box Distribution
Each box contains a total of 60 minifigures which are distributed as follows:

3 - Harry Potter (Hogwarts Uniform)
3 - Hermione Granger
3 - Ron Weasley
3 - Draco Malfoy
2 - Luna Lovegood
3 - Neville Longbottom
3 - Cho Chang
3 - Dean Thomas
3 - Lord Voldemort
3 - Dobby
2 - Sybil Trelawney
3 - Cedric Diggory
3 - Filius Flitwick
3 - Alastor Moody
2 - Harry Potter (Invisibility Cloak)
3 - Albus Dumbledore
3 - Newt Scamander
3 - Tina Goldstein
3 - Jacob Kowalski
3 - Queenie Goldstein
2 - Credence Barebone
1 - Percival Graves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:06:
[...]

Volgens de review op brickset ziet het er wel naar uit dat Lego weer met die flauwekul komt van één exclusieve minifig per doos 8)7 Dus een volledige set zal vrij duur uitvallen vrees ik.

[...]
Vraag me af of het de verkoop van de CMF echt ten goede komt. "Oh, die ene zit er niet meer bij? Oh, dan laat maar".
Met de Party serie had je ook die flauwekul maar had je zonder de police officer nog een complete serie qua verkleed thema voor zij die thema's sparen.
Met HP lijkt me dat je dan toch alles wil? :?

Iedereen de fora dus weer in de gaten houden waar dat ene figuurtje in een volle doos zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

https://www.looopings.nl/...mag-Legoland-niet-in.html

Dat ga je dus straks ook in Scheveningen krijgen. Aan de ene kant snap ik het ook wel, als het idd voornamelijk voor kleine kinderen is dan wil je "een bepaald slag volk" buiten de deur houden. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dat regeltje is volgens mij in elk Legoland Discovery Centre, beter doet oma dus even haar huiswerk.

Niet dat ik de regel goed wil praten, maar ja kan me er ook niet druk om maken dat Lego Merlin (beheer Legoland en Discovery Centre) dit doet.

[ Voor 47% gewijzigd door AppieNL op 09-07-2018 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

AppieNL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:24:
Dat regeltje is volgens mij in elk Legoland Discovery Centre, beter doet oma dus even haar huiswerk.

Niet dat ik de regel goed wil praten, maar ja kan me er ook niet druk om maken dat Lego Merlin (beheer Legoland en Discovery Centre) dit doet.
Tijd voor een AFOL kinderhuur service dus. :D

En maar hopen dat je niet wordt gearresteerd voor kinderarbeid of iets dergelijks... _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDT-Maikel
Ik ben bezig met mijn eerste MOC sinds lang geleden. Het doel is om ooit een stad te bouwen als ik daarvoor de ruimte heb. Maar nu eerst een vrije val attractie voor bij de andere kermis sets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z0nG15E.jpg

Het mechanisme werkt inmiddels, het bakje wordt met een motor omhoog getakeld en dan met de hendel valt die naar beneden. Helaas hangt het bakje nogal scheef en is er maar plaats voor vier personen. Dus daar ga ik nog wat veranderen. Verder moet er nog veel decoratie komen, ik zit te denken aan een Classic Space thema. Qua kleur dus met blauw en grijs, maar ik heb niet van alle bricks genoeg kleur. Bovendien maak ik hem nog anderhalf keer zo hoog, heb helaas niet genoeg roller coaster rails. Voor de volgende iteratie maak ik een video of in ieder geval scherpere afbeeldingen!

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

^^ Er is een attractie-wedstrijd bij Lego gaande.
Misschien een ideetje om met deze mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Amphiebietje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:21:
[...]

Tijd voor een AFOL kinderhuur service dus. :D

En maar hopen dat je niet wordt gearresteerd voor kinderarbeid of iets dergelijks... _O-
Bij de meeste (alle?) LEGO Discovery Centres worden 1 a 2 maal per maand speciale AFOL avonden georganiseerd, met speciale activiteiten/events voor AFOLs.
Op de overpriced LEGO store na, is er voor AFOLs buiten de speciale AFOL avonden weinig interessants te doen in een Discovery Center.
Een Discovery Center is min of meer een indoor-speeltuin met een LEGO thema, wat heeft een volwassene zonder kinderen daar nu te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

chrisO schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Bij de meeste (alle?) LEGO Discovery Centres worden 1 a 2 maal per maand speciale AFOL avonden georganiseerd, met speciale activiteiten/events voor AFOLs.
Op de overpriced LEGO store na, is er voor AFOLs buiten de speciale AFOL avonden weinig interessants te doen in een Discovery Center.
Een Discovery Center is min of meer een indoor-speeltuin met een LEGO thema, wat heeft een volwassene zonder kinderen daar nu te zoeken?
Wel, als ik een van de recente KulCultuur-bijlages van het NRC mag geloven, dan wordt het in de nabije toekomst een ware rage om als volwassen persoon de ballenbak maar weer in te duiken... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDT-Maikel
GeeBee schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 01:02:
^^ Er is een attractie-wedstrijd bij Lego gaande.
Misschien een ideetje om met deze mee te doen?
Heb je een link daarvan? Ik kan niks vinden.
Kapoen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:59:
[...]
Vraagje voor de kenners, hebben wij in Europa een Lego store met een PaB wall die te vergelijken is met deze?
Ik was vandaag in Hamburg en heb daar 80 bakken geteld, dus minder dan in Keulen, maar vergelijkbaar. Ik geloof (dit is 2-4 jaar geleden) dat Frankfurt am Main en Berlijn van vergelijkbare grootte zijn. In Hamburg alle acties mee kunnen nemen, groene baseplate voor 3-in-1 Creator en 2 bananenmannen. Als je het vraagt zijn ze in Hamburg tot nu toe altijd bereid orders op te delen voor meer extra's!

brick store | mdt.re

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:02:
https://www.looopings.nl/...mag-Legoland-niet-in.html

Dat ga je dus straks ook in Scheveningen krijgen. Aan de ene kant snap ik het ook wel, als het idd voornamelijk voor kleine kinderen is dan wil je "een bepaald slag volk" buiten de deur houden. Lastig.
Benieuwd of ze dat er in NL doorheen krijgen. Er zal vast een of ander wetje zijn dat dat soort praktijken tegengaat.
En zo niet: er was eens Ooit een pretpark waar kinderen de baas waren. Dat was ook geen lang leven beschoren. Het roze kasteeltje dat er nog staat is momenteel antikraak bewoond :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
The Eagle schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:29:
[...]
Benieuwd of ze dat er in NL doorheen krijgen. Er zal vast een of ander wetje zijn dat dat soort praktijken tegengaat.
Lijkt me leeftijdsdiscriminatie inderdaad, en derhalve niet toegestaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Dit komt er gewoon door net zoals elk ander discovery centre in andere landen, wet geen hol mee te maken. Volgens jullie logica zou een volwassene dan ook naar een kleuterschool mogen zonder kinderen en dat doet ook niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

alexbl69 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Lijkt me leeftijdsdiscriminatie inderdaad, en derhalve niet toegestaan :).
Mjah er zijn bepaalde vakantiebestemmingen die je niet kan boeken met kinderen. Blijkbaar is dat ook toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gunner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:53:
[...]
Mjah er zijn bepaalde vakantiebestemmingen die je niet kan boeken met kinderen. Blijkbaar is dat ook toegestaan.
Kinderen zijn een 'aparte categorie'. Er zijn wel meer zaken verboden voor kinderen.

Vakantiebestemmingen is een beetje tricky op dit gebied uiteraard. Weet niet eens of het binnen Nederland kan/mag, maar het lijkt me vrij eenvoudig te realiseren door bijvoorbeeld toe te staan dat er een niet-afsluitbaar zwembad is waar gasten ongekleed in mogen. Daar wil je kinderen voor 'behoeden' en dus zijn kinderen niet toegestaan.

Disclaimer: heb geen idee of dit zo werkt, maar mocht het niet 'standaard' zijn toegestaan dan zal er ongetwijfeld een loophole zijn. Anders was er al lang een adults-only resort aangeklaagd.

Voor hogere leeftijden geldt dit uiteraard niet. Daar zou je enkel iets kunnen doen als je iets aanbiedt wat potentieel gevaarlijk kan zijn voor (te) oude mensen. Denk daarbij aan een uitdagende kermisattractie of een cursus diepzeeduiken.

Voor een Lego winkel kan ik echter geen enkele reden bedenken waarom ze volwassenen de toegang zouden mogen ontzeggen. De meeste bezoekers komen er wel weer levend uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
alexbl69 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Voor hogere leeftijden geldt dit uiteraard niet. Daar zou je enkel iets kunnen doen als je iets aanbiedt wat potentieel gevaarlijk kan zijn voor (te) oude mensen. Denk daarbij aan een uitdagende kermisattractie of een cursus diepzeeduiken.
Of juist om die onschuldige kinderen te beschermen tegen volwassenen met verkeerde bedoelingen.
alexbl69 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Voor een Lego winkel kan ik echter geen enkele reden bedenken waarom ze volwassenen de toegang zouden mogen ontzeggen. De meeste bezoekers komen er wel weer levend uit :).
Maar het is geen LEGO winkel! Het is een indoor speeltuin met LEGO thema en daarbij een LEGO winkel..
Wat heeft een volwassene zonder kinderen te zoeken in een indoor speeltuin met speeltoestellen en activiteiten voor kinderen?
Er zijn ook vele speeltuinen waar volwassenen zonder kinderen niet welkom zijn en veel van die speeltuinen hebben ook een winkeltje waar je iets te eten/drinken etc... kan kopen, waar je dan helaas als volwassene zonder kind(eren) ook niet kan komen.

En als er 1 a 2 maal per maand een speciale AFOL-avond gehouden wordt, en kinderen dan weer niet welkom zijn, wat heb je dan als AFOL te klagen?

[ Voor 5% gewijzigd door chrisO op 11-07-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Wat hebben jullie eigenlijk gebruikt als ondergrond voor je lego stad?
Ik zit te denken om een aantal OSB platen op een simpel frame te schroeven en daar poten onder te zetten.
Voor nu wordt het iets van 244x120cm.
Als ik nog wat bij wil bouwen kan ik redelijk eenvoudig nog een OSB plaat aanbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
chrisO schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:53:
[...]

Of juist om die onschuldige kinderen te beschermen tegen volwassenen met verkeerde bedoelingen.

[...]

Maar het is geen LEGO winkel! Het is een indoor speeltuin met LEGO thema en daarbij een LEGO winkel..
Wat heeft een volwassene zonder kinderen te zoeken in een indoor speeltuin met speeltoestellen en activiteiten voor kinderen?
Dat had ik er niet van begrepen. Dat lijkt me inderdaad een valide grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
chrisO schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:53:
[...]

[...]

Er zijn ook vele speeltuinen waar volwassenen zonder kinderen niet welkom zijn en veel van die speeltuinen hebben ook een winkeltje waar je iets te eten/drinken etc... kan kopen, waar je dan helaas als volwassene zonder kind(eren) ook niet kan komen.

En als er 1 a 2 maal per maand een speciale AFOL-avond gehouden wordt, en kinderen dan weer niet welkom zijn, wat heb je dan als AFOL te klagen?
ik wil die lego winkel inkunnen wanneer ik dat wil en niet afhankelijk zijn van een of andere exotische avond, wanneer ik vast meestal niet kan, om een winkel te bezoeken (al is het alleen al om bv een kadootje te kunnen kopen)
dat speelparadijs kunnen ze mooi scheiden van de winkel met bv een glaswand ofzo en aparte ingang in het pand

daarnaast vraag ik mij af of het wel succesvol/winstgevend gedraaid kan worden, in de herfst/winter is scheveningen behoorlijk 'dood'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
mschol schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:33:
[...]
ik wil die lego winkel inkunnen wanneer ik dat wil en niet afhankelijk zijn van een of andere exotische avond, wanneer ik vast meestal niet kan, om een winkel te bezoeken (al is het alleen al om bv een kadootje te kunnen kopen)
dat speelparadijs kunnen ze mooi scheiden van de winkel met bv een glaswand ofzo en aparte ingang in het pand

daarnaast vraag ik mij af of het wel succesvol/winstgevend gedraaid kan worden, in de herfst/winter is scheveningen behoorlijk 'dood'
Even gezocht en de bestaande Lego Discovery Centers hebben allen een aparte ingang voor de shop, zodat ook de AFOLs zonder kinderen LEGO voor (te) hoge prijzen kunnen kopen.
Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .