Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:17

QuattroNL

It is I.

Ik ga echt niet weer over naar een nieuw motor systeem (hoe goed het ook moge zijn).
PF werkt voor mij prima. Binnenkort wat losse motortjes en lampsetjes aanschaffen, kan zoonlief lekker experimenteren (en dat support ik graag!).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 20:47
Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:51:
Het heeft pas waarde als ie nieuw in doos zit :)
deze week voor 149 gekocht, maar zou zoiets echt veel stijgen dan? zou me verbazen.
Persoonlijk koop ik niet voor de handel maar voor het plezier, o.a van het bouwen.
Is niet helemaal waar. Bijvoorbeeld de 10225 R2-D2 (UCS set) kost nieuw in verzegelde doos minstens €300 (op zowel Marktplaats als Bricklink). Maar een geopende en een keer opgebouwde set die compleet en in goede staat verkeert heeft op Bricklink ook al een prijskaartje van minimaal €200.

Maar uiteindelijk hangt het er helemaal vanaf hoe groot het aanbod is (veel handelaren, dan gaan ze onder elkaar aanbieden en dus met de prijs zakken) en hoe groot de vraag is.

Om te voorspellen of de Palace Cinema nog veel zal stijgen is niet zo heel moeilijk. Kijk gewoon naar de prijs van de Pet Shop die vorig jaar uit productie ging. Die was €150 en kun je nu nog steeds voor ~ €160 krijgen in verzegelde nieuwe staat. Best mogelijk dat Pet Shop over vijf jaar wel boven de €200 kost, maar dan zijn we al wel weer 5 Modular sets verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Haay een tientje meer betalen voor een set die niet meer gemaakt wordt vind ik zelf niet onredelijk :)

Opvallender is de uiteenlopende prijzen op marktplaats. Je zou denken dat mensen wel weten dat het handig is om niet 50 tot 100 euro meer te vragen dan een ander maar je ziet dat wel veel gebeuren.

[ Voor 48% gewijzigd door Gunner op 19-01-2018 15:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Gunner @Haay Daarbij.... kan me met de prijzen ook voorstellen dat naast aanbod en vraag ook de afstand meespeelt. Met zulke bedragen gaan sommige mensen wellicht liever ophalen, zodat het ook eerst kunnen zien en beoordelen.

Als de mensen die de Pet Shop aanbieden voor €160 in Maastricht of de Rotterdam zitten, terwijl iemand zelf in Delfzijl woont, dan is een aanbod van €185-€190 om de hoek wellicht toch interessanter vanwege tijd, vervoerskosten, mogelijke verspilling van tijd en/of verdere teleurstelling. Maar dan nog steeds geen €100 verschil in prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gim schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:32:
Als de mensen die de Pet Shop aanbieden voor €160 in Maastricht of de Rotterdam zitten, terwijl iemand zelf in Delfzijl woont, dan is een aanbod van €185-€190 om de hoek wellicht toch interessanter vanwege tijd, vervoerskosten, mogelijke verspilling van tijd en/of verdere teleurstelling. Maar dan nog steeds geen €100 verschil in prijs :)
Het is vraag en aanbod (het economische principe, niet V&A hier ;) ). Het is niet logisch om veel te vragen als er op dezelfde site genoeg aanbod is voor minder geld. Maar een ieder mag vragen wat ie wil. Maar zo heb ik een keer op een Star Wars item geboden bij iemand in m'n stad. Bleef aan z'n prijs vasthouden. prima. Maar als ik zie dat ie regelmatig de advertentie opnieuw plaatst dan zou je toch moeten doorhebben dat je teveel vraagt.

Ik zie iemand bij mij in de buurt 250 euro vragen voor de Pet Shop... dan is het wel balen dat je anderen 160 ziet vragen maar veel verder wonen. ik rij niet gratis en m'n vrije tijd is ook wat waard maar dan ga ik alsnog neit die 250 ophoesten :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 19-01-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:56:
@Haay een tientje meer betalen voor een set die niet meer gemaakt wordt vind ik zelf niet onredelijk :)
Nee, absoluut niet. Zou ook wel willen dat ik oude Lego sets die ik gemist heb vanwege m'n Dark Ages nog met zo'n kleine opslag zou kunnen kopen! ;) (en nee, ik vind Lepin imitatie geen optie. Ik ga diefstal door Chinese clone-bedrijven niet belonen).

Ik vind het onzinnig dat mensen boos worden wanneer oude Lego sets die al enkele jaren niet meer gemaakt worden, waar blijkbaar flink vraag naar is, en die door vooruit denkende mensen op zolder opgeslagen waren, en nu met een hoge marge te koop aangeboden worden. Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Dat iemand zo'n set ooit, jaren geleden, voor de halve prijs in een winkel gekocht heeft is geen argument. Van Gogh gaf z'n schilderijen gratis weg, en nu zijn ze miljoenen waard. Vraag vs Aanbod... :P
Opvallender is de uiteenlopende prijzen op marktplaats. Je zou denken dat mensen wel weten dat het handig is om niet 50 tot 100 euro meer te vragen dan een ander maar je ziet dat wel veel gebeuren.
Ja, dat snap ik dus ook echt niet. Een klein prijsverschil kan ik me nog wel voorstellen. Precies omdat je met hogere bedragen toch wel graag even zeker wilt stellen dat je voor je zuurverdiende geld echt krijgt wat geadverteerd wordt en dus liever gaat ophalen dan laten versturen, zoals @Gim ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:36:
Ik vind het onzinnig dat mensen boos worden wanneer oude Lego sets die al enkele jaren niet meer gemaakt worden, waar blijkbaar flink vraag naar is, en die door vooruit denkende mensen op zolder opgeslagen waren, en nu met een hoge marge te koop aangeboden worden. Dat is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Dat iemand zo'n set ooit, jaren geleden, voor de halve prijs in een winkel gekocht heeft is geen argument. Van Gogh gaf z'n schilderijen gratis weg, en nu zijn ze miljoenen waard. Vraag vs Aanbod... :P
Nee, maar waarom zou je als LEGO-liefhebber dozen jaren op zolder laten staan zonder er iets mee te doen. Dan ben je geen enthousiasteling maar een handelaar. Die wil ik niet teveel belonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Vind het persoonlijk alleen balen dat ik rustig aan een lego city wil creeren voor mijn dochter als ze iets ouder is en dat je dan bioscoop mist wat best leuk is. Dat men het op koopt is begrijpelijk met sommige sets en kan je voor of tegen zijn. Als je tegen bent koop je het niet anders wel zo simpel is het. 10 euro meer voor een set kom ik nog wel overheen, maar 40 of 50 vind ik wat te veel van het goede dan koop ik liever een andere set bij Lego zelf.

marktplaats is een optie, maar kan niets in de buurt vinden en vind 150 euro overmaken naar iemand van marktplaats te riskant.

Op dit moment heb ik alleen nog maar de petsshop dus nog sets genoeg te gaan om een leuke city te bouwen.

Iemand overigens wel eens tweedehands sets bij brickdirect gekocht ?

[ Voor 4% gewijzigd door Woolfy681 op 19-01-2018 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Voor alle mensen die zitten te klagen over "weer een nieuw motor systeem": vergeet niet dat PF met al zijn stekkertjes en toebehoren al sinds 2007 (!!!) bestaat. Een systeem dat al 10 jaar in gebruik is, mag het een keertje vervangen/updated worden? Mensen uit de Technic hoek klagen al jaren over IR (vandaar third party projecten als Sbrick).

Tevens doen geruchten van PF 2.0 al zo'n anderhalf jaar de ronde. Toen Boost uitkwam was al bekend dat PF 2.0 dezelfde stekkertjes zou gaan gebruiken (en is volgens mij ook in dit topic gemeld toendertijd).

En jullie vergeten 1 cruciaal ding: Lego werkt altijd backwards/forward compatible. Zo werkt PF ook met het "oude" 9V systeem door middel van een verlengsnoertje.

En voor de duidelijkheid: het is niet alsof dit mij "niet raakt" met 6+ servo's, 10+ L motors, 6+ M motors, 4+ XL motors en 15+ PF lights, 8 V2 recievers, 6 V1 recievers, wat switches, verlengsnoeren, een ritsje batterij boxes + lipo. Toch ben ik blij dat ze eindelijk eens upgraden van die IR meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Helemaal mee eens. Het is goed dat Lego met de tijd mee gaat. Ze hebben zelf ook wel gezien dat sbrick al in het gat was gesprongen.

En daarbij kunnen treinen met dit systeem natuurlijk prima naast treinen van een ouder systeem (PF / 9v) rijden. Ik heb 9V rails liggen, maar er rijdt ook een PF trein op.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:39:
Nee, maar waarom zou je als LEGO-liefhebber dozen jaren op zolder laten staan zonder er iets mee te doen. Dan ben je geen enthousiasteling maar een handelaar. Die wil ik niet teveel belonen.
Tja, je kunt het ook van de andere kant bekijken...
Stel dat iedereen gedurende de hele productie looptijd van een set één doos voor zichzelf koopt, het open maakt en de set bouwt. Dan zouden er na einde van productie en laatste winkelvoorraden verkocht zijn, compleet geen ongeopende dozen van die set meer bestaan. In de hele wereld niet! En nieuwe Lego liefhebbers die toevallig gedurende die periode in hun Dark Ages zaten maar een of twee jaar later wel weer interesse in Lego hebben, zullen dan nooit meer zo'n set kunnen kopen. Ook niet voor de dubbele prijs. Ook niet voor 10x de oorspronkelijke Lego prijs...

Dan heb ik toch liever een wereld waarin er handelaren zijn die Lego sets opzij leggen en in ieder geval de mogelijkheid bieden om nog zo'n uit productie zijnde Lego set te kunnen kopen. Handelaren verlengen op die manier de beschikbaarheid van oude Lego sets die door Lego zelf al lang niet meer gemaakt worden. Ja, het komt met hogere aanschafkosten. Vind ik logisch. Vraag vs aanbod ... Je HOEFT het ook niet bij ze te kopen. Maar de mogelijkheid is er in ieder geval.

Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik eind vorig jaar een UCS R2-D2 nog nieuw in de doos voor €250 gekocht heb. Die set wilde ik zo ontzettend graag hebben! Liever die premium prijs betalen, dan die set helemaal niet meer kunnen bemachtigen, simpelweg omdat ik in de periode 2012-2014 toen die set in de winkels lag nog in mijn Lego Dark Ages zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Welkom Mschol!
LEGO® VIP-maandoverzicht
Puntensaldo 2174
Beschikbare beloning € 0
wait, what :o :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00
AppieNL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:50:
En jullie vergeten 1 cruciaal ding: Lego werkt altijd backwards/forward compatible. Zo werkt PF ook met het "oude" 9V systeem door middel van een verlengsnoertje.
[ :+ mode]
Altijd?
Die 9V treinen rijden niet op mijn 12V spoor en andersom ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
moer schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:26:
[...]

[ :+ mode]
Altijd?
Die 9V treinen rijden niet op mijn 12V spoor en andersom ook niet ;)
:P

En als we toch doorgaan:
4.5V Technic motors ook niet met de 9V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
LTVDKTW schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 22:00:
Bij 1 store kopen is meestal niet heel voordelig, zeker de shops die alles wat je zoekt in voorraad hebben zijn vaak de duurste. Je hebt ook de knop 'auto-select', dan gaat die op zoek naar een zo gunstig mogelijke prijs door verschillende shops te selecteren. Nadeel is wel dat je dan weer meerdere keren verzendkosten hebt.
Auto-select, dat ik tot nu toe nog nooit op die toch wel opvallende blauwe knop gedrukt heb :) . Toch lijkt dit ook niet helemaal goed te gaan, met auto select kom ik op een veel hogere prijs dan de goedkoopste Bricklink store die bijna alles uit de wanted list op voorraad heeft.

Het blijft lastig, kopen op Bricklink. Uiteindelijk gaat het om het vinden van een compromis tussen kosten van onderdelen, verzendkosten, verdeling van je mandje over verschillende stores wat allemaal heel veel tijd kost, waarbij je ook nog rekening moet houden met dat stores een minimum verkoopbedrag hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gunner schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:51:
[...]
Het heeft pas waarde als ie nieuw in doos zit :) deze week voor 149 gekocht, maar zou zoiets echt veel stijgen dan?
De 10232 is niet bepaald populair dus veel meer waard wordt hij niet.
Persoonlijk koop ik niet voor de handel maar voor het plezier, o.a van het bouwen.
#metoo :P Maar ik ga het afbreken want daarna heb ik weer plaats voor iets anders.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:47
Er zit een kleine meid van 10 jaar nu een X-Wing ( 75149 ) te bouwen ;)

( Trotse Papa kijkt toe... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:21

GeeBee

Oddball

Nieuwe PF/WeDo 2.0 is wel een voordeel vanwege de BT. Ik zie zo wel een nadeel dat de stekkertjes niet gestapeld kunnen worden. Bovendien is de accupack door de technic balkjes breder dan de oude. Lastig voor inbouwen in treinen lijkt me.

Daarnaast lees ik dat er max. 1 motor op een hub kan worden aangesloten. Dat is dan weer een groot nadeel voor Technic.

[ Voor 22% gewijzigd door GeeBee op 19-01-2018 21:45 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:33

almightyarjen

When does the hurting stop?

GeeBee schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:31:
Nieuwe PF is wel een voordeel vanwege de BT. Ik zie zo wel een nadeel dat de stekkertjes niet gestapeld kunnen worden. Bovendien is de accupack door de technic balkjes breder dan de oude. Lastig voor inbouwen in treinen lijke me
Ja en die ronde bovenkant snap ik ook niet helemaal.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 20:30
aReaRe schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:29:
[...]
De modulars zijn als groep wel populair en daar maakt hij wel onderdeel van uit. Ik zie best gebeuren dat hij daardoor wel in waarde stijgt. Ik vind het zelf ook echt één van de minste die ik ken, al is het de oudste die ik bezit. De echt oude, zonder interieur, heb ik nooit gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:11
Die wedo doos kwam als voorbeeld langs op eurobricks met als argument dat de technic bricks aan de onderkant vastzitten en je daar makkelijk een tweede mal voor kan maken waar die technic bricks er niet aanzitten.
Maar dan zit je wel met het vermogensverschil van 2 AA wat aanzienlijk minder is dan het huidige de huidige 6 AAA, Dus ik verwacht niet ze dat blok in de treinen gaan steken.
Die PF 2.0 stekkertjes zien er overigens wel beter uit, Want die stapelstekkers zitten soms vaster dan ik leuk vind. (Al is het bij de treinen nooit nodig om ze los te halen.)

Persoonlijk hoop ik overigens dat de treinen op 6 AAA's blijven rijden en de eventuele remote het ook op 3 AAA's blijft doen.
* Sato heeft zojuist namelijk geïnvesteerd in 32 oplaadbare AAA's (Eneloop) om 4 treinen tegelijk via 2 remotes te kunnen laten rijden. :o

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
aReaRe schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:29:
[...]

De 10179 was in de reguliere verkoop ook niet populair ;) ik denk dat juist modellen die niet populair waren in nieuwstaat over een x aantal jaar meer waard zijn dan populaire modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Teknix1982 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:28:
[...]

De 10179 was in de reguliere verkoop ook niet populair ;) ik denk dat juist modellen die niet populair waren in nieuwstaat over een x aantal jaar meer waard zijn dan populaire modellen.
de 10179 is toch ook maar weinig geproduceerd?
dat is een heel ander verhaal met de cinema.. daar is volgens mij een dikke overvloed van geproduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Een dergelijke mail had ik ook, was even schrikken. Maar een check op Lego.com stelde mij weer gerust, daar stond het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppieNL schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:50:
Voor alle mensen die zitten te klagen over "weer een nieuw motor systeem": vergeet niet dat PF met al zijn stekkertjes en toebehoren al sinds 2007 (!!!) bestaat. Een systeem dat al 10 jaar in gebruik is, mag het een keertje vervangen/updated worden? Mensen uit de Technic hoek klagen al jaren over IR (vandaar third party projecten als Sbrick).

Tevens doen geruchten van PF 2.0 al zo'n anderhalf jaar de ronde. Toen Boost uitkwam was al bekend dat PF 2.0 dezelfde stekkertjes zou gaan gebruiken (en is volgens mij ook in dit topic gemeld toendertijd).

En voor de duidelijkheid: het is niet alsof dit mij "niet raakt" met 6+ servo's, 10+ L motors, 6+ M motors, 4+ XL motors en 15+ PF lights, 8 V2 recievers, 6 V1 recievers, wat switches, verlengsnoeren, een ritsje batterij boxes + lipo. Toch ben ik blij dat ze eindelijk eens upgraden van die IR meuk.
kan deze verlengsnoertjes nergens vinden. welke bedoel je precies. heb nog een aantal 9 volt motoren liggen uit een opkooppartij, maar niet de rails. dus met een verlengsnoer waarmee je 9 volt op pf kunt laten rijden zou ik erg happy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
dat is gewoon pf - pf verlengsnoer.. ik heb van lego zelf nooit een v9 - pf converter kabeltje gezien? (zegt ook niet alles maar goed.)
Guardian1980 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:18:
[...]

Een dergelijke mail had ik ook, was even schrikken. Maar een check op Lego.com stelde mij weer gerust, daar stond het wel goed.
het punten aantal klopte ook van geen kanten hier.. helaas.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door mschol op 20-01-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 16:14
Volgens mij moet het gewoon werken aangezien ik een lego trein transfo genruik om mijn windmolen op PF te laten draaien.
http://bricksetforum.com/...-is-it-possible-available (wat leesvoer :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:23:
[...]

dat is gewoon pf - pf verlengsnoer.. ik heb van lego zelf nooit een v9 - pf converter kabeltje gezien? (zegt ook niet alles maar goed.)
Dat is dus wel een converter snoertje. De licht grijze stekker werkt op de oude 9V. De donkergrijze is PF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:17:
[...]

Dat is dus wel een converter snoertje. De licht grijze stekker werkt op de oude 9V. De donkergrijze is PF.
dat is dan verdomde slecht aangegeven door lego..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
Zoals eerder beloofd, hier twee foto's van mijn Poe's X-Wing op speciale plexiglas standaard:
Poe's X-Wing op standaard 1

Poe's X-Wing op standaard 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:02:
Zoals eerder beloofd, hier twee foto's van mijn Poe's X-Wing op speciale plexiglas standaard:
[afbeelding]

[afbeelding]
Top! Bedankt. Ziet er goed uit. Waar kun je die standaard eigenlijk krijgen want zo ziet ie er inderdaad wel beter uit als display model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mschol schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:54:
[...]

dat is dan verdomde slecht aangegeven door lego..
Tja, het staat wel op de Lego site, maar waarom het niet bij de koop pagina staat van het product? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
AppieNL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Tja, het staat wel op de Lego site, maar waarom het niet bij de koop pagina staat van het product? Geen idee.
misschien om de mensen van de klantenservice bezig te houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gim schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:10:
Top! Bedankt. Ziet er goed uit. Waar kun je die standaard eigenlijk krijgen want zo ziet ie er inderdaad wel beter uit als display model.
Ik heb een aantal standaarden bij deze verkoper besteld: http://stores.ebay.com/LaserLab. Die verzendt uit Australië, en om de verzendkosten wat acceptabeler te maken heb ik samen met een andere liefhebber besteld, zodat we de verzendkosten konden verdelen.

Hier heb ik standaarden besteld voor de X-Wing, de Y-Wing, de Millennium Falcon, en de Sopwith Camel (10226). Die laatste moet ik nog eens bouwen. Zit nog nieuw in de doos. Nog geen mooie gelegenheid voor gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 17:04

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Ik heb een aantal standaarden bij deze verkoper besteld: http://stores.ebay.com/LaserLab. Die verzendt uit Australië, en om de verzendkosten wat acceptabeler te maken heb ik samen met een andere liefhebber besteld, zodat we de verzendkosten konden verdelen.

Hier heb ik standaarden besteld voor de X-Wing, de Y-Wing, de Millennium Falcon, en de Sopwith Camel (10226). Die laatste moet ik nog eens bouwen. Zit nog nieuw in de doos. Nog geen mooie gelegenheid voor gehad. :P
Deze zijn erg gaaf.
Vooral die voor de Imperial Shuttle en de Sopwith Camel zijn voor mij eigenlijk een must.
Maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs.........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Zojuist de Porsche (42056) afgemaakt. Super tof om te bouwen. Heel jammer dat je eigenlijk aan heeft de versnellingsbak e.d. Niet hebt aangezien het allemaal onder de body zit, maar wel een schitterend model. Had ook niet verwacht dat hij zo groot zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:42
17 Februari ga ik naar Antwerpen en dus ook even richting de lego store in Wijnegem. Weet iemand of er dan nog acties zijn mbt polybags of dergelijke zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AppieNL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:17:
[...]

dus als ik deze bestel, moet ik mijn 9 v motor op PF kunnen laten rijden ?
voor een paar euro is dat dan wel te proberen.
thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
pixels66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:41:
17 Februari ga ik naar Antwerpen en dus ook even richting de lego store in Wijnegem. Weet iemand of er dan nog acties zijn mbt polybags of dergelijke zaken?
de lego city hotdog stand (bij aankoop van een city item) en het speciale 60 jaar lego model bij 125€ uitgave volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 07:46
pixels66 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:41:
Je kan hier de nieuwsbrief met lopende acties bekijken: Wijnegem Lego Store.
Bovenop de acties die mschol al vermeldde kan je ook nog twee kalendercoupons inleveren indien je die hebt:
- de verjaardagscoupon (nr 1) aangezien ze toch niet controleren of het echt je verjaardag is
- voucher 2 voor een bloemenpolybag:
Afbeeldingslocatie: https://brickshow.com/wp-content/uploads/2017/12/02-LEGO-Calendar-2018-vouchers.jpg

Wanneer je in de winkel bent informeer je best eerst even of alle polybags nog in stock zijn, ze zijn immers alleen beschikbaar 'zolang de voorraad strekt'. Ik vermoed dat die grote 60e verjaardagsset wel populair zal zijn en die actie begint al vanaf volgende week.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:15:
[...]

dus als ik deze bestel, moet ik mijn 9 v motor op PF kunnen laten rijden ?
voor een paar euro is dat dan wel te proberen.
thnx
ik heb zo een trein transformator (Zo een zwart blok met geel draaiknop) Volgens mij is die ook 9v toch?
Ik heb dan die lichtgrijze kant op de transformator gezet, en de donkere op de PF motortje van de windmolen en kan daarmee iig de snelheid bedienen ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das idd 9v ja., en die aansluiting is vrij universeel voor het 9v systeem. Zelfs het light and sound zou zo nog moeten werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:13:
Das idd 9v ja., en die aansluiting is vrij universeel voor het 9v systeem. Zelfs het light and sound zou zo nog moeten werken.
Klopt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
mschol schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:23:
[...]

de lego city hotdog stand (bij aankoop van een city item) en het speciale 60 jaar lego model bij 125€ uitgave volgens mij
Hmm, 125 euro ga ik niet aan komen helaas... Dus dat is dan pech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

pixels66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Waar een wil is, is een weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Guardian1980 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:40:
[...]

Waar een wil is, is een weg ;)
Haha ik snap je, maar de wil om 125 uit te geven is er simpelweg niet! Ik ga alleen voor de "ship in a bottle" dit keer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
pixels66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:14:
[...]

Haha ik snap je, maar de wil om 125 uit te geven is er simpelweg niet! Ik ga alleen voor de "ship in a bottle" dit keer..
Dan zou ik zeker op voorhand een keertje telefoneren naar de winkel, om te kijken of die set in stock is die dag. Wijnegem ligt naast een naar stukje van de Antwerpse ring, het zou zonde zijn om er voor niets naar toe te rijden.
SPACE 526, TURNHOUTSEBAAN 5
2110 WIJNEGEM

+32-(0)03 353 7831

Store Hours
Mon-Thu:10:00-20:00
Fri:10:00-21:00
Sat:10:00-20:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:52:
[...]

Zitten er eigenlijk unieke steentjes (als iemand het weet) in het setje? Zag dat de instructies al te downloaden waren. Collectors hebbedingetje met t doosje, dosis nostalgie en zo? :)

Ik ga wel hoe dan ook voor zo'n speciaal steentje wat je bij die nieuwe creatieve setjes krijgt. Dat begint al bij zo'n 5 euro. Houdt t leuk. Zo ook met Technic vorig jaar ofschoon t toen een setje van ~30 euro werd.

Met Pasen komt er ook weer zo'n speciaal figuurtje. Kan niet alles hebben haha.

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 21-01-2018 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:35:
[...]

Zitten er eigenlijk unieke steentjes (als iemand het weet) in het setje? Zag dat de instructies al te downloaden waren. Collectors hebbedingetje met t doosje, dosis nostalgie en zo? :)

Ik ga wel hoe dan ook voor zo'n speciaal steentje wat je bij die nieuwe creatieve setjes krijgt. Dat begint al bij zo'n 5 euro. Houdt t leuk. Zo ook met Technic vorig jaar ofschoon t toen een setje van ~30 euro werd.

Met Pasen komt er ook weer zo'n speciaal figuurtje. Kan niet alles hebben haha.
Afaik zitten er geen unieke onderdelen in die 60e verjaardagsset. Het geprinte tegeltje is hetzelfde als dat in de creatieve/classic sets die jij vermeldde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Heeft iemand zoiets wel eens geprobeerd, het modden van plastic rails naar 9v met metaalfolie? Ik vind het idee in ieder geval wel interessant en zie mezelf dit eerder doen dan 9 euro per stuk voor een rechte 9v rails op bricklink te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het ziet eruit als een enorm gepiel en dat is mij die drie euro niet waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Gim schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:35:
[...]

Ik wil de set graag hebben uit nostalgisch oogpunt; de '80 en begin '90 was mijn jeugd, en die bestond voor een groot deel uit Lego Castle, Pirates en Town, geregeld alle drie door elkaar heen ;)

Aangezien ik de Diner ook nog wil, heb ik de hoop die komend weekend samen te kunnen aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
De set waar ik al erg lang op wacht, komt eind Januari toch uit, de Architecture Las Vegas set!! Goede herinneringen aan Vegas, dus aankomende Mei ga ik deze vanuit New York mooi meenemen!

http://www.bouwsteentjes....itecture-21038-las-vegas/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Guardian1980 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Ik wil de set graag hebben uit nostalgisch oogpunt; de '80 en begin '90 was mijn jeugd, en die bestond voor een groot deel uit Lego Castle, Pirates en Town, geregeld alle drie door elkaar heen ;)
Hier ook eigenlijk, ik speelde met veel thema’s door elkaar. Daarom hoop ik stilletjes dat Lego toch nog een echte nostalgische set uitbrengt dit jaar, met een cross-over van thema’s zoals bv.:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/1592-1.jpg
Een nieuwe versie van deze mag ook wel:
Afbeeldingslocatie: https://img.brickowl.com/files/image_cache/larger/lego-town-plan-set-10184-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DIe 1592 was een actieset, alleen verkrijgbaar in NL en via UNOX.
Weet nog wel dat dat vakwerkhuisje een kriem was om te bouwen, zijn allemaal 1x1 steentjes :X
/hebbumzellufook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Volgens mij zijn er van de 1592 verschillende edities; die uit de post van @Kapoen is de Britse versie (fish and chips). De Nederlandse versie heeft andere stickers (soep met worst)

De 10184 is trouwens echt een mooie set. Volgens mij redelijk zeldzaam, ik zie hem maar zelden langs komen op verkoopsites. Met een flinke prijs dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:47:
DIe 1592 was een actieset, alleen verkrijgbaar in NL en via UNOX.
Weet nog wel dat dat vakwerkhuisje een kriem was om te bouwen, zijn allemaal 1x1 steentjes :X
/hebbumzellufook :+
Ik meende gelezen te hebben dat 1592 ook in de UK/DE is verschenen, maar zeker niet hier in België.

Anyhoo, de ideas selectie voor de tweede ronde van 2017 heeft plaatsgevonden. Geen enkele set heeft het gehaald (bron).
Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/media_library/1/5098916-Second_2017_Review_Results-vhMrsive38SzKg-thumbnail-full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Jammer, de space shuttle had me wel wat geleken. Maar die zal wel te veel lijken op de Batman shuttle en de creator shuttle...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Goverman schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:32:
Jammer, de space shuttle had me wel wat geleken. Maar die zal wel te veel lijken op de Batman shuttle en de creator shuttle...
Op Lego Ideas staat een filmpje waarin verteld wordt dat de sets het niet gehaald hebben. Rond 2.20 wordt er wat weg gepiept en volgens velen heeft hij het daar over een Space Shuttle set. Al zijn er ook heel veel andere suggesties.

Edit (get filmpje):

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 22-01-2018 19:29 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
In dat stukje op de Ideas site zelf staat wel:
On a happier note, we can reveal that the LEGO Review Board has already selected one project that will become an official LEGO Ideas set. Which one it will be and whether there will be others, will first be shared in the next Third 2017 LEGO review announcement in the Summer of 2018, once the evaluation of all projects has been completed.
Ben benieuwd of de Fishing Store dan uitbreiding(en) gaat krijgen :)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Golf2vr6 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:25:
Op Lego Ideas staat een filmpje waarin verteld wordt dat de sets het niet gehaald hebben. Rond 2.20 wordt er wat weg gepiept en volgens velen heeft hij het daar over een Space Shuttle set. Al zijn er ook heel veel andere suggesties.
Op The Brick Fan wordt gespeculeerd dat hier verwezen wordt naar de volgens sterke geruchten later dit jaar uitkomende Star Wars UCS Cloud City (Bespin) set waarin de scene voorkomt dat Darth Vader tegen Luke zegt: I am your father!... Afwachten maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Haay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Op The Brick Fan wordt gespeculeerd dat hier verwezen wordt naar de volgens sterke geruchten later dit jaar uitkomende Star Wars UCS Cloud City (Bespin) set waarin de scene voorkomt dat Darth Vader tegen Luke zegt: I am your father!... Afwachten maar!
Was daar ook geen Ideas project van? Ik vond het al raar dat deze nog niet als set was uitgekomen, schijnt toch een van de meest bekende SW scenes te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Voor diegene die zich afvraagt hoe groot verschil is tussen de originele Ship in a Bottle en het uiteindelijke ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://www.thebrickfan.com/wp-content/uploads/2018/01/LEGO-Ideas-Ship-in-a-Bottle-21313-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
almightyarjen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:37:
Was daar ook geen Ideas project van? Ik vond het al raar dat deze nog niet als set was uitgekomen, schijnt toch een van de meest bekende SW scenes te zijn.
Er zijn meer dan eens (UCS) Cloud City projecten op de Ideas site geweest ja. En er is ooit wel een officiële Cloud City van Lego geweest: 10123 Cloud-City uit 2003. Het is dus op zich hoog tijd dat er weer eens een nieuwe Cloud City set uit komt, en een mooie gelegenheid om daar een UCS versie van uit te brengen. Dus tja, het is heel goed mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Oh, dat setje uit 2003 kende ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980

Guardian1980

Lekker bezig

Het is een redelijk zeldzaam setje, waar je flink wat geld voor mag neerleggen, als je kijkt naar wat je er voor krijgt. Maar dat komt vooral door de minifig van Boba Fett die er in zit; op Bricklink vanaf €275 voor deze minifig alleen al :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Vlooi schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:39:
Voor diegene die zich afvraagt hoe groot verschil is tussen de originele Ship in a Bottle en het uiteindelijke ontwerp:
In vind de Lego versie enorm tegenvallen en het origineel wordt weinig eer aangedaan zo. Het valt me al langer op dat goede moc bouwers altijd veel mooiere dingen uitbrengen dan Lego zelf. Dat is bij treinen en gebouwen bijvoorbeeld ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zijn er hier ook mensen die de UCS MF gaan aanschaffen als investering? Ik zit er toch wel zwaar over te twijfelen om hem maar gewoon te kopen en in de kast te leggen en over een jaar of wat te verkopen. Ik maak mij, uiteraard, alleen enigzins zorgen om hoe lang en hoeveel LEGO van deze set zal gaan produceren. Als ze nu een beetje de Apple truukjes toe passen en gewoon mondjesmaat uitleveren, maar wel héééél lang, lijkt mij de waardestijging over een aantal jaar wel tegen te vallen, maar aan de andere kant, Star Wars UCS. Dat kan toch bijna niet verkeerd gaan? :D

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
WhizzCat schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:55:
Zijn er hier ook mensen die de UCS MF gaan aanschaffen als investering? Ik zit er toch wel zwaar over te twijfelen om hem maar gewoon te kopen en in de kast te leggen en over een jaar of wat te verkopen. Ik maak mij, uiteraard, alleen enigzins zorgen om hoe lang en hoeveel LEGO van deze set zal gaan produceren. Als ze nu een beetje de Apple truukjes toe passen en gewoon mondjesmaat uitleveren, maar wel héééél lang, lijkt mij de waardestijging over een aantal jaar wel tegen te vallen, maar aan de andere kant, Star Wars UCS. Dat kan toch bijna niet verkeerd gaan? :D
ik heb hier een extra red xwing liggen, die levert ook niet veel extra op.

dat is ongveer de enige investering die ik gedaan heb, de rest is om minimaal 1x te bouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Geen investering plannen. Ik koop om te bouwen en vervolgens herbouwen en herbouwen of om te displayen. Kan hooguit zijn dat ik iets koop, er niet aan toe kom, wellicht naar achterkant schuift en ik straks iets heb van laat maar. Maar of de set dan meer waard is. Geen bewuste investering in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

mschol schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:59:
[...]

dat is ongveer de enige investering die ik gedaan heb, de rest is om minimaal 1x te bouwen
Ik bouw ook liever dan dat ik bewaar. Heb wat modulars, the tower bridge, architecture, de VW bus natuurlijk en nog wat spullegies. Heb nu ook de Porsche liggen in transport doos. Geen idee wat die gaat doen, maar die blijft gewoon liggen (ben een treinen liefhebber, dus het is makkelijker te weerstaan om te bouwen :D ).

-edit

850 euro is natuurlijk een hele hoop geld, maar als ik marktplaats zo eens bekijk kan je er zo makkelijk 300 euro op pakken op dit moment. Vandaar de vraag, dan koop ik daar voor weer een leuke modular :)

[ Voor 15% gewijzigd door WhizzCat op 23-01-2018 13:09 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:59:
[...]

Welk set nummer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik neem aan dat hij set 10240 Red Five X-Wing bedoelt. :)

Die set was een remake van set 7191 X-Wing Fighter uit 2000 en ging eind 2015 met pensioen (uit productie). Oorspronkelijke nieuwprijs in Nederland was €229,99 (significant hoger dan de €199,99 in Duitsland destijds!) en hij 'doet' tegenwoordig tegen de €300 voor een nieuwe verzegelde onbeschadigde doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Vlooi schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:39:

[afbeelding]
Sjeez, dat is wel heel erg. Ten tijde van het idee was het een must buy, maar het enthousiasme voor die set neemt wel hard af zo.
Lego heeft zelf al een deel van de winst afgeroomd. Maar ik vind 1) de MF gewoon geen mooi schip en 2) hij is gewoon duur. 850 euro voor een set vind ik over the top.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 23-01-2018 15:03 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb zo'n hekel aan die mensen die willen 'investeren' maar eigenlijk gewoon dik willen verdienen op marktplaats. LEGO enthousiastelingen die bouwen. Die laten geen dozen op zolder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb talloze dozen op zolder... O-) Wil de meeste ooit bouwen en sets zoals de SSD durf ik al niet meer open te maken. Ik heb namelijk nog geen mooie ruimte om hem neer te zetten, dus kan hem beter MISB houden tot die tijd.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
Ik heb zo'n hekel aan die mensen die willen 'investeren' maar eigenlijk gewoon dik willen verdienen op marktplaats. LEGO enthousiastelingen die bouwen. Die laten geen dozen op zolder staan.
Ik heb het bij de MF niet gedaan, maar van andere UCS dozen heb ik er gewoon twee. Ik bouw er één en de ander verkoop ik een paar jaar later voor dikke winst. (En in tegenstelling to Bitcoin kan ik zien en vasthouden wat de waarde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En als de waarde instort, heb je altijd nog wat tastbaars. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ach ja definieer dikke winst eens? Ik zie mensen 200 euro+ vragen voor simpele sets ala Dierenwinkel 10218 vragen, wat ze duidelijk niet kunnen verkopen gezien het feit dat de advertenties lang staan en/of herplaatst worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
Beetje zwart-wit gesteld hoor! Je kunt prima een LEGO Enthousiasteling zijn en toch van hele mooie LEGO sets wat extra kopen waarbij je één doos voor jezelf hebt om te bouwen, en één of twee dozen voor mogelijke toekomstige waardestijging. Daar doe je niemand kwaad mee en je geeft zelfs toekomstige LEGO enthousiastelingen nog de kans om een set die al lang uit productie is alsnog te kunnen krijgen. Ja, dat is dan tegen een meerprijs, maar dat is nog altijd hoe vraag en aanbod uitwerken.

En zoals anderen hier ook al hebben aangegeven: je koopt soms een set omdat die gewoon erg mooi is, maar waar je op dat moment de tijd en/of ruimte niet voor hebt om te bouwen. Maar als je zou wachten tot je die tijd/ruimte wel hebt dan is die set mogelijk al uit productie en moet je er handelsprijzen voor betalen. Dan kun je toch echt beter die set nu kopen (mogelijk zelfs met dikke korting) en ongeopend op zolder laten liggen.

Voor wie geld wil verdienen met investeren is het denk ik echt gemakkelijker om geld te verdienen met crypto munten. Kost je sowieso een hoop minder werk dan grote LEGO dozen verpakken en verzenden, met alle mogelijke risico's die daarbij komen (schade onderweg, pakket verloren in de post) :P
Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:11:
Ach ja definieer dikke winst eens? Ik zie mensen 200 euro+ vragen voor simpele sets ala Dierenwinkel 10218 vragen, wat ze duidelijk niet kunnen verkopen gezien het feit dat de advertenties lang staan en/of herplaatst worden.
Ja, dat is inderdaad zinloos. Mensen zagen een paar jaar terug dat oude LEGO sets voor veel geld verhandeld werden (en nog wel worden) en dachten: Oh, dat wil ik ook. En gingen toen massaal nog lopende LEGO sets inslaan. Met als gevolg dat er allemaal 'goudzoekers' zijn die grote voorraad van die sets te koop aanbieden terwijl de vraag laag is. Viel dat even tegen voor die handelaren! Dat is weer een voorbeeld van vraag vs aanbod die uiteindelijk in balans komt. Wanneer een klein groepje handelaren succes heeft komen er meer handelaren bij, zodat het aanbod dusdanig groot wordt dat de gemiddelde prijzen dalen en er evenwicht komt tussen vraag en aanbod.

[ Voor 24% gewijzigd door Haay op 23-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
gold_dust schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:39:
[...]

In vind de Lego versie enorm tegenvallen en het origineel wordt weinig eer aangedaan zo. Het valt me al langer op dat goede moc bouwers altijd veel mooiere dingen uitbrengen dan Lego zelf. Dat is bij treinen en gebouwen bijvoorbeeld ook zo.
De mooiste mocs gebruiken vaak ook bouwtechnieken die veel te breekbaar zijn om te dienen als speelset, en/of ze gebruiken zodanig veel onderdelen dat het economisch gewoon niet mogelijk is om ze in de handel te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Haay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Beetje zwart-wit gesteld hoor!
Dat klopt! Maar ik heb wel eens eerder hier een opmerking geplaatst over de MF die na een kleine voorraad op Lego.com die snel uitverkocht is weer veel op Marktplaats te vinden is voor minimaal 150 euro meer. "De omdoos zit er nog omheen"..... ja... duh.... je bent immers een handelaar.

Uiteraard is het vraag en aanbod.....maar zuur voor diegene die achter het net vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:30
gold_dust schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:39:
[...]

Let op dat Lego de versie (wellicht) bewust flink heeft moeten wijzigen. Stemmers kunnen doorgeven wat voor prijs ze zouden betalen voor een set waar ze op stemmen en wat de doelgroep moet zijn en de moeilijkheidsgraad. Dat wordt door Lego meegenomen bij het bepalen van het eindresultaat en dit eindresultaat wordt ook nog eens voorgelegd aan de indiener op Lego Ideas.
De originele inzending was wellicht te groot, zou te duur uitvallen en te moeilijk, vandaar dat Lego wijzigingen heeft moeten doorvoeren. De stemmers waren hier dus zelf verantwoordelijk voor!

Bovenstaand is gebaseerd op wat ik weet van het algemene proces bij Lego Ideas, niet op deze specifieke set, het kan dus zijn dat Lego wel zelfstandig bezig is geweest en de inzending flink heeft "vernaggeld", maar dan nog altijd met de instemming van de indiener!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik denk dat de afgelopen jaren het investeringsklimaat in Lego behoorlijk is veranderd. Mede omdat iedereen nu een graantje wil meepakken en er een enorm aanbod ontstaat en omdat het “onbetrouwbaar” is geworden omdat Lego bepaalde sets aan het heruitgeven is waardoor het origineel minder waard wordt. Goede zaak lijkt me. En dat die MF voor 300 Euro meer op Marktplaats wordt aangeboden wil uiteraard niet zeggen dat die ook daadwerkelijk daarvoor verkocht wordt. Ik heb zelf geen hekel aan investeerders, ik heb zelf ook een paar dozen liggen. Maar ik kan heel slecht tegen volk wat massaal een slecht beschikbare set inkoopt zodat de liefhebber misgrijpt (zoals de 41999 destijds) of heel lang op beschikbaarheid moet wachten (zoals de Saturn V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:33:
Dat klopt! Maar ik heb wel eens eerder hier een opmerking geplaatst over de MF die na een kleine voorraad op Lego.com die snel uitverkocht is weer veel op Marktplaats te vinden is voor minimaal 150 euro meer. "De omdoos zit er nog omheen"..... ja... duh.... je bent immers een handelaar.

Uiteraard is het vraag en aanbod.....maar zuur voor diegene die achter het net vissen.
Ik snap je frustratie. Als er ergens een mooie aanbieding is waar ik ook graag gebruik van zou maken, maar iemand (met een dikke beurs) is hebberig en koopt meteen de hele voorraad op, om die vervolgens met winst weer door te verkopen, dan ben ik ook 'not amused' om het zo maar uit te drukken.

Gelukkig doet Amazon tegenwoordig limieten op aantal te bestellen sets bij een goede aanbieding. Maximaal 2 dan bv. Dan hebben meer kopers de mogelijkheid er gebruik van te maken en kan niet iemand in één keer alles leeg kopen. Dat is iets dat LEGO ook vanaf het begin had moeten doen met hun Saturn V set, maar dan limiteren op 1 per klant. Dan hadden minder mensen zo lang moeten wachten tot ze eindelijk hun maanraket mochten bouwen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Ik vind het leuker om zo nu en dan een partij(tje) Lego te kopen. Uitzoeken of er complete setjes in zitten of indien mogelijk via Bricklink compleet te maken voor verkoop. Of de echt leuke setjes gaan naar mijn zoontje. Ik probeer er dan wel altijd beter van te worden natuurlijk, maar de fun zit ook in het uitzoeken en bouwen van de setjes en compleet maken. Vaak hoort daar ook schoonmaken bij (geen idee wat sommige mensen met hun Lego doen). Van de winst daaruit koop ik dan een keer in de zoveel tijd een set (modular building) die ik zelf graag wil hebben. Ik bewaar wel al mijn dozen e.d. voor het geval ik mijn eigen sets ooit zou willen verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Golf2vr6 op 23-01-2018 15:51 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Haay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Beetje zwart-wit gesteld hoor! Je kunt prima een LEGO Enthousiasteling zijn en toch van hele mooie LEGO sets wat extra kopen waarbij je één doos voor jezelf hebt om te bouwen, en één of twee dozen voor mogelijke toekomstige waardestijging. Daar doe je niemand kwaad mee en je geeft zelfs toekomstige LEGO enthousiastelingen nog de kans om een set die al lang uit productie is alsnog te kunnen krijgen. Ja, dat is dan tegen een meerprijs, maar dat is nog altijd hoe vraag en aanbod uitwerken.

En zoals anderen hier ook al hebben aangegeven: je koopt soms een set omdat die gewoon erg mooi is, maar waar je op dat moment de tijd en/of ruimte niet voor hebt om te bouwen. Maar als je zou wachten tot je die tijd/ruimte wel hebt dan is die set mogelijk al uit productie en moet je er handelsprijzen voor betalen. Dan kun je toch echt beter die set nu kopen (mogelijk zelfs met dikke korting) en ongeopend op zolder laten liggen.

Voor wie geld wil verdienen met investeren is het denk ik echt gemakkelijker om geld te verdienen met crypto munten. Kost je sowieso een hoop minder werk dan grote LEGO dozen verpakken en verzenden, met alle mogelijke risico's die daarbij komen (schade onderweg, pakket verloren in de post) :P

[...]

Ja, dat is inderdaad zinloos. Mensen zagen een paar jaar terug dat oude LEGO sets voor veel geld verhandeld werden (en nog wel worden) en dachten: Oh, dat wil ik ook. En gingen toen massaal nog lopende LEGO sets inslaan. Met als gevolg dat er allemaal 'goudzoekers' zijn die grote voorraad van die sets te koop aanbieden terwijl de vraag laag is. Viel dat even tegen voor die handelaren! Dat is weer een voorbeeld van vraag vs aanbod die uiteindelijk in balans komt. Wanneer een klein groepje handelaren succes heeft komen er meer handelaren bij, zodat het aanbod dusdanig groot wordt dat de gemiddelde prijzen dalen en er evenwicht komt tussen vraag en aanbod.
Pet Shop is pas te kort uit productie. Je hebt dalende prijzen als de set eruit gaat, dan een piekje vanwege de misgrijpers en dan suddert het 1-2 jaar door. Dan komt erna vanzelf de vraag op bij een goede set. Toen de meeste nog in de Dark Ages zaten, zijn ze met de modulars begonnen. Vandaar dat de eerste sets erg duur zijn. Palace Cinema is er nu ook uit, maar ook dat is niet echt een gedenkwaardige set imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Señor Sjon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:04:
Pet Shop is pas te kort uit productie. Je hebt dalende prijzen als de set eruit gaat, dan een piekje vanwege de misgrijpers en dan suddert het 1-2 jaar door. Dan komt erna vanzelf de vraag op bij een goede set. Toen de meeste nog in de Dark Ages zaten, zijn ze met de modulars begonnen. Vandaar dat de eerste sets erg duur zijn. Palace Cinema is er nu ook uit, maar ook dat is niet echt een gedenkwaardige set imo.
Mee eens. Parisian Restaurant daarentegen is een prachtige set (m'n eerste Modular die ik heb gebouwd!) en die gaat er, als LEGO zich aan het verwachtingsschema houdt :P , eind dit jaar of begin volgend jaar uit. Maar ook van die set zal wel flink ingeslagen zijn door de menigte Lego handelaren. Toch zal die set, denk ik, over een jaar of 5-7 best wel in waarde kunnen stijgen. Als het aantal nog verzegelde onbeschadigde dozen dat aangeboden wordt schaarser begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, dat is een leuke set met veel detail. Pet Shop is al wat generieker en imo een filler. Je kan met meerdere sets een rijtje huizen maken. Ik heb niet het gevoel dat de overig verkrijgbare modulars al een status hebben. PR wordt met veel lof over gesproken, de rest blijft het toch wel wat stil, vooral met een set als Assembly Street (ook wel wat te duur...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
En hoe zou een set zoals Ghostbusters HQ het gaan doen na pensioen? Vooral voor de liefhebber van GB en/of om tussen de oude lijn modulars te zetten?

Ghostbusters is niet zo happening als Star Wars en brengt een redelijk inlegbedrag met zich mee. Weet niet of deze nu echt zo geweldig verkoopt, maar hoeft niet gelijk te betekenen dat hij dan daardoor veel in waarde stijgt, want de vraag zie ik ook niet zo snel stijgen.... zeker niet als de generatie kopers vooral die laatste film herinnert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Gim schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:32:
En hoe zou een set zoals Ghostbusters HQ het gaan doen na pensioen? Vooral voor de liefhebber van GB en/of om tussen de oude lijn modulars te zetten?

Ghostbusters is niet zo happening als Star Wars en brengt een redelijk inlegbedrag met zich mee. Weet niet of deze nu echt zo geweldig verkoopt, maar hoeft niet gelijk te betekenen dat hij dan daardoor veel in waarde stijgt, want de vraag zie ik ook niet zo snel stijgen.... zeker niet als de generatie kopers vooral die laatste film herinnert.
Het voordeel van een licensed set is dat je én Lego-fans aanspreekt én fans van het thema (GB dus). En in dit geval vinden mensen die een stad bouwen het waarschijnlijk ook nog een mooie set.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Reactie van iemand op marktplaats of er nog wat van de prijs afkan op de Pet Shop
Nee helaas....hij ligt niet in de weg en hoe langer we wachten hoe meer hij waard zal worden...
Blijven dromen maar jouw hoofdprijs ga ik niet betalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:16:
Reactie van iemand op marktplaats of er nog wat van de prijs afkan op de Pet Shop

[...]

Blijven dromen maar jouw hoofdprijs ga ik niet betalen :D
Wat vraagt hij ervoor :?

Niet dat ik hem aanschaf, ik heb de 10218 al staan :+

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 23-01-2018 17:19 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aReaRe schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:19:
[...]

Wat vraagt hij ervoor :?

Niet dat ik hem aanschaf, ik heb de 10218 al staan :+
Bieden vanaf 200 euro. Kan hem in de buurt ook al voor 175 ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
LCC heeft weer een nieuwe update gepost ivm de PaB muur (inhoud op 22 januari) in Wijnegem:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2018/01/Pab-Wijnegem-22-01-2018-toelichting.jpg
Ik ben eens benieuwd of ze die grote panelen (helemaal links op de foto) volgende week nog in stock hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:23:
[...]

Bieden vanaf 200 euro. Kan hem in de buurt ook al voor 175 ophalen.
Ik zit op Brickshop te kijken naar de modulairs maar dit zijn waanzinnige prijzen. Ik heb daar toendertijd de 10218 gekocht voor €180 euro (via de Legoshop niet meer te bestellen) maar ze maken het nu helemaal bont.
€200 voor de 10260 (Diner) net uit en bij Legoshop te koop voor €169,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aReaRe schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:32:
[...]
maar ze maken het nu helemaal bont.
€200 voor de 10260 (Diner) net uit en bij Legoshop te koop voor €169,99.
Dat is helemaal van de zotte. Welke gek trapt daarin? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Iemand die door omstandigheden (werkeloos) geen creditcard heeft. Vorig jaar erin getuind met de 10218, maar ik heb nu een prepaid Visa cc :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Gunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Of iemand uit een land waar Lego niet naar verstuurd of Lego helemaal slecht verkrijgbaar is in de winkels. Het kan.
Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .