Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.099 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
Señor Sjon schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:48:
https://shop.lego.com/nl-NL/Schip-in-een-fles-21313

€ 74,99
Wel jammer dat van de 962 blokjes er 280 lichtblauwe 1x1 studs zijn. :P Iets meer dan 10ct/blokje voor de rest.
Ik kan nu ook wel goed zien wat me nou bij de eerdere leaks precies stoorde aan het bootje: die zeilen staan gewoon veels te schuin naar voren in de fles foto. De foto van het bootje op zichzelf lijken ze minder schuin te staan en lijkt dat ding al veel minder een plat gedrukt bootje.

Zeilen tweaken tot ze nagenoeg recht staan moet niet een al te groot probleem zijn. De rest van het bootje vind ik best aardig, haalt het niet bij het origineel, maar niet zo slecht als dat ik eerst dacht.

In other news: inmiddels dus m'n Saturn V gebouwd, het was inderdaad een leuke build, strakke ronde vorm als resultaat met leuke details. Ik twijfel nog een beetje hoe ik hem ga plaatsen, het ding schreeuwt verticaal (en daar heb ik ook wel een plekje voor), maar hij staat voorlopig horizontaal in de vitrine kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:40:
[...]
Ik twijfel nog een beetje hoe ik hem ga plaatsen, het ding schreeuwt verticaal (en daar heb ik ook wel een plekje voor), maar hij staat voorlopig horizontaal in de vitrine kast.
Je bedoeld andersom? Horizontaal (plat) plaatsen ipv verticaal (rechtop)? :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nee? Hij staat nu plat/liggend/horizontaal en hij schreeuwt rechtop/verticaal. Dat is wat ik zei of is de lingo voor raketten anders?

[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 10-01-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:48:
Nee? Hij staat nu plat/liggend/horizontaal en hij schreeuwt rechtop/verticaal. Dat is wat ik zei of is de lingo voor raketten anders?
Euh nou ja, als een raket staat, dan staat ie verticaal, dus rechtop. Maar je zei dus "Hij staat horizontaal" ... dus eigenlijk ligt ie dan :)

Dat is wat een beetje onduidelijk was :D

Ik vind de Saturn liggend indrukwekkender, persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ah ja, "ligt" had correct ABN geweest :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
En dit boot vind ik overpriced, leuk ding maar geen 75 euro waard :)

De 280 stuks 1x1 ronde plates krijg je los bij Lego voor zo'n 17 euro. De rest van de 700 stenen zijn dan nog zo'n 60 euro? Terwijl Lego die steentjes natuurlijk voor heel wat minder qua kostprijs in een zak duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Enige voordeel van deze prijs is dat ik daarna nog maar iets voor 50 euro erbij hoef te doen voor dat Lego jubileum setje dat ik moet hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:05:
Enige voordeel van deze prijs is dat ik daarna nog maar iets voor 50 euro erbij hoef te doen voor dat Lego jubileum setje dat ik moet hebben :D
Volgens mij kan je voor 125 euro wel wat interessanters vinden ... tenzij je ECHT alles al hebt. Jammer dat het pas vanaf eind januari geldt ... net een Palace Cinema in elkaar gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik koop of de diner of de ninjago city om dat speciale setje te bemachtigen.

mijn saturn V staat rechtop in een hoekje, maar is ergens ooit een vleugel verloren :/
en heb niet direct een idee waar }:|

en mijn royal guards zijn onderweg :9

[ Voor 55% gewijzigd door mschol op 11-01-2018 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik binnenkort naar legoland in LA.
Weet iemand of e daar nog speciale setje hebben waar ik naar kan uitkijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:09:
Ze hebben wat kleine StarWars polybags in de VS, maar of dat regio gebonden is weet ik niet.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Hmm, dat schip is misschien wel wat voor mijn vader. Die heeft al flink wat modelschepen van hout gebouwd en ook 1 in een fles. Dan zou deze er wel leuk bij staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Arquero schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:28:
Hmm, dat schip is misschien wel wat voor mijn vader. Die heeft al flink wat modelschepen van hout gebouwd en ook 1 in een fles. Dan zou deze er wel leuk bij staan :)
hebben we dezelfde vader? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Haha, zou zomaar eens kunnen :P
Die van mij is 70. Eens kijken of ik hem ook aan de Lego kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
redfoxert schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:20:
[...]

Volgens mij kan je voor 125 euro wel wat interessanters vinden ... tenzij je ECHT alles al hebt. Jammer dat het pas vanaf eind januari geldt ... net een Palace Cinema in elkaar gezet :/
Dan zal ik alles wel hebben, want wat betreft Lego shop exclusives staat er verder niks op de planning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:09:
Dit setje schijnt exclusief te zijn.

http://www.bouwsteentjes....egoland-castle-opgedoken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37
AppieNL schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:05:
Vergeet niet een City set toe te voegen aan je boodschappenlijst, de Hot Dog poly actie loopt ook nog. Ik vind de (nieuwe) starter sets relatief goed geprijsd, toch zeker die met 4 minifigs.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 11-01-2018 10:12 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Reinier

\o/

Kapoen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Vergeet niet een City set toe te voegen aan je boodschappenlijst, de Hot Dog poly actie loopt ook nog. Ik vind de (nieuwe) starter sets relatief goed geprijsd, toch zeker die met 4 minifigs.
Zeker. Ik heb net 60106 voor 7 euro gekocht. Tof setje met 4 minifigs met veel details (duikpak, duikbrillen, etc.) én een hovercraftje én een stukje scenery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Reinier schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Zeker. Ik heb net 60106 voor 7 euro gekocht. Tof setje met 4 minifigs met veel details (duikpak, duikbrillen, etc.) én een hovercraftje én een stukje scenery.
Met een korting er bij zijn ze inderdaad nog beter, en die 60106 moet je zowiezo al kopen vanwege de naam: 'fire starter set' >:)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 18:11

Reinier

\o/

Kapoen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Met een korting er bij zijn ze inderdaad nog beter, en die 60106 moet je zowiezo al kopen vanwege de naam: 'fire starter set' >:)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nb_nKR95C8U] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vet :D
* The Eagle Prodigy fan

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Kapoen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Dank, ik wist van de freebie uit het andere topic. Alleen ga ik niet voor elke random 'freebie' zomaar de adviesprijs van een set betalen op Lego.nl (enkele deals daargelaten). Hotdog man zat al in m'n park set, dus geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 23:01

almightyarjen

When does the hurting stop?

Vet :D
* Arjen ook Prodigy fan

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Dank, ik wist van de freebie uit het andere topic. Alleen ga ik niet voor elke random 'freebie' zomaar de adviesprijs van een set betalen op Lego.nl (enkele deals daargelaten). Hotdog man zat al in m'n park set, dus geen behoefte aan.
But but... hot dogs!!! Nee ik snap het wel, ik betaal ook liever niet de volle mep voor sets als het echt niet nodig is. Alleen voor die starter sets overweeg ik dat om een bepaalde drempel te halen (zoals jij wil doen), en ze zijn geen complete ‘rip off’. En nu krijg je er tijdelijk die polybag bij, vandaar mijn gedachtentrein ;)

Een andere set die ik ook wel eens gebruik om een drempel te halen is de 40153 Birthday Table Decoration. Voor €8 is dit een relatief goede parts pack, maar je krijgt er wel maar een halve harlekijn bij :'(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Agelopen dagen druk bezig geweest met bouwen :D. Heb een aantal wegplaten een tijdje terug aangeschaft zodat ik daar mijn modulaire gebouwen aan kon zetten.

foto's

Loop nu wel echt tegen de limiet van beschikbare ruimte aan, helaas daardoor geen volledig traject voor de trein.

Nog wel eens maar een paar auto's in elkaar gaan zetten aangezien dat nog mist. Heb niet zo heel veel voertuigen :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 12-01-2018 15:25 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19
Zeehond schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:22:
Agelopen dagen druk bezig geweest met bouwen :D. Heb een aantal wegplaten een tijdje terug aangeschaft zodat ik daar mijn modulaire gebouwen aan kon zetten.

foto's

Loop nu wel echt tegen de limiet van beschikbare ruimte aan, helaas daardoor geen volledig traject voor de trein.

Nog wel eens maar een paar auto's in elkaar gaan zetten aangezien dat nog mist. Heb niet zo heel veel voertuigen :P.
Ziet er echt mooi uit @Zeehond !

Ik moet hetzelfde nog doen voor al de friends-meuk van dochterlief om daar eens een mooie stad van te maken (met papa's treinen die er doorheen rijden uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
stefanass schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:30:
[...]

Ziet er echt mooi uit @Zeehond !

Ik moet hetzelfde nog doen voor al de friends-meuk van dochterlief om daar eens een mooie stad van te maken (met papa's treinen die er doorheen rijden uiteraard!)
Bedankt :D.

De friends sets lenen zich natuurlijk ook goed voor het bouwen van een stad gezien de hoeveelheid gebouwen en dergelijke in tegenstelling tot die van lego city wat voornamelijk politiebureaus en brandweer kazernes zijn.

En natuurlijk ideaal idd om de treinen doorheen te laten rijden :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 08-10 09:48
Vae Victis schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:25:
[...]

Vanochtend om ~5:20 heb ik hem in de webshop van lego besteld.
Inmiddels staat hij op uitverkocht.

Zou uiteraard nog een keer terug kunnen komen. Maar zou er niet van uitgaan, dat dat snel is.
Sinds gisteren of vandaag nu ook uitverkocht bij Bart Smit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:59
Niet een aanbieding, dus daarom ook niet in het aanbiedingen topic gepost, maar de ToyChamp heeft ook de UCS Millennium Falcon te koop op de webwinkel:
https://www.toychamp.nl/product/1297751-75192_Millennium_Falcon
Dus, mocht er nog iemand de UCS MF willen kopen maar hem nergens anders kunnen vinden ... Pak je kans! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cool. Maak hier dan eens een clip in Lego bij (obv de originele clip)
[YouTube: https://youtu.be/mg-QFvD1YEo]

Kan die alien ook weer aan de bak :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Oeh die is wel heel lastig :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goverman
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

sjong schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:52:
[...]

Wow, goede deal gemaakt! Post wel even een foto als je alles binnen hebt en bij elkaar hebt staan. De kids hier zullen wel watertanden. Gek van Lego en van Harry Potter :)
Nou, hier is het dan, de hele Harry Potter collectie bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xh8RkW5HpRwWKGibKar2pS78/medium.jpg
Het gaat om:
- 4695: Knight bus
- 4701: Sorting hat
- 4702: final challenge
- 4706: forbidden corridor
- 4707: Hagrid's hut
- 4708: Hogwarts express met stationnetje
- 4721: Hogwarts classrooms
- 4723: Diagon alley shops
- 4731: Dobby's Rele/ase
Alles bij elkaar voor ongeveer 140 euro

En hier de topper: Hogwarts Castle (4842), compleet met alle minifigs etc. (geen doos/instructies) voor 120 euro inclusief verzenden. :) Ik vond deze versie het mooist en ik heb hem dus ook weten te krijgen. :) (en ja, ik weet dat er een nog weer mooiere komt dit jaar...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6iMG2HNTXvF2USZo81mctHeS/medium.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Goverman op 12-01-2018 22:56 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Goverman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:55:

En hier de topper: Hogwarts Castle (4842), compleet met alle minifigs etc. (geen doos/instructies) voor 120 euro inclusief verzenden. :) Ik vond deze versie het mooist en ik heb hem dus ook weten te krijgen. :) (en ja, ik weet dat er een nog weer mooiere komt dit jaar...)
[afbeelding]
Zou wel mooi zijn als lego een keer een Hogwarts Castle released van dezelfde grote als het vorig jaar uitgebrachte Disney kasteel :9. Maar mooie verzameling :).

200 fish found!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De 3e episode van mijn animation series staat online. Over 2 weken het vierde en laatste deel. Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:10:
De 3e episode van mijn animation series staat online. Over 2 weken het vierde en laatste deel. Enjoy :)

[video]
Echt heel vet! Ik ben nu al benieuwd naar episode 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 00:45:
[...]

Zou wel mooi zijn als lego een keer een Hogwarts Castle released van dezelfde grote als het vorig jaar uitgebrachte Disney kasteel :9. Maar mooie verzameling :).
Volgens de geruchten moet die Hogwarts set 500 euro gaan kosten. Indien dat klopt mag het toch wel meer dan zijn alleen de facade/poppenhuis stijl van het Disney kasteel denk ik :)

Zelf heb ik niets met de Harry Potter franchise, maar misschien kunnen sommige gebouwen wel dienen in een Winter Village layout (mits aanpassingen)...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 23:03
Wat is die Porsche 911 GT3 toch vet om te bouwen zeg! Heb er zo'n 7 avonden over gedaan.
Vooral het feit dat ze het echte productieproces volgden maakt dit zeer leuk, vooral voor als je een Porsche fanaat bent!
Klein nadeel is wel dat alle techniek vrij verborgen zit als hij helemaal in elkaar zit. Maar wat een mooi ding is dit!
Kan hem sterk aanraden aan alle autoliefhebbers hier.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4z8otf748.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/8r9axizipokmw.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
@Verwijderd @Clavat @Haay @Goosebirdy

ik heb wat royal guards binnen, ik neem vanavond per DM contact met jullie op voor verdere afhandeling :)

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 13-01-2018 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Bij de Blokker in Amsterdam net de laatste Lego 'Star Wars' X-wing fighter ( 75149 ) gekocht voor € 35,27 ! Mocht mijn dochtertje ( StarWars fan ! ) hem niet willen gaat hij V&A in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:37:
Bij de Blokker in Amsterdam net de laatste Lego 'Star Wars' X-wing fighter ( 75149 ) gekocht voor € 35,27 ! Mocht mijn dochtertje ( StarWars fan ! ) hem niet willen gaat hij V&A in.
Mocht dat zo zijn heb ik wel interesse :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Marsman83 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:18:
Wat is die Porsche 911 GT3 toch vet om te bouwen zeg! Heb er zo'n 7 avonden over gedaan.
Vooral het feit dat ze het echte productieproces volgden maakt dit zeer leuk, vooral voor als je een Porsche fanaat bent!
Klein nadeel is wel dat alle techniek vrij verborgen zit als hij helemaal in elkaar zit. Maar wat een mooi ding is dit!
Kan hem sterk aanraden aan alle autoliefhebbers hier.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor removable body mod om de techniek binnenin te zien.

En deze verzamling van fixes is nodig om de techniek daadwerkelijk te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Volgens de geruchten moet die Hogwarts set 500 euro gaan kosten. Indien dat klopt mag het toch wel meer dan zijn alleen de facade/poppenhuis stijl van het Disney kasteel denk ik :)

Zelf heb ik niets met de Harry Potter franchise, maar misschien kunnen sommige gebouwen wel dienen in een Winter Village layout (mits aanpassingen)...
Zo te lezen heb ik wat gemist, in dat geval ben ik benieuwd :9.

Persoonlijk vond ik het middeleeuwse dorp (weet de set naam zo niet, het hoorde bij het castle thema) wat lego een aantal jaren terug had wel een goede aanvulling :). Ik denk eerlijkgezegd dat gebouwen uit de Harry Potter franchise zich er minder goed voor lenen.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 21:25
Gunner schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:39:
[...]

Mocht dat zo zijn heb ik wel interesse :)
Hier ook. Deze is hier nergens meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 15:18:
[...]

Zo te lezen heb ik wat gemist, in dat geval ben ik benieuwd :9.
Er is veel leesvoer in het HP topic op Eurobricks: link. Allemaal geruchten uiteraard :)
Persoonlijk vond ik het middeleeuwse dorp (weet de set naam zo niet, het hoorde bij het castle thema) wat lego een aantal jaren terug had wel een goede aanvulling :). Ik denk eerlijkgezegd dat gebouwen uit de Harry Potter franchise zich er minder goed voor lenen.
Deze per toeval? 10193 Medieval Market Village.
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10193-1/10193-0000-xx-13-1.jpg
Ik geloof dat @Mappy deze set ook al eens heeft voorgesteld voor een Winter Village, of toch zeker dat blauwe gebouw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

Kapoen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:06:
[afbeelding]
Ik geloof dat @Mappy deze set ook al eens heeft voorgesteld voor een Winter Village, of toch zeker dat blauwe gebouw.
Yup :)
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20141221legoxmas.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:06:
[...]

Er is veel leesvoer in het HP topic op Eurobricks: link. Allemaal geruchten uiteraard :)
Thanks, toch eens even kijken :).
[...]

[afbeelding]
Die bedoelde ik idd ja :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
AppieNL schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:59:
[...]

[video]
Voor removable body mod om de techniek binnenin te zien.

En deze verzamling van fixes is nodig om de techniek daadwerkelijk te laten werken.
Thanks! De removable body mod ga ik binnenkort eens voor zitten, leuke toevoeging!
Ik ga ook nog eens kijken voor een rc mod hiervoor, heb al een Buwizz dus moet goed komen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:10:
Erg leuk weer. De pizza heeft Mars bereikt (ben wel benieuwd naar de bezorgkosten) en onze buitenaardse vriend heeft zijn doel bijna bereikt. Ben benieuwd hoe dit samen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

*knip* Nee, dat mag je niet. Dat noemen we spam ;)

[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 15-01-2018 09:06 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:26:
@Verwijderd @Clavat @Haay @Goosebirdy

ik heb wat royal guards binnen, ik neem vanavond per DM contact met jullie op voor verdere afhandeling :)
heb je een berichtje gestuurd. ik dankbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

sus

is druk :+

Hoe houden jullie je lego schoon? Ik heb een rijtje modulars, die ik met een kwast 1x per week afstof. Busje lucht om de boel schoon te blazen. Maar na verloop van tijd is het met alleen afstoffen niet genoeg lijkt het.

Uit elkaar halen is niet erg, heb ik weer eens wat te doen. Tips dus voor een goede grondige cleanup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003

SeatRider

Hips don't lie

sus schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:02:
Hoe houden jullie je lego schoon? Ik heb een rijtje modulars, die ik met een kwast 1x per week afstof. Busje lucht om de boel schoon te blazen. Maar na verloop van tijd is het met alleen afstoffen niet genoeg lijkt het.

Uit elkaar halen is niet erg, heb ik weer eens wat te doen. Tips dus voor een goede grondige cleanup
Bij mij wordt het blijkbaar minder stoffig, maar als ik eens tweedehands Lego koop dat stoffig is of uit een huis komt waar gerookt is, gaat het altijd uit elkaar en een uurtje in een emmer met allesreiniger. Dan laten drogen op een handdoek en opnieuw in elkaar zetten :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:16

sus

is druk :+

SeatRider schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Bij mij wordt het blijkbaar minder stoffig
Tis meer dat de kindjes (7 en 3) er mee spelen. Dan krijg je vanzelf dat het wat vettig wordt. Niet dat ik elke week hele stofnesten wegveeg. En die bus lucht komt nog minder tevoorschijn.

Maar gewoon in de allesreiniger dus? Alleen even opletten met die paar steentjes waar een sticker op zit; zijn er gelukkig niet veel.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 22:13
Ik wil dit toch even delen. Mijn duurst lego project ooit en het eindelijk klaar, alleen moet ik hem nog helemaal gaan afstellen zodat hij ook daadwerkelijk werkt. En misschien toch eens kijken naar een plankje op maat om hem te kunnen verplaatsen...

De "Great ball factory" van Akiyuki.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hzma2a87ich5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Pandemic schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:24:
Ik wil dit toch even delen. Mijn duurst lego project ooit en het eindelijk klaar, alleen moet ik hem nog helemaal gaan afstellen zodat hij ook daadwerkelijk werkt. En misschien toch eens kijken naar een plankje op maat om hem te kunnen verplaatsen...

[afbeelding]
Nice! Dit vraagt om een actiefilmpje 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ongeveer dit:

Alleen heeft Pandemic een dichte loop zodat de balletjes weer bij het begin punt komen.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 14-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 22:13
AppieNL schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:11:
Alleen heeft Pandemic een dichte loop zodat de balletjes weer bij het begin punt komen.
Ik kan kiezen ja tussen dichte of open loop. Het is mn derde GBC; als het zo doorgaat kan ik er misschien een keer een aantal schakelen in een cirkel. Dat is toch wel het doel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00

foto's

Leuk nog een layout!
Heb je ook een overzichtsfoto? Hoe loopt die trein nu of alleen dat rechte stuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

foto's

tof d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Pandemic schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:24:

[afbeelding]
Cool, ik moet daar ook nog steeds eens mee beginnen.... Goed excuus om toch nog eens ergens een bucketwheel excavator op te pikken als partspack :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
moer schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Leuk nog een layout!
Heb je ook een overzichtsfoto? Hoe loopt die trein nu of alleen dat rechte stuk?
Bedankt, de trein is alleen een recht stuk. Een overzichtsfoto heb ik helaas niet, daarvoor is het geheel te groot om die fatsoenlijk te kunnen maken :P.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

GeeBee

Oddball

Chakotay schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:51:
[...]

Cool, ik moet daar ook nog steeds eens mee beginnen.... Goed excuus om toch nog eens ergens een bucketwheel excavator op te pikken als partspack :P
Begin dan met deze:
Afbeeldingslocatie: https://pv-productions.com/wp-content/uploads/2017/02/LEGO-GBC-15-v5-only-for-render.lxf_-e1487960046617.png
https://pv-productions.co...55-building-instructions/
Kan gemaakt worden met de parts uit de BWE.

Met alleen de BWE kun je deze niet maken --> 28,4% :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N18A8nT.png

Hier een lijst met wat je nodig hebt.
https://rebrickable.com/m...icker/ball-factory/#parts

[ Voor 26% gewijzigd door GeeBee op 14-01-2018 22:28 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

GeeBee schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:21:
[...]

Begin dan met deze:
[afbeelding]
https://pv-productions.co...55-building-instructions/
Kan gemaakt worden met de parts uit de BWE.

Met alleen de BWE kun je deze niet maken --> 28,4% :)
[afbeelding]
De ball factory lijkt me niet een ideale om mee te beginnen inderdaad, ik bedoelde great ball contraptions in het algemeen :P Thnx voor de herinnering aan PV Productions, daar had ik nog even bij staan praten op Lego World laatst. Binnenkort maar wat balletjes kopen en hun 42054-Cmodel eens proberen, die heb ik tenslotte al staan :)

Voor de ball factory heb ik volgens Rebrickable 51.1% van de parts, valt me nog mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 14-01-2018 22:35 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Kapoen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:19:
Ik heb eindelijk de 21309 Saturn V set afgewerkt, en ik blijf bij mijn eerdere post in verband met het bouwproces. Als we nu in de middeleeuwen waren dan vloog de bedenker van deze set op de brandstapel wegens toverij :D Ik vraag me af op welke manier al die bouwtechnieken ontstaan zijn en dan geleid hebben naar zo'n visie op een model, echt petje af.
Ja, eens!!

Ik heb hem afgelopen weekend ook gebouwd, in twee avonden. Wat een machtig mooi apparaat!! O+ En al die bevestigingsdingen zijn echt goed bedacht!

Een heel klein puntje is de bevestiging van al die witte roosterstukjes halverwege de eerste trap. Die sluiten soms (net) niet helemaal mooi op elkaar aan.

In ieder geval, een mooie eerste (geavanceerde) set om in elkaar te zetten! Ik denk dat ik in een soort renaissance zit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
Goverman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Ja, eens!!

Ik heb hem afgelopen weekend ook gebouwd, in twee avonden. Wat een machtig mooi apparaat!! O+ En al die bevestigingsdingen zijn echt goed bedacht!

[...]
Al die bevestigings dingen/methoden komen waarschijnlijk (uit eigen ervaring) voort uit veel, heel veel trail en error.
Zo ben ik zelf bezig met het bouwen van een stoomlocomotief en moet daarvoor een cylindervormige ketel van 6cm doorsnede maken.
De diameter staat dus vast (vanwege de schaal van het model). De elementen om een mooie ronde vorm te maken, zijn ook beperkt (veelal dezelfde elementen als gebruikt voor de buitenkant van de Saturn V).
De vorm en de elementen dus staan vast, dan blijft dus nog over dat ik de element aan elkaar vast moet maken om er een geheel van te maken en daar ben ik dus al een tijdje zoet mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben gister begonnen met de Brick Bank, m'n eerste modulaire gebouw. moet zeggen dat het erg leuk om te maken is :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

Ik weet niet of je er nog meer wil, maar het verzamelen/bouwen van de modular buildings is een gevaarlijke verslaving ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Gunner schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:25:
Ben gister begonnen met de Brick Bank, m'n eerste modulaire gebouw. moet zeggen dat het erg leuk om te maken is :)
Ik heb vooralsnog alleen de Parisian Restaurant en de Detective's Office staan. De Brick Bank heb ik ingepland om als verjaardagscadeau te krijgen, begin maart. ;)

Overigens, de Parisian Restaurant wordt vrij algemeen beschouwd als een van de mooiste (recente) Modular gebouwen. En die set is nu, sinds Palace Cinema retired is gegaan, de oudste nog in productie zijnde set. Dus mijn advies is: zorg dat je dit jaar nog een Parisian Restaurant in je bezit krijgt, voordat die (waarschijnlijk) eind dit jaar of begin volgend jaar met pensioen gaat!

-------------

Ik lees trouwens dat de Saturn V (huidige status: Bel om de beschikbaarheid van het product te controleren) 20 onderdelen deelt met de UCS Millennium Falcon. Omdat er uit een mould niet oneindig onderdelen geperst kunnen worden, en de UCS MF meer winstgevend is dan de Saturn V, krijgt de UCS MF op dit moment voorrang bij productie.

Jammer! Had gehoopt nog een Saturn V te kunnen bestellen om daarmee die 60th Anniversary promo te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian1980 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Ik weet niet of je er nog meer wil, maar het verzamelen/bouwen van de modular buildings is een gevaarlijke verslaving ;)
Ja, en nu zeker. Verslavend inderdaad!
Haay schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:21:
Overigens, de Parisian Restaurant wordt vrij algemeen beschouwd als een van de mooiste (recente) Modular gebouwen. En die set is nu, sinds Palace Cinema retired is gegaan, de oudste nog in productie zijnde set. Dus mijn advies is: zorg dat je dit jaar nog een Parisian Restaurant in je bezit krijgt, voordat die (waarschijnlijk) eind dit jaar of begin volgend jaar met pensioen gaat!
bedankt voor de tip. daar ga ik zeker wat mee doen.

[ Voor 49% gewijzigd door Gunner op 15-01-2018 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:05

D75

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Ik had trouwens nog een misdruk in de Saturn V: een wit stukje met de Amerikaanse vlag. De rood-witte banen zitten te laag (vgl. de twee andere op de foto):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2u13rCsVvtrLi6WjGlUGf95h/medium.jpg
Uiteraard heb ik hierover een berichtje gestuurd aan LEGO. Ik ben benieuwd wanneer ik een vervangend stukje krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is verkleuring van stenen nog een probleem tegenwoordig bij LEGO? Ik heb m'n hobbykamer pal op het zuiden en ben daar wel een beetje bang voor als ik daar niets tegen doe. Afdekken of zoiets, rolgordijnen sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 15-01-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:20:
Is verkleuring van stenen nog een probleem tegenwoordig bij LEGO? Ik heb m'n hobbykamer pal op het zuiden en ben daar wel een beetje bang voor als ik daar niets tegen doe. Afdekken of zoiets, rolgordijnen sluiten.
Eigenlijk vrij lastig te zeggen denk ik aangezien je er meestal pas na een tijdje achter komt :P. Maar als ik ga kijken naar bijv. modulare gebouwen met witte stukjes die ik al een tijdje heb staan zoals de petshop (4 jaar), dan moet ik zeggen dat ik ze nog mooi wit vind. Maar afwachten hoe dit over nog eens 5 jaar is :P. Lastig te zeggen dus denk ik.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 16:10

Wom

Verkleuring = ja. Mijn T1 bus begint na drie jaar al zichtbaar te verkleuren bij de witte panelen op het dak :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Wit en blauw (en vroeger grijs) komen soms al verkleurd uit (oudere) gesloten dozen. Het is niet alleen licht wat de stenen doet verkleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 21:57

momania

iPhone 30! Bam!

Ook bij nieuwe dozen gebeurt dat. De verschillende steentjes komen uit verschillende productie-batches, en daar zit dan soms al zo tijdsverschil in dat je kleurverschillen kan zien...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MartijnS72 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:51:
Wit en blauw (en vroeger grijs) komen soms al verkleurd uit (oudere) gesloten dozen. Het is niet alleen licht wat de stenen doet verkleuren.
Nee klopt. Ik lees wel verhalen van mensen die dozen van zolder halen die geen licht hebben gezien en toch verkleuren. Gelukkig kan je makkelijk stenen nabestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Hetzelfde zie je bv met oude gameboys en SNES consoles. Ook al zijn ze verpakt geweest, na 10-15 jaar komen ze bijna geel uit de doos.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Señor Sjon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:05:
Hetzelfde zie je bv met oude gameboys en SNES consoles. Ook al zijn ze verpakt geweest, na 10-15 jaar komen ze bijna geel uit de doos.
komt door de bromide in het plastic..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Haay schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:21:
[...]
Jammer! Had gehoopt nog een Saturn V te kunnen bestellen om daarmee die 60th Anniversary promo te kunnen krijgen.
Ach, die promo gaat pas binnen twee weken in. Hopelijk zijn er tegen dan weer Saturn V sets in voorraad? ;)

Ik heb ondertussen bevestiging gekregen dat ik een nieuwe handleiding krijg voor mijn eigen Saturn V set, omwille van ontbrekende pagina's. Reactie van Lego in een notendop: "oops, de printer heeft een aantal pagina's opgegeten". O-)

Ondertussen staat mijn exemplaar wel al te blinken naast m'n TV en nu kan ik dus niet meer ontkennen dat ik nog met de blokjes speel. De Creator voertuigen (T1, Mini Cooper en Kever) heb ik nog wat anoniem kunnen wegmoffelen in het vitrine gedeelte van m'n barkast, maar zo'n raket van een meter lang wegzetten is andere koek :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Misschien al voorbij gekomen, maar als je even geduld hebt: Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/projects/a88/109/4621292-o_1bjupvv2c1hp2ji6r051ipe1s6pc-qiPXiLwHxXWZSA-thumbnail-full.jpg

Dan kan je daar je Saturn V kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Vae Victis schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:18:
Misschien al voorbij gekomen, maar als je even geduld hebt: [afbeelding]

Dan kan je daar je Saturn V kwijt.
die komt niet door de keuring heen gok ik, daar "moet" je feitelijk de saturn voor aanschaffen en dat soort "koppel verkoop" zie ik lego niet promoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 18:01
Na een paar jaar geleden de Lego Unimog (8110) en de Excavator (8043) te hebben gekocht begint het nu weer te kriebelen om een nieuwe set te kopen. Wie kan me helpen met een goede keus te maken?

Opties:
- 42056 Porche: Tof design en nu voor een goede prijs te krijgen., Jammer dat alle techniek niet te zien is en hij geen power functies heeft.

- 42055 Bucket wheel excavator: Flinke set, maar design trek me niet zo. Niet een heel mooi model om neer te zetten.

- 42043 Mercedes Arocs: Super tof, maar lijkt wel veel op de Unimog die ik al heb. Bovendien nu te krijgen voor rond de 200 euro, wat toch een stuk hoger is dan de laagste prijs een tijd terug (+/- 140 euro). Ik weet het, deze wordt alleen maar duurder.

Welke raden jullie aan, of moet ik nog andere sets overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 21:57

momania

iPhone 30! Bam!

Voor mijn gevoel lijkt de Arocs te veel op de Unimog, en de Bucket wheel excavator is alleen maar groot, verder weinig interessants.

Porsche dus :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Kapoen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:57:
Ondertussen staat mijn exemplaar wel al te blinken naast m'n TV en nu kan ik dus niet meer ontkennen dat ik nog met de blokjes speel. De Creator voertuigen (T1, Mini Cooper en Kever) heb ik nog wat anoniem kunnen wegmoffelen in het vitrine gedeelte van m'n barkast, maar zo'n raket van een meter lang wegzetten is andere koek :o
Vergelijkbaar bij mij! :D

Saturn V mooi naast de TV te pronken, terwijl het grootste deel van mijn Lego collectie in vitrine kasten op zolder staan. M'n vrouw wil "geen Lego huiskamer", ha ha ha. Maar voor die Saturn V heb ik op m'n strepen gestaan. Die prachtige raket wil ik niet wegmoffelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mintgroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-08 05:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:51:
[...]

die komt niet door de keuring heen gok ik, daar "moet" je feitelijk de saturn voor aanschaffen en dat soort "koppel verkoop" zie ik lego niet promoten
Eens maar de Saturn V is wel een enorm goed lopende set. Het is ook de enige keer geweest dat ze tjjdens een Ideas ronde 2 sets selecteerden ipv 1. Het is een typische AFOL set en er zal zeker veel vraag naar die toren zijn. Het zou me niets verbazen als ze die weer als extra Ideas set gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Brammel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:23:
Na een paar jaar geleden de Lego Unimog (8110) en de Excavator (8043) te hebben gekocht begint het nu weer te kriebelen om een nieuwe set te kopen. Wie kan me helpen met een goede keus te maken?

Opties:
- 42056 Porche: Tof design en nu voor een goede prijs te krijgen., Jammer dat alle techniek niet te zien is en hij geen power functies heeft.

- 42055 Bucket wheel excavator: Flinke set, maar design trek me niet zo. Niet een heel mooi model om neer te zetten.

- 42043 Mercedes Arocs: Super tof, maar lijkt wel veel op de Unimog die ik al heb. Bovendien nu te krijgen voor rond de 200 euro, wat toch een stuk hoger is dan de laagste prijs een tijd terug (+/- 140 euro). Ik weet het, deze wordt alleen maar duurder.

Ook al lijkt die op de Unimog, nog steeds de Arocs. Hele leuke technieken en vooral VEEL techniek (die ook nog eens werkt out of the box itt de Porsche). Mijn BWE nog steeds niet gebouwd, maar vind het ook niet echt een "show model". Ik durf wel te zeggen dat sinds de 8043 (en de Unimog) de Arocs het beste flagship is van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Laatst online: 18:01
Het uiterlijk en de techniek gebruikt in de Arocs komt wel echt veel overeen met de unimog. Porsche heeft op dit moment mijn voorkeur. Als ik de unimog niet had was de keus duidelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:54
almightyarjen schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Eens maar de Saturn V is wel een enorm goed lopende set. Het is ook de enige keer geweest dat ze tjjdens een Ideas ronde 2 sets selecteerden ipv 1. Het is een typische AFOL set en er zal zeker veel vraag naar die toren zijn. Het zou me niets verbazen als ze die weer als extra Ideas set gaan uitbrengen.
Die toren lijkt me te niche. Maar deze daarintegen: https://ideas.lego.com/pr...cb-4fff-b3c9-41739fed157c

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/community/projects/50a/447/4647075-o_1bktgen9e1vl566mhsf1vdq1qe2c-fz_xjoDpK7ZBxA-thumbnail.jpg

Inmiddels al 10000 votes verder.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe build na de Saturn V? Moet nog maar 1 zakje en zit me af te vragen wat ik hierna wil gaan doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 15-01-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
DaCoTa schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Die toren lijkt me te niche. Maar deze daarintegen: https://ideas.lego.com/pr...cb-4fff-b3c9-41739fed157c

[afbeelding]

Inmiddels al 10000 votes verder.

Heeft iemand nog tips voor een nieuwe build na de Saturn V? Moet nog maar 1 zakje en zit me af te vragen wat ik hierna wil gaan doen :)
een modulair gebouw ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 01:35

Mappy

Piramide van Austerlitz

De maan in 1:110 bouwen :P

Edit:
Dat komt neer op de hele vloer van de kamer volleggen met grijze baseplates. Pas bij een diameter van een meter of 20 krijg je in het midden een verhoging van 1 plate...

radius van maan op schaal=
1737.1km / 110 = 15.8km

radius van kamer=
20m / 2 = 10m

hoogteverschil tussen midden en verste hoeken van de kamer=
15.8km * (1 - cos(arcsin(10m / 15.8km))) =
3.2 mm = 1 plate

[ Voor 41% gewijzigd door Mappy op 16-01-2018 00:40 ]

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn nieuwe London skyline setje komt straks binnen (Was bij Conrad maar 31.99).
Eens kijken hoe ik die kan modden met wat simpele dingen om Lester en Hamley erbij te zetten op de base.
Die moeten er in mijn ogen wel bij :)

Ik weet trouwens niet of het al voorbij is gekomen, maar de volgende minifig-serie is volgens de geruchten een serie met mascotte figs. (Dus ala shark, banaan etc).

Ik had een filmpje met de mogelijke lijst, maar die kan ik even niet terug vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Mad-Matt op 16-01-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Mappy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 00:00:
[...]

De maan in 1:110 bouwen :P

Edit:
Dat komt neer op de hele vloer van de kamer volleggen met grijze baseplates. Pas bij een diameter van een meter of 20 krijg je in het midden een verhoging van 1 plate...

radius van maan op schaal=
1737.1km / 110 = 15.8km

radius van kamer=
20m / 2 = 10m

hoogteverschil tussen midden en verste hoeken van de kamer=
15.8km * (1 - cos(arcsin(10m / 15.8km))) =
3.2 mm = 1 plate
Of je vloer grijs verven en in het midden één plate neerleggen. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Ik heb hem al wel gekocht maar nog niet gebouwd, dus over de bouw-ervaring kan ik nog niks kwijt, maar ik heb erg goede berichten gelezen over de Lego Ideas set "Old Fishing Store". Ontworpen door een Nederlander, super gedetailleerd, prachtig resultaat.

Als je van grote geavanceerde modellen houdt dan zou je dit lijstje eens kunnen doorbladeren:
https://brickset.com/sets/theme-Advanced-Models/
Nog te krijgen zijn de auto modellen: VW T1 Camper Van, Mini Cooper, VW Beetle, London Bus, (Ferrari F40 is retired, maar nu nog wel voor niet al te hoge opslag te krijgen).
Met een kleine opslag nog wel te vinden online: 10226 Sopwith Camel (dubbeldekker vliegtuig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42
Brammel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:23:

Opties:

Ik zou de Porsche stemmen. Met een paar extra stukken kan je Pimp up my Porsche overwegen. Deze mod combineert een beetje het beste van de AFOL community aanpassing. Denk aan hand-of-godsturing, betere vering en een eenvoudig verwijderbaar koetswerk.

De Arocs is wel ook een degelijke keuze. De BWE is iets minder goed qua functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:09:
Ik weet trouwens niet of het al voorbij is gekomen, maar de volgende minifig-serie is volgens de geruchten een serie met mascotte figs. (Dus ala shark, banaan etc).

Ik had een filmpje met de mogelijke lijst, maar die kan ik even niet terug vinden.
Gepikt van Eurobricks:
More characters confirmed!

Source: https://brickshow.com/201...ifigure-series-18-rumors/

Then the list so far goes as follows:

1. Blue Brick Suit Girl

2. Red Brick Suit Guy

3. Spider Monster Suit Guy

4. Fireworks Rocket Suit Guy

5. Elephant Suit Guy

6. Cake Suit Guy

7. Cactus Girl

8. Classic Sailor

9. Cowboy Costume

10. Party Girl with Balloon

11. Race Car Suit

12. ?????

13. ?????

14. ?????

15. ?????

16. ?????

17. ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

die ja!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Nog een aanvulling op mijn vorige post:
Here are descriptions/names for all 17 of the coming LEGO Series 18 minifigures. One cool thing to mention, all of these come on an orange baseplate, not black as they typically do.

Red Suit Brick Guy – in a red 4×2 brick, holding a blue 1×1.

Police Officer – old LEGO style, exactly like the one in LEGO set 600. He’s holding a printed 1×2 tile picturing LEGO set 600.

Elephant Suit Girl – female wearing elephant suit, with a pink tutu and holding a mouse.

Rocket/Firework Guy – male wearing a rocket/firework that is blue, top of firework is red and his pants are dark grey. Star/explosion printing all over in yellow.

Red Dragon Suit Guy – cool looking red dragon suit with black spikes on his tail and horns. Red wings attach to the back. Your going to love the head mold, the dragon looks tough.

Birthday Cake Guy – guy in a birthday cake wearing a light blue suit, gold hat and bow-tie. Pink icing splattered print on his torso. No legs, all cake.

Race Car Guy – guy wearing a blue and white racers outfit as a molded red race car is attached between his torso and legs. Pretty cool look. Race car has a white fin and some printing on it.

Flower Girl – girl dressed as a dark pink flower. New mold that fits over her head with face coming through the middle of the flower. Green torso to match coloring of the stem. No legs, she attaches to a clay flower pot.

Blue Brick Girl – in a blue 4×2 brick, holding a red 1×1.

Blue Unicorn Knight – male dressed as a blue unicorn. lol. Comes holding a gold sword and a white shield with a white unicorn printed on it.

Orange Balloon LEGO Fan Boy – not a costume at all. Boy with short legs, green glasses. His torso is white but printed with light blue minifigure heads and a multi-color tie. He comes with an orange balloon and 2 LEGO Series 1 minifigure pack printed 1×1 tiles. Also comes with a printed birthday present. This one is going to be easy to feel for with all these accessories. He is wearing shorts using a multi-tone colored legs.

Spider Suit Guy – could actually be female, can’t tell. All black suite with white spider web printing on torso.Head mold has 4 molded and printed spider eyes on top of head. Also two fangs colored dark grey molded into head piece. Comes holding a black spider and an eight-legged mold attaches to back of figure.

Purple Balloon Girl – the compliment to the Orange Balloon LEGO Fan Boy. However, this girl doesn’t like LEGO. Here torso printing is just multi-color square on a white shirt. She is wearing light blue shorts using a multi-tone colored legs. Wearing a purple birthday hat. Accessories are a purple balloon, donut, cookie and a birthday gift.

Cactus Girl – girl wearing a new molded cactus piece. The arms on the torso are also new, as they look like an extension to the cactus with no hands. Green legs.

Cowboy Suit Guy – Cowboy with white hat. A horse attaches between his legs and torso so it looks like he is riding on a horse. Horse mold does no carry through to the back. Brown legs.

Balloon Artist Clown – Fun clown! Wearing a light green top-hat with a purple flower printed on it. Orange and purple torso printed vest. Orange coattails attach to his legs and carry about an inch off of him in the back. Red bow-tie attaches to his neck. Light green legs to match his top-hat. The best part is he comes holding balloons that he has twisted into dogs.

Cat Suit Guy/Girl – I cannot tell if this is male or female. Looks almost exactly like Slyvester the Cat. Comes holding a blue fish.

Source : The Brick Show

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
Als je de MF weer net gemist hebt, maar nog wel een flinke collectie random color Lego steentjes hebt liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EdvuOWQvHVGZKk1QYIqMyPDx/thumb.jpg
Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .