Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Deze LEGO Creator 10258 London Bus vergeten?Wom schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:36:
Is er eigenlijk al iets bekend ivm. nieuwe automodellen in de Creator serie? Opvolger van de Kever zeg maar? Kan zo snel niks vinden op de bekende fora, dus stilte voor de storm?
Op de afbeelding die keverjeroen postte zie je beide sets op de achterkant van de doos staan. Dan zou het wel erg cru zijn van Lego als ze die trein set niet meer zouden aanbieden. Als ze hetzelfde patroon aanhouden als andere jaren kan je dit jaar nog de Toy Shop, Holiday Train en uiteraard deze nieuwe set aanschaffen. Volgend jaar zou het dan trein, station en de nieuwe set zijn.zezke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:10:
Die ziet er inderdaad leuk uit! Er is kans dat de Holiday Train ook opnieuw in de rekken zal liggen?
[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 22-08-2017 15:58 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gevoelsmatig plaats ik die niet in dezelfde range als de Ferrari F40, Kever, Mini, etc. Of is dat een verkeerde aanname van mijn kant?chrisO schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:38:
[...]
Deze LEGO Creator 10258 London Bus vergeten?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik denk een verkeerde aanname. Anders reken ik de F40 niet mee, omdat het de enige sportieve auto isWom schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:54:
[...]
Gevoelsmatig plaats ik die niet in dezelfde range als de Ferrari F40, Kever, Mini, etc. Of is dat een verkeerde aanname van mijn kant?
De Caterham past daar ook wel bij dan, al is die van IdeasGim schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:00:
[...]
Ik denk een verkeerde aanname. Anders reken ik de F40 niet mee, omdat het de enige sportieve auto is
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ook mooi voor erbij. Toch eens met die Ikea Kasseby lijstjes aan de slag gaan.
Gezien de populariteit van de Destiny's Bounty en Ninjago City hebben ze dit jaar al leningen moeten afsluiten.keverjeroen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:24:
en Ninjago fans mogen wel gaan sparen voor volgend jaar..
Bedankt voor de linkkeverjeroen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:24:
Ow jee, nog heel veel meer sets uitgelekt van het komende jaar:
Staan wel leuke dingen tussen. Zelf kijk ik al uit naar de Technic Mack truck, Jurassic World sets en het Creator camperbusje.
Marvel en Ninjago fans mogen wel gaan sparen voor volgend jaar..

*wishful thinking* stel je voor dat we zo'n doos krijgen gevuld met klassieke minifigs en elementen
*edit* officiële plaatjes van de Winter Village set aangekomen op brickset: link
[ Voor 26% gewijzigd door Kapoen op 22-08-2017 20:53 ]
YouTube: Winter Village Station - LEGO Creator Expert - 10259 - Designer Video
Bij Lego zelf gaat hij in Nederland € 74,99 kosten. Nette prijs vind ik.
https://shop.lego.com/nl-NL/Winterdorp-station-10259
[ Voor 25% gewijzigd door RobvG op 22-08-2017 22:53 ]
LEGO moet echt stoppen met zoveel leuk spul uitbrengenKapoen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:14:
Naar verluidt wordt vandaag de Winter Village set onthuld. Voor de ongeduldigen onder ons is hier een gelekte foto:
spoiler:
Het argument "ik heb geen ruimte meer" gaat ook niet meer op, want als er tijdelijk ruimte is voor een kerstboom dan is er ook genoeg ruimte onder voor een Holiday Train, een trein station, een Toy Shop en wat er verder nog is

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 23-08-2017 07:46 ]
dat valt mee, issie per 1 oktober beschikbaar?RobvG schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:15:
De presentatievideo van Lego staat nu ook online:
YouTube: Winter Village Station - LEGO Creator Expert - 10259 - Designer Video
Bij Lego zelf gaat hij in Nederland € 74,99 kosten. Nette prijs vind ik.
https://shop.lego.com/nl-NL/Winterdorp-station-10259
Ik ben vooral benieuwd naar de prijs in NL. Zal wel weer hoger zijn dan in Duitsland. Bij zo'n dure set kan het ineens interessant zijn om even op en neer te rijden.
Eerlijk gezegd vind ik hem wat karig. En ik heb niets aan een station zonder een trein. Dus ik denk dat ik deze even skip en voor de toyshop ga (2e hands of nieuw, al dan niet bij Lego).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
"rumour": nl/be 850, DE 800;fishman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:28:
Lego blijft maar teasen: https://twitter.com/LEGO_Group/status/899979571868700672
Ik ben vooral benieuwd naar de prijs in NL. Zal wel weer hoger zijn dan in Duitsland. Bij zo'n dure set kan het ineens interessant zijn om even op en neer te rijden.
ik heb al besloten niet naar BE maar DE te gaan
Blijft mooi om te zien wat voor creatieve technieken tegenwoordig hun weg vinden naar officiele sets, dat zag je vroeger niet. Ik blijf ook elke keer dat ik een recente set koop nieuwe handige parts vinden die ik niet kende van 'vroeger', zoals inverted tiles en technic-pin-met-bar die in een andere pin past.
De trein kun je er toch bij kopen? ...Goverman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:33:
hmmm, volgens Bouwsteentjes.info kost het winter stationnetje 79,99 in Nederland.
Eerlijk gezegd vind ik hem wat karig. En ik heb niets aan een station zonder een trein. Dus ik denk dat ik deze even skip en voor de toyshop ga (2e hands of nieuw, al dan niet bij Lego).
Ja, al zullen VIP-leden hem half september al kunnen krijgen verwacht ik.mschol schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:39:
[...]
dat valt mee, issie per 1 oktober beschikbaar?
Volgens promobricks.de mogen we ons aan deze acties verwachten binnenkort:fishman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:04:
Is er nog een dubbele VIP punten actie binnenkort?

Aangezien dit een Amerikaanse flyer betreft moeten we wel voorzichtig zijn, maar het lijkt er dus op dat we dubbele VIP punten krijgen op Star Wars producten.
Een dubbele VIP punten actie op het volledige gamma hadden we verleden jaar in oktober, naar aanleiding van de feestdagen. Maar dat wil niet zeggen dat het dit jaar ook zo zal zijn natuurlijk... *fingers crossed*
Iemand trouwens enige idee wanneer die seasonals komen? (Halloween, winter, Thanksgiving)
Afgaande op de data van vorige jaren in brickset, telkens aan het begin van de komende maanden. Dus in principe komt de Halloween set uit begin september, Thanksgiving begin oktober, en de laatste twee begin november.kokkie20 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:17:
Jeej weer een set om binnenkort aan te schaffende wintertrein station.
Iemand trouwens enige idee wanneer die seasonals komen? (Halloween, winter, Thanksgiving)
Aangezien de S@H site een rommeltje is kan het wel zijn dat je de search engine moet gebruiken om die sets te vinden.
top dank je voor het antwoord
Heb ik in ieder geval een indicatie wanneer ik weer wat moet gaan bestellen op S@H
die tie fighter was ook rumoured dat die eruit zou gaan, dat zou de sale op dat ding verklarenKapoen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:11:
[...]
Volgens promobricks.de mogen we ons aan deze acties verwachten binnenkort:
[afbeelding]
Aangezien dit een Amerikaanse flyer betreft moeten we wel voorzichtig zijn, maar het lijkt er dus op dat we dubbele VIP punten krijgen op Star Wars producten.
Een dubbele VIP punten actie op het volledige gamma hadden we verleden jaar in oktober, naar aanleiding van de feestdagen. Maar dat wil niet zeggen dat het dit jaar ook zo zal zijn natuurlijk... *fingers crossed*

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
almightyarjen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:52:
De nieuwe MF schijnt gelekt te zijn in China.
spoiler:

werkend plaatje
[ Voor 3% gewijzigd door Bakkertje_01 op 23-08-2017 20:58 ]
Afmetingen 84x56x21cm. Dat zou voor mij mooi ruk zijn, want m'n vitrine kast waar die mooi kan staan boven de Helicarrier is maar 47,5cm diep (was al lastig genoeg om er 1 te vinden waar de Helicarrier relaxt in paste). Ter referentie de afmetingen van de oude UCS MF: 64.39 x 47.63 x 19.69 cm (dezelfde schaal had dus net gepast). edit2: zijn dezelfde afmetingen als de nieuwe UCS MF (doorstreepte afmetingen waren de doos).
edit: ik ben een spuitelf die even dit topic had moeten refreshen
[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 23-08-2017 21:18 ]

Vertaalde tekst:
[spoiler]
Main text reads "The largest and most collectable model in the history of LEGO Star Wars featuring a complex hull with amazing detail and design." with the red bubble saying "Limited edition release in official authorised LEGO stores this October."
And the key points in the bottom right:
• 75192 Deluxe Millennium Falcon (deluxe / luxury, see 豪华)
• 7500 pieces
• Set more than 21cm high, 84cm long and 56cm wide
• Suitable for ages 16 years and older
• ¥ 8,499
Dat worden aardig wat uurtjes om die in elkaar te zetten
[ Voor 75% gewijzigd door momania op 23-08-2017 21:09 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
China? Dan is dit vast de slechte Lepin-kopiealmightyarjen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 20:52:
De nieuwe MF schijnt gelekt te zijn in China.
spoiler:

moet je voorstellen als je ze beide inelkaar moet zettenmomania schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:06:
Mooie vergelijking met de oude MF:
spoiler:
Vertaalde tekst:
[spoiler]
Main text reads "The largest and most collectable model in the history of LEGO Star Wars featuring a complex hull with amazing detail and design." with the red bubble saying "Limited edition release in official authorised LEGO stores this October."
And the key points in the bottom right:
• 75192 Deluxe Millennium Falcon (deluxe / luxury, see 豪华)
• 7500 pieces
• Set more than 21cm high, 84cm long and 56cm wide
• Suitable for ages 16 years and older
• ¥ 8,499
Dat worden aardig wat uurtjes om die in elkaar te zetten
ik heb de komende maanden wat te doen

Thanks, link is blijkbaar offline gehaald
Begonnen als Millenium Falcon om er achter te komen dat ik toch niet de onderdelen had om hem mooi rond te maken. Om vervolgens gewoon een andere weg in te slaan

Deze heb ik volgens mij al een WIP van laten zien maar nu met knappere foto:

Aantal mooie verbeteringen in de nieuwe MF. Weet nog niet of ik ervoor ga sparen. Ik ben meer van het moccen en lego sets gaan eigenlijk altijd uit elkaar bij mij. Met zo'n partspack heb je uiteindelijk gewoon een berg grijze blokjes. Maar wie weet....
China is gewoon duur qua Lego, ik begreep dat deze prijs wel overkomt met vergelijkbare prijzen voor iets dat in de US 800 dollar kost.Blik1984 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:27:
De prijs lijkt me niet te kloppen, is omgerekend 1300 usd
@Pino
Mooie MOCs!
Waar had je die vitrinekast dan eigenlijk vandaan? En dan ook nog betaalbaar. Bij zo'n faillissement verkoop of zo? Ik kom gruwelijk veel vitrinekasten tegen, maar het blijft al snel steken op 40x40 of iets van 86x32 (b x d). (ja, haal 't nog kort aan, omdat ik toch maar verder aan 't zoeken ben)AppieNL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:03:
Gelekt plaatje van de nieuwe UCS MF?
Afmetingen 84x56x21cm. Dat zou voor mij mooi ruk zijn, want m'n vitrine kast waar die mooi kan staan boven de Helicarrier is maar 47,5cm diep (was al lastig genoeg om er 1 te vinden waar de Helicarrier relaxt in paste). Ter referentie de afmetingen van de oude UCS MF: 64.39 x 47.63 x 19.69 cm (dezelfde schaal had dus net gepast). edit2: zijn dezelfde afmetingen als de nieuwe UCS MF (doorstreepte afmetingen waren de doos).
Mij lijkt dat je de MF beter in één of andere lage (salon)tafel met glasplaat kunt leggen. Mjah, moet die salontafel wel passen in je huis
[ Voor 78% gewijzigd door Gim op 24-08-2017 07:47 ]
Ik heb een keer een youtube video gezien van een gast die hem met zo'n tv arm aan de muur had gemonteerd. Kon de MF ook aan alle kanten bekeken worden...
Hier de link YouTube: Lego 10179 UCS SW Millennium Falcon Wall Mount MOC
[ Voor 18% gewijzigd door Pin0 op 24-08-2017 07:56 ]
Of van die nieuwe tape kopen waar met lego studs voor aan de muur. Kun je de Falcon daar gewoon op vastdrukken. Voor de ik-boor-niet-ik-tape-generatiePin0 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:54:
Of schuin in de kast alsof hij door de bocht vliegt oid. Moet je er wel een standaard bij maken.
Ik heb een keer een youtube video gezien van een gast die hem met zo'n tv arm aan de muur had gemonteerd. Kon de MF ook aan alle kanten bekeken worden...
Hier de link YouTube: Lego 10179 UCS SW Millennium Falcon Wall Mount MOC
Ik had al half een vraag geschreven of er wellicht een standaard bij zou zitten, net zoals bij de Slave 1. Niet om hem op te tillen want daar is ie toch veel te zwaar voor, maar om hem op een mooie hoek te kantelen voor display. Maar in dat ik het typte dacht ik van... nah... gaat hem niet worden, althans niet standaard vanuit Lego geleverd
Voor de echte thrillseeker! Wordt je 's nachts wakker van een MF die neerstortGim schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:00:
[...]
Of van die nieuwe tape kopen waar met lego studs voor aan de muur. Kun je de Falcon daar gewoon op vastdrukken. Voor de ik-boor-niet-ik-tape-generatie
Als ik het goed is 'Limited' gewoon de 'first print'. Dus die zal de eerste dag wel op zijn.Gim schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:19:
Hoe limited zou limited zijn met de MF? Dat ze hem maar een half jaar aanbieden of dat je er maar beter verrekte snel bij kunt zijn als iedereen er op afvliegt. Mjah, de dubbele VIP punten actie zal ie wel halen
Marktplaats, was 1 van 2 kasten die ik vond die een diepte hadden van 50cm. Kosten me geloof ik iets van 100 euro inclusief een nieuw likje verf. Dit was wel de enige kast van de 2 met compleet glazen deuren, dus geen hout midden voor m'n helicarrier.Waar had je die vitrinekast dan eigenlijk vandaan? En dan ook nog betaalbaar. Bij zo'n faillissement verkoop of zo? Ik kom gruwelijk veel vitrinekasten tegen, maar het blijft al snel steken op 40x40 of iets van 86x32 (b x d). (ja, haal 't nog kort aan, omdat ik toch maar verder aan 't zoeken ben)
Ikea, zelfs met modificatie van hun spul was het net niet: suffe kast (zoals Galant) en sowieso hout of metaal midden in de grote bouwwerken.
Het is dat m'n vader deze vond anders was ik er zelf 1 gaan bouwen.
Dat is ook een idee, ruimte zat hier voor een salon tafel, maar hou die ruimte liever open.Mij lijkt dat je de MF beter in één of andere lage (salon)tafel met glasplaat kunt leggen. Mjah, moet die salontafel wel passen in je huis
De MF kantelen op een standaard vind ik een heel goed plan, thanks @Pin0. Beter dan m'n huidige plan om hem te mounten tegen de muur met een vitrine kast er om heen (ik haat stof op Lego). Dat schuin alsof die door de bocht vliegt, bevalt me wel en geeft me waarschijnlijk precies die 8cm die ik tekort kom.
zoiets?Gim schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:19:
Hoe limited zou limited zijn met de MF? Dat ze hem maar een half jaar aanbieden of dat je er maar beter verrekte snel bij kunt zijn als iedereen er op afvliegt. Mjah, de dubbele VIP punten actie zal ie wel halen![]()
[...]
Waar had je die vitrinekast dan eigenlijk vandaan? En dan ook nog betaalbaar. Bij zo'n faillissement verkoop of zo? Ik kom gruwelijk veel vitrinekasten tegen, maar het blijft al snel steken op 40x40 of iets van 86x32 (b x d). (ja, haal 't nog kort aan, omdat ik toch maar verder aan 't zoeken ben)
Mij lijkt dat je de MF beter in één of andere lage (salon)tafel met glasplaat kunt leggen. Mjah, moet die salontafel wel passen in je huis

Ik heb, gelukkig, niets met Star Wars dus deze nieuwe hype gaat aan mij voorbij maar dit is natuurlijk wel errug gaaf!
'first print' als zijnde een kleine oplage met een bepaald certificaat en nummer en vervolgens de gewone batches die nog steeds even duur zijn, maar minder speciaal doordat ze niet zo'n certificaatje hebben?AppieNL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:34:
Als ik het goed is 'Limited' gewoon de 'first print'. Dus die zal de eerste dag wel op zijn.
[...]
Ikea, zelfs met modificatie van hun spul was het net niet: suffe kast (zoals Galant) en sowieso hout of metaal midden in de grote bouwwerken.
En ja, dat hout in het midden zit me dus ook een beetje dwars met wat ik op het oog had. Met de modulars kon ik er nog wel overheen, omdat ik daarbij er ook voor kan kiezen om ze los te plaatsen of er een tactische steegje tussen te bouwen waar hout is, maar zet er één groter schip in en je gaat al nat.
De modellen staan vooralsnog dus nog weg gestald in kartonnen dozen en Billy kasten in zoverre het paste; om de boel maar stofvrij te houden.
Jaaaaaaah! Zoiets precies inderdaad. Dat ziet er toch onwijs gaaf uit!
Ik heb wel iets met Star Wars helaas, maar had dan toch diverse andere aankopen moeten laten schieten. Maar definitief never nooit niet ga ik niet zeggen
Wie O wie voelt zich geroepen om even wat te vertellen op rtl4? 😉
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Jij voelt je niet geroepen?keverjeroen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:
https://m.facebook.com/st...108233&id=137553429643540
Als de grootste 'fan' het maar gaat hebben over zijn passie en de set en niet over zaken als investering en € waarde.
Deel 1
Deel 2
[ Voor 40% gewijzigd door GeeBee op 26-08-2017 00:48 ]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De MF ziet er ook goed uit, maar vrees dat ik niet genoeg Star Wars gek ben om dat te verantwoorden
[ Voor 11% gewijzigd door Speedy op 24-08-2017 17:09 ]
jou project met je kraan wordt op twitter gevolgd door het airduno account
https://twitter.com/arduino/status/900739696644431872
[ Voor 6% gewijzigd door mschol op 24-08-2017 17:49 ]
Cool, thanks!mschol schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:48:
@almightyarjen
jou project met je kraan wordt op twitter gevolgd door het airduno account
https://twitter.com/arduino/status/900739696644431872
Ik vind het aparter dat RTL al dingen weet die Lego zelf pas 1 september aankondigt (ja, als Lego's worst kept secret, maar toch).keverjeroen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:
https://m.facebook.com/st...108233&id=137553429643540
Zelfs m'n moeder begon vandaag over de Taj Mahal en dat de nieuwe Falcon de grootste Lego set wordt en die heeft het niet gehoord van mij (ik praat meestal pas over Lego als het al gekocht is
Zelf heb ik dit een keer meegemaakt. Niet grappig!Magic6399 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:34:
[...]
Voor de echte thrillseeker! Wordt je 's nachts wakker van een MF die neerstort
Ik had toen een MP5 van lego aan de muur hangen, die in het midden van nacht naar beneden kwam.
Nou het klinkt ongeveer alsof iemand een ovenschaal van veiligheidsglas op de grond smijt!
Nogmaals niet aan te raden!
Wellicht is dit de laatste keer dat je hem kan bestellen.
nah, lego heeft gewoon totaal geen rekening gehouden met de populariteitSuperflip schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:39:
Zonet 21309 besteld! Wat was dat lang wachten eer ie terug beschikbaar kwam.
Wellicht is dit de laatste keer dat je hem kan bestellen.
het zou wel zo kunnen zijn dat bv dichter bij kerst hij nog slechter verkrijgbaar is
[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 24-08-2017 20:47 ]
Lego heeft ook al toegezegd dat de Saturn minimaal tot ergens in 2018 in productie blijft, dus zou me niet zo zorgen maken Superflip
Het kan ook zijn dat er al zoveel besteld zijn dat daarvoor productie tot in 2018 nodig isAppieNL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:58:
Ach, het is gelukkig geen Research Institute. Waarvan ze de productie na de eerste run al hadden stil gelegd en mensen die de set wilden bestellen dat pas konden toen maanden later een tweede run eindelijk kwam.
Lego heeft ook al toegezegd dat de Saturn minimaal tot ergens in 2018 in productie blijft, dus zou me niet zo zorgen maken Superflip
* Chakotay heeft hem ook maar besteld nu, zat er toch al op te wachten.
Hoop dat de T1 volgend jaar ook nog leverbaar blijft want mijn budget is voor dit jaar toch echt wel op...
Al weken check ik 1 keer per dag de productpagina en houd ik fora in de gaten.
Ach ja, Straks even kijken wat de Freebee voor volgende maand wordt en welke ze nu hebben.
Heeft hij ook op direct leverbaar gestaan vandaag dan? Ik dacht direct van "niet beschikbaar" naar "naleveren".Sato schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:35:
Inmiddels staat hij alweer op naleveren...
Al weken check ik 1 keer per dag de productpagina en houd ik fora in de gaten.
Ach ja, Straks even kijken wat de Freebee voor volgende maand wordt en welke ze nu hebben.
In versie 1.0.1 is het een setting. Update zou bijna in de store moeten zitten.keverjeroen schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Als het een setting kan worden, zou dat mooi zijn!![]()
Have fun in Legoland!
Het is nu dus mogelijk om nummers waar geen set voor word gevonden zoals 1500 niet meer een tooltip krijgen als men dat aanvinkt in de settings.
De T1 kan je waarschijnlijk goedkoper vinden bij andere handelaars dan Lego zelfArwinV schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:59:
Ik heb hem nu ook maar snel besteld, duur jaar: Kwik-E-mart, Simpsons house, London bus, Yellow submarine en nu dus de Saturn en sowieso komt de christmas set er dit jaar ook nog bij.
Hoop dat de T1 volgend jaar ook nog leverbaar blijft want mijn budget is voor dit jaar toch echt wel op...
Zie niet echt staan waar hij de andere sets besteld heeft. Kwik e mart en zo is elders ook goedkoper te krijgen.Kapoen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
De T1 kan je waarschijnlijk goedkoper vinden bij andere handelaars dan Lego zelf
Viel me trouwens op dat John lewis niet meer aan Nederland levert of het is puur met enkele sets. Assembly Square was er een stuk goedkoper.
@Pin0 Top! Lijkt goed te werken!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Speculatie sowieso wel. De nieuwe set zou gelijkwaardige afmetingen hebben doch netter zijn afgewerkt aan de buitenzijde. In de nieuwe set zitten echter beduidend meer steentjes, wat eigenlijk wel naar voren moet komen in het interieur. Maar of het vervolgens dan gaat om een volledig interieur of gewoon meer dan eerst....Pandemic schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:03:
Is er enige informatie/speculatie of de nieuwe MF ook een volledig interieur gaat krijgen?
Ik hoop op de ruimte waarin ze zitten met dat hologram spelletje, de gang naar de cockpit en als het even kan een ruimte of klepje voor wat engine details. De gang of de engine vind ik leuk erbij, maar die kamer is wat mij betreft verplicht.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Misschien iets bouwen? Soort 'dogfight' setup met de SSD. Al kloppen de verhoudingen dan natuurlijk voor geen meter
Ik ben er nog totaal niet aan uit met de MF. Het ziet er ontzettend gaaf uit, is gezien aantal stenen toch wel de set der sets en ik heb ook wel wat met Star Wars (ofschoon geen doorgewinterde fan met allerlei collecties), maar met zo'n prijs is m'n budget de komende tijd finaal aan gort. Lastige afweging, deze set of toch die vele andere sets. Lijkt alsof ik hier mijn keuze al mee heb gemaakt, maar ik wacht even de officiële aankondiging en mogelijke pre/re-views af. Kijken of hij het waar maakt, want inderdaad... stickers zou schandalig zijn
Op de UCS Death Star (75159) staat links onder de silhouette van de Millennium Falcon; wat volgens sommige een 'hint' van LEGO is/was over de volgende grote UCS set.Gim schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:07:
Zou er van de SSD ook nog een remake komen?
Ik ben er nog totaal niet aan uit met de MF. Het ziet er ontzettend gaaf uit, is gezien aantal stenen toch wel de set der sets en ik heb ook wel wat met Star Wars (ofschoon geen doorgewinterde fan met allerlei collecties), maar met zo'n prijs is m'n budget de komende tijd finaal aan gort. Lastige afweging, deze set of toch die vele andere sets. Lijkt alsof ik hier mijn keuze al mee heb gemaakt, maar ik wacht even de officiële aankondiging en mogelijke pre/re-views af. Kijken of hij het waar maakt, want inderdaad... stickers zou schandalig zijn
Op de voorkant van de Millennium Falcon doos schijnt de silhouette van een SSDISD te staan.
[ Voor 0% gewijzigd door chrisO op 25-08-2017 15:02 . Reden: er stond SSD ipv ISD ]
Op de london bus en saturn na heb ik de sets inderdaad niet bij Lego besteld maar tijdens aanbiedingen in winkels opgepikt (Kwik-e-mart in Noord Ierland, Simpsons house bij Intertoys en het is mijn bedoeling om de T1 ook elders te halen maar ik ga er een beetje vanuit dat deze daar wellicht wat lastiger te verkrijgen zal zijn als Lego hem zelf niet meer levert. Vandaar mijn hoop dat die volgend jaar ook nog in hun assortiment blijft.Gim schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:53:
[...]
Zie niet echt staan waar hij de andere sets besteld heeft. Kwik e mart en zo is elders ook goedkoper te krijgen.
Viel me trouwens op dat John lewis niet meer aan Nederland levert of het is puur met enkele sets. Assembly Square was er een stuk goedkoper.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
http://retiringsets.com/lego-retiring-soon-2017/ArwinV schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:38:
[...]
Op de london bus en saturn na heb ik de sets inderdaad niet bij Lego besteld maar tijdens aanbiedingen in winkels opgepikt (Kwik-e-mart in Noord Ierland, Simpsons house bij Intertoys en het is mijn bedoeling om de T1 ook elders te halen maar ik ga er een beetje vanuit dat deze daar wellicht wat lastiger te verkrijgen zal zijn als Lego hem zelf niet meer levert. Vandaar mijn hoop dat die volgend jaar ook nog in hun assortiment blijft.
De Mini Cooper valt in de categorie High Risk, de T1 in het rijtje Medium Risk. Hier kun je natuurlijk niet blind op varen. Als je de boel echter in de gaten blijft houden, dan komt het wel goed lijkt me. Stel de T1 gaat er toch uit, kun je hem dan alsnog snel binnenhalen.
Het 'probleem' met de T1 is dat deze helemaal geen regelmaat in de Lego catalogus volgt. Als ik mij niet vergis is de T1 zowat de oudste nog verkrijgbare set, tezamen met de kerstballen met goudkleurige blokjes. Dus het is koffiedik kijken wanneer/of deze uit het assortiment gaat.Gim schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:54:
[...]
http://retiringsets.com/lego-retiring-soon-2017/
De Mini Cooper valt in de categorie High Risk, de T1 in het rijtje Medium Risk. Hier kun je natuurlijk niet blind op varen. Als je de boel echter in de gaten blijft houden, dan komt het wel goed lijkt me. Stel de T1 gaat er toch uit, kun je hem dan alsnog snel binnenhalen.
Bedankt voor de link trouwens, die website kende ik nog niet.
Binnen een paar dagen krijg je 3x VIP punten op Star Wars producten, volgens een mail die ik daarnet ontving van Lego.mschol schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:33:
de slave 1 zou ik eigenlijk ook in huis moeten halen voordattie weg is
Ondanks waarom... ga ik nieuwe toch kopen!
[ Voor 82% gewijzigd door KaiTak op 25-08-2017 20:33 ]
ja, ik zag het.Kapoen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:11:
[...]
Binnen een paar dagen krijg je 3x VIP punten op Star Wars producten, volgens een mail die ik daarnet ontving van Lego.
komt alleen zo slecht uit mbt de MF
Een aardig gedeelte is al gebruikt aan de buitenkant om dingen rond te maken met curved slopes van 2 studs breed ipv achthoekig met grote plates. Ruwe schatting zou ik zeggen dat het al 600-800 steentjes extra zijn. Verbetering van interne constructie zal ook wel iets van 400-600 extra zijn. Dan blijft er nog zo'n 900-1300 steentjes over voor een interieur.
Tweemaal cashen. Zo gaan de mensen eerst nog wat (extra) star wars sets kopen voor die vip punten omdat t te goed is om te laten liggen en daarna moeten ze die MF wel kopen of t nou met of zonder actie is. Goed verdienen voor legomschol schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:21:
[...]
ja, ik zag het.
komt alleen zo slecht uit mbt de MF
De BB-8, die kwam in september uit? Dan zou die wel nog in de actie vallen.
*kijkt nog even naar de slave 1* toch een gaaf exemplaar en ook mooi met de kleuren.
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 26-08-2017 10:10 ]
Gim schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:07:
*kijkt nog even naar de slave 1* toch een gaaf exemplaar en ook mooi met de kleuren.

Als ik kijk kan ik ze alleen maar vinden of op Bricklink of via externe verkopers? Niet bij lego zelf of ik kijk verkeerdKapoen schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:21:
[...]
tezamen met de kerstballen met goudkleurige blokjes.
kerstballen e. d. zijn alleen in de laatste maanden beschikbaar bij legokokkie20 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:09:
[...]
Als ik kijk kan ik ze alleen maar vinden of op Bricklink of via externe verkopers? Niet bij lego zelf of ik kijk verkeerd
Wat mschol zegt, alleen in de komende maanden krijgen we de Kerstmissets. Ik heb die kerstballen gekocht in januari, toen ze in de sales opdoken.kokkie20 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:09:
[...]
Als ik kijk kan ik ze alleen maar vinden of op Bricklink of via externe verkopers? Niet bij lego zelf of ik kijk verkeerd
Ik kwam dit toevallig tegen en ben vooral benieuwd naar de houdbaarheid van de set?
Als developer met een interesse in engineering maakt dit erg nieuwsgierig, maar door het prijskaartje ben ik wat afhoudend.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En wie geen zin heeft in dure lego ballen, je kunt ook eens bij el cheapo shops kijken tegen die tijd (Big Bazar, Action etc). Daar hebben ze ook vaak van die plastic ballen voor heel weinig. Kun je mooi de kleine dingetjes van een adventskalender instoppenKapoen schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Wat mschol zegt, alleen in de komende maanden krijgen we de Kerstmissets. Ik heb die kerstballen gekocht in januari, toen ze in de sales opdoken.
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
wat bedoel je met houdbaarheid?Bossie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:32:
Zijn er ook mensen hier de Mindstorms EV3 set hebben?
Ik kwam dit toevallig tegen en ben vooral benieuwd naar de houdbaarheid van de set?
Als developer met een interesse in engineering maakt dit erg nieuwsgierig, maar door het prijskaartje ben ik wat afhoudend.
je kan natuurlijk het lang blijven gebruiken zolang je genoeg lego en ideeen hebt
ik ben zelf vooral bang wat lego gaat doen als silverlight helemaal niet meer ondersteund wordt.
Dat is nu namelijk een vereiste om de software te kunnen draaien ben ik helaas achter gekomen
Overigens, on a side note.... Zijn er meer mensen die bij de online Lego shop een wish list hebben die wel gevuld is maar geen plaatjes laat zien? Of ben ik de enige?
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
Eigenlijk precies wat je zelf in je eerste zin, ik heb zelf ook wat verder gekeken op bijvoorbeeld en redelijk overtuigd.mschol schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:46:
[...]
wat bedoel je met houdbaarheid?
je kan natuurlijk het lang blijven gebruiken zolang je genoeg lego en ideeen hebt
ik ben zelf vooral bang wat lego gaat doen als silverlight helemaal niet meer ondersteund wordt.
Dat is nu namelijk een vereiste om de software te kunnen draaien ben ik helaas achter gekomen
Silverlight is idd wel interessant, dat is toch een tool waarvan je verwacht dat het binnenkort eens een keertje dood kan gaan.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is een heel goed idee, namaak baseplate lijmen in een transparante kerstbal en gaan met die banaanDP Kunst schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:37:
[...]
En wie geen zin heeft in dure lego ballen, je kunt ook eens bij el cheapo shops kijken tegen die tijd (Big Bazar, Action etc). Daar hebben ze ook vaak van die plastic ballen voor heel weinig. Kun je mooi de kleine dingetjes van een adventskalender instoppen
*edit* of een DIY snowglobe:

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 26-08-2017 16:06 ]
de Porsche is toch met regelmaat minder dan 200 op amazon?ElectricHead schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:43:
Hmmm.. Net ook maar even de Saturn besteld.... Wil niet weer te laat zijn. Te duur jaar in Lego.... Heb bij de locale Lego winkel hiero ook al de Porsche zien staan voor rond de 260. Die ga ik daar mogelijk binnenkort toch ook maar eens op pikken....
Er schijnt een Scratch-extentie te zijn voor EV3. Misschien een idee als alternatief voor Silverlight en de Lego softwareBossie schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:01:
[...]
Eigenlijk precies wat je zelf in je eerste zin, ik heb zelf ook wat verder gekeken op bijvoorbeeld en redelijk overtuigd.
Silverlight is idd wel interessant, dat is toch een tool waarvan je verwacht dat het binnenkort eens een keertje dood kan gaan.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Dat kan zijn/kloppen, echter heb ik geen CC... Die weiger ik pertinent. Heb wel een Amazon account waar die van mijn pa aan hing. Maar heb al lang niets meer dat gekocht. Helaas heb ik qua betaalmogelijkheden een hekel aan Zinio en Amazon. Doe gewoon PayPal als optie.mschol schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
de Porsche is toch met regelmaat minder dan 200 op amazon?
Do, or do not. There is no try. - Master Yoda
PayPal hebben ze toch ook als optie? Even uit Mn hoofd hier maar volgens mijn bestel ik alles bij de Europese Amazons met Paypal.ElectricHead schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:45:
[...]
Dat kan zijn/kloppen, echter heb ik geen CC... Die weiger ik pertinent. Heb wel een Amazon account waar die van mijn pa aan hing. Maar heb al lang niets meer dat gekocht. Helaas heb ik qua betaalmogelijkheden een hekel aan Zinio en Amazon. Doe gewoon PayPal als optie.
Dat lijkt me sterk eigenlijk. Omdat PP jarenlang onderdeel van eBay was deed PayPal nooit zaken met Amazon, immers eBays grootste concurrent. Volgens mlj kan het nog steeds niet.m4yall schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:01:
[...]
PayPal hebben ze toch ook als optie? Even uit Mn hoofd hier maar volgens mijn bestel ik alles bij de Europese Amazons met Paypal.
Dus toch ook maar de trein gekocht. , helemaal geen plaats voor, en nu met twee jonge katten in da house, ook geen optie om deze rond de kerstboom te laten rijden.
De derde aankoop in een korte tijd alweer, begin aug, de Bucket Wheel Excavator 42055, en vorige week Poe's X-Wing Fighter 75102.
En dan is het nog niet eens de 1e Sept.... (refererend aan de mail van Lego)
Klopt helemaal, net even gecheckt en mijn CC staat in mijn account. Dacht altijd al wat gaat het snel en meestal is het dan PayPalReinier schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:20:
[...]
Dat lijkt me sterk eigenlijk. Omdat PP jarenlang onderdeel van eBay was deed PayPal nooit zaken met Amazon, immers eBays grootste concurrent. Volgens mlj kan het nog steeds niet.
Net even bij Bart Smit online de Stormtrooper commander en Scarif Stormtrooper besteld samen met een rebels pack. 3 tientjes, lang leve de star wars acties her en der!
Het is dat het anders echt te gortig wordt maar Kylo Ren's shuttle en Krenicks shuttle zijn 50% op veel sites, samen met nog wat andere sets.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer.
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen verzameltopic.
Voor V&A zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor nepperds, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked