Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 17:09
cant1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VOlPQsnszixm21ZisJZJT3ZR/thumb.jpg

Weer wat onderdeeltjes binnen gekregen voor de Cantina.
De basis is nu stevig.
Denk dat ik de duurste onderdelen nu wel gehad heb.
Al wordt het een maanden plan maar ik kijk er wel iedere keer naar uit.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Is idd de gevangenpoort. Leuk museum, aanrader :)
Als @keverjeroen dat ding idd gaat namaken vind ik wel dat ie er een martelkamer in moet bouwen trouwens :P
Ik weet, ik hagenees.
Is trouwens ook een lego boek van verschenen.

Van piraten tot ketters (of omgekeerd)

Leuk boek met feiten, weetjes en tekeningen (uiteraard in lego stijl)

Echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij bedoelt deze: https://www.bol.com/nl/p/...ketters/9200000082885573/

wist niet dat ie bestond. LIjkt me wel grappig. Maar voorlopig toch geen tijd om te lezen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 19:01

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Farai schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Waarom zou dat niet ethisch zijn?

Maar als antwoord op je vraag, als je bij BrickLink op alleen de Reddish Brown minifig heads zoekt kom je best een eind denk ik. Gewoon even doorklikken naar bij welk figuur ze horen :)
spot Eminem op de eerste pagina :+

Oh ja, vergeet Nick Fury niet uit de Marvel-serie

[ Voor 5% gewijzigd door Mad-Matt op 22-03-2018 15:03 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:16:
weet niet of deze vraag etisch kan; maar welke sets/items hebben 'gekleurde' minifigures?

[...]
Is het goede antwoord niet: bijna alle sets, omdat minifigures altijd al 'gekleurd' waren? >:)

Totdat LEGO voor de Harry Potter en Star Wars-sets verschillende huidskleuren nodig had en we ook andere tinten kregen, zoals "blank" (niet "wit", dat zijn spoken en skeletten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29473247_1919365618098325_8215134270914560000_o.jpg?_nc_cat=0&oh=2216c04ec8b03b0f632c8520ad6178c9&oe=5B3BF1DC

Ik vind hem leuk!

https://shop.lego.com/it-IT/TRON-Legacy-21314

(oplossing voor het lichtspoor vind ik niet super, maar vooruit)

[ Voor 23% gewijzigd door Mad-Matt op 22-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Mooi weer een Ideas set die leuk, simpel, herkenbaar en betaalbaar is! Niet dat bijv de Fishermanstore niet goed is of zo maar nogal prijzig. Dit valt weer meer in de categorie van BttF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

Meer details:

http://www.bouwsteentjes....-ideas-21314-tron-legacy/

Ze schatten €40, wat ik persoonlijk voor 230 steentjes vrij bizar vind, neem een ninjago set met twee motoren en drie figs (https://shop.lego.com/nl-...an-de-slangenjaguar-70639) en je betaalt €35 voor 308 steentjes...

Maar ja, Disney license en veel geprinte onderdelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farai
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Als je bij het Lego Shop IT linkje hierboven kijkt zie je dat hij op €34,99 staat, zal wel hetzelfde worden hier in NL :)

-EDIT- Assumptie klopt niet, staat hier in NL in de shop toch op €39,99 :|
Thanks ChrisO!

[ Voor 16% gewijzigd door Farai op 22-03-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
vectormatic schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:41:
Meer details:

Ze schatten €40, wat ik persoonlijk voor 230 steentjes vrij bizar vind, neem een ninjago set met twee motoren en drie figs (https://shop.lego.com/nl-...an-de-slangenjaguar-70639) en je betaalt €35 voor 308 steentjes...

Het is dan ook een Ideas set, die zijn altijd al duurder dan een standaard LEGO set en dan is dit er dan ook nog eentje met een Disney licentie. dat is dus drie dubbel...
Farai schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Als je bij het Lego Shop IT linkje hierboven kijkt zie je dat hij op €34,99 staat, zal wel hetzelfde worden hier in NL :)
De set staat op de LEGO nl store voor €39.95

[ Voor 18% gewijzigd door chrisO op 22-03-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:02:
Jij bedoelt deze: https://www.bol.com/nl/p/...ketters/9200000082885573/

wist niet dat ie bestond. LIjkt me wel grappig. Maar voorlopig toch geen tijd om te lezen :+
idd, heb hem zelf ook, kon hem alleen ff niet meer vinden tussen de verbouwing door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Meer details:

Ik koop hem dan ook voor het display-gehalte, niet de steentjes ofzo.
De set vind ik er erg goed uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mad-Matt schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:38:
[...]

Ik koop hem dan ook voor het display-gehalte, niet de steentjes ofzo.
De set vind ik er erg goed uit zien.
Snap ik, ik koop doorgaans ook niet voor de onderdelen, maar het zegt wel iets over het formaat van je display-piece. Ik koop zelf bijvoorbeeld graag de speed champions auto-tjes, puur om in de kast te zetten en naar te kijken, maar de grens ligt bij mij toch echt op ~€25 per auto-tje (en ook dan alleen als het model me aanstaat)

prijs per steentje blijft bij mij hoe dan ook een ding, het aantal steentjes is een aardige indicatie voor hoe groot een model is, wat voor details je mag verwachten en ook hoe lang en complex het bouwproces is (en ik geniet gewoon van bouwen, dus meer is beter)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
BrickBros UK, die het oorspronkelijke TRON Legacy project op de Ideas site hadden ingediend, hebben de officiële LEGO Ideas versie van hun ontwerp beoordeeld:
]

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 23-03-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 20:30
Na lang uitstel heb ik met de huidige 2x VIP-punten actie het Disney kasteel besteld. Waar Assembly Square met ongeveer hetzelfde aantal stukjes in 6 delen verdeeld was, is dat bij het kasteel 14! Hierdoor hoef je niet lang te zoeken naar de juiste stukjes en gaat het bouwen erg snel. In 2 avondjes was ik al klaar. Dit maakt het eigenlijk wel een erg makkelijke build. Er zitten gelukkig wel mooie en creatieve constructies in en het resultaat is natuurlijk prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
Het Formule 1 seizoen begint weer, dus ik kreeg wat inspiratie om een pitstop layout te maken van oude wegenplaten. Nu nog bedenken hoe ik het verder ga opbouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9husHC6ibftO51G6HYy24ect/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ship in a bottle gescoord en de paasvoucher geclaimd (en dus ook paashaas in bezit :)F )

[ Voor 25% gewijzigd door mschol op 23-03-2018 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
himlims_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:16:
weet niet of deze vraag etisch kan; maar welke sets/items hebben 'gekleurde' minifigures?

zoals:
[afbeelding]

kan dat ergens handig vinden|?
Marvel: Falcon, Cyborg, Shuri, Okoye, Nakia, Erik Killmonger, Storm, Nick Fury

DC: Black Vulcan, Aaron Cash, GCPD Officer 1, GCPD Male Officer

Star Wars: Finn, Lando Calrissian, Marce Windu, Corporal Tonc, Agent Kolar, First Order Crew Member (75104)

Other: Mae Jemison (Women of NASA), Medium Dark Flesh: Simon Masrani van Jurassic World), Barry (Raptor Escape Jurrasic World), Patty Tolan (Ghost Busters Ecto 1 & 2)

Bricklink search: https://www.bricklink.com...=0&colorPart=88&catType=P
Brickset search: https://brickset.com/part...category-System/year-2017

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Haay
Mijn artikel over iconische Lego Space ruimteschepen staat online op Bouwsteentjes! :)

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/03/Iconische-LEGO-Space-Ruimteschepen.png
(klik het plaatje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 08:12

GeeBee

Oddball

^ Trip down memory lane ;)
Leuk leesvoer!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Haay schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 23:52:
Mijn artikel over iconische Lego Space ruimteschepen staat online op Bouwsteentjes! :)

[afbeelding]
(klik het plaatje)
Leuk verhaal hoor, mooi overzicht zo! :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mschol schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:56:
ship in a bottle gescoord en de paasvoucher geclaimd (en dus ook paashaas in bezit :)F )
Eind resultaat mag er wezen. Leuke display! Ik moet alleen de fles nog wat poetsen want met de build zijn er wat ongelukkige vingerafdrukken opgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Eind resultaat mag er wezen. Leuke display! Ik moet alleen de fles nog wat poetsen want met de build zijn er wat ongelukkige vingerafdrukken opgekomen :P
het is dat ik geen 100+ euro wilde uitgeven (uitgelezen moment natuurlijk met dubbele punten) anders was het disney kasteel of ninjago city meegenomen.

ship in a bottle lijkt mij ook een erg mooi display model, evt gooi ik het schip uit het 60 jaar lego doosje erin

[ Voor 12% gewijzigd door mschol op 24-03-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Ingelogd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:23:
Het Formule 1 seizoen begint weer, dus ik kreeg wat inspiratie om een pitstop layout te maken van oude wegenplaten. Nu nog bedenken hoe ik het verder ga opbouwen.

[afbeelding]
Lol, die auto's heb ik ook allemaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
iemand een idee waar ik in omgeving den haag losse technic steentjes kan scoren?
ik mis onderdeel 1x 4211610
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/service/bricks/5/2/4211610 en kan nu dus niet verder :(

Via lego is gratis, maar dat is meerdere weken voordattie dan eens hier is, geen zin in...
kwam net (en dus te laat voor dit weekend) lossestenen.nl tegen, maar ja die zijn nu dus dicht tot maandag ;(

andere optie (maar dure optie relatief) is morgen een speelgoed winkel in te schieten en daar een Roadwork Crew of Racing Yacht te halen

[ Voor 14% gewijzigd door mschol op 24-03-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
Je kan Bricklink afstruinen naar een winkel in Den Haag en hopen dat je er dit weekend nog 1 mag ophalen?

Anders gewoon kijken waar je in het model 1 van die dingen kan wisselen waar je er nog wel makkelijk bij kan nadat de set af is, vanuitgaande dat het om een set gaat?

Optie 3: dikke pech :+

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 24-03-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:46:
Je kan Bricklink afstruinen naar een winkel in Den Haag en hopen dat je er dit weekend nog 1 mag ophalen?
een hoop werk aangezien bricklink alleen provincies aangeeft, maar dat heb ik inderdaad wel al overwogen :)
Anders gewoon kijken waar je in het model 1 van die dingen kan wisselen waar je er nog wel makkelijk bij kan nadat de set af is, vanuitgaande dat het om een set gaat?
betreft hier die custom GBC van de BWE, het model doorzoeken ga ik ook maar doen, want het kan natuurlijk zo zijn dat ik een fout ergens gemaakt heb (al lijkt dat mij onwaarschijnlijk)
Optie 3: dikke pech :+
;(

naja vanavond even ervoor gaan zitten en dat model doorlopen of ik wat verkeerd heb gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

@mschol hoe in de buurt moet het zijn? Mini Billund (A-Tembo Wagenberg) is morgen open en heeft losse steentjes.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:20:
@mschol hoe in de buurt moet het zijn? Mini Billund (A-Tembo Wagenberg) is morgen open en heeft losse steentjes.
hmm, uurtje fietsen ofzo is geen probleem, wagenberg is voor mij een drama om te komen met ov.

eerst eens kijken of ik hem verkeerd heb gebruikt ergens

[ Voor 8% gewijzigd door mschol op 24-03-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Meer details:

Dat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 22:46
mschol schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 17:19:
iemand een idee waar ik in omgeving den haag losse technic steentjes kan scoren?
ik mis onderdeel 1x 4211610
[afbeelding] en kan nu dus niet verder :(

Via lego is gratis, maar dat is meerdere weken voordattie dan eens hier is, geen zin in...
kwam net (en dus te laat voor dit weekend) lossestenen.nl tegen, maar ja die zijn nu dus dicht tot maandag ;(

andere optie (maar dure optie relatief) is morgen een speelgoed winkel in te schieten en daar een Roadwork Crew of Racing Yacht te halen
Je zou A-tembo in Delft kunnen proberen. Is ook prima vanuit Den Haag te doen, maar ben denk ook te laat met melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Archie_T schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Je zou A-tembo in Delft kunnen proberen. Is ook prima vanuit Den Haag te doen, maar ben denk ook te laat met melden...
ik kwam er zelf ook rijkelijk laat achter dus ach, wat is laat ;)

maar ik meen dat ze in delft geen technic parts in een zakje verkopen (wel normale plates e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-10 08:28

Chakotay

Lick here to continue

mschol schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:51:
[...]

ik kwam er zelf ook rijkelijk laat achter dus ach, wat is laat ;)

maar ik meen dat ze in delft geen technic parts in een zakje verkopen (wel normale plates e.d.)
Heb je er ook niet eentje in een andere kleur liggen die je even kan gebruiken tot de juiste van s@h/bricklink/etc binnenkomt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Legoland Scheveningen? Oh, wait.... :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Heb je er ook niet eentje in een andere kleur liggen die je even kan gebruiken tot de juiste van s@h/bricklink/etc binnenkomt?
oh, dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7 , kan haast niet anders dan dat ik er dan wel 1 heb liggen :$ 7(8)7

ik maak geen geintje helaas :F

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 24-03-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
:D _O-

En ik dacht nog: zal ik die optie nog geven? Nah, heeft die vast al aan gedacht.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 23:19:
:D _O-

En ik dacht nog: zal ik die optie nog geven? Nah, heeft die vast al aan gedacht.. :P
*soms* kan ik wat last hebben van tunnelvisie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Emmerwiel 42055 of Mack Anthem 42078.

Heeft iemand de Mack ondertussen gebouwd?

De Emmerwiel lijkt me qua Technic een uitdagende en technisch interessante build en je kunt er een knikkerbaan van maken. Mocht ie overgaan naar de kinderen dan heb ik er wel mijn twijfels bij want t ding lijkt wel erg op of over de grens te zitten met wat je met één motor kunt doen... komt de speelwaarde ten goede?

De Mack truck ziet er geweldig uit en dat ie minder functies geeft dan de Arocs en geen PF heeft maakt me ook niet uit. Maar wat de Mack wel biedt op technisch vlak, goed uitgevoerd? Zit er een wow factor in van knap gerealiseerd? Een andere suspension of wat dan ook wat je niet zo vaak in sets ziet?

Zag de Mack namelijk voor een scherpe prijs bij brickwatch.

*edit* stuit nu op een video review van Sariel. Dat laat al iets meer zien. Biedt mogelijkheden met een Russische dwerghamster, in de container :P Zou er een speed champion mustang in passen?

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 25-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gim schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:13:
Emmerwiel 42055 of Mack Anthem 42078.

Heeft iemand de Mack ondertussen gebouwd?

De Mack truck ziet er geweldig uit en dat ie minder functies geeft dan de Arocs en geen PF heeft maakt me ook niet uit. Maar wat de Mack wel biedt op technisch vlak, goed uitgevoerd? Zit er een wow factor in van knap gerealiseerd? Een andere suspension of wat dan ook wat je niet zo vaak in sets ziet?
Ik heb hem gebouwd. Hij is inderdaad erg mooi, veel leuke details, tot een bed met dekens en een kussen achterin de cabine. En dat geeft ook wel gelijk aan dat hij eigenlijk vooral is gemaakt voor de details en de afwerking. Mooie display set, speelbaarheid ook goed. Technisch niet echt uitgebreid. Geen vering, alleen sturen, standaard differentieel en bewegende zuigers in de motor. De kranen van de trailer zijn technisch nog het meest complex. Technisch dus geen match voor de Arocs, maar heb me wel vermaakt met bouwen. De handleiding vond ik wel slordig. Veel plaatjes waar het te plaatsen onderdeel achterop, dus uit zicht, zit. Soms onduidelijk hoe een gebouwd subonderdeel aansluit op de rest (uitlijning, gaatjes). Mocht je regelmatig een mooie uitbreiding op je Lego verzameling kopen mag hij zeker niet ontbreken, mocht je slechts af en toe toe komen aan het bouwen van een set, kies dan een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Promobricks.de meldt dat er een nieuwe versie van de Pencil Pot is opgedoken in een Legoland winkel. Hopelijk verschijnt deze ook in de normale S@H, aangezien ik aankopen soms aanvul met dit soort setjes.
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/03/lego-40188-pencil-pot2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/03/lego-40188-pencil-pot4.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vroeg me af of de Unimog 8110 ook een los te kopen sneeuwschuiver heeft? Ik heb geen om mijn laadbak, kraan en lier uitelkaar te halen. En een nieuwe Unimog kopen is iets teveel van het goede :p.

Zijn hier bouwpakketten voor? De manual is te downloaden, weet ik inmiddels.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
zo, de knikkerbaan (GBC 15 van pv productions) zit inelkaar

die was een stuk groter dan verwacht en ik heb een paar pijnpunten gezien:

Aan de linker lant bij het karretje, daar rollen de balletjes vaak dooor terwijl hij eigenlijk al dicht moest zijn, wellicht is dat nog te finetunen.

Bij het lossen van het karretje rollen niet alle balletjes eruit, hij blijft te bijna horizontaal staan

aan de rechterkant bij die draaiende bakjes, het mechanisme opzich werkt, alleen om de een of andere reden kan hij niet 2 balletjes "scheiden" (de derde zit in de weg van het scheidingsmechanisme)

hierdoor rolt er regelmatig een balletje buiten de baan, ook dit is vast te finetunen, al leek het wel goed te zijn

en voor de mensen die hem gebouwd hebben: Waar is die ball divider precies voor?

niet in de handleiding, wel in promofilmpje: je kan de routes afscheiden

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 25-03-2018 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het is bijna een jaar geleden dat ik die GBC15 gebouwd heb. En ja, het finetunen en aanpassen/ verbeteren is altijd leuk om te doen.

> Het karretje liep niet helemaal leeg en aan de achterkant werkte het schakelmechaniek niet perfect. Dat was makkelijk te fixen.
> En de baan waar plakband op moet, moet ook steiler en dat is ook simpel te verhelpen.

Ik heb foto’s gemaakt van mijn aanpassingen:
GBC15 https://imgur.com/a/92WQn

Het zijn losse foto's en waarvan ik het nog wist, is commentaar bijgevoegd. Mei 2017 is al ff geleden :)

De uitdaging is/was om het te doen binnen de grenzen van de aanwezige blokjes van de set. Ik hoop dat dat gelukt is, dat heb ik nooit gecontroleerd.

Inmiddels is het ontwerp ook wel aangepast, maar ik liep vooral aan tegen het lastige mechaniek rechts om die arm heen en weer te bewegen. Dat heb ik nooit helemaal jofel kunnen laten lopen.

[ Voor 54% gewijzigd door GeeBee op 28-03-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Gisteren mijzelf de BB-8 aangeschaft.
Ik kon hem aankopen voor €75 samen met 'Paashaas met huis' die er gratis bijkwam.

Leek mij een mooie deal als ik de prijs vergelijk met lego.com (€109).
en met het verschil in prijs kan ik misschien kijken om bb-8 te automatiseren met behulp van mindstorm.
AppieNL schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:30:
En als je er ook mee wil spelen kan je altijd dit nog doen met je BB-8:
[video]
Kijk ernaar uit :)

[ Voor 27% gewijzigd door nagasy op 26-03-2018 10:11 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://ideas.lego.com/pr...35-48ed-9aa0-3ec800b554a6

10.000 supporters, ziet er strak uit :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zeker

Maar hij kan net zo goed de handleiding verkopen. De kans is 0,0001% dat hij doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is dat nu echt zo interresant? heb altijd idee; 1x verkocht = 1001x te downloaden via 3th party (torrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

himlims_ schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:51:
is dat nu echt zo interresant? heb altijd idee; 1x verkocht = 1001x te downloaden via 3th party (torrent)
Mijn persoonlijke view, zelfs als je er maar een paar tientallen verkoopt is dat alsnog een leuk zakcentje

En als ie dan vervolgens keihard getorrent wordt, weet je iig ook dat jouw ontwerp op duizenden hobbykamers komt te staan.

Enige wat enigszins zuur zou zijn is als bijv Lepin er mee op de loop gaat en geld gaat verdienen aan jouw ontwerp, maar dat voorkom je toch niet, de pics op de Ideas inzending zijn goed genoeg om de boel te reverse engineren.

Weet alleen niet of Lego misschien in de voorwaarden van Ideas heeft staan dat zodra je de boel instuurt, je zelf niet meer de instructies mag publishen of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Geen idee, maar ze zouden bijna een fan-made modular jaarlijks naast de reguliere modular uit kunnen brengen, zoveel inzendingen krijgen ze daarop. Ook halen ze geregeld 10k supporters en worden ze even later weer afgeschoten bij de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:02:
Geen idee, maar ze zouden bijna een fan-made modular jaarlijks naast de reguliere modular uit kunnen brengen, zoveel inzendingen krijgen ze daarop. Ook halen ze geregeld 10k supporters en worden ze even later weer afgeschoten bij de review.
Daarvoor zouden ze dan eigenlijk LEGO Factory weer opnieuw moeten activeren. Onder die serie is tenslotte ooit, in 2007, de Modular set Market Street uitgebracht.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/10190-1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Haay op 26-03-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Mogelijk is één van de aankomende ‘kartonnen’ minifigs al gekend. Promobricks.de postte deze foto van een Legoland actie:
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2018/03/lego-banana-guy-legoland2.jpg
De link tussen banaan en radio ontgaat mij een beetje :P En het is natuurlijk niet zeker dat deze zijn weg vindt naar de S@H promo’s.

*edit* combinatie van GBC en treinlayout op joetjuub, een idee voor een samenwerking hier op Tweakers?

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 26-03-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,

Hoewel Porsche 42056 Hard to Find item is, vind ik het wel opvallend dat het model uit 2016 nog steeds in 2018 wordt verkocht. Ik heb net de doos gekeken. Er staat YYMM: 1802. Dat betekent toch februari 2018?
En ik heb zelfs twee Porsche in de lokale Intertoys gespot. Hoezo Hard to Find?

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 26-03-2018 18:34 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MedionAkoya schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:30:
Beste,

Hoewel Porsche 42056 Hard to Find item is, vind ik het wel opvallend dat het model uit 2016 nog steeds in 2018 wordt verkocht. Ik heb net de doos gekeken. Er staat YYMM: 1802. Dat betekent toch februari 2018?
En ik heb zelfs twee Porsche in de lokale Intertoys gespot. Hoezo Hard to Find?
De term ‘hard to find’ is gewoon marketing gegoochel van Lego en betekent verder niets. De enige relevante term op de Lego shop is ‘retiring soon’, daarmee geven ze aan dat een set uit het assortiment zal verdwijnen op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
3 dingetjes, geen idee of dat al bekend is:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 26-03-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 00:57
Ik vond een NL Lego catalogus uit 1989 terug vandaag, levert zoiets nog geld op? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Paar euro, verzendkosten zijn ws hoger.
* The Eagle heeft hier nog jaren en jaren liggen, nooit weggegooid.
Kwam van de week zelfs nog een paar originele Lego kranten tegen.
Lever niks op, gaat ook niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:18
Net om 22:05 de postbode met de 42078 had niet verwacht dat die zo groot zou zijn net zakjes nr 1 en 2 gedaan morgen de rest zal proberen wat build fotos te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:33:

*edit* combinatie van GBC en treinlayout op joetjuub, een idee voor een samenwerking hier op Tweakers?
[video]
enig idee welke 'track' onderdelen dit zijn? die draaicirkel lijkt de helft van wat ik nu heb (wat te groot is; past niet op tafel). is dat die flex-track? is de draaicirkel kleiner daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:42:
[...]

enig idee welke 'track' onderdelen dit zijn? die draaicirkel lijkt de helft van wat ik nu heb (wat te groot is; past niet op tafel). is dat die flex-track? is de draaicirkel kleiner daarvan?
gokje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aGBfkWnm.jpg
, links een kwart normale bocht onderdelen, naar rechts toe een halve bocht friends achtbaan onderdelen in blauw met een bricks aanpassing om een kleine bocht te bouwen en verder naar boven/rechts die zwarte bocht ken ik helemaal niet, mogelijk custom printed

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 27-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Wat maakt die snuiter toch een belachelijk gave dingen..

Zit weer met stomheid geslagen te kijken naar de enorme inventiviteit van die kerel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mschol schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:58:
[...]
gokje:
[afbeelding]
, links een kwart normale bocht onderdelen, naar rechts toe een halve bocht friends achtbaan onderdelen in blauw met een bricks aanpassing om een kleine bocht te bouwen en verder naar boven/rechts die zwarte bocht ken ik helemaal niet, mogelijk custom printed
klopt, die blauwe idd; dus moet https://www.bol.com/nl/p/...n-41130/9200000055087341/ kopen voor mogelijkheden tot kleinere layout .... great 8)7

of die zwarte (lijken beide vergelijkbare draai te maken) http://akiyuki.jp/wp-cont...801A_TrainBalloonLoop.pdf dat is deze

hij gebruikt dus de reguliere bocht, maar bouwt er zijn eigen stukje track langs; kleinere bocht
maar ... de vereiste oppervlakte is nogsteeds even groot ...... fck :+

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 27-03-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Het geniale vind ik ook dat alles aangedreven wordt door de motoren die IN de karretjes zitten. Er is geen motor te bekennen in de bouwwerken bij de banen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
mschol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:38:
er komt een ideas set uit die groter is dan de apollo (of dat hoogte of aantal stukjes is, is onbekend)

en er komen 2 star wars UCS modellen dit jaar: 1x Y-wing (vermoedelijk 4 mei) en 1 later dit jaar

oh en er komt dit jaar een achtbaan in de creator (mogelijk expert) serie uit!
  1. Ideas set --> Voltron set. Gaat volgens de geruchten €179,99 kosten. In Nederland/België mogelijk nog dus duurder.
  2. Star Wars UCS Y-Wing is zo goed als zeker. Nog niet onthuld maar dat zal wel spoedig gebeuren. Remake van 10134 Y-Wing uit 2004. Andere Star Wars UCS set is volgens de geruchten een grote Cloud City gebaseerde set.
  3. Bedoel je een andere nog niet eerder onthulde achtbaan set dan de Creator 3-in-1 rollercoaster in piraten-thema ? Zie --> https://anjsbrickblog.blogspot.nl/2017/12/lego-creator-roller-coaster-31084-image.html

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 27-03-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
En er is ook nog de 3-in-1 creator boomhut set, met piratenthema:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-YWrGLPCaj0A/WpaWTZ07iII/AAAAAAAACt0/O0O_iI6DHco7ihaoaR6O_iEWxH77dEDpQCLcBGAs/s1600/Screenshot%2B2018-02-28%2Bat%2B6.39.28%2BAM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Haay schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:14:
[...]
  1. Ideas set --> Voltron set. Gaat volgens de geruchten €179,99 kosten. In Nederland/België mogelijk nog dus duurder.
  2. Star Wars UCS Y-Wing is zo goed als zeker. Nog niet onthuld maar dat zal wel spoedig gebeuren. Remake van 10134 Y-Wing uit 2004. Andere Star Wars UCS set is volgens de geruchten een grote Cloud City gebaseerde set.
  3. Bedoel je een andere nog niet eerder onthulde achtbaan set dan de Creator 3-in-1 rollercoaster in piraten-thema ? Zie --> https://anjsbrickblog.blogspot.nl/2017/12/lego-creator-roller-coaster-31084-image.html
gros was dus al bekend, naja dat kan, hebben we iig bevestiging van geruchten dan..
Het thema van de achtbaan weet ik zo 1,2,3 niet, dus wellicht is dat nog een andere
Die Cloud City set: meer een playset (zoals HOTH) dan display set

ik kreeg iig weer een hoop info mee en het gros was dus in de vorm van geruchten al bekend..
de docks voor ninjago was ook al bekend maar die is dus ook aan city te knopen en aan de modulairs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
mschol schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:46:
[...]
de docks voor ninjago was ook al bekend maar die is dus ook aan city te knopen en aan de modulairs
Echt complementair aan de modulars lijkt de docks set mij niet, zelfs nog minder dan de Ninjago City set:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:57:
[...]

Echt complementair aan de modulars lijkt de docks set mij niet, zelfs nog minder dan de Ninjago City set:
klopt. maar de het kan evt wel dus.. wat fijn is voor mensen die het een en ander willen combineren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Gaaaaaaf. Ik zal er helaas zelf een pinball machine in moeten modden dan.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Dit is de inzending, misschien doet Lego dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Ben al een paar dagen met bricklink aan de slag en zit steeds met de part inventory op het linkerscherm en de handleiding op het rechterscherm om de parts samen te stellen voor het stuk van de build wat ik wil hebben. Toch heb ik het vermoeden dat het makkelijker moet kunnen, heeft iemand tips? Want als je niet weet hoe het onderdeel heet is het vaak lang zoeken. In dit geval ben ik de Helipad aan het samenstellen uit 76052 Batcave en de helicopter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:59:
Ben al een paar dagen met bricklink aan de slag en zit steeds met de part inventory op het linkerscherm en de handleiding op het rechterscherm om de parts samen te stellen voor het stuk van de build wat ik wil hebben. Toch heb ik het vermoeden dat het makkelijker moet kunnen, heeft iemand tips? Want als je niet weet hoe het onderdeel heet is het vaak lang zoeken. In dit geval ben ik de Helipad aan het samenstellen uit 76052 Batcave en de helicopter.
Je kan de setnummer invoeren en kies voor part out to wanted list. Je kan daarna nog editten en hier dus aanpassen naar wat je nodig hebt. Of opslaan en daarna in je wanted list verwijderen wat je niet nodig hebt. Omdat je alleen een deel van de set wilt bouwen moet je alsnog de handleiding bij houden. Ik weet niet of het mogelijk is met een programma om van alleen een build uit een set de benodigde onderdelen weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:59:
volgens mij kun je via stud.io (?) gewenste project inladen, en van de benodigede onderdelen een lijst maken. vanuit de toepassing (!!) roep je vervolgens bricklink aan; deze gaat zoeken naar de benodigde onderdelen per verkoper. Het is dan mogelijk om bijv. alleen nederlandse of verkopers die meeste onderdelen van jouw lijst aanbieden te bestellen.

//edit; https://studio.bricklink.com/v2/build/studio.page

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 28-03-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 15:50

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bedankt! Gaan we dat eens proberen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Laatst online: 09-10 10:55
Vandaag deze binnen gekregen dus ik heb dit weekend wat te doen :)

Star destroyer

Tevens heb ik ook in de collectie;
Porsche GT

Maersk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah, wat heb je betaald voor nette 10221? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
Señor Sjon schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:06:
Ah, wat heb je betaald voor nette 10221? Ben wel benieuwd.
Zo'n €900 dus dat scheelde wel wat in de prijs, gesloten doos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jezus wat een geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik laat de mijne nog maar even dicht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Is dat niet te veel? Ik zie ze op marktplaats voor aanzienlijk minder te koop staan (650-700 euro), ook met gesealde doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
rickjehh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:15:
[...]

Is dat niet te veel? Ik zie ze op marktplaats voor aanzienlijk minder te koop staan (650-700 euro), ook met gesealde doos.
Kan kloppen maar ik koop niks van MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Dat is een keuze inderdaad. Voor een besparing van 200 euro zou ik het wellicht toch overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:03:
Wat een enorm ding is dat, ziet er indrukwekkend groot uit. Waar laat je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
rickjehh schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:43:
[...]

Dat is een keuze inderdaad. Voor een besparing van 200 euro zou ik het wellicht toch overwegen ;)
Nou was al 200 goedkoper uit door niet bij ebay te bestellen :P
Ingelogd schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:38:
[...]

Wat een enorm ding is dat, ziet er indrukwekkend groot uit. Waar laat je zoiets?
Nou dat weet ik nog niet maar er is vast ergens een stukje van 124cm waar die neer gezet kan worden 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Tiagoo op 28-03-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:03:

[afbeelding]

Tevens heb ik ook in de collectie;
[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie collectie uitbreiding :) En ik vandaag blij met een kleine microfighter die ik al even zocht. Verschil moet er wezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
Gim schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:54:
[...]

Mooie collectie uitbreiding :) En ik vandaag blij met een kleine microfighter die ik al even zocht. Verschil moet er wezen :)
Zolang je er blij mee bent is het allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:08:
[...]

valt me eerlijk gezegd nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tiagoo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Heb ik wat gemist?
Laatste keer dat ik op MP.nl lego kocht was in 2007. Dus dat ff een tijdje geleden. 7(8)7
Zelf heb ik tussentijds weer lego verkocht. Geen gezeik gehad met kopers. 8)

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
MedionAkoya schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Heb ik wat gemist?
Laatste keer dat ik op MP.nl lego kocht was in 2007. Dus dat ff een tijdje geleden. 7(8)7
Zelf heb ik tussentijds weer lego verkocht. Geen gezeik gehad met kopers. 8)
Niks gemist hoor ik hoef gewoon niks van mp te kopen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geo3kant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 18:37
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/z01Rk3oLCEMHFI-NTDSdadqiXwR0nog5kIZs3ZHRBs0.jpg?w=1024&s=eb5173f165d6795cb4e78810d492fb9c

(Helaas) Niet mijn build, maar zonder die overige etages ziet het er erg goed uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Geo3kant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:
[afbeelding]

(Helaas) Niet mijn build, maar zonder die overige etages ziet het er erg goed uit _/-\o_
ziet er echt veel realistischer uit imho

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Geo3kant schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:49:
[afbeelding]

is dit MOC of aanpassing van diner? of puur de bovenste etages gestript?
persoonlijk vind ik m erg strak (mooier/interresanter, dan met bovenverdiepingen)

vond deze ook wel geslaagd;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhaVJTAlIRXbeg0VRGtVjvHj/full.jpg
[bron]

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 29-03-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik vind ze beide goed geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

degene zonder de bovenverdiepingen zit er wat 'frisser' uit en wat realistischer: je gaat zo'n diner niet zo gauw in zo'n gebouw vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

In Tennessee heb ik ze alleen maar los gezien idd en niet in een gebouw. Sterker nog, eigenlijk alleen maar als losse gebouwen langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Dat is idd typisch Amerikaans: losse gebouwen. Volgens mij is het alleen in oost Europa waar je ziet dat het onderste deel van een woonblok wordt omgebouwd tot winkel. Alleen zien ze er dan niet zo fancy uit als de diner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
almightyarjen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:17:
Dat is idd typisch Amerikaans: losse gebouwen. Volgens mij is het alleen in oost Europa waar je ziet dat het onderste deel van een woonblok wordt omgebouwd tot winkel. Alleen zien ze er dan niet zo fancy uit als de diner :P
alleen in oost Europa? Horen wij dan ook bij oost Europa? Volgens mij zijn winkels in het onderste deel van een gebouw/woonblok veel voorkomend in dichtbevolkte gebieden, waar ruimte kostbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:21:
[...]

alleen in oost Europa? Horen wij dan ook bij oost Europa? Volgens mij zijn winkels in het onderste deel van een gebouw/woonblok veel voorkomend in dichtbevolkte gebieden, waar ruimte kostbaar is.
Veel wijk-centrumpjes hebben inderdaad gewoon een rijtje winkels onderin de flats... niks oost europeaans aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het is me nooit zo opgevallen in NL. Misschien is dat idd meer het geval in dichtbevolkte gebieden zoals het westen, wat ik zo veel mogelijk probeer te vermijden :D

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .