Hoi,
Ik heb twee problemen met mijn tv
1. Lijn in beeld
Ik heb sinds vanochtend ineens een zwarte lijn horizontaal over m'n LG OLED55C7-Z lopen.
Aan de rechterkant van het scherm is ie diep zwart, maar hij loopt niet helemaal tot de linkerkant door. Hij stop ongeveer op 80% van het scherm en is daar ook minder duidelijk aanwezig.
Het is duidelijk één pixel lijn.
De lijn is permanent zichtbaar, bij alle soorten invoerbronnen.
Ik heb reeds een pixel refresh uitgevoerd en een reset naar fabrieksinstellingen op advies van de LG klantenservice. Helaas zonder verschil.
Kan ik deze tv afschrijven of zou een reparatie zinvol zijn? Volgens mij dit soort reparaties vaak zo duur, dat je net zo goed een nieuwe tv kan kopen, dat zal nog wel duurder zijn, maar dan kan je er ook weer een paar jaartjes tegenaan (als het goed is).
2. Beeld/geluid niet synchroon met Apple TV4K en Sonos Arc soundbar
Verder heb ik een Apple TV 4K en een Sonos Arc soundbar erop aangesloten (via ARC passthrough)). Ik krijg het geluid echter niet goed synchroon, met name als het Dolby Atmos geluid is, maar ook bij gewoon 5.1 geluid heb ik er last van. Als ik via de native LG apps dezelfde stream bekijk (bijv. Netflix) dan zijn beeld en geluid wel synchroon. Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb zelf een vermoeden dat het komt door het feit dat de tv slechts een ARC poort is en geen e-ARC. Kan dat kloppen?