Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

ArthurMorgan schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 07:19:
Ik heb geen probleem met WebOS, maar omdat sommige apps er niet voor zijn/waren of niet optimaal werkten heb ik er een chromecast met google tv aan gehangen.
"Ik heb geen probleem met het platform, maar wat ik wil doen kan er niet mee."

Klinkt alsof het platform jou niet in al je eisen en wensen voorziet, wat je zou kunnen definiëren als een probleem.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
HoppyF schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:20:
[...]

LG Electronics Benelux Sales B.V. zit ook op hetzelfde adres, Krijgsman 1, Amstelveen.

Is dit belangrijk?
Nee, niet echt.
Voor garantie zaken moet je bij de verkoper zijn.
LG Benelux is distributeur en de verkooporganisatie.
Daar heb je alleen mee te maken met cashback acties bv maar dan nog wordt dit door een partner afgehandeld.
I know, reageer alleen even daar vermeld werd dat EU kantoor in Polen is. Dit klopt niet, daar staan een aantal fabrieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:08:
[...]

"Ik heb geen probleem met het platform, maar wat ik wil doen kan er niet mee."

Klinkt alsof het platform jou niet in al je eisen en wensen voorziet, wat je zou kunnen definiëren als een probleem.
Nee hoor. Ik heb ook een chromebook wat ik met alle plezier gebruik, maar wat me niet geeft wat ik met windows wel zou hebben. En andersom ook trouwens.

Ik vind WebOS een prima platform, alleen wilde ik graag meer dan dat kan. Dat ligt niet aan LG maar aan de diensten die ik gebruik die er geen app voor maken of een mindere app. Zo is het bijvoorbeeld dat de NPO app bij LG niet onthoud dat ik altijd ondertiteling wil, en op de chromecast onthoudt het dat wel. Dat ligt niet aan WebOS, dat ligt aan de NPO.

Het is alsof je een goede auto hebt maar graag stoelverwarming wilt hebben en daarom wisselt. Dat maakt de eerste auto niet slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 16-04-2022 12:36 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

ArthurMorgan schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:35:
[...]

Nee hoor. Ik heb ook een chromebook wat ik met alle plezier gebruik, maar wat me niet geeft wat ik met windows wel zou hebben. En andersom ook trouwens.

Ik vind WebOS een prima platform, alleen wilde ik graag meer dan dat kan. Dat ligt niet aan LG maar aan de diensten die ik gebruik die er geen app voor maken of een mindere app.
Wie zegt dat dat niet door LG komt? Wellicht is het niet aantrekkelijk om voor het platform te ontwikkelen.
Zo is het bijvoorbeeld dat de NPO app bij LG niet onthoud dat ik altijd ondertiteling wil, en op de chromecast onthoudt het dat wel. Dat ligt niet aan WebOS, dat ligt aan de NPO.
Of het platform is moeilijk voor te ontwikkelen, of het uitsturen van updates is lastig omdat ze allemaal goedgekeurd moeten worden voor LG's speeltuin.
Het is alsof je een goede auto hebt maar graag stoelverwarming wilt hebben en daarom wisselt. Dat maakt de eerste auto niet slecht.
De zoveelste autovergelijking die mank gaat. In een auto zonder stoelverwarming kan je dat los toevoegen. Eigenlijk net zoals dat je vrij applicaties kan installeren bovenop Android TV. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:41:
[...]

Wie zegt dat dat niet door LG komt? Wellicht is het niet aantrekkelijk om voor het platform te ontwikkelen.

[...]

Of het platform is moeilijk voor te ontwikkelen, of het uitsturen van updates is lastig omdat ze allemaal goedgekeurd moeten worden voor LG's speeltuin.

[...]

De zoveelste autovergelijking die mank gaat. In een auto zonder stoelverwarming kan je dat los toevoegen. Eigenlijk net zoals dat je vrij applicaties kan installeren bovenop Android TV. :+
WebOS is groot genoeg om apps op te ontwikkelen.
Er zijn miljoenen TV’s mee verkocht.
Het maken van apps is echt niet zo moeilijk, je ziet dat er tientallen apps bestaan die foutloos draaien.
Echter niet allemaal, dat is hier ook al vaker genoemd.
Nu kan er altijd een foutje optreden maar na een update verwacht je dan weer een werkende app.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
HoppyF schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:26:
[...]

Het maken van apps is echt niet zo moeilijk, je ziet dat er tientallen apps bestaan die foutloos draaien.
Not sure if serious…
Kom op zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gebruikt iemand op zijn G serie de lichtsensor van de TV bij Dolby Vision? Als je hem op Cinema Home zet staat hij automatisch aan. Of is dat enkel aan te raden bij veel licht in de kamer?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
2 vraagjes, ben inmiddels enige tijd eigenaar van de 65 G1 LG en er vallen mij 2 zaken op

- Het menu en browsen naar apps en het opstarten etc gaat allemaal erg traag vind ik voor zon model tv, ervaart iemand dit ook, en is er wellicht iets aan te doen?
- Als ik dolby vision content kijk op bijv disney vind ik het beeld niet vloeiend, net of het in een lage fps draait ofzo, kan iemand zich hierin vinden wat ik bedoel? ik heb helaas geen vergelijkings materiaal gezien ik een normaal netflix abbo heb..

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Vegetto schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:50:
2 vraagjes, ben inmiddels enige tijd eigenaar van de 65 G1 LG en er vallen mij 2 zaken op

- Het menu en browsen naar apps en het opstarten etc gaat allemaal erg traag vind ik voor zon model tv, ervaart iemand dit ook, en is er wellicht iets aan te doen?
- Als ik dolby vision content kijk op bijv disney vind ik het beeld niet vloeiend, net of het in een lage fps draait ofzo, kan iemand zich hierin vinden wat ik bedoel? ik heb helaas geen vergelijkings materiaal gezien ik een normaal netflix abbo heb..

Tnx
Op punt 1 kan ik geen antwoord geven aangezien mijn OLED uit 2016 komt (de handleiding was nog in Cuneiform op een kleitablet ipv geprint papier), maar deze navigeert nog wel verrassend soepel door alle menu's. Ik heb wel veel gelezen dan het 2021 OS traag kan zijn, maar dat het ook nog veel erger kan (Samsung).

Voor punt 2 is daar meteen de vraag; staat Tru-Motion misschien uit? Zo ja zet De-Blur op 10/10 en De-Judder op 2/10 en probeer het dan nog eens!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vegetto schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:50:

Ja WebOS is altijd al graag geweest, net als vrijwel alle TVs trouwens.. komt door de schandalig langzame SOCs die ze gebruiken. De software van TVs lijkt vaak ook 10 jaar achter te lopen, van bloatware tot houterige animaties.

Ik vermijd het homescreen, de guide en de input selectie te allen tijde. M'n veelgebruikte HDMI inputs (PS5 / pc etc) en apps heb ik gemapped onder de 1 t/m 9 knoppen zodat ik snel kan navigeren. Dat is voor mij de enige werkbare methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
stin00 schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:19:
[...]

Ja WebOS is altijd al graag geweest, net als vrijwel alle TVs trouwens.. komt door de schandalig langzame SOCs die ze gebruiken. De software van TVs lijkt vaak ook 10 jaar achter te lopen, van bloatware tot houterige animaties.

Ik vermijd het homescreen, de guide en de input selectie te allen tijde. M'n veelgebruikte HDMI inputs (PS5 / pc etc) en apps heb ik gemapped onder de 1 t/m 9 knoppen zodat ik snel kan navigeren. Dat is voor mij de enige werkbare methode.
Kan je die knoppen toevallig ook mappen aan apps? dat zou wel goud zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Major_ton schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:59:
[...]

Op punt 1 kan ik geen antwoord geven aangezien mijn OLED uit 2016 komt (de handleiding was nog in Cuneiform op een kleitablet ipv geprint papier), maar deze navigeert nog wel verrassend soepel door alle menu's. Ik heb wel veel gelezen dan het 2021 OS traag kan zijn, maar dat het ook nog veel erger kan (Samsung).

Voor punt 2 is daar meteen de vraag; staat Tru-Motion misschien uit? Zo ja zet De-Blur op 10/10 en De-Judder op 2/10 en probeer het dan nog eens!
Thnx man ik ga dit zo eens bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:04
stin00 schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:19:
[...]

Dat valt reuze mee,sinds de 2016/17 versies is het echt heel soepel gaan lopen. De laatste generaties zijn echter wel weer traag door de nieuwe webos structuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wren schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:39:
[...]

Dat valt reuze mee,sinds de 2016/17 versies is het echt heel soepel gaan lopen. De laatste generaties zijn echter wel weer traag door de nieuwe webos structuur
Dat zal iedereen dan wel anders ervaren, ik vind de B6, C9 en G1 allemaal veel te traag voor de hoge aanschafprijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 10:54
Vegetto schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:29:
[...]

Kan je die knoppen toevallig ook mappen aan apps? dat zou wel goud zijn
Ja, de 0 langer indrukken tijdens het gebruik van de app geeft het scherm om de koppeling te maken. Kan ook als je iets anders aan het kijken bent, maar dit is de snelste methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
stin00 schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:01:
[...]

Dat zal iedereen dan wel anders ervaren, ik vind de B6, C9 en G1 allemaal veel te traag voor de hoge aanschafprijs
Dat kan natuurlijk, het zijn ieders ervaringen.
Ben het wel met je eens dat de fabrikanten veel te trage Socs erin bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:59
Wren schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:06:
[...]

Daarom lopen ook velen tegen problemen aan met bijvoorbeeld ‘ViaPlay’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
Major_ton schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:59:
[...]

Heb ff geprobeerd en merk daar nog lichte symptomen als ik hem op smooth movement zet ziet de beweging er echt perfect uit.. zitten daar nog nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Vegetto schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:40:
[...]

Heb ff geprobeerd en merk daar nog lichte symptomen als ik hem op smooth movement zet ziet de beweging er echt perfect uit.. zitten daar nog nadelen aan?
Nee geen nadelen. Iedereen vindt wat anders prettig om naar te kijken. Velen vinden smooth weer té smooth.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wren schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:06:
[...]

Zo traag zijn die Socs helemaal niet.
De hardware wordt bovendien ieder jaar geüpgraded.
Wat wel traag kan zijn is het WebOS.
Daar kan nog wel wat aan versneld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
HoppyF schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:16:
[...]

Zo traag zijn die Socs helemaal niet.
De hardware wordt bovendien ieder jaar geüpgraded.
Wat wel traag kan zijn is het WebOS.
Daar kan nog wel wat aan versneld worden.
Ieder zijn mening he >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Major_ton schreef op maandag 18 april 2022 @ 13:20:
[...]

Nee geen nadelen. Iedereen vindt wat anders prettig om naar te kijken. Velen vinden smooth weer té smooth.
Artifacts en soap opera. Noem ik toch wel nadelen. 24p schokt maar Trumotion word ik ook niet goed van. Gewoon uit, klaar. Maar dat is heel persoonlijk.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
Sinds een maand beschik ik over een LG oled 55 B1. Tijdens het configureren van mijn luidsprekers was ik mijn sub aan het afstellen en het viel mij op dat bij frequency testjes er plopjes mee kwamen vanuit de speakers. Voornamelijk tussen 25 en 50hz. Ik heb alles getest en uitgesloten dat het ergens anders aan ligt dan de TV. Ik heb andere versterkers, kabels en andere speakers geprobeerd. Verschillende speakers waaronder ook speakers met een eigen ingebouwde versterker. Overal gaven ze de plopjes bij de testen. Zelfs wanneer ik het geluid via de tv speakers afspeelde kwamen de plopjes naar voren. Ik heb overigens de laatste firmware op mijn TV staan en uitgaande audio op PCM.

Naast dat ik via YouTube het volgende heb afgespeeld: YouTube: Check Your System For Rattles Low Frequency Generator Sub Woofer Tester
Heb ik ook via Spotify het volgende afgespeeld: https://open.spotify.com/...ZtstA?si=69b98e6e53834891

Wanneer ik dit afspeel op andere apparaten en speakers in mijn huis, dan komt dit probleem niet voor. Ik kan ze wel simuleren door bv de test te pauzeren of door te spoelen door ergens te klikken in de tijdlijn van het nummer.

Bij normaal muziek luisteren of film kan ik de plopjes niet waarnemen. Zelfs niet bij Bass heavy muziek.

Ik heb het in dit forum geplaatst, omdat ik hier denk ik het meeste gelukt heb met het krijgen van een antwoord aangezien veel mensen in dit topic in bezit zijn van een LG Oled.

Mijn vraag is dus: Komt iemand dit bekend voor? Is er eventueel iemand die dit kan testen bij zijn tv? Ik wil graag uitsluiten of het een probleem algemeen van de tv is of dat ik een defect model heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
daffie82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:20:
[...]

Artifacts en soap opera. Noem ik toch wel nadelen. 24p schokt maar Trumotion word ik ook niet goed van. Gewoon uit, klaar. Maar dat is heel persoonlijk.
Precies wat ik zeg dus... Persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

VoooDoo schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:48:

Bij normaal muziek luisteren of film kan ik de plopjes niet waarnemen. Zelfs niet bij Bass heavy muziek.
Ik bedoel het niet arrogant, maar wat is dan het probleem? Luister niet meer naar die low frequency testjes en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VoooDoo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 10:51
daffie82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:03:
[...]

Ik bedoel het niet arrogant, maar wat is dan het probleem? Luister niet meer naar die low frequency testjes en klaar.
Ik begrijp wat je bedoeld. Sommigen kunnen dat makkelijker naast zich neer leggen dan een ander ;) daarnaast kan ik mij lastig voorstellen dat de tv zo slim is om een frequentie test te onderscheiden van ander geluid en soms knaagt het. Er is voldoende content waarbij je een constante lage frequentie hoort wanneer bijvoorbeeld spanning wordt opgebouwd in een film of bepaalde muziek. Er zijn dan momenten waarbij ik ga opletten of ik het hoor en dat moet niet de bedoeling zijn van een mooie film of een stuk muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
daffie82 schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:20:
[...]

Lees dat "opera" effect overal, maar wat moet ik me daar nou dan precies bij voorstellen? ik heb het ff aangehad trumotion met avengers endgame maar ik zie niet echt iets, ja dat het niet schokt.. ik kan niet kijken naar dat 24p..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vegetto schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:31:
[...]

Lees dat "opera" effect overal, maar wat moet ik me daar nou dan precies bij voorstellen? ik heb het ff aangehad trumotion met avengers endgame maar ik zie niet echt iets, ja dat het niet schokt.. ik kan niet kijken naar dat 24p..
Als je niet weet wat ik bedoel, lekker houden zo en gewoon genieten van je TV.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Major_ton
Vegetto schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:31:
[...]

Gewoon zo instellen dat jij er blij van wordt. Dat films met 24 fps gefilmd worden stamt nog uit de tijd dat analoge film duur was en ze toendertijd tot de consensus zijn gekomen dat 24 beelden per seconde het minimum was waarop men de beelden achter elkaar als een vloeiende beweging waarnam. Dat was echter wel gebaseerd op de apparatuur van toen en snelle responsetijden of weinig motion blur bestond toen nog niet. Echter is er met de komst van de OLED TV wat veranderd en deze displays zijn zo snel dat 24fps content als een soort van hyperactieve diashow wordt ervaren. Die hele snelle responsetijd is top voor 60fps content (of meer) en daarom zijn gamers er ook zo dol op, maar de filmliefhebber ervaart vooral een hoop stutter. Dat kan je ondervangen met beeld interpolatie, waarbij er tussen de originele frames extra frames berekend (bedacht) worden aan de hand van het voorgaande en komende frame. Aangezien deze berekening in real time gebeurt komt het vaak voor dat je foutjes ziet in deze tussenliggende frames, de zogeheten artifacts. Daarnaast ervaar je de beelden als extra vloeiend (wat ook de bedoeling is), maar veel mensen vinden dit te vloeiend en dat het ontrekt aan het 'dromerige' gevoel wat bij een film hoort. Dat vloeiende beeld noemen we ook het Soap Opera Effect, SOE in het kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 13:28
Major_ton schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:01:
[...]

Gewoon zo instellen dat jij er blij van wordt. Dat films met 24 fps gefilmd worden stamt nog uit de tijd dat analoge film duur was en ze toendertijd tot de consensus zijn gekomen dat 24 beelden per seconde het minimum was waarop men de beelden achter elkaar als een vloeiende beweging waarnam. Dat was echter wel gebaseerd op de apparatuur van toen en snelle responsetijden of weinig motion blur bestond toen nog niet. Echter is er met de komst van de OLED TV wat veranderd en deze displays zijn zo snel dat 24fps content als een soort van hyperactieve diashow wordt ervaren. Die hele snelle responsetijd is top voor 60fps content (of meer) en daarom zijn gamers er ook zo dol op, maar de filmliefhebber ervaart vooral een hoop stutter. Dat kan je ondervangen met beeld interpolatie, waarbij er tussen de originele frames extra frames berekend (bedacht) worden aan de hand van het voorgaande en komende frame. Aangezien deze berekening in real time gebeurt komt het vaak voor dat je foutjes ziet in deze tussenliggende frames, de zogeheten artifacts. Daarnaast ervaar je de beelden als extra vloeiend (wat ook de bedoeling is), maar veel mensen vinden dit te vloeiend en dat het ontrekt aan het 'dromerige' gevoel wat bij een film hoort. Dat vloeiende beeld noemen we ook het Soap Opera Effect, SOE in het kort.
Goed verwoord stukje.

Ik ben vorige week vanaf jouw aanbevolen settings gaan tweaken. Ik ben inmiddels op Dejudder 6 en Deblur op 6 aangekomen met mijn C2.

Met deze setting diverse soorten films gekeken en alles loopt gewoon vloeiend en ik zie ook geen rare artifacts. Met Dejudder op hogere waarden zag ik toch af en toe wel rare dingen alsof de beeldprocessor de berekening niet aankon ofzo.

Door een minder sterke Deblur setting heb ik het idee dat het beeld rustiger en vloeiender oogt.

Toch wel fascinerend hoe mensen verschillende soorten waarneming kunnen hebben. Je hebt zelfs mensen die niet het verschil in 30 vs 60 fps zien in gaming...

Mijn ogen zijn echt heel gevoelig voor stutter etc. Ik zie echt elke korte hapering die je wel eens in een tvuitzending ziet. Soms best vervelend al weet ik dan dat het aan de uitzending ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vegetto
[...]

Thnx, dat is nog eens een heldere toelichting _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tweakers heeft ook ooit een artikel geschreven over waarom films in 24FPS zijn: reviews: Alles over framerates en waarom film altijd 24fps zal blijven

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat was echter wel gebaseerd op de apparatuur van toen en snelle responsetijden of weinig motion blur bestond toen nog niet.

Echter is er met de komst van de OLED TV wat veranderd en deze displays zijn zo snel dat 24fps content als een soort van hyperactieve diashow wordt ervaren.

Dat kan je ondervangen met beeld interpolatie, waarbij er tussen de originele frames extra frames berekend (bedacht) worden aan de hand van het voorgaande en komende frame. Aangezien deze berekening in real time gebeurt komt het vaak voor dat je foutjes ziet in deze tussenliggende frames, de zogeheten artifacts.
Sorry, maar toen hadden ze juist veel snellere en vloeiendere apparatuur en die noemen we een CRT beeldbuis! :P

OLED is wel sneller dan LCD in de meeste gevallen, maar beiden hebben hetzelfde probleem in de basis : Sample & Hold

Een Plasma TV heeft dat probleem bijvoorbeeld weer niet, maar ook daar had je dingen zoals bijvoorbeeld IFC bij de Panasonic modellen waarmee je desgewenst een hand ineens 12 vingers kon geven en ook zo'n rare "soap opera glow effect" boven de acteurs in een serie of film... :X _O-

De reden : Zelfs een Plasma TV is niet zo smooth als een CRT TV O+
De oorzaak : Een andere manier van het weergeven van het beeld waarvan ik effe de naam en uitleg kwijt/vergeten ben :)

Het bovenstaande verhaal is heel goed te merken als je alle drie technieken naast elkaar zou zetten en een F1 Race of Voetbal/Tennis wedstrijd zou kijken! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Mijn Sony KD-55X8509C is aan vervanging toe. De interface wordt steeds trager en hij loopt steeds vaker vast. Ook de ondersteuning van apps als T-Mobile en videoland ontbreken.

Ik twijfel tussen een LG G1 en een C1. Beide zijn aardig in prijs gezakt. De G1 is nog iets platter en komt met een muurbeugel en heeft minder last van reflectie. Voor de C1 zou ik de beugel nog los moeten aanschaffen (vogels thin 505?).

Welke is het meest toekomst bestendig? Hij komt in een redelijk lichte woonkamer te hangen zonder directe lichtinval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 22:36
SX-Superfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:10:
Mijn Sony KD-55X8509C is aan vervanging toe. De interface wordt steeds trager en hij loopt steeds vaker vast. Ook de ondersteuning van apps als T-Mobile en videoland ontbreken.

Ik twijfel tussen een LG G1 en een C1. Beide zijn aardig in prijs gezakt. De G1 is nog iets platter en komt met een muurbeugel en heeft minder last van reflectie. Voor de C1 zou ik de beugel nog los moeten aanschaffen (vogels thin 505?).

Welke is het meest toekomst bestendig? Hij komt in een redelijk lichte woonkamer te hangen zonder directe lichtinval.
je kan er ook een chromecast tv of een ander soortgelijk iets aan hangen. dan ben kan je voorlopig weer vooruit.

of als je inderdaad wilt upgraden en je wilt de tv sowieso ophangen. dan zou ik voor de g1 gaan, als het verschil in prijs geen probleem is voor jou.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
sikkwittet schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:24:
[...]

je kan er ook een chromecast tv of een ander soortgelijk iets aan hangen. dan ben kan je voorlopig weer vooruit.

of als je inderdaad wilt upgraden en je wilt de tv sowieso ophangen. dan zou ik voor de g1 gaan, als het verschil in prijs geen probleem is voor jou.
Inderdaad voor de G1 gaan, die is speciaal om op te hangen ontworpen. C1 gaat niet mooi plat tegen de muur aan.

En over apps op je tv.... Daar loop je altijd mee achter de feiten aan, na 3 jaar begint de ene naar de andere app te ontbreken of komt niet meer uit. Chromecast, apple TV, stickies, Nvidia shield. Keuze zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
sjaak88 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:45:
[...]

Inderdaad voor de G1 gaan, die is speciaal om op te hangen ontworpen. C1 gaat niet mooi plat tegen de muur aan.

En over apps op je tv.... Daar loop je altijd mee achter de feiten aan, na 3 jaar begint de ene naar de andere app te ontbreken of komt niet meer uit. Chromecast, apple TV, stickies, Nvidia shield. Keuze zat.
Bedankt voor de tip over de Chromecast. Is het mogelijk zo'n ding aan te sluiten op de G1 terwijl die aan de muur is bevestigd? Of is daar geen ruimte voor? Of heeft de G1/C1 een extern kastje met HDMI poorten zoals je wel vaker ziet bij (extreem) platte tv's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groentetuin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-09 10:11
Als je een g1 koopt is dat niet meer nodig, alleen bij je oude tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
groentetuin schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:03:
Als je een g1 koopt is dat niet meer nodig, alleen bij je oude tv.
G1 heeft ingebouwde Chromecast? Of ondersteund gewoon de meeste apps? T-Mobile, Videoland, NLziet, Netflix, viaplay etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 19-09 09:06

FeaR

In GoT we trust

SX-Superfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:07:
[...]
Bedankt voor de tip over de Chromecast. Is het mogelijk zo'n ding aan te sluiten op de G1 terwijl die aan de muur is bevestigd? Of is daar geen ruimte voor? Of heeft de G1/C1 een extern kastje met HDMI poorten zoals je wel vaker ziet bij (extreem) platte tv's?
SX-Superfly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:04:
[...]
G1 heeft ingebouwde Chromecast? Of ondersteund gewoon de meeste apps? T-Mobile, Videoland, NLziet, Netflix, viaplay etc.
NoFi, een beetje eigen inzet is op GoT wel verwacht. Een simpele Google op merk en type en je ziet al dat LG geen One Connect Box heeft. Idem met het opvragen van functies als bijvoorbeeld een ingebouwde Chromecast.

Waarbij crossposten op GoT niet is toegestaan dus de vraag over de Chromecast gelieve niet in twee topics stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 21-04-2022 22:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:17

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist bij de BCC langs geweest (voor iets anders als een TV). Daar werd mij vertelt dat ze geen G1's meer op voorraad hadden, en nog maar enkele in andere filialen.
Dit zie ik ook in de PW terug, staat nu minder winkels vergeleken met paar weken geleden..

Zoals ik het begrijp gaat de G1 er natuurlijk uit nu de G2 eraan komt, maar ik had eigenlijk verwacht dat de G1 nog wel even leverbaar zou blijven.

Ik kan pas volgende maand in mijn huis en verwacht pas een maand later de TV nodig te hebben. Maar dat zal dan al te laat wezen om nog een G1 te scoren?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
thijsco19 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:35:
Zojuist bij de BCC langs geweest (voor iets anders als een TV). Daar werd mij vertelt dat ze geen G1's meer op voorraad hadden, en nog maar enkele in andere filialen.
Dit zie ik ook in de PW terug, staat nu minder winkels vergeleken met paar weken geleden..

Zoals ik het begrijp gaat de G1 er natuurlijk uit nu de G2 eraan komt, maar ik had eigenlijk verwacht dat de G1 nog wel even leverbaar zou blijven.

Ik kan pas volgende maand in mijn huis en verwacht pas een maand later de TV nodig te hebben. Maar dat zal dan al te laat wezen om nog een G1 te scoren?
Laten we allemaal even in onze glazen bol kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Wren schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:53:
[...]

Laten we allemaal even in onze glazen bol kijken :)
Ik heb m'n tovenaarskostuum aangetrokken en even in m'n glazen bol gekeken. Advies voor @thijsco19 is om hem dan nu te kopen en ergens te stallen (familie?). Er zal vast sporadisch nog wat binnen komen bij de winkels, of dat je ergens een exemplaar bij Bol.com ziet opduiken. Maar het zal steeds minder worden omdat uiteindelijk alles opraakt. Al die tijd die je kwijt bent aan het zoeken is zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thijsco19 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:35:

Laat BCC maar zitten, kies gewoon een andere winkel.
Er zijn nog genoeg G1’s maar over wat weken kan dit wel anders zijn.
Kijk even in het prijs topic voor winkels die je kunt afbellen.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 12:59
Het is voor importeurs/fabrikanten in deze bijzondere tijd zeer lastig om de voorraden op peil te houden, dus dat heeft zeker ook consequenties voor de markt.

De prijserosie die normaal na introductie van een nieuw product plaatsvind zal dit jaar wellicht veel minder zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
MilesD. schreef op zondag 24 april 2022 @ 06:30:
Het is voor importeurs/fabrikanten in deze bijzondere tijd zeer lastig om de voorraden op peil te houden, dus dat heeft zeker ook consequenties voor de markt.

De prijserosie die normaal na introductie van een nieuw product plaatsvind zal dit jaar wellicht veel minder zijn ..
Ik moet zeggen dat ik de prijzen die ik nu voorbij zie komen voor de modellen van vorig jaar best goed ging. En voor mijn gevoel zelfs beter dan jaren ervoor.
Ik ga eens teruglezen hoe we een jaar geleden dachten over de de modellen van 2020 en hun prijzen rond deze tijd van het jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 24-04-2022 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Ik ben wat met automation aan het klooien en heb een hele simpele vraag:

Hoeveel gaat het stroomverbruik omhoog als ik "TV On with Mobile" aanzet? Heeft iemand dat ooit gemeten? Mijn C8 zit tegen de muur dus ik kan niet makkelijk een stroommeter tussen het stopcontact en de kabel zetten.

Ik moet kiezen tussen de TV aanzetten met een Broadlink RM4 pro die een IR signaal zend (geen TV On with mobile nodig, maar meer geklooi) of die optie aanzetten en 'm via wake on lan aanzetten. Vandaar de vraag. De TV is overigens bedraad. Wifi niet geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:36:
Ik ben wat met automation aan het klooien en heb een hele simpele vraag:

Hoeveel gaat het stroomverbruik omhoog als ik "TV On with Mobile" aanzet? Heeft iemand dat ooit gemeten? Mijn C8 zit tegen de muur dus ik kan niet makkelijk een stroommeter tussen het stopcontact en de kabel zetten.

Ik moet kiezen tussen de TV aanzetten met een Broadlink RM4 pro die een IR signaal zend (geen TV On with mobile nodig, maar meer geklooi) of die optie aanzetten en 'm via wake on lan aanzetten. Vandaar de vraag. De TV is overigens bedraad. Wifi niet geconfigureerd.
Ik vermoed dat het stroomverbruik minimaal is.
Dus tussen stand-by en stand-by met netwerk wake up, aan.
Netwerk wake up werkt met bedraad maar ook met WiFi.
Je begrijpt het al, WiFi moet dus in stand-by ook aan staan anders zou deze functie niet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 08:57
@thijsco19 het veelvuldig in glazen bollen kijken heeft geholpen. Mooie aanbieding voor tijdelijk in de schuur.

https://www.ep.nl/product...828641&s2m_exaffid=177515

[ Voor 48% gewijzigd door RaijRaij op 24-04-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:17

thijsco19

KTM 990 SMT

Bedankt allemaal. Aantrekkelijke aanbieding.
Helaas weet ik niet hoe groot en waar ik de tv wil..

Het liefst 65 inch aan de muur maar ik weet dus nog niet of dat mogelijk is en of dat de tv dan niet te groot is.
Dus aan de muur = G serie, 55 of 65 inch.
Op kastje de C serie, ook 55 of 65 inch.

Ik werd dus een beetje getriggerd toen ik in de BCC liep.
Moet dus helaas nog wachten met het risico dat de G1 / C1 niet meer leverbaar zijn en dus voor de nieuwe duurdere modellen moet kiezen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 19-09 08:51
thijsco19 schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:41:

Het liefst 65 inch aan de muur maar ik weet dus nog niet of dat mogelijk is en of dat de tv dan niet te groot is.

Moet dus helaas nog wachten met het risico dat de G1 / C1 niet meer leverbaar zijn en dus voor de nieuwe duurdere modellen moet kiezen.
Als je twijfelt gewoon de 65 nemen, heb 3 jaar terug de 55 genomen en na een paar maanden toch spijt van gehad, het went snel.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
izzet3838 schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:44:
[...]

Als je twijfelt gewoon de 65 nemen, heb 3 jaar terug de 55 genomen en na een paar maanden toch spijt van gehad, het went snel.
Kan ik bevestigen: heb met Kerstmis switch gedaan van 32 inch naar 48 en zelfs zo'n grote verandering zijn we hier thuis snel gewoon geworden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thijsco19 schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:41:

Als je twijfelt moet je dus niet de 65 inch nemen maar eerst bepalen waar je de TV wilt plaatsen en hoe.
Op een meubel of aan de muur, maar vooral ook hoe de kijkafstand is.
Wijkt de kijkafstand flink af dan zal dit teleur gaan stellen.
En nee, het gaat niet om een paar centimeter verschil maar om behoorlijke afwijkingen.
De richtlijn voor de beste kijkafstand tov de grootte van de TV bestaat niet voor niets.
Het is geen wet of regel waar je je aan moet houden maar wel best practice waar over nagedacht is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
HoppyF schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:31:
[...]

Als je twijfelt moet je dus niet de 65 inch nemen maar eerst bepalen waar je de TV wilt plaatsen en hoe.
Op een meubel of aan de muur, maar vooral ook hoe de kijkafstand is.
Wijkt de kijkafstand flink af dan zal dit teleur gaan stellen.
En nee, het gaat niet om een paar centimeter verschil maar om behoorlijke afwijkingen.
De richtlijn voor de beste kijkafstand tov de grootte van de TV bestaat niet voor niets.
Het is geen wet of regel waar je je aan moet houden maar wel best practice waar over nagedacht is.
Welke richtlijn houd je in dat geval aan? Ik veeg sowieso met elke richtlijn voor TV formaat vs. kijkafstand mijn r**t af om de simpele reden dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik prettig vind kijken en wat ik mooi vind staan in de woonkamer. Daar heb ik geen richtlijn of de mening (lees: persoonlijke voorkeur) van iemand anders voor nodig. Kies gewoon wat je mooi vindt, groot of klein, who cares? Jouw TV, jouw plezier. Naast de zogeheten richtlijnen (er zijn er nogal wat, met elk een andere uitkomst) denken sommige mensen teveel na over wat iemand anders er misschien van zou vinden en zijn dan vaak iets meer bescheiden terwijl ze liever wat uitbundiger in hun keuze hadden willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Major_ton schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:57:
[...]

Welke richtlijn houd je in dat geval aan? Ik veeg sowieso met elke richtlijn voor TV formaat vs. kijkafstand mijn r**t af om de simpele reden dat ik heel goed zelf kan bepalen wat ik prettig vind kijken en wat ik mooi vind staan in de woonkamer. Daar heb ik geen richtlijn of de mening (lees: persoonlijke voorkeur) van iemand anders voor nodig. Kies gewoon wat je mooi vindt, groot of klein, who cares? Jouw TV, jouw plezier. Naast de zogeheten richtlijnen (er zijn er nogal wat, met elk een andere uitkomst) denken sommige mensen teveel na over wat iemand anders er misschien van zou vinden en zijn dan vaak iets meer bescheiden terwijl ze liever wat uitbundiger in hun keuze hadden willen zijn.
Inderdaad het grappige is dat die richtlijnen ook iedere x jaar lijken te veranderen(tv wordt groter) persoonlijk vind ik dat als je +2.5m hebt je lekker een 65 moet nemen.
Vanaf 3.2m zou ik zelf 77"nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:13:
[...]

Inderdaad het grappige is dat die richtlijnen ook iedere x jaar lijken te veranderen(tv wordt groter) persoonlijk vind ik dat als je +2.5m hebt je lekker een 65 moet nemen.
Ik vind dat al verre afstanden :)
Op 2 meter is 65 al echt veel fijner dan 55 imho. (Al geldt dat wel voor 1080+ content want SD tv is op 55 al niet eens meer aan te gluren op die afstand.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
ArthurMorgan schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:18:
[...]

Ik vind dat al verre afstanden :)
Op 2 meter is 65 al echt veel fijner dan 55 imho. (Al geldt dat wel voor 1080+ content want SD tv is op 55 al niet eens meer aan te gluren op die afstand.)
Vind ik niet.

En de cirkel is weer rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:15
Nu een aantal weken de 65 inch G1 aan de muur hangen. Daarvoor een 49 inch Philips en ik twijfelde of ik de 55 of 65 inch moest nemen. De kijkafstand is ongeveer 2,8 meter.

De eerste dagen dacht ik echt, wat een mega scherm! Maar nu heb ik af en toe de gedachte al: misschien hierna toch maar voor een 77 inch gaan :-)

Maar het hangt zeker af van de content. Disney, Netflix, AppleTV+ is perfect. Gamen op PS5 is echt fantastisch. Maar af en toe iets kijken op de Ziggo Next is drama.

Het blijft dus zeker ook persoonlijk, alle richtlijnen zijn geen verplichtingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Aidacra schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:46:

Maar het hangt zeker af van de content. Disney, Netflix, AppleTV+ is perfect. Gamen op PS5 is echt fantastisch. Maar af en toe iets kijken op de Ziggo Next is drama.
Dat vindt ik ook wel weer mee vallen hoor :) . Zit hier ook op 3 meter van m'n 65" , maar zéker de eerste 20 kanalen op de Next zijn best prima. 1080i met een hoge bitrate. Ja, als je verder naar onder zakt in de lijst wordt het wel behoorlijk dramatisch, bijvoorbeeld die obscure buitenlandse zenders zoals RTV7 ofzo, dat ziet er inderdaad niet uit. Maar de NL hoofdzenders zijn eigenlijk gewoon best prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:15
DutchOwnage schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:57:
[...]

Dat vindt ik ook wel weer mee vallen hoor :) . Zit hier ook op 3 meter van m'n 65" , maar zéker de eerste 20 kanalen op de Next zijn best prima. 1080i met een hoge bitrate. Ja, als je verder naar onder zakt in de lijst wordt het wel behoorlijk dramatisch, bijvoorbeeld die obscure buitenlandse zenders zoals RTV7 ofzo, dat ziet er inderdaad niet uit. Maar de NL hoofdzenders zijn eigenlijk gewoon best prima.
Ok, ok, misschien overdrijf ik een beetje ;) . Maar het is jammer dat we nog niet gewoon alles in 4K kunnen bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
DutchOwnage schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:57:
[...]

Soms ook goed dat NL zenders niet 4k zijn. Sommige wil je niet scherp zien. :+

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_Peanut
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 14:44
[...]

En vanaf waar zou je 83" nemen? Wij hebben net een nieuw huis en zitten 4 meter van de tv maar 83" kreeg ik er niet doorheen bij de vrouw. :P Morgen wordt de 77G1 geleverd dus ik ben allang blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik ben aan het kijken naar een LG C1 55 inch en vroeg me af of iemand hier toevallig de combinatie van die TV heeft met een soundbar, en een Xbox Series?

Ik lees op diverse fora namelijk dat er mensen zijn die Dolby Atmos geluid een flinke vertraging ervaren. Andere mensen hebben er dan weer geen last van, dus geen idee of het een combinatie is van settings die mensen verkeerd hebben staan (o.a. passthrough) in de TV/Xbox, of dat het aan de Xbox Series X ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sito op 25-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

De richtlijn verandert niet de TV’s wel!
Voorheen had je alleen maar HD en geen 4K.
Met de komst van 4K is de richtlijn dus wel aangepast totdat 8K of iets anders komt.
Blijft blijkbaar lastig voor veel mensen om het te begrijpen.
Je ziet keer op keer dat er nieuwe kopers bijkomen die worstelen met de grootte en kijkafstand.
Dit terwijl het toch niet zo moeilijk te bepalen is.
Pak een meetlint en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 15:39
HoppyF schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:59:
[...]

Pak een meetlint en klaar.
En als toevoeging; bepaal zelf wat je wilt. Of je 1m of 20m vanaf wilt zitten, doe het. Wat erg geschreven wordt over juiste afstand, is een richting/aanname
Ga naar een fysiek winkel met verschillende tv's als demo. Begin met je neus tegenaan en doe telkens een stap terug om het te bepalen welke afstand je goed vindt.

Elk oog is anders. Mij lukt het niet eens met 2 brillen fatsoenlijk een etiket te lezen. :P
Dus zit sneller dichterbij dan veraf van het scherm.

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 25-04-2022 11:17 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:17:
[...]

En als toevoeging; bepaal zelf wat je wilt. Of je 1m of 20m vanaf wilt zitten, doe het. Wat erg geschreven wordt over juiste afstand, is een richting/aanname
Ga naar een fysiek winkel met verschillende tv's als demo. Begin met je neus tegenaan en doe telkens een stap terug om het te bepalen welke afstand je goed vindt.

Elk oog is anders. Mij lukt het niet eens met 2 brillen fatsoenlijk een etiket te lezen. :P
Dus zit sneller dichterbij dan veraf van het scherm.
Natuurlijk bepaal je zelf wat je kiest maar veel kopers hebben geen flauw idee welke grootte bij wel formaat past. In een winkel lijken TV’s kleiner dan bij je thuis aan de muur.
In die zin geen goede vergelijking.
Je kunt het in de winkel wel uitmeten om een indruk te krijgen maar de omgeving doet veel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Is het een idee om voor de schermgrootte en kijkafstand een apart topic te maken? Het is immers niet beperkt tot LG OLED, maar het beheerst dit topic wel regelmatig. (@FeaR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
Erg blij dat vorige week de NLZiet app voor WebOS een upgrade heeft gekregen en nu weer in de pas loopt met de Android app. Was al aan die laatste gewend en vond het wel een teruggang toen ik op onze nieuwe C1 de NLZiet app ging gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 13:28
Sito schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:28:
Ik ben aan het kijken naar een LG C1 55 inch en vroeg me af of iemand hier toevallig de combinatie van die TV heeft met een soundbar, en een Xbox Series?

Ik lees op diverse fora namelijk dat er mensen zijn die Dolby Atmos geluid een flinke vertraging ervaren. Andere mensen hebben er dan weer geen last van, dus geen idee of het een combinatie is van settings die mensen verkeerd hebben staan (o.a. passthrough) in de TV/Xbox, of dat het aan de Xbox Series X ligt.
Ik heb de c2 in combinatie met een Sonos Beam 2 (EARC) en de XSX.
Als ik het geluid op Dolby Atmos zet hoor ik idd een delay.

Ik meen dat dat meer een XBOX dingetje is hoor.
https://answers.microsoft...-84d7-169031dd52b8?page=8

Ik heb hem maar gewoon op stereo staan en draai Atmos spul via de headset waar ik die delay niet ervaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
HoppyF schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:54:
[...]

Ik vermoed dat het stroomverbruik minimaal is.
Dus tussen stand-by en stand-by met netwerk wake up, aan.
Netwerk wake up werkt met bedraad maar ook met WiFi.
Je begrijpt het al, WiFi moet dus in stand-by ook aan staan anders zou deze functie niet kunnen werken.
Ik heb inmiddels toch mijn TV maar even wat naar voren gehaald om bij de stekker te kunnen en er een stroommeter tussen gezet om het verbruik te meten. Die is echter pas vanaf 1,5W betrouwbaar. Zowel in normaal standby als in standby met WoL aan, komt ie daar niet aan. De meter blijft op 0,0W staan. Ik heb WoL dus maar aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martdj schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:18:
[...]

Ik heb inmiddels toch mijn TV maar even wat naar voren gehaald om bij de stekker te kunnen en er een stroommeter tussen gezet om het verbruik te meten. Die is echter pas vanaf 1,5W betrouwbaar. Zowel in normaal standby als in standby met WoL aan, komt ie daar niet aan. De meter blijft op 0,0W staan. Ik heb WoL dus maar aan laten staan.
Die waardes zijn inderdaad te laag om goed te kunnen meten.
Je kunt WoL dus rustig aan laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

el_Peanut schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:24:
Wij hebben net een nieuw huis en zitten 4 meter van de tv maar 83" kreeg ik er niet doorheen bij de vrouw. :P
Ik vind dat je in zulke gevallen moet overwegen om de vriending/vrouw te upgraden! >:) :P :+

/Flauw O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Lol de LG C7 is feller dan de C2 in SDR.

[ Voor 31% gewijzigd door BramViking op 25-04-2022 21:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Voor een accurate kleurweergave hoef je alvast niet bij Samsung's QD-OLED te zijn. Benieuwd hoe de Sony presteert in dit opzicht.

YouTube: I Love QD-OLED, But EVERYONE Is Wrong about Samsung S95B's Brightnes...

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Millert schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:19:
Voor een accurate kleurweergave hoef je alvast niet bij Samsung's QD-OLED te zijn. Benieuwd hoe de Sony presteert in dit opzicht.

YouTube: I Love QD-OLED, But EVERYONE Is Wrong about Samsung S95B's Brightnes...
Samsung heeft hun lesje blijkbaar nog steeds niet geleerd nieuws: 'Samsung beperkt mogelijk prestaties van populaire apps op Galaxy-tel...

Elke zichzelf respecterende reviewer moet dit duidelijk aankaarten in hun reviews, ik vind dit persoonlijk niet kunnen aangezien ze klanten bedriegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Voor een accurate kleurweergave hoef je alvast niet bij Samsung's QD-OLED te zijn.
Verbaast me echt totaal niet gezien de "kalibratie" die wordt toegepast bij hun telefoons, zowel het scherm als de camera toestand! _O- :X :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Een schokkend verhaal wel, geen gerucht of valse beschuldigingen maar gemeten door een gerespecteerde reviewer Vincent Teoh.
Denk je dat QD-OLED de overtreffende trap is van OLED technologie wordt je genaaid door de Samsung engineers. Ze hebben immers de techniek om kleuren en helderheid nauwgezet weer te geven en dan doen ze het niet.
Het lijkt wel of ze de overdreven QLED LCD weergave naar hun QD OLED’s hebben gekopieerd.

Het enige goede nieuws kan zijn dat andere QD OLED fabrikanten wel doen wat er verwacht wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
HoppyF schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:11:
[...]

Een schokkend verhaal wel, geen gerucht of valse beschuldigingen maar gemeten door een gerespecteerde reviewer Vincent Teoh.
Denk je dat QD-OLED de overtreffende trap is van OLED technologie wordt je genaaid door de Samsung engineers. Ze hebben immers de techniek om kleuren en helderheid nauwgezet weer te geven en dan doen ze het niet.
Het lijkt wel of ze de overdreven QLED LCD weergave naar hun QD OLED’s hebben gekopieerd.

Het enige goede nieuws kan zijn dat andere QD OLED fabrikanten wel doen wat er verwacht wordt.
Had je anders van Samsung verwacht? Volgens mij is het nogal redelijk bekend dat men Samsung tv's koopt vanwege de grote WOW gehalte die ze in de winkels zien en dan denken dat is mooi! En dan thuis half kermis verlichting hebben staan waar wit blauw is.

Maar ontopic; dat Samsung dit doet bij de eigen tv presets vind ik prima, maar met Filmmaker mode word je nu gewoon bedonderd.

Tevens wat mij opvalt is dat maar weinig mensen Samsung testen met donkere scenes, want daar preseteert hij lang niet zo super in als bij heldere scenes.

Ach, 1 maandje wachten tot de Sony er is en zij kunnen het hopelijk wel goed doen, wel natuurlijk een premium prijskaartje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sjaak88 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:29:
[...]

Had je anders van Samsung verwacht? Volgens mij is het nogal redelijk bekend dat men Samsung tv's koopt vanwege de grote WOW gehalte die ze in de winkels zien en dan denken dat is mooi! En dan thuis half kermis verlichting hebben staan waar wit blauw is.

Maar ontopic; dat Samsung dit doet bij de eigen tv presets vind ik prima, maar met Filmmaker mode word je nu gewoon bedonderd.

Tevens wat mij opvalt is dat maar weinig mensen Samsung testen met donkere scenes, want daar preseteert hij lang niet zo super in als bij heldere scenes.

Ach, 1 maandje wachten tot de Sony er is en zij kunnen het hopelijk wel goed doen, wel natuurlijk een premium prijskaartje...
Ik had nu wel anders verwacht van Samsung gezien hun grote concurrent LG.
Ze moeten wel een goede OLED maken wil je met LG en anderen kunnen gaan concurreren.
Bij de QLED was al bekend dat dit geen ideale TV was.
Het is en blijft tenslotte een LCD.
Bij de QD-OLED liggen de verwachtingen erg hoog, logisch ook voor een premium TV met de nieuwste technologie.
Maar goed, ik ben zeker geen Samsung fan ook nooit geweest.
Sony kan inderdaad wel eens een stuk beter gaan presteren.

De vraag is dus wat gaat LG doen?
Met name LG Display die de panelen maakt.
De huidige EVO panelen zijn grotendeels gelijk aan de voorgangers met wat kleine verschillen.
Een uniform paneel zonder banding e.d. is wel een voorwaarde om in de toekomst verder mee te gaan.

Edit:
Zie net dat Tweakers het verhaal van Vincent overgenomen heeft.
Netjes! _/-\o_
nieuws: 'Samsungs QD-oled-tv herkent testbeelden van reviewers en past beeld ...

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 26-04-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

* knip *
Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan vooral niet. Scheelt anderen de tijd om het te rapporteren en de moderators de tijd om het weg te halen.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 26-04-2022 21:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
We moeten niet vergeten dat veruit de meeste TV's gekocht worden in MediaMarkt achtige setting en dan geldt de wet van het meest in het oog springende beeld. Een goed gekalibreerd beeld is daar niks waard, zal saai overkomen en zal dus niet verkocht worden. In dat opzicht doet Samsung Electronics goed zaken. Wat echter wél kwalijk is te noemen, is dat het nu ook niet mogelijk is om de S95B überhaupt goed te kalibreren. De filmmaker mode setting gaat volledig voorbij aan waar deze voor bedoeld is en ook het kalibratie proces wordt bewust gemanipuleerd. Dit zou wat mij betreft verboden mogen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Major_ton schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:48:
We moeten niet vergeten dat veruit de meeste TV's gekocht worden in MediaMarkt achtige setting en dan geldt de wet van het meest in het oog springende beeld. Een goed gekalibreerd beeld is daar niks waard, zal saai overkomen en zal dus niet verkocht worden. In dat opzicht doet Samsung Electronics goed zaken. Wat echter wél kwalijk os te noemen, is dat het nu ook niet mogelijk is om de S95B überhaupt goed te kalibreren. De filmmaker mode setting gaat volledig voorbij aan waar deze voor bedoeld is en ook het kalibratie proces wordt bewust gemanipuleerd. Dit zou wat mij betreft verboden mogen worden.
Ik snap dat ze een poppy setting hebben voor id winkel, maar tv's in de winkel staan op standje vibrand en niet op de filmmaker modus.
Los daarvan is dit gewoon klanten voorliegen, als ik de in de markt was voor een tv had ik hem misschien gekocht, terwijl ik er uiteindelijk toch in teleurgesteld zou zijn.
Een beetje hetzelfde verhaal met gos bij smartphones, ze throttleden de cpu tijdens games(want te heet) maar niet tijdens benchmarks.

Ze proberen dus reviewers te bedriegen door ze te laten denken dat de tv helderder is dan die eigenlijk is, dit is schandalig en in mijn ogen even erg als het gos verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb een LG OLED48A16LA aangeschaft deze wil ik graag ophangen maar weet de schroefmaat niet. heb namelijk al een beugel hangen die het gewicht aankan maar de schroeven van de oude tv passen niet in de LG tv en kan er helaas ook nergens wat over vinden...

PunlArjen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
arjentjuh schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:06:
Ik heb een LG OLED48A16LA aangeschaft deze wil ik graag ophangen maar weet de schroefmaat niet. heb namelijk al een beugel hangen die het gewicht aankan maar de schroeven van de oude tv passen niet in de LG tv en kan er helaas ook nergens wat over vinden...
Bij mn cx was het m6 en dan 20 of 25mm lang als ik me het goed herinner.
De diepte van de schroefgaten kun je nog even nameten met een lucifer ofzo voor de zekerheid. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
YouTube: Samsung S95B vs LG G2 Review: 2022 Best OLED TVs Face Off Side by Side

Dus de samsung boost de kleuren en de g2 het wit.
Wit is feller op de lg en kleuren op de samsung, maar de 77 inch g2 zou ik zelf liever hebben hoe groter hoe mooier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjentjuh
Hij is 25 mm diep morgen M6 halen 25mm ophalen bedankt voor de tip.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Major_ton schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:48:
We moeten niet vergeten dat veruit de meeste TV's gekocht worden in MediaMarkt achtige setting en dan geldt de wet van het meest in het oog springende beeld. Een goed gekalibreerd beeld is daar niks waard, zal saai overkomen en zal dus niet verkocht worden. In dat opzicht doet Samsung Electronics goed zaken. Wat echter wél kwalijk is te noemen, is dat het nu ook niet mogelijk is om de S95B überhaupt goed te kalibreren. De filmmaker mode setting gaat volledig voorbij aan waar deze voor bedoeld is en ook het kalibratie proces wordt bewust gemanipuleerd. Dit zou wat mij betreft verboden mogen worden.
Ik verwacht dat Samsung heel goed in de gaten heeft waar het merendeel van zijn/haar klanten naar zit te kijken thuis. In de meeste gevallen nog naar een (Q)LED verlichte LCD TV die v.w.b. instellingen ver weg staat van de filmmaker mode. Een veel te hoge helderheid en de kleuren overstuurd, maar dat vinden schijnbaar heel wat mensen mooi, en dat telt nu eenmaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hardware-lover schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:33:
[...]

Ik verwacht dat Samsung heel goed in de gaten heeft waar het merendeel van zijn/haar klanten naar zit te kijken thuis. In de meeste gevallen nog naar een (Q)LED verlichte LCD TV die v.w.b. instellingen ver weg staat van de filmmaker mode. Een veel te hoge helderheid en de kleuren overstuurd, maar dat vinden schijnbaar heel wat mensen mooi, en dat telt nu eenmaal.
Dat ben ik met je eens.
Je beschrijft hier m.i. de typische Samsung TV signature waar wel het één en ander op aan te merken is. Maar mensen die dat mooi vinden hoef je niet de overtuigen dat het niks is. Zij vinden het mooi, zij hebben in hun ogen de beste TV gekocht en al die andere TV's hebben maar een weinig lichtopbrengst en geven een flats/dull beeld. Het is heel smaak gevoelig als een TV zo'n bak processing over het beeld strooit. Of als het paneel 'overbelicht' raakt. De één vindt het mooi, de ander wil het nooit. Samsung maakt er slim gebruik van zonder dat ze een echte goede TV hoeven te produceren. Zelfde geldt voor speaker sets, met name in de huis-tuin-keuken markt is Bose de Samsung van de speakers*. De kleur (van het geluid ervan) is alles bepalend wat je goed of niet goed vindt. Maar dat wil niet zeggen dat het product wel of niet goed is. Het is smaak. :)

* Bose maakt voor de particuliere (en deels in de profi-) markt m.i. de meest waardeloze speakers en lost de tekortkomingen ervan op in de versterker(s) waardoor het nog wat lijkt, hangt er een premium prijs aan, en ook dat werkt bij een grote groep mensen. Heel slim van Bose. Maar ik hoef die troep niet. Ik wil een speaker die zo ontworpen en zulke compenten gebruikt dat hij van zichzelf goed klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 27-04-2022 17:32 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remco_k schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:31:
[...]

Dat ben ik met je eens.
Je beschrijft hier m.i. de typische Samsung TV signature waar wel het één en ander op aan te merken is. Maar mensen die dat mooi vinden hoef je niet de overtuigen dat het niks is. Zij vinden het mooi, zij hebben in hun ogen de beste TV gekocht en al die andere TV's hebben maar een weinig lichtopbrengst en geven een flats/dull beeld. Het is heel smaak gevoelig als een TV zo'n bak processing over het beeld strooit. Of als het paneel 'overbelicht' raakt. De één vindt het mooi, de ander wil het nooit. Samsung maakt er slim gebruik van zonder dat ze een echte goede TV hoeven te produceren. Zelfde geldt voor speaker sets, met name in de huis-tuin-keuken markt is Bose de Samsung van de speakers*. De kleur (van het geluid ervan) is alles bepalend wat je goed of niet goed vindt. Maar dat wil niet zeggen dat het product wel of niet goed is. Het is smaak. :)

* Bose maakt voor de particuliere (en deels in de profi-) markt m.i. de meest waardeloze speakers en lost de tekortkomingen ervan op in de versterker(s) waardoor het nog wat lijkt, hangt er een premium prijs aan, en ook dat werkt bij een grote groep mensen. Heel slim van Bose. Maar ik hoef die troep niet. Ik wil een speaker die zo ontworpen en zulke compenten gebruikt dat hij van zichzelf goed klinkt.
Het laatste zeg je goed: ik hoef die troep niet.
Beetje kort door de bocht misschien maar als je niet uitkijkt gaat Samsung dezelfde kant op.
Zeker jammer want ze hebben nu de kans om van het QLED tijdperk af te stappen en van hun QD OLEDs een succes te gaan maken.
Dit lijkt dus een valse start te gaan worden.
Toch is Samsung geen slecht bedrijf want ze kunnen wel goede producten maken denk aan smartphone schermen of SSD’s.
Waarom hun TV divisie zo miskleunt weet ik ook niet, het is niet nodig.
Zou wel leuk zijn als Sony hiervan gebruik maakt en de (bijna) perfecte QD OLED gaat neerzetten.

Wie weet komt hier ooit nog eens een Sony in huis.
Kans is klein want mijn laatste Sony product was de Walkman, heel lang geleden alweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mensen vinden dat mooi. Dat kan uiteraard, niks mis mee. Maar wees er dan gewoon eerlijk over en ga niet op de test settings opeens wat anders tonen. Ik vraag me sowieso af of de mensen die dat mooi vinden die reviews wel echt gaan lezen?
Je merkt dat hier in het topic soms ook. Mensen die die overdreven kleuren mooi vinden zijn vaak veel minder geinteresseerd in hoe het er daadwerkelijk uit ziet. (warm 2 discussie met een glas melk op tv en een glas melk ernaast in het echt bijvoorbeeld. Warm 2 blijft gewoon te geel in hun ogen.) Dat is een keuze en Qled heeft gewoon laten zien dat er miljoenen mensen zo naar kijken. Daar hebben ze die 'fake' test set ook niet hoeven te gebruiken dus waarom nu wel?

QD Oled is echt een stap voorwaarts. Maar dit is echt een bizarre miskleun, en minachting van je klanten. Gewoon lekker eerlijk zijn en zeggen dat je voor een wow effect gaat met mooie 'poppende' kleuren. "Uw tv was nog nooit zo kleurrijk" of zoiets.

Sony wordt me waarschijnlijk te duur, dus dan blijf ik toch maar gewoon bij LG. Zou mooi zijn als die ook stappen die kant op zouden kunnen zetten bij de 3 serie of zo.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 27-04-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArthurMorgan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:59:
Mensen vinden dat mooi. Dat kan uiteraard, niks mis mee. Maar wees er dan gewoon eerlijk over en ga niet op de test settings opeens wat anders tonen. Ik vraag me sowieso af of de mensen die dat mooi vinden die reviews wel echt gaan lezen?
Je merkt dat hier in het topic soms ook. Mensen die die overdreven kleuren mooi vinden zijn vaak veel minder geinteresseerd in hoe het er daadwerkelijk uit ziet. (warm 2 discussie met een glas melk op tv en een glas melk ernaast in het echt bijvoorbeeld. Warm 2 blijft gewoon te geel in hun ogen.) Dat is een keuze en Qled heeft gewoon laten zien dat er miljoenen mensen zo naar kijken. Daar hebben ze die 'fake' test set ook niet hoeven te gebruiken dus waarom nu wel?

QD Oled is echt een stap voorwaarts. Maar dit is echt een bizarre miskleun, en minachting van je klanten. Gewoon lekker eerlijk zijn en zeggen dat je voor een wow effect gaat met mooie 'poppende' kleuren. "Uw tv was nog nooit zo kleurrijk" of zoiets.

Sony wordt me waarschijnlijk te duur, dus dan blijf ik toch maar gewoon bij LG. Zou mooi zijn als die ook stappen die kant op zouden kunnen zetten bij de 3 serie of zo.
Zoals bekend vinden mensen het mooi omdat ze nooit iets beters te zien hebben gekregen.
Laten we wel wezen, het gros heeft/had een LCD TV en is dus al lang blij met een betere LCD want dat is een QLED. Een deel ziet wel de voordelen van een OLED en stapt over op een OLED.
Met de QD OLED zal Samsung overstappers krijgen uit het QLED premium segment.
Die hebben het geld er mogelijk wel voor over.
Plasma TV bezitters zijn al overgestapt op OLED een klein deel kijkt nog steeds naar zijn Plasma maar dat worden er snel minder.

Het overgrote deel van de TV kopers kijkt niet verder dan wat in de winkel staat.
Een kleiner deel verdiept zich en kijkt in forums zoals hier.
Slechts een deel daarvan ziet de reviews van bv Vincent Teoh.
Toch is het goed dat er aandacht aan wordt besteed, Tweakers heeft er gelukkig een artikel over geschreven en dat nieuws verspreid zich wel.
We zullen het in de toekomst gaan zien wat er nog meer komt.
LG is nu weer aan zet ook al komt er niet meteen een QD OLED killer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
vraagje voor de bezitters van de LG Oled G1:

In de installatie video hebben ze het over een "klik" als je het scherm tegen de muur aan duwt.
Ik hoor bij mij geen klik, en in de handleiding staat er ook niets over. Doet hij dat bij jullie wel?

zie: YouTube: LG OLED Gallery Design Installatie

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoror schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:53:

In de installatie video hebben ze het over een "klik" als je het scherm tegen de muur aan duwt.
Ik hoor bij mij geen klik, en in de handleiding staat er ook niets over. Doet hij dat bij jullie wel?

Je moet duidelijk voelen en horen als je de TV tegen de muur aan drukt.
Je moet uiteraard rustig duwen niet met geweld een duw geven.
Wat gebeurt er nu als de TV tegen de muur zit en je deze iets naar voren wilt halen?
Gaat dit soepel of voel je wat weerstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
xoror schreef op woensdag 27 april 2022 @ 23:53:

Kon bij mij ook niet echt een klik waarnemen. Maar zoals hierover beschreven hij zou met enige weerstand weer van de muur af moeten gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjentjuh
Inmiddels de moeren binnen ik kan bevestigen dat het M6 moet zijn lengte is afhankelijk van je muurbeugel ik heb zelf 25mm dat is voor mij voldoende dat kun je eenvoudig opmeten doormiddel van een spijker. Die erin en daarna de lengte opmeten...

PunlArjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HoppyF schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:52:
Toch is Samsung geen slecht bedrijf want ze kunnen wel goede producten maken denk aan smartphone schermen of SSD’s.
- De AMOLED schermen voor telefoons/tablets hebben dus ook veel te "happy/LSD kleuren" :X :| :/
- Als je serieus kan zeggen dat hun SSD's die het gros van het volk koopt goed zijn dan weet je niet hoe een SSD opgebouwd hoort te zijn! }:|

Vroeger vond ik ze leuk als CRT TV/Monitor fabrikant, maar die tijd is helaas al lang voorbij... ;w
Daarna één keer de fout gemaakt om een Note II te kopen en dat was dus "Één keer en NOOIT meer!" :F
Zou wel leuk zijn als Sony hiervan gebruik maakt en de (bijna) perfecte QD OLED gaat neerzetten.

Wie weet komt hier ooit nog eens een Sony in huis.
Kans is klein want mijn laatste Sony product was de Walkman, heel lang geleden alweer.
Mijn "Walkman" (Eigenlijk een Sony productnaam die wordt misbruikt om een portable cassette player aan te geven :P ) was er een van AIWA en die heb ik nog steeds! :D 8) :Y) O+ :+

Sony was, is, en blijft een zwaar overpriced merk dat ik altijd zoveel mogelijk zal vermijden! })

Best wel lastig als je Jolla Sailfish stiekem wel een leuk OS vindt trouwens :+
HoppyF schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:52:
Plasma TV bezitters zijn al overgestapt op OLED een klein deel kijkt nog steeds naar zijn Plasma maar dat worden er snel minder.
Waarom toch dat kiezen elke keer...??

* nero355 heeft ze gewoon beiden in huis! :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 28-04-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:55:
[...]

- De AMOLED schermen voor telefoons/tablets hebben dus ook veel te "happy/LSD kleuren" :X :| :/
- Als je serieus kan zeggen dat hun SSD's die het gros van het volk koopt goed zijn dan weet je niet hoe een SSD opgebouwd hoort te zijn! }:|

Vroeger vond ik ze leuk als CRT TV/Monitor fabrikant, maar die tijd is helaas al lang voorbij... ;w
Daarna één keer de fout gemaakt om een Note II te kopen en dat was dus "Één keer en NOOIT meer!" :F

[...]

Mijn "Walkman" (Eigenlijk een Sony productnaam die wordt misbruikt om een portable cassette player aan te geven :P ) was er een van AIWA en die heb ik nog steeds! :D 8) :Y) O+ :+

Sony was, is, en blijft een zwaar overpriced merk dat ik altijd zoveel mogelijk zal vermijden! })

Best wel lastig als je Jolla Sailfish stiekem wel een leuk OS vindt trouwens :+

[...]

Waarom toch dat kiezen elke keer...??

* nero355 heeft ze gewoon beiden in huis! :Y)
Klopt, maar een smartphone gebruik je meestal niet als TV.
Wat overdreven kleuren op een smartphone wordt niet zo snel als storend ervaren.
Ik ben geen SSD expert maar de SSD’s die ik heb voldoen verder prima.
Dat is een Samsung en een Crucial.

Ik weet dat de ideale wereld niet bestaat en perfecte producten ook niet.
LG maakt ze niet en Samsung en Sony ook niet.

Op OLED gebied zijn we hier in dit topic vrij kritisch over het algemeen.
Je betaalt ook een flink bedrag dus mag hier best iets voor terug verwachten.
Ik ben dan ook tevreden met wat ik heb maar volg ook graag de nieuwe ontwikkelingen.
Het kan altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
@HoppyF @Scidd0w
Het zit gewoon stevig, maar werd getriggered omdat ze het over een klik hadden...

Hebben jullie ook dat de onderkant niet helemaal vlak tegen de muur zit ? Het kan ook zijn dat mijn muren niet helemaal recht zijn...

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Pagina: 1 ... 453 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.