ArthurMorgan schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:59:
Mensen vinden dat mooi. Dat kan uiteraard, niks mis mee. Maar wees er dan gewoon eerlijk over en ga niet op de test settings opeens wat anders tonen. Ik vraag me sowieso af of de mensen die dat mooi vinden die reviews wel echt gaan lezen?
Je merkt dat hier in het topic soms ook. Mensen die die overdreven kleuren mooi vinden zijn vaak veel minder geinteresseerd in hoe het er daadwerkelijk uit ziet. (warm 2 discussie met een glas melk op tv en een glas melk ernaast in het echt bijvoorbeeld. Warm 2 blijft gewoon te geel in hun ogen.) Dat is een keuze en Qled heeft gewoon laten zien dat er miljoenen mensen zo naar kijken. Daar hebben ze die 'fake' test set ook niet hoeven te gebruiken dus waarom nu wel?
QD Oled is echt een stap voorwaarts. Maar dit is echt een bizarre miskleun, en minachting van je klanten. Gewoon lekker eerlijk zijn en zeggen dat je voor een wow effect gaat met mooie 'poppende' kleuren. "Uw tv was nog nooit zo kleurrijk" of zoiets.
Sony wordt me waarschijnlijk te duur, dus dan blijf ik toch maar gewoon bij LG. Zou mooi zijn als die ook stappen die kant op zouden kunnen zetten bij de 3 serie of zo.
Zoals bekend vinden mensen het mooi omdat ze nooit iets beters te zien hebben gekregen.
Laten we wel wezen, het gros heeft/had een LCD TV en is dus al lang blij met een betere LCD want dat is een QLED. Een deel ziet wel de voordelen van een OLED en stapt over op een OLED.
Met de QD OLED zal Samsung overstappers krijgen uit het QLED premium segment.
Die hebben het geld er mogelijk wel voor over.
Plasma TV bezitters zijn al overgestapt op OLED een klein deel kijkt nog steeds naar zijn Plasma maar dat worden er snel minder.
Het overgrote deel van de TV kopers kijkt niet verder dan wat in de winkel staat.
Een kleiner deel verdiept zich en kijkt in forums zoals hier.
Slechts een deel daarvan ziet de reviews van bv Vincent Teoh.
Toch is het goed dat er aandacht aan wordt besteed, Tweakers heeft er gelukkig een artikel over geschreven en dat nieuws verspreid zich wel.
We zullen het in de toekomst gaan zien wat er nog meer komt.
LG is nu weer aan zet ook al komt er niet meteen een QD OLED killer uit.