Hier op mn cx de nieuwe firmware gehad. 4.30.61.
Sinds vandaag ook trotse eigenaar van de LG G1 65 inch.
Alle instellingen gezet zoals het hoort (bioscoop en andere zaken die in de tweakers review stonden).
ligt het aan mij, of zie ik aan de linkerkant van het scherm bij witte achtergronden soms een ietwat roze schijn/gloed ? Is dit normaal ?
Dank voor jullie feedback!
Andere vraag : "HDR10 Pro" waar in tweakers review over gesproken wordt, is dat een setting die je aan of uit kan zetten? Kan het nergens in de instellingen vinden.
Alle instellingen gezet zoals het hoort (bioscoop en andere zaken die in de tweakers review stonden).
ligt het aan mij, of zie ik aan de linkerkant van het scherm bij witte achtergronden soms een ietwat roze schijn/gloed ? Is dit normaal ?
Dank voor jullie feedback!
Andere vraag : "HDR10 Pro" waar in tweakers review over gesproken wordt, is dat een setting die je aan of uit kan zetten? Kan het nergens in de instellingen vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 23-03-2022 18:02 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
@daffie82
Veel plezier ermee. Gaat zeker lukken en ik spreek uit ervaring!
roze gloed:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie &
https://www.google.com/se...?q="pink+tint"+lg+oled+g1
roze gloed:
BronHDR Pro is the LG marketing terminology for referring to HDR10 support. Simple as that! While Super HDR-designated TVs can also play both HDR10 and Dolby Vision.
More recently, you will find HDR 10 Pro being used more often than HDR Pro to avoid confusion.
Thanks!Scidd0w schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:26:
@daffie82
roze gloed:
[...]
Bron
Die roze gloed is verder dus niks aan te doen als ik het zo lees. Correct?
Qua instellingen of zo bedoel ik.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 23-03-2022 18:42 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
@daffie82
Nee het schijnt wel wat weg te trekken naar verloop van tijd...
Ik heb er zelf expres nooit op gelet en ben van de fantastische beeldkwaliteit gaan genieten. Dat helpt ook
Nee het schijnt wel wat weg te trekken naar verloop van tijd...
Ik heb er zelf expres nooit op gelet en ben van de fantastische beeldkwaliteit gaan genieten. Dat helpt ook
Die is inderdaad fantastisch, dat moet gezegd zijn!
Mijn Hdmi kabels zijn trouwens high speed kabels. Zal 1.4b zijn, want bij aankoop bestond hdmi 2.0 nog niet.
Om dolby vision (HDR 10) door te geven van mijn soundbar (sennheiser ambeo) naar de LG G1 heb ik een PREMIUM high speed hdmi nodig? Of is mijn huidige HDMI 1.4b hier voldoende voor?
Ik ga de bronnen (Oppo 103 en Chromecast v4) namelijk aansluiten op de Hdmi inputs van de soundbar en de LG G1 via de Hdmi output van de soundbar. Moet ik hiervoor mijn hdmi kabel die van soundbar naar TV gaat, upgraden naar premium high speed om Dolby vision correct weer te geven?
Mijn Hdmi kabels zijn trouwens high speed kabels. Zal 1.4b zijn, want bij aankoop bestond hdmi 2.0 nog niet.
Om dolby vision (HDR 10) door te geven van mijn soundbar (sennheiser ambeo) naar de LG G1 heb ik een PREMIUM high speed hdmi nodig? Of is mijn huidige HDMI 1.4b hier voldoende voor?
Ik ga de bronnen (Oppo 103 en Chromecast v4) namelijk aansluiten op de Hdmi inputs van de soundbar en de LG G1 via de Hdmi output van de soundbar. Moet ik hiervoor mijn hdmi kabel die van soundbar naar TV gaat, upgraden naar premium high speed om Dolby vision correct weer te geven?
[ Voor 108% gewijzigd door daffie82 op 24-03-2022 09:23 ]
* knip *
Deze manier van posten heeft geen enkele toegevoegde waarde. Als je niets constructiefs wil bijdragen, post dan vooral niet. Op de man spelen met opmerkingen zoals deze, is ongewenst.
Deze manier van posten heeft geen enkele toegevoegde waarde. Als je niets constructiefs wil bijdragen, post dan vooral niet. Op de man spelen met opmerkingen zoals deze, is ongewenst.
[ Voor 86% gewijzigd door S1NN3D op 24-03-2022 09:26 ]
~3500,- voor de G2 tegenover ~1750,- voor de G1 noem ik geen domme keuze..
[ Voor 24% gewijzigd door S1NN3D op 24-03-2022 09:25 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Dat is een uitstekende keuze, groot verschil zit er nl niet in …Gekkenhuis schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:00:
[...]
Die handleiding heb ik niet gelezen, maar bij mij zit hij gewoon in de USB van mn GX en tot nu toe zonder problemen. Dat het geen 4K zou zijn is me nog niet opgevallen, al heb ik hem nog nauwelijks gebruikt.screamhouse schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:46:
De Google TV is idd de enige CC die extern gevoed moet worden, staat ook in de handleiding. Ben het met je eens dat het wel ruk is.
Als de CC extern gevoed is, zou deze dan ook de TV kunnen inschakelen? Ik zou graag via de Google Assistent (op een Nest Mini bv) kunnen vragen om iets op tv te tonen, zonder dat ik handmatig de tv moet aandoen.
Ik kan via de ab van de CC mijn tv inschakelen
G1 -> G2 == 10% hogere piek helderheidpsvmaster80 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 00:45:
iets met 30% hogere helderheid van de G2 tov G1......
Waarvan ik weet dat ik het niet ga zien... Kijk namelijk bijna altijd in licht to sterk verduisterde kamer
[ Voor 27% gewijzigd door Scidd0w op 24-03-2022 11:45 ]
Ik heb geen soundbar dus of dat moet weet ik niet.daffie82 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:18:
[...]
Moet ik hiervoor mijn hdmi kabel die van soundbar naar TV gaat, upgraden naar premium high speed om Dolby vision correct weer te geven?
Echter staan in de topic waarschuwing hieronder wat links naar specifieke draadjes over HDMI kabels. Ook als je in dit topic zoekt op mijn Nickname vind je ergens ook een opmerking over goedkope erg fijne kabels die ik aangeschaft heb in januari dit jaar (destijds gepost buiten deze topic regels om
Heb hem wel 1999 betaald, hoe kom je aan die 1750 ?Gekkenhuis schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:00:
Apollo gemaild en gevraagd voor welke prijs ze het kunnen aanbiedendaffie82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Heb hem wel 1999 betaald, hoe kom je aan die 1750 ?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Zie de topicwaarschuwingdaffie82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:34:
[...]
Heb hem wel 1999 betaald, hoe kom je aan die 1750 ?
Hier ook, maar alles wat bekabeld aangesloten kan worden moet en zal bekabeld aangesloten worden!MikeyMan schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:31:
WiFi is prima. Nooit problemen mee.
Tja, je kan altijd nog een aantal apparaten los van je TV aansluiten en die wel elke keer in één klap uitzetten!Probeer nu juist alle adapters in huis te saneren. Verbruikt alles bij elkaar een beste bak stroom.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daar had ik helaas niet gekeken. Het is wat het is. Ben tevreden
Bij snelle armbewegingen ziet het er altijd een beetje raar uit op mijn LG G1. Iemand daar een tip voor qua instellingen?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Trumotion aan of uitzetten denk ik.sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
Bij snelle armbewegingen ziet het er altijd een beetje raar uit op mijn LG G1. Iemand daar een tip voor qua instellingen?
Met aan geeft het stuttervrij beeld maar kan weer artifacts geven.
Heb hetzelfde issue, moet eerst module erin en eruit halen en dan werkt hetDoubleDutch schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:03:
[...]
Ok thx ga het proberen.
Kan het ook zijn dat de CI+ module veroudert is?
Hier was het na een week in/uit halen van de module over. 😬screamhouse schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 19:33:
[...]
Heb hetzelfde issue, moet eerst module erin en eruit halen en dan werkt het
Kom er net achter dat de G1 andere settings hanteert op Netflix dan op tv box. Had ik bioscoop ingesteld op tv box, nu moet dat dus ook weer voor Netflix. Er is zelfs verschil in settings van Netflix bij HDR en gewone content.
Ik kies overal de "bioscoop" instelling. Dat lijkt mij het meest neigen naar een gekalibreerde weergave. Klopt dit?
Bij Dolby vision HDR content zet die dan wel max paneelhelderheid op hoog terwijl dit bij SDR uit staat. Dus de bioscoop modus is niet overal hetzelfde blijkbaar.
Ik kies overal de "bioscoop" instelling. Dat lijkt mij het meest neigen naar een gekalibreerde weergave. Klopt dit?
Bij Dolby vision HDR content zet die dan wel max paneelhelderheid op hoog terwijl dit bij SDR uit staat. Dus de bioscoop modus is niet overal hetzelfde blijkbaar.
[ Voor 38% gewijzigd door daffie82 op 25-03-2022 01:01 ]
Screen mode per input is een feature, dat moet je ook willendaffie82 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:00:
Kom er net achter dat de G1 andere settings hanteert op Netflix dan op tv box. Had ik bioscoop ingesteld op tv box, nu moet dat dus ook weer voor Netflix. Er is zelfs verschil in settings van Netflix bij HDR en gewone content.
Ik gebruik zelf een licht aangepaste variant van cinema, of als de input ander format is waar cinema niet bij zit, die isf mode (light room).
Settings van Rtings voor G1 vind ik wel goed voor SDR (isf dark getweaked). Beter dan bioscoop.
Voor HDR/DV laat ik de standaard cinema mode aan staan.
EDIT : vreemd dat ze in de tweakers review van de G1 telkens de bioscoop preset aanhalen als de beste weergave, OOK voor HDR content.
uit de review : We hebben de piekhelderheid gemeten in de stand Bioscoop, omdat deze ook bij het kijken naar hdr de beste weergave oplevert.
Als ik Okja via netflix kijk in dolby vision is dat met de bioscoop preset echt niet goed... De cinema preset vind ik hier veel beter voor.
Voor HDR/DV laat ik de standaard cinema mode aan staan.
EDIT : vreemd dat ze in de tweakers review van de G1 telkens de bioscoop preset aanhalen als de beste weergave, OOK voor HDR content.
uit de review : We hebben de piekhelderheid gemeten in de stand Bioscoop, omdat deze ook bij het kijken naar hdr de beste weergave oplevert.
Als ik Okja via netflix kijk in dolby vision is dat met de bioscoop preset echt niet goed... De cinema preset vind ik hier veel beter voor.
[ Voor 70% gewijzigd door daffie82 op 25-03-2022 10:50 ]
Dit komt door een te lage bitrate van de bron. Mijn tv laat dat ook zien als ik tv kijk via de KPN app en niet via het tv kastje.sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
Of de Truemotion instelling zoals eerder gezegd. Ik zag het ook. Toen ik het uitgezet had, niet meer gemerkt.echtp schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Dit komt door een te lage bitrate van de bron. Mijn tv laat dat ook zien als ik tv kijk via de KPN app en niet via het tv kastje.
Benieuwd wanneer de eerste 65G2’s in de webshops gaan verschijnen. Ik ben in de markt daarvoor, maar zal nog wel een paar maanden moeten wachten tot de prijs wat gezakt is….
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Even bellen met Smits Arnhem kan geen kwaad denk ik. Heb van de week daar ook telefonisch informatie ingewonnen. De C2 komt 1 deze dagen weer maar er is veel animo.Gommert69 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:38:
Benieuwd wanneer de eerste 65G2’s in de webshops gaan verschijnen. Ik ben in de markt daarvoor, maar zal nog wel een paar maanden moeten wachten tot de prijs wat gezakt is….
Sinds vandaag lukt het mij niet om Spotify op te starten op de tv. Als ik naar het HDMI kanaal van mijn PS5 word daar ook niks getoond (zwart beeld). De hele dag zit ik spotify te luisteren maar het wil opeens niet meer meedoen. Twitch wil als app ook niet mee opstarten. Youtube ook niet. Lijkt wel alsof niks meer erop werkt. Als ik iets aan zet op Netflix of Disney + speelt die het ook niet af... Wat kan hier aan de hand zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Thrawni op 25-03-2022 18:58 ]
Het is wel echt iets van de tv, op de telefoon is er geen probleem. Ik ga de true motion wel even proberen.echtp schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:29:
[...]
Dit komt door een te lage bitrate van de bron. Mijn tv laat dat ook zien als ik tv kijk via de KPN app en niet via het tv kastje.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Netflix via de Netflix app rechtstreeks op de LG? "Bioscoop" vond ik soms wat te donker maar haast elke andere modus kwam in de serie Vikings te groen over. Al kon dat ook komen doordat ik al aan die setting gewend was. Ga nu aan Marco Polo beginnen, zal de TV eens op "Cinema Home" zetten voor vergelijk.daffie82 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 01:00:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Netflix via app rechtstreeks op TV inderdaad. Bioscoop is inderdaad te donker voor HDR. Het felle groen snap ik wel, maar dat stoort mij minder dan het te donkere.FeaR schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:09:
[...]
Netflix via de Netflix app rechtstreeks op de LG? "Bioscoop" vond ik soms wat te donker maar haast elke andere modus kwam in de serie Vikings te groen over. Al kon dat ook komen doordat ik al aan die setting gewend was. Ga nu aan Marco Polo beginnen, zal de TV eens op "Cinema Home" zetten voor vergelijk.
Verwijderd
Hier ook in de markt om mijn 55" C7 te vervangen door een 65" G1 / G2 model.
Zoals de meeste zie ik niet direct de meerwaarde in van een G2 met zo'n prijskaartje, maar dan heb je wel weer dat jaartje extra ondersteuning?
Ook is mijn woonkamer zeer goed verlicht met ramen dus die extra helderheid is mooi, al ga ik deze waarschijnlijk niet merken tussen de G1 / G2.
edit:
1900 EUR op bol - 21% zakelijk - verkoop C7 = no brainer?
Zoals de meeste zie ik niet direct de meerwaarde in van een G2 met zo'n prijskaartje, maar dan heb je wel weer dat jaartje extra ondersteuning?
Ook is mijn woonkamer zeer goed verlicht met ramen dus die extra helderheid is mooi, al ga ik deze waarschijnlijk niet merken tussen de G1 / G2.
edit:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2022 10:34 ]
Zie topicwaarschuwing voor aanbiedingen. Bol.com even zoeken in dit topic.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:26:
Hier ook in de markt om mijn 55" C7 te vervangen door een 65" G1 / G2 model.
edit:
De eerste echte vergelijking tussen de C2 en G2. Ik blijf de mounting oplossing, voor de G2, maar magertjes vinden. Maar dat terzijde. Je kunt het verschil tussen de G1 en G2 goed zien. De C1 en C2 zijn qua lichtopbrengst vergelijkbaar.
[ Voor 56% gewijzigd door BramViking op 26-03-2022 12:52 ]
Dat maakt toch niks uit als de HDR weergave Settings van de Bioscoop Preset totaal anders worden op het moment dat er HDR content wordt weergegevendaffie82 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:40:
Bioscoop is inderdaad te donker voor HDR.
Of is dat anders bij de modellen die na 2018 zijn uitgebracht ?!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die bioscoop preset is volgens mij niet anders bij HDR. Maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval is cinema de beste preset bij HDR voor mij.nero355 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:11:
[...]
Dat maakt toch niks uit als de HDR weergave Settings van de Bioscoop Preset totaal anders worden op het moment dat er HDR content wordt weergegeven
Of is dat anders bij de modellen die na 2018 zijn uitgebracht ?!
Je hebt specifieke/aparte profielen voor SDR, HDR en Dolby Vision en dit per input.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Weet iemand of de notificaties uit te zetten zijn?
Ik wordt niet goed soms van alle meldingen die ik krijg over allemaal onzin. (Rechts bovenin) op de LG C9.
Ik wordt niet goed soms van alle meldingen die ik krijg over allemaal onzin. (Rechts bovenin) op de LG C9.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Meestal zijn alle "hippe" functies zoals truemotion eerder marketing functies, dan dat ze daadwerkelijk wat toevoegen. Je wilt met video en audio het liefst zo min mogelijk rommelen. Voor audio wil je bijvoorbeeld ook het liefst passthrough gebruiken.sdk1985 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:57:
Football modes e.d. zijn ook vaak functies die het beeld heel raar en nep maken en gebruik dit zelf dus ook nooit. Zet je tv op Bioscoop modes en dan zit je over het algemeen redelijk goed.
Inderdaad. Al is de filmmaker modus mogelijk een uitzondering hierop.Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 11:36:
[...]
Meestal zijn alle "hippe" functies zoals truemotion eerder marketing functies, dan dat ze daadwerkelijk wat toevoegen. Je wilt met video en audio het liefst zo min mogelijk rommelen. Voor audio wil je bijvoorbeeld ook het liefst passthrough gebruiken.
Football modes e.d. zijn ook vaak functies die het beeld heel raar en nep maken en gebruik dit zelf dus ook nooit. Zet je tv op Bioscoop modes en dan zit je over het algemeen redelijk goed.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ja ik zie "bioscoop modus" eigenlijk niet als een hippe functie, maar meer als een soort passthrough voor beeld.izzet3838 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:35:
[...]
Inderdaad. Al is de filmmaker modus mogelijk een uitzondering hierop.
Of de ISF expert profielen ipv bioscoop.Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:52:
[...]
Ja ik zie "bioscoop modus" eigenlijk niet als een hippe functie, maar meer als een soort passthrough voor beeld.
Die is bij verrassend veel content niet beschikbaar
Tot noch toe kwa beeldkwaliteit erg tevreden over mijn LG G1. Maar het smart gedeelte... Oef.
Nlziet loopt regelmatig vast, waarbij het geluid doorgaat maar beeld niet. Aflevering sluiten en opnieuw openen is de enige remedie. Soms wel 3x per aflevering.
Viaplay is een drama. Maar dat ligt meer aan Viaplay verwacht ik. Maar wel zuur dat het op de LG slecht werkt.
Netflix al vaak gehad dat de tv opeens overschakelt naar hdmi 1. Daar zit dan een Nintendo switch op aangesloten maar die staat gewoon uit. Enkel bij Netflix maar gebeurt regelmatig. Ook zeer vervelend.....
Meer mensen die deze ervaringen hebben? Ik stream zo'n beetje alles en heb geen lineaire tv. Dus zou het liefst hebben dat de tv default naar het smart deel gaat maar dat kan je niet instellen volgens mij... Wat toch wat ouderwets voelt voor een tv uit 2021.
Ik zit nu wel erg te leunen naar een nvidia shield erin drukken....
Nlziet loopt regelmatig vast, waarbij het geluid doorgaat maar beeld niet. Aflevering sluiten en opnieuw openen is de enige remedie. Soms wel 3x per aflevering.
Viaplay is een drama. Maar dat ligt meer aan Viaplay verwacht ik. Maar wel zuur dat het op de LG slecht werkt.
Netflix al vaak gehad dat de tv opeens overschakelt naar hdmi 1. Daar zit dan een Nintendo switch op aangesloten maar die staat gewoon uit. Enkel bij Netflix maar gebeurt regelmatig. Ook zeer vervelend.....
Meer mensen die deze ervaringen hebben? Ik stream zo'n beetje alles en heb geen lineaire tv. Dus zou het liefst hebben dat de tv default naar het smart deel gaat maar dat kan je niet instellen volgens mij... Wat toch wat ouderwets voelt voor een tv uit 2021.
Yep, deels zelfde ervaring. Heb er een Apple TV 4k 2021 aan gehangen en gebruik de G1 enkel nog als beeldscherm. Maar dat doet ie wel heel goedWaah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Tot noch toe kwa beeldkwaliteit erg tevreden over mijn LG G1. Maar het smart gedeelte... Oef.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Blij dat ik al een chromecast had. Al heb ik tot nu toe geen problemen gehad met Netflix en Prime op de LG zelf. Als ik de Ambeo volgende week heb, ga ik echter enkel de Chromecast gebruiken voor Netflix en Prime.Waah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Ik heb ook een Google TV chromecast, maar de apps op de LG (GX in mijn geval) zijn wel iets sneller. De AB van de Chromecast werkt bij mij ook niet goed (misschien omdat de TV vast tegen de muur hangt), maar gelukkig kan ik gewoon de LG afstandsbediening gebruiken in Google TV.
Op mijn CX ook. Voornamelijk Netflix inderdaad. Workaround: Home button lang indrukken en alle openstaande apps verwijderen. Speelt al een tijd en is nog steeds niet opgelost.Waah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
NLZiet app op de LG = Drama.Waah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Graag melden bij NLZiet, is geen probleem van de TV zelf. Want ze zouden op korte termijn een nieuwe app uitbrengen. Echter dat op korte termijn is gemeld bij mij op 26 november vorig jaar...
De app schijnt wel klaar te zijn, maar ik snap niet wat het probleem nu echt is. Overigens had ik ook problemen op de mi-box met NLZiet... Ook op de Philips Android TV doet hij soms buggy, als is dat een stuk minder dan op de LG.
Net een Chromecast TV gekocht, op alle apps minimaal gelijk of veel beter.
Met een 65C1
Vooral voor Viaplay gekocht, met goede kans dat ik na 4 maanden gratis naar F1TV overstap.
En F1TV komt denk ik helemaal niet naar WebOS.
Met een 65C1
Vooral voor Viaplay gekocht, met goede kans dat ik na 4 maanden gratis naar F1TV overstap.
En F1TV komt denk ik helemaal niet naar WebOS.
[ Voor 3% gewijzigd door Marcel Br op 28-03-2022 10:57 ]
Poah, de eerste prijsvermelding van de C2 staat weer in de pricewatch. 1599 voor een 42”!
pricewatch: LG C2 42" (4LA) Zwart
Dat wordt dus wachten tot eind 2022.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Dat zijn de adviesprijzen hèFroggle schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:07:
Poah, de eerste prijsvermelding van de C2 staat weer in de pricewatch. 1599 voor een 42”!
Ik twijfel zelf heel erg tussen de C2 65 of de C1 77
[ Voor 5% gewijzigd door kwdtje op 28-03-2022 14:32 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 14:08
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
De 65 inch C2 is de ook al te leveren best snel.kwdtje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Dat zijn de adviesprijzen hèVoor de 65 is er iig heel wat bewegingsruimte naar beneden.
De prijzen in de Pricewatch zijn zinloos.
Daar hebben we al jaren het prijstopic voor met de echte prijzen.
In het algemeen geldt wel dat de prijzen net bij introductie het hoogst zijn.
De afmetingen dan.
Kijk eerst wat de ideale kijkafstand voor jouw situatie is.
Ja uiteraard. Maar dan is er dus nog een hele weg te gaan.kwdtje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Dat zijn de adviesprijzen hèVoor de 65 is er iig heel wat bewegingsruimte naar beneden.
Op de plek waar ik ‘m wil hebben kan alleen een 42”, dus weinig andere keus. Maar over een ruim half jaar rond de 1000 moet te doen zijn.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad. Of de 65” G1 of de 77” G1. Ik ben nog iedere dag blij dat ik dieper in de buidel heb getast en voor de 77” ben gegaan. Wat een genot iedere dag.kwdtje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Ik denk ook dat je uiteindelijk meer plezier hebt van formaat, dan van een paar nits extra helderheid.
Als je op 320 cm van je TV zit, zou ik echt geen 77 inch gaan hangen.Stickz schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:58:
[...]
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad. Of de 65” G1 of de 77” G1. Ik ben nog iedere dag blij dat ik dieper in de buidel heb getast en voor de 77” ben gegaan. Wat een genot iedere dag.![]()
Ik denk ook dat je uiteindelijk meer plezier hebt van formaat, dan van een paar nits extra helderheid.
Ik wel (om die oude koe er weer even bij te halen)
Ik heb 65" maar baal dat ik niet voor 77" ben gegaan. 65" lijkt groot in het begin, maar al snel de spijt. Kijkafstand is verder niet boeiend, 77" is echt een heerlijk formaatkwdtje schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Ik zou nooit een 77 inch of groter in 4K willen. Baal er nu al soms van dat 4K op 65 inch van dichtbij niet scherp genoeg is. De grotere maten schreeuwen om 8K. Maar dat zal nog opzich laten wachten.
Als je 4K op 65” onscherp vindt zit je echt te dicht bij …BramViking schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:42:
Ik zou nooit een 77 inch of groter in 4K willen. Baal er nu al soms van dat 4K op 65 inch van dichtbij niet scherp genoeg is. De grotere maten schreeuwen om 8K. Maar dat zal nog opzich laten wachten.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Wij hebben een grote woonkamer en zit er zeker verder dan 3 meter vanaf. Hebben nu een 65 inch maar de B6 is toch echt toe aan een upgrade.stin00 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:11:
[...]
Ik heb 65" maar baal dat ik niet voor 77" ben gegaan. 65" lijkt groot in het begin, maar al snel de spijt. Kijkafstand is verder niet boeiend, 77" is echt een heerlijk formaat
Ik vind de 55” in de slaapkamer al te klein 😅
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik zit er niet voor, maar soms loop je wel eens langs je tv heen en valt dat gewoon op. Het is hetzelfde geluid dat men zei toen we nog op 1080P zaten. Het zou scherp genoeg zijn, mensen zouden het verschil toch niet zien, blabla. Er is nog veel vooruitgang in televisie technologie te boeken. Ook op resolutie. Deze discussie zie je nu weer. Tot men overstapt op 8k, 16k enzovoort.DennusB schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:51:
[...]
Als je 4K op 65” onscherp vindt zit je echt te dicht bij …
[ Voor 6% gewijzigd door BramViking op 29-03-2022 17:26 ]
- HoppyF
- Registratie: Oktober 2003
- Laatst online: 14:08
- Televisies
- LG
- Oled
- LG OLED
- LG OLED evo
- LG OLED CX
- LG OLED G1
- LG OLED E9
- LG OLED C9
- LG OLED W9
- LG OLED B9
- LG OLED W8
- LG OLED evo G5
- LG OLED C2
- LG G2 OLED evo Gallery Edition
- LG OLED evo G3
- LG EF950V
- LG OLED evo G4
- LG W8
- LG C6V
- LG OLED C6D
- LG OLED65G8
- LG B2
- LG OLED65B6D
- LG OLED evo C4
- LG OLED W7
- LG OLED BX
- LG OLED B1
- LG OLED B7
- LG OLED C7
- LG E8
- LG OLED GX
- LG OLED B8PLA
- LG OLED E7
- LG OLED A1
- LG OLED C1
- LG OLED E8
- LG OLED B6V
- LG OLED C8
:strip_icc():strip_exif()/u/94053/Bull.jpg?f=community)
Klopt wel.BramViking schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:16:
[...]
Ik zit er niet voor, maar soms loop je wel eens langs je tv heen en valt dat gewoon op. Het is hetzelfde geluid dat men zij toen we nog op 1080P zaten. Het zou scherp genoeg zijn, mensen zouden het verschil toch niet zien, blabla. Er is nog veel vooruitgang in televisie technologie te boeken. Ook op resolutie. Deze discussie zie je nu weer. Tot men overstapt op 8k, 16k enzovoort.
Daarom zeg ik ook altijd let op je juiste kijkafstand tov het formaat.
Je kunt dit uiteraard naast je neerleggen maar de kijkervaring wordt daar niet beter van.
Het is heel simpel, de resolutie is voor alle 4K TV’s gelijk of het nu 42 of 83 inch is.
De pixelgrootte verschilt alleen.
Daarom kun je ook een wazig beeld ervaren als je er met je neus bovenop zit.
Zeker als de bron lineaire TV is die nog steeds gewoon HD is en geupscaled wordt naar 4K.
Er is zeker nog vooruitgang in de technologie te verwachten.
Denk aan een nog hogere resolutie of een 12 bits paneel.
Het gaat uiteindelijk om de pixel density. Dat kan altijd beter. Ontwikkelingen zitten niet stil. 8K is nu ook prima haalbaar, alleen te weinig content. Exact waar 4K mee te maken had. Totdat een Sony of Microsoft een console uitbrengt welke 8K ondersteunt, en dan gaat het hard. Liniaire televisie is toch een achterhaalde zaak. Die zullen het nooit bijbenen. Gaming en streams bepalen de markt op dit moment.HoppyF schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:30:
[...]
Klopt wel.
Daarom zeg ik ook altijd let op je juiste kijkafstand tov het formaat.
Je kunt dit uiteraard naast je neerleggen maar de kijkervaring wordt daar niet beter van.
Het is heel simpel, de resolutie is voor alle 4K TV’s gelijk of het nu 42 of 83 inch is.
De pixelgrootte verschilt alleen.
Daarom kun je ook een wazig beeld ervaren als je er met je neus bovenop zit.
Zeker als de bron lineaire TV is die nog steeds gewoon HD is en geupscaled wordt naar 4K.
Er is zeker nog vooruitgang in de technologie te verwachten.
Denk aan een nog hogere resolutie of een 12 bits paneel.
[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 28-03-2022 21:38 ]
Hogere resoluties dan 4k gaan nooit ooit iets zinnigs toevoegen aan de kijkervaring.
Het moment dat 4k niet genoeg is voor je ogen is je field of view namelijk zo groot (>60 graden) dat het niet meer prettig kijkt. (Ga maar eens een keer een paar meter voor de eerste rij van een bioscoop zitten)
Het moment dat 4k niet genoeg is voor je ogen is je field of view namelijk zo groot (>60 graden) dat het niet meer prettig kijkt. (Ga maar eens een keer een paar meter voor de eerste rij van een bioscoop zitten)
Wat een vreemde statement zo zonder qualifiers. Een scherm van 2 meter met picture in picture, voor ieder wat ie wil. Ik noem maar iets.FrankRicard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:21:
Hogere resoluties dan 4k gaan nooit ooit iets zinnigs toevoegen aan de kijkervaring.
Een groot scherm ipv 2 kleinere naast elkaar.
Een oplossing waarbij fov onderdeel is van de ervaring.
[ Voor 8% gewijzigd door Deleon78 op 29-03-2022 14:33 ]
Wat een onzinnige bewering.FrankRicard schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:21:
Het is van belang wat de afstand tot je televisie en het formaat van je televisie is. Stel: je zit 3 meter van je televisie af. Dan zie je wel degelijk het verschil tussen een televisie van 40-inch met FullHD resolutie en eentje met 4K. Verhoog je die resolutie op diezelfde televisie naar 8K? Dan is dat verschil nagenoeg niet merkbaar. Dat verschil wordt wel zichtbaar als je dichterbij gaat zitten of wanneer je televisie groter wordt. Zet je een 65+-inch televisie neer, dan zul je het verschil weer wél kunnen waarnemen tussen 4K en 8K.
Inderdaad, vanaf 65" in kleinere zin en vooral vanaf 75" heeft 8k wel degelijk een voordeel, ga maar ens kijken naar een 4k 75" tv dat is gewoon duidelijk minder scherp.-En4Cer- schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Wat een onzinnige bewering.
Het is van belang wat de afstand tot je televisie en het formaat van je televisie is. Stel: je zit 3 meter van je televisie af. Dan zie je wel degelijk het verschil tussen een televisie van 40-inch met FullHD resolutie en eentje met 4K. Verhoog je die resolutie op diezelfde televisie naar 8K? Dan is dat verschil nagenoeg niet merkbaar. Dat verschil wordt wel zichtbaar als je dichterbij gaat zitten of wanneer je televisie groter wordt. Zet je een 65+-inch televisie neer, dan zul je het verschil weer wél kunnen waarnemen tussen 4K en 8K.
Op formaat kleiner dan 65" heeft het wat mij betreft weinig meerwaarde, maar daar geldt ook dat het op termijn voor de massa productie mogelijk goedkoper zal zijn om 8k panelen te gebruiken.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Hij heeft het over het feit dat bij een groot scherm je fov te klein is om het scherm te kunnen overzien (voor de resoluties waar 8k relevant zou zijn).
Ik ben het helemaal eens met de fov factor (te groot scherm is helemaal niet prettig kijken), maar dat wil niet zeggen dat er geen reden voor 8k is.
Ik ben het helemaal eens met de fov factor (te groot scherm is helemaal niet prettig kijken), maar dat wil niet zeggen dat er geen reden voor 8k is.
Voordat 8k stream gemeengoed is.........
En upscale naar 4k vind men al niet mooi, laat staan naar 8k.
Denk als je de pixels kunt zien met 4k, je echt te dichtbij zit
.
En upscale naar 4k vind men al niet mooi, laat staan naar 8k.
Denk als je de pixels kunt zien met 4k, je echt te dichtbij zit
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ok, dat is wellicht voor sommige mensen een zinnige usecase, maar dan heb je nog steeds niets aan 8k content.Deleon78 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:31:
[...]
Wat een vreemde statement zo zonder qualifiers. Een scherm van 2 meter met picture in picture, voor ieder wat ie wil. Ik noem maar iets.
Een groot scherm ipv 2 kleinere naast elkaar.
Een oplossing waarbij fov onderdeel is van de ervaring.
-En4Cer- schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Wat een onzinnige bewering.
Het formaat van je televisie is dus helemaal niet van belang voor mijn statement, dus ik zal het nog een keer uitleggen. Het gaat om de verhouding tussen beeldformaat en afstand, oftewel je field of view. Op het moment dat je bij 4k pixels kan tellen zit je zo dicht bij je scherm dat je field of view meer dan 60 graden is. Dat is zo groot dat je niet meer prettig naar je content kunt kijken. (THX advies is 36 graden)izzet3838 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:08:
[...]
Inderdaad, vanaf 65" in kleinere zin en vooral vanaf 75" heeft 8k wel degelijk een voordeel, ga maar ens kijken naar een 4k 75" tv dat is gewoon duidelijk minder scherp.
Op formaat kleiner dan 65" heeft het wat mij betreft weinig meerwaarde, maar daar geldt ook dat het op termijn voor de massa productie mogelijk goedkoper zal zijn om 8k panelen te gebruiken.
Er gaat in de laatste posts echt veel mis. Meningen worden als feit verkondigd, dat gebeurt vaker helaas, maar iedereen vindt wat anders mooi en prettig om naar te kijken. Leg jouw mening niet een ander op, dat gaat nooit werken. En als ik dan lees dat 4K voor een 75" TV al niet meer genoeg is? Uhhh wat? 4K op 75" blurry? Serieus? Arme mensen die een 85" 4K TV hebben gekocht of op 120" projecteren... Op 2,20 mtr afstand is 4K nog prima scherp met een 75" beelddiagonaal. Uiteraard moet je dan ook wel 4K content bekijken.
Verder is de pixel grootte of pixel density helemaal niet van belang bij een vaste field of view. Wanneer de beelddiagonaal en de kijkafstand altijd dezelfde field of view oplevert, dan lijken de pixels altijde dezelfde grootte te hebben, ook al zijn ze in werkelijkheid niet van gelijke grootte. En in een totaal verduisterde kamer zonder enige referentie zou het beeld ook altijd even groot lijken, maar in werkelijkheid heb je zelfs in een verduisterde ruimte nog referentie van grootte dankzij het het strooilicht van het beeld wat de ruimte verlicht. Je brein weet dan donders goed dat een 55" beeld kleiner is dan een 83" beeld, ook blijft de field of view gelijk. De beleving is echt anders.
Iedereen moet gewoon de TV grootte kiezen waar hij of zij gelukkig van wordt. Er is niet een enkel antwoord op te geven omdat het iets persoonlijks is. Een zinloze discussie dus.
Verder is de pixel grootte of pixel density helemaal niet van belang bij een vaste field of view. Wanneer de beelddiagonaal en de kijkafstand altijd dezelfde field of view oplevert, dan lijken de pixels altijde dezelfde grootte te hebben, ook al zijn ze in werkelijkheid niet van gelijke grootte. En in een totaal verduisterde kamer zonder enige referentie zou het beeld ook altijd even groot lijken, maar in werkelijkheid heb je zelfs in een verduisterde ruimte nog referentie van grootte dankzij het het strooilicht van het beeld wat de ruimte verlicht. Je brein weet dan donders goed dat een 55" beeld kleiner is dan een 83" beeld, ook blijft de field of view gelijk. De beleving is echt anders.
Iedereen moet gewoon de TV grootte kiezen waar hij of zij gelukkig van wordt. Er is niet een enkel antwoord op te geven omdat het iets persoonlijks is. Een zinloze discussie dus.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Ik zelf heb de c1 77 inch, en ook al is mijn 4k kijkervaring veroordeeld tot een netflix stream, ik kan echt niet zeggen dat het blurry is. mijn maat heeft een 55 inch tv, en ik ben toch erg blij dat we 2 formaatjes groter hebben in de woonkamer.Major_ton schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:28:
Er gaat in de laatste posts echt veel mis. Meningen worden als feit verkondigd, dat gebeurt vaker helaas, maar iedereen vindt wat anders mooi en prettig om naar te kijken. Leg jouw mening niet een ander op, dat gaat nooit werken. En als ik dan lees dat 4K voor een 75" TV al niet meer genoeg is? Uhhh wat? 4K op 75" blurry? Serieus? Arme mensen die een 85" 4K TV hebben gekocht of op 120" projecteren... Op 2,20 mtr afstand is 4K nog prima scherp met een 75" beelddiagonaal. Uiteraard moet je dan ook wel 4K content bekijken.
Wij hebben nu korte tijd een (2e) Oled van LG, nu was de oude redelijk tot 'men' besloot om bij elke opstart verplicht het 'menu' van mogelijke drek te laten zien.
Maar onze nieuwe TV heeft dit nu tot een nieuwe hoogte getild, een absoluut enorm menu met onderaan alle drek zaken die hij als apps voert, en daarboven ongevraagde bagger met flut films!
Hoe kom ik hier van af??
Maar onze nieuwe TV heeft dit nu tot een nieuwe hoogte getild, een absoluut enorm menu met onderaan alle drek zaken die hij als apps voert, en daarboven ongevraagde bagger met flut films!
Hoe kom ik hier van af??
Ga naar algemeen >systeem>aanvullende instellingen >startpagina instellingen >en dan startpagina autostart uit zetten.RoosW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:40:
Wij hebben nu korte tijd een (2e) Oled van LG, nu was de oude redelijk tot 'men' besloot om bij elke opstart verplicht het 'menu' van mogelijke drek te laten zien.
Hoe kom ik hier van af??
Dit heet "smart-tv" en ik ga er echt gigantisch slecht op. Ik heb alle apps die ik bekijk zoals youtube, netflix etc onder nummers gezet in mijn afstandsbediening. Dus de 1 2 tellen ingedrukt houden laat youtube te voorschijn komen etc. Het duurde ff, maar zelfs de wife is er akkoord mee om dingen vanaf nu zo te doen.RoosW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:40:
Hoe kom ik hier van af??
dit zorgt ervoor dat ik vrijwel nooit in de kermis kom die lg mij wilt voorschotelen.
Joy!! Dat heeft mijn grootste ergernis opgelost! Dank je dank je, zat lekker diep weggestopt zegStuwie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:59:
[...]
Ga naar algemeen >systeem>aanvullende instellingen >startpagina instellingen >en dan startpagina autostart uit zetten.
Mijn dank is groot. Was onze grote ergernis bij het opstarten van de TV.Stuwie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:59:
[...]
Ga naar algemeen >systeem>aanvullende instellingen >startpagina instellingen >en dan startpagina autostart uit zetten.
- Niet alle EULA's accepteren!RoosW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:40:
Hoe kom ik hier van af??
- Pi-Hole op je netwerk draaien
Sinds ik dat heb gedaan is mijn 2018 model in ieder geval een stuk aangenamer qua allerei reclames die ik totaal niet interessant vind!
Hopelijk werkt het ook bij de nieuwere modellen...
LOLsikkwittet schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Ik heb alle apps die ik bekijk zoals youtube, netflix etc onder nummers gezet in mijn afstandsbediening. Dus de 1 2 tellen ingedrukt houden laat youtube te voorschijn komen etc.
...
dit zorgt ervoor dat ik vrijwel nooit in de kermis kom die lg mij wilt voorschotelen.
Ik heb hetzelfde gedaan maar puur voor het gemak van de Quick Acces knoppen. Nooit doorgehad dat ik niet meer in het smart menu van de TV kwam, wel een goed extra pluspunt
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nee niet echt. Ik gebruik ook nlziet en dat werkt prima. Viaplay is idd crap, via ziggo’s kanaal 200 namelijk wel ok (geen 4k helaas).
Ik heb de shield staan, maar ontdek eigenlijk dat ik deze steeds minder gebruik dus wellicht ga verkopen.
Gebruik hem nu alleen nog maar voor afspelen van lokale uhd (bv bluray rips) content, maar in de praktijk gebruik ik dat minimaal
Ik heb de shield staan, maar ontdek eigenlijk dat ik deze steeds minder gebruik dus wellicht ga verkopen.
Gebruik hem nu alleen nog maar voor afspelen van lokale uhd (bv bluray rips) content, maar in de praktijk gebruik ik dat minimaal
Waah schreef op zondag 27 maart 2022 @ 22:15:
Hallo,
Sinds gisteren een HBOmax abbo genomen. Op me LG G1 tv stond de app al gedownload. Nu wil ik inloggen en krijg ik steeds deze melding:
:strip_exif()/f/image/RPAqh0UQkRL4d5zFQLjmMosI.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijg de code maar niet te zien waarmee ik moet inloggen.
Heb de laatste firmware etc. Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kan verder nergens op het internet een oplossing vinden.
Iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
Sinds gisteren een HBOmax abbo genomen. Op me LG G1 tv stond de app al gedownload. Nu wil ik inloggen en krijg ik steeds deze melding:
:strip_exif()/f/image/RPAqh0UQkRL4d5zFQLjmMosI.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijg de code maar niet te zien waarmee ik moet inloggen.
Heb de laatste firmware etc. Heb de app ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kan verder nergens op het internet een oplossing vinden.
Iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!
Zie ik spoken of zie ik verschil in motion bij het volgende :
1) serie After life in dolby vision via Netflix app van de LG G1
2) serie After life in dolby vision 4K 60hz via chromecast V4.
Chromecast aangesloten op soundbar input, G1 aangesloten op soundbar output via high speed HDMI kabel.
Zie ik spoken? Het lijkt wel of ik de motion net iets vloeiender vond op de Netflix app van de TV zelf. Zou toch niet mogen kunnen, lijkt me?
Beeld settings uiteraard hetzelfde in beide gevallen.
Bij bijvoorbeeld "Okja" op Netflix, eveneens in dolby vision, zie ik dat verschil in motion niet.
1) serie After life in dolby vision via Netflix app van de LG G1
2) serie After life in dolby vision 4K 60hz via chromecast V4.
Chromecast aangesloten op soundbar input, G1 aangesloten op soundbar output via high speed HDMI kabel.
Zie ik spoken? Het lijkt wel of ik de motion net iets vloeiender vond op de Netflix app van de TV zelf. Zou toch niet mogen kunnen, lijkt me?
Beeld settings uiteraard hetzelfde in beide gevallen.
Bij bijvoorbeeld "Okja" op Netflix, eveneens in dolby vision, zie ik dat verschil in motion niet.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 31-03-2022 14:38 ]
Ik weet niet goed of ik nu hier moet zijn of in het chromecast topic. Maar ik verdenk mijn TV het meest. Het betreft een C9.
Ik heb een Chromecast met google TV op HDMI 4 en een Xbox series X op HDMI 3.
Als ik de met de chromecast afstandsbediening de TV + chromecast aanzet gaat hij naar HDMI 4 ongeacht wat ik als laatste gebruikte.
Als ik met de controller van de Xbox de Tv en Xbox aanzet vanuit HDMI 4 dan gaat hij niet automatisch naar HDMI 3.
Volgens mij deed hij het eerst wel goed, maar is het fout gegaan om het moment dat ik stadia wilde gaan gebruiken met de xbox controller. Echter ik heb stadia gedeïnstalleerd en de controller verwijderd via het accessoires menu op de chromecast. Maar hij blijft op HDMI 4 ipv te switchen.
De Xbox en chromecast heb ik ook omgedraaid van HDMI poorten vanwege hel lampje van de chromecast dat in het donker de omgeving te veel verlichte vanuit HDMI 3. Bij HDMI 4 blijft hij beter achter de TV.
Als gevolg had ik in het menu verbinding - apparaataansturing de Xbox op 3 èn op 4 staan. Even de chromecast los en er weer in loste dat op. Maar dus niet het blijven hangen op HDMI 4 als ik de Xbox aanzet.
Iemand enig idee waar ik verder moet of kan kijken?
TLDR: Xbox met CEC schakelt niet naar de goede HDMI poort.
Ik heb een Chromecast met google TV op HDMI 4 en een Xbox series X op HDMI 3.
Als ik de met de chromecast afstandsbediening de TV + chromecast aanzet gaat hij naar HDMI 4 ongeacht wat ik als laatste gebruikte.
Als ik met de controller van de Xbox de Tv en Xbox aanzet vanuit HDMI 4 dan gaat hij niet automatisch naar HDMI 3.
Volgens mij deed hij het eerst wel goed, maar is het fout gegaan om het moment dat ik stadia wilde gaan gebruiken met de xbox controller. Echter ik heb stadia gedeïnstalleerd en de controller verwijderd via het accessoires menu op de chromecast. Maar hij blijft op HDMI 4 ipv te switchen.
De Xbox en chromecast heb ik ook omgedraaid van HDMI poorten vanwege hel lampje van de chromecast dat in het donker de omgeving te veel verlichte vanuit HDMI 3. Bij HDMI 4 blijft hij beter achter de TV.
Als gevolg had ik in het menu verbinding - apparaataansturing de Xbox op 3 èn op 4 staan. Even de chromecast los en er weer in loste dat op. Maar dus niet het blijven hangen op HDMI 4 als ik de Xbox aanzet.
Iemand enig idee waar ik verder moet of kan kijken?
TLDR: Xbox met CEC schakelt niet naar de goede HDMI poort.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@ArthurMorgan
Dat is de Chromecast die via HDMI CEC de boel bezet houdt!
Vanwege dat soort ellende ben ik groot voorstander van die zooi overal uitschakelen en iets als een Logitech Harmony Remote gebruiken voor alles

Vanwege dat soort ellende ben ik groot voorstander van die zooi overal uitschakelen en iets als een Logitech Harmony Remote gebruiken voor alles
Alleen zo jammer dat Logitech gestopt is met produceren afstandsbedieningennero355 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:13:
@ArthurMorgan
Vanwege dat soort ellende ben ik groot voorstander van die zooi overal uitschakelen en iets als een Logitech Harmony Remote gebruiken voor alles![]()
![]()
Je kan ze gelukkig nog hier en daar vinden voor een redelijke prijsPeter711 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:36:
Alleen zo jammer dat Logitech gestopt is met produceren afstandsbedieningen
Zie : [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]
Crappy als in content is brak…de app/player lijkt niet de oplossing. De zender (200) van ziggo is scherper dan alle apps (ios ook getest)Marcel Br schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:20:
Dan kun je viaplay toch op de shield kijken?
Even wachten nog als je in de markt bent voor een 42" C2. Vincent Teoh merkte al op dat zijn 42" C2 een 'ouder' WBC paneel heeft zonder EVO/EX techniek en nu weten we waarom. LGE gaat pas later dit jaar de 42" modellen uitvoeren met de nieuwe WBE panelen.
Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1648718644
Bron: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1648718644
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Heb zelf een LG G1 77 inch TV en LG DSP11RA soundbar. Als beide werken is het een waanzinnige beleving, maar allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in. Denk 60% van de week gaat er wel iets mis waardoor ik opnieuw moet opstarten of instellingen moet veranderen. Vraag mij af of het voornamelijk de TV is, de soundbar of de specifieke combinatie ervan. Heb LG er inmiddels ook maar eens een bericht over gestuurd, lees op engelstalige forums ook best veel berichten van mensen die dezelfde problemen hebben al ik.
Wie herkent de navolgende problemen ook met zijn LG tv icm met geluidsset?
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening, geluid komt uit de soundbar maar het volume niveau van de tv wordt bediend met de tv-afstandsbediening
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar de achterste 2 boxen schakelen niet in, geluid van de soundbar is vervormd.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar het geluid klinkt vreemd/hol en is zachter dan in de omstandigheden het wel goed werkt. Het geluid klinkt dan niet vol zeg maar, je hoort het direct als dat gebeurt.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan en het geluidsprofiel wordt vervolgens op game modus gezet terwijl ik altijd standaard modus gebruik.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar) waarbij de soundbar niet naar HDMI 1 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de soundbar niet naar HDMI 2 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de geluidsmodus veranderd naar game modus.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) en schakel terug naar HDMI 1 (TV) waarbij het geluidsprofiel op game modus blijft staan.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) of HDMI 4 (xbox series x) en plots is het geluid vervormd/robotachtig
- TV schakelt uit, soundbar blijft aan.
- TV verandert van HDMI poort, soundbar verandert niet mee.
- Te allen tijde komt er een ruis uit alle speakers van zowel de soundbar als de beide back speakers.
- Soms werkt het geluid op de soundbar wel maar werkt de subwoofer helemaal niet of valt deze elke 40 seconden ongeveer weg voor ongeveer een seconde of 30 en werkt dan weer maar dit patroon blijft zich herhalen.
Problemen met Dolby Vision die soms niet inschakelt, problemen met Dolby Atmos die soms met vertraging wordt afgespeeld, HDMI 3 die sinds een paar maanden na een firmware update nog wel geluid maar geen beeld meer doorgeeft wanneer de Nintendo Switch erop is aangesloten (HDMI kabel vervangen hielp niet), andere apparaten werken wel op deze poort en de Nintendo Switch werkt ook op andere poorten heel vaag.
Uiteraard draait de meest recente firmware en tevens beide apparaten al tig keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening.
- TV gaat aan, soundbar schakelt helemaal niet aan, moet handmatig worden aangezet maar kan vervolgens niet worden bediend met de tv-afstandsbediening, geluid komt uit de soundbar maar het volume niveau van de tv wordt bediend met de tv-afstandsbediening
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar de achterste 2 boxen schakelen niet in, geluid van de soundbar is vervormd.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan maar het geluid klinkt vreemd/hol en is zachter dan in de omstandigheden het wel goed werkt. Het geluid klinkt dan niet vol zeg maar, je hoort het direct als dat gebeurt.
- TV gaat aan, soundbar schakelt aan en het geluidsprofiel wordt vervolgens op game modus gezet terwijl ik altijd standaard modus gebruik.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar) waarbij de soundbar niet naar HDMI 1 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de soundbar niet naar HDMI 2 schakelt.
- TV staat al aan en ik schakel naar HDMI 2 (soundbar), waarbij de geluidsmodus veranderd naar game modus.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) en schakel terug naar HDMI 1 (TV) waarbij het geluidsprofiel op game modus blijft staan.
- TV staat al aan, ik sta op HDMI 2 (soundbar) of HDMI 4 (xbox series x) en plots is het geluid vervormd/robotachtig
- Te allen tijde komt er een ruis uit alle speakers van zowel de soundbar als de beide back speakers.
- Soms werkt het geluid op de soundbar wel maar werkt de subwoofer helemaal niet of valt deze elke 40 seconden ongeveer weg voor ongeveer een seconde of 30 en werkt dan weer maar dit patroon blijft zich herhalen.
Problemen met Dolby Vision die soms niet inschakelt, problemen met Dolby Atmos die soms met vertraging wordt afgespeeld, HDMI 3 die sinds een paar maanden na een firmware update nog wel geluid maar geen beeld meer doorgeeft wanneer de Nintendo Switch erop is aangesloten (HDMI kabel vervangen hielp niet), andere apparaten werken wel op deze poort en de Nintendo Switch werkt ook op andere poorten heel vaag.
Uiteraard draait de meest recente firmware en tevens beide apparaten al tig keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Ik heb ook de G1 en dezelfde soundbar en herken deze problemen niet.BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:01:
Heb zelf een LG G1 77 inch TV en LG DSP11RA soundbar. Als beide werken is het een waanzinnige beleving, maar allemachtig wat zitten er na bijna een jaar nog een hoop naar ik vermoed softwarematige bugs in. Denk 60% van de week gaat er wel iets mis waardoor ik opnieuw moet opstarten of instellingen moet veranderen. Vraag mij af of het voornamelijk de TV is, de soundbar of de specifieke combinatie ervan. Heb LG er inmiddels ook maar eens een bericht over gestuurd, lees op engelstalige forums ook best veel berichten van mensen die dezelfde problemen hebben al ik.
Nou ja sommige wel, de ruis uit de achter en upfiring speakers wel.
En 1x dat de woofer het niet deed, maar dat was met aan en uit zetten snel opgelost.
Maar ik vraag me af of je de boel wel goed hebt aangesloten.... Earc zit van TV naar Earc van soundbar? Ik lees dat jij de soundbar op HDMI 2 hebt.
HDMI 2 is de earc poort op de TV en die zit aangesloten op de Earc poort van de soundbar. Op de soundbar zelf is HDMI 2 in gebruik voor de Nintendo Switch, omdat het via HDM3 van de TV niet langer lukt zoals aangegeven (wel geluid, geen beeld).
Het is overigens ook niet zo dat al deze problemen telkens tegelijkertijd optreden he. Het is telkens wat anders
dat maakt het zo irritant. Het is ook niet zo dat het bewust te herproduceren valt, het is telkens bij aanzetten van de tv en soundbar weer een verrassing of alles in 1 keer goed gaat of één van de aangegeven problemen optreed.
De ruis bij de speakers herken je dus ook, vind je dat niet knetter irritant? Zeker omdat ze vrij dicht bij mij oren zijn hoor ik de ruis er constant doorheen. Had ik met mijn vorige setje (Harman Kardon) dus niet. Zeker ingeval er een stereo uitzending is en de achterste speakers dus niet worden gebruikt is het hoogst irritant heel de tijd zo'n ruis te horen.
Het is overigens ook niet zo dat al deze problemen telkens tegelijkertijd optreden he. Het is telkens wat anders
De ruis bij de speakers herken je dus ook, vind je dat niet knetter irritant? Zeker omdat ze vrij dicht bij mij oren zijn hoor ik de ruis er constant doorheen. Had ik met mijn vorige setje (Harman Kardon) dus niet. Zeker ingeval er een stereo uitzending is en de achterste speakers dus niet worden gebruikt is het hoogst irritant heel de tijd zo'n ruis te horen.
[ Voor 59% gewijzigd door BraxNL op 01-04-2022 12:51 ]
Ooh ja dan moet het goed zijn.
Je hebt wel degelijke HDMI kabel, 2.0 of hoger?
Als ik de TV aanzet gaat de soundbar ook aan en vice versa. Heb verder geen andere hardware aangesloten dus hoef nooit te wisselen van HDMI input, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ja die ruis is best irritant, maar bij mij staan de speakers misschien wat verder weg (+/-1.5m). Je hoort het echter alleen als het geluid (stereo) zacht staat. Ik kijk alleen maar Netflix en dat is allemaal 5.1 of beter. En luister muziek op wat hoger volume
Denk niet dat er wat aan te doen is helaas
Je hebt wel degelijke HDMI kabel, 2.0 of hoger?
Als ik de TV aanzet gaat de soundbar ook aan en vice versa. Heb verder geen andere hardware aangesloten dus hoef nooit te wisselen van HDMI input, dus daar kan ik niks over zeggen.
Ja die ruis is best irritant, maar bij mij staan de speakers misschien wat verder weg (+/-1.5m). Je hoort het echter alleen als het geluid (stereo) zacht staat. Ik kijk alleen maar Netflix en dat is allemaal 5.1 of beter. En luister muziek op wat hoger volume
Denk niet dat er wat aan te doen is helaas

B9 met 11RG soundbar. nergens last van. HDMI kabels? Heb je e-arc aan op tv?BraxNL schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:01:
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.