Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Dan zet de ATV het DTS signaal dus om, deze houd er rekening mee dat de televisie geen DTS kan doorgeven.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 23:23
Hoe kan ik Pathé thuis en Videoland werkend krijgen op de LG C1? Via de webbrowser is niet ideaal. Dan verdwijnt de ondertiteling spontaan na een tijdje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
Waar kan ik dat doen?😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@ReceiverNL Ken je Google? Dan kom je direct deze tegen, https://www.coolblue.nl/a...n-lg-smart-televisie.html

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReceiverNL
Haha ja ik heb uiteraard al in de store gezocht op mijn tv. Ik kan hem daar niet vinden. Maar bedenk mij dat ik mijn tv op Engels heb gezet om te verbinden met onze Google home. Wellicht dat het daardoor komt. Morgen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:51
Binnetie schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:17:
[...]
Ik overweeg een Bluesound reciever te kopen. Deze heeft 1 eARC aansluiting (geen verdere HDMI aansluitingen). Die wordt aangesloten op de eARC van de LG. Maar nu heb ik ook een Xiaomi Mi TV Stick (die ik mogelijk vervang voor een Shield). Deze kan niet op de Bluesound en moet op de LG aangesloten worden. Laat nu vrijwel m'n gehele collectie DTS hebben. Als de LG deze passthrough doorstuurd of er LPCM 5.1 van maakt dan is er niets aan de hand,
Met passthrough kom je er niet met Bluesound, want Bluesound doet geen DTS :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReceiverNL
De tv teruggezet op Nederlands en de apps zijn nu zichtbaar in de appstore van de tv. De Google home werkt nu niet meer met de tv, maar dat vind ik niet erg 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:30
Kak, gisteravond bier over de afstandsbediening van mijn LG C1 gemorst en vanochtend was hij kapüt. :(

Meteen maar even nieuwe besteld (type MR21GC). Gelukkig is de televisie nog te bedienen via de LG ThinQ-app. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:28:
Kak, gisteravond bier over de afstandsbediening van mijn LG C1 gemorst en vanochtend was hij kapüt. :(

Meteen maar even nieuwe besteld (type MR21GC). Gelukkig is de televisie nog te bedienen via de LG ThinQ-app. :)
Oeps!
Knopjes aan de onderkant van de TV kun je ook nog gebruiken.
Beetje onhandig wellicht maar het kan wel.
Je kunt nog een poging wagen de afstandsbediening schoon te maken en goed te laten drogen.
Wellicht doet hij het dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
HoppyF schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:48:
[...]

Oeps!
Knopjes aan de onderkant van de TV kun je ook nog gebruiken.
Beetje onhandig wellicht maar het kan wel.
Je kunt nog een poging wagen de afstandsbediening schoon te maken en goed te laten drogen.
Wellicht doet hij het dan nog.
Dat schoonmaken gaat hem, denk ik, niet meer worden. De televisie registreert diverse inputs en de de grote knop (met het tandwiel) plakt vast bij indrukken.

Ach, voor nu volstaat de app op mijn telefoon. Morgen komt de nieuwe afstandsbediening binnen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:03:
[...]

Dat schoonmaken gaat hem, denk ik, niet meer worden. De televisie registreert diverse inputs en de de grote knop (met het tandwiel) plakt vast bij indrukken.

Ach, voor nu volstaat de app op mijn telefoon. Morgen komt de nieuwe afstandsbediening binnen. :)
Schoonmaken betekent uit elkaar halen en alle plakzooi verwijderen.
Lastig klusje en succes is ook niet gegarandeerd.
Je kunt het proberen, heb je een reserve voor de volgende keer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Ooit eens deze app geïnstallerd op mijn C8. Geen idee of die ook met de C1 werkt
Let niet op de beschrijving. Klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Mensen met een C9 OLED hier en de Xbox Series X. Hebben jullie gemerkt dat als je VRR (variable refresh rate) aan hebt staan dat de black levels in games omhoog worden gekrikt? Dus dat pikzwarte gedeeltes meer donkergrijs ogen?

Het is een bekende issue en daarom heb ik mijn tv brightness op 47 staan. Maar de C9 heeft nu een optie genaamd fine tune dark areas. Heeft iemand hier al wat mee gedaan of nog niet?

PM als het te off topic wordt.

En ik zie dat er alweer een nieuwe firmware is, ze blijven bezig niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri4Real
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-07 20:22
Afgelopen vrijdag een 48inch C1 gekocht en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Word voornamelijk gebruikt voor gamen (XSX, Switch en binnenkort ook PC en PS5). Soms ook films/series dmv van Plex app op Xbox. Heb de Guides van HDTVTest gevolgd voor de settings en alles is tiptop!

[ Voor 0% gewijzigd door Joeri4Real op 15-05-2022 14:07 . Reden: 48inch model gekocht ipv 55inch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
devilsnight schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:04:

Dat mag ik hopen ja, zijn nog genoeg issues en bugs die voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
devilsnight schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:04:
Mensen met een C9 OLED hier en de Xbox Series X. Hebben jullie gemerkt dat als je VRR (variable refresh rate) aan hebt staan dat de black levels in games omhoog worden gekrikt? Dus dat pikzwarte gedeeltes meer donkergrijs ogen?

Het is een bekende issue en daarom heb ik mijn tv brightness op 47 staan. Maar de C9 heeft nu een optie genaamd fine tune dark areas. Heeft iemand hier al wat mee gedaan of nog niet?

PM als het te off topic wordt.

Welke firmware versie bedoel je?
Ik heb wel een C9 maar geen Xbox of PS5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 19-09 15:39
ReceiverNL schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 09:47:
[...]

De tv teruggezet op Nederlands en de apps zijn nu zichtbaar in de appstore van de tv. De Google home werkt nu niet meer met de tv, maar dat vind ik niet erg 👍🏻
Je kan weer op UK zetten. Dan blijven apps gewoon geïnstalleerd. Ook pathé.

Tip wat niet te doen: :p
https://www.ad.nl/utrecht...um-in-amerongen~a579c019/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
kneusteun schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:09:
[...]

Dat mag ik hopen ja, zijn nog genoeg issues en bugs die voorbij komen.
Oh OK, zelf heb ik geen issues dus bij elke update heb ik zoiets van...."zou ik het nou wel doen, why fix if it ain't broken." zeg maar. Met de kans dat met een update ik misschien wel een issue krijg.
HoppyF schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Welke firmware versie bedoel je?
Ik heb wel een C9 maar geen Xbox of PS5.
Ik zit zelf nog op 05.20.15

De nieuwste moet ik nog accepteren en dat is 05.20.30

Ik las op AVS niet heel lang geleden dat LG toch echt wel een dezer dagen zal stoppen met het updaten van de C9 vanwege de leeftijd van de tv. Zal je net zien dat de laatste update die je binnenhaalt issues introduceert, natuurlijk hoeft dat niet perse, maar toch.

Maar ik krijg de melding dagelijks nu, elke keer wegklikken is ook irritant. Toch check ik wel altijd fora voordat ik een update accepteer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
devilsnight schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Oh OK, zelf heb ik geen issues dus bij elke update heb ik zoiets van...."zou ik het nou wel doen, why fix if it ain't broken." zeg maar. Met de kans dat met een update ik misschien wel een issue krijg.

[...]

Ik zit zelf nog op 05.20.15

De nieuwste moet ik nog accepteren en dat is 05.20.30

Ik las op AVS niet heel lang geleden dat LG toch echt wel een dezer dagen zal stoppen met het updaten van de C9 vanwege de leeftijd van de tv. Zal je net zien dat de laatste update die je binnenhaalt issues introduceert, natuurlijk hoeft dat niet perse, maar toch.

Maar ik krijg de melding dagelijks nu, elke keer wegklikken is ook irritant. Toch check ik wel altijd fora voordat ik een update accepteer.
Heb B9 met 05.20.30. Geen issues tot nu.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Een beetje basic vraag... Ik wil een hdd van 1 a 2 TB aan m'n C9 hangen, om films te kijken. Moet ik hierbij nog rekening houden met specifieke eigenschappen?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Monda schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:47:
Een beetje basic vraag... Ik wil een hdd van 1 a 2 TB aan m'n C9 hangen, om films te kijken. Moet ik hierbij nog rekening houden met specifieke eigenschappen?
Schijf formatteren met NTFS, Fat32 of Exfat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sinds een week of drie zie ik regelmatig de melding in de trend van "This app that you use most during this time of day." verschijnen als ik mijn C9 aan zet |:( Ik zit op de laatste firmware. Kan ik dit ergens uitzetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 16-05-2022 10:39 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
NoahAmber schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Schijf formatteren met NTFS, Fat32 of Exfat
Wel rekening houden dat Fat32 geen bestanden groter dan 4GB aan kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
Monda schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:47:
usb-verlengkabel is wel handig als je tv aan de muur hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:38:
Sinds een week of drie zie ik regelmatig de melding in de trend van "This app that you use most during this time of day." verschijnen als ik mijn C9 aan zet |:( Ik zit op de laatste firmware. Kan ik dit ergens uitzetten?
In deze categorie kreeg ik gisteren op mijn C1 ineens de melding (geparafraseerd) "Viewing a very bright screen for a long time can damage your eyesight". Ik heb geen recente updates gehad en geen idee waar dit vandaan komt. Ik heb notabene Cinema Dark mode aanstaan.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
synorluna schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Wel rekening houden dat Fat32 geen bestanden groter dan 4GB aan kan.
Klopt, maar die 4GB kan dan best veel uren zijn. Meestal komen de opnames niet verder dan 720p bij een bitrate van max 4Mbps. Althans op de Enigma2 boxen. En dan kan je een hoop opnametijd kwijt binnen 4GB. Hoe dat met de LG's zit durf ik niet te zeggen.. Misschien dat dat een ander weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Op een ander forum wordt melding gemaakt van het feit dat de G2 in SDR modus niet helemaal zwart gaat, dat de pixels nog zo'n 1 a 2 procent helderheid hebben wat vooral in donkere ruimtes erg storend schijnt te zijn. Lijkt een bug te zijn.
Kan iemand dat hier bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NoahAmber schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:07:
[...]
Klopt, maar die 4GB kan dan best veel uren zijn. Meestal komen de opnames niet verder dan 720p bij een bitrate van max 4Mbps. Althans op de Enigma2 boxen. En dan kan je een hoop opnametijd kwijt binnen 4GB. Hoe dat met de LG's zit durf ik niet te zeggen.. Misschien dat dat een ander weet.
Nou? De Enigma2 die hier in huis staat slaat met gemak een aangeboden UHD stream op met een bitrate van ~20Mbit. Alles valt en staat met de beschikbare bron vanzelfsprekend 😉

Aangezien het bij Ziggo ook mogelijk is om hun UHD DVB-C signaal via CI+ te bekijken, zou dusdanig op kunnen slaan eveneens tot de mogelijkheden kunnen behoren. Kan het niet bevestigen, heb geen CI+ in mijn TV zitten.

https://community.ziggo.n...deoapparatuur/ba-p/907239

Edit: UHD Ziggo Sport stream van ~2 uur neemt net wat meer dan 18GB ruimte in beslag zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 16-05-2022 22:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Nou? De Enigma2 die hier in huis staat slaat met gemak een aangeboden UHD stream op met een bitrate van ~20Mbit. Alles valt en staat met de beschikbare bron vanzelfsprekend 😉
Je hebt volkomen gelijk! Ik ging kijken naar de transcoding setting voor streamen. Voor opnames doet hij idd opnemen 1 op 1 naar gelang hoe het wordt uitgezonden. Dank voor het corrigeren @hardware-lover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wat kun je trouwens eraan doen wanneer de UI nogal traag begint te worden? Uitzetten heeft geen zin, boel blijft traag dan. Stekker eruit ook niet. Of moet je hem echt even een tijdje van stroom hebben voordat ie zeg maar echt uit gaat, qua alles? Dus een cold boot?

C9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
devilsnight schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:37:
Wat kun je trouwens eraan doen wanneer de UI nogal traag begint te worden? Uitzetten heeft geen zin, boel blijft traag dan. Stekker eruit ook niet. Of moet je hem echt even een tijdje van stroom hebben voordat ie zeg maar echt uit gaat, qua alles? Dus een cold boot?

C9.
Ik heb een C8 en vind het tot nu toe nog vrij vlot gaan. Dus mij verbaast het als bij een C9 traag wordt (maar perceptie verschilt natuurlijk). Om een beeld te krijgen: heb je veel extra apps gedownload anders dan de standaard? Gebruik je de tv browser om te streamen? Wat gaat er precies traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wren schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb een C8 en vind het tot nu toe nog vrij vlot gaan. Dus mij verbaast het als bij een C9 traag wordt (maar perceptie verschilt natuurlijk). Om een beeld te krijgen: heb je veel extra apps gedownload anders dan de standaard? Gebruik je de tv browser om te streamen? Wat gaat er precies traag?
Ik merk een slowdown achtig effect wanneer door apps scroll of ze wil opstarten. Of naar de settings ga. Ik heb afgezien van de default apps weinig zelf geïnstalleerd.

Een cold reboot zal dit ongetwijfeld verhelpen, maar hoe krijg ik die? Zeg maar dat scherm na een firmware update, dat is echt een cold boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
devilsnight schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Ik merk een slowdown achtig effect wanneer door apps scroll of ze wil opstarten. Of naar de settings ga. Ik heb afgezien van de default apps weinig zelf geïnstalleerd.

Een cold reboot zal dit ongetwijfeld verhelpen, maar hoe krijg ik die? Zeg maar dat scherm na een firmware update, dat is echt een cold boot.
tijdje van het stroom afhalen kan helpen idd, wel eerst even je tv gewoon uitzetten en een minuut of 5 wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wren schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:16:
[...]

tijdje van het stroom afhalen kan helpen idd, wel eerst even je tv gewoon uitzetten en een minuut of 5 wachten.
Je kunt ook de gebruikersvoorwaarden tijdelijk even wijzigen (aan/uit vinken) dan wordt er ook een koude start gedaan zonder dat de instellingen verder worden gewijzigd.
Hier met mijn C9 geen traagheid gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Thanks mensen.

En dan nog iets, om een app zoals YouTube volledig af te sluiten, is er geen snellere manier dan naar home te gaan, naar de apps gaan en met x af te sluiten? Ik las op AVS dat door op de back knop lang ingedrukt te houden de app gesloten wordt, maar dat klopt niet. De app blijft dan nog steeds draaien.

Ik vraag dit omdat de laatste tijd als ik YouTube weer open het soms bijna een minuut duurt voordat de app normaal wordt geladen, alle vakjes van subscriptions zijn leeg, daarom zou ik hem het liefst elke keer volledig willen sluiten voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
devilsnight schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:03:
Thanks mensen.

En dan nog iets, om een app zoals YouTube volledig af te sluiten, is er geen snellere manier dan naar home te gaan, naar de apps gaan en met x af te sluiten? Ik las op AVS dat door op de back knop lang ingedrukt te houden de app gesloten wordt, maar dat klopt niet. De app blijft dan nog steeds draaien.

Ik vraag dit omdat de laatste tijd als ik YouTube weer open het soms bijna een minuut duurt voordat de app normaal wordt geladen, alle vakjes van subscriptions zijn leeg, daarom zou ik hem het liefst elke keer volledig willen sluiten voor de volgende dag.
Op mijn C9: Op de AB de Home knop (huisje) 4 sec. ingedrukt houden geeft een overzicht van alle openstaande apps. Die kan je dan in 1x sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
Dat en in veel apps werkt een paar keer op back drukken ook om de app af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Dat is het kromme van de YouTube app bijvoorbeeld. Ik druk een paar keer op back en dan vraagt de app of ik wil afsluiten en nog steeds blijft ie toch geactiveerd staan in home. Het zou fijn zijn geweest (voor het gemak) dat zo'n app echt afgesloten is dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 20:58
Zonet update 05.20.35 gekregen voor mijn LG C9.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43
Na een paar jaar me te hebben geërgerd aan de burnin problemen van mijn B6 heb ik de knoop doorgehakt en ga ik voor een QLED..
Nee hoor ;) ik heb een OLED G1 besteld en die komt hopelijk morgen binnen.
Ondanks mijn hele vervelende burnin klachten (Netflix en RTL4 logo + strepen bij de ondertiteling) van mijn B6 kan ik het niet laten om weer voor OLED te gaan want tja die beeldkwaliteit!

Waar ik naar uitkijk is het grotere schermformaat, 65", betere game prestaties en betere motion handling van deze tv.
Wel ben ik nog steeds erg huiverig voor eventuele burnin maar ik heb bij vrienden met nieuwere modellen gezien dat het ook echt wel zonder deze klachten kan.

Dit keer ook gewoon bij een Nederlands bedrijf gekocht want mijn B6 werd niet door LG gerepareerd omdat ik hem (samen met een paar andere tweakers indertijd) uit België had gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@hantheman feli met je aankoop! Mooie TV ;)

dat LG hem niet repareert omdat je hem in België gekocht had, slaat natuurlijk nergens op. Maar dat wist je al wel denk ik.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
daffie82 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:37:

dat LG hem niet repareert omdat je hem in België gekocht had, slaat natuurlijk nergens op. Maar dat wist je al wel denk ik.
Ik vermoed gekocht in België in combinatie met grijze import van die winkel. B6 kon wellicht niet meer gerepareerd worden en in zo'n geval trekt LG Benelux de handen ervan af en verwijst naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wren schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Ik vermoed gekocht in België in combinatie met grijze import van die winkel. B6 kon wellicht niet meer gerepareerd worden en in zo'n geval trekt LG Benelux de handen ervan af en verwijst naar de winkel.
Ok, dat kan. Heeft dan niks met België te maken, maar alles met die grijze import.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
daffie82 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:37:

Nee dat was echt ontzettend zuur, eerst lieten ze mensen komen van een bedrijf om te inspecteren of het echte een foutief paneel was (eerste 100,- kwijt aan voorrijkosten).
Ik had ook duidelijk aangegeven dat de tv in België was aangekocht met bon.
Die mannen hadden nog nooit zoveel burnin gezien haha dus ik was er zeker van dat LG dit paneel wel onder garantie konden vervangen.
Na weken wachten zelf maar gebeld naar LG en die vertelden me doodleuk dat dit niet onder garantie gerepareerd kon worden.
Nog heel wat telefoontjes aan besteed maar heb het uiteindelijk opgegeven.

Maargoed all in the past op naar een new & improved OLED ervaring :)

edit: had niets met grijze import te maken.
het bedrijf in België (audiovision) heeft zelfs de aanmelding gedaan bij LG.

[ Voor 6% gewijzigd door hantheman op 18-05-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
hantheman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:47:
[...]

Nee dat was echt ontzettend zuur, eerst lieten ze mensen komen van een bedrijf om te inspecteren of het echte een foutief paneel was (eerste 100,- kwijt aan voorrijkosten).
Die mannen hadden nog nooit zoveel burnin gezien haha dus ik was er zeker van dat LG dit paneel wel onder garantie konden vervangen.
Na weken wachten zelf maar gebeld naar LG en die vertelden me doodleuk dat dit niet onder garantie gerepareerd kon worden.

Wel raar als het geen grijs import is en LG niet echt tegemoet komt.

Knap dat je dan nog bij LG blijft. Dit soort ervaringen zijn vaak reden voor velen om over te stappen. 8)

En NETFLIX burn-in? Zeker logo rechtonder als je door film/series bladert?
Dat ze dat niet aanpassen bij een oled tv app!! |:(

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 18-05-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je kent het verhaal waarschijnlijk wel dat je voor garantie claims bij de verkoper moet zijn niet bij LG.
Maar goed je besluit is blijkbaar al genomen.
Ik verwacht dat je met de G1 weer jaren vooruit kunt.
Er zijn ook verbeteringen die je op zullen gaan vallen.
O ja, die €100 kosten zou ik zeer zeker terughalen.
Je hebt immers terecht een garantie claim gedaan. Het inbranden is geen verzinsel of fabeltje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
mucuracat schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Wel raar als het geen grijs import is en LG niet echt tegemoet komt.

Knap dat je dan nog bij LG blijft. Dit soort ervaringen zijn vaak reden voor velen om over te stappen. 8)

En NETFLIX burn-in? Zeker logo rechtonder als je door film/series bladert?
Dat ze dat niet aanpassen bij een oled tv app!! |:(
Garantie/non-conformiteit is in België anders geregeld dan in Nederland. In NL kan je een en ander nog wel aanvechten door te wijzen op het feit dat een tv minimaal x jaar goed moet functioneren en dan kan je (soms met moeite) je recht halen bij de verkoper (idd, niet bij LG). In België...heb je wat meer pech :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Ohoh mijn 55B6 kwam toentertijd ook van Audiovision.. was dat nog van de 'collectieve' €1600 deal van toen? :) Mijn B6 had het na een tijd ook begeven. Heb toen redelijk de poot stijf gehouden en na wat gemaild/gezeur inruil korting gekregen op een 65G1.

Enige nadeel is dat ik dus nu weer een toestel uit België heb.. ga bij een volgende tv zeker een betrouwbare verkoper uitkiezen die ook na 2 jaar nog fatsoenlijk meewerkt aan garantie, dat is in België nog een dingetje namelijk.. maar Audiovision heeft het prima afgehandeld, die Stefaan denkt wel goed mee

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 18-05-2022 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wren schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:12:
[...]

Garantie/non-conformiteit is in België anders geregeld dan in Nederland. In NL kan je een en ander nog wel aanvechten door te wijzen op het feit dat een tv minimaal x jaar goed moet functioneren en dan kan je (soms met moeite) je recht halen bij de verkoper (idd, niet bij LG). In België...heb je wat meer pech :F
Toch heb je wel recht op garantie.
Er zijn officiële LD dealers in België die ook aan de Nederlandse klanten leveren.
Wil je echter een hoop gedoe achteraf voorkomen kun je het beste bij een NL winkel kopen.
Ook geen 100% zekerheid want er kunnen ook NL winkels failliet gaan.
Voorbeelden genoeg bekend.

De reparatie afhandeling bij Audiovision wordt toch goed gewaardeerd ook na twee jaar.
https://tweakers.net/shop...sion-punt-be/shopreviews/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
stin00 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:36:
[...]

Ohoh mijn 55B6 kwam toentertijd ook van Audiovision.. was dat nog van de 'collectieve' €1600 deal van toen? :) Mijn B6 had het na een tijd ook begeven. Heb toen redelijk de poot stijf gehouden en na wat gemaild/gezeur inruil korting gekregen op een 65G1.

Enige nadeel is dat ik dus nu weer een toestel uit België heb.. ga bij een volgende tv zeker een betrouwbare verkoper uitkiezen die ook na 2 jaar nog fatsoenlijk meewerkt aan garantie, dat is in België nog een dingetje namelijk.. maar Audiovision heeft het prima afgehandeld, die Stefaan denkt wel goed mee
Ja klopt dat was inderdaad die 'collectieve' deal :)
Stefaan was ook bij mij heel behulpzaam echter ging de communicatie wat minder toen de corona problematiek begon. ach het is alweer 2 jaar geleden en ik kan/wil me er nu niet meer druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 18-09 22:35
hantheman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 13:23:
Na een paar jaar me te hebben geërgerd aan de burnin problemen van mijn B6….
Hoe lang heb je die B6 in bezit gehad?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Gommert69 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:23:
[...]

Hoe lang heb je die B6 in bezit gehad?
B6 kwam uit in 2016, misschien 2017 gekocht.
2022 - 2016 = 6jr
2022 - 2017 = 5jr

[ Voor 5% gewijzigd door mucuracat op 18-05-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
mucuracat schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:47:
[...]

B6 kwam uit in 2016, misschien 2017 gekocht.
2022 - 2016 = 6jr
2022 - 2017 = 5jr
Januari 2017, dus 5jaar en 5maand, niet echt wat ik er van had verwacht, maar los van de burnin werkt de tv helemaal goed.

De B6 gaat nu naar de slaapkamer, Burnin valt vooral op bij Rood/Oranje beeld maar verder is de TV nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:12
Stoefert schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:27:
Vandaag is mijn 77" G2 geleverd en kan niet wachten om hem te testen! Ik heb op dit moment een 55" B6 uit 2016 staan dus een flinke stap groter én 6 jaar nieuwe ontwikkelingen + het EVO paneel. Benieuwd naar de helderheid en kleurverschillen tussen de twee modellen.

Hij moet nog worden opgehangen dus voor nu even dit plaatje als blijk van happiness!

[Afbeelding]
En @Stoefert Hangt de TV al en zo ja heb je er een foto van hoe het is geworden? Ik ben erg benieuwd hoe die je bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Snakefoodjah schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:49:
Zonet update 05.20.35 gekregen voor mijn LG C9.
Oke! Hier nog niet beschikbaar op C9.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
@Binnetie de LG maakt er dolby digital van. Een Apple TV met firecore maakt van DTS wel LPCM

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
  • Laatst online: 10:47
HoppyF schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:34:
[...]

Ok, de verkoper en LG roepen beiden iets wat onjuist is.
Je hebt gewoon recht op kosteloze reparatie.
Zeker ook omdat dit een bekend probleem is.
Ga niet in discussie met LG, je claimt hoort thuis bij de verkoper.
De verkoper gaat het met LG maar uitzoeken wie wat betaalt.
Het kost jou in ieder geval niets.
Blijf vriendelijk maar wel vasthouden aan dit standpunt.
Je krijg gelijk ook al zal de verkoper wellicht wat tegensputteren.
Is het een (voor ons hier) bekende winkel dan zal het ook wel naar wens opgelost gaan worden.
Woorden als coulance worden vaak gebruikt om jou het gevoel te geven dat je goed af bent.
Is gewoon een trucje om onder de volledige claim uit te komen.
Of je TV nu 3 of 4 jaar oud is doet ook niet ter zake.
Nogmaals bedankt voor je reactie, inmiddels ben ik wat verder... maar nog niet helemaal waar ik wil zijn helaas ;(

Ik heb de winkel in gebreke gesteld (uiteraard wel vriendelijk en constructief gebleven) en de tv bij hen ter reparatie aangeboden. Vooraf heb ik ook duidelijk kenbaar gemaakt dat ik verwacht dat het gewoon gratis opgelost wordt.

Nu ontvang ik van de verkoper een offerte met een (inmiddels wat hogere dan via LG zelf) korting (coulance inderdaad), reparatie zou nu nog ongeveer 450,- kosten. Er valt me wel een ding op; op de offerte wordt de diagnose 'retentie' genoemd, wat dit probleem naar mijn mening absoluut niet is. De winkel blijft er maar op hameren dat dode pixels en retentie niet onder garantie kunnen vallen.

Ik begin wel te overwegen de reparatie maar gewoon (betaald) uit te laten voeren en de kosten terug te proberen krijgen, want ik ben mijn tv inmiddels al twee maanden kwijt en er is alleen nog maar een diagnose. Of heb je toevallig nog een gouden tip? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe belangrijk is de helderheid van een oled-paneel?
De laatste LG-modellen vanuit de review hebben een hogere helderheid dan hun voorgangers. Ik begrijp dat dit helpt bij HDR-ondersteuning. Echter zou ik in mijn situatie mijn scherm niet op 100% helderheid zetten, dit vind ik niet prettig kijken.

Voorbeeld:
Als een ouder model 700 nits aankan maar ik kijk prettig op 600, is dit dan dezelfde helderheid als bij een nieuw paneel die 1000 nits aankan? Ik blijf 600 prettig vinden.

Hoe zit dit en wat is het voordeel van de hogere helderheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Nu online
Sean93 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:06:
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe belangrijk is de helderheid van een oled-paneel?
De laatste LG-modellen vanuit de review hebben een hogere helderheid dan hun voorgangers. Ik begrijp dat dit helpt bij HDR-ondersteuning. Echter zou ik in mijn situatie mijn scherm niet op 100% helderheid zetten, dit vind ik niet prettig kijken.

Voorbeeld:
Als een ouder model 700 nits aankan maar ik kijk prettig op 600, is dit dan dezelfde helderheid als bij een nieuw paneel die 1000 nits aankan? Ik blijf 600 prettig vinden.

Dat hangt IMO ervan af in hoeverre je gevoelig bent voor de marketingstrijd die gaande is. Concurrenten schermen graag met het feit dat hun niet OLED modellen veel feller kunnen dan OLED panelen met de suggestie dat meer helderheid per definitie veel beter is.

Voor mij, en anderen, is de helderheid die een OLED paneel kan leveren meer dan voldoende. Dat de nieuwere modellen wat helderder zijn is mooi meegenomen maar dit was naar mijn mening altijd al een non-issue (disclaimer: mijn tv staat niet in de volle zon of in de tuin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

Voorbeeld:

Mogelijk heeft het nog iets met slijtage te maken en slijt het minder. Ik heb hier echter nog niemand horen klagen anders dan burn-in (bij de oude schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davasch schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:06:
[...]

Nogmaals bedankt voor je reactie, inmiddels ben ik wat verder... maar nog niet helemaal waar ik wil zijn helaas ;(

Ik heb de winkel in gebreke gesteld (uiteraard wel vriendelijk en constructief gebleven) en de tv bij hen ter reparatie aangeboden. Vooraf heb ik ook duidelijk kenbaar gemaakt dat ik verwacht dat het gewoon gratis opgelost wordt.

Nu ontvang ik van de verkoper een offerte met een (inmiddels wat hogere dan via LG zelf) korting (coulance inderdaad), reparatie zou nu nog ongeveer 450,- kosten. Er valt me wel een ding op; op de offerte wordt de diagnose 'retentie' genoemd, wat dit probleem naar mijn mening absoluut niet is. De winkel blijft er maar op hameren dat dode pixels en retentie niet onder garantie kunnen vallen.

Ik begin wel te overwegen de reparatie maar gewoon (betaald) uit te laten voeren en de kosten terug te proberen krijgen, want ik ben mijn tv inmiddels al twee maanden kwijt en er is alleen nog maar een diagnose. Of heb je toevallig nog een gouden tip? ;)
Ik vind €450 voor een reparatie nog erg veel geld.
Zeker omdat het jouw schuld niet is en het probleem toch echt bij de TV ligt.
Zoals gezegd is het de winkel die dit moet oplossen.
Omdat je blijkbaar al even bezig bent hiermee zou ik de winkel alsnog aanschrijven dat je een kosteloze reparatie verwacht. Geleuter over dode pixel of retentie heb je geen boodschap aan.
Dat is bovendien het probleem ook niet.
Kijk ook even of de winkel aangesloten is bij een keurmerk zoals bv Thuiswinkel.org of Techniek Nederland of iets dergelijks. Is dat zo dan kun je bij de Geschillencommissie een klacht indienen.
Dat kost je een paar tientjes.
Is de winkel nergens aangesloten dan is het lastiger want dan moet je een rechtszaak gaan beginnen wat veel langer duurt en waarvan de uitkomst nog onzeker is.
Er zijn voorbeelden beschreven in het Shopping topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 15:52
Goedemorgen,

Sinds gister gebruik ik de LG OLED 42 inch als monitor aan mijn PC. Het lijkt erop dat ik een 'dode' pixel heb helemaal links bovenaan het scherm. Het vreemde is echter dat de 'dode' pixel er niet altijd is. Als ik bijv. de Netflix app start, dan zie ik em niet. Maar bijv. in Windows 11 weer wel;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0uvqhtcDZskt1wG1ly6skVJ_Eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVaOJrbMnj7Kl0Y0RoonKjoK.jpg?f=fotoalbum_large

Ga ik naar het lockscreen van Windows 11, dan is het weg. Log ik weer in, is het weer terug. Herstart ik mijn PC, is het in eerste instantie weg.

Ik heb de pixel refresher gedraaid, zonder resultaat. Iemand een idee of dit nu wel of geen dode pixel is?

Never mind! Het is de Citrix workspace app. Zodra ik die start, verschijnt de op het oog dode pixel. Sluit ik deze weer, dan is het weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-05-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voorbeeld:

Gaat het eigenlijk niet over piek helderheid bij die getallen? Het lijkt mij sowieso niet verstandig om de helderheid continu op maximaal te hebben, los of dit als prettig of minder prettig wordt ervaren.

Bij mijn oudere Oled staat de standaardinstelling voor helderheid op maximaal 40, dat heb ik altijd al zo gehad. Bij een HDR bron gaat deze naar 100, ik kan daar zelf geen andere draai geven. Mijn model Oled heeft vrijwel geen instellingen beschikbaar wat dat betreft, dat was bij de 2015 modellen tamelijk beperkt, bij latere modellen werd dat steeds uitgebreider volgens mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Morpheus2003 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:45:
Goedemorgen,

Sinds gister gebruik ik de LG OLED 42 inch als monitor aan mijn PC. Het lijkt erop dat ik een 'dode' pixel heb helemaal links bovenaan het scherm. Het vreemde is echter dat de 'dode' pixel er niet altijd is. Als ik bijv. de Netflix app start, dan zie ik em niet. Maar bijv. in Windows 11 weer wel;

[Afbeelding]

Ga ik naar het lockscreen van Windows 11, dan is het weg. Log ik weer in, is het weer terug. Herstart ik mijn PC, is het in eerste instantie weg.

Ik heb de pixel refresher gedraaid, zonder resultaat. Iemand een idee of dit nu wel of geen dode pixel is?

Never mind! Het is de Citrix workspace app. Zodra ik die start, verschijnt de op het oog dode pixel. Sluit ik deze weer, dan is het weg.
Heb je er al eens op geklikt? Op dumpert zat er jarenlang ook zo'n pixel met een menu erachter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voorbeeld:

Eigenlijk puur dit :
hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:41:
Bij mijn oudere Oled staat de standaardinstelling voor helderheid op maximaal 40, dat heb ik altijd al zo gehad. Bij een HDR bron gaat deze naar 100, ik kan daar zelf geen andere draai geven.
En wat dat betreft was ik eigenlijk wel gauw klaar met HDR content om die reden : Ik vind dat totaal niet fijn kijken en al helemaal niet zoals ik het liefst films kijk, namelijk in een volledig verduisterde kamer! -O-

Dus wat mij betreft : 120 cd/m² SDR content FTW!!! :Y) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat

Voorbeeld:

En/en

Vincent had ergens mooi uitleg.
Het is fijn als je tv hoge helderheid aan kan. Dit betekend niet dat je altijd hoger helderheid kijkt.
Het zit zo: HDR regelt het al voor je en je tv probeert helderheid verschillen te compenseren. Maar dat lukt niet altijd.

Stel er is een lichtflits van 1000nits. en daarin staat een object met 800nits.
Als je tv maar 600 aan kan, zie je het verschil niet tussen lichtflits en object. Dus er is geen object :P

Net als zwart naar grijs waarden zeg maar. Als je tv dit niet goed aankan:
Je ziet dan: zwart, zwart, zwart, grijs, wit.
Je zou moeten zien: zwart, minder zwart, nog minder zwart, grijs, wit

Hopelijk is het duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Zo de G1 hangt, wat een verschil met een 55” heerlijk dat je er helemaal inzit.
Ook lekker dat ik mijn decoder nu kan verstoppen in de kast met de meegeleverde IR blaster.

Wat ik alleen niet voorelkaar krijg is om de volume van mijn sonos playbase (optical) met de magic remote te bedienen.
Op de B6 has ik hem als philips soundbar ingesteld maar dit lijkt op de G1 niet te lukken.
Weet iemand of dit te maken kan hebben met de IR blaster die ik nu in de kast heb liggen?
Vanavond maar even wat mee testen.

Edit: ik heb nu 1 van de 2 IR blasters voor de sonos gezet en ja hoor dan pikt hij wel het IR signaal op 8)7
Beetje jammer, ik had gehoopt dat de remote ook IR kan versturen.

[ Voor 14% gewijzigd door hantheman op 20-05-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Een nieuwe burn-in test komt eraan.

Mij maakt het zelf niet zoveel uit. Koop om de drie jaar toch een nieuwe televisie. Maar voor de mensen die hun OLED 5+ jaren behouden is het wellicht wel interessant om te volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Houd het on-topic aub. Milieu discussies kunnen gevoerd worden in andere topics op het forum. Off-topic posts zijn verdwenen in de prullenbak voor recycling. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door S1NN3D op 21-05-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BramViking schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:34:
Een nieuwe burn-in test komt eraan.
[YouTube: NEW OLED Burn In Test - We are Working on It!]

Mij maakt het zelf niet zoveel uit. Koop om de drie jaar toch een nieuwe televisie. Maar voor de mensen die hun OLED 5+ jaren behouden is het wellicht wel interessant om te volgen.
Een nieuwe burnin test is geen overbodige luxe.
Daarmee worden de fabeltjes immers snel ontkracht.
Ik hoop alleen wel dat het een realistische test gaat worden en geen test waarbij er 24/7 dezelfde zender met een nieuwsprogramma o.i.d. in beeld staat.
Er is geen mens die zo TV kijkt.
Ben ook benieuwd wat de QD-OLED techniek tov de WOLED laat zien tab burnin.
Het is immers Samsung altijd geweest die negatief afgaf op de LG OLED techniek en hun eigen QLED superieur vond omdat deze geen last had van burnin.
We zullen het gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Op dit moment hebben de meeste Oled Televisie's schermen van LG, en ik heb misschien ontdekt hoe LG het bij AMOLED Samsung schermen kenmerkende BLACK SMEAR heeft omzeild.

In onderstaande reddit post vind je een afbeelding die op AMOLED schermen laat zien dat echt helemaal zwart bij scrollen BLACK SMEAR laat zien.
https://www.reddit.com/r/.../9brauw/black_smear_test/

Hier een ander forum waar black smear duidelijker wordt omschreven inplaats van alleen een test image.
as you scroll up and down, the dark grey overflows / bleeds into the black for a second or so.
Strangely though, it doesn’t affect other colours, mainly dark greys.
https://forums.macrumors....d-black-smearing.2276007/

Ik heb zelf een Philips 806 met een LG Oled scherm en had mijn zonnebril op met de kenmerkende polaroid filter. Bij LCD schermen wordt daarmee als ik mijn hoofd kantel het scherm in alle kleuren vrijwel geheel zwart.

Door toeval had ik mijn zonnebril op bij een LG OLED PANEEL en ik kantelde mijn hoofd en merkt dat kleuren net zoals bij LCD donkerder werden, maar wel opmerkelijk minder uiteraard.

Als LG Panelen echt diepe zwarte kleuren zou doen zonder POLARIZER op het paneel, dan zouden LG Panelen net zoals Samsung AMOLED panelen last hebben van het zelfde wat ik op mijn AMOLED mobieltje of tablet zie bij echt diep zwart laten scrollen.

Met de polarizer kan LG de Oled pixels heel donker maken en hoeven ze niet helemaal uitgezet te worden, en daardoor reageert de Oled pixel direct van wat zwart lijkt, maar eigenlijk door de polarizer zwart is maar toch heel iets aanstaat naar iedere ander felheid van de Oled (sub)pixel.

Ik zou anderen die die bericht lezen willen vragen of ze eens een polaroid zonnebril willen draaien voor hun OLED paneel, een zonnebril dat LCD schermen vrijwel helemaal donker maakt als je de zonnebril draait voor een LCD scherm.

Als je OLED paneel bij het draaien van een polaroid zonnebril donkerder wordt, zeker als je 90 graden draait, dan heb je een polarizer voor op je OLED paneel.

Het alternatief was dat je bij diep zwarte kleuren de pixel op gang zou zien komen en je BLACK SMEAR zou hebben gehad.

Het kan zijn dat dit ook helpt tegen BLACK CRUSH.

Dit is een slimme oplossing van LG. Op al mijn AMOLED Samsung schermen heb ik geen polarizer kunnen merken met de polaroid zonnebril, wel een beetje kleur verandering meer niet.

In de tijd van plasma tv werd beschreven dat een plasma tv de (sub)pixels ook bij de kleur zwart heel gering aanliet staan.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:42
HoppyF schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Een nieuwe burnin test is geen overbodige luxe.
Daarmee worden de fabeltjes immers snel ontkracht.
Ik hoop alleen wel dat het een realistische test gaat worden en geen test waarbij er 24/7 dezelfde zender met een nieuwsprogramma o.i.d. in beeld staat.
Er is geen mens die zo TV kijkt.
Ben ook benieuwd wat de QD-OLED techniek tov de WOLED laat zien tab burnin.
Het is immers Samsung altijd geweest die negatief afgaf op de LG OLED techniek en hun eigen QLED superieur vond omdat deze geen last had van burnin.
We zullen het gaan zien.
En als dat de beoogde usecase is dan is OLED ook niet de beste keuze. Dan koop je beter een ander soort TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinho96 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:32:
[...]

En als dat de beoogde usecase is dan is OLED ook niet de beste keuze. Dan koop je beter een ander soort TV.
Het gaat erom om de huidige generaties OLED’s te testen.
Dus met name LG OLED’s en Samsungs QD-OLED.
Dan kan meteen inzichtelijk gemaakt worden dat de huidige TV’s beter zijn dan bv de 2016/17 modellen.
Het blijft anders hangen dat mensen terug blijven kijken naar modellen van 6 of 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mucuracat schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:10:
En/en

Vincent had ergens mooi uitleg.
Het is fijn als je tv hoge helderheid aan kan. Dit betekend niet dat je altijd hoger helderheid kijkt.
Het zit zo: HDR regelt het al voor je en je tv probeert helderheid verschillen te compenseren. Maar dat lukt niet altijd.

Stel er is een lichtflits van 1000nits. en daarin staat een object met 800nits.
Als je tv maar 600 aan kan, zie je het verschil niet tussen lichtflits en object. Dus er is geen object :P

Net als zwart naar grijs waarden zeg maar. Als je tv dit niet goed aankan:
Je ziet dan: zwart, zwart, zwart, grijs, wit.
Je zou moeten zien: zwart, minder zwart, nog minder zwart, grijs, wit

Hopelijk is het duidelijk :+
Dat heet dan ook Dynamic Range ;)

In feite een soort bandbreedte van je paneel qua helderheid/contrast! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Scidd0w schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
[...]

[...]

Goed punt. Ik heb bij mijn G1 / Denon combo trouwens onderstaande HDMI kabels aangeschaft en ze werken goed en zijn niet zo prijzig.
https://www.amazon.nl/gp/product/B084RFQPSP?th=1
Ik heb dezelfde combi 65G1 en Denon x1400h. Op de Denon is een KPN Arris 4k settopbox aangesloten die af en toe HDMI handshake issues lijkt te geven. Ook als ik op de Denon de 4k Video settings op 'enhanced' zet krijg ik problemen met het beeld, mogelijk te lage bandbreedte van de wat oudere kabels. Dus net deze kabels besteld om hopelijk het probleem op te lossen. Thx voor de tip dat deze kabels bij jou werken.

[ Voor 3% gewijzigd door JPS op 22-05-2022 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Beste allen, net een paar dagen de lg c1 aangeschaft. Fijne tv met alle positieve punten die iedereen heeft aangekaart.

Ik heb een snelle search gedaan door dit tooic en google en reddit, maar nog niks kunnen vinden.

Mijn probleem:
Ik heb een mibox s of wat het model ook alweer heette (die met google android tv) en draai daarop plex app en kodi met de plex addon. Nu heb ik vanavond een hdr film gekeken en kwam ik iets opmerkelijks tegen omdat kodi zat te klooien met de plex addon om het de hele tijd goed af te spelen als je in en uit de film gaat. Dus naar de originele plex app gegaan en daar af spelen, speelt perfect af, MAAR in een hele fletse kleur, alsof je hdr op een niet hdr scherm kijkt.

Wat ik zo heb kunnen vernemen, is dat het inderdaad niet als een hdr film wordt afgespeeld, want het hdr icoon wordt niet afgespeelt als de film start en de film modus blijft in isf mode staan, maar plex zelf geeft wel 4k hdr aan als je de film op pauze stand zet. In plex addon (kodi) zie je wel hdr in hoek verschijnen en modus wordt filmmaker en de kleuren zijn zoals het hoort. Geen idee wat het probleem is, maar moet dus de mibox restarten om kodi weer goed te laten afspelen en goede kleuren te hebben, ipv de plex app te kunnen gebruiken.
Dit probleem had ik niet op mijn 43" philips momentum monitor (die 1e model) daar geeft de plex app wel gewoon een hdr signaal door (zelfde mibox) en een hdr film werd wel goed naar sdr gezet op een niet hdr scherm door de mibox.
Iemand enig idee? Ik gebruik 2 spelers omdat ik de plex app fijner vind navigeren, maar die ondersteunt geen ass ondertiteling. Kodi speelt alles perfect af, zolang je alles in 1x afkijkt en niet (of niet te vaak, heb nog geen reden gevonden) de film stopt en weer herstart (dus naar plex menu en weer de film starten, pauze is geen probleem)

Verder ben ik nog aan het puzzelen, hoe ik de tv automatisch tussen de bronnen kan laten schakelen, dus van mijn mibox naar de ps5 zonder de afstandsbediening als ik de ps5 start (of andersom). Dit werkte 2 dagen niet en nu ineens wel, geen optie verandert in de tussentijd. Dit is verandert vandaag nadat ik de mibox had gereset en de tv uit en even later weer aan ging (vorige keren bleef die uit en moest ik handmatig aanzetten). Voordat die 'normaal' werkte, starte de tv ook altijd in de hdmi poort waar die in is uitgegaan (bijv: gegamed op ps5, tv uit. Volgende dag mibox aan, tv gaat aan en de ps5 gaat daarna ook aan en beeld blijft bij de ps5.) Na de restart met de mibox, start de tv nu wel goed op de juiste hdmi poort.

Ook kan ik de mibox niet uit de standby halen als ik de tv naar de mibox input verander (maar dit gebeurt wel als ik naar de ps5 verander).

Het zijn kleine punten, waarvan alleen de eerste en laatste niet is opgelost (en de andere ben ik benieuwd naar als de tv toch weer denkt naar die onbenullige modus te gaan).

Alvast bedankt

Edit: mocht het al zijn beantwoord, excuses, maar kan iemand me naar de juiste post leiden? Iets teveel pagina's om zelf doorheen te gaan)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JPS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:18:
[...]

Ik heb dezelfde combi 65G1 en Denon x1400h. Op de Denon is een KPN Arris 4k settopbox aangesloten die af en toe HDMI handshake issues lijkt te geven. Ook als ik op de Denon de 4k Video settings op 'enhanced' zet krijg ik problemen met het beeld, mogelijk te lage bandbreedte van de wat oudere kabels. Dus net deze kabels besteld om hopelijk het probleem op te lossen. Thx voor de tip dat deze kabels bij jou werken.
Ik heb deze: ook zeer tevreden van.
https://www.amazon.nl/-/e...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb daar de 2 meter variant van om de pc op de cx oled aan te sluiten.
4k 10 bit hdr @120fps is geen probleem voor deze kabel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

JPS schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:18:
Ik heb dezelfde combi 65G1 en Denon x1400h.

Ook als ik op de Denon de 4k Video settings op 'enhanced' zet krijg ik problemen met het beeld
IMHO hoort je Versterker maar één ding te doen : Het beeld vanaf een bepaalde bron ONVERANDERD door te geven aan je TV/Beamer en daarbij de Audio zelf te verwerken! :)

Dus zorg ervoor dat je OP ELKE INPUT alle Settings wat betreft eventuele Upscaling UITZET en dan komt het wel goed op voorwaarde dat je Versterker ook daadwerkelijk alle hedendaagse standaarden aan kan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ja eens dat upscaling door het bronapparaat in principe ongewenst is.

Allereerst: de Denon doet met die "4k signal format" instelling het volgende:

4K Signal Format = Set the format of the 4K signal played back by this unit.
Stan­dard (De­fault): Se­lect if your TV and play­back de­vices sup­port stan­dard 4K 60p 4:2:0 8 bit video sig­nals.

En­hanced: Se­lect if your TV, play­back de­vices, and ca­bles sup­port high qual­ity 4K 60p 4:4:4, 4:2:2 or 4K 60p 4:2:0 10 bit video sig­nals.

Voordat ik de G1 had, had ik die optie op Standard (default) omdat mijn plasma dit signaalformaat niet kon verwerken.

Voor bronapparaten (bijv de KPN Arris 5202 box of FireTV 4k max stick) is het m.i. lastig te bepalen of upscaling actief is. Beide devices kunnen m.i. de 'enhanced' 4k signalen uitsturen, maar ik weet niet wat ze doen met minder enhanced signaal.
Op beide apparaten heb ik wel ingesteld wat de maximale specs van de G1 zijn, omdat ik bang ben dat ze anders gaan downscalen. Dat wil je zeker niet lijkt me. Enfin, vandaag komen de kabels binnen en kan ik zien of het issue is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
Weet iemand wat dit is. Ik heb allemaal zwart puntjes, ik dacht eerst nog vliegen poep, maar het zit onder het glas van de tv. Het is een Philips tv met een OLED scherm van LG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaMeYvKiZCUeYT3GfOF5rHBzAbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6fp6go8naisIAXI8iIywWv5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Noresponse op 23-05-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Noresponse schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:41:
Weet iemand wat dit is. Ik heb allemaal zwart puntjes, ik dacht eerst nog vliegen poep, maar het zit onder het glas van de tv.

[Afbeelding]
Heel erg vreemd, dit heb ik nog niet eerder gezien. Geen idee wat de oorzaak is, lijkt bijna alsof er een vochtige substantie op het onderliggende OLED sheet is gespettert waardoor er dode pixels zijn ontstaan met daaromheen wat roestkleurige plekken? Of er is iets van Glassex of bijtende spray onder de coating terecht gekomen, maar dat zou ook niet moeten kunnen gebeuren. Zou zeker even de garantie aanspreken, want dit ziet er niet best uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 15:34
stin00 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:35:
[...]

Heel erg vreemd, dit heb ik nog niet eerder gezien. Geen idee wat de oorzaak is, lijkt bijna alsof er een vochtige substantie op het onderliggende OLED sheet is gespettert waardoor er dode pixels zijn ontstaan met daaromheen wat roestkleurige plekken? Of er is iets van Glassex of bijtende spray onder de coating terecht gekomen, maar dat zou ook niet moeten kunnen gebeuren. Zou zeker even de garantie aanspreken, want dit ziet er niet best uit
Het scherm wordt alleen met een stof doek schoon gemaakt en nooit met vocht een spray en bij Philips denken ze dat het brand plekken zijn in het scherm. Het is overigens een oled scherm van LG.

Ik vraag me uberhaupt af of dit te reparen valt en valt niet onder garantie na 3,5 jaar bij Philips. Levensduur is 7 jaar voor een scherm.

Recht onder zit wel de voeding, maar denk niet dat dit het probleem is die zit daar zo'n 8-10 cm vanaf.

[ Voor 13% gewijzigd door Noresponse op 23-05-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Dxue schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:22:
Beste allen, net een paar dagen de lg c1 aangeschaft. Fijne tv met alle positieve punten die iedereen heeft aangekaart.

Ik heb een snelle search gedaan door dit tooic en google en reddit, maar nog niks kunnen vinden.

Mijn probleem:
Ik heb een mibox s of wat het model ook alweer heette (die met google android tv) en draai daarop plex app en kodi met de plex addon. Nu heb ik vanavond een hdr film gekeken en kwam ik iets opmerkelijks tegen omdat kodi zat te klooien met de plex addon om het de hele tijd goed af te spelen als je in en uit de film gaat. Dus naar de originele plex app gegaan en daar af spelen, speelt perfect af, MAAR in een hele fletse kleur, alsof je hdr op een niet hdr scherm kijkt.

Wat ik zo heb kunnen vernemen, is dat het inderdaad niet als een hdr film wordt afgespeeld, want het hdr icoon wordt niet afgespeelt als de film start en de film modus blijft in isf mode staan, maar plex zelf geeft wel 4k hdr aan als je de film op pauze stand zet. In plex addon (kodi) zie je wel hdr in hoek verschijnen en modus wordt filmmaker en de kleuren zijn zoals het hoort. Geen idee wat het probleem is, maar moet dus de mibox restarten om kodi weer goed te laten afspelen en goede kleuren te hebben, ipv de plex app te kunnen gebruiken.
Dit probleem had ik niet op mijn 43" philips momentum monitor (die 1e model) daar geeft de plex app wel gewoon een hdr signaal door (zelfde mibox) en een hdr film werd wel goed naar sdr gezet op een niet hdr scherm door de mibox.
Iemand enig idee? Ik gebruik 2 spelers omdat ik de plex app fijner vind navigeren, maar die ondersteunt geen ass ondertiteling. Kodi speelt alles perfect af, zolang je alles in 1x afkijkt en niet (of niet te vaak, heb nog geen reden gevonden) de film stopt en weer herstart (dus naar plex menu en weer de film starten, pauze is geen probleem)

Verder ben ik nog aan het puzzelen, hoe ik de tv automatisch tussen de bronnen kan laten schakelen, dus van mijn mibox naar de ps5 zonder de afstandsbediening als ik de ps5 start (of andersom). Dit werkte 2 dagen niet en nu ineens wel, geen optie verandert in de tussentijd. Dit is verandert vandaag nadat ik de mibox had gereset en de tv uit en even later weer aan ging (vorige keren bleef die uit en moest ik handmatig aanzetten). Voordat die 'normaal' werkte, starte de tv ook altijd in de hdmi poort waar die in is uitgegaan (bijv: gegamed op ps5, tv uit. Volgende dag mibox aan, tv gaat aan en de ps5 gaat daarna ook aan en beeld blijft bij de ps5.) Na de restart met de mibox, start de tv nu wel goed op de juiste hdmi poort.

Ook kan ik de mibox niet uit de standby halen als ik de tv naar de mibox input verander (maar dit gebeurt wel als ik naar de ps5 verander).

Het zijn kleine punten, waarvan alleen de eerste en laatste niet is opgelost (en de andere ben ik benieuwd naar als de tv toch weer denkt naar die onbenullige modus te gaan).

Alvast bedankt

Edit: mocht het al zijn beantwoord, excuses, maar kan iemand me naar de juiste post leiden? Iets teveel pagina's om zelf doorheen te gaan)
Als je zo'n Mi-stick hebt heb je kans dat je een Full HD stick hebt en geen 4k stick. Op mijn C9 heb ik daar ook last van.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Noresponse schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:41:
Weet iemand wat dit is. Ik heb allemaal zwart puntjes, ik dacht eerst nog vliegen poep, maar het zit onder het glas van de tv. Het is een Philips tv met een OLED scherm van LG

[Afbeelding]
Is hier al eerder voorbij gekomen volgens mij. Defect, aanmelden bij verkoper (garantie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Noresponse schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:37:
[...]
Het scherm wordt alleen met een stof doek schoon gemaakt en nooit met vocht een spray en bij Philips denken ze dat het brand plekken zijn in het scherm. Het is overigens een oled scherm van LG.

Ik vraag me uberhaupt af of dit te reparen valt en valt niet onder garantie na 3,5 jaar bij Philips. Levensduur is 7 jaar voor een scherm.

Recht onder zit wel de voeding, maar denk niet dat dit het probleem is die zit daar zo'n 8-10 cm vanaf.
Brand plekken zou goed kunnen inderdaad (alsin fysiek hete pixels, niet OLED burn-in / image retention). Je hebt verkopersgarantie / fabrieksgarantie van 2 jaar, maar daarnaast ook nog wettelijke garantie met een variabel termijn. Bij een TV in deze prijsklasse mag je gewoon minimaal 5 tot 6 jaar een deugdelijk product verwachten. Ik zou via de verkoper een garantietraject proberen af te dwingen, want dit is overduidelijk een technisch gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Als je zo'n Mi-stick hebt heb je kans dat je een Full HD stick hebt en geen 4k stick. Op mijn C9 heb ik daar ook last van.
Het is een mibox 4 die 4k aan kan. Het speelde vroeger wel alles af. Ondertussen de tv een reset gegeven en alles werkt nu wel. Wel apart dat een reset van de tv instellingen dit kan oplossen. En nog vreemder dat de reset op verschillende momenten de verscheidene poorten reset nadat die weer is opgestart.
Zo stonden de hdmi poorten source edits nog op hetzelfde als voor de resets, na alles instellen, de tv in standby en de volgende dag zijn de sources weer standaar en gaat die met hdr ineens naar andere instellingen, alsof de instellingen kwijt zijn... 2e reset en 2e keer dat de instellingen niet netjes reset.

Nu ook nog kijken hoe ik een dolby vision bestand kan uitproberen, want die herkent de mibox en plex niet als een hdr bestand en speelt erg groen af, ik dacht dat die automatisch naar hdr 10 gaat als je geen dv ondersteunt?

Heb ik misschien een aparte maandagmorgen model? Zal zo ff bellen met de winkel.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Dxue, de Mi box-S ondersteund sowieso geen DV als ik mij niet zwaar vergis, dus bij een DV only bestand laat dat zich idd als groenig aanzien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

hardware-lover schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:05:
@Dxue, de Mi box-S ondersteund sowieso geen DV als ik mij niet zwaar vergis, dus bij een DV only bestand laat dat zich idd als groenig aanzien.
Klopt, de mibox doet geen dv, maar ik dacht gelezen te hebben dat een dv bestand automatisch als een hdr 10 bestand werd afgespeeld als het apparaat geen dv ondersteunt (maar goed dat is off topic). Anyway, plex op de lg zelf speelt het bestand ook niet als een dv bestand af, blijkbaar ondersteund of de plex app uit de webos store geen dolby vision of het bestand is corrupt,
Members only: film
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
heeft wel dolby vision in naam en plex op de pc geeft het aan als dolby vision bestand, de app op mibox geeft het aan als 4k bestand, de app op de tv laat het zien als dolby vision bestand als je kijkt naar de video eigenschappen (more->settings->video). Dit omdat een een hdr 10 only film als een 4k hdr10 wordt weergeven de de dv film als 4k dolby vision. Maar als je afspeelt via de tv app, is het allemaal groenig en paarsig, alsof de tv geen dolby vision doet, zoals de mibox. Nog geen idee waar de fout zit.

Ondertussen platte tv gebeld en die geven aan de tv voor de random reset na een instellingen reset, een uur unplugged te laten en dan te kijken of die het nog steeds doet. Zoja, dan lg bellen en als die er niks mee kunnen doen, dan weer winkel te bellen en wordt het een doa tv en krijg ik een nieuwe. Goede service, jammer dat het zolang duurt voordat je ze aan de lijn krijgt door alle drukte haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hebben jullie op de lg c1 met de apple tv app. Als je een serie kijkt b.v. Ted lasso ook de subtitels nederlands osd? Wio graag zonder osd hebben ( voor dove en slecht horende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
HoppyF schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Ik vind €450 voor een reparatie nog erg veel geld.
Zeker omdat het jouw schuld niet is en het probleem toch echt bij de TV ligt.
Zoals gezegd is het de winkel die dit moet oplossen.
Omdat je blijkbaar al even bezig bent hiermee zou ik de winkel alsnog aanschrijven dat je een kosteloze reparatie verwacht. Geleuter over dode pixel of retentie heb je geen boodschap aan.
Dat is bovendien het probleem ook niet.
Kijk ook even of de winkel aangesloten is bij een keurmerk zoals bv Thuiswinkel.org of Techniek Nederland of iets dergelijks. Is dat zo dan kun je bij de Geschillencommissie een klacht indienen.
Dat kost je een paar tientjes.
Is de winkel nergens aangesloten dan is het lastiger want dan moet je een rechtszaak gaan beginnen wat veel langer duurt en waarvan de uitkomst nog onzeker is.
Er zijn voorbeelden beschreven in het Shopping topic.
Helaas is de winkel alleen bij een keurmerk aangesloten zonder geschillencommissie.
Ik heb al eerder een ingebrekestelling verzonden. Dan gaat binnenkort de dagvaarding de deur uit, daar is in de verschillende topics al genoeg over te vinden (helaas :|). Ik zal het in dit topic hier nu bij laten. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Dxue schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:37:
[...]

Klopt, de mibox doet geen dv, maar ik dacht gelezen te hebben dat een dv bestand automatisch als een hdr 10 bestand werd afgespeeld als het apparaat geen dv ondersteunt (maar goed dat is off topic). Anyway, plex op de lg zelf speelt het bestand ook niet als een dv bestand af, blijkbaar ondersteund of de plex app uit de webos store geen dolby vision of het bestand is corrupt,
***members only***
heeft wel dolby vision in naam en plex op de pc geeft het aan als dolby vision bestand, de app op mibox geeft het aan als 4k bestand, de app op de tv laat het zien als dolby vision bestand als je kijkt naar de video eigenschappen (more->settings->video). Dit omdat een een hdr 10 only film als een 4k hdr10 wordt weergeven de de dv film als 4k dolby vision. Maar als je afspeelt via de tv app, is het allemaal groenig en paarsig, alsof de tv geen dolby vision doet, zoals de mibox. Nog geen idee waar de fout zit.

Ondertussen platte tv gebeld en die geven aan de tv voor de random reset na een instellingen reset, een uur unplugged te laten en dan te kijken of die het nog steeds doet. Zoja, dan lg bellen en als die er niks mee kunnen doen, dan weer winkel te bellen en wordt het een doa tv en krijg ik een nieuwe. Goede service, jammer dat het zolang duurt voordat je ze aan de lijn krijgt door alle drukte haha.
Er zijn meerdere manieren om Dolby Vision content in een video te 'verpakken'. Als ik het juist heb de versie waarin streaming diensten Dolby Vision content aanbieden en Dolby Vision op een BluRay. De eerste kan de LG afspelen, de tweede niet en deze krijg je dus groen/paars te zien. Dit zie je ook terug wanneer je films wilt downloaden (verschillende versies van dezelfde film).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davasch schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Helaas is de winkel alleen bij een keurmerk aangesloten zonder geschillencommissie.
Ik heb al eerder een ingebrekestelling verzonden. Dan gaat binnenkort de dagvaarding de deur uit, daar is in de verschillende topics al genoeg over te vinden (helaas :|). Ik zal het in dit topic hier nu bij laten. Bedankt!
Je hoeft de naam van de winkel niet te noemen maar om welk keurmerk gaat het dan?
Voor zover ik weet werkt de Geschillencommissie voor meerdere keurmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davasch
De betreffende winkel heeft het Qshops keurmerk. Ze zeggen te bemiddelen bij klachten; als ik echter doorklik zie ik alleen het volgende staan:
Wij sturen dit formulier direct door naar de juiste contactpersoon binnen de aangemerkte organisatie. Zij nemen rechtstreeks contact met u op.
Dat lijkt me weinig toe te voegen in dit geval, er is namelijk al uitgebreid contact met de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davasch schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:27:
De betreffende winkel heeft het Qshops keurmerk. Ze zeggen te bemiddelen bij klachten; als ik echter doorklik zie ik alleen het volgende staan.

[...]

Dat lijkt me weinig toe te voegen in dit geval, er is namelijk al uitgebreid contact met de winkel.
Er staat dat ze wel een Geschillencommissie hebben.
Voordat het zover is zal de winkel eerst op de klacht moeten reageren.

Heeft verder niet zo veel meer LG OLED’s te maken is meer iets om naar het Shopping forum te verplaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZYyJRHZroeGoyrCyp9EdJeAoMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8i2TnVp3uYPkuWcCh1jDNC0c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
Kheb de g1, laatste week valt me op. De apps crashen veel, netflix, amazon en bijv plex. Na 15 minuutjes kijken ofzo.

Jullie ook last van? Zit op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

jzoin2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:50:
Kheb de g1, laatste week valt me op. De apps crashen veel, netflix, amazon en bijv plex. Na 15 minuutjes kijken ofzo.

Neen, geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
jzoin2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:50:

Ik heb de 65G1 nu een jaartje en heb geloof ik nog nooit een crashende app gehad. Gebruik regelmatig Netflix, Viaplay, YouTube, Discovery+ etc.
Pagina: 1 ... 456 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.