Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
aReaRe schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Iemand die door omstandigheden (werkeloos) geen creditcard heeft. Vorig jaar erin getuind met de 10218, maar ik heb nu een prepaid Visa cc :Y)
Bij Lego.com heb je helemaal geen creditcard nodig. Sterker nog je zelfs achteraf betalen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:18
Golf2vr6 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:09:
Bij Lego.com heb je helemaal geen creditcard nodig. Sterker nog je zelfs achteraf betalen.
Maar dat geldt niet voor alle landen hoor. Lego hanteert verschillende betaalopties voor verschillende landen. Achteraf betalen is volgens mij zelfs redelijk exclusief Nederlands. Misschien ook in België? In andere landen heb je bv. weer als extra betaaloptie om via PayPal te kunnen betalen. Die optie hebben wij dan weer niet.

Oh, heb het even opgezocht op de Lego webshop. Achteraf betalen is alleen een optie in NL, Duitsland en Zwitserland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Haay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Maar dat geldt niet voor alle landen hoor. Lego hanteert verschillende betaalopties voor verschillende landen. Achteraf betalen is volgens mij zelfs redelijk exclusief Nederlands. Misschien ook in België? In andere landen heb je bv. weer als extra betaaloptie om via PayPal te kunnen betalen. Die optie hebben wij dan weer niet.

Oh, heb het even opgezocht op de Lego webshop. Achteraf betalen is alleen een optie in NL, Duitsland en Zwitserland.
Ja, sorry we zitten hier op een NL site dus ik ging ervan uit dat er ook vanuit Nederland hier besteld werd.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
Ik heb zo'n hekel aan die mensen die willen 'investeren' maar eigenlijk gewoon dik willen verdienen op marktplaats. LEGO enthousiastelingen die bouwen. Die laten geen dozen op zolder staan.
First and foremost, ik ben een bouwer en liefhebber tot en met. Star Wars is niet mijn ding, maar de markt is nou eenmaal gunstig voor dat spul. Voor de winst haal ik dan dingen op die ik wél leuk vind om te bouwen. Heb de Porsche ook nog liggen, maar dat kriebelt wel. Als die over een jaar of twee nog steeds dezelfde prijs heeft ga ik die ook gewoon bouwen.

Ik ben pas verhuist naar iets veel kleiners en ik heb nog 4 verhuisdozen vol staan die allemaal opnieuw gebouwd moeten worden (YAY!!!!), maar momenteel geen ruimte om iets neer te zetten, afgezien van wat kleine prut zoals de T1/

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@WhizzCat Mijn opmerking was zeker geen persoonlijk verwijt. Maar als ik op martkplaats mensen tegenkom die bewust speculeren dan baal ik daar gewoon hard van.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 24-01-2018 08:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gunner schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:01:
@WhizzCat Mijn opmerking was zeker geen persoonlijk verwijt. Maar als ik op martkplaats mensen tegenkom die bewust speculeren dan baal ik daar gewoon hard van.
Ja, daar ben ik het wel mee eens, het blijft gewoon spul om mee te spelen/bouwen wat mij betreft, maar er zitten wel wat rotte appels tussen. Aan de andere kant, LEGO is natuurlijk een betere investering dan een hoop andere zaken ;)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:18:
Ja, dat is een leuke set met veel detail. Pet Shop is al wat generieker en imo een filler. Je kan met meerdere sets een rijtje huizen maken. Ik heb niet het gevoel dat de overig verkrijgbare modulars al een status hebben. PR wordt met veel lof over gesproken, de rest blijft het toch wel wat stil, vooral met een set als Assembly Street (ook wel wat te duur...).
Een set als de Pet Shop is wel ideaal. Als een paar modulars toch net te breed blijken in de vitrinekast of op de plank dan kun je gewoon een halve Pet Shop erbij zetten... inderdaad als mooie opvulling :P

PR wordt inderdaad vaak over gesproken; ook een set die het uitstekend doet als standalone; gewoon heel compleet en voorzien van mooie details. En AS, die steelt inderdaad de show... bigger, better en daarbij de jubileum set. Misschien dat er mensen zijn die inderdaad ook alleen maar PR en AS kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:19:
Een set als de Pet Shop is wel ideaal. Als een paar modulars toch net te breed blijken in de vitrinekast of op de plank dan kun je gewoon een halve Pet Shop erbij zetten... inderdaad als mooie opvulling :P

PR wordt inderdaad vaak over gesproken; ook een set die het uitstekend doet als standalone; gewoon heel compleet en voorzien van mooie details. En AS, die steelt inderdaad de show... bigger, better en daarbij de jubileum set. Misschien dat er mensen zijn die inderdaad ook alleen maar PR en AS kopen :)
Dat is wel het "unique selling point" van de PS. Dat je die kunt splitsen om halve breedtes mee op te vullen. Uiteindelijk (na voldoende jaren wachten) zal de PS daarom volgens mij ook waardevoller worden dan de Palace Cinema.

Zelf heb ik thuis PR en Detective's Office opgebouwd en in de vitrine staan. Verder heb ik Brick Bank en Assembly Square nog in gesloten dozen op voorraad. BB wordt mijn volgende verjaardagscadeau (in maart, dus dan lekker BB bouwen! :9 ) en AS bewaar ik denk ik nog een paar jaar, tot m'n 50ste verjaardag. Speciale verjaardagsset voor een bijzondere verjaardag. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Gim schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:19:
[...]

Ik had eigenlijk wel weer gehoopt op zo'n set. Nu moet je altijd in hele platen werken.
WhizzCat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 06:26:
[...]

First and foremost, ik ben een bouwer en liefhebber tot en met. Star Wars is niet mijn ding, maar de markt is nou eenmaal gunstig voor dat spul. Voor de winst haal ik dan dingen op die ik wél leuk vind om te bouwen. Heb de Porsche ook nog liggen, maar dat kriebelt wel. Als die over een jaar of twee nog steeds dezelfde prijs heeft ga ik die ook gewoon bouwen.

Ik ben pas verhuist naar iets veel kleiners en ik heb nog 4 verhuisdozen vol staan die allemaal opnieuw gebouwd moeten worden (YAY!!!!), maar momenteel geen ruimte om iets neer te zetten, afgezien van wat kleine prut zoals de T1/
4 maar... ;) Ik heb de meeste sets zelfs nog in de omdozen zitten. :X Heb de twee Simpsons gebouwen, 4 modulars, de eerder genoemde SSD van een meter en nog een ISD speelset. Dan nog de UCS Death Star en de twee UCS robots. Ik vergeet er vast nog wel een paar, maar ik kan ze gewoon nog nergens kwijt op het moment.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dan te bedenken dat er ongetwijfeld ook mensen zijn die die SSD en UCS dozen kopen als parts pack :X

Iemand ooit met spiralen gewerkt om treinrails hoger te krijgen? En werkt dat een beetje? @almightyarjen misschien? Overweeg om op die manier wat hoger te komen op mijn plaat, maar voor ik dat ga doen moet ik wel weten of het echt de moeite is, want veel werk en hoop nieuwe bricks nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
The Eagle schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:37:
En dan te bedenken dat er ongetwijfeld ook mensen zijn die die SSD en UCS dozen kopen als parts pack :X

[...]
Is daar iets mis mee dan? :X

[ Voor 4% gewijzigd door chrisO op 24-01-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Iemand ooit met spiralen gewerkt om treinrails hoger te krijgen? En werkt dat een beetje? @almightyarjen misschien? Overweeg om op die manier wat hoger te komen op mijn plaat, maar voor ik dat ga doen moet ik wel weten of het echt de moeite is, want veel werk en hoop nieuwe bricks nodig.
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-green-baseplate-32-x-32-raised-with-ramp-and-pit-with-gray-and-black-rocks-25-286512-61.jpgtreintje hier via deze baseplate omhoog gegooid

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:20:
Ik had eigenlijk wel weer gehoopt op zo'n set. Nu moet je altijd in hele platen werken.
Kan me voorstellen dat ze met de nieuwe lijn modulars ook weer zo'n setje introduceren.
Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:20:
4 maar... ;) Ik heb de meeste sets zelfs nog in de omdozen zitten. :X Heb de twee Simpsons gebouwen, 4 modulars, de eerder genoemde SSD van een meter en nog een ISD speelset. Dan nog de UCS Death Star en de twee UCS robots. Ik vergeet er vast nog wel een paar, maar ik kan ze gewoon nog nergens kwijt op het moment.
Diverse sets zitten bij mij nog in doos of weer terug in doos en in zoverre mogelijk heb ik ze ook weer terug gedaan in een omdoos als extra bescherming. Het zijn dan vooral de grotere sets waar ik momenteel gewoon geen plek voor heb, zoals GBHQ en een paar modular sets. Niet gelijk erg omdat ik zo nog een paar leuke sets heb om later te bouwen of weer te bouwen. Het loopt niet weg :)

Qua grotere sets heb ik momenteel alleen Palace Cinema, Parisian Restaurant, UCS Slave 1 en Destiny's Bounty staan; aangevuld met Creator Expert auto's, BB-8 en enkele IDEAS sets zoals Ecto-1, Doctor Who en Caterham 7. Technic staat wat verspreid door de kamer op kasten waar nog een plekje vrij was :P

Ben me nu wat meer aan het oriënteren qua Technic. MB Arocs (42043), Volvo L350-F (42030), CLAAS Xerion (42054). Verdient de set Extreme Adventure (42069) dan aanbeveling? Hoeft niet persé een flagship te zijn. Nieuwe technieken qua besturing of wat dan ook die nog niet in de andere sets naar voren zijn gekomen? Met de Arocs natuurlijk al behoorlijk verwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 21:33

almightyarjen

When does the hurting stop?

Nope, geen ervaring mee...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

Spiralen worden in de modeltrein wereld enorm veel gebruikt, werkt erg goed, maar je moet het wel voldoende testen.

Op youtube even zoeken op lego train spiral kom je deze tegen: YouTube: World's tallest LEGO train spiral EVER is located in Romania!
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:15:
Qua grotere sets heb ik momenteel alleen Palace Cinema, Parisian Restaurant, UCS Slave 1 en Destiny's Bounty staan; aangevuld met Creator Expert auto's, BB-8 en enkele IDEAS sets zoals Ecto-1, Doctor Who en Caterham 7. Technic staat wat verspreid door de kamer op kasten waar nog een plekje vrij was :P
Lijkt wel wat op mijn lijstje van grotere sets die ik opgebouwd heb staan thuis:
Modulars: Parisian Restaurant, Detective's Office
Expert cars: VW T1, VW Kever, Mini Cooper, Ferrari F40 (en Creator 3-in-1 Turbo Track Racer)
Star Wars: UCS Slave-1, 75105 Millennium Falcon, Poe's X-Wing, Resistance Bomber, Y-Wing, FO TIE Fighter, Imperial Shuttle Tydirium, AT-ST Walker (Rogue One), UCS R2-D2 en BB-8
IDEAS: Ecto-1, Doctor Who, WALL-E, Maze, Caterham 7, Beatles Yellow Submarine, Saturn V

Grote sets nog dicht in de doos en wachtend op een goed moment om te bouwen:
Ninjago Destiny's Bounty, Ideas Old Fishing Store, Sopwith Camel, London Bus, Brick Bank, Assembly Square, UCS Snowspeeder.

Luxe positie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Haay nice collection

zelf via marktplaats de Petshop kunnen scoren voor een redelijke prijs (169 euro), vrijdag ophalen :)

Sinds november aangeschaft (LEGO Friends en City even buiten beschouwing gelaten)
  • Brick Bank
  • Palace Cinema
  • Ferrari F40
  • VW Kever (plus de mini variant daarvan)
  • VW T1
  • Caterham
  • Yellow Submarine

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 24-01-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Wow, ik dacht dat ik veel aan Lego uitgaf maar als ik die opsommingen hierboven zie... :D Ik besteed veel meer aan Bricklink dan aan officiële sets, ben ik de enige daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Laatst online: 07:32
Ik heb hier ook nog aardig wat dozen staan die ik nog moet gaan bouwen. De meeste ga ik mee wachten tot mijn zoontje oud genoeg is (bofkont).
- Assembly square
- Palace Cinema
- Parisian Restaurant
- Detective Office
- Brick Bank
- Pet Shop
- Downtown Diner
- Ninjago City
- Destiny's Bounty
- Een City 4in1 trein set (vrachttrein)
- Passagierstrein
- Apollo V
- Old Fishing Store
- Lego Boost

De Mack Anthem ook maar die ga ik zelf bouwen. Afgelopen kerst de Technic Porsche in elkaar gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
almightyarjen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:44:
Wow, ik dacht dat ik veel aan Lego uitgaf maar als ik die opsommingen hierboven zie... :D Ik besteed veel meer aan Bricklink dan aan officiële sets, ben ik de enige daarin?
Nee, daar ben je niet de enige in. 75-80% van mijn jaarlijkse LEGO budget gaat tegenwoordig op aan BrickLink orders.
Voorheen kocht ik 3-5 grote sets per jaar, maar die staan dan ergens op de kast stof te vangen, terwijl LEGO eigenlijk is om mee te spelen of te bouwen... Nu bouw ik dus voornamelijk eigen creaties met steentjes van BrickLink of ik koop een set als part pack (veelal aanbiedingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:44:
Met Bricklink kun je stiekem natuurlijk ook veel aan Lego uitgeven :)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik wat minder officiële sets wil gaan aanschaffen en me wat meer wil gaan richten op bestellen van onderdelen om zelf iets mee te fabriceren of om een MOD of MOC van een ander te maken.
Physx schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:45:
Ik heb hier ook nog aardig wat dozen staan die ik nog moet gaan bouwen. De meeste ga ik mee wachten tot mijn zoontje oud genoeg is (bofkont).
...
Dat heb ik ook met een deel van m'n sets. Met de modulars of Technic sets kunnen m'n kinderen gewoon spelen. Leukste natuurlijk om het dan ook samen met ze te bouwen. Met sommige sets wacht ik dus of bouw ze een keertje om ze straks opnieuw te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gros is bij mij officiële sets, die ik vervolgens ook niet mix.. (technic sets zijn daar de enige uitzondering op, die mix ik wel)

ik wil wel minder officiele gaan kopen om zo eens oude sets in ere te herstellen en moc's te bouwen

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 24-01-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:32
De grootste sets die ik nog boxed heb zijn vnl. ideas sets zoals wall-e, doctor who en yellow submarine. Daarnaast heb ik nog redelijk wat kleine sets voor onderdelen die ik maar niet gesorteerd krijg :( Mixels, seasonals, polybags,...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Gim schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Met Bricklink kun je stiekem natuurlijk ook veel aan Lego uitgeven :)
Yeah I know :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik overweeg een aantal mooie gesealde Lego sets te verkopen. Het gaat om de Helicarrier, de Batman Tumbler, Porsche 911 en de Apollo.

Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over wat ze verwachten wat de prijs gaat doen van deze sets de komende jaren? Oftewel: kan ik ze beter nog een aantal jaren op de plank laten liggen voor een betere prijs, of zal die niet zoveel gaan doen de komende jaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kapoen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:30:
De grootste sets die ik nog boxed heb zijn vnl. ideas sets zoals wall-e, doctor who en yellow submarine. Daarnaast heb ik nog redelijk wat kleine sets voor onderdelen die ik maar niet gesorteerd krijg :( Mixels, seasonals, polybags,...
En bedankt he :(

gaat weer 70 euro ... Yellow Submarine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
B00st3r schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:44:
Ik overweeg een aantal mooie gesealde Lego sets te verkopen. Het gaat om de Helicarrier, de Batman Tumbler, Porsche 911 en de Apollo.

Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over wat ze verwachten wat de prijs gaat doen van deze sets de komende jaren? Oftewel: kan ik ze beter nog een aantal jaren op de plank laten liggen voor een betere prijs, of zal die niet zoveel gaan doen de komende jaren?
Als de Porsche 911 Technic set 42056 betreft dan zou je moeten wachten, want die is nog in productie en komt geregeld met redelijkere prijzen voorbij. Weet niet voor welke prijs je hem hebt aangeschaft. Maar als het deze set is, vanwaar de verkoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay

Shield Helicarrier ... Hangt er erg vanaf hoeveel jij er voor betaald hebt. Volle Lego prijs was €350, en voor die prijs is hij nog ruim te vinden op Bricklink. Zie die prijs ook niet snel veranderen de komende jaren. Europa is veel minder Super Heroes georiënteerd dan de VS dus de vraag hier is gewoon veel lager, en er zijn een hoop aanbieders die de prijs dus laag houden. Als je hem ruim onder de €350 gekocht hebt en er vanaf wilt is mijn advies: verkopen. Als 'belegging' houden gaat je niks extra's opleveren en kost je wel flinke opslagruimte.

Tumbler ... Beetje hetzelfde verhaal. Wordt op Bricklink ruim aangeboden voor rond de €260-€280. Ook weer een Super Helden set, waar ook nog eens heel veel 'goudzoekers' op ingesprongen zijn vlak voordat deze set uit de handel ging. Over aanbod en lage vraag. Zie ik ook op langere termijn niet sterk in waarde stijgen. Neemt als doos ook een hoop ruimt in beslag dus als het in de weg staat zeg ik: verkopen.

Porsche 911 ... Flink gehypte set. Kreeg behalve waardering ook nog wel wat kritiek door Technic liefhebbers. Als je deze set met dikke korting hebt gekocht (rond de €200 ipv €330 voor betaald) dan kun je deze nog wel laten liggen. Lastig te voorspellen hoe deze set het gaat doen nadat het uit productie is gegaan. Het is wel een bijzondere 'flagship' set, dus ik zeg: nog even aankijken.

Saturn V ... Verbluffend mooie Lego Ideas set die unaniem geprezen wordt. Ik voorspel dat deze set over tien jaar nog genoemd wordt als één van de meest briljante LEGO sets ooit gemaakt door LEGO. Als je één set uit je rijtje wilt bewaren voor 'later' dan zou het deze set moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
WhizzCat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik wist niet dat ik met een gewone opsomming al andere mensen kon aanzetten om zaken aan te kopen,
dus graag gedaan? >:) ;)

En ik wist ook niet dat deze set nog beschikbaar was, op de Belgische S@H vind ik hem alvast niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WhizzCat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:44:
[...]

http://www.playtoday.nl/w...beatles-yellow-submarine/

60 euro. Geen gratis verzenden though.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 24-01-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kapoen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:30:
[...]

Ik wist niet dat ik met een gewone opsomming al andere mensen kon aanzetten om zaken aan te kopen,
dus graag gedaan? >:) ;)

En ik wist ook niet dat deze set nog beschikbaar was, op de Belgische S@H vind ik hem alvast niet meer terug.
Op marktplaats staan ze her der nog. Nu eigenlijk nog Saturn V en dan hou ik er voorlopig weer mee op (denk ik ...). Moet dit jaar nog naar Amerika op vakantie en Campzone en ... kost ook allemaal centjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Gim schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Als de Porsche 911 Technic set 42056 betreft dan zou je moeten wachten, want die is nog in productie en komt geregeld met redelijkere prijzen voorbij. Weet niet voor welke prijs je hem hebt aangeschaft. Maar als het deze set is, vanwaar de verkoop?
Het is inderdaad die set. Ik heb een aantal sets (zoals de Helicarrier, de Tumbler en de Apollo) gekocht als appeltje voor de dorst, met de verwachting dat deze sets hun waarde wel zouden behouden, of misschien zelfs zouden stijgen.

Nu kan ik op dit moment wel wat geld gebruiken, dus twijfel ik aan het verkopen van een aantal sets.

Daarnaast heb ik nog wel een paar andere sets staan die ik nog graag zelf in elkaar wil zetten, zoals de 6x6 truck en die nieuwe Mack truck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
WhizzCat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Op marktplaats staan ze her der nog. Nu eigenlijk nog Saturn V en dan hou ik er voorlopig weer mee op (denk ik ...). Moet dit jaar nog naar Amerika op vakantie en Campzone en ... kost ook allemaal centjes :+
We zijn nog januari, dus we schrijven dit op als een nieuwjaarsvoornemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb een fikse partij random LEGO gekocht via mp, 10 euro per kilo :) en vraag me nu af hoe ik kan ontdekken uit welke sets deze partij opgebouwd is.

De bouwbeschrijvingen zullen wel te downloaden zijn ergens, zal daarvoor de links in de TS nog nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
joopv schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:59:
Ik heb een fikse partij random LEGO gekocht via mp, 10 euro per kilo :) en vraag me nu af hoe ik kan ontdekken uit welke sets deze partij opgebouwd is.
Probeer in de brij de unieke elementen te vinden die in maar enkele sets (ooit) voorkwamen. Dat verkleint het zoeken al enorm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kapoen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:42:
[...]

We zijn nog januari, dus we schrijven dit op als een nieuwjaarsvoornemen? ;)
Ja, niet gelukt... Saturn toch maar besteld en Yellow ook :(

:P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 23:43

Ik weet niet wat de rest van dit soort vragen vind, maar ik zie ze veel te veel voor mijn gevoel in dit topic de laatste tijd en het stoort me nog al.

Wij hebben geen glazen bol! Wij weten dus ook niet wat het zal gaan doen over 5, 10 of 20 jaar. Dit is geen beleggers/investeerders topic, maar een Lego topic!

En als belegger/investeerder zou het je (en de rest die dit soort posts maakt) ook sieren om gewoon zelf even research te doen naar UCS/Technic flagships/supercar sets die 2-5 jaar uit productie zijn en wat hun prijs nu is op bricklink tov de adviesprijs. Of investeren mensen tegenwoordig blind?! Hoewel ervaringen uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst is het altijd nog beter dan onze vermeende glazen bol.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En soms schrik je ook wel dat dingen nauwelijks wat waard zijn. De 8880 werd enorm gehyped, maar die koop je ook voor onder de 100 euro. Ding was 200 piek nieuw.

Zoals eerder gezegd, je hebt altijd de blokjes nog als de waarde tegenvalt. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 24-01-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:10:
[...]
En als belegger/investeerder zou het je (en de rest die dit soort posts maakt) ook sieren om gewoon zelf even research te doen naar UCS/Technic flagships/supercar sets die 2-5 jaar uit productie zijn en wat hun prijs nu is op bricklink tov de adviesprijs. Of investeren mensen tegenwoordig blind?! Hoewel ervaringen uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst is het altijd nog beter dan onze vermeende glazen bol.
https://www.brickpicker.com/ is ook een goede bron voor dit soort dingen denk ik, al weet ik zelf niet waarop zij zich baseren.

*edit* ik vermoed dat zij wereldwijd eBay/Craigslist/2ehands/... achtige websites scannen.
Price guide data is based of "SOLD" listings, not current live listings.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapoen op 24-01-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand bekend met de architecture reeks ?
ik heb ze allemaal, maar in het systeem gaan ze van 21024 naar 21026 !! :?

wat en waar is 20125.......?
iemand dit weten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

Reinier

\o/

Bestaat simpelweg niet. Er zijn wel meer gaps in de nummering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? vanaf nummer 21000 (willis tower) t/m 21037 klopt de nummering, 21039 (Shanghai) is net uitgebracht, 21038 (las vegas) is vanwege incident in las vegas uitgesteld (release februari). de enige in de nummering die dan ontbreekt is de 21025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Kan zomaar een set zijn die uitgesteld is en later misschien nog komt. Of een tegenvallende set die uiteindelijk op het laatste moment terug getrokken is. Is vaker voorgekomen in de Lego-historie :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O-) oke, dan alleen nog de 21037 (lego house) ga in augustus toch naar Denemarken, kan ik hem gelijk meenemen (billund airport heb ik al van mijn vorige trip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:57:
:? vanaf nummer 21000 (willis tower) t/m 21037 klopt de nummering, 21039 (Shanghai) is net uitgebracht, 21038 (las vegas) is vanwege incident in las vegas uitgesteld (release februari). de enige in de nummering die dan ontbreekt is de 21025
Ik bedoel in het algemeen, niet alleen de Architecture reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:28:
iemand bekend met de architecture reeks ?
ik heb ze allemaal, maar in het systeem gaan ze van 21024 naar 21026 !! :?

wat en waar is 20125.......?
iemand dit weten !!
Volgens Lego zelf een "systeemfout'

unfortunately no 20125 will launch - system failure.
https://www.facebook.com/...re/posts/1721708328059851

Wel knap trouwens dat je ze allemaal hebt, niet alleen omdat sommigen tegenwoordig haast onmogelijk zijn om te krijgen (Marina Bay Sands) maar dat er persoonlijk een paar lelijke dingen tussen zitten (ook recente als Buckingham en Louvre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:51:
En soms schrik je ook wel dat dingen nauwelijks wat waard zijn. De 8880 werd enorm gehyped, maar die koop je ook voor onder de 100 euro. Ding was 200 piek nieuw.

Zoals eerder gezegd, je hebt altijd de blokjes nog als de waarde tegenvalt. ;)
Geen appels met peren vergelijken: https://www.bricklink.com...PG.asp?S=8880-1&ColorID=0

Als die nieuw 200 gulden was, moet je hem ook met een nieuwe vergelijken die nu nog te koop is. De goedkoopste nieuw is nu op bricklink dus 335 euro (die van 300 is nepnieuw, zie omschrijving) en ze gaan gezien de geschiedenis van de afgelopen 6 maanden zelfs voor meer dan dat weg.

Dat een used 8880 voor 100 euro weggaat, zegt mij vooral dat Lego kneiter waarde vast is voor tweedehands spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar die set is dan ook 20-25 jaar oud. Als investering het bedrag in euro's voor de guldenprijs krijgen is niet heel rendabel. ;)

Re: Architecture. Louvre valt wel mee in het echt. Verder heb ik heel weinig met de skylines. Alleen NY omdat die op Amazon.de eens belachelijk goedkoop was.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 25-01-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Zojuist mijn eerste Bricklink order in ontvangst mogen nemen. Mijn hond had een bak met Lego omgegooid en ook het e.e.a. kapot gebeten. Snelle levering en gelukkig kan ik de sets zo dus weer compleet maken met nieuwe onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:17:
Maar die set is dan ook 20-25 jaar oud. Als investering het bedrag in euro's voor de guldenprijs krijgen is niet heel rendabel. ;)
Je vorige post ging nog over 'nauwelijks wat waard' en nu hebben we het over rendabel?

Een 25-jaar oud tweedehands (!!!) massa product je aankoopprijs op terug krijgen (+10 euro zelfs), zou ik dolblij zijn en dus niet iets dat ik zou afschrijven als 'nauwelijks wat waard'.

Datzelfde product sealed hebben en bijna 4x je aankoop bedrag terug krijgen, zou ik wel rendabel noemen. Twee verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ging er niet vanuit dat iemand dat 25 jaar MISB heeft bewaard, zeker omdat AFOL toen nog een onbekend begrip was. ;)

Overigens ben ik wel benieuwd of in die variant de bushes nog wel heel zijn. Bij mij zijn ze op diverse punten gewoon uit elkaar gevallen. Ik moet mijn andere nineties Technic eens opscharrelen, want ik vermoed dat er wel meer zijn gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

Kraz

Saving the world

AppieNL schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:47:
[...]
Datzelfde product sealed hebben en bijna 4x je aankoop bedrag terug krijgen, zou ik wel rendabel noemen. Twee verschillende dingen.
Dus ik koop zo'n doos, wacht 25 jaar en dan heb ik 200 euro winst?
OK. Het is rendabel als in "het is meer waard dat eerst" , maar om nou van echte winst te praten. :+
Als je het nog voor ongeveer dezelfde prijs kunt verkopen, nadat je er 25 jaar mee hebt gespeeld (lees; plezier van hebt gehad) OK. Maar 25 jaar niets doen met een speelgoeddoos om hem vervolgens te verkopen voor 200 euro 'winst' zie ik niet als rendabel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Kraz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
[...]

OK. Het is rendabel als in "het is meer waard dat eerst" , maar om nou van echte winst te praten. :+
Als je het nog voor ongeveer dezelfde prijs kunt verkopen, nadat je er 25 jaar mee hebt gespeeld (lees; plezier van hebt gehad) OK. Maar 25 jaar niets doen met een speelgoeddoos om hem vervolgens te verkopen voor 200 euro 'winst' zie ik niet als rendabel. 8)7
Nee, je hebt helemaal gelijk 200+% winst in 25 jaar is niet rendabel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:16

Kraz

Saving the world

chrisO schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt;

1. 200% winst over 25 jaar... IS rendabel idd.

2. 200% winst over 25 jaar wat in dit geval 200 euro is. Dus 200/25 = 8 euro per jaar winst. ... voor SPEELgoed wat je in de kast moet laten liggen.... stofvrij etc, om zoveel mogelijk de waarde te laten stijgen/behouden.
Nee, DAT zie ik niet als rendabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:04

Flabergasted

Prepare to die !

Misschien een apart topic openen voor investeringen, waarde en opbrengsten van Lego.

Persoonlijk wil ik hier alles over de hobby Lego lezen echter zonder het commerciële winstoogmerk.
Daarvoor ga ik wel naar sites als brickpicker ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
chrisO schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Ik had een mooi artikel gelezen dat deze denkfout weerlegt, maar ik kan het helaas niet meteen terugvinden.
Het kwam echter hier op neer:
- op lange termijn brengt Lego ongeveer evenveel op als beleggen in financiële producten/spelen op de beurs
- mensen vergeten inflatie mee te rekenen
- je moet echt tijd steken in het onderhouden van je Lego 'portfolio', zoals je ook je investeringen in financiële producten beheert.

Samengevat: nu een aantal dozen kopen en x jaar wegsteken levert amper iets op omdat inflatie het grootste deel wegvreet. Met Lego kan je winsten boeken, maar alleen als je er tijd en moeite in steekt (een portfolio beheren).

[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 25-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 15:06

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kraz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:15:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt;

1. 200% winst over 25 jaar... IS rendabel idd.

2. 200% winst over 25 jaar wat in dit geval 200 euro is. Dus 200/25 = 8 euro per jaar winst. ... voor SPEELgoed wat je in de kast moet laten liggen.... stofvrij etc, om zoveel mogelijk de waarde te laten stijgen/behouden.
Nee, DAT zie ik niet als rendabel.
Dat het speelgoed is, doet natuurlijk niet te zake, mensen beleggen ook in spullen die welbeschouwd weinig ander nut hebben dan "het ziet er mooi uit", zeldzaamheid even daargelaten.

Wat wel meespeelt in het geval van lego is inderdaad duurzaamheid (lekkage op zolder, alle dozen vies/stuk is investering weg?), dichtheid (hoeveel euro per m^3 aan opslagruimte), en hoe makkelijk iets te liquideren is. Een potje bitcoins, aandelen of goud is binnen minuten, hooguit uren om te zetten in keiharde euros, probeer dat over tien jaar maar eens met 100 lego MFs.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Flabergasted schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:20:
Misschien een apart topic openen voor investeringen, waarde en opbrengsten van Lego.

Persoonlijk wil ik hier alles over de hobby Lego lezen echter zonder het commerciële winstoogmerk.
Daarvoor ga ik wel naar sites als brickpicker ofzo...
Knock yourself out. Je kan ook meer posts maken om zo de balans te herstellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:54:
[...]

Knock yourself out. Je kan ook meer posts maken om zo de balans te herstellen. ;)
Een beetje diversiteit aan onderwerpen is ook helemaal niet verkeerd. Kunst is inderdaad vooral de balans; dat het niet maar door en door blijft gaan over één en hetzelfde onderwerp. Dan is er voor iedereen wel iets interessants. En als er onderwerpen worden aangesneden die elders al zeer uitvoerig en beter besproken worden, dan wordt er ook naar verwezen :)

Ik hou me niet echt bezig met winst oogmerk; hooguit met kostenbesparing om de sets goedkoper te verkrijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gim schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:19:
[...]

Ik hou me niet echt bezig met winst oogmerk; hooguit met kostenbesparing om de sets goedkoper te verkrijgen :P
True that. Ik heb meer plannen dan ruimte en de kinderen zijn nog net te klein voor 'de kleine blokjes'. Meer in de zin van dat ze het ook opruimen en niet de boel in een 1x1 stud mijnenveld veranderen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:28

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net maar eens een setje GBC-balletjes besteld bij pv-productions, als die binnen zijn maar eens de Claas ombouwen tot great ball contraption. Als het lukt zal ik wel een fimpje neerzetten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 22:56
Chakotay schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:53:
Ik heb net maar eens een setje GBC-balletjes besteld bij pv-productions, als die binnen zijn maar eens de Claas ombouwen tot great ball contraption. Als het lukt zal ik wel een fimpje neerzetten :)
Ben benieuwd! :9~ Heb je deze instructies gekocht?
https://pv-productions.co...3d-building-instructions/

Zie nu dat ze sale hebben....misschien toch ook maar eens wat instructies kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Je hebt hier zelf iets voor bedacht of een gekocht/gedownload? Benieuwd :)
fishman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Zie nu dat ze sale hebben....misschien toch ook maar eens wat instructies kopen.
Ah... ook voor de 42042 en 42043 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

fishman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Jup, het pdfje ziet er best netjes uit :)

@Gim gezien ik er nog geen ervaring mee heb leek het me nuttig om eerst zo'n ding volgens instructies te maken, daarna natuurlijk zelf verder mee klooien.

[ Voor 17% gewijzigd door Chakotay op 25-01-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LTVDKTW schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:49:
[...]

Volgens Lego zelf een "systeemfout'

unfortunately no 20125 will launch - system failure.
https://www.facebook.com/...re/posts/1721708328059851

Wel knap trouwens dat je ze allemaal hebt, niet alleen omdat sommigen tegenwoordig haast onmogelijk zijn om te krijgen (Marina Bay Sands) maar dat er persoonlijk een paar lelijke dingen tussen zitten (ook recente als Buckingham en Louvre).
tja met een soort van architect als vrouw |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Moest je er in de toekomst nog willen bestellen, op planet-gbc.com raden ze deze balletjes aan:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41CUo7n1JuL.jpg
Deze zijn te krijgen via amazon, en kosten ongeveer een 6 euro voor 100 stuks.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 25-01-2018 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joachimy
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-02-2024
Gaaf, Ik heb deze ook gebouwd. Zeker uitdagend maar hij heeft dan ook een hard difficulty level. Vooral bij het finetune even bezig geweest maar het is me gelukt :) :)
Ook hun GBC 15 van de 42055 gebouwd. Deze is stukken gemakkelijker te bouwen en minder finetunen. Wat een pracht bouwwerk. Zeker een aanrader! https://pv-productions.com/product/lego-gbc-15-42055-building-instructions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joachimy
Echt gave sets dit half jaar weer en tof dat hun samenwerking met Mack Anthem is! Kijk ernaar uit ze te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Señor Sjon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
Ik ging er niet vanuit dat iemand dat 25 jaar MISB heeft bewaard, zeker omdat AFOL toen nog een onbekend begrip was. ;)
En toch zijn ze er, zo kon je op bricklink iig tot 2-3 jaar terug nog een 8865 vinden, nieuw in doos (ga het nu niet checken of er nog 1 is). Het punt van me post was iig dat je gebruikte 8880 verre van waardeloos is en menig bergje plastic jaloers zou zijn dat die zo lang na release nog waardevast is. Dat die waarde niet stijgt als tweedehands product en dus rendabel wordt, tja, dan had je hem sealed moeten laten, dan had het de inflatie "overwonnen".
Kraz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Wie zegt dat de doos PAS na 25 jaar op deze prijs zit? Voor hetzelfde geld zit die al sinds bricklink ergens rond 2003 (?) begon rond die prijs. Wie zal het zeggen? Het valt iig niet meer te checken. Wat wel valt op te maken is dat, gemiddeld gezien, gebruikte sets op bricklink voor de helft of iets minder gaan van een nieuw examplaar. Dus als een used 8880 al jaren rond de 100 euro zit (wat ook wel klopt), gaat een nieuwe in doos niet onder de 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Joachimy schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Gaaf, Ik heb deze ook gebouwd. Zeker uitdagend maar hij heeft dan ook een hard difficulty level. Vooral bij het finetune even bezig geweest maar het is me gelukt :) :)
Ook hun GBC 15 van de 42055 gebouwd. Deze is stukken gemakkelijker te bouwen en minder finetunen. Wat een pracht bouwwerk. Zeker een aanrader! https://pv-productions.com/product/lego-gbc-15-42055-building-instructions/
Gelet op de sets die ik heb vind GBC 10 11 en 12 wel gaaf. Die van de 42054 ziet er uitdagend uit maar wel erg leuk. Zag can de 42043 meen ik ook nog de GBC 9, met de grijper? Die lijkt me behoorlijk lastig...

42055 heb ik weer net niet. Verdere aanraders? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 25-01-2018 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Gelet op de sets die ik heb vind ik GBC 10 11 en 12 wel gaaf. Die van de 42054 ziet er uitdagend uit maar wel erg leuk. Zag van de 42043 meen ik ook nog de GBC 9, met de grijper? Die lijkt me behoorlijk lastig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:21
[...]

Gaaf is dit! Wat zit er allemaal bij als je de GBC 15 besteld? Er Staan 4 zaken benoemd, al is alleen de PDF instructie handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wat vinden jullie eigenlijk van de drie tot dusverre uitgekomen LEGO films? Voor wie de drie films gezien hebben: welke vind je de beste en welke de slechtste?

Vandaag eindelijk de meest recente, namelijk de LEGO Ninjago Film gezien. En ik moet zeggen dat ik deze duidelijk beter vond dan de LEGO Batman Film, welke ik erg rommelig vond.

Misschien dat juist ook het kader met menselijke acteurs het verschil maakt. Net zoals dat de eerste LEGO Film aan het eind de 'point of view' verandert en laat zien dat het hele verhaal verzonnen is door een kind dat eigenlijk met de LEGO van z'n vader wil spelen terwijl die vader alles statisch wil houden.

Daarbij zit er in de Ninjago film ook meer emotionele diepte vind ik. Ik was in ieder geval geboeid van begin tot eind, net als met de eerste LEGO Film. En dat had ik niet met de LEGO Batman film.

En nu heb ik nog meer zin om de Destiny's Bounty te bouwen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:49:
[...]

tja met een soort van architect als vrouw |:(
Je kunt het slechter treffen :P

Over Marina Bay Sands (21021) trouwens, die is eigenlijk best goedkoop te Bricklinken, alleen die naamtegel is zo idioot duur :X. Maar ik moet die set echt hebben, heb een zwak voor trans light blue plates :$

Die prijs ook echt voor 1 steentje :X https://www.bricklink.com...sp?P=4162pb105&ColorID=11

[ Voor 11% gewijzigd door LTVDKTW op 25-01-2018 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

headhunter1985 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:09:
[...]

Gaaf is dit! Wat zit er allemaal bij als je de GBC 15 besteld? Er Staan 4 zaken benoemd, al is alleen de PDF instructie handig.
Je krijgt 1 pdf waar al de dingen in staan.
De extra info is handig (lees: erg nodig) als je het timingsmechanisme goed wilt instellen.

Aanrader!

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joachimy
Gim schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Gelet op de sets die ik heb vind GBC 10 11 en 12 wel gaaf. Die van de 42054 ziet er uitdagend uit maar wel erg leuk. Zag can de 42043 meen ik ook nog de GBC 9, met de grijper? Die lijkt me behoorlijk lastig...

GBC 9 ook gebouwd. Werkt werkelijk fascinerend en veel van geleerd! Volgende is waarschijnlijk GBC 18 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Kraz schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:15:
voor SPEELgoed wat je in de kast moet laten liggen.... stofvrij etc, om zoveel mogelijk de waarde te laten stijgen/behouden.
Als je het goed wilt doen, inpakken in plastic, dan weer in tupperware containers, en opslaan in een temperatuur-gecontroleerde ruimte (liefst ook vocht-gecontroleerd) buiten het bereik van zonlicht, kinderen, lekkage, aardbevingen (in Groningen ;) ), stormen, en ander ongein.

Dan maar hopen dat in 20 jaar tijd de natuurlijke veroudering van de materialen (uithardende plastics, etc.) geen roet in het eten gooit.

8)

Disclaimer: Ik heb een redelijke verzameling oud speelgoed en geen geld voor dat soort maatregelen...hoewel ik eens de boel moet gaan inpakken in plastic i.v.m. zilvervisjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
tof om te lezen dat er gbc's van enkel volledige officiële modellen zijn

ik denk dat ik een paar modellen ga ombouwen :9
altijd al eens zo'n gbc willen bouwen

alleen wel balletjes bestellen, daar heb ik er 0 van :D

[ Voor 15% gewijzigd door mschol op 26-01-2018 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:04

Flabergasted

Prepare to die !

De nieuwste Lego Minifigures serie 18 :

http://www.collectibleminifigs.com/series.asp?s=18

Persoonlijk wil ik deze serie compleet hebben, wat gaaf :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Flabergasted schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:00:

Damn, als iemand die de meeste andere 'gekostumeerde' minifigs uit die collectible series heeft is dit een behoorlijke must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Ik vreesde hier al voor.... ik wil deze serie ook graag. Dag geld ;w Maar op een paar mindere figuurtjes na ziet deze serie er echt leuk uit en past mooi bij de rest van het gekostumeerde gezelschap in m'n collectie :)

Is ie al verkrijgbaar eigenlijk?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

leosand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
Lee Inyong heeft een leuke moc van de towerbridge gemaakt.
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

[afbeelding]

persoonlijk vind ik de kosten voor de instructie wat aan de hoge kant.. maarja
(20 dollar)
Thanks.

Gekocht en inmiddels gemaakt erg tevreden.

Qua techniek wel minder stevig, dan lego eigen modulars, maar de gebruikte technieken petje af :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/d1UV3b/Naamloos.png
picture hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:18:
[...]

Ik vreesde hier al voor.... ik wil deze serie ook graag. Dag geld ;w Maar op een paar mindere figuurtjes na ziet deze serie er echt leuk uit en past mooi bij de rest van het gekostumeerde gezelschap in m'n collectie :)

Is ie al verkrijgbaar eigenlijk?
Op Eurobricks en Brickset vermelden ze een release in april. Ik heb geen idee of dat wereldwijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kapoen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Moest je er in de toekomst nog willen bestellen, op planet-gbc.com raden ze deze balletjes aan:
[afbeelding]
Dank voor de tip, die zijn nog een stuk goedkoper dan de PV-balletjes :)
[...]

Met de GBC 11 begin in inderdaad op hard-mode inderdaad, we zullen zien hoe het gaat :) Dat was simpelweg het enige model dat ik compleet heb staan waar ze een set instructies voor hebben, dus leek me logisch om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:34:
[...]

[afbeelding]
maar dat is natuurlijk geen lego ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joachimy
Chakotay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:40:
[...]

[...]

Met de GBC 11 begin in inderdaad op hard-mode inderdaad, we zullen zien hoe het gaat :) Dat was simpelweg het enige model dat ik compleet heb staan waar ze een set instructies voor hebben, dus leek me logisch om mee te beginnen.
Ik heb recentelijk de balletje bij pv besteld. De kleur en diameter komt overeen met die van lego. Daarbij ook het gewicht. Vooral bij gbcs waar het gewicht van de balletjes deze activeren maakt dit veel verschil

hun gbc 14 is geloof ik ook van diezelfde doos _/-\o_ Die is een stuk makkelijker

[ Voor 28% gewijzigd door Joachimy op 26-01-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 22:56
mschol schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:09:
[...]
maar dat is natuurlijk geen lego ;) :P
Tegen een prijs van 1-3 euro per officieel Lego balletje kom je op 100-300 euro voor een set van 100 balletjes,
en dan moet je nog verzendkosten regelen, want geen enkele shop heeft 100 van die dingen op voorraad...(versus 6 euro voor zo'n setje van Amazon). Ik ben al geen Lego purist, maar met zulke prijzen is de keuze voor mij wel heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Joachimy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:11:
[...]

Ik heb recentelijk de balletje bij pv besteld. De kleur en diameter komt overeen met die van lego. Daarbij ook het gewicht. Vooral bij gbcs waar het gewicht van de balletjes deze activeren maakt dit veel verschil

hun gbc 14 is geloof ik ook van diezelfde doos _/-\o_ Die is een stuk makkelijker
He, daar heb ik helemaal overheen gekeken 8)7 Die eerst maar proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:05

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Oeps, Fig serie 18 is al gepost.

[ Voor 85% gewijzigd door Mad-Matt op 26-01-2018 14:44 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind m geweldig; nog nooit minifigure gekocht uit zon zakje, maar deze serie wil ik wel heel graag; het is gewoon carnaval :+ dank voor het delen!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:06
Chakotay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:40:
[...]
[...]
Dichter bij huis:

https://www.internet-toys...diameter-14-mm-100-delig/
http://www.knikkerbaanxl....kerset-100-dlg-p-148.html
en anderen.

Kan ivm verzendkosten voordeliger zijn, heb er net 200 besteld, moet ik wel even mee vooruit kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Bouwsteentjes.info heeft foto's gepost van 60th anniversary sets die gaan verschijnen dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/01/img_20180126_0644448026834897489371198.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/01/img_20180126_0644167343460010514823607.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/01/10715_box1_v1401850899497387236604.jpg
Volgens promobricks.de zouden de bovenste twee setjes 20 dollar (elk) moeten kosten, een prijs waarvan ik toch ff achter mijn oren moet krabben 8)7 Ze vermelden de prijs in dollar omdat deze setjes in de eerste plaats blijkbaar exclusieve sets zijn voor de Amerikaanse markt, maar ik vermoed dat ze ook wel hier in Europa zullen verschijnen. Hopelijk niet met de gebruikelijke $ = € conversie.

De onderste set zou €24,99 (Duitse prijs) moeten gaan kosten, wat ook nog altijd veel te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:13:
Bouwsteentjes.info heeft foto's gepost van 60th anniversary sets die gaan verschijnen dit jaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens promobricks.de zouden de bovenste twee setjes 20 dollar (elk) moeten kosten, een prijs waarvan ik toch ff achter mijn oren moet krabben 8)7 Ze vermelden de prijs in dollar omdat deze setjes in de eerste plaats blijkbaar exclusieve sets zijn voor de Amerikaanse markt, maar ik vermoed dat ze ook wel hier in Europa zullen verschijnen. Hopelijk niet met de gebruikelijke $ = € conversie.

De onderste set zou €24,99 (Duitse prijs) moeten gaan kosten, wat ook nog altijd veel te duur is.
De onderste set vind ik dan wel nog het interessantste qua 60th anniversary doos. Maar goed, om nu alles los en vast te willen hebben wat in teken staat van die 60 jaar. Gewoon wat van die creatieve setjes met zo'n tegeltje erin en het is mooi geweest :) Een mini figuur in teken van die 60 jaar... die mag er wel komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:17:
[...]

De onderste set vind ik dan wel nog het interessantste qua 60th anniversary doos. Maar goed, om nu alles los en vast te willen hebben wat in teken staat van die 60 jaar. Gewoon wat van die creatieve setjes met zo'n tegeltje erin en het is mooi geweest :) Een mini figuur in teken van die 60 jaar... die mag er wel komen :)
Per toeval zit in die nieuwe serie CMF een replica van één van de eerste (volledige) minifigs die Lego ooit losliet op de wereld. Inclusief een tegel met de set waarin deze zat:
Afbeeldingslocatie: http://www.collectibleminifigs.com/figimages/lego-police-officer-minifigure.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/600-2.jpg?200506101218

*edit* Overigens als ik een gokje mag wagen ivm die herdenkingssets, misschien komen ze gewoon als promotieartikel overgewaaid naar Europa? Ik kan me echt niet voorstellen dat we 20 euro, of zelfs maar 10, 15 moeten neerleggen voor een setje van 40+ onderdelen dat nog niet eens historisch correct is.

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 26-01-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:13:

[afbeelding]

Wat is er mis met 25 euro voor 442 steentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Wat is er mis met 25 euro voor 442 steentjes?
Ik had mijn rekenmachine ondersteboven gelegd en kwam een verkeerde prijs/onderdeel ratio uit :P Toch is het relatief een van de duurste classic/bigger thinking sets, al helemaal als er nog een BE/NL tax bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Kapoen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:24:
[...]

Per toeval zit in die nieuwe serie CMF een replica van één van de eerste (volledige) minifigs die Lego ooit losliet op de wereld. Inclusief een tegel met de set waarin deze zat:
[afbeelding]
[afbeelding]

*edit* Overigens als ik een gokje mag wagen ivm die herdenkingssets, misschien komen ze gewoon als promotieartikel overgewaaid naar Europa? Ik kan me echt niet voorstellen dat we 20 euro, of zelfs maar 10, 15 moeten neerleggen voor een setje van 40+ onderdelen dat nog niet eens historisch correct is.
Gaaf zeg! Ik heb die series nog nooit gezien of gespaard.. Koop je een blind zakje in de hoop dat je deze krijgt of kun je deze specifiek kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

pixels66 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:12:
Gaaf zeg! Ik heb die series nog nooit gezien of gespaard.. Koop je een blind zakje in de hoop dat je deze krijgt of kun je deze specifiek kiezen?
In principe blind, maar als je een beetje tijd hebt kun je met een feel guide zorgen dat je de goede te pakken hebt.
Ook zijn online op diverse sites de minifigs gewoon te koop, maar dan kosten de populaire wat meer dan bij LEGO zelf.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Mappy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:15:
[...]
Ook zijn online op diverse sites de minifigs gewoon te koop, maar dan kosten de populaire wat meer dan bij LEGO zelf.
Daarnaast zitten in zo'n minifig doos die je in de winkel kan zetten met 30 (?) zakjes van sommige poppetjes maar 3 in zo'n doos, terwijl er van andere 6 in zitten. Minder gemaakt poppetje is vaak automatisch duurder bij zo'n site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:01

MrScratch

I am rubber, you are glue

Joachimy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:11:
[...]

GBC 14 ga ik ook maar eens proberen. Ik heb al diverse GBC's hiervan gebouwd, maar alleen de GBC 11 ben ik twee keer aan begonnen, maar is me niet gelukt te finishen. Zaten te veel fouten/onduidelijkheden in wat mij betreft en ook enorm fragiel allemaal. Kwam er niet doorheen.

Wel de 12, 15 en 19 gemaakt. Die waren echt goed te doen en leuk om te maken. Ga binnenkort de 14 en de 9 ook maar eens proberen.

Balletjes heb ik ook daar besteld. Voldoen uitstekend.

Look behind you! A three headed monkey!

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .