Allemaal prima, maar ik geloof nog steeds dat LG het webos heeft aangepast ivm verbeterde anti-burn-in, vandaar de dynamische content in het midden van het scherm (!) En bv geen statische overlay ribbon onderaan het beeld.BramViking schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:54:
[...]
Burn-in, jij hebt blijkbaar nooit een C7, C8 of C9 gehad. Dit heeft LG al eens eerder toegepast, en met veel grotere statische tiles, en ik ken persoonlijk niemand die ooit door het menu een burn-in opgelopen heeft. Dat is gewoon een zwak excuus, als dat de gedachten zou zijn. Wat het niet is. Het is puur commercie en nog meer reclame kunnen tonen.
Het heet trouwens "Trending Now" geen "Advertising". Life's Good
Je mag zelfs denken dat sinterklaas bestaat, niemand houdt je tegenJackie Moon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:41:
[...]
Allemaal prima, maar ik geloof nog steeds dat LG het webos heeft aangepast ivm verbeterde anti-burn-in, vandaar de dynamische content in het midden van het scherm (!) En bv geen statische overlay ribbon onderaan het beeld.
Het heet trouwens "Trending Now" geen "Advertising". Life's Good
Ik kreeg enkele dagen geleden overigens een update voor mijn G1. TV ging na uitschakelen updaten. Daarna viel mij op dat ik alleen een app ribbon had na het opstarten van de tv en geen aanbevolen content. Na een dag was ik benieuwd of dit onderdeel van de update was, ik gebruik het OS verder niet hij gaat vanzelf naar HDMI1, en heb ik op home gedrukt. Daarna waren de aanbevelingen helaas terug
.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb vergelijkbare issues met mijn C6 tv.sohus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:46:
En wat is de mening over wel of geen eARC? Heb het idee dat in eARC stand het ontwaken van de soundbar wat minder goed werkt en de soundbar wat vaker uit blijft staan als ik mijn Xbox of Apple TV aanzet. Ik moet hem dan handmatig met de afstandbediening/druktoets op het apparaat aanzetten.
Soms gaat de soundbar wel mee aan, soms niet. Wanneer ik mijn kpn kastje aanzet dan gaat hij altijd mee aan, maar zet ik alleen de tv aan dan gaat de soundbar meestal wel, maar soms ook niet mee aan. Echter zet ik de soundbar daarna handmatig aan dan nog heb ik geen geluid en moet eerst het kpn boxje aangeslingert worden.
Dan zou je kunnen denken dat het aan de kpn box ligt, echter een Google Chromecast levert dezelfde problemen op. Blijkbaar gooien sommige apparaten het hele arc gebeuren bij LG tv's (althans, in iedere geval bij sommigen modellen) in de war.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als ik mijn G1 eerst aanzet gaat de Ambeo soundbar altijd ook aan. Zet ik de G1 hierna uit, gaat de soundbar ook weer uit. Werkt hier met eARC perfect.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Is nieuwe update op mijn c1 gekomen. Sindsdien werkt netflix niet meer, apps kan ik niet downloaden en gister toen ik pc in hdmi 2 stak gaf ie wel aan dat hdmi was aangesloten maar liet niks van beeld zien.
Met dit lekkere weer nog geen zin of tijd gehad om alles op nieuw te doen. Maar damn wat lame
Met dit lekkere weer nog geen zin of tijd gehad om alles op nieuw te doen. Maar damn wat lame
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 22:06
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Twee oplossingen.sikkwittet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:47:
Is nieuwe update op mijn c1 gekomen. Sindsdien werkt netflix niet meer, apps kan ik niet downloaden en gister toen ik pc in hdmi 2 stak gaf ie wel aan dat hdmi was aangesloten maar liet niks van beeld zien.
1. Stekker eruit, kwartier wachten stekker er weer in.
2. Ga in de menu’s naar de gebruikersvoorwaarden, wijzig daar wat (wel even onthouden), en sla dit op.
TV doet daarna een koude start, je ziet daarbij het WebOS logo net als na een firmware update.
Toch doet optie 1, stekker een kwartier eruit, weer net iets anders dan optie 2, voorwaarden aanpassen.
Hoe ik dit gemerkt heb? Bij het configureren van een apparaat voor HDMI poort heb ik bij het selecteren van een provider in device connector altijd binnen de kortste keren een "a temporary error has occured" melding voordat ik een provider kan selecteren (waarvan het grappige is dat ie - geheel in stijl met wat je verwacht van een foutmelding - niet temporary is maar permanent, maar dit terzijde
).
Die foutmelding verdwijnt als ik optie 2 uitvoer, het accepteren vd voorwaarden uitschakelen. Na de herstart werkt de HMDI configuratie via de device connector dan weer een tijdje.
Mijn tv staat elke nacht (en vaak langer) uit via een harde schakelaar (ja, pas anderhalf uur nadat ie uitgaat). Echter ook na 12 uur, 24 uur of voor mijn part een week van het net losgekoppeld blijft bovenstaande foutmelding in de device connector gewoon komen.
Er is dus een verschil tussen beide methoden.
PS om te voorkomen dat de discussie over de foutmelding weer gevoerd moet worden: ja dit is tot in den treure onderzocht, ja de tv heeft naast hele dagen van de stroom ook meermaals een factory reset gehad en de fout komt na een tijdje vanzelf weer terug, nee het ligt niet aan een firewall of verbindingsproblemen want het is ook uitgebreid getest met een directe, firewall loze, zowel bekabelde als draadloze verbinding met het internet en zelfs via meerdere internetproviders én een mobiele provider gebruikt als 'hotspot' verbinding. Ja ik kan leven met de foutmelding (ik gebruik de device connector zelden), nee ik ga hiervoor geen vermoeiend garantietraject met LG in. Dat u het weet.
Hoe ik dit gemerkt heb? Bij het configureren van een apparaat voor HDMI poort heb ik bij het selecteren van een provider in device connector altijd binnen de kortste keren een "a temporary error has occured" melding voordat ik een provider kan selecteren (waarvan het grappige is dat ie - geheel in stijl met wat je verwacht van een foutmelding - niet temporary is maar permanent, maar dit terzijde
Die foutmelding verdwijnt als ik optie 2 uitvoer, het accepteren vd voorwaarden uitschakelen. Na de herstart werkt de HMDI configuratie via de device connector dan weer een tijdje.
Mijn tv staat elke nacht (en vaak langer) uit via een harde schakelaar (ja, pas anderhalf uur nadat ie uitgaat). Echter ook na 12 uur, 24 uur of voor mijn part een week van het net losgekoppeld blijft bovenstaande foutmelding in de device connector gewoon komen.
Er is dus een verschil tussen beide methoden.
PS om te voorkomen dat de discussie over de foutmelding weer gevoerd moet worden: ja dit is tot in den treure onderzocht, ja de tv heeft naast hele dagen van de stroom ook meermaals een factory reset gehad en de fout komt na een tijdje vanzelf weer terug, nee het ligt niet aan een firewall of verbindingsproblemen want het is ook uitgebreid getest met een directe, firewall loze, zowel bekabelde als draadloze verbinding met het internet en zelfs via meerdere internetproviders én een mobiele provider gebruikt als 'hotspot' verbinding. Ja ik kan leven met de foutmelding (ik gebruik de device connector zelden), nee ik ga hiervoor geen vermoeiend garantietraject met LG in. Dat u het weet.
[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 12-06-2022 20:25 ]
Een OLED gedurende de nacht van de stroom halen, is nooit een goed idee. Staat ook in de gebruiksvoorwaarden dat je dat niet moet doen.
Ben van plan sonos beam gen2 te kopen. Zit nog zelf met oled c9 tv maar deze staan redelijk laag bij de voet .. hoe lossen jullie dit op ? Muurbeugel voor tv lukt niet voor deze set-up. Of komt de sonos beam er maar juist boven .. als iemand gelijkaardig situatie geeft let me know !
Gewoon een plank onder de voet. Meerdere keren voorbij gekomen
Dat weet ik.BramViking schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:58:
Een OLED gedurende de nacht van de stroom halen, is nooit een goed idee. Staat ook in de gebruiksvoorwaarden dat je dat niet moet doen.
Gebruiksvoorwaarden die je als consument in redelijkheid en billijkheid niet hoeft te lezen (TV uit doos, aanzetten, gebruiken met aparte mediaspeler), en niet hoeft te accepteren om een deugdelijk product te verwachten.BramViking schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:58:
Ik heb nog nooit voor een LG CX gebruiksvoorwaarden geaccepteerd. Ben daar niet op gewezen door LG of door de winkel die het toestel verkocht. Staat wel altijd aan de elektriciteit, maar niet omdat LG zegt dat het moet.
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 13-06-2022 09:23 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Zoals @Cap het doet anderhalf uur nadat de TV uitgezet is kan het wel.BramViking schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:58:
Anderhalf uur is een erg ruime marge waarbij de automatische pixel refresh keurig gelopen heeft.
Verder goed om het verschil tussen de twee oplossingen uit te leggen, dat wist ik ook niet.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je wordt altijd geacht de gebruiksaanwijzing te lezen ongeacht om welk product het gaat.The Zep Man schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:22:
[...]
Gebruiksvoorwaarden die je als consument in redelijkheid en billijkheid niet hoeft te lezen (TV uit doos, aanzetten, gebruiken met aparte mediaspeler), en niet hoeft te accepteren om een deugdelijk product te verwachten.
Ik heb nog nooit voor een LG CX gebruiksvoorwaarden geaccepteerd. Ben daar niet op gewezen door LG of door de winkel die het toestel verkocht. Staat wel altijd aan de elektriciteit, maar niet omdat LG zegt dat het moet.
Dit ivm veiligheidsmaatregelen enz.
Je kunt je achteraf nooit beroepen dat je dit niet wist.
Het is bekend dat veel mensen daar de moeite niet voor nemen en vervolgens de klantenservice gaan bellen over iets wat duidelijk uitgelegd staat.
Al een tijdje liep ik rond met het idee om mijn 55 inch Sony LCD te upgraden naar een 65 inch OLED. Het enige wat ik ga missen is KODI dat ik direct op AndroidTV kan installeren. Daarom in eerste instantie ook op zoek gegaan naar een Sony OLED TV. Afgelopen week toch maar voor de aanbieding van de LG OLED77B26LA gegaan voor €1949,50. De TV heeft eigenlijk alles wat ik wil 2 HDMI 2.1 poorten, 120Hz en is dus 12 inch groter dan ik in gedachte had. Ik vind de 20% lichtopbrengst van OLED EVO mooi, maar niet het prijsverschil waard. €1950,00 is eigenlijk toch wel de max wat ik voor een TV over heb. Heel benieuwd hoe mijn ervaring met LG wordt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Redelijkheid en billijkheid. Als niemand het doet, kan je ook niet verwachten dat mensen het doen.HoppyF schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:53:
Je wordt altijd geacht de gebruiksaanwijzing te lezen ongeacht om welk product het gaat.
Dit ivm veiligheidsmaatregelen enz.
Je kunt je achteraf nooit beroepen dat je dit niet wist.
Technologie dient de mens, niet andersom.
Toch ook wel eens goed ik te horen dat iemand op 50 cent na binnen zijn budget van 1950 euro zit!Jumpman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:57:
Al een tijdje liep ik rond met het idee om mijn 55 inch Sony LCD te upgraden naar een 65 inch OLED. Het enige wat ik ga missen is KODI dat ik direct op AndroidTV kan installeren. Daarom in eerste instantie ook op zoek gegaan naar een Sony OLED TV. Afgelopen week toch maar voor de aanbieding van de LG OLED77B26LA gegaan voor €1949,50. De TV heeft eigenlijk alles wat ik wil 2 HDMI 2.1 poorten, 120Hz en is dus 12 inch groter dan ik in gedachte had. Ik vind de 20% lichtopbrengst van OLED EVO mooi, maar niet het prijsverschil waard. €1950,00 is eigenlijk toch wel de max wat ik voor een TV over heb. Heel benieuwd hoe mijn ervaring met LG wordt.
Ik denk dat je heel veel plezier van de TV gaat hebben. Kan niet missen en inderdaad het was een mooie aanbieding voor die TV.
Nou vorig jaar waren mijn niet realistische stelregels: maximaal €1000,00 voor 55 inch, €1500,00 voor 65 inch (en €2000,00 voor 77 inch). Maar ik heb eigenlijk nooit bewust over groter dan 65 inch nagedacht, dat kwam wel door de aanbieding.Binnetie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:04:
[...]
Toch ook wel eens goed ik te horen dat iemand op 50 cent na binnen zijn budget van 1950 euro zit!
Ik denk dat je heel veel plezier van de TV gaat hebben. Kan niet missen en inderdaad het was een mooie aanbieding voor die TV.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ok.The Zep Man schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:00:
[...]
Redelijkheid en billijkheid. Als niemand het doet, kan je ook niet verwachten dat mensen het doen.
Technologie dient de mens, niet andersom.
LG gaat speciaal voor jou iedere keer na het aanzetten de gebruiksaanwijzing laten zien die je verplicht bent door te scrollen en te accepteren voordat je TV kunt gaan kijken.
Is dat wat je wilt?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je had nu ook een 65 inch C of G model kunnen kopen binnen je budget.Jumpman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:17:
[...]
Nou vorig jaar waren mijn niet realistische stelregels: maximaal €1000,00 voor 55 inch, €1500,00 voor 65 inch (en €2000,00 voor 77 inch). Maar ik heb eigenlijk nooit bewust over groter dan 65 inch nagedacht, dat kwam wel door de aanbieding.
Die stap naar een 77 inch begrijp ik niet zo en al helemaal niet omdat dit een B model is.
Ondanks dat is het een mooie overstap van LCD naar OLED en zul je daar geen spijt van krijgen.
Als LG dit zo belangrijk vond, dan hadden zij in redelijkheid en billijkheid dit bij de verkoop verplicht kenbaar kunnen maken, of zichtbaar bij de eerste keer opstarten van de TV.HoppyF schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:49:
Ok.
LG gaat speciaal voor jou iedere keer na het aanzetten de gebruiksaanwijzing laten zien die je verplicht bent door te scrollen en te accepteren voordat je TV kunt gaan kijken.
Is dat wat je wilt?
Verder heb ik geen relatie met LG, maar met de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Hoe die de garantie gaat oplossen is hun probleem.
Dat heb ik mij ook afgevraagd. Maar groter maakt in series en films voor mij meer indruk dan een gemiddeld 20% hogere piekhelderheid, heb ik gemerkt. De snellere beeldprocessor heb ik niet zoveel aan, gezien ik de TV als domme TV ga gebruiken voor de Sony PlayStation 5 en KODI. En voor 65 inch zou ik niet meer dan €1500,00 over hebben (andere hobby’s kosten ook geld) Een 77 inch HDMI 2.1 en 4K 120 Hz kwam door deze aanbieding in het bereik. Het is dus een weloverwogen keuze geweest.HoppyF schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:53:
[...]
Je had nu ook een 65 inch C of G model kunnen kopen binnen je budget.
Die stap naar een 77 inch begrijp ik niet zo en al helemaal niet omdat dit een B model is.
Ondanks dat is het een mooie overstap van LCD naar OLED en zul je daar geen spijt van krijgen.
Mijn vriendin heeft wel een 65 inch C, dus ik ben benieuwd of we het verschil in dagelijks gebruik echt gaan merken.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 13-06-2022 11:21 ]
Ik heb sinds kort een LG 55" C1 (modeljaar 2021) als vervanging van en 10 jaar oude Samsung.
Prachtig beeld, heel tevreden mee.
De afstandbediening vind ik dan weer wat minder. Ik gebruik de LG afstandbediening, omdat ik een CI+ module inde LG heb gestopt.
Meestal gebruikte ik als afstandsbediening voor mijn Samsung een app op mijn iPhone (myTifi). Dit werkt vlekkeloos.
Nu probeer ik een vergelijkbare app voor mijn LG te vinden in de app store. Keuze genoeg, maar ik vind alleen apps met:
- dure (echt dure) abonnementsopties
- beperkte functionaliteit (kan ik mee leven, maar dan ook graag beperkte prijs)
- niet of slecht werkende toetsen (kanaal 51 geeft kanaal 5, ben misschien niet snel genoeg)
- reclame, reclame, reclame
Ik wil echt wel (wat) betalen voor een goed werkende app, maar ik het deze nog niet gevonden.
Hebben jullie suggesties, aanbevelingen voor een werkende app voor de iPhone?
De afstandbediening vind ik dan weer wat minder. Ik gebruik de LG afstandbediening, omdat ik een CI+ module inde LG heb gestopt.
Meestal gebruikte ik als afstandsbediening voor mijn Samsung een app op mijn iPhone (myTifi). Dit werkt vlekkeloos.
Nu probeer ik een vergelijkbare app voor mijn LG te vinden in de app store. Keuze genoeg, maar ik vind alleen apps met:
- beperkte functionaliteit (kan ik mee leven, maar dan ook graag beperkte prijs)
- niet of slecht werkende toetsen (kanaal 51 geeft kanaal 5, ben misschien niet snel genoeg)
Ik wil echt wel (wat) betalen voor een goed werkende app, maar ik het deze nog niet gevonden.
Waarom niet gewoon de LQ Thinq app? Over gebruikersgemak kan je discussie maar werkt en is gewoon gratis.MariosCube schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:06:
Ik heb sinds kort een LG 55" C1 (modeljaar 2021) als vervanging van en 10 jaar oude Samsung.
@Wren
Bedankt voor de suggestie.
Misschien ben ik wat paranoïde, maar 333.9 Megabytes voor een remote app?
En dan moet ik ook nog inloggen?
Maar goed als het werkt. Ik zal het proberen.
Bedankt voor de suggestie.
Misschien ben ik wat paranoïde, maar 333.9 Megabytes voor een remote app?
En dan moet ik ook nog inloggen?
Maar goed als het werkt. Ik zal het proberen.
Iemand ervaring met de Tiltwatch XTR sticker (Zie één iemand in dit topic)? De mijne was rood. Meteen gemeld aan de verkoper. Nu toestemming om uit te pakken en anders omruiling.
Link: https://shockwatch.nl/opl..._ohbWEY7fFnBqaVyeWtgRZvS4
Link: https://shockwatch.nl/opl..._ohbWEY7fFnBqaVyeWtgRZvS4
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 13-06-2022 19:07 ]
Vandaag heeft CE Repair het paneel van m'n 4,5 jaar oude C7 vervangen. Vriendelijke en rustige reparateur gaf aan dat er een nieuwer type paneel in gegaan is (controller deel was ook een stuk kleiner), maar ik ben er nog niet achter welk paneel het is. Dit is de sticker, iemand een idee?
/f/image/JRsV5MbKSWK47pgjIu5I46Rx.png?f=fotoalbum_large)
De rekening is rechtstreeks naar de winkel gegaan, prima service! Mag ook wel eens gezegd
/f/image/JRsV5MbKSWK47pgjIu5I46Rx.png?f=fotoalbum_large)
De rekening is rechtstreeks naar de winkel gegaan, prima service! Mag ook wel eens gezegd
En dat vind je belangrijk omdat? Je hebt lekker nieuw paneel en waarschijnlijk best nieuw.SayWhatAgain! schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:35:
Vandaag heeft CE Repair het paneel van m'n 4,5 jaar oude C7 vervangen. Vriendelijke en rustige reparateur gaf aan dat er een nieuwer type paneel in gegaan is (controller deel was ook een stuk kleiner), maar ik ben er nog niet achter welk paneel het is. Dit is de sticker, iemand een idee?
[Afbeelding]
Minder kans op inbranden hopelijk. Aansturing blijft zelfde via je 'oude' hardware.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
heeft iemand hier toevallig ervaring met het tillen van een 77" door een trapgat van een draaiende zoldertrap?
Met een 65" is het al gelukt maar probeer er achter te komen of het enigzins veilig kan met een 77". Hij zal 'verticaal' en zonder doos getild moeten worden..
Met een 65" is het al gelukt maar probeer er achter te komen of het enigzins veilig kan met een 77". Hij zal 'verticaal' en zonder doos getild moeten worden..
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.schalk84 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:15:
heeft iemand hier toevallig ervaring met het tillen van een 77" door een trapgat van een draaiende zoldertrap?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Ging om de vergelijking met het origine paniek van deze C7.mucuracat schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:40:
[...]
En dat vind je belangrijk omdat? Je hebt lekker nieuw paneel en waarschijnlijk best nieuw.
Minder kans op inbranden hopelijk. Aansturing blijft zelfde via je 'oude' hardware.
De kans is echter groot dat er een nieuwere versie van het paneel nu ingezet is.
Prima dus.
Netjes opgelost ook door de monteur icm de opdrachtgever, de winkel.
Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Er zijn genoeg verhalen bekend dat ze bij een defect van een 4 jaar oude TV rustig uit “coulance” je de helft van de rekening willen laten betalen.
Het nummer op de sticker zegt mij niets, weet niet of dit een intern LG partnummer is bv bedoelt om tracking van hun onderdelen.
Op de doos van het paneel had mogelijk iets anders kunnen staan.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heel voorzichtig doen om bewegingen in het paneel en éénzijdige ongelijke druk te voorkomen.schalk84 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:15:
En nog belangrijker: denk om je eigen veiligheid op de trap.
Vandaag de LG77OLEDB6LA uitgepakt, de grootte valt mij alles mee. Ik kom van een 55 inch LED en was opzoek naar een 65 inch OLED. Uiteindelijk toch meteen de stap gemaakt naar 77 inch door de aanbieding van vorige week. Toen de verpakking binnenkwam moest ik wel even slikken, maar nu alles staat vind ik de grootte in de woonkamer en in het interieur meevallen. Binnenkort maar eens de LG65C van mijn vriendin er naast zetten.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Dat laatste zou ik niet doen.Jumpman schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:41:
Vandaag de LG77OLEDB6LA uitgepakt, de grootte valt mij alles mee. Ik kom van een 55 inch LED en was opzoek naar een 65 inch OLED. Uiteindelijk toch meteen de stap gemaakt naar 77 inch door de aanbieding van vorige week. Toen de verpakking binnenkwam moest ik wel even slikken, maar nu alles staat vind ik de grootte in de woonkamer en in het interieur meevallen. Binnenkort maar eens de LG65C van mijn vriendin er naast zetten.
Je wilt niet naast elkaar de verschillen zien ontstaan.
Geniet van de TV zoals deze nu is.
Sinds kort de Panasonic DP-UB450 gekocht icm een cx, zulke mooie beelden heb ik nog niet gezien op de oled.
Is een simpel ding geen apps en wifi, wel hdr10plus en vision ondersteuning wat ie zelf aanzet indien beschikbaar
Bij sommige andere merken moet je dat zelf aanvinken als de blu ray het heeft.
Is een simpel ding geen apps en wifi, wel hdr10plus en vision ondersteuning wat ie zelf aanzet indien beschikbaar
Bij sommige andere merken moet je dat zelf aanvinken als de blu ray het heeft.
Ga ik zeker doen. In het verleden ook TV’s getest op professionelere basis. Ik kan zaken prima accepteren omwille van bijvoorbeeld prijs/kwaliteit. Wie koopt er nu een TV van twee series, het is dus een uitgelezen kans. In een winkel of persroom kan je gewoon niet goed vergelijken (ruimte en tijd). Reviewers op diverse media worden vaak ‘gesponsord’.HoppyF schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:13:
[...]
Dat laatste zou ik niet doen.
Je wilt niet naast elkaar de verschillen zien ontstaan.
Geniet van de TV zoals deze nu is.
In een poging toch wat meer internet snelheid eruit te persen, dit weekend eens een USB to Lan verloop gekocht.
Om precies te zijn deze:
https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item
De vaker genoemde Cable Matters usb3 adapter.
Maar waar ik op wifi 104Mb piek haal, haal ik met deze maar 97Mb piek.
Ding wordt overigens ook als 'onbekend apparaat' weergegeven.
Heb ik toch de verkeerde besteld voor m'n 55C9?
Om precies te zijn deze:
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 14-06-2022 20:48 ]
Ik zou geen wonderen verwachten van een usb adapter. USB 2 zou in theorie meer kunnen leveren maar de usb controller/tv cpu is je bottleneck.MikeyMan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:40:
In een poging toch wat meer internet snelheid eruit te persen, dit weekend eens een USB to Lan verloop gekocht.
Om precies te zijn deze:
Waarom heb je meer nodig dan 100Mb? Dat ga je met een stream of 4k video niet gauw nodig hebben.
Alleen als je zware (bluray) content zou streamen via plex oid zou je in de buurt kunnen komen van je max.
Als je opzoek bent naar 1Gb zou ik een shield of dergelijke gaan gebruiken. Ook veel beter / futureproof.
[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 15-06-2022 00:11 ]
Hmm raar, ik heb een half jaar geleden exact dezelfde USB3.0 variant gekocht en haal altijd 300 mbit (volle snelheid) op een 65G1.MikeyMan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:40:
Om precies te zijn deze:
Haal je wel hogere snelheden als je de adapter op een PC aansluit? Dan kan je in ieder geval een defect in de adapter uitsluiten.
Ik snap wel wat hij @Stoefert bedoelt met zijn antwoord, maar ik begrijp nog niet waar het stopcontact komt. In zijn uitleg geeft hij aan ‘links van de kabel goot’, maar dan krijg je toch nooit de tv strak tegen de muur?
Reden van mijn vraag is dat ik zelf de G2 overweeg en uit probeer te vinden hoe/waar ik moet frezen.
Je snapt het wel maar begrijpt het niet? 🫣synorluna schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 08:01:
[...]
Ik snap wel wat hij @Stoefert bedoelt met zijn antwoord, maar ik begrijp nog niet waar het stopcontact komt. In zijn uitleg geeft hij aan ‘links van de kabel goot’, maar dan krijg je toch nooit de tv strak tegen de muur?
Reden van mijn vraag is dat ik zelf de G2 overweeg en uit probeer te vinden hoe/waar ik moet frezen.
Zou het niet liggen aan het feit dat de G1 2 generaties na de C9 komt en misschien met snellere usb poorten zit?stin00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 00:19:
[...]
Hmm raar, ik heb een half jaar geleden exact dezelfde USB3.0 variant gekocht en haal altijd 300 mbit (volle snelheid) op een 65G1.
Haal je wel hogere snelheden als je de adapter op een PC aansluit? Dan kan je in ieder geval een defect in de adapter uitsluiten.
Nee, deze specifieke USB 3.0 naar Ethernet adapter werkt 100% zeker op de C9, CX en C1 versies van LG OLED. Zie bijvoorbeeld: YouTube: How to Turbo-Boost Your TV's Internet Connection Speed (Works on LG ... (zie daarin ook de 1e comment van HDTVtest zelf). Als je bij Amazon reviews filtert op C9 dan krijg je ook veel positieve reviews die dit beamen.Ekfad schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:59:
[...]
Zou het niet liggen aan het feit dat de G1 2 generaties na de C9 komt en misschien met snellere usb poorten zit?
Blijft dus het volgende over voor @MikeyMan
- Z'n router, modem, ethernet switch en/of netwerk settings doen iets raar met de snelheid
- De gebruikte ethernet kabel is gaar/ontoereikend
- De dongel is stuk
- Vage settings in de TV
Het is overigens normaal dat de TV de dongel herkent als 'onbekend apparaat'. De TV zal tevens in de instellingen aangeven dat er geen wired / ethernet connectie is aangesloten. Hij ziet namelijk een niet aangesloten interne ethernet poort en de dongel wordt niet herkend.
LG OLED77B26LA in gebruik. Ik ben alleen nog aan het stieren net de Videoland App versie 1.3.1 (174), ik krijg constant de melding: Oh, oh, oh, er is een onbekende fout opgetreden.
Al een aantal keer 60 seconden de stekker eruit gehad, al de App (meerdere keren) opnieuw geïnstalleerd tevergeefs. Ik zie dat er ook al veel over geschreven.
Al een aantal keer 60 seconden de stekker eruit gehad, al de App (meerdere keren) opnieuw geïnstalleerd tevergeefs. Ik zie dat er ook al veel over geschreven.
@stin00 @Ekfad @Workaholic
Kabel is getest, op mijn laptop doet ie met dezelfde kabel gewoon 300mbit speedtest.
Zal het eens met de adapter proberen ook.
Wordt vervolgd
edit: even getest, zelfde kabel, maar dan met de cable matters usb in m'n laptop: 300mbit+
USB poort 1, 2 en 3 geprobeerd, dat gaf op de tv weer gewoon 100mbit.
Kabel is getest, op mijn laptop doet ie met dezelfde kabel gewoon 300mbit speedtest.
Wordt vervolgd
edit: even getest, zelfde kabel, maar dan met de cable matters usb in m'n laptop: 300mbit+
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2022 15:42 ]
Bright ook blij met LG Oled
Verwarrend door Apple tv tekst.
[ Voor 14% gewijzigd door mucuracat op 15-06-2022 15:20 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik blijf WebOS niet echt wat vinden en mis het menu van Sony (Android Google TV) enorm. Dus toch meteen maar een Google TV Chromecast besteld, dan heb ik het WebOS van de LG OLED77B26LA verder niet meer nodig.
Het is eerder een "kijk mij eens een nieuwe OLED televisie in bezit hebben" filmpje geworden. Niks van toegevoegde waarde te zien.mucuracat schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:20:
Bright ook blij met LG Oled
[YouTube: Apple TV, maar dan van LG?!]
[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 16-06-2022 00:51 ]
Ok dan gebeurt er dus iets bij de TV. Zo even uit m'n hoofd heeft de C9 in totaal 3 USB poorten: 2 achterop (USB 2.0) en eentje aan de zijkant (USB 3.0). Volgens de handleiding zijn ze allemaal USB 2.0 , maar zoals altijd levert LG een komisch slechte handleiding bij hun OLEDs die vol fouten staat. Zorg er dus voor dat de ethernet dongle aangesloten wordt op de USB poort die aan de zijkant zit.MikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:56:
@stin00 @Ekfad @Workaholic
Wordt vervolgd
Edit: ah je hebt alle 3 de poorten al geprobeerd op de TV... dan weet ik het niet meer
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 15-06-2022 16:15 ]
Gek idee :stin00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:15:
Het is overigens normaal dat de TV de dongel herkent als 'onbekend apparaat'. De TV zal tevens in de instellingen aangeven dat er geen wired / ethernet connectie is aangesloten. Hij ziet namelijk een niet aangesloten interne ethernet poort en de dongel wordt niet herkend.
- Enable Developer Mode.
- Login via SSH of de Homebrew Tool.
- Kijk rond op de TV met commando's zoals dmesg, ifconfig/ip en check wat er gebeurt als je zo'n USB LAN NIC aansluit
Als ik een gokje mag doen : Er zit een dikke bottleneck tussen de SoC en de USB Root Hub die niet verder gaat dan 100 MbpsMikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:56:
Wordt vervolgd
Zo heeft de Raspberry Pi 3B+ een 1 Gbps NIC die helaas via maar een 300 Mbps USB verbinding is aangesloten net als bij een aantal andere ARM SoC's van de concurrenten...

Heeft die ondertussen alweer wat meer opslag aan boord zodat die niet gauw vol zit als een Android TV app wat meer dingen gaat zitten CachenJumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:52:
Ik blijf WebOS niet echt wat vinden en mis het menu van Sony (Android Google TV) enorm. Dus toch meteen maar een Google TV Chromecast besteld, dan heb ik het WebOS van de LG OLED77B26LA verder niet meer nodig.
IMHO kan je beter naar een wat luxere Xiaomi Mi Box kijken of gewoon de Nvidia Shield TV 2019 Pro overwegen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Op het oog zijn ze allemaal hetzelfde (zwart). Zal nog eens de stroom eraf halen en aan de zijkant aansluiten. Ding is wel dat daar m'n SSD ook op aangesloten zit.stin00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:08:
[...]
Ok dan gebeurt er dus iets bij de TV. Zo even uit m'n hoofd heeft de C9 in totaal 3 USB poorten: 2 achterop (USB 2.0) en eentje aan de zijkant (USB 3.0). Volgens de handleiding zijn ze allemaal USB 2.0 , maar zoals altijd levert LG een komisch slechte handleiding bij hun OLEDs die vol fouten staat. Zorg er dus voor dat de ethernet dongle aangesloten wordt op de USB poort die aan de zijkant zit.
Edit: ah je hebt alle 3 de poorten al geprobeerd op de TV... dan weet ik het niet meerStekker eruit + erin?
@nero355 gek genoeg zie ik af en toe wel hogere snelheden langs komen. Alleen lukt het mij dus niet.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2022 16:19 ]
zou motto moeten zijn van elke webos based tv.Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:52:
Hoe test je de snelheid? Via de LG ingebouwde browser met speedtest is namelijk zeer brak.. ik haal daar zeer wisselende resultaten mee. Alleen via de ingebouwde speedtest van Netflix krijg ik consistente resultaten gek genoeg. Verder zijn al m'n ideeën op helaas, misschien dat anderen nog suggesties hebben.MikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:18:
[...]
Op het oog zijn ze allemaal hetzelfde (zwart). Zal nog eens de stroom eraf halen en aan de zijkant aansluiten. Ding is wel dat daar m'n SSD ook op aangesloten zit.
@nero355 gek genoeg zie ik af en toe wel hogere snelheden langs komen. Alleen lukt het mij dus niet.
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 15-06-2022 16:47 ]
Ja via de browser. Zal eens kijken wat de Netflix test doet.stin00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:46:
[...]
Hoe test je de snelheid? Via de LG ingebouwde browser met speedtest is namelijk zeer brak.. ik haal daar zeer wisselende resultaten mee. Alleen via de ingebouwde speedtest van Netflix krijg ik consistente resultaten gek genoeg. Verder zijn al m'n ideeën op helaas, misschien dat anderen nog suggesties hebben.
Als ik de Viaplay app op mijn G2 gebruik om F1 te kijken en ik kies op F1 zondagen voor Live kijken, dan krijg ik 3 minuten een ronddraaiend icoontje totdat de stream start.
Als hij dan eenmaal start dan heb ik ook perfect beeld van voorbeschouwing tm nabeschouwing. Ik heb de App als eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.
Een vriend van me met een C9 heeft geen probleem met de Viaplay app.
Herkend iemand dit?
Als hij dan eenmaal start dan heb ik ook perfect beeld van voorbeschouwing tm nabeschouwing. Ik heb de App als eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt niet.
Herkend iemand dit?
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Zelf naar FAST.com gaan met de ingebouwde Browser van een 2018 model werkt prima : Volle bak snelheid via de 100 Mbps LAN aansluiting!stin00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:46:
Via de LG ingebouwde browser met speedtest is namelijk zeer brak.. ik haal daar zeer wisselende resultaten mee.
Alleen via de ingebouwde speedtest van Netflix krijg ik consistente resultaten gek genoeg.
Dus probeer dat ook eens een keerMikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:00:
Ja via de browser. Zal eens kijken wat de Netflix test doet.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Is de OLED77B26LA nu 100 of 120 Hz? Op de LG site staat letterlijk "120 / 100 Hz" en bij Mediamarkt staat alleen 100 Hz.Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 15:52:
Verder vraag ik me nou af wat de B2 nou zo anders / "slechter" maakt dan de C1. Reviews van B2 zijn schaars/nonexistent, maar toch lees ik overal reacties (zo ook hier) dat je bijna gek moet zijn om B2 boven C1 te kiezen...
Denk eigenlijk niet dat die andere processor me nou zoveel zou uitmaken. Die twee extra HDMI 2.1 poorten ook niet.
Ben erg benieuwd naar je B2-C1 vergelijking.
Hier op een G1 ook geen problemen met Viaplay.Gommert69 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:03:
Als ik de Viaplay app op mijn G2 gebruik om F1 te kijken en ik kies op F1 zondagen voor Live kijken, dan krijg ik 3 minuten een ronddraaiend icoontje totdat de stream start.
Herkend iemand dit?
Browser is idd matig/rare resultaten. Als netflix check niet werkt kan je ook nog proberen hem rechtstreeks op je eerste router (bij hoofdaansluiting kabel) aan te sluiten. Heel sporadisch komt het voor dat hardware moeite heeft met bepaalde (vaak oudere) switches/hubs/routers.MikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:00:
[...]
Ja via de browser. Zal eens kijken wat de Netflix test doet.
Het is te kort om er wat over te zeggen. Op de C1 werkt Videoland als een zonnetje op de B2 werkt het niet. Maar zo op Internet lijkt dit probleem random voor te komen op LG OLED’s. Het lijkt aan de stand van de sterren te liggen als je de TV aanzet.m00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Is de OLED77B26LA nu 100 of 120 Hz? Op de LG site staat letterlijk "120 / 100 Hz" en bij Mediamarkt staat alleen 100 Hz.
Verder vraag ik me nou af wat de B2 nou zo anders / "slechter" maakt dan de C1. Reviews van B2 zijn schaars/nonexistent, maar toch lees ik overal reacties (zo ook hier) dat je bijna gek moet zijn om B2 boven C1 te kiezen...
Denk eigenlijk niet dat die andere processor me nou zoveel zou uitmaken. Die twee extra HDMI 2.1 poorten ook niet.
Hmmm, zal eens op onderzoek uitgaan. Mijn Sony TV had 1GB RAM en 2GB opslag en ben met de zwaarste 4K HDR 10 Bit video’s in KODI niet tegen limieten aangelopen. Ook met Netflix, Videoland of YouTube nergens tegen aan gelopen. De Chromecast Google TV heeft 2GB RAM en 8GB opslag.nero355 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:11:
[...]
Gek idee :
- Enable Developer Mode.
- Login via SSH of de Homebrew Tool.
- Kijk rond op de TV met commando's zoals dmesg, ifconfig/ip en check wat er gebeurt als je zo'n USB LAN NIC aansluit
[...]
Als ik een gokje mag doen : Er zit een dikke bottleneck tussen de SoC en de USB Root Hub die niet verder gaat dan 100 Mbps
Zo heeft de Raspberry Pi 3B+ een 1 Gbps NIC die helaas via maar een 300 Mbps USB verbinding is aangesloten net als bij een aantal andere ARM SoC's van de concurrenten...
[...]
Heeft die ondertussen alweer wat meer opslag aan boord zodat die niet gauw vol zit als een Android TV app wat meer dingen gaat zitten Cachen
IMHO kan je beter naar een wat luxere Xiaomi Mi Box kijken of gewoon de Nvidia Shield TV 2019 Pro overwegen!
[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 15-06-2022 22:17 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Is gewoon 120Hz.m00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Is de OLED77B26LA nu 100 of 120 Hz? Op de LG site staat letterlijk "120 / 100 Hz" en bij Mediamarkt staat alleen 100 Hz.
Er zijn talloze reviews van B en C modellen.
Welk modeljaar het is maakt in feite geen verschil.
Een B model is zeker niet slecht maar het blijft een instapmodel.
Er is nu weliswaar onder de B een A model gekomen welke nu het instapmodel is maar dat komt omdat er eerder geen A modellen waren.
Waarom is er dan een B model? Gewoon vanwege de prijs.
Een wat uitgeklede C voor een lagere prijs. Niet iedereen wil meer uitgeven aan een TV.
Je krijgt dus zeker wel een goede TV met een prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Ja die 100mbps haal ik ook overal opnero355 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:08:
[...]
Zelf naar FAST.com gaan met de ingebouwde Browser van een 2018 model werkt prima : Volle bak snelheid via de 100 Mbps LAN aansluiting!
[...]
Dus probeer dat ook eens een keer
The results are in:
Netflix test:
Ingebouwde lan: 80mbps
Usb1-lan: 125mbps
Usb2-lan: 115mbps
WiFi: 210mbp
Juist...
[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 15-06-2022 19:18 ]
De LG OLED77B26LA en een Chromecast Google TV is voor mij een gouden combinatie. Met de Chromecast Google TV afstandsbediening kan ik gewoon de LG OLED77B26LA bedienen. De Kodi, YouTube, NPO, Netflix, Videoland Apps werken zeer snel en zonder complicaties. Ik kan het iedereen aanraden. Je hebt de WebOS en de processor capaciteit daarvoor van de TV niet meer nodig.
Versterker heb ik aan HDMI 3 (eARC), Sony PlayStation 5 aan HDMI 4 (4K/120Hz) en de Chromecast Google TV aan HDMI 2, De KPN ontvanger aan HDMI 1 (Maar deze wordt op den duur geëlimineerd).
Versterker heb ik aan HDMI 3 (eARC), Sony PlayStation 5 aan HDMI 4 (4K/120Hz) en de Chromecast Google TV aan HDMI 2, De KPN ontvanger aan HDMI 1 (Maar deze wordt op den duur geëlimineerd).
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je gebruikt in ieder geval alle HDMI poorten!Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:36:
De LG OLED77B26LA en een Chromecast Google TV is voor mij een gouden combinatie. Met de Chromecast Google TV afstandsbediening kan ik gewoon de LG OLED77B26LA bedienen. De Kodi, YouTube, NPO, Netflix, Videoland Apps werken zeer snel en zonder complicaties. Ik kan het iedereen aanraden. Je hebt de WebOS en de processor capaciteit daarvoor van de TV niet meer nodig.
Maar waarom moet je KPN ontvanger weg?
100hz is voor het tv gedeelte (25,50,100) 120hz pc/gaming (30,60,120)m00 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 17:12:
[...]
Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar het ging er uiteindelijk om dat de Chromecast effectief maar 4 GB opslag overhield en bijvoorbeeld Kodi dat niet leuk vindt als je Library een beetje groot wordt...Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:21:
Hmmm, zal eens op onderzoek uitgaan. Mijn Sony TV had 1GB RAM en 2GB opslag en ben met de zwaarste 4K HDR 10 Bit video’s in KODI niet tegen limieten aangelopen. Ook met Netflix, Videoland of YouTube nergens tegen aan gelopen. De Chromecast Google TV heeft 2GB RAM en 8GB opslag.

Er was in ieder geval iets niet helemaal handigs aan!
Bedoelde meer dat je geen Netflix nodig hebt om via Netflix je snelheid te testen en de ingebouwde browser het gewoon prima kan verwerkenMikeyMan schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:56:
Ja die 100mbps haal ik ook overal op
The results are in:
Netflix test:
Ingebouwde lan: 80mbps
Usb1-lan: 125mbps
Usb2-lan: 115mbps
WiFi: 210mbp
Juist...
We gaan het zien, met de oude configuratie nog niet tegenaan gelopen in ieder geval.nero355 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:31:
[...]
Ik weet het exacte verhaal niet meer, maar het ging er uiteindelijk om dat de Chromecast effectief maar 4 GB opslag overhield en bijvoorbeeld Kodi dat niet leuk vindt als je Library een beetje groot wordt...
Er was in ieder geval iets niet helemaal handigs aan!
[...]
Bedoelde meer dat je geen Netflix nodig hebt om via Netflix je snelheid te testen en de ingebouwde browser het gewoon prima kan verwerken
Hi guys, ik heb van de week een LG 77C2 gekocht en gebruik die nu samen met mn xbox series x en Sony HT ST5000 en nog een laptop die ik erop heb aangesloten.
TV Arc hdmi naar de Soundbar (ARC) en de xbox in de soundbar op hdmi1 en de laptop direct op tv op hdmi2
Soms pakt mn afstandbediening van LG de soundbar wel soms niet. Soms word het geluid gebruikt van de soundbar en soms niet. Word er helemaal gek van. HDMI kabels zijn nieuw, en heb bij TV en soundbar ARC ingeschakeld. Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Heeft iemand een idee of kan die mij helpen in de juiste richting te kijken?
TV Arc hdmi naar de Soundbar (ARC) en de xbox in de soundbar op hdmi1 en de laptop direct op tv op hdmi2
Soms pakt mn afstandbediening van LG de soundbar wel soms niet. Soms word het geluid gebruikt van de soundbar en soms niet. Word er helemaal gek van. HDMI kabels zijn nieuw, en heb bij TV en soundbar ARC ingeschakeld. Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Heeft iemand een idee of kan die mij helpen in de juiste richting te kijken?
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Heb je bij de instellingen op de TV bij het geluid gekozen voor ARC of eARC.Paul Atreides schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:40:
Hi guys, ik heb van de week een LG 77C2 gekocht en gebruik die nu samen met mn xbox series x en Sony HT ST5000 en nog een laptop die ik erop heb aangesloten.
Verander dit eens om te kijken of het een verschil maakt.
Zal ik zo ff proberen, volgens mij kan ik alleen (e)ARC selecteren.HoppyF schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:21:
[...]
Heb je bij de instellingen op de TV bij het geluid gekozen voor ARC of eARC.
Verander dit eens om te kijken of het een verschil maakt.
Helaas toch tegen een probleem aangelopen met deze manier van aansluiten, als ik een 4K DTS video start op de Chromecast Google TV dan ontvangt de Receiver geen DTS maar PCM, deze PCM kan de versterker niet meer omzetten naar DTS. De versterkers is uiteraard niet 4K/120Hz. Net het topic gelezen, en er dus overheen gelezen dat LG geen DTS ondersteund.Jumpman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 23:36:
Hmmm, behoorlijk over het niet hebben van DTS heen gelezen. Zit nu met een mooie LG OLED TV, een Chromecast Google TV met Kodi en al mijn media (waar van 80% met DTS stream) en een versterker die geen 4K 120Hz doet, maar wel Dolby en DTS.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 18:56 ]
Kan je de Chromecast niet gewoon aan de versterker hangen of zeg ik nou iets stoms? Zou toch soepel moeten werken met CEC.Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:25:
[...]
Helaas toch tegen een probleem aangelopen met deze manier van aansluiten, als ik een 4K DTS video start op de Chromecast Google TV dan ontvangt de Receiver geen DTS maar PCM, deze PCM kan de versterker niet meer omzetten naar DTS. De versterkers is uiteraard niet 4K/120Hz. Net het topic gelezen, en er dus overheen gelezen dat LG geen DTS ondersteund.
Hmmm, behoorlijk over het niet hebben van DTS heen gelezen. Zit nu met een mooie LG OLED TV, een Chromecast Google TV met Kodi en al mijn media (waar van 80% met DTS stream) en een versterker die geen 4K 120Hz doet, maar wel Dolby en DTS.
Het leed dat een LG inloggen heet.
Ik heb zojuist een schitterende A1 aan de muur gehangen (slaapkamer), maar het inloggen wil van geen kant lukken.
Omdat ik al een LG heb beneden (C9) dacht ik, laat ik die ook inloggen.
Krijg eerst de melding dat dit een google account is en dat ik daarvoor een andere manier moet inloggen.
Ja joh is goed. Alleen gaat google nu ineens heel moeilijk doen en meldingen geven dat de software niet in orde is.
Zo kan ik dus geen gebruik maken van welke app dan ook, ook de andere twee opties op de tv via thinq of inloggen met email resulteren weer dat ie naar google verwijst.
Foutmelding:
Ik heb zojuist een schitterende A1 aan de muur gehangen (slaapkamer), maar het inloggen wil van geen kant lukken.
Krijg eerst de melding dat dit een google account is en dat ik daarvoor een andere manier moet inloggen.
Ja joh is goed. Alleen gaat google nu ineens heel moeilijk doen en meldingen geven dat de software niet in orde is.
Zo kan ik dus geen gebruik maken van welke app dan ook, ook de andere twee opties op de tv via thinq of inloggen met email resulteren weer dat ie naar google verwijst.
Foutmelding:
:strip_exif()/f/image/fuEs4QfndJpE8cALzXhFRNtb.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 22% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 16-06-2022 19:57 ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dat zou kunnen, maar ik gebruik WebOS niet, daarvoor heb ik de Chromecast Google TV gekocht en ik wil niet altijd mijn versterker aan hebben (zeker niet als de kinderen TV kijken).m00 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:35:
[...]
Kan je de Chromecast niet gewoon aan de versterker hangen of zeg ik nou iets stoms? Zou toch soepel moeten werken met CEC.
Optie zou nog zijn twee devices, maar dat wil je ook niets. De eerste Sony 77 inch OLED is €600,00 duurder minimaal. Dilemma.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 19:59 ]
Ik ben bang dat je nog meer specificaties over het hoofd hebt gezien?Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:25:
[...]
Helaas toch tegen een probleem aangelopen met deze manier van aansluiten, als ik een 4K DTS video start op de Chromecast Google TV dan ontvangt de Receiver geen DTS maar PCM, deze PCM kan de versterker niet meer omzetten naar DTS. De versterkers is uiteraard niet 4K/120Hz. Net het topic gelezen, en er dus overheen gelezen dat LG geen DTS ondersteund.
Heb je al gekeken welke audio codecs er door de Chromecast met Google TV worden ondersteund? DTS(HD) is daarmee sowieso een no go, ongeacht de rest van je apparatuur.
Dus in dit geval is niet (alleen) LG de boosdoener 😏
Testing, one, two ...
Hmmm, voor films zou ik nog wel terug willen vallen op mijn NUC, maar de TV is het grote probleem. De CCWGTV heb ik gekocht vooral om WebOS niet nodig te hebben.hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:01:
[...]
Ik ben bang dat je nog meer specificaties over het hoofd hebt gezien?
Heb je al gekeken welke audio codecs er door de Chromecast met Google TV worden ondersteund? DTS(HD) is daarmee sowieso een no go, ongeacht de rest van je apparatuur.
Dus in dit geval is niet (alleen) LG de boosdoener 😏
Nog even over nadenken, anders gaat alles terug en komt er toch een Sony OLED,
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 20:25 ]
Shield kopen kan ook. Heb je meteen ook een sneller apparaat dan de LG en "alles" kan je afspelen. Gebruik zelf Plex op de Shield om ook Dolby Vision content te spelen vanuit MKV containers omdat ik geen zin had in de alternatieve Kodi app en alles is ok. Elke film, al het geluid, DV, snel, helemaal blij.Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:25:
[...]
Nickname does not reflect reality
Kodi is een must voor mij. Het geld van de Shield kan ik dan wellicht beter steken in een Sony OLED.Brad Pitt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:23:
[...]
Shield kopen kan ook. Heb je meteen ook een sneller apparaat dan de LG en "alles" kan je afspelen. Gebruik zelf Plex op de Shield om ook Dolby Vision content te spelen vanuit MKV containers omdat ik geen zin had in de alternatieve Kodi app en alles is ok. Elke film, al het geluid, DV, snel, helemaal blij.
Ik vond trouwens deze lijst: https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough.
Ik heb hier eveneens al jaren mijn "slimme" TV's buitenspel gezet, consequentie was daarvoor dat de overige apparatuur dan wel moest voldoen aan mijn wensen. Dus even door de zure appel heen gebeten en aangekocht wat nodig was om het naar mijn zin te krijgen. Alles wat er nu staat is goed op elkaar afgestemd maar zou ik mij laten verleiden om een van de laatste modellen Oled's aan te kopen dan begint het feest weer van vooraf aan, zou ik er weer uit willen halen wat theoretisch haalbaar zou zijn.Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:20:
[...]
Hmmm, voor films zou ik nog wel terug willen vallen op mijn NUC, maar de TV is het grote probleem. De CCWGTV heb ik gekocht vooral om WebOS niet nodig te hebben.
Nog even over nadenken, anders gaat alles terug,
Voor nu ben ik nog ruimschoots tevreden, acceptatie dat het zo wel even voldoende is.
Is het in jouw situatie nu eigenlijk niet zo dat je huidige receiver wat roet in het eten gooit? Ik begrijp dat je niet zou willen dat je receiver niet altijd wordt ingezet, maar waarom eigenlijk niet al ik vragen mag?
In geval van een geschikte receiver schiet de Google TV stick nog steeds voor jou tekort, maar daar is simpel een andere draai aan te geven.
Testing, one, two ...
Zijn huidige receiver zal nog steeds een beperkende factor zijn op dit moment verwacht ik.Brad Pitt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:23:
[...]
Shield kopen kan ook. Heb je meteen ook een sneller apparaat dan de LG en "alles" kan je afspelen. Gebruik zelf Plex op de Shield om ook Dolby Vision content te spelen vanuit MKV containers omdat ik geen zin had in de alternatieve Kodi app en alles is ok. Elke film, al het geluid, DV, snel, helemaal blij.
Testing, one, two ...
Wat is er met die link? DTS is no go via de LG zelf.Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:27:
[...]
Kodi is een must voor mij. Het geld van de Shield kan ik dan wellicht beter steken in een Sony OLED.
Ik vond trouwens deze lijst: https://www.rtings.com/tv...urround-audio-passthrough.
Kodi met DV kan ook op de Shield (met alternatieve versie).
Als je 4K120 wilt afspelen wel ja. Dat kan mijn receiver ook niet maar heb het nog niet gemist (heb dan ook geen PS5/XB).hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:30:
[...]
Zijn huidige receiver zal nog steeds een beperkende factor zijn op dit moment verwacht ik.
[ Voor 54% gewijzigd door Brad Pitt op 16-06-2022 20:32 ]
Nickname does not reflect reality
Het is of aan Sony TV’s gebonden zijn of de Receiver vernieuwen in mijn usecase. Een week geleden was ik nog zeer tevreden met mijn uitgebalanceerde home audio en video, tot ik mij liet verleiden tot een 77 inch OLED.hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:28:
[...]
Ik heb hier eveneens al jaren mijn "slimme" TV's buitenspel gezet, consequentie was daarvoor wel dat de overige apparatuur dan wel moest voldoen aan mijn wensen. Dus even door de zure appel heen gebeten en aangekocht wat nodig was om het naar mijn zin te krijgen. Alles wat er nu staat is goed op elkaar afgestemd maar zou ik mij laten verleiden om een van de laatste modellen Oled's aan te kopen dan begint het feest weer van vooraf aan, zou ik er weer uit willen halen wat theoretisch haalbaar zou zijn.
Voor nu ben ik nog ruimschoots tevreden, acceptatie dat het zo wel even voldoende is.
Is het in jouw situatie nu eigenlijk niet zo dat je huidige receiver wat roet in het eten gooit? Ik begrijp dat je niet zou willen dat je receiver niet altijd wordt ingezet, maar waarom eigenlijk niet al ik vragen mag?
In geval van een geschikte receiver schiet de Google TV stick nog steeds voor jou tekort, maar daar is simpel een andere draai aan te geven.
Handig overzicht die link voor wat betreft audio support (al missen de nieuwere modellen).Brad Pitt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:31:
[...]
Wat is er met die link? DTS is no go via de LG zelf.
Kodi met DV kan ook op de Shield (met alternatieve versie).
[...]
Als je 4K120 wilt afspelen wel ja. Dat kan mijn receiver ook niet maar heb het nog niet gemist (heb dan ook geen PS5/XB).
Ik weet niet of het nog steeds opgaat op dit moment maar ik kwam iets tegen van @Jumpman over een receiver uit 2008?Brad Pitt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:31:
[knip]
Als je 4K120 wilt afspelen wel ja. Dat kan mijn receiver ook niet maar heb het nog niet gemist (heb dan ook geen PS5/XB).
Testing, one, two ...
Dacht, omdat google assistant niet aan staat in benelux, je ook niet met een google account kon inloggen.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:55:
Het leed dat een LG inloggen heet.
Foutmelding:
[Afbeelding]
Je moet dan een lg account maken.
Ik heb zelfs geprobeerd een nieuw LG account aan te maken gisteravond. Ik wacht nog steeds op een registratie emailtje. (Nee staat niet in mijn spam)mucuracat schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:17:
[...]
Dacht, omdat google assistant niet aan staat in benelux, je ook niet met een google account kon inloggen.
Je moet dan een lg account maken.
En nu krijg ik een error op de pagina van het LG account, met alleen de foutmeling: Invallid Parameter.
Gewoon voor de zekerheid nog een ander email adres geprobeerd, er komen gewoon geen verificatie emails binnen.
[ Voor 20% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 17-06-2022 08:26 ]
Maar wat brengt een externe bron als de Shield? Dan kan je DTS decoderen naar LPCM en stuurt de bron Surround LPCM naar de TV wat deze snapt. Maar dan? Om LPCM in surround uit te voeren vanaf de TV heb je eARC nodig, LPCM gaat max in twee kanalen over HDMI ARC dan wel S/PDIF naar buiten. Ja, de TV heeft HDMI ARC maar de andere kant...?Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:27:
[...]
Kodi is een must voor mij. Het geld van de Shield kan ik dan wellicht beter steken in een Sony OLED.
Ik zie voorbij komen dat er een receiver uit 2008 aanwezig is? Dan zit je op HDMI 1.3. zonder HDMI ARC. HDMI 1.4 (jaar later) is maximaal ARC. Hoe dan ook, geen surround in LPCM. Alles via de receiver laten lopen kan, heb je alles qua geluid maar niet qua beeld (geen HDR, etc) door de HDMI beperking van de oude receiver. Voor film beeld heb je aan HDMI 2.0b afdoende, games (120Hz, VRR, etc) HDMI 2.1.
Als je een externe bron zou nemen heb je er één nodig met dual output. Beeld naar de TV en geluid naar de receiver. Of dat oplossen door een HDMI Audio Extractor achter de bron. Als je meerdere bronnen hebt kan je de TV als hub gebruiken. Dan moet je de bron laten decoderen en aan de LG een eARC Audio Extractor hangen. Nadeel is dat je dan een externe bron moet kopen én een extractor.
Check anders Welke OLED televisie, daar heb ik ook wat getypt over een nieuwe TV versus oude receiver en LG die geen DTS doet.
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 17-06-2022 09:23 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Echt enorm balen dat de LG OLED’s vanaf de CX geen DTS, DTS-MA meer doet. Ik ben zo te lezen op Internet niet de enige. Ik heb feitelijk nu vier keuzes:
1. Accepteren en bij akkoord zijn met 2.1 geluid. (maar ja, ik heb een 5.1 systeem netjes met loze leidingen aanleggen etc. in de muur weggewerkt).
2. Een nieuwe versterker kopen (Denon 1700H?) met DTS/DTS-MA/DTS-X en 4K/120Hz. Maar ook daar lees ik weer nieuwe problemen (lipsynch, VRR etc.).
3. Een HDMI audiosplitter kopen (weer een apparaat ertussen, weer een voeding erbij). Hoogst haalbare is dan DTS.
4. De LG OLED terugsturen en bijvoorbeeld een Sony OLED kopen. Maar dit gaat mij minimaal €600,00 meer kosten, denk ik.
Dit weekend maar eens over nadenken. De gemiddelde streamende Nederlander mist DTS niet. Ik dacht even voor €1950,00 naar een 77 inch OLED te upgraden, maar dit pakt wat anders uit.
1. Accepteren en bij akkoord zijn met 2.1 geluid. (maar ja, ik heb een 5.1 systeem netjes met loze leidingen aanleggen etc. in de muur weggewerkt).
2. Een nieuwe versterker kopen (Denon 1700H?) met DTS/DTS-MA/DTS-X en 4K/120Hz. Maar ook daar lees ik weer nieuwe problemen (lipsynch, VRR etc.).
3. Een HDMI audiosplitter kopen (weer een apparaat ertussen, weer een voeding erbij). Hoogst haalbare is dan DTS.
4. De LG OLED terugsturen en bijvoorbeeld een Sony OLED kopen. Maar dit gaat mij minimaal €600,00 meer kosten, denk ik.
Dit weekend maar eens over nadenken. De gemiddelde streamende Nederlander mist DTS niet. Ik dacht even voor €1950,00 naar een 77 inch OLED te upgraden, maar dit pakt wat anders uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 17-06-2022 09:30 ]
Je moet je echt afvragen of je DTS-MA zo belangrijk vind. Ik zie zeker op fysieke media zie je steeds minder dit audio spoor.Jumpman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:
Echt enorm balen dat de LG OLED’s vanaf de CX geen DTS, DTS-MA meer doet. Ik ben zo te lezen op Internet niet de enige. Ik heb feitelijk nu vier keuzes:
(iemand beweerde ooit dat DTS soms dezelfde track is als DD +6db op sommige kanalen)
Ik heb zelf de Denon x2800h, en ik moet zeggen dat ik nog nooit ellende heb ondervonden, qua vvr of lipsync.
Enige lipsync die ik ondervind is als ik mijn Sony MX4 koppel aan mijn C9 koppel, dat het geluid standaard te laat kom, helaas is daar niets aan te doen.
Het was even puzzelen om de audio gegevens van de ps5 goed door te laten sturen vanuit mijn C9, maar na wat configuratie, werkt het allemaal!
Bij zo'n dikke TV hoort toch ook een goede/up-to-date AVR als centrale hub? Denon 1700H is idd prima. Ik heb zelf nog een X1400H en koop niet hoger dan deze range omdat de houdbaarheid vaak niet langer dan een jaar of 5 is (en het alleen is voor tv met bommen en granaten etc).
Voor muziek/hifi heb ik een aparte 2.0 audiofiele set die gelukkig langer mee kan
Voor muziek/hifi heb ik een aparte 2.0 audiofiele set die gelukkig langer mee kan
Oftewel geen goed vooronderzoek gedaan. DTS en LG is echt al zo vaak voorbij gekomen, idem met de oplossingen en work arounds.Jumpman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:
Echt enorm balen dat de LG OLED’s vanaf de CX geen DTS, DTS-MA meer doet. Ik ben zo te lezen op Internet niet de enige.
Punt 3 is denk ik te kort door de bocht. Welke receiver heb je? Als de receiver alleen S/PDIF heeft dan is DTS inderdaad het maximaal haalbare. Heeft de receiver HDMI dan kan je ook splitsen naar HDMI en heb je HD Audio. Op welke bron zou je die audio splitter dan aansluiten? Heeft die bron niet al dual out zodat je beeld en geluid apart aan kan bieden?Ik heb feitelijk nu vier keuzes:
Ik gebruik het zelf niet maar de Nvidia Shield TV Pro schijnt DTS om te kunnen zetten naar Dolby Digital. Geen idee of het alleen voor de gewone versies werkt of ook de HD versies.
Lijkt me sterk
Puzzelen op een C9 die nog Dolby Digital en DTS ondersteuning heeft? Daar zou instellen peanuts moeten zijn. Waarbij je ook aangeeft een up to date receiver te hebben dus dan zou ik beeld en geluid die kant op sturen in plaats van met HDMI ARC te werken.Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:37:
[...]
Het was even puzzelen om de audio gegevens van de ps5 goed door te laten sturen vanuit mijn C9, maar na wat configuratie, werkt het allemaal!
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 17-06-2022 10:10 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Klopt, was altijd gefocust op Sony TV's, maar zag deze LG aanbieding en ik dacht prima voor een paar jaar, als ik dan ga verhuizen kijk ik wel weer verder.FeaR schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:05:
[...]
Maar wat brengt een externe bron als de Shield? Dan kan je DTS decoderen naar LPCM en stuurt de bron Surround LPCM naar de TV wat deze snapt. Maar dan? Om LPCM in surround uit te voeren vanaf de TV heb je eARC nodig, LPCM gaat max in twee kanalen over HDMI ARC dan wel S/PDIF naar buiten. Ja, de TV heeft HDMI ARC maar de andere kant...?
Ik zie voorbij komen dat er een receiver uit 2008 aanwezig is? Dan zit je op HDMI 1.3. zonder HDMI ARC. HDMI 1.4 (jaar later) is maximaal ARC. Hoe dan ook, geen surround in LPCM. Alles via de receiver laten lopen kan, heb je alles qua geluid maar niet qua beeld (geen HDR, etc) door de HDMI beperking van de oude receiver. Voor film beeld heb je aan HDMI 2.0b afdoende, games (120Hz, VRR, etc) HDMI 2.1.
Als je een externe bron zou nemen heb je er één nodig met dual output. Beeld naar de TV en geluid naar de receiver. Of dat oplossen door een HDMI Audio Extractor achter de bron. Als je meerdere bronnen hebt kan je de TV als hub gebruiken. Dan moet je de bron laten decoderen en aan de LG een eARC Audio Extractor hangen. Nadeel is dat je dan een externe bron moet kopen én een extractor.
Check anders Welke OLED televisie, daar heb ik ook wat getypt over een nieuwe TV versus oude receiver en LG die geen DTS doet.
[ Voor 63% gewijzigd door Jumpman op 17-06-2022 10:21 ]
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Je leest hier in dit topic al vanaf 2019 mee en had zelfs plannen een C9 te kopen.Jumpman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:28:
Had dat maar gedaan want dan had je al jaren met plezier naar een OLED TV kunnen kijken.
Ok, geen 77 inch maar een 65 inch dan maar wel mèt DTS!
Ja, lees af en toe mee, maar zeker niet alles. Maar heb ook nog andere hobby's dan IT/Audio/Video gerelateerde zaken.HoppyF schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:22:
[...]
Je leest hier in dit topic al vanaf 2019 mee en had zelfs plannen een C9 te kopen.
Had dat maar gedaan want dan had je al jaren met plezier naar een OLED TV kunnen kijken.
Ok, geen 77 inch maar een 65 inch dan maar wel mèt DTS!
Ik vind de reacties van een aantal in deze topics wel een wat zure ondertoon hebben, net of iedereen alles maar moet weten, nooit een impuls aankoop doet etc. Ik geef toch toe dat ik eigenlijk helemaal niet meer naar de audio ondersteuning heb gekeken? Zoiets oer ouds als DTS zou ik gewoon verwachten bij dit soort TV's. Zelfs bijoorbeeld Hisense ondersteunt het bijvoorbeeld nog.
- HoppyF
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG OLED B1
- LG OLED C6D
- LG W8
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG C6V
- LG OLED evo C4
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
Alles lezen hoeft zeker ook niet.Jumpman schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:31:
[...]
Ja, lees af en toe mee, maar zeker niet alles. Maar heb ook nog andere hobby's dan IT/Audio/Video gerelateerde zaken.
Ik vind de reacties van een aantal in deze topics wel een wat zure ondertoon hebben, net of iedereen alles maar moet weten, nooit een impuls aankoop doet etc. Ik geef toch toe dat ik eigenlijk helemaal niet meer naar de audio ondersteuning heb gekeken? Zoiets oer ouds als DTS zou ik gewoon verwachten bij dit soort TV's. Zelfs bijoorbeeld Hisense ondersteunt het bijvoorbeeld nog.
Maar juist het punt van DTS ontbreken is al jaren bekend.
Als er weer zoiets met DTS langskomt worden we er hier wel een beetje moe van soms.
Is niet persoonlijk naar jou vervelend bedoeld.
Maar ondanks het ontbreken van DTS blijft het nog wel een goede TV.
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.