Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoror schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:45:
@HoppyF @Scidd0w
Het zit gewoon stevig, maar werd getriggered omdat ze het over een klik hadden...

Hebben jullie ook dat de onderkant niet helemaal vlak tegen de muur zit ? Het kan ook zijn dat mijn muren niet helemaal recht zijn...
Muren zijn zelden recht er zit altijd wel een afwijking in.
De klik die je voelt/hoort is van de magneet in de muurbeugel.
Daar zou je wel iets van moeten merken.
Deze magneet zorgt er ook voor dat de TV strak tegen de muur geduwd wordt.
Kijk of even of de kabels goed lopen en niet per ongeluk klem zitten aan de achterkant.
De kabelgootjes zijn vrij krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@HoppyF @Scidd0w
Het zit gewoon stevig, maar werd getriggered omdat ze het over een klik hadden...

Hebben jullie ook dat de onderkant niet helemaal vlak tegen de muur zit ? Het kan ook zijn dat mijn muren niet helemaal recht zijn...
65G1 hier. Ik hoor(de) ook geen klik bij de beugel, geen idee waarom dat vermeld wordt. De onderkant hangt hier ook niet 100% vlak; gok dat m'n muur niet helemaal recht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:29

daffie82

Minisforum UM773 Lite

65 G1 hier ook. Die klik hoor je vaak niet inderdaad. Zit hier wel perfect tegen de muur. Denk dat ik gewoon rechte muren heb 😋

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-09 18:58
stin00 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:15:
[...]

65G1 hier. Ik hoor(de) ook geen klik bij de beugel, geen idee waarom dat vermeld wordt. De onderkant hangt hier ook niet 100% vlak; gok dat m'n muur niet helemaal recht is.
Ik heb de 77gx en zeker wel een klik, echter is hij niet altijd duidelijk hoorbaar. Ik heb mijn beugel eerst regelmatig in en uit gedaan met de hand zodat hij soepeler ging.
Het zou kunnen dat de g1 en g2 net iets anders werken/ander materiaal etc., er is een kleine update geweest tussendoor (weet niet meer of dat voor g1 of erna was). Die video is nog van gx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HoppyF schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:07:
Klopt, maar een smartphone gebruik je meestal niet als TV.
Wat overdreven kleuren op een smartphone wordt niet zo snel als storend ervaren.
Jij niet.

Ik wel :)
Ik ben geen SSD expert maar de SSD’s die ik heb voldoen verder prima.
Dat is een Samsung en een Crucial.
Afhankelijk van het model heb je kans dat de Crucial stiekem de betere is! ;)
Ik weet dat de ideale wereld niet bestaat en perfecte producten ook niet.
Om het bij SSD's te houden : Intel is het niet met je eens! ;)
LG maakt ze niet en Samsung en Sony ook niet.
Het grootste probleem bij alles wat een TV of Monitor is zal altijd "De Panelen Loterij" blijven denk ik :/

Maar soms is het ook puur een gebrek aan fantasie : Wel Bluetooth als optie, maar geen optie om dan ook extra speakers aan de TV te koppelen via Bluetooth |:(
Op OLED gebied zijn we hier in dit topic vrij kritisch over het algemeen.
En toch heb ik het idee dat we vroeger in het Panasonic Plasma TV's Topic veel erger waren! >:) :+
Je betaalt ook een flink bedrag dus mag hier best iets voor terug verwachten.
Ik ben dan ook tevreden met wat ik heb maar volg ook graag de nieuwe ontwikkelingen.
Het kan altijd beter.
Dat sowieso! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Is de US schijn je bij de G2 voor jaar 5 paneel garantie te krijgen incl. burn-in. In Europa zullen wel niet volgen, maar het geeft toch wel vertrouwen dat bij normaal gebruik dit iets is om je niet meer om je zorgen om te maken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 08:51
Major_ton schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:51:
Is de US schijn je bij de G2 voor jaar 5 paneel garantie te krijgen incl. burn-in. In Europa zullen wel niet volgen, maar het geeft toch wel vertrouwen dat bij normaal gebruik dit iets is om je niet meer om je zorgen om te maken.
UK ook dacht ik, was trouwens vorig jaar ook al denk ik, hier helaas niet idd.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb een C1 met een vaag probleem bij de geluidsinstellingen:
- als ik de geluidsuitgang op optisch zet krijg ik Dolby Digital 5.1 (zowel uit DVB-C als de streaming apps op de TV)
- als ik de geluidsuitgang op optisch+tv speakers zet krijg ik alleen maar PCM stereo via optical.

Is er een manier om zowel de TV speakers actief te hebben en Dolby Digital 5.1 via SPDIF te hebben?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

ari3 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 02:14:
Is er een manier om zowel de TV speakers actief te hebben en Dolby Digital 5.1 via SPDIF te hebben?
Volgens mij niet. De TV verwerkt zelf enkel PCM. Dolby Digital 5.1 betreft passthrough, een signaal waar de TV zelf niets mee doet behalve doorzetten (als inkomende stream of via een HDMI ingang direct naar de S/PDIF aansluiting).

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2022 07:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de terug koppeling, dan zal het wel hier goed hangen.

Is het jullie ook opgevallen dat het wit van de ondertiteling erg fel is. Ik heb oled brightness al omlaag gehaald.
Moet je bij de g1 nog bepaalde settings bijstellen om de kans op "inbranden" te verlagen?

Mijn vorige oled c7 had na 2 jaar rode vlakken, soort permanente image retention. vooral bij de paarse tvgids kleuren in de tv zeg maar. (en ik gebruikte die gewoon normaal, geen console op aangesloten)

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

xoror schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:25:

Is het jullie ook opgevallen dat het wit van de ondertiteling erg fel is. Ik heb oled brightness al omlaag gehaald.
Moet je bij de g1 nog bepaalde settings bijstellen om de kans op "inbranden" te verlagen?

Mijn vorige oled c7 had na 2 jaar rode vlakken, soort permanente image retention. vooral bij de paarse tvgids kleuren in de tv zeg maar. (en ik gebruikte die gewoon normaal, geen console op aangesloten)
Voor netflix en andere streaming diensten kan je de ondertitels aanpassen qua opaciteit. Dat helpt enorm.
Dat pas je aan in de settings van je streaming account.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 29-04-2022 09:33 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
xoror schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:25:

Ja was ons ook opgevallen :P

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:44:
[...]

UK ook dacht ik, was trouwens vorig jaar ook al denk ik, hier helaas niet idd.
Is hier in Nederland niet van toepassing omdat we hier andere (betere!) garantie voorwaarden kennen dan bv in de UK of USA.
Het verschil is wel dat in de genoemde landen LG de paneel garantie verleend, hier blijven de verkopers verantwoordelijk voor de garantie.
De verkopers zullen hun claim echter wel weer bij LG neerleggen in dat soort gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@HoppyF @Scidd0w

Ik heb dit ook aan de onderkant ja. Ik vermoed een kabel die niet helemaal vlak is. Bij mij hielp een stukje dubbelzijdig tape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
Is het mogelijk om er achter te komen hoeveel uur je TV aan heeft gestaan? Ik heb een C8 (WebOS 5.40.26), maar ik kan het nergens in de menu's vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snoitkever schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:03:
Is het mogelijk om er achter te komen hoeveel uur je TV aan heeft gestaan? Ik heb een C8 (WebOS 5.40.26), maar ik kan het nergens in de menu's vinden.
Klopt.
Kan met de LG service afstandsbediening.
Wel oppassen daarmee omdat je allerlei instelling kunt aanpassen waarmee je van alles om zeep kunt helpen.
Ben je voorzichtig dan kun je een dergelijke afstandsbediening wel gebruiken en het aantal uren uitlezen.
Zo’n afstandsbediening kost een paar euro de kosten vallen wel mee.
Hier in het topic kun je het type nummer wel terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
HoppyF schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:35:
[...]

Klopt.
Kan met de LG service afstandsbediening.
Wel oppassen daarmee omdat je allerlei instelling kunt aanpassen waarmee je van alles om zeep kunt helpen.
Ben je voorzichtig dan kun je een dergelijke afstandsbediening wel gebruiken en het aantal uren uitlezen.
Zo’n afstandsbediening kost een paar euro de kosten vallen wel mee.
Hier in het topic kun je het type nummer wel terugvinden.
Aaah super, dat hielp! Ik had niet eens de service afstandbediening nodig bleek, na wat zoeken over de service remote kwam ik er achter dat mijn Logitech Harmony het ook kon!
https://www.avforums.com/...97/page-595#post-28312168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Of met een app op je Android smartphone met infrarood :D. De nieuwe Batman film gaf voor mij de doorslag om ASBL uit te zetten in het service menu.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Millert schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:10:
Of met een app op je Android smartphone met infrarood :D. De nieuwe Batman film gaf voor mij de doorslag om ASBL uit te zetten in het service menu.
Met welke app en hoe doe je dat dan precies? Ik vind ASBL ook storend en zou het ook willen uitzetten op mijn G1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
HoppyF schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:45:
[...]

Welke Android smartphones hebben er tegenwoordig nog infrarood? :?
De poco f3 en x3 pro bijvoorbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millert
daffie82 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:56:
[...]

Met welke app en hoe doe je dat dan precies? Ik vind ASBL ook storend en zou het ook willen uitzetten op mijn G1.
De app 'LG Service Remote Control' van AndreyMakarov. https://play.google.com/s...id=by.makarov.smarttvlgrc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJ2uLR5AQUprPC-xpB-PP6tgMGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W37z0Xbkj3ge6vRUPQ5Ev8vn.jpg?f=fotoalbum_large

@HoppyF Verschillende Xiaomi telefoons hebben infrarood in ieder geval, waaronder mijn Mi10T Pro.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks! Kom er helaas achter dat mijn 9T Pro geen infrarood heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Major_ton schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:51:
Ik vraag me alleen af wat er dan na die 5 jaar gebeurt :?

Hier gaat een TV meestal een jaar of 10 mee dus 5 jaar komt dan best wel kort over zeg maar! :-(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:15:
[...]

Hier gaat een TV meestal een jaar of 10 mee dus 5 jaar komt dan best wel kort over zeg maar! :-(
Want iets zonder garantie werkt niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Er staat een 2015 65" Oled TV in V&A (aangekocht in 2016), waarin onlangs nog een nieuw panel is geplaatst (via coulance vanwege burn-in staat er geschreven). Geen idee wat er nu betaald is door de verkoper voor dat panel en via welke voorwaarden de TV destijds is aangekocht, maar blijkbaar is er toch nog wel wat beweging richting klant wat dit betreft?

Overigens toch wel bijzonder dat ze die "oude" panelen nog steeds hebben liggen voor reparaties, vooral omdat dat model nog 3D weer kan geven ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
[...]

5 jaar garantie betekent niet dat die na 5 jaar kapot is :)
Los daarvan is er ook het feit dat je na 5 jaar en 1 dag geen problemen zult hebben, pak dat je na 6 of 7 jaar burn in begint te krijgen, dan kun je zo nog enkele jaren verder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Deleon78 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:29:
Want iets zonder garantie werkt niet meer?
izzet3838 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:11:
5 jaar garantie betekent niet dat die na 5 jaar kapot is :)
* knip* overbodige opmerking.

Gelukkig zijn er ook mensen die dat wel doen :
hardware-lover schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:48:
Er staat een 2015 65" Oled TV in V&A (aangekocht in 2016), waarin onlangs nog een nieuw panel is geplaatst (via coulance vanwege burn-in staat er geschreven). Geen idee wat er nu betaald is door de verkoper voor dat panel en via welke voorwaarden de TV destijds is aangekocht, maar blijkbaar is er toch nog wel wat beweging richting klant wat dit betreft?
Ik zou dus best wel die kosten VOORAF willen weten in de zin van :
- Jaar 1 OOW = Bedrag X of Percentage X van het aankoop bedrag.
- Jaar 2 OOW = Bedrag X of Percentage X van het aankoop bedrag.
- Jaar 3 OOW = Bedrag X of Percentage X van het aankoop bedrag.
- enz. :)
Overigens toch wel bijzonder dat ze die "oude" panelen nog steeds hebben liggen voor reparaties, vooral omdat dat model nog 3D weer kan geven ;)
Dat is wel heel apart inderdaad! :o

Vooral als eigenaar van een OLED TV die dat niet kan, maar stiekem die functie wel zou willen hebben! :'(
Los daarvan is er ook het feit dat je na 5 jaar en 1 dag geen problemen zult hebben, pak dat je na 6 of 7 jaar burn in begint te krijgen, dan kun je zo nog enkele jaren verder doen.
Ik heb liever helemaal geen "inbrandtoestanden" als je het niet erg vindt! ;)

Had mijn Plasma TV tenslotte ook niet! :)

[ Voor 2% gewijzigd door S1NN3D op 01-05-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:12
Ik overweeg een LG OLED65G1RLA aan te schaffen, nu vroeg ik mij af wat de exacte afmetingen zijn van de TV, dus de lengte x breedte, is er iemand die mij daar aan kan helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pedro_Newbie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:18:
Ik overweeg een LG OLED65G1RLA aan te schaffen, nu vroeg ik mij af wat de exacte afmetingen zijn van de TV, dus de lengte x breedte, is er iemand die mij daar aan kan helpen?
Je vertrouwt de opgave van de fabrikant niet die deze bij de specificaties vermeld? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Pedro_Newbie schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:18:
In plaats van op de site van de fabrikant te kijken stel je hier deze vraag 8)7?
Kuch https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled65g1rla#pdp_spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Jawel maar ik heb het niet kunnen vinden, ik zal er dan wel overheen hebben gekeken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Enkele onaardigheden opgeruimd. Houdt het vriendelijk a.u.b. En als je niets constructiefs bij te dragen hebt, post dan vooral niets. Scheelt de andere bezoekers de tijd van het rapporteren en ons de tijd van het opruimen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Sinds dit weekend de LG OLED65C16LA gekocht. Ik ging voor een Samsung Neo QLED, maar in de winkel kwam de OLED toch veel mooier over. Dus even het budget opgerekt en met de C16LA in de kofferbak (pastte tot op 1 cm nauwkeurig) naar huis. Ontzettend blij mee. Wall Mounted een goed geluid en het beeld is waanzinnig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
T7D_Sneezy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:14:
Sinds dit weekend de LG OLED65C16LA gekocht. Ik ging voor een Samsung Neo QLED, maar in de winkel kwam de OLED toch veel mooier over. Dus even het budget opgerekt en met de C16LA in de kofferbak (pastte tot op 1 cm nauwkeurig) naar huis. Ontzettend blij mee. Wall Mounted een goed geluid en het beeld is waanzinnig!
Gefeliciteerd met deze aankoop! :)
Denk niet dat je hier spijt van gaat krijgen.
Thuis komt het beeld nog beter tot zijn recht dan in een winkel.
Wel even de Eco stand uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:22
Ga deze week ook mijn 55C16LA ophalen, hoe zit het eigenlijk met dode pixels tegenwoordig? Ik las dat dit bij oudere modellen vaak voor kwam maar hoe zit dit met de huidige reeks? Garantie is namelijk vanaf 8, is zo'n extra service zoals plattetv bijvoorbeeld bied het dan nog waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
HoppyF schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Gefeliciteerd met deze aankoop! :)
Denk niet dat je hier spijt van gaat krijgen.
Thuis komt het beeld nog beter tot zijn recht dan in een winkel.
Wel even de Eco stand uitschakelen.
Of de Eco stand aan laten staan, net wat je fijn vindt natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:23
Qosmic schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:35:
Ik heb een LG cx65 en speel redelijk veel fifa21 op de ps5. (in hdr)
Nu merk ik de laatste tijd vaak dat het hele scherm opeens een stuk minder fel wordt. Hele scherm.dimt als het ware.
Ik vind het erg hinderlijk en heb het idee dat dit de asbl is.
TV staat in hdr game mode, met oled ligt en contrast op 100. Heeft het nut om dit bv op 80 of 90 te zetten om de asbl minder snel in te laten kicken?

Tijdens tv kijken of series (in hdr of dv) is het me nog nooit opgevallen. Met games als God of War of CoD ook niet. Speelt echt specifiek met fifa
Ik heb precies hetzelfde met fifa 22 op mijn LG C1 55'. Iemand hier een fix voor? Hdr uitzetten lijkt het te verhelpen, maar dit is natuurlijk wel jammer. Is het echt die ABL (auto brightness limiter)? Met andere content is mij dit nog niet opgevallen. Ik heb alle instellingen voor zover ik weet goed staan: alle "auto" zaken uit. Logo luminence op laag. Energiebesparing uit. Staat standaard op de game mode op de PlayStation 5. Setting staat op console. Naar pc modus werkt ook niet. Is een heel irritant probleem zo, aangezien ik veel fifa speel. Nou ja desnoods maar een "Fifa preset" maken zonder hdr, dan crank ik de helderheid en contrast wel manually up ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Ik heb batman film in dolby vision gekeken en niks gemerkt van ABL, het was ook een heel donkere film en vermoeiend voor men ogen :/ Soms springt er ineens fel light van de motto amai men ogen elke keer :P .
Millert schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:10:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
ReceiverNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:33:
[...]
Ik heb precies hetzelfde met fifa 22 op mijn LG C1 55'. Iemand hier een fix voor? Hdr uitzetten lijkt het te verhelpen, maar dit is natuurlijk wel jammer. Is het echt die ABL (auto brightness limiter)? Met andere content is mij dit nog niet opgevallen. Ik heb alle instellingen voor zover ik weet goed staan: alle "auto" zaken uit. Logo luminence op laag. Energiebesparing uit. Staat standaard op de game mode op de PlayStation 5. Setting staat op console. Naar pc modus werkt ook niet. Is een heel irritant probleem zo, aangezien ik veel fifa speel. Nou ja desnoods maar een "Fifa preset" maken zonder hdr, dan crank ik de helderheid en contrast wel manually up ;)
Lijkt me de ASBL die inkickt. Die kan je met een service remote wel uitzetten, die dingen zijn relatief goedkoop via Amazon of Ali te krijgen :) Weet alleen niet hoeveel negatieve invloed dit heeft op lange termijn burn-in issues.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 02-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
royalt123 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:21:
Ik heb batman film in dolby vision gekeken en niks gemerkt van ABL, het was ook een heel donkere film en vermoeiend voor men ogen :/ Soms springt er ineens fel light van de motto amai men ogen elke keer :P .

[...]
Ik had het dan ook over ASBL. Wanneer bij langere donkere scènes het scherm gradueel steeds meer dimt en je uiteindelijk nog maar weinig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Laatst online: 19-09 00:58
Millert schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Ik had het dan ook over ASBL. Wanneer bij langere donkere scènes het scherm gradueel steeds meer dimt en je uiteindelijk nog maar weinig ziet.
Lang niet meer op dit forum gezeten, maar dit is dus precies wat ik met Ozark had gisteren met de Netflix-app, scheelt weer een vraag stellen hier :9.

Ik had het zelf opgelost door snel even op het tandwieltje te drukken op de Magic Remote en naar de (beeld)instellingen te gaan. Je ziet het beeld dan meteen 'verspringen'.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Jeroenvde89 Klopt inderdaad, door activiteit van de afstandsbediening springt de helderheid weer terug op de normale stand. Mocht je hier geen zin in hebben, omdat het de beleving in de weg zit kan je het dus ook permanent uitschakelen (zie een eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Nu online
Ha dat verklaart. Ik wist niet dat er 2 soorten waren. ASBL en ABL. Dan heb ik dat zeker opgemerkt :/
Millert schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:38:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vandaag op mijn LG c9 nieuwe fw update: 5.20.30.

Helaas geen changelog kunnen vinden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Help!!!! schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:36:

Volgens mij is onderstaand het enige wat op de LG site staat hierover.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGMw8oRCyzbJP6OqNk12FC6NLt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EXoFKtzlan9PNIo8SQWLcURi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik had automatische updates aanstaan en sinds deze week weer terug van vakantie, maar gelijk problemen met m'n LG G1. Het lijkt alsof CEC in combinatie met mijn Apple TV niet meer werkt. Wanneer ik in het menu SIMPLINK (CEC) uit en aanzet, dan kan mijn Apple TV weer het volume aanpassen en gaat de TV uit wanneer de Apple TV uitschakelt.

Ik moet deze stappen echter elke keer opnieuw uitvoeren, na elke standby modus. Zijn er nog tips om dit permanent op te lossen, of dien ik te wachten op een nieuwe firmware update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@iMick
Bij mijn G1 werkt CEC nog gewoon met de AppleTV in combinatie met m'n Denon receiver. In het verleden als ik CEC problemen had hielp het om de stroom tijdelijk even van alle apparaten af te halen en er weer op te zetten. Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Scidd0w schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:58:
@iMick
Bij mijn G1 werkt CEC nog gewoon met de AppleTV in combinatie met m'n Denon receiver. In het verleden als ik CEC problemen had hielp het om de stroom tijdelijk even van alle apparaten af te halen en er weer op te zetten. Heb je dit al geprobeerd?
Stroom eraf halen op regelmatige tijdstippen is sowieso verstandig. Bijvoorbeeld 1x per week als je gaat slapen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Vandaag is mijn 77" G2 geleverd en kan niet wachten om hem te testen! Ik heb op dit moment een 55" B6 uit 2016 staan dus een flinke stap groter én 6 jaar nieuwe ontwikkelingen + het EVO paneel. Benieuwd naar de helderheid en kleurverschillen tussen de twee modellen.

Hij moet nog worden opgehangen dus voor nu even dit plaatje als blijk van happiness!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJ70rHrEtBeizVkVKRTySr8-NyQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/BM6usRl1xRm2SqicTQormoxb.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Stoefert schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:27:
Vandaag is mijn 77" G2 geleverd en kan niet wachten om hem te testen! Ik heb op dit moment een 55" B6 uit 2016 staan dus een flinke stap groter én 6 jaar nieuwe ontwikkelingen + het EVO paneel. Benieuwd naar de helderheid en kleurverschillen tussen de twee modellen.

Hij moet nog worden opgehangen dus voor nu even dit plaatje als blijk van happiness!

[Afbeelding]
Dat is een serieuze stap vooruit! De G2 is één van dé TV's dit jaar en voor jou nog gelijk in 77" ook. Echt heel gaaf. Dat wordt genieten!

Hier meteen een verse review van onze vriend Vincent: YouTube: LG G2 Review - Brightest LG OLED Yet, But Is It Enough vs QD-OLED?

Mocht je overigens een goede deal hebben kunnen maken voor je G2 dan denk ik dat je daar je mede Tweakers erg blij mee kan maken door het hier te delen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
iMick schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:36:
Ik had automatische updates aanstaan en sinds deze week weer terug van vakantie, maar gelijk problemen met m'n LG G1. Het lijkt alsof CEC in combinatie met mijn Apple TV niet meer werkt. Wanneer ik in het menu SIMPLINK (CEC) uit en aanzet, dan kan mijn Apple TV weer het volume aanpassen en gaat de TV uit wanneer de Apple TV uitschakelt.

Ik moet deze stappen echter elke keer opnieuw uitvoeren, na elke standby modus. Zijn er nog tips om dit permanent op te lossen, of dien ik te wachten op een nieuwe firmware update...
Heb je quickstart aan staan, zo ja uitzetten en even de stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
Dat is echt een mooie upgrade, dat is een flinke lap op de muur, ik zit nog te twijfelen of een 65inch niet te groot is vergeleken met m’n huidige 55inch😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37

[Afbeelding]
Super tof! Ik heb ook interesse in de g2 ben benieuwd naar je ervaring ivm reflectie in daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[Afbeelding]
Grote poes! :)
Veel plezier ermee. Wat een joekel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Help!!!! schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:36:

B9 ook zeker versie gekregen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooie upgrade. :)
Het verschil zal je zeker wel gaan zien want tussen de B6 en G2 zitten nogal wat modellen.
Of de grootte je gaat bevallen weet ik niet.
Maar goed, over de kijkafstand is al veel gezegd en je weet dat vast zelf ook wel als je dit topic al langer volgt.

Wat me op jouw foto nu zo opvalt is het zilveren/chromen randje.
Bij mijn C9 is dit een dunne zwarte rand (bezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43

[Afbeelding]
Komen de kabels inderdaad linksonder uit de TV in plaats van in het midden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Rickth64 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:40:
[...]

Komen de kabels inderdaad linksonder uit de TV in plaats van in het midden?
Ja! De stroomkabel zit vast vanuit het midden en heeft een ingebouwde nis/ lijn naar rechtsonder (achterzijde). Dus kabels komen linksonder (voorzijde) uit de TV als je er naar kijkt.

Zoals gevraagd hierboven over de actie:
De deal was met het Paasweekend via Apollo.nl, €3899 en krijg nog 200 euro terug van LG dus uiteindelijk €3699 betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43
Stoefert schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 01:04:
[...]

Ja! De stroomkabel zit vast vanuit het midden en heeft een ingebouwde nis/ lijn naar rechtsonder (achterzijde). Dus kabels komen linksonder (voorzijde) uit de TV als je er naar kijkt.

Zoals gevraagd hierboven over de actie:
De deal was met het Paasweekend via Apollo.nl, €3899 en krijg nog 200 euro terug van LG dus uiteindelijk €3699 betaald!
Zou je me de maat van het midden van de tv naar het midden van de goot kunnen doorgeven? :) Dan maak ik daar wel een nieuwe goot in de muur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Rickth64 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:51:
[...]

Zou je me de maat van het midden van de tv naar het midden van de goot kunnen doorgeven? :) Dan maak ik daar wel een nieuwe goot in de muur :+
+1 en als het kan ook fotootje van de achterkant aub :)
Ga eerdaags verbouwen en heb de 77inch G2 ook op het boodschappenlijstje staan inclusief goot in de muur 8)

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Dus de kabel kan niet meer in het midden omlaag?? Is dat alleen bij de 77” of bij alle G2’s?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29

[Afbeelding]
Enjoy ik heb vorig jaar eenzelfde upgrade gemaakt naar de 77” G1. Genieten! Helaas went het allemaal snel en ga je je afvragen hoe een grotere maat zou staan 8)7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Ik zit te kijken om onze LG 55E7 te vervangen. We zitten op 3,70 m afstand vanaf de tv en mijn bazin in huis wil graag een 77” en ik kijk nu naar een G1 of G2. Wat is jullie mening/ervaring mbt de grootte van de tv tov de afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
Gommert69 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:52:
Dus de kabel kan niet meer in het midden omlaag?? Is dat alleen bij de 77” of bij alle G2’s?
Vanaf de 77” en groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kefjoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-07 21:47
synorluna schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:40:
Ik zit te kijken om onze LG 55E7 te vervangen. We zitten op 3,70 m afstand vanaf de tv en mijn bazin in huis wil graag een 77” en ik kijk nu naar een G1 of G2. Wat is jullie mening/ervaring mbt de grootte van de tv tov de afstand?
Vorige week een 77" C1 aangeschaft als upgrade voor een 40" 2014 budget LED tv. Wereld van verschil!

Wij zitten hier op 3,30m en het kijkt prima, helemaal voor 4K gaming op de ps5. Het formaat went ook erg snel. Wij willen in ieder geval niet meer terug naar een kleiner formaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kefjoo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:48:
[...]

Vorige week een 77" C1 aangeschaft als upgrade voor een 40" 2014 budget LED tv. Wereld van verschil!

Wij zitten hier op 3,30m en het kijkt prima, helemaal voor 4K gaming op de ps5. Het formaat went ook erg snel. Wij willen in ieder geval niet meer terug naar een kleiner formaat ;)
Uhh, dus je hebt zo’n 7 jaar naar een “kleine” TV gekeken of ben je verhuisd of is de huiskamer anders ingedeeld?
Een wereld van verschil wil ik wel geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:31
synorluna schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:41:
[...]

Vanaf de 77” en groter.
Gelukkig, ik vreesde het gootje niet goed te hebben aangebracht (g2 65 in bestelling) 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 05-05-2022 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
funkylicious schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 05:59:
[...]

Gelukkig, ik vreesde het gootje niet goed te hebben aangebracht (g2 65 in bestelling) 8)7
In onderstaand filmpje komt het voorbij.

YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Hoi,

Ik heb twee problemen met mijn tv :)

1. Lijn in beeld

Ik heb sinds vanochtend ineens een zwarte lijn horizontaal over m'n LG OLED55C7-Z lopen.
Aan de rechterkant van het scherm is ie diep zwart, maar hij loopt niet helemaal tot de linkerkant door. Hij stop ongeveer op 80% van het scherm en is daar ook minder duidelijk aanwezig.
Het is duidelijk één pixel lijn.
De lijn is permanent zichtbaar, bij alle soorten invoerbronnen.

Ik heb reeds een pixel refresh uitgevoerd en een reset naar fabrieksinstellingen op advies van de LG klantenservice. Helaas zonder verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK0S8hsYTuyuJ0PYM2JWKXV174g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gM3fdQq5iFZk5t4WEdzMEHR0.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik deze tv afschrijven of zou een reparatie zinvol zijn? Volgens mij dit soort reparaties vaak zo duur, dat je net zo goed een nieuwe tv kan kopen, dat zal nog wel duurder zijn, maar dan kan je er ook weer een paar jaartjes tegenaan (als het goed is).

2. Beeld/geluid niet synchroon met Apple TV4K en Sonos Arc soundbar
Verder heb ik een Apple TV 4K en een Sonos Arc soundbar erop aangesloten (via ARC passthrough)). Ik krijg het geluid echter niet goed synchroon, met name als het Dolby Atmos geluid is, maar ook bij gewoon 5.1 geluid heb ik er last van. Als ik via de native LG apps dezelfde stream bekijk (bijv. Netflix) dan zijn beeld en geluid wel synchroon. Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb zelf een vermoeden dat het komt door het feit dat de tv slechts een ARC poort is en geen e-ARC. Kan dat kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Modbreak:De bezem door de laatste pagina’s gehaald. We zitten hier niet in een klus topic. Houdt het on-topic aub om het voor iedereen leuk te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
* knip * het modereren is niet aan jou. Er kwamen topic reports en die zijn mijns inziens terecht. En moderatie bespreken we verder niet in het topic zelf. Er is al genoeg off-topic gepost. Vragen kunnen via DM.

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 05-05-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rob1985 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:20:
Hoi,

Ik heb twee problemen met mijn tv :)

1. Lijn in beeld

Ik heb sinds vanochtend ineens een zwarte lijn horizontaal over m'n LG OLED55C7-Z lopen.
Aan de rechterkant van het scherm is ie diep zwart, maar hij loopt niet helemaal tot de linkerkant door. Hij stop ongeveer op 80% van het scherm en is daar ook minder duidelijk aanwezig.
Het is duidelijk één pixel lijn.
De lijn is permanent zichtbaar, bij alle soorten invoerbronnen.

Ik heb reeds een pixel refresh uitgevoerd en een reset naar fabrieksinstellingen op advies van de LG klantenservice. Helaas zonder verschil.
[Afbeelding]

Kan ik deze tv afschrijven of zou een reparatie zinvol zijn? Volgens mij dit soort reparaties vaak zo duur, dat je net zo goed een nieuwe tv kan kopen, dat zal nog wel duurder zijn, maar dan kan je er ook weer een paar jaartjes tegenaan (als het goed is).

2. Beeld/geluid niet synchroon met Apple TV4K en Sonos Arc soundbar
Verder heb ik een Apple TV 4K en een Sonos Arc soundbar erop aangesloten (via ARC passthrough)). Ik krijg het geluid echter niet goed synchroon, met name als het Dolby Atmos geluid is, maar ook bij gewoon 5.1 geluid heb ik er last van. Als ik via de native LG apps dezelfde stream bekijk (bijv. Netflix) dan zijn beeld en geluid wel synchroon. Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb zelf een vermoeden dat het komt door het feit dat de tv slechts een ARC poort is en geen e-ARC. Kan dat kloppen?
Hoe oud is de TV?
Net 5 jaar of zoiets?
Probeer het onder garantie te claimen bij de verkoper.
Zo’n lijn hoort gewoon niet.

Een ARC of eARC poort maakt op zich geen verschil vwb niet synchroon lopen van het geluid.
Weet zo niet wat het probleem zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Zullen we maar weer on-topic proberen te gaan dan?

Goed nieuws uit Zuid-Korea: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1651743893

Zolang ze ook maar blijven werken aan een betere uniformiteit van de panelen is dit natuurlijk een mooie ontwikkeling. Al zou je kunnen argumenteren dat het een lapmiddel is totdat LG Display een manier vindt om zelf ook RGB OLED panelen te gaan fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
HoppyF schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Hoe oud is de TV?
Net 5 jaar of zoiets?
Probeer het onder garantie te claimen bij de verkoper.
Zo’n lijn hoort gewoon niet.

Een ARC of eARC poort maakt op zich geen verschil vwb niet synchroon lopen van het geluid.
Weet zo niet wat het probleem zou kunnen zijn.
4 jaar oud.
Verkoper is dat bedrijf van Coronel dat failliet is gegaan…Create2Fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rob1985 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:39:
[...]

4 jaar oud.
Verkoper is dat bedrijf van Coronel dat failliet is gegaan…Create2Fit.
Balen! :'(
Dat maakt de zaak een stuk lastiger.
Je bent dan overgeleverd aan de “goedheid” van LG.
Ik denk dat ik het antwoord dan wel weet, paneel vervangen door CE repair en 50% korting op de prijs.
Maakt het nog steeds een dure reparatie van honderden euro’s.
Je kunt nog eens een handmatige pixel refresh doen in de hoop dat dit gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
HoppyF schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:26:
[...]

Balen! :'(
Dat maakt de zaak een stuk lastiger.
Je bent dan overgeleverd aan de “goedheid” van LG.
Ik denk dat ik het antwoord dan wel weet, paneel vervangen door CE repair en 50% korting op de prijs.
Maakt het nog steeds een dure reparatie van honderden euro’s.
Je kunt nog eens een handmatige pixel refresh doen in de hoop dat dit gaat helpen.
Juist niet voor een reparatie gaan!
De 2016 en 2017 modellen zijn nogal berucht, vooral met het gemakkelijk 'inbranden'. Ik kan het weten...
Ik had een B6 en die vertoonde na 1.5 jaar allemaal vlekken en inbranding, gelukkig kosteloos paneel vervangen maar een jaar later had ik gewoon weer inbranden, moet wel erbij zeggen dat dit met heel intensief gebruik was.

Nu met de A1 een jaar en nog helemaal mooi schoon de paneel, ik zou de risico niet nemen om hem te laten repareren, want grote kans dat je over 2 jaar weer een probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:50
Even een vraag, vandaag mijn LG OLED 65c16 ontvangen :) . Nu zat er op de zijkant van de doos een tiltwatch shockwatch sticker. Deze is rood gekleurd, iemand hier ervaring mee? Moet ik contact opnemen met de winkel? Of kan het zijn dat ie gewoon plat heeft gelegen, wat ik overigens niet helemaal snap waarom dit niet zou mogen?

https://shockwatch.nl/opl...0gekanteld%20is%20geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RadioX schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:55:
Even een vraag, vandaag mijn LG OLED 65c16 ontvangen :) . Nu zat er op de zijkant van de doos een tiltwatch shockwatch sticker. Deze is rood gekleurd, iemand hier ervaring mee? Moet ik contact opnemen met de winkel? Of kan het zijn dat ie gewoon plat heeft gelegen, wat ik overigens niet helemaal snap waarom dit niet zou mogen?

https://shockwatch.nl/opl...0gekanteld%20is%20geweest.
Ik heb nog nooit zo’n sticker gezien op LG TV’s.
Misschien is dat nieuw of zijn er bepaalde winkels/webshops die dit gebruiken.
Wel zaak om de afzender te informeren.
Je weet immers nooit of er transportschade is opgetreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjaak88 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 18:31:
[...]

De 2016 en 2017 modellen zijn nogal berucht, vooral met het gemakkelijk 'inbranden'. Ik kan het weten...
Ik had een B6 en die vertoonde na 1.5 jaar allemaal vlekken en inbranding, gelukkig kosteloos paneel vervangen maar een jaar later had ik gewoon weer inbranden, moet wel erbij zeggen dat dit met heel intensief gebruik was.

Nu met de A1 een jaar en nog helemaal mooi schoon de paneel, ik zou de risico niet nemen om hem te laten repareren, want grote kans dat je over 2 jaar weer een probleem hebt.
Een zeker risico is er altijd.
Kan wel zijn dat er een beter paneel bij reparatie ingezet wordt.
Het ligt er vooral aan hoe hoog de kosten voor reparatie zullen gaan zijn en of LG in dit geval, nog een deel van de kosten op zich neemt ivm het faillissement van de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Oké... En wat zou je advies dan eigenlijk wel zijn?

Als er geen coulance is dan is de keuze niet moeilijk, maar dat zou wel erg zuur zijn.

Ik zit met mijn 2015 model nu op mijn 3e panel, al mag ik het 2e panel eigenlijk niet meetellen gezien dit na een paar dagen een verticale streep vertoonde en direct weer werd vervangen. Mijn nieuwe panel (met nieuwe aansturing), heeft meer bescherming tegen inbranden dan het originele had, ze waren inmiddels al wat wijzer bij LG. Nu na 4 jaar is dit nog steeds vrij van vlekken/inbranden, dus ik mag zeker niet klagen (vind ik).

Eerst maar eens aankijken of LG coulant is en wat dat dan in gaat houden, niet op voorhand al zaken uitsluiten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
hardware-lover schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:30:
[...]

Oké... En wat zou je advies dan eigenlijk wel zijn?

Als er geen coulance is dan is de keuze niet moeilijk, maar dat zou wel erg zuur zijn.

Ik zit met mijn 2015 model nu op mijn 3e panel, al mag ik het 2e panel eigenlijk niet meetellen gezien dit na een paar dagen een verticale streep vertoonde en direct weer werd vervangen. Mijn nieuwe panel (met nieuwe aansturing), heeft meer bescherming tegen inbranden dan het originele had, ze waren inmiddels al wat wijzer bij LG. Nu na 4 jaar is dit nog steeds vrij van vlekken/inbranden, dus ik mag zeker niet klagen (vind ik).

Eerst maar eens aankijken of LG coulant is en wat dat dan in gaat houden, niet op voorhand al zaken uitsluiten.
Ik sluit toch niks uit, als LG de kostte voor zich wilt nemen voor een groot deel dan kan je dat zeker doen. Maar ik zou er zeker geen groot bedrag meer ervoor neer tellen. Je zegt het notabene zelf.
Krijg je een ander type paneel met andere aansturing, dan is het een compleet ander verhaal.
Ik kreeg gewoon dezelfde type paneel terug en dat raad ik af als je de reparatie zelf moet bekostigen.

Nu heb je hier natuurlijk niks aan maar ik kon een gloed nieuwe A1 kopen inc cashback voor 650 euro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob1985
sjaak88 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Ik sluit toch niks uit, als LG de kostte voor zich wilt nemen voor een groot deel dan kan je dat zeker doen. Maar ik zou er zeker geen groot bedrag meer ervoor neer tellen. Je zegt het notabene zelf.
Krijg je een ander type paneel met andere aansturing, dan is het een compleet ander verhaal.
Ik kreeg gewoon dezelfde type paneel terug en dat raad ik af als je de reparatie zelf moet bekostigen.

Nu heb je hier natuurlijk niks aan maar ik kon een gloed nieuwe A1 kopen inc cashback voor 650 euro...
Dank allen!
Ik heb maar gewoon een nieuwe besteld een 65 inch C1 van vorig jaar. Wilde stiekem toch al een maatje groter. Had het graag nog een paar jaar uitgesteld als het max 250 euro zou kosten, maar dat gaat nooit gebeuren. Alleen al een kostenindicatie van LG (op afstand) kost al bijna 40 euro. Nu kan ik hopelijk wel weer een jaar of 6 a 7 vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rob1985 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 22:04:
[...]

Dank allen!
Ik heb maar gewoon een nieuwe besteld een 65 inch C1 van vorig jaar. Wilde stiekem toch al een maatje groter. Had het graag nog een paar jaar uitgesteld als het max 250 euro zou kosten, maar dat gaat nooit gebeuren. Alleen al een kostenindicatie van LG (op afstand) kost al bijna 40 euro. Nu kan ik hopelijk wel weer een jaar of 6 a 7 vooruit.
Ik denk dat dit wel een goed besluit is.
De kosten zullen vast en zeker hoger zijn dan €250.
Maar zelfs al zou het €600 gaan kosten dan nog loop je een risico omdat het paneel weliswaar dan vervangen is maar de rest van de TV niet. Die verouderd verder en kan over een jaar of drie alsnog ermee stoppen.
Dan heb je niets meer aan een paneel van maar drie jaar oud.
Lastige van jouw situatie is helaas het faillissement van de winkel.
Daar is helaas weinig aan te doen, je kunt ook niet voorzien dat winkel X over vier jaar nog bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaak88 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Vwb dat laatste, mijn oudste dochter eveneens ;) Was een uitstekende aanbieding.

Vwb het andere, geen eventuele discussie meer waardig zo te lezen 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
[...]

Inderdaad, de 2016-17 panelen hadden echt veel problemen, er waren na een jaar al klachten bij deze mensen terwijl je van tweakers met een 18 model nauwelijks klachten hoort, dus de grotere subpixels lijken weldegelijk hun job goed gedaan te hebben.

Jammer voor deze tweaker uiteraard, wat ik persoonlijk zou doen is bij LG gaan navragen wat het reparatie kost.
Zelf zou ik tot pak 250€ er voor over hebben, maar aangezien de rest vd tv al 5 jaar oud is zou ik er niet meer voor betalen.

Voor 900 kun je een 55c1 kopen dus bedragen als 400-500€ zou ik er niet voor over hebben(maar denk wel dat het rond de 500 zal kosten als het niet meer is helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Misschien is het vloeken in de kerk. Ik heb mijn vriendin zover dat we voor een 65 inch tv gaan. Heb nu 55 inch. Ik wilde voor de QD-OLED van Samsung gaan (S95B), maar twijfel toch wel:
- nieuwe techniek, komen er nog ziektes aan als het paneel bijv 2 jaar oud is?
- geen Dolby Vision, alhoewel ik moet zeggen dat ik het nu ook niet gebruik

De C2 en de G2 zijn ook erg mooi. Als we voor een G2 gaan dan twijfelen we heel erg of we hem gaan ophangen (het heeft wel voordelen natuurlijk).
Wat ik een beetje zoek is voor welk model ik het beste kan gaan. De C2, de G2 of toch de QD-OLED.
Wat maakt voor jullie de afweging of jullie voor de C2 of G2 gaan, wat was voor jullie een functie/kenmerk die de G2 had om die te nemen? Omdat ik me afvraag of de C2 voor mij volstaat of niet. Mijn kamer is wel erg licht overdag. Heb wel duettes, maar deze zijn niet verduisterend en met name 's avonds staat de zon precies op de ramen rechts als de dagen weer langer worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j5DdxNSq/IMG_20220505_161031.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Binnetie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:05:

Wat ik een beetje zoek is voor welk model ik het beste kan gaan. De C2, de G2 of toch de QD-OLED.
Wat maakt voor jullie de afweging of jullie voor de C2 of G2 gaan, wat was voor jullie een functie/kenmerk die de G2 had om die te nemen? Omdat ik me afvraag of de C2 voor mij volstaat of niet. Mijn kamer is wel erg licht overdag. Heb wel duettes, maar deze zijn niet verduisterend en met name 's avonds staat de zon precies op de ramen rechts als de dagen weer langer worden.

[Afbeelding]
Ga je hem ophangen, dan de G2...

Met HDR zou de G2 met peak brightness op kleine oppervlaktes iets feller kunnen dan de C2, iets dat je met normale SDR content waarschijnlijk niet merkt.

Wil je overdag met lichtinval TV kijken dan is misschien de Samsung wel de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
sjaak88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:12:
[...]

Ga je hem ophangen, dan de G2...

Met HDR zou de G2 met peak brightness op kleine oppervlaktes iets feller kunnen dan de C2, iets dat je met normale SDR content waarschijnlijk niet merkt.

Wil je overdag met lichtinval TV kijken dan is misschien de Samsung wel de betere keuze.
Ophangen hield me tegen, maar op zich is dat een goede optie.
Overdag kijk ik zelden TV, enige is dat het nu langer licht blijft en de zon vanaf 19.00 uur precies op de ramen in mijn kamer schijnt. De duettes kunnen dicht maar pas na 21.00 uur op dit moment als het schemert merk je dat het beter kijkt.
Nu geen ervaring met HDR kijken omdat mijn huidige TV het niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Binnetie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Overdag kijk ik zelden TV, enige is dat het nu langer licht blijft en de zon vanaf 19.00 uur precies op de ramen in mijn kamer schijnt. De duettes kunnen dicht maar pas na 21.00 uur op dit moment als het schemert merk je dat het beter kijkt.
Het is ook maar net hoe ruim je budget is. Prijsverschil tussen de C2 en Samsung is volgens mij best groot.
De Samsung is op dit moment voor velen wel de beste OLED TV vooral met HDR, vollere kleuren en hogere helderheid.
Wel is de Samsung iets minder nauwkeurig met accuraatheid maar vind jij dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:26:
[...]

Ik zou zeggen een G2 en ophangen.
Als je deze voor een redelijk prijs kunt krijgen is dat de beste optie naar mijn mening.

Hoe hoog is dat kastje?
Dit ivm de juiste hoogte van de 65 inch TV straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak88 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Het is ook maar net hoe ruim je budget is. Prijsverschil tussen de C2 en Samsung is volgens mij best groot.
De Samsung is op dit moment voor velen wel de beste OLED TV vooral met HDR, vollere kleuren en hogere helderheid.
Wel is de Samsung iets minder nauwkeurig met accuraatheid maar vind jij dat een probleem?
Met dat laatste zou ik zeker problemen hebben.
Het is ook nog niet bekend of Samsung dit gaat oplossen dmv een firmware upgrade.
Veel onzekerheden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@sjaak88 dat klopt. Ik zat aardig tegen het prijsverschil aan te hikken. Door een extraatje vind ik dat ik ook een keer wat uit mag geven.
Ik wil graag een goed beeld. Maar als je mij naar een paneel van de S95B of van de G2 zal laten kijken (niet naast elkaar maar op 2 plekken) dan zal ik qua kleur accuraatheid niet echt kunnen zeggen welk paneel welke is.

@HoppyF Het kastje is 66 cm hoog. Het kastje van m'n vriendin die er op termijn komt te staan is 55 cm hoog. Ik vind een lagere kast wel beter staan. Nu kijk ik tegen een redelijke hoogstaande tv aan als ik op de bank zit en het karton neerzet.
Ideale kijkhoogte was iets van 100cm vanaf de grond tot het midden van het scherm (zo uit m'n hoofd).
Wat betreft je kunt qua firmware updates op de Samsung heb ik geen ervaring. Mijn vorige heeft er nooit eentje gehad. Een deel zouden ze kunnen oplossen dmv updates, de grote vraag inderdaad is of ze zin hebben om het op te lossen

Qua prijs voor de G2 of de Samsung S95B zou de Samsung iets goedkoper uitvallen dan de G2, voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 06-05-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:50:
@sjaak88 dat klopt. Ik zat aardig tegen het prijsverschil aan te hikken. Door een extraatje vind ik dat ik ook een keer wat uit mag geven.
Ik wil graag een goed beeld. Maar als je mij naar een paneel van de S95B of van de G2 zal laten kijken (niet naast elkaar maar op 2 plekken) dan zal ik qua kleur accuraatheid niet echt kunnen zeggen welk paneel welke is.

@HoppyF Het kastje is 66 cm hoog. Het kastje van m'n vriendin die er op termijn komt te staan is 55 cm hoog. Ik vind een lagere kast wel beter staan. Nu kijk ik tegen een redelijke hoogstaande tv aan als ik op de bank zit en het karton neerzet.
Ideale kijkhoogte was iets van 100cm vanaf de grond tot het midden van het scherm (zo uit m'n hoofd).
Wat betreft je kunt qua firmware updates op de Samsung heb ik geen ervaring. Mijn vorige heeft er nooit eentje gehad. Een deel zouden ze kunnen oplossen dmv updates, de grote vraag inderdaad is of ze zin hebben om het op te lossen

Qua prijs voor de G2 of de Samsung S95B zou de Samsung iets goedkoper uitvallen dan de G2, voor mij.
Lagere kastje zal inderdaad beter uitkomen.

De onderkant van mijn TV (55C9) is 70cm.
Hangt wel aan de muur zonder TV meubel eronder.
Midden van het scherm is dus ook zo’n 100cm vanaf de grond.

Een 65 inch is nog wat groter dus zou je nog iets onder de 70cm kunnen gaan zakken.
Uiteraard ook afhankelijk van de zithoogte van je stoel of bank en je eigen lengte.
Komt ook niet op een centimeter neer.

Zou de Samsung goedkoper zijn dan de G2?
Heb de prijzen niet zo paraat.
Weet ook niet of de straatprijzen verschillen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:45
Als ik nu tussen die G2 of die Samsung zou moeten kiezen zou ik voor de G2 gaan.
De G/C klasses van LG worden al jaren lang gezien als kwalitatieve tv's voorzien van alle nieuwe toeters en bellen. Het is een doorontwikkeld product.

Mijn ervaring met Samsung tv's is niet best. Schandalig slechte motion problemen die ik eens heb ervaren op een hele dure Qled. Een week lang bezig geweest met allerlei settings tevergeefs. Ik kon bepaalde errors niet eens nabootsen. Ene x speelde een fragment gewoon stotterend af en de tweede x goed.
Na een week was ik er klaar mee en kon hij terug in de doos. Ik las van deze nieuwe Samsung dat motion ook niet zijn sterkste punt is. Verder had die TV ook het probleem dat tijdens het gamen het beeld soms een halve seconde gewoon wegviel. Bij mij komt er nooit meer een Samsung TV in huis iig.

Wil je per se QD oled zou ik een de ervaringen van de Sony A95K afwachten al is dat wel weer een prijsklasse hoger.

Ik heb nu iets langer dan een maand een LG c2. Mijn eerste LG en en mijn eerste Oled. Na het nodige tweaken kan ik niet anders concluderen dat het gewoon een heel degelijk all round toestel is. de G2 zal daar de overtreffende trap van zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Misschien is het vloeken in de kerk. Ik heb mijn vriendin zover dat we voor een 65 inch tv gaan. Heb nu 55 inch. Ik wilde voor de QD-OLED van Samsung gaan (S95B), maar twijfel toch wel:

De C2 en de G2 zijn ook erg mooi. Als we voor een G2 gaan dan twijfelen we heel erg of we hem gaan ophangen (het heeft wel voordelen natuurlijk).

[Afbeelding]
De G1 werd destijds zonder voet geleverd, omdat het Gallery Design juist ervoor gemaakt is om op te hangen. Ziet er ook heel strak uit en de TV oogt uiteindelijk minder lomp dan wanneer je hem met een voet op een kastje zet. Ga je voor de G2, hang hem dan op. Ziet er erg strak uit en die paar kabeltjes die er aan de onderkant uitkomen stoor ik me niet zo aan en met wat extra moeite werk je die ook mooi weg.

Of er een voordeel is van de G2 t.o.v. van de G1 weet ik niet. Ik ben al een jaar zeer tevreden met mijn G1.
Ik koos voor de G1 omdat ik een LG wou voor mijn Playstation 5. Verder vond ik het design mooi en WebOS beviel me beter. De G1 was op dat moment eigenlijk de beste OLED die je kon krijgen als je naast TV en 4K contant ook wilde gamen. De keuze C2 of G2 ligt aan jezelf... volgens mij zat er destijfds niet heel veel verschil in de brightness. De G serie ziet er aan de muur alleen strakker uit.

De nieuwste Samung QLED (S95B) is volgens sommige reviewers op Youtube momenteel één van de beste TV's, maar smaken verschillen en reviews ook. Doe zelf onderzoek op Youtube (Quantum TV , Keep it Classy Tech en eventueel HDTVTest (al vind ik die laatste nogal eens pro LG)

Uiteindelijk is het je eigen gevoel en voorkeur en is het idee dat als de TV straks hangt dat je tevreden bent en niet het gevoel hebt... had ik nou toch maar die andere gekocht :)

[ Voor 20% gewijzigd door Hotzenwalder op 06-05-2022 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[Afbeelding]
Je kan beter op de A95K wachten.
Pagina: 1 ... 454 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.