Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die separator kwam pas in eind jaren 80 te koop. Ik ben van 77, dus tegen die tijd was ik het al veel te gewoon om met mijn tanden te werken. Structureel en zonder veel schade overigens - als nagelbijter had ik sowieso geen nagels, dus ik had maar 1 optie :+
Destijds wel eentje gekocht, maar eigenlijk nooit gebruikt tenzij het echt muurvast zat. Bovendien was ik al aan de Technic en daar kwam dat ding minder van pas :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
mschol schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:47:
[...]

vroeger kon je dat ding volgens mij alleen maar via de service catalogus bestellen (ze hadden toen nog een heus foldertje met reserve onderdelen e.d.)
Deze zat ook bij heel wat buckets. Ik heb die van mij uit 1878, 1881 en 1882.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Deze zat ook bij heel wat buckets. Ik heb die van mij uit 1878, 1881 en 1882.
ah, wij hadden geen buckets, alleen sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
In 1990 kwam de eerste voor fl 4,95 als serviceartikel. In 1996 werd ie groen en in 2012 kwam de oranje versie.
1990: 821-1/5008-1
1996: 630-1
2012: 630-3 (service)/96874 (onderdeel)

Groen komt de huidige blijkbaar 2x voor: https://www.bricklink.com...sp?P=96874&colorID=6&in=A

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Bedankt voor de link, ik was al vergeten uit welke set (Palace Cinema in dit geval) mijn groen exemplaar komt.

Ik wist niet dat de brick seperator al zolang bestond om eerlijk te zijn. Tijdens mijn KFOL jaren (jaren '80, begin '90) heb ik er nooit één gezien/gehad. Dus eigenlijk mag Lego beginnen denken aan een Collectable Brick Separator Series om de zoveelste verjaardag te herdenken? >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Ik wil eens proberen om een stukje van de rails te voorzien van bruine 'balken', zoals in het voorbeeld hieronder. Op Bricklink valt het me op dat de bruine tiles (1x4 en 1x1) best prijzig zijn, maar toch zie ik mensen op internet met grote layouts die dit gedaan hebben. Kan natuurlijk dat ze stiekem tiles van AliExpress gebruiken..

Is er hier misschien iemand die dit al op zijn rails heeft zitten en dan misschien nog een tip voor welke 'tint' bruin ik het beste kan gaan? Er zijn me nogal een bruintinten van Lego.. Of is er misschien een set te koop, met lekker veel van deze tiles er in? Of andere tips om dit redelijk goedkoop te doen?

Afbeeldingslocatie: https://farm8.static.flickr.com/7405/16263513630_f3369aae6c_b.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door keverjeroen op 15-03-2018 12:25 ]

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Je moet reddish brown hebben. Voor de 1x1's scheelt dat al een factor 5!

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

keverjeroen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:22:
Ik wil eens proberen om een stukje van de rails te voorzien van bruine 'balken', zoals in het voorbeeld hieronder. Op Bricklink valt het me op dat de bruine tiles (1x4 en 1x1) best prijzig zijn. Is er hier misschien iemand die dit al op zijn rails heeft zitten en dan misschien nog een tip voor welke 'tint' bruin ik het beste kan gaan? Er zijn me nogal een bruintinten van Lego.. Of is er misschien een set te koop, met lekker veel van deze tiles er in? Of andere tips om dit redelijk goedkoop te doen?

[afbeelding]
Je kunt de tinten random door elkaar leggen, of in een bosomgeving wat donkerder, op het platteland wat lichter. Alles hetzelfde hoeft niet de mooiste oplossing te zijn ;)

En als je nog een excuus nodig had om deze set te kopen: de Old Fishing Store heeft:
12* Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/P/120/2431.jpg

30* Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/P/150/2431pb415.jpg

7* Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/P/88/2431.gif

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Mappy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Je kunt de tinten random door elkaar leggen, of in een bosomgeving wat donkerder, op het platteland wat lichter. Alles hetzelfde hoeft niet de mooiste oplossing te zijn ;)

En als je nog een excuus nodig had om deze set te kopen: de Old Fishing Store heeft:
Ik denk dat die aantallen nog 'peanuts' zijn in de context van grotere layouts, dan heb je gewoon honderden van die tegels nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:37:
[...]

Ik denk dat die aantallen nog 'peanuts' zijn in de context van grotere layouts, dan heb je gewoon honderden van die tegels nodig.
precies, ziet soms van die builds .. waarvan ik denk "daar moet ik gvd 5 maanden voor werken"
hoe men dat allemaal kan doen 8)7 :X verschil moet er wezen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:44:
[...]

precies, ziet soms van die builds .. waarvan ik denk "daar moet ik gvd 5 maanden voor werken"
hoe men dat allemaal kan doen 8)7 :X verschil moet er wezen
De grote treinlayouts zijn vaak het resultaat van samenwerkingen binnen een LUG, en zij kunnen ook gezamelijk onderdelen kopen bij Lego zelf. Ik vermoed dat andere grote MOC bouwers ook zoiets doen, en degenen met een actief youtube kanaal (zoals Jang) zullen vermoedelijk zo wat inkomsten genereren en weer investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Kapoen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:49:
[...]

De grote treinlayouts zijn vaak het resultaat van samenwerkingen binnen een LUG, en zij kunnen ook gezamelijk onderdelen kopen bij Lego zelf. Ik vermoed dat andere grote MOC bouwers ook zoiets doen, en degenen met een actief youtube kanaal (zoals Jang) zullen vermoedelijk zo wat inkomsten genereren en weer investeren?
Eigenlijk zou er een LEGO D-Day moeten komen als opvolger van het vroegere Domino D-Day.
Grote hal met verschillende leuke thems's, treinen ertussen door laten rijden etc om Guniness Book Records te halen met grootste lay-out >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Reddish Brown dus.. Maar zelfs die (1x1) begint pas bij €0,05 voor wat grotere hoeveelheden.

En inderdaad heb je al snel heel veel tiles nodig. Per recht railsstuk al 8x 1x4 en 16x 1x1 tiles. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00
sjong schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:01:
[...]

Eigenlijk zou er een LEGO D-Day moeten komen als opvolger van het vroegere Domino D-Day.
Grote hal met verschillende leuke thems's, treinen ertussen door laten rijden etc om Guniness Book Records te halen met grootste lay-out >:)
Die is er al:
http://www.guinnessworldr...rack-made-from-lego-48675 ;)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mensen van over de hele wereld blauwe rails hebben gestuurd om hem te helpen het record neer te zetten

[ Voor 12% gewijzigd door moer op 15-03-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
moer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Die is er al:
http://www.guinnessworldr...rack-made-from-lego-48675 ;)

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mensen van over de hele wereld blauwe rails hebben gestuurd om hem te helpen het record neer te zetten
Kende ik niet, maar wel super om te zien.
Doelde zelf niet zozeer op alleen de langste LEGO trein baan, maar meer de hoeveelheid stenen die gebruikt zijn om een toffe lay-out te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Er is weer een Arduino+LEGO kickstarter met hele leuke onderdelen:
geek: Kickstarter-project combineert Lego met Arduino
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiurAnekwACa_i6PsJE8I5hQUtM=/656x/i/2001893577.png?f=imagenormal

Maar ik denk steeds dat LEGO zoiets zelf al even terug als Mindstorms 4 uit had moeten brengen. Ze hebben nu Boost voor de jonge kinderen, maak Mindstorms dan net die stap hoger op programmeerbaarheid, uitbreidbaarheid, functionaliteit, updatebaarheid.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00
sjong schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Kende ik niet, maar wel super om te zien.
Doelde zelf niet zozeer op alleen de langste LEGO trein baan, maar meer de hoeveelheid stenen die gebruikt zijn om een toffe lay-out te maken.
Misschien staat er wel iets tussen: http://www.guinnessworldrecords.com/search?term=lego, 2400 hits
Ik zag iid geval "Largest LEGO® videogame diorama"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mappy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:07:
Er is weer een Arduino+LEGO kickstarter met hele leuke onderdelen:
geek: Kickstarter-project combineert Lego met Arduino
[afbeelding]

Maar ik denk steeds dat LEGO zoiets zelf al even terug als Mindstorms 4 uit had moeten brengen. Ze hebben nu Boost voor de jonge kinderen, maak Mindstorms dan net die stap hoger op programmeerbaarheid, uitbreidbaarheid, functionaliteit, updatebaarheid.
Denk het niet. Grapje wordt te duur qua development versus verkoopprijs en verwachtte verkopen. Bedenk je ook dat het conform lego standaard ALTIJD perfect moet werken.
En het is ook niet nodig, want voor Boost zijn inmiddels twee python libs beschikbaar. Kun je daar lekker mee aan de slag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Dit is mijn micro-7745 voor de Brickset 60 years wedstrijd, waarbij je een miniversie van een bestaande set moet maken.
Alle inzendingen staan op Flickr.

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20180316micro7745-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20180316micro7745-2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 02:38

Wom

Herkenbaar, als was ik niet zo lenig als het poppetje moet ik zeggen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ziet er leuk uit. Denk alleen dat de ondergrond + rails iets groter moet voor de verhouding tot de treinstellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 16-03-2018 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Señor Sjon schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:32:
Ziet er leuk uit. Denk alleen dat de ondergrond + rails iets groter moet voor de verhouding tot de treinstellen?
Dat is intentional, je krijgt altijd een te klein rondje bij zo'n trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Erg leuk @Mappy!
Kunnen er nog een perronbord, verlichting en man met cowboyhoed bij (in die microschaal? Vast niet)?
Ook wel karakteristieke kenmerken van die set.

Edit: er zitten wel meer verschrikkelijk goede inzendingen bij :)

[ Voor 17% gewijzigd door Reinier op 16-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mappy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:12:
Dit is mijn micro-7745 voor de Brickset 60 years wedstrijd, waarbij je een miniversie van een bestaande set moet maken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool, maar de manier waarop de minifig zit ziet er echt heel vreemd uit en breekt het voor mij een beetje..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
Lego gebruikte vroeger op die manier ook de beentjes op foto's voor zittende/spelende kinderen.

En als Lego het doet, dan mag het :)

[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 16-03-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi gemaakt :D

Zitten echt briljante bouwsels tussen, veel herken je er direct. Zag wel wat fout gebruik van die helm-visors bij die space-station, die moon-monorail is ook mooi gedaan. Ook die 8880 zal wel wat foute methodes gebruiken, maar die is echt mooi gelukt :)

Sommige lijken alleen vrij recente modellen te hebben gedaan, op het idee van 60 jaar had ik toch wat meer iconische oude sets verwacht :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk! goed gelukt. Ik zal mijn entry van het weekend ook nog even posten. Maar er zitten heel wat coole entries tussen!

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18:49

[afbeelding]

[afbeelding]
je kunt wellicht wel nog de schaatjes gebruiken als wielen voor de trein?
Verder ziet het er echt mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

AppieNL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:30:
Lego gebruikte vroeger op die manier ook de beentjes op foto's voor zittende/spelende kinderen.

En als Lego het doet, dan mag het :)
Dus omdat Lego het doet ziet het er ineens niet meer vreemd uit?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Jawel, maar het is wel de Lego methode voor op de 'knieën' Lego popjes neerzetten bij speelgoed of een tuin. En daarvoor komt het best in de buurt. Beetje vreemd, maar leuke manier van onderdeel gebruik imo.

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 16-03-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Angeloonie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:52:
Dus omdat Lego het doet ziet het er ineens niet meer vreemd uit?
Ik geef je gelijk dat het er wat vreemd uitziet, maar ik ben inderdaad ook opgegroeid met dat dit de normale methode is :) Grappig hoe je er daardoor anders tegenaan kijkt :D
Pittie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:45:
je kunt wellicht wel nog de schaatjes gebruiken als wielen voor de trein?
Verder ziet het er echt mooi uit!
De voorkant van de trein hangt aan elkaar met die 1x2 plate, dus een schaats met maar 1 nopje past daar helaas niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
AppieNL schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:03:
Jawel, maar het is wel de Lego methode voor op de 'knieën' Lego popjes neerzetten bij speelgoed of een tuin. En daarvoor komt het best in de buurt. Beetje vreemd, maar leuke manier van onderdeel gebruik imo.
+ het past bij het tijdsbeeld van die trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaaf gedaan.
Zitten die locomotieven vast of staan ze los? Ik zie namelijk geen manier om ze vast te zetten (die bochten zoals je ze gebruikt hebt zijn er vziw alleen glad en niet met nopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
The Eagle schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Gaaf gedaan.
Zitten die locomotieven vast of staan ze los? Ik zie namelijk geen manier om ze vast te zetten (die bochten zoals je ze gebruikt hebt zijn er vziw alleen glad en niet met nopjes).
Volgens mij zit de trein vast met onderstaand onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-plate-1-x-2-with-1-stud-with-bottom-groove-3794-15573-27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die zou ik ook verwachten. En in het middenstuk zal dat ook het geval zijn verwacht ik, maar die stukjes heb je vziw niet in bochtvorm. Gaat me om de locs in de bochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die hebben ook zo'n blokje om de bocht te kunnen maken. En in principe zit ie alleen vast halverwege de bocht. Bij het begin van de bocht hoeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

https://shop.lego.com/nl-NL/Thor-s-wapenzoektocht-76102

Thor heeft in deze set 2 ogen, is dit om tere kinderzieltjes te beschermen of een spoiler?
(Of gewoon een fout)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Aangezien we piraten hadden met ooglapjes (toch?): foutje? (Edit: of ooglapje aan andere kant van het hoofd als tweede gezichtje?)

Marvel had zelf ook posters paar weken na Ragnarok met beide ogen zichtbaar. Wellicht gedaan ivm spoiler voor mensen die de film nog niet hadden gezien, maar toch was het raar.

[ Voor 12% gewijzigd door AppieNL op 16-03-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
The Eagle schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:06:
Die zou ik ook verwachten. En in het middenstuk zal dat ook het geval zijn verwacht ik, maar die stukjes heb je vziw niet in bochtvorm. Gaat me om de locs in de bochten :)
Zo te zien zit er een 1x1 plate tussen 2 bochten in. Daar zitten de locs op vast. Lijkt ook de enige stud te zijn waar ze mee vast zitten. Wel erg gaaf gemaakt!

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nou zie ik het ja. Hele ovaal is 9 studs breed en die bochten elk 4, dus daar moet idd iets tussen zitten. Scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

DP Kunst schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:39:
Zo te zien zit er een 1x1 plate tussen 2 bochten in. Daar zitten de locs op vast. Lijkt ook de enige stud te zijn waar ze mee vast zitten. Wel erg gaaf gemaakt!
Punt voor jou inderdaad :) 1x1 plate onder de neus van de trein.
Oorspronkelijk zaten ze ook midden onder de trein vast: een jumperplate half onder de bocht, met 2 gele 1x1 round plate met open stud erop. Dat geeft een 3-4-5-driehoek van 1.5 stud opzij van de vierkante 1x1 plate, dan 2 studs omhoog, en 2.5 stud vanaf neus van trein tot midden. Maar dat vond ik niet mooi voor de foto, dus heb ze weggehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:48
Welke batterijen raden jullie aan voor de GBC15? Heb nu oplaadbare maar zijn al aardig wat jaartjes oud, ze krijgen niet het model draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:28:
https://shop.lego.com/nl-NL/Thor-s-wapenzoektocht-76102

Thor heeft in deze set 2 ogen, is dit om tere kinderzieltjes te beschermen of een spoiler?
(Of gewoon een fout)
als ik naar de boxshot kijk is dat niet om tere kinderzieltjes te beschermen :D
eerder gewoon accuraatheid, i guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mschol schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:56:
[...]

als ik naar de boxshot kijk is dat niet om tere kinderzieltjes te beschermen :D
eerder gewoon accuraatheid, i guess?
Dan gooi ik het op foutje bij Lego.
Thor eindigt zo namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.movieweb.com/img.news.tops/NE2fvtxNhEIz5a_1_b/Thor-Meets-Guardians-Of-Galaxy-Infinity-War-Footage.jpg

Dus met 1 oogje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

headhunter1985 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 08:36:
Welke batterijen raden jullie aan voor de GBC15? Heb nu oplaadbare maar zijn al aardig wat jaartjes oud, ze krijgen niet het model draaiend.
Panasonic Eneloop voor alles waar oplaadbare batterijen in moet, of als het kan liever een adapter natuurlijk en geen batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:48
Mappy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Panasonic Eneloop voor alles waar oplaadbare batterijen in moet, of als het kan liever een adapter natuurlijk en geen batterijen :)
De accu power functions bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:53

Cheezus

Luiaard

Mappy schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:50:
[...]

De IKEA oplaadbare batterijen blijken beter te presteren dan eneloops en zijn een stuk goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Cheezus schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:21:
De IKEA oplaadbare batterijen blijken beter te presteren dan eneloops en zijn een stuk goedkoper!
https://petapixel.com/201...s-ikea-ladda-5-batteries/
Het zijn dus dezelfde hoogstwaarschijnlijk! Da's mooi om te weten :D Txz!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Mad-Matt schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:20:
[...]

Dan gooi ik het op foutje bij Lego.
Thor eindigt zo namelijk:

[afbeelding]

Dus met 1 oogje ;)
Of het is een spoiler voor de nieuwe film?
Dit is namelijk de achterkant van het hoofdje:
Afbeeldingslocatie: http://jaysbrickblog.com/wp-content/uploads/2018/03/LEGO-76102-Thors-Weapon-Quest-Rocket-Raccoon-Back-Printing-1024x681.jpg
Iets wat die pas kan sinds Ragnarok?
Waarom B wel aanpassen voor een nieuw smoeltje en A niet? Lijkt me niet waarschijnlijk voor een "foutje".

Blijkbaar was dit hoofdje al eerder gebruikt bij een Ragnarok set, dus gewoon lui/kostenbesparing.

[ Voor 7% gewijzigd door AppieNL op 17-03-2018 14:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Pin0 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Leuk! goed gelukt. Ik zal mijn entry van het weekend ook nog even posten. Maar er zitten heel wat coole entries tussen!
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4786/39966013665_3c40108750_z.jpgLego 6876 Alienator by Pino

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Mooie klassieker Pin0! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nog even over de Lego Unimog 81140, hé?

Klopt het nou dat er een bouwfout in de differentieel-aandrijving zit, waarbij de assen van de voorwielen de tegenovergestelde richting op draaien? En dat je dus van de achteras de tandwielbox moet omdraaien?

Ik heb dat ding na de bouw in 2011 nooit goed werkend gekregen dat ik een verbindings-asje (van 4stds) maar eruit getrokken heb, zodat hij wel fatsoenlijk kon rijden. Ik heb de afgelopen week even dat Unimog deels uitelkaar gesloopt om dit te onderzoeken, en nu heb ik dus echt het idee dat die handleiding fout is? Ook daar zie ik van de achterste tandwielbox dat deze met het grote tandwielvlak richting de bedieningknopjes wijst.

Heeft iemand anders toevallig die Unimog bij de hand? Als hij overeind staat, dan beweegt de as aan de voorkant met de klok mee, en en de achterste as beweegt dan tegen de klok in?

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2018 17:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:37
Even gekeken, het grote achterste tandwielvlak zit aan de zijde van de bedieningsknoppen, die aan de voorkant zit aan de andere zijde.
Als ik aan de tandwielbox in het midden (onderaan) van de Unimog draai, draaien alle wielen in dezelfde richting.

Heb je al eens gekeken of de online handleiding bij Lego verschilt van je papieren versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@luukske
Die tandwielvlakken zitten dus beiden aan een andere kant. Dan klopt dat bij mij.
Maar als je die tandwielbox draait, dan stuur je in-feite toch? Bij het rijden wordt voor zover ik zie alleen de drie tandwieltjes in die middelste box gedraaid.

Dus door die drie tandwieltjes in het midden draaien de achterste as en de voorste as beiden in de tegenovergestelde richting van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
Als ik recht vooruit of achteruit rij met de Unimog, dan bewegen de kleine tandwieltjes in de middelste tandwielbox niet. Beide assen voor en achter bewegen dan in dezelfde richting. (van voor gezien draait de voorste as met de klok mee en tegelijkertijd van achteren gezien de achterste as tegen de klok in).

Edit: foto toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nIlPnZhbqf4JhpUF1Mrk7PTx/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door luukske op 17-03-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

@luukske
Voor een differentieel moeten de middelste tandwieltjes toch gewoon meedraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:57:

Klopt het nou dat er een bouwfout in de differentieel-aandrijving zit, waarbij de assen van de voorwielen de tegenovergestelde richting op draaien? En dat je dus van de achteras de tandwielbox moet omdraaien?

Ik heb dat ding na de bouw in 2011 nooit goed werkend gekregen dat ik een verbindings-asje (van 4stds) maar eruit getrokken heb, zodat hij wel fatsoenlijk kon rijden. Ik heb de afgelopen week even dat Unimog deels uitelkaar gesloopt om dit te onderzoeken, en nu heb ik dus echt het idee dat die handleiding fout is? Ook daar zie ik van de achterste tandwielbox dat deze met het grote tandwielvlak richting de bedieningknopjes wijst.

Heeft iemand anders toevallig die Unimog bij de hand? Als hij overeind staat, dan beweegt de as aan de voorkant met de klok mee, en en de achterste as beweegt dan tegen de klok in?
ik heb hem in de kast staan, kan vanavond even kijken, hij rijdt normaal rond iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
-nvm ik ben blind

[ Voor 115% gewijzigd door Verderf op 17-03-2018 18:36 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
AW_Bos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:17:
@luukske
Voor een differentieel moeten de middelste tandwieltjes toch gewoon meedraaien?
Niet als alle vier de wielen (banden) dezelfde snelheid hebben, dan draait het middelste gele tandwieltje in de middelste tandwielbox niet, en beide assen draaien dan in dezelfde richting van onderen gezien.
Pas als 1 of meerdere wielen een andere snelheid krijgen, dan gaat het differentieel in het midden werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik zie het......
De middelste gearbox zit omgedraaid en verkeerd :P

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gDK5zc/20180317_200350.jpg

Nu maar hopen dat dit het enige is, en ander moet ik het chassis maar eens opnieuw maar opnieuw opbouwen, omdat er anders nog meer verkeerd zal zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:10:
Ik zie het......

[afbeelding]

Nu maar hopen dat dit het enige is, en ander moet ik het chassis maar eens opnieuw maar opnieuw opbouwen, omdat er anders nog meer verkeerd zal zijn.
Zo heb ik ooit de rotor en de gearbox van de 42052 verkeerdom gemonteerd. Gevolg was dat het halve ding weer uit elkaar kon omdat ik de rotor bladen niet gemonteerd kreeg. :'( :'( :'(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AW_Bos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:57:

Dan heb je in 1 van de assen het differentieel verkeerom zitten. Kijk maar naar het plaatje van luukske, daar zitten ze gespiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:08

momania

iPhone 30! Bam!

Ik neem aan dat men hier Akiyuki volgt?

Hij post redelijk wat updates laatste dagen. Cool GBC systeem met de trein waarbij het rijdende element alles aanstuurt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

jadjong schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:02:
[...]

Dan heb je in 1 van de assen het differentieel verkeerom zitten. Kijk maar naar het plaatje van luukske, daar zitten ze gespiegeld.
Die gearbox bedoel je, dat had ik al gezien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
momania schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:17:
Ik neem aan dat men hier Akiyuki volgt?

Hij post redelijk wat updates laatste dagen. Cool GBC systeem met de trein waarbij het rijdende element alles aanstuurt.

[video]
jammer dat dat kruispunt niet meer gemaakt wordt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
mschol schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:31:
[...]
jammer dat dat kruispunt niet meer gemaakt wordt ;w
Niet door Lego zelf ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
AW_Bos schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:10:
Ik zie het......
Dat zal hem inderdaad wel zijn. Ik vermoed dat de gearbox nu tegen een tandwiel van de besturing zit, en dan kan deze niet vrij bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

luukske schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 22:01:
[...]

Dat zal hem inderdaad wel zijn. Ik vermoed dat de gearbox nu tegen een tandwiel van de besturing zit, en dan kan deze niet vrij bewegen.
Ding ligt nu half uit elkaar, en morgenavond ga ik het fixxen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Haha,wat een nostalgie: Blacktron series...daar heb ik op zolder nog de 6941 van liggen.

Wellicht een idee om van mijn M-Tron 6941 een mini te maken, helaas mis ik een aantal panels van deze originele set die ik nog moet Bricklinken ;(

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 18-03-2018 09:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Blacktron samen met M-tron waren wel m'n favoriete lijnen, zo tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Mijn broer had alles van M-tron en ik alles van Black-tron.
Iceplanet had ik dat schip van wat uit elkaar kon en van Piraten en Soldaten hadden we ook alles.
Ik de soldaten en mijn broer de piraten. Uit die tijd van dat grote soldaten eiland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

vhal schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:26:
[...]
... die ik nog moet Bricklinken ;(
Soms heb je op Marktplaats de mogelijkheid om voor een paar euro meer een (al dan niet redelijk) complete set te kopen. Dan heb je wel veel extra parts voor weinig.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien wel interresant; de minifigures van serie 18 Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.brothers-brick.com/wp-content/uploads/2018/04/71021-LEGO-Collectible-Minifigures-Series-18-6.jpg?resize=640%2C336&ssl=1

https://www.brothers-brick.com/2018/03/19/placeholder/ (met nodige foto's)

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 19-03-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:21:
misschien wel interresant; de minifigures van serie 18
In verband met deze serie minifigures, let op bij het aanschaffen indien je een volledige serie wil kopen.
Sommige aanbieders verkopen een 'volledige serie' van 16 minifigs, maar er zijn er 17 vanwege die classic minifig. Helaas zit er slechts 1 exemplaar van deze in een doos dus reken maar op fors hogere prijzen of onvolledige series.

Mij ontgaat de logica achter de exclusiviteit enigzinds. Deze fig past niet in het thema van de kostuums. Indien men de verjaardag van deze minifig wou vieren kon dat ook met een polybag/polydoos? Ze hebben enkele jaren geleden al drie classic minifig doosjes uitgebracht (classic space, classic pirate en classic castle).

Gezien het lage aantal onderdelen in de originele set was een opgefriste heruitgave toch mogelijk denk ik, gelijkaaridg aan die andere 3 setjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 19-03-2018 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:30:
[...]

In verband met deze serie minifigures, let op bij het aanschaffen indien je een volledige serie wil kopen.
Sommige aanbieders verkopen een 'volledige serie' van 16 minifigs, maar er zijn er 17 vanwege die classic minifig. Helaas zit er slechts 1 exemplaar van deze in een doos dus reken maar op fors hogere prijzen of onvolledige series.

Mij ontgaat de logica achter de exclusiviteit enigzinds. Deze fig past niet in het thema van de kostuums. Indien men de verjaardag van deze minifig wou vieren kon dat ook met een polybag/polydoos? Ze hebben enkele jaren geleden al drie classic minifig doosjes uitgebracht (classic space, classic pirate en classic castle).

Gezien het lage aantal onderdelen in de originele set was een opgefriste heruitgave toch mogelijk denk ik, gelijkaaridg aan die andere 3 setjes.
Dat was mijn eerste set met echte minifig; voor 1978 hadden minifigs geen armen, benen of gezicht.
Maar zo bijzonder is dit poppetje nu ook weer niet om als classic uitgebracht te worden.

En een echte replica is het ook niet: bij de originele zat gewoon een sticker voor op de torso!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kapoen schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Die set heb ik volgens mij meerdere keren, ik heb meerdere van deze old skool agenten (en brandweermannen) 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MartijnS72 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:48:
[...]
Maar zo bijzonder is dit poppetje nu ook weer niet om als classic uitgebracht te worden.
Klopt, nog een reden waarom dit een rare keuze is van Lego. Het dient alleen maar om de verzamelaars van volledige collecties op stang te jagen.

Eigenlijk heb ik niets te zeuren, als kind van de jaren '80 heb ik meer dan genoeg van die classic police minifigs liggen. En ik verzamel geen CMFs, alleen als de prijs juist is koop ik een paar individuele interessante exemplaren. Ik vind gewoon het hele concept van blinde zakjes en rare beslissingen ivm 'exclusiviteit' zo vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 19-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kapoen schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:57:
[...]

Klopt, nog een reden waarom dit een rare keuze is van Lego. Het dient alleen maar om de verzamelaars van volledige collecties op stang te jagen.

Eigenlijk heb ik niets te zeuren, als kind van de jaren '80 heb ik meer dan genoeg van die classic police minifigs liggen. En ik verzamel geen CMFs, alleen als de prijs juist is koop ik een paar individuele interessante exemplaren.
mee eens, die 'Bennie' space figures waren destijds veel zeldzamer...

Zelf heb ik ook tig van die minifigs zonder ledematen.. ik gebruikte de 'benen' daarvan altijd als rokjes voor vrouwelijke minifigs..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zie zojuist dat er diverse lego dino's op ebay beland zijn; https://www.ebay.com/itm/...c193fa:g:pSgAAOSwLnBaqwy4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

^^jeetje, 25 euro voor zo'n beest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 10:26:
^^jeetje, 25 euro voor zo'n beest??
Mijn gedachte ook ja!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Velociraptors zijn nou eenmaal lastiger te kweken dan katten of honden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kapoen schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:24:
Velociraptors zijn nou eenmaal lastiger te kweken dan katten of honden.
Ik heb een film gezien en dat valt best mee, je hebt alleen een hoop koeien nodig voor voer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mad-Matt schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Ik heb een film gezien en dat valt best mee, je hebt alleen een hoop koeien nodig voor voer.
En Emmett (Chris Pratt) moet op ze inpraten, en zelfs dat is geen garantie voor succes :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• keverjeroen
Naar idee van deze video (klik) heb ik zelf een MOC gemaakt om de trein dwars door de stad te laten rijden. Best goed gelukt al zeg ik het zelf... :) Ik zoek nog wel een manier om de stadskant van de poort nog wat minder last te laten hebben van het Big Grey wall Syndrome..

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/d2uRAH/02.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hznPxx/03.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/d6qYqH/04.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b5h2jc/05.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mtR6AH/06.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ik vind het best goed meevallen qua kleurvariatie, je hebt immers 'oud' en 'nieuw' grijs door elkaar gebruikt (denk ik)? En hier en daar zo'n brick met textuur, volgens mij heb je niet veel meer nodig. Moest ik er nog iets aan toevoegen zou ik eerder in de richting van begroeiing denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 21-03-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik heb inderdaad oud en nieuw grijs bewust door elkaar gebruikt. Een klein klimplantje aan de voorkant is misschien nog wel een idee ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

leuk gedaan. Mogelijk wat "graffiti" toevoegen voor wat kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
keverjeroen schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:36:
Naar idee van deze video (klik) heb ik zelf een MOC gemaakt om de trein dwars door de stad te laten rijden. Best goed gelukt al zeg ik het zelf... :) Ik zoek nog wel een manier om de stadskant van de poort nog wat minder last te laten hebben van het Big Grey wall Syndrome..

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik vraag me dan altijd af: "waarom staat daar een tunnelportaal?". Er ligt geen weg of onder object boven, dus dat portaal is eigenlijk overbodig. Misschien zou je er iets bovenop moeten bouwen? Een apartement, want de grond is duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Wat dacht je van een oud stukje stadsmuur? Zo'n stuk wat is blijven staan en voor het gemak maar een weg of spoor onderdoor is gelegd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik mis is de signalering voor wanneer er een trein aankomt. altijd handig volgens mij. voor de rest, netjes gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@keverjeroen
En hoe is dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.monumentenzorgdenhaag.nl/sites/default/files/styles/large/public/monument/foto/buit/buitenhof_33-0.jpg

Bouw je hem een stukje uit. Zijkant is hier dicht maar kan die trein mooi uit komen. Breekt ook lekker de stoep en je kunt als je wilt zelfs nog de straat op. En / of een stuk oude standsmuur uit latem steken, of zelfs over de straat heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Das de gevangenpoort in den haag, hebbie gelijk een stukkie geschiedenis

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kapoen
Misschien nog een tip voor een stadslayout, op thebrickblogger.com staat een artikel over iemand die de Ninjago City set heeft omgevorm tot apparte gebouwen. Hij liet zich inspireren door de Creator 3-in-1 gebouwen zoals de Bike Shop, Corner Deli,... en hierdoor pastte de Ninjago City set eindelijk in een gewone layout.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fbi704xirpd01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
The Eagle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:16:
@keverjeroen
En hoe is dit idee:

[afbeelding]

Bouw je hem een stukje uit. Zijkant is hier dicht maar kan die trein mooi uit komen. Breekt ook lekker de stoep en je kunt als je wilt zelfs nog de straat op. En / of een stuk oude standsmuur uit latem steken, of zelfs over de straat heen.
Zoiets is ook een leuk idee inderdaad! Ga eens kijken of zoiets gaat lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:01:
Das de gevangenpoort in den haag, hebbie gelijk een stukkie geschiedenis
Is idd de gevangenpoort. Leuk museum, aanrader :)
Als @keverjeroen dat ding idd gaat namaken vind ik wel dat ie er een martelkamer in moet bouwen trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet niet of deze vraag etisch kan; maar welke sets/items hebben 'gekleurde' minifigures?

zoals:
Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/71251?id=lXAQr2&fmt=jpg&fit=constrain,1&wid=495&hei=371&qlt=80,1&op_sharpen=0&resMode=sharp2&op_usm=1,1,6,0&iccEmbed=0&printRes=72

kan dat ergens handig vinden|?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 11-10 15:40
himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:16:
weet niet of deze vraag etisch kan; maar welke sets/items hebben 'gekleurde' minifigures?

zoals:
[afbeelding]

Heb even gekeken maar kon het zo niet zo snel filteren op Bricklink, maar je hebt in ieder geval
- BA Baracus :P
- Diversen binnen de NBA serie
- Boateng van de DFB minifig serie.
- Barbara Gorden in de Batman movie serie.

[ Voor 50% gewijzigd door Speedy op 22-03-2018 11:57 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Speedy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:56:
[...]

Heb even gekeken maar kon het zo niet zo snel filteren op Bricklink, maar je hebt in ieder geval
- BA Baracus :P
- Diversen binnen de NBA serie
- Boateng van de DFB minifig serie.
- Barbara Gorden in de Batman movie serie.
hier kan ik wat mee, die BA en van Batman had ik; NBA nog nooit gezien, evenals DFB - wordt linken :P

//edit; ik wil gewoon wat gekleurde poppetjes in de lego stad

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 22-03-2018 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:16:

zoals:
[afbeelding]

Waarom zou dat niet ethisch zijn?

Maar als antwoord op je vraag, als je bij BrickLink op alleen de Reddish Brown minifig heads zoekt kom je best een eind denk ik. Gewoon even doorklikken naar bij welk figuur ze horen :)
Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .