Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Idd of natuurlijk Optimus PrimeSinergyX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:56:
[...]
Serie heeft ook maar amper een jaar gedraaid, ergens mid 80 ofzo, maar buiten weinig succes had je in diezelfde tijd transformers.
Enige plus is dat deze gebaseerd is op het originele model en niet de 2016 reboot (borstkast is anders in de nieuwe), dus misschien voor de nostalgische verzamelaars nog die 190 waard.
(ik had liever Devastator ofzo van de Transformers gezien).
Ticking away, the moments that make up a dull day
erg mooi, maar niks voor mij..Haay schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:02:
Voltron set aangekondigd!
[afbeelding]
https://www.bouwsteentjes...lego-ideas-21311-voltron/
Kan waarschijnlijk niet omdat een van de sub-ondernemingen van Hasbro/Takara imitatie-Lego-achtige producten maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Amphiebietje op 28-06-2018 20:16 ]
Lijkt me een interessantere bouw dan de UCS Hulkbuster set. Maar uiteindelijk heb ook ik niks met Voltron. Als ik deze set ooit eens tegen flinke korting kan krijgen, dan laat ik het niet schieten denk ik, maar niet tegen deze prijs.mschol schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:12:
erg mooi, maar niks voor mij..
Hoewel Voltron in de VS, Japan en rest van Azië schijnbaar heel populair is, heeft het hier in Europa weinig tot niets gedaan. Dus de verkoop hier zal waarschijnlijk wel tegenvallen, terwijl de eerste oplage van deze set in de VS gewoon snel uitverkocht kan raken.
Jij bedoelt https://tfwiki.net/wiki/Devastator_(G1) neem ik aan?SinergyX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:56:
[...]
Serie heeft ook maar amper een jaar gedraaid, ergens mid 80 ofzo, maar buiten weinig succes had je in diezelfde tijd transformers.
Enige plus is dat deze gebaseerd is op het originele model en niet de 2016 reboot (borstkast is anders in de nieuwe), dus misschien voor de nostalgische verzamelaars nog die 190 waard.
(ik had liever Devastator ofzo van de Transformers gezien).
Die zou wel playuable zijn ook, zijn allemaal werkvoertuigen. Mijn zoontje van 2,5 is er gek op.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
ik heb er thuis een rond lopen; die -moet- deze serie compleet gaan hebbenHaay schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:02:
LEGO Harry Potter Minifigures serie officieel aangekondigd!
https://www.brickfanatics.com/lego-harry-potter-71022-collectible-minifigures-officially-announced/
[afbeelding]
Foto is clickable voor grotere versie.
iemand 30407 polybag gespot?
//edit; nee hebt niets met harry, maar vriendin begint lego (harry serie) wel interresant te vinden. Beetje briclink lopen kijken; freaking prijzig die 'oude' sets

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2018 08:55 ]
Heb je het nu over jezelf?himlims_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:26:
[...]
ik heb er thuis een rond lopen; die -moet- deze serie compleet gaan hebben
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Het valt mij wel op hoe fanatiek mensen zijn met die 'polybags' en mini figures... Lego lijkt wel door te hebben hoe het de fanatieke verzamelaars geld afhandig kan maken. Ik ben blij dat al dat spul niet aan mij is besteedt...
Is hier al iemand die deze standaard voor de UCS MF heeft gebouwd? Of een andere stand?
Binnenkort wil ik mijn MF ook op een standaard zetten, en dan op de kast.
Zelf zit ik aan deze stand te denken: https://www.wickedbrick.c...192?variant=8163971268655 Maar eerst nog eens tijd vinden om de UCS MF in elkaar te zetten. Zal wel ergens van de zomer worden.Nyarlathotep schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:57:
Tot nu toe een weinig boeiend Lego jaar voor mij, met weinig interessante sets... Scheelt weer geld, dat wel!
Het valt mij wel op hoe fanatiek mensen zijn met die 'polybags' en mini figures... Lego lijkt wel door te hebben hoe het de fanatieke verzamelaars geld afhandig kan maken. Ik ben blij dat al dat spul niet aan mij is besteedt...
Is hier al iemand die deze standaard voor de UCS MF heeft gebouwd? Of een andere stand?
Komt later...himlims_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:26:
[...]
ik heb er thuis een rond lopen; die -moet- deze serie compleet gaan hebben
iemand 30407 polybag gespot?
//edit; nee hebt niets met harry, maar vriendin begint lego (harry serie) wel interresant te vinden. Beetje briclink lopen kijken; freaking prijzig die 'oude' sets
https://www.bouwsteentjes...rney-to-hogwarts-polybag/
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik heb hem op die stand staan. Als die eenmaal staat is die behoorlijk stabiel, maar het is een behoorlijke uitdaging om hem op die stand te krijgenNyarlathotep schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:57:
Wat was daar dan de officiele verkoopprijs van? Eigenlijk zijn alle limited thema sets van Lego een goede inverstering. De porsche, Star Wars, Beatles.PWM schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:50:
Man wat baal ik dat ik de Yellow Submarine niet heb gekocht. Die gaan nu over de kopHad ik er maar 1 (of 20) gehaald.
Heb er nog eentje liggen, valt mij nog erg tegen wat deze set nu doet. Had al meer verwacht.
60 euro volgens Brickwatch. Ik zou toch opletten met welke sets je koopt. De 21109 Exo Suit is een set die nu voor minder gaat dan de originele verkoopprijs. En heel soms doet Lego een reissue (Taj Mahal, Winter Village Toy Shop, Death Star,...) waardoor je 'investering' wel eens zou kunnen devalueren.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:53:
[...]
Wat was daar dan de officiele verkoopprijs van? Eigenlijk zijn alle limited thema sets van Lego een goede inverstering. De porsche, Star Wars, Beatles.
Ik heb er zelf niets mee, maar via Brickwatch kwam ik hem op Amazon.de ook al tegen: https://www.amazon.de/gp/...KAKR8XB7XF&language=nl_NLHaay schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:02:
Voltron set aangekondigd!
[afbeelding]
https://www.bouwsteentjes...lego-ideas-21311-voltron/
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Door jou linkje ontdek ik nu pas dat er een nieuwe Pneumatic Valve komt!

Deze bied een hoop mooie nieuwe (in)bouw mogelijkheden.
Dat ziekenhuis had ik! Bouwen was nog best "complex" omdat ik een foutje maakte met de lengte van zo'n wit steentje (8 vs 10 studs oid), waardoor ik later een steentje niet kon vinden en weer opnieuw kon beginnen.Kapoen schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Hier in België heb ik de reclamefolders tot nu toe alleen nog maar bij Dreamland zien liggen. En zij krijgen die rijkelijk laat jammer genoeg. De folders voor de eerste jaarhelft zijn nog maar sinds verleden maand of zo aangekomenHeel soms zijn ze ook te vinden in de Lego store in Wijnegem.
Zijn die boeken van DK etc... ook geschikt als 'vakantie leesvoer'? Ze zijn wel wat zwaarder en steviger dan de reclamefolders, maar bevatten meer foto's natuurlijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Van deze weet ik niet of er al een Nederlandse versie is, maar het staat vol met nutteloze Lego trivia en heel veel foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
Anyway, na weer een zinloos Microsoft-certificaat gehaald te hebben vind ik dat wel weer een cadeautje verdien. Zit een beetje te twijfelen tussen een Modular (Assembly Square of Detective's Office) of de Old Fishing Store.
Ik vind de Old Fishing Store wel heel erg mooi, maar van de Modulars heb ik er al 5, waardoor het mooi in het thema blijft. Al is qua detail/bouwstijl de Old Fishing Store wellicht bijna een Modular natuurlijk.
Veel plezier straks met bouwen. Besef wel dat de modulars een dure verzameling kunnen worden; m'n bankrekening vindt ze minder leuk dan ikMarsman83 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:32:
Ik heb net de knoop doorgehakt en heb de Lego Modular Assembly Square besteld! Ben heel benieuwd, dit wordt mijn eerste modular en ook het begin van mijn Lego stad.
Zou dat ook niet komen omdat liefhebbers van modulars initieel een aantal modellen vrij snel achter elkaar kopen? En eventueel nog gaan shoppen voor sets die niet meer in productie zijn?Guardian1980 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:03:
[...]
Veel plezier straks met bouwen. Besef wel dat de modulars een dure verzameling kunnen worden; m'n bankrekening vindt ze minder leuk dan ik
Eenmaal je tevreden bent met je collectie hoef je maar 'slechts' één set per jaar aan te schaffen, dat valt nog te overzien denk ik. Ik vermoed dat liefhebbers van BrickHeadz en CMFs duurder uitkomen tegenwoordig
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 29-06-2018 17:16 ]
FTFYGuardian1980 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:03:
[...]
Veel plezier straks met bouwen. Besef wel dat de modulars een dure verzameling kunnen worden; m'n bankrekening vrouw vindt ze minder leuk dan ik

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Grappig genoeg vond m'n vrouw de Modulars juist wel leuk. De Star Wars sets moesten uit beeld, maar de Modulars mochten blijven staan toen we gingen samenwonen.
Afgezien daarvan, het is voor mij de Detective's Office geworden. Old Fishing Store komt wel met m'n verjaardag over een maand of twee.
Tip: koop eerst het Parijse Restaurant, dat is de volgende modular die met pensioen gaat.Gaius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:51:
[...]
Grappig genoeg vond m'n vrouw de Modulars juist wel leuk. De Star Wars sets moesten uit beeld, maar de Modulars mochten blijven staan toen we gingen samenwonen.
Afgezien daarvan, het is voor mij de Detective's Office geworden. Old Fishing Store komt wel met m'n verjaardag over een maand of twee.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Stel je voor dat er mensen zijn die ze alle 3 verzamelenKapoen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
[...]
Zou dat ook niet komen omdat liefhebbers van modulars initieel een aantal modellen vrij snel achter elkaar kopen? En eventueel nog gaan shoppen voor sets die niet meer in productie zijn?
Eenmaal je tevreden bent met je collectie hoef je maar 'slechts' één set per jaar aan te schaffen, dat valt nog te overzien denk ik. Ik vermoed dat liefhebbers van BrickHeadz en CMFs duurder uitkomen tegenwoordig
Hier vindt het vrouwtje (ikzelf dus) Lego's super. Ben pas toen ik een leuk setje in de aanbieding zag voor zoonliefs 3de verjaardag in aanraking gekomen met Lego en it was love at first sight. Daarna de toy shop gekocht en het ging bergafwaarts sindsdien.
'Helaas' houd ik het zelf niet bij Modular buildings alleen.Kapoen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
Zou dat ook niet komen omdat liefhebbers van modulars initieel een aantal modellen vrij snel achter elkaar kopen? En eventueel nog gaan shoppen voor sets die niet meer in productie zijn?
En erna fishing store. Ideas sets halen vaak niet meer dan een jaar.aReaRe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:17:
[...]
Tip: koop eerst het Parijse Restaurant, dat is de volgende modular die met pensioen gaat.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Geen idee of ze het nog doen trouwens, heb geen voeding om te testen.
Joh! Welk MS certificaat heb je gehaald? Ik heb toevallig eergisteren 70-412 gehaald en als beloning de Assembly Square besteldGaius schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:44:
[...]
Dat ziekenhuis had ik! Bouwen was nog best "complex" omdat ik een foutje maakte met de lengte van zo'n wit steentje (8 vs 10 studs oid), waardoor ik later een steentje niet kon vinden en weer opnieuw kon beginnen.
Anyway, na weer een zinloos Microsoft-certificaat gehaald te hebben vind ik dat wel weer een cadeautje verdien. Zit een beetje te twijfelen tussen een Modular (Assembly Square of Detective's Office) of de Old Fishing Store.
Ik vind de Old Fishing Store wel heel erg mooi, maar van de Modulars heb ik er al 5, waardoor het mooi in het thema blijft. Al is qua detail/bouwstijl de Old Fishing Store wellicht bijna een Modular natuurlijk.
Thanks voor de tip, die heb ik al. Mooie set (maar dat zijn ze allemaal eigenlijk). Dat was de eerste Modular die ik van m'n vrouw kreeg.aReaRe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 20:17:
[...]
Tip: koop eerst het Parijse Restaurant, dat is de volgende modular die met pensioen gaat.
Zo kort maar? Dan bestel ik die voor m'n verjaardag ja.Señor Sjon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:55:
[...]
En erna fishing store. Ideas sets halen vaak niet meer dan een jaar.
Marsman83 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:58:
[...]
Joh! Welk MS certificaat heb je gehaald? Ik heb toevallig eergisteren 70-412 gehaald en als beloning de Assembly Square besteld
70-487 (Developing Microsoft Azure and Web Services). Exam-ref en boek is al 5 jaar oud, terwijl ze het examen zijn blijven updaten.
Voor zover ik kan vinden doet Hasbro niet zo aan lego-achtige producten. Maar ze zijn wel uiterst stingy met hun licentie van Transformers. Dus ik vermoed inderdaad dat Hasbro een dergelijke set zal tegenhouden.Amphiebietje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:16:
Voltron is in de VS erg populair geweest.
[...]
Kan waarschijnlijk niet omdat een van de sub-ondernemingen van Hasbro/Takara imitatie-Lego-achtige producten maakt.
Hasbro heeft toch Mega Bloks en/of Kre-o? Dat is denk ik Lego-achtig genoeg voor ze.icemotion schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:03:
[...]
Voor zover ik kan vinden doet Hasbro niet zo aan lego-achtige producten. Maar ze zijn wel uiterst stingy met hun licentie van Transformers. Dus ik vermoed inderdaad dat Hasbro een dergelijke set zal tegenhouden.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Kom ze graag ophalen!Marsman83 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:53:
Zijn er hier nog mensen die 12v treinbanen gebruiken? Ik heb zojuist nog 6x witte 12v lampsteentjes gevonden. Kunnen gratis afgehaald worden indien interesse, regio Eindhoven.
Geen idee of ze het nog doen trouwens, heb geen voeding om te testen.
Een paar treincrashes van @almightyarjen hadden er nog wel bij gekund

Mits je het houdt bij de officiële modulars van Lego zelf, dan klopt die theorie wel. Maar er zijn zoveel andere modulars die je kan bouwen, zoals die van Brickative of peedeejay. En als je daar eenmaal aan begint...Kapoen schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
[...]
Eenmaal je tevreden bent met je collectie hoef je maar 'slechts' één set per jaar aan te schaffen, dat valt nog te overzien denk ik.
Die laatste herken ik zo:Reinier schreef op zondag 1 juli 2018 @ 07:29:
Gisteren heb ik in Leusden even bij de LEGO incidentencity zitten kijken. Echt wel goed gedaan.
[afbeelding]

En blijkbaar hebben wat meer fabuland onderdelen hun weg gevonden naar andere modellen:

Jaloers. De Jeep en shovel heb ik allebei gehad, maar in de loop van de jaren zijn de blokjes beschadigd geraakt door mijn broertje, die het zo lekker vond erop te kauwen.phYzar schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:49:
Deze week nog wat oude modellen opgebouwd. Blijft leuk om de oude manier van bouwen te volgen. Voor het historisch perspectiefen for scale gelijk maar zij aan zij met een moderne soortgenoot (-ish) op de foto gezet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En blijkbaar hebben wat meer fabuland onderdelen hun weg gevonden naar andere modellen:
[afbeelding]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Doe dat nou niehiet....Guardian1980 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:08:
Maar er zijn zoveel andere modulars die je kan bouwen, zoals die van Brickative of peedeejay. En als je daar eenmaal aan begint...

Het woord wat constant in mij opkwam tijdens het bouwen is GE-NI-AAL!
Wat een geweldige constructies zitten hierin zeg.
Ben er wel achter dat dit nog het meeste mijn ding is. Gaat mijn bankrekening idd niet leuk vinden
Heb ook heel wat leuke ideeën opgedaan en ga binnenkort eens zelf wat ontwerpen.
/edit: ad weer gevonden voor 600 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 02-07-2018 17:45 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
600 euro en afhalen. Je kan allicht gaan kijken. Ik weet niet of er al 'neppers' van deze set in omloop zijn? Maar dat zou je snel moeten zien...phYzar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:49:
@zonoskar if it sounds tot good to be true... Laat je niet oplichten. (Niet naar de advertentie gekeken, maar prijs is idd opvallend)

Wel grappig dat doosje met plantenonderdelen, aangezien we binnenkort die Xtra polybags met dezelfde onderdelen gewoon kunnen kopen op S@H.

*edit* over accessoires gesproken, volgens promobricks.de mogen we deze ook nog verwachten:

[ Voor 19% gewijzigd door Kapoen op 02-07-2018 19:56 ]
Verwijderd
Lijkt nu bevestigdGunner schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:59:
https://www.bouwsteentjes.info/lego-aston-martin-op-komst/
is dit de nieuwe Creator Expert set? zou wel gaaf zijn!
BronDe release van de set is op 1 augustus en de set kent waarschijnlijk een VIP Early Access op 18 juli. De set heeft een prijs van rond de €160. De hoeveelheid onderdelen is ons niet bekend.
https://www.bouwsteentjes...ton-martin-db5-bevestigd/
Ja, vind de prijs wel aan de forse kant in vergelijking met de andere Creator expert auto's.Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:13:
[...]
Lijkt nu bevestigd![]()
[...]
Bron
https://www.bouwsteentjes...ton-martin-db5-bevestigd/
[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 02-07-2018 20:14 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
PhD i.o.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 02-07-2018 20:30 ]
Ja maar nu tel je 2 lijnen over 2 jaren opSeñor Sjon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:30:
WTF.. de prijs wordt bijna ff verdubbeld. Londen Bus was al prijzig, maar dit gaat nergens over. Met Assembly Square, Diner, de bus en de DB5 praat je bijna over 600 euro om in maar 2 lijnen weer bij te zijn.
Waar ik me meer zorgen om zou maken is dat dit meestal ook betekent dat er aanzienlijk meer steentjes in zitten. Gezien het aantal steentjes van de andere modellen en hun details, ben ik bang voor een riante schaalvergroting. En ja, ik weet die rest is niet allemaal dezelfde schaal, maar tenminste wel rond dezelfde lengte, komt er nu een Aston bij van 10cm langer dan het huidige langste model? Of zou Lego gaan voor een complete zilverkleurige body zoals de originele Bond DB5? (dure steentjes wellicht?)
Altijd gaan afhalen inderdaad voor dit soort bedragen, overigens is de MF paar maanden terug bij Fun in de aanbieding geweest voor 680 euro dacht ik, vandaar dat je hem op MP ook wel ziet ruim onder de 850 euroNyarlathotep schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:09:
[...]
600 euro en afhalen. Je kan allicht gaan kijken. Ik weet niet of er al 'neppers' van deze set in omloop zijn? Maar dat zou je snel moeten zien...
2013: geen set
2014: Mini 100 euro
2015: F40 90 euro
2016: Kever 105 euro
2017: Bus 130 euro
2018: DB5 160 euro?
De Caterham was een Ideas set en valt hierbuiten. Naar mijn idee wil de Londen Bus ook maar slecht zakken in prijs. De enige outlier is e F40 die er snel weer uitging.
Plus kosten voor de JB licentie? Die zullen ook niet laag zijn denk ik.AppieNL schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:09:
Had elke creator auto set dusver niet een adviesprijs van 100 euro? Hoe is 160 euro ineens "bijna verdubbeld"? Het is net meer dan de helft.
Waar ik me meer zorgen om zou maken is dat dit meestal ook betekent dat er aanzienlijk meer steentjes in zitten. Gezien het aantal steentjes van de andere modellen en hun details, ben ik bang voor een riante schaalvergroting. En ja, ik weet die rest is niet allemaal dezelfde schaal, maar tenminste wel rond dezelfde lengte, komt er nu een Aston bij van 10cm langer dan het huidige langste model? Of zou Lego gaan voor een complete zilverkleurige body zoals de originele Bond DB5? (dure steentjes wellicht?)
Als iemand het geld (snel) nodig heeft, zou het zo maar zo kunnen zijn. Voor 800 raak je hem denk ik niet snel kwijt.zonoskar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:41:
Vanmorgen spotte ik een 75192 (de nieuwe, dure Millennium Falcon) op marktplaats voor 550 600 euro. Ik vraag me af wie een set koopt van 850 euro, 1x opbouwt en dan weer van de hand doet binnen een paar maanden. Dat is wel erg veel geld voor die paar uur bouw plezier. Inmiddels kan ik de advertentie niet meer vinden, maar als ik die set zou kopen, dan zou die MISB blijven totdat het duidelijk is wat de prijs gaat doen
/edit: ad weer gevonden voor 600 euro.
Less = more
holy crap; dat is nog eens een technic hoogstaandje
[ Voor 48% gewijzigd door himlims_ op 03-07-2018 09:37 ]
Wordt wel vaker gezeurd (imo) over licentie kosten, maar ik moet nog een set tegen komen die daardoor echt duur is geworden. Ja, zelfs Star Wars zit vaak ook nog binnen de 10 cent per onderdeel op de adviesprijs (iig toen ik dit 2-3 jaar terug eens ging bekijken).almightyarjen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:26:
[...]
Plus kosten voor de JB licentie? Die zullen ook niet laag zijn denk ik.
De Porsche kwam het dichtst in de buurt van een goede prijsstijging met €30 bovenop de €270 die ik verwacht voor zo'n set, maar de Bugatti zit er "maar" €10 boven (Duitse prijzen). Porsche staat er om bekend dat ze veel vragen voor licentie, maar of Aston Martin/JB daar ook bij hoort en dan ook nog voor €20-30 op een set van €160? Lijkt me niet waarschijnlijk, maar we gaan het zien.
LEGO Disney (Princess) sets? Die sets zijn een stuk duurder dan vergelijkbare sets uit de LEGO Friends serie.AppieNL schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:55:
[...]
Wordt wel vaker gezeurd (imo) over licentie kosten, maar ik moet nog een set tegen komen die daardoor echt duur is geworden. Ja, zelfs Star Wars zit vaak ook nog binnen de 10 cent per onderdeel op de adviesprijs (iig toen ik dit 2-3 jaar terug eens ging bekijken).
De Porsche kwam het dichtst in de buurt van een goede prijsstijging met €30 bovenop de €270 die ik verwacht voor zo'n set, maar de Bugatti zit er "maar" €10 boven (Duitse prijzen). Porsche staat er om bekend dat ze veel vragen voor licentie, maar of Aston Martin/JB daar ook bij hoort en dan ook nog voor €20-30 op een set van €160? Lijkt me niet waarschijnlijk, maar we gaan het zien.
Dus de Disney Princess sets kosten per onderdeel meer dan 10 cent? Want dat was mijn punt. Dat Lego's eigen spul dan soms rond de 5 cent zit, doet daar niks aan af, want voor elke set die jij noemt, kan ik ook 1 noemen uit het City segment die wel op die 10 cent per onderdeel zit, zit ook geen licentie op.chrisO schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:41:
[...]
LEGO Disney (Princess) sets? Die sets zijn een stuk duurder dan vergelijkbare sets uit de LEGO Friends serie.
@Señor Sjon
Tja, het 10 cent/onderdeel is ook maaar een vuistregel. De Porsche en de Bugatti en zo'n beetje elke Technic set vallen nog harder door de mand dan de Ship in a Bottle als je de 0,1 cent pinnetjes en 2-3L asjes eraf haalt (bij de Porsche en Bugatti goed voor zo'n 1000 onderdelen, Bugatti zelfs 1500). De vuistregel blijf ik echter nog wel hanteren om de simpele reden dat voor 200 van die kleine cheapass parts er ook parts tegenover staan die 20x keer meer kosten in productie. Dus bij Ship in a Bottle de glazen panelen, Bugatti en Porsche de panelen en banden (banden zit eerder tegen 40x zoveel aan geloof ik, Pneumatic ook). Dus het is wel altijd makkelijk om te roepen dat er x aantal cheapass onderdelen in zit, zonder ook te kijken naar wat er dan nog meer in zit om op een gemiddelde te komen van 10 cent per onderdeel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De Assembly Square was ook wel groter/duurder dan eerdere jaren. Adviesprijs van €259,99Señor Sjon schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:45:
Normaal was je met de modular + creator auto rond de 200-225 per jaar kwijt met een beetje shoppen. Dat zit er nu niet meer in lijkt het.
Modular | Adviesprijs | PPS |
Diner | € 169,99 | 6,85 ct/steen |
Assembly Square | € 259,99 | 6,50 ct/steen |
Brick Bank | € 169,99 | 7,14 ct/steen |
Detective | € 159,99 | 7,07 ct/steen |
Parisian Restaurant | € 159,99 | 6,48 ct/steen |
hoop zo dat die nog een jaartje beschikbaar blijft, persoonlijk lego budget van dit jaar gaat hardGillonde schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:28:
[...]
De Assembly Square was ook wel groter/duurder dan eerdere jaren. Adviesprijs van €259,99
Modular Adviesprijs PPS Diner € 169,99 6,85 ct/steen Assembly Square € 259,99 6,50 ct/steen Brick Bank € 169,99 7,14 ct/steen Detective € 159,99 7,07 ct/steen Parisian Restaurant € 159,99 6,48 ct/steen
En dan ga je ze in Duitsland halen, scheelt zo 20€ per sethimlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:55:
[...]
hoop zo dat die nog een jaartje beschikbaar blijft, persoonlijk lego budget van dit jaar gaat hard
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Voor zo'n klein prijsverschil kan je beter een buitenlandse webshop zoeken denk ikDP Kunst schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:00:
[...]
En dan ga je ze in Duitsland halen, scheelt zo 20€ per set
Of met een groep Tweakers Duitsland invallen
Woon zelf in Enschede, ga nog wel eens met een oud buurman naar Essen of Oberhausen. Ongeveer uurtje rijden, leuk dagje erbij en nog steeds goedkoper uitKapoen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Voor zo'n klein prijsverschil kan je beter een buitenlandse webshop zoeken denk ik
Of met een groep Tweakers Duitsland invallen
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Ik woon tegen Brussel en Essen of Oberhausen zijn voor mij ook de dichtsbijzijnde Duitse winkels, met elk een afstand van rond de 220 à 230km (enkele richting). Die 20 euro prijsverschil zou snel opgereden zijn vrees ikDP Kunst schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:36:
[...]
Woon zelf in Enschede, ga nog wel eens met een oud buurman naar Essen of Oberhausen. Ongeveer uurtje rijden, leuk dagje erbij en nog steeds goedkoper uit
De winkel van Rijsel (Lille) ligt wel binnen een acceptabel bereik voor mij, met een 110km. Alleen is die winkel op eerste zicht niet echt groter dan die in Antwerpen. *edit* ik zie net dat er ook een winkel is in Keulen, niet alle Lego winkels werden getoond op de Nederlandstalige S@H pagina

Vraagje voor de kenners, hebben wij in Europa een Lego store met een PaB wall die te vergelijken is met deze?

Van die van Antwerpen en Londen weet ik al dat ze niet al te groot zijn, maar van de andere winkels weet ik dat uiteraard niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 03-07-2018 15:03 ]
Tof gedaan. Dat provinciegebouw is ook wel herkenbaar al klopt het niet helemaal. (ik kijk er tegenaan vanuit mijn kantoor)Reinier schreef op zondag 1 juli 2018 @ 07:29:
Gisteren heb ik in Leusden even bij de LEGO incidentencity zitten kijken. Echt wel goed gedaan.
Een paar treincrashes van @almightyarjen hadden er nog wel bij gekund
[afbeelding]
Daarom dat ik mij afvroeg of er misschien toch een winkel is in Europa die zo'n attractie aanbiedt.himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:05:
@Kapoen Downtown Disney LEGO store, orlando(?) heb er nog geen gezien die 20% van dit is
Nuja, het zou best kunnen dat veel van die PaB cilinders gewoon dezelfde onderdelen bevatten.
*edit* die van Keulen is alvast het dubbele van die in Antwerpen op eerste zicht:

[ Voor 18% gewijzigd door Kapoen op 03-07-2018 15:09 ]
De factory store in Legoland Duitsland is geweldig!Kapoen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:07:
[...]
Daarom dat ik mij afvroeg of er misschien toch een winkel is in Europa die zo'n attractie aanbiedt.
Nuja, het zou best kunnen dat veel van die PaB cilinders gewoon dezelfde onderdelen bevatten.
*edit* die van Keulen is alvast het dubbele van die in Antwerpen op eerste zicht:
[afbeelding]
viel mij op dat in de duitse versie van de catalogus van vorig jaar (die ik online nog niet kan vinden) wel prijzen bij de artikelen stonden.

Iemand al enig idee hoe of wat, en hoe je dat gaat moeten bestellen ?
-| Hit it i would ! |-
S@H staan de prijzenVersaevel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:06:
iemand hier die al iets weet van de prijzen van de harry potter sets ?
viel mij op dat in de duitse versie van de catalogus van vorig jaar (die ik online nog niet kan vinden) wel prijzen bij de artikelen stonden.
https://shop.lego.com/nl-NL/search/harry
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 03-07-2018 21:07 ]
Aston DB5, waarschijnlijk op dezelfde schaal als de kever/T1, prijs rond de 160 euro.Falcon10 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:56:
Zonet gepost op de FB pagina van Aston Martin :
[afbeelding]
Iemand al enig idee hoe of wat, en hoe je dat gaat moeten bestellen ?
https://shop.lego.com/nl-...Zaal-van-Zweinstein-75954himlims_ schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:06:
[...]
S@H staan de prijzen
https://shop.lego.com/nl-NL/search/harry
Oei, laffe snelbouwelementen in de toren. Doet me denken aan de soldatenserie begin jaren '90 die uit steeds grotere stukken ging bestaan. Dat werd bijna duplo.
Versaevel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:06:
iemand hier die al iets weet van de prijzen van de harry potter sets ?
Edit: inhoud doos https://www.brothers-bric...-hall-review/#more-114421
[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 04-07-2018 13:00 ]
Cool! Daar ben ik met een paar weekjes; loont zeker niet om daar alvast de verjaardagscadeaus voor de kinderen te kopen? Wil een lego treinbaan gaan startenD75 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:42:
[...]
De factory store in Legoland Duitsland is geweldig!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hoe werkt dat eigenlijk zo'n PaB wall? Is dat interessant als je bijvoorbeeld MOC Modulars wil bouwen?Kapoen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:07:
[...]
Daarom dat ik mij afvroeg of er misschien toch een winkel is in Europa die zo'n attractie aanbiedt.
[afbeelding]
De meeste moc's kosten via Bricklink als snel over de 200-300euro als je alle parts wil bestellen.
ooeewhhh....classic, ik verdwaal/lurk hier zo nu en dan eens maar die moet ik maar niet gaan opzoeken want dan weet ik al dat ik er een hobby bij hebpagani schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:12:
[...]
Aston DB5, waarschijnlijk op dezelfde schaal als de kever/T1, prijs rond de 160 euro.
Op bezoek bij pa en ma vermijd ik de zolder ook maar met al mijn dozen oude lego
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Super tof, ben heel benieuwd.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Je moet vooral geluk hebben met de inhoud van de PaB wall op het moment dat jij de winkel bezoekt. Daarnaast moet je dan nog genoeg onderdelen in zo'n pot van 18 euro kunnen opstapelen, zodanig dat je goedkoper (per onderdeel) uitkomt dan de online PaB van Lego of Bricklink. Je mag zoveel nemen van elk onderdeel als je wil en je mag dit stapelen zoals je zelf verkiest. Lego heeft niet liever dan dat je enkele potten aanschaft die gewoon volgegooid zijn.Marsman83 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:46:
[...]
Hoe werkt dat eigenlijk zo'n PaB wall? Is dat interessant als je bijvoorbeeld MOC Modulars wil bouwen?
De meeste moc's kosten via Bricklink als snel over de 200-300euro als je alle parts wil bestellen.
Laat ons de PaB muur van Wijnegem nemen op 9 juni (grote kans dat je er vandaag dus heel andere onderdelen vindt):

Stel dat je die grijze 1x4 nodig hebt voor je moc. Dit onderdeel kost €0,16/stuk via S@H. Dan moet je er al 113 in een pot kunnen duwen om de online prijs te evenaren. Dat groene 6x6 plaatje kost €0,51/stuk, daarvan moet je er dan 36 kunnen stapelen. Helaas kan je niet elk onderdeel efficiënt genoeg stapelen om een betere prijs af te dwingen, dan moet je gaan rekenen en je pot bijvoorbeeld bijvullen met die kleine platte 1x1 elementen. Die kosten €0,06/stuk. Een handvol past gemakkelijk tussen de gaten van de grotere elementen en zo voeg je gemakkelijk een 6 euro waarde toe aan je pot.
Op deze afbeelding kan je beide cups (18 en 13 euro) ongeveer inschatten qua grootte:

Het komt dus neer op geluk, goed kunnen rekenen, stapelen en elke mm³ benutten.
[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 04-07-2018 13:23 ]
Gewone dozen zijn niet goedkoper of zo. Maar die factory store is een grote winkel vol met bakken Lego die je op basis van gewicht koopt + wat bijzondere dingen die je per stuk kan kopen (zoals bijv. dieren). Hebben ze echt van alles gesorteerd liggen (wielen, blokjes, boten, planten, scharnieren, deuren ramen etc... Ook veel technic).NiGeLaToR schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:32:
[...]
Cool! Daar ben ik met een paar weekjes; loont zeker niet om daar alvast de verjaardagscadeaus voor de kinderen te kopen? Wil een lego treinbaan gaan starten
Heb je al spijt van deze doos? Ik heb 1 doos met losse schotjes, maar die ga ik binnenkort ritueel verbranden. Even een onderdeel uit een bakje halen, en meteen schuift het schotje mee en zitten je onderdelen door elkaar.zonoskar schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:25:
Van het weekend een sorteerdoos gekocht bij de Action voor 6 euro oid. Ik heb er nu 2 formule 1 auto's in zitten en hij is al vrijwel vol. Misschien moet ik een aparte doos kopen voor de body panels en de wielen, dan past er veel meer in.
[afbeelding]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Beetje. De schotjes zitten best stevig, maar de deksel sluit niet echt goed. Dus als je de doos op z'n zijkant zet is er een kans dat de blokjes door elkaar raken. Ik zal eens kijken naar de allit dozen, deze was eigenlijk ook meer voor opslag van de auto's omdat ik daar de Lego doos niet meer voor heb. Alleen past de derde f1 auto er dus niet meer bijkeverjeroen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:45:
Heb je al spijt van deze doos?
Doel is dus niet opslag van specifieke modellen, maar van alle ongesorteerde lego.
[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 04-07-2018 16:10 ]
Voor mij de enige HP set waarin ik interesse heb, en dan nog eerder als aanwinst voor een winter village layout
Thanks voor de uitleg! Best wel een gedoe dus als je het er heen rijden ook meetelt.Kapoen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:52:
[...]
Je moet vooral geluk hebben met de inhoud van de PaB wall op het moment dat jij de winkel bezoekt. Daarnaast moet je dan nog genoeg onderdelen in zo'n pot van 18 euro kunnen opstapelen, zodanig dat je goedkoper (per onderdeel) uitkomt dan de online PaB van Lego of Bricklink. Je mag zoveel nemen van elk onderdeel als je wil en je mag dit stapelen zoals je zelf verkiest. Lego heeft niet liever dan dat je enkele potten aanschaft die gewoon volgegooid zijn.
Laat ons de PaB muur van Wijnegem nemen op 9 juni (grote kans dat je er vandaag dus heel andere onderdelen vindt):
[afbeelding]
Stel dat je die grijze 1x4 nodig hebt voor je moc. Dit onderdeel kost €0,16/stuk via S@H. Dan moet je er al 113 in een pot kunnen duwen om de online prijs te evenaren. Dat groene 6x6 plaatje kost €0,51/stuk, daarvan moet je er dan 36 kunnen stapelen. Helaas kan je niet elk onderdeel efficiënt genoeg stapelen om een betere prijs af te dwingen, dan moet je gaan rekenen en je pot bijvoorbeeld bijvullen met die kleine platte 1x1 elementen. Die kosten €0,06/stuk. Een handvol past gemakkelijk tussen de gaten van de grotere elementen en zo voeg je gemakkelijk een 6 euro waarde toe aan je pot.
Op deze afbeelding kan je beide cups (18 en 13 euro) ongeveer inschatten qua grootte:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het komt dus neer op geluk, goed kunnen rekenen, stapelen en elke mm³ benutten.
Dat wordt dus voornamelijk Bricklinken.
Er zijn natuurlijk onderdelen die je met een behoorlijk voordeel kan inkopen op deze manier, zoals de (grijze) 2x2 en 1x2 tegels die €0,07/stuk kosten op de online PaB. Je kan er minstens 2,5x keer de 'break even' hoeveelheid van kwijt in een grote pot. Maar zoals ik eerder zei, je moet maar net geluk hebben dat er die week/maand ook effectief aanbod van is.Marsman83 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:43:
[...]
Thanks voor de uitleg! Best wel een gedoe dus als je het er heen rijden ook meetelt.
Dat wordt dus voornamelijk Bricklinken.
*edit* in het kader van nutteloze experimenten heb ik mijn stelling ivm de 2x2 tegels even getest met een keukenweegschaal, gegevens van bricklink en een grote PaB pot (waarde 18 euro) gevuld met 2x2 tegels.
Mijn bevindingen:
- volgens mijn weegschaal zit er voor 330g aan tegels in de pot.
- keukenweegschalen zijn niet geschikt om zo'n lichte elementen precies af te wegen
- bricklink stelt dat één tegel 0,5g weegt.
- dit klopt ongeveer, ik heb 43 tegels nodig om 20g af te wegen.
Ik heb verder gerekend met de bricklink gegevens omdat die iets conservatiever zijn, dus in realiteit zal je iets meer waarde voor je geld krijgen. 330g x 2 tegels/gram = 660 tegels. 660 x €0,07 = €46,2 euro in deze pot. €46,2/€18 = een verhouding van 2,56
[ Voor 32% gewijzigd door Kapoen op 04-07-2018 17:36 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked