Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Op EuroBricks is een technic Theme Park contest gaande...misschien was het die?GeeBee schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:17:
[...]
Ik heb iets ergens langs zien komen, ik ga zoeken...
Heb hier van die 3% flesjes bij de drogist gehaald, hopelijk morgen zonnige dag, dan een poging wagen. Alle "witte" en diverse raampjes gesorteerd (samen met vriendinKapoen schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:09:
[...]
@Mappy waarschuwde er inderdaad al voor![]()
[afbeelding]

Benieuwd hoe dat gaat, en hoeveel mL van dat 3% waterstof perixide nodig is (hoeft niet verdund te worden toch? Want dat is t al)
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 11-07-2018 23:19 ]
Ik heb dit filmpje even snel snel bekeken, en ik denk niet dat je verder moet verdunnen. Het zou wel kunnen dat je af en toe moet bijvullen, want dat spul verdampt blijkbaar:himlims_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:24:
[...]
Benieuwd hoe dat gaat, en hoeveel mL van dat 3% waterstof perixide nodig is (hoeft niet verdund te worden toch? Want dat is t al)
*edit* Alex Nunes heeft zijn blokjes een paar dagen in dat spul laten weken, maar sommige commentaren geven aan dat dit niet nodig is.
Ook is het blijkbaar opletten geblazen met sommige kleuren, niet alles lijkt even goed te herstellen van zo'n chemisch bad. *edit2* in onderstaand filmpje is het misgegaan bij de blauwe elementen:
[ Voor 28% gewijzigd door Kapoen op 11-07-2018 20:01 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja die!chrisO schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:31:
[...]
Op EuroBricks is een technic Theme Park contest gaande...misschien was het die?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Wit gegrond MDF. Ideale ondergrond. Dempt de trein en als je wilt kun je hem zo schilderen, bijv groen. Op maat laten zagen, 4 platen van elk exact 5x3x32nops grondplaten. Exate maten moet ik je even schuldig blijven maar kan hem exact vol leggen met straatplatenMarsman83 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:44:
Wat hebben jullie eigenlijk gebruikt als ondergrond voor je lego stad?
Ik zit te denken om een aantal OSB platen op een simpel frame te schroeven en daar poten onder te zetten.
Voor nu wordt het iets van 244x120cm.
Als ik nog wat bij wil bouwen kan ik redelijk eenvoudig nog een OSB plaat aanbouwen.
Ligt een houten frame onder, platen steunen elk op 3 punten en da's voldoende. Mooie is dat ik dus indien nodig ook met de opstelling kan spelen, door ze bijvoorbeeld in een L-vorm neer te leggen, of desnoods twee kleinere L-vormen met een brug er tussen. Of twee rechte vormen, of een hele lange rechte...naja, je snapt me.
En als laatste is dat gewoon erg handelbaar allemaal. Die platen zet je zo weg als het moet (maar dat gaat voorlopig niet gebeuren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Een 32x32 studs grondplaat heeft 25,5cm op 25,5cm als afmetingen. Dus 5x3 grondplaaten zou gelijk moeten zijn aan 127,5cm op 76,5cm? En deze heb je viermaal laten afzagen? Dat is al een mooie layoutThe Eagle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:21:
[...]
Op maat laten zagen, 4 platen van elk exact 5x3x32nops grondplaten. Exate maten moet ik je even schuldig blijven maar kan hem exact vol leggen met straatplaten
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 11-07-2018 22:50 ]
Die is wel heel erg op technic gebaseerd, mijn model heeft zeker een paar assen en tandwielen maar niets opzienbarends. Ik kijk nog wel even over een paar weken hoever ik ben en of ik nog meer technic gebruikt heb. Desalniettemin bedankt voor de suggestie.
Inderdaad! @The Eagle doe eens even een plaatje daarvan laten zien!Kapoen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]
Een 32x32 studs grondplaat heeft 25,5cm op 25,5cm als afmetingen. Dus 5x3 grondplaaten zou gelijk moeten zijn aan 127,5cm op 76,5cm? En deze heb je viermaal laten afzagen? Dat is al een mooie layout

hé? hoe wat? sorry, heb het 2x doorgelezen; heb je misschien foto ter ondersteuning? volg t niet helemaalThe Eagle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:21:
[...]
Wit gegrond MDF. Ideale ondergrond. Dempt de trein en als je wilt kun je hem zo schilderen, bijv groen. Op maat laten zagen, 4 platen van elk exact 5x3x32nops grondplaten. Exate maten moet ik je even schuldig blijven maar kan hem exact vol leggen met straatplaten
Ligt een houten frame onder, platen steunen elk op 3 punten en da's voldoende. Mooie is dat ik dus indien nodig ook met de opstelling kan spelen, door ze bijvoorbeeld in een L-vorm neer te leggen, of desnoods twee kleinere L-vormen met een brug er tussen. Of twee rechte vormen, of een hele lange rechte...naja, je snapt me.
En als laatste is dat gewoon erg handelbaar allemaal. Die platen zet je zo weg als het moet (maar dat gaat voorlopig niet gebeurenen ze zijn ook een stuk makkelijker door het trapgat heen te krijgen
geen idee of het gaat lukken; de filmpjes die hier gedeeld worden, maken allemaal gebruik van 'waterstof-peroxide' flakon (amazon). Dat lijkt veelal 'puur' te zijn. Wat vervolgens verdund word (of wel/of niet).Kapoen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:42:
[...]
Ik heb dit filmpje even snel snel bekeken, en ik denk niet dat je verder moet verdunnen. Het zou wel kunnen dat je af en toe moet bijvullen, want dat spul verdampt blijkbaar:
[video]
*edit* Alex Nunes heeft zijn blokjes een paar dagen in dat spul laten weken, maar sommige commentaren geven aan dat dit niet nodig is.
Ook is het blijkbaar opletten geblazen met sommige kleuren, niet alles lijkt even goed te herstellen van zo'n chemisch bad. *edit2* in onderstaand filmpje is het misgegaan bij de blauwe elementen:
[video]
De 'waterstof-peroxide' welke ik gekocht heb (enige wat beschikbaar was voor consument) is via de drogisterij; 3% variant. (tot heden heb ik niets kunnen kopen wat een hoger percentage 'waterstof-peroxide' bevat). De instructie filmpjes op youtube/dit topic, bevatten alle eenzelfde flakon 'waterstof-peroxide'. Echter vermeld niemand wat de verhouding/percentages zijn.
Dus ik gok op het volgende; vul een plastic bak, met diverse flakons van 3% 'waterstof-peroxide', mieter er de lego in, zet het in de zon... en hoop het beste van (tussentijds de blokjes roeren/onder water dompelen). Indien morgen zonnig is, deel ik mijn bevinding
[ Voor 44% gewijzigd door himlims_ op 11-07-2018 23:13 ]
Is deze hier al gepost? Mooi filmpje van de nieuwe 42082 Rough Terrain Crane.
Dat YouTube kanaal heeft van de andere nieuwe Technic sets ook filmpjes zie ik
[ Voor 25% gewijzigd door ggj87 op 12-07-2018 00:22 ]
Gaat dat "bleeken" wel goed met bedrukte steentjes?himlims_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:24:
[...]
Heb hier van die 3% flesjes bij de drogist gehaald, hopelijk morgen zonnige dag, dan een poging wagen. Alle "witte" en diverse raampjes gesorteerd (samen met vriendin)
[afbeelding]
In die filmpjes die ik heb gelinked zegt men dat bedrukte onderdelen en zelfs stickers in principe geen problemen vormen.moer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:01:
[...]
Gaat dat "bleeken" wel goed met bedrukte steentjes?
Klopt, ik had ook andere kleuren steentjes en die zijn uiteindelijk er niet heel veel mooier op geworden. Het verschil is wel goed zichtbaar overigens.Amphiebietje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:01:
Over het algemeen is de waterstofperoxide methode alleen aan te raden voor witte steentjes. Bij al het andere kunnen er onverwachte dingen gebeuren, aangezien het uiteindelijk de steentjes bleekt...
Het wit is echt mooi wit geworden. Stickers en bedrukte steentjes is geen probleem.
Ik heb 6 flessen van 1 liter gekocht en heb nu met 1 liter al redelijk wat steentjes gebleekt. Pure waterstofperoxide lijkt me sterk dat je dat zomaar van Amazon krijgt. Meer dan 30% wordt namelijk gevaarlijk explosief.
3% verdunnen is zinloos want dan werkt het nauwelijks meer. Je kunt sowieso het gebruikte spul hergebruiken voor een tweede of derde batch. Pas wanneer je merkt dat het wat minder werkt dan kan je het wegspoelen. Wat overblijft is namelijk gewoon water. Het extra zuurstof atoom is dan al verdwenen in de buitenlucht.
Als je een paar cm rondom overhoudt, kan je daar nog een rand aan maken zodat alles klem zit.Kapoen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:48:
[...]
Een 32x32 studs grondplaat heeft 25,5cm op 25,5cm als afmetingen. Dus 5x3 grondplaaten zou gelijk moeten zijn aan 127,5cm op 76,5cm? En deze heb je viermaal laten afzagen? Dat is al een mooie layout
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
https://ideas.lego.com/pr...b6-44d2-a0ed-bbb8f7ba5bc2
10000 is dan nog wel heel ver weg
Mijn support gegeven... en dus ook mijn steentjePin0 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:31:
Nog maar 10 supporters en ik zit op 1000
Less = more
Goed idee, ik ga even kijken of ik die platen los op het frame kan leggen zodat ik de layout later wat kan wijzigen.The Eagle schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:21:
[...]
Wit gegrond MDF. Ideale ondergrond. Dempt de trein en als je wilt kun je hem zo schilderen, bijv groen. Op maat laten zagen, 4 platen van elk exact 5x3x32nops grondplaten. Exate maten moet ik je even schuldig blijven maar kan hem exact vol leggen met straatplaten
En als laatste is dat gewoon erg handelbaar allemaal. Die platen zet je zo weg als het moet (maar dat gaat voorlopig niet gebeurenen ze zijn ook een stuk makkelijker door het trapgat heen te krijgen
Ook even ondersteund, maar ik hoop dat je niet wordt uitgekozenPin0 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:31:
Zelf heb ik al mijn Ideas sets in de verkoop gezet die niet in de stad passen, dus nu heb ik alleen nog die twee belachelijk politiek correcte research en NASA vrouwen sets en de viswinkel. Ik twijfel nog of ik Saturn V koop, het schijnt namelijk de beste set ooit te zijn. Die laat ik dan in de doos, dan kan ik hem altijd nog een keer bouwen of verkopen voor het drievoudige.
Vandaag ook nog een half uur op zoek geweest naar het politiemannetje van 25€, maar niet kunnen vinden. Het is echt lastig te voelen. Ik heb nu wel 4 Rocketsuits voor mijn attractie, dus kan daarmee weer verder, maar ik ga nu eerst Stud.io leren zodat ik wat makkelijker op BrickLink parts kan bestellen.
Weet iemand trouwens een goed overzicht of een goede video van alle Lego pneumatics onderdelen en functies. Ik heb die nog nooit gehad (te arme ouders
Edit: Misschien toch maar dat Disney Kasteel kopen!
[ Voor 4% gewijzigd door MDT-Maikel op 12-07-2018 13:53 ]
Is natuurlijk afhankelijk van smaak ed. Als je echt voor een stad gaat dan heb je inderdaad niets aan de meeste ideas sets. Persoonlijk koop ik alleen nog sets die ik zelf echt mooi vind en wat toevoegen aan mijn collectie lego steentjes. Want uiteindelijk gaat het toch uit elkaar om er iets anders van te bouwen. Ik doe niet aan display sets. De Rolls Royce ligt inmidels al met enkele missende onderdelen in een la.MDT-Maikel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:45:
[...]
Ook even ondersteund, maar ik hoop dat je niet wordt uitgekozenQua design verdient dit meesterwerk wel 10000 stemmen en jij ook wel een paar presentjes van Lego. Maar ik vind dat de Ideas serie uiteindelijk leidt tot een verzameldrang waar je niks aan hebt. Alle sets zijn vrijwel allemaal extreem verschillend en geen één kan goed in een stad worden ingezet (waar ik op wacht). Dus daarom nog wat suggesties die ik wel graag in de winkel zie: NY taxi & botsautos.
Zelf heb ik al mijn Ideas sets in de verkoop gezet die niet in de stad passen, dus nu heb ik alleen nog die twee belachelijk politiek correcte research en NASA vrouwen sets en de viswinkel. Ik twijfel nog of ik Saturn V koop, het schijnt namelijk de beste set ooit te zijn. Die laat ik dan in de doos, dan kan ik hem altijd nog een keer bouwen of verkopen voor het drievoudige.
Vandaag ook nog een half uur op zoek geweest naar het politiemannetje van 25€, maar niet kunnen vinden. Het is echt lastig te voelen. Ik heb nu wel 4 Rocketsuits voor mijn attractie, dus kan daarmee weer verder, maar ik ga nu eerst Stud.io leren zodat ik wat makkelijker op BrickLink parts kan bestellen.
Weet iemand trouwens een goed overzicht of een goede video van alle Lego pneumatics onderdelen en functies. Ik heb die nog nooit gehad (te arme oudersen waarom speelde ik ooit met Märklin treinen...). Misschien dat die nog handige functies hebben voor mijn attractie.
Wat maakt Stud.io makkelijker icm Bricklink? Ik ben net een beetje thuis in LDD en hoe dat naar Bricklink te zetten. Werkt opzich goed maar vind het nog wel een gedoe soms.MDT-Maikel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:45:
[...]
Ook even ondersteund, maar ik hoop dat je niet wordt uitgekozenQua design verdient dit meesterwerk wel 10000 stemmen en jij ook wel een paar presentjes van Lego. Maar ik vind dat de Ideas serie uiteindelijk leidt tot een verzameldrang waar je niks aan hebt. Alle sets zijn vrijwel allemaal extreem verschillend en geen één kan goed in een stad worden ingezet (waar ik op wacht). Dus daarom nog wat suggesties die ik wel graag in de winkel zie: NY taxi & botsautos.
Weet iemand trouwens een goed overzicht of een goede video van alle Lego pneumatics onderdelen en functies. Ik heb die nog nooit gehad (te arme oudersen waarom speelde ik ooit met Märklin treinen...). Misschien dat die nog handige functies hebben voor mijn attractie.
Edit: Misschien toch maar dat Disney Kasteel kopen!
Die Alternative build van het Disney kasteel is wel heel gaaf! Maarja 380euro....
Dat weer ik niet, LDD was nogal langzaam toen ik het voor het laatst gebruikte, dus nu iets nieuws proberen.Marsman83 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:21:
[...]
Wat maakt Stud.io makkelijker icm Bricklink? Ik ben net een beetje thuis in LDD en hoe dat naar Bricklink te zetten. Werkt opzich goed maar vind het nog wel een gedoe soms.
Die Alternative build van het Disney kasteel is wel heel gaaf! Maarja 380euro....
@Pin0 Je hebt gelijk, ik ben nu ook mijn collectie aan het uit sorteren en deels te verkopen. Heb jij dan genoeg stenen voor ieder huidig project of moet je dan nog bij bestellen. Ik merk zelfs dat ik met meer dan 25.000 stenen niet genoeg heb om te bouwen wat ik wil, of altijd denk dat een andere techniek toch beter is waarvoor ik dan de stenen mis. Daarom dus ook maar weer Stud.io/LDD...
Hierbij ook mijn steentje. SuccesIWriteCode schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:06:
[...]
Mijn support gegeven... en dus ook mijn steentjebijgedragen
steen bijgedragen, je zit nu op 1000Pin0 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:31:
Verwijderd
Een koopje voor 1250

https://www.bricklink.com...0031-1#T=S&O={"iconly":0}
In dat verband: de eerste set voor The Lego Movie 2 is bekend. En het is meteen een SDCC exclusive, dus die zal ook wel voor een aardige prijs gaan op bricklink.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:09:
Wie nog een exclusieve t rex zoekt. Sinds een paar dagen hebben enkele Nederlanders hun prijs van intertoys binnen. Slechts 500 van uitgegeven wereldwijd en nu de eerste op bricklink.
Een koopje voor 1250![]()

Ik vind het wel een ironische set, die mooi weergeeft hoe sommige mensen over exclusieve sets denken
[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 12-07-2018 19:42 ]
vetKapoen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:40:
[...]
In dat verband: de eerste set voor The Lego Movie 2 is bekend. En het is meteen een SDCC exclusive, dus die zal ook wel voor een aardige prijs gaan op bricklink.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het wel een ironische set, die mooi weergeeft hoe sommige mensen over exclusieve sets denken
Verwijderd
Ja haha idd erg jammer lego wordt zo wel door handelaars verpest.Kapoen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:40:
[...]
In dat verband: de eerste set voor The Lego Movie 2 is bekend. En het is meteen een SDCC exclusive, dus die zal ook wel voor een aardige prijs gaan op bricklink.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op bouwsteentjes staan inmiddels erg veel van die SDCC exclusieve sets.
Het staat in dat bericht van de link, maar bij deze: San Diego Comic-Con. Een jaarlijkse beurs waar vaker (elk jaar?) een aantal Lego exclusives verkocht/verloot/... worden.mschol schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:51:
wat is sdcc?
En naar goede gewoonte worden die sets dan ook zeer duur verkocht op bricklink/ebay/...
1007 nu! Thanks aaan alle bijdragers
Meestal kom ik een heel eind met wat ik heb en dan bestel ik meestal de onderdelen in de juiste kleur, want vaak heb ik het onderdeel wel maar dan net niet in de juiste kleur. (bricklink) Ik houd wel de nieuwe onderdelen in de gaten en probeer die in mijn achterhoofd te houden. Zo heb ik nu nog geen gebogen tiles in de collectie maar als ik iets maak waarvan ik denk dat die niet zouden misstaan dan bestel ik er een paar. Op deze manier ben ik er ook niet heel veel geld aan kwijt. En vult mijn kleine lego hoek zich niet met allemaal mega sets.MDT-Maikel schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:09:
[...]
Dat weer ik niet, LDD was nogal langzaam toen ik het voor het laatst gebruikte, dus nu iets nieuws proberen.
@Pin0 Je hebt gelijk, ik ben nu ook mijn collectie aan het uit sorteren en deels te verkopen. Heb jij dan genoeg stenen voor ieder huidig project of moet je dan nog bij bestellen. Ik merk zelfs dat ik met meer dan 25.000 stenen niet genoeg heb om te bouwen wat ik wil, of altijd denk dat een andere techniek toch beter is waarvoor ik dan de stenen mis. Daarom dus ook maar weer Stud.io/LDD...
Als ik dan bij een bricklinkwinkel bestel dan kijk ik ook altijd even wat ze nog meer hebben. Vaak kom ik dan wel wat blokjes tegen die ik nog niet heb of die ik nog niet genoeg heb.
[ Voor 64% gewijzigd door Pin0 op 13-07-2018 12:56 ]
Er wordt gezegd dat alle onderdelen die in Stud.io zitten ook op Bricklink te koop zijn. In LDD kan je geloof ik elk onderdeel in elke kleur krijgen, terwijl het zo kan zijn dat die combinatie in het echt helemaal niet bestaat. Dat zou je dus bij Bricklink niet kunnen gebeuren.Marsman83 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:21:
[...]
Wat maakt Stud.io makkelijker icm Bricklink? Ik ben net een beetje thuis in LDD en hoe dat naar Bricklink te zetten. Werkt opzich goed maar vind het nog wel een gedoe soms.
aha thanks; Bah dat soort exclusives..Kapoen schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:58:
[...]
Het staat in dat bericht van de link, maar bij deze: San Diego Comic-Con. Een jaarlijkse beurs waar vaker (elk jaar?) een aantal Lego exclusives verkocht/verloot/... worden.
En naar goede gewoonte worden die sets dan ook zeer duur verkocht op bricklink/ebay/...
die unikitty zag er tof uit...
Inderdaad Bah!. Toen de eerste Brickheadz uitkwamen, leek het mij wel leuk om die te gaan verzamelen. Al gauw kwamen er een paar SDCC exclusive Brickheadz en dus ben ik ze toch maar niet gaan verzamelen.mschol schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:21:
[...]
aha thanks; Bah dat soort exclusives..
die unikitty zag er tof uit...
Die dingen zijn genummerd en het staat dan zo stom als je "nummers" mist. Ik zou echt geen 150+ euro uitgeven aan een setje van 2 Brickheadz om de verzameling compleet te houden.

Edit
Wellicht dat het wel mooier uitziet als ik de toren en de garage omwissel.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 13-07-2018 18:42 ]
200 fish found!
Zoals verzocht. Is al een oudere foto van toen ik hem net had staan. Staat momenteel door tijdgebrek helaas ook niet veel meer op dan een trein en wat grondplaten
Als je goed kijkt kun je vanaf de voorkant en vanaf de wissels aan de zijkant de naden zien lopen.

Enige vervelende is dat de city monorail (niet op de foto
Had ik het opnieuw moeten doen was is nog wat breder geworden, geeft net wat meer ruimte aan de zijkanten zodat de trein minder risico heeft omdat ie niet op het randje hoeft te rijden.
[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 13-07-2018 19:43 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is meteen een grote set om weer uit je ‘dark ages’ te komen, veel plezier er meeM a r c o schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:56:
Na misschien 25 jaar toch nog maar eens iets van Lego voor mezelf besteld.
[afbeelding]
En waarschijnlijk blijft het niet bij deze set

Gefeliciteerd! Echt zo'n ontzettend toffe build! Geniet ervan!M a r c o schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:56:
Less = more
moer schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:01:
[...]
Gaat dat "bleeken" wel goed met bedrukte steentjes?

die 1x3 boven op is ongereingd
Ging perfect, geen schade ofzo. Verrast over het resultaat. Morgen (mits zonnig) wil base plate proberen. Liefst meerdere, maar in dat? Of werkt het alleen op de objecten die in direct contact staan met de zon? (Ofwel, moet je dit 1 voor 1 doen, of kan stapelen ook?)
Heb die 3% oplossing gebruikt van kruidvat/etos
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 13-07-2018 23:11 ]
er moet uv straling bijkunnen, dus stapelen kan volgens mij niet..himlims_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:08:
[...]
[afbeelding]
die 1x3 boven op is ongereingd
Ging perfect, geen schade ofzo. Verrast over het resultaat. Morgen (mits zonnig) wil base plate proberen. Liefst meerdere, maar in dat? Of werkt het alleen op de objecten die in direct contact staan met de zon? (Ofwel, moet je dit 1 voor 1 doen, of kan stapelen ook?)
Heb die 3% oplossing gebruikt van kruidvat/etos
Ik vond de build eerder saai en repetitief...IWriteCode schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:56:
[...]
Gefeliciteerd! Echt zo'n ontzettend toffe build! Geniet ervan!

Online loopt deze promo wel nog, maar het is zelden dat de winkel eerder stopt met een promo dan de online shop.
*edit* Dat gedoe met dat masker in het begin verwijst naar een ander interview dat Btb ooit deed, met just2good.
[ Voor 42% gewijzigd door Kapoen op 15-07-2018 08:58 ]
Misschien was hij een beetje nerveus. Je hebt natuurlijk wel de enige echte Jang voor je staanhimlims_ schreef op zondag 15 juli 2018 @ 10:03:
Wat een irritante interviewer, dat ongemakkelijke lachje iedere 4sec.. erg storend. Verder wel leuk interview
Ze bedienen toch een mooie niche in de AFOL gemeenschap door het soort content dat ze bieden. Op een occasioneel filmpje van andere bloggers na biedt niemand anders echt een zicht op al die grotere meetings en mocs.
linkje naar de moc?sus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:04:
Net de kersttrein MOC aanvulling gekocht voor een paar euro, nu eens uitzoeken hoe dat bricklink werkt...

https://www.eurobricks.co...254-winter-holiday-train/
Staat in de eerste post een linkje naar zijn ebaypagina, waar je hem kan kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door sus op 16-07-2018 08:42 ]
Die monorail inpassen gaat nog een leuke worden inderdaad, ik betwijfel of je het grondstation kan gebruiken. De monorail zal boven je rails gaan lopen dus moet je ook je eigen pilaren gaan maken zodat je treinen eronder kunnen en omdat de rails in de weg zit.The Eagle schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:41:
@Kapoen @himlims_ @almightyarjen
Zoals verzocht. Is al een oudere foto van toen ik hem net had staan. Staat momenteel door tijdgebrek helaas ook niet veel meer op dan een trein en wat grondplaten
Als je goed kijkt kun je vanaf de voorkant en vanaf de wissels aan de zijkant de naden zien lopen.
[afbeelding]
Enige vervelende is dat de city monorail (niet op de foto) voor geen meter lekker in te passen is. Die bochten houden geen rekening met de standaard grondplaatmaten lijkt het wel. En dat kreng heeft echt een huge footprint, kan er net een trein omheen laten rijden.
Had ik het opnieuw moeten doen was is nog wat breder geworden, geeft net wat meer ruimte aan de zijkanten zodat de trein minder risico heeft omdat ie niet op het randje hoeft te rijden.
Heb je nog ruimte om de tafel een kwartslag te draaien en er dan nog 2 platen aan te zetten?
Je kan nog een latje aan de zijkanten aanbrengen als je niet wilt dat je treinen van de tafel donderen bij een ongelukje. Dat zal zeker wel een keer gebeuren
Gewoon een idee: kijk eens of er overeenkomsten zijn tussen die moc en 10254 Winter Holiday Train? Eventueel kan je deze set (nu deze nog verkrijgbaar is) als basis gebruiken ipv alles te moeten BL-en?sus schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:04:
Net de kersttrein MOC aanvulling gekocht voor een paar euro, nu eens uitzoeken hoe dat bricklink werkt...
Tis een aanvulling op die set, dus die heb je wel nodig jaKapoen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:42:
[...]
Gewoon een idee: kijk eens of er overeenkomsten zijn tussen die moc en 10254 Winter Holiday Train? Eventueel kan je deze set (nu deze nog verkrijgbaar is) als basis gebruiken ipv alles te moeten BL-en?
Geen idee, hij staat bij mij alleen “met kerst” en heb er (nog) geen motor in zittenla_fusion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:45:
Kan die MOC trein nog wel aangedreven worden door een enkele motor?
Het zal erom spannen. Ik denk het wel maar verwacht geen hoge snelheid. Oh ja, koop ook maar een pak reserve batterijenla_fusion schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:45:
Kan die MOC trein nog wel aangedreven worden door een enkele motor?
Met 10% korting daar scheelt het aardig. Vooral als je iets als de Millenium Falcon wil kopen (nee daar heb ik nog lang niet het budget voor
Nu op de lijst:
Lego 21313 -> Lego Ideas schip in fles
Lego 41456 -> Unikitty Achtbaan
Lego 41454 -> Unikitty Lab
Later komt er weer wat Technic in huis, maar ben vooral op zoek naar betaalbaar + je bent even aan het bouwen met veel zakjes. En dat ga je niet vinden helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door corset op 16-07-2018 10:26 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zul je net zienM a r c o schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:56:
[afbeelding]
Heb nu 7 van de 12 zakjes gedaan overigens. Ik probeer het wat uit te spreiden.
Op eBay is hij inmiddels verkocht voor $1750, €1800 en €1399.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:09:
Wie nog een exclusieve t rex zoekt. Sinds een paar dagen hebben enkele Nederlanders hun prijs van intertoys binnen. Slechts 500 van uitgegeven wereldwijd en nu de eerste op bricklink.
Een koopje voor 1250![]()
Er zijn er 500 van gemaakt, daarvan 100 naar klanten van Intertoys en 100 naar klanten van een Belgische keten. Ergens 10 naar klanten van een keten in de UK geloof ik, etc.
Ik vraag me echter sterk af hoeveel mensen het setje dicht laten. Ik stel me namelijk voor dat het net als ik vooral volwassenen zijn die zo'n ding winnen nadat ze een cadeau voor hun (klein-)kind hebben gekocht, en zijn die dan erg geneigd om deze achter te houden?
Ik persoonlijk wel: ik had al zo'n vermoeden dat ik van de waarde van deze wel eens de hele Jurassic World wave zou kunnen kopen voor m'n zoontje, of nog meer dan dat.

Ik vond hem super gaaf om te bouwen, de onderkant van de fles was wel wat gepriegel en gekloot :-)Kapoen schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:13:
Ship in a bottle is één van mijn favoriete aankopen van dit jaar (tot dusver). Niet noodzakelijk een moeilijke of lange bouw, maar het resultaat mag meer dan gezien worden. En uiteraard is er de mogelijkheid om één of andere custom microbuild in de fles te plaatsen ipv het standaard schip van de set
Heb jij hem ook met van die dokters handschoenen gedaan tegen vlekken van je vingers aan de binnenkant ? Of ben ik de enige hierin haha.
Warhammer en PC games en lego
Verwijderd
Ja zijn wel meerdere gelimiteerde sets van 500 en meestal kan je daar wel minimaal 500 euro voor vangen. Dan kan je met gemak de hele huidige jw sets kopen. De vorige uitgaves van jw zijn inmiddels msib ook aardig aan de prijs. Uiteindelijk denk ik dat de prijs gericht was op kinderen, maar goed als de ouders lego kennis hebben, dan vrij logisch om deze set weg te doen/bewaren en voor hun kind een andere setje cadeau doen.totalatool schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Op eBay is hij inmiddels verkocht voor $1750, €1800 en €1399.
Er zijn er 500 van gemaakt, daarvan 100 naar klanten van Intertoys en 100 naar klanten van een Belgische keten. Ergens 10 naar klanten van een keten in de UK geloof ik, etc.
Ik vraag me echter sterk af hoeveel mensen het setje dicht laten. Ik stel me namelijk voor dat het net als ik vooral volwassenen zijn die zo'n ding winnen nadat ze een cadeau voor hun (klein-)kind hebben gekocht, en zijn die dan erg geneigd om deze achter te houden?
Ik persoonlijk wel: ik had al zo'n vermoeden dat ik van de waarde van deze wel eens de hele Jurassic World wave zou kunnen kopen voor m'n zoontje, of nog meer dan dat.
[afbeelding]
Ik ken iemand die wil alle beesten verzamelen van Lego. Zo is de lol er al snel af als 1 al de prijs is van de hele beesten collectie (x5?)totalatool schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Op eBay is hij inmiddels verkocht voor $1750, €1800 en €1399.
[afbeelding]
Ja dat is wel een frustrerend onderdeel van de hobby. van die mensen die er veel geld aan willen verdienen.AppieNL schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:34:
[...]
Ik ken iemand die wil alle beesten verzamelen van Lego. Zo is de lol er al snel af als 1 al de prijs is van de hele beesten collectie (x5?)
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb geen handschoenen gebruikt, en het resultaat ziet er toch ok uitArnevld schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:43:
[...]
Ik vond hem super gaaf om te bouwen, de onderkant van de fles was wel wat gepriegel en gekloot :-)
Heb jij hem ook met van die dokters handschoenen gedaan tegen vlekken van je vingers aan de binnenkant ? Of ben ik de enige hierin haha.
Je bent niet de enige. Had het een tijdje terug al van iemand anders gelezen. Ik las het alleen pas nadat ik in mijn enthousiasme de set al gebouwd had... Had daar niet aan gedachtArnevld schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:43:
[...]
Ik vond hem super gaaf om te bouwen, de onderkant van de fles was wel wat gepriegel en gekloot :-)
Had eigenlijk nog even willen wachten maar kon mezelf niet bedwingen
Een 2e hands Pet Shop is ook al onderweg
En dan snel eens een tafel maken zodat ik een mooie layout kan gaan bouwen
Als die HE er onderdoor moet moet het bovenstation sowieso al een brick of twee omhoog. Nadeel daarvan is dat de lage tracks ook twee omhoog moeten, en ga dan maar eens een overweg fixenmoer schreef op maandag 16 juli 2018 @ 09:03:
[...]
Die monorail inpassen gaat nog een leuke worden inderdaad, ik betwijfel of je het grondstation kan gebruiken. De monorail zal boven je rails gaan lopen dus moet je ook je eigen pilaren gaan maken zodat je treinen eronder kunnen en omdat de rails in de weg zit.

Dat latje is wel een goede, niet aan gedacht. Tafel kwartslag draaien gaat hem niet worden. Bouwen voorlopig sowieso niet trouwens. Zolder is nu iets te warm en met twee kleintjes van resp 2,5 en 4 maanden en een baan met momenteel 130km enkele reis ook vrij weinig tijd voor helaas.Heb je nog ruimte om de tafel een kwartslag te draaien en er dan nog 2 platen aan te zetten?
Je kan nog een latje aan de zijkanten aanbrengen als je niet wilt dat je treinen van de tafel donderen bij een ongelukje. Dat zal zeker wel een keer gebeuren
Vwb die MOC motoriseren: dat trekt 1 motor wel. De dubbele HE is een stuk zwaarder en daar trok de normale motor het net niet. Dit zijn allemaal open wagonnetjes, dat weegt niks. Let wel ff op dat je het draaimechanisme van de kerstboom aanpast of uitschakelt, anders trekt 1 motor de normale trein al niet
Heb me niet kunnen bedwingen en ook de Saturn V besteld. Benieuwd of hij ook geleverd wordtM a r c o schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:24:
[...]
Zul je net zien. Tijdje lang in de gaten gehouden, nooit goedkoper geweest dan 117 euro. (ook voor dat bedrag gekocht), en nu vandaag voor 102 bij Toy`r`us. (15% korting)
Heb nu 7 van de 12 zakjes gedaan overigens. Ik probeer het wat uit te spreiden.
Hij heeft ook nog meerdere geweldige mocs.
Heb ze allemaal aangeschaft van hem
http://www.nhm.ac.uk/events/lego-nhm.html
Veel posters hier hebben volgens mij wel kidsfishman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:28:
Misschien niet helemaal geschikt voor dit AFOL forum omdat het in Engeland is...en je zonder kind niet binnenkomt. Maar toch een linkje naar het event waarbij de bioplastic blokjes geïntroduceerd gaan worden:
http://www.nhm.ac.uk/events/lego-nhm.html
Volgens mij ben ik net weg waneer dat event is anders was ik zeker wel langs gegaan.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Xbox Live: MarkH
Als ik mij niet vergis biedt rebrickable.com de functionaliteit die jij zoekt.MarkH NL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:20:
Ik heb op zolder nog een doos met Lego staan, ooit eens gehad van een kennis (lees 15-20 jaar geleden). Ik weet dat een groot deel van de space serie (Classic Space gok ik) er in moet zitten. Ik had echter nooit alle boekjes gehad dus geen idee wat er wel of niet is. Is er ergens een manier/site waar je alles kan invoeren (dat gaat een rotwerk worden maar lijkt me wel leuk voor van de winter) en daarmee een lijst krijg met alles wat ik zou kunnen maken?
Als je de nummers weet van de sets is het wel redelijk goed te zoeken. Op Rebrickable zijn ze sowieso allemaal te vinden.MarkH NL schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:20:
Ik heb op zolder nog een doos met Lego staan, ooit eens gehad van een kennis (lees 15-20 jaar geleden). Ik weet dat een groot deel van de space serie (Classic Space gok ik) er in moet zitten. Ik had echter nooit alle boekjes gehad dus geen idee wat er wel of niet is. Is er ergens een manier/site waar je alles kan invoeren (dat gaat een rotwerk worden maar lijkt me wel leuk voor van de winter) en daarmee een lijst krijg met alles wat ik zou kunnen maken?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
PhD i.o.
Officiële aankondiging is nog niet eens geweest?Maximus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:13:
Ben benieuwd wanneer deze bestelbaar zijn in de store, zie ze nu nog niet in de S@H staan.
Kan ik volgen, zou gokken na 12.00u?Gunner schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:14:
[...]
Officiële aankondiging is nog niet eens geweest?
PhD i.o.
Als ze nu al in een fysieke store staan zou dat niet lang meer moeten duren inderdaad.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Thanks, inmiddels aangemeld.Kapoen schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:47:
[...]
Als ik mij niet vergis biedt rebrickable.com de functionaliteit die jij zoekt.
De nummers weet ik dus niet, heb wel wat uitgeprinte boekjes maar we wisten nooit of dat de juiste warenredfoxert schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 19:16:
[...]
Als je de nummers weet van de sets is het wel redelijk goed te zoeken. Op Rebrickable zijn ze sowieso allemaal te vinden.
Xbox Live: MarkH
Op brickset.com kan je wel een overzicht krijgen van bepaalde jaartallen en thema's. Misschien kan je dan aan de hand van de beschikbare foto's nog wat modellen herkennen?MarkH NL schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:50:
[...]
De nummers weet ik dus niet, heb wel wat uitgeprinte boekjes maar we wisten nooit of dat de juiste waren
Het logo rechtsonder?Chakotay schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:12:
De DB5's staan al klaar in de Lego stores, ik ben benieuwd naar wat het nou uiteindelijk de hoge prijs waard maakt:
[afbeelding]
wel leuk het originele nummerbordSeñor Sjon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:40:
Waarom de set nou niet 10007? Dat nummer is niet in gebruik voor zover ik kan vinden.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dank voor de link..
Hmmm.. ik wordternietwarmvan..

EDIT
En nu wel te bestellen!
Even inloggen als je VIP bent:
€170 in NL shop
€ 150 in Duitsland - https://shop.lego.com/de-...nd-Aston-Martin-DB5-10262
[ Voor 28% gewijzigd door bord4kop op 18-07-2018 11:22 ]
| Security Management |
PhD i.o.
Op FB plaatsen ze net een filmpje:
https://www.facebook.com/LEGO/videos/10155862015953403/
De James Bond features zitten er wel in
Dat maakt het een stuk interesanter.. als hij in de aanbieding is koop ik hem wel denk ik..
Ook fotos op de lego site: https://shop.lego.com/en-...nd-Aston-Martin-DB5-10262
[ Voor 13% gewijzigd door ToolkiT op 18-07-2018 11:31 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Daarnaast, de sierlijkheid is inderdaad ver te zoeken, en als ik zie hoe die losse stoel in elkaar zit... het doet kwa design allemaal heel erg circa 2005 aan
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked