Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:01
Ik ben op zoek naar een oplossing voor volgend probleem:

Ik heb een LG OLED48C17LB gekocht, schitterend beeld. Maar krijg m niet zo ingesteld dat onze Marantz NR1504 receiver het geluid naar onze 5.1 surround sound speakers output.

Set up:
LG OLED48C17LB
Marantz NR1504
5.1. surround sound speakers

Er gaat een HDMI kabel van de HDMI 2 (e)ARC van de TV naar de MONITOR ARC HDMI OUT in/uitgang van de receiver.

Ik krijg het beeld van de receiver op de TV te zien, het video signaal werkt dus blijkbaar. Maar ik krijg geen audio via de receiver. Ik weet dat het probleem bij het signaal tussen de TV en de receiver moet zitten, want de speakers en receiver werken wel normaal via de CD speler die rechtstreeks aan de receiver is aangesloten. Het geluid van de TV doet het ook normaal als de audio output van de TV op TV Speaker staat. Ik heb verder nog niks anders aangesloten op de TV dan de receiver. Verschillende HDMI kabels geprobeerd, geen verschil.

Ik heb al veel met de instellingen lopen kloten. De volgende instellingen heb ik de op de TV:

Sound out: wired speaker (HDMI (ARC) Device
DTV Audio setting: Auto (maar heb ook alle andere opties geprobeerd (MPEG, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, en HE-AAC, werkte allemaal niet)
Match Screen and Sound: Bypass aan (maar ook op uit geprobeerd, geen verschil)
Digital sound output: Pass Through (maar ook op Auto en PCM geprobeerd, geen verschil)
eARC Support: uit (maar ook aan geprobeerd, geen verschil)

Instellingen op de receiver:

Video - HDI Setup - :
Auto Lip Sync: off (maar had m ook op on, geen verschil)
HDMI Audio Out: AVR (maar had m ook op TV, geen verschil)
HDMI PassThrough: On (maar had m ook op Off, geen verschil)
Als HDMI PassThrough op On staat, kan ik ook nog HDMI Control selecteren, die staat op Off (en Pass Source dan op Last)

De speakers doen t ook gewoon als ik ze test via de receiver, daar zit t probleem dus niet.

Als ik mn laptop met HDMI aan de CBL/SAT HDMI 1 van de receiver verbind, krijg ik wel beeld op mn TV, maar nog steeds geen geluid...

Ben heel erg benieuwd of iemand me kan helpen, ik kon in dit topic niks hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:53
Het enige wat ik bedenken is alles rebooten. Verder wel alle andere apparaten eerst afkoppelen. Met een tv-box aangesloten op een andere HDMI van de tv kreeg ik geen geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 08:51
ion schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:23:
[...]

Je kan beter op de A95K wachten.
Ik zou de Samsung links laten liggen, niet omwille van de kinderziektes, maar vooral omwille van:
-tegenvallende afstandsbediening
-missen van dolby vision(je zegt dat je het niet gebruikt, maar letterlijk alle goede netflix en disney programma's zijn in dilby vision
-sjoemelsoftware

Ik zou idd of wachten op de Sony (maar die gaat duur zijn) of een LG nemen.
Indien je de g2 wilt en je gaat hem nu kopen loont het ook om naar de g1 te kijken, die verschillen volgens mij nauwelijks maar de 1 reeksen zijn veel goedkoper.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
Marcel Br schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:52:
Het enige wat ik bedenken is alles rebooten. Verder wel alle andere apparaten eerst afkoppelen. Met een tv-box aangesloten op een andere HDMI van de tv kreeg ik geen geluid.
Bedankt voor je input! Heb de TV en de receiver gereset naar de factory settings, probleem blijft. De receiver en TV hebben trouwens de nieuwste firmware, alles is uptodate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
@HoppyF , ik heb het even opgemeten en het scherm staat nu op 75 cm hoogte van de vloer. Hier begin de rand die 3,5 cm dik is. Dus het eigenlijke beeld is op 78,5.
Goede tip om bij 65 inch het scherm iets lager te doen. Zo lang het meubel er nog staat kan ik de center speaker niet op het meubel leggen want dan komt hij alsnog voor het beeld.

Voordeel is dat de huidige TV 10 cm op een poot staat en met rand. Tegenwoordig zijn ze vrijwel randloos en kan hij naar verhouding eerst nog wat lager zonder direct het tv meubel te moeten vervangen, dat komt dan later wel.

Dat de Samsung goedkoper uitvalt had te maken met een tijdelijke actie. Je kreeg er een product bij die ik niet hoefde en dan zou verkopen. Er zit dan 100 euro verschil tussen in het voordeel van Samsung. LG heeft nu een cashback actie, anders was het verschil 250 euro.

@Mick3112 , dankjewel voor je ervaring met Samsung. Ik herken wel dingen. Mijn oude Samsung LCD uit 2011 heeft bijvoorbeeld van die grijzige 'wolken' in het beeld. Vooral in het rechter deel van het scherm. Ooit eens gelezen dat je de schroeven van het backpanel een beetje los moest schroeven, maar dit hielp niet. Nu was hij niet zo duur en hangt hij op de slaapkamer maar fraai was het niet. Je let er vooral op met donkere scenes.

QD-OLED belooft veel maar de keus is of ik nu kies voor bewezen techniek of iets nieuws en daar een zeker risico mee neem. Ik ben gevoelig voor kleuren die van het beeld spatten, maar met mijn huidge plasma kijk ik juist zoals de filmmaker het bedoeld heeft. Dus ik moet wel reeel blijven.

De A95K zal ongetwijfeld beter zijn, net als wat @ion zegt. Maar volgens mij is deze ook alweer 1000 euro duurder en dat vind ik veel te gek.

@Hotzenwalder , jij ook dank voor je heldere uitleg. De genoemde Youtube kanalen ga ik bekijken. Ik vind het soms lastig oordelen omdat je nieuwe techniek met bewezen techniek gaat vergelijken. Je moet uiteindelijk wel achter je eigen keus staan ja.
Vanmiddag maar eens kijken naar de C2 en de G2 in een winkel.

@izzet3838 Qua afstandsbediening haal je een goed punt aan. Ik gebruik een Logitech Harmony om de TV te bedienen. IR afstandsbediening is dat. Hopelijk kan ik daar de nieuwe TV dan ook mee bedienen.
Ik gebruik geen streaming apps als NetFlix of Disney. Alleen NLZiet en Plex. Maasr het triggerde me wel om te lezen dat de Samsung geen DV ondersteuning heeft en de LG wel.
Ik zag het inderdaad dat er flink prijsverschil zit in de G1 en de G2. Voor mij is een voordeel dat ik nog een waardebon heb van 500 euro die ik kan gebruiken en de gedachte dat ik bijvoorbeeld geen dure smartphone koop van 800+ euro en dat geld liever in een TV stop. Maar goed op dit moment is er qua TV-land veel te kiezen. M'n persoonlijke selectie zal dan worden: C1/C2, G1/G2, S95B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik ben van plan een 65G2 aan te schaffen zodra de prijzen wat gaan zakken. Ik vraag me af, hebben de LGs een native App waarmee je eventueel video op een USB stick kunt afspelen? Herkent die srt ondertitel bestanden?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gommert69 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:22:
Ik ben van plan een 65G2 aan te schaffen zodra de prijzen wat gaan zakken. Ik vraag me af, hebben de LGs een native App waarmee je eventueel video op een USB stick kunt afspelen? Herkent die srt ondertitel bestanden?
Dat zal waarschijnlijk wel werken. Hou er wel rekening mee dat de LG geen DTS audio ondersteunt. Dus dat maakt het voor mij vrij waardeloos.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
gostevie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 08:59:
Ik ben op zoek naar een oplossing voor volgend probleem:

Ik heb een LG OLED48C17LB gekocht, schitterend beeld. Maar krijg m niet zo ingesteld dat onze Marantz NR1504 receiver het geluid naar onze 5.1 surround sound speakers output.

Set up:
LG OLED48C17LB
Marantz NR1504
5.1. surround sound speakers

Er gaat een HDMI kabel van de HDMI 2 (e)ARC van de TV naar de MONITOR ARC HDMI OUT in/uitgang van de receiver.

Ik krijg het beeld van de receiver op de TV te zien, het video signaal werkt dus blijkbaar. Maar ik krijg geen audio via de receiver. Ik weet dat het probleem bij het signaal tussen de TV en de receiver moet zitten, want de speakers en receiver werken wel normaal via de CD speler die rechtstreeks aan de receiver is aangesloten. Het geluid van de TV doet het ook normaal als de audio output van de TV op TV Speaker staat. Ik heb verder nog niks anders aangesloten op de TV dan de receiver. Verschillende HDMI kabels geprobeerd, geen verschil.

Ik heb al veel met de instellingen lopen kloten. De volgende instellingen heb ik de op de TV:

Sound out: wired speaker (HDMI (ARC) Device
DTV Audio setting: Auto (maar heb ook alle andere opties geprobeerd (MPEG, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, en HE-AAC, werkte allemaal niet)
Match Screen and Sound: Bypass aan (maar ook op uit geprobeerd, geen verschil)
Digital sound output: Pass Through (maar ook op Auto en PCM geprobeerd, geen verschil)
eARC Support: uit (maar ook aan geprobeerd, geen verschil)

Instellingen op de receiver:

Video - HDI Setup - :
Auto Lip Sync: off (maar had m ook op on, geen verschil)
HDMI Audio Out: AVR (maar had m ook op TV, geen verschil)
HDMI PassThrough: On (maar had m ook op Off, geen verschil)
Als HDMI PassThrough op On staat, kan ik ook nog HDMI Control selecteren, die staat op Off (en Pass Source dan op Last)

De speakers doen t ook gewoon als ik ze test via de receiver, daar zit t probleem dus niet.

Als ik mn laptop met HDMI aan de CBL/SAT HDMI 1 van de receiver verbind, krijg ik wel beeld op mn TV, maar nog steeds geen geluid...

Ben heel erg benieuwd of iemand me kan helpen, ik kon in dit topic niks hierover vinden.
Via optische kabel aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:54:
@HoppyF , ik heb het even opgemeten en het scherm staat nu op 75 cm hoogte van de vloer. Hier begin de rand die 3,5 cm dik is. Dus het eigenlijke beeld is op 78,5.
Goede tip om bij 65 inch het scherm iets lager te doen. Zo lang het meubel er nog staat kan ik de center speaker niet op het meubel leggen want dan komt hij alsnog voor het beeld.

Voordeel is dat de huidige TV 10 cm op een poot staat en met rand. Tegenwoordig zijn ze vrijwel randloos en kan hij naar verhouding eerst nog wat lager zonder direct het tv meubel te moeten vervangen, dat komt dan later wel.

Dat de Samsung goedkoper uitvalt had te maken met een tijdelijke actie. Je kreeg er een product bij die ik niet hoefde en dan zou verkopen. Er zit dan 100 euro verschil tussen in het voordeel van Samsung. LG heeft nu een cashback actie, anders was het verschil 250 euro.

@Mick3112 , dankjewel voor je ervaring met Samsung. Ik herken wel dingen. Mijn oude Samsung LCD uit 2011 heeft bijvoorbeeld van die grijzige 'wolken' in het beeld. Vooral in het rechter deel van het scherm. Ooit eens gelezen dat je de schroeven van het backpanel een beetje los moest schroeven, maar dit hielp niet. Nu was hij niet zo duur en hangt hij op de slaapkamer maar fraai was het niet. Je let er vooral op met donkere scenes.

QD-OLED belooft veel maar de keus is of ik nu kies voor bewezen techniek of iets nieuws en daar een zeker risico mee neem. Ik ben gevoelig voor kleuren die van het beeld spatten, maar met mijn huidge plasma kijk ik juist zoals de filmmaker het bedoeld heeft. Dus ik moet wel reeel blijven.

De A95K zal ongetwijfeld beter zijn, net als wat @ion zegt. Maar volgens mij is deze ook alweer 1000 euro duurder en dat vind ik veel te gek.

@Hotzenwalder , jij ook dank voor je heldere uitleg. De genoemde Youtube kanalen ga ik bekijken. Ik vind het soms lastig oordelen omdat je nieuwe techniek met bewezen techniek gaat vergelijken. Je moet uiteindelijk wel achter je eigen keus staan ja.
Vanmiddag maar eens kijken naar de C2 en de G2 in een winkel.

@izzet3838 Qua afstandsbediening haal je een goed punt aan. Ik gebruik een Logitech Harmony om de TV te bedienen. IR afstandsbediening is dat. Hopelijk kan ik daar de nieuwe TV dan ook mee bedienen.
Ik gebruik geen streaming apps als NetFlix of Disney. Alleen NLZiet en Plex. Maasr het triggerde me wel om te lezen dat de Samsung geen DV ondersteuning heeft en de LG wel.
Ik zag het inderdaad dat er flink prijsverschil zit in de G1 en de G2. Voor mij is een voordeel dat ik nog een waardebon heb van 500 euro die ik kan gebruiken en de gedachte dat ik bijvoorbeeld geen dure smartphone koop van 800+ euro en dat geld liever in een TV stop. Maar goed op dit moment is er qua TV-land veel te kiezen. M'n persoonlijke selectie zal dan worden: C1/C2, G1/G2, S95B
Met al die tips en adviezen…. keuzes, keuzes, keuzes. ;)
Hangt ook van je budget af wat slim is om nu te doen.
De G serie zou mijn voorkeur hebben als ik in jouw geval zou moeten kiezen.
Vanwege de prijs een G1 wellicht, maar een G2 in de aanbieding met cashback kan ook interessant zijn.
Ik weet niet niet precies wat het prijsverschil op dit moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is de C2 nog steeds de beste keuze over de Samsung QD-oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
j.c.kees schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Via optische kabel aansluiten.
Dat zie ik echt als laatste redmiddel... maar ga ik evt. proberen ja. Heb alleen nog geen optische kabel dus kan 't nu niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga vanmiddag even bij de MediaMarkt kijken. Niet direct de beste zaak om te kijken. Daar staan vast de C1, C2, G1 en G2. De Samsung staat ook op de site. Leverbaar op 23-10-2022 :) Misschien heb ik geluk en staat hij er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:48:
Ik ga vanmiddag even bij de MediaMarkt kijken. Niet direct de beste zaak om te kijken. Daar staan vast de C1, C2, G1 en G2. De Samsung staat ook op de site. Leverbaar op 23-10-2022 :) Misschien heb ik geluk en staat hij er.
Als je gaat kijken even controleren hoe de profielen staan. Dus naar welk profiel je zit te kijken.
Ook het bron materiaal is interessant is het gewoon live TV of is er ook Netflix bv met Dolby Vision content.
Blijft lastig om in een winkel te vergelijken.

Moet je daar ook je aanschaf doen ivm de bon die je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gostevie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Dat zie ik echt als laatste redmiddel... maar ga ik evt. proberen ja. Heb alleen nog geen optische kabel dus kan 't nu niet proberen.
Zo slecht is een optische kabel niet.
Het is voldoen voor 5.1 DD geluid.
Precies dat komt ook uit de TV bv bij gewone TV of van Netflix.
Er komt geen HD audio uit.
En ook geen DTS omdat de TV dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
En waarom? Wat doet de C2 beter? het enige wat me weerhoud is dat dramamerk en software van samsung.

[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 07-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
HoppyF schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Als je gaat kijken even controleren hoe de profielen staan. Dus naar welk profiel je zit te kijken.
Ook het bron materiaal is interessant is het gewoon live TV of is er ook Netflix bv met Dolby Vision content.
Blijft lastig om in een winkel te vergelijken.

Moet je daar ook je aanschaf doen ivm de bon die je hebt?
Ga ik zeker op letten, dankje. Het is ook meer om te kijken hoe de tv eruit ziet. En m'n vriendin wil graag een inschatting zien van de grootte.

De bon is van Bol. En ik kan natuurlijk ook daar andere spullen van kopen over de komende jaren. Maar voor een dure aanschaf is het fijn als er een hap verdwijnt door een bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Mick3112 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:53:
Als ik nu tussen die G2 of die Samsung zou moeten kiezen zou ik voor de G2 gaan.
De G/C klasses van LG worden al jaren lang gezien als kwalitatieve tv's voorzien van alle nieuwe toeters en bellen. Het is een doorontwikkeld product.

Mijn ervaring met Samsung tv's is niet best. Schandalig slechte motion problemen die ik eens heb ervaren op een hele dure Qled. Een week lang bezig geweest met allerlei settings tevergeefs. Ik kon bepaalde errors niet eens nabootsen. Ene x speelde een fragment gewoon stotterend af en de tweede x goed.
Na een week was ik er klaar mee en kon hij terug in de doos. Ik las van deze nieuwe Samsung dat motion ook niet zijn sterkste punt is. Verder had die TV ook het probleem dat tijdens het gamen het beeld soms een halve seconde gewoon wegviel. Bij mij komt er nooit meer een Samsung TV in huis iig.

Wil je per se QD oled zou ik een de ervaringen van de Sony A95K afwachten al is dat wel weer een prijsklasse hoger.

Ik heb nu iets langer dan een maand een LG c2. Mijn eerste LG en en mijn eerste Oled. Na het nodige tweaken kan ik niet anders concluderen dat het gewoon een heel degelijk all round toestel is. de G2 zal daar de overtreffende trap van zijn neem ik aan.
Hier kun je de 2 Oleds vergelijken. De G2 is meer een type dat bedoeld is om tegen de wand te hangen. In nits zal het iets meer piek hebben dan de C2.
Toch heeft de C2 enkele dingen dat beter is dan de G2, zoals Viewing Angle, Temporary Image Retention
en kalibratie / kleuren recht uit de doos. Maar op een paar andere vlakken is de G2 weer beter dan de C2. Maar of je dit los van elkaar dit echt gaat zien is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 10:54:
Mijn oude Samsung LCD uit 2011 heeft bijvoorbeeld van die grijzige 'wolken' in het beeld. Vooral in het rechter deel van het scherm. Ooit eens gelezen dat je de schroeven van het backpanel een beetje los moest schroeven, maar dit hielp niet. Nu was hij niet zo duur en hangt hij op de slaapkamer maar fraai was het niet. Je let er vooral op met donkere scenes.
Dat is de hel die LCD bleeding/leaking heet en die merk je vooral bij puur zwart of wit beelden inderdaad! -O-

Hoewel de OLED panelen ook niet geheel vrij zij van de "Panel Loterij" is het bij LCD Monitoren en TV's altijd al echt een heel serieus probleem geweest, ongeacht de prijs ervan! :(

Wat dat betreft kan ik niet wachten op een fatsoenlijk alternatief voor LCD Monitoren, want mijn huidige set is nu behoorlijk oud (3 x 1920x1200) en zal op een bepaald moment toch echt vervangen moeten worden... :/

#AlleHoopOpMicroLED :+
mijn huidge plasma
Ik kan je aanraden om die nooit meer weg te doen, want snel bewegende beelden zien er nog steeds beter uit op een paneel dat geen Sample & Hold doet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik heb een G2 77 inch op het oog, maar wil wel graag de bijbehorende voet hebben. Ik zit te zoeken maar kan nergens vinden waar ik deze kan bestellen. Heeft iemand deze al zien langskomen op een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Qpido80 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:23:
Ik heb een G2 77 inch op het oog, maar wil wel graag de bijbehorende voet hebben. Ik zit te zoeken maar kan nergens vinden waar ik deze kan bestellen. Heeft iemand deze al zien langskomen op een site?
Ik wacht ook nog op reactie van een winkel waar ik gevraagd heb. Er was er één die beweerde dat er geen voet voor was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:27:
[...]
Ik wacht ook nog op reactie van een winkel waar ik gevraagd heb. Er was er één die beweerde dat er geen voet voor was.
Dit zou het productnummer voor de voet moeten zijn; SQ-G2ST8377(AEU) (77" & 83")

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Ga ik zeker op letten, dankje. Het is ook meer om te kijken hoe de tv eruit ziet. En m'n vriendin wil graag een inschatting zien van de grootte.

De bon is van Bol. En ik kan natuurlijk ook daar andere spullen van kopen over de komende jaren. Maar voor een dure aanschaf is het fijn als er een hap verdwijnt door een bon.
De grootte in een winkel inschatten is lastig.
Een winkel is geen huiskamer.
Uitzonderingen zijn winkels die een soort huiskamer ingericht hebben.
Meestal komt een TV kleiner over in de winkel dan in de huiskamer.
Misschien wel handig om je vriendin mee te krijgen….. ;)

Via Bol aanschaffen kan maar let op dat je dan wel bij een officiële LG dealer koopt.
Anders krijg je geen cashback!
Zie ook het Cashback topic om welke winkels het gaat.

Kan best zijn dat er via Bol geen goede deal te vinden is en dat elders een betere prijs te halen valt.
Maar goed dan kun je de bon nog aan andere zaken besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
HoppyF schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:43:
[...]

De grootte in een winkel inschatten is lastig.
Een winkel is geen huiskamer.
Uitzonderingen zijn winkels die een soort huiskamer ingericht hebben.
Meestal komt een TV kleiner over in de winkel dan in de huiskamer.
Misschien wel handig om je vriendin mee te krijgen….. ;)

Via Bol aanschaffen kan maar let op dat je dan wel bij een officiële LG dealer koopt.
Anders krijg je geen cashback!
Zie ook het Cashback topic om welke winkels het gaat.

Kan best zijn dat er via Bol geen goede deal te vinden is en dat elders een betere prijs te halen valt.
Maar goed dan kun je de bon nog aan andere zaken besteden.
Ik ga daar zeker even op letten, qua factuur en cashback claimen.

Mijn vriendin was mee en vond het een mooie maar grote maat, dat wordt een kwestie van wennen. De G1 en C1 stonden naast elkaar. C2 en G2 kregen ze eind van de maand binnen :X
De Samsung S95B zelf over 'enkele maanden', eerst werd beweerd dat die niet in NL te koop kwam. Volgens hem was de C1 de beste, zonder onderbouwing. Elke keer is het een teleurstelling als je een verkoper aan het woord laat.

Beide schermen hadden een erg mooi beeld. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen verschil zag tussen de C1 en de G1. De demo-beelden werden niet synchroon getoond, wat vergelijken lastig maakte. Mijn vriendin zei dat de G1 iets meer contrast had... Voor mij een reden om naar de opticien te gaan denk ik.
Heb nog even bij wat Samsungs gekeken en daar zag ik scènes met gele en rode tulpen. Hier zat je de rode tulp meer opvallen.
De Sony A90J was erg mooi om te zien, maar deze ging in een iets verduisterde ruimte. Mooie diepzwarte beelden met vuurwerk.

Toen weer terug naar de LG's en daar viel me dus op dat de Samsungs toch qua kleur een stukje feller waren, wat niet echt de werkelijkheid was.

Tsja wat kies je dan? Mijn vriendin zegt dat de G2 meer 'toekomst proof' is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
hardware-lover schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Dit zou het productnummer voor de voet moeten zijn; SQ-G2ST8377(AEU) (77" & 83")
Super bedankt! Nou nog een winkel vinden waar dat ding te vinden is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:59:

De G2 is vooral veel duurder dan de G1. Toekomst proof maakt amper een verschil (if any). Maar dat wist je ook al wel aan je smiley te zien :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:59:
[...]

Ik ga daar zeker even op letten, qua factuur en cashback claimen.

Mijn vriendin was mee en vond het een mooie maar grote maat, dat wordt een kwestie van wennen. De G1 en C1 stonden naast elkaar. C2 en G2 kregen ze eind van de maand binnen :X
De Samsung S95B zelf over 'enkele maanden', eerst werd beweerd dat die niet in NL te koop kwam. Volgens hem was de C1 de beste, zonder onderbouwing. Elke keer is het een teleurstelling als je een verkoper aan het woord laat.

Beide schermen hadden een erg mooi beeld. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik geen verschil zag tussen de C1 en de G1. De demo-beelden werden niet synchroon getoond, wat vergelijken lastig maakte. Mijn vriendin zei dat de G1 iets meer contrast had... Voor mij een reden om naar de opticien te gaan denk ik.
Heb nog even bij wat Samsungs gekeken en daar zag ik scènes met gele en rode tulpen. Hier zat je de rode tulp meer opvallen.
De Sony A90J was erg mooi om te zien, maar deze ging in een iets verduisterde ruimte. Mooie diepzwarte beelden met vuurwerk.

Toen weer terug naar de LG's en daar viel me dus op dat de Samsungs toch qua kleur een stukje feller waren, wat niet echt de werkelijkheid was.

Je hebt een 55 inch Plasma toch?
Je wilt dus minimaal dezelfde beeldkwaliteit.
De grootte hangt van je huiskamer en kijkafstand af.
65 inch past meestal ook wel.
Tov een 55 inch pak je wat extra grootte.
Als je de Plasma gewend bent gaat de C1/C2 of G niet tegen vallen.
De kleuren van de LCD’s in de winkel “poppen” maar zijn niet natuur getrouw.
Ik zie regelmatig een QLED elders maar het ziet er voor mij nog steeds vreemd uit.
Beetje nep zou ik haast zeggen.

De verschillen tussen een C1/G1 zullen op het oog gering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
HoppyF schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Ik zie regelmatig een QLED elders maar het ziet er voor mij nog steeds vreemd uit.

Klopt heb nu een 55 inch plasma, 65 inch wordt het gewoon. Daar zijn we het over eens gelukkig.
Ik vond de kleuren van de Samsungs teveel 'poppen', de Sony en LG's die er stonden waren wat natuurgetrouwer.
We gaan denk ik voor de G1 of de G2, van staand naar een hangende TV. En zelfs de kamer misschien omdraaien. Dat betekend dat de kijkafstand van 4,5 meter zelfs naar 2,5-3 meter zal gaan :)

Ik meende alleen dat de G2 geen 4K120 heeft en dat had de G1 wel? Dit is met name van belang met gamen? Het is voor mij alleen niet te voorkomen dat de TV wel eens deels in direct zonlicht komt. Geeft dat meer kans op burn in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Klopt heb nu een 55 inch plasma, 65 inch wordt het gewoon. Daar zijn we het over eens gelukkig.
Ik vond de kleuren van de Samsungs teveel 'poppen', de Sony en LG's die er stonden waren wat natuurgetrouwer.
We gaan denk ik voor de G1 of de G2, van staand naar een hangende TV. En zelfs de kamer misschien omdraaien. Dat betekend dat de kijkafstand van 4,5 meter zelfs naar 2,5-3 meter zal gaan :)

Ik meende alleen dat de G2 geen 4K120 heeft en dat had de G1 wel? Dit is met name van belang met gamen? Het is voor mij alleen niet te voorkomen dat de TV wel eens deels in direct zonlicht komt. Geeft dat meer kans op burn in?
Een G1 of G2 is dan een goede keuze.
Voor wat betreft gamen maakt het volgens mij geen verschil.
Zonlicht moet je wel proberen te vermijden. Eventueel zonwering tijdelijk dicht doen als je zon op de TV verwacht. Als er een keertje wat zon opvalt is het geen ramp maar veel en langdurige zon zeker vermijden.
Zit je nu op een kijkafstand van 4,5m tot je 55 inch?
Dat is best veel. Een 65 inch zal dan beter zijn en op 3m kan het ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
HoppyF schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Een G1 of G2 is dan een goede keuze.
Voor wat betreft gamen maakt het volgens mij geen verschil.
Zonlicht moet je wel proberen te vermijden. Eventueel zonwering tijdelijk dicht doen als je zon op de TV verwacht. Als er een keertje wat zon opvalt is het geen ramp maar veel en langdurige zon zeker vermijden.
Zit je nu op een kijkafstand van 4,5m tot je 55 inch?
Dat is best veel. Een 65 inch zal dan beter zijn en op 3m kan het ook nog.
Nu is de kijkafstand 4,5 meter met 55 inch. Ik heb net mijn kartonnen TV aan de andere muur gehangen en ben er op een stoel 2,5 meter vanaf gaan zitten waar de bank dan zou komen en dat is erg mooi. Maar vergt wat aanpassingen thuis (andere TV meubel etc) omdat de TV anders redelijk hoog komt te hangen ivm de centerspeaker op het meubel. Maar meubel kan op termijn nog wel.

Ik zal de loop van de zon eens bekijken, of deze helemaal over de muur heen gaat of een stukje. De duettes kunnen dicht maar om het standaard voor de TV te doen is ook weer zo'n maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Kom zelf van een 50 inch plasma (Gt60). Geen spijt van de 65 G1. Hier hebben we de zithoek ook omgedraaid trouwens. Centraal zit ik op ongeveer 3 meter 20. Prima afstand. 2,5 meter zou voor mij persoonlijk te dicht zijn voor TV te kijken via een digibox (meestal slechts 720p/1080i content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
daffie82 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Kom zelf van een 50 inch plasma (Gt60). Geen spijt van de 65 G1. Hier hebben we de zithoek ook omgedraaid trouwens. Centraal zit ik op ongeveer 3 meter 20. Prima afstand. 2,5 meter zou voor mij persoonlijk te dicht zijn voor TV te kijken via een digibox (meestal slechts 720p/1080i content).
Wij zijn gisteren bij PlatteTV in Utrecht geweest. In de woonkamer zullen wij zo’n 3,5 meter bij de tv vandaan zitten. Mijn bazin vond daar een 77” wel goed bij passen. Ik heb daar wel mijn bedenkingen en de verkoper was het wel met me eens. Maar goed, ze wilt nog steeds die 77”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
synorluna schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Wij zijn gisteren bij PlatteTV in Utrecht geweest. In de woonkamer zullen wij zo’n 3,5 meter bij de tv vandaan zitten. Mijn bazin vond daar een 77” wel goed bij passen. Ik heb daar wel mijn bedenkingen en de verkoper was het wel met me eens. Maar goed, ze wilt nog steeds die 77”.
Fijn hoor zo,n ‘leidinggevende’ .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:03
Weet iemand toevallig hoe je bij het afspelen (via lg video van een NAS) een andere ondertiteling kan kiezen? Ik zie namelijk alleen de optie om het aan te zetten en wat andere opties, maar niet om een taal te selecteren. Ik heb overigens een OLED65E8PLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik heb het idee dat LG volgend jaar met een nieuw scherm technologie gaat komen, nu ze de hete adem van QD-oleds gaan voelen. Mocht je nog over een OLED beschikken, welke jonger is dan 3 jaar, dan zou ik zeker wachten. Tenzij het je vrij weinig uitmaakt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1651743893

[ Voor 12% gewijzigd door BramViking op 08-05-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:49:
Ik heb het idee dat LG volgend jaar met een nieuw scherm technologie gaat komen, nu ze de hete adem van QD-oleds gaan voelen. Mocht je nog over een OLED beschikken, welke jonger is dan 3 jaar, dan zou ik zeker wachten. Tenzij het je vrij weinig uitmaakt.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1651743893
Nou geheel nieuw is dit dus niet meer een aanpassing op wat men al heeft.
Het gaat ook voornamelijk om een hogere helderheid.
Blijft vreemd want de huidige helderheid is best prima.
Heb je nog meer helderheid dat wordt het heel vervelend om naar te kijken en weten de gebruikers niet hoe snel ze het “OLED lampje” terug moeten draaien.

Maar goed, het is voor LG wel iets waar ze wat mee moeten doen.
QD-OLED is er en er moet een reactie op komen.
Niet per direct misschien ook nog niets eens in 2023 maar wel in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Heb je nog meer helderheid dat wordt het heel vervelend om naar te kijken en weten de gebruikers niet hoe snel ze het “OLED lampje” terug moeten draaien.

In principe zijn QD-OLEDS ook een aanpassing op hetgeen wat al bestond. Dit is in ieder geval iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
HoppyF schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Precies, sterker nog de nieuwere versies zoals RX 2020/2021) zijn minder goed, vergeleken met de E9 (2019) Met HDR brightness, en SD brightness enz
https://www.rtings.com/tv...21?usage=1&threshold=0.10
Nieuwere type wil dus niet altijd beter worden.

Maar de G2 heeft wel een andere soort paneel ( WBE) waarmee er een hogere piek brightness behaald kan worden. Met dit type paneel ontstaat er ook minder warmte.
Maar heeft wel meer last van Temporary Image Retention.

[ Voor 17% gewijzigd door Snake_Eye op 08-05-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 22:36
synorluna schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Pak die vrijheid die je bazin gaf. Ik heb die vrijheid ook genomen tijd terug...en zo happy ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
sikkwittet schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Pak die vrijheid die je bazin gaf. Ik heb die vrijheid ook genomen tijd terug...en zo happy ermee.
Groot is top! Ook gewoon TV kijken in sd. Als jullie daar samen uitkomen, en de financiering is geen probleem, doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Iemand ervaring met deze site ? https://el-vidas.nl/lg-ol...yhiCiaKWsRU4aAopxEALw_wcB lijkt me wel redelijk goedkoop tegen over andere site voor LG C2 42 inch wat natuurlijk nog altijd veel is voor een 42 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Ik zit zelf aan een C2 te denken maar hoe erg mis DTS bij je tv? Ik kijk veel films etc dus wel benieuwd hoeveel dit uitmaakt voor mede filmfanaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
HoppyF schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:42:
[...]

@Binnetie
Waarschijnlijk is een nieuwe oled 65 inch net zo groot als oude plasma 55 inch met 20 cm dikke randen :P
Dus even groot, maar oled meer beeldscherm. :9

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
maniace schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:07:
Ik zit zelf aan een C2 te denken maar hoe erg mis DTS bij je tv? Ik kijk veel films etc dus wel benieuwd hoeveel dit uitmaakt voor mede filmfanaten?
Goede vraag, ben ik zelf ook wel een beetje benieuwd naar. Ik heb veel films met DTS geluid erin.
Nu gebruik ik Plex en die kan de audio dan omzetten, maar mooiste is als het direct naar de reciever kan.
Als je een reciever hebt en de LG op de reciever aansluit via (e)ARC dat zou het moeten werken lijkt me.

Nu heb ik bijvoorbeeld een Xiaomi TV stick op een reciever, dat gaat goed. Maar mijn reciever is oud, geeft geen 4K door dus ik ga denk ik een tijdje even zonder reciever kijken. LG heeft een native Plex app maar zou mooi zijn als er niks omgezet hoeft te worden. Aan de andere kant, hoor je verschil op de speakers van een LG TV als je DTS of Dolby Digital hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
mucuracat schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:12:
[...]

@Binnetie
Waarschijnlijk is een nieuwe oled 65 inch net zo groot als oude plasma 55 inch met 20 cm dikke randen :P
Dus even groot, maar oled meer beeldscherm. :9
Dat dacht ik ook en was ook mijn verkooppraatje naar mijn leidinggevende. Maar helaas, toen ik een kartonnen bord maakte en deze voor de TV zetten moest ik zelf ook even wennen. In de breedte zit al 22cm verschil. De randen waren 4cm, dus in de breedte 8 cm extra. Qua netto beeld werd de TV 12 cm breder.
Maar nu we eraan zitten te denken om de kamer om te draaien, zou ik 2,5m van de TV afkomen en toen we gisteren op een stoel zaten met het karton aan de muur op 2,5m (ipv 4,5 m), zei ze: De muur is wel leeg zo :X. Dus ik he haar direct gewezen op de 77 inch aanbiedingen haha. Maar goed, dat gaan we niet doen. 65 inch is mij een prima upgrade. De rest steek ik dan in de surround omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
SteffanS schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:08:
Iemand ervaring met deze site ? https://el-vidas.nl/lg-ol...yhiCiaKWsRU4aAopxEALw_wcB lijkt me wel redelijk goedkoop tegen over andere site voor LG C2 42 inch wat natuurlijk nog altijd veel is voor een 42 inch
Ik niet, maar wel goede recenties. Lijtk me zo te zien niet een zaak met een showroom, meer een dozenschuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Binnetie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Goede vraag, ben ik zelf ook wel een beetje benieuwd naar. Ik heb veel films met DTS geluid erin.
Nu gebruik ik Plex en die kan de audio dan omzetten, maar mooiste is als het direct naar de reciever kan.
Als je een reciever hebt en de LG op de reciever aansluit via (e)ARC dat zou het moeten werken lijkt me.

Nu heb ik bijvoorbeeld een Xiaomi TV stick op een reciever, dat gaat goed. Maar mijn reciever is oud, geeft geen 4K door dus ik ga denk ik een tijdje even zonder reciever kijken. LG heeft een native Plex app maar zou mooi zijn als er niks omgezet hoeft te worden. Aan de andere kant, hoor je verschil op de speakers van een LG TV als je DTS of Dolby Digital hebt?
Probleem wat ik daarmee zag is dat plex er dan toch een 2.0 variant van maakt. Beter dan niks maar niet wat ik wil gezien mijn opzet van mijn audio systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
noteboeki schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:20:
[...]

+1 en als het kan ook fotootje van de achterkant aub :)
Ga eerdaags verbouwen en heb de 77inch G2 ook op het boodschappenlijstje staan inclusief goot in de muur 8)

Thanks alvast.
Hierbij het achteraanzicht (via website LG) maar foto + maatvoering moet even wachten. TV zit nog in de doos en moet eerst de muur verstevigen voordat hij kan worden opgehangen! Ik kreeg levertijd 8-10 weken door via Apollo dus moet wachten op de aannemer.. ;-) ah well! Voorpret is ook leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQojT_gxVo3xVcE1mcIur-NcGFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9iYiA2dg13zYyoYyQkimi1y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-05 14:38
Binnetie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:24:
[...]

Ik niet, maar wel goede recenties. Lijtk me zo te zien niet een zaak met een showroom, meer een dozenschuiver.
Waarom kan hij deze 500€ goedkoper aanbieden? Lijkt me toch niet betrouwbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
SteffanS schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:08:
Dozenschuiver met grijze import EU toestellen (dus geen benelux) en geen officiële LG dealer. Niets van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Laatst online: 23:23
Ik haal liever een tv bij een fysieke winkel. Dan maar iets meer betalen. Lees ook veel negatieve ervaringen over bovenstaande webshop. Ik heb trouwens 2 weken terug een lg 55 C1 gekocht voor 943 euro. Ben er heel blij mee! Moet wel lachen om die bakbeesten van jullie. Gaat ver boven mijn budget, maar wel super gaaf!!👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
stin00 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Dozenschuiver met grijze import EU toestellen (dus geen benelux) en geen officiële LG dealer. Niets van kopen.
Na wat verder zoeken lees ik ook wat mindere recenties. En het zijn inderdaad grijze import modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
maniace schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Probleem wat ik daarmee zag is dat plex er dan toch een 2.0 variant van maakt. Beter dan niks maar niet wat ik wil gezien mijn opzet van mijn audio systeem.
Vreemd, heb je dit in de instellingen ook nagekeken wat hij moet doen? Ik had namelijk in het begin dat hij ook ging transcoderen, terwijl de stick het gewoon aan moest kunnen. Via de instellingen in de Plex heb heb ik het aangepast en toen ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Stoefert schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Hierbij het achteraanzicht (via website LG) maar foto + maatvoering moet even wachten. TV zit nog in de doos en moet eerst de muur verstevigen voordat hij kan worden opgehangen! Ik kreeg levertijd 8-10 weken door via Apollo dus moet wachten op de aannemer.. ;-) ah well! Voorpret is ook leuk.

[Afbeelding]
Thanks.
Hhhmm. ik moet toch maar eens even goed uitzoeken waar ik de kabelbuis in de muur moet maken, midden of toch aan de linkerkant :X
kabels zullen toch een beetje in de uitsparingen moeten komen om de TV strak tegen de muur te kunnen krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door noteboeki op 09-05-2022 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
noteboeki schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Thanks.
Hhhmm. ik moet toch maar eens even goed uitzoeken waar ik de kabelbuis in de muur moet maken, midden of toch aan de linkerkant :X
kabels zullen toch een beetje in de uitsparingen moeten komen om de TV strak tegen de muur te kunnen krijgen.
Zoals op de afbeelding te zien is loopt er een kleine kabelgoot van het midden (onder) naar rechts boven, waar de HDMI poorten zitten. Het is de bedoeling bij de 77" en 83" modellen dat je daar de power cable in stopt, en dus rechtsonder naar beneden loodst. De kabelgoot zou ik dus links doen (als je naar de TV kijkt), dus rechts aan de achterzijde.

Als je de goot in het midden hebt is er geen ruimte om je G2 plat aan de muur te krijgen met alle I/O kabels die er tussen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Via eARC doet de LG dan wel DTS? Iemand dat al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
daffie82 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:46:
[...]

Via eARC doet de LG dan wel DTS? Iemand dat al kunnen testen?
Ik mag toch hopen dat het passthrough via eARC dan gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is er hier iemand die zijn oudere oled heeft vervangen voor een nieuwe? Ik heb een C8 van nu vier jaar oud, en ik ben ontevreden over de reflectie van het licht van buiten op het scherm. In mijn vorige woning keek de tv uit op een dichte muur, maar nu heb ik meer ramen in de woonkamer. Ik moet de gordijnen helemaal sluiten om (als het niet nacht is) fatsoenlijk HDR te kunnen zien.

"Oled-lampje" staat in HDR al op 100, en in SDR op 70. In SDR is dat wel redelijk goed, en bij verduistering eigenlijk zelfs te fel. Maar met donkere scènes zie ik bijna niks, zeker niet in HDR, door de spiegeling.

De brightness verhogen helpt niet, want dan wordt zwart vooral grijs, en daarvoor kopen we geen OLED.

Ik hoop dat de nieuwere schermen een andere coating of zoiets hebben, waardoor de reflectie wat minder vervelend is.

Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Binnetie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:52:
[...]

Zoek even in het topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
willemd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:39:
Is er hier iemand die zijn oudere oled heeft vervangen voor een nieuwe? Ik heb een C8 van nu vier jaar oud, en ik ben ontevreden over de reflectie van het licht van buiten op het scherm. In mijn vorige woning keek de tv uit op een dichte muur, maar nu heb ik meer ramen in de woonkamer. Ik moet de gordijnen helemaal sluiten om (als het niet nacht is) fatsoenlijk HDR te kunnen zien.

"Oled-lampje" staat in HDR al op 100, en in SDR op 70. In SDR is dat wel redelijk goed, en bij verduistering eigenlijk zelfs te fel. Maar met donkere scènes zie ik bijna niks, zeker niet in HDR, door de spiegeling.

De brightness verhogen helpt niet, want dan wordt zwart vooral grijs, en daarvoor kopen we geen OLED.

Ik hoop dat de nieuwere schermen een andere coating of zoiets hebben, waardoor de reflectie wat minder vervelend is.

Weet iemand dat?
Coating is gewoon hetzelfde. Dus of accepteren of naar een LED gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:52:
[...]

Niet dus.
Even gezocht in dit draadje:

Houdt er wel rekening mee dat de meeste nieuwe LG TV's geen DTS ondersteuning hebben, dus ook geen passthrough via (e)ARC. De Shield TV moet dus voor alle DTS formaten direct op een receiver worden aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
daffie82 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Niet dus.

Houdt er wel rekening mee dat de meeste nieuwe LG TV's geen DTS ondersteuning hebben, dus ook geen passthrough via (e)ARC. De Shield TV moet dus voor alle DTS formaten direct op een receiver worden aangesloten.
Kwestie van tijd, dan bestaat DTS niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Stoefert schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:12:
[...]

Zoals op de afbeelding te zien is loopt er een kleine kabelgoot van het midden (onder) naar rechts boven, waar de HDMI poorten zitten. Het is de bedoeling bij de 77" en 83" modellen dat je daar de power cable in stopt, en dus rechtsonder naar beneden loodst. De kabelgoot zou ik dus links doen (als je naar de TV kijkt), dus rechts aan de achterzijde.

Als je de goot in het midden hebt is er geen ruimte om je G2 plat aan de muur te krijgen met alle I/O kabels die er tussen zitten...
Er lijken wel wat plaatjes/klepjes te zitten die er wellicht uit kunnen en zodoende de kabels naar het midden te krijgen, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe je de kabels kunt wegwerken, laten ze mooi in deze video zien (voor 55, 65, 77 en 83 inch):

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 10-05-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 21:08
willemd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:39:

Weet iemand dat?
Hier een 2021 model en zie inderdaad ook geen klap op het scherm als ik de raamverduistering niet dicht doe.
Daarom maar een top down/bottom up plissé gordijn gedaan zodat ik overdag wel gewoon tv kan kijken zonder direct in een al te donker hol zit.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Binnetie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:14:
Hoe je de kabels kunt wegwerken, laten ze mooi in deze video zien (voor 55, 65, 77 en 83 inch):

[YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG]
Gezien de achterkant is het een 65inch die ze ophangen, vanaf 77inch lijkt het erop dat je de kabels (muv stroom) niet in het midden naar beneden kan brengen.
Tenzij de klepjes eraf kunnen, maar geen idee of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
noteboeki schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:30:
[...]

Gezien de achterkant is het een 65inch die ze ophangen, vanaf 77inch lijkt het erop dat je de kabels (muv stroom) niet in het midden naar beneden kan brengen.
Tenzij de klepjes eraf kunnen, maar geen idee of dat kan.
In het filmpje laten ze het ook zien voor een 77 inch. De HDMI kabels gaan dan via de zijkant naar onderen en komen als je voor de TV staat links onder eruit. Zie 2:20 min van het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Binnetie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:49:
[...]

In het filmpje laten ze het ook zien voor een 77 inch. De HDMI kabels gaan dan via de zijkant naar onderen en komen als je voor de TV staat links onder eruit. Zie 2:20 min van het filmpje.
Thx zie het idd nu :)
Kabels kunnen dan toch enkel naar links weggewerkt worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

synorluna schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:49:
Kwestie van tijd, dan bestaat DTS niet meer.
Jij hebt vroeger zeker heel veel Monopoly gespeeld ?? :D

Kortom : Laten we het niet hopen, want geen concurrentie = Hele nare gevolgen in heel veel gevallen! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:36:
[...]

Jij hebt vroeger zeker heel veel Monopoly gespeeld ?? :D

Kortom : Laten we het niet hopen, want geen concurrentie = Hele nare gevolgen in heel veel gevallen! ;)
Gaat ook niet gebeuren volgens mij.
1 standaard in AV land, kan sowieso niet de bedoeling zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mijn inmiddels bijna 7 jaar oud model 4k Oled TV heeft vandaag nog eens een firmware update mogen ontvangen. Daar zitten geen schokkende verbeteringen meer in de laatste jaren maar helemaal vergeten zijn ze deze nog niet bij LG, voor wat dat waard is ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Laatst online: 23:23
hardware-lover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:05:
Mijn inmiddels bijna 7 jaar oud model 4k Oled TV heeft vandaag nog eens een firmware update mogen ontvangen. Daar zitten geen schokkende verbeteringen meer in de laatste jaren maar helemaal vergeten zijn ze deze nog niet bij LG, voor wat dat waard is ;)
Haha top! En geen inbranders? Hoeveel branduren heb je er opzitten?👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:05:
Toch netjes!

Ja, het is alleen jammer dat LG niet het Apple model gebruikt van upgraden waarbij je dus iedere keer een nieuw IOS krijgt ook met cosmetische veranderingen.
Je krijgt dan weliswaar niet alle nieuwe zaken omdat er nu eenmaal hardware wijzigingen zijn, maar voor de rest loop je dan wel mee met de rest.
Dat doet LG dus niet met als gevolg een enorme serie verschillende firmware versies die soms bijna gelijk aan elkaar zijn.
Ik vind het niet zo’n handige keuze maar veranderen doen ze dit natuurlijk niet meer.
Daar moet je vooraf bij het ontwerp over nadenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ReceiverNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Haha top! En geen inbranders? Hoeveel branduren heb je er opzitten?👍🏻
hardware-lover in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Geen idee hoe het nu met de branduren zit, vind ik ook niet zo heel belangrijk als ik eerlijk ben. TV wordt door de week voornamelijk vanaf zo'n 18:00 uur aangezet en staat dan aan tot ~ 23:30 uur. In het weekeinde zijn het vaak aardig wat uren meer, mijn oudste dochter (die dan regelmatig hier in huis is), haalt dan haar series in die ze thuis niet kan kijken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
HoppyF schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:29:
[...]

Toch netjes!

Ja, het is alleen jammer dat LG niet het Apple model gebruikt van upgraden waarbij je dus iedere keer een nieuw IOS krijgt ook met cosmetische veranderingen.
Je krijgt dan weliswaar niet alle nieuwe zaken omdat er nu eenmaal hardware wijzigingen zijn, maar voor de rest loop je dan wel mee met de rest.
Dat doet LG dus niet met als gevolg een enorme serie verschillende firmware versies die soms bijna gelijk aan elkaar zijn.
Ik vind het niet zo’n handige keuze maar veranderen doen ze dit natuurlijk niet meer.
Daar moet je vooraf bij het ontwerp over nadenken.
Alsjeblieft niet. Ik heb juist de CX gekocht omdat daar nog WebOS 5 opstaat ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:52

CoeliJoeli

Gamer

Kan iemand mij zeggen wat de lengte is van de schroeven, die bij de wall mount van de G1 worden gebruikt? Ik lees op internet dat de schroeven van het type M6 is, maar of dit nu betekent dat de lengte 6cm is lees ik dus niet (Ben geen klusser :P )

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoeliJoeli schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:29:
Kan iemand mij zeggen wat de lengte is van de schroeven, die bij de wall mount van de G1 worden gebruikt? Ik lees op internet dat de schroeven van het type M6 is, maar of dit nu betekent dat de lengte 6cm is lees ik dus niet (Ben geen klusser :P )
M6 is de dikte niet de lengte!
M6 is dus 6mm dik.
Maximale lengte is 25mm maar 20mm kun je ook gebruiken.
Dat is dus M6x20.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 11-05-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

HoppyF schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:29:

Google en hun Android TV is net zo irritant kan ik je vertellen! :P :+

Zie ook de vele nieuwsberichten en de klachten op verschillende fora over de laatste GUI wijziging met die stomme reclames/aanbevelingen waar de meesten geen boodschap aan lijken te hebben en het graag zouden willen uitschakelen! :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
* knip *
Volstrekt zinloze bijdrage.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 11-05-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
CoeliJoeli schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:29:
Je bedoelt de lengte van de schroeven die in de muur gaan neem ik aan?
Met steen of beton zou ik 5x50 doen in een goede 8mm plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:16
Als ik me goed herinner zijn de schroeven die bij de G1 zaten om de muur in te gaan 8cm lang. Gezien wat een gemiddeld normaal plugje kan houden in een betonmuur, is het wat overkill en is bovengenoemde 5cm ook wel voldoende, maar ik heb ze toch alle 8 gebruikt :*)

Wat ik me trouwens nog wel herinner van andere mensen in dit topic, waren ze niet zo te spreken over de bijgeleverde plugjes, zelf weinig problemen mee gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door AppieNL op 12-05-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik heb de 65G1 vorige week opgehangen met de 8 pluggen/schroeven van tegen de 8cm lang. Absoluut degelijk meegeleverd spul (ook de pluggen). 8 is wellicht wat overkill maar zou er minimaal 3 boven en 3 onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Ik zou eerder kleinere gaten/pluggen/schroeven gebruiken. Is ook al eerder beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
daffie82 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Niet dus.

Ik heb na lang zoeken de keuze gemaakt voor een LG Oled maar lees dit nu net. Wilde mijn Sonos amp aansluiten via optical, maar dat werkt dus niet? Kan iemand mij uitleggen waarom passthrough geen passthrough is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Archie_T schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb na lang zoeken de keuze gemaakt voor een LG Oled maar lees dit nu net. Wilde mijn Sonos amp aansluiten via optical, maar dat werkt dus niet? Kan iemand mij uitleggen waarom passthrough geen passthrough is?
Terechte vraag, maar ja .. zo werkt het jammer genoeg niet. TV heeft geen dts licentie en kan dts instellingen niet 'lezen' en kan dus ook niet doorgeven.
Heb je extern speler? Dan deze direct aan je sonos. Maar ik dacht dat oude sonos apparatuur ook geen dts konden.
Nam an dat je oude sonos had, want je wilt met optical aansluiten.
Als je sonos hdmi arc heeft, DAT is de voorkeur aansluitng.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Archie_T schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:00:
[...]

Ik vind het ook apart. Met passthrough zou je denken 1 op 2 doorsturen, de TV hoeft dan niks te doen. Dat doet de reciever 'dan maar' zou de TV zeggen.
Ik overweeg een Bluesound reciever te kopen. Deze heeft 1 eARC aansluiting (geen verdere HDMI aansluitingen). Die wordt aangesloten op de eARC van de LG. Maar nu heb ik ook een Xiaomi Mi TV Stick (die ik mogelijk vervang voor een Shield). Deze kan niet op de Bluesound en moet op de LG aangesloten worden. Laat nu vrijwel m'n gehele collectie DTS hebben. Als de LG deze passthrough doorstuurd of er LPCM 5.1 van maakt dan is er niets aan de hand, maar maakt hij er stereo van dan is dat een flinke stap terug.
Bij het kijken naar een G2 in een winkel werd verteld dat het een nieuwe TV was en deze 'alles ondersteunde'. Tja op die manier lopen ze de kans dat de TV weer retour komt.

Iemand die dat weet?

Overigens voor een G2 (als iemand daar voor gaat) heb je denk ik niet alle pluggen nodig. De G2 is ten opzichte van de G1 een heel stuk lichter door het gebruik van andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
JPS schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:59:
Ik heb de 65G1 vorige week opgehangen met de 8 pluggen/schroeven van tegen de 8cm lang. Absoluut degelijk meegeleverd spul (ook de pluggen). 8 is wellicht wat overkill maar zou er minimaal 3 boven en 3 onder doen.
Hier hangt al bijna 1 jaar een 65G1 met 4 schroeven vast van 5cm in een betonnen muur. TVs zijn super licht tegenwoordig en er komt ook nauwelijks kracht op de pluggen te staan.. die idiote schroeven zijn echt nergens voor nodig tenzij je muur van zwak materiaal is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 18:30

Gregory76

Sony PlayStation freak

Binnetie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:14:

[YouTube: LG OLED : How to wall mount your LG OLED G2 l LG]
Netjes. Ik zie bij deze muurbeugel ook dat de TV er in "gehangen" wordt, i.p.v. vast geschroefd. Dat lijkt mij erg handig! Ik heb een LG OLED55CX6LA. Heeft er iemand enig idee of er voor die bevestiging (in het filmpje op 3 minuut 7 seconden goed te zien) een bepaalde benaming is waarop ik voor mijn TV een passende muurbeugel kan gaan zoeken? Dank alvast!

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Ik ben al een week aan het rondbellen om de G2 te kunnen bestellen samen met een voet. Ik hoor dat het waarschijnlijk pas ergens in juni zal zijn dat die dingen leverbaar zijn.

Jammer, heb al een aantal keren op het punt gestaan er eentje te bestellen vanwege een goeie deal. Maar wellicht dat over een maand de prijzen weer wat verder gezakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
Sinds gisteren een 65G2 hangen. Twijfel om mijn Netflix abo te upgraden naar 4K. Hoor wat wisselende verhalen over de kwaliteit. Iemand hier ervaring mee? Voldoende meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 22:36
Gommert69 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:05:
Sinds gisteren een 65G2 hangen. Twijfel om mijn Netflix abo te upgraden naar 4K. Hoor wat wisselende verhalen over de kwaliteit. Iemand hier ervaring mee? Voldoende meerwaarde?
Ik heb de c1 77 inch.

Heb toen gelijk de upgrade genomen van Netflix doen de tv op zijn plek stond. (deal gemaakt met oud huisgenoot, ik de de upgrade betalen. mag de doos dan bij jou in opberg hok blijven staan :D. blij dat ik dat deed, want kwam er achter dat code voor cash back op de doos zat...anders had ik dat weg gemieterd )

Echter, moet ik zeggen...het valt me niet meer op dat ik naar betere versie van netflix keek. Toen ik in een van eerste weken de nieuwe Vikings keek viel het mij wel op hoe "crisp" het beeld was vergeleken met de goedkopere abbo versie. Dus eerste paar weken was ik van wow...nu is het een standaard zeg maar....en ben ik van meh als ik bij een maat van mij zijn oude c7 55 inch tv netflix kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
Binnetie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Ik vind het ook apart. Met passthrough zou je denken 1 op 2 doorsturen, de TV hoeft dan niks te doen. Dat doet de reciever 'dan maar' zou de TV zeggen.
Ik heb mijn AppleTV via HDMI op mijn 65G2 aangesloten. Mijn Sonos Arc is via de eARC poort op de LG aangesloten. LG geluids setting op ‘pass through’. Als ik op mijn ATV een film speel met DTS, dan wordt dat prima door mijn Sonos gespeeld, dus via HDMI werkt pass through prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
mucuracat schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Terechte vraag, maar ja .. zo werkt het jammer genoeg niet. TV heeft geen dts licentie en kan dts instellingen niet 'lezen' en kan dus ook niet doorgeven.
Heb je extern speler? Dan deze direct aan je sonos. Maar ik dacht dat oude sonos apparatuur ook geen dts konden.
Thanks, ik weet dat de Sonos ook ARC doet (Sonos amp) maar ik vind het een beetje onzin om een HDMI op te offeren voor alleen geluid.
[...]

Ik overweeg een Bluesound reciever te kopen. Deze heeft 1 eARC aansluiting (geen verdere HDMI aansluitingen). Die wordt aangesloten op de eARC van de LG. Maar nu heb ik ook een Xiaomi Mi TV Stick (die ik mogelijk vervang voor een Shield). Deze kan niet op de Bluesound en moet op de LG aangesloten worden. Laat nu vrijwel m'n gehele collectie DTS hebben. Als de LG deze passthrough doorstuurd of er LPCM 5.1 van maakt dan is er niets aan de hand, maar maakt hij er stereo van dan is dat een flinke stap terug.
Bij het kijken naar een G2 in een winkel werd verteld dat het een nieuwe TV was en deze 'alles ondersteunde'. Tja op die manier lopen ze de kans dat de TV weer retour komt.

Iemand die dat weet?

Overigens voor een G2 (als iemand daar voor gaat) heb je denk ik niet alle pluggen nodig. De G2 is ten opzichte van de G1 een heel stuk lichter door het gebruik van andere materialen.
Yes, exact hetzelfde probleem dus. Ik ga wel kijken naar een Sony of Philips OLED dan, om nou weer een nieuwe Sonos of andere receiver te kopen is ook een beetje onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silverdax
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07 23:25
Dit komt omdat Netflix bij vlagen zeer lage bitrates hanteert. Enige manier om dit te omzeilen is een VPN gebruiken en bijv. via USA naar Netflix te kijken aangezien daar een hogere bitrate gebruikt wordt.
sikkwittet schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:14:
[...]

Ik heb de c1 77 inch.

Heb toen gelijk de upgrade genomen van Netflix doen de tv op zijn plek stond. (deal gemaakt met oud huisgenoot, ik de de upgrade betalen. mag de doos dan bij jou in opberg hok blijven staan :D. blij dat ik dat deed, want kwam er achter dat code voor cash back op de doos zat...anders had ik dat weg gemieterd )

Echter, moet ik zeggen...het valt me niet meer op dat ik naar betere versie van netflix keek. Toen ik in een van eerste weken de nieuwe Vikings keek viel het mij wel op hoe "crisp" het beeld was vergeleken met de goedkopere abbo versie. Dus eerste paar weken was ik van wow...nu is het een standaard zeg maar....en ben ik van meh als ik bij een maat van mij zijn oude c7 55 inch tv netflix kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Iemand die dat weet?
Dat is dus gewoon een keiharde leugen! }:| :F

Daarnaast moet je sowieso niet op dat soort verkopertjes vertrouwen en gewoon zelf goed je onderzoek doen! :Y)

Alles ondersteunen is sowieso niet mogelijk vanwege :
- Google Android TV/LG WebOS/FireOS verschillen.
- De gebruikte SoC en wat die allemaal kan Decoden i.c.m. het gebruikte OS.
- Daarnaast dus ook nog eens het hele licentiegezeik qua Dolby vs. DTS en zo... |:(
mucuracat schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:14:
Maar ik dacht dat oude sonos apparatuur ook geen dts konden.
Er is het een en ander op dat gebied achteraf gepatched, maar welke gevolgen dat heeft voor welke modellen weet ik niet precies, want ik verafschuw die krengen : https://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=sonos+dts ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Gommert69 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb mijn AppleTV via HDMI op mijn 65G2 aangesloten. Mijn Sonos Arc is via de eARC poort op de LG aangesloten. LG geluids setting op ‘pass through’. Als ik op mijn ATV een film speel met DTS, dan wordt dat prima door mijn Sonos gespeeld, dus via HDMI werkt pass through prima.
Geeft je Sonos weer dat er een DTS signaal binnenkomt? Bij mijn weten zet de ATV dat namelijk om naar LPCM. Niet dat dat wat uitmaakt voor de kwaliteit, maar het is feitelijk geen DTS wat de televisie doorgeeft.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:25
Gommert69 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:05:
Dat zou ik zeker doen.

Het is niet alleen 4k wat je dan krijgt maar ook Dolby Vision en steeds vaker Dolby Atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
Millert schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Geeft je Sonos weer dat er een DTS signaal binnenkomt? Bij mijn weten zet de ATV dat namelijk om naar LPCM. Niet dat dat wat uitmaakt voor de kwaliteit, maar het is feitelijk geen DTS wat de televisie doorgeeft.
De Sonos App geeft als ik DTS content speel: “Multichannel PCM 7.1”

Pagina: 1 ... 455 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.