Het Grote Lego Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste
Acties:
  • 1.007.923 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Bossie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:32:
Zijn er ook mensen hier de Mindstorms EV3 set hebben?
Ik kwam dit toevallig tegen en ben vooral benieuwd naar de houdbaarheid van de set?

Als developer met een interesse in engineering maakt dit erg nieuwsgierig, maar door het prijskaartje ben ik wat afhoudend.
Ik heb een EV3 privé, maar alle scholen waar ik voor werk gebruiken ze ook.
Daarom vermoed ik dat Lego het voorlopig wel in de lucht gaat houden.
Het wordt ook gebruikt voor FLL, dus Lego heeft er genoeg belang bij.
Er zijn ook apps voor Android en iOS.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Het lastige/vervelende is dat je voor de Lego software Silverlight nodig hebt.
Je werkt op scholen, daar zal er vast wel minimaal ééntje van zijn die Magister gebruikt, v5 heeft ook Silverlight nodig. Daar heb je dan weer een oude browser voor nodig want nieuwe browsers ondersteunen die niet meer, in elk geval Firefox niet. Dus dat zul je zelf dan ook wel doen (gokje).

In elk geval is dus een HTML5-versie van de EV3 software zeer welkom, óf een officiële koppeling met bv Scratch.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Volgens mij was de OP van de EV3 post een developer? Dan kan hij vast wel Java programmeren. Op die manier kun je, zonder Silverlight, ook gewoon de EV3 programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
mschol schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

kerstballen e. d. zijn alleen in de laatste maanden beschikbaar bij lego
Dat wist ik nog niet, ben nog niet zo lang een lego shopper :+
zag wel dat ze er 1 al hadden in de shop, nog even wachten tot 14 september en dan samen met de train station bestellen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:32
Gisteren een aankoop gedaan bij Amazon.de voor de komende kerstperiode. De aanbieding van de kersttrein was te mooi om te laten liggen. Nu nog even sparen voor het kerststation dat binnenkort uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://sh-s7-live-s.legocdn.com/is/image/LEGO/10254?$PDPDefault$

Tegen het eind van het jaar misschien overbouwen naar PF. (https://www.eurobricks.co...ain-with-power-functions/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 21:02
quelake schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 07:28:
Volgens mij was de OP van de EV3 developer? Dan kan hij vast wel Java programmeren. Op die manier kun je, zonder Silverlight, ook gewoon de EV3 programmeren.
Wat betekend OP in deze context?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:26
Kapotto schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:48:
Gisteren een aankoop gedaan bij Amazon.de voor de komende kerstperiode. De aanbieding van de kersttrein was te mooi om te laten liggen. Nu nog even sparen voor het kerststation dat binnenkort uitkomt.

[afbeelding]

Tegen het eind van het jaar misschien overbouwen naar PF. (https://www.eurobricks.co...ain-with-power-functions/).
De standaard versie van Lego vond ik oerlelijk dat ik deze post vorig jaar in dit topic hebt gemaakt voor mijn PF mod. Volgens mij heb ik hem hierna nog een beetje aangepast door de 6x8 rode plate onderin de kolenwagon te veranderen naar 2x8 plates zodat ik het snoertje van het stekkertje er onder kon doen en kon loodsen naar de achterkant van de batterijdoos zodat die niet zo aanwezig was aan de voorzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

fishman schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

OP = Original Poster, dus in dit geval degene die over het onderwerp begon.
Dus @Bossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

fishman schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:53:
[...]

'Original Poster'. Ofwel degene die Met de vraag over de EV3 kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

GeeBee schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:10:
Het lastige/vervelende is dat je voor de Lego software Silverlight nodig hebt.
Je werkt op scholen, daar zal er vast wel minimaal ééntje van zijn die Magister gebruikt, v5 heeft ook Silverlight nodig. Daar heb je dan weer een oude browser voor nodig want nieuwe browsers ondersteunen die niet meer, in elk geval Firefox niet. Dus dat zul je zelf dan ook wel doen (gokje).
Zeker hebben we silverlight nog o.a, voor Magister 5. Maar er komt steeds meer functionaliteit in M6, dus ik hoop dat we daar snel vanaf zijn.
Lego software blijft dan nog zo'n issue. Hoewel er ook vaak gewerkt wordt met Brickcc (http://bricxcc.sourceforge.net).
We ondersteunen niet voor niets 4 browsers (IE, FF, Chrome en Edge).

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 27-08-2017 17:38 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Kapotto schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:48:

[afbeelding]

Idem hier. En de toy shop er ook bij voor een leuke prijs. Zonet gekeken hoeveel rechte stukken rails je er bij krijgt met t station. 4 stuks. Wie weet ooit nog wat extra rails maar hiermee gaat t er al leuk uitzien samen. En men was t eens... hij mag onder de kerstboom!!! oOo

@AppieNL : Bedankt voor de mod. Hoop dat ik er te zijner tijd uitkom wat er allemaal voor nodig is aan onderdeeltjes en aanpassing :-) even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

magic_nl schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Zeker hebben we silverlight nog o.a, voor Magister 5. Maar er komt steeds meer functionaliteit in M6, dus ik hoop dat we daar snel vanaf zijn.
Lego software blijft dan nog zo'n issue. Hoewel er ook vaak gewerkt wordt met Brickcc (http://bricxcc.sourceforge.net).
We ondersteunen niet voor niets 4 browsers (IE, FF, Chrome en Edge).
offtopic:
Persoonlijk ben ik benieuwd wat eerder komt... M6 of Half Life Episode 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

GeeBee schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:05:
[...]

offtopic:
Persoonlijk ben ik benieuwd wat eerder komt... M6 of Half Life Episode 3
Je kunt denk ik het beste gokken op Half Life.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Over kersttrein gesproken... De nieuwe versie heeft mij nog niet zo kunnen bekoren, maar als ik de uitgebreide MOC versie zie ... misschien toch wat bij elkaar gaan Bricklinken...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C0Mxvtb.jpg

Topic via Eurobricks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Gim schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:31:
@AppieNL : Bedankt voor de mod. Hoop dat ik er te zijner tijd uitkom wat er allemaal voor nodig is aan onderdeeltjes en aanpassing :-) even puzzelen.
Ik heb nog wat meer foto's, ik weet niet of deze link werkt zonder in te loggen op dat forum. De extra foto's staan in de laatste post van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Magic6399 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:10:
Over kersttrein gesproken... De nieuwe versie heeft mij nog niet zo kunnen bekoren, maar als ik de uitgebreide MOC versie zie ... misschien toch wat bij elkaar gaan Bricklinken...
Topic via Eurobricks
Ik heb de instructies al en is zeker een mooie toevoeging aan de trein :D zat volgens mij wel 1 fout in de instructies, maar die zie je gauw genoeg. Is aan de zijkant van een trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Pandorian schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:28:
[...]
De derde aankoop in een korte tijd alweer, begin aug, de Bucket Wheel Excavator 42055, en vorige week Poe's X-Wing Fighter 75102.
En dan is het nog niet eens de 1e Sept.... (refererend aan de mail van Lego)
Wat vind je van die 75102? Ik heb gisteren de 75149 (Resistance X-Wing) opgepikt, die is erg vergelijkbaar. Ik moet hem vanmiddag nog even afmaken, maar hij is in ieder geval groter dan verwacht :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Misschien iets voor de trein liefhebbers hier onder ons? Kwam het toevallig tegen...
https://www.trixbrix.eu
Verschillende soorten wissels custom gemaakt geloof ik?
Excuses als het hier niet mag, maar als ik het mij goed herinner zijn hier aardig wat trein fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:01:
[...]

Ik heb nog wat meer foto's, ik weet niet of deze link werkt zonder in te loggen op dat forum. De extra foto's staan in de laatste post van dat topic.
Ik zie de foto's. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben op zoek naar extra wagons voor de Lego 60051 set, nu zie ik op marktplaats veel namaak (ik boedoel geen namaak lego, maar nagemaakt van het origineel).
Hebben jullie ervaring met het namaken van een dergelijke wagon, hoe kan ik dat aanpakken? Misschien dat één van jullie al iets meer voor hebben uitgezocht.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/m79FfgBTtr_RnXTL45vL6ww.jpg

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Santa's Workshop (10245) is die uit productie?! :| Dacht dat die nog gaande was... alleen nu even niet verkrijgbaar vanwege het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Gim schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:28:
Santa's Workshop (10245) is die uit productie?! :| Dacht dat die nog gaande was... alleen nu even niet verkrijgbaar vanwege het seizoen.
Ik denk dat je te laat bent om deze nog te vinden bij Lego zelf, tenzij ze dit jaar meer dan 3 grote Kerstsets aanbieden. Ik vermoed wel dat deze nog te krijgen is voor een schappelijke prijs via andere kanalen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
dfrenner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar extra wagons voor de Lego 60051 set, nu zie ik op marktplaats veel namaak (ik boedoel geen namaak lego, maar nagemaakt van het origineel).
Hebben jullie ervaring met het namaken van een dergelijke wagon, hoe kan ik dat aanpakken? Misschien dat één van jullie al iets meer voor hebben uitgezocht.

[afbeelding]
Ik heb een maand geleden ook gekeken naar uitbreiding van de lego 60051 set. Je kan de "namaak" kopen op marktplaats, deze namaak is gewoon een remake van het origineel zonder de stickers.

Een andere optie is het ontwerp van de trein in LDD (lego digital designer) laden en alle overbodige stukken schrappen en enkel de middenste wagon overhouden. Je kan dan de LDD file inladen in Bricklink en de stukjes lego kopen (nieuwe of tweedehandse).

Ik was voor een custom wagon (dubbeldekker die bijna exact als de middelste wagon) rond de 16-20 euro kwijt exclusief verzendkosten. Ik denk dat een identieke match van de middelste wagon iets goedkoper is (paar euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Waarschijnlijk heb je al een ldd file op eurobricks om in ldd te importeren. Scheelt je weer zelf maken tenzij je het leuk vind om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Wat vind je van die 75102? Ik heb gisteren de 75149 (Resistance X-Wing) opgepikt, die is erg vergelijkbaar. Ik moet hem vanmiddag nog even afmaken, maar hij is in ieder geval groter dan verwacht :)
En dan heb je de 75149 X-Wing in elkaar gezet en dan ga je deze aanpassen, de mijne heeft volgende aanpassingen ondergaan:

* voorste landingsgestel hoger in model zodat bij intrekken niets meer zichtbaar is.
* alle "schiet-dingen" eraf gehaald
* de elastiek niet meer zichtbaar maar in midden gedaan binnenin de engines. (mooier en voorkant wordt niet omhoog getrokken)
* vleugels niet meer op elkaar maar zoals T70 in de film achterelkaar.
* vleugels uiteraard daarom iets kleiner
* de draaiknop voor mechanisme niet meer bovenop maar aan einde
* klein landingsgestel achter aan beide zijden.
* nog wat meer slopes om nopjes te verbergen

Heerlijk model om te "modden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kapotto schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb een maand geleden ook gekeken naar uitbreiding van de lego 60051 set. Je kan de "namaak" kopen op marktplaats, deze namaak is gewoon een remake van het origineel zonder de stickers.

Een andere optie is het ontwerp van de trein in LDD (lego digital designer) laden en alle overbodige stukken schrappen en enkel de middenste wagon overhouden. Je kan dan de LDD file inladen in Bricklink en de stukjes lego kopen (nieuwe of tweedehandse).

Ik was voor een custom wagon (dubbeldekker die bijna exact als de middelste wagon) rond de 16-20 euro kwijt exclusief verzendkosten. Ik denk dat een identieke match van de middelste wagon iets goedkoper is (paar euro).
kokkie20 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:31:
Waarschijnlijk heb je al een ldd file op eurobricks om in ldd te importeren. Scheelt je weer zelf maken tenzij je het leuk vind om te doen ;)
Ik heb niets en ook nog nooit gedaan :)
LDD file is iets van lego design?

Ik zie hier: https://www.eurobricks.co...=comments#comment-1928627

lxf file?
Maar dat is niet helemaal wat ik zoek.

Er moet toch wel ergens iemand zijn die dit al eerder heeft gedaan?

Andere optie is idd Marktplaats kopen, maar ik wil er eigenlijk 6 bij, dus denk dat zelf bestellen en maken beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapotto
dfrenner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:43:
[...]

[...]

Ik heb niets en ook nog nooit gedaan :)
LDD file is iets van lego design?

Ik zie hier: https://www.eurobricks.co...=comments#comment-1928627

lxf file?
Maar dat is niet helemaal wat ik zoek.

Er moet toch wel ergens iemand zijn die dit al eerder heeft gedaan?

Andere optie is idd Marktplaats kopen, maar ik wil er eigenlijk 6 bij, dus denk dat zelf bestellen en maken beter is.
Ik heb de lxf (ldd extensie) vd complete trein staan, ik kan deze aanpassen dat enkel de middelste wagon blijft. Stuur maar even je email in pm en dan bezorg ik het nodige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokkie20
Nette service van je kapotto, wou het ook al aanbieden maar je was me al voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat je te laat bent om deze nog te vinden bij Lego zelf, tenzij ze dit jaar meer dan 3 grote Kerstsets aanbieden. Ik vermoed wel dat deze nog te krijgen is voor een schappelijke prijs via andere kanalen.
Ik zag hem voor 99 euro of zo voorbij komen. Even nagaan of dat schappelijk is :P Maar idd, jammer. Te laat ingestapt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Ik zag hem voor 99 euro of zo voorbij komen. Even nagaan of dat schappelijk is :P Maar idd, jammer. Te laat ingestapt :P
Ik geloof dat de originele prijs ergens rond de 80 euro lag. Eventueel kan je ook nog op zoek gaan naar de bijhorende polybag:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40106-1/40106_alt1.jpg
Ik zou er niet teveel voor betalen uiteraard, het betreft maar een handvol onderdelen die niet uniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Kapotto schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:52:
[...]

Ik heb de lxf (ldd extensie) vd complete trein staan, ik kan deze aanpassen dat enkel de middelste wagon blijft. Stuur maar even je email in pm en dan bezorg ik het nodige.
Heel erg bedankt! het is gelukt.
Nog even stoeien met de prijzen, kom nu op bijna 29 euro uit :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Ik geloof dat de originele prijs ergens rond de 80 euro lag. Eventueel kan je ook nog op zoek gaan naar de bijhorende polybag:
[afbeelding]
Ik zou er niet teveel voor betalen uiteraard, het betreft maar een handvol onderdelen die niet uniek zijn.
Ik heb hem zojuist nieuw bij de winkel gekocht €75. Lag er nog eentje verscholen in het magazijn. Tja, dan wordt ie ook niet verkocht tenzij iemand er naar vraagt 8)

Bedankt voor de polybag tip :) Dat wordt hem denk ik niet. Kom echt absurde prijzen tegen. Dan bouw ik t wel na of verzin zelf iets leuks.

Kan m'n doctor who set en dimension figuren ook erbij zetten voor een kerst special met cybermen en weeping kerstengelen :)

Ik heb nu al zin in de kerst ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 28-08-2017 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30

QuattroNL

It is I.

dfrenner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
Op MP worden ze ook aangeboden (link link link), vanaf 20,- en met of zonder stickers en met of zonder boekje.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
QuattroNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Op MP worden ze ook aangeboden (link link link), vanaf 20,- en met of zonder stickers en met of zonder boekje.
Maar hoe doen ze dat dan?
Dat was de reden dat ik naar zelfbouw wilde kijken, ik dacht: Ik heb er 6 nodig, dan moet dat dus goedkoper kunnen dan zij op MP aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
ElectricHead schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Dat kan zijn/kloppen, echter heb ik geen CC... Die weiger ik pertinent. Heb wel een Amazon account waar die van mijn pa aan hing. Maar heb al lang niets meer dat gekocht. Helaas heb ik qua betaalmogelijkheden een hekel aan Zinio en Amazon. Doe gewoon PayPal als optie. :)
En iemand die wél een creditcard heeft het geld geven zodat hij of zij de set voor je kan bestellen? Dat scheelt je toch gauw 60 a 70 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

B00st3r schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:34:
[...]

En iemand die wél een creditcard heeft het geld geven zodat hij of zij de set voor je kan bestellen? Dat scheelt je toch gauw 60 a 70 euro.
Of haal zo'n prepaid-CC, dan zit je nergens aan vast. Gebruik ik zelf ook voor dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Of haal zo'n prepaid-CC, dan zit je nergens aan vast. Gebruik ik zelf ook voor dit soort zaken.
Heb ik al wel eens naar zitten kijken, maar nog niet echt in verdiept. :)
Bedankt voor de tip in ieder geval!

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
dfrenner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Heb even gekeken in bricklink, de onderplaat vd trein is nogal prijzig. Daarnaast zijn treinwielset (ophanging, wielen en as) ook aan de prijs + je hebt hier 4 stuks van nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:26

FCC

Net 3 stormtroopers (75531) en K-2SO (75120) bij Intertoys gescoord oOo Stappen gister was duurder :9

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
dfrenner schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:02:

[afbeelding]
Zelf heb ik met twee sets en wat extra onderdelen het volgende gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5638/23669926232_c958fba344_c.jpg60051 - MOD by Sato NL, on Flickr

Vond er anders veel teveel wielen onder zitten.
Bij het kop en staart-stuk is dat nu nog steeds het geval, Maar die verlengen werd mij te duur. (Trein basisplaat.)
Zoals hierboven afgebeeld was al tegen de €30,- aan extra onderdelen, Al valt daar nog wel iets op te besparen door het dak niet volledig te betegelen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

Met de mooie prijs van amazon.de heb ik nu ook alvast de winter holiday train besteld, maar die powerfunctions, poe hee, dat is nog een flink bedrag.
Bij de lego shop ben je er 60 euro voor kwijt, en bij bricklink zie ik ze niet echt veel goedkoper.
Wat is wijsheid, her en der de losse sets bij elkaar sprokkelen? OF wachten op een aanbieding voor de 60051?
en dan de wagons hier verpatsen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

FCC schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:40:
Net 3 stormtroopers (75531) en K-2SO (75120) bij Intertoys gescoord oOo Stappen gister was duurder :9
Net bij de Intertoys hier één 75121 - Imperial Death Trooper en een 75120 - K-2SO gehaald. Ik heb niets met K-2SO, maar voor nog geen €11,- kon ik die niet laten liggen gezien het aantal pieces. Helaas geen andere leuke figuren meer, alleen de menselijke. Van te voren nog getwijfeld wat te doen als ze de 75523 - Scarif Stormtrooper hadden gehad. Of ik die dan mee had genomen of niet. Dit omdat ik vooral van de zwarte en witte figuren ben. Al gaat daar met de 75529 - Elite Praetorian Gaurd zeker verandering in komen. Maar de 75523 was niet op voorraad, dus niet langer bij stil staan. Dan twijfelen we nog even of ik nog een keer 75117 - Kylo Ren ga halen.

Meneer van de Intertoys was niet te spreken over de verkoopprijzen. Ze maken grof verlies op deze korting naar het schijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 28-08-2017 18:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:26

FCC

FeaR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:21:
[...]

Net bij de Intertoys hier één 75121 - Imperial Death Trooper en een 75120 - K-2SO gehaald. Ik heb niets met K-2SO, maar voor nog geen €11,- kon ik die niet laten liggen gezien het aantal pieces. Helaas geen andere leuke figuren meer, alleen de menselijke. Van te voren nog getwijfeld wat te doen als ze de 75523 - Scarif Stormtrooper hadden gehad. Of ik die dan mee had genomen of niet. Dit omdat ik vooral van de zwarte en witte figuren ben. Al gaat daar met de 75529 - Elite Praetorian Gaurd zeker verandering in komen. Maar de 75523 was niet op voorraad, dus niet langer bij stil staan. Dan twijfelen we nog even of ik nog een keer 75117 - Kylo Ren ga halen.

Meneer van de Intertoys was niet te spreken over de verkoopprijzen. Ze maken grof verlies op deze korting naar het schijnt.
Ik spaar stormtroopers en van de originele kan je nooit genoeg hebben :+ K-2SO had ik nooit gekocht voor de normale prijs maar dit was mooi meegenomen ;)
Over verliezen weet ik niets, volgens mij is het runnen van een fysieke winkel al een constante strijd tegen webshops.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

kokkie20 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:01:
Misschien iets voor de trein liefhebbers hier onder ons? Kwam het toevallig tegen...
https://www.trixbrix.eu
Verschillende soorten wissels custom gemaakt geloof ik?
Excuses als het hier niet mag, maar als ik het mij goed herinner zijn hier aardig wat trein fans :)
Het hoort / mag hier eigenlijk niet nee, maar ben je wel dankbaar. Zoek al tijden naar iets waar ik fatsoenlijk mee de hoogte in kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 14:00
Sabbi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:03:
Met de mooie prijs van amazon.de heb ik nu ook alvast de winter holiday train besteld, maar die powerfunctions, poe hee, dat is nog een flink bedrag.
Bij de lego shop ben je er 60 euro voor kwijt, en bij bricklink zie ik ze niet echt veel goedkoper.
Wat is wijsheid, her en der de losse sets bij elkaar sprokkelen? OF wachten op een aanbieding voor de 60051?
Ik heb een treinset op MP gekocht en daarvan de power functions gehouden. Uiteindelijk hoeft het zo niet veel te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:27:
[...]

Het hoort / mag hier eigenlijk niet nee, maar ben je wel dankbaar. Zoek al tijden naar iets waar ik fatsoenlijk mee de hoogte in kan :)
Wist het ook niet zeker, had iets van mocht het niet krijg ik vanzelf wel op me kop van een mod/iemand in het topic 8)7 Heb zelf persoonlijk niets met treinen maar vond het wel een mooie website (Vanwege de vele dingen die hun aanbieden) om hier te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 07:49:
[...]
De 75102 en 75149 zijn gelijk in bouw zover ik gezien heb. Alleen de kleuren zijn anders. Heb ook naar de 75149 gekeken maar omdat deze zover gelijk waren toch maar laten liggen.

Moet me wel inhouden om niet met dat ding de kamer rond te rennen..."lock S-foils in attack position" pew pew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ben ik de enige die de huidige Buildable Figures een stuk minder interessant vind dan die serie van rond 2000 (bijvoorbeeld de 8001 Battle Droid of de 8002 Destroyer Droid)? Daaraan zijn tenminste grotendeels uit normale technic-parts opgebouwd met maar hier en daar een Bionicle-part, ipv andersom.
ElectricHead schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:00:
[...]

Heb ik al wel eens naar zitten kijken, maar nog niet echt in verdiept. :)
Bedankt voor de tip in ieder geval!
Die van mij is van pay2d.nl, werkt tot nu toe prima :)
[...]

Volgens mij word dat hard genoeg gecompenseerd met de overdreven prijzen die ze normaal hanteren bij de Intertoys-winkels... Maar dan kan zo'n filiaalmedewerker natuulijk ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

:D dat zou ik ook zeggen _O-

ze zullen echt niet grof verlies maken, vermoedelijk gewoon geen winst.

geloof iig niet echt in dat verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Betwijfel of dat veel verschil uit maakt, een set waarbij de doos open is geweest en iemand anders zit dan met een trein zonder motor

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Chakotay schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:30:
Ben ik de enige die de huidige Buildable Figures een stuk minder interessant vind dan die serie van rond 2000 (bijvoorbeeld de 8001 Battle Droid of de 8002 Destroyer Droid)? Daaraan zijn tenminste grotendeels uit normale technic-parts opgebouwd met maar hier en daar een Bionicle-part, ipv andersom.
Die twee heb ik ook nog ergens op zolder liggen. Qua bouw zeker uitdagender dan de buildable figures van nu. Nadeel is wel dat de elastiekjes binnen enkele weken uitdrogen en je creatie dan als een zoutzak in elkaar valt. Dat mijn Battle Droid midden in de nacht van een meter of drie naar beneden viel zal ik niet snel vergeten, ik lag stijf in bed van de angst. Jaren geleden een keer nieuwe elastiekjes besteld om beide weer op te bouwen. Nieuwe elastiekjes in de hoop dat ze nu minder of niet meer uitdrogen, maar helaas nog steeds hetzelfde euvel. Mocht iemand de gouden tip hebben...

De Destroyer Droid heb ik ook nooit werkend gekregen. Letterlijk tientallen keren opnieuw opgebouwd, maar van perfecte bol tot perfect in de houding na wegrollen heb ik hem nooit gekregen. De Battle Droid werkt wel soepel en naar behoren.

De gehele serie buildable figures verschilt ook per serie of specifieke figuren hoe interessant het is. De eerste serie had relatief meer onderdelen en zat beter in elkaar. De laatste serie is qua torso veel leger dan de eerste serie. Borstplaat en rugplaat en je hebt het gehele (holle) torso al af. K-2SO is daar wel een uitzondering op, die was nog best leuk om te bouwen. De andere figures heb ik vooral vanwege de hoofden die ik mooi van detail vind.
mschol schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:22:
[...]
:D dat zou ik ook zeggen _O-

ze zullen echt niet grof verlies maken, vermoedelijk gewoon geen winst.

geloof iig niet echt in dat verhaal
Ik geloof het wel. Ik heb in het verleden van genoeg artikelen de inkoopprijs gezien (en ook voor om en nabij die prijzen meegekregen) om te geloven dat de kortingen die ze nu op Lego Star Wars geven toch wel erg hoog zijn. Vooral de set met Scout Trooper met Speeder Bike (die ze helaas niet meer hadden, voor die paar tientjes had ik daar wel een tweede van willen hebben). Waarbij de winstmarge op zo'n set Lego echt helemaal niets is als je vergelijkt met wat een beetje HiFi winkel verdient op een meter kabel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Sabbi

je denkt aan mij.

Zeehond schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:30:
[...]

Betwijfel of dat veel verschil uit maakt, een set waarbij de doos open is geweest en iemand anders zit dan met een trein zonder motor
Dat is letterlijk wat iedereen op Bricklink doet, een set uit elkaar halen en in delen doorverkopen. :)

Ik vond op Marktplaats iemand die dit doet. 25 euro voor een wagon, 46 euro voor de PF-sets. Bricklink is nog veel duurder. Stel dat je voor 85 de set koopt, en voor 40 de 3 treinstellen zonder PF kwijt zou kunnen raken, heb je voor 45 EUR PF + rails + station. Mooie deal heb je dan.

Ik ben alleen bang dat is ik die set hier heb de verleiding om hem op te bouwen veel te groot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Sabbi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:08:
[...]

Dat is letterlijk wat iedereen op Bricklink doet, een set uit elkaar halen en in delen doorverkopen. :)

Ik vond op Marktplaats iemand die dit doet. 25 euro voor een wagon, 46 euro voor de PF-sets. Bricklink is nog veel duurder. Stel dat je voor 85 de set koopt, en voor 40 de 3 treinstellen zonder PF kwijt zou kunnen raken, heb je voor 45 EUR PF + rails + station. Mooie deal heb je dan.

Ik ben alleen bang dat is ik die set hier heb de verleiding om hem op te bouwen veel te groot is :P
Ow is mij nooit echt opgevallen :P tja als je zelf nog een gewone trein kunt gebruiken (en dus niet alleen puur het bouwen :P) is het wellicht ook een idee om hem dan gewoon zelf te houden.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
[...]

Ik zou het dan eventueel nog wel kopen, ik heb toch niks aan PF en zet er een 12V motor onder. Scheelt mij ook weer het doorverkopen van de motor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:45

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Waarom bewaren jullie niet gewoon de onderdelen? Het is Lego, maak zelf een originele trein!

Aangezien we het toch over treinen hebben, ik heb gezien dat het niet al te moeilijk is een overgangsrail te bouwen om RC trein track aan oud 4.5V/12V track te koppelen, maar wat ik mij afvraag is hoe bruikbaar de oude wissels zijn i.c.m. met de nieuwe rails. Ik neem aan dat ik flexibele track nodig zal hebben om de rondjes netjes af te werken?

Die 60052 set is toch wat aanlokkelijk (en op dit moment met 20,- korting bij Intertoys)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Amphiebietje schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:30:
[...]

Die 60052 set is toch wat aanlokkelijk (en op dit moment met 20,- korting bij Intertoys)...
is gewoon 'duur' momenteel; https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/60052/Cargo-Train.html

prijs vna intertoys nu niet om over naar huis te schrijven op forum te schrijven
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/60052/Cargo-Train.html

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 29-08-2017 09:58 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
Wachten op een aanbieding voor de 60051.
Die set is tot nu toe elk jaar in aanloop naar Sinterklaas/Kerst wel ergens in de aanbieding voor ~60 Euro. I
k heb er in 2014 1 gekocht bij Blokker voor 51 Euro. Het jaar erna nog 2 voor 59 Euro. Vorig jaar was die rond de 60 Euro bij Amazon/Kruidvat. dus gewoon wachten op de aanbieding Kerst/Sinterklaas aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Wachten op een aanbieding voor de 60051.
Die set is tot nu toe elk jaar in aanloop naar Sinterklaas/Kerst wel ergens in de aanbieding voor ~60 Euro. I
k heb er in 2014 1 gekocht bij Blokker voor 51 Euro. Het jaar erna nog 2 voor 59 Euro. Vorig jaar was die rond de 60 Euro bij Amazon/Kruidvat. dus gewoon wachten op de aanbieding Kerst/Sinterklaas aanbiedingen.
Ik lees een beetje mee. De 60051 biedt dus hetzelfde als die losse PF set, maar dan krijg je er nog een trein bij? Dan weet ik wel waar ik voor ga. De extra onderdelen komen altijd wel een keer van pas of kunnen dienen voor een extra wagon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Waarom bewaren jullie niet gewoon de onderdelen? Het is Lego, maak zelf een originele trein!

Aangezien we het toch over treinen hebben, ik heb gezien dat het niet al te moeilijk is een overgangsrail te bouwen om RC trein track aan oud 4.5V/12V track te koppelen, maar wat ik mij afvraag is hoe bruikbaar de oude wissels zijn i.c.m. met de nieuwe rails. Ik neem aan dat ik flexibele track nodig zal hebben om de rondjes netjes af te werken?

Je zou natuurlijk altijd iets proberen te maken zelf :), zelf heb ik ook een tijd zitten denken on de trein aan te schaffen voor de motor, dan zou ik in mijn winterdorp de kersttrein laten reuzen en in mijn zomer stad de goederen trein, maar ik heb dan ook geen andere trein.

Ik weet niet of Sabbi misschien al meerdere treinen heeft, dat kan dus een rol spelen.

Jammer genoeg heb ik overigens niet genoeg plek om fatsoenlijk wat rails neer te leggen om zo'n ding te laten rijden dus heb dat plan uitgesteld voor een paar jaar :P
moer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 07:40:
[...]

Ik zou het dan eventueel nog wel kopen, ik heb toch niks aan PF en zet er een 12V motor onder. Scheelt mij ook weer het doorverkopen van de motor :)
Daarvoor zul je moeten kijken of je er met Sabbi uit komt :) We hebben v&a overig als forum, uiteindelijk is dit topic namelijk niet de plek voor hiervoor om van elkaar lego te gaan kopen of aan elkaar te verkopen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:56
Zeehond schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Daarvoor zul je moeten kijken of je er met Sabbi uit komt :) We hebben v&a overig als forum, uiteindelijk is dit topic namelijk niet de plek voor hiervoor om van elkaar lego te gaan kopen of aan elkaar te verkopen.
Ik heb totaal geen interesse in die trein, heb er al teveel :P. Bedoelde het meer algemeen, dat er wel mensen zullen zijn die het niet erg vinden als er geen motor bij zit, scheelt toch weer geld die je goed kan gebruiken voor je 'eigen' (in mijn geval 12v) motor

[ Voor 9% gewijzigd door moer op 29-08-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
moer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:20:
[...]

Ik heb totaal geen interesse in die trein, heb er al teveel :P. Bedoelde het meer algemeen, dat er wel mensen zullen zijn die het niet erg vinden als er geen motor bij zit, scheelt toch weer geld die je goed kan gebruiken voor je 'eigen' (in mijn geval 12v) motor
Ah zo op die manier :), dat zou idd best kunnen ja, als iemand al genoeg motors heeft :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ik heb bij Intertoys 144 betaald voor de superpack. Dus die vrachttrein, extra rails, extra wissels en groot station. 159 of 139 is best veel voor alleen de trein.
Sabbi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:08:

Wat heb je dan aan een losse PF?
En wat heeft iemand anders aan treinstellen zónder PF!?
Ik zou "bang" zijn dat ik het niet kwijt raak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:30

QuattroNL

It is I.

Ik verzamelde tot vorige jaar de nodige losse locomotieven. Puur om neer te zetten. Ik hoef er dus geen PF motors e.d. bij en zo zocht ik ze ook uit.
Als m'n zoontje met treinen wil rijden (hij is nu acht) dan heb ik 2 PF sets die hij kan gebruiken dus hij kan met max 2 treinen rijden. Dat vind ik ook wel genoeg.
De rest staat dus in de vitrine.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb bij Intertoys 144 betaald voor de superpack. Dus die vrachttrein, extra rails, extra wissels en groot station. 159 of 139 is best veel voor alleen de trein.

[...]

Wat heb je dan aan een losse PF?
En wat heeft iemand anders aan treinstellen zónder PF!?
Ik zou "bang" zijn dat ik het niet kwijt raak...
als ik een trein intressant genoeg vind koop ik ze evt wel zonder pf, mits goed geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Leuk 'tasje' krijg je als je de nieuwe Falcon in de winkel gaat kopen:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ddd7ukmj9piz.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:11

RC2

Resistance is futile

Chakotay schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:04:

[afbeelding]

Er schemert nu een death star door de tas heen..

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

[afbeelding]

damn _O-
RC2 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Er schemert nu een death star door de tas heen..
dat staat ook gewoon in de originele tweet :)

[ Voor 29% gewijzigd door mschol op 30-08-2017 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Die Death Star is enkel ter vergelijking (da's al een grote doos: 58.2 x 48.7 x 18.5 cm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Ik denk niet dat je die doos met wielen er bij krijgt, dat zou trouwens ook niet praktisch zijn als de halve doos nog over de grond sleept ;)

Het zou overigens wel een gigantische goeie troll zijn van Lego moest dit nu geen Millenium Falcon zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Magic6399 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:44:
Die Death Star is enkel ter vergelijking (da's al een grote doos: 58.2 x 48.7 x 18.5 cm)
ze hadden beter de originele MF erbij kunnen zetten ter vergelijking:
Dimensions (LxWxH): 64.4cm x 47.6cm x 19.7cm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Ik denk niet dat je die doos met wielen er bij krijgt, dat zou trouwens ook niet praktisch zijn als de halve doos nog over de grond sleept ;)

Het zou overigens wel een gigantische goeie troll zijn van Lego moest dit nu geen Millenium Falcon zijn >:)
ik zie niet waarom niet?

product doos in die speciale doostas en daaraan zitten 2 wieltjes zodat je hem als trolley mee kan nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kapoen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

:F Die 'doos met wielen' lijkt me het hele punt van het verhaal niet? Is gewoon een disposable trolley.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:31
warhamstr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:11:
[...]

:F Die 'doos met wielen' lijkt me het hele punt van het verhaal niet? Is gewoon een disposable trolley.
Het punt is dat deze set 'zo groot/zwaar' is dat je hem niet met een tasje kunt vervoeren, maar alleen met een trolley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
detulp050 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:25:
[...]

Het punt is dat deze set 'zo groot/zwaar' is dat je hem niet met een tasje kunt vervoeren, maar alleen met een trolley.
en daarvoor gaan ze dus die speciale wegwerp trolleys inzetten..

ik kan stiekem niet wachten tot hij uit is.. Dan moet ik wel nog een goede plek maken om hem neer te gaan zetten (dus afwachten wat de afmetingen gaan worden)

[ Voor 20% gewijzigd door mschol op 30-08-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:11

RC2

Resistance is futile

mschol schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

damn _O-

[...]

dat staat ook gewoon in de originele tweet :)
Ah, Had de tweet niet gelezen :) geweldig hoe LEGO het zelf allemaal niet zo serieus neemt en met goeie teasers komt.
mschol schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:28:
[...]

en daarvoor gaan ze dus die speciale wegwerp trolleys inzetten..

ik kan stiekem niet wachten tot hij uit is.. Dan moet ik wel nog een goede plek maken om hem neer te gaan zetten (dus afwachten wat de afmetingen gaan worden)
Afbeeldingen eerder ergens in dit topic gaven een indicatie dat het ongeveer dezelfde afmetingen zouden zijn als de vorige MF.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Ik ben overstag gegaan en heb toch de 6x6 Tow Truck (42070) maar besteld. Prijs was gedaald van 214 ongeveer naar 186 op amazon.de. Daar kwam dan nog wel 4 euro bij ivm het verschil tussen Duitse en Nederlandse BTW.

Ik vind het gewoon een heel vette truck en ik wil hem hebben, klaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
B00st3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:23:
Ik ben overstag gegaan en heb toch de 6x6 Tow Truck (42070) maar besteld. Prijs was gedaald van 214 ongeveer naar 186 op amazon.de. Daar kwam dan nog wel 4 euro bij ivm het verschil tussen Duitse en Nederlandse BTW.

Ik vind het gewoon een heel vette truck en ik wil hem hebben, klaar! :D
Mijn zoontje heeft hem pas voor zijn verjaardag gekregen. Het is een erg grote en coole truck. Voor AFOLs valt er genoeg aan te modden, en voor kinderen is het een leuke truck om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Gezellig, die IPs...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Het gekke is dan nog dat Jang die sets gewoon in een winkel heeft gekocht, dus waarom zou hij geen review mogen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Jang heeft wel vaker Lego sets gereviewd voordat ze officieel uitgekomen waren, puur omdat sommige winkels al begonnen te verkopen. Daar heeft Lego nooit een punt van gemaakt. De partij die hier wel een punt van maakt is het grote megalomane Disney. Zij willen alles wat betrekking heeft op Star Wars in eigen hand houden.

Wat Jang betreft, zelfs al staat hij in zijn recht, hij heeft de juiste keuze gemaakt. Tegen zo'n grote organisatie juridisch vechten kost je gewoon zo veel geld, pijn en moeite dat een eventuele eind overwinning nog steeds heel veel kosten met zich mee brengt. Dat is het gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Dat schrijft hij ook in zijn gepinde comment onder de video op YT: Zo'n mega-partij heeft zo veel middelen om hem het leven zuur te maken, ook buiten de rechtzaal om, dat dit eigenlijk de enige keuze is die je kunt maken.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zo, een jaar verder:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48618833

Daad bij woord gevoegd en Santa's workshop, Toyshop en Holiday Train staan klaar. Over een paar weken t station.

Nu alleen nog kijken voor de bakery of de market. Of of. Nog niet aan uit wat het meeste gaat bieden... Wat t leukste oogt vooral.

De bakery ziet er echt leuk uit en wat minder losse bouwsels. De market vult mn wat lege winter village wat beter op doordat t uit meerdere kleine bouwsels bestaat. Een paar market bouwsels zijn echter misschien ook nog wel redelijk eenvoudig zelf te maken waardoor de bakery misschien wat meer biedt als gebouw voor de village.

Hoelang gaat zo'n lichtsteentje eigenlijk mee? Is dat goedkoop vervangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gim schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:57:
Zo, een jaar verder:

Daad bij woord gevoegd en Santa's workshop, Toyshop en Holiday Train staan klaar. Over een paar weken t station.

Nu alleen nog kijken voor de bakery of de market. Of of. Nog niet aan uit wat het meeste gaat bieden... Wat t leukste oogt vooral.

De bakery ziet er echt leuk uit en wat minder losse bouwsels. De market vult mn wat lege winter village wat beter op doordat t uit meerdere kleine bouwsels bestaat. Een paar market bouwsels zijn echter misschien ook nog wel redelijk eenvoudig zelf te maken waardoor de bakery misschien wat meer biedt als gebouw voor de village.

ik neem aan dat het een led lampje is, ik zou zeggen dat die qua branduren zomaar een jaar mee moeten kunnen gaan?

en goedkoop vervangbaar: voor €0,50 uit Italië
batterij is afaik gewoon te vervangen

[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 30-08-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Gim schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:57:
Zo, een jaar verder:

Ikzelf zou persoonlijk voor market gaan ivm meerdere "gebouwen". Een paar extra kun je zo maken, ik kan je desnoods aan afbeeldingen helpen (Heb een hele map vol op mijn pc met winter mocs foto's die ik nog digitaal moet maken om instructies van te maken haha)

Lichtsteentje eerlijk gezegd geen idee, maar op bricklink kosten ze paar euro (2-4 geloof ik? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ikzelf zou persoonlijk voor market gaan ivm meerdere "gebouwen". Een paar extra kun je zo maken, ik kan je desnoods aan afbeeldingen helpen (Heb een hele map vol op mijn pc met winter mocs foto's die ik nog digitaal moet maken om instructies van te maken haha)

Lichtsteentje eerlijk gezegd geen idee, maar op bricklink kosten ze paar euro (2-4 geloof ik? )
Afbeeldingen zijn welkom. Thanks! Instructies ook haha maar hmm wellicht dat er op internet ook al wat leuks nog staat. :)

Ja met market was t een twijfel van misschien teveel klein spul ("gebouwen") als er nog niet genoeg grotere gebouwen omheen staan. Van de andere kant is een market wel veel feestelijker :)

Had ook nog naar de post office gevonden. Denk dat ik straks aan onze jongste moet uitleggen wat een post office is omdat ze steeds meer uit t beeld verdwijnen. Wordt een nostalgische set ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 30-08-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Gim schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:28:
[...]

Afbeeldingen zijn welkom. Thanks! Instructies ook haha maar hmm wellicht dat er op internet ook al wat leuks nog staat. :)

Ja met market was t een twijfel van misschien teveel klein spul ("gebouwen") als er nog niet genoeg grotere gebouwen omheen staan. Van de andere kant is een market wel veel feestelijker :)

Had ook nog naar de post office gevonden. Denk dat ik straks aan onze jongste moet uitleggen wat een post office is omdat ze steeds meer uit t beeld verdwijnen. Wordt een nostalgische set ;)
pb onderweg naar je met link naar zipje met 4 extra "stallen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
kokkie20 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

pb onderweg naar je met link naar zipje met 4 extra "stallen" :)
Ben erg benieuwd, bedankt. Dan kan t dus een nog volwaardigere market worden of een MOC market begin als ik toch voor de bakery zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
Klopt inderdaad :) En desnoods mocht je willen kun je altijd zelf de instructies van de market downloaden van lego zelf en de extra markets maken (Mocht je onderdelen in huis hebben, en desnoods bricklinken :) )
Veel zul je zelf moeten proberen met de markets om ze juist te krijgen, sommige hebben meer duidelijkere foto's dan andere, maar je kan er iig een heel eind mee komen :) improviseren helpt ook veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Nog een plaatje van de set(+doos) die absoluut niet aanstaande vrijdag echt wordt aangekondigd...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5xFHuH7_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

(Hoogstwaarschijnlijk is de "achterzijde" van de doos de Force Awakens versie inclusief figs)

[ Voor 22% gewijzigd door AppieNL op 30-08-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu al kramp in mijn portemonee als ik denk aan wat het gaat kosten om twee MFs te kopen :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rugpijn :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
Bijna twee "ruggen" aan pijn amirite? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
intressante maat van de doos trouwens..

meer vierkant dan rechthoekig (wat volgens mij alle dozen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Just eyeballing, zou ik zeggen 2 Death Star dozen "aan elkaar". Wat onderdeel technisch ook wel klopt, sets tot 5000 onderdelen hebben nagenoeg allemaal zo'n doos die in zo'n grote Lego winkeltas past, met 7500 onderdelen (met wellicht ook meer inner boxes) moeten ze wat. Machine in 1 dimensie aanpassen is vast niet zo moeilijk. Technic flagship dozen gngen ook van 9cm (Crawler), naar 14 (Volvo), naar 18cm (BWE) in dikte terwijl de rest gelijk bleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

sus

is druk :+

Nee nee nee, doe nou niet Amazon... sepa machtiging in de .de webshop. Daar gaan weer knaken richting de kerstdozen...

Wintertrein (10254) en de toy shop (10249) komen dus komende week binnen...

Met welke sets kan je die trein nou motoriseren? Dacht dat hier gelezen te hebben al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door sus op 30-08-2017 21:50 ]

Verwijderd

over kerst gesproken, iemand hier voorbeelden / instructies voor het maken van kerstballen ?
heb ze al wel liggen met van die plastic ballen eromheen (en dan iid die zooi vanuit die adventskalenders), maar die kleine wil bouwen !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 04:57:
over kerst gesproken, iemand hier voorbeelden / instructies voor het maken van kerstballen ?
heb ze al wel liggen met van die plastic ballen eromheen (en dan iid die zooi vanuit die adventskalenders), maar die kleine wil bouwen !!!
Ik heb wat instructies voor kerstversiering liggen. PB je mail even, dan stuur ik 't naar je op!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 04:57:
Chris McVeigh heeft heel veel 'christmas ornaments' gemaakt. Een aantal staan er op zijn website:

https://chrismcveigh.com/cm/building_guides_-_holiday.html

Ook heeft hij er een boek van gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91mcuyrufgL.jpg

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

sus schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:39:
Nee nee nee, doe nou niet Amazon... sepa machtiging in de .de webshop.
:$

Dat lost mijn: "Ik weiger een CC te nemen" probleem in een keer op..... En bedankt he!! :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• kokkie20
hatsa schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 05:27:
[...]

Ik heb wat instructies voor kerstversiering liggen. PB je mail even, dan stuur ik 't naar je op!
Berichtje gestuurd :D
keverjeroen schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Chris McVeigh heeft heel veel 'christmas ornaments' gemaakt. Een aantal staan er op zijn website:

https://chrismcveigh.com/cm/building_guides_-_holiday.html

Ook heeft hij er een boek van gemaakt:

[afbeelding]
Ff kijken of ik dat boek ergens goedkoop kan scoren :D
Pagina: 1 ... 13 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .