Even een keer alle apps afsluiten en stroom paar minuten van de tv. Je kan ook nog gebruikersvoorwaarden niet meer accepteren, dan herstart je tv ook volledig. (De termen invullen in de zoek functie helpt je verder mocht je er niet komen met deze uitleg)jzoin2 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:50:
Kheb de g1, laatste week valt me op. De apps crashen veel, netflix, amazon en bijv plex. Na 15 minuutjes kijken ofzo.
Jullie ook last van? Zit op de laatste firmware.
Heb de zoekfunctie gebruikt maar geen antwoord op onderstaande vraag kunnen vinden.
Momenteel lijkt de 55/65” G2 alleen met een zilverkleurige bezel/frame/rand beschikbaar te zijn, weet iemand of er een volledige zwarte G2 uit zal komen t.z.t.?
Bedankt!
Momenteel lijkt de 55/65” G2 alleen met een zilverkleurige bezel/frame/rand beschikbaar te zijn, weet iemand of er een volledige zwarte G2 uit zal komen t.z.t.?
Bedankt!
@squaadgras Voor zover ik weet is dit het nieuwe design en zal er geen andere kleur komen. Misschien veranderd dit weer bij de G3 volgend jaar...
Probeer eens Videoland hahahastin00 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:31:
[...]
Ik heb de 65G1 nu een jaartje en heb geloof ik nog nooit een crashende app gehad. Gebruik regelmatig Netflix, Viaplay, YouTube, Discovery+ etc.
Vandaag weer nieuwe FW op de C9 ontvangen: 5.20.35.
Geen idee wat de changelog is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik kon het niet direct via de search functie vinden maar zit er verschil tussen de OLED55C16LA en de OLED55C16LB, behoudens kleur achterkant?
Ik ga zeer waarschijnlijk voor de C2, daarmee vervalt de vraag. Maar even afhankelijk of ik mijn huidige tv op tijd verkoop, wil ik als plan B de C1 openhouden.
Dank.
Ik ga zeer waarschijnlijk voor de C2, daarmee vervalt de vraag. Maar even afhankelijk of ik mijn huidige tv op tijd verkoop, wil ik als plan B de C1 openhouden.
Dank.
Importmodel volgens mij. Daar is al veel over gezegd
Weet iemand of het mogelijk is om een app in te stellen die meteen opstart bij het inschakelen van de tv? Ben sinds vandaag over op NLziet
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 20-09 10:53
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Weet je zeker dat het model klopt?FMS schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:08:
Ik kon het niet direct via de search functie vinden maar zit er verschil tussen de OLED55C16LA en de OLED55C16LB, behoudens kleur achterkant?
Dank.
Heb je een link waar je dat model gezien hebt?
Deze komt nu ook op mijn B9 binnen, iemand die weet wat er veranderd is?Help!!!! schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:46:
Vandaag weer nieuwe FW op de C9 ontvangen: 5.20.35.
Changelog al bekeken?Marsman83 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:
[...]
Deze komt nu ook op mijn B9 binnen, iemand die weet wat er veranderd is?
Ga naar:Marsman83 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:16:
[...]
Deze komt nu ook op mijn B9 binnen, iemand die weet wat er veranderd is?
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Vul je type toestel gegevens in. Klik dan rechts op referenties. Dan zie je het changelog.
Voor deze tv:
1. Improvement
1) Fixing minor bugs in software
Weet ik dat voor de volgende, niet dat die informatie veel zegtOnyx Cumulus schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:00:
[...]
Ga naar:
https://www.lg.com/nl/ondersteuning/software-firmware
Vul je type toestel gegevens in. Klik dan rechts op referenties. Dan zie je het changelog.
Voor deze tv:
1. Improvement
1) Fixing minor bugs in software
Zou er ook niet op rekenen dat het ook meer gaat worden...Marsman83 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:39:
[...]
Weet ik dat voor de volgende, niet dat die informatie veel zegt
Even hierop terugkomend: de nieuwe HDMI kabels hebben het probleem opgelost en de 'enhanced 4K' instelling op de Denon werkt nu naar behoren; althans, de KPN box speelt 4K HDR beeld zonder knipperen af.JPS schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:11:
Enfin, vandaag komen de kabels binnen en kan ik zien of het issue is verholpen.
Maar nu loop ik tegen een meer ontopic probleem aan. Ik dacht namelijk even wat leuke Dolby Vision / Atmos / HDR demos met de ingebouwde player vanaf mijn Synology te streamen.
De LG was keurig bekabeld aangesloten maar liep constant te bufferen en ik kom er nu achter dat de G1 nog een 100Mbit netwerkaansluiting heeft. Hoe dan? Dat is te weinig bandbreedte voor deftig 4k materiaal!

Vervolgens draadloos geprobeerd (naar een Draytek VigorAP 902 die zowat naast de TV hangt) en de LG wilde maar niet met de 5Ghz band verbinden; 2,4Ghz is ook niet snel/stabiel genoeg voor het materiaal. Dus op de VigorAP heb ik de 2,4Ghz radio uitgezet (beide radio's hebben zelfde SSID) om de TV wel te dwingen op 5GHz te verbinden. Echter nog steeds kan ik niet normaal afspelen en blijft ie bufferen.
Ik las al ergens de tip voor een Gb ethernet USB dongel, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn? Meer mensen die problemen hebben om zwaardere content draadloos te streamen met de LG?
@JPS Als je de zoekfunctie gebruikt binnen dit topic kom je genoeg tips tegen, is al veelvuldig besproken. Een specifiek WiFi kanaal instellen of een dongel gebruiken kan in ieder geval helpen.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Hallo allen, ik ben/was een tevreden oled kijker tot mij een aantal maanden geleden opviel dat er vlekken te zien waren waardoor de kleuren niet meer echt waren, geel werd groen enz. Contact gezocht met lg die mij hebben doorgestuurd naar ce-repair. Kreeg een reparatieaanbod incl. coulance van lg voor 350 euro. Tv is trouwens van okt 2017 en kostte me 1900 euro. Ik heb gezegd dat repareren niet mogelijk is omdat deze panelen niet meer gemaakt worden-hier gelezen-. Nu een mail terug gehad dat idd niet gemaakt kan worden en dat ze met lg gaan overleggen. Wat denken jullie wat er gebeurt, iemand hier ervaring mee.?
Doordat men op de verkeerde dingen bespaart!JPS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 19:24:
De LG was keurig bekabeld aangesloten maar liep constant te bufferen en ik kom er nu achter dat de G1 nog een 100Mbit netwerkaansluiting heeft.
Hoe dan?

Op enkele pieken na en bepaalde extreme bestanden qua bitrate zou je daar in principe geen last van mogen hebben!Dat is te weinig bandbreedte voor deftig 4k materiaal!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daarvoor ga ik even mijn tovenaarskostuum aantrekken en mijn glazen bol pakkenfreewilly50 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:33:
Hallo allen, ik ben/was een tevreden oled kijker tot mij een aantal maanden geleden opviel dat er vlekken te zien waren waardoor de kleuren niet meer echt waren, geel werd groen enz. Contact gezocht met lg die mij hebben doorgestuurd naar ce-repair. Kreeg een reparatieaanbod incl. coulance van lg voor 350 euro. Tv is trouwens van okt 2017 en kostte me 1900 euro. Ik heb gezegd dat repareren niet mogelijk is omdat deze panelen niet meer gemaakt worden-hier gelezen-. Nu een mail terug gehad dat idd niet gemaakt kan worden en dat ze met lg gaan overleggen. Wat denken jullie wat er gebeurt, iemand hier ervaring mee.?
Even serieus: dat weten we niet. Misschien krijg je korting op een nieuw model, maar denk ik niet. Je had beter met de verkoper van de TV contact op kunnen nemen. Hij heeft je de TV verkocht en het is dan zijn probleem.
Ergens in dit topic staat (dacht ik) een link over consumentenrecht.
Edit:
Hier heb je ook wat aan: https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
Een TV hoort 5 jaar prima te functioneren.
[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 25-05-2022 20:41 ]
Ja dat blijkt. Onbegrijpelijk, dit gaat om nog geen euro kostprijs.
Dit zijn extreme bestanden, dus denk ik wel een probleem voor deze bandbreedte.[...]
Op enkele pieken na en bepaalde extreme bestanden qua bitrate zou je daar in principe geen last van mogen hebben!
Als je serieus bent hang je er een serieuze mediaplayer aanJPS schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:45:
[...]
Ja dat blijkt. Onbegrijpelijk, dit gaat om nog geen euro kostprijs.
[...]
Dit zijn extreme bestanden, dus denk ik wel een probleem voor deze bandbreedte.
Binnetje, dat heb ik ook al gedaan maar niet erbij vermeld hier, ik heb van hun nog geen antwoord gekregen maar ze wel aansprakelijk gesteld.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is vaker besproken hier.freewilly50 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:33:
Komt erop neer dat de verkoper je een vervangende TV met flinke korting kan aanbieden.
Bv een 55C1 of 55C2.
Dit als je een 55 inch hebt uiteraard.
Er kan een afschrijving worden berekend waarbij de restwaarde wordt verrekend met de nieuwe TV.
Je hebt immers wel vier en half jaar TV kunnen kijken en bij een nieuwe TV begin je weer bij nul.
Wacht dus even het voorstel van de winkel af.
Ja ik snap je, maar het blijft wat maf dat een LG uit de hoogste prijscategorie niet in staat is een mediabestand vloeiend af te spelen met de ingebouwde ethernet aansluiting en mediaplayer...althans zo lijkt het. Ik ga proberen 5GHz wifi stabiel te krijgen en later nog eens proberen.Deleon78 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:51:
[...]
Als je serieus bent hang je er een serieuze mediaplayer aan
[ Voor 17% gewijzigd door JPS op 25-05-2022 23:06 ]
Treden er vandaag de dag nog steeds dode pixels op bij de huidige schermen? Zojuist vertelde een verkoper dat je op een 55” OLED voor € 200,- (ik meen) 2 jaar pixelgarantie bij kunt kopen. Klonk mij als geldklopperij.
In Garantie periode van 2 jaar, is het so wie so geldklopperij.synorluna schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:36:
Treden er vandaag de dag nog steeds dode pixels op bij de huidige schermen? Zojuist vertelde een verkoper dat je op een 55” OLED voor € 200,- (ik meen) 2 jaar pixelgarantie bij kunt kopen. Klonk mij als geldklopperij.
Extra garantie na 2 jaar zou kunnen om rompslomp te voorkomen.
Maar als je hier in topic zoekt, zie je dat het allemaal niet hoeft.
Kijk goed bij wie je het koopt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat is proberen misbruik te maken van simpele geesten imho.synorluna schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:36:
Er werd benoemd dat bij een 4K scherm LG pas wat gaat doen als je meer dan 8 dode pixels hebt en dat dit hun policy is. ‘PlatteTV is het enige bedrijf waar je garantie kunt kopen tegen dode pixels.’ Het voelde al redelijk als BS.Wren schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:08:
[...]
Dat is proberen misbruik te maken van simpele geesten imho.
Dat verklaart alles,platteTVsynorluna schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:51:
[...]
Er werd benoemd dat bij een 4K scherm LG pas wat gaat doen als je meer dan 8 dode pixels hebt en dat dit hun policy is. ‘PlatteTV is het enige bedrijf waar je garantie kunt kopen tegen dode pixels.’ Het voelde al redelijk als BS.
@Wren staat Plattetv.nl slecht bekend? Dacht dat het wel een oké zaak was..
Korte vraag; ik zit er sterk aan te denken om toch maar voor de G2 55 inch te gaan. Lang getwijfeld maar ik kom van een ieniemini full HD scherm en we zijn nu dan eindelijk verhuisd dus dan maar direct goed doen.
De kijkhoek is niet ideaal helaas. Dit is grotendeels op te lossen door de tv idealiter te kantelen/draaien.
Hij moet iets om zijn horizontale as worden gekanteld alsook horizontaal geschoven worden. Nu kwam ik het volgende tegen:
Link
Ik weet dat hij het mooiste hang strak tegen de muur maar dat is helaas geen optie (als er meerdere mensen willen meegenieten)
Past zoiets op de G2?
Korte vraag; ik zit er sterk aan te denken om toch maar voor de G2 55 inch te gaan. Lang getwijfeld maar ik kom van een ieniemini full HD scherm en we zijn nu dan eindelijk verhuisd dus dan maar direct goed doen.
De kijkhoek is niet ideaal helaas. Dit is grotendeels op te lossen door de tv idealiter te kantelen/draaien.
Hij moet iets om zijn horizontale as worden gekanteld alsook horizontaal geschoven worden. Nu kwam ik het volgende tegen:
Link
Ik weet dat hij het mooiste hang strak tegen de muur maar dat is helaas geen optie (als er meerdere mensen willen meegenieten)
Past zoiets op de G2?
Ik zou in jouw geval absoluut voor een C2 gaan. Wij overwegen ook de G2 maar puur en alleen omdat we hem strak tegen de muur willen hebben. Met een degelijke beugel zal dat niet kunnen en biedt de G2 weinig toegevoegde waarde tov de C2.Deruxian schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:38:
Link
Past zoiets op de G2?
Om terug te komen op je vraag, ja dat moet wel kunnen.
Aftersales etc bij plattetv is wel ok maar ze staan al jaren bekend als praatjesmakers. Zeiken concurenten af, verkopen dit soort verzekeringen met leugens over het beleid van in dit geval LG etc.Deruxian schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:38:
Link
Past zoiets op de G2?
Als je daar koopt,niks erbij nemen.
Dank voor je snelle reactie.synorluna schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Ik zou in jouw geval absoluut voor een C2 gaan. Wij overwegen ook de G2 maar puur en alleen omdat we hem strak tegen de muur willen hebben. Met een degelijke beugel zal dat niet kunnen en biedt de G2 weinig toegevoegde waarde tov de C2.
Om terug te komen op je vraag, ja dat moet wel kunnen.
Een G2 gaat dus überhaupt niet passen op zo’n soort beugel?
Dan is de C2 misschien de betere optie inderdaad
Edit: ik lees verkeerd, je bedoelt dat je hem dan niet meer strak tegen de muur kan krijgen met zo’n beugel?
[ Voor 9% gewijzigd door Deruxian op 27-05-2022 11:02 ]
Ik heb juist wel goede ervaringen met Platte TV. Eind 2017 in korte tijd paar x van verschillende modellen tv's moeten wisselen ivm verkeerde keuzes.. Ik had er toen zo'n servicepakket bij besteld. Dat kwam toen toch zeer van pas aangezien ik niet in het bezit was van een auto. Kwamen ze toch elke x zonder te zeuren de tv's omruilen. Dat was mij die 59 euro destijds zeer waard.
Onlangs een Oled gekocht met 5 jaar pixelgarantie. Kostte 179 euro. Ja, dat is even een bedragje, maar dat kon ik al wegstrepen tegen de lagere prijs die ik had gekregen tov de adviesprijs toen.
Waarom ik voor die 5 jaar ben gegaan. Gemoedsrust. Ik heb op menig forum posts gezien van Oled bezitters waarbij opeens toch problemen met het panel optreden. Zo'n groene lijn door het hele scherm heb ik vaak voorbij zien komen en zelfs een x in de winkel gezien bij een showmodel.
Ik denk dat het voor de koper zelf van belang is om af te vragen welke mogelijke verzekeringen nuttig kunnen wezen.
En het proberen aan te smeren van allerlei verzekeringen gebeurt natuurlijk in allerlei branches.
Onlangs een Oled gekocht met 5 jaar pixelgarantie. Kostte 179 euro. Ja, dat is even een bedragje, maar dat kon ik al wegstrepen tegen de lagere prijs die ik had gekregen tov de adviesprijs toen.
Waarom ik voor die 5 jaar ben gegaan. Gemoedsrust. Ik heb op menig forum posts gezien van Oled bezitters waarbij opeens toch problemen met het panel optreden. Zo'n groene lijn door het hele scherm heb ik vaak voorbij zien komen en zelfs een x in de winkel gezien bij een showmodel.
Ik denk dat het voor de koper zelf van belang is om af te vragen welke mogelijke verzekeringen nuttig kunnen wezen.
En het proberen aan te smeren van allerlei verzekeringen gebeurt natuurlijk in allerlei branches.
ff kort door de bocht de g serie is net overal ietsjes beter dan de c serie, echter de G serie is voor lekker strak tegen de muur de hangen. ( je betaald wel heel veel meer, dan de C series voor maar beetje betere prestaties imho) Wat jij schrijft, is niet meer strak tegen de muur, dan zou ik inderdaad zoals boven aangegeven werd de C serie halen. Je haalt namelijk niet een slechte tv met de C serie.Deruxian schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:01:
[...]
Dank voor je snelle reactie.
Een G2 gaat dus überhaupt niet passen op zo’n soort beugel?
Dan is de C2 misschien de betere optie inderdaad
Edit: ik lees verkeerd, je bedoelt dat je hem dan niet meer strak tegen de muur kan krijgen met zo’n beugel?
Ik heb een paar maanden geleden een 55 C1 gekocht. Bij een testpatroon zag ik toevallig (zocht er niet expliciet naar) één dode rode pixel. Deze is op normale kijkafstand (~2 m) niet zichtbaar, ik heb er ook geen last van.synorluna schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:36:
Heb ook niet gezocht naar meer dode pixels.
Oké dat is duidelijk. Ik las inderdaad in de reviews dat ze elkaar weinig ontlopen. Veel zullen het verschil niet zien denk ik? Ook de C2 kan worden omschreven als een van de beste OLEDs van het moment toch?sikkwittet schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:09:
[...]
ff kort door de bocht de g serie is net overal ietsjes beter dan de c serie, echter de G serie is voor lekker strak tegen de muur de hangen. ( je betaald wel heel veel meer, dan de C series voor maar beetje betere prestaties imho) Wat jij schrijft, is niet meer strak tegen de muur, dan zou ik inderdaad zoals boven aangegeven werd de C serie halen. Je haalt namelijk niet een slechte tv met de C serie.
Dan wordt het de C2, dank voor de adviezen. Deze wordt ook geleverd met een staander. Dat moet hij toch tijdelijk aangezien er een enorme wachttijd op meubels zit en we dan pas kunnen meten waar hij komt te hangen…
Voor ons simpele zielen is de C serie inderdaad een van de beste Oled tvs die je kan kopen. Het kan natuurlijk altijd beter, zoals de G serie ( afhankelijk van je wensen en budget het beste van het beste) of nog gekker de Z serie voor als de prijs echt geen pijn doet. 25 duizend euro voor een 88 inch tvtje...Deruxian schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:30:
[...]
Oké dat is duidelijk. Ik las inderdaad in de reviews dat ze elkaar weinig ontlopen. Veel zullen het verschil niet zien denk ik? Ook de C2 kan worden omschreven als een van de beste OLEDs van het moment toch?
Dan wordt het de C2, dank voor de adviezen. Deze wordt ook geleverd met een staander. Dat moet hij toch tijdelijk aangezien er een enorme wachttijd op meubels zit en we dan pas kunnen meten waar hij komt te hangen…
Zelf de C1 77 inch thuis, echt smullen. Het beeld, het os is en blijft een smart tv os.
Heey!
Ik ben sinds enige tijd een tevreden bezitter van een LG C1 48”.
Vorige week heb ik mijn oude receiver gewisseld voor een Denon X1700H. De KPN tv-ontvanger en de Zidoo mediaspeler heb ik met een 4K compatible HDMI kabel aangesloten op de Denon en de optie Pass Through van de receiver is ingeschakeld.
De LG en de Denon heb ik met een HDMI 2.1 kabel via eARC verbonden. Prima beeld, prima geluid.
CEC
Met de aanschaf van deze nieuwe hardware, ontstaat hierbij ook mijn eerste CEC-ervaring.
Elke keer al ik de tv inschakel, dan schakelt de Denon automatisch ook in. Dat vind ik een beetje overbodig, want ik hoef niet altijd geluid via de receiver. Ik heb bij de Denon de optie HDMI bediening uitgezet, er vanuit gaande dat dit CEC is.
Bij de instellingen van de LG heb ik SimpLink (CEC) uitgezet. Wanneer ik nu de tv aanzet, dan blijft de Denon uit. Prima!
Maar elke keer als ik de Denon inschakel, dan zie ik op het scherm dat SimpLink weer aangezet wordt. Waarom? Er is bij de LG geen optie om CEC helemaal te deactiveren.
Mijn ideale opstelling zou zijn dat CEC helemaal uitstaat en dat ik dus zelf kan beslissen welk apparaat aan of uit is. Is dat te realiseren?
Ik ben sinds enige tijd een tevreden bezitter van een LG C1 48”.
Vorige week heb ik mijn oude receiver gewisseld voor een Denon X1700H. De KPN tv-ontvanger en de Zidoo mediaspeler heb ik met een 4K compatible HDMI kabel aangesloten op de Denon en de optie Pass Through van de receiver is ingeschakeld.
De LG en de Denon heb ik met een HDMI 2.1 kabel via eARC verbonden. Prima beeld, prima geluid.
CEC
Met de aanschaf van deze nieuwe hardware, ontstaat hierbij ook mijn eerste CEC-ervaring.
Elke keer al ik de tv inschakel, dan schakelt de Denon automatisch ook in. Dat vind ik een beetje overbodig, want ik hoef niet altijd geluid via de receiver. Ik heb bij de Denon de optie HDMI bediening uitgezet, er vanuit gaande dat dit CEC is.
Bij de instellingen van de LG heb ik SimpLink (CEC) uitgezet. Wanneer ik nu de tv aanzet, dan blijft de Denon uit. Prima!
Maar elke keer als ik de Denon inschakel, dan zie ik op het scherm dat SimpLink weer aangezet wordt. Waarom? Er is bij de LG geen optie om CEC helemaal te deactiveren.
Mijn ideale opstelling zou zijn dat CEC helemaal uitstaat en dat ik dus zelf kan beslissen welk apparaat aan of uit is. Is dat te realiseren?
Het OS van LG is bagger, geef mij maar AppleTV.
[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 27-05-2022 20:15 ]
Met volle tevredenheid al een hele tijd een 65inch C1 in de huiskamer hangen, nu staan zowel de XSX als de PS5 beneden. Omdat ik graag de PS5 boven heb staan was ik al een tijdje aan het kijken voor een 48C1 of een 42C2.
Vandaag zag ik dat de 48C1 bij een aantal winkels een prijs van 899,-. Heeft dus toch maar voor de C1 gegaan (al heeft de 42C2 ook een mooie prijs, 999)
Mijn vorige 3 OLED tv’s allemaal voor een mooie prijs bij Von Burg gekocht maar omdat de 48C1 daar niet meer verkrijgbaar was en de Mediamarkt de TV ook verkocht ben ik toch maar naar de Mediamarkt gegaan ondanks dat het op zijn zachts gezegd niet mijn favoriete winkel is
Kom ik daar aan, staan er nog 5 48C1 tv’s waarvan de verpakking was opengemaakt omdat de TV gekalibreerd was en zo doende er ook nog eens 99 euro boven op de prijs komt…nog even aan een medewerker gevraagd of er ook nog een ongeopende tv op voorraad was maar helaas
Pffffffff ben maar snel naar huis gegaan en de tv bij een fatsoenlijke winkel besteld.
Wat is de Mediamarkt toch een pauper winkel geworden zeg…
Vandaag zag ik dat de 48C1 bij een aantal winkels een prijs van 899,-. Heeft dus toch maar voor de C1 gegaan (al heeft de 42C2 ook een mooie prijs, 999)
Mijn vorige 3 OLED tv’s allemaal voor een mooie prijs bij Von Burg gekocht maar omdat de 48C1 daar niet meer verkrijgbaar was en de Mediamarkt de TV ook verkocht ben ik toch maar naar de Mediamarkt gegaan ondanks dat het op zijn zachts gezegd niet mijn favoriete winkel is
Kom ik daar aan, staan er nog 5 48C1 tv’s waarvan de verpakking was opengemaakt omdat de TV gekalibreerd was en zo doende er ook nog eens 99 euro boven op de prijs komt…nog even aan een medewerker gevraagd of er ook nog een ongeopende tv op voorraad was maar helaas
Geen idee waar je normaal gesproken dan die eerdere geweldige ervaringen ermee hebt opgebouwd, maar ik kom eigenlijk alleen maar als een artikel echt FLINK is afgeprijsd en anders gewoon helemaal niet!schumi1986 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:07:
Sinds ik Developer Mode heb ontdekt ben ik het juist leuker gaan vinden dan ervoor!BramViking schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:15:
Het OS van LG is bagger, geef mij maar AppleTV.
[ Voor 24% gewijzigd door nero355 op 27-05-2022 23:21 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@nero355 wat bied de developer mode voor jou meer? Want dat kan best interessant zijn.
Ben op een ander forum een gelijkaardig issue tegengekomen van een Ambeo gebruiker. Ben dus 99% zeker dat het probleem bij de Ambeo ligt.FeaR schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:08:
[...]
Chromecast aan de TV aansluiten en nogmaals testen. Dan kan je al weer een device uitsluiten. Doet Dolby Vision het dan nog niet is het de Chromecast, werkt het dan wel dan wordt het de Ambeo of de kabel tussen Ambeo en TV. Ben nu wel benieuwd waar het in zit :
Feli met je 2500e post
https://www.avsforum.com/...54/page-115#post-60781011
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Sinds vanochtend de trotse eigenaar van een LG55G1. Zijn er hier mensen die deze hebben opgehangen met een andere beugel dan bijgeleverde? Ik heb nl nog een Thin 405 hangen die volgens Vogel compatibel zou moeten zijn. Dat scheelt me heel wat gaten boren in die keiharde betonmuur van mij namelijk. Ik neig ernaar om eerst te kijken hoe dat staat voor ik eventueel alsnog die andere beugel erop monteer.
Enige waar ik misschien mee zit is het gewicht, aangezien m’n huidige beugel maar met twee schroeven vastzit en die meegeleverde beugel met acht stuks de muur in gaat. De vorige tv die eraan ging is een 49 inch 4K instapper van Sony. Maar nogmaals: als vogel zegt dat die beugel compatibel is zou het toch moeten kunnen denk ik dan.
Enige waar ik misschien mee zit is het gewicht, aangezien m’n huidige beugel maar met twee schroeven vastzit en die meegeleverde beugel met acht stuks de muur in gaat. De vorige tv die eraan ging is een 49 inch 4K instapper van Sony. Maar nogmaals: als vogel zegt dat die beugel compatibel is zou het toch moeten kunnen denk ik dan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dPoI7jEz9S9cwwbEi5A27cVY.jpg?f=user_large)
[ Voor 55% gewijzigd door TradeMarkNL op 28-05-2022 14:12 ]
De charme van de G-modellen is juist dat ze met de inbegrepen beugel vlak tegen de muur komen. Betonboortje kan je vast ergens lenen. Denk dat het de moeite wel waard is om de gaten te boren voor de andere beugel.TradeMarkNL schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:52:
Sinds vanochtend de trotse eigenaar van een LG55G1. Zijn er hier mensen die deze hebben opgehangen met een andere beugel dan bijgeleverde? Ik heb nl nog een Thin 405 hangen die volgens Vogel compatibel zou moeten zijn. Dat scheelt me heel wat gaten boren in die keiharde betonmuur van mij namelijk. Ik neig ernaar om eerst te kijken hoe dat staat voor ik eventueel alsnog die andere beugel erop monteer.
Enige waar ik misschien mee zit is het gewicht, aangezien m’n huidige beugel maar met twee schroeven vastzit en die meegeleverde beugel met acht stuks de muur in gaat. De vorige tv die eraan ging is een 49 inch 4K instapper van Sony. Maar nogmaals: als vogel zegt dat die beugel compatibel is zou het toch moeten kunnen denk ik dan.[Afbeelding]
Uiteraard moet je het zelf bepalen, maar dan vergaat wel een beetje het idee van de G-serie (op het evopaneel na). De specs van je beugel staan erop. De schroeven/bouten(?) kunnen vaak per stuk al een behoorlijk gewicht aan. Dus vermoed dat je daar wel prima mee zit.
Ja ik zou de G1 absoluut met de meegeleverde beugel aan de muur hangen, dat is de enige echt strakke manier.
Bekende kwaal dat men niet in de muur wil boren
Als je beugel van de Gx gebruikt, kan je trouwens prima maat 6 ipv 8 gebruiken, en zo enorm diep hoeft ook niet. Zeker in beton.
Ik begreep dat sommigen ze allemaal gebruiken, sommigen de helft en anderen weer een kleinere maat. Ik heb de kleinere maat genomen.
Als je leest hoeveel kracht een plug/schroef aan kan…
Ik begreep dat sommigen ze allemaal gebruiken, sommigen de helft en anderen weer een kleinere maat. Ik heb de kleinere maat genomen.
Als je leest hoeveel kracht een plug/schroef aan kan…
Vaak is die kwaal ook een beetje overdreven. Zeker als de muur (een gebroken) wit is, dan zijn extra gaten niet zo erg. Als de beugel er ooit afgaat, dan is het even opvullen, drogen, en overheen witten. Daar zie je niets meer van als je het goed doet.
Bij het vervangen van een beugel zou ik niet eens de ongebruikte gaten opvullen. Dat zie je toch niet achter de nieuwe beugel/TV.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Toevallig gisteren een AP vervangen op exact jouw beschreven manierThe Zep Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:11:
[...]
Vaak is die kwaal ook een beetje overdreven. Zeker als de muur (een gebroken) wit is, dan zijn extra gaten niet zo erg. Als de beugel er ooit afgaat, dan is het even opvullen, drogen, en overheen witten. Daar zie je niets meer van als je het goed doet.
Bij het vervangen van een beugel zou ik niet eens de ongebruikte gaten opvullen. Dat zie je toch niet achter de nieuwe beugel/TV.
Ik worstel een beetje met de vraag of ik de OLED Pixel helderheid op mijn 65G2 lager moet zetten voor behoud van kwaliteit-levensduur. Op de YouTube filmpjes wordt aangeraden om bij HDR content de helderheid op 100% te zetten, omdat HDR content meestal wat donkerder is. Is dat verstandig?
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Hoe lang wil je minimaal met je G2 doen?Gommert69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:04:
Ik worstel een beetje met de vraag of ik de OLED Pixel helderheid op mijn 65G2 lager moet zetten voor behoud van kwaliteit-levensduur. Op de YouTube filmpjes wordt aangeraden om bij HDR content de helderheid op 100% te zetten, omdat HDR content meestal wat donkerder is. Is dat verstandig?
25 jaar
Nee, een jaartje of 7 moet hij toch wel mee lijkt me
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Dan kan je em gewoon gebruiken zonder helderheid beperkende maatregelenGommert69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:53:
[...]
25 jaar![]()
Nee, een jaartje of 7 moet hij toch wel mee lijkt me
Het gaat bij HDR om het totale bereik van licht tot donker wat groter is. HDR is afhankelijk van de content niet per definitie feller. Soms zijn het enkel een paar highlights die hoger kunnen pieken omwille van HDR. Je kunt hem voor HDR dan ook met een gerust hart op 100% laten staan. Bij SDR staat hier het oled licht op 35. Voor sfeerlicht gebruik ik wel lampen in plaats van de televisieGommert69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:04:
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Voor SDR 55 oled licht op mijn G1.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Het is weer tijd voor de driejaarlijkse TV tombola in huis. Waarin alle TV's een plekje opschuiven en de Woonkamer een nieuwe krijgt. Op dit moment staat daar een LG 55E9; Ik twijfel nu een beetje tussen vervangen voor een C1 of C2.
Na Cashback zit er 300 Euro tussen de twee modellen (945 vs 1245). Dat is net een verschil wat klein genoeg is om toch te gaan twijfelen, ondanks dat er niet echt grote verschillen lijken te zijn tussen de modellen. Een iets snellere SOC, iets helderder scherm etc. het is marginaal, maar het prijsverschil valt mij ook erg mee.
Zijn er buiten het black frame insertion verhaal nog redenen om niet voor de C2 te kiezen? (BFI gebruik ik toch niet, dus boeit mij niet veel).
Na Cashback zit er 300 Euro tussen de twee modellen (945 vs 1245). Dat is net een verschil wat klein genoeg is om toch te gaan twijfelen, ondanks dat er niet echt grote verschillen lijken te zijn tussen de modellen. Een iets snellere SOC, iets helderder scherm etc. het is marginaal, maar het prijsverschil valt mij ook erg mee.
Zijn er buiten het black frame insertion verhaal nog redenen om niet voor de C2 te kiezen? (BFI gebruik ik toch niet, dus boeit mij niet veel).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
De vraag is eigenlijk waarom je een drie jaar oude E9 zou willen gaan vervangen voor een C1/C2.Don Quijote schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:02:
Het is weer tijd voor de driejaarlijkse TV tombola in huis. Waarin alle TV's een plekje opschuiven en de Woonkamer een nieuwe krijgt. Op dit moment staat daar een LG 55E9; Ik twijfel nu een beetje tussen vervangen voor een C1 of C2.
Wil je in ieder kamer een OLED ophangen?
Als je toch wilt doorschuiven zou ik persoonlijk liever een G2 kiezen voor in de huiskamer.
In de slaapkamer is een TV gesneuveld. En in plaats van die vervangen zet ik daar liever de E9 neer, zodat ik in de woonkamer een nieuwe neer kan zetten. G serie is niet echt een optie bij ons omdat ik hem niet netjes aan de muur kan krijgen.HoppyF schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:42:
[...]
De vraag is eigenlijk waarom je een drie jaar oude E9 zou willen gaan vervangen voor een C1/C2.
Wil je in ieder kamer een OLED ophangen?![]()
Als je toch wilt doorschuiven zou ik persoonlijk liever een G2 kiezen voor in de huiskamer.
Wat dacht je van de G1evo, topper en nu zeer aantrekkelijk geprijsd ..Don Quijote schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:12:
[...]
In de slaapkamer is een TV gesneuveld. En in plaats van die vervangen zet ik daar liever de E9 neer, zodat ik in de woonkamer een nieuwe neer kan zetten. G serie is niet echt een optie bij ons omdat ik hem niet netjes aan de muur kan krijgen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok, duidelijk.Don Quijote schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:12:
[...]
In de slaapkamer is een TV gesneuveld. En in plaats van die vervangen zet ik daar liever de E9 neer, zodat ik in de woonkamer een nieuwe neer kan zetten. G serie is niet echt een optie bij ons omdat ik hem niet netjes aan de muur kan krijgen.
Ja dan een C1 of C2.
Prijstechnisch zou ik dan de C1 kiezen.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Kan wel.MilesD. schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:25:
[...]
Wat dacht je van de G1evo, topper en nu zeer aantrekkelijk geprijsd ..
Je kunt een G1 immers ook met een VESA muurbeugel aan de muur hangen.
Kan aan de muur helemaal niet dan pootjes onder de G1.
Maar in mijn hoofd zijn ze nog steeds aanwezig...The Zep Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:11:
Bij het vervangen van een beugel zou ik niet eens de ongebruikte gaten opvullen.
Dat zie je toch niet achter de nieuwe beugel/TV.

Ik heb de helderheid dan wel de contrast teruggezet naar 80% ongeveer als ik het me goed herinner, want anders werd mijn netvlies door de ondertiteling weggebrand!Gommert69 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:04:

En dat is dan een 2018 model die zogenaamd minder helder is dan de nieuwe modellen en minder helder dan/niet helder genoeg t.o.v. LCD's en zo... bla bla bla... YEAH RIGHT!!!

- YouTube zonder advertenties!Binnetie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:46:
@nero355 wat bied de developer mode voor jou meer? Want dat kan best interessant zijn.
- 'The Homebrew Channel' waar nog meer goodies in zitten zoals een Client voor JellyFin onder andere : https://github.com/webosbrew/webos-homebrew-channel
Als je twijfelt, lekker voor de G-serie gaan, mits het de woonkamerTV wordt.
Ik heb sinds kort een C1 65" en dat bevalt maar ik heb wel moeten wennen aan de zwart-waarden en auto-brightness (en dus ook maar even in het service menu 2 opties uitgezet en later ongedaan gemaakt om weer een andere optie aan te zetten. Dit alles voor helderheid).
Dat homebrew heb ik ook gedaan maar gebruik het nooit. Alleen handig wanneer je inderdaad last krijgt van de TV app Youtube danwel YellyFin wil gebruiken om spul (via je nas) te streamen.
Aangezien ik een Shield gebruik is het voor mij overbodig.
Voor de keuze tussen de C1 of C2 zie ik niet meteen een reden om honderden dolla meer neer te tellen voor de C2.
Ter afsluiting, ik vind het niet gebruiken van een muur-beugel veel prettiger (op tv meubel/mobiele standaard) maar dat is smaak natuurlijk.
Ik heb sinds kort een C1 65" en dat bevalt maar ik heb wel moeten wennen aan de zwart-waarden en auto-brightness (en dus ook maar even in het service menu 2 opties uitgezet en later ongedaan gemaakt om weer een andere optie aan te zetten. Dit alles voor helderheid).
Dat homebrew heb ik ook gedaan maar gebruik het nooit. Alleen handig wanneer je inderdaad last krijgt van de TV app Youtube danwel YellyFin wil gebruiken om spul (via je nas) te streamen.
Voor de keuze tussen de C1 of C2 zie ik niet meteen een reden om honderden dolla meer neer te tellen voor de C2.
Ter afsluiting, ik vind het niet gebruiken van een muur-beugel veel prettiger (op tv meubel/mobiele standaard) maar dat is smaak natuurlijk.
Is er een goede muurbeugel te vinden voor de LG OLED77C16LA? Of is dat überhaupt niet mogelijk? Ik zie namelijk nergens op sites/fora een vermelding dat dat kan?
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Heb je zelf al een beetje gezocht?Dmp1982 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:40:
Is er een goede muurbeugel te vinden voor de LG OLED77C16LA? Of is dat überhaupt niet mogelijk? Ik zie namelijk nergens op sites/fora een vermelding dat dat kan?
:strip_exif()/f/image/SvOCaPvsPimseJkymYOEoEBK.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks! De handleiding ontbreekt bij mijn exemplaar. Maar inderdaad vrij obvious dat het daar in zou staan. Bedankt voor het delen 👍🏻
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Ik stond op het punt om de C1 65" bij VonBurgTV op te pikken voor €1299 + €40 verzendkosten. Toch ben ik vandaag nog even de PlatteTV in Den Bosch binnengestapt om te kijken of ze een concurrerend aanbod konden doen. Ik zag tevens dat er de mogelijkheid is om je oude tv in te ruilen, dus daar was ik ook wel benieuwd naar.
Bij PlatteTV is de 'basisprijs voor de C1 65" momenteel €1499 en als ik mijn Samsung UE55HU7500 inruil, dan mag ik hem voor €1249 meenemen. Ondanks dat mijn oude tv uit 2014 is, vind ik het prijsverschil van €90 met VonBurgTV toch wel wat magertjes.
Nog even een nachtje over slapen...
Bij PlatteTV is de 'basisprijs voor de C1 65" momenteel €1499 en als ik mijn Samsung UE55HU7500 inruil, dan mag ik hem voor €1249 meenemen. Ondanks dat mijn oude tv uit 2014 is, vind ik het prijsverschil van €90 met VonBurgTV toch wel wat magertjes.
Ik heb al 3 tv’s gekocht voor een nette prijs bij von Burg en ben daar keer op keer echt heel vriendelijk telefonisch geholpen.MvdD schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:20:
Ik stond op het punt om de C1 65" bij VonBurgTV op te pikken voor €1299 + €40 verzendkosten. Toch ben ik vandaag nog even de PlatteTV in Den Bosch binnengestapt om te kijken of ze een concurrerend aanbod konden doen. Ik zag tevens dat er de mogelijkheid is om je oude tv in te ruilen, dus daar was ik ook wel benieuwd naar.
Heb ook al een aantal keer contact opgenomen met PlatteTV maar ondanks dat hun website schreeuwt dat je vooral om korting moet vragen krijg ik altijd minder korting dan bij bijv. Von Burg als je dan zegt dat je elders een beter aanbod hebt gekregen dan beginnen ze aanvallend te reageren dat de service bij de andere winkel niet zo goed is en dat het waarschijnlijk niet om een benelux model gaat.
Wat mij betreft is PlatteTV een verschrikkelijke tent
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dit soort ervaringen bij PlatteTV zijn kenmerkend.schumi1986 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:12:
[...]
Ik heb al 3 tv’s gekocht voor een nette prijs bij von Burg en ben daar keer op keer echt heel vriendelijk telefonisch geholpen.
Heb ook al een aantal keer contact opgenomen met PlatteTV maar ondanks dat hun website schreeuwt dat je vooral om korting moet vragen krijg ik altijd minder korting dan bij bijv. Von Burg als je dan zegt dat je elders een beter aanbod hebt gekregen dan beginnen ze aanvallend te reageren dat de service bij de andere winkel niet zo goed is en dat het waarschijnlijk niet om een benelux model gaat.
Wat mij betreft is PlatteTV een verschrikkelijke tent
Jammer want zo ga je niet om met concurrenten en al helemaal niet als het ook om officiële LG dealers gaat.
Bekend fenomeen dus. Was vandaag aan het chatten met ze, en toen ik aangaf dat ik bij Smits en Hofma een stuk scherpere prijzen zag staan op de website kreeg ik een reactie terug met een link naar Trustpilot van Hofma en de opmerking dat “met alle respect. Ik weet niet of daar uw TV zou moeten kopen. U wilt toch ook geholpen worden door een winkel met kennis en service”.HoppyF schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:56:
[...]
Dit soort ervaringen bij PlatteTV zijn kenmerkend.
Jammer want zo ga je niet om met concurrenten en al helemaal niet als het ook om officiële LG dealers gaat.
Voor mij een reden om platteTV in ieder geval niet mijn business te gunnen.
Overigens ben ik uiteindelijk voor de C2 gegaan. De wat smallere voet gaf uiteindelijk de doorslag boven de C1. Want dat ging er gek uitzien op mijn Sonos playbase. Als het goed is komt hij morgen al binnen!
Ik ga ongeveer 230 cm van mijn TV zitten, en na wat zoeken en lezen online blijkt dat ik niet groter dan 70 inch mag gaan.
Er lijkt ook wat verschil te zijn tussen een Full HD (wat ik nu heb) en 4K, bij 4K kan je dichter zitten omdat er toch zoveel meer pixels zijn dat je ze moeilijker ziet van dichtbij.
Ik zou voor een 55 inch gaan, omdat dit iets goedkoper is & het me gewoon genoeg lijkt. Ik draag geen bril en zeer wss zal dit nog niet nodig zijn komende 10 jaar dus lijkt me OK.
Correct? Of zou ik toch 65 inch moeten overwegen, vanop 230 cm afstand?
2e vraagje; wat is nou het verschil tussen deze 2 TV's?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1727940;1736074/
De 706 lijkt wat minder stroom te verbruiken, de 806 lijkt een andere serie te zijn. Maar wat nog?
Anders zou ik voor de 706 gaan, puur om wat minder energie te verbruiken
Er lijkt ook wat verschil te zijn tussen een Full HD (wat ik nu heb) en 4K, bij 4K kan je dichter zitten omdat er toch zoveel meer pixels zijn dat je ze moeilijker ziet van dichtbij.
Ik zou voor een 55 inch gaan, omdat dit iets goedkoper is & het me gewoon genoeg lijkt. Ik draag geen bril en zeer wss zal dit nog niet nodig zijn komende 10 jaar dus lijkt me OK.
2e vraagje; wat is nou het verschil tussen deze 2 TV's?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1727940;1736074/
De 706 lijkt wat minder stroom te verbruiken, de 806 lijkt een andere serie te zijn. Maar wat nog?
Anders zou ik voor de 706 gaan, puur om wat minder energie te verbruiken
[ Voor 20% gewijzigd door Satangel op 30-05-2022 11:55 ]
Eeuwige discussie. Sommigen vinden het te groot, maar persoonlijk zou ik eerder tussen 65 en 77 twijfelen op die afstand dan tussen 55 en 65.
Het komt echt neer op een persoonlijke voorkeur.
Het maakt denk ik wel uit of je veel TV kijkt of veel 4k films/series. Bij het eerste is een kleiner formaat eerder voldoende. Bij films en dergelijke is groter toch vaak een pre (IMHO)
/edit overigens is dit het LG topic, de Philips TV's worden hier besproken: Philips TV's - 2015 en nieuwer
Het komt echt neer op een persoonlijke voorkeur.
Het maakt denk ik wel uit of je veel TV kijkt of veel 4k films/series. Bij het eerste is een kleiner formaat eerder voldoende. Bij films en dergelijke is groter toch vaak een pre (IMHO)
/edit overigens is dit het LG topic, de Philips TV's worden hier besproken: Philips TV's - 2015 en nieuwer
[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 30-05-2022 11:51 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@Satangel Maak anders van karton de verschillende groottes na en kijk hoe het oogt. Hier zitten we op 350cm van 65inch en dat is prima, al mag de volgende best een maatje groter worden. Bij jouw afstand lijkt me 65 inch prima. Is en blijft een persoonlijke keuze.
[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 30-05-2022 11:52 ]
Koop je toch pootjes voor de GDon Quijote schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:12:
[...]
Heb zojuist de LG OLED55C16LA dan eindelijk besteld na lang wikken en wegen, wordt mijn eerste OLED tv en eerste tv van dit formaat. Jaren geleden wel een 47" Samsung LCD gehad maar die ging na 8 jaar toch een keer defect.
Nu wil ik vragen hoe ik het beste kan starten betreft het softwarematig kalibreren van het scherm?
Mogelijk dat dit voor elke ruimte iets anders moet? Is er ergens online een goede uitleg te vinden hoe ik dit kalibreren moet doen, waar ik op moet letten? Wie kan mij wat tips geven of in de juiste richting wijzen
Nu wil ik vragen hoe ik het beste kan starten betreft het softwarematig kalibreren van het scherm?
Mogelijk dat dit voor elke ruimte iets anders moet? Is er ergens online een goede uitleg te vinden hoe ik dit kalibreren moet doen, waar ik op moet letten? Wie kan mij wat tips geven of in de juiste richting wijzen
hoi
In mijn nieuwe woonkamer wil ik graag een nieuwe LG OLED 55 inch wallmounten. In het kader van die zoektocht 2 vragen:
- Ik twijfel tussen de LG C1 / C2 / G1. Waarschijnlijk wordt het de C1, vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. Op dit moment is de C1 voor €933,- online te koop. Hoe groot is de kans dat deze TV de komende maanden nog verder kelder door een actie? Een paar weken terug heb ik bijv. een Makro-actie gemist (toen voor ongeveer €780,- te koop)
- Mijn huidige LG OLED55E6 wil ik waarschijnlijk gaan verkopen/inruilen. Op Marktplaats zie ik geen andere E6 tv's staan. Enige idee wat dit nog oplevert? Of kan ik dan beter inruilen bij een zaak als PlatteTV (voor ongeveer 250 euro aan inruilwaarde)
Ivm TV instellingen heb ik deze 2 links die ik ga volgen;ReVision. schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:21:
Heb zojuist de LG OLED55C16LA dan eindelijk besteld na lang wikken en wegen, wordt mijn eerste OLED tv en eerste tv van dit formaat. Jaren geleden wel een 47" Samsung LCD gehad maar die ging na 8 jaar toch een keer defect.
OLED Reddit
Tweakers instellingen
@hazetom of de C2 voor 1095
https://www.hofma.nl/LG-OLED48C1 ( kies upgrade voor 200 euro extra )
[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 30-05-2022 14:29 ]
Zo te zien is dit de 48 inch toch?HyperTrophy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:29:
@hazetom of de C2 voor 1095![]()
je hebt gelijk,
maar is dan deze ook niet voor 1095? of zit de cashback in begrepen?
https://www.hofma.nl/LG-O...MET-%E2%82%AC100-CASHBACK
maar is dan deze ook niet voor 1095? of zit de cashback in begrepen?
https://www.hofma.nl/LG-O...MET-%E2%82%AC100-CASHBACK
Crap, Het betreft het A model, niet de opvolger van de C1 serie
[ Voor 160% gewijzigd door HyperTrophy op 30-05-2022 14:35 ]
Haha, ik dacht ook al... voor die prijs de C2... dan sla ik denk ik meteen toe.HyperTrophy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:34:
Crap, Het betreft het A model, niet de opvolger van de C1 serie
1. Glazenbolwerkhazetom schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:25:
In mijn nieuwe woonkamer wil ik graag een nieuwe LG OLED 55 inch wallmounten. In het kader van die zoektocht 2 vragen:
- Ik twijfel tussen de LG C1 / C2 / G1. Waarschijnlijk wordt het de C1, vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. Op dit moment is de C1 voor €933,- online te koop. Hoe groot is de kans dat deze TV de komende maanden nog verder kelder door een actie? Een paar weken terug heb ik bijv. een Makro-actie gemist (toen voor ongeveer €780,- te koop)
- Mijn huidige LG OLED55E6 wil ik waarschijnlijk gaan verkopen/inruilen. Op Marktplaats zie ik geen andere E6 tv's staan. Enige idee wat dit nog oplevert? Of kan ik dan beter inruilen bij een zaak als PlatteTV (voor ongeveer 250 euro aan inruilwaarde)
2. Glazenbolwerk
Tip: Zet hem op Marktplaats voor een voor jou acceptabel bedrag + 50 euro erbij omdat je vaak altijd iets in prijs moet zaken. Dat noemen ze 'onderhandelen'. Dan zie je vanzelf wat er gebeurd.
Ik heb zo mijn subwoofer en allerlei andere AV-spullen verkocht. En moet zeggen dat het me nog verbaasde wat het me opleverde.
Dit lijkt me een mooie deal, zo goedkoop zie ik 'm ook niet in de Pricewatch:
LG G1 55" - €1.099,- : https://tvoutlet.tv/product/lg-4k-smart-oled-tv-55g16la-2021-55%E2%80%B3
Iemand (goede of slechte) ervaring met deze webshop?
LG G1 55" - €1.099,- : https://tvoutlet.tv/product/lg-4k-smart-oled-tv-55g16la-2021-55%E2%80%B3
[ Voor 9% gewijzigd door hazetom op 30-05-2022 15:21 ]
Wat heb jezelf gevonden over deze aanbieder?hazetom schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:20:
Dit lijkt me een mooie deal, zo goedkoop zie ik 'm ook niet in de Pricewatch:
Is de G2 het waard t.o.v. de G1? Ik wil een 77" en het verschil lijkt nu zo'n 600 Euro na cashback te zijn (2700 vs. 3300), dat lijkt mij toch wel fors.
Wat ik heb kunnen vinden is het grootste verschil is de extra helderheid op de G2.
Wat ik heb kunnen vinden is het grootste verschil is de extra helderheid op de G2.
Persoonlijk vind ik dat 600 euro wel heel erg veel is voor een paar nits meer. Mits je niet in een glazen huis woont ga je dit naar mijn mening ook niet merken. Ik vind mijn CX al vaak te felDan Stark schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:08:
Is de G2 het waard t.o.v. de G1? Ik wil een 77" en het verschil lijkt nu zo'n 600 Euro na cashback te zijn (2700 vs. 3300), dat lijkt mij toch wel fors.
13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Die extra helderheid is de moeite niet waard.Dan Stark schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:08:
Zeker niet als je het afzet tegen het grote prijsverschil.
Als ik jou was zou ik die €600 besparen en voor de G1 gaan.
Zeker als je nu wilt gaan kopen.
Is dat niet zo en heb je plannen in de komende maanden dan is een G2 te overwegen omdat de prijs over een paar maanden vast wel gezakt zal zijn.
Tweedehands AV spul wordt overgewaardeerd. Ik heb geprobeerd om tweedehands te kopen maar op TV's schrijft men zeer weinig af. Op speakers schrijft men wel af.Binnetie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:50:
[...]
Ik heb zo mijn subwoofer en allerlei andere AV-spullen verkocht. En moet zeggen dat het me nog verbaasde wat het me opleverde.
Ik zou het tegenovergestelde verwachten. Speakers blijven speakers. Daar zit niet zoveel tech in wat snel verouderd en kan over het algemeen een lange tijd mee. Tv’s daarentegen veranderen snel door de continue ontwikkelingen. Als je twee jaar geleden een tv hebt gekocht, dan is die tv nu al achterhaald.ANdrode schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Tweedehands AV spul wordt overgewaardeerd. Ik heb geprobeerd om tweedehands te kopen maar op TV's schrijft men zeer weinig af. Op speakers schrijft men wel af.
Ik heb ook een Nvidia Shield TV Console 2017 staan, maar als ik met een apparaat kan klooien dan doe ik dat ook heel graag puur omdat het kan!Agent-X schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:14:
* nero355 heeft ook Android telefoons die geen Android meer draaien en zo...
Daar ben ik het helemaal mee eens maar de markt nietsynorluna schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:39:
[...]
Ik zou het tegenovergestelde verwachten. Speakers blijven speakers. Daar zit niet zoveel tech in wat snel verouderd en kan over het algemeen een lange tijd mee. Tv’s daarentegen veranderen snel door de continue ontwikkelingen. Als je twee jaar geleden een tv hebt gekocht, dan is die tv nu al achterhaald.
Toch zie ik voor een vier jaar oude TV vraagprijzen van 2/3e van de price watch prijs ten tijde van aankoop. Dat vind ik weinig afschrijving. 46% van de nieuwsprijs na vier jaar is ongeveer het beste wat ik de laatste tijd heb gezien. Nog steeds geen echt goede deal.
offtopic:
Ik zoek nu een nieuwe TV en wil eigenlijk RGB ipv RGBW OLED. Alleen (a) dat duurde heel lang en (b) 2.85K voor de 55" Sony is best pittig.
Daarom dacht ik "tijdelijk" tweedehands toestel te kopen (>46", 4K, HDR) maar ik vind met dit - beperkte - eisenpakket gewoon niets.
Ik overweeg een "tijdelijke" C1
Ik zoek nu een nieuwe TV en wil eigenlijk RGB ipv RGBW OLED. Alleen (a) dat duurde heel lang en (b) 2.85K voor de 55" Sony is best pittig.
Daarom dacht ik "tijdelijk" tweedehands toestel te kopen (>46", 4K, HDR) maar ik vind met dit - beperkte - eisenpakket gewoon niets.
Ik overweeg een "tijdelijke" C1

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 31-05-2022 16:59 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG C6V
- LG W8
- LG E8
- LG OLED65B6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED C6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED C7
- LG OLED BX
- LG OLED W7
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ik ben een beetje laat met deze aankondiging maar er loopt nu ook een €100 cashback actie voor een aantal 55 inch 2022 modellen.
Zie: HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Zie: HoppyF in "[LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie"
Persoonlijk zou ik voor 65 inch gaan. Ik heb dit nooit ervaren als te groot vanaf 2,5 meter. Zit nu op 4 meter met 77 inch en vind eigenlijk dat 83 inch ook nog wel had gekund. Maar het valt en staat denk ik ook hoe druk de kamer is waar hij in staat/hangt. Overigens heb ik met schilders tape op de muur de grootte van de tv getaped. Dit hielp goed maar het lijkt met tape groter dan als hij hangtSatangel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:44:
Ik ga ongeveer 230 cm van mijn TV zitten, en na wat zoeken en lezen online blijkt dat ik niet groter dan 70 inch mag gaan.
Ja ik hoopte dat de prijs van de G2 nog wat omlaag zou komen. Ik heb in principe niet heel veel haast, maar de G1 heeft een best goede prijs nu. Ik moet ook ergens de knoop doorhakken anders blijf je maar uitstellen.HoppyF schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:16:
[...]
Die extra helderheid is de moeite niet waard.
Zeker niet als je het afzet tegen het grote prijsverschil.
Als ik jou was zou ik die €600 besparen en voor de G1 gaan.
Zeker als je nu wilt gaan kopen.
Is dat niet zo en heb je plannen in de komende maanden dan is een G2 te overwegen omdat de prijs over een paar maanden vast wel gezakt zal zijn.
Ik heb een LG oled uit 2016 (E6) en vind de ontwikkelingen op oled gebied nu ook weer niet heel schokkend als ik hem vergelijk met een C1 van vorig jaar. Voor films helpt de hogere refresh rate niet dus je wint enkel wat extra helderheid op de momenten dat er veel omgevingslicht is.synorluna schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:39:
[...]
Ik zou het tegenovergestelde verwachten. Speakers blijven speakers. Daar zit niet zoveel tech in wat snel verouderd en kan over het algemeen een lange tijd mee. Tv’s daarentegen veranderen snel door de continue ontwikkelingen. Als je twee jaar geleden een tv hebt gekocht, dan is die tv nu al achterhaald.
Daarnaast verlies ik de passieve 3D, wat stiekem op een oled echt prachtig werkt en door mij nog regelmatig gebruikt wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 31-05-2022 08:20 ]
G2 zal niet echt hard zakken en de G1 voorraad wordt uitverkocht dus zit nu op het laagste prijspunt; dat is elk jaar rond deze tijd. Ik koop graag op die momenten en wil niet de hoge premie betalen om hooguit een jaar voorop te lopen in technologie. Daarom een maandje terug de 65G1 gekocht toen die het goedkoopst was.Dan Stark schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 00:11:
[...]
Ja ik hoopte dat de prijs van de G2 nog wat omlaag zou komen. Ik heb in principe niet heel veel haast, maar de G1 heeft een best goede prijs nu. Ik moet ook ergens de knoop doorhakken anders blijf je maar uitstellen.
Volgende goede prijspunt is rond black friday.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.