Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Barf Falcon meer.
Jeetje wat lelijk
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb de Porsche en de Arocs en vond ze allebei supervet om te bouwen. Zoals velen al aangeven is de Arocs qua techniek echt veruit het vetste. Het bouwproces zelf vond ik de Porsche dan weer leuker omdat die het echte bouwproces volgt. Ook is deze leuker om naderhand aan te passen, mocht je dat leuk vinden.Brammel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:23:
Na een paar jaar geleden de Lego Unimog (8110) en de Excavator (8043) te hebben gekocht begint het nu weer te kriebelen om een nieuwe set te kopen. Wie kan me helpen met een goede keus te maken?
Opties:
- 42056 Porche: Tof design en nu voor een goede prijs te krijgen., Jammer dat alle techniek niet te zien is en hij geen power functies heeft.
- 42055 Bucket wheel excavator: Flinke set, maar design trek me niet zo. Niet een heel mooi model om neer te zetten.
- 42043 Mercedes Arocs: Super tof, maar lijkt wel veel op de Unimog die ik al heb. Bovendien nu te krijgen voor rond de 200 euro, wat toch een stuk hoger is dan de laagste prijs een tijd terug (+/- 140 euro). Ik weet het, deze wordt alleen maar duurder.
Welke raden jullie aan, of moet ik nog andere sets overwegen?
Blijft lastige keus
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ook de hoekgebouwen passen aan elkaar. Je zou zelfs vier hoekgebouwen in een "rondje" kunnen zetten.Gunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:02:
Ik heb dus nu de Brick Bank, en dat is een hoekgebouw. Nu wil ik dus een mooi rijtje maken, maar de Palace Cinema is ook een hoekgebouw. Dat is dus niet aan elkaar te plakken..... ?
Ik kwam dit tegenGillonde schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:03:
[...]
Ook de hoekgebouwen passen aan elkaar. Je zou zelfs vier hoekgebouwen in een "rondje" kunnen zetten.
Nu wil ik dus een wandplank gebruiken om de gebouwen op te zetten, maar dat gaat dan niet werken tenzij ik ze los zet. (ik probeer het te visualiserenCafé Corner, Grand Emporium, Palace Cinema, and Brick Bank are connecting corners by which two sides of the layout can be joined together.
vergeef me, dit modulaire is nieuw voor me.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 16-01-2018 14:12 ]
De hoekgebouwen zijn net zo diep als de rest. Zelf heb ik zoiets op de kast: hoek-normaal-normaal-normaal-hoekGunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:05:
[...]
Ik kwam dit tegen
[...]
Nu wil ik dus een wandplank gebruiken om de gebouwen op te zetten, maar dat gaat dan niet werken tenzij ik ze los zet. (ik probeer het te visualiseren)
vergeef me, dit modulaire is nieuw voor me.
Die zou rechtstreeks uit de Lego film kunnen komen! SPACESHIP!!!!remmuz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:26:
Als je de MF weer net gemist hebt, maar nog wel een flinke collectie random color Lego steentjes hebt liggen:
[afbeelding]
Het is wel de bedoeling dat er ook nog tussengebouwen in de verzameling komen. kan je dus <Palace Cinema>middengebouw<Brick bank> in een rechte lijn naast elkaar te zetten op zo'n wandplank?Gillonde schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:12:
[...]
De hoekgebouwen zijn net zo diep als de rest. Zelf heb ik zoiets op de kast: hoek-normaal-normaal-normaal-hoek
Of je schrijft een prijsvraag uit voor een goed landschap. Wordt hier vaker gedaan 🤣Señor Sjon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:59:
[...]
Of je vloer grijs verven en in het midden één plate neerleggen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Je kan een hoekgebouw ook prima in het midden gebruiken hoor. Ikzelf heb nu de Cinema in het midden, naast het restaurant, waardoor je juist een geinig steegje tussen de gebouwen krijgt. Zet je juist 2 hoekgebouwen naast elkaar, krijg je een wat breder steegje er tussen. Je kan er natuurlijk ook zelf een parkje ofzo tussen moccen..Gunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:02:
Ik heb dus nu de Brick Bank, en dat is een hoekgebouw. Nu wil ik dus een mooi rijtje maken, maar de Palace Cinema is ook een hoekgebouw. Dat is dus niet aan elkaar te plakken..... ?
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Zo staat het hier, Palace Cinema, Brickbank en Asssembly Square missen op de foto.Gunner schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:16:
[...]
Het is wel de bedoeling dat er ook nog tussengebouwen in de verzameling komen. kan je dus <Palace Cinema>middengebouw<Brick bank> in een rechte lijn naast elkaar te zetten op zo'n wandplank?

[ Voor 17% gewijzigd door aReaRe op 16-01-2018 15:53 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik vind deze eigenlijk leuker dan die grauwe grijze origineleremmuz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:26:
Als je de MF weer net gemist hebt, maar nog wel een flinke collectie random color Lego steentjes hebt liggen:
[afbeelding]
Heb je die zelf gebouwd of gewoon tegengekomen en de foto van het internet geplukt?remmuz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:26:
[afbeelding]
200 fish found!
Bedankt voor de adviezen. Het is de porsche geworden, ook omdat ik het leuk vind hem naderhand te verbeteren. Bovendien is de Arocs is teveel unimog 2.0.Marsman83 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:42:
[...]
Ik heb de Porsche en de Arocs en vond ze allebei supervet om te bouwen. Zoals velen al aangeven is de Arocs qua techniek echt veruit het vetste. Het bouwproces zelf vond ik de Porsche dan weer leuker omdat die het echte bouwproces volgt. Ook is deze leuker om naderhand aan te passen, mocht je dat leuk vinden.
Blijft lastige keus
De Bucket Wheel Excavator lijkt niet erg in trek?
Wow Goverman, mooie set zo bij elkaar!Goverman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:55:
[...]
Nou, hier is het dan, de hele Harry Potter collectie bij elkaar:
[afbeelding]
Het gaat om:
- 4695: Knight bus
- 4701: Sorting hat
- 4702: final challenge
- 4706: forbidden corridor
- 4707: Hagrid's hut
- 4708: Hogwarts express met stationnetje
- 4721: Hogwarts classrooms
- 4723: Diagon alley shops
- 4731: Dobby's Rele/ase
Alles bij elkaar voor ongeveer 140 euro
En hier de topper: Hogwarts Castle (4842), compleet met alle minifigs etc. (geen doos/instructies) voor 120 euro inclusief verzenden.Ik vond deze versie het mooist en ik heb hem dus ook weten te krijgen.
(en ja, ik weet dat er een nog weer mooiere komt dit jaar...)
[afbeelding]
Dit weekend met de kids naar het modelspoor museum in Sneek geweest, en daar stond de trein ook in de collectie.
Maar dat kasteel heeft toch wel de voorkeur. Prachtig
De BWE trok mij uit m'n Dark Ages twee jaar geleden. Het is echt een kollosaal ding!Brammel schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:34:
[...]
Bedankt voor de adviezen. Het is de porsche geworden, ook omdat ik het leuk vind hem naderhand te verbeteren. Bovendien is de Arocs is teveel unimog 2.0.
Een prima doos om weer opnieuw te beginnen met Technic. Het virus is weer los 😀😀
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
de BWE is een hele mooie build, voor vele denk ik een geweldige parts packBrammel schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:34:
[...]
Bedankt voor de adviezen. Het is de porsche geworden, ook omdat ik het leuk vind hem naderhand te verbeteren. Bovendien is de Arocs is teveel unimog 2.0.
Foto van internetZeehond schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:28:
[...]
Heb je die zelf gebouwd of gewoon tegengekomen en de foto van het internet geplukt?
Vond het wel een creatief idee dus vandaar dat ik hem hier deel
Lijkt me goede keuze.Brammel schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:34:
[...]
Ik heb ze zelf alle 3.
Look behind you! A three headed monkey!
De 75105 Millennium Falcon, ook erg leuk om te bouwen! Combi Star Wars en Lego, wat wil je nog meer haha 🤣

Bedankt, ik was enkel nieuwsgierig of je hem zelf had gebouwdremmuz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:54:
[...]
Foto van internet![]()
Vond het wel een creatief idee dus vandaar dat ik hem hier deel
200 fish found!
zijn grote broer staat al klaar om gemaakt te worden?Marsman83 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:47:
Ik heb zojuist voor het eerst sinds mijn Dark ages weer een normale Lego set gebouwd, tot nu toe alleen Lego Technic.
De 75105 Millennium Falcon, ook erg leuk om te bouwen! Combi Star Wars en Lego, wat wil je nog meer haha 🤣
[afbeelding]
Weet je wat hier heel erg gaaf bij is? Een display standaard onder een hoek (van acryl):Marsman83 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:47:
Ik heb zojuist voor het eerst sinds mijn Dark ages weer een normale Lego set gebouwd, tot nu toe alleen Lego Technic.

https://www.ebay.com/itm/...-stand-only-/142039846476
Die heb ik thuis ook en m'n 75105 MF staat hier super op de kast!
Wellicht dat ik er nog een X-wing of TIE-fighter bij haal in de toekomst.
Lijkt me wel gaaf om een sterrenachtergrond te maken in een vitrinekast.
Ja, idem voor mij. Zou ontzettend graag die UCS MF eens bouwen, puur voor de bouwervaring. Maar ik heb in mijn huis simpelweg geen plek om die prachtige set tentoon te stellen. Tja, als ik nou vrijgezel was... Of een partner had die ook LEGO gek wasMarsman83 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:46:
Lijkt mij inderdaad super maar ruim 800euro is mij echt teveel voor een Lego set.
Wellicht dat ik er nog een X-wing of TIE-fighter bij haal in de toekomst.
Lijkt me wel gaaf om een sterrenachtergrond te maken in een vitrinekast.
Wat een X-Wing of TIE Fighter betreft ... Die zijn alleen niet in dezelfde schaal als de 75105 MF, dus vallen dan wel te groot uit. En voor TIE Fighter is het aan te raden nog even te wachten omdat deze zomer een nieuwe "classic" (Empire stijl) TIE Fighter uitkomt van hetzelfde formaat als de recent beëindigde First Order TIE Fighter. En er schijnt ook een nieuwe (classic rebellen) X-Wing uit te komen in hetzelfde formaat als de recente Poe's X-Wing en Resistance X-Wing sets.
Heb jij de Poe's X Wing? Lijkt me wel een mooie set en build. Het kleurenschema is top en weer eens wat anders en ook beter te plaatsen in de vitrinekast.Haay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:
[...]
Ja, idem voor mij. Zou ontzettend graag die UCS MF eens bouwen, puur voor de bouwervaring. Maar ik heb in mijn huis simpelweg geen plek om die prachtige set tentoon te stellen. Tja, als ik nou vrijgezel was... Of een partner had die ook LEGO gek was... Maar helaas...
![]()
Wat een X-Wing of TIE Fighter betreft ... Die zijn alleen niet in dezelfde schaal als de 75105 MF, dus vallen dan wel te groot uit. En voor TIE Fighter is het aan te raden nog even te wachten omdat deze zomer een nieuwe "classic" (Empire stijl) TIE Fighter uitkomt van hetzelfde formaat als de recent beëindigde First Order TIE Fighter. En er schijnt ook een nieuwe (classic rebellen) X-Wing uit te komen in hetzelfde formaat als de recente Poe's X-Wing en Resistance X-Wing sets.
Maar de X wing of tie fighter die moet uitkomen wordt een UCS uitvoering? Neem aan van niet.
Yup, ik heb Poe's X-Wing, en ook op een mooie standaard geplaatst zodat de vleugels open staan.Gim schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:35:
Heb jij de Poe's X Wing? Lijkt me wel een mooie set en build. Het kleurenschema is top en weer eens wat anders en ook beter te plaatsen in de vitrinekast.
Maar de X wing of tie fighter die moet uitkomen wordt een UCS uitvoering? Neem aan van niet.
De X-Wing en de TIE Fighter die uit gaan komen zijn gekoppeld aan de aankomende Han Solo film, en zijn Play Sets, dus niet UCS.
De set hoeft toch niet te worden tentoongesteld? Ik heb zelf twee maal de vorige UCS MF (10179). een daarvan heb ik een stuk of vier maal gebouwd en die ligt nu uit elkaar in een doos te wachten op de volgende bouw sessie.Haay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:
[...]
Ja, idem voor mij. Zou ontzettend graag die UCS MF eens bouwen, puur voor de bouwervaring. Maar ik heb in mijn huis simpelweg geen plek om die prachtige set tentoon te stellen. Tja, als ik nou vrijgezel was... Of een partner had die ook LEGO gek was... Maar helaas...
De 2e ligt in 5174 stukjes tussen de andere LEGO, waarschijnlijk wordt een deel van de steentjes inmiddels gebruikt in eigen bouwsels...
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Bestaat zo'n statief ook voor de UCS?Haay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:19:
[...]
Weet je wat hier heel erg gaaf bij is? Een display standaard onder een hoek (van acryl):
[afbeelding]
https://www.ebay.com/itm/...-stand-only-/142039846476
Die heb ik thuis ook en m'n 75105 MF staat hier super op de kast!
Ik heb zelf de death trooper (uit rogue one), en vind t eigenlijk maar niks, maar dat geldt ook voor andere constraction figures, in het echt vind ik ze er best iel uitzien, een been/arm is niks meer dan een asje/balkje met een panel er op geklikt en er zitten genoeg gaten in de "huid" dat je er eigenlijk niet omheen kan dat het ook maar een vrij inhoudsloos bouwsel is.Arquero schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:41:
Heeft iemand ervaring met sets als bijvoorbeeld de Stormtrooper Commander (75531)? Lijkt me leuk om die bij de rest te zetten, maar ik weet niet zeker of ze zo mooi zijn in het echt.
Daarnaast had ik bij de death trooper het idee dat de verhouding (benen/torso vooral) niet helemaal kloppen met de menselijke maat, wat het geheel er nog onnatuurlijker uit laat zien.
Er zijn vast ook genoeg mensen die ze wel gaaf vinden, maar voor mij doet het niks, die figuurtjes
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments

persoonlijk vind ik de kosten voor de instructie wat aan de hoge kant.. maarja
(20 dollar)
[ Voor 46% gewijzigd door leosand op 17-01-2018 14:26 ]
Ik heb dus precies hetzelfde idee. Zal eens kijken of ze ergens live kan zienvectormatic schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Ik heb zelf de death trooper (uit rogue one), en vind t eigenlijk maar niks, maar dat geldt ook voor andere constraction figures, in het echt vind ik ze er best iel uitzien, een been/arm is niks meer dan een asje/balkje met een panel er op geklikt en er zitten genoeg gaten in de "huid" dat je er eigenlijk niet omheen kan dat het ook maar een vrij inhoudsloos bouwsel is.
Daarnaast had ik bij de death trooper het idee dat de verhouding (benen/torso vooral) niet helemaal kloppen met de menselijke maat, wat het geheel er nog onnatuurlijker uit laat zien.
Er zijn vast ook genoeg mensen die ze wel gaaf vinden, maar voor mij doet het niks, die figuurtjes
Je zou ook de opruiming eens in de gaten kunnen houden, vaak gaan ze bij de intertoys voor €10 over de toonbank ipv €30 zodra het end of life is, zo kom ik ook aan mijn death trooper, en was voor mij net een prima prijs om er eens een te proberen, zonder spijt te krijgen nu hij toch tegenvielArquero schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Ik heb dus precies hetzelfde idee. Zal eens kijken of ze ergens live kan zien
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
leuk, maar echt mooi vind ik hem nietleosand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:23:
Lee Inyong heeft een leuke moc van de towerbridge gemaakt.
https://rebrickable.com/m...ternative-build/#comments
[afbeelding]
persoonlijk vind ik de kosten voor de instructie wat aan de hoge kant.. maarja
(20 dollar)
ik vind hem aardig gelukt. de deur zou ik anders hebben gemaakt. maar snap het wel aangezien hij alleen de bridge heeft gebruikt voor onderdelen.
interieur vind ik ook wel aardig gelukt behalve de trappen dan..
ik vind het wel knap hoor, zeker omdat hij inderdaad met een beperkte hoeveelheid soorten stukjes kan werkenleosand schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:32:
[...]
ik vind hem aardig gelukt. de deur zou ik anders hebben gemaakt. maar snap het wel aangezien hij alleen de bridge heeft gebruikt voor onderdelen.
interieur vind ik ook wel aardig gelukt behalve de trappen dan..
Laatst heb ik een 7191 UCS Xwing in bruikleen gekregen. Helemaal uit elkaar gehaald. Schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Er missen een paar parts die we nog gaan zoeken in verschillende kratten / dozen.. maar overall is ie gewoon in mooie staat.
Krijg er spontaan zin van om weer wat nieuws te kopen.. dus toch maar eens kijken wat er zoal nieuw is.. of ik bouw eerst alle sets die ik had afgebroken voor de verhuizing vorig jaar weer op.. dat kan ook nog..
Harry Potter universe collectable minifigs:
Harry Potter - Cloak and Sorting Hat
Ron Weasley - Cloak, frog, sweets
Hermione Granger - Cloak, wand, book
James Potter - Golden Snitch, broom, Quidditch robes
Lily Potter - Baby with scar on forehead
Fred Weasley - Marauder’s Map, fireworks
George Weasley - ???
Vernon Dursley - Shotgun
Petunia Dursley - Letter
Dudley Dursley in Pajamas - Cake, pig tail
Rolanda Hooch - Broom, whistle
Bloody Baron - ???
Sir Nicholas de Mimsy-Porpington (Nearly Headless Nick)
Gray Lady - ???
Fat Friar - ???
Moaning Myrtle - Tom Riddle’s diary
Sirius Black - Dog
Dat zou mijn dochter gaaf vinden..Mad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:41:
Geruchtenmolen blijft gaan:
George Weasley - ???
Vernon Dursley - Shotgun
Petunia Dursley - Letter
Bloody Baron - ???
Gray Lady - ???
Fat Friar - ???
Sirius Black - Dog
Hopelijk heeft Lego er een stand, voor die beurs in Londen gaven ze al forfait blijkbaarmschol schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:45:
binnenkort de spieleware messe in Duitsland , zullen wel wat nieuwe dingen bekend worden

Clowns to the left of me, Jokers to the right
ikzelf ook
Dan ben ik toch blij met het HP pakketje van Dimensions anders zou ik met zo'n verzameling minifiguren nog steeds geen voldemort hebbenMad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:41:
Geruchtenmolen blijft gaan:
George Weasley - ???
Vernon Dursley - Shotgun
Petunia Dursley - Letter
Bloody Baron - ???
Gray Lady - ???
Fat Friar - ???
Sirius Black - Dog
https://www.spielwarenmes...trollernfmedb/Exhibitors/Kapoen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:10:
[...]
Hopelijk heeft Lego er een stand, voor die beurs in Londen gaven ze al forfait blijkbaar
aldus de beurssite hebben ze een stand
duh, allemaal handelaars die die dingen opgraaien overal..Gunner schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:33:
Een hoop Milennium Falcons worden er op marktplaats aangeboden de laatste dagen....
dat was na dag 1 al duidelijk

Ja dat weet ik. Gewoon erg sneu voor diegene die net achter het net vissen elke keer.mschol schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:35:
[...]
duh, allemaal handelaars die die dingen opgraaien overal..
eens..Gunner schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:38:
[...]
Ja dat weet ik. Gewoon erg sneu voor diegene die net achter het net vissen elke keer.
het is jammer dat lego hier niks tegen kan doen zonder zelf in te boeten in prijs..
Maakt voor de meeste dingen niet veel uit dit jaar, het is inmiddels toch al lang en breed gelekt
Dat en lego kijkt naar de speelbaarheid van sets. Die mis ik hier compleet. dus ik sluit me aan bij je assessment.mschol schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:51:
[...]
die komt niet door de keuring heen gok ik, daar "moet" je feitelijk de saturn voor aanschaffen en dat soort "koppel verkoop" zie ik lego niet promoten
klopt, lego is heel strikt, alleen lekken er ieder jaar gewoon foto's uit..AppieNL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:21:
In zoverre ik weet zullen er bij de Nuremberg Toyfair geen 2H sets zichtbaar zijn voor het publiek. De 2H sets worden achter gesloten deuren wel geshowed en mogen in de pers alleen beschreven worden (zoals voorgaande jaren ook het geval was bij de London toyfair die vaak/altijd kort voor Duitsland was).
Maakt voor de meeste dingen niet veel uit dit jaar, het is inmiddels toch al lang en breed gelekt
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Foto's van de voorkant van de dozen zijn inmiddels daar ook te vinden.almightyarjen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:24:
Toch jammer, benieuwd naar de nieuwe treinen sets. Al wel een omschrijving gelezen op Eurobricks, maar echte foto's zijn toch leuker
Als we het dan hebben over "koppel verkoop" en dat LEGO daar niet aan doet.... LEGO brengt wel een Winter Village Holiday Train en een losse Winter Village Station uit. Het station koop je ook niet zonder de trein.Cardinal schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:27:
[...]
Dat en lego kijkt naar de speelbaarheid van sets. Die mis ik hier compleet. dus ik sluit me aan bij je assessment.
En speelbaarheid, Ship in a Bottle lijkt me ook niet echt een set om mee te spelen. Mij lijkt dat bijvoorbeeld zo'n lanceertoren voor de Saturn juist kan bijdragen aan de speelbaarheid van de Saturn V. Kinderen willen waarschijnlijk toch zo'n lancering gaan nadoen inclusief countdown enzovoort. Zo'n toren maakt het dan juist echter/completer.
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 18-01-2018 09:12 ]
jawel hoor, vast genoeg mensen met kinderen die al treinen hebben die dat zullen overwegen.. (en anders spelen ze dat de trein maar niet komt op dagen..Gim schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
[...]
Als we het dan hebben over "koppel verkoop" en dat LEGO daar niet aan doet.... LEGO brengt wel een Winter Village Holiday Train en een losse Winter Village Station uit. Het station koop je ook niet zonder de trein.
een enorme lanceertoren daarin tegen, wtf moet je ermee zonder shuttle/raket?
De raket is niet komen opdagenmschol schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
[...]
jawel hoor, vast genoeg mensen met kinderen die al treinen hebben die dat zullen overwegen.. (en anders spelen ze dat de trein maar niet komt op dagen..)
Maar vooruit, je hebt gelijk dat er eventueel andere (niet winter thema) treinen zijn.
Heb er gister 149 voor betaald via marktplaats. Vind het zelf nog wel meevallen en absoluut de max dit ik wil betalen voor dat soort sets.Woolfy681 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:45:
Baal wel een beetje had namelijk graag de Palace cinema nog willen kopen, maar dan volgende week met de 60 jaar actie. Zie nu dat hij uitverkocht isnu wordt er natuurlijk overal de hoofdprijs gevraagd voor dit item.
Met een klein zacht prijsje vooralmschol schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:35:
[...]
duh, allemaal handelaars die die dingen opgraaien overal..

The S in IOT stands for security.
Maar dat is de oude versie uit 2007, die gingen vorig jaar voor rond de 5000 Euro, dus die is al een stukje gedaald in waarde...HMaster_II schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:55:
[...]
Met een klein zacht prijsje vooral![]()
Marktplaatslinkje
Nou, ik vind deze ook wel idioot hoog geprijsd eigenlijk...chrisO schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:58:
[...]
Maar dat is de oude versie uit 2007, die gingen vorig jaar voor rond de 5000 Euro, dus die is al een stukje gedaald in waarde...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Tja, dat was een risico dat je welbewust hebt genomen. De Palace Cinema was al sinds ... november vorig jaar ofzo? ... gelabeld als "Retiring Soon". Is zelfs nog een 2x VIP punten promo langs gekomen waarmee je hem ook nog had kunnen kopen. Sowieso was de set al sinds 2013 beschikbaar. Als je dan heel bewust het risico neemt te wachten op een bepaalde promotie en de laatste voorraad van de set raakt uitverkocht voordat de promotie live gaat, dan heb ik daar geen medelijden mee.Woolfy681 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:45:
Baal wel een beetje had namelijk graag de Palace cinema nog willen kopen, maar dan volgende week met de 60 jaar actie. Zie nu dat hij uitverkocht isnu wordt er natuurlijk overal de hoofdprijs gevraagd voor dit item.
Voor wat betreft hoge prijzen voor sets die al langere tijd uit productie zijn ... Tja, dat is voor mij helaas ook iets wat ik moet accepteren. Zou heel graag bijvoorbeeld nog 10211 Grand Emporium willen hebben. Die set was al uit productie en uitverkocht voordat ik weer uit m'n Lego Dark Ages was gekomen. Maar ik heb geen zin om meer dan €180 te betalen voor een set die oorspronkelijk €150 kostte. En voor dat bedrag is die set niet meer te krijgen. Helaas, jammer dan.
Heb desondanks toch eind vorig jaar een nog nieuw in verzegelde doos 10225 R2-D2 gekocht, voor €250, hoewel die set oorspronkelijk €180 was. Maar die set wilde ik zo ontzettend graag hebben, en dit was zo'n goede deal (zelfs de 2e hands waarde ligt al hoger op Bricklink!), dat ik het toch betaald heb.
Is het mogelijk op Bricklink om een overzicht van verschillende stores in een overzicht te krijgen? Als ik nu op 'buy all' klik dan krijg ik een lijst met stores maar om de prijzen te zien moet je ze een voor een aanklikken.
correct me if i'm wrong; wanneer je dit doet vanuit hun stud.io (?) app, kun je dit vanuit de app bij meerdere stores uitzetten, en dan krijg je wel die informatie te zien (welke via de site niet opvraagbaar is)gold_dust schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:49:
Ik verbaas me ook over de prijzen op Bricklink, als ik een mandje met onderdelen(nieuw) van bijvoorbeeld een moc die ik wil gaan bouwen wil gaan kopen dan zie ik een verschil van een factor 5 of meer in prijs tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder. Vooral een bepaalde aanbieder uit Portugal met z'n utopische prijzen valt daar steeds in negatieve zin op, die heb ik inmiddels op de 'disliked stores' lijst gezet.
Is het mogelijk op Bricklink om een overzicht van verschillende stores in een overzicht te krijgen? Als ik nu op 'buy all' klik dan krijg ik een lijst met stores maar om de prijzen te zien moet je ze een voor een aanklikken.
Peenemude nabouwenmschol schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:33:
[...]
jawel hoor, vast genoeg mensen met kinderen die al treinen hebben die dat zullen overwegen.. (en anders spelen ze dat de trein maar niet komt op dagen..)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Bij lego.com nu: 'Bel om de beschikbaarheid van het product te controleren'Woolfy681 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:45:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 16:48 ]
Ik kende stud.io tot nu toe niet, dat zal ik proberen.himlims_ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:14:
correct me if i'm wrong; wanneer je dit doet vanuit hun stud.io (?) app, kun je dit vanuit de app bij meerdere stores uitzetten, en dan krijg je wel die informatie te zien (welke via de site niet opvraagbaar is)
Voor het geval je nog geen gelekte (wazige) plaatjes gevonden hebt: reddit linkalmightyarjen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:24:
Toch jammer, benieuwd naar de nieuwe treinen sets. Al wel een omschrijving gelezen op Eurobricks, maar echte foto's zijn toch leuker
*edit* volledige setdozen: imgur link
[ Voor 10% gewijzigd door Kapoen op 18-01-2018 17:58 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Oh nice. Die wazige plaatjes had ik al gezien, volledige set dozen nog niet. Ik weet niet wat ik van de passagierstrein moet denken: ik vind dat die gele voorkant wel heel erg abrupt stopt, staat een beetje raar. En ik zie al dat het er twee worden: er zit geen achterkant aanKapoen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:51:
[...]
Voor het geval je nog geen gelekte (wazige) plaatjes gevonden hebt: reddit link

Daar heb je er ook twee van nodig om een mooie stam te maken, maar die is eigenlijk te zwaar voor een enkele motor. Nou wordt er bij die nieuwe set zo te zien ook een motor bijgeleverd dus heb je er twee, maar dat betekent wel dat je weer met extra kabels intern moet gaan werken voor de aandrijving enzo.
Of net als jij gewoon op 9v gaan rijden, die zijn wat krachtiger
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij 1 store kopen is meestal niet heel voordelig, zeker de shops die alles wat je zoekt in voorraad hebben zijn vaak de duurste. Je hebt ook de knop 'auto-select', dan gaat die op zoek naar een zo gunstig mogelijke prijs door verschillende shops te selecteren. Nadeel is wel dat je dan weer meerdere keren verzendkosten hebt.gold_dust schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:49:
Ik verbaas me ook over de prijzen op Bricklink, als ik een mandje met onderdelen(nieuw) van bijvoorbeeld een moc die ik wil gaan bouwen wil gaan kopen dan zie ik een verschil van een factor 5 of meer in prijs tussen de goedkoopste en de duurste aanbieder. Vooral een bepaalde aanbieder uit Portugal met z'n utopische prijzen valt daar steeds in negatieve zin op, die heb ik inmiddels op de 'disliked stores' lijst gezet.
Bedankt helaas gemist. Denk dat ik de set maar moet vergeten en voor een andere moet gaan op mijn lijst. Misschien toch iets te lang gewacht al moet ik zeggen dat ik pas eind december door had dat hij uit de verkoop ging en niet wist dat hij al vanaf november hier op stond.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:43:
[...]
Bij lego.com nu: 'Bel om de beschikbaarheid van het product te controleren'
iemand de diner al gemaakt btw die lijkt mij namelijk ook wel erg leuk om te gebruiken in een stad voor mijn dochter.
Passagierstrein gaat hem voor mij niet worden, gaat niet passen bij de rest van de 12V sets. De goederenloc ben ik meer over te spreken, zie er al 3 achter elkaar staan op een rangeerspoorKapoen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:51:
[...]
Voor het geval je nog geen gelekte (wazige) plaatjes gevonden hebt: reddit link
Is het nu andere aandrijving als ik naar de plaatjes rechtsonder kijk?
Of is het alleen een andere a.b.?
Vind die passagierstrein er niet echt uitzien. Die laat ik lekker aan me voorbij gaan.
[ Voor 36% gewijzigd door QuattroNL op 19-01-2018 11:25 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wellicht Power Functions 2 compatible met Boost, etc.?moer schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:49:
Volgens geruchten zitten er nieuwe power functions in de trein en gebruiken deze Bluetooth Low Energy (BLE) ipv infrarood. hopelijk houden ze de connecters van de huidige power function en niet die van LEGO Boostmoer schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:49:
[...]
Passagierstrein gaat hem voor mij niet worden, gaat niet passen bij de rest van de 12V sets. De goederenloc ben ik meer over te spreken, zie er al 3 achter elkaar staan op een rangeerspoor![]()

Zijn dus andere connectors. Boost motor:

Confirmed: het zijn Boost connectors.
[ Voor 9% gewijzigd door almightyarjen op 19-01-2018 12:16 ]

"spoed" vraagje; weet iemand wat de minimale breedte is van de kleinste draaicirkel van een trein-spoor?
Ik geloof dat het 3 grondplaten breed is (3x25cm=75cm minimale breedte)
vraag dit omdat nu in bouwmarkt sta om 'ondergrond' voor trein te halen, maar ben zo slim geweest om dat niet op te meten
A curve piece: a single curve is 22.5°; 4 of these complete a 90° curve section. The smallest 180° curve achievable requires the width of 3 baseplates (so, almost 96 studs, excluding the 4 studs allowed either side of the track).himlims_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:26:
freaking wonderfull; weer ander trein/aandrijving systeem![]()
"spoed" vraagje; weet iemand wat de minimale breedte is van de kleinste draaicirkel van een trein-spoor?
vraag dit omdat nu in bouwmarkt sta om 'ondergrond' voor trein te halen, maar ben zo slim geweest om dat niet op te meten
Ik reken trouwens altijd met 0,8cm per stud. Dan kom je uit op 76,8cm. Maar weet niet zeker of dit helemaal correct is.
//edit; de afmetingen bij bouwmarken liggen niet helemaal in lijn, maar nu een 'hardboard bedplaat'gevonden die het mogelijk gaat worden. dank voor support!
[ Voor 40% gewijzigd door himlims_ op 19-01-2018 13:01 ]
Ik zou voor de zekerheid voor 80cm gaan...himlims_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:58:
dank je, "Measures 32x32 studs or 10'' (25cm) x 10'' (25cm) " en als het er 3stk moeten zijn, dan lijkt die 75-76 toereikend
www.watbenjedan.nlhimlims_ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:26:
freaking wonderfull; weer ander trein/aandrijving systeem![]()
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
* aReaRe denkt nog aan het oude vertrouwde 12volt systeem op blauwe rails.
Ik zag hem net weer te koop bij Lego.Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:43:
[...]Bij lego.com nu: 'Bel om de beschikbaarheid van het product te controleren'

LEGO moet jaarlijks naast een nieuwe creator modular ook, gewoon 1 of 2 oude creator modular(s) opnieuw uitbrengen; misschien degene waar de meeste vraag naar is. Dan zijn in 1 keer die irritante handelaren buitenspel gezet...aReaRe schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:44:
[...]
Ik ga die 10232 maar afbreken en wachten totdat hij veel waard wordt.
Het heeft pas waarde als ie nieuw in doos zitaReaRe schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:44:
[...]
Ik ga die 10232 maar afbreken en wachten totdat hij veel waard wordt.
deze week voor 149 gekocht, maar zou zoiets echt veel stijgen dan? zou me verbazen.
Persoonlijk koop ik niet voor de handel maar voor het plezier, o.a van het bouwen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked