• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Major_ton schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:08:
Dan ben ik, oprecht, toch heel benieuwd wat je daar raar en totaal niet fijn aan vindt. Volgens mij is dat een hele mooie afstand boven een TV meubel?
Je leest niet wat er staat! B)

Maar dit :
Vind ik dus bijvoorbeeld sowieso veel te laag voor een TV :)

Echter is het inderdaad in zo'n situatie min of meer logisch, vooral omdat je TV niet aan de muur hangt...

Om je een idee te geven van een situatie waarin ik 10 cm. absoluut niet zou accepteren :

NR1606 in de kast #2

Dat is dus een veel hoger TV meubel en dan is 10 cm. gewoon helemaal niks! :)

Hele oude foto die niet meer relevant is dus ook geen LG OLED maar een Panasonic Plasma op de plek waar ooit een LG Plasma zat :P :+

Nut van de foto : Iemand wilde dolgraag weten hoeveel ruimte je om een Marantz NR1606 moet laten en hoe je daar meer verse lucht krijgt => https://tweakers.net/i/sW...xT0DqhWU.jpg?f=user_large ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:41

FeaR

In GoT we trust

Noem me lomp maar ik kan niet wennen aan de remote van mijn LG. Ik druk te vaak op het knopje met de microfoon waarna de hele spraakassistent start. Ik krijg het niet uit, iemand daar meer succes mee hier?

Google leidt mij tot pagina's waar gesproken wordt over de audio assistent / Voice Guide, dat is een andere optie. De enige "oplossing" die ik tegengekomen ben is alles qua User Agreements niet accepteren in het menu van de TV. Dat werkt deels. Zodra je de microfoon knop indrukt op de remote krijg je dan een melding dat de functie niet werkt. Niet super maar beter dan dat de gehele assistent op wordt gestart. Echter werkt een app als Netflix dan ook niet meer. Vink ik de twee meest basale agreements aan (niet die van stemherkenning) werkt Netflix weer maar ook het microfoon knopje :X

Ik twijfel om de LG PM21GA te bestellen (al heeft die geen backlight waar ik op hoopte) aangezien die remote meer de feel lijkt te hebben van mijn oude Panasonic remote. Of ik schroef de originele remote open en snijd de microfoon knop er uit :P

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 11-04-2022 09:10 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
waarom druk je niet direct op de back knop, of op de ok knop als je die ingedrukt hebt? dan heb je hem maar een seconde in beeld toch?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:41

FeaR

In GoT we trust

ArthurMorgan schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:13:
waarom druk je niet direct op de back knop, of op de ok knop als je die ingedrukt hebt? dan heb je hem maar een seconde in beeld toch?
Zodra ik de mic indruk dan speelt het hele riedeltje af van welke inhoud er wordt gezocht (n.a.v. wat ik aan het kijken ben) en krijg ik de resultaten te zien. Daarna pas kan ik terug en heb ik weer normaal beeld. Als ik eerder op de back-knop druk praat mijn TV vrolijk door.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik denk dat het misschien anders werkt op jouw TV dan op de C9. Maar ik zou in elk geval nog even kijken bij de instellingen van de spraakassistent zelf. Ik heb daar namelijk de gesproken response uit staan. Dat zou al wat moeten schelen. Voor de rest werkt het hier anders geloof ik. Die riedel heb ik alleen als ik de knop blijf indrukken, niet als ik hem kort indruk. En zoeken naar dingen die ik op dat moment kijk heb ik ook niet. (getest met gewoon Tv en youtube, al herinner ik me vaag iets dat ik dat wel gehad heb, maar uitgezet heb met een instelling. Maar zoals gezegd vage herinnering, weet het dus niet zeker.)

/edit: dit zou misschien AI aanbevelingen kunnen zijn. instellingen - algemeen - ai service

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 11-04-2022 12:57 ]

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 17:25
nero355 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:58:
[...]

Maar 10 cm. boven de kast de onderrand van je TV hebben lijkt me echt heel raar en totaal niet fijn, maar iedereen zal daar wel weer anders over denken gok ik dus : Over wat voor een TV meubel hebben we het :?
Zoals dus op foto van Major_ton. Lage kast en daar dus op ongeveer 15 cm boven kast de TV. Dit om te zorgen dat TV niet te hoog komt te hangen (cfr sites die stellen dat best 1/3 van hoogte TV boven je ooghoogte zou hangen...).

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11 15:30
Wie heeft ervaring met de LG Gx icm LG soundbars? Ik heb een DSP9YA soundbar aangesloten via HDMI e-arc. Volume gaat prima via de magic remote. Maar nu las ik dat ook de sound mode control vanaf de magic remote zou kunnen. Al vind ik dat niet terug in de handleiding, ik kom er niet uit. Iemand misschien tips?

Van de LG website:
De verbeterde 2021 Alpha 9 AI Processor helpt uw LG Soundbar om beter geluid te produceren. Met TV Sound Mode Share maakt de soundbar gebruik van de verwerkingskracht van de TV en AI Sound Pro om alles wat je hoort helderder en consistenter te maken, zelfs van verschillende contentbronnen. Alleen een LG Soundbar en LG TV combinatie laat je je TV op zijn best ervaren.

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-10 13:39
buddow schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:03:
Wie heeft ervaring met de LG Gx icm LG soundbars? Ik heb een DSP9YA soundbar aangesloten via HDMI e-arc. Volume gaat prima via de magic remote. Maar nu las ik dat ook de sound mode control vanaf de magic remote zou kunnen. Al vind ik dat niet terug in de handleiding, ik kom er niet uit. Iemand misschien tips?

Van de LG website:

[...]
Extra opties/instellingen van je aangesloten apparatuur krijg je meestal als je op 3 puntjes op je AB klikt en dan via menu op tv rechts.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-11 12:41

Van de LG website:

[...]
Bij mijn LG tv/soundbar druk ik op het scrolwieltje en krijg dan diverse opties waaronder ‘soundmode’ ..

• nero355

nero355

Leffunk schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:51:
Zoals dus op foto van Major_ton. Lage kast en daar dus op ongeveer 15 cm boven kast de TV. Dit om te zorgen dat TV niet te hoog komt te hangen (cfr sites die stellen dat best 1/3 van hoogte TV boven je ooghoogte zou hangen...).
Bij mij is het dus eerder 2/3 boven mijn ooghoogte of zelfs gewoon de hele TV omdat ik anders het idee heb dat ik constant omlaag kijk... :)

Van de LG website:

[...]
Zit hier wat bruikbaars tussen : [LG OLED] Ervaringen & Discussie :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• buddow
Dank voor de reacties! Maar helaas, geen van bovenstaande drie oplossingen heeft geholpen. De keuzes in het menu verschijnen niet. Ik krijg de indruk dat de GX net een generatie te oud is voor deze optie.

• mucuracat
buddow schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:26:
Dank voor de reacties! Maar helaas, geen van bovenstaande drie oplossingen heeft geholpen. De keuzes in het menu verschijnen niet. Ik krijg de indruk dat de GX net een generatie te oud is voor deze optie.
Heb C9, dus jaartje ouder en werkt. Zal later met beeldmateriaal hier plaatsen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• buddow
Dat zou top zijn, dank! En zou je ook nog kunnen laten weten hoe je de soundbar hebt aangesloten? Ik via HDMI E-ARC.

[ Voor 66% gewijzigd door buddow op 12-04-2022 11:18 ]

• mucuracat
buddow schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:09:
Dat zou top zijn, dank! En zou je ook nog kunnen laten weten hoe je de soundbar hebt aangesloten? Ik via HDMI E-ARC.
Sorry, alleen equalizer, info en ingang kiezen. Had gehoopt dat equalizer sound mode zou aanpassen, maar past geluid per box aan.

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-11 19:05
Ik krijg iedere keer een melding dat mijn CI card module te oud is. Iemand ervaring met een CI 1.3 Module icm caiway. Ik heb nu een Quantis 1.3 module gekocht, maar die wil meteen iets installeren wat er niet is en dan heb ik geen beeld.

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo,

Ik heb sinds kort een LG65C1 en ben er heel tevreden over wat een fantastische TV (kom van een samsungHU7500 65 inch)

Er is alleen 1 probleem met het geluid hoger/lager zetten....dit werkt niet met de remote van LG verder werkt alles. Ik heb momenteel mij receiver Onkyo HT-R380 via de optical kabel verbonden met mijn LG en daarnaast de Ziggo mediabox next & Xbox series X direct verbonden met hdmi op de tv.

Nu gaat alles goed met de afstandsbediening behalve het volume hoger/lager zetten, hij reageert hier wel op (zie in beeld het volume icoon komen) maar er gebeurt niets. Ik kan met de LG remote wel de kanalen van mijn ziggo mediabox aanpassen en ook alle andere functies werken alleen het geluid werkt niet!

Hiervoor moet ik dus de remote gebruiken die bij de ziggo mediabox zat....jammer natuurlijk anders heb ik alleen nog de LG remote nodig voor alles.

iemand enig idee waarom alleen het volume niet werkt op deze manier?

Alvast heel erg bedankt.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-11 12:07

Trackerfire

BTC HODLER

nero355 schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:33:
[...]

Bij mij is het dus eerder 2/3 boven mijn ooghoogte of zelfs gewoon de hele TV omdat ik anders het idee heb dat ik constant omlaag kijk... :)

[...]

Zit hier wat bruikbaars tussen : [LG OLED] Ervaringen & Discussie :?
Hier idem 2/3 boven ooghoogte. Dat is echt wel een sweet-spot te noemen. Maar is/blijft misschien persoonlijk. Hier kijkt het absoluut het lekkerst weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xjIEqNEVqX4ph6Xr3tpht3jOsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu7SuIspceNUyst23fYsuT5B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-npAG9UfVt-s6DIKOnRVpJxFtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tt4nZVTxbsnSYEyQhj71Ybfg.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:43
Trackerfire schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:28:
[...]

Hier idem 2/3 boven ooghoogte. Dat is echt wel een sweet-spot te noemen. Maar is/blijft misschien persoonlijk. Hier kijkt het absoluut het lekkerst weg :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is zeker iets persoonlijks. Ik heb afgelopen weekend een Oled opgehangen en die hangt door een foute inschatting net iets te hoog. Mijn kijkpunt zit net onder de middenlijn ongeveer. Ik voel echt echt een pijn in mijn rug omdat ik geforceerd recht op moet zitten om enigzins in de buurt te komen van mijn gewenste kijkpositie. Zodra ik assistentie krijg gaan we hem verlagen.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mijn TV hangt ook nét iets te laag, waardoor mijn ogen ook net op de onderste helft van de TV zitten. Zit op ongeveer zes meter van de TV dus heb er weinig last van, maar áls het eenvoudig kon (en dan kan het niet vind ik), mocht hij zeker 10cm lager :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:05
Als richtlijn kan je gebruiken dat het midden van het beeld op 105cm hoogte geplaatst wordt. Uiteraard spelen hierbij ook de hoogte van de bank en de lengte van jezelf een rol en natuurlijk niet te vergeten, de persoonlijke voorkeur. De ideale hoogte bestaat alleen voor jezelf. Toen platte TV's net nieuw waren (Dat was vlak na het einde van het Romeinse rijk geloof ik) werden ze veelal geassocieerd met een schilderij en dus ook op diens hoogte opgehangen. Dat was heel leuk allemaal, totdat je ging zitten. Gelukkig zijn we daar wel iets van teruggekomen.

Some infinities are bigger than others.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:15
Ik zie dat de C2 serie er is. Net nu ik een financieel voordeeltje heb.
Goede reden om naar deze serie te kijken.

Ik heb nu een Panasonic 55VT60 plasma tv. Model uit 2013, overgenomen van een andere Tweaker begin 2014 toen hij een weekje oud was. Veel plezier aan gehad.
Het verbruik staat me alleen een beetje tegen, dat is ongeveer 300W.
De C2 zit op ongeveer 100W. Tel uit je winst wanneer ze 3-4 uur per dag aan staan en gedurende 5 jaar.

Ik ben er helemaal uit in Oled-land. Jaren terug wel eens gekeken naar een C7 maar nooit gekocht. De 65C1 zie ik voor 1550 euro bij Bol.com staan. Via m'n werk kan ik van m'n overuren een Bol.com bon krijgen van 500 euro.
Dan heb je een hele mooie deal.

Maar nu ik de C2 zie, denk ik weer van: ach nieuwste van het nieuwste is ook mooi, je doet tenslotte lang met je tv.

Puur een luxe probleem, maar ook leuk om weer eens te kijken naar een nieuwe tv.
Bij Smits kost een 65C2 nu 2999 euro (adviesprijs) maar kun je je oude tv inruilen en krijg je er minimaal 250 euro voor. Nu zal je vast nog wat extra korting kunnen krijgen. Maar is dat het verschil waard tussen de C1 en de C2? Met andere woorden, is de 1000+ euro voor de C2 ergens te rechtvaardigen ten opzichte van de C1?
Binnetie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:48:
Ik zie dat de C2 serie er is. Net nu ik een financieel voordeeltje heb.
Goede reden om naar deze serie te kijken.

Ik heb nu een Panasonic 55VT60 plasma tv. Model uit 2013, overgenomen van een andere Tweaker begin 2014 toen hij een weekje oud was. Veel plezier aan gehad.
Het verbruik staat me alleen een beetje tegen, dat is ongeveer 300W.
De C2 zit op ongeveer 100W. Tel uit je winst wanneer ze 3-4 uur per dag aan staan en gedurende 5 jaar.

Ik ben er helemaal uit in Oled-land. Jaren terug wel eens gekeken naar een C7 maar nooit gekocht. De 65C1 zie ik voor 1550 euro bij Bol.com staan. Via m'n werk kan ik van m'n overuren een Bol.com bon krijgen van 500 euro.
Dan heb je een hele mooie deal.

Maar nu ik de C2 zie, denk ik weer van: ach nieuwste van het nieuwste is ook mooi, je doet tenslotte lang met je tv.

Puur een luxe probleem, maar ook leuk om weer eens te kijken naar een nieuwe tv.
Bij Smits kost een 65C2 nu 2999 euro (adviesprijs) maar kun je je oude tv inruilen en krijg je er minimaal 250 euro voor. Nu zal je vast nog wat extra korting kunnen krijgen. Maar is dat het verschil waard tussen de C1 en de C2? Met andere woorden, is de 1000+ euro voor de C2 ergens te rechtvaardigen ten opzichte van de C1?
Je kunt voor de C2 gaan maar dan moet je nog even geduld hebben zodat het prijsverschil enorm veel kleiner gaat worden. Als je met die Bol.com bon moet kopen let dan wel op dat je bij een officiële LG dealer koopt en niet bij grijze import bedrijfjes die ook vaak via Bol verkopen.
Nog interessanter is gebruik te maken van een LG cashback actie.
Wat je zegt klopt, je wilt lang met je TV neem de tijd als het kan om te beslissen.
De overstap van een Plasma naar een LG OLED is al vaak gemaakt, denk niet dat je teleurgesteld zal worden.

De bonus is nog besparing op het energie verbruik.

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-11 11:41
Welke lg cashback actie? Ik heb een g2 in de pre-order staan. Cashback meepakken zou leuk zijn!

• Major_ton
funkylicious schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:13:
Welke lg cashback actie? Ik heb een g2 in de pre-order staan.cashback meepakken zou leuk zijn!
Cashback start waarschijnlijk in mei als alle leveringen goed opgang gekomen zijn.

• Binnetie
@HoppyF hoe bedoel je dat ik niet moet kopen via de grijze importbedrijfjes?
Het mooiste is natuurlijk als er een cashback komt en de officiële LG dealer ook via Bol.com de tv aanbiedt. Dan heb ik de cashback en de 500 euro bon.

Zijn er mensen die ooit eens een LG gekocht hebben via Bol.com en daar cashback op kregen? Aan de andere kant staan soms ook wel eens de adviesprijzen op bol.com, hoe krijg je dan de korting op een tv zoals sommige winkels via mail doen?

Wat ik nu gezien heb zie ik nog niet heel veel verschil tussen de C1 en C2 modellen. Er wordt veel ingezet op gaming. Wat bij de C2 een verbetering is, maar dat doe ik niet.
Binnetie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:20:
@HoppyF hoe bedoel je dat ik niet moet kopen via de grijze importbedrijfjes?
Het mooiste is natuurlijk als er een cashback komt en de officiële LG dealer ook via Bol.com de tv aanbiedt. Dan heb ik de cashback en de 500 euro bon.

Zijn er mensen die ooit eens een LG gekocht hebben via Bol.com en daar cashback op kregen? Aan de andere kant staan soms ook wel eens de adviesprijzen op bol.com, hoe krijg je dan de korting op een tv zoals sommige winkels via mail doen?

Wat ik nu gezien heb zie ik nog niet heel veel verschil tussen de C1 en C2 modellen. Er wordt veel ingezet op gaming. Wat bij de C2 een verbetering is, maar dat doe ik niet.
Een LG cashback actie is alleen geldig als je koopt bij deelnemende LG dealers.
Dat kan ook een dealer zijn die via Bol verloopt.
Grijze import valt daar altijd buiten.
Daar moet je dus even op letten want dat scheelt je veel geld.
Adviesprijzen kun je negeren, hou de prijzen in de gaten die in het OLED prijstopic worden genoemd.
OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

Verbeteringen dus een modeljaar van vorig jaar en nu is meestal niet zo groot.
Je moet je dan afvragen of het de moeite waard is en of je de meerprijs er voorover hebt.
Als het verschil €100 of €200 is valt dit nog te overzien.
Maar zoals ik al zei hangt dit prijsverschil af van een lopende cashback actie (er komt er vast wel weer eentje, ik weet ook geen exacte datum) en de prijsontwikkeling op de markt.
Kort na introductie (nu) zijn de prijzen nog hoog.
Zo in de loop van de zomer daalt dit al flink met het dieptepunt rond Black Friday.
Is geen garantie maar globaal gaat dit wel zo.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-11 11:50
Met andere woorden, is de 1000+ euro voor de C2 ergens te rechtvaardigen ten opzichte van de C1?
Nee, dat is het niet. Als je de C1 en C2 naast elkaar zet in een normale situatie zullen veel mensen het verschil niet zien denk ik. Laat staan als je een van de twee in huis aan de muur hebt.

• Binnetie
@HoppyF helder, dankjewel.
In het andere topic las ik dat er mogelijk half april een cashback aankomt.
Wat ik meer bedoel is dat mensen via mail een mooie prijs krijgen en cashback kunnen aanvragen.
Ik noem even een voorbeeld: 2999 adviesprijs, aanbieding bij dealer via mail 2499 en 100 euro cashback via LG. Deze dealer zit toevallig ook op Bol. Voor mij zou dat ideaal zijn want dan kan ik nog de 500 euro bon gebruiken. Alleen hoe zou je dat dan voor elkaar krijgen?

@My-life daar zeg je wel iets. Ik zag een vergelijkingsfilmpje in dit topic waarin de C1 en C2 naast elkaar stonden. Ik moest echt heel goed kijken om verschil te zien. En dan zie je het nog niet altijd. Misschien dat er in werkelijkheid meer verschil is, maar de kans om de C1 en C2 naast elkaar te zien staan is denk ik wel heel klein.
Binnetie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:07:
@HoppyF helder, dankjewel.
In het andere topic las ik dat er mogelijk half april een cashback aankomt.
Wat ik meer bedoel is dat mensen via mail een mooie prijs krijgen en cashback kunnen aanvragen.
Ik noem even een voorbeeld: 2999 adviesprijs, aanbieding bij dealer via mail 2499 en 100 euro cashback via LG. Deze dealer zit toevallig ook op Bol. Voor mij zou dat ideaal zijn want dan kan ik nog de 500 euro bon gebruiken. Alleen hoe zou je dat dan voor elkaar krijgen?

@My-life daar zeg je wel iets. Ik zag een vergelijkingsfilmpje in dit topic waarin de C1 en C2 naast elkaar stonden. Ik moest echt heel goed kijken om verschil te zien. En dan zie je het nog niet altijd. Misschien dat er in werkelijkheid meer verschil is, maar de kans om de C1 en C2 naast elkaar te zien staan is denk ik wel heel klein.
Via Bol.com zijn de aanbieders vaak ook wel goedkoop vergeleken met de straatprijzen uit het OLED prijstopic.
Stel dat je TV adviesprijs 2999 is dan is deze via Bol ook wel lager dus bv 2499.
Meerdere verkopers hanteren dan vaak dezelfde prijs of met een gering verschil.
Als één van die verkopers (bv Art & Craft) een LG dealer is dan telt de cashback ook mee.
Je kunt dus het beste even een cashback actie afwachten en kijken wat de prijzen doen de komende weken.
Je Bol bon kun je dan nuttig besteden. Neem aan dat die bon nog wel even geldig blijft.

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
De OLED's van Samsung zien er veel belovend uit. Denk dat ik nog twee generaties afwacht maar dan wissel ik mijn LG om. Nu nog hopen dat zij de infinity one bezels op de QD-Oleds kunnen krijgen. Alleen al daarvoor zou ik extra willen betalen. Onlangs bij iemand in het echt gezien. Niks komt daarbij in de buurt qua design.
Afbeeldingslocatie: https://s1.eestatic.com/2021/12/10/omicrono/analisis-prueba-productos/633699525_218011738_1706x960.jpg

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:54

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Maar is dat het verschil waard tussen de C1 en de C2? Met andere woorden, is de 1000+ euro voor de C2 ergens te rechtvaardigen ten opzichte van de C1?
Echt niet.
En het stroomverbruik verkijk je daar ook niet op. Mijn 65 inch G1 verbruikt evenveel stroom als mijn Panasonic plasma Gt60 50 inch.

[ Voor 56% gewijzigd door daffie82 op 12-04-2022 20:30 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 17:50
LG C1 hier, met een DSP9YA soundbar. Tot vanmiddag niets aan de hand. Doe net de TV aan en zie dat soundbar niet mee aan gaat. Ik doe de soundbar aan en zie alleen OPT staan. Dat is raar - want ik gebruik HDMI/ARC. Ik zet die setting aan, geen geluid.. Wat ik ook doe - ik krijg geen geluid uit de soundbar. ALs ik op de 3 puntjes druk op de soundbar afstandsbediening zie ik no singal. Op de TV staat de output netjes op ARC. Ik heb werkelijk geen idee wat er is gebeurd en ben enigzins noob op dit vlak ;) ondertussen ga ik verder met googlen/youtube maar als iemand tips heeft voordat ik mn settings overhoop gooi?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

4v4t4r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:31:
LG C1 hier, met een DSP9YA soundbar. Tot vanmiddag niets aan de hand. Doe net de TV aan en zie dat soundbar niet mee aan gaat. Ik doe de soundbar aan en zie alleen OPT staan. Dat is raar - want ik gebruik HDMI/ARC. Ik zet die setting aan, geen geluid.. Wat ik ook doe - ik krijg geen geluid uit de soundbar. ALs ik op de 3 puntjes druk op de soundbar afstandsbediening zie ik no singal. Op de TV staat de output netjes op ARC. Ik heb werkelijk geen idee wat er is gebeurd en ben enigzins noob op dit vlak ;) ondertussen ga ik verder met googlen/youtube maar als iemand tips heeft voordat ik mn settings overhoop gooi?
Haal alles eens 15 minuten van de stroom en doe eens al je hdmi kabels uithalen en terug insteken. Factory reset vd soundbar hierna proberen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• 4v4t4r
daffie82 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:33:
[...]

Haal alles eens 15 minuten van de stroom en doe eens al je hdmi kabels uithalen en terug insteken. Factory reset vd soundbar hierna proberen?
TV ook ? of alleen soundbar?

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

4v4t4r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:34:
[...]

TV ook ? of alleen soundbar?
Stroom en kabels van TV ook.
Factory reset als dat nog nodig zou zijn enkel van de soundbar.

• nero355

nero355

4v4t4r schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:31:
LG C1 hier, met een DSP9YA soundbar.
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

"Great succes!" _O- :+
HoppyF schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:08:
De overstap van een Plasma naar een LG OLED is al vaak gemaakt, denk niet dat je teleurgesteld zal worden.
Ligt eraan wat je veel kijkt heel eerlijk gezegd...

Voor Voetbal of de F1 of zo vind ik stiekem een Plasma TV nog steeds de betere keuze! :)
BramViking schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:18:
De OLED's van Samsung zien er veel belovend uit. Denk dat ik nog twee generaties afwacht maar dan wissel ik mijn LG om. Nu nog hopen dat zij de infinity one bezels op de QD-Oleds kunnen krijgen. Alleen al daarvoor zou ik extra willen betalen. Onlangs bij iemand in het echt gezien. Niks komt daarbij in de buurt qua design.
[Afbeelding]
Wat is daar zo bijzonder aan dan qua design :?

Vooral als je het naast een Wallpaper Series model zet :
- pricewatch: LG WX 65" Zwart
- pricewatch: LG OLED77W9PLA Zwart
- pricewatch: LG OLED65W8PLA Zwart
- pricewatch: LG OLED77W7V Zwart

8) :*) _O_ :9~ O+

• BramViking
Alleen bestaat de wallpaper niet meer.

• mucuracat
BramViking schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:18:
[Afbeelding]
Waarom wil je samsung? Samsung wil van lg kopen :+

• Jackie Moon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2022
Zat op het yt kanaal van Vincent Teoh. Laatste video van hem, met een reply van LG:

De term EVO komt van LG Electronics en niet van LG Display.

EVO - is 'het paneel icm processor + hardware er om heen'. Dit kan dus betekenen dat er een oud paneel in zit met nieuwere hardware/proc en de tv toch de opdruk EVO krijgt. Zie het 42 inch C2 model, twee panelen WBC of WBE, allebei met de stempel EVO. Later dit jaar brengt LG de nieuwere EX panelen uit op de 42 inch C2. Dit gaat waarschijnlijk ook onder de term EVO vallen.

Moraal van het verhaal: beetje oppassen welk paneel er in zit, vooral bij het 42 inch model (en volgens mij ook de 48 inch). In principe, ga je het verschil niet zien. G2/C2 55 inch+ of hoger zit wel het nieuwste paneel in.

[ Voor 7% gewijzigd door Jackie Moon op 13-04-2022 09:46 ]

• 4v4t4r
daffie82 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:37:
[...]

Stroom en kabels van TV ook.
Factory reset als dat nog nodig zou zijn enkel van de soundbar.
Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd (nadat ik jouw optie had gedaan wat helaas niet hielp) en daarna werkte hij weer gewoon.. apart.

• BramViking
mucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:36:
[...]

Waarom wil je samsung? Samsung wil van lg kopen :+
Jij hebt liggen slapen zo te zien :+. QD-OLED panelen worden door Samsung display gemaakt en niet LG. QD-OLEDS zien er zeel belovend uit. Zonder het gebruik hoeven maken van een heatsink lijken op dit moment de panelen al een nit van 1000 te kunnen halen. Laat staan als er wel heatsinks in komen. Ik juich nieuwe technieken alleen maar toe.

• mucuracat
BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:49:
[...]
Jij hebt liggen slapen zo te zien :+. QD-OLED panelen worden door Samsung display gemaakt en niet LG. QD-OLEDS zien er zeel belovend uit. Zonder het gebruik hoeven maken van een heatsink lijken op dit moment de panelen al een nit van 1000 te kunnen halen. Laat staan als er wel heatsinks in komen. Ik juich nieuwe technieken alleen maar toe.
Nope, no sleeping. Was als grapje bedoeld. Wel mooi dat Samsung negatief uitliet altijd over burn-in gevaren en nu wel kijkt om bij LG ook te kopen.

Samsung QD-Oled zijn duur (55 inch rond 3000 dollar) en voor instapmodellen willen ze waarschijnlijk de LG's gebruiken.

BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:49:
[...]
Niks slapen.
Gisteren stond dit op de FP hier.
nieuws: 'Samsung onderhandelt met LG Display over levering goedkope oledpanelen'
Samsung wil dus wel degelijk OLED panelen gaan kopen van LG.
Geen QD-OLED maar oudere OLED panelen.

Zo veelbelovend lijkt QD-OLED dus niet te zijn anders zou je zo’n stap nooit doen en al helemaal niet van een concurrent kopen.

• BramViking
mucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:04:
[...]

Nope, no sleeping. Was als grapje bedoeld. Wel mooi dat Samsung negatief uitliet altijd over burn-in gevaren en nu wel kijkt om bij LG ook te kopen.

Samsung QD-Oled zijn duur (55 inch rond 3000 dollar) en voor instapmodellen willen ze waarschijnlijk de LG's gebruiken.
Het bedrag dat je opnoemt klopt niet. Dat is wat Sony voor een 55 inch vraagt en niet Samsung. Daarnaast vergeet je voor gemakshalve dat het om eerste generatie modellen gaat. LG hanteerde zelfs veel hogere prijzen, toen ze net op de markt kwamen, met OLED's. Geeft dat nog 2 generaties en je zult zien hoe betaalbaar die dingen zullen zijn (wat ook weer relatief is, aangezien in mijn ogen de eerste generatie ook al goed betaalbaar blijkt te zijn).
mucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:04:
[...]

Een heel vreemde beweging van Samsung inderdaad.
Als hun huidige QD-OLED het premium segment moeten zijn (zeer waarschijnlijk alleen al vanwege de prijs…) dan heeft het geen zin goedkoper OLED panelen bij LG in te gaan kopen.
Dan had Samsung gewoon door moeten gaan met voorlopig QLED’s te gaan produceren.
Volgens hun eigen zeggen toch ook een premium product.

• BramViking
HoppyF schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:11:
[...]

Niks slapen.
Gisteren stond dit op de FP hier.
nieuws: 'Samsung onderhandelt met LG Display over levering goedkope oledpanelen'
Samsung wil dus wel degelijk OLED panelen gaan kopen van LG.
Geen QD-OLED maar oudere OLED panelen.

Zo veelbelovend lijkt QD-OLED dus niet te zijn anders zou je zo’n stap nooit doen en al helemaal niet van een concurrent kopen.
Lezen is kunst zo te zien. Dat artikel gaat ook over gewone OLED panelen en niet om QD-OLED waar ik het al die tijd over heb!

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 13-04-2022 10:31 ]

BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:14:
[...]

Lezen is een kunst zo te zien. Dat artikel gaat ook over gewone OLED panelen en niet om QD-OLED waar ik het al die tijd over heb!
Jij reageerde op @mucuracat
Hij heeft gelijk, het artikel gaat over het feit dat Samsung bij LG gaat kopen.
Weliswaar OLED panelen en geen QD-OLED maar daar staat ook in het artikel genoemd.

Je kunt het zo draaien als je wilt maar vooralsnog presteert Samsung helemaal nog niet zo goed.
Op langere terwijl zal QD-OLED wellicht beter en betaalbaarder worden.
Op prijs is er nu nog niet te concurreren tegen LG.
Daarbij komt dat LG ook niet stil zit en zich zeker geen premium marktaandeel zal laten afsnoepen.
Toch is het goed dat er verbeteringen zijn in de techniek, daar hebben we allemaal wat aan.
Je kunt niet eeuwig aan hetzelfde soort paneel blijven vastzitten.

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-10 13:51
Major_ton schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:00:
Als richtlijn kan je gebruiken dat het midden van het beeld op 105cm hoogte geplaatst wordt. Uiteraard spelen hierbij ook de hoogte van de bank en de lengte van jezelf een rol en natuurlijk niet te vergeten, de persoonlijke voorkeur. De ideale hoogte bestaat alleen voor jezelf. Toen platte TV's net nieuw waren (Dat was vlak na het einde van het Romeinse rijk geloof ik) werden ze veelal geassocieerd met een schilderij en dus ook op diens hoogte opgehangen. Dat was heel leuk allemaal, totdat je ging zitten. Gelukkig zijn we daar wel iets van teruggekomen.
Ik kan me helemaal vinden in deze richtlijn!
Het midden van mijn 65G1 hangt op 93cm hoogte vanaf de grond. Ik vind dit een ideale kijk hoogte maar we hebben dan ook een relatief lage bank, zitvlak is op 37cm vanaf de grond. Midden van de bank is trouwens op 2.86m afstand van het scherm.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Scidd0w schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:00:
[...]
Ik kan me helemaal vinden in deze richtlijn!
Het midden van mijn 65G1 hangt op 93cm hoogte vanaf de grond. Ik vind dit een ideale kijk hoogte maar we hebben dan ook een relatief lage bank, zitvlak is op 37cm vanaf de grond. Midden van de bank is trouwens op 2.86m afstand van het scherm.
Hier hangt het midden van mijn 65G1 op 113 cm.
Vind ik helemaal prima zo :)

• Scidd0w
HoppyF schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:20:
[...]
Je kunt het zo draaien als je wilt maar vooralsnog presteert Samsung helemaal nog niet zo goed.
Dit is een ruim begrip natuurlijk. Heb je voorbeelden van reviews waarin deze 'niet goede' prestaties van de nieuwe QD-Oled schermen worden uitgelicht?
[...]
Dat ze op prijs niet concurrerend zijn op het moment is zeker. Of dat op langere termijn zo zal zijn weten we nog niet maar lijkt aannemelijk. Wat ik lees zijn ze op dit moment op verschillende punten aanzienlijk beter dan WOLED dus zijn ze op dat vlak mijns inziens wel degelijk concurrerend.
[...]
Toch is het goed dat er verbeteringen zijn in de techniek, daar hebben we allemaal wat aan.
Helemaal mee eens! Laat LG niet achterover leunen zou ik zeggen. :)

• BramViking
[...]

Jij reageerde op @mucuracat
Hij heeft gelijk, het artikel gaat over het feit dat Samsung bij LG gaat kopen.
Weliswaar OLED panelen en geen QD-OLED maar daar staat ook in het artikel genoemd.

Op prijs is er nu nog niet te concurreren tegen LG.
Daarbij komt dat LG ook niet stil zit en zich zeker geen premium marktaandeel zal laten afsnoepen.
En wie reageerde weer op mijn bericht, juist en dat bericht ging over QD-OLEDS. Dus nee jij kunt het zelf zo spinnen als jij wilt, maar de inhoud van het bericht, en de strekking daarvan, verandert er niet ineens door. Daarnaast is een prijsstelling en of iets 'betaalbaar' is iets subjectief. De één ontvangt een uitkering en de ander werkt als leidinggevende bij een groot kantoor. Verschillen in budgetten is iets persoonlijks. Feit blijft dat de prijzen van Samsung QD-oleds in het buitenland al bekend zijn gemaakt. Als wij daar vanuit mogen gaan, dan zal dat behoorlijk betaalbaar gaan worden.
https://nl.hardware.info/...ieuwe-qd-oled-tv-valt-mee

Dat LG niet stil zal gaan zitten doet hier ook niet eens ter sprake ;). Ik ben in ieder geval als LG gebruiker wel enthousiast over wat Samsung op dit moment laat zien.
Scidd0w schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:08:
[...]

Dit is een ruim begrip natuurlijk. Heb je voorbeelden van reviews waarin deze 'niet goede' prestaties van de nieuwe QD-Oled schermen worden uitgelicht?

[...]

Dat ze op prijs niet concurrerend zijn op het moment is zeker. Of dat op langere termijn zo zal zijn weten we nog niet maar lijkt aannemelijk. Wat ik lees zijn ze op dit moment op verschillende punten aanzienlijk beter dan WOLED dus zijn ze op dat vlak mijns inziens wel degelijk concurrerend.

[...]
Helemaal mee eens! Laat LG niet achterover leunen zou ik zeggen. :)
Ik bedoel met presteren niet de kwaliteiten van QD-OLED maar de marktstrategie van Samsung.
Ze beloven veel en al jaren maar er komt weinig.
Daarbij de vreemde bewegingen zoals de plannen om LG panelen te gaan kopen.
Ik vind het geen betrouwbaar bedrijf op dit gebied.
Samsung maakt overigens wel andere goede producten zoals hun smartphones en smartphone schermen.
Maar goed dat is een heel ander verhaal.

Ik wacht het wel af wat ze gaan doen.
Voorlopig ben ik toch nog niet aan een nieuwe TV toe.

• Scidd0w
HoppyF schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:27:
[...]

Ik bedoel met presteren niet de kwaliteiten van QD-OLED maar de marktstrategie van Samsung.
Samsung maakt overigens wel andere goede producten zoals hun smartphones en smartphone schermen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ben zelf door bv bovenstaande punten en ervaringen in het verleden helemaal geen fan van Samsung. Echter worden deze panelen gemaakt door Samsung Display het bedrijfsonderdeel van Samsung waar ik dan wel weer heel positief over ben en die bijvoorbeeld al jaren de beste telefoon displays maakt voor o.a. Apple (zoals je zelf al aan geeft zie ik net :+ )

Ik ben zelf gelukkig ook voorlopig niet toe aan een nieuwe tv maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik de Sony met QD scherm zeker in overweging nemen. Echter moet ik eerlijk zijn en zou ik waarschijnlijk wachten om te zien wat de prijs gaat doen over 1 a 2 jaar.... ;)

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:35
HoppyF schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:27:
[...]

Opzich is het niet zo heel vreemd om twee redenen:
1. Productielijnen. Hun techniek is nog erg jong waardoor het mogelijk moeilijk is om goedkope panelen met een relatief lage helderheid te leveren. De LG techniek is al bewezen en er zijn al productielijnen, ze kunnen mogelijk ook nog panelen die voor LG tvs afgekeurd zijn opkopen (ivm lagere helderheid=mindere eisen gok ik) wat het nog goedkoper maakt.
2. Marketing. Marketing technisch is het slim om lage kwaliteit oleds op de markt te zetten (momenteel heb je alleen chinese merken wat slecht verkoopt buiten azië). Het werkt qua marketing eigenlijk hetzelfde als qled (vs oled), het geeft verwarring en veel mensen denken dat het hetzelfde is en als er genoeg van verkocht wordt downgrade je de waarde van (w)oled... mensen gaan dus de lage kwaliteit (w)oleds vergelijken met qd-oled en dan zal qd-oled dik winnen. Ze mogen er dan ook gelijk mee reclame maken (in de trend van qd-oled is 3x zo fel als (hun) (w)oled). Dit doet LG overigens zelf ook met hun laatste serie (30% tov conventionele oled, maar is eigenlijk maar 10% in veel gevallen met vorige serie).

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 23:15
Eigenlijk is dit een vraag voor in het Samsung topic, maar aangezien ik nogal twijfel tussen een C2 en een Samsung TV, toch ook even hier.

Samsung heeft geen Dolby Vision, worden deze films dan wel in HDR afgespeeld, maar dan in HDR10? Ik heb al even lopen zoeken, maar ik krijg het met mijn zoektermen eigenlijk niet gevonden.

De C2 is wel flink in prijs gestegen, daar schrok ik wel van. de QD-leds zijn effectief net zo duur.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• andries98
Kuhr89 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:29:
De C2 is wel flink in prijs gestegen, daar schrok ik wel van. de QD-leds zijn effectief net zo duur.
Dit is elk jaar wel een beetje zo, de advies prijzen(/eerste 3 maanden verkoopprijzen) zijn altijd hoog. Tussen de advies prijzen van vorig jaar en dit jaar is nauwelijks verschil vanwege de hoge chip prijzen. De prijzen zullen wrs dalen naar (aanvraag)prijzen van c1 of lager. Voor C2 zou ik gewoon even paar maanden wachten en houd het Oled prijzen topic in de gaten (vanwege prijsafspraken met leveranciers mogen de winkels nauwelijks stunten met adverteerprijzen, echter op aanvraag kan je vaak veel lagere prijzen krijgen. Het topic helpt je hopelijk hierbij, je kan hier ook in vinden naar welke prijs de c1 ooit gezakt is om een gevoel te krijgen voor c2).
Persoonlijk verwacht ik dat qd-oled nauwelijks (noemenswaardige) aanbiedingen gaat krijgen dit jaar. Ze zijn gewoon de top de la creme en mensen leggen daar grof geld voor neer (en daarmee kunnen ze hun process verbeteren voor de echte massa productie)(is een beetje apple vs samsung in telefoons, samsung telefoon is 1 jaar later de helft van de prijs, apple 10-20% maar)(of telefoons met echt nieuwe premium features, zoals de eerste moderne flipphones). Maar zijn maar mijn eigen verwachtingen dus op gevoel en we gaan het ontdekken!
Ik ben overigens erg voor de concurrentie zodat we vooruitgang blijven zien, (w)oled staat al tijden stil (qua vooruitgang is het bijna even erg als LCD) :)

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-11 10:10
@andries98 Bedoel je nu Samsung QD-OLED (nieuwste techniek) of QLED in je verhaal? Ik verwacht dat je QD-OLED bedoelt gezien je het hebt over de 'top de la creme' ;) . Laten we proberen de juiste termen te gebruiken, Samsung maakt het al verwarrend genoeg.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

• Major_ton
De eerste gebruikers ervaringen op het AVforum liegen er niet om wat betreft de S95B QD-OLED. Flink meer helderheid, vollere kleuren, geen retentie en vooral schone panelen! Geen DSE, geen tinting en geen banding. Verder moeten de meer in depth reviews nog uitwijzen hoe het zit met meer obscure zaken zoals flashing/chrominance overshoot net boven zwart bijvoorbeeld en ook blijft het paneel zelf in omgevingslicht donker grijs op zijn best, waardoor je overdag of met lampen aan nooit dezelfde subjectieve zwartwaardes zal halen als bij WOLED's tenzij de ruimte compleet donker is. Ik ben benieuwd in hoeverre dit storend zal, maar ik vermoed dat het wel meevalt. Wat ik ook mee vind vallen zijn de prijzen. Voor een eerste generatie product is dit zéér netjes en de prijzen liggen tussen de LG C2 en G2 modellen in. Tenzij er de komende tijd nog grote nadelen aan het licht komen, zal LG Display echt flink gas moeten gaan geven met hun WOLED techniek om tot betere prestaties te komen, of de prijzen zullen nog een flink stuk omlaag moeten. Ook niet slecht natuurlijk! Een 97" G series OLED voor € 4999,- zie ik wel zitten *O*

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
S95B QD-OLED. no dolbi vision vind ik toch wel een ding

[ Voor 31% gewijzigd door Peter711 op 13-04-2022 14:23 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-10 23:15
Peter711 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:23:
S95B QD-OLED. no dolbi vision vind ik toch wel een ding
Ja dat is dus ook mijn vraag. Hoe lost die tv dat op bij een Dolby Vision film? Schakelt deze dan terug op HDR10? Waardoor je toch nog een HDR vertoning krijgt?

Is dat dan zoveel slechter...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kuhr89 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:30:
[...]
Ja dat is dus ook mijn vraag. Hoe lost die tv dat op bij een Dolby Vision film? Schakelt deze dan terug op HDR10? Waardoor je toch nog een HDR vertoning krijgt?

Is dat dan zoveel slechter...
Als bezitter van een LG Oled TV die enkel HDR10 ondersteund, dan krijgt men idd een HDR(10) beeld voorgeschoteld (mits zo meegestuurd vanzelfsprekend). Dit gaat dan op voor wat er door diverse streaming apps wordt aangeboden.

Het zal beslist niet beter zijn dan DV (understatement), de verschillen tussen beiden zijn simpel terug te vinden.

Samsung ondersteund HDR10+, als tegenhanger van DV, geen idee welke streaming partij daar op dit moment gebruik van maakt?

@izzet3838, ik heb een ouder model LG ;)

[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2022 14:58 . Reden: LG toegevoegd ]

Testing, one, two ...

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:08
hardware-lover schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:51:
[...]

Als bezitter van een Oled TV die enkel HDR10 ondersteund, dan krijgt men idd een HDR(10) beeld voorgeschoteld (mits zo meegestuurd vanzelfsprekend). Dit gaat dan op voor wat er door diverse streaming apps wordt aangeboden.

Het zal beslist niet beter zijn dan DV (understatement), de verschillen tussen beiden zijn simpel terug te vinden.

Samsung ondersteund HDR10+, als tegenhanger van DV, geen idee welke streaming partij daar op dit moment gebruik van maakt?
Volgens mij enkel prime video en youtube.
Het voordeel bij LG is dat deze (denk ik) beide indersteund.
DV is zeker niet te onderschatten.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

izzet3838 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:53:
[...]

Volgens mij enkel prime video en youtube.
Het voordeel bij LG is dat deze (denk ik) beide indersteund.
DV is zeker niet te onderschatten.
De G1 ondersteunt geen HDR10+, enkel HDR10.
zie ook review tweakers.

• BramViking
Dolby Vision is het laatste waar ik een OLED voor zou laten staan. Ben nu 8 jaar een gebruiker van OLED en ik zou mijn aankoop daar nooit op laten afhangen. Het is dat LG enkel OLED's aanbood, maar zodra ik een OLED kan kopen met het uiterlijk van de 8K Samsung Mini-leds tv's en een one connectbox (met een minder grote platte kabel) dan ben ik om en haal ik er één.

• Peter711
BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:55:
Dolby Vision is het laatste waar ik een OLED voor zou laten staan
Voor mij toch wel een ding. Dolbi Vision vind ik prettiger kijken.
Voordeel van de Samsung geen tilt standaard ... iets wat me nu tegen houdt de LG C2 te kopen.
Die 4% achterover helling van de C2 is voor mij &*(()) :(
Ik kan em hier helaas niet aan de muur hangen omdat daar een stopcontact zit .....

[ Voor 11% gewijzigd door Peter711 op 13-04-2022 17:11 ]

• Major_ton
Soms wordt er ook wel van een mug een olifant gemaakt. Geen Dolby Vision is echt geen ramp. Ik heb het op allebei mijn TV's maar ik zou prima zonder kunnen. Als ik moest kiezen tussen WOLED met DV of QD-OLED zonder DV dan wist ik het wel. Laat ik het zo zeggen het verschil tussen WOLED en QD-OLED is velen malen groter dan het verschil tussen HDR10 en Dolby Vision. Gelukkig kunnen de DV fans altijd ~ € 1.000,- meer betalen en een A95K kopen.

• Major_ton
Peter711 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:07:
[...]

Voor mij toch wel een ding. Dolbi Vision vind ik prettiger kijken.
Voordeel van de Samsung geen tilt standaard ... iets wat me nu tegen houdt de LG C2 te kopen.
Die 4% achterover helling van de C2 is voor mij &*(()) :(
Ik kan em hier helaas niet aan de muur hangen omdat daar een stopcontact zit .....
Met een strookje dik vilt aan de achterkant onder de voet staat de TV gewoon weer rechtop. Man man man, als je hiervan al zo over je zeik gaat....

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Voor nu loopt Samsung zeker voorop met QD-OLED, maar van wat ik heb gezien is er ook bij W-OLED een grote slag gemaakt.
Tot nu was namelijk de blauwe OLED altijd de zwakste schakel waardoor de gehele helderheid gewoon niet hoger kon. Ze hebben het nu voor elkaar om ook voor de blauwe OLED fosfor te gebruiken.

Hierdoor zou de (peak) brightness van W-OLED weer veel hoger worden, maar ook Samsung heeft er natuurlijk profijt mee met hun QD-OLED.

Rond 2025 is de verwachting dat W-OLED hiervan gebruik gaat maken. Er zit nog genoeg in de pijplijn :)

Zelfs TLC komt met hun eigen OLED techniek, die hebben 6.8 miljard dollar in een nieuwe fabriek geïnvesteerd voor IJP-RGB OLED panelen. Of deze ook naar Europa komen is natuurlijk afwachten.

Voor meer informatie zie ook;

• mucuracat
BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:13:
[...]

Het bedrag dat je opnoemt klopt niet. Dat is wat Sony voor een 55 inch vraagt en niet Samsung. Daarnaast vergeet je voor gemakshalve dat het om eerste generatie modellen gaat. LG hanteerde zelfs veel hogere prijzen, toen ze net op de markt kwamen, met OLED's. Geeft dat nog 2 generaties en je zult zien hoe betaalbaar die dingen zullen zijn (wat ook weer relatief is, aangezien in mijn ogen de eerste generatie ook al goed betaalbaar blijkt te zijn).
BramViking, het was maar een grapje. Tuurlijk heb je gelijk. Alles is relatief en voor ieder een ander perspectief.

Hier een mooi linkje voor je: Waar ook 'gelekte' prijzen staan in dollars. Zal wel omgezet worden 1 op 1 naar euro anders iets hoger.(Oeps, ik zeg weer te veel. >:) )
[QD-OLED/NEO/QLED/UHD TV] Samsung 2022 line-up

Veel lees plezier. :*)

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Major_ton schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:23:
[...]

Met een strookje dik vilt aan de achterkant onder de voet staat de TV gewoon weer rechtop. Man man man, als je hiervan al zo over je zeik gaat....
So what? Laat iedereen lekker zelf beslissen waar ze graag over zeiken. Een luxe "probleem" is het zeker. Maar dat zijn alle problemen hier...

• andries98
Major_ton schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:16:
De eerste gebruikers ervaringen op het AVforum liegen er niet om wat betreft de S95B QD-OLED. Flink meer helderheid, vollere kleuren, geen retentie en vooral schone panelen! Geen DSE, geen tinting en geen banding. Verder moeten de meer in depth reviews nog uitwijzen hoe het zit met meer obscure zaken zoals flashing/chrominance overshoot net boven zwart bijvoorbeeld en ook blijft het paneel zelf in omgevingslicht donker grijs op zijn best, waardoor je overdag of met lampen aan nooit dezelfde subjectieve zwartwaardes zal halen als bij WOLED's tenzij de ruimte compleet donker is. Ik ben benieuwd in hoeverre dit storend zal, maar ik vermoed dat het wel meevalt. Wat ik ook mee vind vallen zijn de prijzen. Voor een eerste generatie product is dit zéér netjes en de prijzen liggen tussen de LG C2 en G2 modellen in. Tenzij er de komende tijd nog grote nadelen aan het licht komen, zal LG Display echt flink gas moeten gaan geven met hun WOLED techniek om tot betere prestaties te komen, of de prijzen zullen nog een flink stuk omlaag moeten. Ook niet slecht natuurlijk! Een 97" G series OLED voor € 4999,- zie ik wel zitten *O*
Heb ik iets gemist maar qd-oled werkt toch ook gewoon per pixel aan en uit? En heeft volgens hun ook breder kleurenspectrum. Hoe komt het dan dat dit meer grijs is?

• Major_ton
andries98 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:27:
[...]

Heb ik iets gemist maar qd-oled werkt toch ook gewoon per pixel aan en uit? En heeft volgens hun ook breder kleurenspectrum. Hoe komt het dan dat dit meer grijs is?
Het zit hem in de coating van het paneel. QD-OLED panelen hebben o.a. geen polarisatiefilter en daardoor lijkt het paneel donkergrijs te zijn wanneer het licht weerkaatst. Het schijnt overigens een stuk minder op te vallen als de TV aanstaat, maar dat heeft mogelijk met perceptuele contrast te maken. Het is dus niet dat er rest licht van de pixels afkomstig is, die kunnen inderdaad echt 100% uit zoals bij WOLED het geval is (itt Plasma panelen).

• Major_ton
daffie82 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:58:
[...]

So what? Laat iedereen lekker zelf beslissen waar ze graag over zeiken. Een luxe "probleem" is het zeker. Maar dat zijn alle problemen hier...
Dus jij bent nu aan het zeiken dat ik niet mag zeiken over waar anderen over aan het zeiken zijn en dat iedereen zelf moet weten waarover ze zeiken? _O- Het grote gezeik paradox is geboren!

Maar zonder grappen. Burn-in, vertical banding, tinting, dooie pixels... Daarover mag je zeiken. Niet wanneer een TV 4° achterover leunt (is het überhaupt zoveel?) en je dat zelf makkelijk op kan lossen. De CX en C1 hadden dit overigens ook al.

• Peter711
Major_ton schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:23:
[...]

Jij weet zeker dat ie dan niet voorover valt. Zal ongetwijfeld een reden hebben die tilt. Begreep dat de voet licht is. Kan best zijn dat door de helling de gewichtsverdeling op een bepaalde manier verdeeld wordt en daarom een lichte voet gebruikt kan worden. 4% volgens HDTVTEST helling vind ik wel veel.
YouTube: First Look at LG G2 - Its Brightest OLED TV with OLED EX Panel + Hea... 4:21

En nog bedankt voor de persoonlijke reactie <3

[ Voor 33% gewijzigd door Peter711 op 13-04-2022 22:51 ]

• Major_ton
Peter711 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:04:
[...]

Jij weet zeker dat ie dan niet voorover valt. Zal ongetwijfeld een reden hebben die tilt. Begreep dat de voet licht is. Kan best zijn dat door de helling de gewichtsverdeling op een bepaalde manier verdeeld wordt en daarom een lichte voet gebruikt kan worden. 4% volgens HDTVTEST helling vind ik wel veel.
YouTube: First Look at LG G2 - Its Brightest OLED TV with OLED EX Panel + Hea... 4:21

En nog bedankt voor de persoonlijke reactie <3
Wat ik begrepen heb is dat het een design keuze is om reflecties te verminderen door de invalshoek aan te passen met de tilt naar achteren. Uiteraard komt ook het zwaartepunt iets naar achter te liggen, maar zolang je de TV niet naar voren laat hangen, kan deze niet niet omvallen.

• mucuracat
Major_ton schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:06:
[...]

Wat ik begrepen heb is dat het een design keuze is om reflecties te verminderen door de invalshoek aan te passen met de tilt naar achteren. Uiteraard komt ook het zwaartepunt iets naar achter te liggen, maar zolang je de TV niet naar voren laat hangen, kan deze niet niet omvallen.
:+ iets voorover, dan heb je ook geen last van lichtinval van je lampjes in de kamer:+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTgrIxWU7uicosXoDhqLe_xF5gA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pvc5GOx3WT6TlAXMA0RaSfoh.jpg?f=user_large
:+ :+

@sikkwittet Tip, maak onder ook vast. Plakkerjes of zo achter de voet. Om te voorkomen dat het naar achteren schuift en alsnog klapt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 14-04-2022 11:06 ]

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11 18:32
mucuracat schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:12:
[...]

:+ iets voorover, dan heb je ook geen last van lichtinval van je lampjes in de kamer:+
[Afbeelding]
:+ :+
dit is precies wat ik zocht om de wife gelukkig te maken.

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand die gebruik maakt van een USB ethernet adapter voor de LG C9 of later? Ik heb de pricewatch: TP-Link UE306 geprobeerd maar deze werd helaas niet herkend.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• ArthurMorgan
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:47:
Iemand die gebruik maakt van een USB ethernet adapter voor de LG C9 of later? Ik heb de pricewatch: TP-Link UE306 geprobeerd maar deze werd helaas niet herkend.
Ik gebruik deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 sanmen met mijn C9. Die werkt gewoon. Alleen voor app updates moet ik terug naar de interne ethernet. Anders willen apps niet updaten.

Hou er wel rekening mee dat de LG niet meer dan 300 Mbps gaat halen.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-04-2022 15:19 ]

• Scidd0w
Ik gebruik bovenstaande op mijn 65G1 naar volle tevredenheid. Ook app updates werken hier prima.

• nero355

nero355

BramViking schreef op woensdag 13 april 2022 @ 01:26:
Alleen bestaat de wallpaper niet meer.
Dat is best wel triest, maar stiekem ook wel logisch als je de prijzen zag die ze ervoor vroegen, terwijl wij allemaal wel wisten dat de daadwerkelijke prijs een flink stuk lager was... vooral in Duitsland bijvoorbeeld... echt bizar veel goedkoper dan in Nederland ;( :| :/

En dat terwijl het hoofdkantoor voor heel Europa in Nederland zit! :X

Maar ondanks dat alles vond ik het wel de enige TV reeks die echt iets anders aan kon bieden dan al die eenheidsworst van alle andere merken/modellen en je dan ook echt unieks in huis had staan i.p.v. de zoveelste suffe platte TV die iedereen kan hebben! :*) O+ _O_

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Zijn logo burnins nog weg te krijgen? pff 3 jaar oud en er zitten al 2 logos ingebrand in mn LG

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 14-04-2022 15:38 ]

• sikkwittet
  • Laatst online: 01-11 18:32
alki schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:38:
Zijn logo burnins nog weg te krijgen? pff 3 jaar oud en er zitten al 2 logos ingebrand in mn LG
hopelijk bij de volgende. want dan heb je scheepsrecht.

welke logo's heb je dan ingebrand als ik vragen mag? l1 tv gok ik zo maar ff

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
sikkwittet schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:45:
[...]

hopelijk bij de volgende. want dan heb je scheepsrecht.

welke logo's heb je dan ingebrand als ik vragen mag? l1 tv gok ik zo maar ff
Npo logo en de andere kan ik niet goed herkennen maar die lijkt op eurosport maar dat kijk ik eigenlijk nooit

• ArthurMorgan
  • Niet online
alki schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:47:
[...]

Npo logo en de andere kan ik niet goed herkennen maar die lijkt op eurosport maar dat kijk ik eigenlijk nooit
Ik zou sowieso eerst even proberen om een volledige pixelrefresh aan te zetten. Ik heb op mijn B7 ooit een retentie gehad waarvan ik dacht dat het burn in was, maar die is verdwenen na een grote pixel refresh.

• BramViking
nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:22:
[...]

Dat is best wel triest, maar stiekem ook wel logisch als je de prijzen zag die ze ervoor vroegen, terwijl wij allemaal wel wisten dat de daadwerkelijke prijs een flink stuk lager was... vooral in Duitsland bijvoorbeeld... echt bizar veel goedkoper dan in Nederland ;( :| :/

Maar ondanks dat alles vond ik het wel de enige TV reeks die echt iets anders aan kon bieden dan al die eenheidsworst van alle andere merken/modellen en je dan ook echt unieks in huis had staan i.p.v. de zoveelste suffe platte TV die iedereen kan hebben! :*) O+ _O_
Ik vind het ook eeuwig zonde dat zij gestopt zijn met de Wallpaper. Ziet er inderdaad 5 keer strakker uit dan de G serie op de wand.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:22:
[...]

Ehmm, lg benelux zit in amstelveen. Voor zover ik weet zit er geen 'europees' hoofdkantoor in Nederland.

• Scidd0w
alki schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:47:
[...]
Welk type TV heb je?

• sjaak88
Ik gok de 6 of de 7 serie, want volgens velen hier branden de nieuwe OLEDs bij normaal tv gebruik niet meer in hoor :P

• nero355

nero355

Wren schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:23:
Ehmm, lg benelux zit in amstelveen. Voor zover ik weet zit er geen 'europees' hoofdkantoor in Nederland.
Ik kan me zoiets herinneren in ieder geval, want er was toen een hoop gedoe over RMA/Garantie i.c.m. modellen die buiten Nederland waren gekocht, terwijl er dus in de handleiding van de 2018 modellen gewoon staat dat je voor zowat alles qua Support op wat voor manier dan ook juist in Nederland moest zijn! :o _O- :D

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:34:
[...]

Ik kan me zoiets herinneren in ieder geval, want er was toen een hoop gedoe over RMA/Garantie i.c.m. modellen die buiten Nederland waren gekocht, terwijl er dus in de handleiding van de 2018 modellen gewoon staat dat je voor zowat alles qua Support op wat voor manier dan ook juist in Nederland moest zijn! :o _O- :D
Als er al een europees hq is dan is dat in Polen (Wroclaw). Maar Amstelveen is gewoon voor Benelux.

• pattatje
  • Laatst online: 29-09 11:37
Wren schreef op donderdag 14 april 2022 @ 19:36:
[...]

Als er al een europees hq is dan is dat in Polen (Wroclaw). Maar Amstelveen is gewoon voor Benelux.
LG Electronics European Shared Service Center BV zit in Amstelveen.
pattatje schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:27:
[...]

LG Electronics European Shared Service Center BV zit in Amstelveen.
LG Electronics Benelux Sales B.V. zit ook op hetzelfde adres, Krijgsman 1, Amstelveen.

Is dit belangrijk?
Nee, niet echt.
Voor garantie zaken moet je bij de verkoper zijn.
LG Benelux is distributeur en de verkooporganisatie.
Daar heb je alleen mee te maken met cashback acties bv maar dan nog wordt dit door een partner afgehandeld.

• Belecthor
  • Laatst online: 01-11 18:56
Ik twijfel of ik de A1 wil kopen, omdat WebOS zo tegen lijkt te vallen. Ik kijk graag programma's via de NPO app; kan ik er gewoon een Chromecast Ultra in stoppen en dat hele WebOS vermijden? Of is er een beter alternatief? ik zie dat die Sony's wel Android TV hebben, maar ik weet niet of dat zoveel beter is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Belecthor schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:46:
Ik twijfel of ik de A1 wil kopen, omdat WebOS zo tegen lijkt te vallen. Ik kijk graag programma's via de NPO app; kan ik er gewoon een Chromecast Ultra in stoppen en dat hele WebOS vermijden? Of is er een beter alternatief? ik zie dat die Sony's wel Android TV hebben, maar ik weet niet of dat zoveel beter is.
Mijn oudste dochter heeft alweer een poosje een A1, die had al een simpele op Android TV gebaseerde mediaspeler aan haar oude TV hangen. Deze is direct weer op haar nieuwe A1 aangesloten. De meeste Android TV apps werken al jaren probleemloos en dat kan niet altijd gezegd worden van apps via WebOS (niet geschreven om een discussie daarover weer op gang te trekken). Ik heb hier eveneens hetzelfde, al jaren en jaren, zou niet anders meer willen.

A1 wordt nu dus eigenlijk als stomme TV/slimme monitor gebruikt, en dat geheel naar wens d:)b

Overigens een Chromecast as is (dus zonder Google TV), dat zou geen alternatief geweest zijn.

Testing, one, two ...

hardware-lover schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 22:24:
[...]

Mijn oudste dochter heeft alweer een poosje een A1, die had al een simpele op Android TV gebaseerde mediaspeler aan haar oude TV hangen. Deze is direct weer op haar nieuwe A1 aangesloten. De meeste Android TV apps werken al jaren probleemloos en dat kan niet altijd gezegd worden van apps via WebOS (niet geschreven om een discussie daarover weer op gang te trekken). Ik heb hier eveneens hetzelfde, al jaren en jaren, zou niet anders meer willen.

A1 wordt nu dus eigenlijk als stomme TV/slimme monitor gebruikt, en dat geheel naar wens d:)b

Overigens een Chromecast as is (dus zonder Google TV), dat zou geen alternatief geweest zijn.
Zoiets kun je doen maar ik heb geen enkel probleem met het WebOS.
Het is wel zo dat je pech kunt hebben met een app die je nu juist nodig hebt.
Ik noem als voorbeeld Videoland waar ik een tijd geleden even een abonnement heb gehad.
Iedere keer gaf de app problemen.
Echter, dat is niet de schuld van het WebOS maar van Videoland.
Zo gaat het ook met andere apps.
Wil je dit vermijden dan kun je een mediaspeler in de vele vormen aansluiten.

Bij mijn vorige TV (niet slim) heb ik ooit een Kodi speler gebruikt gebaseerd op OpenElec.
Werkte prima, maar dit heb ik nu al jaren niet meer nodig.

• nero355

nero355

Belecthor schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:46:
Ik twijfel of ik de A1 wil kopen, omdat WebOS zo tegen lijkt te vallen. Ik kijk graag programma's via de NPO app; kan ik er gewoon een Chromecast Ultra in stoppen en dat hele WebOS vermijden?

Of is er een beter alternatief? ik zie dat die Sony's wel Android TV hebben, maar ik weet niet of dat zoveel beter is.
Dat kan prima! :)

Ik heb zelfs een Nvidia Shield TV 2017 destijds erbij gekocht nog voordat ik de TV had gevonden voor de juiste prijs! :+
Dat zou dus nu een Nvidia Shield TV 2019 Pro worden en de reden was natuurlijk Kodi als mediaplayer! ;)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb geen probleem met WebOS, maar omdat sommige apps er niet voor zijn/waren of niet optimaal werkten heb ik er een chromecast met google tv aan gehangen. Bevalt me prima, gebruik die nu altijd, op youtube na. Want daar heb ik een advertentievrij versie van op mijn gerootte LG ;)

• sjaak88
Goede review over de verschillen tussen de C1 en C2.

Pagina: 1 ... 452 ... 569 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.