Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Klein vraagje.

Ik wil het sturen van de 42030 Technic set wat beter maken. Hiervoor wil ik een andere afstandbediening aanschaffen (8879) die je ook vaker ziet i.c.m. treinen. Ik wil dan de huidige 8885 afstandbediening die standaard bij de 42030 set komt vervangen hiermee. Gaat dit werken of moet ik ook andere receivers in de 42030 set inbouwen?

Zag op het internet wel diverse posts waarbij de 8879 gebruikt wordt, maar zag er niet direct in terug of er dan verder nog iets moet wijzigen qua onderdelen. Een V1 vs V2 verhaal of speelt dat hier überhaupt niet?

Vanwaar de twijfel? Mjah, als een 8879 ipv 8885 al beter werkt, waarom is die niet standaard meegeleverd. Heb het idee dat ik nu dus iets mis :)

p.s. Ik zou eventueel ook de Servo motor kunnen vervangen door een M motor, maar mijn voorkeur gaat uit naar het behouden van de Servo maar sturen in iets meer stapjes dan alleen Links - Midden - Rechts. Dat hoop ik te bereiken met de 8879.

[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 21-02-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Gim schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:23:
Klein vraagje.

Ik wil het sturen van de 42030 Technic set wat beter maken. Hiervoor wil ik een andere afstandbediening aanschaffen (8879) die je ook vaker ziet i.c.m. treinen. Ik wil dan de huidige 8885 afstandbediening die standaard bij de 42030 set komt vervangen hiermee. Gaat dit werken of moet ik ook andere receivers in de 42030 set inbouwen?

Zag op het internet wel diverse posts waarbij de 8879 gebruikt wordt, maar zag er niet direct in terug of er dan verder nog iets moet wijzigen qua onderdelen. Een V1 vs V2 verhaal of speelt dat hier überhaupt niet?

Vanwaar de twijfel? Mjah, als een 8879 ipv 8885 al beter werkt, waarom is die niet standaard meegeleverd. Heb het idee dat ik nu dus iets mis :)

p.s. Ik zou eventueel ook de Servo motor kunnen vervangen door een M motor, maar mijn voorkeur gaat uit naar het behouden van de Servo maar sturen in iets meer stapjes dan alleen Links - Midden - Rechts. Dat hoop ik te bereiken met de 8879.
Heb ik ook gedaan. Enkel de IR remote is nodig. Werkte bij mij gelijk zonder de ontvangers aan te passen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:12

GeeBee

Oddball

De V2 ontvangers zijn alleen nodig als je op beide poorten veel vermogen wilt doorgeven, bijvoorbeeld door 2* een XL motor aan te sluiten.
Daar schijnen de V1s niet tegen te kunnen waardoor de thermische beveiliging z'n werk gaat doen. Zelf nooit geprobeerd of ervaren overigens.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
GeeBee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:09:
De V2 ontvangers zijn alleen nodig als je op beide poorten veel vermogen wilt doorgeven, bijvoorbeeld door 2* een XL motor aan te sluiten.
Daar schijnen de V1s niet tegen te kunnen waardoor de thermische beveiliging z'n werk gaat doen. Zelf nooit geprobeerd of ervaren overigens.
Ah Oké. Bedankt. De Arocs wil ik ook nog bestuurbaar maken maar dat vereist volgens mij maar een M motor. Maar zelf met slechts 1 XL volstaat dus een V1.

Overigens... iets totaal anders. Zag vandaag dat het iconische paas minifiguurtje (5005249) door brickshop werd aangeboden. Dat is vroeg?! Voor 5 euro en op moment van kijken nog circa 200 in stock en slechts 1 per bestelling. Kon echter pas later mn bestelling afronden en toen waren ze al geheel op.
Hoop dat t straks bij S@H niet zo snel gaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:46:
[...]

Ah Oké. Bedankt. De Arocs wil ik ook nog bestuurbaar maken maar dat vereist volgens mij maar een M motor. Maar zelf met slechts 1 XL volstaat dus een V1.

Overigens... iets totaal anders. Zag vandaag dat het iconische paas minifiguurtje (5005249) door brickshop werd aangeboden. Dat is vroeg?! Voor 5 euro en op moment van kijken nog circa 200 in stock en slechts 1 per bestelling. Kon echter pas later mn bestelling afronden en toen waren ze al geheel op.
Hoop dat t straks bij S@H niet zo snel gaat |:(
weer een figuurtje met kartonnen rommel erbij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Eens wat betreft het karton, dat belandt in de prullenbak. Het figuurtje zelf daarentegen is geinig. Past goed bij de verdere konijnenoren.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
mschol schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Inderdaad, weer karton ipv een mooie vignette of zo... dit gezegd zijnde, moest Lego ooit een kartonnen doosje met die Romeinse minifigs (de officier en legionair) uitbrengen zou ik heel dankbaar zijn :9

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:59
Ik vind deze trouwens qua truck wel op elkaar lijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gRBG7UhaGZsC7qO9Aj6Zhwen/full.jpg?nohitcount=1

Alleen jammer dat er bij die nieuwe set een lelijke helicopter op zit. Als kind wou ik altijd die bovenste hebben. Misschien dan toch maar die onderste kopen als alternatief :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:28
Sir_Hendro schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:11:
Ik vind deze trouwens qua truck wel op elkaar lijken:
[afbeelding]

Alleen jammer dat er bij die nieuwe set een lelijke helicopter op zit. Als kind wou ik altijd die bovenste hebben. Misschien dan toch maar die onderste kopen als alternatief :P
Ik geloof dat ik die bovenste had als kind/tiener, moet mijn Lego nog eens ophalen bij mijn ouders. Zo te zien is die onderste wel een pak kleiner.

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Ik heb de Model Team versie ook nog in onderdelen liggen van vroeger.. Toch maar weer eens opbouwen. Mis de Model Team categorie wel in de huidige Lego. Of het is Technic, met de techniek en zonder de looks. Of het is Creator, met de looks, maar zonder de techniek.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ja precies. Als kind stond ik altijd te kwijlen bij de Model Team plaatjes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5590 staat hier al jaren opgebouwd. En uitgebouwd :P

Overzichtje Lego
Hier staat ie nog samen met de ook uitgebouwde Testcar in de vitrine. Inmiddels staat ie in een plastic kist, hapt ie minder stof. Ff geen plaats om de boel uit te stallen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sir_Hendro
The Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:49:
5590 staat hier al jaren opgebouwd. En uitgebouwd :P

[afbeelding]
Hier staat ie nog samen met de ook uitgebouwde Testcar in de vitrine. Inmiddels staat ie in een plastic kist, hapt ie minder stof. Ff geen plaats om de boel uit te stallen
Waar woon je? })

@Hieronder:
Ik ben gewoon stinkend jaloers op je 5590 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-02-2018 12:14 ]

• The Eagle

The Eagle

Thuis :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

keverjeroen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:53:
Ik heb de Model Team versie ook nog in onderdelen liggen van vroeger.. Toch maar weer eens opbouwen. Mis de Model Team categorie wel in de huidige Lego. Of het is Technic, met de techniek en zonder de looks. Of het is Creator, met de looks, maar zonder de techniek.
Persoonlijk vind ik de Mack wel een ModelTeam set. Wel iets techniek en veel looks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Ik zeg: WOW !!! Dit is een Lego Ideas project dat ik van harte steun. Wat een prachtig ontwerp!

Astronomical Clock
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/projects/5b9/a9d/5223526-7-KQfIEU_b1e5cgA-thumbnail-full.jpg

Link: https://ideas.lego.com/pr...40-42ca-a5c5-fb26b56188cb

Video van de interactieve functies:

[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 22-02-2018 14:05 ]

• The Eagle

The Eagle

Gaaf idee, maar net verkeerd uitgevoerd in de breedte. Bovenin is 16 studs,onder lager, maar dat betekent dus ook dat ie net niet handig connect tussen de modulars. Maar daar kunnen de lego architects wellicht nog wel iets mee, ligt ook aan de hoogte.

• Haay
The Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:20:
Gaaf idee, maar net verkeerd uitgevoerd in de breedte. Bovenin is 16 studs,onder lager, maar dat betekent dus ook dat ie net niet handig connect tussen de modulars. Maar daar kunnen de lego architects wellicht nog wel iets mee, ligt ook aan de hoogte.
Natuurlijk. Als dit project de 10.000 stemmen haalt dan maakt dit volgens mij best wel een goede kans. Het is visueel aantrekkelijk. Het heeft beperkte speel-mogelijkheid. En er zitten geen copyright rechten aan die LEGO nog moet onderhandelen met de rechthebbende. En in dat geval zullen de LEGO designers er zeker nog wel wat aan schaven om het meer productie-vriendelijk te maken.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mad-Matt schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:29:
Experts gevraagd, weet iemand wat voor stukjes er gebruikt kunnen zijn om deze cirkel te maken?
(Wil hem graag namaken)

[afbeelding]
https://www.flickr.com/photos/yatkuu/8616224596/
Is dat een officiele set? dan zijn er toch wel instructies van te vinden online?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ToolkiT schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:07:
[...]

Is dat een officiele set? dan zijn er toch wel instructies van te vinden online?
Geen officiële set daardoor geen instructies.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:18

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

ToolkiT schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:07:
[...]

https://www.eurobricks.co.../81149-stargate-bookends/

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooie oplossing, maar ze doen het denk ik net iets anders, zie deze hoek:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8406/8615113163_f1159769cc.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Uiteindelijk weten alleen de Ancients hoe de Chappa'ai in elkaar zit :p

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik ben inmiddels ook (weer, sinds 25 jaar ofzo ;)) aan het Lego'en geslagen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0wzHrHn.jpg
Inmiddels nog één zakje te gaan en dan is hij klaar.. en ben bang dat de volgende de Millenium Falcon gaat worden :o

Komt overigens doordat m'n dochtertje van 5 een setje Frozen lego heeft gekregen en we die samen in elkaar hebben gezet.. dat proefde naar meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Mooi man, welkom terug uit je Dark Ages :D

En succes, afscheid nemen van je geld is opeens veel makkelijker geworden :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ToolkiT schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:05:
[...]

Mooie oplossing, maar ze doen het denk ik net iets anders, zie deze hoek:
[afbeelding]
Volgens mij is dit eerder de bevestiging van dat ze het zo doen als @almightyarjen laat zien. Op jouw foto staan de twee losse ringen aan elkaar, dardoor is ie dikker. Maar aan de binnenkant van de ring zie ik vrij duidelijk exact de ondriant van de onderdelen die Arjan schetst :)

• Kapoen
RvdH schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:47:
Inmiddels nog één zakje te gaan en dan is hij klaar.. en ben bang dat de volgende de Millenium Falcon gaat worden :o
Er is nog een 'fail-safe' versie van de Millenium Falcon voor deze situaties ;)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/75193-1.jpg?20171215011975193 Millenium Falcon Microfighter

Moest deze rem niet werken dan kan je misschien nog deze opsporen:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/75105-1.jpg?20150906100475105 Millennium Falcon (TFA)
(volgens brickwatch is deze nog te vinden voor 130 euro, wat nog altijd lager is dan de originele prijs).

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 22-02-2018 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag een leuke deal gemaakt (vind ik zelf), dit voor de Stargate build die ik ga doen.

Alle Pharaoh quest sets (op de polybags na) voor 75 euro.
https://brickset.com/sets/theme-Pharaoh-s-Quest
(alleen de 2 anubis guards zijn al 30 euro totaal waard)

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:57:
[...]

Volgens mij is dit eerder de bevestiging van dat ze het zo doen als @almightyarjen laat zien. Op jouw foto staan de twee losse ringen aan elkaar, dardoor is ie dikker. Maar aan de binnenkant van de ring zie ik vrij duidelijk exact de ondriant van de onderdelen die Arjan schetst :)
Ik denk dat @mad-matt een beetje moet gaan puzzelen met LDD of fysieke bricks...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat @mad-matt een beetje moet gaan puzzelen met LDD of fysieke bricks...
Dat denk ik ook, dus zondag lekker puzzelen achter de pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Sir_Hendro schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:55:
Ja precies. Als kind stond ik altijd te kwijlen bij de Model Team plaatjes.
Idem. Ze staan nog steeds op mijn verlanglijstje. Ik heb een jaar of 5 geleden van iemand de 5581 Magic Flash kunnen overnemen. De set was helemaal origineel en inclusief doos. Helaas mist alleen het stickertje voor op de motorkap. Is wel een hele leuke set om te bouwen en te zien. Die blauwe Hot Rod zou ik ook graag hebben, wat mij betreft echt een klassieker :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb echt een nieuwe favo minifig, wat is die Anubis Guard tof zeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/XM4AAOSwz71ZRBs0/s-l300.jpg
(jammer dat hij zo duur en zeldzaam is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mad-Matt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:02:
Ik heb echt een nieuwe favo minifig, wat is die Anubis Guard tof zeg.

[afbeelding]
(jammer dat hij zo duur en zeldzaam is)
Zo zie je maar dat je niet altijd hoeft te investeren in grote sets om op termijn winsten te boeken. Vaak loont het om te kijken of er geen zeldzame minifigs in een kleinere set zitten, zoals de Deadpool en Ant-Man sets die nu heel duur verkocht worden.

Dit gezegd zijnde heb ik verleden week een aantal exemplaren van deze set gekocht, een lokale supermarkt bood ze aan aan een verlaagde prijs en 'parts-pack-itis' deed de rest:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/76085-1/76085_alt1.jpg
De minifigs intereseren me niet echt (ze zijn niet zo mooi als die Anubis Guard van jou), maar de hoeveelheid 'sand green' elementen vond ik wel meegenomen. Per toeval zijn 3 van de 4 minifigs uniek in deze set, moet ik deze nu bewaren in een cryogene omgeving of zo? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 23-02-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ja precies.

Ik heb met de aanschaf van alle Pharaoh sets een gok gedaan, zocht eigenlijk alleen de Anubis guards en al die tan kleurige steentjes waren niet verkeerd.

Maar er zitten diverse erg toffe geprinte bricks bij met hiërogliefen, die ik zeker in m'n moc ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Mad-Matt schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Dat denk ik ook, dus zondag lekker puzzelen achter de pc
Ben zelf al een tijdje bezig met zowel puzzelen in LDD als met fysiek steentjes.
LDD is vooral handig om snel even iets uit te proberen (met steentjes die je niet hebt), voordat je een lading steentjes gaat bestellen en om te 'controleren' of een constructie LEGO-legal is.

Nadelen van werken met LDD zijn dan weer, dat werken met flexibele steentjes (soft hose, ribbed hose etc...) bijna onmogelijk is. Ook kan je met LDD moeilijk kan inschatten of een constructie stevig is. Daarom bouw ik meestal simultaan in LDD en met fysieke steentjes.

Huidige project is een stoomlocomotief:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kjoT0x/BR_53_boiler_v7.png

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de ketel met een diameter van 6 studs. De uitdaging waren de 2 large moteren die erin moesten, waardoor er nauwelijks ruimte over was om de constructie stevig te maken.
Op de voorgrond staat de huidige versie (complete herbouw nummer 7) en op de achtergrond staat nog een van de eerste versies als referentie voor de correcte afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Hier 2 van mijn Model Team modellen die na alle jaren nog bijna compleet zijn.

Lego Model Team 5540: Formula 1 Racer

Lego Model Team 5580: Highway Rig

Voor de 5580 heb ik een nieuwe stickerset en moet nog even op zoek naar paar missende parts.

De 5540 moet nog een keer uit elkaar, even wasbeurtje in wasmachine en wat waterstofperoxide voor de witte(gele) delen.

In de achtergrond is een 42056 in opbouw.

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
djmuggs schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:24:
Hier 2 van mijn Model Team modellen die na alle jaren nog bijna compleet zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de 5580 heb ik een nieuwe stickerset en moet nog even op zoek naar paar missende parts.

De 5540 moet nog een keer uit elkaar, even wasbeurtje in wasmachine en wat waterstofperoxide voor de witte(gele) delen.

In de achtergrond is een 42056 in opbouw.
De 5580 highway rig heb ik ook nog. Helaas zijn bij mij de opdruk op de deuren en op de panels van de verlengde neus grotendeels versleten...
Je highway rig mist nog wel de meeste decoraties op de cabine...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of juist niet.
* The Eagle is niet van de stickers, hoe blanker hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren in de rommelhoek van de lokale Kruidvat onderstaand setje gehaald voor mijn dochter :+ :P

Afbeeldingslocatie: http://lego.brickinstructions.com/40000/40236/001.jpg

Soms verbaas ik mij wel eens wat je af en toe kan vinden bij de Kruidvat 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:00

Reinier

\o/

Acht euro ofzo toch? Stond in het aanbiedingentopic. Ik ga morgen ook nog even kijken met mijn dochter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 13:32
vhal schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:07:
Gisteren in de rommelhoek van de lokale Kruidvat onderstaand setje gehaald voor mijn dochter :+ :P
...
Soms verbaas ik mij wel eens wat je af en toe kan vinden bij de Kruidvat 8)7
Had ik mijn vrouw laatst ook cadeau gedaan :). Leuk setje, dat zeker.
Ik heb afgelopen week ook 21310 in elkaar gezet, en moet eerlijk zeggen dat dit voor mij toch wel de vetste set ooit is. Heerlijk al die kleine details en de verschillende kleurtjes, echt heel leuk om op te bouwen. Bij de meeste 'grotere' sets heb ik de eerste 3 zakjes zoiets van "meh" en komen er uiteindelijk wat details naar voren, maar de verhouding ligt bij deze set wel heel erg goed.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Raznov schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:37:
[...]

Had ik mijn vrouw laatst ook cadeau gedaan :). Leuk setje, dat zeker.
Ik heb afgelopen week ook 21310 in elkaar gezet, en moet eerlijk zeggen dat dit voor mij toch wel de vetste set ooit is. Heerlijk al die kleine details en de verschillende kleurtjes, echt heel leuk om op te bouwen. Bij de meeste 'grotere' sets heb ik de eerste 3 zakjes zoiets van "meh" en komen er uiteindelijk wat details naar voren, maar de verhouding ligt bij deze set wel heel erg goed.
Had hem de 14e mijn vrouw ook cadeau gedaan.... had ze dezelfde voor mij gekocht :)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52
Had hem de 13e gekocht en zit nog in doos. Ga hem van het weekend met mijn dochtertje in elkaar zetten.
Had het al eerder in dit topic gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik hoop dat Kruidvat ook nog de andere vignettes aanbiedt op gepaste tijden. 40237 Easter Egg Hunt is een goede parts pack vergeleken met de Valentijnsvignette.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pin0 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Had hem de 14e mijn vrouw ook cadeau gedaan.... had ze dezelfde voor mij gekocht :)
Zo heb ik van mijn vriendin een lego hart gekregen ^)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KJ3mjFZcxXjvg2vCwJDiQ07y/full.jpg

Op vakantie in Budapest, hebben we 'elkaar' gemaakt in lego, zij met wijn, ik met ringbaardje en camera :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUYENnZMxARnxXCn67wLJOqT/full.jpg

Die weer uitgebreid met valentijn setje van de kruitvat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DSN8zNeAUh4ebeM5vtK4EPtX/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 23-02-2018 15:00 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Mad-Matt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:36:Maar er zitten diverse erg toffe geprinte bricks bij met hiërogliefen, die ik zeker in m'n moc ga gebruiken.
Zoiets: YouTube: Lego MOC Egyptian museum - 4327 pieces!!! - Lego Speed Build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

tof, maar nee.
Stargate boeksteunen ;)
(Zie een aantal posts terug)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Man wat heb ik een grote wasmachine, net een hele boeing 787 erin gedaan :)

Morgen weer opbouwen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Vandaag begonnen met de Steppenwolf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LgLXt6f.jpg

Every great MOC starts with step 1.
- vrij naar Laozi

https://rebrickable.com/mocs/MOC-5611

[ Voor 31% gewijzigd door GeeBee op 24-02-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
Hmm ik heb een enorme twijfel..

Nu wil ik een MOC gaan maken maar om geld te besparen kan ik ervoor kiezen om de 7672 als donor te gebruiken.
Aangezien hier al wat onderdelen inzitten die ik nodig heb.
Nu zijn er wat stickers die wat los laten of lucht onder is gekomen bij sommige onderdelen (was ook een buitenkansje voor 25 euro) maar ik twijfel om deze af te breken of niet...

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ook maar eens begonnen met de RIBBA lijstjes. Begint al ergens op te lijken :)

Minifiguren in Ribba

En zonet ontdekt dat er zoiets als karma punten is die je kunt gebruiken. Kom ik ook lekker op tijd achter haha :+

[ Voor 18% gewijzigd door Gim op 24-02-2018 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Mad-Matt schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:33:
Man wat heb ik een grote wasmachine, net een hele boeing 787 erin gedaan :)

Morgen weer opbouwen
Dat mis ik eigenlijk nog van Lego; een nieuw model van een passagiersvliegtuig. Volgens mij is die 787 het enige grote model dat ze ooit hebben uitgebracht. Een A380 oid zou wel leuk zijn. Of een 747. Het liefst met interieur en beweegbare flaps, landingsgestel e.d. maar kan me voorstellen dat dat iets te duur wordt qua onderdelen. Hoewel, ze brengen tegenwoordig steeds meer sets uit met tussen de 3500 en 5000 onderdelen dus wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Clavat schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 15:11:
Hmm ik heb een enorme twijfel..

Nu wil ik een MOC gaan maken maar om geld te besparen kan ik ervoor kiezen om de 7672 als donor te gebruiken.
Aangezien hier al wat onderdelen inzitten die ik nodig heb.
Nu zijn er wat stickers die wat los laten of lucht onder is gekomen bij sommige onderdelen (was ook een buitenkansje voor 25 euro) maar ik twijfel om deze af te breken of niet...
persoonlijk zou ik niet snel een model als donor gebruiken, maar het kan natuurlijk prima. Hooguit als ik daar 80-90% mee kan bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ggj87 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:31:
[...]

Dat mis ik eigenlijk nog van Lego; een nieuw model van een passagiersvliegtuig. Volgens mij is die 787 het enige grote model dat ze ooit hebben uitgebracht. Een A380 oid zou wel leuk zijn. Of een 747. Het liefst met interieur en beweegbare flaps, landingsgestel e.d. maar kan me voorstellen dat dat iets te duur wordt qua onderdelen. Hoewel, ze brengen tegenwoordig steeds meer sets uit met tussen de 3500 en 5000 onderdelen dus wie weet?
Markt zal niet zo groot zijn ervoor.
Ik zelf ben enorm blij met de 787, hij ziet er super gaaf uit op z'n standaard.
(Moet alleen even nieuwe stickers bestellen ergens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ggj87 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:31:
[...]

dan kom je al snel richting technic en de http://lego.wikia.com/wiki/8425_Black_Hawk
En men had in de jaren 90 ook van die beweegbare stangetjes, ben de naam even kwijt, zat iirc ook in een vliegtuig van technic.
In City of creator zijn die dingen simpelweg qua schaal niet haalbaar tov de speelbaarheid imho. Die 787 is leuk om te bouwen en als displaymodel, maar totaal niet speelbaar. Ga je een vliegtuig speelbaar maken op formaat 787 dan moet je luchthaven ook iets groter ;)
En ga je voor de vol technische kant dan heb je ineens heel veel techniek nodig, veel meer dan in een auto. Wordt heel mooi maar wel heel erg duur, en dus niet verkoopbaar anders dan aan AFOL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
The Eagle schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:11:
[...]

dan kom je al snel richting technic en de http://lego.wikia.com/wiki/8425_Black_Hawk
En men had in de jaren 90 ook van die beweegbare stangetjes, ben de naam even kwijt, zat iirc ook in een vliegtuig van technic.
In City of creator zijn die dingen simpelweg qua schaal niet haalbaar tov de speelbaarheid imho. Die 787 is leuk om te bouwen en als displaymodel, maar totaal niet speelbaar. Ga je een vliegtuig speelbaar maken op formaat 787 dan moet je luchthaven ook iets groter ;)
En ga je voor de vol technische kant dan heb je ineens heel veel techniek nodig, veel meer dan in een auto. Wordt heel mooi maar wel heel erg duur, en dus niet verkoopbaar anders dan aan AFOL's.
Bedoel je die Control Centers?

https://brickset.com/sets/8485-1/Control-Centre-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:30

Amphiebietje

In de blubber

Goede periode, verkeerde set. ;)

Hij bedoelt waarschijnlijk Lego Flex (zit overigens mogelijk ook in die Control Center set). Werkte best aardig, alleen moest je er geen grote lasten op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lego Flex idd, dat was het :)

In die tijd begonnen mijn dark ages een beetje, nog wel wat meegekregen maar niet zoveel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87

Wauw, dit is wel erg gaaf gedaan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Kapoen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:11:
[...]

Er is nog een 'fail-safe' versie van de Millenium Falcon voor deze situaties ;)
[afbeelding]75193 Millenium Falcon Microfighter

Moest deze rem niet werken dan kan je misschien nog deze opsporen:
[afbeelding]75105 Millennium Falcon (TFA)
(volgens brickwatch is deze nog te vinden voor 130 euro, wat nog altijd lager is dan de originele prijs).
Schattig, allebei.. maar ik wil dan toch echt The Real Deal ;)

Overigens gisterenmiddag ook samen met mn dochtertje uren aan 't lego'n geweest. Inmiddels heeft ze wat setjes erbij gekregen, toen alles opgebouwd was ging ze er een mooi display van maken op het TV meubel. Toen de lampen eenmaal aangingen gaf het een dermate leuk effect dat ik er wel even een foto'tje van moest maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ujuAp2Q.jpg
Coole scene toch, alsof ze door de woestijn in colonne lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

The Eagle schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Ik heb een tijdje terug wat tweedehands setjes met Flex gekocht, maar al die dingen waren gebroken. Na een paar decennia is er dus niet veel flexibels meer aan. Jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10 01:39

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

deze wil ik jullie niet onthouden.... gratis glazen salontafel voor je millennium falcon.

ik weet niet zeker of hij er tussen past maar dat moet je dan zelf even vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ook vast mooi om de 911 GT3 RS in te zetten, die ik net af heb ;)
Alleen geen plek voor de salontafel hier.

Lego 42056: Porsche 911 GT3 RS
cellkuh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:46:
deze wil ik jullie niet onthouden.... gratis glazen salontafel voor je millennium falcon.

ik weet niet zeker of hij er tussen past maar dat moet je dan zelf even vragen

[ Voor 19% gewijzigd door djmuggs op 26-02-2018 10:03 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Een van de weinige superheldensets die ik graag zou willen aanschaffen, vanwege het gebouw. Het zal alleen wachten zijn op een fatsoenlijke korting denk ik:
review bevat mogelijke spoilers voor de film

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

weet dat er 1001 moc gebouwd worden, en dat niet wenselijk is deze hier allemaal te delen.

Echter vind ik het materiaal wat deze gast maakt te goed om hier niet te plaatsen:

https://www.flickr.com/photos/norton74/ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

neem bijv. deze vespa werkplaats

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 26-02-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Voor wie nog de Millennium Falcon 75192 wil bemachtigen: Bart Smit heeft er 10 op voorraad.
http://www.bartsmit.com/n...s-millennium-falcon-75192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

himlims_ schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:20:
weet dat er 1001 moc gebouwd worden, en dat niet wenselijk is deze hier allemaal te delen.

Echter vind ik het materiaal wat deze gast maakt te goed om hier niet te plaatsen:

https://www.flickr.com/photos/norton74/ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

neem bijv. deze vespa werkplaats
Ik vind de VW T2 wel cool, hopelijk maakt hij ook een T3/T25 MOC, want ik zou best een lego versie van mijn camper naast de T1 zetten :) Maar van T1 naar T2 is een stuk makkelijker dan naar T25..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
PeterBer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:23:
Voor wie nog de Millennium Falcon 75192 wil bemachtigen: Bart Smit heeft er 10 op voorraad.
Haha, die ene recensie weet dus niet wat UCS inhoudt _O-
Not wurth the money
So after building this set, the playable is not great. The rooms are to small to reach. No hendle to pick the model up. Stickers??? Come-on, for this money??? A lot of money goes to disney, because they own star wars now.

So after standing one day, i sold the model.

✘ Nee, Ik beveel dit product niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 10-10 21:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

ggj87 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:04:
[...]

Haha, die ene recensie weet dus niet wat UCS inhoudt _O-

[...]
Kan hij het geld van de verkochte MF mooi voor een cursus engels gebruiken :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Nou ja, 850 euro vragen en dan nog stickers... :N

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
PeterBer schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:23:
Ik moet nog enkele weken wachten, heb de mijne besteld met die -20% code van Dreamland.
Ik ben dan maar in afwachting vrijdag en vandaag naar Wijnegem gereden:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/m8dzio.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2pqszfn.jpg

Ik zal dan maar modulars verzamelen ook :)

[ Voor 4% gewijzigd door steelke op 26-02-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:16:
Nou ja, 850 euro vragen en dan nog stickers... :N
dit is wel helemaal waar, errug jammer idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Ach, het zijn er gelukkig niet veel. De Slave I had er bijv. Een stuk meer die ook echt nodig waren om het model qua kleuren er beter uit te laten zien. De Falcon ziet er al goed uit en door de greebling valt het niet eens op als je die kogelgaten er niet op plakt.

Het enige dat ik jammer vind ik de stickers van de nep-gangetjes. Dat hadden nep-gangetjes van echt Lego moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
In mijn zoektocht naar een nieuw, klein project, ben ik aanbeland bij de Imperial Shuttle Tydirium (75094). Is deze het waard om een zoektocht naar een mooie prijs op te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door LAD93 op 27-02-2018 08:24 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
LAD93 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:23:
In mijn zoektocht naar een nieuw, klein project, ben ik aanbeland bij de Imperial Shuttle Tydirium (75094). Is deze het waard om een zoektocht naar een mooie prijs op te zetten?
https://www.brickwatch.ne...ial-Shuttle-Tydirium.html
is toch niet zoveel werk :)

of hier 95 euro gesealed

https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

weet alleen niet wat je een mooie prijs vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
quorumz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:34:
[...]

https://www.brickwatch.ne...ial-Shuttle-Tydirium.html
is toch niet zoveel werk :)

of hier 95 euro gesealed

https://www.marktplaats.n...Id=0&postcode=&distance=0

weet alleen niet wat je een mooie prijs vindt..
Het was meer een 'is deze set de moeite waard?'-vraag haha.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
steelke schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:17:
[...]

Ik moet nog enkele weken wachten, heb de mijne besteld met die -20% code van Dreamland.
Ik ben dan maar in afwachting vrijdag en vandaag naar Wijnegem gereden:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal dan maar modulars verzamelen ook :)
Geven ze nog altijd dat VIP zakje weg in Wijnegem? Damn, dan heeft die actie weinig liefhebbers gehad tijdens de eindejaarsperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
LAD93 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:23:
Ja, absoluut! Hoewel de UCS versie (Imperial Shuttle, 10212) natuurlijk mooier is, kost die ook significant meer omdat die al langer uit productie is.

Ikzelf heb de 75094 set thuis ook in de vitrine staan en vind hem erg geslaagd. Heb er zelfs nog een (plexiglas) standaard bij gekocht zodat hij met de vleugels naar beneden kan staan. Dan ziet hij er nog mooier uit! Wel wordt het dan een behoorlijk hoge set. Ik kan wel eens foto's maken van de set zoals hij op z'n pootjes staat met vleugels omhoog, en op de standaard met vleugels omlaag in vlieg-modus.

De set is zeker een aanrader! Afgezien van de UCS versie is 75094 de mooiste Imperial Shuttle tot nu toe door Lego uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Ja, absoluut! Hoewel de UCS versie (Imperial Shuttle, 10212) natuurlijk mooier is, kost die ook significant meer omdat die al langer uit productie is.

Ikzelf heb de 75094 set thuis ook in de vitrine staan en vind hem erg geslaagd. Heb er zelfs nog een (plexiglas) standaard bij gekocht zodat hij met de vleugels naar beneden kan staan. Dan ziet hij er nog mooier uit! Wel wordt het dan een behoorlijk hoge set. Ik kan wel eens foto's maken van de set zoals hij op z'n pootjes staat met vleugels omhoog, en op de standaard met vleugels omlaag in vlieg-modus.

De set is zeker een aanrader! Afgezien van de UCS versie is 75094 de mooiste Imperial Shuttle tot nu toe door Lego uitgebracht.
Dat klinkt goed; ik heb wel oren naar die foto's. Als dat niet teveel gevraagd is uiteraard _/-\o_

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Haay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Zeker mee eens! Heb hem vorig jaar gekocht voor € 65,- en totaal geen spijt van.
Zo'n plastic standaard moet ik nog aanschaffen, want ik vind het met ingeklapte vleugels dat de set niet de aandacht krijgt die het verdiend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb mezelf dit weekend een kleine lego Saturn V raket kado gegeven.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Vlooi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Zeker mee eens! Heb hem vorig jaar gekocht voor € 65,- en totaal geen spijt van.
Zo'n plastic standaard moet ik nog aanschaffen, want ik vind het met ingeklapte vleugels dat de set niet de aandacht krijgt die het verdiend.
65euro zou inderdaad een interessante prijs zijn.. Daar ga ik hem niet meer voor vinden gok ik. Maar ik vind 95euro ook wel een maximale prijs ervoor

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Na lang twijfelen over de aanschaf van de nieuwe MF heb ik mezelf Assembly Square maar cadeau gedaan. :) Ik kon het mezelf en vooral mijn vrouw niet verkopen om daar zoveel geld aan uit te geven. We willen ook nog wat zaken in huis aanpakken en dan is 850 euro echt teveel van het goede :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
LAD93 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:21:
Dat klinkt goed; ik heb wel oren naar die foto's. Als dat niet teveel gevraagd is uiteraard _/-\o_
Bij deze. :)

Geland met vleugels omhoog:
75094 - 01

Op de plexiglas standaard met vleugels omlaag in vliegstand:
75094 - 02

Idem, van voren:
75094 - 03

Idem schuin van achter:
75094 - 04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:57:
[...]

Bij deze. :)

Geland met vleugels omhoog:
[afbeelding]

Op de plexiglas standaard met vleugels omlaag in vliegstand:
[afbeelding]

Idem, van voren:
[afbeelding]

Idem schuin van achter:
[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad goed uit, ook met die standaard!

Thanks, ik ga eens kijken of ik een goeie deal kan vinden!

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steelke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
Kapoen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:39:
[...]

Geven ze nog altijd dat VIP zakje weg in Wijnegem? Damn, dan heeft die actie weinig liefhebbers gehad tijdens de eindejaarsperiode.
A, geen idee.
Ik was nog maar één keer, buiten vorige week, in die lego store geweest. En die 2 dozen zijn mijn eerste aankopen daar. Ik vond het wel leuk om 2 geschenkjes te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:43
steelke schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:18:
[...]

A, geen idee.
Ik was nog maar één keer, buiten vorige week, in die lego store geweest. En die 2 dozen zijn mijn eerste aankopen daar. Ik vond het wel leuk om 2 geschenkjes te krijgen!
Ik kreeg ze ook allebei vorige week, was daar voor het eerst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
steelke schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:18:
[...]

A, geen idee.
Uiteraard is het leuk om een onverwachte extra te krijgen :)
De laatste keer dat ik er was kreeg ik ook nog een onverwachte freebie, de 40254 Nutcracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjong
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-09 18:09
Tja dan ben je met het hele gezin voor en paar dagen in Newcastle, dan toch ook maar langs de LEGO store aldaar. Weer goede zaken gedaan, zoals Asembly Square voor rond de 200 euro (179,99 pond).
Dat scheelde genoeg om het mee te nemen :9
En bij elkaar ook nog 2x de 60 Years of the LEGO Brick set en 2x de Year of the Dog set :o
LEGO

[ Voor 17% gewijzigd door sjong op 01-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Toch jammer dat we dit niet in NL hebben.

ja, daag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Op de Amerikaanse kalender voor april staan twee freebies, waarvan één in het teken van de 40ste verjaardag van de minifig (die ook dit jaar valt).
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/03/lego_minifiguren_factory_set_0001.jpg*edit* in de BE/NL shop ligt de drempel op €55.

De tweede actie is een tweede poging voor de Darth Vader pod die verleden jaar nog geannuleerd werd.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/03/lego_star_wars_darth_vade_pod_0001.jpg*edit* deze actie komt voorlopig niet naar onze shops. In de plaats krijgen wij een Ninjago minifig pod.

*edit*
Ondertussen hebben wij hier nog niet eens een kalender voor maart...
De kalender voor maart/april in de BE/NL shops staat online.

Deze promo staat ook op onze kalender:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/02/lego-5005249-easter2018_10.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Kapoen op 01-03-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34
Gisteren de Lego 70618 maar gekocht bij Amazon.co.uk. Voor net geen 95 Euro inclusief verzendkosten kon ik hem niet laten staan.
Afbeeldingslocatie: https://www.superspeelgoed.nl/image/cache/data/70/70618_Box1_v29-500x500.jpg

De afgelopen tijd zit ik een beetje in dubio. Ik overweeg om een aantal van mijn piratenschepen weer te verkopen. Het loopt een beetje uit de hand maar ik wil toch de nieuwe sets ook bouwen/hebben/gehad hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door GH45T op 02-03-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:44:
Gisteren de Lego 70618 maar gekocht bij Amazon.co.uk. Voor net geen 95 Euro inclusief verzendkosten kon ik hem niet laten staan.
[afbeelding]

De afgelopen tijd zit ik een beetje in dubio. Ik overweeg om een aantal van mijn piratenschepen weer te verkopen. Het loopt een beetje uit de hand maar ik wil toch de nieuwe sets ook bouwen/hebben/gehad hebben.
Een begrijpelijk dilemma. Ik heb vooralsnog niks van de hand gedaan. Als het je puur om de bouwervaring gaat dan is kopen, bouwen en verkopen een optie. Het wordt pas lastig als je de modelletjes toch wel erg leuk vind en liefst houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:58

vectormatic

Warlock of the doorlock

Iemand al ergens de nieuwe speed champions gevonden?

De winkelvoorraad-check van intertoys.nl geeft weinig hoop (zoiezo is intertoys de laatste tijd echt bagger kwa bevoorrading), en bol heeft so far alleen de Mustang (en ik zoek juist de porsches/488GT3)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:30

Amphiebietje

In de blubber

Binnenkort: Lego planten gemaakt van planten
The 85-year-old Danish toymaker said production has begun on a range of Lego botanical elements or pieces such as leaves, bushes and trees, made entirely from plant-based plastic. They will start appearing in Lego box sets with bricks and mini-figures later this year.
Als de getoonde foto de te verwachten plantensteentjes toont, dan komen de dennebomen terug. En ik hoop dat ze ook weer eens een doosje met enkel planten zullen uitbrengen...kan je weer letterlijk aan bosbouw doen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zag net dat er bij Fun.be een 15% korting ronde is. Ik wilde kijken voor Poe's X-Wing (75102). Nu blijkt deze daar geheel uit assortiment en de laatste prijs die er bekend was was zelfs €45. Vervolgens zie ik dat Intertoys hem ook niet heeft.

Gaat Poe's X-wing er op korte termijn soms uit, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Gim schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:07:
Ik zag net dat er bij Fun.be een 15% korting ronde is. Ik wilde kijken voor Poe's X-Wing (75102). Nu blijkt deze daar geheel uit assortiment en de laatste prijs die er bekend was was zelfs €45. Vervolgens zie ik dat Intertoys hem ook niet heeft.

Gaat Poe's X-wing er op korte termijn soms uit, weet iemand dit?
De oranje/zwarte variant staat gewoon nog op de Lego store online.

https://shop.lego.com/nl-NL/Poe-s-X-Wing-Fighter-75102

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ElectricHead schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:16:
[...]

daar waar die enkele weken geleden voor 45,- verkocht werd in de officiele-lego-shop

wat een frotsite die fun.be - helft vd links gooit je terug naar hoofdscherm :?

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 02-03-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ElectricHead schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Ja daarom, daar zie ik hem wel nog gewoon staan... geen voorbode of zo dat ie bij winkels wat opgeraakt?. Zat alleen op een mooi prijsje te wachten en zodoende dat ik even kort een kansje zag bij Fun.be.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Woot woot! Mijn Millennium Falcon is ook binnen! Helaas zonder trolley en zonder zwarte VIP-card :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/saYEs4vnSR1Lj7EsbAzgCn1I/full.jpg
Pagina: 1 ... 47 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .