Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.925 views

Onderwerpen

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
sus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:39:
Nee nee nee, doe nou niet Amazon... sepa machtiging in de .de webshop. Daar gaan weer knaken richting de kerstdozen...

Wintertrein (10254) en de toy shop (10249) komen dus komende week binnen...

Met welke sets kan je die trein nou motoriseren? Dacht dat hier gelezen te hebben al gevonden :)
Oh dat is handig. Dus geen CC nodig. Hier ga ik mensen blij mee maken. Dank je.

En gefeliciteerd met de aankoop!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

kokkie20 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:24:

Ff kijken of ik dat boek ergens goedkoop kan scoren :D
Hij is te verkrijgen op de site van No Starch. https://www.nostarch.com/legochristmas .... Overigens niet goedkoop.

Het boek zat recentelijk in een Humble bundle die ik heb aangeschaft. Meende ook al dat deze me bekend voor kwam. :D

[ Voor 17% gewijzigd door ElectricHead op 31-08-2017 12:02 ]

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
ElectricHead schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Hij is te verkrijgen op de site van No Starch. https://www.nostarch.com/legochristmas .... Overigens niet goedkoop.

Het boek zat recentelijk in een Humble bundle die ik heb aangeschaft. Meende ook al dat deze me bekend voor kwam. :D
Ben ik bij bol.com goedkoper uit met 15 euro voor de hardcover boek :) zag zelf helaas die humble te laat... binnenkort maar eens ff verder zoeken, misschien is die nkg iets goedkoper te vinden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

ElectricHead schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

:$

Dat lost mijn: "Ik weiger een CC te nemen" probleem in een keer op..... En bedankt he!! :)
Ja, dat gaat geld kosten _O-

• gebruikerfz1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 07:10
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oQT1TWL.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door gebruikerfz1 op 31-08-2017 13:34 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Hier wat detailfoto's.

Alweer offline gehaald, dat was snel.

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 31-08-2017 13:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:02
En alweer offline! 8)7 Zag er wel tof uit!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb de foto's nog opgeslagen, maar ik denk dat gezien de Disney-stazi het niet gewenst is om ze in een tweakers fotoalbum te mikken, @Señor Sjon ?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Daarvoor kan je beter @zeef of @Verwijderd hebben. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikerfz1
Chakotay schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:47:
Ik heb de foto's nog opgeslagen, maar ik denk dat gezien de Disney-stazi het niet gewenst is om ze in een tweakers fotoalbum te mikken, @Señor Sjon ?
Als ik je mijn email adres geef kan je ze dan mailen? ben erg nieuwschierig :9~

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Life size version Ferrari SF70H - LEGOSpeedChampions - Timelapse

Is dat nou een soort lijm dat ze gebruiken op 0:44?
Ben ook wel benieuwd waar die flexible buizen nou voor dienen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zijn dat niet een soort supports waar de boel aan hangt tijdens het bouwen? Of luchtstroom om die lijm te drogen :X

Over de MF, op een van de foto's lijkt het wel of er stickers gebruikt worden in het interieur. Dat zou wel erg jammer zijn voor zo'n dure set...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
https://brickshow.com/201...21309-to-be-discontinued/

wacht, gaan ze de apollo toch nog vroeg met pensioen sturen?
ik zou het wel raar vinden :X

• gebruikerfz1
Blij dat ik die een paar weken geleden heb besteld :x

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48

Flabergasted

Prepare to die !

mschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:11:

Lijkt me erg sterk bij zo'n succes nummer...
Maar zie ook :

https://www.promobricks.d...t-weiter-produziert/40227

Waar rook is...

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

gebruikerfz1 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:50:
[...]

Als ik je mijn email adres geef kan je ze dan mailen? ben erg nieuwschierig :9~
+1

• mschol
  • Niet online
Flabergasted schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Lijkt me erg sterk bij zo'n succes nummer...
Maar zie ook :

https://www.promobricks.d...t-weiter-produziert/40227

Waar rook is...
deze spreekt het tegen:

http://zusammengebaut.com...-nicht-eingestellt-32814/
en hier wordt het ook tegen gesproken (zie het gequote statement)

https://www.promobricks.d...ollo-saturn-v-21309/40674

[ Voor 16% gewijzigd door mschol op 31-08-2017 14:19 ]

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:25
Sweet! Interieur.

Aangezien de plaatjes/filmpje morgen van Lego zelf komen vind ik dit voorlopig wel genoeg om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:47:
@Señor Sjon

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Artikel 10. Specifiek Artikel 10.5:
10.5 Het Lid garandeert dat hij bevoegd is om voorgaande toestemmingen te verlenen en dat hij eventueel voor publicatie van deze informatie benodigde toestemmingen van derden heeft verkregen. Het Lid vrijwaart Tweakers.net, de Crew en de overige voor haar werkzame derden voor alle schade en kosten ter zake van aanspraken van derden dat het gebruik of de exploitatie van de door het Lid geplaatste Content inbreuk maakt op (intellectuele) eigendomsrechten van derden of anderszins onrechtmatig is jegens derden.
In short: wij gaan niet (en kunnen niet nagaan) of alle rechten van content bij de gebruikers ligt die het plaatsen. Die verantwoordelijkheid ligt dus ook bij de gebruiker zelf. Foto-albums hebben wel een private mogelijkheid waar je zaken kan plaatsen waar je alleen persoonlijk recht op hebt - die foto's zijn niet voor de buitenwereld zichtbaar of alleen met de directe link.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

@Señor Sjon

https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
Artikel 10. Specifiek Artikel 10.5:

[...]

In short: wij gaan niet (en kunnen niet nagaan) of alle rechten van content bij de gebruikers ligt die het plaatsen. Die verantwoordelijkheid ligt dus ook bij de gebruiker zelf. Foto-albums hebben wel een private mogelijkheid waar je zaken kan plaatsen waar je alleen persoonlijk recht op hebt - die foto's zijn niet voor de buitenwereld zichtbaar of alleen met de directe link.
Duidelijk, ik publiceer ze verder niet :) Sowieso de moeite niet waard gezien het spul later vandaag of uiterlijk morgen toch officieel beschibaar komt.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Damn, dat is wel heel snel zeg... Ik snap dat je met productiecapaciteit zit, maar plan de set dan in 2018 of zo nog in. Er is zoveel vraag naar die set, het zou niet erg klantvriendelijk zijn om de set nu al in retirement te sturen! Daarnaast werkt dit handelaren enorm in de hand. Vlak na de release van de set zag ik ergens een foto voorbij komen van iemand die een stuk of 30 van die sets in zijn gang had staan, die kan straks lekker in zijn handen wrijven.

Ook zuur voor de bedenker van de set, die krijgt toch 1% van de netto winst oid? Die had hier veel meer aan kunnen verdienen...

Maar: eerst zien dan geloven wat betreft de retirement :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:30
Was m'n brickwatch nieuws-post voor morgen (Old Fishing Store beschikbaar) aan het voorbereiden, toen ik opens zag dat deze NU al voor te bestellen is! "Bestel dit item vandaag en het wordt verzonden op 1 Sep 2017"

Wellicht gemist dat dat zou zijn, maar bij deze dus zelf alvast (voor)besteld ;)

• mschol
  • Niet online
almightyarjen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Damn, dat is wel heel snel zeg... Ik snap dat je met productiecapaciteit zit, maar plan de set dan in 2018 of zo nog in. Er is zoveel vraag naar die set, het zou niet erg klantvriendelijk zijn om de set nu al in retirement te sturen! Daarnaast werkt dit handelaren enorm in de hand. Vlak na de release van de set zag ik ergens een foto voorbij komen van iemand die een stuk of 30 van die sets in zijn gang had staan, die kan straks lekker in zijn handen wrijven.

Ook zuur voor de bedenker van de set, die krijgt toch 1% van de netto winst oid? Die had hier veel meer aan kunnen verdienen...

Maar: eerst zien dan geloven wat betreft de retirement :)
zie de verdere conversatie over dit bericht eerder: het wordt ook tegen gesproken

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik begrijp dat ik er dus 2 had moeten bestellen.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
Brickshow heeft vroeger al verkeerde voorspellingen gedaan over ideas sets. Zo wisten ze te vertellen voor de lancering van de Exo Suit dat er slechts 10000 exemplaren gingen gemaakt worden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sY1bub7HOrE]
De scalpers geraken ondertussen nog steeds niet van hun stock af van deze set >:)
Anyhoo, sinds deze video vind ik de brickshow blog niet de meest geloofwaardige bron...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:11
Ik heb gisteren de Lego Boost set (17101) cadeau gedaan aan mijn dochter (8) voor haar verjaardag.
Eerste indruk is erg goed. Voor een kind van 8 is de bouw erg goed te doen. (we zijn begonnen met Vernie de robot)
De basis bestaat uit een groot blok met daarin de batterijen (6x AAA), een motor en de electronica.
Aan de basis kunnen 2 modules gekoppeld worden; 1 met een motortje en 1 met een IR bewegingssensor en een RGB Led.

De bouw verloopt in stappen; met elke stap kun je de volgende 'unlocken'. leuk bedacht en het geeft kinderen motivatie om door te gaan.
De bouw instructies zitten dan ook in de (gratis) app. Er worden geen papieren instructies meegeleverd dus het is aan te raden
je tablet van tevoren helemaal op te laden ;-)

Na het bouwen kun je de module via bluetooth aan je tablet koppelen. Dat ging overigens zeer snel en probleemloos.
Daarna kun je opdrachten naar de robot sturen. Dit werkt door het achter elkaar plakken van opdrachten.
Je kunt de robot b.v. laten praten en een rondje draaien als je in je handen klapt.
De interactie is het enige dat mij een beetje tegen viel. Het robotje kan naar je luisteren maar doet daar verder niks mee.
Het praten en luisteren gaat trouwens via de app; niet via de module in de robot. Voor een kind een beetje verwarrend omdat
je logischerwijs tegen de robot gaat praten en niet naar je iPad.

Er zitten nog een paar kinderziektes in maar via de app is de firmaware te updaten dus ik ga ervan uit dat dit nog opgelost word.
(De robot weigerde opeens rondjes te draaien maar na even uit/aan schakelen werkte alles weer.)

Ik ben benieuwd of en hoe Lego verder gaat met Boost en of er b.v. uitbreidings modules komen die meer acties en interactie bieden.
Wat mij betreft heeft Lego in ieder geval een goed start gemaakt met dit idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Het is ontkracht door TLG inmiddels :)

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
remmuz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:06:
Ik heb gisteren de Lego Boost set (17101) cadeau gedaan aan mijn dochter (8) voor haar verjaardag.
Eerste indruk is erg goed. ...
Helemaal eens met deze review. Heb zelf vorige week Lego Boost kado gedaan aan mijn zoon, die ook jarig was en die ook 8 werd. Hele mooie set waar we heel veel plezier van gaan hebben. Waarschijnlijk zal tezijnertijd Mindstorms wel gaan volgen :)

Let wel op dat je een iPad moet hebben met minimaal iOS 10.3. Heb je een oudere iPad dan zul je moeten upgraden naar recentere hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door BamSlam_ op 31-08-2017 17:26 ]

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
Ik heb de apollo onlangs in Duitsland besteld (scheelt toch weer een tientje met NL) en zie dat bij de bestelstatus nu "im lager" staat. Ben benieuwd wanneer deze wordt verzonden.

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:27

QuattroNL

It is I.

Hoe beperkt is de command set van Boost?
Als in, ben je er niet snel doorheen?
Of kan je er zelf vanalles bij verzinnen, ontwikkelen en combineren voor 'oneindig' veel speelplezier? :-)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01

Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/08/wp-image-1397329645.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2017/08/wp-image-860212957.jpg

Meer info/afbeeldingen: http://www.bouwsteentjes....nium-falcon-aangekondigd/

[ Voor 68% gewijzigd door Snoz Lombardo op 31-08-2017 17:43 ]

• momania
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Oh man, ik moet 'm hebben!

offtopic:
Wat een vreselijk irritante vent om naar te luisteren trouwens... :X

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mschol
  • Niet online
hoor ik daar nou stickers? ;(

• BamSlam_
  • Niet online
Must have. Dear Santa / Lieve Spaarrekening... :)

• Monga
  • Laatst online: 17:20
En dan op de eerste dag gelijk uitverkocht en vervolgens maanden niet te leveren :X

• BamSlam_
  • Niet online
1 oktober pas? :(
https://shop.lego.com/nl-NL/Millennium-Falcon-75192

[ Voor 17% gewijzigd door BamSlam_ op 31-08-2017 18:08 ]

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54:
Brickshow heeft vroeger al verkeerde voorspellingen gedaan over ideas sets. Zo wisten ze te vertellen voor de lancering van de Exo Suit dat er slechts 10000 exemplaren gingen gemaakt worden.
[video]
De scalpers geraken ondertussen nog steeds niet van hun stock af van deze set >:)
Anyhoo, sinds deze video vind ik de brickshow blog niet de meest geloofwaardige bron...
oke..
moet wel een kleine nuance daarin aanbrengen: ze zeggen duidelijk dat "at this time" het een limited production run is dat, volgens hun bronnen, slechts 10k units zijn..

ze zeggen het feitelijk met een "onder voorbehoud" alleen niet in zoveel woorden..

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:44
Machtig ding! Maar eens een keer over hebben thuis voordat de spaarrekening eraan gaat. Daarna eens kijken of een Canadese collega hem mee kan slepen naar NL tijdens zijn business trip. Scheelt flink ook als er nog (Canadese) BTW bij komt.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

* Bor is ook weer blij

Lego Architecture Studio :)

Afbeeldingslocatie: https://media.wired.com/photos/59332f3d26780e6c04d2ea0b/master/w_660,c_limit/legoset1.jpg

Nu nog een bijpassende groene grondplaat erbij om op te bouwen. Ik had verwacht dat die er bij zat maar helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kapoen
mschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:26:
[...]
ze zeggen het feitelijk met een "onder voorbehoud" alleen niet in zoveel woorden..
Je hebt gelijk, maar net zoals met dat gerucht ivm de Saturn nu maakten ze de mensen nodeloos ongerust.

• AppieNL
Net zoals Lego heeft ontkracht dat Lego Dimensions niet zou stoppen? Hoewel het officieel nog steeds niet is gestopt, is Lego bij allerlei events geen Dimensions meer aan het promoten en is er nul info over 'jaar 3' terwijl de laatste sets van 'jaar 2' half september in de winkels liggen en er nu dus toch al wat info had moeten zijn over 'jaar 3'.

Ik verwacht niet dat Lego nu al de stekker eruit trekt voor de Saturn, maar sinds die Dimensions tweet heb ik ook niet veel vertrouwen in TLG's ontkenning van geruchten.

@UCS MF
Interieur is precies wat ik hoopte, mooie set geworden. Gaat er wel komen.

Maar idd stickers? :/ De UCS stat sheet was bij elke set een sticker, maar de rest bij een set van 800 euro?!

Mij is alleen nog niet duidelijk wat de 'first print limited edition' extra krijgt tov latere batches. Of was dat alleen een gerucht? Originele UCS MF kreeg een first print certificate oid en iets andere doos? Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde bij deze set als ze het doen.

[ Voor 30% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2017 19:58 ]

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 11-09 17:43
Wat een lelijk ding is de falcon toch eigenlijk. Ik was zo van plan em te kopen, maar ik heb er eigenlijk niet eens zoveel mee.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:11
QuattroNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:03:
Hoe beperkt is de command set van Boost?
Als in, ben je er niet snel doorheen?
Of kan je er zelf vanalles bij verzinnen, ontwikkelen en combineren voor 'oneindig' veel speelplezier? :-)
Die commando set is vrij beperkt maar mijn dochter verzint er zelf gewoon een verhaal bij.
Zo vind ik het jammer dat je zelf geen tekst kan inspreken die de robot vervolgens kan uitspreken.
(Misschien dat het wel kan maar dat ik die mogelijkheid nog niet ontdekt heb...)
Ik verwacht ook dat er in toekomstige updates meer mogelijkheden bij komen

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Hmm vreemd, in video wordt Europese retail prijs van MF €799
Via legoshop €849

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-07 15:01
simons schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:45:
Hmm vreemd, in video wordt Europese retail prijs van MF €799
Via legoshop €849
€799 in o.a. Duitsland. In Benelux voor €849.

[ Voor 4% gewijzigd door Snoz Lombardo op 31-08-2017 20:53 ]

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29
https://shop.lego.com/nl-...niumFalcon&RRID=339858035

Wat een geld. Maar wel vet :p

Edit:
Ah was al gepost zie ik nu

[ Voor 8% gewijzigd door DrNizeGuy op 31-08-2017 20:55 ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Misschien dat ik een Falcon haal, en op zolder zet voor een jaar of 8....Met de vorige ook gedaan (zat wel een certificaat van de 1ste 10K bij) maar dat had wel een rendement van bijna 500% op 7 jaar, dat ga je bij geen bank krijgen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Snoz Lombardo schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 20:52:
[...]

€799 in o.a. Duitsland. In Benelux voor €849.
En aan de huidige wisselkoers €705 (£650) in de UK. Misschien een idee voor Tweakers die willen gaan Kerstshoppen in Londen? ;)

• mschol
  • Niet online
AppieNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Net zoals Lego heeft ontkracht dat Lego Dimensions niet zou stoppen? Hoewel het officieel nog steeds niet is gestopt, is Lego bij allerlei events geen Dimensions meer aan het promoten en is er nul info over 'jaar 3' terwijl de laatste sets van 'jaar 2' half september in de winkels liggen en er nu dus toch al wat info had moeten zijn over 'jaar 3'.

Ik verwacht niet dat Lego nu al de stekker eruit trekt voor de Saturn, maar sinds die Dimensions tweet heb ik ook niet veel vertrouwen in TLG's ontkenning van geruchten.

@UCS MF
Interieur is precies wat ik hoopte, mooie set geworden. Gaat er wel komen.

Maar idd stickers? :/ De UCS stat sheet was bij elke set een sticker, maar de rest bij een set van 800 euro?!

Mij is alleen nog niet duidelijk wat de 'first print limited edition' extra krijgt tov latere batches. Of was dat alleen een gerucht? Originele UCS MF kreeg een first print certificate oid en iets andere doos? Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde bij deze set als ze het doen.
wat ik begrepen heb (van een medewerker in een lego store) is dat er geen 'first print limited edition' komt
originele had iig dat certificaat (geen idee van een andere doos)

die stickers.. ik ga het binnenkort nog eens navragen hoe dat zit.. beter zijn het gwwoon geprinte onderdelen

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 31-08-2017 21:42 ]

• AppieNL
SpoekGTi schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:27:
Misschien dat ik een Falcon haal, en op zolder zet voor een jaar of 8....Met de vorige ook gedaan (zat wel een certificaat van de 1ste 10K bij) maar dat had wel een rendement van bijna 500% op 7 jaar, dat ga je bij geen bank krijgen
"Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"

De re-release X-Wing is 4 jaar na release ook nog geen goudmijn, terwijl z'n oudere broertje nog rustig zo'n 300 euro (minimaal) meer aantikt op bricklink (nieuw). De re-release X-Wing zit in het goedkooptste geval een paar tientjes boven zijn MSRP.

Ik wil niet zeggen dat je niet geld er mee kan verdienen over een paar jaar, maar ik betwijfel dat het zo'n goudmijn is zoals de oude MF of welke set dan ook. Je bent tegenwoordig niet de eerste en zeker niet de laatste die op de scalper-bandwagon springt :)
mschol schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:40:
[...]
wat ik begrepen heb (van een medewerker in een lego store) is dat er geen 'first print limited edition' komt
originele had iig dat certificaat (geen idee van een andere doos)

die stickers.. ik ga het binnenkort nog eens navragen hoe dat zit.. beter zijn het gwwoon geprinte onderdelen
Oh, nou dat is lekker simpel dan, ook geen gedoe met "first batch" onzin.

Stickers zijn helaas gewoon duidelijk te zien (1:10 in designer video bijv. op de 6x4 plate).

[ Voor 45% gewijzigd door AppieNL op 31-08-2017 21:55 . Reden: even quote erbij ]

• SpoekGTi
AppieNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:45:
"Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst"

De re-release X-Wing is 4 jaar na release ook nog geen goudmijn, terwijl z'n oudere broertje nog rustig zo'n 300 euro (minimaal) meer aantikt op bricklink (nieuw). De re-release X-Wing zit in het goedkooptste geval een paar tientjes boven zijn MSRP.

Ik wil niet zeggen dat je niet geld er mee kan verdienen over een paar jaar, maar ik betwijfel dat het zo'n goudmijn is zoals de oude MF of welke set dan ook. Je bent tegenwoordig niet de eerste en zeker niet de laatste die op de scalper-bandwagon springt :)
Ho ho niet meteen me een label opdouwen he :P ik koop er dan maar 1 en niet meteen 3 op 1 adres en 3 op een ander :)

Die van 10 jaar geleden wilde ik ook echt bouwen maar ben er niet meer aan toe gekomen, kleine kerel 1 kwam en toen was het gedaan met de vrije tijd.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• AppieNL
Sorry :D

Nu je hebt over 3, ik vind het eigenlijk wel apart dat de limiet op de Lego site 3 per bestelling is. Ik had eerlijk gezegd 1 verwacht (en ook verstandig gevonden).

• SpoekGTi
AppieNL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:54:
Sorry :D

Nu je hebt over 3, ik vind het eigenlijk wel apart dat de limiet op de Lego site 3 per bestelling is. Ik had eerlijk gezegd 1 verwacht (en ook verstandig gevonden).
Bij de UCS versie was de limiet ook 2. Maar destijds vond ik 550 euro wel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
SpoekGTi schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Bij de UCS versie was de limiet ook 2. Maar destijds vond ik 550 euro wel zat.
was hij toendertijd 550?

dan heb ik met 500 helemaal een goeie deal gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
mschol schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:56:
[...]

was hij toendertijd 550?

Yep 550€, en acht jaar later verkocht voor 2500 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Begrijpelijk heel veel aandacht nu voor Star Wars, maar laten we niet IDEAS' Old Fishing Store vergeten die vanaf nu verkrijgbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:16:
Begrijpelijk heel veel aandacht nu voor Star Wars, maar laten we niet IDEAS' Old Fishing Store vergeten die vanaf nu verkrijgbaar is :)
Ook een heel mooi model en zeker 1 op mijn verlanglijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
remmuz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:06:
Eerste indruk is erg goed. Voor een kind van 8 is de bouw erg goed te doen. (we zijn begonnen met Vernie de robot)
De basis bestaat uit een groot blok met daarin de batterijen (6x AAA), een motor en de electronica.
Aan de basis kunnen 2 modules gekoppeld worden; 1 met een motortje en 1 met een IR bewegingssensor en een RGB Led.

De bouw verloopt in stappen; met elke stap kun je de volgende 'unlocken'. leuk bedacht en het geeft kinderen motivatie om door te gaan.
De bouw instructies zitten dan ook in de (gratis) app. Er worden geen papieren instructies meegeleverd dus het is aan te raden
je tablet van tevoren helemaal op te laden ;-)

Na het bouwen kun je de module via bluetooth aan je tablet koppelen. Dat ging overigens zeer snel en probleemloos.
Daarna kun je opdrachten naar de robot sturen. Dit werkt door het achter elkaar plakken van opdrachten.
Je kunt de robot b.v. laten praten en een rondje draaien als je in je handen klapt.
De interactie is het enige dat mij een beetje tegen viel. Het robotje kan naar je luisteren maar doet daar verder niks mee.
Het praten en luisteren gaat trouwens via de app; niet via de module in de robot. Voor een kind een beetje verwarrend omdat
je logischerwijs tegen de robot gaat praten en niet naar je iPad.

Er zitten nog een paar kinderziektes in maar via de app is de firmaware te updaten dus ik ga ervan uit dat dit nog opgelost word.
(De robot weigerde opeens rondjes te draaien maar na even uit/aan schakelen werkte alles weer.)

Ik ben benieuwd of en hoe Lego verder gaat met Boost en of er b.v. uitbreidings modules komen die meer acties en interactie bieden.
Wat mij betreft heeft Lego in ieder geval een goed start gemaakt met dit idee.
Rukapul junior van 6 is ook al een week nergens anders mee bezig. Hij is inmiddels met het derde model bezig te bouwen. De robot is erg leuk. De auto heeft te kort in elkaar gezeten om een oordeel te vormen :P De fabriek is echt geniaal!

Hopelijk wordt dit een reeks die lang wordt ondersteund met extra sets en apps / software.
BamSlam_ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Helemaal eens met deze review. Heb zelf vorige week Lego Boost kado gedaan aan mijn zoon, die ook jarig was en die ook 8 werd. Hele mooie set waar we heel veel plezier van gaan hebben. Waarschijnlijk zal tezijnertijd Mindstorms wel gaan volgen :)

Let wel op dat je een iPad moet hebben met minimaal iOS 10.3. Heb je een oudere iPad dan zul je moeten upgraden naar recentere hardware.
En als je Android gebruikt met een beperkt kind account dan moet je om Bluetooth te laten werken niet alleen locatiegegevens enablen op het hoofdaccount maar ook nog eens op het kindaccount :P Kudo's voor de klantenservice die overnight met het juiste advies kwam (al was het inmiddels opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
mschol schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:56:
[...]

was hij toendertijd 550?

Toen was het ook al de duurste set en waren er nog weinig AFOL die uit hun Dark Ages waren. Nu gaat iedereen vol gas speculeren. Nou heb ik de MF nooit echt mooi gevonden (Super Star Destroyer O+) , dus ik ga hem ook niet halen. Ik wacht eigenlijk op een remake van de UCS Tie Interceptor. Die hoort bij mijn originele X-Wing. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Daar moet een nieuwe versie van komen, met meer detail, interieur, verlichting, etc. :9~
Niet dat ik hem zou aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wie heeft er recentelijk nog een e-mail ontvangen voor VIP, promo's, early access, acties en wanneer was dat? Ik heb al een paar maal het idee dat ik bepaalde mails of informatie niet ontvang die betrekking hebben op VIP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:15:
Wie heeft er recentelijk nog een e-mail ontvangen voor VIP, promo's, early access, acties en wanneer was dat? Ik heb al een paar maal het idee dat ik bepaalde mails of informatie niet ontvang die betrekking hebben op VIP.
Nu net 5 minuten geleden kwam er eentje binnen over Force Friday (3x points op Star Wars e.d.), gisteren eentje over de Falcon, 25 augustus eentje met een aankondiging van Force Friday. 16 augustus was de laatste niet Star Wars-related mail, voor early access op de NinjaGo City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:24:
[...]

Nu net 5 minuten geleden kwam er eentje binnen over Force Friday (3x points op Star Wars e.d.), gisteren eentje over de Falcon, 25 augustus eentje met een aankondiging van Force Friday. 16 augustus was de laatste niet Star Wars-related mail, voor early access op de NinjaGo City.
Dan bij deze bevestigd dat er iets niet klopt. De laatste die ik ontving was ergens in Juni. Zo meteen maar even bellen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:27:
[...]

Dan bij deze bevestigd dat er iets niet klopt. De laatste die ik ontving was ergens in Juni. Zo meteen maar even bellen met de klantenservice.
Even opnieuw aanmelden? Misschien heb je de mailing list uitgevinkt bij een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik krijg ook een mailtje, die UMF van 849 euro... krijgt 2547 VIP-punten mee, da's toch 125 euro.

Je zou zo'n doos kunnen kopen en daarna verkopen, dan kan je nog een Modular halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:27:
[...]

Om een open deur in te trappen: komt het niet gewoon in je spambox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
_Rene_ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:30:
[...]

Even opnieuw aanmelden? Misschien heb je de mailing list uitgevinkt bij een bestelling.
Had ik aan gedacht, maar na m'n laatste bestelling kreeg ik nog steeds VIP mailing.
Chakotay schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:31:
[...]

Om een open deur in te trappen: komt het niet gewoon in je spambox?
Open deur ingetrapt. Daar zit het niet in :)

Ik bel dadelijk wel gewoon even; weet nu in elk geval dat ik wat mis. Ik kan me nu wel opnieuw voor de nieuwsbrief aanmelden, maar wellicht dat ik dan alleen de reguliere mail krijg en geen mail speciaal voor VIP. Het is dat ik het forum en zo nauw in de gaten hou dus meestal krijg ik het wel tijdig mee, maar toch... niet handig :P
Delerium schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:30:
Ik krijg ook een mailtje, die UMF van 849 euro... krijgt 2547 VIP-punten mee, da's toch 125 euro.

Je zou zo'n doos kunnen kopen en daarna verkopen, dan kan je nog een Modular halen.
De 3x VIP punten geldt die dan nog rond release date?!

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 01-09-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Delerium schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:30:

maar die is nog niet te bestellen, pas vanaf 14 september, ruimschoots nadat de actie os afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:35:
[...]
De 3x VIP punten geldt die dan nog rond release date?!
Ik vrees er voor. Dat zou wel een heel mooi cadeau zijn denk ik... 850 euro x 3 = 2550 punten en dat meteen bij aanschaf van de grootste set ooit? Niet dat ik het de verzamelaars niet gun, maar het lijkt me een beetje van het goede teveel ;) *edit* in eerste instantie is de 3x VIP actie alleen vandaag en dit weekend actief trouwens, en van andere acties deze maand weten we nog niets.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapoen op 01-09-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de 3x vip punten geldt van 1 t/m 3 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:40:
[...]

Ik vrees er voor. Dat zou wel een heel mooi cadeau zijn denk ik... 850 euro x 3 = 2550 punten en dat meteen bij aanschaf van de grootste set ooit? Niet dat ik het de verzamelaars niet gun, maar het lijkt me een beetje van het goede teveel ;) *edit* in eerste instantie is de 3x VIP actie alleen vandaag en dit weekend actief trouwens, en van andere acties deze maand weten we nog niets.
Nee daarom. Was eigenlijk een retorische vraag :) Vrees ook dat tegen de tijd dat er WEL een VIP punten actie is die voor alles geldt, dat MF op tijdelijk niet verkrijgbaar staat ;)

Maar inderdaad, 3x VIP haha... een modular kopen past precies in mijn straatje, letterlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik zag/las daarnet dat een paar mensen hun gal spuwden op promobricks.de. Blijkbaar is de minifig polybag voor de SW acties store only 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2017/08/lego-starwars-40176_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 23:03

tismij

???

Bij Lego UK of DE bestellen kan alleen als je het ook naar een adres in DE of UK stuurt?
(maw ze versturen niks naar NL?)

Snap niet helemaal waarom de nieuwe MF 799,- is in Duitsland en 849,- in NL, is dit puur wegens hogere belastingen ofzo?

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:07:
Bij Lego UK of DE bestellen kan alleen als je het ook naar een adres in DE of UK stuurt?
correct
Snap niet helemaal waarom de nieuwe MF 799,- is in Duitsland en 849,- in NL, is dit puur wegens hogere belastingen ofzo?
geen flauw idee om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:07:

Heb er ooit eens over gemaild, krijg je een antwoord terug wat er op neerkomt dat het daar onder andere logistiek beter voor elkaar is en dat flink wat euro's scheelt. Naast het 2% BTW verschil. Je kunt er natuurlijk meteen een leuk dagje van maken en naar een Duitse shop gaan. Wel vantevoren bellen met zulke sets of ze dr even 1 achter willen houden.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Omdat ik graag details van sets in high-res bekijk en ik dat op de site van Lego en brickset niet toerijkend vind. Ben ik al een tijdje bezig met een prototype/site waarmee dat beter kan.

Dit heb ik nu voor de nieuwe MF online gezet.

http://nijdam.nu/MF/

Kan ik me nog beter vergapen aan al dat moois... wat er waarschijnlijk niet komt. :o

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
DP Kunst schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:16:
[...]

Heb er ooit eens over gemaild, krijg je een antwoord terug wat er op neerkomt dat het daar onder andere logistiek beter voor elkaar is en dat flink wat euro's scheelt. Naast het 2% BTW verschil. Je kunt er natuurlijk meteen een leuk dagje van maken en naar een Duitse shop gaan. Wel vantevoren bellen met zulke sets of ze dr even 1 achter willen houden.
Mjah, voor €50 rijden. Dan gelijk voor een aantal man zo'n set kopen en dus achterhouden. Maar of ze dat doen? Even 5 stuks achterhouden of zo.

Maar logistiek beter voor elkaar in de UK? Daar kwam de set neer op iets van €705 euro? €144 euro verschil door logistiek? :P Waarschijnlijk ook deels de factor "we vragen dit want men geeft het ervoor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:50:
[...]

Maar logistiek beter voor elkaar in de UK? Daar kwam de set neer op iets van €705 euro? €144 euro verschil door logistiek? :P Waarschijnlijk ook deels de factor "we vragen dit want men geeft het ervoor".
Dat heeft niks met logistiek te maken, maar met de lage koers van de Engelse Pond, daarom is LEGO daar voor ons in de Eurozone goedkoper, maar voor de Engelsen is het prijsniveau niet anders dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:51:
[...]

Dat heeft niks met logistiek te maken, maar met de lage koers van de Engelse Pond, daarom is LEGO daar voor ons in de Eurozone goedkoper, maar voor de Engelsen is het prijsniveau niet anders dan normaal.
...zucht, tuurlijk |:( (tijd voor weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
DP Kunst schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:16:
[...]

Alleen had Lego al hogere prijzen in Nederland toen we nog gewoon hetzelfde BTW-tarief hadden als Duitsland, de dozen vanuit Duitsland verstuurd werden en wij nog gewoon verzendkosten mochten betalen.

Als je er naar vraagt, krijg je blijkbaar steeds een ander antwoord. Bij mij kwam het antwoord erop neer dat we hier blijkbaar meer willen betalen. Het eigenlijke antwoord: gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Mogelijk ook omdat de prijzen hier in NL toch al relatief hoog zijn, omdat Blokker Holding die kunstmatig hoog houdt in hun winkels (Intertoys en Toys XL e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Maar dan nog zou Lego de exclusives in de eigen online shop in heel Europa voor dezelfde prijs kunnen aanbieden. Eventueel met een bijdrage voor de verzendkosten, want die zijn allicht lager dan het prijsverschil van 50 euro op sommige grotere sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
MartijnS72 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:11:
Maar dan nog zou Lego de exclusives in de eigen online shop in heel Europa voor dezelfde prijs kunnen aanbieden. Eventueel met een bijdrage voor de verzendkosten, want die zijn allicht lager dan het prijsverschil van 50 euro op sommige grotere sets.
Dat kunnen ze doen, dan wordt de prijs waarschijnlijk overal 849 Euro voor de nieuwe Millennium Falcon.
De lagere prijs in Duitsland is te verklaren, doordat het gemiddelde inkomen in Duitsland lager ligt dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
chrisO schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:18:
[...]

Dat kunnen ze doen, dan wordt de prijs waarschijnlijk overal 849 Euro voor de nieuwe Millennium Falcon.
De lagere prijs in Duitsland is te verklaren, doordat het gemiddelde inkomen in Duitsland lager ligt dan hier in Nederland.
Maar de Belgen betalen hetzelfde als wij en die schijnen een nog lager gemiddeld inkomen dan de Duitsers te hebben? (En een Duitser die zo'n bedrag overheeft voor een set, kan geen 50 euro extra sparen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MartijnS72 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:50:
[...]

Maar de Belgen betalen hetzelfde als wij en die schijnen een nog lager gemiddeld inkomen dan de Duitsers te hebben? (En een Duitser die zo'n bedrag overheeft voor een set, kan geen 50 euro extra sparen?)
offtopic; een belg betaald 90 euro per jaar aan zorg, wij zijn dat per maand kwijt. zo zijn er nog veel van die lucht-kosten in NLD. onderaan de streep houdt een belg/duitser vaak meer over

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Stomme vraag van iemand die tot nog toe allen in nederland gekocht heeft, maar als je een doos in duitsland haalt, is de handleiding/stickertekst dan ook niet in het duits?
Kan me voorstellen dat teksten vertalen ook in de prijs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:19
Vertalen moeten ze toch voor de hele wereld niet alleen voor nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Ik geloof dat de Porsche het boekje in het Engels en Duits had. Instructies hebben geen tekst dus gewoon universeel (tekst op stickers is altijd Engels). Dat kost dus niks extra.

Lego vraagt gewoon meer van Nederlanders (en Belgen) 'omdat het kan'. En ik maar denken dat we een krenterig volkje waren...

[ Voor 6% gewijzigd door AppieNL op 01-09-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dus.... wie gaan er allemaal naar Duitsland? :)

Klantenservice van LEGO lag er overigens uit. Ze zijn blijkbaar op training om ons nog vriendelijker en beter te woord te staan. Op zich heel goed. Had alleen niet verwacht dat de hele klantenservice dan in één keer afwezig is. Hoeveel zouden er in dienst zijn voor de klantenservice NL/BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

maarre dan kun je wel in UK kopen en met bv forward2me door laten sturen.
Dan iets van 650 GBP + 25 GBP extra verzendkosten = 675 GBP < 750 euro.

Scheelt mooi 100 euro als dat goed gaat.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:16:
maarre dan kun je wel in UK kopen en met bv forward2me door laten sturen.
Dan iets van 650 GBP + 25 GBP extra verzendkosten = 675 GBP < 750 euro.

Scheelt mooi 100 euro als dat goed gaat.
vast geen 25 pond, ding is relatief loodzwaar en gigantisch groot, verzending wil je ook wel verzekeren tegen schade denk ik zo..

[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 01-09-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Of je wacht 3-6 maanden tot die bij Toys'r'us op de site staat (die winkel heeft tot nu toe elke UCS set gehad van Star Wars) en ze een actie hebben van 20% korting op Star Wars Lego (2x per jaar of zo). Ze hanteren vaak de Duitse vanaf prijs, dus kost die 640 euro.

Enige probleem is dat de reputatie van Toys'r'us niet echt geweldig is met bestellingen altijd keurig leveren :D (bij mij nog altijd goed gegaan, maar ymmv)

[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 01-09-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mschol schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:20:
[...]

vast geen 25 pond, ding is relatief loodzwaar en gigantisch groot, verzending wil je ook wel verzekeren tegen schade denk ik zo..
Qua dimensies van de doos begint hij hier te mekkeren als ik groter ga dan 100 x 50 x 50 cm. Voor gewicht heb ik 20 KG ingevuld. Dat geeft 20.95 pond + VAT. Full cover insurance bedraagt 20 pond voor de eerste 1000 pond aan waarde. Dus je zit sowieso al aan 41 pond plus VAT.

Hoe groot zou de doos eigenlijk zijn? Vast ergens te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

mschol schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:20:
[...]

forward2me geeft aan 20,95 GBP voor 20kg en 60x60x60 (maar wat gegokt).
Zolang je niet boven de 30kg en groter dan 100cm komt zit je volgens mij rond die prijs.

Enne wachten 3-6 maanden is geen optie, wachten tot 1 oktober is eigenlijk al geen optie (maar als dat 100,- scheelt dan twijfel ik wel weer)
:)

Edit: niet aan verzekering gedacht scheelt wel weer extra 20 GBP ja.

[ Voor 5% gewijzigd door tismij op 01-09-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:28:
[...]

forward2me geeft aan 20,95 GBP voor 20kg en 60x60x60 (maar wat gegokt).
Zolang je niet boven de 30kg en groter dan 100cm komt zit je volgens mij rond die prijs.

Enne wachten 3-6 maanden is geen optie, wachten tot 1 oktober is eigenlijk al geen optie (maar als dat 100,- scheelt dan twijfel ik wel weer)
Maar jij hebt dus (?) ervaring met forward2me? Positief? Netjes, altijd en tijdig geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Gim schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:29:
[...]

Maar jij hebt dus (?) ervaring met forward2me? Positief? Netjes, altijd en tijdig geleverd?
geen enkele ervaring, gewoon ff gekeken of dat werkt nu de GBP zo laag staat meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:28:
[...]

Tja, geen geduld kost altijd geld ;)

Ik wacht geduldig tot ik hem rond de 650 euro kan scoren en dat gaat sowieso lukken (en langer dan een paar maanden zal dat niet zijn tenzij Lego leveringsproblemen krijgt ala de Saturn).

[ Voor 59% gewijzigd door AppieNL op 01-09-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
tismij schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:31:
[...]

geen enkele ervaring, gewoon ff gekeken of dat werkt nu de GBP zo laag staat meer niet.
Alvast een account/UK mail adres aanmaken kan geen kwaad; geen annual fees als ik het zo lees. Misschien dat er al een ander goedkoper artikel is die als test kan dienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
AppieNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:33:
[...]

Tja, geen geduld kost altijd geld ;)

Ik wacht geduldig tot ik hem rond de 650 euro kan scoren en dat gaat sowieso lukken (en langer dan een paar maanden zal dat niet zijn tenzij Lego leveringsproblemen krijgt ala de Saturn).
Vanwaar dat vertrouwen dat ze hem stevig gaan afprijzen?
Pagina: 1 ... 14 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .