Acties:
  • +1 Henk 'm!
gozoman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:18:
Ik hoop de de moderator deze post wel toestaat. Het bevat nuttige juridische info en reacties van LG en Philips.

Ik weet het, weinig lineaire TV-kijkers hier, maar op het programma Meldpunt van omroep MAX was een item over het inbranden op OLED TV's. Voor dure TV's geldt een economische levensduur 6 tot 8 jaar en moet je bij inbranden kunnen aankloppen bij je winkelier voor een nieuw scherm. Volgens LG en Philips zouden logo’s niet moeten inbranden, als je normaal tv kijkt. Maar de juriste stelt: “Als je zo’n dure tv koopt, moet die gewoon goed zijn. En moet het niet uitmaken hoe je tv kijkt.”

Bron: https://www.maxmeldpunt.n...e-waas-bij-dure-oled-tvs/
Niet gezien maar nu wel…
Eigenlijk dus precies wat hier al tientallen keren is gezegd.

1. Je hebt gewoon garantie ook na twee jaar.
2. Kosteloze reparatie door de winkel niet door LG.
3. Pixel refresher, ja die kennen we wel, loopt automatisch.
4. Winkel failliet? Ga naar LG. Uit coulance helpen ze vaak wel als het om een officiële dealer gaat.
5. Logo’s in beeld. Ja die moeten transparant zijn. Ook al jaren bekend.
Maar uhhhh, Omroep Max: hoe zit het met jullie logo? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mICVNxrhMrQd109mQEylEM3Q3DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GlcA00ucCOQimxeCL5nOzkF7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HoppyF schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:00:
5. Logo’s in beeld. Ja die moeten transparant zijn. Ook al jaren bekend.
Maar uhhhh, Omroep Max: hoe zit het met jullie logo? :?

[Afbeelding]
MWAHAHAHA!!! }) _O_

Het kan veel erger : Je zal maar kinderen hebben die tekenfilms kijken op dat Veronica / Disney XD kanaal waar dit vreselijk groot ding te zien is => https://vignette.wikia.no...wn/2000?cb=20190714223050 :X :| :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik hoop de de moderator deze post wel toestaat. Het bevat nuttige juridische info en reacties van LG en Philips.

Ik weet het, weinig lineaire TV-kijkers hier, maar op het programma Meldpunt van omroep MAX was een item over het inbranden op OLED TV's. Voor dure TV's geldt een economische levensduur 6 tot 8 jaar en moet je bij inbranden kunnen aankloppen bij je winkelier voor een nieuw scherm. Volgens LG en Philips zouden logo’s niet moeten inbranden, als je normaal tv kijkt. Maar de juriste stelt: “Als je zo’n dure tv koopt, moet die gewoon goed zijn. En moet het niet uitmaken hoe je tv kijkt.”

De "fout" die men bij dit item gemaakt heeft is dat er teveel naar de aanschafprijs van de TV wordt gekeken.

Idd, die was flink veel hoger in de eerste jaren dat Oled (4k) op de markt verscheen. "van een TV van €5000,- mag je meer verwachten dan van een gewone TV". De Oled's die destijds €3xxx - €6xxx kosten, kosten dat vandaag de dag bij lange na niet meer. Zijn dat dan "gewone" TV's geworden, of wat, en is daardoor de economische waarde minder geworden, dus die 6-8 jaar is n.v.t.? :?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:09:
[...]

De "fout" die men bij dit item gemaakt heeft is dat er teveel naar de aanschafprijs van de TV wordt gekeken.

Idd, die was flink veel hoger in de eerste jaren dat Oled (4k) op de markt verscheen. "van een TV van €5000,- mag je meer verwachten dan van een gewone TV". De Oled's die destijds €3xxx - €6xxx kosten, kosten dat vandaag de dag bij lange na niet meer. Zijn dat dan "gewone" TV's geworden, of wat, en is daardoor de economische waarde minder geworden, dus die 6-8 jaar is n.v.t.? :?
De levensduur blijft gelijk ook al zit er een verschil in de aanschafprijs.
Met gewone TV’s worden de goedkope LCD’s bedoeld van €300-400.
Hoewel wij hier in het topic €1000 beschouwen als een goede deal is dit voor de gemiddelde consument nog steeds een TV uit het premium segment en dus een dure TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:29:
[...]
De levensduur blijft gelijk ook al zit er een verschil in de aanschafprijs.
Met gewone TV’s worden de goedkope LCD’s bedoeld van €300-400.
Hoewel wij hier in het topic €1000 beschouwen als een goede deal is dit voor de gemiddelde consument nog steeds een TV uit het premium segment en dus een dure TV.
Knap dat jij die conclusie kunt trekken op basis van wat er wordt uitgesproken ;)

De gehele uitzending komt op mij over als zijnde slecht voorbereid, er zullen trouwens ook aardig wat kijkers zijn die denken, "wat heeft die man veel voor zijn Oled TV betaald zeg" :)

Ik denk dat overigens niet, ik heb destijds een (inmiddels ex) vriend van mijn jongste dochter aan een mooie aanbieding geholpen, "slechts" €3300,- voor een 55EG960V in 2015. Mijn huidige 55EF950V kostte het jaar daarop nog maar €2200,-, maar die heb ik vandaag de dag nog in gebruik (met een eveneens ander panel) (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:44:
[...]

Knap dat jij die conclusie kunt trekken op basis van wat er wordt uitgesproken ;)

De gehele uitzending komt op mij over als zijnde slecht voorbereid, er zullen trouwens ook aardig wat kijkers zijn die denken, "wat heeft die man veel voor zijn Oled TV betaald zeg" :)

Ik denk dat overigens niet, ik heb destijds een (inmiddels ex) vriend van mijn jongste dochter aan een mooie aanbieding geholpen, "slechts" €3300,- voor een 55EG960V in 2015. Mijn huidige 55EF950V kostte het jaar daarop nog maar €2200,-, maar die heb ik vandaag de dag nog in gebruik (met een eveneens ander panel) (y)
De discussie gaat eigenlijk niet over de prijs of wat de man ervoor betaald heeft.
Het gaat om de garantie afhandeling.
De uitzending was daarin wel duidelijk, je moet bij de winkel zijn en volhouden dat je een kosteloze reparatie wilt. Een winkel die aangesloten is bij een keurmerk werd ook genoemd.
Dat is handig omdat je dan bij een conflict bij de Geschillencommissie kunt aankloppen.

Vraag me wel af hoe die man het voor elkaar heeft gekregen om in een paar jaar tijd twee panelen ingebrand te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Heb die aflevering toevallig ook gezien en vond het nogal tenenkrullend. Kreeg hier thuis direct de vraag waarom ik dan een LG gekocht heb, en dan moeten uitleggen dat je met OLEDs sowieso moet voorzichtig zijn qua inbranden, en dat dat vroeger met plasma-TVs (de LG verving een plasma uit 2006) evenzeer het geval was. Ik legde dan ook uit dat zenderlogo's tegenwoordig semi-transparant zijn, en zag toen ook dat het MAX logo zelf dat niet was *facepalm*.
Het ging overigens helemaal niet over garantie binnen 2 jaar, maar een claim dat je bij die dure TVs ook langer kosteloze reparatie mag verwachten, wat natuurlijk compleet onzin is. De andere onzin-claim was dat het bij zo een dure TV niet mag uitmaken hoe je je TV gebruikt. Dat is net als een nieuwe Mercedes van €50k kopen, en die constant hoog in de toeren laten rijden al vanaf koude motor. Je moet dan ook niet verbaasd zijn als je binnen de 2 jaar al kosten eraan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
aaronito schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:09:
Ik heb een ethernet dongle gekocht voor mijn LG C9 alles werkt perfect, alleen in het menu staat dat er geen ethernet verbinding is. is er hier iets aan te doen zodat de tv wel ethernet herkent via de usb dongle of niet?
Dit heb ik ook sinds dag 1 op m'n G1 en lijkt 'normaal'. Alles werkt gewoon naar behoren, stabiel en op m'n max internet snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Scidd0w op 07-06-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yup, ook op de C9 werkt het op die manier. Overigens, app updates werken hier niet via die dongle. Firmware wel weer geloof ik. De wegen van LG zijn ondoorgrondelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-06-2022 20:00 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoppyF schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:55:
[...]
De discussie gaat eigenlijk niet over de prijs of wat de man ervoor betaald heeft.
Het gaat om de garantie afhandeling.
De uitzending was daarin wel duidelijk, je moet bij de winkel zijn en volhouden dat je een kosteloze reparatie wilt. Een winkel die aangesloten is bij een keurmerk werd ook genoemd.
Dat is handig omdat je dan bij een conflict bij de Geschillencommissie kunt aankloppen.

Vraag me wel af hoe die man het voor elkaar heeft gekregen om in een paar jaar tijd twee panelen ingebrand te krijgen.
Als je vrijwel alleen maar kijkt naar zenders met een prominent oranje/rood/anderekleurdieproblemenkangeven logo, dan kan dat wel te verwachten zijn, zeker bij zo'n ouder model en al helemaal indien de helderheid/Oled instelling vaak op hoog/maximaal staat. En idd, zo'n handmatige pixelrefresher zit er niet in bij de eerste modellen en daar komt bij dat we niet weten wat er gebeurd bij de beste man aan het einde van zijn TV-kijk avondje. Meteen de stekker eruit misschien, dus daardoor ook geen auto pixelrefresh? Dat is hetgeen wat LG zelf graag vast wil stellen, willen ze nog coulant zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Twixie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:18:
Heb die aflevering toevallig ook gezien en vond het nogal tenenkrullend.
Dat zijn die programma's heel vaak hé! :/
Kreeg hier thuis direct de vraag waarom ik dan een LG gekocht heb, en dan moeten uitleggen dat je met OLEDs sowieso moet voorzichtig zijn qua inbranden, en dat dat vroeger met plasma-TVs (de LG verving een plasma uit 2006) evenzeer het geval was.
Ik ben dus altijd bang dat je door dit soort programma's dezelfde shit krijgt als met Plasma TV's destijds :
- Veel aandacht aan het inbrand verhaal, terwijl het meestal hooguit wat retentie was die zo weer weg was! :|
- Daardoor minder mensen die een Plasma TV's kochten en daardoor de techniek uiteindelijk volledig van de markt verdween! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
ArthurMorgan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:59:
Yup, ook op de C9 werkt het op die manier. Overigens, app updates werken hier niet via die dongle. Firmware wel weer geloof ik. De wegen van LG zijn ondoorgrondelijk.
had al problemen met app updates die niet doorgevoerd worden. vandaar het probleem dus.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freewilly50
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09-2022
Komt erop neer dat de verkoper je een vervangende TV met flinke korting kan aanbieden.
Bv een 55C1 of 55C2.
Dit als je een 55 inch hebt uiteraard.
Er kan een afschrijving worden berekend waarbij de restwaarde wordt verrekend met de nieuwe TV.
Je hebt immers wel vier en half jaar TV kunnen kijken en bij een nieuwe TV begin je weer bij nul.
Wacht dus even het voorstel van de winkel af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RGvU9zc8U1eKxtYUwBPtnNm5d8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rN5nsXihGXKa9UsuUSdYN06U.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand enig idee aan welk bedrag ik moet gaan denken, er zal wel wat bijgelegd moeten worden want ik ga voor een 65inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04

" Bij live-tv kijken verandert het logo van NPO na een minuut van kleur naar transparant."ja maar bij omroep Max weigeren ze nog steeds om het logo te veranderen naar transparant. Bij mij was ook al het Omroep max logo erin gebrand bij mijn e6 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
freewilly50 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:40:
Komt erop neer dat de verkoper je een vervangende TV met flinke korting kan aanbieden.
Bv een 55C1 of 55C2.
Er kan een afschrijving worden berekend waarbij de restwaarde wordt verrekend met de nieuwe TV.
Je hebt immers wel vier en half jaar TV kunnen kijken en bij een nieuwe TV begin je weer bij nul.
[Afbeelding]
Iemand enig idee aan welk bedrag ik moet gaan denken, er zal wel wat bijgelegd moeten worden want ik ga voor een 65inch.
Tsja dat is een beetje glazen bol werk, maar hier vind je misschien een beetje een richtlijn hoe je de afschrijving berekend: https://www.google.com/ur...Vaw2QBg7A57YRgYA7ioU1IytV

Ze gaan uit van een levensduur van 5 jaar. Voor je gevoel kun je gaan rekenen net een levensduur van bijv 7-8 jaar. En afwachten waar hun mee komen. Je zou kunnen kijken of er een officiële organisatie werkt met lange levensduur en dan die link nog naar ze doorsturen als je het niet eens bent met hun voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:17
Bv een 55C1 of 55C2.
[Afbeelding]
Wat was er defect aan je E6? Aangezien de E6 destijds fiks duurder was dan huidige OLEDs zou het niet nodig hoeven zijn veel bij te leggen voor een C1 generatie, zelfs met 50% afschrijving.

[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 08-06-2022 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Stoefert schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:37:
[...]

Hierbij het achteraanzicht (via website LG) maar foto + maatvoering moet even wachten. TV zit nog in de doos en moet eerst de muur verstevigen voordat hij kan worden opgehangen! Ik kreeg levertijd 8-10 weken door via Apollo dus moet wachten op de aannemer.. ;-) ah well! Voorpret is ook leuk.

[Afbeelding]
Iemand al de G2 77inch opgehangen en kabelgoot in muur verwerkt en de maatvoering hiervan beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bv een 55C1 of 55C2.
[Afbeelding]
Zoals ik al eerder zei moet je wachten op het voorstel van de winkel.
Omruil of korting.
Als het te lang duurt moet je ze even bellen.
Het kan best zijn dat je met korting een 65 inch kunt aanschaffen.
Dat zou een mooie deal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:20

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deze nacht had ik mijn LG G1 uit het stopcontact gehaald. Deze morgen toen ik hem terug instak en weer opgezet had waren de geluid instellingen gereset (of zo leek het toch). Het stond nu namelijk op "tv luidspreker" terwijl ze voorheen op "bekabelde speaker" en HDMI eARC stond. Gewoon terug even wijzigen naar HDMI eARC en klaar uiteraard, geen ramp.

Komt deze reset van de geluid instellingen door het langdurig van de stroom halen?
Just wondering :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
daffie82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:07:
Deze nacht had ik mijn LG G1 uit het stopcontact gehaald. Deze morgen toen ik hem terug instak en weer opgezet had waren de geluid instellingen gereset (of zo leek het toch). Het stond nu namelijk op "tv luidspreker" terwijl ze voorheen op "bekabelde speaker" en HDMI eARC stond. Gewoon terug even wijzigen naar HDMI eARC en klaar uiteraard, geen ramp.

Komt deze reset van de geluid instellingen door het langdurig van de stroom halen?
Geen idee, maar je weet dat je de tv niet regelmatig van het stopcontact mag halen toch, dit is namelijk slecht voor de tv(een paar keer per jaar kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks doen).

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
izzet3838 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Geen idee, maar je weet dat je de tv niet regelmatig van het stopcontact mag halen toch, dit is namelijk slecht voor de tv(een paar keer per jaar kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks doen).
Klok en klepel. De tv mag prima van de stroom af. Je moet alleen de pixel refresh laten lopen na het “uitzetten” van de tv. En eens in de zo veel tijd moet de grote refresh draaien, maar daar krijg je een melding van.
Edit: (Over klok en klepel gesproken: ik weet niet zeker of je een melding vooraf krijgt over de grote refresh, of achteraf)

[ Voor 10% gewijzigd door Deleon78 op 09-06-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 11:48
izzet3838 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Wij hebben het hele setje al jaren aan een stekkerblok met aan-uitschakelaar hangen, nog nooit problemen gehad, gaat alleen aan als we kijken/luisteren....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HvdBent schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:48:
[...]

Wij hebben het hele setje al jaren aan een stekkerblok met aan-uitschakelaar hangen, nog nooit problemen gehad, gaat alleen aan als we kijken/luisteren....
Na 4 uur cumulatief kijken draait er een kleine refresher van ongeveer 10 minuten. Na 1000 uur (tegenwoordig een ander aantal geloof ik) draait de grote pixelrefresher van ik geloof ongeveer een uur. Als die niet gedaan worden gaat dat ten koste van je TV. Dus is het aan te raden of om je TV los van de rest gewoon standaard in het stopcontact te doen, of er een stroommeter tussen te hangen zodat je kunt controleren dat hij daarmee klaar is voor je de TV helemaal van het stroom haalt.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:07:

Toevallig had ik gisteren een software update op mijn LG C1. Daarna waren een heleboel instellingen opeens veranderd. Het zou bij jou ook de update kunnen zijn.

De surround bug voor de instelling "Optische uitgang + TV speakers" is helaas nog steeds niet opgelost.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skZb2-8Jxyb05b_MPaWLvqj6FJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6TbfSywnwaajpY4hXdGzVM5l.webp?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat bij de 77inch alle hdmi aansluitingen etc. verticaal aan de linker kant zitten, kan iemand dit bevestigen?
(bij andere die ik ook nog hdmi meer naar onderen horizontaal zitten)

iemand toevallig een foto van een 77inch met alle uitsparingen open :)

[ Voor 6% gewijzigd door noteboeki op 08-06-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ari3 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:05:
[...]
Toevallig had ik gisteren een software update op mijn LG C1. Daarna waren een heleboel instellingen opeens veranderd. Het zou bij jou ook de update kunnen zijn.

De surround bug voor de instelling "Optische uitgang + TV speakers" is helaas nog steeds niet opgelost.
Die update heb ik ook gehad op de G1. Maar toen is het mij niet opgevallen.
ik haal trouwens maar af en toe de TV van het stopcontact, zal er zeker op letten dit niet regelmatig te doen. Dank voor de adviezen :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deleon78 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Klok en klepel. De tv mag prima van de stroom af. Je moet alleen de pixel refresh laten lopen na het “uitzetten” van de tv. En eens in de zo veel tijd moet de grote refresh draaien, maar daar krijg je een melding van.
wanneer krijg je die melding? Als je de TV uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
daffie82 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:13:
[...]

wanneer krijg je die melding? Als je de TV uitzet?
Durf ik niet te zeggen, had ik hier ergens gelezen :]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
  • Nu online
Deleon78 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:15:
[...]

Bij mijn weten pas nadat die klaar is, dan krijg je bij het aandoen van de tv een melding van pixel refresh complete.
Heb de tv nu 3 jaar, en tijdens het tv kijken nog nooit de melding gehad dat die een refresh wilde doen.

Jullie mogen hem uiteraard van de stroom halen, ik wijs alleen op de risico's, de tv is ontworpen met de bedoeling dat die continu op de stroom blijft, haal je hem er af dan moet je dat zelf weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
[...]

Ook 1 keer toevallig gezien. Moet je net blijven kijken als je je tv uitzet.

Als je auto uit wilt zetten. Misschien met een slimme stekker die het s'nachts een keer uitschakelt en later weer aan?

Of een stekkerblok die tv aan stroom houd en overige aangesloten hardware wel van stroom afhaalt, bij het uitschakelen tv.

Anders kom je ook in zo'n tv programma met ingebrand scherm :P

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 08-06-2022 13:32 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
izzet3838 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:17:
[...]

Bij mijn weten pas nadat die klaar is, dan krijg je bij het aandoen van de tv een melding van pixel refresh complete.
Heb de tv nu 3 jaar, en tijdens het tv kijken nog nooit de melding gehad dat die een refresh wilde doen.

Jullie mogen hem uiteraard van de stroom halen, ik wijs alleen op de risico's, de tv is ontworpen met de bedoeling dat die continu op de stroom blijft, haal je hem er af dan moet je dat zelf weten :)
Ik heb de melding vaker gezien van de grote pixel refresher.
Komt uiteraard niet heel vaak voor.
Verder de TV niet van de stroom afhalen.
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen een tijdklok hiervoor gebruiken.
Compleet nutteloos.
Mocht je toch paranoïde zijn dan pas je een intelligente uitschakeling aan bv pas volledig uitschakelen als de TV 15 minuten uit staat.
Dat kan, maar je moet hier iets als Home Assistant voor gebruiken of een andere thuis automatisering.
Ik heb Home Assistant maar ga deze functie niet voor mijn TV gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
En als je minder stroom wilt gebruiken, zet dan extra dingen uit in de instellingen van je tv.
Zoals snel opstart en bereikbaar via je telefoon en zo, om het via je app aan / uit te kunnen zetten.
Maar laat de stekker lekker inzitten :P

Denk dat er grotere stroomslurpers zijn die onnodig aanstaan in de nacht. (Wifi modem en eventueel access points/mesh (voor sommige is dat weer essentieel :P ))

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:52
Iemand nog tips voor een mooie beugel voor de 77C2?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:04
Ik heb de laatste tijd vaak dat een app vastloopt, bv van disney of netflix. Dan sluit de app zichzelf af en gaat de tv naar de homescherm.
Moet handmatig de app dan opstarten en dan spoelt de aflevering of film zich ene aantal seconden terug.
Heb dit nu al een maand denk ik en merkte net bij disney dat het wel heel erg wordt, om de paar min klapt ie eruit.
Ligt dit ergens aan een instelling ofzo?
Heb trouwens een lg 65gx

[ Voor 3% gewijzigd door Musta op 08-06-2022 14:24 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Nu online
HoppyF schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb de melding vaker gezien van de grote pixel refresher.
Komt uiteraard niet heel vaak voor.
Verder de TV niet van de stroom afhalen.
Ik begrijp nog steeds niet dat mensen een tijdklok hiervoor gebruiken.
Compleet nutteloos.
Mocht je toch paranoïde zijn dan pas je een intelligente uitschakeling aan bv pas volledig uitschakelen als de TV 15 minuten uit staat.
Dat kan, maar je moet hier iets als Home Assistant voor gebruiken of een andere thuis automatisering.
Ik heb Home Assistant maar ga deze functie niet voor mijn TV gebruiken.
De tijden dat een tv die uitstaat veel stroom verbuikte zijn toch echt achter ons.

Maar ja ze leren kinderen op de lagere school dat dingen met een lampje veel stroom gebruiken, terwijl fabrikanten daar ondetussen rekening mee houden.
Effe gecheckt en een tv verbruikt in stand by modus 3kw/jaar.
Dat is met mijn stroomprijs €1.20/jaar, en als je met zo'n schakelblok werkt elimineer je die kost zelfs niet helemaal want dat blok verbruikt nog steeds stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
izzet3838 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Maar ja ze leren kinderen op de lagere school dat dingen met een lampje veel stroom gebruiken, terwijl fabrikanten daar ondetussen rekening mee houden.
Yep, je kunt het lampje ook uitzetten via instellingen. Dat het dan gevoel van geen verbruik triggert? :+
En omdat het lampje uitstaat, verbruik je weer ietsjes minder. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
izzet3838 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:15:
[...]

De tijden dat een tv die uitstaat veel stroom verbuikte zijn toch echt achter ons.

Effe gecheckt en een tv verbruikt in stand by modus 3kw/jaar.
Dat is met mijn stroomprijs €1.20/jaar, en als je met zo'n schakelblok werkt elimineer je die kost zelfs niet helemaal want dat blok verbruikt nog steeds stroom.
Woaw, ik moest ff terug denken aan mijn kindertijd. Hadden een oppas, die altijd helemaal uit haar plaat ging als we niet de tv uitzetten door ff op knoppie van tv te drukken. Want standby liet de ijsbeer smelten ofzoiets. Herinner mij dat we toen een discussie hadden waarin zij zei dat fabrikanten later tv's etc zonder standby modus gaan uitbrengen...Dit was de eerste keer dat ik mij kan herinneren dat ik dacht...damn volwassenen praten echt onzin en geloven dit ook nog echt als ze maar genoeg getrouwd zijn een bepaald idee...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
noteboeki schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Iemand al de G2 77inch opgehangen en kabelgoot in muur verwerkt en de maatvoering hiervan beschikbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSeXw2lrF7aK3_JFiU7vqBq4oPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zB1JpQO2yrVMBAVPPwKLeWAN.png?f=fotoalbum_large

De maatvoering kun je zien op de liniaal aan de linker- en bovenzijde. De kabelgoot aan de (rechter) linkerzijde van de TV zit tussen de 148 en 162 cm en is dus 14 cm breed.

De muur waarop mijn G2 komt is BIJNA af, zoals je kunt zien op de foto zit het kabelgootje aan de linkerzijde. Ik heb 20 cm vanaf de zijkant aangehouden voor het gat, waardoor alles netjes naar onderen loopt.
Het stroompunt voor de TV zit direct naast de kabelgoot omdat de power supply kabel slechts 1,5 meter is. Als je die vanaf TV naar links moet begeleiden en vervolgens weer terug naar het midden kom je snoer te kort... echt een waardeloos ontwerp! En de kabel kan niet onderlangs via het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvyo8eHhljjVCTpsvxUPoDWk6Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iIeiHh3TJ7Yjwxe8f8wdkvG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8kxPA8IaoY_h3jvPKwtml4ilYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oL2CKo0XpW7whH46hqV2Je6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-09 14:41

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Mick3112 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:40:
[...]

Ik heb de c2 in combinatie met een Sonos Beam 2 (EARC) en de XSX.
Als ik het geluid op Dolby Atmos zet hoor ik idd een delay.

Ik meen dat dat meer een XBOX dingetje is hoor.
https://answers.microsoft...-84d7-169031dd52b8?page=8

Ik heb hem maar gewoon op stereo staan en draai Atmos spul via de headset waar ik die delay niet ervaar.
Ik had een ook delay afgelopen jaar. Tot ik deze oplossing op reddit zag van shifter1215. Heb zelf een c9 en alles werkt nu naar behoren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HvdBent schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:48:
[...]
Fijn dat het nog probleemloos werkt allemaal, ga je echter wel problemen krijgen met de TV dan zou dat wel "gezeur" op kunnen leveren bij een garantie-claim. De monteur duikt namelijk het servicemenu in om te controleren of de TV op de "juiste wijze" is uitgezet. Is dat niet het geval (direct de spanning er volledig af na gebruik), dan zou het wel eens ten koste van je garantie kunnen gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Stoefert schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding]

De maatvoering kun je zien op de liniaal aan de linker- en bovenzijde. De kabelgoot aan de (rechter) linkerzijde van de TV zit tussen de 148 en 162 cm en is dus 14 cm breed.

De muur waarop mijn G2 komt is BIJNA af, zoals je kunt zien op de foto zit het kabelgootje aan de linkerzijde. Ik heb 20 cm vanaf de zijkant aangehouden voor het gat, waardoor alles netjes naar onderen loopt.
Het stroompunt voor de TV zit direct naast de kabelgoot omdat de power supply kabel slechts 1,5 meter is. Als je die vanaf TV naar links moet begeleiden en vervolgens weer terug naar het midden kom je snoer te kort... echt een waardeloos ontwerp! En de kabel kan niet onderlangs via het midden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Super bedankt, ga vanavond maar eens even op de muur kliederen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:09

mooi dan ga ik die van mij claimen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 19:17
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, deel vooral je ervaringen over hoe/wat met de kabels :)

Hier komt zaterdag de 77G2 binnen ter vervanging van 65C9. Tijdelijk gaat het er bij ons niet al te fraai uitzien met kabels gewoon over de muur omdat de tv vanwege een goede (persoonlijke) aanbieding bij Smiths alvast gekocht is in voorbereiding op een aankomende verhuizing waar hij op/in een cinewall komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
[...]

Ik probeer even te begrijpen waar de voeding vandaan komt en hoe je deze nu leidt. Je schrijft dat je hem naar links moet begeleiden en dan weer naar het midden…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Gebruiken mensen hier LG Soundshare (ik heb een C1, zit volgens mij op de nieuwere generaties van de LG OLED Televisies). Onder de geluidsopties heb ik een aantal opties, waaronder Soundshare and Smart Control. Als ik Soundshare aanzet dan verlies ik volgens mij Smart Control, wat het gebruik van mijn LG Soundbar wat omslachter maakt omdat de Apple TV en Soundbar remote niet meer werken als de TV aanstaat. Ik heb het idee dat de Dolby Atmos wel beter is in die mode maar ben even benieuwd of iemand anders hier al ingedoken is en mij kan verlichten?

En wat is de mening over wel of geen eARC? Heb het idee dat in eARC stand het ontwaken van de soundbar wat minder goed werkt en de soundbar wat vaker uit blijft staan als ik mijn Xbox of Apple TV aanzet. Ik moet hem dan handmatig met de afstandbediening/druktoets op het apparaat aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwh53
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07 11:49
[...]

beide,je krijgt een melding als de pixelrefresher begint en wanneer deze klaar is.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
Ben mijzelf aan het orienteren op een nieuwe TV en de C16LA 65 inch spreekt mij wel aan op gebied van scherm en prijs.

Nu is dit een model van vorig jaar en is er inmiddels een nieuw model uit (C2), deze is een stuk duurder en volgens mij qua vooruitgang minimaal. Wel het nieuwe WebOS 22, ookal weet ik niet of dit het upgraden waard is. Wat is jullie mening hierover?

Verder een nadeel bij WebOS is dat er geen ingebouwde chromecast in zit, weten jullie of je de chromecast op de USB poorten van de TV kunt aansluiten om deze van stroom te voorzien? Heb namelijk een sleuf in mijn muur waar niet oneindig kabels doorheen kunnen.

Of is er een andere aanrader welke OLED heeft + ingebouwde chromecast? Ik zie Philips staan (matige kwaliteit tegenwoordig volgens mij) of een Sony (stuk duurder)

[ Voor 11% gewijzigd door Bart12345 op 09-06-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 16:50
Bart12345 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:02:
Ben mijzelf aan het orienteren op een nieuwe TV en de C16LA 65 inch spreekt mij wel aan op gebied van scherm en prijs.

Nu is dit een model van vorig jaar en is er inmiddels een nieuw model uit (C2), deze is een stuk duurder en volgens mij qua vooruitgang minimaal. Wel het nieuwe WebOS 22, ookal weet ik niet of dit het upgraden waard is. Wat is jullie mening hierover?

Verder een nadeel bij WebOS is dat er geen ingebouwde chromecast in zit, weten jullie of je de chromecast op de USB poorten van de TV kunt aansluiten om deze van stroom te voorzien? Heb namelijk een sleuf in mijn muur waar niet oneindig kabels doorheen kunnen.

Of is er een andere aanrader welke OLED heeft + ingebouwde chromecast? Ik zie Philips staan (matige kwaliteit tegenwoordig volgens mij) of een Sony (stuk duurder)
Vergeet niet dit topic in de gaten te houden dan voor aanbiedingen. Daar staat de C1/C2 een stuk goedkoper dan hij in de pricewatch staat.

OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een G1 of G2 77 inch, dus ik houd het ook goed in de gaten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bart12345 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:02:
Verder een nadeel bij WebOS is dat er geen ingebouwde chromecast in zit
Iemand heeft zijn huiswerk niet gedaan! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:25:
[...]

Iemand heeft zijn huiswerk niet gedaan! ;)
Wanneer is dat toegevoegd dan?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Elke keer als je de YouTube App installeert of nog beter : De alternatieve versie die de advertenties blokkeert! :)

En ondertussen is er zelfs de mogelijkheid om via AirPlay het een en ander te doen dus "Pick your poison!" :?

Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat iets simpels als een Nvidia Shield TV 2019 Pro eigenlijk stiekem de betere oplossing is als je dol op Casten bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:20
@nero355 Je kunt enkel Youtube casten toch? Dat is niet hetzelfde als Chromecast functionaliteit. Met Airplay kan je meer, heb je uiteraard wel een iOS device nodig.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Millert schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
Je kunt enkel Youtube casten toch? Dat is niet hetzelfde als Chromecast functionaliteit.
Hmm... goed punt... nooit getest eerlijk gezegd, maar je hebt gewoon WebOS Native Apps voor al het andere dus waarom zou je dan met je telefoon/tablet gaan zitten prutsen :?
Met Airplay kan je meer, heb je uiteraard wel een iOS device nodig.
Dat dan weer wel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Hmm... goed punt... nooit getest eerlijk gezegd, maar je hebt gewoon WebOS Native Apps voor al het andere dus waarom zou je dan met je telefoon/tablet gaan zitten prutsen :?
Zou ook niet mijn voorkeur hebben. Sinds ik een Apple TV heb aangeschaft gebruik ik de native apps niet meer , vind de Apple remote zoveel fijner dan de LG wii-mote :*) .

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart12345
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03-2024
nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:39:
[...]

[...]

Dat dan weer wel! :)
Voor bijvoorbeeld F1TV is er geen native app te vinden voor WebOS en ik denk dat deze ook niet gaat komen. Vandaar dat een Chromecast voor mij van belang is :)

Wat ik wel zie is dat de LG Airplay bevat, weet alleen niet of F1TV hier fatsoenlijk mee om kan gaan :X

[ Voor 9% gewijzigd door Bart12345 op 09-06-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Elke keer als je de YouTube App installeert of nog beter : De alternatieve versie die de advertenties blokkeert! :)

En ondertussen is er zelfs de mogelijkheid om via AirPlay het een en ander te doen dus "Pick your poison!" :?

Daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat iets simpels als een Nvidia Shield TV 2019 Pro eigenlijk stiekem de betere oplossing is als je dol op Casten bent ;)
Dat is geen Chromecast functionaliteit. Het verschil zit hem bijvb. in het ontbreken van de mogelijkheid om iets te streamen dat geen native app op de LG TV's heeft, zoals bijvb. F1TV.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bart12345 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:43:
Voor bijvoorbeeld F1TV is er geen native app te vinden voor WebOS en ik denk dat deze ook niet gaat komen. Vandaar dat een Chromecast voor mij van belang is :)
Seroczynski schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:43:
Dat is geen Chromecast functionaliteit. Het verschil zit hem bijvb. in het ontbreken van de mogelijkheid om iets te streamen dat geen native app op de LG TV's heeft, zoals bijvb. F1TV.
F1 TV Pro was ik al gauw klaar mee enkele jaren geleden en zou het nu echt nooit meer afnemen, want een LG WebOS TV heeft een prima browser aan boord, echter blokkeert men actief alles wat "Smart Device" is en niet hun app gebruikt sinds een jaar of 2 a 3 ongeveer! :| :F

Ronduit belachelijk! :r

Om maar niet te beginnen over hoe "goed" de dienst zelf werkte destijds... Prutsers zijn het gewoon! :X

Maar als je dat echt wilt dan zou ik dus gewoon meteen voor een pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB kiezen waarmee je gelijk van vrijwel al het gezeik af bent omtrent wel of geen app, casting gedoe, enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

Ik begrijp trouwens niet goed waarom je met een stick wilt casten. Die stop je toch gewoon in je hdmi.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Millert schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:42:
[...]
Zou ook niet mijn voorkeur hebben. Sinds ik een Apple TV heb aangeschaft gebruik ik de native apps niet meer , vind de Apple remote zoveel fijner dan de LG wii-mote :*) .
Hier net andersom. Ik heb een ATV 4K, maar sinds ik de G2 heb gebruik ik Netflix, ATV+ en Viaplay alleen nog op de LG. Als remote gebruik ik al 5 jaar een Harmony.
Gebruik wel Infuse op mijn ATV om mijn filmarchief af te spelen…

[ Voor 6% gewijzigd door Gommert69 op 09-06-2022 16:58 ]

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Gommert69 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Hier net andersom. Ik heb een ATV 4K, maar sinds ik de G2 heb gebruik ik Netflix, ATV+ en Viaplay alleen nog op de LG. Als remote gebruik ik al 5 jaar een Harmony.
Gebruik wel Infuse op mijn ATV om mijn filmarchief af te spelen…
Same here, maar ik gebruik steeds vaker Plex (ipv Infuse op ATV) wat een app is die gewoon op de LG draait.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:53:
Maar als je dat echt wilt dan zou ik dus gewoon meteen voor een pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB kiezen waarmee je gelijk van vrijwel al het gezeik af bent omtrent wel of geen app, casting gedoe, enz. :)
Met een shield kan je nog steeds niet video en audio splitsen via hdmi. Daarom zal ik hem ook niet kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door daffie82 op 09-06-2022 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
sohus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:46:
En wat is de mening over wel of geen eARC? Heb het idee dat in eARC stand het ontwaken van de soundbar wat minder goed werkt en de soundbar wat vaker uit blijft staan als ik mijn Xbox of Apple TV aanzet. Ik moet hem dan handmatig met de afstandbediening/druktoets op het apparaat aanzetten.
Heb hier een Sonos ARC via eARC aan de 65C9 hangen en binnenkort aan de 77G2 maar ervaar geen problemen met PS5/xbox X/AppleTV dat iets trager aangaat / niet aangaat of uitgaat. Enige waar ik mij aan irriteer is dat ik niet zie hoe hard het volume staat op de Sonos Arc en geen bevestiging krijg dat ik het geluid harder/zachter zet op die tv behalve dat ik het witte lampen op de Sonos Arc zie knipperen
Dan Stark schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:24:
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een G1 of G2 77 inch, dus ik houd het ook goed in de gaten :).
Hier de 77G2 gekocht voor 3499 ex cashback dus onder de streep 3299.
Dev0o schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Same here, maar ik gebruik steeds vaker Plex (ipv Infuse op ATV) wat een app is die gewoon op de LG draait.
Hier naast de streamingdiensten sinds kort ook over op Plex i.p.v. Infuse op de ATV maar merk je verschil in afspelen of dergelijke nu je het rechtstreeks op de TV doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommert69
lubbertkramer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Heb hier een Sonos ARC via eARC aan de 65C9 hangen en binnenkort aan de 77G2 maar ervaar geen problemen met PS5/xbox X/AppleTV dat iets trager aangaat / niet aangaat of uitgaat. Enige waar ik mij aan irriteer is dat ik niet zie hoe hard het volume staat op de Sonos Arc en geen bevestiging krijg dat ik het geluid harder/zachter zet op die tv behalve dat ik het witte lampen op de Sonos Arc zie knipperen
Ik heb de Sonos Arc aan mijn G2 hangen en zie wel op de TV een + of - als ik het volume aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Gommert69 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:51:
[...]

Ik heb de Sonos Arc aan mijn G2 hangen en zie wel op de TV een + of - als ik het volume aanpas.
Dat klinkt positief!
Zie je dat met de LG afstandsbediening of met een andere afstandsbediening/ controller?

Ik had voor de Sonos Arc een Marantz receiver aan de 65C9 hangen maar als ik dan met een andere afstandsbediening het geluid deed zag je het niveau in beeld. Nu met de Sonos Arc en AppleTV afstandsbediening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

lubbertkramer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Dat klinkt positief!
Zie je dat met de LG afstandsbediening of met een andere afstandsbediening/ controller?

Ik had voor de Sonos Arc een Marantz receiver aan de 65C9 hangen maar als ik dan met een andere afstandsbediening het geluid deed zag je het niveau in beeld. Nu met de Sonos Arc en AppleTV afstandsbediening niet.
Heb ik ook op mijn G1. Met de LG AB.
Ambeo via eARC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

daffie82 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:54:
Met een shield kan je nog steeds niet video en audio splitsen via hdmi. Daarom zal ik hem ook niet kopen.
Daar hebben we Versterkers voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
lubbertkramer schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Dat klinkt positief!
LG AB of mijn Harmony AB. Lijkt niet uit te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-07 12:25
Met mijn CX48 heb ik al een tijd het probleem dat bij het opstarten geen input herkent wordt van de KPN decoder (Arris VIP5202, op HDMI 4).

Ik klik de decoder en de TV altijd tegelijkertijd aan (middels KPN afstandsbediending).
Wanneer ik vervolgens de tv uit zet, en weer aan, dan is wordt de input herkent en weergegeven.

Ik heb al meerdere instellingen op beide apparaten geprobeerd, alsmede meerdere HDMI kabels.. Helaas zonder succes.

Heeft iemand dit ook eens ervaren of weet hier een oplossing voor?

How low-code can you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik wil graag een C2 42" kopen als computer monitor, maar zullen we inmiddels zover zijn dat er geen WBC, maar alleen WBE panelen inzitten? Ik ga dan toch liever voor een WBE paneel, ondanks de wat rozere tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
daffie82 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Deze kan ik niet volgen. Heb zelf ook een AndroidTV (MiBox) aan de LG hangen. Zit gewoon op ARC zodat het geluid via de tv gaat naar waar het heen moet?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

mucuracat schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:00:
En als je minder stroom wilt gebruiken, zet dan extra dingen uit in de instellingen van je tv.
Zoals snel opstart en bereikbaar via je telefoon en zo, om het via je app aan / uit te kunnen zetten.
Maar laat de stekker lekker inzitten :P
Waar staan die instellingen precies. Heb het menu op mijn G1 doorlopen maar zie het niet meteen.

Andere vraag, is het raadzaam om het pixel opschoonproces op mijn G1 af en toe zelf te starten? Of laat ik dit beter de TV zelf doen? Normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Deze kan ik niet volgen. Heb zelf ook een AndroidTV (MiBox) aan de LG hangen. Zit gewoon op ARC zodat het geluid via de tv gaat naar waar het heen moet?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71736762

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Er bestaan ook audiosplitters/HDMI splitters/extractor als los apparaat. Kun je daar dan niet iets mee doen, of zit ik niet op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Binnetie schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:55:
Er bestaan ook audiosplitters/HDMI splitters/extractor als los apparaat. Kun je daar dan niet iets mee doen, of zit ik niet op te letten?
Dat zal wel kunnen werken vermoed ik. Ik verwacht echter van een goede 4k mediaspeler dat dit al standaard mogelijk is. Zoals mijn good old Oppo 103 maar dan met 4k :)
En dat die dan duurder is dan een shield begrijp ik ook wel. Vraag me alleen af waar ik nu best kan kijken hiervoor sinds oppo ze niet meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn sound bar kan in theorie ook als input device gebruikt worden en daarna naar de tv doorgestuurd. Echter het laatste wat je wil is dat je beeld via een versterker laat lopen. Los van de eventuele latency valt zo'n versterker al snel door de mand. Bijvoorbeeld door gebrek aan 4K ondersteuning, of 4K 120 Hz, VRR, enz. Dus gewoon de Shield direct in de TV en je versterker op HDMI arc :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:45:
[...]

Mijn sound bar kan in theorie ook als input device gebruikt worden en daarna naar de tv doorgestuurd. Echter het laatste wat je wil is dat je beeld via een versterker laat lopen. Los van de eventuele latency valt zo'n versterker al snel door de mand. Bijvoorbeeld door gebrek aan 4K ondersteuning, of 4K 120 Hz, VRR, enz. Dus gewoon de Shield direct in de TV en je versterker op HDMI arc :X .
Prachtig. Maar dan heb je geen DTS ondersteuning. Vrij waardeloos dus voor mij. Mits ik vrij veel films met DTS heb.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 10-06-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
daffie82 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Prachtig. Maar dan heb je geen DTS ondersteuning. Vrij waardeloos dus voor mij. Mits ik vrij veel films met DTS heb.
Is dat echt een dealbreaker? Dan kun je beter een Sony kopen, die ondersteun AFAIK wel dolby digital passthrough op ARC en optical. Bron.

Nu ben ik geen audio purist maar je kunt toch omzetten naar lossless multichannel pcm audio via eARC wat beter zou moeten zijn dan lossy DTS digital?

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 10-06-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@sdk1985 welke Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bijvoorbeeld https://www.rtings.com/tv...65?usage=1&threshold=0.10 ? Heb je meteen AndroidTV en dus een app voor bijvoorbeeld Viaplay/F1tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Bijvoorbeeld https://www.rtings.com/tv...65?usage=1&threshold=0.10 ? Heb je meteen AndroidTV en dus een app voor bijvoorbeeld Viaplay/F1tv.
Ik ben nog niet van plan mijn 3 maanden oude G1 te vervangen door een sony ;)
En ik ga rustig verder op verkenning naar een 4k mediaspeler die doet wat ik verwacht. Maak binnenkort wel eens apart draadje in het correcte subforum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 20-09 07:53
Het is niet bepaald een nieuwtje dat LG dts niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
[...]

Audio/video sync issues komen minder snel/niet voor als zowel het beeld als geluid via een versterker loopt. En 4K 60/HDR/DV ondersteuning zit al een aantal jaar op de gangbare receivers (bijvoorbeeld Denon X2400 uit 2017). Dan blijven enkel de gaming relevante functies over (120hz/vrr).
Dus om nou zo stellig af te raden het beeld via de receiver te laten gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Millert schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:32:
[...]

Audio/video sync issues komen minder snel/niet voor als zowel het beeld als geluid via een versterker loopt. En 4K 60/HDR/DV ondersteuning zit al een aantal jaar op de gangbare receivers (bijvoorbeeld Denon X2400 uit 2017). Dan blijven enkel de gaming relevante functies over (120hz/vrr).
Dus om nou zo stellig af te raden het beeld via de receiver te laten gaan :?
Het is AFAIK een achterhaald concept om het eerst door je receiver te sturen. Dat is meer iets van vroeger. Sync kun je toch eventueel compenseren (niet dat ik er ooit zelf last van heb gehad via ARC)?

Verder redeneer ik in dit geval vanuit mijzelf en voor mij is de main selling point van een LG de gaming features. Het is de VRR, Gsync en lage response tijden die mij over de streep hebben getrokken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Sony werkt het gewoon met je Series X/ PS5. Bij Sony gaat het in theorie dan weer via een toekomstige firmware update. Dat ken ik, dat kan 2 jaar duren en daarna is de vraag hoe goed het werkt :X . Als het je puur om bijvoorbeeld film kijken oid gaat dan kun je IMO beter naar een Sony kijken. Betere HDR en AndroidTV.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 10-06-2022 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:10
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:42:
[...]

Het is AFAIK een achterhaald concept om het eerst door je receiver te sturen. Dat is meer iets van vroeger. Sync kun je toch eventueel compenseren (niet dat ik er ooit zelf last van heb gehad via ARC)?

Verder redeneer ik in dit geval vanuit mijzelf en voor mij is de main selling point van een LG de gaming features. Het is de VRR, Gsync en lage response tijden die mij over de streep hebben getrokken. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Sony werkt het gewoon met je Series X/ PS5. Bij Sony gaat het in theorie dan weer via een toekomstige firmware update. Dat ken ik, dat kan 2 jaar duren en daarna is de vraag hoe goed het werkt :X . Als het je puur om bijvoorbeeld film kijken oid gaat dan kun je IMO beter naar een Sony kijken. Betere HDR en AndroidTV.
Waarom niet “hybride“? De receiver op de eARC poort, de spelcomputers op de andere poorten van de TV en de mediaspeler (met eventuele DTS-audio), de set top box aansluiten op de receiver. Het beste van beide werelden en je kan een hoop apparatuur aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Pvd01 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Waarom niet “hybride“? De receiver op de eARC poort, de spelcomputers op de andere poorten van de TV en de mediaspeler (met eventuele DTS-audio), de set top box aansluiten op de receiver. Het beste van beide werelden en je kan een hoop apparatuur aansluiten.
Wellicht is dat voor sommige mensen een goede suggestie. Vraag me wel af of HDMI CEC gaat werken over die afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
daffie82 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:17:
[...]

Ik ben nog niet van plan mijn 3 maanden oude G1 te vervangen door een sony ;)
En ik ga rustig verder op verkenning naar een 4k mediaspeler die doet wat ik verwacht. Maak binnenkort wel eens apart draadje in het correcte subforum.
Haha tja jij vroeg het.

Ben benieuwd of je iets gaat vinden. Overigens gebruiken streaming diensten geen DTS en kan een shield geen blue rays afspelen. Dus de enige manier om DTS op je shield te krijgen is AFAIK bij het kijken naar een geripte DVD/Blueray via een app als Kodi. Maar die app heeft dan weer de mogelijkheid voor losless multi pcm output óf realtime converteren naar dolby digital door bij passthrough settings een vinkje aan te zetten. Dus wellicht voorzie je een probleem dat allemaal wel mee valt?

Zelf heb ik wel een Series X die om gaming redenen dus direct aan de tv hangt die wél bluerays kan spelen. Voor zo ver ik heb gevonden, tot heden nog nooit een Blueray gekeken via de Xbox, kun je de Xbox op uncompressed 5.1 instellen. Dan moet je receiver daar wel mee om kunnen gaan. Kan die dat niet dan kun je ook hier om laten zetten naar Dolby, maar daar schijnt de kwaliteit wel achteruit van te gaan. Dus heb je geen receiver die de uncompressed stream kan verwerken dan zou je wellicht de HDMI kabel moeten wisselen :X .

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 10-06-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoefert
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
synorluna schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:18:
[...]

Ik probeer even te begrijpen waar de voeding vandaan komt en hoe je deze nu leidt. Je schrijft dat je hem naar links moet begeleiden en dan weer naar het midden…?
Kabel zit in het midden en wordt naar links geleidt (als je naar de voorzijde van de TV kijkt).

Je kan hem ook naar beneden (midden) doen heb ik gezien maar je HDMI zal dan van linksonder uit de TV komen voor eventueel kabel goten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Stoefert schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 02:00:
[...]

Kabel zit in het midden en wordt naar links geleidt (als je naar de voorzijde van de TV kijkt).

Je kan hem ook naar beneden (midden) doen heb ik gezien maar je HDMI zal dan van linksonder uit de TV komen voor eventueel kabel goten.
Ben benieuwd of hij snapt wat je bedoelt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mijn sound bar kan in theorie ook als input device gebruikt worden en daarna naar de tv doorgestuurd.

Echter het laatste wat je wil is dat je beeld via een versterker laat lopen.
Los van de eventuele latency valt zo'n versterker al snel door de mand. Bijvoorbeeld door gebrek aan 4K ondersteuning, of 4K 120 Hz, VRR, enz. Dus gewoon de Shield direct in de TV en je versterker op HDMI arc :X
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:42:
Het is AFAIK een achterhaald concept om het eerst door je receiver te sturen. Dat is meer iets van vroeger.

Sync kun je toch eventueel compenseren (niet dat ik er ooit zelf last van heb gehad via ARC)?

Verder redeneer ik in dit geval vanuit mijzelf en voor mij is de main selling point van een LG de gaming features. Het is de VRR, Gsync en lage response tijden die mij over de streep hebben getrokken.
Deze uitspraken en het smiley gebruik zijn niet erg vriendelijk.

Bij het gebruik van (e)ARC komt ook het gebruik van HDMI CEC kijken en de mogelijke ellende die daarbij hoort op het moment dat je apparaten "niet lief met elkaar willen spelen" en dan heb ik het nog niet eens gehad over de gebruikers van bijvoorbeeld de Logitech Harmony Remote modellen die daar helemaal geen behoefte aan hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 12-06-2022 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
nero355 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:38:
[...]

[...]

Deze uitspraken en het smiley gebruik zijn niet erg vriendelijk.

Bij het gebruik van (e)ARC komt ook het gebruik van HDMI CEC kijken en de mogelijke ellende die daarbij hoort op het moment dat je apparaten "niet lief met elkaar willen spelen" en dan heb ik het nog niet eens gehad over de gebruikers van bijvoorbeeld de Logitech Harmony Remote modellen die daar helemaal geen behoefte aan hebben...
Wat een vreemde opmerking (en onnodig aanvallend). Vervelend voor je dat het niet werkt. Maar omdat het mogelijk niet werkt is het allemaal niks? Wat als het nu gewoon wel werkt? Dan is het toch ideaal? Wanneer ik mijn tv aan zet schakelt zowel mijn Mibox als mijn audio in. Die Harmony Remote ligt bij mij ergens te verstoffen. Ook dat is IMO een relikwie uit het verleden. Een beetje uit de tijd dat je nog een HTPC op je tv had aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 12-06-2022 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Komende maandag wordt het paneel van m'n 55C7 (kosteloos) vervangen omdat ik na 4,5 jaar helaas toch wat inbrandverschijnselen heb. Rode/oranje HUD elementen van games zijn te zien op een rode achtergrond, de rode pixels zijn op die plekken duidelijk meer versleten. Ondanks dat ik het OLED lampje nooit feller dan 65 heb gehad. Het is niet heel storend verder, maar gezien ik nog binnen 5 jaar certficaat-garantie zit heb ik 'm toch aangemeld.

Weet iemand of het paneel dat ze er tegenwoordig in zetten van een andere generatie is dan de originele C7? Ik lees overal dat latere panelen minder/geen last hebben van inbrandverschijnselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:03
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:59:
Komende maandag wordt het paneel van m'n 55C7 (kosteloos) vervangen omdat ik na 4,5 jaar helaas toch wat inbrandverschijnselen heb. Rode/oranje HUD elementen van games zijn te zien op een rode achtergrond, de rode pixels zijn op die plekken duidelijk meer versleten. Ondanks dat ik het OLED lampje nooit feller dan 65 heb gehad. Het is niet heel storend verder, maar gezien ik nog binnen 5 jaar certficaat-garantie zit heb ik 'm toch aangemeld.

Weet iemand of het paneel dat ze er tegenwoordig in zetten van een andere generatie is dan de originele C7? Ik lees overal dat latere panelen minder/geen last hebben van inbrandverschijnselen.
Ik heb mijn paneel toen der tijd bij mijn B6 laten vervangen en een jaar later helaas weer hetzelfde euvel van de rode pixels.

Het heeft helaas ook met de pixel refresh te maken die bij de 6 en 7 modellen helaas niet helemaal perfect werken.

Oftewel het is een combi van het paneel maar ook de achterliggende software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

sdk1985 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:22:
Wat een vreemde opmerking (en onnodig aanvallend).
Jouw verhaal is vele malen vreemder tot zelfs gewoon fout aan toe!
Vervelend voor je dat het niet werkt.
Ik gebruik het niet dus ik heb er geen last van, maar vele andere mensen wel en dat komt allemaal door het feit dat je zo weinig eraan kan aanpassen op het moment dat het allemaal niet gaat zoals jij dat wilt!

En om over HDMI Handshake problemen die je alleen maar kan oplossen als alle betrokken fabrikanten besluiten met elkaar samen te werken maar te zwijgen...

Voor HDMI CEC gebruik ik dezelfde opmerking als die voor DLNA onder andere : "Good idea gone bad!"
Men begint aan iets en werkt het vervolgens vreselijk slecht/verkeerd uit! :F

Soms tref je een apparaat aan die het een en ander uitwerkt zoals het had kunnen zijn, maar vaak moet je het maar met één optie doen : AAN/UIT en dat was het dan wel... :X
Maar omdat het mogelijk niet werkt is het allemaal niks? Wat als het nu gewoon wel werkt? Dan is het toch ideaal?
Als je dat geluk hebt en het voor jou goed genoeg is dan is dat prima, maar om daarom gelijk veel betrouwbaardere oplossingen meteen af te schrijven is een beetje vreemd op zijn zachtst gezegd! :X
Wanneer ik mijn tv aan zet schakelt zowel mijn Mibox als mijn audio in.
Dat is leuk, totdat je meer wilt of het niet gaat zoals jij dat wilt of een ander apparaat roet in het eten gooit... enz... enz... B)
Die Harmony Remote ligt bij mij ergens te verstoffen. Ook dat is IMO een relikwie uit het verleden. Een beetje uit de tijd dat je nog een HTPC op je tv had aangesloten.
Ook die DIY HTPC aan je TV hangen is gewoon nog steeds een optie en iets wat nog steeds genoeg wordt gebruikt net als een Logitech Harmony Remote die nog steeds meer dan genoeg meerwaarde heeft!

Des te meer keuze des te beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:59:

Kijk, dat zijn goede berichten!
Daarom maar even in een opvallende groene kleur.
Zou kunnen dat je een latere versie krijgt van een paneel maar wel eentje die geschikt is voor de C7 uiteraard.
Is er geen vervangend paneel meer dat zal de verkoper een alternatief aanbieden.
Maar aangezien je al een afspraak hebt staan zal het wel een vervangend paneel worden.
Kun je in ieder geval weer een paar jaar vooruit.
Vraag de monteur ook even of je een nieuwere versie krijgt als hij bezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

HoppyF schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:41:
[...]

Kijk, dat zijn goede berichten!
Daarom maar even in een opvallende groene kleur.
Zou kunnen dat je een latere versie krijgt van een paneel maar wel eentje die geschikt is voor de C7 uiteraard.
Is er geen vervangend paneel meer dat zal de verkoper een alternatief aanbieden.
Maar aangezien je al een afspraak hebt staan zal het wel een vervangend paneel worden.
Kun je in ieder geval weer een paar jaar vooruit.
Vraag de monteur ook even of je een nieuwere versie krijgt als hij bezig is.
Zeker content dat de winkel niet moeilijk doet over de 5 jaar garantie, dat mag ook gezegd worden.
Ik zie al in de prijsopgave dat het paneel vervangen wordt, alleen niet voor welk type. Dat zal ik zeker even aan de monteur vragen en hier even laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Toevalligerwijs was ik vandaag bezig met het installeren van een nieuwe Fritzbox. Hierdoor moest ik mijn WiFi opnieuw instellen. Als ik dit scherm zie, dan verbaas ik mij echt hoe dom LG is en hoe zij haar eigen Web OS, de nek hebben omgedraaid.

Dit ziet er echt veel beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25wV1mQf/20220611-205653.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 11-06-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:48
BramViking schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:03:
Toevalligerwijs was ik vandaag bezig met het installeren van een nieuwe Fritzbox. Hierdoor moest ik mijn WiFi opnieuw instellen. Als ik dit scherm zie, dan verbaas ik mij echt hoe dom LG is en hoe zij haar eigen Web OS, dat best geprezen werd, de nek hebben omgedraaid.

[Afbeelding]
Dit is toch wat je wilt.

Bij mij doet netflix het niet meer en apps kan ik niet meer opstarten. Dus moet denk ik resetten...
Pain in de behind...zie je die "oude goude" webos. Jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
BramViking schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:03:
.... Als ik dit scherm zie, dan verbaas ik mij echt hoe dom LG is en hoe zij haar eigen Web OS, dat best geprezen werd, de nek hebben omgedraaid.

De 2 ribbons blijven statisch op 1 plek, wat de kans op burn-in vergroot.

Nu is de achtergrond zwart met heel wat changing tiles, dynamische content, inclusief de reclame van streamers. En verticaal scrollen.

Mensen zijn vergeten dat LG dit zo doet om kans op burn-in, retentie, te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
nero355 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Jouw verhaal is vele malen vreemder tot zelfs gewoon fout aan toe!
[...]
[...]

Ik gebruik het niet dus ik heb er geen last van, maar vele andere mensen wel en dat komt allemaal door het feit dat je zo weinig eraan kan aanpassen op het moment dat het allemaal niet gaat zoals jij dat wilt!

En om over HDMI Handshake problemen die je alleen maar kan oplossen als alle betrokken fabrikanten besluiten met elkaar samen te werken maar te zwijgen...

Voor HDMI CEC gebruik ik dezelfde opmerking als die voor DLNA onder andere : "Good idea gone bad!"
Men begint aan iets en werkt het vervolgens vreselijk slecht/verkeerd uit! :F

Soms tref je een apparaat aan die het een en ander uitwerkt zoals het had kunnen zijn, maar vaak moet je het maar met één optie doen : AAN/UIT en dat was het dan wel... :X
Dit is een onzinnige discussie aangezien CEC een optie is die je apart moet inschakelen op een Mibox ook al gebruik je de ARC input. Het staat niet standaard aan. Dus als het je echt niet bevalt dan laat je het lekker uit staan. Alsnog gaat je audio gewoon naar het instelde output device van je TV. Sluit je iets aan op ARC dan gaat het standaard daar aan en zie je in beeld dat device X beschikbaar is. Trek je dat eruit dan gaat hij terug naar TV speaker.
Als je dat geluk hebt en het voor jou goed genoeg is dan is dat prima, maar om daarom gelijk veel betrouwbaardere oplossingen meteen af te schrijven is een beetje vreemd op zijn zachtst gezegd! :X
Je draait hier de zaken om, de basis is dat het gewoon moet werken. Voor de technieken die er nu zijn is er simpelweg een ander aansluitschema dan 10 jaar geleden. Dan praat ik bijvoorbeeld over VRR/ALLM. Maar eigenlijk houdt je dit elke keer. Want niet zo lang geleden waren er geen receivers voor 4K120 en nog iets langer geleden waren er geen receivers voor 4K. Momenteel hebben fabrikanten als Denon dus problemen met het aansluiten van bijvoorbeeld een Xbox SS/SX. Sluit je hetzelfde apparaat via ARC aan dan ben je van dat gezeur af en werkt het out of the box. Die optie ga je dan afbranden omdat je een HDMI CEC probleem verwacht? Volgens mij zit er veel te veel frustratie in je betoog en sluit je daardoor de meest logische optie uit.
[...]

Ook die DIY HTPC aan je TV hangen is gewoon nog steeds een optie en iets wat nog steeds genoeg wordt gebruikt net als een Logitech Harmony Remote die nog steeds meer dan genoeg meerwaarde heeft!

Des te meer keuze des te beter! :)
Laten we voorop stellen dat je vooral moet doen waar jij je prettig bij vind. Maar met de tijd veranderd wat de beste en meest zinnige optie is. Zo'n HTPC heeft zijn toegevoegde waarde eigenlijk verloren. In de eerste plaats is het vrijwel onmogelijk om de streaming diensten op linux in de hoogste bitrates door te krijgen (want drm). Dus dan kom je anno 2022, 7 jaar nadat ik afscheid heb genomen van mijn HTPC, nog steeds op Windows uit. Wat in mijn ervaring dan weer niet lekker bedient met een IR blaster. Ik hoef echt niet terug naar de tijd van de mediaboards om via de trackpad netflix te bedienen omdat de Kodi plugin ineens niet meer werkt en je via de browser naar 4K moet kijken. Dat is echt een stap terug in gebruikservaring.

Ondertussen draait Kodi al jaren op AndroidTV. Zo'n mediaspeler combineert het gemak van alle streaming diensten (inclusief Viaplay en F1tv) samen met Kodi, een lager stroomverbruik en een lagere aanschafwaarde met een intuïtieve bedienmethode. Op de kosten van een LG Oled is zo'n systeem echt verwaarloosbaar. Nog betere; ingebouwde AndroidTV.

Hetzelfde voor die remote. Als jij er gelukkig van wordt helemaal prima en blijf het gerust gebruiken, van mij mag je. Maar ik heb er oprecht geen use case meer voor. De input gaat vanzelf, het geluid gaat vanzelf en het bedienen gaat gewoon met up/down/left/right back en ok. Logitech denkt daar hetzelfde over nieuws: Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen. Soms veranderen zaken nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Jackie Moon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:32:
[...]

De 2 ribbons blijven statisch op 1 plek, wat de kans op burn-in vergroot.

Nu is de achtergrond zwart met heel wat changing tiles, dynamische content, inclusief de reclame van streamers. En verticaal scrollen.

Mensen zijn vergeten dat LG dit zo doet om kans op burn-in, retentie, te verkleinen.
Burn-in :'), jij hebt blijkbaar nooit een C7, C8 of C9 gehad. Dit heeft LG al eens eerder toegepast, en met veel grotere statische tiles, en ik ken persoonlijk niemand die ooit door het menu een burn-in opgelopen heeft. Dat is gewoon een zwak excuus, als dat de gedachten zou zijn. Wat het niet is. Het is puur commercie en nog meer reclame kunnen tonen.

[ Voor 16% gewijzigd door BramViking op 11-06-2022 22:58 ]

Pagina: 1 ... 459 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.