Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.008.103 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 07:00
Kapoen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:10:
[...]

Het is mij onlangs ook overkomen met een bestelling. Ik had zonder goed te lezen op de oranje balk geklikt bij een bepaalde set (een City starter pack nota bene) om deze aan te schaffen. Bij het verwerken van mijn bestelling bleek dan dat deze in 'back order' stond.

Lego gaf aan dat mijn bestelling in twee zou gesplitst worden, en dat gebeurde ook. Alleen lagen de verzenddata van beide pakketjes slechts een dag van elkaar 8)7 Ze lieten lang uitschijnen dat ze wachtten op dat ene item...

Uiteindelijk hebben ze dan op hun kosten toch echt een verzending gedaan met alleen een City starter pack :o
Ik had iet soortgelijks, ook een cityset voor de poly. Bestelling was 2 x Berlijn, 1 x 60 jaar setje en 1 x cityset. Ik kreeg het dus als volgt:

1e pakket: 1x Berlijn, 60 jaar set en poly.
2e pakket: 1x Berlijn
3e pakket: De cityset

En dat allemaal binnen een week. Niet heel erg efficiënt als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:12
Ik heb het even gemist, maar hebben de Lego City sets dan een speciaal 60 jaar steentje er in of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTVDKTW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 07:00
pixels66 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:49:
Ik heb het even gemist, maar hebben de Lego City sets dan een speciaal 60 jaar steentje er in of iets?
Nee bij een vijftal Classic setjes met het subthema 'Building Bigger Thinking' zit zo'n tegel :)

https://brickset.com/sets...-Building-Bigger-Thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
LTVDKTW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:26:
[...]

Nee bij een vijftal Classic setjes met het subthema 'Building Bigger Thinking' zit zo'n tegel :)

iemand een idee of dat nog leuke part packs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:01
LTVDKTW schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:26:
[...]

En uiteraard ook in het 60ste verjaardagssetje :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mschol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:45:
[...]
Ik heb er drie verschillende besteld, van 4,99 tot 19,99. Ziet uit als leuk en gevatieerd. Voorradigheid alleen wat minder. Heb ze gekocht voor mn kids, sterker nog ze hebben ze mee uitgekozen. Afhankelijk van de set heb je te maken met een paar apartere kleuren, vleugels, unikitty staart en... oogjes. Vooral dat laatste werd wel op prijs gesteld, zodat ze allerlei figuurtjes kunnen bouwen o.a. aan de hand van pinterest voorbeeldjes.

En gerelateerd aan het 60-jarige steentje, een review van het bonus setje:
http://www.bouwsteentjes....rs-the-lego-brick-review/

@Haay : je had gelijk. Vandaag ontvang ik een deel van de bestelling :) Gelijk het bonus setje bouwen :D

[ Voor 43% gewijzigd door Gim op 07-02-2018 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik heb zojuist de 7750 aangeschaft. Het is een rib uit mijn lijf maar totally worth it! :Y denk ik... :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:26:
Ik heb zojuist de 7750 aangeschaft. Het is een rib uit mijn lijf maar totally worth it! :Y denk ik... :P
Ga je misschien een Vintage 12 Volt crash video maken? ;)
mschol schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:45:
[...]
Dat valt te zien wat je zoekt in een parts pack. Als je een basispakket zoekt om grote MOCs mee te bouwen dan zijn de classic en bigger thinking sets zeker niet geschikt. Beide sets bevatten meestal wel enkele onderdelen in een zeldzame kleur, maar in lage hoeveelheden. De bigger thinking sets onderscheiden zich van de classic dozen met een collectie aan minifig accesoires, planten en andere decoratieve elementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Ga je misschien een Vintage 12 Volt crash video maken? ;)
Meh... Ik ben een beetje klaar met crashen denk ik, het unieke is er nu wel een beetje af. Daarnaast: eigenlijk waren alle crashes al 12V aangezien ik de treinen altijd op 12V liet lopen om ze wat meer snelheid te geven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb er toen ik klein was nog wel mee gespeeld, een neef van me had hem. Heeft hem nu nog ergens, ligt vermoedelijk in stukjes bij zijn ouders en is eerst door hem en daarna door zijn neefjes redelijk stukgespeeld.
having said that: die hadden zoveel (treinen) lego dat ie minimaal 2x op te bouwen moet zijn met wat ze nog hebben :P

Needless to say, vond het als jongen altijd heel fijn om een weekend of een week die kant in te gaan (wij woonden Brabant, zij Friesland) ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:00
Mooie loc is dat en ook gelijk de duurste van 12V :)

Hier ook veel gedaan in de tussentijd met de 12V lay-out.
Before:
Before

After:
After

:'(

De verbouwing van de zolder hebben wij toch 2 jaar naar voren gehaald. Krijg er aan andere kamer (hok) voor terug maar met 2,5 bij 1,5 zal het geen lay-out meer worden ;(

Kan mij na de verbouwing wel concentreren op het afmaken en verbeteren van de gebouwen zodat over een jaar of 18 als de kids het huis uit zijn er een lay-out neergezet kan worden die meer af is. Te beginnen met het station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

What happened? Gezinsuitbreiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

denk over 18jr vrij te zijn _O- _O- _O-

afgelopen week was iemand die speculaas uitdeelde mbt nieuwe jurassic park set (tof!!)

nalv kwam ik deze post tegen; best smakelijke bouwwerken

http://dinosaurstop.com/2...c-park-films-lego-models/

[ Voor 28% gewijzigd door himlims_ op 09-02-2018 11:37 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@moer Hoe heb je die monorail wat verder omhoog gekregen? Lijkt alsof het station op originele hoogte staat, maar de rails zelf wat verder omhoog gaan (om de treinen door te laten verwacht ik). Werkte dat een beetje? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:51
Kapotto schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:00:
Ik ga even mijn deelname aan de lego wedstrijd “Lego moments in space” delen, na 9 februari kan er op gestemd worden.

Mijn deelname is getiteld “Alien invasion”, en de omschrijving “The man on the moon spots a landing 'alien'.”

https://ideas.lego.com/ch...8f-4ae8-9e6b-cb8867326c05

Dus allen stemmen ;).

Doen er nog Tweakers mee met de wedstrijd?
Vanaf vandaag kan er gestemd worden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapotto schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:03:
[...]

grappig - die gisteren gezien, wel leuk model (imho mag de ondergrond wel wat groter qua oppervlakte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
himlims_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:08:
[...]

grappig - die gisteren gezien, wel leuk model (imho mag de ondergrond wel wat groter qua oppervlakte)
In de wedstrijd was er een max formaat van 16x16 grondoppervlakte. Aan de Hoogte was gelukkig geen restrictie verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 18:09
himlims_ schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:25:
[...]

denk over 18jr vrij te zijn _O- _O- _O-

afgelopen week was iemand die speculaas uitdeelde mbt nieuwe jurassic park set (tof!!)

nalv kwam ik deze post tegen; best smakelijke bouwwerken

http://dinosaurstop.com/2...c-park-films-lego-models/
WOW, hier zitten wel hele mooie tussen inderdaad!

En ik heb trouwens bovenstaande andersom. Door de geboorte van mijn zoontje heb ik nu de zegen om een speel / lego kamer in te richten :9

[ Voor 13% gewijzigd door Physx op 09-02-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Kapotto schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:03:
[...]

Bij deze dus gedaan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag deze set binnen gekregen, lekker bouwen van het weekend:

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/10177-1/10177-0000-xx-13-1.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
Onderweg ja :)
The Eagle schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:58:
@moer Hoe heb je die monorail wat verder omhoog gekregen? Lijkt alsof het station op originele hoogte staat, maar de rails zelf wat verder omhoog gaan (om de treinen door te laten verwacht ik). Werkte dat een beetje? :)
Het station staat idd op de originele hoogte. Ik heb ter hoogte van het chocolade gebouw (naast de Unox set) nog een ramp geplaatst. Bij het ziekenhuis en de "rode rijder" links achterin gaat hij helemaal naar de grond.

Gaat prima, zorg alleen wel voor genoeg steunen, de baan zakt aardig door en vooral in de bochten waar hij 7 sporen moest kruisen. Ik had ook wel crashes kunnen filmen net zoals @almightyarjen: paar keer dat de monorail van de baan viel en de treinen niet op tijd kon stoppen met pijnlijke crashes tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
@moer zag er wel gaaf uit. Maar gefeliciteerd met de onderweg zijnde gezinsuitbreiding :).

Zelf heb ik ook niet meer dan 2.5 bij 1.5 schat ik, maar dat bied opzicht wel mogelijkheden toch om iets moois te maken. Alleen treinrails neerleggen gaat minder goed aangezien dat juist veel ruimte opslokt.

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

moer schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:41:
[...]Het station staat idd op de originele hoogte. Ik heb ter hoogte van het chocolade gebouw (naast de Unox set) nog een ramp geplaatst. Bij het ziekenhuis en de "rode rijder" links achterin gaat hij helemaal naar de grond.
shit, actie is afgelopen

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8205/8194342697_be9bdd91f4_b.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotto
Probeer eens 😋, actie loopt tot ‘83.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
Zeehond schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:44:
@moer zag er wel gaaf uit. Maar gefeliciteerd met de onderweg zijnde gezinsuitbreiding :).

Zelf heb ik ook niet meer dan 2.5 bij 1.5 schat ik, maar dat bied opzicht wel mogelijkheden toch om iets moois te maken. Alleen treinrails neerleggen gaat minder goed aangezien dat juist veel ruimte opslokt.
Thx. Met die oppervlakte kan je inderdaad wel iets leuks neerzetten maar het is gelijk mijn bouwplek ;)
Dan maar plankjes ophangen en daar de treinen neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Of je zou de hele (of gedeeltelijke) layout hoger moeten bouwen (bv. op basis van Duplo) en de trein eronder laten rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J6B9y9KHsWsOqIYo4O1GQ5RC/medium.jpg

Lego Skyrim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rdcpDNOaxnAzTz58j4RxYFIM/medium.jpg

Lego Dracul

:+

Net weer een kilo of 15 opgehaald, oude lego van mezelf bij wat neefjes en nichtjes. Wat een pleuris karwei om uit te zoeken :D

Mijn Lego Saturn duurt lang, maar Lego klantenservice stuurt mij ook de 60 years op, als goed makertje omdat mijn betaling accorderen zo lang duurde :D Happy!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35

Voor het uitstallen van mijn creaties moet ik het met deze ruimte doen :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DZbn4wEmgVXR6HjEnhg1aacH/medium.jpg

Wat restricties is goed voor mij, anders loopt de hobby uit de hand en staat er door het hele huis lego. De ene keer staat er een diorama en nu staat er een lego technic wagen. Ik heb natuurlijk in een andere kamer wel een bouwplek/bureau, is tevens mijn werkbureau.

Laatst tweedehands lego technic set 42039 gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5YtpSBDqav6c8WhFglUEjRN6/medium.jpg
Leuke wagen, volgens gebruiksaanwijzing power functies toegepast met een paar kleine aanpassingen. Extra led verlichting zodat aan de voorzijde alle vier de lampen branden in plaats van twee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/atUxgX9MpncyZk6Kr1lc42NI/medium.jpg
Een switch ertussen gezet voor de motor, zodat deze uit staat als de power accu aan staat voor de verlichting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eRWJnGrWhFHzTcDE28h4SctZ/medium.jpg

Nu wil ik deze wagen nog verder ombouwen met power functies voor de aandrijving en stuurinrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1jht
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-07-2024
shit, actie is afgelopen

[afbeelding]
[/quote]

Lol. Deze set ligt nog wel ergens in de bak met Lego van de kids...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 04:13
Mijn Parijs Restaurant is ook binnen! Wat te doen dit weekend ;).

Ik ben inmiddels ook al mijn oude sets bij elkaar aan het zoeken. Eerst ongesorteerd, maar dat was niet te doen. Wat nog in elkaar zat was nog redelijk te doen, de rest niet. Ik was eerst ook zo dom om het boekje te gebruiken om alles bij elkaar te zoeken. Nu het gros gesorteerd en bij elkaar zoeken via Bricklink. Deze en deze o.a. weer geheel compleet kunnen krijgen. Wel een aantal dingen vergeeld, maar die staan in bestelling op Bricklink en Brickowl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
binnenkort een 2de BWE (42055) bestellen voor het geMOC van een eigen GBC achtige machine, heb nog wel een tientje korting bij bol

[ Voor 18% gewijzigd door mschol op 09-02-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

nl1jht schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:55:
shit, actie is afgelopen

[afbeelding]
[/quote]

Lol. Deze set ligt nog wel ergens in de bak met Lego van de kids...
Toevallig de random set of the day op Brickset.
Soap met worst (sic) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat Soap met worst sticketrje moet ik ook nog ergens hebben ja. Steentje zelf heb ik Soep met worst op staan (net nog in mijn handen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik dat dat alleen in de instructie Soap stond, kan me ook geen stickers herinneren. Maar ik was vier ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik zou in de oude lego moeten gaan graven om die set compleet te krijgen... alleen zijn volgens mij de wegplaten verdwenen.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

@moer Gefeliciteerd man! Misschien een kleinere Lego kamer, [cliche]maar je krijgt er wel heel iets bijzonders voor terug[/cliche] (die van mij is nu 5 maanden) :Y

[ Voor 6% gewijzigd door almightyarjen op 10-02-2018 00:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Het laatste deel van de animation series is online, enjoy :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@moer Gefeliciteerd :) Komt goed met de kamer. Leuk als je je kleine straks ook enthousiast krijgt en ziet voor LEGO. Eén van je vele nieuwe taken ;)

@almightyarjen YT likes toegevoegd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gim op 10-02-2018 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian1980
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-05-2024

Guardian1980

Lekker bezig

almightyarjen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 07:43:
Het laatste deel van de animation series is online, enjoy :)
Enjoy I did d:)b

Een dingetje: In het begin laat je beelden zien van episode 2 en 3, maar de gehele tijd staat er onder "Previously in episode 2: Earth". Denk dat je daar beter enkel "Previously" onder had kunnen zetten. Verder leuke video, met ik hoop zeker een vervolg.

Ben dol op Like-Share-Win acties :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 09-10 18:41
Kapoen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:31:
[...]

Of je zou de hele (of gedeeltelijke) layout hoger moeten bouwen (bv. op basis van Duplo) en de trein eronder laten rijden?
Dit zou ik in de toekomst ook graag doen. Dit is dan hoe ik het graag zou willen. (3 baseplates diep).
https://www.instagram.com/p/Be-4hleFzqm/

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 21:36
Golf2vr6 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Dit zou ik in de toekomst ook graag doen. Dit is dan hoe ik het graag zou willen. (3 baseplates diep).
https://www.instagram.com/p/Be-4hleFzqm/
Ik vind het er prachtig uitzien maar het bouwen levert mij toch altijd het meeste plezier op. De lol van Lego zit 'm voor mij dan ook in: Iets bedenken --> bouwen --> genieten van het resultaat -->afbreken --> opnieuw beginnen. Niet oneerbiedig bedoeld maar: hoe blijf je hier plezier aan beleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wel mooi gedaan met deze verlichting kits, maar hangt ook een prijskaartje aan:

https://www.liteupblock.com

Verlichting van lego sets ziet er af en toe zo fel uit. Is hier best netjes gedaan. Zelf wat van die setjes gehaald bij een Action destijds. Modular van binnen was alleen een rommeltje aan bedrading. Op naar poging 2 binnenkort (DIY).
bszz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Ik vind het er prachtig uitzien maar het bouwen levert mij toch altijd het meeste plezier op. De lol van Lego zit 'm voor mij dan ook in: Iets bedenken --> bouwen --> genieten van het resultaat -->afbreken --> opnieuw beginnen. Niet oneerbiedig bedoeld maar: hoe blijf je hier plezier aan beleven?
Er zijn mensen die langer genieten van het resultaat. Naast afbreken en opnieiw beginnen is uitbreiden en verbeteren ook nog een optie. Ieder zijn eigen plezier :)

[ Voor 45% gewijzigd door Gim op 10-02-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
bszz schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Voor dat ik zover ben als in dat filmpje ben ik alweer een jaar of meer verder. Dat is dus heel veel sparen/bouwen en bedenken. Als je dan zover bent dan heb je alweer nieuwe plannen en begin je weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:31:
[...]

Misschien ooit in de toekomst aangezien dan toch ook nog steeds best wel een hoop duplo nodig heb ;P. Maar ik hoop zelf eerder over een paar jaar wat meer ruimte te hebben om te bouwen ;).

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Misschien ooit in de toekomst aangezien dan toch ook nog steeds best wel een hoop duplo nodig heb ;P. Maar ik hoop zelf eerder over een paar jaar wat meer ruimte te hebben om te bouwen ;).
Een houten structuur kan natuurlijk ook :)
Dit vind ik ook een mooi voorbeeld van een (trein) layout op beperkte oppervlakte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:16:
[...]

Een houten structuur kan natuurlijk ook :)
Dit vind ik ook een mooi voorbeeld van een (trein) layout op beperkte oppervlakte:
[video]
Zeker ook nog een optie, maar dat gaat denk ik dan ook nog wel even duren :.

De layout in dat filmpje is wel echt mooi :D, maar om zo iets te maken kom ik ook een hoop blokken tekort :P. Maar erg mooi om naare te kijken :)

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Moet je nagaan, zo lang heb ik deze al:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/19XiAoLAIIqsd4MrSVQkc1lt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Mijn nieuwste LEGO Review is online op Bouwsteentjes.info :)

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2018/02/75188-Resistance-Bomber-model.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 14-02-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet waar ik instructies kan vinden voor de volgende modellen:

LEGO Inside Tour (LIT) Exclusive 2016 Edition - LEGO Truck Show 4000022-1

en de

LEGO Inside Tour (LIT) Exclusive 2014 Edition - The LEGOLAND Train 4000014-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 15:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de bouw van Assembly Square. Ik heb gemengde gevoelens. Er zitten een paar hele gave dingen in (die uitklapbank, treinbaan en die mini cafe corner op de bovenste verdieping) en voor mijn gevoel een aantal onderdelen die nieuw zijn (of in elk geval een nieuwe kleur). Maar wel erg jammer dat de 1e en 2e verdieping eigenlijk gewoon hetzelfde waren, en dan ook nog eens een keer een flink aantal delen 3, 4 of 5x bouwen.

Ga binnenkort beginnen aan de Diner, ben benieuwd hoe die bevalt.

P.S. ik heb wel 2x de 60 year anniversary set gekregen :-)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:39:
wie weet waar ik instructies kan vinden voor de volgende modellen:

LEGO Inside Tour (LIT) Exclusive 2016 Edition - LEGO Truck Show 4000022-1

en de

LEGO Inside Tour (LIT) Exclusive 2014 Edition - The LEGOLAND Train 4000014-1
Trein: http://lego.brickinstruct...014/LEGO_Inside_Tour_2014
Truck show schijnen geen instructies voor te zijn, aldus https://www.mecabricks.com/en/models/X1k2qnQ1jE0

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 11-02-2018 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Wat is een normale prijs voor een tweedehandse Arocs?
Opgebouwd,met doos en boekje.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SeatRider schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:44:
P.S. ik heb wel 2x de 60 year anniversary set gekregen :-)
Nice, eentje om te bouwen en eentje 'voor het archief'? ;)

Het ziet er naar uit dat de stock van deze anniversary set ook op de BE/NL S@H opgedroogd is jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dit weekend het disney kasteel gebouwd! Erg mooie build om te doen. Op naar de volgende.

*snip* V&A is niet de bedoeling hier.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 12-02-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 21:21

GeeBee

Oddball

Kez schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:17:
Wat is een normale prijs voor een tweedehandse Arocs?
Opgebouwd,met doos en boekje.
Zo rond de 175 denk ik.
150 als je geduld en geluk hebt en 200 als je m snel wilt hebben.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 17:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

GeeBee schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:20:
[...]

Zo rond de 175 denk ik.
150 als je geduld en geluk hebt en 200 als je m snel wilt hebben.
https://www.bricklink.com...tem.page?id=137056#T=S&O={%22loc%22:%22NL%22,%22iconly%22:0}

Dat doen ze op bricklink momenteel, ik zou op marktplaats een klein tikje lager verwachten te betalen dan BL

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
vectormatic schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:54:
Dat doen ze op bricklink momenteel, ik zou op marktplaats een klein tikje lager verwachten te betalen dan BL
Dat kan nogal verschillen. Op Bricklink komen de LEGO liefhebbers en kenners, die weten wat een set waard is. Op Marktplaats komen zowel LEGO liefhebbers als handelaren/cowboys die proberen argeloze kopers hun sets zo duur mogelijk te verkopen. Soms wordt LEGO op MP aangeboden voor lager dan het op BL te vinden is, omdat de verkoper onbekend is met BL en wat de waarde van een set daar is. Andere keren heb je handelaren die op MP veel meer vragen dan je er op BL voor hoeft te betalen omdat ze hopen op klanten die onbekend zijn met BL. Het kan dus beide kanten op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Haay schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Dat kan nogal verschillen. Op Bricklink komen de LEGO liefhebbers en kenners, die weten wat een set waard is. Op Marktplaats komen zowel LEGO liefhebbers als handelaren/cowboys die proberen argeloze kopers hun sets zo duur mogelijk te verkopen. Soms wordt LEGO op MP aangeboden voor lager dan het op BL te vinden is, omdat de verkoper onbekend is met BL en wat de waarde van een set daar is. Andere keren heb je handelaren die op MP veel meer vragen dan je er op BL voor hoeft te betalen omdat ze hopen op klanten die onbekend zijn met BL. Het kan dus beide kanten op gaan.
Klopt, ik had het ook niet zozeer over de vraagprijs wbt marktplaats, ik weet wat sets ongeveer doen (zie bricklink), en ik vertik het om boven marktprijs bij een handelaar te kopen, dan ga ik wel naar bricklink, daar is het doorgaans ook wat professioneler geregeld dan een marktplaats handelaar.

marktplaats handelaren zijn zoiezo lachen, goed verkrijgbare sets boven lego MSRP aanbieden.. |:(

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 14:50
vectormatic schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Klopt, ik had het ook niet zozeer over de vraagprijs wbt marktplaats, ik weet wat sets ongeveer doen (zie bricklink), en ik vertik het om boven marktprijs bij een handelaar te kopen, dan ga ik wel naar bricklink, daar is het doorgaans ook wat professioneler geregeld dan een marktplaats handelaar.

marktplaats handelaren zijn zoiezo lachen, goed verkrijgbare sets boven lego MSRP aanbieden.. |:(
Op Marktplaats staat op het moment 1 Acros van 125 en 1 van 150 Euro (beide 1x gebouwd). Met 2e hands sets die net uit productie zijn is Marktplaats meestal de beste optie.

Op Bricklink zitten overigens ook genoeg handelaren die de hoofdprijs willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

chrisO schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:00:
[...]
Op Bricklink zitten overigens ook genoeg handelaren die de hoofdprijs willen hebben...
Zeker, en sommige sets zijn bij voorbaat hopeloos, 8051 staat vrij hoog op mijn "balen dat ik die gemist heb" lijst, maar de goedkoopste in nederland op BL is €67 euro voor een used set... 8)7 Op marktplaats doen ze ook minstens €50, en dat voor een niet-limited setje van €40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

chrisO schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:00:
[...]

Op Marktplaats staat op het moment 1 Acros van 125 en 1 van 150 Euro (beide 1x gebouwd). Met 2e hands sets die net uit productie zijn is Marktplaats meestal de beste optie.

Het gevaar van MP vind ik dat verkopers minder Lego liefhebber zijn dan op BL met als gevolg dat er nog wel eens wat onderdelen kunnen missen. Helemaal met Technic sets. Als ik dan een onderdeeltje niet kan vinden, zit ik gelijk te stressen of het überhaupt wel met de set is mee gekomen. Die stress ervaar ik bij BL een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

almightyarjen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Het gevaar van MP vind ik dat verkopers minder Lego liefhebber zijn dan op BL met als gevolg dat er nog wel eens wat onderdelen kunnen missen. Helemaal met Technic sets. Als ik dan een onderdeeltje niet kan vinden, zit ik gelijk te stressen of het überhaupt wel met de set is mee gekomen. Die stress ervaar ik bij BL een stuk minder.
goed punt ja.
Al heb ik via een AFOL facebook groep onlangs een set gekocht, man man man.
reproductie stickers die er amper af willen, vies, div. verkleurde steentjes (niet vermeld).

Beetje jammer. (prijs was wel weer goed, dus ik gooi alles in de wasmachine en bouw hem zo tactisch mogelijk op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Altijd leuk wanneer JANGBRICKS weer een review van een interessante set online zet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
almightyarjen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:45:
[...]

Je moet het wel een beetje treffen op Marktplaats. Ik heb toevallig deze week via MP twee sets gekocht (wel vrij nieuw 2015 en 2017) voor een hele nette prijs, dat ging dan weer probleemloos, erg snel en geheel compleet. Maar goed, dat maakt het geen regel uiteraard. Toch zou ik het wel eens willen wagen om een grote partij via MP aan te schaffen. Alleen al het uitzoeken werkt ontspannend voor mij.

Deze week mijn oude non-Technic sets allemaal uitgezocht zodat de kleine man er ook mee aan de slag kan. Helaas merk ik wel dat LEGO van vroeger een stuk lastiger is voor jonge kids. Waar nu per nummer de benodigde onderdelen staan afgebeeld, was het vroeger vooral heel goed kijken.

Ik heb in ieder geval alle sets kunnen herleiden, opvallend veel sets zijn ook nog compleet. Deze sets heb ik samen met mijn jongere broer broer gehad; https://brickset.com/sets/list-22942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Haay schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Guilty ....
Ik had onderzoek moeten doen ;)

Afgelopen weekend Tower Bridge te koop gezet, bieden vanaf 80€
Leek ons een redelijke prijs.
Binnen 15minuten verkocht ( 105€ )
Dus voor ons prima, boven de gewenste prijs, en snel en correct afgehandeld, klaar ...

Op BL gaan ze vanaf 130€ ;) ach

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Aantal jaren geen Lego meer gekocht.. nu begon het dan toch weer te kriebelen en dus maar de Apollo Saturn V besteld... kan niet wachten!

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MadDogMcCree schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:39:

Ik heb in ieder geval alle sets kunnen herleiden, opvallend veel sets zijn ook nog compleet. Deze sets heb ik samen met mijn jongere broer broer gehad; https://brickset.com/sets/list-22942
Leuk man, ik kom in die lijst toch wel een groot aantal sets tegen die ook bij mij op zolder liggen, het soldaten schip, veel van het space/aquazone spul... kriebel kriebel

Hoewel ik denk dat ik eerst mn oude Technic eens uit zou moeten zoeken, 8880 weer herbouwen naar A-model

Toch zou ik zo'n partij op MP kopen niet zo snel durven, ik ging vroeger redelijk netjes met mn spullen om, maar ook dan zitten er nog best wat afgebroken "houdertjes" in de collectie, of gewoon vergeelde witte blokjes, en je zal maar de pech hebben dat de vorige eigenaar in zn jeugd een pakje appelsap over de boel leeg gegooid heeft....

Nee, doe mij maar (zo goed als) nieuwe steentjes O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
@vectormatic Bij mijn eigen LEGO zat vooral heel veel stof. Het gros was wel schoon te maken met een kwastje, alleen bij het schip zat het er wat vaster op. Maar met wat zeep en water er voorzichtig af kunnen schrobben. Die stenen zien er weer als nieuw uit.

De vergeelde witte stenen heb ik via Bricklink besteld, gelukkig zijn de meeste stenen nog gewoon wit. De grijze en blauwe stenen die wat vergeeld zijn laat ik voor wat het is.

Ik kwam gister nog wat sets tegen op MP, maar toen ik wat beter keek zaten ze dik onder de stof. Echter was er nog wat smerigers te zien op de foto, de behaarde benen van iemand in een witte onderbroek; https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr

Foto 5. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:10:
@vectormatic
De vergeelde witte stenen heb ik via Bricklink besteld, gelukkig zijn de meeste stenen nog gewoon wit. De grijze en blauwe stenen die wat vergeeld zijn laat ik voor wat het is.
Vergeelde stenen (wit/grijs/blauw) kunnen weer naar (bijna) oorspronkelijke kleur worden hersteld door ze een paar uur in een waterstofperoxide badje te leggen. Zet de bak met stenen en waterstofperoxide in de volle zon (want UV licht nodig) en zorg dat de stenen goed ondergedompeld zijn en blijven. Na een paar uur zijn ze weer zo goed als nieuw qua kleur.

Jangbricks gebruikt deze methode zelf ook, maar dan wel met UV lampen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

De uitbreiding van mijn station was al even te zien in de op zaterdag gepostte video, hierbij nog even een plaatje met schemer :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u3QCqc2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Toch maar een nieuwe MF in huis gehaald. LEGO Star Wars Millennium Falcon microfighter 75193 :+

Heb verder niks van de micros, ken ze ook pas sinds kort, maar dit leek me toch wel een geinig modelletje om te hebben. Nu nog een salontafel van Lego om hem in te zetten :) Vermoed dat ie qua schaal toch nog net te groot is voor in een modular gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 19:10:
De uitbreiding van mijn station was al even te zien in de op zaterdag gepostte video, hierbij nog even een plaatje met schemer :)

[afbeelding]
hoe zitten die rails, het lijkt haast alsof je de rails losgehaald hebt en op een gronplaat gelijmd hebt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

mschol schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:42:
[...]
hoe zitten die rails, het lijkt haast alsof je de rails losgehaald hebt en op een gronplaat gelijmd hebt :P
Dat zou wel heel rigoreus zijn :P Ze liggen wel direct op de grondplaat, gaten tussen de liggers opgevuld met 2x4 en 1x2 plates. Daar bovenop de bruine tiles. Was trouwens een enorm pokke-werk om die 1x1 tiles netjes recht te zetten (ca. 500 stuks) :X

[ Voor 10% gewijzigd door almightyarjen op 13-02-2018 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:37:
[...]

Dat zou wel heel rigoreus zijn :P Ze liggen wel direct op de grondplaat, gaten tussen de liggers opgevuld met 2x4 en 1x2 plates. Daar bovenop de bruine tiles. Was trouwens een enorm pokke-werk om die 1x1 tiles netjes recht te zetten (ca. 500 stuks) :X
aha, das een hoop werk ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is er een mogelijkheid om via Lego stickers voor oude sets te bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 22:56
Mad-Matt schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:00:
Is er een mogelijkheid om via Lego stickers voor oude sets te bestellen?
Nee, maar je kan originele stickers wel kopen via bricklink.com. Vaak erg duur.
Een goedkoper alternatief is dit: https://www.brickstickershop.com/
Niet origineel, maar goede kwaliteit en betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Update van de PAB muur in Wijnegem, volgens LCC:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcc.builders/wp-content/uploads/2018/02/Pab-Wijnegem-13-02-18-toelichting.jpginhoud op 13 februari

*edit* Amazon pakje aangekomen met een vers boek voor mijn collectie:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91FfqSBYNbL.jpgWeer een goede publicatie uit de No Starch stal. Geschiedenis, mooie foto’s, leuke mocs en nog veel meer informatie over bouwtechnieken,... :9

[ Voor 40% gewijzigd door Kapoen op 14-02-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 22:13
Kapoen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:08:
Update van de PAB muur in Wijnegem, volgens LCC:
[afbeelding]inhoud op 13 februari
Even een vraag: wat betekent in magazijn? Kan ik daar in de winkel om vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Vergeelde stenen (wit/grijs/blauw) kunnen weer naar (bijna) oorspronkelijke kleur worden hersteld door ze een paar uur in een waterstofperoxide badje te leggen. Zet de bak met stenen en waterstofperoxide in de volle zon (want UV licht nodig) en zorg dat de stenen goed ondergedompeld zijn en blijven. Na een paar uur zijn ze weer zo goed als nieuw qua kleur.

Jangbricks gebruikt deze methode zelf ook, maar dan wel met UV lampen.
allemaal leuk, maar bij een normale drogisterij (kruitvat / etos ) is al geen waterstofperoxide te verkrijgen.
diverse bouwmarkten.....vergeet het maar :/

en dat zelfde geld voor een simpel busje perslucht, ook nergens verkrijgbaar........

wie weet waar ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Pandemic schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Even een vraag: wat betekent in magazijn? Kan ik daar in de winkel om vragen?
Nagel op de kop! Gewoon vragen in de winkel en dan presenteren ze je een baseplate met die onderdelen op. Vervolgens halen ze de dozen met de onderdelen die jij koos en kan je beginnen graaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:10:
[...]

allemaal leuk, maar bij een normale drogisterij (kruitvat / etos ) is al geen waterstofperoxide te verkrijgen.
gewoon bij drogisterij: https://www.kruidvat.nl/k...terstofperoxide/p/2640079
en dat zelfde geld voor een simpel busje perslucht, ook nergens verkrijgbaar........

wie weet waar ?????
gewoon bij de action, maar de mediamarkt heeft het ook wel: http://www.mediamarkt.nl/...r-xxl-400-ml-1184366.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je allebei vergeten, kruitvat heeft het al begin dit jaar uit de handel genomen en verkoopt het ook niet meer.
action heeft het niet meer in het assortiment.
mediamarkt ga ik eens proberen............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 18:16

key

Perslucht ook hier weer bij de Action sinds een 2 weken. Is er wel even uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

https://www.deonlinedrogi...20LAu7EAQYASABEgJf9vD_BwE

Google is je beste vriend, ook als je Apple fanboy bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

google me kapot, maar ach......te simpel denken he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flesje besteld, zal mij benieuwen of het werkt. alleen ff wachten op een stevig zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: https://scontent-nrt1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27858498_10155475737543403_4042052818464759967_n.jpg?oh=f4feb1532a40e05a61ed7c204f8d9b93&oe=5B10339D

Vind hem eerlijk gezegd niet zo heel mooi. Dat blauw hadden ze beter kunnen uitwerken. En zijn nu wel erg veel Falcon's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:56:
flesje besteld, zal mij benieuwen of het werkt. alleen ff wachten op een stevig zonnetje _/-\o_
Ik vraag me af of de zon in de winter sterk genoeg daarvoor is. Wel benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Ik vraag me af of de zon in de winter sterk genoeg daarvoor is. Wel benieuwd naar het resultaat!
Ik verwacht van niet. Van de zomer ga ik mijn slechte stenen behandelen. Met een beetje geluk kan ik aan 30% waterstofperoxide komen (het is met die concentratie wel een gereguleerd product dus dat kan nog een probleem worden ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:37
Hoger % was geloof ik niet per se beter, maar het risico dat de Lego broos werd, was wel groter met een hoger %? Zoiets meen ik ooit gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Vanmiddag uit het aanbiedingentopic toch maar de Porsche 911 GT3 besteld O-)
(lukadad in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic")

Had wel weer zin in een grote build en dit wordt het stappenplan:
1) Originele build
2) Verbeterpunten doorvoeren van andere builders
3) Motoriseren
4) Uit elkaar halen en onderdelen gebruiken voor andere vette autos *D

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:04:
Hoger % was geloof ik niet per se beter, maar het risico dat de Lego broos werd, was wel groter met een hoger %? Zoiets meen ik ooit gelezen te hebben.
Gewoon verdunnen met water :) 30% is vooral handig omdat het dan minder plaats in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:10:
[...]

wie weet waar ?????
Ik haal het altijd bij mijn apotheek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 22:56
dxta schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:41:
Vanmiddag uit het aanbiedingentopic toch maar de Porsche 911 GT3 besteld O-)
(lukadad in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic")

Had wel weer zin in een grote build en dit wordt het stappenplan:
1) Originele build
2) Verbeterpunten doorvoeren van andere builders
3) Motoriseren
4) Uit elkaar halen en onderdelen gebruiken voor andere vette autos *D
Leuke voor stap 4:
https://rebrickable.com/m...ton-martin-db11/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:56:
Hier even langs de DIO geweest, 2 flessen á 3% meegenomen voor 7 euro. Ik ga het de komende dagen (vrjdag en zaterdag worden als het is zonnig) met wat 'dubbele' stenen uitproberen. Ik ben benieuwd! Ik heb in ieder geval wel gelezen dat je je waterstofperoxide na gebruik niet moet weggooien, het is een aantal keer te hergebruiken.

Ik heb wel mijn twijfels of de zon hier nu sterk genoeg is, als ik zo her en der lees over de resultaten werkt het het best wanneer de zon hoog staat en de zonnesterkte ook hoog is, dat is nu niet het geval. Tevens raden velen het af om blauwe stenen te 'ontgelen'. Waar vrijwel alle witte en grijze stenen heel dicht bij hun originele kleur komen, is er bij blauw heel veel verschil in kleur. Sommigen kleuren wel redelijk goed, maar de kans is er ook dat de steen véél lichter of vager wordt.

• Gim
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:11:
[afbeelding]

Vind hem eerlijk gezegd niet zo heel mooi. Dat blauw hadden ze beter kunnen uitwerken. En zijn nu wel erg veel Falcon's.
Vind t vooral even wennen. De Falcon is hier nieuwer dus frisser qua kleur? Alleen is het nu wit met blauw of lichtgrijs? Wit toch? Toch het idee dat t vorige exemplaar "beter" was. Maar niet te snel oordelen...

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Kenzi schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:11:
[afbeelding]

Ik kan het wel waarderen, vind het wat moeilijk om de continuiteit met de latere falcon te zien, zeker aangezien Han in ANH nu ook niet bepaald oud is (dus binnen een paar jaar tijd moet je van deze naar andere kleuren, mandibles uit elkaar zetten, serieuzere blasters etc...)

Maar als coreliaans vrachtschip vind ik em wel tof, zou eerder deze kopen dan de vorige (TFA) falcon, al is het maar omdat deze ietsje anders is dan anders

EDIT: €180 voor 1400 steentjes.... 8)7 laat maar zitten, ik was even vergeten dat SW lego ondertussen in een eigen prijssegment leeft

[ Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 15-02-2018 09:33 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Pfff, volgens mij zijn er nu drie Falcon's in omloop? En daarvoor was er ook nog een model. Niet te vermijden dat ding.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Haay
Señor Sjon schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:30:
Pfff, volgens mij zijn er nu drie Falcon's in omloop? En daarvoor was er ook nog een model. Niet te vermijden dat ding.
Nou ja, "in omloop" is enigszins overdreven. Je hebt op Playset schaal:
De Original Trilogy MF (7965) die beschikbaar was van 2011 tot 2014 (Retired)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/7965-1.jpg

De Sequel Trilogy MF (75105) die beschikbaar was van 2015 tot eind 2017 (Retired)
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/75105-1.jpg

En nu de Han Solo stand-alone movie MF (75212) die de komende twee jaar vanaf april 2018 beschikbaar zal zijn:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/75212-1.jpg

En daarnaast heb je nog de nieuwe UCS MF die soms wel, meestal niet, beschikbaar is en nog in productie is:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/small/75192-1.jpg

Overigens tel ik micro-fighter schaal MF niet mee. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Nou ja, "in omloop" is enigszins overdreven. Je hebt op Playset schaal:
De Original Trilogy MF (7965) die beschikbaar was van 2011 tot 2014 (Retired)
[afbeelding]

De Sequel Trilogy MF (75105) die beschikbaar was van 2015 tot eind 2017 (Retired)
[afbeelding]

En nu de Han Solo stand-alone movie MF (75212) die de komende twee jaar vanaf april 2018 beschikbaar zal zijn:
[afbeelding]

En daarnaast heb je nog de nieuwe UCS MF die soms wel, meestal niet, beschikbaar is en nog in productie is:
[afbeelding]

Overigens tel ik micro-fighter schaal MF niet mee. :P
ERG flauw dat je net die MF die ik heb niet meetelt :p Dacht net bij het MF clubje te horen
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .