Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gim schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Ja daarom, daar zie ik hem wel nog gewoon staan... geen voorbode of zo dat ie bij winkels wat opgeraakt?. Zat alleen op een mooi prijsje te wachten en zodoende dat ik even kort een kansje zag bij Fun.be.
Ik zou het je niet kunnen vertellen. Gezien de set alweer een jaartje of 2 mee gaat is de kans natuurlijk aanwezig dat ie gaat uitlopen binnenkort. Maar aan de andere kant, dit en de blauw grijze variant zijn de enige X-wings momenteel.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Gim schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:07:
Gaat Poe's X-wing er op korte termijn soms uit, weet iemand dit?
Ja, ik weet het wel. ;) Poe's X-Wing gaat er in de loop van dit jaar uit (bron: retail catalogus 2018). En dat is voornamelijk om de volgende redenen:
- Poe's X-Wing is in de laatste film (The Last Jedi) opgeblazen en komt dus niet meer terug in Star Wars Episode IX.
- In de zomer-2018 release van LEGO Star Wars komt van hetzelfde formaat weer een (Episode IV) Red-5 X-Wing uit: https://brickset.com/sets/75218-1/X-wing-Starfighter.

De reden dat de grijs-blauwe X-Wing (later uitgekomen dan Poe's X-Wing, en eerder al weer uit productie genomen) al wat langer er al weer uit is komt volgens mij omdat de zwart-oranje variant beter verkocht. Die is dus langer in productie gehouden om een X-Wing beschikbaar te houden tot de volgende variant in de winkels komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Morgen of zondag ben ik te vinden in Oberhausen, is die LEGO-store daar een beetje de moeite waard?

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
LAD93 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:03:
Morgen of zondag ben ik te vinden in Oberhausen, is die LEGO-store daar een beetje de moeite waard?
Mwah klein voornamelijk.
Ik vind hem een beetje tegenvallen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33

Megalodon86

Enzyme X

GH45T schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:44:
Gisteren de Lego 70618 maar gekocht bij Amazon.co.uk. Voor net geen 95 Euro inclusief verzendkosten kon ik hem niet laten staan.
[afbeelding]

De afgelopen tijd zit ik een beetje in dubio. Ik overweeg om een aantal van mijn piratenschepen weer te verkopen. Het loopt een beetje uit de hand maar ik wil toch de nieuwe sets ook bouwen/hebben/gehad hebben.
Hij is al meerdere periodes voor een fikse korting beschikbaar geweest. Ik twijfel ook elke keer weer als hij naar 75 pond gaat :D

Maar ik heb toch besloten te wachten op een nóg betere korting, en als die niet komt, is het pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 09:34
Megalodon86 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Hij is al meerdere periodes voor een fikse korting beschikbaar geweest. Ik twijfel ook elke keer weer als hij naar 75 pond gaat :D

Maar ik heb toch besloten te wachten op een nóg betere korting, en als die niet komt, is het pech...
Het is natuurlijk ook de vraag hoeveel korting je verwacht. Ik vind de S@H prijs van 170 Euro absoluut belachelijk voor de 70618. De 71042 slaat helemaal alles met 220 Euro adviesprijs. Wil hem graag kopen, kan hem prima betalen maar het gaat mij gewoon te ver voor die set.

Maar goed, 170 Euro adviesprijs en hem kopen voor 95 Euro inclusief verzenden lijkt mij een aardige korting. Rond de 100 Euro is de set mij maximaal waard dus daar zat ik gisteren onder.

Voor de 71042 wacht ik nog even. Meer dan 150 Euro is me die niet waard. Kans bestaat dat de set daar nooit onder komt. Dan houdt het voor mij, als doorgewinterde Lego-piraten-schepen-verzamelaar wel op. Dat is al een prestatie op zich. Ik heb ter waarde van ongeveer 1500 Euro aan piratenschepen thuis staan, iets uitbrengen in die hoek wat ik te duur vind is eigenlijk best een prestatie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Haay schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Ja, ik weet het wel. ;) Poe's X-Wing gaat er in de loop van dit jaar uit (bron: retail catalogus 2018). En dat is voornamelijk om de volgende redenen:
- Poe's X-Wing is in de laatste film (The Last Jedi) opgeblazen en komt dus niet meer terug in Star Wars Episode IX.
- In de zomer-2018 release van LEGO Star Wars komt van hetzelfde formaat weer een (Episode IV) Red-5 X-Wing uit: https://brickset.com/sets/75218-1/X-wing-Starfighter.

De reden dat de grijs-blauwe X-Wing (later uitgekomen dan Poe's X-Wing, en eerder al weer uit productie genomen) al wat langer er al weer uit is komt volgens mij omdat de zwart-oranje variant beter verkocht. Die is dus langer in productie gehouden om een X-Wing beschikbaar te houden tot de volgende variant in de winkels komt.
Oké, duidelijk :) Ga ik er niet te lang mee wachten. Hoop dat de nieuwe X wing er goed uit gaat zien. Vond t vorige model eigenlijk wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 22:13
GH45T schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:44:
Gisteren de Lego 70618 maar gekocht bij Amazon.co.uk. Voor net geen 95 Euro inclusief verzendkosten kon ik hem niet laten staan.
[afbeelding]

De afgelopen tijd zit ik een beetje in dubio. Ik overweeg om een aantal van mijn piratenschepen weer te verkopen. Het loopt een beetje uit de hand maar ik wil toch de nieuwe sets ook bouwen/hebben/gehad hebben.
Bah heb hem gisteren voor 130,- gekocht bij zelfde amazon.co.uk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
Jang heeft een leuke conceptvideo gemaakt. Hij had zijn kijkers gevraagd om hem uit te dagen iets te bouwen met alleen de inhoud van de 10402 Fun Future set (doosje van €10).

De gedachtengang achter deze video vind ik wel herkenbaar. Heel vaak concentreer ik mij bij het bouwen ook op het gebruik van alleen 'juiste kleuren' op een bepaalde manier. Bouwen met een regenboogpallet heb ik niet meer gedaan sinds mijn jeugd.

Per toeval heb ik deze set liggen bij mijn sorteermateriaal, misschien moet ik mezelf ook maar eens uitdagen om gewoon lekker te bouwen met wat er in de doos zit ipv alles meteen in vakjes te stoppen...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Soul__assasin

de Belbelg

ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar bulk blokjes. Lego, of een kwalitatieve off-brand/combineerbare tegenhanger. ik zie door het bos de bomen echter niet meer. iemand die hier ervaring heeft met de chineese markten, en me op weg kan zetten.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .

Voor echte bulk blokjes:
Bricklink
Of als je geluk hebt zo’n wall of bricks waar je een emmertje kunt vullen.
Legoland schijn je ook bulk te kunnen kopen.
Marktplaats

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Soul__assasin schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:33:
ik heb een vraagje, ik ben op zoek naar bulk blokjes. Lego, of een kwalitatieve off-brand/combineerbare tegenhanger. ik zie door het bos de bomen echter niet meer. iemand die hier ervaring heeft met de chineese markten, en me op weg kan zetten.
niet geheel passend in dit topic maar:
op aliexpress.com heb je, zover ik weet, geen bulk hoeveelheid blokjes, alleen sets

bulk echte lego is wellicht via bricklink.com te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of Lego.com, die sturen graag een container blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Soul__assasin schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 18:33:
Afhankelijk van hoeveel je nodig hebt is Lugbulk de ultieme manier maar dat kan niet zomaar.

http://www.brickwiki.info/wiki/LUGBULK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 10-10 14:32

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je zegt bulk en China dan zeg je alibaba. Bijvoorbeeld: https://www.alibaba.com/p...017115.347.2f373e91nhfqEK
Maar dat is hier natuurlijk wel vloeken in de kerk want nep-lego... Minimale afname van 120.000 blokjes, voor +/- 750,- dus ongeveer 0,006 euro per blokje. Kan zijn dat andere aanbieders op alibaba nog goedkoper zijn.

Edit: ik zie nu dat je ook in het juiste topic hiervoor gepost hebt, maar daar kom ik uit principe nooit :X

[ Voor 24% gewijzigd door W1LL3M op 03-03-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Gim schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Oké, duidelijk :) Ga ik er niet te lang mee wachten. Hoop dat de nieuwe X wing er goed uit gaat zien. Vond t vorige model eigenlijk wat tegenvallen.
De blauw grijze was wel fijn om zelf te verbouwen: andere vleugels, draaiknop verplaatsen, elastiek uit zicht, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
horizon1978 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:04:
[...]

De blauw grijze was wel fijn om zelf te verbouwen: andere vleugels, draaiknop verplaatsen, elastiek uit zicht, etc
Met de vorige doelde ik trouwens niet op die blauw grijze résistance x wing of poe s x wing.

Zag poe s x wing bij speelgoednl site staan. Ken deze winkel niet echt. Verder wel aardige prijs, onder 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
80 is inderdaad aan de prijs. Had de blauwe toen voor 50 gekocht. 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
horizon1978 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:05:
80 is inderdaad aan de prijs. Had de blauwe toen voor 50 gekocht. 2016.
Poe is meen ik sowieso duurder. Komen niet echt spectaculaire prijzen meer van voorbij. Wellicht ook tijd vh jaar. Wel nog op BrickLink zitten kijken maar sets heb ik daar nog niet gekocht, alleen losse onderdelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 04-03-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mijn neefje heeft voor zijn verjaardag de trein 60051 gehad. (Ben helemaal niet jaloers :9 ) Maar helaas na het in elkaar zetten blijkt de trein de vaart van de NS in de herfst te hebben.. Na er nieuwe batterijen in te stoppen rijd de trein misschien een paar minuten, maar dat is wel de max. Hij heeft iig ook heel veel moeite om alle de wagons te trekken. Dat de batterijen snel gaan kan ik me voorstellen en dat de trein minder snel gaat met wagons er aan is niet vreemd, maar dit is wel extreem.

Zou dit aan de type batterijen kunnen liggen of zou er een probleem met de accu/aandrijving/oid kunnen zijn? Iemand van jullie misschien ervaring mee? Of een idee waar we even naar zouden kunnen kijken?

Alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik zou in de eerste plaats toch denken aan de batterijen, maar zelfs met goedkope action batterijen zou die het toch wel langer uit moeten houden dan 5 minuten...

Ik heb me 60051 inclusief wagons regelmatig de bocht uit laten vliegen, dus in principe moet dat niet uit maken.

Draait het motortje van de grond af op volle toeren als je de knop op de afstandbediening vol open zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik ben gisteren de 42050 gaan halen, want die stond bij de Fun tegen 40% korting :Y. Deze gisteren gebouwd maar niet content over, de motor ligt te hoog dus vandaag maar evnetjes aangepast naar een iets realistischer versie
https://imgur.com/a/w0PA6

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EU79wcF.jpg
* Motor ligt lager waardoor de "bestuurder" tenminste iets ziet :+
* uitlaat collectors iets logischer

Dingen die ik nog verder moet uit dokteren:
* stuur inrichting (links <=> rechts)
* voorkant verstevigen
* frame onder de "carrosserie" laten verdwijnen

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet jij eigenlijk niet eerst met echte stenen aan de slag ipv platic stenen? :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@The Eagle que?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:10:
Ik zou in de eerste plaats toch denken aan de batterijen, maar zelfs met goedkope action batterijen zou die het toch wel langer uit moeten houden dan 5 minuten...

Ik heb me 60051 inclusief wagons regelmatig de bocht uit laten vliegen, dus in principe moet dat niet uit maken.

Draait het motortje van de grond af op volle toeren als je de knop op de afstandbediening vol open zet?
Dankjewel voor je reactie.

Motortje draait, met nieuwe batterijen, zonder weerstand of op een gladde ondergrond op volle toeren, maar na paar minuten dus niet meer. Vooral als die even op de baan heeft gestaan, lijkt die de batterijen direct leeg te zuigen.

Leek mij ook dat batterijen misschien wel verschil kunnen maken, maar niet maar 5 min vs paar uurtjes.

Misschien morgen Lego maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
@Kid_Stevie Wat voor batterijen gebruik je precies?

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 04-03-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Stat me bij dat je met een verbouwing bezig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@The Eagle neeje ik ben bezig met nieuwe elektriciteit en netwerk te leggen, is gewoon potjes inplakken, maar toch te koud om verder te doen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kid_Stevie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:28:
[...]

Motortje draait, met nieuwe batterijen, zonder weerstand of op een gladde ondergrond op volle toeren, maar na paar minuten dus niet meer. Vooral als die even op de baan heeft gestaan, lijkt die de batterijen direct leeg te zuigen.

Leek mij ook dat batterijen misschien wel verschil kunnen maken, maar niet maar 5 min vs paar uurtjes.

Een paar minuten is veel te kort. Ongeacht het type batterijen zouden nieuwe batterijen het minstens een paar uur moeten volhouden. Heb je toevallig nog andere PF onderdelen om wat te kunnen uitwisselen om het probleem component te kunnen traceren? In ieder geval Lego even contacteren, die hebben een goede service voor dit soort dingen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kid_Stevie schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:28:
[...]

Het motortje gaat langzamer draaien of stopt abrupt na 5 minuten draaien (van de vloer)? Als die abrupt stopt, kan het de beveiliging zijn in de motor, IR reciever of batterij box die z'n werk doet omdat er iets te warm wordt. Als die langzamer gaat draaien ligt het probleem eerder bij de batterijen dan het spul van Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Ben eigenlijk wel benieuwd na het aankomende ziekenhuis. Wat grotenbetref zou deze wel een redelijk bij de modulars kunnen passen. https://www.reddit.com/r/...tal_set_coming_out_later/

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Interessante review van de nieuwe Hulkbuster Ultron Edition door JANGBricks:

Heeft iemand hier deze set afgelopen weekend besteld, toen de speciale lithografie art-posters er nog bij kwamen? De speciale zwart-wit VIP-special versie was in de loop van zaterdag al op, en de gekleurde versie heeft het ook niet zo lang volgehouden.

Vraag me wel af wat voor soort mensen (verzamelaars?) om dat soort posters geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zeehond schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:10:
Ben eigenlijk wel benieuwd na het aankomende ziekenhuis. Wat grotenbetref zou deze wel een redelijk bij de modulars kunnen passen. https://www.reddit.com/r/...tal_set_coming_out_later/
Ja, eindelijk weer een ziekenhuis, de laatste was, wat, 10 jaar geleden? Ik denk dat hij er bij mij wel gaat komen, ziet er leuk uit! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:49

Reinier

\o/

Vergeet 41318 niet @almightyarjen. Okee, Friends... Maar best een leuke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
erg leuk wel ja voor de huidge city lijn die ziekenhuizen bijna niet heeft..

zelf wil ik liever gewoon een modulair building ziekenhuis hebben in de stijl van de brandweer.. (en doe ook maar een politie bureau :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
almightyarjen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:51:
[...]

Ja, eindelijk weer een ziekenhuis, de laatste was, wat, 10 jaar geleden? Ik denk dat hij er bij mij wel gaat komen, ziet er leuk uit! :Y
Zou idd best kunnen ja. Wat grote van het gebouw betreft lijkt deze een stuk groter te zijn en naar mijn menig mooie :). Ben benieuwd naar meer foto’s.
mschol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:04:
[...]

erg leuk wel ja voor de huidge city lijn die ziekenhuizen bijna niet heeft..

zelf wil ik liever gewoon een modulair building ziekenhuis hebben in de stijl van de brandweer.. (en doe ook maar een politie bureau :9 )
Dat zou ook wel mooi zijn, maar aan de andere kant stel ik mij bij een ziekenhuis toch al snel een wat moderner gebouw voor en vind ik deze die er aan komt dus wel leuk. Aangezien deze ook nog 3 hoog is en vrij groot pas het denk ik ook wel goed bij de modulars. Eventueel zelf nog een stoepje aanleggen en een parkeerplaats erbij bouwen :) .

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Haay schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:07:
Interessante review van de nieuwe Hulkbuster Ultron Edition door JANGBricks:
[video]

Heeft iemand hier deze set afgelopen weekend besteld, toen de speciale lithografie art-posters er nog bij kwamen? De speciale zwart-wit VIP-special versie was in de loop van zaterdag al op, en de gekleurde versie heeft het ook niet zo lang volgehouden.

Vraag me wel af wat voor soort mensen (verzamelaars?) om dat soort posters geven.
Ah ja, ik verbaasde mij er al over dat het de gekleurde variant was in plaats van de zwart wit in mijn mandje.. de email van Lego vond ik daarover niet zo duidelijk.. of een zwart wit of kleur of allebei of net zolang de voorraad strekt..

Ik heb hem afgelopen weekend wel besteld, mede door de freebie die er nog eens bovenop kwam. Had in eerste instantie niet gedacht dat hij zo groot zou zijn maar daardoor wel erg sjiek om eens neer te kunnen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
la_fusion schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:38:
Ah ja, ik verbaasde mij er al over dat het de gekleurde variant was in plaats van de zwart wit in mijn mandje.. de email van Lego vond ik daarover niet zo duidelijk.. of een zwart wit of kleur of allebei of net zolang de voorraad strekt..
Van de zwart-wit versie waren er wereldwijd 13.000 exemplaren beschikbaar, en alleen voor VIP leden. Ik schat dat daarvan zo'n 5000 voor Europa waren en 8000 voor Noord Amerika. Of misschien ook nog een klein gedeelte daarvan voor Azië/Australië.
Van de gekleurde versie waren er 40.000 exemplaren wereldwijd beschikbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand nog werkende link / boekje? menig wat ik aanklik is 404

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:03:
Die foto komt uit een gelekte Spaanse "wholesale catalogue" waarin al sets staan die pas deze zomer uit gaan komen. Die set is dus nog niet officieel aangekondigd door LEGO en je zult daar nog even geduld voor moeten hebben. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Alstu: https://mega.nz/#!z0RgmLI...Y1sO3QxCS1KMtB6VPJCACGTEg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Reinier schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:58:
Vergeet 41318 niet @almightyarjen. Okee, Friends... Maar best een leuke set.
Ja ik ken hem, maar ik vind hem niet helemaal passen in de City lijn qua looks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

O jee, 2 nieuwe treinen... * roeleboel kijkt naar lege portefeuille...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

roeleboel schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 09:51:
[...]

O jee, 2 nieuwe treinen... * roeleboel kijkt naar lege portefeuille...
die gele wel smakelijk eruit zien, hopelijk een betere constructie dan die gammele witte trein nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:18:
[...]

die gele wel smakelijk eruit zien, hopelijk een betere constructie dan die gammele witte trein nu.
De neus zit er qua constructie aardig hetzelfde uit dus ik denk dat ze dezelfde "form factor" hebben. Nog een teleurstelling: geen station -O-

Misschien een nieuw station in de classified Harry Potter sets. Of ik daar blij van word weet ik nog niet...

[ Voor 13% gewijzigd door almightyarjen op 06-03-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
https://www.nu.nl/economi...eerst-in-jaren-dalen.html

aan mij heeft het niet gelegen iig :P
dit jaar is een ander verhaal, wil wat minder kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

En zo te zien zijn de treinen 60197 en 60198 met de nieuwe aansturing (wifi?) ipv IR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
mschol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:51:

We hebben het er al eerder over gehad, maar ze hebben nu wel bizar veel sets. Er valt niet tegen te kopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:52:
En zo te zien zijn de treinen 60197 en 60198 met de nieuwe aansturing (wifi?) ipv IR
Bluetooth, niet WiFi. In ieder geval een verbetering t.o.v. IR !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Is dat makkelijk om te zetten op de oude IR-remotes? De rupsbandracer is leuk, maar buiten in zonlicht ziet dat IR-oog de zender nauwelijks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:17:
Is dat makkelijk om te zetten op de oude IR-remotes? De rupsbandracer is leuk, maar buiten in zonlicht ziet dat IR-oog de zender nauwelijks meer.
Je gaat een verloopkabeltje nodig hebben: het nieuwe systeem heeft andere connectoren. Op zich wel blij met deze ontwikkeling: afgelopen zomer een treintje op het strand laten rijden met Bananenbuurman was echt een ramp, we kregen niets normaal aan met die zon erbij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:56:
[...]

We hebben het er al eerder over gehad, maar ze hebben nu wel bizar veel sets. Er valt niet tegen te kopen.
Is de huidige situatie eigenlijk te vergelijken met hun 'blunderjaren' van pakweg rond de eeuwwisseling?
Van een aantal van hun producten/prijzen moet ik me soms ook eens achter de oren krabben, maar ik veronderstel dat ze er niet zo slecht voorstaan als toen in de jaren '00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Is de huidige situatie eigenlijk te vergelijken met hun 'blunderjaren' van pakweg rond de eeuwwisseling?
Van een aantal van hun producten/prijzen moet ik me soms ook eens achter de oren krabben, maar ik veronderstel dat ze er niet zo slecht voorstaan als toen in de jaren '00.
Nee, ze maken nog aardig wat winst. Destijds stonden ze echt op de afgrond en maakten ze enorme verliezen. Ze hebben dit jaar gewoon iets minder omzet/winst gemaakt. Dat heb je nou eenmaal zo nu en dan: als bedrijf kan je ook niet jaar in jaar uit blijven groeien, al zien de aandeelhouders dat natuurlijk anders. Dus geen reden tot paniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeker geen paniek 'van mijnentwege' :) Ik hoop alleen dat ze zich niet vergalopperen in hun succes en met beide voeten op de grond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand mij kunnen uitleggen dat nieuwe besturingssysteem van die nieuwe treinen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mschol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:51:

Don't blame me... aankopen van vandaag (vorige week ook 11 dozen geloof ik):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AI1HinfJf8uErbVn34hX8Lar/full.jpg

Ook nog even een zaak in Blaricum binnengelopen, stond vol met Creator Expert auto's en modulars, Architecture, Star Wars, Saturn V, Caterham... wel prijzig.
Edit: ah, die zaak staat (met spelfout) in de topicstart.

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 06-03-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Reinier schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:08:
[...]

Don't blame me... aankopen van vandaag (vorige week ook 11 dozen geloof ik):

[afbeelding]

Ook nog even een zaak in Blaricum binnengelopen, stond vol met Creator Expert auto's en modulars, Architecture, Star Wars, Saturn V, Caterham... wel prijzig.
Edit: ah, die zaak staat (met spelfout) in de topicstart.
en die zijn allemaal voor zelf bouwen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DE aankoop van De week voor 25,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eZ0wpr4hBkvqq34KlNa8okpz/full.jpg

Was overigens De laatste wel aantal minifigure bags voor 2,-

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 06-03-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

mschol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:14:
[...]
en die zijn allemaal voor zelf bouwen?
Ja, voor mijn dochter met name. En wellicht een paar cadeautjes, maar sowieso niet voor de handel o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:37:

[afbeelding]

Daar had ik hem ook nooit voor laten liggen.
Je triggert me btw: zit al tijden te bedenken dat ik eigenlijk mijn testcarmoet slopen om rood vrij te maken voor mijn oude brandweerkazerne. Maar kan natuurlijk ook gewoon een nieuwe kazerne kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:17:
Aan de andere kant staat ook in elke bouwbeschrijving (of iig in de PF boekjes) dat het spul niet voor buiten is bedoeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:37:

[afbeelding]

dat zijn de leukere koopjes

welke winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 16:05:
iemand mij kunnen uitleggen dat nieuwe besturingssysteem van die nieuwe treinen !
PF 2.0 op bluetooth basis ipv IR. Ontvanger zit in de battery box dus dat scheelt zo'n lompe ontvanger in je locomotief. Connectors zijn anders, Lego kennende komen er wel verloopkabeltjes. Of valt er zelf wel wat in elkaar te solderen, we zitten hier namelijk bij Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Toch heb ik liever 9 volt-treinen. Alleen maar vanwege de nostalgie.
Plastic rails voelen nep en duplo-achtig aan.
Het is jammer dat Lego niet meer in 2005 waant. Toen had je nog My Own Train-collectie.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

True. Ik gebruik ook het 9V systeem omdat ik een hekel aan batterijen verwisselen heb en het makkelijker te automatiseren is. Ik neem de duurdere rails en voltage drop bij grote layouts voor lief :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
Voor mijn verjaardag heb ik van mijn lieve vrouw de Brick Bank gekregen. Vorig jaar toen we in Londen waren met leuke korting gekocht en lekker in de doos laten zitten en bewaard tot m'n verjaardag gekomen was. En nu lekker begonnen met bouwen! :) Heb al ervaring met het bouwen van de Parisian Restaurant en de Detective's Office, maar die twee gebouwen hadden niet zo'n volledig vol geplaveide vloer als de Brick Bank!
Verjaardagskado Brick Bank

In ieder geval wordt het de komende dagen weer lekker genieten van beetje bij beetje dit gebouw in elkaar zetten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Knap dat je op zo'n moment kunt stoppen met bouwen! Ik blijf meestal maar doorgaan en doorgaan tot hij af is.. behalve bij de BWE.. dat was toch wel even wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:17:
[...]
dat zijn de leukere koopjes

welke winkel?
Speelgoed Outlet, Walstreet 1 5341CJ Oss

brandweer was de laatste/enige, overige sets niet erg interresant qua prijs. (niet op technics gelet, kan later vandaag wel even kijken voor je) wel van die minifigure bag (ninjago/badman?) voor 2,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:10:
[...]

brandweer was de laatste/enige, overige sets niet erg interresant qua prijs. (niet op technics geled, kan later vandaag wel even kijken voor je) wel van die minifigure bag (ninjago/badman?) voor 2,-
Zou je dan ook naar de BWE kunnen kijken; of die er bij staat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:10:
[...]

brandweer was de laatste/enige, overige sets niet erg interresant qua prijs. (niet op technics gelet, kan later vandaag wel even kijken voor je) wel van die minifigure bag (ninjago/badman?) voor 2,-
bedankt, maar dat is voor mij iig niet nodig d:)b

als ik ooit eens in de buurt ben daar gewoon zelf eens een kijkje nemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 07-03-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
la_fusion schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:46:
Knap dat je op zo'n moment kunt stoppen met bouwen! Ik blijf meestal maar doorgaan en doorgaan tot hij af is.. behalve bij de BWE.. dat was toch wel even wat anders :+
Tja, als je een gezin met kinderen hebt dan moet je accepteren dat je korte periodes hebt om even lekker te zitten om wat Lego te bouwen. En dat je de boel weer aan de kant moet leggen wanneer je aandacht/tijd elders nodig zijn. :P

Maar ik vind het ook wel leuk om het bouwen van een grote set over meerdere dagen uit te spreiden. Dan heb je elke dag ook weer iets om naar uit te kijken en wordt het bouwen ook niet repetitief.

Overigens, meestal zijn de bouwstappen vrij behapbaar gemaakt dmv. de genummerde zakjes, maar het viel mij op bij het openen van de Brick Bank dat er op de 20 zakjes met Lego maar vier nummers (1 t/m 4) staan. Gemiddeld dus 5 zakjes met hetzelfde nummer, en dus een heleboel bouwstappen per genummerde zakjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Haay schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:47:
[...]
Overigens, meestal zijn de bouwstappen vrij behapbaar gemaakt dmv. de genummerde zakjes, maar het viel mij op bij het openen van de Brick Bank dat er op de 20 zakjes met Lego maar vier nummers (1 t/m 4) staan. Gemiddeld dus 5 zakjes met hetzelfde nummer, en dus een heleboel bouwstappen per genummerde zakjes!
Bij de Mercedes Arocs ging hij tot nummer 6, en gisteren kwam de Mack Anthem hier binnen en die gaat zelfs tot 7 (wel iets minder stenen dan de Arocs). Dat gaat mij, ook met gezin met kind, wel wat avondjes kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 17:59

Goverman

not loaded

Hmmm, lijkt wat te maken te hebben met kosten voor erfpacht die de gemeente ten onrechte niet verrekend waar dat wel had gemoeten (ofwel: de gemeente moet als eigenaar waarschijnlijk zelf erfpacht betalen aan de gemeente). Dat moet dus nog worden gedaan voor een heel aantal objecten waar Legoland er een van is.

En de geheime bijlage? Dat zal wel een aanpassing van de erfpachtregels zijn... (of de hoogte ervan natuurlijk).

Kortom: beetje een storm in een glas water...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gim schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:13:
[...]

Zou je dan ook naar de BWE kunnen kijken; of die er bij staat? :D
nope, had dat wel onthouden. De grotere sets bijv. Trein, was niet veel goedkoper. Bricklink/watch interessanter. Assortiment rouleert vrij regelmatig, mocht iets interessant bij komen, deel ik dat hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
phYzar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Bij de Mercedes Arocs ging hij tot nummer 6, en gisteren kwam de Mack Anthem hier binnen en die gaat zelfs tot 7 (wel iets minder stenen dan de Arocs). Dat gaat mij, ook met gezin met kind, wel wat avondjes kosten :P
De Arocs ging sowieso wel wat bouw uurtjes in zitten omdat niet alles zo soepel verliep. Toch een poosje gezeten bijvoorbeeld op het maken van die kraan met al die slangetjes.

Als ik vergelijk hoe (niet) snel ik de Arocs bouwde in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Volvo 42030 of de blauwe rupsband kraan, dan was de Arocs ook in dat opzicht het geld helemaal waard.

Als je de Mack gebouwd hebt, benieuwd naar jouw mening aangaande bouw. Hij lijkt me erg mooi en leuk om te vouwen, maar wel minder uitdaging/complexiteit qua bouw. Daarom dat ik toch wat meer bij BWE zit te kijken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
phYzar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:29:
Bij de Slave 1 zaten 13 genummerde zakjes. Als je je dan beperkt tot één zakje per dag dan kun je het bouwen uitspreiden tot bijna twee weken! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Bij de Slave 1 zaten 13 genummerde zakjes. Als je je dan beperkt tot één zakje per dag dan kun je het bouwen uitspreiden tot bijna twee weken! :D
bij de MF (oude) zaten geen genummerde zakjes.. moest je die ook maar in 1 dag bouwen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
mschol schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:14:
bij de MF (oude) zaten geen genummerde zakjes.. moest je die ook maar in 1 dag bouwen? :+
Niks moet. Eigen keuze voor de bouwer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Gim schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:55:
[...]
Als je de Mack gebouwd hebt, benieuwd naar jouw mening aangaande bouw. Hij lijkt me erg mooi en leuk om te vouwen, maar wel minder uitdaging/complexiteit qua bouw. Daarom dat ik toch wat meer bij BWE zit te kijken nu :)
De BWE heb ik niet, en zit ik over te twijfelen. Technisch lijkt hij me wel interessant, maar ik vind hem verder eigenlijk lelijk. De Mack is bijna andersom, minder technisch, meer details. Bijna Model Team achtig. Maar voordat ik van mezelf aan de Mack mag beginnen moet ik nog de Arocs afmaken (staat al 2 maanden zonder laadbak :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
phYzar schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:18:
[...]

De BWE heb ik niet, en zit ik over te twijfelen. Technisch lijkt hij me wel interessant, maar ik vind hem verder eigenlijk lelijk. De Mack is bijna andersom, minder technisch, meer details. Bijna Model Team achtig. Maar voordat ik van mezelf aan de Mack mag beginnen moet ik nog de Arocs afmaken (staat al 2 maanden zonder laadbak :X )
De Mack zelf vind ik echt super eruit zien; eigenlijk wat je zelf ook zegt. Het achterste deel met de container alleen wat minder.

Met de BWE lijkt me de bouw van zowel model A als B leuk en levert het een leuke knikkerbaan op :D

Qua looks (en techniek) kijk ik wel uit naar de Bugatti die in Augustus het licht gaat zien. Hoop op genoeg techniek en techniek die ook nog zichtbaar is of te zichtbaar maken is nadat het model afgebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Officiële Lego Star Wars zomer set foto's zijn vrijgegeven:
https://www.thebrickfan.c...official-images-and-more/

Yoda's Hut valt me wat tegen:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4781/26791294208_f6ecfc6cc2.jpg

Maar Han Solo's Landspeeder vind ik er wel geinig uitzien:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4655/25791879367_0b7df2faf3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Haay schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:29:

Maar Han Solo's Landspeeder vind ik er wel geinig uitzien:
[afbeelding]
Als je een handvat aan de linkerzijde aan bouwt en hem kantelt, lijkt hij sprekend op een jaren '80-'90 camcorder! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Ik heb dus toch nog een 2e modular set gekocht, het detectivekantoor. Tot zo ver mijn voornemen het bij een enkele set te houden.. Ik vraag me alleen wel het volgende af. De spiegel, zit daar nog een plastic laagje op die je er vanaf moet peelen, of kan hij er kant en klaar in? Ik wilde er niet teveel aan pulken en vette vingers op krijgen, maar in het hoekje lijkt het er op dat er een miniem krasje zit óf dus nog plastic voor zit.

Ook opvallend aan mijn set is dat de krant blokjes een andere print hebben dan het origineel. Niet dat dat een probleem is hoor, maar het viel me op. Vond deze iets leuker om te bouwen dan Parisian Restaurant, vooral omdat er wat verstopte elementen in zitten. Echter voor de bovenste etage had men wat leukers kunnen verzinnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de spiegel kan je echt in kijken, en volgens mij zit er wel een beschermlaag overheen die niet reflecteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 00:57:
Ik heb dus toch nog een 2e modular set gekocht, het detectivekantoor. Tot zo ver mijn voornemen het bij een enkele set te houden.. Ik vraag me alleen wel het volgende af. De spiegel, zit daar nog een plastic laagje op die je er vanaf moet peelen, of kan hij er kant en klaar in? Ik wilde er niet teveel aan pulken en vette vingers op krijgen, maar in het hoekje lijkt het er op dat er een miniem krasje zit óf dus nog plastic voor zit.

Ook opvallend aan mijn set is dat de krant blokjes een andere print hebben dan het origineel. Niet dat dat een probleem is hoor, maar het viel me op. Vond deze iets leuker om te bouwen dan Parisian Restaurant, vooral omdat er wat verstopte elementen in zitten. Echter voor de bovenste etage had men wat leukers kunnen verzinnen vind ik.
Brick Bank ga je ook leuk vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:50:
Gisteren zakjes met nummer 1 van Brick Bank voltooid. De kluisdeur vond ik leuk en ingenieus. Ook het onderste stuk van de trap met het gedraaide deel vond ik leuk gevonden. En hoe die bank-ramen gevormd werden door doorzichtige deur panelen te klemmen vond ik briljant. :)

Esthetisch vind ik Parisian Restaurant wel erg mooi. Het is ook één geheel als gebouw, en niet twee gebouwen tegen elkaar aan gebouwd zoals bij Detective's Office. Wat bouw-ervaring betreft doen ze niet voor elkaar onder vind ik. Ze hebben elk erg mooi gevonden technieken en combinaties, en zijn gewoon een genot om te bouwen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Laatst de Ship in a Bottle (21313) binnengekregen en in elkaar gezet. Erg leuke set om te bouwen moet ik zeggen. Klaar voordat je het weet.

Ondertussen staat ie weer op marktplaats voor de volgende liefhebber :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

QuattroNL

It is I.

Qua nieuwe SW sets hou ik het voorlopig bij de 75193 Millennium Falcon Microfighter, 75194 First Order Tie Fighter Microfighter (beide met 20% korting-op-korting bij Kruidvat vorige week gescoord) en de komende 75211 Imperial TIE Fighter (must have voor mij als Tie-collector :9 ). Wel wacht ik even op een mooie 20% korting actie ergens (want een prijs van 111,- vind ik nog wel vrij fors).

[ Voor 32% gewijzigd door QuattroNL op 08-03-2018 11:46 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op de AFOL FB over de jaarcijfers:
People always complain that there aren't more sets, but this is what happens when there's too much choice, shoppers get overwhelmed. (eg: why don't they make more of the cool Lego Ideas sets and only pick a few)

If there're a few Star Wars sets we can collect them all. If there's an endless number of them, mom's not gonna buy all of them for the kid for xmas. But she might have bought one more if it was the "last" one that he didn't have.

This doesn't surprise me. The saturated the market trying to make more $.
Dit vond ik wel een goed argument. Met tig sets te koop, is het gewoon te veel op dit moment. Het compleet krijgen van een bepaalde serie kan je bijna wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
mschol schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:28:
de spiegel kan je echt in kijken, en volgens mij zit er wel een beschermlaag overheen die niet reflecteerd
Hij zat bij mij in zo'n gripzakje, waarschijnlijk tegen het krassen. Overigens reflecteert hij bij mij gewoon hoor, dus ik denk dat er toch niets meer voor zit en dat er in het hoekje een klein krasje zit (die je niet ziet in de build zelf, zit in een hoekje).
Gim schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 07:50:
[...]

Zeer waarschijnlijk wel ja, maar goed, ik wacht even op mijn verjaardag, mooie gelegenheid om deze dure hobby te financieren. Ik heb maar een extra plank aan de muur gehangen van anderhalve meter en daar passen er zeker een stuk of 5 op.

Ik moet wel zeggen dat de sets pre- Parijs Restaurant mij niet echt trekken. Ik vind het juist het interieur een pré. Palace Cinema vind ik aan de buitenkant erg tof, maar aan de binnenkant te saai ingericht. Alles ervoor vind ik sowieso niet heel super. Ook de laatste vind ik er eigenlijk niet echt tussen passen. Dus voorlopig staan er 2 op de wenslijst. Assembly Square en Brick Bank.
Señor Sjon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:36:

[...]

Dit vond ik wel een goed argument. Met tig sets te koop, is het gewoon te veel op dit moment. Het compleet krijgen van een bepaalde serie kan je bijna wel vergeten.
Maarja, wanneer er minder keuze is, is het vaak ook weer niet goed. Ik denk eigenlijk vooral dat een aantal series gewoon niet zo populair zijn. Dan denk ik aan Brickheadz, Dimension, Elves (Disney en Friends zullen veel beter lopen), Nexo Knights, Mindstorms (te duur) en Minecraft (de hype lijkt toch wel voorbij).

[ Voor 20% gewijzigd door MadDogMcCree op 08-03-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:36:

[...]

Op Eurobricks loopt een gelijkaardige thread, en het grote aantal producten wordt er inderdaad ook aangehaald.

Een selectieve copy/paste:
Lego currently has two inter related problems. Overstock or Oversupply in the channel, reducing demand for new merchandise. And oversaturation of individual products on the shelf space. To put it simply they have too many offerings. And when you give consumers too many decision points, they walk away. That's why their classic formula of 5-7 sets at stepped price points per line worked well. A collector or a parent could reasonably be comfortable buying the entire theme that they enjoyed. No decision points.

Lego Batman has 42 individual sets on shelves... It's actually even worse over in the pink aisles. Yeah Friends is a top seller, and Elves does decent. But notice the glut of Super Hero Girls? Too many different boxes staring down at the child leads to a tantrum, not a sale. Further it causes the backlog they are now experiencing as those sets viewed as "best" sell quickly and the aisles get clogged with unsold less attractive stuff, preventing restock. Those horrid Star Wars Buildable Action Figures are a great example of this. The merchants still have full cases of unsold Rey and Jyn Urso sets clogging shelves. Darth Vader and Stormtroopers sell. But others? Nobody ever asked for any of those Rogue One characters who's names the kids don't even remember 10 minutes after the movie. ("Ooo look! It's Stick Guy!")
Of dat van die Star Wars figuren klopt weet ik niet, maar het valt inderdaad op dat ik vaak rijen van die dingen zie staan zonder de Stormtroopers en Darth Vaders. Ik wist niet dat er 42 sets waren voor Batman 8)7 , maar ik kan me inbeelden dat Lego zichzelf zo concurrentie aandoet met de Ninjago movie spullen, de andere superhelden even buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Tja, meer keuze is niet altijd beter. En Lego ging idd best ver. Een tweede "wave" van Lego Batman Movie sets begreep ik ook niet echt, kies dan de leukste uit voor 1 wave en klaar. Een jaar na de film zitten kinderen toch niet meer te wachten op meer sets?

[ Voor 17% gewijzigd door AppieNL op 08-03-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Nou, Assembly Square staat! Geweldige bouwervaring zeg. Het is mijn eerste modular en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Het werkt ook behoorlijk verslavend :) Als je eenmaal bezig bent dan kan je niet meer stoppen! Ben nu aan het oriënteren wat mijn tweede gaat worden. Sowieso Parisian Restaurant of Detective’s Office waarbij ik neig naar de eerste omdat die het langst in het assortiment zit.

Iemand nog aanbevelingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 20:30
rickjehh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:12:
Nou, Assembly Square staat! Geweldige bouwervaring zeg. Het is mijn eerste modular en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Het werkt ook behoorlijk verslavend :) Als je eenmaal bezig bent dan kan je niet meer stoppen! Ben nu aan het oriënteren wat mijn tweede gaat worden. Sowieso Parisian Restaurant of Detective’s Office waarbij ik neig naar de eerste omdat die het langst in het assortiment zit.

Iemand nog aanbevelingen? :)
Ik heb zelf Palace Cinema, Parisian Restaurant en Assembly Square. Vooral de twee laatstgenoemde kan ik bijzonder aanbevelen. Detective's Office staat bovenaan mijn verlanglijstje, want die lijkt me ook fantastisch. Misschien moet je maar je eigen argument van welke het langst in het assortiment zit gebruiken en voor Parisian Restaurant gaan. Voor Detective's Office heb je dan nog alle tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kapoen schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:20:

Of dat van die Star Wars figuren klopt weet ik niet, maar het valt inderdaad op dat ik vaak rijen van die dingen zie staan zonder de Stormtroopers en Darth Vaders. Ik wist niet dat er 42 sets waren voor Batman 8)7 , maar ik kan me inbeelden dat Lego zichzelf zo concurrentie aandoet met de Ninjago movie spullen, de andere superhelden even buiten beschouwing gelaten.
Die constraction figures zijn de enige lego set die voor 1/3e van de prijs moeten worden opgeruimd, en zelfs dan blijven de minder gewilde dozen (Jyn, Rey, "Stick guy") nog weken/maanden op de plank staan.

Heb zelf in zon €10 opruiming eens een death trooper opgepikt, en achteraf was ook dat nog zonde van mn geld.

Voor de rest snap ik de "choice paralysis" hypothese wel, "vroeger" had je 8 castle setjes, 8 ruimte setjes en 8 pirate setjes op 2 jaar, tegenwoordig is dat dus 50 batman sets, 40 ninjago sets, 30 nexo knights sets, en dan hebben we het over star wars nog niet gehad. Nu leven we natuurlijk in andere tijden, maar het wordt voor retailers ook niet meer te doen om alles op voorraad te hebben. Ik ga vaak met een specifieke set in mn hoofd naar de winkel, maar als er 300 sets in de catalogus staan wordt het toch wat moeilijker om iedereen ter wille te zijn

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet alleen dat, maar de overstock van het jaar ervoor staat er ook nog. Dus doe het aantal setjes maal anderhalf. Je raakt ook het overzicht kwijt en bij Star Wars zouden ze de series op moeten delen in 1-3, 4-6 en 7-9. Dan kan je nog steeds 5-8 sets per serie hebben, maar hou je wel overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Haay schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:47:
[...]

Tja, als je een gezin met kinderen hebt dan moet je accepteren dat je korte periodes hebt om even lekker te zitten om wat Lego te bouwen. En dat je de boel weer aan de kant moet leggen wanneer je aandacht/tijd elders nodig zijn. :P

Maar ik vind het ook wel leuk om het bouwen van een grote set over meerdere dagen uit te spreiden. Dan heb je elke dag ook weer iets om naar uit te kijken en wordt het bouwen ook niet repetitief.

Ik ben altijd nog zo erg dat ik eerst alle zakjes opentrek en op een grote stapel doe, daarna maar zoeken naar de juiste onderdelen. Ja meer werk maar heeft ook een soort ontspannende werking, Benieuwd hoe dat gaat bijde nog uit te pakken Assembly Square >:)
Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .