AppieNL schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:28:
Als ik me niet vergis staat er tegenwoordig in de kleine lettertjes van Lego:
Indien u de order retourneert, dient u ook items te retourneren die "gratis" waren bij de order. Lego is hetzelf dus blijkbaar ook een beetje zat dat mensen er misbruik van maken.
Oh ik ben het daar helemaal mee eens... ofschoon die kleine lettertjes toch weer niet de lading dekken.
Het gaat in dit geval over het wijzigen van een order, niet het retourneren. Een wijzig en annuleer optie die door LEGO zelf aangedragen wordt per mail, zonder enige voorwaarde dat het gebeurd moet zijn voordat er iets 'gratis' verstuurd is. Het staat een klant vrij om een order te wijzigen (i.v.m. vertraagde artikelen) en dat hij dat dus ook zou kunnen doen nadat hij al een deel van de bestelling (inclusief bonus) wel ontvangen heeft.
De dame van de klantenservice zei ook min of meer letterlijk: "Ja, het zou kunnen gebeuren dat wij een klant alvast een beschikbare set toesturen inclusief promo setje, zodat hij alvast lekker kan bouwen, en dat de klant daarna zijn bestelling laat wijzigen, waarmee een vertraagde set komt te vervallen. Ja, dat is een risico dat wij nemen opdat de klant lekker kan bouwen". Neem maar even aan dat dit soort misbruik minimaal is vergeleken met nette bestellingen.
Ik ga er overigens
geen misbruik van maken, want het is wel een lage streek. Ik stel hun service niveau juist erg op prijs. En in deze gaat het om een Saturn V die ik dus echt niet ga annuleren. Ben mede door dit forum zo enthousiast geworden over deze set dat ik hem nu ook bouwen wil ook
Ze zouden de boel natuurlijk kunnen aanscherpen:
1) het promo setje wordt wel al voor je gereserveerd en je wacht maar
2) je bestelt maar gewoon lekker artikelen die wel beschikbaar zijn
3) het promo setje wordt alleen met een deel levering meegestuurd als je puur op basis van je deel levering al aan de €125 voorwaarde voldoet
4) je wordt er bij wijziging/annulering erop geattendeerd dat je feitelijk het promo setje moet terugsturen, omdat je bestelling niet meer voldoet, en dat er bij geen gehoor een markering bij je account komt te staan, zodat je bij een volgende bestelling minder service geniet.
[
Voor 6% gewijzigd door
Gim op 06-02-2018 11:08
]