Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:01:
Heb zelf een LG G1 77 inch TV en LG DSP11RA soundbar. Als beide werken is het een waanzinnige beleving, maar allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in. Denk 60% van de week gaat er wel iets mis waardoor ik opnieuw moet opstarten of instellingen moet veranderen. Vraag mij af of het voornamelijk de TV is, de soundbar of de specifieke combinatie ervan. Heb LG er inmiddels ook maar eens een bericht over gestuurd, lees op engelstalige forums ook best veel berichten van mensen die dezelfde problemen hebben al ik.

Wie herkent de navolgende problemen ook met zijn LG tv icm met geluidsset?

- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening, geluid komt uit de soundbar maar het volume niveau van de tv wordt bediend met de tv-afstandsbediening
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar de achterste 2 boxen schakelen niet in, geluid van de soundbar is vervormd.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar het geluid klinkt vreemd/hol en is zachter dan in de omstandigheden het wel goed werkt. Het geluid klinkt dan niet vol zeg maar, je hoort het direct als dat gebeurt.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan en het geluidsprofiel wordt vervolgens op game modus gezet terwijl ik altijd standaard modus gebruik.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar) waarbij de soundbar niet naar HDMI 1 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de soundbar niet naar HDMI 2 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de geluidsmodus veranderd naar game modus.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) en schakel terug naar HDMI 1 (TV) waarbij het geluidsprofiel op game modus blijft staan.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) of HDMI 4 (xbox series x) en plots is het geluid vervormd/robotachtig
- TV schakelt uit, soundbar blijft aan.
- TV verandert van HDMI poort, soundbar verandert niet mee.
- Te allen tijde komt er een ruis uit alle speakers van zowel de soundbar als de beide back speakers.
- Soms werkt het geluid op de soundbar wel maar werkt de subwoofer helemaal niet of valt deze elke 40 seconden ongeveer weg voor ongeveer een seconde of 30 en werkt dan weer maar dit patroon blijft zich herhalen.

Problemen met Dolby Vision die soms niet inschakelt, problemen met Dolby Atmos die soms met vertraging wordt afgespeeld, HDMI 3 die sinds een paar maanden na een firmware update nog wel geluid maar geen beeld meer doorgeeft wanneer de Nintendo Switch erop is aangesloten (HDMI kabel vervangen hielp niet), andere apparaten werken wel op deze poort en de Nintendo Switch werkt ook op andere poorten heel vaag.

Uiteraard draait de meest recente firmware en tevens beide apparaten al tig keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
NOFI, maar het ging al mis toen je zo'n Soundbar onding kocht! -O-

Een Versterker i.c.m. een leuk setje Speakers zal gewoon altijd de betere oplossing zijn en dan ben je gelijk ook van al het (e)ARC en bijbehorend HDMI CEC gezeik af! :Y)

Je hebt het over "allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in." en heel eerlijk gezegd vind ik het best wel bizar dat je het zo lang hebt uitgehouden met dat ding, want bij mij was die al terug naar de winkel geweest binnen een maand of zo! :| :/

IMHO doe je zo'n mooie 77 inch OLED TV tekort door te prutsen met een dergelijke setup... ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:25
Lama! ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 01-04-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.c.kees
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-11-2024
nero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:13:
@ArthurMorgan
Dat is de Chromecast die via HDMI CEC de boel bezet houdt! :/

Vanwege dat soort ellende ben ik groot voorstander van die zooi overal uitschakelen en iets als een Logitech Harmony Remote gebruiken voor alles :Y) 8) :*)
Helaas is Logitech Harmony gestopt met productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraxNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-08 22:47
@Mr. Unexist Allemaal 48GBps kabels.

@mucuracat yep staat aan

@nero355 ik snap je punt, maar ik ben zeer gecharmeerd van de upfired speakers. ALS alles werkt is het volop genieten, echt het idee in een geluidsbubbel te zitten bij films en series met dolby atmos. En daar zit ook gelijk de reden dat ik zo lang geduld heb gehad, ik zou geen alternatief weten. Een 7.1.4 receiver + speakers is voor mij niet te betalen, het geluid van deze set vind ik geweldig. Dus tja dan hoop je dat de genoemde problemen worden opgelost, maar na bijna een jaar begin ik er wel een hard hoofd in te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 22:36
nero355 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:36:
[...]

NOFI, maar het ging al mis toen je zo'n Soundbar onding kocht! -O-

Een Versterker i.c.m. een leuk setje Speakers zal gewoon altijd de betere oplossing zijn en dan ben je gelijk ook van al het (e)ARC en bijbehorend HDMI CEC gezeik af! :Y)

Je hebt het over "allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in." en heel eerlijk gezegd vind ik het best wel bizar dat je het zo lang hebt uitgehouden met dat ding, want bij mij was die al terug naar de winkel geweest binnen een maand of zo! :| :/

IMHO doe je zo'n mooie 77 inch OLED TV tekort door te prutsen met een dergelijke setup... ;(
Dit is mijn gevoel ook steeds als ik lees dat mensen soundbars aan hun tv hangen. Echter niet iedereen geeft een fuck om goed geluid...of mag van partner lief iets anders dan een soundbar aanschaffen..(was hiero ook een dikke oorlog van meerdere veldslagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:43
BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:48:
HDMI 2 is de earc poort op de TV en die zit aangesloten op de Earc poort van de soundbar. Op de soundbar zelf is HDMI 2 in gebruik voor de Nintendo Switch, omdat het via HDM3 van de TV niet langer lukt zoals aangegeven (wel geluid, geen beeld).

Het is overigens ook niet zo dat al deze problemen telkens tegelijkertijd optreden he. Het is telkens wat anders :p dat maakt het zo irritant. Het is ook niet zo dat het bewust te herproduceren valt, het is telkens bij aanzetten van de tv en soundbar weer een verrassing of alles in 1 keer goed gaat of één van de aangegeven problemen optreed.

De ruis bij de speakers herken je dus ook, vind je dat niet knetter irritant? Zeker omdat ze vrij dicht bij mij oren zijn hoor ik de ruis er constant doorheen. Had ik met mijn vorige setje (Harman Kardon) dus niet. Zeker ingeval er een stereo uitzending is en de achterste speakers dus niet worden gebruikt is het hoogst irritant heel de tijd zo'n ruis te horen.
Ik heb ook een tijd problemen gehad met mijn Sonos arc (met earc ingeschakeld). Sinds ik het geluid van de TV op passthrough heb gezet heb ik nergens meer problemen mee. Ik weet even niet meer precies waar die instelling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:42
Wat zijn de mogelijkheden om, met de C1, het 'binnenkomende' geluid door te sturen naar een ander apparaat?

Ik heb hier een Marantz NR1506 HDMI 2.0 (4k60) receiver en een Playstation 5 (4k120) en eigenlijk zou ik graag alles nog steeds via de Marantz laten lopen. Doordat deze dus niet 4k120 ondersteunt, moet ik waarschijnlijk de PS5 direct op de TV aansluiten. Het geluid moet natuurlijk over de versterker lopen, maar hoe duw ik dat terug naar de versterker? Helaas heeft de PS5 geen Optical-Out meer.

De C1 heeft Optical Out, dus zou ik het geluid weer terug kunnen sturen naar de versterker, lijkt mij. De versterker doet in de andere gevallen enkel Video-Out naar de TV. Dus ik vermoed geen cirkel verbinding? (Bron → Receiver → TV → Optical → Receiver → TV → etc..)

Over het algemeen is de TV enkel voor beeld en lopen alle audio-sturende apparaten via de versterker.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjeefr op 01-04-2022 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Sjeefr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:54:
Wat zijn de mogelijkheden om, met de C1, het 'binnenkomende' geluid door te sturen naar een ander apparaat?

Ik heb hier een Marantz NR1506 HDMI 2.0 (4k60) receiver en een Playstation 5 (4k120) en eigenlijk zou ik graag alles nog steeds via de Marantz laten lopen. Doordat deze dus niet 4k120 ondersteunt, moet ik waarschijnlijk de PS5 direct op de TV aansluiten. Het geluid moet natuurlijk over de versterker lopen, maar hoe duw ik dat terug naar de versterker? Helaas heeft de PS5 geen Optical-Out meer.

De C1 heeft Optical Out, dus zou ik het geluid weer terug kunnen sturen naar de versterker, lijkt mij. De versterker doet in de andere gevallen enkel Video-Out naar de TV. Dus ik vermoed geen cirkel verbinding? (Bron → Receiver → TV → Optical → Receiver → TV → etc..)

Over het algemeen is de TV enkel voor beeld en lopen alle audio-sturende apparaten via de versterker.
De NR1506 ondersteund toch gewoon ARC? En de LG C1 ook. Dus de marantz aansluiten op de ARC van de TV en dan de PS5 rechtstreeks op de TV. Dan zou het gewoon moeten werken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

j.c.kees schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:00:
Helaas is Logitech Harmony gestopt met productie.
Zie : nero355 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" ;)
BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:05:
@nero355 ik snap je punt, maar ik ben zeer gecharmeerd van de upfired speakers.
Ehh... dit dus : pricewatch: Klipsch RP-8060FA (Zwart) :?

Zo duur hoeft het overigens allemaal niet te zijn, maar effe voor het idee! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:19
nero355 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:33:
[...]

Zie : nero355 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" ;)

[...]

Ehh... dit dus : pricewatch: Klipsch RP-8060FA (Zwart) :?

Zo duur hoeft het overigens allemaal niet te zijn, maar effe voor het idee! :)
Tja, ik denk dat de meeste (ook niet technische) mensen een zuil nou niet echt mooi vinden. Bovendien is een zuil wel lekker voor de hardheid en zuiverheid op alle tonen maar ik vind het surround gevoel echt zwaar tegenvallen (is vooral leuk voor muziek en bass, al is een goede sub ook alweer beter voor de bass ^^).
Dat het qua geluid beter is alsgemiddelde soundbar ja, maar prijs blijft ernaar, heeft geen super goede surround en je moet maar van die (in mijn ogen) lompe zuilen houden ;)

Maar geluid is erg persoonlijk wat je ervoor over hebt en wat je mooi vind (uiterlijk, zware bass, geluidsvervorming (elke set vervormd op zijn manier), elk detail horen of niet, enzovoort)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
andries98 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:20:
[...]

Tja, ik denk dat de meeste (ook niet technische) mensen een zuil nou niet echt mooi vinden. Bovendien is een zuil wel lekker voor de hardheid en zuiverheid op alle tonen maar ik vind het surround gevoel echt zwaar tegenvallen (is vooral leuk voor muziek en bass, al is een goede sub ook alweer beter voor de bass ^^).
Dat het qua geluid beter is alsgemiddelde soundbar ja, maar prijs blijft ernaar, heeft geen super goede surround en je moet maar van die (in mijn ogen) lompe zuilen houden ;)

Maar geluid is erg persoonlijk wat je ervoor over hebt en wat je mooi vind (uiterlijk, zware bass, geluidsvervorming (elke set vervormd op zijn manier), elk detail horen of niet, enzovoort)
Een soundbar met surround? Hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Deleon78 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:23:
[...]

Virtueel surround uit een soundbar (meer is het niet) is van 2 dingen afhankelijk. 1) de processing en 2) de reflecties in de kamer. Daarom worden de drivers in een soundbar ook alle kanten op geplaatst, zodat er zoveel mogelijk gebruik kan worden gemaakt van kamer reflecties. Ironisch genoeg zet men voor het beeld het liefst zoveel mogelijk processing en kunstmatige hulp uit om het beeld zo puur mogelijk te laten zijn, maar voor het geluid (middels een soundbar) worden alle registers open getrokken en dat kan uiteraard best leuk zijn, maar van fidelity is dan geen spraken.

Hier om mij heen ken ik genoeg mensen met een soundbar die daar blij mee zijn, echter wanneer ze bij mij een film kijken en het geluid ervaren via 2 zuilen en een versterker van 'slechts' 2x 42 watt waar niet eens een toonregeling op zit, dan zijn ze toch altijd wel héél erg onder de indruk en is er niemand die surround mist. Een goede stereo set kan geluid heel goed plaatsen in de kamer. Maar ze geven wel eerlijk toe dat ze zelf geen zuilen willen (of mogen) in de woonkamer. Ieder zijn/haar smaak uiteraard, maar ik krijg bij het zien van zo'n plastic soundbar onder de TV altijd een enorm Kijkshop gevoel. Gelukkig hebben we vrije keuze in wat we aanschaffen voor in huis en is er voor iedereen wel iets te vinden wat in de smaak valt!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
boefje79 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:07:
Nee niet echt. Ik gebruik ook nlziet en dat werkt prima. Viaplay is idd crap, via ziggo’s kanaal 200 namelijk wel ok (geen 4k helaas).

Ik heb de shield staan, maar ontdek eigenlijk dat ik deze steeds minder gebruik dus wellicht ga verkopen.

Gebruik hem nu alleen nog maar voor afspelen van lokale uhd (bv bluray rips) content, maar in de praktijk gebruik ik dat minimaal

[...]
boefje79 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:10:
[...]

Crappy als in content is brak…de app/player lijkt niet de oplossing. De zender (200) van ziggo is scherper dan alle apps (ios ook getest)
Dus via kanaal 200 is de content wel ok :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Marcel Br schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:54:
[...]
[...]
Dus via kanaal 200 is de content wel ok :?
Tot 1 Augustus, daarna verliest het van elke andere mogelijkheid ;)

/maar dit is meer iets voor het topic waar specifiek besproken wordt op welke manier je nog F1 kan kijken nu viaplay de rechten heeft opgeslokt.

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 02-04-2022 10:10 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Major_ton schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 00:12:
Even wachten nog als je in de markt bent voor een 42" C2. Vincent Teoh merkte al op dat zijn 42" C2 een 'ouder' WBC paneel heeft zonder EVO/EX techniek en nu weten we waarom. LGE gaat pas later dit jaar de 42" modellen uitvoeren met de nieuwe WBE panelen.

Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1648718644
Rare gang van zaken!

Dit klinkt ook niet heel hoopvol:

Don't expect it to get brighter
However, you should not expect future 42-inch C2 OLED TVs to get much brighter as LG Electronics has stated that it will not advertise its 42- and 48-inch C2 models as having 'Brightness Booster'. They cannot get as bright due to the higher pixel density – only the larger C2 versions will deliver higher brightness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
rauwst schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:13:
[...]

Rare gang van zaken!

Dit klinkt ook niet heel hoopvol:

Don't expect it to get brighter
However, you should not expect future 42-inch C2 OLED TVs to get much brighter as LG Electronics has stated that it will not advertise its 42- and 48-inch C2 models as having 'Brightness Booster'. They cannot get as bright due to the higher pixel density – only the larger C2 versions will deliver higher brightness.
Het klinkt een beetje alsof je vindt dat je ergens recht op hebt, maar ze brengen gewoon een nieuwe editie uit en liegen niet (voor zover nu te overzien) over wat ze bieden. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Fjeze schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 23:10:
[...]
De NR1506 ondersteund toch gewoon ARC? En de LG C1 ook. Dus de marantz aansluiten op de ARC van de TV en dan de PS5 rechtstreeks op de TV. Dan zou het gewoon moeten werken.
Hij wil 4K120.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-01 21:46
Ik heb een probleempje. Vandaag een Denon AVR-X1700H aangesloten. Werkt prima. Maar wanneer ik Netflix afspeelt vanaf mijn LG C1 heb ik wel beeld, maar geen geluid. Hoe kan dat? Belangrijkere vraag: hoe kan dat worden verholpen?

Ga niet ook hier (vierde topic..) lopen hinten naar je probleem. Een keer is genoeg.

Tevens scheelt het als in het vervolg ook aan wordt gegeven hoe je devices op elkaar aan hebt gesloten en wat er al getracht is om tot een oplossing te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Major_ton schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:21:
[...]

Virtueel surround uit een soundbar (meer is het niet) is van 2 dingen afhankelijk. 1) de processing en 2) de reflecties in de kamer. Daarom worden de drivers in een soundbar ook alle kanten op geplaatst, zodat er zoveel mogelijk gebruik kan worden gemaakt van kamer reflecties. Ironisch genoeg zet men voor het beeld het liefst zoveel mogelijk processing en kunstmatige hulp uit om het beeld zo puur mogelijk te laten zijn, maar voor het geluid (middels een soundbar) worden alle registers open getrokken en dat kan uiteraard best leuk zijn, maar van fidelity is dan geen spraken.

Hier om mij heen ken ik genoeg mensen met een soundbar die daar blij mee zijn, echter wanneer ze bij mij een film kijken en het geluid ervaren via 2 zuilen en een versterker van 'slechts' 2x 42 watt waar niet eens een toonregeling op zit, dan zijn ze toch altijd wel héél erg onder de indruk en is er niemand die surround mist. Een goede stereo set kan geluid heel goed plaatsen in de kamer. Maar ze geven wel eerlijk toe dat ze zelf geen zuilen willen (of mogen) in de woonkamer. Ieder zijn/haar smaak uiteraard, maar ik krijg bij het zien van zo'n plastic soundbar onder de TV altijd een enorm Kijkshop gevoel. Gelukkig hebben we vrije keuze in wat we aanschaffen voor in huis en is er voor iedereen wel iets te vinden wat in de smaak valt!
Zeker. Je zuilen kosten 3.5K, zonder versterker en zonder subwoofer.
Dat is dan ook appels met peren vergelijken qua prijs.
Kom zelf van een KEF 5.1 eitjes set. Heb nu de Ambeo soundbar.
Hoe de Ambeo mij in een film kan zetten is werkelijk verbluffend. Bij een goede Atmos film zoals Hacksaw Ridge. Dat is een ervaring die mij echt verbaasd heeft voor een soundbar.
Al geef ik ook eerlijk toe dat een standaard DTS HD master op mijn KEF eitjes zeker zo goed klonk als nu op de Ambeo.
Spijt heb ik zeker niet, en wie weten komen die zuilen er ook nog ooit hier :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 10:54
Dat heeft hij toch, beeld gaat niet via de Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Ja dat zag ik inderdaad. Vandaar dat ik zei de PS5 rechtstreeks op de TV voor 4k120 en dan geluid via ARC naar de marantz.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Zou toch simpel moeten zijn maar kan het niet vinden… hoe koppel ik m’n Bluetooth hoofdtelefoon aan m’n C1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
edjetfsi schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:06:
Zou toch simpel moeten zijn maar kan het niet vinden… hoe koppel ik m’n Bluetooth hoofdtelefoon aan m’n C1?
Zet audio uit op Bluetooth, daar staat dan ook gelijk een knop om apparaten te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Deleon78 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:23:
[...]

Er zijn gewoon soundbars met draadloze extra speakers, zoals de cinema 1200 van Klipsch. Atmos zelfs met weerkaatsingen via het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
[Dank, lukt ook wel maar geluid gaat automisch weer naar m’n Sonos beam

quote]wardjj schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:20:
[...]

Zet audio uit op Bluetooth, daar staat dan ook gelijk een knop om apparaten te koppelen.
[/quote]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deleon78
ion schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:38:
[...]

Er zijn gewoon soundbars met draadloze extra speakers, zoals de cinema 1200 van Klipsch. Atmos zelfs met weerkaatsingen via het plafond.
De soundbar zorgt dan niet voor surround, dat doen de surround speakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Unexist
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:00
Deleon78 schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:03:
[...]

De soundbar zorgt dan niet voor surround, dat doen de surround speakers ;)
Die onderdeel zijn van de soundbar-set die deze hele discussie heeft veroorzaakt nl. de LG DSP11RA. ;)

Er zijn tegenwoordig echt wel goeie sets te koop waar goed geluid uit komt en echt een Dolby Atmos ervaring geeft.
Kan het beter met zuilen en een goede versterker? Jazeker, maar niet iedereen heeft het budget daarvoor, de ruimte om al die grote speakers te plaatsen en zin om al die draden weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
MonsieurHilbert schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:17:
Ik heb een probleempje. Vandaag een Denon AVR-X1700H aangesloten. Werkt prima. Maar wanneer ik Netflix afspeelt vanaf mijn LG C1 heb ik wel beeld, maar geen geluid. Hoe kan dat? Belangrijkere vraag: hoe kan dat worden verholpen?

Overigens de bass vind ik nog niet helemaal geweldig.
De hdmi kabel moet in de earc poort van de tv en receiver zitten, en earc aanzetten in het menu van tv en receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurHilbert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-01 21:46
@Goofy1978 dank. Dit is verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

andries98 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 00:20:
Tja, ik denk dat de meeste (ook niet technische) mensen een zuil nou niet echt mooi vinden.
Dat is een aanname die absoluut niet waar is! :)
Bovendien is een zuil wel lekker voor de hardheid en zuiverheid op alle tonen maar ik vind het surround gevoel echt zwaar tegenvallen (is vooral leuk voor muziek en bass, al is een goede sub ook alweer beter voor de bass ^^).

Tja, nogmaals : Het was maar een voorbeeld en het ging daarbij vooral om de speaker bovenop de zuil die omhoog gericht is voor dat hele Atmos gebeuren...

Als je maar genoeg zoekt dan vind je vast wel allerlei alternatieven die goedkoper en waarschijnlijk ook wel in een boekenplank formaat te vinden zijn :)
Major_ton schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:21:

daffie82 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:03:
Zeker. Je zuilen kosten 3.5K, zonder versterker en zonder subwoofer.
Dat is dan ook appels met peren vergelijken qua prijs.
Kom zelf van een KEF 5.1 eitjes set. Heb nu de Ambeo soundbar.
Hoe de Ambeo mij in een film kan zetten is werkelijk verbluffend. Bij een goede Atmos film zoals Hacksaw Ridge. Dat is een ervaring die mij echt verbaasd heeft voor een soundbar.
Al geef ik ook eerlijk toe dat een standaard DTS HD master op mijn KEF eitjes zeker zo goed klonk als nu op de Ambeo.
Spijt heb ik zeker niet, en wie weten komen die zuilen er ook nog ooit hier :)
Allemaal leuk en aardig, maar als je een Soundbar wilt die alles ook echt goed doet volgens de wat kieskeurigere mensen dan zat je geloof ik aan een of andere Sennheiser van € 2500 of zo... :X

Dan neem ik er wel wat losse speakers bij en een leuke Versterker en dan hou ik nog geld over! :P :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06

FeaR

In GoT we trust

Sjeefr schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:54:
HDMI is één signaal voor beeld en geluid. Als de receiver geen HDMI 2.1 ondersteunt en wel door de (non HDMI 2.1)receiver gaat met het signaal mis je functies (zoals 4K/120) wat je niet wilt. Je haalt de receiver dan ook uit de keten tot de video is afgehandeld. Ergo, bronnen direct met HDMI op de TV aansluiten. Beeld en geluid komen beide bij de TV aan. Beeld mag daar blijven, geluid willen we terug naar de receiver. Hoe aansluiten komen we zo op.

De receiver komt nu pas in beeld en niet eerder in de keten. De reden dat de receiver in de huidige setup alleen beeld doorstuurt is omdat deze de audio reeds af heeft gevangen. Werkt als een trein mits de HDMI versies gelijk zijn of in ieder geval minimaal de versie van de functies die je wilt gebruiken. Je zou eventueel de cirkel kunnen maken zoals jij schetst. Het voegt alleen niets toe en de receiver moet dan HDMI 2.1 hebben om überhaupt 4K/120 door te kunnen zetten. Wederom, beeld willen we niet bij de receiver krijgen. Als je een bron hebt met 4K/60 kan dit wel door de Marantz. Let op: puur kijkende naar resolutie. De NR1506 heeft HDMI 2.0a dus grote kans dat je, kijkende naar andere functies, wel HDR en HLG maar geen Dolby Vision hebt. Dat is pas vanaf HDMI 2.0b dacht ik. HDMI 2.0a is zuur, een net niet versie.

Zoals eerder aangegeven heeft de LG en de Marantz HDMI ARC (en de door jouw gevonden S/PDIF). Is in deze is ARC de betere optie om te gebruiken omdat je, puur kijkende naar de standaard, dan ook Dolby Digital Plus door kan voeren. S/PDIF gaat maximaal tot Dolby Digital. Wat je ook kiest, PlayStation instellen op Dolby Digital output. De optie daarna, DTS, mist LG de codec voor en audio zal dus nooit bij de Marantz aankomen. De beste optie, LPCM gaat in maximaal twee kanalen over S/PDIF dan wel HDMI ARC. Wil je LPCM in surround zal je HDMI eARC moeten gebruiken. Heeft de LG wel, de Marantz niet. Met de huidige apparatuur is Dolby Digital het max haalbare met de PlayStation als je aansluit via S/PDIF of HDMI ARC. Door de receiver heb je wel surround LPCM maar dus geen 4K/120. Keuzes...

Andere optie is een HDMI eARC Audio Extractor. Kan je eARC gebruiken met een oude (non eARC) receiver. Voordeel van eARC is dat je meerdere bronnen kan gebruiken op de TV aangezien alles via eARC naar buiten gaat. Als je het bij één console houdt kan je ook een HDMI Audio Extractor halen met twee HDMI outputs. Plaats je direct achter de bron waarna je twee keer HDMI hebt: één voor naar de tv voor beeld en één voor naar de receiver voor geluid. Koop je straks ook een Xbox Series X zal je nog een HDMI Audio Extractor moeten halen, met een eARC Audio Extractor sluit je de Xbox Series X gewoon aan op de TV.

Google maar eens op die termen en op GoT heb ik zelfs nog een topic geopend over dit zelfde issue/ work-around.

Topics met dezelfde strekking: HDMI 2.1 TV en bron maar geen HDMI 2.1 receiver:
Geen 4K receiver maar geluid over de receiver is gewenst
Oude Denon AVR-3808 met nieuwe TV HDMI audio aansturen

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 17:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
Ik heb al een aantal dagen last van strepen op mijn LG C7
Ik bij de kleuren zie je de strepen voornamelijk bij rood zie onderstaande foto maar ook bij andere kleuren komt het voor.
Ik heb al verversen geprobeert dit lijkt wat anders dan inbranden. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xsdVTZk8j2zvPasQKXxBQPiET8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHZOOQNI74DY6WnzI0dffMWF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05
roberto250b schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:10:
Ik bij de kleuren zie je de strepen voornamelijk bij rood zie onderstaande foto maar ook bij andere kleuren komt het voor.
Ik heb al verversen geprobeert dit lijkt wat anders dan inbranden. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Lijkt op “banding”, daar al op geprobeerd te googlen? Kan je eigenlijk vrij weinig tegen doen vrees ik.

Edit:// Er zijn wel wat oplossingen te vinden zie ik, kom ook voornamelijk LG gerelateerde topics tegen, dus dat scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dalive op 03-04-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:19
roberto250b schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:10:

[Afbeelding]
Kom je daar nu pas achter op je C7? Waarschijnlijk hebben die strepen, inderdaad vertical banding, er al die tijd in meer of mindere mate al gezeten hoor. Iedere OLED heeft ze, de een meer als de ander.

Ik zou me meer zorgen maken over dat vierkant in het midden van je beeld. Dat is namelijk wel een typische C7 kwaal.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 03-04-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:46:

Allemaal leuk en aardig, maar als je een Soundbar wilt die alles ook echt goed doet volgens de wat kieskeurigere mensen dan zat je geloof ik aan een of andere Sennheiser van € 2500 of zo... :X

Dan neem ik er wel wat losse speakers bij en een leuke Versterker en dan hou ik nog geld over! :P :+
voor 2500 euro heb je geen goede losse speakers + versterker + sub. En al zeker geen atmos setup. Dat lastste lukt je zelfs niet in 90% van de woonkamers.
Dus nogmaals, je vergelijkt appels met peren.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

FeaR schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:58:

HDMI is één signaal voor beeld en geluid. Als de receiver geen HDMI 2.1 ondersteunt en wel door de (non HDMI 2.1)receiver gaat met het signaal mis je functies (zoals 4K/120) wat je niet wilt. Je haalt de receiver dan ook uit de keten tot de video is afgehandeld. Ergo, bronnen direct met HDMI op de TV aansluiten. Beeld en geluid komen beide bij de TV aan. Beeld mag daar blijven, geluid willen we terug naar de receiver. Hoe aansluiten komen we zo op.

De receiver komt nu pas in beeld en niet eerder in de keten. De reden dat de receiver in de huidige setup alleen beeld doorstuurt is omdat deze de audio reeds af heeft gevangen. Werkt als een trein mits de HDMI versies gelijk zijn of in ieder geval minimaal de versie van de functies die je wilt gebruiken. Je zou eventueel de cirkel kunnen maken zoals jij schetst. Het voegt alleen niets toe en de receiver moet dan HDMI 2.1 hebben om überhaupt 4K/120 door te kunnen zetten. Wederom, beeld willen we niet bij de receiver krijgen. Als je een bron hebt met 4K/60 kan dit wel door de Marantz. Let op: puur kijkende naar resolutie. De NR1506 heeft HDMI 2.0a dus grote kans dat je, kijkende naar andere functies, wel HDR en HLG maar geen Dolby Vision hebt. Dat is pas vanaf HDMI 2.0b dacht ik. HDMI 2.0a is zuur, een net niet versie.

Zoals eerder aangegeven heeft de LG en de Marantz HDMI ARC (en de door jouw gevonden S/PDIF). Is in deze is ARC de betere optie om te gebruiken omdat je, puur kijkende naar de standaard, dan ook Dolby Digital Plus door kan voeren. S/PDIF gaat maximaal tot Dolby Digital. Wat je ook kiest, PlayStation instellen op Dolby Digital output. De optie daarna, DTS, mist LG de codec voor en audio zal dus nooit bij de Marantz aankomen. De beste optie, LPCM gaat in maximaal twee kanalen over S/PDIF dan wel HDMI ARC. Wil je LPCM in surround zal je HDMI eARC moeten gebruiken. Heeft de LG wel, de Marantz niet. Met de huidige apparatuur is Dolby Digital het max haalbare met de PlayStation als je aansluit via S/PDIF of HDMI ARC. Door de receiver heb je wel surround LPCM maar dus geen 4K/120. Keuzes...

Andere optie is een HDMI eARC Audio Extractor. Kan je eARC gebruiken met een oude (non eARC) receiver. Voordeel van eARC is dat je meerdere bronnen kan gebruiken op de TV aangezien alles via eARC naar buiten gaat. Als je het bij één console houdt kan je ook een HDMI Audio Extractor halen met twee HDMI outputs. Plaats je direct achter de bron waarna je twee keer HDMI hebt: één voor naar de tv voor beeld en één voor naar de receiver voor geluid. Koop je straks ook een Xbox Series X zal je nog een HDMI Audio Extractor moeten halen, met een eARC Audio Extractor sluit je de Xbox Series X gewoon aan op de TV.

Google maar eens op die termen en op GoT heb ik zelfs nog een topic geopend over dit zelfde issue/ work-around.

Topics met dezelfde strekking: HDMI 2.1 TV en bron maar geen HDMI 2.1 receiver:
Geen 4K receiver maar geluid over de receiver is gewenst
Oude Denon AVR-3808 met nieuwe TV HDMI audio aansturen
Mijn Chromecast V4 heb ik moeten instellen op HDR ipv Dolby Vision. Met Dolby Vision had ik audio haperingen, waarschijnlijk omdat ik nog mijn oude high speed hdmi kabels gebruikt heb. Met HDR geen probleem.
Is er veel verschil tussen Dolby Vision en HDR op mijn G1? Ik lees net de verschillen op Rtings.com. Na het kijken van After Life op Netflix in zowel DV als HDR zie ik eigenlijk geen groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries98
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:19
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:46:
[...]

Dat is een aanname die absoluut niet waar is! :)
Misschien overbodig info maar nu ik mijn bericht opnieuw lees lijkt het alsof het op jou gericht was. Ik quote van jou een klein stukje en de rest was algemene reactie/aanvulling op topic posts, mijn excuses.

Dit is een ja/nee discussie vandaar dat ik zei "ik denk". Maar mijn mening is wel ergens op iets simpels gebaseerd: zover ik weet heeft het overgrote deel van de mensen geen zuilen terwijl er wel ruimte is (zowel terug te zien in woonkamers als in verkoop).

Ik hoor vaak drie dingen die je miss anders doen denken:
- van mijn partner mag het niet, maar dat betekent dat bij elk van die stellen 50% het niet wil. Reken daarbij op de mensen die het niet willen (is denk ik meer dan mensen die het wel echt hebben) en ik denk dat het een dikke meerderheid is.
- mensen die het bij anderen zien en zeggen dat het wel gaaf is of goed klinkt etc. Wat bezoek zegt is vaak voor een deel beleefdheid, gespreksonderwerp en anderen een fijn gevoel geven. Hoevaak hoor je iemand zeggen dat een ander lelijke kleding of huis oid heeft? Wat het bezoek er werkelijk van vindt zie je in mijn mening terug in wat ze zelf kopen ;) (zeker bij techniek)
- vaak zoek je vrienden met deels gelijke interesses en daardoor ook sneller gelijke keuzes. Dit kan in sommige gevallen iemand zijn beeld aardig vervormen.

Maar ik heb ook geen nationaal onderzoek, dus blijft een subjectieve discussie.
Excuses voor de lange post, maar probeerde te laten zien dat een mening/gevoel geen feit is zoals je post nu wel een beetje suggereerde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:17:
[...]
Mijn Chromecast V4 heb ik moeten instellen op HDR ipv Dolby Vision. Met Dolby Vision had ik audio haperingen, waarschijnlijk omdat ik nog mijn oude high speed hdmi kabels gebruikt heb. Met HDR geen probleem.
Is er veel verschil tussen Dolby Vision en HDR op mijn G1? Ik lees net de verschillen op Rtings.com. Na het kijken van After Life op Netflix in zowel DV als HDR zie ik eigenlijk geen groot verschil.
Afhankelijk van de lengte van de kabel loopt het los als deze nog "high speed" zijn (ergo, uit het HDMI 1.3/1.4 tijdperk stammen). Ik heb het vaker genoemd op GoT, ik stuur 4K / 60 Dolby Vision zonder enig issue over een High Speed kabel van 1,5 meter en tien (?) jaar oud. 4K / 120 lukt ook maar dat aanbod is zo nihil...

Ik kijk liever naar Dolby Vision dan HDR en tevens liever zonder casting maar als op app of als film op dedicated bronnen. Al heeft dat grotendeels te maken met dat op papier Dolby Vision beter is en ik het daarom wil gebruiken. Mogelijk is dat zelfs de grootste reden :P Aangezien zowel HDR als Dolby Vision hier werkt heb ik nooit vergeleken. Waarbij de soort bron ook uitmaakt. Aan de ene kant heb je de de kwaliteit van de dienst op zichzelf. Maar aan de andere kant trek ik toch de verbinding met de Chromecast of de kracht(?) van het device in twijfel als je met Dolby Vision haperingen hebt. Let wel, nul idee wat een Chromecast 4 kan.

Anders eens Netflix als app op de LG draaien om te testen of Vision dan wel werkt? Of zit er nog een ander device tussen Chromecast en LG?

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

FeaR schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:45:
[...]

Afhankelijk van de lengte van de kabel loopt het los als deze nog "high speed" zijn (ergo, uit het HDMI 1.3/1.4 tijdperk stammen). Ik heb het vaker genoemd op GoT, ik stuur 4K / 60 Dolby Vision zonder enig issue over een High Speed kabel van 1,5 meter en tien (?) jaar oud. 4K / 120 lukt ook maar dat aanbod is zo nihil...

Ik kijk liever naar Dolby Vision dan HDR en tevens liever zonder casting maar als op app of als film op dedicated bronnen. Al heeft dat grotendeels te maken met dat op papier Dolby Vision beter is en ik het daarom wil gebruiken. Mogelijk is dat zelfs de grootste reden :P Aangezien zowel HDR als Dolby Vision hier werkt heb ik nooit vergeleken. Waarbij de soort bron ook uitmaakt. Aan de ene kant heb je de de kwaliteit van de dienst op zichzelf. Maar aan de andere kant trek ik toch de verbinding met de Chromecast of de kracht(?) van het device in twijfel als je met Dolby Vision haperingen hebt. Let wel, nul idee wat een Chromecast 4 kan.

Anders eens Netflix als app op de LG draaien om te testen of Vision dan wel werkt? Of zit er nog een ander device tussen Chromecast en LG?
Dank voor je reactie! Kabels zijn 1.5 max 2 meter. Ook 10 jaar oud inderdaad, schat ik.
Er zit nog een Ambeo soundbar tussen. Chromecast zit daar op de input van de Ambeo. LG is dan verbonden met output van de Ambeo.
Op de tv zelf werkt dolby vision zonder haperingen maar dan heb ik ook geen sound via de Ambeo natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:59:
[...]
Dank voor je reactie! Kabels zijn 1.5 max 2 meter. Ook 10 jaar oud inderdaad, schat ik.
Er zit nog een Ambeo soundbar tussen. Chromecast zit daar op de input van de Ambeo. LG is dan verbonden met output van de Ambeo.
Op de tv zelf werkt dolby vision zonder haperingen maar dan heb ik ook geen sound via de Ambeo natuurlijk.
Chromecast aan de TV aansluiten en nogmaals testen. Dan kan je al weer een device uitsluiten. Doet Dolby Vision het dan nog niet is het de Chromecast, werkt het dan wel dan wordt het de Ambeo of de kabel tussen Ambeo en TV. Ben nu wel benieuwd waar het in zit :

Feli met je 2500e post :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

FeaR schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:08:

Chromecast aan de TV aansluiten en nogmaals testen. Dan kan je al weer een device uitsluiten. Doet Dolby Vision het dan nog niet is het de Chromecast, werkt het dan wel dan wordt het de Ambeo of de kabel tussen Ambeo en TV. Ben nu wel benieuwd waar het in zit :

Thanks!
Ik laat het je weten als ik eruit ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
-En4Cer- schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:11:
[...]

Om hier nog even op terug te komen; gisteren getest en werkt gelukkig perfect! Ik kan het nergens vinden in de technische documentatie van de Onkyo set, maar ik verwacht wel dat dit IR is. Ik moet de afstandsbediening namelijk wel richten op het kastje en bij RF hoeft dit niet.

Voor de andere Tweakers; ik heb een Onkyo 2.1 set via Optical aangesloten op mijn LG G1. Ik kon vervolgens het volume niet aanpassen met de Magic Remote van LG. Door de volgende stappen te volgen werkt dit nu wel: https://www.techsolutions...trol-sonos-soundbar-13168

Geschreven voor een Sonor Soundbar, maar werkt ook prima voor mijn pricewatch: Onkyo LS3100 Zwart. Je kunt in het stappenplan kiezen voor welk merk je het wil instellen. Ik heb geen IR Blasters aangesloten (voor zover ik weet).
Heel bijzonder; dit heeft een hele tijd perfect gewerkt. Ik heb niks gewijzigd, maar kan sinds afgelopen weekend opeens het volume niet meer aanpassen middels de LG afstandsbediening. Het geluid werkt nog wel prima via de Onkyo, alleen de aansturing via de LG afstandsbediening niet meer..

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Ik heb nieuwe certified club 3d hdmi ultra high speed kabels besteld en ga ze sowieso Pro actief vervangen.
Twijfel nu ook om de nieuwe hdmi op de Earc van de TV te steken ipv de gewone hdmi ingang waar hij nu zit. Met het idee dat als het toch de Chromecast blijkt te zijn waar het Dolby Vision probleem zit, ik nog altijd de Netflix app van de TV kan gebruiken. Goed idee? Of zijn er ook eventuele nadelen aan dat Earc waar ik niet aan denk? Meer kans op handshake problemen of lip sync issues? Ik roep maar wat... Dank voor je advies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:32:
[...]
Of zijn er ook eventuele nadelen aan dat Earc waar ik niet aan denk? Meer kans op handshake problemen of lip sync issues? Ik roep maar wat... Dank voor je advies!
Omdat alles via HDMI loopt zou je qua sync juist minder last moeten hebben, al is dat vanaf HDMI 1.3 al het idee. Handshake kan je altijd houden, dat is mijns inziens letterlijk pech hebben. Enige nadeel van LG (en Panasonic en Samsung en...) is dat de TV geen DTS doet. Voor Netflix geen probleem aangezien die Dolby doen maar mocht je een interne app hebben die DTS wil doen dan heb je geen geluid of maximaal 2.0 stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@FeaR thanks!
En als ik content van de 3 hdmi inputs afspeel die op de Ambeo zijn aangesloten, is er sowieso helemaal geen verschil. Want dan gebruik ik earc helemaal niet. Correct?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

daffie82 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:50:
@FeaR thanks!
En als ik content van de 3 hdmi inputs afspeel die op de Ambeo zijn aangesloten, is er sowieso helemaal geen verschil. Want dan gebruik ik earc helemaal niet. Correct?
De Ambeo vangt in dat geval de audio af. Aangezien een beetje product voor dat gebruik zowel DTS als Dolby ondersteunt maakt het wel of niet ondersteunen van codecs op de TV niets uit, geluid komt nooit bij de TV. Omdat beeld wel door moet worden gestuurd moet de Ambeo wel alles doen qua HDMI standaard. Voor Dolby Vision heb je aan HDMI 2.0b voldoende, wil je HDMI 2.1 features dan is de Ambeo de bottleneck. Ergo, bronnen tot en met 4K/60 en HDR/DV op de Ambeo en bronnen met 4K/120 en HDR/DV op de TV. Mits je 4K/120 gaat gebruiken. Ik zou mijn HDMI 2.0b receiver niet upgraden voor 4K/120 op een PlayStation of Xbox, aanbod is er nauwelijks. Dan maar 4K/60 en het gemak van alles via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ché Mig
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 18:26
FrankRicard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:40:
[...]

Het formaat van je televisie is dus helemaal niet van belang voor mijn statement, dus ik zal het nog een keer uitleggen. Het gaat om de verhouding tussen beeldformaat en afstand, oftewel je field of view. Op het moment dat je bij 4k pixels kan tellen zit je zo dicht bij je scherm dat je field of view meer dan 60 graden is. Dat is zo groot dat je niet meer prettig naar je content kunt kijken. (THX advies is 36 graden)
THX adviseert om 36 graden als minimum aan te houden zodat iedereen het achterin in bomvolle bios het ook allemaal een beetje kan zien.

Dat is net ff wat anders >:)
EDIT: en ik zit graag vooraan net voor t midden. Daar waar het geluid het beste is ;-)
EDIT2: ai ik leef weer een weekje te laat merk ik..

[ Voor 16% gewijzigd door Ché Mig op 05-04-2022 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Ché Mig schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:07:
[...]

THX adviseert om 36 graden als minimum aan te houden zodat iedereen het achterin in bomvolle bios het ook allemaal een beetje kan zien.

Dat is net ff wat anders >:)
EDIT: en ik zit graag vooraan net voor t midden. Daar waar het geluid het beste is ;-)
EDIT2: ai ik leef weer een weekje te laat merk ik..
Nee THX adviseert 36 graden als de minimale kijkhoek en houdt 40 graden aan als aanbevolen kijkhoek. Simpeler gezegd ongeveer 2,5 keer de beeldhoogte.

Waarom dit advies? Het is dichtbij genoeg om de meerwaarde van 4K tov FHD te ervaren en verweg genoeg zodat je niet pixels zit te tellen. Het heeft weinig met overzicht van doen want; THX beveelt dit aan voor films en hoe minder je de beeldranden kan zien hoe meer je meegaat in de wereld van de film. Voor sport is een langere kijkafstand geadviseerd om juist wel meer overzicht te kunnen houden over wat er gebeurt en de eventuele statistieken aan de randen te kunnen zien.

Maar nu komt het; het is een richtlijn en geen verplichting! Persoonlijke voorkeur speelt uiteraard een grote rol in het geheel, niet alleen de voorkeur wat iemand prettig vindt om naar te kijken, maar ook wat acceptabel is om te plaatsen in de woonkamer.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Sta op het punt om een 40mm PVC in de muur te laten frezen om te dienen als kabelgoot. De Connectbox kabel van mijn huidige Samsung TV past daar prima doorheen, maar met het oog op de toekomst kijk ik ook even breder. Iemand hetzelfde gedaan met een recente LG OLED? Voldoet 40mm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Laatst online: 08:51
JBS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:12:
Sta op het punt om een 40mm PVC in de muur te laten frezen om te dienen als kabelgoot. De Connectbox kabel van mijn huidige Samsung TV past daar prima doorheen, maar met het oog op de toekomst kijk ik ook even breder. Iemand hetzelfde gedaan met een recente LG OLED? Voldoet 40mm?
Snoer is niet(echt) afneembaar, dus check best ff dat die er ook door past.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

izzet3838 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:54:
[...]

Snoer is niet(echt) afneembaar, dus check best ff dat die er ook door past.
Ik heb op dit moment een Samsung KS7000, maar probeerde me wat breder te oriënteren voordat de PVC buis de muur in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
Ik vind 40mm wel erg minimaal. Zeker wanneer je later nog een kabel wilt toevoegen wanneer er reeds al kabels doorheen gaan. Houd ook rekening met de (dubbele) knik voor de doorvoer. Ik zou kijken wat past en dan voor de grootst mogelijke optie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
@JBS
Major_ton schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:53:
[...]
Ik zou kijken wat past en dan voor de grootst mogelijke optie gaan.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Major_ton schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:53:
[...]

Ik vind 40mm wel erg minimaal. Zeker wanneer je later nog een kabel wilt toevoegen wanneer er reeds al kabels doorheen gaan. Houd ook rekening met de (dubbele) knik voor de doorvoer. Ik zou kijken wat past en dan voor de grootst mogelijke optie gaan.
50mm kan ook wel, beter dat dan doen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
Je kunt ook een WCD naast de buis in de muur zetten, dan heb je in elk geval geen problemen met de lengte van de voedingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:01
Inhakend op het in infrezen van de kabels e.d.,: wat is de meest ideale plek om voor een 65 inch G1 de opening van de goot uit te laten komen?

Ik moet de sleuven alvast gaan vrezen maar de TV heb ik nog niet. Ook is dit de eerste keer dat ik dit ga doen.

Aangezien de woonkamer al klaar is na de verbouwing, maar de achterzijde van die muur (entree) nog niet, willen we hem volledig door de muur gaan boren en aan de kant van de entree naar beneden halen en weer terug boren naar de woonkamer op TV-meubel hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
My-life schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:53:
Je kunt ook een WCD naast de buis in de muur zetten, dan heb je in elk geval geen problemen met de lengte van de voedingskabel.
Lastig als je G versie koopt :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

reteck schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:57:
Inhakend op het in infrezen van de kabels e.d.,: wat is de meest ideale plek om voor een 65 inch G1 de opening van de goot uit te laten komen?

Ik moet de sleuven alvast gaan vrezen maar de TV heb ik nog niet. Ook is dit de eerste keer dat ik dit ga doen.

Aangezien de woonkamer al klaar is na de verbouwing, maar de achterzijde van die muur (entree) nog niet, willen we hem volledig door de muur gaan boren en aan de kant van de entree naar beneden halen en weer terug boren naar de woonkamer op TV-meubel hoogte.
Dat was inderdaad ook mijn vervolgvraag. Mijn huidige TV heeft de aansluitingen rechts zitten, bij diverse LG modellen zie ik ze links zitten.
En naast de vraag links of rechts, speelt ook de vraag hoe hoog (ten opzichte van het TV paneel), gevoelsmatig zeg ik onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeol
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:18
reteck schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:57:
Bij mij inderdaad hetzelfde vraag alleen heb ik de LG C1 65 inch. Huis wordt pas over een maand of 2 opgeleverd en wil de tv aan de muur ophangen. Vraag me af wat de beste plek is voor de kabelgoot?
Zelf denk ik meer aan de linkerkant van het midden de tv, omdat daar alle aansluitingen zitten. Het stroomsnoer zit vast aan de rechterkant, maar is sws te kort. Dus een verlengsnoer daar tussen en dat probleem opgelost.
Dan nog de vraag of de hdmi kabel van mijn sonos arc lang genoeg is, maar dat is weer een ander luxe probleem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:14
JBS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:05:
[...]
50mm kan ook wel, beter dat dan doen inderdaad.
Ik heb een 50mm buis hier in de muur en dat past echt net voor mijn LG G1 (65"). Alle kabels erdoorheen krijgen was een flink gedoe, maar uiteindelijk pastte zelfs mijn stroomkabel zonder demontage. Verder nog 4x HDMI, 2x ethernet en 1x USB verlengkabel.

Mijn Sonos Arc zit aangesloten op dezelfde buis via een t-stuk. Wel heb ik nog een extra opening gemaakt achter mijn TV, mocht ik in de toekomst een andere TV hebben waar de kabels hoger uitkomen. (en dit gat valt toch weg achter elke TV die groter is dan 55")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

iMick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb een 50mm buis hier in de muur en dat past echt net voor mijn LG G1 (65"). Alle kabels erdoorheen krijgen was een flink gedoe, maar uiteindelijk pastte zelfs mijn stroomkabel zonder demontage. Verder nog 4x HDMI, 2x ethernet en 1x USB verlengkabel.

Mijn Sonos Arc zit aangesloten op dezelfde buis via een t-stuk. Wel heb ik nog een extra opening gemaakt achter mijn TV, mocht ik in de toekomst een andere TV hebben waar de kabels hoger uitkomen. (en dit gat valt toch weg achter elke TV die groter is dan 55")
Dank voor je ervaring. Heb je ook nog een tip voor de positionering van de opening achter de TV? Links, rechts, of juist midden? Met name rekening houdende met toekomst, en niet specifiek één type TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 00:14
JBS schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:06:
[...]
Dank voor je ervaring. Heb je ook nog een tip voor de positionering van de opening achter de TV? Links, rechts, of juist midden? Met name rekening houdende met toekomst, en niet specifiek één type TV.
Rekening houdend met de toekomst is erg lastig... Maar ik ben voor het midden gegaan, omdat daar de kabels uiteindelijk uitkomen. De kabel 'clips' van de 65" G1 zijn wel ruk, dus ik heb daar alles met ducttape vastgeplakt. Kies ook niet te stugge HDMI kabels, want anders heb je kans dat je hem alsnog van de muurt duwt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5mYTvwEZeXISNwXkV9Zv2oKNJc=/288x238/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2004333996.jpeg?f=imagemedium

[ Voor 4% gewijzigd door iMick op 06-04-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:01
iMick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:09:
[...]

Rekening houdend met de toekomst is erg lastig... Maar ik ben voor het midden gegaan, omdat daar de kabels uiteindelijk uitkomen. De kabel 'clips' van de 65" G1 zijn wel ruk, dus ik heb daar alles met ducttape vastgeplakt. Kies ook niet te stugge HDMI kabels, want anders heb je kans dat je hem alsnog van de muurt duwt.

[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie, ik zag ook te denken om het in het midden te doen, binnen het rode kader. Zit jij daar ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFG6nJeQD3yW8e8e6i_25K53pnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5DSQRPPioSZaIpAKuHNwGLX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@reteck
Dit is exact waar ik een groot gat in de muur heb geboord. Al mijn kabels gaan hierdoor rechtstreeks naar de kamer erachter waar mijn versterker, appltv, vero4k+, etc staan.

Bijkomend voordeel is dat het makkelijk uit te meten is gebruik makend van het template papieren vel wat er bij de tv geleverd wordt

[ Voor 26% gewijzigd door Scidd0w op 06-04-2022 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor de ingebouwde buizen; ik heb hier op Tweakers ook regelmatig gelezen dat men dit soort buizen gebruikt:
https://www.hornbach.nl/s...-mtr/8610782/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...4-mm/8610786/artikel.html
Nagenoeg net zo grote inbouwdiepte maar een stuk breder/ruimer.

40mm PVC is niet ruim, stekker past er sowieso niet door en HDMI-kabels moet je ook wel achter elkaar aan erdoor halen. Tenminste, dat was onze ervaring: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Zoiets als hierboven lijkt mij toch wel makkelijker.

Waar het uitkomt in de muur is inderdaad wel lastig; je zit met de VESA-mount en je wil ook niet dat de buis naast de TV uitpiept...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weolski
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-08 12:07
iMick schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:09:
[...]

Kies ook niet te stugge HDMI kabels, want anders heb je kans dat je hem alsnog van de muurt duwt.

[Afbeelding]
Hier liep ik tegen aan, wat ook lastig te voorkomen is met veel kabels in een ondiepe goot. Ik heb het eenvoudig opgelost met klittenband tussen de muur en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardien
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-08-2023
Iemand toevallig de magic remote bluetooth kunnen koppelen aan de KPN ontvanger? (ARRIS5202)
Tot noch toe moet die bij mij in het zicht blijven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sta op het punt om een 40mm PVC in de muur te laten frezen om te dienen als kabelgoot. De Connectbox kabel van mijn huidige Samsung TV past daar prima doorheen, maar met het oog op de toekomst kijk ik ook even breder.

Iemand hetzelfde gedaan met een recente LG OLED? Voldoet 40mm?
Welke TV wil je ophangen precies :?

De witte kabel van een W8 die de verbinding tussen het paneel en de soundbar/voeding/enz. verzorgt is 32 mm. breed bijvoorbeeld dus dan heb je aan 40 mm. genoeg maar dan zit de connector er nog niet doorheen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 06-04-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:57:
[...]

Welke TV wil je ophangen precies :?

De witte kabel van een W8 die de verbinding tussen het paneel en de soundbar/voeding/enz. verzorgt is 32 mm. breed bijvoorbeeld dus dan heb je aan 40 mm. genoeg maar dan zit de connector er nog niet doorheen! :)
Vooralsnog een Samsung KS7000, maar in de toekomst is het nog onbekend.

Inmiddels zitten de sleuven voor een 50mm buis in de muur, morgen tikken ze de strook eruit.

Dank voor alle adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
De interne mediaplayer van de C9 kan max DD+ doorvoeren?
Alle andere apps; Netflix, Prime, HBOmax idem? Alleen DD+ ?
Atmos is wel mogelijk via DD+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:16
@DeBaroN Apps inderdaad DD+ met eventueel Atmos. C9 mediaplayer wellicht DTS, kan iemand hier vast antwoord op geven.

[ Voor 80% gewijzigd door Millert op 06-04-2022 19:16 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik heb een Lg oled55c11lb maar kan de HBO max app niet vinden in de App store. Meer mensen dit probleem? Een paar dagen terug (31/3) zag ik de App wel maar kon hem niet installeren. Nu zie ik de App helemaal niet meer, ook niet als ik zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Millert schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:13:
@DeBaroN Apps inderdaad DD+ met eventueel Atmos. C9 mediaplayer wellicht DTS, kan iemand hier vast antwoord op geven.
DTS ook ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:00
Ok, als ik van (4k) DTS-HD / True-HD (Atmos) wil genieten, dan zou dit via een externe mediaplayer moeten.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 07-04-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Laatst online: 13:28
Goede avond, Wat gebruiken jullie voor motion settings bij bijvoorbeeld netflix?

Ik heb nu sinds 2 weken een 48inch LG C2, maar ik ben nog best wel een beetje zoekende wat nou het fijnst kijkt.

Truemotion uit vind ik niks. Cinematic ben ik ook geen fan van.

Natural kijkt wel prettig, maar dat oogt toch wat schokkerig bij snelle actie. Vechtscenes etc.
Ik zit nu zelf op De-Judder en Deblur allebei op 10.

Ik stel mij zo voor dat de C2 hierin niet heel veel zal afwijken met de voorgaande modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mick3112 op 07-04-2022 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:19
Mick3112 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:08:
Goede avond, Wat gebruiken jullie voor motion settings bij bijvoorbeeld netflix?

Ik heb nu sinds 2 weken een 48inch LG C2, maar ik ben nog best wel een beetje zoekende wat nou het fijnst kijkt.

Natural kijkt wel prettig, maar dat oogt toch wat schokkerig bij snelle actie. Vechtscenes etc.

Ik stel mij zo voor dat de C2 hierin niet heel veel zal afwijken met de voorgaande modellen.
Gewoon vloeiend(Smooth). Maar daar ben ik geloof ik een uitzondering in :9. Heb me nooit geërgerd aan dat soap opera effect. Overigens met Deblur en Dejudder op 10 heb je volgens mij hetzelfde effect als dat je 'm op vloeiend zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
DutchOwnage schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:29:
[...]

Gewoon vloeiend(Smooth). Maar daar ben ik geloof ik een uitzondering in :9. Heb me nooit geërgerd aan dat soap opera effect. Overigens met Deblur en Dejudder op 10 heb je volgens mij hetzelfde effect als dat je 'm op vloeiend zet.
haha, dat ik net van mijn 10-10 settings naar Smooth omschakelde zag ik ook geen verschil idd.
Gek genoeg vond ik smooth op dag 1 echt te vloeiend tot op het punt dat ik er haast een beetje misselijk van werd.

Ja, ik vind dat vloeiende wel wat levendigs hebben ofzo. In het echt draait het leven ook niet op 24fps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scidd0w

Hier staat alles uit. Ben er na 5 jaar oled aan gewend geraakt. Elke keer als ik een motion setting probeer gaat die na een paar minuten toch weer uit. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton

De-judder op 10 en De-blur op 10 is hetzelfde als de smooth/vloeiend setting. Mijn voorkeur is De-judder op 2 en (voor 24, 25, en 30Hz content) en De-blur op 10 (voor 50/60Hz content). Vooral is De-Judder is dus belangrijk en op standje 2 is het voor mij precies genoeg om de 24p stutter zo goed als te elimineren en toch de 'cinematic feel' te behouden. YMMV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scidd0w
@Major_ton
Welke TV heb jij? Mijn ervaring is namelijk dat ik de motion handling als alles uit staat op de 65G1 als prettiger ervaar dan op mijn oude 55C7V.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Major_ton schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:36:
[...]
De-judder op 10 en De-blur op 10 is hetzelfde als de smooth/vloeiend setting. Mijn voorkeur is De-judder op 2 en (voor 24, 25, en 30Hz content) en De-blur op 10 (voor 50/60Hz content). Vooral is De-Judder is dus belangrijk en op standje 2 is het voor mij precies genoeg om de 24p stutter zo goed als te elimineren en toch de 'cinematic feel' te behouden. YMMV.
+1 voor De-blur op 10 en De-judder op 2. De de-judder op 2 maakt bewegingen nét wat vloeiender zonder soap-opera effect of overkill aan artefacts bij beweging. Bij m'n 55B6 en nu 65G1 kijkt dat verreweg het prettigst, maar dat is hoogstwaarschijnlijk zo omdat ik daar nu volledig aan gewend ben. Ik kon echter bij alles uit lastig wennen aan hoe OLED beweging genadeloos blootlegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

[...]

Wou je toch even updaten hierover. Heb dus alle oudere hdmi kabels vervangen door certified club 3d ultra high speed kabels.
Kabel nu ook op de eARC van mijn G1 tv gestoken.
Resultaat :
1) via de chromecast aangesloten op de Ambeo nog steeds af en toe kleine geluidshaperingen bij Dolby Vision. Al lijkt het wel minder vaak voor te komen.
2) via netflix app op de G1 en geluid terug via eARC naar de Ambeo zijn er GEEN geluidshaperingen bij Dolby Vision.
Dat doet mij vermoeden dat het toch aan de Chromecast ligt. Wat denk jij?
Ik zou hem nog direct aan de G1 kunnen hangen om dat helemaal zeker te weten, maar dan moet ik de TV weer van de muur halen en daar heb ik geen zin in. Het werkt prima via eARC dus doe ik het nu zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dubbele post, excuus

[ Voor 199% gewijzigd door daffie82 op 08-04-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Major_ton schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:36:
[...]

Dank je!

Ik kijk op deze tv slechts streamingdiensten dus dat zal voornamelijk 24 fps content zijn schat ik.
Vanavond eens even De-judder op 2 zetten. Welke De-Blur setting hanteer je hiervoor? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit je zin.

Ik denk dat ik ook eens even rustig de tijd moet nemen om mijn ogen te laten wennen aan een setting. Als je direct van 10-10 naar een veel lagere setting gaat is het niet gek dat het een overkomt als een stotterend geheel natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
Mick3112 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:50:
[...]

Dank je!

Ik kijk op deze tv slechts streamingdiensten dus dat zal voornamelijk 24 fps content zijn schat ik.
Vanavond eens even De-judder op 2 zetten. Welke De-Blur setting hanteer je hiervoor? Dat is mij niet helemaal duidelijk uit je zin.

Ik denk dat ik ook eens even rustig de tijd moet nemen om mijn ogen te laten wennen aan een setting. Als je direct van 10-10 naar een veel lagere setting gaat is het niet gek dat het een overkomt als een stotterend geheel natuurlijk.
De-blur heeft geen invloed op low fps content, maar die kan je gerust op 10 zetten voor als je 50 of 60Hz content kijkt. Als je met De-blur van 10 teruggaat naar 2 is dat wel even wennen ja. Zet dan eerst Tru-Motion helemaal uit gedurende een hele aflevering of film en zet De-Blur daarna op 2. Het kan ook gewoon zo zijn dat je een hogere setting toch fijner vindt kijken, daar staat geen straf op uiteraard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:14
Ik ben benieuwd of iemand in de omgeving Utrecht al de 65G2 heeft zien staan? In Naarden heb ik de 55 al wel zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:14
Iemand een idee waar je het gat bij de G2 65 moet laten uitkomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQZg6QIuvop88as5gkh2OQ1O_3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ShJYVKKjU8Ke9RWmgy4P50b1.webp?f=fotoalbum_large
reteck schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:11:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik zag ook te denken om het in het midden te doen, binnen het rode kader. Zit jij daar ook?

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
funkylicious schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:31:
Iemand een idee waar je het gat bij de G2 65 moet laten uitkomen?

[Afbeelding]

[...]
Gewoon in het midden onder. Dekplaatje laat je daar weg, en vandaaruit steek je je kabels in je uitsparing in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:41
Ik zit met een (klein) probleem. ik heb recent een hbo-max abonnement genomen. Echter heb ik een LG OLED met WEBOS 3.4. HBO ontwikkeld alleen een app vanaf 3.5.

Is er een manier om te upgraden naar 3.5 of zijn er andere mogelijkheden om toch een app draaiend te krijgen, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb ook een dergelijke Tv staan, ik heb daar een chromecast met google tv voor aangeschaft. Via de Tv zelf gaat het niet worden in elk geval.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Sinds paar maand 48C1. Geweldige vooruitgang tov 32 inch Panasonic. Nu plannen om verder living aan te pakken. Vrouw wilt van gelegenheid gebruik maken om TV op te hangen ipv van op tv meubel (zoals nu geval is).
Waar ik mee worstel is volgende: binnen dit en zoveel jaar is kans ook weer reëel dat we groter model komt. Stel ik hang nu een beugel, zodat vb huidige 48 inch 10 cm boven kast komt, dan zit ik vast neem ik aan in toekomst als ik daar grotere tv wil hangen, wegens dan te weinig plek naar onder? Kan natuurlijk nu beugel voorzien die hoog genoeg hangt zodat op termijn 55 of 65 zou passen, maar dan hangt nu die 48 wel stuk hoger dan noodzakelijk, of misschien zelfs te hoog voor een prettige kijkhoogte?

Wat zouden jullie in dergelijke situatie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leffunk schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:59:
Sinds paar maand 48C1. Geweldige vooruitgang tov 32 inch Panasonic. Nu plannen om verder living aan te pakken. Vrouw wilt van gelegenheid gebruik maken om TV op te hangen ipv van op tv meubel (zoals nu geval is).
Waar ik mee worstel is volgende: binnen dit en zoveel jaar is kans ook weer reëel dat we groter model komt. Stel ik hang nu een beugel, zodat vb huidige 48 inch 10 cm boven kast komt, dan zit ik vast neem ik aan in toekomst als ik daar grotere tv wil hangen, wegens dan te weinig plek naar onder? Kan natuurlijk nu beugel voorzien die hoog genoeg hangt zodat op termijn 55 of 65 zou passen, maar dan hangt nu die 48 wel stuk hoger dan noodzakelijk, of misschien zelfs te hoog voor een prettige kijkhoogte?

Als je nu een TV hebt gekocht in een te klein formaat tov de kijkafstand is dit niet makkelijk op te lossen.
Koop dus een TV die past bij de huidige kijkafstand in je huiskamer.
Gooi je de hele huiskamer om en wordt opeens de kijkafstand heel anders dan zul je de muurbeugel toch al moeten verplaatsen.
Het maakt ook uit of je nu een VESA muurbeugel gebruikt of (later) een G model wilt gaan ophangen.
De G heeft zijn eigen muurbeugel en de gaten komen zeker niet overeen.
Nu heeft een G ook wel VESA gaten maar ook dan komt de hoogte niet overeen en mooi is het ook niet omdat het voordeel van een G dan wegvalt namelijk montage plat tegen de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Die extra gaten zie je toch niet. Dus boeie.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:23:
[...]

Als je nu een TV hebt gekocht in een te klein formaat tov de kijkafstand is dit niet makkelijk op te lossen.
Koop dus een TV die past bij de huidige kijkafstand in je huiskamer.
Gooi je de hele huiskamer om en wordt opeens de kijkafstand heel anders dan zul je de muurbeugel toch al moeten verplaatsen.
Het maakt ook uit of je nu een VESA muurbeugel gebruikt of (later) een G model wilt gaan ophangen.
De G heeft zijn eigen muurbeugel en de gaten komen zeker niet overeen.
Nu heeft een G ook wel VESA gaten maar ook dan komt de hoogte niet overeen en mooi is het ook niet omdat het voordeel van een G dan wegvalt namelijk montage plat tegen de muur.
Het hangt af van de beugel: Ik heb een Vogel beugel met een extra montage plaat. Die montageplaat icm. met de beugel zelf geeft mij meerdere hoogtes waarop ik de TV kan monteren. Deze beugel heb ik voorheen met een 42" Philips gebruikt en nu voor een 48" C1.

Oeps, verkeerde post gequote. Niet jouw reactie maar het origineel van @Leffunk moest ik hebben. Excuus!

[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 10-04-2022 11:02 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Stel ik hang nu een beugel, zodat vb huidige 48 inch 10 cm boven kast komt, dan zit ik vast neem ik aan in toekomst als ik daar grotere tv wil hangen, wegens dan te weinig plek naar onder?
Maar 10 cm. boven de kast de onderrand van je TV hebben lijkt me echt heel raar en totaal niet fijn, maar iedereen zal daar wel weer anders over denken gok ik dus : Over wat voor een TV meubel hebben we het :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton

Het ligt er helemaal aan welke beugel je gebruikt. Er zijn zat beugels te vinden waarbij je de positie van het beugel deel wat je aan de TV vastmaakt in hoogte kan aanpassen. Zo kan je ook een 55"of 65" op die 10 cm boven je meubel ophangen zonder dat je het deel van de beugel wat aan de muur hangt hoeft te verhangen.
nero355 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:58:
[...]

Maar 10 cm. boven de kast de onderrand van je TV hebben lijkt me echt heel raar en totaal niet fijn, maar iedereen zal daar wel weer anders over denken gok ik dus : Over wat voor een TV meubel hebben we het :?
Dan ben ik, oprecht, toch heel benieuwd wat je daar raar en totaal niet fijn aan vindt. Volgens mij is dat een hele mooie afstand boven een TV meubel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePdwcupTdkKS44GLQoTLUCvVHEA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/79RB9GYlBwPgrYhRcxG8geb9.jpg?f=user_large

Mijn TV hangt weliswaar niet aan de muur, maar wel 10 cm boven het meubel. Ik vind het niet raar, maar daar mag je anders over denken uiteraard! De TV is overigens wel iets groter dan 48" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:08:
[...]

Het ligt er helemaal aan welke beugel je gebruikt. Er zijn zat beugels te vinden waarbij je de positie van het beugel deel wat je aan de TV vastmaakt in hoogte kan aanpassen. Zo kan je ook een 55"of 65" op die 10 cm boven je meubel ophangen zonder dat je het deel van de beugel wat aan de muur hangt hoeft te verhangen.

[...]

Dan ben ik, oprecht, toch heel benieuwd wat je daar raar en totaal niet fijn aan vindt. Volgens mij is dat een hele mooie afstand boven een TV meubel?

[Afbeelding]

Mijn TV hangt weliswaar niet aan de muur, maar wel 10 cm boven het meubel. Ik vind het niet raar, maar daar mag je anders over denken uiteraard! De TV is overigens wel iets groter dan 48" :X
Hele foute foto!
(een Sony TV….) :?

Los daarvan.
Bij een laag TV meubel zoals op de foto kan dit prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
HoppyF schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:27:
[...]

Hele foute foto!
(een Sony TV….) :?

Los daarvan.
Bij een laag TV meubel zoals op de foto kan dit prima.
Wat maakt het uit van welk merk de TV is als het alleen gaat om het aangeven dat 10 cm boven een meubel gewoon netjes kan? 8)7 Hiervoor was het een LG OLED, maar die hangt nu op de slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
HoppyF schreef op zondag 10 april 2022 @ 23:23:
[...]

Was maar een grapje hoor! ;)
Ach wie weet kom ik ooit weer terug in het LG kamp, dan hoor ik hier weer thuis O-)

Pagina: 1 ... 451 ... 568 Laatste

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.