Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Señor Sjon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:22:
Niet alleen dat, maar de overstock van het jaar ervoor staat er ook nog. Dus doe het aantal setjes maal anderhalf. Je raakt ook het overzicht kwijt en bij Star Wars zouden ze de series op moeten delen in 1-3, 4-6 en 7-9. Dan kan je nog steeds 5-8 sets per serie hebben, maar hou je wel overzicht.
Vergeet bij Star Wars niet dat er ook nog sets zijn uit de Clone Wars TV-serie, en de Rebels TV-serie. En de stand-alone films (Rogue One, Solo). Plus nog de sets uit de games (The Old Republic, Battlefront). En dan heb je ook nog de eigen producties van LEGO (Freemaker Adventures, Yoda Chronicles).

Om de LEGO Star Wars chaos maar even aan te duiden. :+
sjong schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
Ik ben altijd nog zo erg dat ik eerst alle zakjes opentrek en op een grote stapel doe, daarna maar zoeken naar de juiste onderdelen. Ja meer werk maar heeft ook een soort ontspannende werking, Benieuwd hoe dat gaat bijde nog uit te pakken Assembly Square >:)
Met de wat grotere sets die ik meestal bouw heb ik gewoon echt de tijd niet om in één keer de hele set te bouwen. En als ik dan alle zakjes op één grote hoop gooi dan ben ik nog eens dubbel zo veel tijd kwijt met zoeken! Met een 40-urige werkweek, kinderen die s'avonds voor het slapen gaan nog voorgelezen willen worden, en een vrouw die 's avonds ook mijn aandacht nodig heeft, mag ik blij zijn als ik per dag gemiddeld een half uurtje aan LEGO bouwen toe kom. :P Dan is het wel prettig om me te beperken tot zakjes met hetzelfde nummer. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Haay op 09-03-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
^^ Dat

Ik merk op dat ik buiten wat modulars mijn keuze niet veel groter laat zijn dan de creator auto's. Avondje bouwen en klaar + enigszins WAF-friendly in de huiskamer te parkeren. De 24h LeMans racer deed ik meerdere avonden over met het eindeloos pinnetjes in elkaar klussen. De BMW1200 was lang genoeg voor mijn Technic-geduld. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Haay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Met de wat grotere sets die ik meestal bouw heb ik gewoon echt de tijd niet om in één keer de hele set te bouwen. En als ik dan alle zakjes op één grote hoop gooi dan ben ik nog eens dubbel zo veel tijd kwijt met zoeken! Met een 40-urige werkweek, kinderen die s'avonds voor het slapen gaan nog voorgelezen willen worden, en een vrouw die 's avonds ook mijn aandacht nodig heeft, mag ik blij zijn als ik per dag gemiddeld een half uurtje aan LEGO bouwen toe kom. :P Dan is het wel prettig om me te beperken tot zakjes met hetzelfde nummer. ;)
Dat probleem herken ik wel hoor, zelf ook en gezin met 3 kids die aandacht en tijd vragen (en krijgen). Bouw dan ook niet elke avond hoor, vaak blijft het beperkt bij het weekend, en ja dan is het weer de hele stapel op de tafel en dan eind van de avond ook weer opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Dan is het wel prettig om me te beperken tot zakjes met hetzelfde nummer. ;)
Lang leve ziplock zakjes, want dan kan het ook na een half zakje bouwen nog weer ordelijk terug de doos in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:53
Aankomend weekend ben ik in Köln en wil ik eigenlijk ook even bij de Lego Store voorbij die ze daar hebben (mijn vriendin begon al te zuchten toen ik zei dat ze daar een Lego Store hebben :+). Ik heb ook eigenlijk wel de intentie om terug te komen met een Lego Technic doos, ik weet alleen nog niet zo goed welke. Ik heb weinig met bouwmachines, maar als ik dan moet kiezen tussen de 42070, 42077 en 42078, is de 42070 natuurlijk wel het meest indrukwekkend.

Aan de andere kant past de 42077 weer het beste bij de andere voertuigen die ik heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou eerder zoeken naar sets die moeilijk verkrijgbaar zijn of in Duitsland aanmerkelijk goedkoper (helaas zit er zo 10 euro tussen .nl en .de in de lego store)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 08:33
phYzar schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:19:
[...]

Lang leve ziplock zakjes, want dan kan het ook na een half zakje bouwen nog weer ordelijk terug de doos in :P
Dit keer vijf. Ziplockzakjes gecombineerd met IKEA Kalas borden/bakjes bij het bouwen - rechtstreeks op tafel leidde te veel tot verloren onderdelen, met kindjes aan tafel. Werkt briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

UTwizard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:45:
Aankomend weekend ben ik in Köln en wil ik eigenlijk ook even bij de Lego Store voorbij die ze daar hebben (mijn vriendin begon al te zuchten toen ik zei dat ze daar een Lego Store hebben :+). Ik heb ook eigenlijk wel de intentie om terug te komen met een Lego Technic doos, ik weet alleen nog niet zo goed welke. Ik heb weinig met bouwmachines, maar als ik dan moet kiezen tussen de 42070, 42077 en 42078, is de 42070 natuurlijk wel het meest indrukwekkend.

Aan de andere kant past de 42077 weer het beste bij de andere voertuigen die ik heb staan...
Wat vind je van 42069? Qua features en afwerking vind ik het zelf een veeeeel sterkere set dan 42070, en met wat simpele mods (banden ipv tracks en mss een aanpassing van de achteropbouw) is er ook best iets conventionelers van te maken

42077 ben ik zelf absoluut geen fan van, zowel kwa looks als features wat mij betreft ondermaats tov 42000 en 42039, maar ik ga er toch eentje halen om dit C-model te bouwen:

https://www.eurobricks.co...077-c-model-instructions/

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 15:53
vectormatic schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Wat vind je van 42069? Qua features en afwerking vind ik het zelf een veeeeel sterkere set dan 42070, en met wat simpele mods (banden ipv tracks en mss een aanpassing van de achteropbouw) is er ook best iets conventionelers van te maken

42077 ben ik zelf absoluut geen fan van, zowel kwa looks als features wat mij betreft ondermaats tov 42000 en 42039, maar ik ga er toch eentje halen om dit C-model te bouwen:

https://www.eurobricks.co...077-c-model-instructions/
De 42039 heb ik ook inderdaad, en een maand of 2-3 geleden heb ik mijn 42056 in elkaar gezet. Ik ben een beetje bang dat 42077 daarom gaat tegenvallen. De 42069 ga ik eens wat beter bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

UTwizard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:01:
[...]

De 42039 heb ik ook inderdaad, en een maand of 2-3 geleden heb ik mijn 42056 in elkaar gezet. Ik ben een beetje bang dat 42077 daarom gaat tegenvallen. De 42069 ga ik eens wat beter bekijken :)
Ander tipje, als je race-autos leuk vind, zoek een 42000 op, ik zie ze op marktplaats wel eens voor 80 euro voorbij komen, en het is wat mij betreft toch de beste set in die "lijn", en zeer zeker de moeite waard. Persoonlijk heb ik aan 39 een hele hoop verspijkerd om em meer op een echte LMP1 te laten lijken, en bij 77 ga ik de moeite niet eens nemen om van het A-model wat te maken, maar 42000 is nagenoeg perfect uit de doos, ik heb em alleen (bijna) helemaal rood gemaakt (Forza Ferrari)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
UTwizard schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:45:

Gezien de officiële Lego winkels de adviesprijs hanteren zou ik vooral het advies van @Señor Sjon opvolgen. De Technic sets die je noemt zijn elders (veel) goedkoper. Het zijn aardige/goede modellen maar niet de adviesprijs waard. Zeker de 42070 niet (NL adviesprijs 270, Duitsland 250?) voor 1800 parts...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
eindelijk begonnen aan het bouwen van deze GBC:

Afbeeldingslocatie: https://pv-productions.com/wp-content/uploads/2017/02/LEGO-GBC-15-v5-only-for-render.lxf_-e1487960046617.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mschol schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:34:
@Kid_Stevie Wat voor batterijen gebruik je precies?
almightyarjen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:55:
[...]

Een paar minuten is veel te kort. Ongeacht het type batterijen zouden nieuwe batterijen het minstens een paar uur moeten volhouden. Heb je toevallig nog andere PF onderdelen om wat te kunnen uitwisselen om het probleem component te kunnen traceren? In ieder geval Lego even contacteren, die hebben een goede service voor dit soort dingen.
AppieNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:57:
[...]

Het motortje gaat langzamer draaien of stopt abrupt na 5 minuten draaien (van de vloer)? Als die abrupt stopt, kan het de beveiliging zijn in de motor, IR reciever of batterij box die z'n werk doet omdat er iets te warm wordt. Als die langzamer gaat draaien ligt het probleem eerder bij de batterijen dan het spul van Lego.
Ouders hebben het van de week toch nog een keer opnieuw in elkaar gezet en hij loopt nu als een trein :P
Geen idee wat er verkeerd heeft gezeten, maar batterijen waren idd het probleem niet.

Maar nog heel erg bedankt voor jullie reacties, volgende keer ga ik me toch bemoeien met het in elkaar zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

mschol schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:20:

[afbeelding]
Veel plezier!
Trek er maar 3 dagen voor uit 😀

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 12:48
mschol schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:20:

[afbeelding]
Die van mij is bijna gereed. Leuke build. De balletjes komen, hopelijk, 1 dezer dagen binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik riep ook altijd dat ik Lego wilde hebben voor mijn verjaardag en vorige week werd ik verblijd met de VW Camper bus

Afbeeldingslocatie: http://stancewords.stanceworks.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/07/lego_vw_bulli_packung.jpg

Leuk ding en nu inmiddels al 2 dagen opzitten. Binnenkort weer verder bouwen. Wel leuke bezigheid :)
Vroeger al vaak allemaal setjes in elkaar mogen zetten voor zoonlief maar die kan het ze nu zelf in elkaar zetten.

Op zolder staan de witte Ameriaanse truck nog en die Zwarte oplegger met Helicopter. Dan praat je over Lego van denk ik 20 jaar oud. Lego Modelteam 5580 en 5590 (even opgezocht)

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 09-03-2018 16:23 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:38

Wom

Pas maar op, voor velen (ook in dit topic) is die Volkswagen bus een eerste van velen na de 'dark ages'.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wom schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:20:
Pas maar op, voor velen (ook in dit topic) is die Volkswagen bus een eerste van velen na de 'dark ages'.
Daar was mijn vrouw ook al bang voor :D
Ach het scheelde niet veel of ze kwam met de Lepin clone maar heeft dat toch niet gedaan :) _/-\o_

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom

Wom

Frostbite schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:25:
[...]

Daar was mijn vrouw ook al bang voor :D
Ach het scheelde niet veel of ze kwam met de Lepin clone maar heeft dat toch niet gedaan :) _/-\o_
Verstandig. Daar staan zo goed als lijfstraffen op tegenwoordig }) :P

Maar je weet dat er ook een Beetle te koop is? En een F40? Ook een Mini Cooper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:27:
[...]

Maar je weet dat er ook een Beetle te koop is? En een F40? Ook een Mini Cooper? :P
Dan ook maar gelijk de Caterham 7 noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
[...]

Die Mini Cooper is het met mij mee begonnen.
Mijn vriendien rijdt zelf een Mini, dus dat was wel een mooie aanleiding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
"Ain't that the truth!"

Ik had eigenlijk verwacht dat de Saturn V deze rol nu zou overnemen. @Frostbite deze set is ook een aanrader indien je graag een model van een meter hoog in je woonkamer wil zetten, 't is een leuke conversatiestarter ;)

Je kan zoals de andere posters hier al zeiden ook voor de grotere auto's gaan: brickset link. Alleen de Beetle uit 2008 is niet meer verkrijgbaar, en de Ferrari F40 kan misschien ook wat lastiger zijn aangezien die net uit productie is gegaan.

In principe ga je daarna over op de beruchte modulars: brickset link. Alleen de bovenste rij is nog verkrijgbaar aan normale prijzen. Indien je beslist om er voor te gaan zou ik beginnen met de Parisian Restaurant, dat is de oudste.

Het zou ook kunnen dat je verkiest om bij voertuigen te blijven, en in de Technic reeks zitten er een aantal heel mooie (en vooral grote). Welke richting je ook uitgaat, hou altijd in het achterhoofd dat je ongeveer hier zult belanden:
>:)

De auteur van dat filmpje vermeld trouwens dat ie de boel tijdelijk wil inpakken/verhuizen wegens werken aan zijn dak, ik wil me nog niet eens inbeelden hoeveel werk dat in beslag gaat nemen 8)7

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

[...]

Je vergeet de modulars zoals de Petshop, Detective office, Parisian restaurant, Palace Cinema, Assembly Square en de Brickbanck O-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dan hebben we het nog niet eens over treinbanen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Met een 40-urige werkweek, kinderen die s'avonds voor het slapen gaan nog voorgelezen willen worden, en een vrouw die 's avonds ook mijn aandacht nodig heeft, mag ik blij zijn als ik per dag gemiddeld een half uurtje aan LEGO bouwen toe kom. :P Dan is het wel prettig om me te beperken tot zakjes met hetzelfde nummer. ;)
Alsof ik m'n eigen dagboek lees. En dan heb ik nog wel eens avonddienst, en m'n vrije avonden besteed ik aan een studie. Bouwen is voor mij iets voor de avonden in m'n vrije weekend, dus als ik pech heb moet ik soms zo 2 weken wachten voor ik een set af kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Was de bedoeling van kinderen juist niet dat je ongestoord kon blijven bouwen met Lego? Nummer 1 is hier op komst, maar dan ben ik wel verkeerd voorgelicht mocht dit anders blijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 15:47
Wom schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:36:
Was de bedoeling van kinderen juist niet dat je ongestoord kon blijven bouwen met Lego? Nummer 1 is hier op komst, maar dan ben ik wel verkeerd voorgelicht mocht dit anders blijken!
ROTFL!!!! heb er 3 rondlopen hier... en kan het verhaal hierboven alleen maar beamen. Kinderen en ongestoord bouwen, neuh. tenminste niet voor ze een jaar of 6-7 zijn..

Kinderen zijn wel een zeer goed excuus om alvast die duplo/city trein in te slaan. of technic set natuurlijk als je een jongen verwacht... (of meisje, genderneutraal is hip tegenwoordig ;) ) Dat dan weer wel..

Hier verdwijnen de minifigs van vb mijn modulars constant..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:36:
Je bent in de war met neefjes en nichtjes, die mag je weer terug brengen als het vervelend wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
Mijn nieuwste artikel op Bouwsteentjes.info is online. Dit is deel 1 in een serie van 4 artikelen n.a.v. het 60 jarig jubileum setje:

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/03/Iconische-LEGO-kastelen.png

In deel 1 passeren de iconische Lego kastelen de revue: http://www.bouwsteentjes.info/iconische-lego-kastelen/

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 09-03-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
headhunter1985 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Die van mij is bijna gereed. Leuke build. De balletjes komen, hopelijk, 1 dezer dagen binnen.
GeeBee schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Veel plezier!
Trek er maar 3 dagen voor uit 😀
speciaal een extra BWE voor besteld, ik ben benieuwd :)F )

ik heb een tijdje terug het hele pakket aan bouwbeschrijvingen gehaald, heb nog 4-5 andere modellen die ook een GBC handleiding hebben en kan ze dan dus allemaal koppelen :9

mijn balletjes komen van https://www.internet-toys...s-diameter-14-mm-100-pcs/

lego balletes zijn mij nu echt nog even te duur

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 09-03-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
avdieren schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:47:
[...]

of technic set natuurlijk als je een jongen verwacht... (of meisje, genderneutraal is hip tegenwoordig ;) ) Dat dan weer wel..
Verhaal uit de oude doos, maar relevant:
Jennifer Clark is 1 van de meest bekende vrouwen die Technic bouwde. Zoals je ziet uit een tijdperk waar studless nog niet de norm was, maar technisch (en uiterlijk) kon ze mooie dingen maken. Als ik me niet vergis, was Lego ook een reden voor haar om ingenieur te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 09-03-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Haay schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:54:
Mijn nieuwste artikel op Bouwsteentjes.info is online. Dit is deel 1 in een serie van 4 artikelen n.a.v. het 60 jarig jubileum setje:

[afbeelding]

In deel 1 passeren de iconische Lego kastelen de revue: http://www.bouwsteentjes.info/iconische-lego-kastelen/
Aardig artikel, maar zaten er in de jaren '90 niet ook al draken (groene) bij de kastelen?

Verder had ik wat probleempjes met plaatjes die niet laden (oudere Firefox met adblock en Ghostery)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

mschol schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:57:
[...]

[...]

speciaal een extra BWE voor besteld, ik ben benieuwd :)F )

ik heb een tijdje terug het hele pakket aan bouwbeschrijvingen gehaald, heb nog 4-5 andere modellen die ook een GBC handleiding hebben en kan ze dan dus allemaal koppelen :9

mijn balletjes komen van https://www.internet-toys...s-diameter-14-mm-100-pcs/

lego balletes zijn mij nu echt nog even te duur
Koop er dan nóg maar een, want ze zijn bezig met een tweede GBC op basis van de BWE.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na het falen van de animation series is mijn Youtube kanaal toe aan een video die wel goed wordt bekeken. Dus hierbij een video volgens oud recept, een geautomatiseerde 7835 :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GeeBee schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 01:37:
[...]

Koop er dan nóg maar een, want ze zijn bezig met een tweede GBC op basis van de BWE.
misschien, maar kans is aanwezig dat ik daar mijn bestaande voor gebruik (ik blijf niet bezig)

wat ik wel vreemd/apart vind is dat je de spullen 3x mag downloaden, maar er ook heel heftig wordt gemarkeerd in de pdf's, doe dan geen download limiet..

achja, heb alles maar gedownload en op dropbox gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Er worden steeds nieuwe versies van de instructies uitgegeven, dan wordt ook de teller weer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
GeeBee schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:10:
Er worden steeds nieuwe versies van de instructies uitgegeven, dan wordt ook de teller weer gereset.
oh, dat had ik nog niet gezien (teller reset), dat is dan weer positief :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Die bus kan mij gestolen worden :P maar voor mij was het die vervloekte Saturn raket die mij uit de DA trok :X En zo heb je “opeens” een aantal LEGO city/friends dozen op zolder liggen welke “voor mijn dochter” zijn en ben je nog steeds bezig om die Ninjago boot in elkaar te zetten terwijl Old Fishing Store ook nog lonkt :P

Maar gek genoeg heb ik dan weer niks met die modulairs... 8)7

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

...

Vond het een leuk artikel. Ik ben altijd fan gebleven van de kastelen uit de jaren '80. Vind die van latere jaren, hoewel ze groter zijn en vaak gedetailleerder, maar mwah.
vhal schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:02:
Maar gek genoeg heb ik dan weer niks met die modulairs... 8)7
Je portemonnee zal je dankbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:38
Gim schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:55:
[...]

De Arocs ging sowieso wel wat bouw uurtjes in zitten omdat niet alles zo soepel verliep. Toch een poosje gezeten bijvoorbeeld op het maken van die kraan met al die slangetjes.

Als ik vergelijk hoe (niet) snel ik de Arocs bouwde in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Volvo 42030 of de blauwe rupsband kraan, dan was de Arocs ook in dat opzicht het geld helemaal waard.

Als je de Mack gebouwd hebt, benieuwd naar jouw mening aangaande bouw. Hij lijkt me erg mooi en leuk om te vouwen, maar wel minder uitdaging/complexiteit qua bouw. Daarom dat ik toch wat meer bij BWE zit te kijken nu :)
De Mack bouwt tot nu toe erg leuk. Complex is hij zeker niet. Het tempo ligt dus ook wat hoger dan bij de Arocs. De schaal is kleiner, en met dat in gedachten vind ik het leuk hoe bepaalde zaken in miniatuur zijn opgelost, zoals de bewegende cilinders zonder de standaard Lego cilinderblokjes, en het meesturende stuur. De Arocs was op dit punt een bonk tandwielen en versnellingen. Dat niveau van techniek heeft de Mack niet.

Wat pics ter topicdecoratie: (voortgang: 2 van 7)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eCaNSbD2KTb1j0cODRc2LDnG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ApImN68wVpljHUsoOKyyXkS/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rB98ZfN8iR3aPdwQ84nFcg8S/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionelle
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
Supergaaf de verzamelingen hier te zien. Zelf "verslaafd" aan de kerstlego (mogelijk al gepost door OmeJoyo... Schijn ik al even mee getrouwd te zijn).
Op dit moment op zolder een doos met de bank liggen. Ik wil heel graag gaan starten... Maar wat al werd genoemd door voorgangers, twee kleine kindjes helpen hier niet bij.

Voor hen die ook kerstlego hebben... Van wanneer tot wanneer laten jullie het in beeld staan? Hier staat het in twee grote glazen kasten en de bedoeling is eigenlijk van november tot februari... Nu staat het nu nog... Het is ook wel winter natuurlijk en niet alleen kerst..

Mocht dit al een besproken ding zijn... 194 pagina's terug lezen vond ik net ff teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Voor wie zijn eigen gepersonaliseerde nummerplaat wil maken, met het kenteken-font en een beetje Photoshoppen ben je zo klaar.
https://www.dafont.com/kenteken.font

Qua verhoudingen past zo’n nummerplaat prima op een tegel van 4x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fionelle schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:12:
Supergaaf de verzamelingen hier te zien. Zelf "verslaafd" aan de kerstlego (mogelijk al gepost door OmeJoyo... Schijn ik al even mee getrouwd te zijn).
Op dit moment op zolder een doos met de bank liggen. Ik wil heel graag gaan starten... Maar wat al werd genoemd door voorgangers, twee kleine kindjes helpen hier niet bij.

Voor hen die ook kerstlego hebben... Van wanneer tot wanneer laten jullie het in beeld staan? Hier staat het in twee grote glazen kasten en de bedoeling is eigenlijk van november tot februari... Nu staat het nu nog... Het is ook wel winter natuurlijk en niet alleen kerst..

Mocht dit al een besproken ding zijn... 194 pagina's terug lezen vond ik net ff teveel :)
Geen idee of het al besproken is, ik ga ook geen 194 pagina's teruglezen ;)

Mijn kerstlego staat op zolder. Met kleine kinderen is het toch geen optie om het met kerst in de woonkamer te zetten. Staat nog in een doos, maar mag uiteindelijk een soort van ski-oord gaan vormen bij de "normale" lego. Overweg over en je zit in de sneeuw, dat is het idee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay

Wij hebben (nog) niet zo veel kerst Lego. Voornamelijk het Veranderende Seizoenen huisje in de winter uitvoering, en daaromheen de kerst promo's sinds 2015: Gingerbread House, Christmas Train, Snowglobe, de kerst Seasonals van afgelopen kerst... Die staan dan van december tot en met het aanbreken van de lente op de kast naast het aquarium. Hoewel ik de echte kerst setjes wel in januari weer opruim. Maar het Seizoenen huis bouw ik pas om maar de zomer versie wanneer het echt lente is. Dan komt ook het Paas-setje van de 2017 seizoenssetjes erbij. :)

De zomer versie van dat huis staat dus het langst in de huiskamer. Van voorjaar tot de herfst begint en de herfst versie weer komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 11-10 14:21

qless

...vraag maar...

[afbeelding]

De 6080 (king's castle uit 1984) staat hier achter mij te blinken... tijdje geleden uit de bakken bij mijn ouders weer gevist en in elkaar gezet.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionelle
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-12-2022
The Eagle schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:59:
[...]

Geen idee of het al besproken is, ik ga ook geen 194 pagina's teruglezen ;)

Mijn kerstlego staat op zolder. Met kleine kinderen is het toch geen optie om het met kerst in de woonkamer te zetten. Staat nog in een doos, maar mag uiteindelijk een soort van ski-oord gaan vormen bij de "normale" lego. Overweg over en je zit in de sneeuw, dat is het idee :)
Haha hier een zoontje van 3 en een dochter van 1 en het staat toch echt in de kamer. Maar wel in een afgesloten kast... Zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen :Y

Legokast

Mocht er interesse zijn heb ik ook nog foto's per plank 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Fionelle op 11-03-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Pas een jaar goed bezig met kerstlego. Had het december en januari staan. De kinderen (3+8) vonden het leuk omdat er voor hun zoveel te zien was. Niet super lang, maar wel even speciaal. De lego stond overigens niet in een kast of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kwam deze tegen in de winkel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XInuVhtVBD1OJ5x95LgfkXDa/thumb.jpg

Werd helaas niet verkocht. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Lego reseller worden met voldoende m2 winkelruimte. :P Of charmes in de strijd gooien en mazzel hebben met een vriendelijke winkelmedewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18

gws24

Thinking is hard!

Meld me ook maar eens in dit topic :) . Een aantal weken geleden zag ik iemand in het 'heb je iets nieuws' topic een doos posten van de saturn V en dat was voor mij de trigger om weer met Lego te beginnen na +/- 25 jaar. Die set dus gekocht en 2 weken later ook de VW T1. Beide zeer mooie sets om te bouwen. Nu aan het kijken welke set ik als volgende ga doen :P . Ga denk ik ook nog de oude Lego bij mijn moeder van zolder halen om te kijken wat ik daar nog mee kan.
PWM schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:48:
Kwam deze tegen in de winkel

[afbeelding]

Werd helaas niet verkocht. Iemand een idee hoe ik er aan kan komen?
Lief vragen aan de winkel of je hem mag hebben als ze hem op ruimen ;) . Aan de constructie te zien is het namelijk een merchandise display wat een aantal weken gaat staan en daarna weggegooid wordt. Betekent wel dat de constructie vrij zwak is. Ik heb in een winkel gewerkt en tig van dit soort displays opgebouwd en na afloop de pers in gedouwd. Ook wel eens een Disney display mee gegeven aan iemand die daar lief om vroeg.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:43:
Ik hoop dat Kruidvat ook nog de andere vignettes aanbiedt op gepaste tijden. 40237 Easter Egg Hunt is een goede parts pack vergeleken met de Valentijnsvignette.
Raad eens wat er in de Kruidvat-folder van komende week staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MartijnS72 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:48:
[...]

Ehm... Assembly Square en/of Ninjago City aan -50%? ;) </wishful thinking>

Goed om weten dat de Paasvignette er ook aan komt, dus mogelijk ook nog de andere setjes later op het jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 11-03-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
vectormatic schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:45:
[...]
Persoonlijk heb ik aan 39 een hele hoop verspijkerd om em meer op een echte LMP1 te laten lijken,
Wat heb jij allemaal aangepast? Ik ben nu bezig om 42039 afstandbestuurbaar te maken met behoud van de motor, het is wel een beetje puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ingelogd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:44:
[...]

Wat heb jij allemaal aangepast? Ik ben nu bezig om 42039 afstandbestuurbaar te maken met behoud van de motor, het is wel een beetje puzzelen.
ff uit mn hoofd, de neus (het stuk voor de vooras) met 2 studs verkort, de "voorruit" ander gemaakt, kortere deurtjes, ik meen ook de stoel 2 studs naar achter. De "klep" op de neus 2 studs smaller. Een grote "vin" op de achterkant, van boven de cockpit naar de achtervleugel, ik meen ook achtervleugel een stud lager, verder her en der wat "aero" met paneeltjes, een soort van diffuser gemaakt, en de hele achterklep zit aan de achterkant van het chassis vast met een paar push-pins, en is dus snel te demonteren.

Dit zijn wat oude plaatjes: https://imgur.com/a/SUTJN

Simpel gezegd wou ik em meer op een Toyota TS040 laten lijken, wat mijns inziens vrij aardig gelukt is

Waar ik wel een beetje vastloop zijn de functies, de achterklep gaat nog gewoon open (zij het wat moeizaam door het extra gewicht), maar de deurtjes zijn handmatig geworden. Ik wil eigenlijk een soort van ingebouwde "perslucht krikjes" maken, zoals op de echte auto, maar op 4 punten van die uitschuivende pootjes centraal aangedreven maken is toch echt wel een uitdaging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De conceptbox van de 24h racer zag er dan ook beter uit dan het uiteindelijke product. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
@vectormatic: Die is behoorlijk gemodelleerd, gaaf om te zien, alleen groen met oranje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ingelogd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:56:
@vectormatic: Die is behoorlijk gemodelleerd, gaaf om te zien, alleen groen met oranje :X
Dat "oranje" is rood, ligt kennelijk aan de kleurbalans van mn telefooncamera (heb er eerder wel eens opmerkingen over gehad)

Mijn doel was om een beetje in de buurt van old school Octan kleuren te komen, een Lego TS040 in Lego racing colours zeg maar. (ik heb ook een 42048 kart omgezet naar rood/wit/groen)
Señor Sjon schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:55:
De conceptbox van de 24h racer zag er dan ook beter uit dan het uiteindelijke product. ;)
Zeker, de concept foto deden iets R18 achtigs vermoeden, en waren wat mij betreft gaver dan het eindproduct, maar ook daar is prima nog wat van te maken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FnnMmNk.jpg

Is dit het concept geweest? ziet er behoorlijk anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, dat was hem. Model is vrij ingrijpend veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Jammer dat die hoge wielbogen er nooit zijn gekomen trouwens, dan was het nog te doen geweest om de prelim zelf na te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnS72 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 18:48:
[...]

treinkaartjes met korting ? ;) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Kapoen schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:05:
[...]

Ehm... Assembly Square en/of Ninjago City aan -50%? ;) </wishful thinking>

Goed om weten dat de Paasvignette er ook aan komt, dus mogelijk ook nog de andere setjes later op het jaar.
Alleen wel weer erg jammer dat het product online uitverkocht is op dag 1. Heb nog een kortingscode van 5 euro gekregen vanwege de actie van een week geleden, waar een set geannuleerd werd omdat deze niet op voorraad was (maar wel besteld kon worden). Voor 3 euro is dit natuurlijk een no-brainer als paascadeautje. Even de site in de gaten houden, wellicht wordt de voorraad aangevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MadDogMcCree schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:22:
[...]

Alleen wel weer erg jammer dat het product online uitverkocht is op dag 1. Heb nog een kortingscode van 5 euro gekregen vanwege de actie van een week geleden, waar een set geannuleerd werd omdat deze niet op voorraad was (maar wel besteld kon worden). Voor 3 euro is dit natuurlijk een no-brainer als paascadeautje. Even de site in de gaten houden, wellicht wordt de voorraad aangevuld.
Kan je die korting ook niet aanwenden in één van hun echte winkels? Wellicht hebben ze daar wel nog genoeg stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:40:
Kan je die korting ook niet aanwenden in één van hun echte winkels? Wellicht hebben ze daar wel nog genoeg stock.
Ik zag in de Kruidvat in Lelystad Centrum vandaag een vak vol met die Paas eieren zoeken doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Straks na het werk maar even de kruidvat in voor die paas setje :)
Leuk voor de onderdelen en minifigs :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
kokkie20 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:32:
Vergeet niet dat je al die kruiwagens en brievenbussen ook nog ergens moet kwijt geraken ;)

Dit zijn mijn favoriete onderdelen uit deze set:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/1/6148262Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/1/6138726Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/1/6066097
En de groene plaatjes waarop de minibuilds rusten zijn ook meegenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 13-03-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt zijn leuke partpacks. Alleen de S@H prijs was 5 euro op een gegeven moment. :P
https://www.brickwatch.ne...LEGO-Easter-Egg-Hunt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Kapoen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Vergeet niet dat je al die kruiwagens en brievenbussen ook nog ergens moet kwijt geraken ;)

Dit zijn mijn favoriete onderdelen uit deze set:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
En de groene plaatjes waarop de minibuilds rusten zijn ook meegenomen.
Idd mjah paar reserve kruiwagens en brievenbussen zijn nooit erg :+
En vergeet de eieren + kippen niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kokkie20 op 13-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ingelogd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:05:
[afbeelding]

Is dit het concept geweest? ziet er behoorlijk anders uit.
Ooh dat valt behoorlijk tegen inderdaad. Vond het al geen topper (naast die F1 wagen), maar als ik zo het concept zie, is die dus nog minder geworden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Ik zag in de Kruidvat in Lelystad Centrum vandaag een vak vol met die Paas eieren zoeken doosjes.
Ik woon tegen Brussel, dus Lelystad ligt me net iets te ver om wat Lego aan te schaffen ;) Gelukkig hebben de Kruidvat winkels hier ook wat stock, zelfs van de vorige vignette ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

LEGO Fanstastic Beasts
75951 Grindelwald's Escape
$19.99

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/29196528_1908604965841057_3356376608062570496_n.jpg?oh=08ab1a69534d1163ac5dcffa06fb81cf&oe=5B364499

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
kokkie20 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:32:
vandaag ook even langs kruidvat geweest, hadden er een hele zwik staan..
ivm speciale parts maar 3 meegenomen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Morgen ga ik ook maar ff wat halen, ze zijn wel leuk

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Straks zit elke lezer van deze thread met een hoop kippen en kruiwagens, om nog maar te zwijgen van de brievenbussen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Hebbus :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZOtDzSkQAqFWLkAOBDvyVWtW/thumb.png

Flinke dingen hoor, het zit allemaal aan elkaar vast :+ Dat was niet de bedoeling :p Maar toch vet, kunnen ze een paar weken in de achtertuin onder een afdak staan. Kan ze over een maand oppikken.
gws24 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:09:
Lief vragen aan de winkel of je hem mag hebben als ze hem op ruimen ;) . Aan de constructie te zien is het namelijk een merchandise display wat een aantal weken gaat staan en daarna weggegooid wordt. Betekent wel dat de constructie vrij zwak is.
40 kilo dik karton en gebouwd als een tank :)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 14-03-2018 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:30:
Straks zit elke lezer van deze thread met een hoop kippen en kruiwagens, om nog maar te zwijgen van de brievenbussen :P
Je kunt nooit genoeg brievenbussen hebben. PostNL haalt er steeds meer weg dus brievenbussen gaan veel waard worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Gim schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Je kunt nooit genoeg brievenbussen hebben. PostNL haalt er steeds meer weg dus brievenbussen gaan veel waard worden!
En je moet er toch al 2 naast elkaar zetten voor streekpost en overige bestemmingen ;)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PWM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:29:
Hebbus :)

[afbeelding]

Flinke dingen hoor, het zit allemaal aan elkaar vast :+ Dat was niet de bedoeling :p Maar toch vet, kunnen ze een paar weken in de achtertuin onder een afdak staan. Kan ze over een maand oppikken.

[...]

40 kilo dik karton en gebouwd als een tank :)
40 kilo? Kreeg je de onderkant er bij dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:39:
[...]

40 kilo? Kreeg je de onderkant er bij dan? :D
dat zegtie: dat hele model zit aanelkaar gelijmd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Na enige tijd afwezig te zijn meld ik mij toch weer hier. De afgelopen tijd ben ik ook overgestapt naar de dark side door imitatie te kopen, ik wilde graag Ghostbuster HQ hebben maar vond hem alleen in China betaalbaar, 400 euro vond ik echt te gek. 2 jaar terug was mijn plan om hetzelfde te doen met de Classic Batcave 76052.

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/76000/76052/001.jpg

Maar eigenlijk alleen voor de Batmobile:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/farm2.staticflickr.com/1562/25042029172_5c75ae4ebd_z.jpg?w=588&ssl=1

En ook dat leek mij wat absurd om zo'n grote set te kopen voor een auto. Dus heb ik net voor het eerst gebricklinked, inclusief het sticker vel dat nodig is. Kan haast niet wachten tot het binnen is, helaas komt het meeste bij een winkel uit Canada dus het zal wel even duren voor ik alles binnen heb. Totale schade zo'n EUR 37 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welkom.

Gisteren de papieren catalogus met zoonlief doorgebladerd, maar in het City thema is het wel karig nu. Allemaal vage sets met de jungle (voorheen vulkanen), etc. Elke set heeft bijna verplicht een helikopter lijkt wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 12:02
Señor Sjon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:11:
Welkom.

Gisteren de papieren catalogus met zoonlief doorgebladerd, maar in het City thema is het wel karig nu. Allemaal vage sets met de jungle (voorheen vulkanen), etc. Elke set heeft bijna verplicht een helikopter lijkt wel. :P
Herkenbaar, bij ons thuis (3 zoons) is het aantal helikopters niet meer op 1 hand te tellen. Met als hoogtepunt de 9396.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Welkom.

In de City Arctic serie die vermoedelijk deze zomer zal verschijnen zit er gek genoeg ook een set met een helikopter, eentje met 4 propellers (elk 3 bladen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OrHrs8a36JV2cyH7zKA2M56l/thumb.jpg

Bezig met het project Mos Eisley Cantina van
https://rebrickable.com/m.../mos-eisley-cantina/#info

Eerste gebouw al gedeeltelijk gemaakt de rest nog bij elkaar zoeken en Bricklinken... Maar die baseplates.. die zijn helaas zo duur.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Welkom.

Karig inderdaad, geen ziekenhuis/ambulance te vinden in de huidige City-lijn dus we moeten het maar doen met het exemplaar uit de Friends serie. Sowieso vind ik de City lijn redelijk karig met die vage sets :/ Voor de gebouwen ben je min of meer aangewezen bij de creator sets maar daar vond ik de “modulaire” huizen nou niet bepaald kindproef :X Het dondert al in elkaar als je er naar kijkt :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Clavat schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:36:
[afbeelding]

Bezig met het project Mos Eisley Cantina van
https://rebrickable.com/m.../mos-eisley-cantina/#info

Eerste gebouw al gedeeltelijk gemaakt de rest nog bij elkaar zoeken en Bricklinken... Maar die baseplates.. die zijn helaas zo duur.
hoeveel heb je er nodig dan,€ 4 p/s is best betaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
mschol schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:44:
[...]

hoeveel heb je er nodig dan,€ 4 p/s is best betaalbaar
6 van 32x32 Tan.

Ben ook aan het zoeken naar goede en hoe ik ze goedkoop kan krijgen. Helaas zijn sommige wel goedkoop maar hebben ze niet genoeg andere onderdelen voor aan de verzendkosten te komen vanuit Canada of US

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
vhal schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:42:
[...]

Karig inderdaad, geen ziekenhuis/ambulance te vinden in de huidige City-lijn dus we moeten het maar doen met het exemplaar uit de Friends serie. Sowieso vind ik de City lijn redelijk karig met die vage sets :/ Voor de gebouwen ben je min of meer aangewezen bij de creator sets maar daar vond ik de “modulaire” huizen nou niet bepaald kindproef :X Het dondert al in elkaar als je er naar kijkt :+
Er komt allezinds dit jaar nog een hospitaal in de City lijn, ik vermoed rond de zomerperiode. Uiteraard met een helikopter er bij :P

Wazige foto:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/CODB-qwLdI8/maxresdefault.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 14-03-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Volgens mij hebben alle helikopters tegenwoordig ook hetzelfde voorgevormde onderstel wat nergens anders voor gebruikt kan worden. Wat doe je als Lego dan om dat onderdeel toch als massa te kunnen produceren? Als het even kan een helikopter in een set drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Ik moet er dan ook wel bijzeggen dat de helikopters van de jaren 90 een erg fragiel onderstel hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Maar geeft Arjen wel gelijk; als het even kan, frotten ze er tegenwoordig een heli in ... wordt beetje too much imho; waarom geen drone?

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 15-03-2018 09:22 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk dat de 'helikopterziekte' net zoals het 'brick separator virus' eerder een probleem is voor AFOLs dan voor de kinderen/ouders die maar enkele sets aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die brick seperator was vroeger uiterst zeldzaam, maar nu zit ie in vrijwel elk 30+ euro setje.

Als kind is een helikopter handig. Voor een jet moet je rennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:45:
Die brick seperator was vroeger uiterst zeldzaam, maar nu zit ie in vrijwel elk 30+ euro setje.

Als kind is een helikopter handig. Voor een jet moet je rennen. :+
vroeger kon je dat ding volgens mij alleen maar via de service catalogus bestellen (ze hadden toen nog een heus foldertje met reserve onderdelen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:47:
[...]

vroeger kon je dat ding volgens mij alleen maar via de service catalogus bestellen (ze hadden toen nog een heus foldertje met reserve onderdelen e.d.)
Inderdaad, op die manier had ik er vroeger ook eentje, drak gray en iets dikker dan de huidige separators. Een uitkomst: daarvoor deed ik alles met mijn tanden :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
almightyarjen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Inderdaad, op die manier had ik er vroeger ook eentje, drak gray en iets dikker dan de huidige separators. Een uitkomst: daarvoor deed ik alles met mijn tanden :X
Diezelfde tanden die er natuurlijk voor zorgde dat de nagels van je vingers(die je eigenlijk zou kunnen gebruiken als separator..) er al af waren gebeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

la_fusion schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:32:
[...]

Diezelfde tanden die er natuurlijk voor zorgde dat de nagels van je vingers(die je eigenlijk zou kunnen gebruiken als separator..) er al af waren gebeten :+
Hier in ieder geval wel. :+ Maareh.. Zelfs nu ik ze tegenwoordig niet meer afbijt blijf ik het met nagels minder makkelijk vinden om legosteentjes (vooral de platte 2x1) van elkaar te halen. Dat gaat met die separator echt wel makkelijk! :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
almightyarjen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:02:
[...]

De reden dat 90% van mijn oude LEGO inmiddels bij het grofvuil ligt... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:41:
[...]

De reden dat 90% van mijn oude LEGO inmiddels bij het grofvuil ligt... :'(
Beter dan je tanden bij het vuil ;-)

Ik zie de bijtsporen ook nog in al mijn oude LEGO.

Overigens best wel lastig om sommige van die oude modellen compleet te maken. Een aantal steentjes zijn gewoon niet in de juiste kleur te vinden :(

Mijn 6950 heb ik inmiddels weer compleet, maar 6951 en 6980 helaas nog niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2018 10:53 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .