Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 22:56
AppieNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Ook al lijkt die op de Unimog, nog steeds de Arocs. Hele leuke technieken en vooral VEEL techniek (die ook nog eens werkt out of the box itt de Porsche). Mijn BWE nog steeds niet gebouwd, maar vind het ook niet echt een "show model". Ik durf wel te zeggen dat sinds de 8043 (en de Unimog) de Arocs het beste flagship is van de afgelopen jaren.
Dankzij deze discussie ook maar eens een 8043 gekocht via Marktplaats, en je hebt geen woord gelogen: wat een super leuke set is dat om te bouwen, maar ook om te gebruiken! Veel powerfuncties en vooral het omschakelen van de schakelaar via de IR remote is echt een supertoffe oplossing.

Helaas zaten er ook geen stickers bij mijn set, maar ik heb via deze site stickers gekocht:
https://www.brickstickershop.com/
Niet origineel natuurlijk, maar is een Nederlander die op deze manier het mogelijk maakt om voor een paar euro je set weer compleet te maken. Enige kleine nadeel is dat je de stickers zelf moet uitknippen, maar voor de prijs hoor je me daarover niet klagen :P

Hebben jullie nog tips voor andere Technic modellen met veel powerfuncties en techniek? Ik heb de Porsche, Unimog en Arocs al.
Zat zelf te kijken naar de 8421, de 8275 of de 42030.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
de 42030 is voor powerfunctions wel 1 wel van de betere sets denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar dan wel met trein remote of Sbrick, anders is het sturen met de servo redelijk kansloos. Andere optie is de 42009, als je die uit gaat breiden tot een GMK6400(zoek maar) heb je de dikste set in handen die nogteeds het Technic look & feel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:21

bord4kop

maximaal 100KB!

Eens met de 42009, das een leuke inderdaad.

@fishman : eens zien, dan heb je nu de ultieme graver, Porsche is mega ding, de Arocs en de Unimog zijn ook koel.
Dan de 42009 :Y
Daarna zou de 8421 leuk zijn (een van de weinige sets die ik nog wel graag zou willen, maar misschien is dat wel dubbelop na de 42009?
Je zou ook eens kunnen kijken naar de 8466? Vind ik een mooi ding! En leuk omdat het oud & nieuw samenvoegt.
De 42053 vind ik persoonlijk ook een erg leuk model. Of als je auto prefereert; kijk eens naar de 8070, die zit ook echt mooi in elkaar. En redelijk el cheapo te krijgen denk ik..

Ik kan uiteraard alleen oordelen over sets die ik zelf bezit.

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 27-01-2018 19:15 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de 42042 komt deze kant op vanuit kroatie voor €128 :D
sinds lange tijd weer een bricklink order geplaatst d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door mschol op 27-01-2018 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

De 8466 zou ik niet doen, persoonlijk.

Pro
Grote wielen
Luchtvering

Con
Veel lime groene panels. Geen fan van panels en zeker deze rare niet met die gaten. Ook de kleur kom je verder bijna niet tegen.
Ook veel flex.

Marktplaats
100...140 euro
De grote wielen maken m duur. Blijkbaar zeldzaam.

Als showmodel kun je m mooi vinden, de herbruikbaarheid in MOCs vind ik tegenvallen.

Als je een 4*4 wilt, neem dan de 8297.
Ook grote wielen (andere) en de luchtzuigers. Powerfunctions ( lampjes én instelbare patserhoogte ;) ), rond de 80 euro op marktplaats.
ongeveer beiden 1100 parts, dus al met al meer bang for buck.
Nadeel: deze heeft de grote gele vering 2909c02 niet, maar de kleinere 76537.
En ja... ook panels met gaten, maar dan wel in een gangbaardere kleur.

Vergelijking:

https://rebrickable.com/s...1&2-inv=7341&2-user_list=

[ Voor 28% gewijzigd door GeeBee op 27-01-2018 21:03 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05
Kapoen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:13:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/01/10715_box1_v1401850899497387236604.jpg
De onderste set zou €24,99 (Duitse prijs) moeten gaan kosten, wat ook nog altijd veel te duur is.
Die onderste set is set gewoon set 10715 Stenen en Wielen met een "Limited Edition" verpakking...
Afbeeldingslocatie: https://www.brickshop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/LEGO_10715_Stene_5a293ce2b053d.jpg

Standaard LEGO prijs: €24,99 maar her en der wel goedkoper te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
leosand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
Lee Inyong heeft een leuke moc van de towerbridge gemaakt.
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

[afbeelding]

persoonlijk vind ik de kosten voor de instructie wat aan de hoge kant.. maarja
(20 dollar)
* FreshMaker heeft van de week de towerbridge nog eens in elkaar gezet .... gelukkig nog compleet

Nu ergens te koop zetten, helaas zonder doos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Pin0 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 08:55:
IN de kerstvakantie weer twee mocjes afgemaakt en geupload...
[afbeelding]Hoth by Pino
Gefeliciteerd met de winst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:59

Goverman

not loaded

Hmz... ik probeer een Saturn V te bestellen met die freebie erbij.

Bij het afrekenen, stap 2 (waar je je adres moet controleren en op volgende moet drukken) krijg ik steeds een rode balk met de mededeling: “Sorry, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het opnieuw.”

Ik kan me een ding voorstellen: dat ik in november ook al een Saturn V heb besteld (per ongeluk 2x, waarvan er een dus werd geannuleerd). Zou dat nog een relatie hebben? Ik heb ook al met een andere tablet en telefoon en browsers geprobeerd...

Herkennen jullie dit? En wat is een oplossing? (ja, morgen LEGO bellen voor een bestelling kan ook nog natuurlijk).

Alvast bedankt!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 11:25
Mappy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:15:
[...]

In principe blind, maar als je een beetje tijd hebt kun je met een feel guide zorgen dat je de goede te pakken hebt.
Ook zijn online op diverse sites de minifigs gewoon te koop, maar dan kosten de populaire wat meer dan bij LEGO zelf.
Of je koopt een complete set op ebay of een andere online shop. Dan is het vaak niet eens (veel) duurder. (bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Goverman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:42:

Bij het afrekenen, stap 2 (waar je je adres moet controleren en op volgende moet drukken) krijg ik steeds een rode balk met de mededeling: “Sorry, er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het opnieuw.”

Ik kan me een ding voorstellen: dat ik in november ook al een Saturn V heb besteld (per ongeluk 2x, waarvan er een dus werd geannuleerd). Zou dat nog een relatie hebben? Ik heb ook al met een andere tablet en telefoon en browsers geprobeerd...

Herkennen jullie dit? En wat is een oplossing? (ja, morgen LEGO bellen voor een bestelling kan ook nog natuurlijk).

Alvast bedankt!
Het is gewoon een brakke website, toen ik daarstraks een bestelling wou plaatsen had ik gelijkaardige problemen. Ik heb dat opgelost door uit te loggen en weer in te loggen, en dan mijn bestelling opnieuw op te bouwen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

Alvast bedankt!
Heb net dezelfde combi besteld, geen probleem met bestellen. Saturn is een mooie set om nog eens te bouwen, de 60-jaar is leuk voor de verzameling. Een van de weinige freebees die ik wel echt de moeite waard vind!

Meer mensen die nu (extra) bestellen voor deze set? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik ga met de feb. voucher (kalender) een poging wagen in de winkel zo rond 7-8 februari icm de diner

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 28-01-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
_Rene_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Heb net dezelfde combi besteld, geen probleem met bestellen. Saturn is een mooie set om nog eens te bouwen, de 60-jaar is leuk voor de verzameling. Een van de weinige freebees die ik wel echt de moeite waard vind!

Meer mensen die nu (extra) bestellen voor deze set? :D :+
Dan zou t al voor het doosje zelf zijn. Denk dat ik mooi wacht op het paas minifguurtje omstreeks April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik dacht dat die hotdogkraam tot en met maart als gift werd meegeleverd (dat stond er gisteren nog volgens mij) maar inmiddels krijg je een (willekeurig) 60th anniversary setje erbij... Weet niet of ik daar nu zo bij mee moet zijn eigenlijk...!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SeatRider schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:55:
Ik dacht dat die hotdogkraam tot en met maart als gift werd meegeleverd (dat stond er gisteren nog volgens mij) maar inmiddels krijg je een (willekeurig) 60th anniversary setje erbij... Weet niet of ik daar nu zo bij mee moet zijn eigenlijk...!
Voor dat hot dog polybag setje moet je een City product aanschaffen (geen minimum bedrag). De anniversary set krijg je bij een minimum besteding van €125, beide acties zijn cumuleerbaar.

De anniversary set bevat 421 onderdelen, de hot dog polybag 43. Er is dus wel een redelijk verschil om al dan niet blij van te worden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006

bord4kop

maximaal 100KB!

GeeBee schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:44:
De 8466 zou ik niet doen, persoonlijk.

Pro
Grote wielen
Luchtvering

Con
Veel lime groene panels. Geen fan van panels en zeker deze rare niet met die gaten. Ook de kleur kom je verder bijna niet tegen.
Ook veel flex.

Marktplaats
100...140 euro
De grote wielen maken m duur. Blijkbaar zeldzaam.

Als showmodel kun je m mooi vinden, de herbruikbaarheid in MOCs vind ik tegenvallen.

Als je een 4*4 wilt, neem dan de 8297.
Ook grote wielen (andere) en de luchtzuigers. Powerfunctions ( lampjes én instelbare patserhoogte ;) ), rond de 80 euro op marktplaats.
ongeveer beiden 1100 parts, dus al met al meer bang for buck.
Nadeel: deze heeft de grote gele vering 2909c02 niet, maar de kleinere 76537.
En ja... ook panels met gaten, maar dan wel in een gangbaardere kleur.

Vergelijking:

https://rebrickable.com/s...1&2-inv=7341&2-user_list=
De 8297 heb ik ook, maar staat echt op 5e, 6e plaatsen onder de 8466 qua functies en techniek. De gaten in de panels zijn stickers (?). Of er moet hier gehint worden op de lengte inkepingen? Er zijn inderdaad een aantal flex 'buizen' en regular slangen. Maar ook meer dan koele technieken; de deuren, de gearbox, gecombineerde bouwtechnieken. Daarbij veel handige 'oude' technic panels, zoals de hoeken, die je verder niet zo snel in je voorraad zult krijgen. De kleur is inderdaad van een metalic groen waar je niet veel mee kan..
De wielen maken hem uniek inderdaad. Helaas daarom ook duur ja. Maar de 8466 is ook prima te vinden voor 80-90 euro. Ik heb de mijne (100% compleet) 2 jaar geleden gekocht voor €75 8)
En dat voor een model met een goed werkende 5+R versnellingsbak MET 4-wheel drive,de super koele openklapdeuren en de rest van de parts vind ik een koopje!
Qua Moc-ability: Juist als men zelf gaat bedenken/bouwen, zie je vaak een crawler of monster truck. Ergo: big wheels en grote vering :P
Nee ik vind persoonlijk juist dat deze in niemands verzameling mag ontbreken!

Maar het blijft persoonlijk dat klopt. Ik heb van mijn 8466 echt nog geen seconde spijt gehad, nooit. Terwijl de 8297 nou niet bepaald hoog scoort op een whislist. Ondanks dat de 8466 eigenlijk een erg oud ding is.
Maar dat kan voor de volgende persoon weer heel anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 28-01-2018 12:38 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ja, dat zou heel goed kunnen. LEGO houdt tegenwoordig heel goed bij welk aantal per adres besteld is, en correleert dat aan de bestel-limiet op de website. Waarschijnlijk staat er (abusievelijk, want één was zoals je zegt geannuleerd) achter jouw account dat je 2 Saturn V dozen besteld hebt en heb je 'dus' de limiet reeds bereikt. Enige oplossing is dan inderdaad om morgen te bellen en het even uit te leggen. Zeker als je vertelt dat deze bestelling (bv) een verjaardagscadeau voor je vader is omdat hij de Saturn V die je zelf hebt staan zo mooi vindt, dan komt het vast goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Kapoen schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:24:
[...]

Voor dat hot dog polybag setje moet je een City product aanschaffen (geen minimum bedrag). De anniversary set krijg je bij een minimum besteding van €125, beide acties zijn cumuleerbaar.

De anniversary set bevat 421 onderdelen, de hot dog polybag 43. Er is dus wel een redelijk verschil om al dan niet blij van te worden. ;)
Oh ik dacht dat ik 'm bij de Diner er ook bij zou krijgen. In dat geval ram ik er misschien nog wel een City-ding bij ;-).

Hm, dat werkt toch niet. Diner in winkelwagentje en City product van een tientje erbij, ik krijg toch alleen de 60th anniversary gift.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 28-01-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
wellicht is de hotdog poly uitverkocht, zou niet de eerste keer zijn dat lego er te weinig van heeft _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

mschol schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:52:
wellicht is de hotdog poly uitverkocht, zou niet de eerste keer zijn dat lego er te weinig van heeft _O-
Dat zal wel, want hij staat ook gewoon niet meer op de site genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Nu je het zegt... deze ochtend kreeg ik er nog een bij mijn bestelling. Na jouw bericht heb ik even lukraak een City set aangeklikt en de hot dog poly verschijnt niet meer :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Is er een kans dat als ik een paar dagen wacht, hij er weer bij komt? Of is het meestal weg=weg bij die polybag gifts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Merde, afgelopen maandag de Saturn V gekocht en al in elkaar gezet. Gekocht via Interoys vanwege snellere bezorging. Ik twijfel of ik hem niet gewoon nog eens via LEGO.nl aanschaf en die dan retour stuur naar Intertoys.

Aan de andere kant is het ook een mooi excuus om De Oude Viswinkel of het Parijse Restaurant aan te schaffen.

[ Voor 23% gewijzigd door MadDogMcCree op 12-02-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:30
Om 12:20 nog een bestelling geplaatst en toen stond hij er nog bij op. Of ik vis net achter het net. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SeatRider schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:04:
Is er een kans dat als ik een paar dagen wacht, hij er weer bij komt? Of is het meestal weg=weg bij die polybag gifts?
Ik vrees het tweede. Eventueel kan je je kans nog wagen in een Lego shop, maar alleen rijden voor die polybag lijkt mij overdreven. Ik vermoed dat je de poly voor enkele euro’s ook wel kan aanschaffen op BL/eBay/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Haay schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Ja, dat zou heel goed kunnen. LEGO houdt tegenwoordig heel goed bij welk aantal per adres besteld is, en correleert dat aan de bestel-limiet op de website. Waarschijnlijk staat er (abusievelijk, want één was zoals je zegt geannuleerd) achter jouw account dat je 2 Saturn V dozen besteld hebt en heb je 'dus' de limiet reeds bereikt. Enige oplossing is dan inderdaad om morgen te bellen en het even uit te leggen. Zeker als je vertelt dat deze bestelling (bv) een verjaardagscadeau voor je vader is omdat hij de Saturn V die je zelf hebt staan zo mooi vindt, dan komt het vast goed. ;)
Zoiets was ik dus al bang voor. Ik heb hem nu maar besteld als gast. Maar wel op mijn eigen adres etc. Eens kijken of dat goed gaat. Morgen even kijken en dan LEGO bellen of ik de punten om nog kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
Hmmm, nu ik de banner zo zie schuiven op de Lego site, schreeuwt die Ideas schip in een fles set om die mini tribute aan het klassieke piraten schip erin te stoppen. Twijfel alleen of het past met de masten (maar had al gezien dat ik de ruimte onder het Ideas scheepje al kan vergroten, dus dat zal al helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:06:
Merde, afgelopen maandag de Saturn V gekocht en al in elkaar gezet. Gekocht via Interoys vanwege snellere bezorging. Ik twijfel of ik hem niet gewoon nog eens via LEGO.nl aanschaf en die dan retour stuur naar Intertoys.

Aan de andere kant is het ook een mooi excuus om De Oude Viswinkel of het Parijse Restaurant aan te schaffen.

Ik heb zowel het kasteel als het piratenschip van de Anniversary box. Dus het jeukt ;).
Side-note. Wel top om te zien dat sets zoals Saturn V en Lid Fishing Store bij een Intertoys liggen. Zie er niet zo vaak IDEAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vanwege de 60 jaar doos, de London Bus (10258) maar besteld. Ben benieuwd naar m'n eerste bestelling op S@H.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:59:
Ik heb een fikse partij random LEGO gekocht via mp, 10 euro per kilo :) en vraag me nu af hoe ik kan ontdekken uit welke sets deze partij opgebouwd is.

De bouwbeschrijvingen zullen wel te downloaden zijn ergens, zal daarvoor de links in de TS nog nalopen.
Haay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:23:
[...]Probeer in de brij de unieke elementen te vinden die in maar enkele sets (ooit) voorkwamen. Dat verkleint het zoeken al enorm!
Ik heb de meer unieke stukjes uitgesorteerd. Is er een LEGO fanaat die uit zijn parate kennis kan zeggen welke pakketten in deze partij zitten?

lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
even een newbie vraag. Ik hou al maanden https://shop.lego.com/nl-NL/Millennium-Falcon-75192 in de gaten. Lijkt me wel gaaf om te hebben. Nu lijkt hij op voorraad geweest te zijn maar nu niet.

Mijn vraag: hoe krijg ik nu een melding bij voorraad of waar zou je zoiets kunnen reserveren? of was dit gewoon een editie die niet meer te krijgen is? Zo ja, hoe krijg ik hem de volgende keer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterTata
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-10-2021
xxxMaverick schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:01:
even een newbie vraag. Ik hou al maanden https://shop.lego.com/nl-NL/Millennium-Falcon-75192 in de gaten. Lijkt me wel gaaf om te hebben. Nu lijkt hij op voorraad geweest te zijn maar nu niet.

Mijn vraag: hoe krijg ik nu een melding bij voorraad of waar zou je zoiets kunnen reserveren? of was dit gewoon een editie die niet meer te krijgen is? Zo ja, hoe krijg ik hem de volgende keer wel?
Even een account aanmaken op brickwatch.net, dan kan je de MF op de lijst zetten en krijg je een e-mail als hij weer beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
xxxMaverick schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:01:

De MF is sporadisch beschikbaar, maar je moet er snel bij zijn. En anders moet je weer wachten tot de volgende exemplaren er zijn. Dit is een ongelofelijk populaire set en Lego kampt sinds de lancering helaas met leveringsproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
joopv schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:01:
[...]

[...]

Ik heb de meer unieke stukjes uitgesorteerd. Is er een LEGO fanaat die uit zijn parate kennis kan zeggen welke pakketten in deze partij zitten?

[afbeelding]
hmm, ik zie veel vn die onderdelen die volgens mij bij Bionicles horen?

dat paardenhoofd zat in "slechts" 13 sets
Als je dat onderdeel met A.11 compleet hebt heb je goed te pakken, zat maar in 1 set

die onderkant van de trailer (rechts, beetje boven in) zit in die variatie ook in maar 2 sets

en bah, bricklink lijkt neplego te gaan opnemen: https://www.bricklink.com...p?catType=P&catString=936

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 28-01-2018 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Reinier schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:55:
[...]

Gefeliciteerd met de winst :D
Bedankt! Door jou reactie wist ik het pas! :-)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Pin0 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:12:
[...]

Bedankt! Door jou reactie wist ik het pas! :-)
Haha cool :)

Ik las het artikel en halverwege dacht ik aan jouw Hoth, maar die bleek er gewoon tussen te staan.
Echt een tof ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
joopv schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:01:

[afbeelding]
Het skeletten paard komt in 4 verschillende sets voor: https://brickset.com/sets/containing-part-4505107

Het grote schild met de gouden adelaar erop is van Sir Jayko: https://brickset.com/sets/8792-1/Sir-Jayko

Het schorpioen schild is van Lord Vladek: https://brickset.com/sets/8795-1/Lord-Vladek

Het gouden leeuw schild is van King Mathias: https://brickset.com/sets/8796-1/King-Mathias

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33

almightyarjen

When does the hurting stop?

Reinier schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Haha cool :)

Ik las het artikel en halverwege dacht ik aan jouw Hoth, maar die bleek er gewoon tussen te staan.
Echt een tof ding.
Waar gaat dit over, wat heeft Pin0 gewonnen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:01
Deze steam fire engine op de ideas site vind ik zo gaaf, die heb ik maar een upvote gegeven in de hoop dat ie 10k stemmen haalt!

http://www.bouwsteentjes....-ideas-steam-fire-engine/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:36:
Deze steam fire engine op de ideas site vind ik zo gaaf, die heb ik maar een upvote gegeven in de hoop dat ie 10k stemmen haalt!

http://www.bouwsteentjes....-ideas-steam-fire-engine/
dan vind je hem tof op de ideas site, maar link je er niet naar, jammer :P
moeten we extra doorklikken

ideas linkje: https://ideas.lego.com/pr...7a-48cf-aede-9219ec9a469a

[ Voor 13% gewijzigd door mschol op 28-01-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik kon de link zo gauw even niet vinden maar die staat wel in het artikel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
pixels66 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:46:
Ik kon de link zo gauw even niet vinden maar die staat wel in het artikel...
Euh in dat artikel staat toch gewoon de link... :+

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Golf2vr6 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:21:
[...]

Euh in dat artikel staat toch gewoon de link... :+
Precies, dus wat is nou het probleem???
Je herhaalt de zin uit mijn quote door 2 woorden om te draaien..

Link, artikel... Artikel, link....

[ Voor 19% gewijzigd door pixels66 op 29-01-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Goverman schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Zoiets was ik dus al bang voor. Ik heb hem nu maar besteld als gast. Maar wel op mijn eigen adres etc. Eens kijken of dat goed gaat. Morgen even kijken en dan LEGO bellen of ik de punten om nog kan krijgen...
Ik heb zojuist met LEGO gebeld. Ze zeiden daar dat ik gewoon de VIP-punten krijg en snapten mijn probleem eigenlijk niet (omdat alles gewoon in hun systeem stond). Kennelijk wordt e.e.a. dus gekoppeld: een adres wordt automatisch gekoppeld aan een VIP-account, ook wanneer er niet onder een account is ingelogd.

Uiteindelijk heb ik e.e.a. uitgelegd en toen waren ze ineens wel geïnteresseerd in de achtergrond e.d. In ieder geval: EN een Saturn V (om weg te geven, dat wel), EN een 60 jaar LEGO-setje EN 129 VIP-punten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Goverman op 29-01-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Goverman schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:59:
Uiteindelijk heb ik e.e.a. uitgelegd en toen waren ze ineens wel geïnteresseerd in de achtergrond e.d. In ieder geval: EN een Saturn V (om weg te geven, dat wel), EN een 60 jaar LEGO-setje EN 129 VIP-punten :)
LEGO is beducht voor resellers die geld willen verdienen aan (tijdelijke) tekorten door schaarste te creëren. Als LEGO dat constateert kunnen ze zelfs zover gaan om een account te verbannen waarmee die reseller niet meer rechtstreeks bij LEGO kan kopen. Tenminste, niet via de web-winkel. Fysiek naar een LEGO winkel gaan en daar anoniem kopen is vrij moeilijk tegen te houden. Gelukkig kon jij het goed uitleggen is het allemaal goed gekomen met je bestelling. :)

Overigens, de designer video van Ship in a Bottle is beschikbaar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Haay schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]

LEGO is beducht voor resellers die geld willen verdienen aan (tijdelijke) tekorten door schaarste te creëren. Als LEGO dat constateert kunnen ze zelfs zover gaan om een account te verbannen waarmee die reseller niet meer rechtstreeks bij LEGO kan kopen. Tenminste, niet via de web-winkel. Fysiek naar een LEGO winkel gaan en daar anoniem kopen is vrij moeilijk tegen te houden. Gelukkig kon jij het goed uitleggen is het allemaal goed gekomen met je bestelling. :)

[video]
Ja, dat... En natuurlijk ook dat ik er maar twee bestel (waarvan 1 afgelopen november en nu, meteen setje van de 60-jaar). Ik denk niet dat ik daarvan rijk ga worden of schaarste creëer. Nog los van de waarschijnlijk onbedwingbare neiging om dat freebie setje meteen in elkaar te zetten :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hahaha mijn zoon wilde, in navolging van zijn grote neef, ook maar een Youtube video maken over...... Lego!

Na veel vragen, toch maar een setje voor hem gehaald:

Misschien gaan er meer volgen, nog even kijken...
Hij wil in ieder geval maar al te graag.

Het bouwen van ruim een uur terug gebracht naar zo'n 12 minuten versneld.

Ik moet zeggen dat het een erg mooi setje is, de heli is een stuk groter dan de overige Lego City heli's (brandweer, politie, vulkaan etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 29-01-2018 14:04 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:12
De GBC voor de Emmerwiel gekocht. Van het weekend de Emmerwiel gedemonteerd en de onderdelen gesorteerd.

Wou ik gisteravond beginnen aan de GBC, wouden de kids niet slapen grrr..Lijkt mij een leuke build!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

dfrenner schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:03:
Hahaha mijn zoon wilde, in navolging van zijn grote neef, ook maar een Youtube video maken over...... Lego!
Duimpje omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

*knip* Laat dat gewoon joh :?

[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 29-01-2018 18:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6

[video]

Misschien gaan er meer volgen, nog even kijken...
Hij wil in ieder geval maar al te graag.

Het bouwen van ruim een uur terug gebracht naar zo'n 12 minuten versneld.

Ik moet zeggen dat het een erg mooi setje is, de heli is een stuk groter dan de overige Lego City heli's (brandweer, politie, vulkaan etc.)
Ik heb zelf een zoon van 11, dus kan niet anders dan 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[video]
En dezuuuh... die... err... is wat kwijt _/-\o_ :D Maar die kano had dus een 'pensel' en een kano :P
Wel mooi te zien hoe hij ook momenten zo georganiseerd werkt (dingen pakken die je voor die instructie nodig hebt), was in mijn tijd (~25 jaar geleden) 1 grote zak en lekker zoeken naar je onderdelen, daarin is die nummering van zakken toch een fijne verandering.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bijzonder! Een "designer video" voor een normale retail Star Wars set...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Haay schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:21:
[...]

[video]
Wel mooi dat ze gelijk vertellen waarom de set een slag kleiner is, maar of ik het een aannemelijk excuus vind? Het zullen die "Lego designer" regeltjes wel wezen. Maar hoor ik het nu goed dat ze de mal uit de kast hebben getrokken voor een onderdeel van 25 jaar terug?

Ik zie helaas ook dat de ruimte onder het scheepje minder is dan ik dacht (ik dacht nog een plate te zien aan "voet").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
AppieNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:33:
Wel mooi dat ze gelijk vertellen waarom de set een slag kleiner is, maar of ik het een aannemelijk excuus vind? Het zullen die "Lego designer" regeltjes wel wezen. Maar hoor ik het nu goed dat ze de mal uit de kast hebben getrokken voor een onderdeel van 25 jaar terug?
In de VS was een event waar de Ideas designer z'n handtekening plaatste op de Ship in a Bottle doos voor kopers van die set. Iemand was daar en vroeg aan de designer waarom het uiteindelijke officiële LEGO ontwerp zo anders (kleiner) is dan zijn oorspronkelijke ontwerp. Zijn antwoord was dat zijn eigen ontwerp wat slechte design keuzes ("flaws") had en heel erg kwetsbaar ("fragile") was. Er waren ook wat naden die niet goed werkten voor goede stabiliteit. En hij gaf toe dat hij wat illegale bouwtechnieken had gebruikt in zijn inzending...

Tja, logisch dat het LEGO design team dan andere keuzes heeft gemaakt: geen illegale bouwtechnieken, meer prio leggen op stabiel en stevig. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om op foto's het ontwerp er mooi uit te laten zien en de problemen in je ontwerp te verdoezelen. Maar als het dan als productie-set ontwikkeld moet worden moeten er toch dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ah ok, helder, als de designer het zelf ook zegt. Sommige regeltjes van Lego zijn nogal muggenziften, maar als de originele designer het zelf ook erkend, dan zal het ook echt wel zo zijn.

Ik ga hem nog steeds halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:42:
[...]
Tja, logisch dat het LEGO design team dan andere keuzes heeft gemaakt: geen illegale bouwtechnieken, meer prio leggen op stabiel en stevig. Het is natuurlijk veel gemakkelijker om op foto's het ontwerp er mooi uit te laten zien en de problemen in je ontwerp te verdoezelen. Maar als het dan als productie-set ontwikkeld moet worden moeten er toch dingen veranderen.
Bij de Exo Suit hebben ze dat ook gedaan. Daar week het uiteindelijke model ook redelijk af van de originele inzending. En dat kwam ook door 'illegale bouwtechnieken'. Zelfs de afgewerkte set vond ik nog redelijk fragiel/breekbaar...
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5553/14401643300_e3da110ff0_b.jpglinks is de originele inzending, rechts uiteraard het uiteindelijke product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
SinergyX schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:19:
En dezuuuh... die... err... is wat kwijt _/-\o_ :D Maar die kano had dus een 'pensel' en een kano :P
Wel mooi te zien hoe hij ook momenten zo georganiseerd werkt (dingen pakken die je voor die instructie nodig hebt), was in mijn tijd (~25 jaar geleden) 1 grote zak en lekker zoeken naar je onderdelen, daarin is die nummering van zakken toch een fijne verandering.
Echt he... en na de video gewoon weten te benoemen.
Was een beetje zenuwachtig voor de video. Heeft ie van mij ;)
Golf2vr6 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:42:
[...]

Ik heb zelf een zoon van 11, dus kan niet anders dan 👍🏻
Die van ons is 6, maar geweldig dat hij Lego zo leuk vind. Hij heeft ookm maar geluk dat ik het ook leuk vind en setjes extra koop voor zijn kanaal :+
Dus heb maar wel gezegd dat deze setjes van "mij" zijn.

Edit:
Wat zou een leuk vervolg setje zijn?
Hij is echt fan van lego City, ik denk dat ik het beste voor een nieuw setje kan gaan wat net uit is.

Zijn er nog potentiële populaire items te verzinnen?

[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 30-01-2018 11:45 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Mijn dochter is bijna drie en groot fan van Lego Friends. Ze heeft nu meer Lego dan ik had in mijn gehele jeugd :P

Ze kan uiteraard nog niks zelfstandig vanuit het instructieboekje bouwen maar met een beetje aanmoediging weet ze de meeste blokjes wel goed te plaatsen door goed naar het plaatje te kijken. Met rode wangen en tong uit haar mond meestal. Concentratie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0fwnHiTXBfXPJPBb8KEcCEyb/full.jpg

En als ze iets wil verwijderen vraagt ze om "zo'n grote oranje dingetje" (brick separator O+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:04

Flabergasted

Prepare to die !

Reinier schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:18:
Mijn dochter is bijna drie en groot fan van Lego Friends. Ze heeft nu meer Lego dan ik had in mijn gehele jeugd :P
Geniet er maar van.
Voor je het weet zijn ze 12 en is het gebeurd met Lego en zit Papa nog met een zolder vol ongeopende dozen... ( ik speek uit eigen ervaring :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Reinier schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:18:

Ze kan uiteraard nog niks zelfstandig vanuit het instructieboekje bouwen maar met een beetje aanmoediging weet ze de meeste blokjes wel goed te plaatsen door goed naar het plaatje te kijken. Met rode wangen en tong uit haar mond meestal. Concentratie :)

[afbeelding]

En als ze iets wil verwijderen vraagt ze om "zo'n grote oranje dingetje" (brick separator O+)
Super leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Geweldig fimpje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Flabergasted schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Geniet er maar van.
Voor je het weet zijn ze 12 en is het gebeurd met Lego en zit Papa nog met een zolder vol ongeopende dozen... ( ik speek uit eigen ervaring :/ )
Dan heb je zelf nog iets te doen toch? :+

Hier (zoontje van een ruime 1.5) begint het terugplaatsen ipv alleen eraf slopen van blokjes langzaamaan steeds beter te gaan :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 19:51
De opvolger van de Porsche is ook bekend:

lego bugatti chiron
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DUyhWgyWsAAD06f.jpg

ben zeer benieuwd
eerste beelden van toyfair komen ook al door.

bron:
https://twitter.com/zusammengebaut

en de teaser:

https://www.thebrickfan.c...on-coming-in-august-2018/
zie link voor filmpje

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4695/39087018385_c1ed73595d.jpg

Verwachte prijs 369 euro

[ Voor 44% gewijzigd door leosand op 30-01-2018 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ben benieuwd, 3600 parts voor een 1:8 is al een stap in de goede richting voor een model met meer dan 2 functies.

Oh kijk: die twitter van zusammengebaut heeft al een plaatje van m'n plan met de Ship in a bottle set:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DUewXsQWAAAmRGC.jpg
Nice, past.

Edit: kom net dit filmpje tegen:
https://www.facebook.com/...s/videos/530231637362923/

Aurelien Rouffiange. Sinds 2015 bezig met de Chiron? De sets uit z'n portfolio vond ik niet slecht, maar ook niet geweldig, gewoon goed. Daarentegen had die van de Porsche heel wat mooie dingen op z'n naam staan, dus dat zegt ook niet alles.

edit: oh Leosand edit net dezelfde link voor mij :)

[ Voor 88% gewijzigd door AppieNL op 30-01-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Op diezelfde zusammengebaut zeggen ze ook dat er een nieuwe Duplo-trein met een nieuw systeem komt. Het lijkt een soort intellitrein met een duw aan/uit versie te zijn. Klinkt interessant. Hopelijk wel op hetzelfde spoor (waarschijnlijk wel) en met dezelfde koppelingen voor extra wagonnetjes.

Yup, Goverman zit in de Duplotrein fase O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zag een teaser van Lego voorbij komen? We mogen dit jaar een Technic Bugatti verwachten? A la Porsche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:01:
Zag een teaser van Lego voorbij komen? We mogen dit jaar een Technic Bugatti verwachten? A la Porsche?
Yup, set nummer 42083. Schaal 1:8 en met 3599 LEGO elementen. Vanaf 1 augustus beschikbaar.
Ook op Bouwsteentjes.info: http://www.bouwsteentjes....nic-42083-bugatti-chiron/

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 30-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:30
LEGO Architecture sets: Statue of Liberty (21042, 99,99 Euro) en Great Wall of China (21042, 49,99 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

Bah, een bugatti... en dan in de tekst spreken over een zo iconisch en baanbrekend mogelijk model.. De Veyron was baanbrekend, de chiron slechts evolutie, en zo iconisch is bugatti nu ook weer niet, niet vergeleken met porsche/ferrari.

Either way, in de teaser zijn fragmenten te zien van een W motor, ik hoop dat lego deze keer meer nadruk legt op technische correctheid en features, want de 911 sloeg op een hoop punten de plank toch echt mis (terwijl er toch genoeg MOCs zijn met meer dan 4 versnellingen bijv..)

EDIT: de echte W16 is single crankshaft, tenzij lego zwaar aan de nieuw engine internals gaat, gaat dat dus never nooit ergens op lijken.

Also, €370 euro.... WTF

[ Voor 13% gewijzigd door vectormatic op 30-01-2018 15:58 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
dfrenner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Edit:
Wat zou een leuk vervolg setje zijn?
Hij is echt fan van lego City, ik denk dat ik het beste voor een nieuw setje kan gaan wat net uit is.

Zijn er nog potentiële populaire items te verzinnen?
Niet meteen een nieuw setje, maar wel eentje waar je nu fijne kortingen op kan krijgen. Jangbricks is er vrij lovend over in zijn review vanwege de vele speelfuncties.

60169 Cargo Terminal
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/60169-1/60169_alt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:56:
Bah, een bugatti... en dan in de tekst spreken over een zo iconisch en baanbrekend mogelijk model.. De Veyron was baanbrekend, de chiron slechts evolutie, en zo iconisch is bugatti nu ook weer niet, niet vergeleken met porsche/ferrari.

Either way, in de teaser zijn fragmenten te zien van een W motor, ik hoop dat lego deze keer meer nadruk legt op technische correctheid en features, want de 911 sloeg op een hoop punten de plank toch echt mis (terwijl er toch genoeg MOCs zijn met meer dan 4 versnellingen bijv..)

EDIT: de echte W16 is single crankshaft, tenzij lego zwaar aan de nieuw engine internals gaat, gaat dat dus never nooit ergens op lijken.

Also, €370 euro.... WTF
Vraagprijs hè ;) Met zoals bij de Porsche hoef je die prijs niet te betalen lijkt me zo.

Hoop inderdaad wel dat ze met deze Bugatti niet bepaalde besproken missers maken zoals bij de Porsche.

Maar puur op Technic vlak (uiterlijk accuraatheid en cosmetische looks daargelaten) gaat deze Bugatti echt veel nieuws bieden t.o.v. de Porsche? Ben niet goed genoeg thuis om alle technische verschillen aan te geven. Iemand bekend met beide auto's in het echt? (Nee je hoeft hem niet te hebben :p)
Of gevalletje zoals bij Creator Expert, zijn allemaal auto's met vier wielen en een stuur en je koopt wat je mooi vind, niet omdat t persé anders is en veel nieuws biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Hier staat een fraaie poging tot een Chiron:
https://rebrickable.com/m.../bugatti-chiron/#comments

Hoe accuraat hij is, weet ik niet. Maar mooi? Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Voor de liefhebbers van de Saturn V.

Vandaag hadden ze bij intertoys zoetermeer 3 dozen staan. En bij de intertoys in den haag centrum 1 doos.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Edgenumber schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:03:
Voor de liefhebbers van de Saturn V.

Vandaag hadden ze bij intertoys zoetermeer 3 dozen staan. En bij de intertoys in den haag centrum 1 doos.
Ik zag een gebruikte compleet met doos voor 80 euro...toch twijfel ik om het te doen. Ik ben meer van de huizen.

Edit: Net de Pet Shop gekocht dus de centjes zijn op voor deze maand wat betreft Lego. De Saturn staat op marktplaats voor €80. Voor de geïnteresseerde: Lego Ideas 21309 Nasa Apollo Saturn V
€ 80,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

[ Voor 32% gewijzigd door Golf2vr6 op 30-01-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:26
Afgelopen maand mijn oude Lego (voornamelijk CITY uit jaren 90) meegenomen uit mijn ouderlijk huis. Deze Lego is gesorteerd op kleur, ongeveer 1 kleur per krat.

Een monsterklus om alles weer in elkaar te zetten. Ondertussen 2 grote dingen weer aardig in elkaar, maar bovenstaande methode lijkt me niet handig. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
FastForwardNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:29:
Afgelopen maand mijn oude Lego (voornamelijk CITY uit jaren 90) meegenomen uit mijn ouderlijk huis. Deze Lego is gesorteerd op kleur, ongeveer 1 kleur per krat.

Een monsterklus om alles weer in elkaar te zetten. Ondertussen 2 grote dingen weer aardig in elkaar, maar bovenstaande methode lijkt me niet handig. Iemand tips?
Probeer te herineren wat je vroeger allemaal nog had van sets. Ga naar volgende websites ( http://lego.brickinstructions.com/en/showallyears ) en zoek de instructies bijeen jaar per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:26
Kapotto schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:37:
[...]

Probeer te herineren wat je vroeger allemaal nog had van sets. Ga naar volgende websites ( http://lego.brickinstructions.com/en/showallyears ) en zoek de instructies bijeen jaar per jaar.
Originele instructies heb ik wel. Meer op zoek naar handige sorteertechniek. Kleur is niet het handigste heb ik gemerkt. Wellicht per soort blokje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
FastForwardNL schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Originele instructies heb ik wel. Meer op zoek naar handige sorteertechniek. Kleur is niet het handigste heb ik gemerkt. Wellicht per soort blokje?
Ik heb niet op kleur gesorteerd, dan is het een zooitje. Ik heb nu alles in opbergboxen van de action gestoken (8 boxen met 16 vakjes elk). De sortering is per soort blokje (vb 1x1 / 2x1 / 3x1 / 1x1x1 / ...) . Voor ik de boxen had, had ik alles in boterhamzakjes gesorteerd.

Dit werkt het handigst om iets terug te vinden bij het bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sorteren op vorm/functie vind ik idd handiger dan op kleur.
Je hebt dan wel veel meer kleinere bakjes nodig, maar zoekt veel handiger.
Een wit kwart rond steentje vind je sneller terug in een bakje met kwart ronde steentjes (evt met andere hele/ halve ronde steentjes) in diverse kleuren, dan in een bak met allemaal witte steentjes.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeBee op 30-01-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
leosand schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:04:
De opvolger van de Porsche is ook bekend:

lego bugatti chiron
[afbeelding]

ben zeer benieuwd
eerste beelden van toyfair komen ook al door.

bron:
https://twitter.com/zusammengebaut

en de teaser:

https://www.thebrickfan.c...on-coming-in-august-2018/
zie link voor filmpje

[afbeelding]

Verwachte prijs 369 euro
Weer zo’n set die er gaat komen. Haha Dag dag spaargeld :w Maar wel erg mooi. Ben vooral benieuwd wat Lego met de feedback omtrent de Porsche gedaan heeft. De velgen zien er al super gaaf uit. _/-\o_

Verder heb ik de chiron via rebrickable al eens in elkaar gezet. Was een erg vette build en machtige auto. Wordt een mooi vergelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Ik zou initieel in groepen sorteren en dan later verder specialiseren, anders ga je teveel tijd kwijt zijn. Neem bv. alle 2x... classic bricks bij elkaar, alles van assen en wielen, alles met een schuine zijde, tegels, jumpers,...

Alleen heel kleine onderdelen zoals allerlei vormen van de 1x1 plaatjes, 1x1 bricks,... zou ik meteen apart leggen omdat die onvermijdelijk in veel sets zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
http://zusammengebaut.com...c-set-aller-zeiten-43715/

bijna nog gemist. Lego brengt grootste technicset ooit uit?!
4057 onderdelen
een arm van een meter.
wordt dus een grote kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

leosand schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:37:
http://zusammengebaut.com...c-set-aller-zeiten-43715/

bijna nog gemist. Lego brengt grootste technicset ooit uit?!
4057 onderdelen
een arm van een meter.
wordt dus een grote kraan
De 42082 kraan moet volgens techlug.fr hierop gaan lijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.palfinger-sany.com/psvcis/-/media/PSV/Pictures/Product%20Pictures/Product%20Rough%20Terrain/RT_SRC350C/Gallery/palfinger_sany_rough_terrain_crane_SRC350_web.jpg?la=en
Kleur rood/zwart. Banden van de Unimog.

[edit]Ah er zijn al foto's.
Ziet er nou niet direct uit als 4057 stukjes, zo op het eerste gezicht.

[ Voor 18% gewijzigd door Mappy op 31-01-2018 02:09 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Mappy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 02:04:
[...]

Ziet er nou niet direct uit als 4057 stukjes, zo op het eerste gezicht.
De arm kan een meter worden én er zit een prefab huisje bij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Ik had al een keertje geantwoord op je vraag, maar ik had een belangrijke categorie (voor mij dan toch) nog niet vermeld. Ik leg ook alle bedrukte elementen en die met een sticker apart, ook al zijn het verschillende onderdelen. Zo hoef je die later ook niet te gaan zoeken in de grotere groepen/soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Was deze al bekend? Staan nog meer technic sets op, ik zie zelfs een soort van veerpont:
[YouTube: https://m.youtube.com/watch?v=2eSkH75jBv4]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:25:
Was deze al bekend? Staan nog meer technic sets op, ik zie zelfs een soort van veerpont:
[video]
Dat is gewoon de eerste golf toch? Die technic veerpont ligt al een paar weken in de winkels.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Kapoen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:22:
[...]

Ik had al een keertje geantwoord op je vraag, maar ik had een belangrijke categorie (voor mij dan toch) nog niet vermeld. Ik leg ook alle bedrukte elementen en die met een sticker apart, ook al zijn het verschillende onderdelen. Zo hoef je die later ook niet te gaan zoeken in de grotere groepen/soorten.
Plus ze beschadigen minder snel als je in bakjes loopt te graaien. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[video]
Daar staat niks nieuws meer tussen, die zijn allemaal al een tijdje te vinden in de webshop. Video is ook al van november zie ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 31-01-2018 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:41
Kapoen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Ik zou initieel in groepen sorteren en dan later verder specialiseren, anders ga je teveel tijd kwijt zijn. Neem bv. alle 2x... classic bricks bij elkaar, alles van assen en wielen, alles met een schuine zijde, tegels, jumpers,...

Alleen heel kleine onderdelen zoals allerlei vormen van de 1x1 plaatjes, 1x1 bricks,... zou ik meteen apart leggen omdat die onvermijdelijk in veel sets zitten.
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan toen ik mijn eigen setjes weer wilde opbouwen.
Het is even werk, van kleur naar vorm. Maar daarna scheelt het echt heel veel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[video]
De Rally auto en Racing Yacht zien er leuk uit. Met die kleurtjes krijg ik mn dochter misschien nog wel aan de Technic. Mjah, van Friends is ook alweer een boot uitgebracht dus gaat hem niet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Blijkbaar zijn er weer hardnekkige geruchten ivm het einde van Nexo Knights, zowel Brickset als Zusammengebaut berichten erover.

Moest dit thema effectief geannuleerd worden laat het mij warm noch koud, op wat polybags na heb ik er geen sets van in mijn collectie. Voor de papa's en mama's hier, is Nexo Knights populair bij jullie kinderen? Ik kan het niet inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:59:
Blijkbaar zijn er weer hardnekkige geruchten ivm het einde van Nexo Knights, zowel Brickset als Zusammengebaut berichten erover.

Moest dit thema effectief geannuleerd worden laat het mij warm noch koud, op wat polybags na heb ik er geen sets van in mijn collectie. Voor de papa's en mama's hier, is Nexo Knights populair bij jullie kinderen? Ik kan het niet inschatten.
Niet echt treurig om. Mn zoontje is er nog te jong voor dus nog niks van in huis gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een grote Ninjago fan rondlopen. Zie het ook in mijn omgeving dat het voornamelijk Ninjago is.
Niet voor niets is er natuurlijk pas geleden een LEGO film hiervan uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Kapoen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:59:

in het begin was het vooral de schilden sparen voor de game op de iPad.
maar interesse er in is nu weg.

wat ook geldt voor dimensions.. wat opzicht wel jammer is maar de minifits komen nu bij de verzameling van papa :)
Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .