Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:42
JPS schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:10:
[...]

G2 zal niet echt hard zakken en de G1 voorraad wordt uitverkocht dus zit nu op het laagste prijspunt; dat is elk jaar rond deze tijd. Ik koop graag op die momenten en wil niet de hoge premie betalen om hooguit een jaar voorop te lopen in technologie. Daarom een maandje terug de 65G1 gekocht toen die het goedkoopst was.
Volgende goede prijspunt is rond black friday.
Black friday valt nu op de 4e dag van het WK. Ik denk dat de kortingen op TVs dit jaar tegen gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
lukjah schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:41:
[...]

Black friday valt nu op de 4e dag van het WK. Ik denk dat de kortingen op TVs dit jaar tegen gaan vallen.
Waarom? Vorig jaar tijdens EK voetbal waren er net meer TV kortingen.
Kan wel eens heel leuk worden dit jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Sinds vanochtend aan de gang met de LG OLED C1
Vrijwel alles is nu naar wens, echter loop ik tegen twee dingen aan waar ik niet uit kom dus misschien dat iemand het hier weet.

1. Wanneer ik via de Disney+ app iets afspeel dan krijg ik geen Subtitles te zien. Deze staan wel aan en ingesteld onder de Accessibility settings van de TV. Ik kan nergens vinden hoe ik ze nu te zien zou moeten krijgen?

2. Ik wil graag de pointer volledig uitschakelen van de Magic remote, online lees ik diverse oplossingen waaronder 30sec home + back knop ingedrukt houden. Hierbij wordt bij mij de remote ontkoppeld, en zodra ik ergens op klik wordt hij weer gekoppeld en is de pointer terug. Hoe krijgt ik deze volledig en permanent uit?

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Janpietertje89 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:19:
Ik heb een LG oled uit 2016 (E6) en vind de ontwikkelingen op oled gebied nu ook weer niet heel schokkend als ik hem vergelijk met een C1 van vorig jaar.

Daarnaast verlies ik de passieve 3D, wat stiekem op een oled echt prachtig werkt en door mij nog regelmatig gebruikt wordt.
Ik zou dan ook zeggen hou lekker vast aan die 3D feature zolang je maar kan, want het is echt vreselijk jammer dat het hele 3D gebeuren zo keihard is afgeschoten door de massa en daardoor uiteindelijk is verdwenen op alle TV's en ondertussen ook op de Beamers geloof ik ?! :'( :| :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:12:
Vrijwel alles is nu naar wens, echter loop ik tegen twee dingen aan waar ik niet uit kom dus misschien dat iemand het hier weet.

1. Wanneer ik via de Disney+ app iets afspeel dan krijg ik geen Subtitles te zien. Deze staan wel aan en ingesteld onder de Accessibility settings van de TV. Ik kan nergens vinden hoe ik ze nu te zien zou moeten krijgen?

2. Ik wil graag de pointer volledig uitschakelen van de Magic remote, online lees ik diverse oplossingen waaronder 30sec home + back knop ingedrukt houden. Hierbij wordt bij mij de remote ontkoppeld, en zodra ik ergens op klik wordt hij weer gekoppeld en is de pointer terug. Hoe krijgt ik deze volledig en permanent uit?
die pointer krijg je niet uit. Je kan hem kleiner zetten en minder gevoelig zetten, maar uit kan niet.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:12:

1. De Disney app zal zelf een plek hebben in het menu om instellingen aan te passen, zoals ondertitels.

Het instellen van ondertitels op je tv zelf werkt bij het normale tv kijken (via de kabel of sateliet) maar wellicht niet goed met tv 'apps'.
Als voorbeeld; het aanpassen van ondertitels voor Netflix kan volgens mij alleen door in te loggen op de Netflix internetpagina en naar de instellingen te gaan voor het profiel dat je gebruikt..

2. Je hebt ook nog de niet-'magic' remote LG afstandbedieningen. Dan ben je er ook.
Eventueel lukt het ook met een universele afstandsbediening.
Lukt het allemaal niet dan kun je een pm sturen want volgens mij heeft mijn moeder er 3 liggen...

edit: Bron
"press the down arrow (or any other direction) and it disappears"
"reduce the speed to a minimum, the remote control will become less sensitive to small touches."

edit 2: Op deze pagina zie ik een bericht waar de hoop van af spat dus geef het een kans ;)
I DID IT!
I know this is way too late, but if anyone is still looking for how to permanently disable the horrible cursor, this is how I did it, and it is PERMANENTLY gone!
I can scroll and press the scroll wheel all I want and it won't come back.
To make it come back I have to re-register the remote by holding back + home at the same time. I did this repeatedly just to be sure it works, and I'm glad to say it does work!

Here's what you have to do:
First, you have to edit the quick menu options (the options you have when you press the settings button); Then, include the option "screen off" by clicking on the + button (you'll have to remove one option if there are no slots available).
Press "home" to get rid of this quick menu.
Unregister the remote by holding back + home.
After you get the pop-up message, press the settings button to open the quick menu.
From there, go to "screen off" and press the scroll wheel. You will barely see a pop-up message that the remote is being registered again, but the screen will go off.
Finally, just press the scroll wheel again so the screen will turn on, and that's it.

You can scroll the wheel or press the scroll wheel all you want and it won't come back.
Again, I did this over and over, and it works every time.
I did it with the latest software update as of Jan 2022 on my CX, after 2 years of pain.
Hope this helps. Cheers.

Answered by VrPerez 4 months ago

[ Voor 49% gewijzigd door Agent-X op 31-05-2022 18:06 . Reden: magic remote aanpassen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Gebruikt iemand de AppleTV app op zijn LG?
De ondertiteling die ik krijg te zien is voor doven en slechthorenden. Het lukt me niet om die optie in het toegankelijksmenu uit te schakelen, want is greyed out.
Iemand tips?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Agent-X schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:15:
edit 2: Op deze pagina zie ik een bericht waar de hoop van af spat dus geef het een kans ;)
werkt dit bij iemand om de magic pointer definitief weg te krijgen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Net de OLED77C25LB bij Hofma besteld voor 2795, is dat precies dezelfde TV als de MM en andere winkels verkopen voor meer? Want man van Hofma gaf aan dat deze wit is en die van de MM een zwarte achtergrond heeft. Maar verder dezelfde tv.. Op de site van LG zie ik volgens de vergelijking maar 1 verschil en dat is dat die C25LB geen headphone out heeft.. Maar verder exact hetzelfde!

En dit is een best spontane aankoop omdat mijn B6 het nog wel doet maar sinds kort een groene vlek in het midden begint te krijgen, gezichten en al zijn dus in het midden groen ipv gewoon blank. Maar is dit de beste TV voor 2595 (200 cashback)?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Don Quijote

El Magnifico

Zo de C2 is binnen. Wat ik even niet voorzien had is hoe veel slechter het OS is geworden ten opzichte van de E9 die ik heb.

Ik zit alle settings af te struinen, maar ik lijk onmogelijk het home scherm deftig te kunnen instellen.

Om te beginnen is het full screen, ik lijk geen menu meer te vinden die gewoon netjes over wat je kijkt heen komt onder in beeld.

Daarnaast is gewoon 2/3 van het homescherm gevuld met pure onzin. Vooral de “trending now” balk stoort enorm. Pontificaal in beeld. Reclame voor Fox 4 South Florida…. Wie verzint dit soort dingen.

Ik heb advertenties al uitgezet, maar die trending now balk lijkt onmogelijk weg tengelen. Mis ik iets, kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Don Quijote schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:47:
Zo de C2 is binnen. Wat ik even niet voorzien had is hoe veel slechter het OS is geworden ten opzichte van de E9 die ik heb.

Ik zit alle settings af te struinen, maar ik lijk onmogelijk het home scherm deftig te kunnen instellen.

Om te beginnen is het full screen, ik lijk geen menu meer te vinden die gewoon netjes over wat je kijkt heen komt onder in beeld.

Daarnaast is gewoon 2/3 van het homescherm gevuld met pure onzin. Vooral de “trending now” balk stoort enorm. Pontificaal in beeld. Reclame voor Fox 4 South Florida…. Wie verzint dit soort dingen.

Ik heb advertenties al uitgezet, maar die trending now balk lijkt onmogelijk weg tengelen. Mis ik iets, kijk ik ergens overheen?
Kan volgens mij helaas niet uit, ook op de G1 al het geval. Gelukkig gebruik ik het menu bijna niet en wissel ik alleen HDMI ingangen ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

Mooi k*t pfff vond het menu van mijn B6 prima zo, gebruik die best vaak om te wisselen van apps etc. Waar heb jij hem gehaald?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Gommert69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:06:
Gebruikt iemand de AppleTV app op zijn LG?
De ondertiteling die ik krijg te zien is voor doven en slechthorenden. Het lukt me niet om die optie in het toegankelijksmenu uit te schakelen, want is greyed out.
Iemand tips?
Fixed. De LG TV heeft ook een toegankelijkheidsmenu en daar moet de ondertitelingsoptie worden uitgezet. Daarna is in de AppleTV app de slechthorenden optie niet meer greyed out.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48

dit is precies waar ik dus bang voor was. nog meer vaporware. ik heb hiero al flink lopen klagen voor mij c1 webos...ben bang dat het ieder jaar alleen maar erger word.

ooh en de tip die mij het leven makkelijk maakte. de apps die ik bekijk zoals youtube, netflix, hbo max en ufc fightpass. heb ik allen onder een eigen nr gezet via afstandsbediening. dus 1 inhouden opent dan youtube etc. hierdoor kom ik niet meer in het menu met alle recalme, tenzij misklik

[ Voor 13% gewijzigd door sikkwittet op 01-06-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rohit schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:27:
Net de OLED77C25LB bij Hofma besteld voor 2795, is dat precies dezelfde TV als de MM en andere winkels verkopen voor meer? Want man van Hofma gaf aan dat deze wit is en die van de MM een zwarte achtergrond heeft. Maar verder dezelfde tv.. Op de site van LG zie ik volgens de vergelijking maar 1 verschil en dat is dat die C25LB geen headphone out heeft.. Maar verder exact hetzelfde!

En dit is een best spontane aankoop omdat mijn B6 het nog wel doet maar sinds kort een groene vlek in het midden begint te krijgen, gezichten en al zijn dus in het midden groen ipv gewoon blank. Maar is dit de beste TV voor 2595 (200 cashback)?
Er zijn twee 77 inch C2 modellen die beiden mee doen aan de €200 cashback actie.
Het verschil is de kleur en zoals je zelf al zei de headphone uitgang.
Verder zijn het dus gewone Benelux modellen en geen grijze import.
De modelnummers zijn OLED77C25LB en OLED77C24LA.
De laatste heeft dus geen headphone aansluiting.
De eerste is Calming Beige van kleur de tweede Dark Titan Silver.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 01-06-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
HoppyF schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Er zijn twee 77 inch C2 modellen die beiden mee doen aan de €200 cashback actie.
Het verschil is de kleur en zoals je zelf al zei de headphone uitgang.
Verder zijn het dus gewone Benelux modellen en geen grijze import.
De modelnummers zijn OLED77C25LB en OLED77C24LA.
De laatste heeft dus geen headphone aansluiting.
De eerste is Calming Beige van kleur de tweede Dark Titan Silver.
Ah oke, headphone out gebruik ik toch nooit. Heb ik met de 77C2 wel een top tv? of zijn er issues bekend? En iemand nog tips qua instellingen? Hopelijk gaat dit paneel wat langer dan 5 jaar mee..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Rohit schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Ah oke, headphone out gebruik ik toch nooit. Heb ik met de 77C2 wel een top tv? of zijn er issues bekend? En iemand nog tips qua instellingen? Hopelijk gaat dit paneel wat langer dan 5 jaar mee..
Je hebt hem besteld zeg je en dan vraag je nu of het een top TV is? ;)
Misschien helpt dit je een beetje van je onzekerheid af: reviews: LG C2- en G2-tv - Oled weer beter, maar ook duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Gommert69 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:19:
[...]

Fixed. De LG TV heeft ook een toegankelijkheidsmenu en daar moet de ondertitelingsoptie worden uitgezet. Daarna is in de AppleTV app de slechthorenden optie niet meer greyed out.
Heel erg bedankt voor het uitzoeken d:)b. Kijkt een stuk prettiger met normale ondertiteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rohit schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Zeker een top TV als je van een B6 afkomt.
Dat verschil zal zeker zichtbaar zijn en dan bedoel ik niet de grootte maar de beeldkwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:00
Vandaag m’n LG C2 77 inch binnen gekregen. Ik kom van een 42 inch HD ready tv vandaan dus de stap qua verbetering is natuurlijk enorm. Na de verbouwing van de woonkamer zitten we bijna 5 meter van onze oude tv af dus dat was veel te klein geworden vandaar de keus voor dit formaat. Vanavond aan de muur gehangen en wat een verademing. Ik heb een samsung q90r soundbar rechtstreeks aan de LG hangen via eArc maar moet nog de juiste settings vinden om o.a. Dolby atmos actief te krijgen.

Kwaliteit met Dolby vision is verder top. Komende tijd even spelen met de diverse settings en dit forum afstruinen voor tips en tricks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

De superhippe Marketing Department natuurlijk! :') :X :F :+

Best wel knap dat ze de boel nóg irritanter hebben gemaakt dan het al was! |:(
Ik heb advertenties al uitgezet, maar die trending now balk lijkt onmogelijk weg tengelen.

Mis ik iets, kijk ik ergens overheen?
Kijk goed naar alle EULA's die je kan in/uitschakelen en accepteer alleen de hoogstnoodzakelijke!

Mocht je dat bedoelen met "Ik heb de advertenties al uitgezet" dan heb ik niks gezegd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Binnetie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:06:
[...]

Je hebt hem besteld zeg je en dan vraag je nu of het een top TV is? ;)
Misschien helpt dit je een beetje van je onzekerheid af: reviews: LG C2- en G2-tv - Oled weer beter, maar ook duurder
HAHA ja de deal was te goed om hem te laten liggen, denk voordat die straks uitverkocht is ofzo snel bestellen.. Retour/annuleren kan altijd nog.. Heb er 1400 euro minder voor betaald dan de MM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
Misschien domme vraag maar ik heb een LG CX en een Sonos Arc. Die kunnen beiden geen DTS afspelen naar mijn weten. Als ik nu via mijn PS5 een blu ray film afspeel, heb ik dan wel gewoon geluid of is dat een issue omdat blu rays meestal DTS audio tracks hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Kleine vraag betreft zonlicht op een OLED scherm:

Alleen in de ochtend zou er een uurtje zonlicht op het scherm kunnen komen. (dus niet heel sterk?)
Maakt het dan nog uit of de TV uit of aan staat? of überhaupt zonlicht er op is een no go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Hoi, als ik op de LG Oled E9 het geluid van earc op PCM zet in plaats van passtrue stuurd de TV dan wel een 5.1 geluid door naar de receiver?
Of wordt het geluid 5.1 naar stereo omgezet?

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 02-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snake_Eye schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:21:
Hoi, als ik op de LG Oled E9 het geluid van earc op PCM zet in plaats van passtrue stuurd de TV dan wel een 5.1 geluid door naar de receiver?
Of wordt het geluid 5.1 naar stereo omgezet?
Jep, maar gedecodeerd!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 06:59

reaL_G

G

Simone96 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:11:
Misschien domme vraag maar ik heb een LG CX en een Sonos Arc. Die kunnen beiden geen DTS afspelen naar mijn weten. Als ik nu via mijn PS5 een blu ray film afspeel, heb ik dan wel gewoon geluid of is dat een issue omdat blu rays meestal DTS audio tracks hebben?
blu rays hebben altijd meerdere audiotracks,
multi channel en stereo.
desnoods ps5 op lpcm uitvoer zetten

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
welke van de 2?

wordt 5.1 DTS of DD gedecodeerd naar 5.1 pcm?
EDIT:Ik zie het al, het wordt 2.1.
Ik dacht dat LG een update had uitgebracht dat het wordt omgezet naar PCM 5.1 :?

[ Voor 21% gewijzigd door Snake_Eye op 02-06-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Mijn zusje heeft net een 48" C2 binnen (aantal dagen) ik heb daarop ook nog wat uitgeschakeld en instellingen gedaan die ik ook op mijn CX heb. Ik heb zelf voor haar TV de instellingen van de C1 gebruikt van RTings, AVForum en HDTVtest. Spam de mute knop en schakel beide toggles ook even uit die je daar ziet staan.

Als ik het vergelijk met mijn CX, dan is het home screen idd onoverzichtelijker geworden dan wat je op de CX bv hebt. Wel merk je dat alles net een tikje sneller is op de C2.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2022 14:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kieft91 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:51:
Kleine vraag betreft zonlicht op een OLED scherm:

Alleen in de ochtend zou er een uurtje zonlicht op het scherm kunnen komen. (dus niet heel sterk?)
Maakt het dan nog uit of de TV uit of aan staat? of überhaupt zonlicht er op is een no go?
In de ochtend kan de zon ook heel sterk zijn zeker rond deze periode.
Het maakt niet uit of de TV uit staat, er mag eigenlijk geen zon direct op het scherm vallen.
Als dit kort is ontstaat er niet meteen schade maar als dit regelmatig iedere ochtend een uur is, is dat te veel.
Heb je niet iets van zonwering om dit te voorkomen?
(btw geen enkele TV kan tegen zonlicht ongeacht of dit een LCD of OLED is)

Zoek anders even op “zon” in dit topic want het is al vaak ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
HoppyF schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Het maakt niet uit of de TV uit staat, er mag eigenlijk geen zon direct op het scherm vallen.
Als dit kort is ontstaat er niet meteen schade maar als dit regelmatig iedere ochtend een uur is, is dat te veel.

stel, ik heb wel iets te veel zon er op gehad en er is dus daardoor schade ontstaan. kan g/verkoper zien dat deze schade door zon is? zoja, is dit dan jou eigen fout en daardoor draai je op voor de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
HoppyF schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Vergeten te melden dat het eigenlijk alleen in het na/voorjaar is als de zon nog wat laag staat sochtends ;)
In de zomer is het vaak een stuk korter :)

Ik ga even zoeken in het topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sikkwittet schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:04:
[...]

stel, ik heb wel iets te veel zon er op gehad en er is dus daardoor schade ontstaan. kan g/verkoper zien dat deze schade door zon is? zoja, is dit dan jou eigen fout en daardoor draai je op voor de kosten?
Ja, dat is te zien en ook je eigen fout.
Kort durende zon op het scherm veroorzaakt niet zo snel schade.
Na een pixel refresh (‘s nachts) is dat weer weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kieft91 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:10:
[...]

Vergeten te melden dat het eigenlijk alleen in het na/voorjaar is als de zon nog wat laag staat sochtends ;)
In de zomer is het vaak een stuk korter :)

Ik ga even zoeken in het topic!
Ok, ja dan is de zon niet zo krachtig maar dan nog moet je dit proberen te vermijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:20
HoppyF schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:54:
[...]

Ok, ja dan is de zon niet zo krachtig maar dan nog moet je dit proberen te vermijden.
Je blijft je toch afvragen welk deel van "geen zonlicht op het paneel" nou zo lastig is om te begrijpen... En factor 50 op je paneel smeren zal ook niet helpen helaas.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43
Herkent iemand het probleem dat de verbinding tussen LG ThinQ app en de LG tv soms niet gevonden wordt of wegvalt? TV staat dan aan en heeft internet, maar ik kan de TV niet bedienen omdat de App niet laat zien dat de TV aan staat.

Soms wordt hij na opnieuw starten van de app wel gevonden, maar vaak ook niet.

Het opstarten van de TV vanuit Apple remote werkt wel 99/100 keer.

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 03-06-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
MailMan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:25:
Herkent iemand het probleem dat de verbinding tussen LG ThinQ app en de LG tv soms niet gevonden wordt of wegvalt? TV staat dan aan en heeft internet, maar ik kan de TV niet bedienen omdat de App niet laat zien dat de TV aan staat.

Ja dit klopt de LG App is een rommeltje vol fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Steenw schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:37:
[...]

Ja dit klopt de LG App is een rommeltje vol fouten
Alternatieven die wel goed werken? Of zijn dat alleen die betaalde apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MailMan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:25:

Wat doe je precies met de app? Wat ik eruit haal is dat het een app is om alle slimme LG spullen te bedienen, maar welke functies heb je dan op je tv?
Ik heb voor nu niet van LG in huis. Wel een AEG droger die slim is... Nou dat is ook een drama qua verbinding maken en behouden, dus de functionaliteit maar uit gezet. Lijkt wel of de fabrikanten het als bijzaak zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:37:
[...]

Wat doe je precies met de app? Wat ik eruit haal is dat het een app is om alle slimme LG spullen te bedienen, maar welke functies heb je dan op je tv?
Ik heb voor nu niet van LG in huis. Wel een AEG droger die slim is... Nou dat is ook een drama qua verbinding maken en behouden, dus de functionaliteit maar uit gezet. Lijkt wel of de fabrikanten het als bijzaak zien.
Dat is het ook, zeker voor een wasmachine. En een transformatie van producent naar producent&softwarehuis doe je niet zo maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Na een tijdje twijfelen waarmee ik de Sony 75XF9005 ga vervangen, heb ik besloten om toch weer terug naar OLED te gaan. Ik wil ook een stap in formaat maken, dus komen de 83 C2 en 83 G2 in aanmerking. Echter na wat lezen her en der blijkt nu dat de 83" modellen hetzelfde paneel gebruiken als de 83 C1 van vorig haar. Dit model kwam later op de markt en LG Display heeft nog geen EX paneel in 83". Het resultaat is dat de 83 G2 niet dezelfde maximale helderheid haalt als de 55", 65" en 77" modellen. En dan is de meerprijs voor 6" extra wel erg heftig. Dus naast het compromis LCD vs. OLED is er nu ook een compromis ontstaan binnen één modellijn van de LG OLED's. Nu is het dus twijfelen tussen een 77 G2 met maximale prestaties of een iets geknepen G2, maar dan wel in 83".

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesvb
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo,
Als ik de USB HDD wil loskoppelen van mijn LG OLED C9 (omdat ik hem fysiek wil afnemen) krijg ik de melding, dat Live Playback actief is en dat ik moet wachten totdat die activiteit beëindigd is.
Lukt me niet.
Kan ik die Live Playback niet gewoon afzetten, b.v. via de 3 puntjes-knop op de Magic Remote, wachten totdat het ledje op de HDD (als dat brandt) uitgaat en de HDD dan afnemen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Major_ton schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:03:
Na een tijdje twijfelen waarmee ik de Sony 75XF9005 ga vervangen, heb ik besloten om toch weer terug naar OLED te gaan. Ik wil ook een stap in formaat maken, dus komen de 83 C2 en 83 G2 in aanmerking. Echter na wat lezen her en der blijkt nu dat de 83" modellen hetzelfde paneel gebruiken als de 83 C1 van vorig haar. Dit model kwam later op de markt en LG Display heeft nog geen EX paneel in 83". Het resultaat is dat de 83 G2 niet dezelfde maximale helderheid haalt als de 55", 65" en 77" modellen. En dan is de meerprijs voor 6" extra wel erg heftig. Dus naast het compromis LCD vs. OLED is er nu ook een compromis ontstaan binnen één modellijn van de LG OLED's. Nu is het dus twijfelen tussen een 77 G2 met maximale prestaties of een iets geknepen G2, maar dan wel in 83".
Lastig luxeprobleem :)
Aan de ene kant is een groter scherm altijd indrukwekkender. Je geeft zelf al aan dat je dat wilt gaan doen. Dan valt heel zwart-wit gezien de 77 inch al af.

De 83 inch is dan wel iets geknepen, maar maakt het dat dan direct minder? Zie het als een auto. Mijn auto wil 300 km/u (hij kan het alleen niet :), maar even los daarvan). Hoe vaak rij ik nou 200 km/u? Met andere woorden, hoe vaak heb je nu die maximale helderheid nodig? Misschien als je in een aquarium woont.
Ik zou dan lekker voor groter gaan! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Aan de ene kant is een groter scherm altijd indrukwekkender. Je geeft zelf al aan dat je dat wilt gaan doen. Dan valt heel zwart-wit gezien de 77 inch al af.

De 83 inch is dan wel iets geknepen, maar maakt het dat dan direct minder? Zie het als een auto. Mijn auto wil 300 km/u (hij kan het alleen niet :), maar even los daarvan). Hoe vaak rij ik nou 200 km/u? Met andere woorden, hoe vaak heb je nu die maximale helderheid nodig? Misschien als je in een aquarium woont.
Groter is niet altijd beter!
De resolutie is immers altijd gelijk of je nu naar een 42 inch OLED kijkt of een 83 inch.
Wat wel zal uitmaken is het energie verbruik.
Een groter paneel verbruikt immers meer energie.
Het moet uit de lengte of de breedte komen, letterlijk en figuurlijk.
Over de kijkafstand ga ik verder niets meer zeggen, is al genoeg besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Heb je ook weer gelijk aan. Maar ik denk dat energieverbruik en budgetten voor deze grote TV's minder van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
HoppyF schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:16:
[...]

Die extra helderheid is de moeite niet waard.
Zeker niet als je het afzet tegen het grote prijsverschil.
Als ik jou was zou ik die €600 besparen en voor de G1 gaan.
Zeker als je nu wilt gaan kopen.
Is dat niet zo en heb je plannen in de komende maanden dan is een G2 te overwegen omdat de prijs over een paar maanden vast wel gezakt zal zijn.
Is het wezenlijke verschil tussen de G1 & G2 niet dat de laatste een "heatsink" heeft en daardoor aanzienlijk kortere image retentie? Hierdoor kan LG de helderheid opschroeven, maar mijns inziens kan je dit ook naar beneden bijstellen en dan een nog langere oled levenduur van je paneel hebben....

Volgens sommige bronnen is de image retentie zelfs lager dan de nieuwe qd-oled van Samsung.
YouTube: LG G2 Review - Brightest LG OLED Yet, But Is It Enough vs QD-OLED?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Een TV in dit segment is altijd een luxeprobleem, die koop je niet uit armoede of noodzaak ;) Uiteraard zal de 83" versie niet heel veel minder zijn en het formaat maakt een hoop goed, maar er zijn 2 factoren die mij doen twijfelen. Ten eerste, komende van een 65" LG OLED B6 kijk ik nu een paar jaar naar een FALD LCD die 1.000 nits piek helderheid haalt en óók nog ruim 600 nits doet full screen. In dat opzicht is OLED sowieso weer een stapje terug en zijn alle beetjes helderheid die een OLED TV meer kan halen mooi meegenomen. Ten tweede is de prijs wel een hele forse premium voor de 83 G2. Dat verschil is tussen de 77 C2 en 83 C2 alweer een stuk kleiner. Het grote voordeel van de G2 is natuurlijk de heatsink die retentie sneller opruimt.

@HoppyF Hoewel wij het over het algemeen met elkaar eens zijn en dezelfde adviezen meegeven hier, is er één duidelijk verschil en dat is hoe we kijken naar het formaat van een TV. Voor mij kan het niet groot genoeg zijn en jij bent een stukje behoudender op dat vlak. Het zijn goede punten die je aandraagt, echter is resolutie voor mij geen probleem. 4K vind ik tot aan 120" echt méér dan voldoende. Kan 8K mooier zijn? Zeker, maar zonder content is dat voorlopig nog niet interessant. Toen de 75" Sony nog op zolder stond zat ik op 2,20 meter afstand en dat vond ik echt genieten! Ik kon veel verder gaan zitten, maar dat wilde ik dus niet (ja, ik ben gek 8)7 ) Nu zitten we beneden op bijna 5 meter afstand en dan gaat zelfs 83" niet de beleving geven die ik eigenlijk zou willen :X Maar uiteindelijk is de 77 G2 wel erg interessant nu. De prijs is al flink gedaald, er zit een beetje cashback op én het is weer een leuke verbetering tov de G1. Als ik voor 83" ga, is de 83 C2 op dit moment misschien wel het meest interessant, al is de afwezigheid van een heatsink wel een gemis. De 77 G2 en 83 C2 zijn beide leuk om naar te kijken totdat de 97" G series betaalbaar wordt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

Een klein vraagje...
Momenteel hebben we een 10 jaar oude 42" plasma tv, deze doet het nog prima.
We zijn echter een tijd geleden verhuisd en de zithoek is in een soort seperate hoek van de woonkamer. Iedereen in de straat heeft hier de tv-hoek.

Echter, de afstand van zitplek (oog) tot muur waar de tv staat is 3,9m (gemeten met laser-afstandsmeter).

Je snapt dat ik al een hele tijd stiekem zit te kijken naar een nieuwe, grotere tv. Echter, ik kom op enkele websites met deze zit-afstand uit op een 85" - 90" tv.
Ik zat zelf te denken aan 65", met name vanwege budget (en kleine kinderen in huis, ik zie prima gbeuren dat er iets doorheen gaat ergens de komende jaren). Of een black friday deal afwachten op een 77", maar dat voelt al belachelijk groot ten opzichte van onze huidige 42"er :P

Iemand anders die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Er komen nu erg goede prijzen voor een 65C1 voorbij, maar die serie is er niet in ~77"
Budget is eigenlijk ook maar ~€2000 :P

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 03-06-2022 17:11 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 14:55:
[...]

Een TV in dit segment is altijd een luxeprobleem, die koop je niet uit armoede of noodzaak ;) Uiteraard zal de 83" versie niet heel veel minder zijn en het formaat maakt een hoop goed, maar er zijn 2 factoren die mij doen twijfelen. Ten eerste, komende van een 65" LG OLED B6 kijk ik nu een paar jaar naar een FALD LCD die 1.000 nits piek helderheid haalt en óók nog ruim 600 nits doet full screen. In dat opzicht is OLED sowieso weer een stapje terug en zijn alle beetjes helderheid die een OLED TV meer kan halen mooi meegenomen. Ten tweede is de prijs wel een hele forse premium voor de 83 G2. Dat verschil is tussen de 77 C2 en 83 C2 alweer een stuk kleiner. Het grote voordeel van de G2 is natuurlijk de heatsink die retentie sneller opruimt.

@HoppyF Hoewel wij het over het algemeen met elkaar eens zijn en dezelfde adviezen meegeven hier, is er één duidelijk verschil en dat is hoe we kijken naar het formaat van een TV. Voor mij kan het niet groot genoeg zijn en jij bent een stukje behoudender op dat vlak. Het zijn goede punten die je aandraagt, echter is resolutie voor mij geen probleem. 4K vind ik tot aan 120" echt méér dan voldoende. Kan 8K mooier zijn? Zeker, maar zonder content is dat voorlopig nog niet interessant. Toen de 75" Sony nog op zolder stond zat ik op 2,20 meter afstand en dat vond ik echt genieten! Ik kon veel verder gaan zitten, maar dat wilde ik dus niet (ja, ik ben gek 8)7 ) Nu zitten we beneden op bijna 5 meter afstand en dan gaat zelfs 83" niet de beleving geven die ik eigenlijk zou willen :X Maar uiteindelijk is de 77 G2 wel erg interessant nu. De prijs is al flink gedaald, er zit een beetje cashback op én het is weer een leuke verbetering tov de G1. Als ik voor 83" ga, is de 83 C2 op dit moment misschien wel het meest interessant, al is de afwezigheid van een heatsink wel een gemis. De 77 G2 en 83 C2 zijn beide leuk om naar te kijken totdat de 97" G series betaalbaar wordt })
In jouw geval denk ik dat ik een 77G2 zou kiezen mits het budget dit toelaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Binnetie
DropjesLover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:08:
Een klein vraagje...
We zijn echter een tijd geleden verhuisd en de zithoek is in een soort seperate hoek van de woonkamer. Iedereen in de straat heeft hier de tv-hoek.

Echter, de afstand van zitplek (oog) tot muur waar de tv staat is 3,9m (gemeten met laser-afstandsmeter).

Je snapt dat ik al een hele tijd stiekem zit te kijken naar een nieuwe, grotere tv. Echter, ik kom op enkele websites met deze zit-afstand uit op een 85" - 90" tv.
Ik zat zelf te denken aan 65", met name vanwege budget (en kleine kinderen in huis, ik zie prima gbeuren dat er iets doorheen gaat ergens de komende jaren). Of een black friday deal afwachten op een 77", maar dat voelt al belachelijk groot ten opzichte van onze huidige 42"er :P

Er komen nu erg goede prijzen voor een 65C1 voorbij, maar die serie is er niet in ~77"
Scherm op karton uitsnijden in maximaal formaat die je wil. Eventuele kleinere maten teken je met een dikke stift op dat karton. Zo kan je goed vergelijken.

Andere optie: met je laser-afstandsmeter naar de winkel en dan op die afstand kijken.

Nog andere optie: bij de buren gluren hoe zij het hebben en ook mee doen. Scheelt je misschien een hoop geld.

Iedereen zegt wat anders, is een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Een klein vraagje...

De grootte van de TV bepaal je helemaal zelf. Alle richtlijnen hebben geen enkel nut als je zelf iets anders mooi vindt. De één zal klein adviseren, de ander groot. 65" is een mooie maat op je kijkafstand, maar 77" kan ook prima als het in je interieur past. Aan de andere kant... 55" kan ook prima! Ga eens rustig kijken in een winkel om kom zelf tot de conclusie te komen wat je het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een klein vraagje...

Gezien je budget is een 65 inch G1 of G2 denk ik een goede keuze.
Weet je ook wat anderen in je straat voor formaat TV hebben?
De omstandigheden van de kamer zijn blijkbaar wel te vergelijken.
De overstap van 42 naar 65 is best de moeite waard, dat ga je wel zien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:15:
[...]

Scherm op karton uitsnijden in maximaal formaat die je wil. Eventuele kleinere maten teken je met een dikke stift op dat karton. Zo kan je goed vergelijken.

Andere optie: met je laser-afstandsmeter naar de winkel en dan op die afstand kijken.

Nog andere optie: bij de buren gluren hoe zij het hebben en ook mee doen. Scheelt je misschien een hoop geld.

Ja, dat is een goede tip.
Mooiste is als je een stuk karton op maat maakt en deze zwart spuit (goedkope spuitverf Action).
Een zwart vlak komt anders over dan een licht bruine kleur van het karton zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:15:
[...]

De buren waar we wel eens binnen komen hebben meestal <65" staan (niet gevraagd, gevoel).

Je karton-suggestie is een goede, ga ik doen!
Major_ton schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:18:
[...]

De grootte van de TV bepaal je helemaal zelf. Alle richtlijnen hebben geen enkel nut als je zelf iets anders mooi vindt. De één zal klein adviseren, de ander groot. 65" is een mooie maat op je kijkafstand, maar 77" kan ook prima als het in je interieur past. Aan de andere kant... 55" kan ook prima! Ga eens rustig kijken in een winkel om kom zelf tot de conclusie te komen wat je het fijnst vindt.
De muur waar hij komt te hangen is 3,2m breed.
In een winkel krijg je nooit een goed beeld, je kan niet op de juiste afstand staan, er staan er te veel naast elkaar, etc etc.
HoppyF schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:18:
[...]

Gezien je budget is een 65 inch G1 of G2 denk ik een goede keuze.
Weet je ook wat anderen in je straat voor formaat TV hebben?
De omstandigheden van de kamer zijn blijkbaar wel te vergelijken.
De overstap van 42 naar 65 is best de moeite waard, dat ga je wel zien ook.
Ik zat zelf te denken aan een A1 of een C1.
Ik ben geen super kritische kijker waar het allemaal perfect voor moet zijn, een beetje prijs-kwaliteit optimum.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DropjesLover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:22:
[...]

De buren waar we wel eens binnen komen hebben meestal <65" staan (niet gevraagd, gevoel).

Je karton-suggestie is een goede, ga ik doen!
[...]

In een winkel krijg je nooit een goed beeld, je kan niet op de juiste afstand staan, er staan er te veel naast elkaar, etc etc.

[...]

Ik zat zelf te denken aan een A1 of een C1.
Ik ben geen super kritische kijker waar het allemaal perfect voor moet zijn, een beetje prijs-kwaliteit optimum.
Ok, kies dan een 65 inch C1.
Past binnen je budget en het is een prima TV.
Het klopt dat je in een winkel geen goede indruk krijgt, behalve als men een soort huiskamer opstelling kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
DropjesLover schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:22:
[...]

[...]
Ik de winkel gaan kijken werkt nog altijd beter dan 6 verschillende meningen te lezen op een forum. Dan weet je eigenlijk nog niks. Bij een grotere MediaMarkt kan je altijd wel een 55", 65" en 77" model op je gewenste kijkafstand bekijken om een idee te krijgen van de grootte.* Dat je dan misschien kijkt naar een ander type TV dan die je wilt maakt voor die beoordeling ook niks uit.

De 77 C1 is richting de € 2.000,- te krijgen na wat onderhandelen bij Smits Arnhem. Ga je voor kleiner dan houd je veel geld over voor andere leuke dingen.

-------------------------‐----------------------

* Dat kijken bij een MediaMarkt is overigens precies wat ik vandaag gedaan heb om te kijken naar 77" vs. 83". Dochterlief had een nieuw spelletje voor haar Nintendo Switch verdiend, dus dat kwam even mooi uit. Helaas hadden ze nog geen 2022 modellen staan, maar wel een 83 C1, 83 A90J en nog wat 77" spul. En dan krijg ik toch echt meer een wauw-gevoel bij de 83" modellen. Misschien is een 83 C2 dan wel de sweetspot op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Weet iemand toevallig hoe ze die piepschuim achtige witte plastic cover die over het scherm heen zat noemen? Ik ga over een paar weken verhuizen en heb gelukkig de doos nog, maar volgens mij niet meer de witte cover die over het beeldscherm heen zat. En het zou me wel peace of mind geven als ik ook nog iets had om het scherm zelf te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simone96 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:35:
Weet iemand toevallig hoe ze die piepschuim achtige witte plastic cover die over het scherm heen zat noemen? Ik ga over een paar weken verhuizen en heb gelukkig de doos nog, maar volgens mij niet meer de witte cover die over het beeldscherm heen zat. En het zou me wel peace of mind geven als ik ook nog iets had om het scherm zelf te beschermen.
Ik weet wat je bedoelt.
Het is een soort zachte plastic zak.
Ik heb deze zak een tijd terug aan een mede tweaker gegeven die deze nodig had ivm een verhuizing.
Je kunt ook iets anders van plastic/verpakkingsmateriaal gebruiken om het scherm te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Je kunt dat spul ook los kopen en dan inpakken. Weet alleen de naam niet. Of even een verhuisdeken gebruiken, of met bubbeltjesplastic. Een rol van 10 meter kost niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:48:
Je kunt dat spul ook los kopen en dan inpakken. Weet alleen de naam niet. Of even een verhuisdeken gebruiken, of met bubbeltjesplastic. Een rol van 10 meter kost niet zoveel.
Ja als ik de naam wist, kon ik het inderdaad bestellen O+
Verhuisdeken was ik ook aan het denken, maar weet niet of dat het scherm kan beschadigen. Of misschien gewoon een normale deken? Of toch bubbeltjesplastic, lastig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
Simone96 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:19:
[...]

Ja als ik de naam wist, kon ik het inderdaad bestellen O+
Verhuisdeken was ik ook aan het denken, maar weet niet of dat het scherm kan beschadigen. Of misschien gewoon een normale deken? Of toch bubbeltjesplastic, lastig..
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp dit is het bubbeltjesplastic. Ik zal nog even zoeken naar dat 'foam' had het vandaag nog in de hand.

Edit: https://www.verpakkingenx...iln-KIvsWKAIaAjAyEALw_wcB schuimfolie heet het!

[ Voor 15% gewijzigd door Binnetie op 03-06-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Binnetie schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:37:
[...]

De App maakt het makkelijk om (zo goed als) alle afstandsbedieningfuncties op de mobiel te hebben. Aan/Uit, volume, settings, zelfs de cursor bedienen kan ermee.

Als het goed werkt merk ik dat ik eerder mijn mobiel pak dan de afstandsbediening. Maar het werk de helft van de keren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:58
MailMan schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 06:59:
[...]

De App maakt het makkelijk om (zo goed als) alle afstandsbedieningfuncties op de mobiel te hebben. Aan/Uit, volume, settings, zelfs de cursor bedienen kan ermee.

Als het goed werkt merk ik dat ik eerder mijn mobiel pak dan de afstandsbediening. Maar het werk de helft van de keren niet.
Ik gebruik nog steeds de oude LG TV Plus app. Is veel beter dan die thinq app. Staat helaas niet meer in de play store, maar een apk is niet zo moeilijk te vinden. Wel heb ik nog een c8, dus ik weet niet of hij bij nieuwere modellen ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Afgelopen week mijn nieuwe 65" G2 tegen de muur geplakt. Ik vond de stap van mijn 7 jaar oudere LG Oled niet MEGA groot waar het gaat om WOW momenten maar dat is misschien alleen maar een compliment voor LG.

Anyway..alle apps weer geïnstalleerd waaronder ook Videoland. Na een dag hard werken om dat ding aan de muur te krijgen even met de voeten op de bank om Temptation Island te kijken >:) ..inloggen met koppelcode...werkt....klikkerdeklik op de titel en..

'Oeps we konden de video niet afspelen' ehh? klikkkkkerdeklik....nog niet...uit en aan..nog niet...deinstalleren en weer installeren....nog niet.

Even bellen met de (1e lijns) Videoland Servicedesk: Ahh ja, u heeft een LG tv. Daar zijn wat problemen bekend. Weet u wat het is, we zijn bezig met een migratie van een oud naar nieuw platform en tot uw account gemigreerd is hebben we geen oplossing'

whaaat?!

ik lag in een oud topic ook nog iets over de V2 versie en koppelcodes die je dan zou kunnen krijgen van ze maar die gaven ze niet meer.

Dit is toch hopelijk niet waar en jullie gaan mij nou vast vertellen dat jullie voor je C2 of G2 een workaround hebben gevonden toch ? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
xon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:06:
Afgelopen week mijn nieuwe 65" G2 tegen de muur geplakt. Ik vond de stap van mijn 7 jaar oudere LG Oled niet MEGA groot waar het gaat om WOW momenten maar dat is misschien alleen maar een compliment voor LG.

Anyway..alle apps weer geïnstalleerd waaronder ook Videoland. Na een dag hard werken om dat ding aan de muur te krijgen even met de voeten op de bank om Temptation Island te kijken >:) ..inloggen met koppelcode...werkt....klikkerdeklik op de titel en..

'Oeps we konden de video niet afspelen' ehh? klikkkkkerdeklik....nog niet...uit en aan..nog niet...deinstalleren en weer installeren....nog niet.

Even bellen met de (1e lijns) Videoland Servicedesk: Ahh ja, u heeft een LG tv. Daar zijn wat problemen bekend. Weet u wat het is, we zijn bezig met een migratie van een oud naar nieuw platform en tot uw account gemigreerd is hebben we geen oplossing'

whaaat?!

ik lag in een oud topic ook nog iets over de V2 versie en koppelcodes die je dan zou kunnen krijgen van ze maar die gaven ze niet meer.

Dit is toch hopelijk niet waar en jullie gaan mij nou vast vertellen dat jullie voor je C2 of G2 een workaround hebben gevonden toch ? 8)
Waarom kijk je Videoland? Ruk aanbod.
Zeg het direct op als t niet werkt, dat recht heb je als consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet dat het al meerdere keren voorbij is gekomen hier.. maar wat zouden jullie doen met een kijkafstand van 3.30?

De bank, tv meubel (3.5m) en ruimte (11x4) zijn relatief groot dus neig naar 77 ipv 65inch g2

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7270pwy/C3457-DA6-1-CAE-494-F-BC52-8581-CA778237.png

Wat zouden jullie doen? Bank naar achteren schuiven krijg ik bij de vrouw niet verkocht.

Edit: 65 inch is voor ons het minimum. Tv komt direct aan de muur te hangen

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2022 11:13 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Workaholic schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:06:
Ik weet dat het al meerdere keren voorbij is gekomen hier.. maar wat zouden jullie doen met een kijkafstand van 3.30?

De bank, tv meubel (3.5m) en ruimte zijn relatief groot dus neig naar 77 ipv 65inch g2

[Afbeelding]

Wat zouden jullie doen? Bank naar achteren schuiven krijg ik bij de vrouw niet verkocht.
Ik zou 42” c2 doen, maar die heeft van die stomme voetjes ipv 1 groot plakaat. Dus nou kom ik terecht bij de c1 48 of c2, maar een van die twee heeft zilveren voet ipv donkergrijs of zwart. Lastig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton

De bank, tv meubel (3.5m) en ruimte (11x4) zijn relatief groot dus neig naar 77 ipv 65inch g2

[Afbeelding]

Het is inderdaad al heel vaak voorbij gekomen en zolang er TV's verkocht worden zal de vraag ook altijd terug blijven komen en dus blijven wij antwoord geven! d:)b

Ik quote mezelf maar even:

"De grootte van de TV bepaal je helemaal zelf. Alle richtlijnen hebben geen enkel nut als je zelf iets anders mooi vindt. De één zal klein adviseren, de ander groot. 65" is een mooie maat op je kijkafstand, maar 77" kan ook prima als het in je interieur past. Aan de andere kant... 55" kan ook prima! Ga eens rustig kijken in een winkel om kom zelf tot de conclusie te komen wat je het fijnst vindt."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

[Afbeelding]

77" kopen of achteraf gegarandeerd spijt krijgen, pick one 8) Afzender: een 65" koper met enige spijt.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 04-06-2022 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Deleon78 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:10:
[...]

Ik zou 42” c2 doen, maar die heeft van die stomme voetjes ipv 1 groot plakaat. Dus nou kom ik terecht bij de c1 48 of c2, maar een van die twee heeft zilveren voet ipv donkergrijs of zwart. Lastig!
Not sure if serious...
Iemand vraagt of hij 65 of 77 inch zou nemen en jij raadt 42" aan 8)7 . 42" of 48" is in elk geval behoorlijk klein voor een afstand van meer dan 3m. Wij hadden vroeger een 48" FullHD op 3m20 en bij sommige games kon ik gewoon de kleine tekst niet eens lezen. Nu hebben we een 65" en dat lijkt wel ideaal al kan ik me wel inbeelden dat iemand zelfs 77" zou prefereren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onyx Cumulus
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Twixie schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Not sure if serious...
Iemand vraagt of hij 65 of 77 inch zou nemen en jij raadt 42" aan 8)7 . 42" of 48" is in elk geval behoorlijk klein voor een afstand van meer dan 3m. .....
Zou zomaar héél sarcastisch bedoeld kunnen zijn, omdat die vraag hoe groot moet ik mijn tv kopen wel erg vaak voorbij komt en wat misschien nog erger is...ook beantwoord.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55

[Afbeelding]

Te groot voor 3m. Ik zou C2 doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 10:06:

whaaat?!

Videoland (de app) is een drama.
Zoek maar even in dit topic dan kom je mijn ervaringen van een tijd terug wel tegen.
Voor mij geen Videoland meer.
Het ergste is nog dat dit al jaren duurt en Videoland niets doet.
Ja, ze proberen de schuld bij LG neer te leggen maar het is echt Videoland zelf die prutswerk aflevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie

[Afbeelding]

De karton tip (eventueel zwart gespoten met goedkope spuitverf van de Action)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wvkreg schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:02:
Waarom kijk je Videoland? Ruk aanbod.
Als je alle WEC Races Live wilt volgen i.p.v. alleen deels op RTL7 en zonder een hoop reclame meuk erbij dan is het natuurlijk wel interessant om te hebben! ;)

Dat er voor de rest vooral heel veel tokkie content te vinden is.... tja... dat is een ander verhaal...
Zeg het direct op als t niet werkt, dat recht heb je als consument.
Dat dan weer wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

HoppyF schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Videoland (de app) is een drama.
Zoek maar even in dit topic dan kom je mijn ervaringen van een tijd terug wel tegen.
Voor mij geen Videoland meer.
Het ergste is nog dat dit al jaren duurt en Videoland niets doet.
Ja, ze proberen de schuld bij LG neer te leggen maar het is echt Videoland zelf die prutswerk aflevert.
Ja gezien, maar toch lijkt ie wel weer aan de praat te komen bij sommige en bij mij dus echt niet. Op mijn 7 jaar oude Oled werkte het meer dan prima! Ik ben vooral benieuwd wat het is waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Uitdaging voor Fear en andere experten :

Mijn Oppo BDP 103 is via HDMI aangesloten op de INPUT van de Sennheiser Ambeo soundbar.
Die laatste is op zijn beurt aangesloten via zijn output naar de eARC van mijn LG G1.

Nu heb ik regelmatig dat de audio compleet wegvalt (beeld loopt gewoon netjes door). Dit gebeurt alleen bij HD audio streams. Dolby Atmos of DTS-HD Master audio om paar voorbeelden te geven. Het gebeurt zowel bij digitale bestanden via harde schijf als met BluRay discs. Wegvallen audio komt zo gemiddeld elke 40 minuten voor of zo.
Aan de kabels ligt het niet, heb ze allemaal vervangen door certified Ultra High speed kabels van Club3D.

Hoe krijg ik dan de audio terug? Film op de Oppo stoppen. Oppo afsluiten. Ambeo input switchen naar iets anders en daar even naar kijken. Als ik dan geluid heb, kan ik weer terug naar de input van de Oppo en film opnieuw starten. Of alles uitzetten en stekker eruit zodat alles van de stroom is. Dat werkt ook uiteraard.
Ik vermoed dat dit een Ambeo probleem is. Ik heb dergelijke dingen voorheen NOOIT gehad met mijn Oppo 103 via mijn Marantz receiver in mijn vorige 5.1 speaker setup.

De Oppo 103 staat trouwens op dit moment op bitstream ingesteld. Hier heb ik helaas geen andere keuze voor, want dat is de enige manier dat de Oppo 103 Dolby Atmos kan doorgeven.

Wat ik nu overweeg om te proberen :
Oppo op G1 aansluiten (andere HDMI poort dan de eARC uiteraard) en geluid dan via eARC laten teruglopen naar de Ambeo.
Maar dat lijkt me ook geen realistische optie, want dan kan ik al mijn Blurays met DTS HD geluid niet afspelen zoals het hoort. De G1 geeft namelijk geen DTS geluid door. Toch?

Andere suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 04-06-2022 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
daffie82 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:35:
Uitdaging voor Fear en andere experten :

Mijn Oppo BDP 103 is via HDMI aangesloten op de INPUT van de Sennheiser Ambeo soundbar.
Die laatste is op zijn beurt aangesloten via zijn output naar de eARC van mijn LG G1.

Nu heb ik regelmatig dat de audio compleet wegvalt (beeld loopt gewoon netjes door). Dit gebeurt alleen bij HD audio streams. Dolby Atmos of DTS-HD Master audio om paar voorbeelden te geven. Het gebeurt zowel bij digitale bestanden via harde schijf als met BluRay discs. Wegvallen audio komt zo gemiddeld elke 40 minuten voor of zo.
Aan de kabels ligt het niet, heb ze allemaal vervangen door certified Ultra High speed kabels van Club3D.

Hoe krijg ik dan de audio terug? Film op de Oppo stoppen. Oppo afsluiten. Ambeo input switchen naar iets anders en daar even naar kijken. Als ik dan geluid heb, kan ik weer terug naar de input van de Oppo en film opnieuw starten. Of alles uitzetten en stekker eruit zodat alles van de stroom is. Dat werkt ook uiteraard.
Ik vermoed dat dit een Ambeo probleem is. Ik heb dergelijke dingen voorheen NOOIT gehad met mijn Oppo 103 via mijn Marantz receiver in mijn vorige 5.1 speaker setup.

De Oppo 103 staat trouwens op dit moment op bitstream ingesteld. Hier heb ik helaas geen andere keuze voor, want dat is de enige manier dat de Oppo 103 Dolby Atmos kan doorgeven.

Wat ik nu overweeg om te proberen :
Oppo op G1 aansluiten (andere HDMI poort dan de eARC uiteraard) en geluid dan via eARC laten teruglopen naar de Ambeo.
Maar dat lijkt me ook geen realistische optie, want dan kan ik al mijn Blurays met DTS HD geluid niet afspelen zoals het hoort. De G1 geeft namelijk geen DTS geluid door. Toch?

Andere suggesties?
Video en audio signaal splitsen. Hdmi 1 naar oled, hdmi 2 naar soundbar. Zo hoort het. Blu ray spelers hebben dit nu standaard aan boord, vooral ivm oude receivers. Nvidia shield, google chromecast, amazon firestick etc, hebben het helaas nog niet begrepen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vyad5icUXBrwKitc1PAutNp1Tqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3uQMm0f3fnJv2w1vqTC14Koh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ol-1Cz1oHREuZ4fCE-Zv0xKTmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xKYUc7QLPydHkLFq23xWn9vZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jackie Moon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Video en audio signaal splitsen. Hdmi 1 naar oled, hdmi 2 naar soundbar. Zo hoort het. Blu ray spelers hebben dit nu standaard aan boord, vooral ivm oude receivers. Nvidia shield, google chromecast, amazon firestick etc, hebben het helaas nog niet begrepen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat kan ik inderdaad ook nog proberen! Heb dat op mijn oude Marantz receiver ook nog gedaan. Ik dacht het wat simpeler te maken qua kabels maar dat werkt dus helaas niet. Zal dit inderdaad maar eens opnieuw zo proberen.
Bitstream op de Oppo werkt ook op deze manier neem ik aan?

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 04-06-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

daffie82 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:50:
Bitstream op de Oppo werkt ook op deze manier neem ik aan?
Op dezelfde manier kan je een PC via HDMI op een Versterker aansluiten terwijl je via DP of ook HDMI aangesloten Monitor het beeld weergeeft dus dat moet gewoon goed werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik hoop nu niet misbruik te maken maar voor deze situaties kun je hdmi converters gebruiken. Mijn broer heeft een zogenaamde Arcana en ik heb een soortgelijk kastje geimporteerd.
Voor mij was dit niet de oplossing (impulsaankoop) omdat de TV dan nog steeds bepaald wat ondersteund wordt (geen dts in mijn geval).

Er zijn ook goedkope oplossingen maar mocht je het overwegen dan heb ik een converter liggen dat zijn nut verloren heeft met de aanschaf van een nieuwe versterker.
Schaamteloos -> V&A aangeboden: SHARC-V2 8k eARC Processor

Ik kom niet om van de honger dus vooral bedoeld als fyi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
Sinds vandaag lijken mijn hdmi poorten op een lg77gx niet meer te werken. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Is hier een oplossing voor?

Anders binnenkort maar even contact opnemen met de verkoper of lg zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Erik-1980 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:43:
Sinds vandaag lijken mijn hdmi poorten op een lg77gx niet meer te werken. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Is hier een oplossing voor?

Anders binnenkort maar even contact opnemen met de verkoper of lg zelf…
Hmm raar probleem, wat heb je al geprobeerd? Stekker eruit + erin neem ik aan?

Neem tijdens de garantie periode altijd contact op met de verkoper, zij regelen het maar met LG verder :)

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 05-06-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:09
stin00 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Hmm raar probleem, wat heb je al geprobeerd? Stekker eruit + erin neem ik aan?

Neem tijdens de garantie periode altijd contact op met de verkoper, zij regelen het maar met LG verder :)
Nou zo simpel was het inderdaad. Ik had de stekker er nog niet uitgehaald en nadat ik dit gedaan heb, werkt het weer. Vreemd probleem dus maar gelukkig opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Erik-1980 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Nou zo simpel was het inderdaad. Ik had de stekker er nog niet uitgehaald en nadat ik dit gedaan heb, werkt het weer. Vreemd probleem dus maar gelukkig opgelost....
Ik heb 2 keer onverklaarbare problemen gehad (wifi chip die niet meer werkte bijvoorbeeld) en dat loste zich altijd op door de al oude stekker eruit + erin truc :+ Mooi dat het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik-1980 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:02:
[...]

Vreemd wel maar het komt wel eens vaker voor bij klachten.
Zelf heb ik het eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt maar het kan wel.
De TV staat in feite in een soort slaapstand.
Een reset oftewel een echte uit/aan doe je dus via de stekker eruit methode.
Na een firmware upgrade zie je ook een reset van het WebOS en komt het logo in beeld.
Bij het normaal aanzetten met de afstandsbediening zie je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:17
Na een zoektocht ben ik uitgekomen bij LG Oled, 65 inch.
De tv komt aan de muur te hangen.
Hoewel ik voor het geluid gebruik maak van een surround set (mijn huidige plasma tv heeft geen speakers), zou ik het handig vinden als ik bijvoorbeeld naar de radio kan luisteren, terwijl de tv blijft aan staan op het zenderbeeld (nu gaat beeld + geluid van de tv naar 1 HDMI ingang op mijn versterker dus zodra ik op de versterker overschakel naar radio, verdwijnt het tv (zender) beeld)

Via de LG site kom ik uit op OLED65GX6LA en OLED65WX9LA.

Mijn vragen:

1. Wat is het verschil tussen het GX en WX model?
2. Is het mogelijk om met beide tv’s het tv beeld aan te laten staan, terwijl ik op de versterker schakel naar een andere HDMI ingang?
3. Komt LG binnenkort met iets nieuws? Kan ik beter nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 07:53
2. Dit heb ik in de receiver ingesteld, ik moet dan wel met de AB van de receiver de ingang kiezen voor de tv.
3. De X-serie is al 2 generaties oud, dus ja LG is al lang met iets nieuws gekomen. Dat wil niet zeggen dat het slecht is. Advies is om de pricewatch op tweakers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
Tweakers,

Ik heb een ethernet dongle gekocht voor mijn LG C9 alles werkt perfect, alleen in het menu staat dat er geen ethernet verbinding is. is er hier iets aan te doen zodat de tv wel ethernet herkent via de usb dongle of niet?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
tijs67 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:26:
Hoewel ik voor het geluid gebruik maak van een surround set (mijn huidige plasma tv heeft geen speakers), zou ik het handig vinden als ik bijvoorbeeld naar de radio kan luisteren, terwijl de tv blijft aan staan op het zenderbeeld (nu gaat beeld + geluid van de tv naar 1 HDMI ingang op mijn versterker dus zodra ik op de versterker overschakel naar radio, verdwijnt het tv (zender) beeld)

Mijn vragen:

2. Is het mogelijk om met beide tv’s het tv beeld aan te laten staan, terwijl ik op de versterker schakel naar een andere HDMI ingang?
De gx is een model van 2 jaar geleden :P
De g1 is van vorig jaar en kan je wat goedkoper krijgen, de g2 is pas uit en heeft de hoogste helderheid van alle lg oleds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49

Mijn vragen:

WX is dunner en heeft een bijgeleverde soundbar,waar ook de hdmi- ingangen enz. op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hoewel ik voor het geluid gebruik maak van een surround set (mijn huidige plasma tv heeft geen speakers)
Good old Pioneer Plasma ?? :>
zou ik het handig vinden als ik bijvoorbeeld naar de radio kan luisteren, terwijl de tv blijft aan staan op het zenderbeeld (nu gaat beeld + geluid van de tv naar 1 HDMI ingang op mijn versterker dus zodra ik op de versterker overschakel naar radio, verdwijnt het tv (zender) beeld)

Ik kan op mijn Versterker zowel het beeld als geluid van verschillende Inputs combineren dus ik denk dat je die functie op je Versterker moet zoeken en niet je TV :)

Wat ik ook bijvoorbeeld jammer vind bij de W7/8/9/X modellen is dat je niet de Soundbar kan gebruiken met het paneel uitgeschakeld... :/
De aankondigingen voor nieuwe modellen gebeurt volgens mij altijd aan het einde van het jaar dus dat duurt nog wel effe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Zelf heb ik ook last van random audio uitval via EARC. (duurt 1 seconden) Aangezien mijn receiver geen HDR ondersteund heb ik geen andere mogelijkheid dan via EARC te werken. receiver is een Yamaha RX-V675.
Ik dacht eerst "het ligt aan de receiver", ook heb ik gedacht aan de HDMI kabels. (maar na enkele nieuwe HDMI 2.1 kabels te kopen, en veel instellingen aangepast te hebben, was er geen verandering) Maar nu ben ik erachter gekomen dat via een optical kabel geen problemen heb. Ik denk echt dat het eARC van LG ligt.

Maar er zou een eARC fix komen, als ik via eArC werk en de audio van mijn LGE9Oled op PCM zet, krijg ik alleen stereo. LG E9 audio staatop eARC / passthrough ook geprobeerd op Dolby Digital (deze was standaard ingesteld op Auto) en het HDMI-invoerformaat op bitstream.

Dus hoe zit het dan met dit:

"LG's eARC PCM fix
There are two ways to get multi-channel audio pass-through via a TV's HDMI eARC port; bitstream or PCM (uncompressed audio). The latter was not working at launch on LG 2019 TVs meaning that PCM multi-channel audio from consoles, PC and some other devices would not work.

It took more than a year but a firmware fix is now finally rolling out in the US and Europe to B9, C9, and other eARC-compatible 2019 LG models. After installing the firmware, you can get multi-channel PCM (5.1, 7.1, Atmos) pass-through via the TV's eARC port (you may need to change your TV's audio settings)."

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 06-06-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
Snake_Eye schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:57:
Zelf heb ik ook last van random audio uitval via EARC. (duurt 1 seconden) Aangezien mijn receiver geen HDR ondersteund heb ik geen andere mogelijkheid dan via EARC te werken. receiver is een Yamaha RX-V675.
Ik dacht eerst "het ligt aan de receiver", ook heb ik gedacht aan de HDMI kabels. (maar na enkele nieuwe HDMI 2.1 kabels te kopen, en veel instellingen aangepast te hebben, was er geen verandering) Maar nu ben ik erachter gekomen dat via een optical kabel geen problemen heb. Ik denk echt dat het eARC van LG ligt.

Maar er zou een eARC fix komen, als ik via eArC werk en de audio van mijn LGE9Oled op PCM zet, krijg ik alleen stereo. LG E9 audio staatop eARC / passthrough ook geprobeerd op Dolby Digital (deze was standaard ingesteld op Auto) en het HDMI-invoerformaat op bitstream.

Dus hoe zit het dan met dit:

"LG's eARC PCM fix
There are two ways to get multi-channel audio pass-through via a TV's HDMI eARC port; bitstream or PCM (uncompressed audio). The latter was not working at launch on LG 2019 TVs meaning that PCM multi-channel audio from consoles, PC and some other devices would not work.

It took more than a year but a firmware fix is now finally rolling out in the US and Europe to B9, C9, and other eARC-compatible 2019 LG models. After installing the firmware, you can get multi-channel PCM (5.1, 7.1, Atmos) pass-through via the TV's eARC port (you may need to change your TV's audio settings)."
De Yamaha RX-V675 heeft ook geen eARC support toch?
Weet niet of dat echt uitmaakt in deze; zelf heb ik eARC aanstaan op mn 48CX terwijl mn RX-A1020 receiver (uit 2012?) dat ook niet ondersteunt (alleen ARC). Maar ik heb geen drop-outs in audio, anders zou ik eerst ARC proberen ;)

EDIT: eARC (enhanced ARC) is n sub-instelling van ARC. ARC ondersteunt maximaal Dolby Digital+, eARC ondersteunt Dolby Atmos cq Dolby TrueHD. Het is toch geen Cinavia issue met je sources?

[ Voor 4% gewijzigd door Ché Mig op 06-06-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jackie Moon schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:32:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb dit gisteren zo aangepast. Niet zo evident met een G1 aan de muur. Ik hou je op de hoogte of het nu opgelost is!
Over het vette gedeelte : heb je een suggestie voor mij voor een 4k mediaspeler die degelijk is, alle video en audio ondersteunt en dus ook audio en video kan splitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ché Mig schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:35:
[...]

De Yamaha RX-V675 heeft ook geen eARC support toch?
Weet niet of dat echt uitmaakt in deze; zelf heb ik eARC aanstaan op mn 48CX terwijl mn RX-A1020 receiver (uit 2012?) dat ook niet ondersteunt (alleen ARC). Maar ik heb geen drop-outs in audio, anders zou ik eerst ARC proberen ;)

EDIT: eARC (enhanced ARC) is n sub-instelling van ARC. ARC ondersteunt maximaal Dolby Digital+, eARC ondersteunt Dolby Atmos cq Dolby TrueHD. Het is toch geen Cinavia issue met je sources?
De Yamaha RX-V675 heeft geen eARC support, klopt. Met netflix TV app had ik ook het probleem dat het geluid sporadisch uitvalt voor een seconden. Maar ik heb een E9 uit 2019, dat is een ouder model dan jou TV.
Bij een Cinavia issue valt het geluid helemaal weg, tenminste dat dacht ik. En dan zou het probleem ook zich voor moeten doen met een optische kabel. (bij de optische kabel is het geluid wel helemaal goed) Ook als ik het rechtstreeks het geluid op TV geen geluiduitval.

[ Voor 13% gewijzigd door Snake_Eye op 06-06-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:17
nero355 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Good old Pioneer Plasma ?? :>

Klopt
[...]

Ik kan op mijn Versterker zowel het beeld als geluid van verschillende Inputs combineren dus ik denk dat je die functie op je Versterker moet zoeken en niet je TV :)

ik heb mijn Ziggo box op een HDMI input, mijn tv op de HDMI output. De radio is ingebouwd in de receiver en dus een aparte ingang (staat los van de HDMI in- en uitgangen.
Dus hoe zou ik dan radio kunnen luisteren terwijl de tv aan staat? Want zodra ik switch naar radio, verschijnt dat ingangs scherm ook op tv

[...]

De aankondigingen voor nieuwe modellen gebeurt volgens mij altijd aan het einde van het jaar dus dat duurt nog wel effe :)
wordt dus de G1 of de G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

tijs67 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:32:
ik heb mijn Ziggo box op een HDMI input, mijn tv op de HDMI output. De radio is ingebouwd in de receiver en dus een aparte ingang (staat los van de HDMI in- en uitgangen.
Dus hoe zou ik dan radio kunnen luisteren terwijl de tv aan staat? Want zodra ik switch naar radio, verschijnt dat ingangs scherm ook op tv
Heb je niet zoiets tot je beschikking dan : https://support.marantz.c...Xl6RmRoYThibVElMjElMjE%3D :?

Of dit : https://www.avforums.com/...rs=reviews/568/inputs.jpg :?

Daarmee zou je het gewoon op kunnen lossen op voorwaarde dat jouw Versterker dergelijke opties heeft! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Software update voor oa de G1 etc.

https://www.lg.com/nl/ond...tware_drivers_reference_1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gozoman
  • Laatst online: 12-06 02:24
Ik hoop de de moderator deze post wel toestaat. Het bevat nuttige juridische info en reacties van LG en Philips.

Ik weet het, weinig lineaire TV-kijkers hier, maar op het programma Meldpunt van omroep MAX was een item over het inbranden op OLED TV's. Voor dure TV's geldt een economische levensduur 6 tot 8 jaar en moet je bij inbranden kunnen aankloppen bij je winkelier voor een nieuw scherm. Volgens LG en Philips zouden logo’s niet moeten inbranden, als je normaal tv kijkt. Maar de juriste stelt: “Als je zo’n dure tv koopt, moet die gewoon goed zijn. En moet het niet uitmaken hoe je tv kijkt.”

Bron: https://www.maxmeldpunt.n...e-waas-bij-dure-oled-tvs/
Pagina: 1 ... 458 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.