NOFI, maar het ging al mis toen je zo'n Soundbar onding kocht!BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:01:
Heb zelf een LG G1 77 inch TV en LG DSP11RA soundbar. Als beide werken is het een waanzinnige beleving, maar allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in. Denk 60% van de week gaat er wel iets mis waardoor ik opnieuw moet opstarten of instellingen moet veranderen. Vraag mij af of het voornamelijk de TV is, de soundbar of de specifieke combinatie ervan. Heb LG er inmiddels ook maar eens een bericht over gestuurd, lees op engelstalige forums ook best veel berichten van mensen die dezelfde problemen hebben al ik.
Wie herkent de navolgende problemen ook met zijn LG tv icm met geluidsset?
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening, geluid komt uit de soundbar maar het volume niveau van de tv wordt bediend met de tv-afstandsbediening
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar de achterste 2 boxen schakelen niet in, geluid van de soundbar is vervormd.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar het geluid klinkt vreemd/hol en is zachter dan in de omstandigheden het wel goed werkt. Het geluid klinkt dan niet vol zeg maar, je hoort het direct als dat gebeurt.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan en het geluidsprofiel wordt vervolgens op game modus gezet terwijl ik altijd standaard modus gebruik.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar) waarbij de soundbar niet naar HDMI 1 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de soundbar niet naar HDMI 2 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de geluidsmodus veranderd naar game modus.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) en schakel terug naar HDMI 1 (TV) waarbij het geluidsprofiel op game modus blijft staan.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) of HDMI 4 (xbox series x) en plots is het geluid vervormd/robotachtig
- TV schakelt uit, soundbar blijft aan.
- TV verandert van HDMI poort, soundbar verandert niet mee.
- Te allen tijde komt er een ruis uit alle speakers van zowel de soundbar als de beide back speakers.
- Soms werkt het geluid op de soundbar wel maar werkt de subwoofer helemaal niet of valt deze elke 40 seconden ongeveer weg voor ongeveer een seconde of 30 en werkt dan weer maar dit patroon blijft zich herhalen.
Problemen met Dolby Vision die soms niet inschakelt, problemen met Dolby Atmos die soms met vertraging wordt afgespeeld, HDMI 3 die sinds een paar maanden na een firmware update nog wel geluid maar geen beeld meer doorgeeft wanneer de Nintendo Switch erop is aangesloten (HDMI kabel vervangen hielp niet), andere apparaten werken wel op deze poort en de Nintendo Switch werkt ook op andere poorten heel vaag.
Uiteraard draait de meest recente firmware en tevens beide apparaten al tig keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.

Een Versterker i.c.m. een leuk setje Speakers zal gewoon altijd de betere oplossing zijn en dan ben je gelijk ook van al het (e)ARC en bijbehorend HDMI CEC gezeik af!
Je hebt het over "allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in." en heel eerlijk gezegd vind ik het best wel bizar dat je het zo lang hebt uitgehouden met dat ding, want bij mij was die al terug naar de winkel geweest binnen een maand of zo!

IMHO doe je zo'n mooie 77 inch OLED TV tekort door te prutsen met een dergelijke setup...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||